Driveletters

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oudere IDE-schijf kunnen inbouwen met behulp van een SATA to Parallel cable (Gigabyte) en een splitter voor de voeding. Het systeem (of ik) heeft denk ik de driveletters en benamingen daarbij wat door mekaar geklutst.
BOOT (C:)
RECOVER (D:)
Dvd-ram-station (E:)
DVD-station (F:)
Compact Flash Drive (G:) Hier zit nu mijn oude IDE-schijf
COMBO Drive (H:)
SM or xD media Drive (I:)
Cd-rom-station (J:) Hier zit de virtuele Cd-speler die ik eveneens geïnstalleerd heb
Verwisselbare schijf (K:)

Staan de Compact Flash, Combo, en SM or xD voor de geheugenkaartlezer vooraan in het toestel?
Dan moeten de namen van mijn drives aangepast worden waarschijnlijk.
Ik heb momenteel geen kaartjes om te testen wat waar zit.
Wil er iemand vergelijken met zijn clean systeem a.u.b.? Welk is de juiste volgorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Er is geen juiste volgorde, het systeem deelt gewoon in op de eerste beschikbare driveletter, hoe je het zelf in wil delen mag je helemaal zelf bepalen. Rechtsklikken op deze computer --> manage --> drive management (en daar drive letters toewijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt de drive letters via diskmanagement (rechtermuisknop op my computer -> manage) gewoon veranderen in wat je wilt, behalve van de bootdrive dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:15
Welkom op GoT.
Er is geen 'juiste volgorde'. Er is toch ook geen juiste indeling voor je bureaublad? Je kan je de schijven zelf indelen dmv schijfletters te wijzigen.
Aangezien hier op GoT van je verwacht wordt dat je eerst zelf op onderzoek uit gaat verwijs ik je door naar de http://gathering.tweakers.net/forum/find
Zoek bijv naar de termen schijfbeheer of driveletter wijzigen. Succes!