[WC] Het grote waterkoelings topic deel XX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.413 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slitch schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 17:10:
Ik zou je wel even registreren.
Het zou best zo kunnen zijn dat ze dat controleren.
Kijk ook even of je deze er extra bij kunt invoeren: alles-mit-rabatt
ook 5% korting ;)

wat wordt je bestelling dan als ik vragen mag?
Btw: Mooi geel uv goedje heb je xplod ;) (heb hetzelfde icm aquatuning anti-corrosie)
Thx. maar het werd stilletjesaan om er eens serieus werk van te maken en alles in, op of aan mijn case te bouwen.
Registreren, ok, is ondertussen gebeurd. Voor wat mijn duits waard is moet je je blijkbaar registreren op hun forum aldaar.

Net uitgeprobeerd,.. het is ofwel "mk2006" ofwel "alles-mit-rabatt". Beiden wordt niet aanvaard.
"mk2006" geeft de grootste korting ;)

Mijn bestelling ziet er momenteel zo uit, die kan dus nog wel wat veranderen;

- Swiftech MCRES-Micro AGB
- Laing DDC-Pumpe 12V Pro
- Black Ice Pro II (2x120mm) --> Goede keuze :?

en nog wat prullen zoals wat extra koppelingen en een setje UV-Led's
Daarboven op komen er nog wat dingen bij voor een collega van mij,.. kwestie van de verzendingskosten ook nog eens te delen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:45
Ik zal voor de Black ice Xtreme gaan. is 8 euro duurder, maar wel weer wat beter.
Ik snap eigelijk niet waarom iedereen voor die pomp gaat? Hij is wel sterk, maa dat is het toch. Kan iemand mij dat misschien uitleggen :)? Er zin ook wel sterkere pompen voor dat geld(niet kwam druk, maar wel kwa l/h en dan in verhouding met druk).

En wat is precies het voordeel van die swiftech res, tov bijvoorbeeld een 5 1/4" bay reservoir. Ik vind die zo handig omdat je ze makkelijk wegwerkt..

[ Voor 18% gewijzigd door Perzikvrucht op 10-12-2006 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Swiftech res is zowat het beste kleine res die met de kracht van de Laing kan omgaan ;)
De Xtreme versie is mij wat de dik naar mijn zin om bovenop mijn case te leggen,.. ik wil het nog wat esthetisch houden, snappie ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:13
de pro is ook beter met lage rpm fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22

Zjemm

...

is het verschil tussen een 240 en een 360 rad dusdanig groot dat het de moeite waard is als je een cpu, gpu, nb gaat koelen? denk daarbij ook aan de stilte. of valt het op zich wel mee. en kun je met een 240 net zo goed uit de voeten. ik zag namelijk op het xstremesystems forum toch nog heel veel mensen zelfs met een 120 rad

[ Voor 35% gewijzigd door Zjemm op 10-12-2006 10:57 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:22
Het kan met een 2x120 maar een 3x120 kan die warmte toch weer een stuk beter aan.
Ik heb op me case een 2x120 bix gelegd en had achteraf voor die paar euro meer net zo goed een 3x120 kunnen leggen.
Zoals Pilatus het heeft gedaan gewoon 2 fans erop en als het nodig is nog een derde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Had ik eerst ook; 1 fan op mn dual rad.
Heb nu een xtra fan erbij en het scheelt niet veel met mn temps (mss door het stof :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
barzi schreef op zondag 10 december 2006 @ 01:03:
Ik zal voor de Black ice Xtreme gaan. is 8 euro duurder, maar wel weer wat beter.
Ik snap eigelijk niet waarom iedereen voor die pomp gaat? Hij is wel sterk, maa dat is het toch. Kan iemand mij dat misschien uitleggen :)? Er zin ook wel sterkere pompen voor dat geld(niet kwam druk, maar wel kwa l/h en dan in verhouding met druk).

En wat is precies het voordeel van die swiftech res, tov bijvoorbeeld een 5 1/4" bay reservoir. Ik vind die zo handig omdat je ze makkelijk wegwerkt..
Ik zou voor de BIX gaan als je high powered fans gaat gebruiken, de BIP kan idd beter omgaan met low powered fans, door de mindere dikte.

Waarom iedereen Laing wil? Koop er een keer 1 en je snapt precies waarom :) Hij is echt ultra sterk (druk is belangrijker dan flow), betrouwbaar, aardig stil, klein etc etc.

De Swiftech micro is min of meer het enigste kleine res wat met de power van oa een Laing kan omgaan. Ik heb meerdere reservoirs geprobeerd met deze pomp, sinds de pomp ze allemaal droog zoog (als het ware), door slecht ontwerp of whatever zoog de pomp altijd lucht aan (ook al was een res compleet gevuld).

Res die niet voldoende waren:
-Coolplex 10
-Dangerden Single 5.25" Bay Res
-Dat Pro reservoir wat je op de laing monteert (zie TS)

Uiteindelijk heb ik de Swiftech MCRes 1000 gekozen, een 5.25" bay res die zo is ontworpen dat de Laing geen lucht aanzuigt. En dit werkt ook perfect :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

ik heb net een een occassie Setupje gekocht.
het bestaat uit:
Pomp: Eheim 1048
Reservoir: Asetek
CPU-blok: Asetek Antartica 1/2"
GPU-blok: Asetek VGA-cooler 1/2"
Rad: dual pas 240mm
alles is met snelkoppelingen 1/2" behalve rad

Nu is alles op 1/2" aansluiting, nadeel is dat ik dit in België nog niet gevonden heb :?
Enkel op freezing hardware heb ik 1/2" tubing gevonden.
Maar waar kan ik snelkoppelingen en dergelijke vinden??
ik ben nog opzoek naar dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/popup_images/1007_0.jpg
maar dan op 1/2"
weet iemand waar ik dit kan vinden?

Misschien kan ik alles voorzien van andere tubings en koppelingen? maar welke?
Want de snelkoppelings aansluiting op het CPU blokje kan ik niet vervangen, mits deze ingebakken is door Asetek.
kzou niet graag hebben dat de boel begint te lekken omdat de tubings net iets te dun waren. |:(

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 02:33:
De Swiftech res is zowat het beste kleine res die met de kracht van de Laing kan omgaan ;)
De Xtreme versie is mij wat de dik naar mijn zin om bovenop mijn case te leggen,.. ik wil het nog wat esthetisch houden, snappie ;)
\Ga dan voor de Black Ice Stealth,
beter dan elke BIX of BIP dunner en mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
aramdin schreef op zondag 10 december 2006 @ 15:27:
[...]
Waarom iedereen Laing wil? Koop er een keer 1 en je snapt precies waarom :) Hij is echt ultra sterk (druk is belangrijker dan flow), betrouwbaar, aardig stil, klein etc etc.

De Swiftech micro is min of meer het enigste kleine res wat met de power van oa een Laing kan omgaan. Ik heb meerdere reservoirs geprobeerd met deze pomp, sinds de pomp ze allemaal droog zoog (als het ware), door slecht ontwerp of whatever zoog de pomp altijd lucht aan (ook al was een res compleet gevuld).
Dus de reservoir is eigelijk alleen beter als je een sterke pomp hebt?

Mijn MCP600 heeft dus een scheurtje in de tuutje. Nu kan ik een 2de MCP600 krijgen voor 25$, hij doet het wel, alleen moet ik de molex er aan maken, maar dat is niet zo moeilijk.
Heb ik veel voordeel als ik een mcp655(50 euro) of een laing DCC(~50 euro) koop (tov mcp600, ook voor dat geld ;)), alle 3 de pompen zijn 2de hands?

Mijn setup:

Mcw6002
mcw50(misschien vervangen voor een maze 4/mcw60, welke eigelijk beter?)
Mcw20(maar denk niet dat ik deze gebruik)
BIP II
swiftech (5 1/4" bay) reservoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op zondag 10 december 2006 @ 15:56:
[...]

\Ga dan voor de Black Ice Stealth,
beter dan elke BIX of BIP dunner en mooier!
.. is ook direct dubbel zo duur hé,.... ik ga bij die BIP blijven denk ik of misschien blijf ik wel bij mijn single rad,.... die is mooi grijs, past dus mooi bij het alu-kleur van mijn case ;)
Temps moet eigenlijk ik niet over klagen,... zeker niet.

Ik heb nog een vraagje :?
Ik zou me bij aquatuning ook nog van die smartcoils, die blauwe of transparante spiralen om het knikken van de tubes tegen te gaan, willen aanschaffen maar ik weet nu niet echt welke maat het beste zou passen op mijn 10mm tubes.
Kan er mij iemand helpen :?

Link ---> http://www.aquatuning.de/index.php/cPath/31

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Passen volgens mij niet.
zijn dacht ik voor 12mm.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het Cape Coolplex Pro Plexi 25 extern res om met de kracht van de Laing DDC Pro met Alphacool-TOP :?

Ga ik hier het probleem van de belletjes die constant meegezogen worden ervaren :?
Ik wou nl. eerst voor een Swiftech micro gaan maar ik ga dat echt allemaal niet IN mijn case krijgen,.. het is gewoon te krap daarbinnen |:( Daarmee zou ik dus opteren voor een externe res-oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je het reservoir behoorlijk vol doet gaat het denk ik wel. Ik heb het zelfde reservoir hier in gebruik en ik had er wel een beetje last van. Bij mij zit alleen de in en out verkeerd om en zit het res maar half vol.

Als er veel lucht in komt kan je ook gewoon ff de pomp uit doen en de lucht laten opstijgen voordat je de pomp weer aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n setup, en het gaat goed, idd met een redelijk vol reservoir :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Iemand die weet waar ik de 8800 kit voor de Swiftech MCW60 kan krijgen?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ;)
Het zal dan een Coolplex 25 worden.
Wat is de IN en de OUT,.... het interne buisje,.... daar moet veronderstel ik de IN op aangesloten worden zeker,... en die aparte schroef ... die is voor het systeem leeg te laten lopen indien nodig zeker :?
... en voor het UV-effect wat te vergroten,.. ik lees dat er een drilling voor voorzien is,.... is dat om een 5mm Led in te steken of is het er zo één waar je een schroefachtig iets met ingebouwde Led in moet draaien :?
Voor alle duidelijkheid,.. ik ga mij de Coolplex bestellen bij aquatuning.
Waarom de vraag,.. mijn collega heeft er énen, een Coolplex 25 met een schroefaansluiting. Deze bij aquatuning lijken dat niet te hebben,... de vuldop bovenaan is trouwens ook anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 16:39
Eindelijk mijn WC kit ingebouwd :) (niet geheel naar wens maar goed)

Ik heb besloten de voeding boven in de kast te plaatsen zodat ik de 240 rad onderin past. De 120 rad hangt achter buiten de kast. Het liefst had in deze binnenin de kast gehad, maar bij gebrek aan de juiste schroeven moet het maar even zo. Hij gaat er toch weer uit alsik een gpu en blok heb.

Wel ben ik zeer te vreden over de temps wat dit beginnerssetje(TT bw745) neerzet. Het scheelt zo'n 12 graden.Zowel stressed als idle.

edit:

Even wat brakke phonecam pics
http://members.home.nl/jkesseler/wc/

[ Voor 7% gewijzigd door Suepahfly op 11-12-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij het buisje moet het water in het reservoir komen. De plek zonder buisje zit lager en zal dus minder lucht aanzuigen aangezien de lucht hoger in het reservoir uit het buisje komt.

Op die aparte schroef kan je een aantal dingen doen. Je zou er gewoon een koppeling in kunnen doen voor het leeg lopen of een stukje plexi waarin een led kan. Dat stukje plexi heeft gewoon een schroefrand en er zit een rond gat van 5mm onderin voor de led. Ik heb er een blauwe led in maar UV kan natuurlijk ook.

Als ik het reservoir leeg wil halen doe ik er gewoon een slang in en zuig er ff aan.
Mijn Coolplex komt van FH en is een oude revisie die idd anders is als de nieuwe die bij Aquatuning verkocht word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Wat je gewoon moet doen is alles goed vullen, de kast een beetje kantelen en de pomp (zodat de pomp geen lucht aanzuigt of lucht in de pomp zit)
Want als er lucht in je pomp zit krijg je een schuimeffect.
Gewoon veel aan/uit en dan heb je weinig kans op bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ik __denk__
dat ik net mn res heb gemaakt.

Ik heb een Tank O Matic (soort Coolplex) en mn Oring lekte toen ik hem laatst een keer had open gemaakt (mn res hangt nm horizontaal).
Toen las ik ergens een tip en dat was:
Dop er af halen, O ring er af halen, alles drogen en weer terug schroeven.
(Dus de dop drogen, tussen de schroefgangen, de Oring drogen, en de schroefgang van je res drogen)

En warempel, het werkt tot nu toe!!!!! Heb ik geen nieuwe Oring hoeven te zoeken (denk ook niet dat ik er zo 1 had gevonden)

edit:

Het is nu 1705 en volgensmij nog geen druppels...
Mn res is dus tot nu toe lekvrij!

Misschien voor de SP?

Probleem:
Lekkende O-ring bij je Tank-O-Matic of Coolplex.
Oplossing:
Draai de kant met de lekkende O-ring van je reservoir af.
Droog je dop goed, haal de O-ring er af en droog deze ook.
Ga vervolgens met je nagels door de schroef-groeven om deze goed droog te krijgen.
Doe het zelfde op de plek waar de O-ring zat.

Doe vervolgens het zelfde bij je reservoir. Maak hier dus alles schoon en droog en vooral de schroef-groeven waar vaak het water in blijft haken.

Doe de O-ring weer terug op de dop en schroef het geheel terug op zijn plaatst (wel goed aandraaien)

[ Voor 41% gewijzigd door ixl85 op 12-12-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Dat is handig.
Ik vond het al raar dat de o-ring op mijn coolplex niet 100% klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
justifire schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:21:
Iemand die weet waar ik de 8800 kit voor de Swiftech MCW60 kan krijgen?
spacepromotion is de officiele importeur, dus die zal er vast wel aan kunnen komen. Als het niet op hun site staan kan je ze een mailtje sturen.
http://www.spacepromotion.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Comp-Freak schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:41:
[...]

spacepromotion is de officiele importeur, dus die zal er vast wel aan kunnen komen. Als het niet op hun site staan kan je ze een mailtje sturen.
http://www.spacepromotion.nl/
Deze had ik al benaderd maar helaas, voorlopig niet in het assortiment.
Heb ze nu net besteld in de US dus ben geholpen :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

ixl85 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:52:
Ik __denk__
dat ik net mn res heb gemaakt.

Ik heb een Tank O Matic (soort Coolplex) en mn Oring lekte toen ik hem laatst een keer had open gemaakt (mn res hangt nm horizontaal).
Toen las ik ergens een tip en dat was:
Dop er af halen, O ring er af halen, alles drogen en weer terug schroeven.
(Dus de dop drogen, tussen de schroefgangen, de Oring drogen, en de schroefgang van je res drogen)

En warempel, het werkt tot nu toe!!!!! Heb ik geen nieuwe Oring hoeven te zoeken (denk ook niet dat ik er zo 1 had gevonden)

edit:

Het is nu 1705 en volgensmij nog geen druppels...
Mn res is dus tot nu toe lekvrij!

Misschien voor de SP?

Probleem:
Lekkende O-ring bij je Tank-O-Matic of Coolplex.
Oplossing:
Draai de kant met de lekkende O-ring van je reservoir af.
Droog je dop goed, haal de O-ring er af en droog deze ook.
Ga vervolgens met je nagels door de schroef-groeven om deze goed droog te krijgen.
Doe het zelfde op de plek waar de O-ring zat.

Doe vervolgens het zelfde bij je reservoir. Maak hier dus alles schoon en droog en vooral de schroef-groeven waar vaak het water in blijft haken.

Doe de O-ring weer terug op de dop en schroef het geheel terug op zijn plaatst (wel goed aandraaien)
Ik heb bij de Big Boss een setje afvoerringen gehaald.
Dit is gewoon een setje van allerlei rubberen ringen en flenzen, zit in een zakje en kost 2 euro.
Hieruit heb ik de brede platte ring gehaald, deze past precies op de schroefdraad van het reservoir.
Lekker robuust en dus kan je de dop dan stevig aandraaien.
Sindsdien kan ik zonder probleem de dop open en dicht draaien zovaak ik wil zonder dat het gaat lekken.
Best jammer dat een fabrikant bezuinigt op een goed rubber, dit is imo een van de belangrijkste onderdelen en het kost echt geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb het erin gezet, het verhaal alleen iets algemener gemaakt. Lekkende O-ringen is voor iedereen een nachtmerrie, ook bij het gebruik in waterblokjes. Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11
Er bestaat toch ook zo iets als siliconenvet speciaal voor o-ringen. Ooit gebruikt toen ik een aquarium had. Gehaald bij een pompzaakje (heel klein, zal niet meer bestaan maar het produkt vast wel).
off topic:
Mijn reserator 1 gaat eruit:
spullen zijn onderweg :

Sehr geehrter Kunde,
Der Status Ihrer Bestellung wurde geändert.
Neuer Status: Versendet.

Ik laat binnenkort wel weten wat allemaal maar is mooi weer,,,
:9

[ Voor 70% gewijzigd door JohnB op 12-12-2006 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
WinnieXX schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:51:
Er bestaat toch ook zo iets als siliconenvet speciaal voor o-ringen. Ooit gebruikt toen ik een aquarium had. Gehaald bij een pompzaakje (heel klein, zal niet meer bestaan maar het produkt vast wel).
Iemand daar ervaring mee in een WC-setup? Ik ben zelf altijd een beetje huiverig voor smeersels die niet specifiek voor waterkoeling bedoeld zijn. Het lijkt mij de vervuiling eerder te stimuleren bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:43:
[...]
Ik heb nog een vraagje :?
Ik zou me bij aquatuning ook nog van die smartcoils, die blauwe of transparante spiralen om het knikken van de tubes tegen te gaan, willen aanschaffen maar ik weet nu niet echt welke maat het beste zou passen op mijn 10mm tubes.
Kan er mij iemand helpen :?

Link ---> http://www.aquatuning.de/index.php/cPath/31
sloop een paar fietsenpompen (van die staafdingen die op fietsen zitten) daar zitten veren in met (meestal) de goeie diameter. kan een beetje te stug zijn, in dat geval moet je ze van tevoren ff buigen enzo. werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Net m'n bestelling van aquatuning binnengekregen en uitgepakt. Ik vond alleen die pomp (Liang D5) er wat vreemd uitzien.
Afbeeldingslocatie: http://img169.imagevenue.com/loc330/th_32429_D5_122_330lo.JPG
Volgens mij is i niet compleet. Die gaat weer retour. Hopelijk gaat dit niet al te lang duren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als die pomp op 12volt werkt kan je er toch gewoon een molex aan maken. Of ontbreekt er volgens jou nog meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen komt mijn asetek setje binnen met 2x120mm rad. Nu ben ik nog op zoek naar een kast, hierover twijfel ik.

Mijn setup:

Asus P5W DH
Intel E6600
XFX 8800 GTX
2x Sata disk
2x Ide disk
1x Asus dvd-rw
1x Cardreader

Alleen de E6600 en chipset worden er mee gekoeld, totdat er wat blokken voor de 8800 op de markt zijn.

Mijn voorkeur gaat uit naar de stacker, maar zou graag wat meningen horen.

De kasten:

Coolermaster stacker:
Afbeeldingslocatie: http://www.gepbolt.hu/ii/coolermaster-stc-t01_black_big.jpg

Thermaltake armor:
Afbeeldingslocatie: http://www.e-ponuda.com/images/Th-Armor.jpg

Thermaltake kandalf:
Afbeeldingslocatie: http://files.agem.sk/mainpict/n_x/th_kb.jpg

Heb een heleboel reviews gelezen etc, maar kan toch mijn keuze nog niet maken.
Grootte, gewicht speelt geen rol hierin.

Iemand nog een aantal tips of ervaringen met 1 van deze kasten, die doorslaggevend kunnen zijn in mijn keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
PilatuS schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:03:
Als die pomp op 12volt werkt kan je er toch gewoon een molex aan maken. Of ontbreekt er volgens jou nog meer ?
Ik had meer zoiets verwacht: Afbeeldingslocatie: http://www.aquatuning.de/images/product_images/popup_images/1253_0.jpg
In de doos zat namelijk ook nog een klemachtig iets dat om het pompje past.
Afbeeldingslocatie: http://img41.imagevenue.com/loc507/th_34073_klem_122_507lo.jpg
Dit is denk ik het standaartje waarmee i te bevestigen is.
Hij zal wel werkende te krijgen zijn, maar het is niet wat ik besteld heb. Nu heb ik ook niets aan de fittingen die ik voor de pomp van het plaatje erbij besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Julian81. Een kast is een heel persoonlijk iets. Ik heb geen idee welke van de 3 jij het mooist vind. Qua ruimte voor waterkoeling voldoen ze denk ik allemaal wel.

@ coolfris. Als je iets anders hebt gekregen dan dat je besteld hebt en je kan er verder niets mee zou ik het ook zeker gelijk terug sturen. Al kan eerst een mailtje sturen natuurlijk ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:22
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:15:
Iemand nog een aantal tips of ervaringen met 1 van deze kasten, die doorslaggevend kunnen zijn in mijn keuze?
Ik zelf heb de Coolermaster Stacker, hierin heb ik me Asetek KT12A-L30 gebouwd en deze beschikt over een Triple radiator. Ik weet niet of je van plan ben om in de kast te gaan "zagen", ik heb dat dus iig wel gedaan zodat mijn triple radiator aan de bovenkant gemonteerd kon worden.

Nu is het zo dat ik dus mijn voeding onderin moest plaatsen, anders paste het niet. Heb ook even een dual radiator gehad, maar een dual radiator i.c.m. een voeding bovenin paste bij mij ook gewoon niet. Dit doordat 1 van de fans dan helemaal onder het "voorkapje" moest zitten.

De voeding onderin plaatsen vind ik zelf ook niet echt een goed id, dit i.v.m lekkage. Maar dat is gelukkig nog niet voorgekomen, gewoon goed testen of ie lekt.

Ook kan je natuurlijk de dual-radiator onderin plaatsen. Maar er is in ieder geval plek genoeg, alleen vond ik het slijpen met de dremel niet lekker gaan, beetje dik staal, maar dat kon ook aan mij liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ik heb zelf een stacker, lees mn review maar op de FP en er zit een pic in mn sig..
Echt een geweldige kast! ben er zeer blij mee!

/edit
http://tweakers.net/productsurvey/survey/2736

/edit2
Ik vind die armor echt een goedkoop aftreksel van de stacker...

[ Voor 36% gewijzigd door ixl85 op 13-12-2006 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ik inderdaad voor de stacker ga.
Morgen aanschaffen en flink wat gaan modden (foto's volgen soon).
Bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
@ ixl85

Waar heb je die mooie template voor de radiator vandaan?

Ik krijg morgen namelijk ook mijn stacker binnen en wil mijn radiator ook onderin zetten.
Misschien kun je mij die template toe sturen :)
aavb2002 at hotmail.com

werkt het reservoir wel goed als hij plat boven op de kast gemonteerd is?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
fast-server schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:41:
@ ixl85

Waar heb je die mooie template voor de radiator vandaan?

Ik krijg morgen namelijk ook mijn stacker binnen en wil mijn radiator ook onderin zetten.
Misschien kun je mij die template toe sturen :)
aavb2002 at hotmail.com

werkt het reservoir wel goed als hij plat boven op de kast gemonteerd is?
Ik zal hem wel even voor je maken, komt van de HWlabs site en goed gemaakt in photoshop...
Als ik morgen tijd heb maak ik hem wel even... kan ie meteen de SP in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Thanks!

Je doet mij en ik denk nog een hoop anderen er een groot plezier mee _/-\o_

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou hier nu toch wel een ideetje delen die uit een brainstorm-sessie met een collega van mij kwam.
Het gaat over het monteren van een RAD op de case.

VELCRO's gebruiken,... maar dan van die plastic soort en niet van die stoffen dingetjes, zelfklevend uiteraard.
Handig bij het ontluchten en uitstoffen van de RAD.
RAD weer mooi op zijn plaats duwen, klaar :)
Ik ga de ongebruikte plastic velcro's gebruiken die bij mijn IKEA surroundspeakers staanders bigeleverd werden. Als ze ster genoeg zijn om een speaker op zijn plaats te houden,.. dan moet het voor een RAD zéker lukken ;)

En wat het lek-probleem op Coolplex reservoirs betreft,... diezelfde collega van me heeft een Coolplex 25 RES en heeft van in het begin een fijne laag Vaseline aan de O-ringen gesmeerd.
Lekt niet, monteerd makkelijk en vervuild niet,... dat kon hij me toch verzekeren ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 00:32 ]

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:38:

Het gaat over het monteren van een RAD op de case.

VELCRO's gebruiken,...
Bedoel je zoiets?
http://www.velcro.de/cms/..._VELCRO_R.110.0.html?&L=1
Afbeeldingslocatie: http://www.velcro.de/cms/typo3temp/pics/3b38814bcc.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door JohnB op 14-12-2006 12:12 ]

Verwijderd

voor degene die aan het twijfelen was over zijn kast; ik zou voor de kandalf gaan of een mid-tower alternatief: Coolermaster mistique 631 vind ik persoonlijk ook erg mooi. En allebij geschikt voor WC, want iedereen koopt tegenwoordig de stacker is ook leuk als er wat meer kasten komen met WC. (persoonlijk vind ik de stacker ook niet echt mooi, maar dit is natuurlijk helemaal persoonlijk) Wat betreft de aankoop van de kast en het inbouwen van de waterkoeling etc. veel suc6 ;) :)

Verwijderd

Moet zeggen dat ik al aardig wat systemen gebouwd heb, werk & prive.
De stacker en 810 bevallen mij het beste!
Gewoon de grote en ruimte die je krijgt met de garantie dat het _erg_ lang meegaat.

Ik zat eerst te twijfelen voor mijn oude liefde Lian Li, maar daarvoor betaal je bont en blauw.

Verwijderd

Stackers zijn naar mijn mening idd ook niet mooi...
Alleen maar groot en lomp...
Wel handy als je bv veel meuk wil inbouwen als wc.

Idd net zoals
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:10:
Ik zat eerst te twijfelen voor mijn oude liefde Lian Li, maar daarvoor betaal je bont en blauw.
Precies hetzelfde... Hele mooie kasten... Alleen toch echt te duur voor leuk :|
Daarom zelfbouw :P

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Ach iedereen heeft zo z'n persoonlijke keus, de een geeft meer om uiterlijk en een andere uiterlijk of vind een bepaalde layout helemaal tof, dus zullen we het gewoon over waterkoeling hebben hier, qua kasten kan je bergen galleries bekijken met legio voorbeelden ;) anders veranderd dit in het zoveelste kast opsomtopic (welke regelmatig gesloten worden :+)

Kan ook wel gaan zeggen dat ik een kast heb van 300 euro omdat ik daar helemaal weg van ben maar dan kijken jullie me vast wazig aan enzo :+

[ Voor 16% gewijzigd door Vandread op 14-12-2006 20:08 ]

Verwijderd

Idd :P

Me sorry :'(

Een case bouwen is ook niet gratizzzzzz :+

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 20:14 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Maar ook niet duur! ;)

• Perzikvrucht
Ik heb mijn WCset ook binnengekregen :D.
Ik moet alleen nog even slangen bestellen. Ik denk dat ik die doe bij aquatuning, want bij freezinghardware is het best duur + bij aquatuning heb je meer keus.
Alleen hoeveel verzendkosten vraagt aquatuning?

• ixl85
Oeps mn dingen kloppen niet... even verbeteren :X

[ Voor 91% gewijzigd door ixl85 op 14-12-2006 20:54 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
barzi schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:49:
Ik moet alleen nog even slangen bestellen. Ik denk dat ik die doe bij aquatuning, want bij freezinghardware is het best duur + bij aquatuning heb je meer keus.
staat op hun site bij versandkosten
http://www.aquatuning.de/...102/product/Versandkosten

had er ook een paar spullen bestelt en af laten leveren bij familie in duitsland (had het na 3 dagen).
Enige minpunt was paketservice die het bracht GLS. Blijkt dat deze net als Die Deutsche Post bij de deur hun hand open houd (extra service kosten).
Was maar 1.60 dus niet veel maar de helft van de duitse bedrijven doet dit al 8)7 waarom tellen ze dit niet gewoon bij de kosten erbij die je aan de winkel overmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:14:
voor degene die aan het twijfelen was over zijn kast; ik zou voor de kandalf gaan of een mid-tower alternatief: Coolermaster mistique 631 vind ik persoonlijk ook erg mooi. En allebij geschikt voor WC, want iedereen koopt tegenwoordig de stacker is ook leuk als er wat meer kasten komen met WC. (persoonlijk vind ik de stacker ook niet echt mooi, maar dit is natuurlijk helemaal persoonlijk) Wat betreft de aankoop van de kast en het inbouwen van de waterkoeling etc. veel suc6 ;) :)
Het is inderdaad toch de stacker geworden, ben al flink aan het dremelen geweest, pics soon.
Heb voor deze gekozen om het volgende, in enkele reviews het sluitsysteem voor de pci sloten van de thermaltakes goed bekeken, er werd vaak gezegd dat dit nog wel is problemen kon geven met zwaardere video kaarten. Aangezien ik in de toekomst een 2e 8800 erbij wil zetten heb ik toch voor betrouwbaarheid hier gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je klaar bent mag je best wat pics hier neerzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ok, mijn BIX2 layout's klopte toch na 2 keer checken...
Vreemd... maargoed, here go's:

Nu kloppen ze wel :)
Hier is de URL:
http://members.home.nl/ixl85/wc/bix2/

Je moet ze zien vanaf het BEGIN vanaf de eerste lijn (dus niet vanaf het midden van de lijn)

Zwart
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/wc/bix2/bix2_black.jpg

Zwart op A4 formaat
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/wc/bix2/bix2_black_A4.jpg

Wit
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/wc/bix2/bix2_white.jpg

Wit op A4 formaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/wc/bix2/bix2_white_A4.jpg

En een handige .rar
http://members.home.nl/ixl85/wc/bix2/bix.rar

/edit
EN een handig printbaar word documentje:
http://members.home.nl/ixl85/wc/bix2/bixblack.doc
http://members.home.nl/ixl85/wc/bix2/bixwhite.doc

Misschien weer iets voor de SP? Ik laat ze gewoon op mn webspace staan!

/edit2
Wat vreemd is is dat je de jpg's nu niet als 100% ziet, maar als je ze bijvoorbeeld in photoshop of word zet dan zijn ze wel 100% (bij word moet je hem even schalen, staat ie op 74%... maar in mijn .doc's is dat al gebeurt)

[ Voor 201% gewijzigd door ixl85 op 15-12-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
iemand een idee waar je 12mm slangen kan bestellen, ik bestel de rest van mn setup bij aquatuning maar daar staan geen slangen met een ID van 12mm.. :'( dus 7/16 inch

[ Voor 4% gewijzigd door michaeltb op 15-12-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij freezinghardware.nl zie ik 13mm slang staan. Helaas is dat alleen PVC slang.

Edit: En dan snel van 13 naar 12mm edditen he :P

Misschien dat ze het bij ru58 kunnen leveren.
http://www.ru58.nl/slangen.htm

[ Voor 45% gewijzigd door PilatuS op 15-12-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
ik ben nu helemaal duizelig van al die slang maten,

ik heb dus G1/4 aansluiting op mn radiator en blokken en pomp dat snap ik nog. Maar moet ik nou aan de andere kant van het schroefje 1/2 inch of 3/8 inch hebben en welke slang past daar dan bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
ixl85 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:39:
Misschien weer iets voor de SP? Ik laat ze gewoon op mn webspace staan!
Lijkt me zeker handig, ik heb er destijds ook een eeuwigheid naar lopen zoeken. Stukje staat onder trouble shooting. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
PilatuS schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:02:
Bij freezinghardware.nl zie ik 13mm slang staan. Helaas is dat alleen PVC slang.

Edit: En dan snel van 13 naar 12mm edditen he :P

Misschien dat ze het bij ru58 kunnen leveren.
http://www.ru58.nl/slangen.htm
Ik heb niet zoveel verstand van slange, dus mijn vraag, is PVC slecht? Want bij aquatuning hebben ze dat ook volgens mij alleen(13mm).
Mijn vraag trouwens:

Ik heb dus een setje gekocht. Als radiator was er vermeld een black ice pro II. Alleen als ik nu de lengtes meet kloppen ze allemaal, behalve de dikte. Mijn radiator is namelijk 4cm dik ipv de (in SP gegevende) 3 cm. Het is volgens mij ook niet de BIXII want die is weer 4.7cm.
Komt dit misschien doordat er een "kap" omheen zit om de fans op aan te sluiten etc.? Of wie kan dit verklaren?
Hij ziet er wel precies hetzelfde uit als een BIP II(vorm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb in mijn vorige PC een tijdje PVC slangen gehad maar na een tijdje werden ze helemaal plat waardoor er bijna geen water meer door kwam. Ook kan je er niet echt goed bochten mee maken zonder dat ze knikken.

Ik heb in mijn vorige PC ook nog sillicone slang gehad en dat beviel mij een stuk beter dan PVC. Makkelijk om bochten mee te maken en het werd na een tijd ook niet plat.

Nu heb ik Tygon slang en dat vind ik net zo goed als sillicone alleen is dit doorzichtig wat ik wel mooi vind.

Er zijn ook mensen met goede ervaringen met PVC maar persoonlijk zou ik het niet meer gebruiken.

Hoe het precies met je radiator zit zou ik niet weten maar als ie dikker is lijkt mij dat ie ook meer warmte kan afvoeren wat natuurlijk geen nadeel is.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 15-12-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
maar waar kan je 7/16 of 1/2 inch tygon kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
PilatuS schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:25:
Ik heb in mijn vorige PC een tijdje PVC slangen gehad maar na een tijdje werden ze helemaal plat waardoor er bijna geen water meer door kwam. Ook kan je er niet echt goed bochten mee maken zonder dat ze knikken.

Ik heb in mijn vorige PC ook nog sillicone slang gehad en dat beviel mij een stuk beter dan PVC. Makkelijk om bochten mee te maken en het werd na een tijd ook niet plat.

Nu heb ik Tygon slang en dat vind ik net zo goed als sillicone alleen is dit doorzichtig wat ik wel mooi vind.

Er zijn ook mensen met goede ervaringen met PVC maar persoonlijk zou ik het niet meer gebruiken.

Hoe het precies met je radiator zit zou ik niet weten maar als ie dikker is lijkt mij dat ie ook meer warmte kan afvoeren wat natuurlijk geen nadeel is.
Vreemd :?
Misschien had je dan wel hele slechte slangen...
Mijn PVC word echt -niet- plat, die dingen zijn best hard en maken mooie bochten...

/edit
@barzi:
nee pvc is de beste keuze na tygon (ik vind pvc beter omdat die in 8x1 formaat komen, vind die gigantische slangen niet mooi/handig)
Maar in de TS staat een mooi linkje hoor:
http://www.webshop-innova...ef/501424946a0cf010e.html
;)

[ Voor 13% gewijzigd door ixl85 op 15-12-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img171.imagevenue.com/loc584/th_05084_SIMG0284_122_584lo.jpg

Op dat plaatje is te zien dat ze echt super plat zijn geworden. Maar als jij er verder geen problemen mee hebt dan zal ik idd wel bagger slangen gehad hebben.

[ Voor 61% gewijzigd door PilatuS op 15-12-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
dat ziet er idd heel verkeerd uit:P, waar heb jij dan je tygon vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
PilatuS schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:52:
[afbeelding]

Op dat plaatje is te zien dat ze echt super plat zijn geworden. Maar als jij er verder geen problemen mee hebt dan zal ik idd wel bagger slangen gehad hebben.
Hmm ik wou dus ook die slangen kopen, aangezien ze bij aquatuning niks anders hebben. Als ik ixl85 zo hoor had jij dus slechte(of hij juist goede). Nou ja ik kijk nog wel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De Tygon slangen die ik nu heb komen van freezinghardware. Alleen zijn die 8x1.5.

Die slangen die ik toen had zijn wel anders als die ze nu hebben neem ik aan. Die slangen heb ik iets van 4 jaar geleden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
maareh, wat voor tube size moet ik nou nemen voor

alphacool nexxxos xp
alphacool ddc pro
alphacool gpx3 gpu blokje
blackice pro 240mmrad.

De een zegt dat het nog wel met 8mm ID kan, en de andere zegt dat ik zowieso 13mm ID nodig heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:28

MF

Take a Seat

michaeltb schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:03:
maareh, wat voor tube size moet ik nou nemen voor

alphacool nexxxos xp
alphacool ddc pro
alphacool gpx3 gpu blokje
blackice pro 240mmrad.

De een zegt dat het nog wel met 8mm ID kan, en de andere zegt dat ik zowieso 13mm ID nodig heb....
8 mm is ruim voldoende. Alphacool voorziet toch alles van 1/4" aansluitingen, das dus nog minder dan 8mm binnendiameter. Tevens ga je het verschil in flow van 8 naar 13 niet noemswaardig zien in je temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
8mm is idd prima.

Hier heb ik:
Alphacool Nexxos HP Pro Socket 775.
Alphacool Nexxos NVXP3 ATI.
Alphacool Nexxos Xtreme 3.
Eheim 1048.

Dit allemaal met 8x1.5 aansluitingen en slangen. Binnendiameter 8mm. Buitendiameter 11mm.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 15-12-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, zoiets maar dan beide zijden in plastic en met wat groffere haakjes.
Eigenlijk ziet het er meer uit als nopjes. Als je er zo 2 op elkaar drukt dan zit het echt héél goed vast .

Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/3593/velcroplasticio2.th.jpg
PilatuS schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:52:
[afbeelding]

Ik heb dit fenomeen ook een beetje maar het hindert hier (nog) niet. Ik gebruik 10/8
Ik denk dat als mijn Laing DDC Pro zal geinstalleerd zijn, net besteld bij aquatuning, ze wel weer mooi rond zullen komen van de druk die de pomp zet ;)
barzi schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:49:
6,89€ voor bestellingen tot 4kg naar Belgie. Ik veronderstel dat het voor Nederland ong. hetzelfde zal zijn.
Maak eens een fake-bestelling met fake namen e.d. aan dan merk je het direct op het eind ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Zit er nou veel verschil tussen en Laing D4(mcp650) en een Laing D5(mcp655)? Volgens mij was de D5 toch alleen wat stiller, en kon je standen instellen. Voor de rest(kracht/flow) zijn ze toch hetzelfde? Of heb ik het verkeerd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 10:55
Hey,

Even een paar vraagjes die ik niet onmiddelijk kan terugvinden.

- 1/2" is dat nu gelijk aan binnediamter 8 en buitendiamter 10 ?
- Iemand ervaring met dit koelblok: Zalman ZM-WB4 Koelblok
- Standard heeft de MSI geforce 7900 GTO al best een goede koeler. Maar koop ik nu een koelblok voor deze kaart gaat deze dan beter gekoeld worden ? nu is hij 33°idle.. Als ik nu een innovatek koelblok koop gaat dit beter koelen ?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Obl1viA schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:55:

- 1/2" is dat nu gelijk aan binnediamter 8 en buitendiamter 10 ?
- Standard heeft de MSI geforce 7900 GTO al best een goede koeler. Maar koop ik nu een koelblok voor deze kaart gaat deze dan beter gekoeld worden ? nu is hij 33°idle.. Als ik nu een innovatek koelblok koop gaat dit beter koelen ?

Thnx
- 1/2" = 12,7mm binnendiameter; de buitendiameter is afhankelijk van het type slang.. bij Tygon is dat iig bijna 18mm.

- Mijn GTO was ook 32/33C met stockkoeler, nu met EK-block 27C bij normaal gebruik & 20C kamertemperatuur (40C max full load @ 700/1600).

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
barzi schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 12:19:
Zit er nou veel verschil tussen en Laing D4(mcp650) en een Laing D5(mcp655)? Volgens mij was de D5 toch alleen wat stiller, en kon je standen instellen. Voor de rest(kracht/flow) zijn ze toch hetzelfde? Of heb ik het verkeerd? :+
D4: Förderhöhe bei 12V: 3,4m
max. Förderleistung: 1400L/h

D5: Förderhöhe bei 12V: 3,7m
max. Förderleistung: 1500L/h
en vijf verschillende snelheden. Waarschijnlijk is het het laatste waarom ze beweren dat i stiller dan de D4 is geworden. In de laagste stand zal i dat zeker zijn.

Niet gek veel verschil dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Hm oke.
Ik zit nu te twijfelen tussen 2 andere pompjes:

1. MCP655
2. Laing DDC-Pumpe 12V Pro(dus de non-ultra maar met top)

Nou weet ik dat de flow niet zo hoog is bij de laing, maar de opvoerhoogte wel. De mcp655 heeft een hoge flow en een de opvoerhoogte is hetzelfde. Ik dacht dus dat de mcp655 wel beter is, alleen ben ik even gaan zoeken en kwam op het volgende:

1. Er komt veel minder warmte in het water dan de mcp655.
2. Hij is stiller(ligt eraan welke standje, maarja op de hoogste neem ik aan).
3. Veel kleiner.

Nou vraag ik me af:
Welke is nou beter voor mijn setup:

MCW6002
MCW50
BIXII
Dangerden 5 1/4" reservoir

Dit zijn dus niet van die blokjes die veel opvoerhoogste nodig hebben, dus de mcp655 leek mij beter. Maarja omdat iedereen de DCC neemt begin ik toch eenbeetje te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Beide zullen voldoen, dat blok is geen high pressure blok. Ik zou voor de Laing gaan, kleiner & stiller. Als geld meetelt en de MCP655 is goedkoper, dan zou ik voor die gaan.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
De DCC is mechanisch gezien een mini-uitvoering van de Laing Ecocirc D5 / Swiftech MCP655 / Danger Den D5 - wat dus allemaal dezelfde pomp is. De DCC schijnt daarom ook hetzelfde geluid te produceren als de D5 rond standje 4..

Zelf heb ik hem bijna op standje 5 draaien omdat 'ie zo het minste geluid maakt, & ik hoor hem dus ook amper. Het is ook trouwens niet zo dat die D5 Rheostat 5 standjes heeft, want hij is traploos instelbaar, maar wanneer je hem op een bepaalde stand zet dan weet je ongeveer hoeveel toeren de pomp draait.. nl.:

P1 = 1.800 omw./min
P2 = 2.550 omw./min
P3 = 3.300 omw./min
P4 = 4.050 omw./min
P5 = 4.800 omw./min

Maargoed, als je weinig weerstand in je loop hebt kun de pomp gewoon wat lager zetten, maar mocht je ooit nog willen uitbreiden dan heb je genoeg reserve.. Daarnaast geven beiden pompen geen noemenswaardige warmte af aan het water.

D5 rules !!! ;)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 10:55
rabor schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:24:
[...]
- 1/2" = 12,7mm binnendiameter; de buitendiameter is afhankelijk van het type slang.. bij Tygon is dat iig bijna 18mm.

- Mijn GTO was ook 32/33C met stockkoeler, nu met EK-block 27C bij normaal gebruik & 20C kamertemperatuur (40C max full load @ 700/1600).
Welk EK blok is dit dan ?

Ik wilde graag dit koelblok hebben: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HXLZ73

Maar nu heb ik een astek waterchill 1/2" passen deze slangen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
rabor schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:01:
De DCC is mechanisch gezien een mini-uitvoering van de Laing Ecocirc D5 / Swiftech MCP655 / Danger Den D5 - wat dus allemaal dezelfde pomp is. De DCC schijnt daarom ook hetzelfde geluid te produceren als de D5 rond standje 4..

Zelf heb ik hem bijna op standje 5 draaien omdat 'ie zo het minste geluid maakt, & ik hoor hem dus ook amper. Het is ook trouwens niet zo dat die D5 Rheostat 5 standjes heeft, want hij is traploos instelbaar, maar wanneer je hem op een bepaalde stand zet dan weet je ongeveer hoeveel toeren de pomp draait.. nl.:

P1 = 1.800 omw./min
P2 = 2.550 omw./min
P3 = 3.300 omw./min
P4 = 4.050 omw./min
P5 = 4.800 omw./min

Maargoed, als je weinig weerstand in je loop hebt kun de pomp gewoon wat lager zetten, maar mocht je ooit nog willen uitbreiden dan heb je genoeg reserve.. Daarnaast geven beiden pompen geen noemenswaardige warmte af aan het water.

D5 rules !!! ;)
Dus volgens jou moet ik de D5 nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Obl1viA schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:20:
[...]

Ik wilde graag dit koelblok hebben: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HXLZ73
Anders kijk je ff naar ze specs.... EK-FC79
Pfff duur zalman blokje, "gold" zeggen, van koper maken en er een gold prijsje aan hangen :+
(of alternate is gewoon duur)

[ Voor 43% gewijzigd door Vandread op 17-12-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
bedankt voor die layouts van BIX2 ixl :d kan m'n projectje weer verder gaan :P heb ff stilgezeten omdat ik te lui was om 'n dolgedraaide schroef uit te boren :P maar nou ga ik dan eindelijk de bovenkant gereedmaken om kapot gezaagd te worden :p

naja pilske is weer druk bezig met z'n projectje .. |-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Pilske schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:20:
bedankt voor die layouts van BIX2 ixl :d kan m'n projectje weer verder gaan :P heb ff stilgezeten omdat ik te lui was om 'n dolgedraaide schroef uit te boren :P maar nou ga ik dan eindelijk de bovenkant gereedmaken om kapot gezaagd te worden :p

naja pilske is weer druk bezig met z'n projectje .. |-)
Np :)

Maar pas op, want ik vind het nog steeds vreemd dat ze in FF, IE en Irfanviewer niet op de goede maat worden weergegeven maar in Photoshop en die worddocumentjes wel...

There has to be a logical explanation for this
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/url?q=http://ace76.blogia.com/upload/...this%2520must%2520be%2520a%2520case%2520for%2520Mulder%2520and%2520Scully...jpg&usg=__Kv-kIhEIVz5Q1dF7RUfpzg4mAkE=

edit:

ben aankomende week heel druk bezig, zal eens kijken of ik in de kerscht-vakantie (oud hollands he :+) tijd heb om ze 100% perfect na te maken in Illustrator (incl 120 en 360 modelen).
Als iemand nog een rad heeft liggen (240 het liefst) en hij/zij zou daar een foto van kunnen amken (precies van voor, zo min mogelijk perspectief vertekening) zou dit wel helpen om zo dicht mogelijk bij een 100% perfecte versie te komen

[ Voor 20% gewijzigd door ixl85 op 17-12-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18
Hallo,

Ik zit er over te denken om _misschien_ waterkoeling te kopen over een maand of 2. Echter is dit afhankelijk van de prijs van een redelijke setup. Kan iemand mij globaal vertellen wat een redelijk (hoeft geen high-end te zijn maar zeker geen bigwater rommel) setje gaat kosten om het volgende fatsoenlijk te koelen:

Core 2 Duo E6600
Intel D975XBX2 975X chip
MSI 7900GTO

Is dit voor €150~€200 te doen? Of moet ik aan hogere bedragen gaan denken?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Voor een goede set moet je wel aan 200+ denken als je 3 dingen wil gaan koelen. Koel je alleen de CPU is het al een stuk goedkoper.

CPU en GPU is wel te doen voor rond de 200. Kijk eens rond op Alphacool.de. Alphacool is redelijk goedkoop voor toch best goed spul. ( Ja ik ben Alphacool fan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Als je geen eisen stelt aan de vervoerbaarheid van het systeem, kan imho niets aan een (tweedehands) Reserator tippen. Kun je misschien wat meer vertellen over wat je ermee wilt gaan doen? Overklokken, of is stilte je doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Obl1viA schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:20:
[...]

Maar nu heb ik een astek waterchill 1/2" passen deze slangen dan ?
Idd EK-FC79

Bij Asetek is 1/2" de buitendiameter, & de binnendiameter - dacht ik - 10mm.. Dus dat past gewoon op die Zalman ZM-WB4 -> Compatible Tubes: (Outer x Inner) 14x10mm, 13x10mm, 13x9mm, 12x9mm, 12x8mm, 11x8mm, 10x8mm.

Maargoed, je kunt er ook van die (Asetek) push-koppelingen opschroeven toch? Alhoewel, Asetek had een paar jaar geleden een afwijkende schroefdraad waar alleen Asetek fittingen op pasten, maar ik weet niet hoe dit tegenwoordig is..
barzi schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:01:
[...]

Dus volgens jou moet ik de D5 nemen?
Het zijn allebei goeie pompen, de 1 compacter, de ander iets sterker én regelbaar, dus het is meer een kwestie van setup/ruimte in behuizing/budget/smaak O-)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Roamor schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:32:
Als je geen eisen stelt aan de vervoerbaarheid van het systeem, kan imho niets aan een (tweedehands) Reserator tippen. Kun je misschien wat meer vertellen over wat je ermee wilt gaan doen? Overklokken, of is stilte je doel?
Doel is voornamelijk overclocken. Dus NB hoeft niet persé watergekoeld te worden? En stel dat dat wel aan te bevelen is, is een extra blokje van een paar tientjes dan genoeg als ik investeer in een goede pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
NoepZor schreef op zondag 17 december 2006 @ 22:13:
[...]

Doel is voornamelijk overclocken. Dus NB hoeft niet persé watergekoeld te worden? En stel dat dat wel aan te bevelen is, is een extra blokje van een paar tientjes dan genoeg als ik investeer in een goede pomp?
Lees eensch rustig de TS door en ga vervolgensch op het WWW reviewsch zoeken.
Hierna kan er ruschtig gekeken worden naar webwinkels om een setje samen te stellen.

Wat ook goed kan... is een aantal pagina's terug beginnen met lezen, er waren toen nm 2(!!!) users met ongeveer de zelfde vraag....
"The truth is out there"
Afbeeldingslocatie: http://www.nederhoed.com/weblog/media/lone_gunmen.jpg

Mhh oud-hollandsche "sch" en Xfiles domineren mijn dag vandaag...
what could it mean? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Gaat me in de eerste instantie om het financiële gedeelte, daarna ga ik me wel orienteren wat er dan wel niet voor een mogelijkheden zijn qua blokjes enzovoorts. Als ik het goed begrijp is €200 als maximum wel voldoende voor een redelijke WC set?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ja tuurlijk!
Ik bedoel: als je niet rond kijkt het ook niet weet! (misschien vind ik 200 euro wel onmogelijk...)
Je kan ook al met een budget van 60euro OCen (gewoon een homemade setje maken, CU-autorad, tupperware res enz)
En als je alleen je cpu wil doen moet het al helemaal lukken voor 200euro

rad 60
blok 40
pomp 45
res 20/30
slangen+water+andere meuk 20
klaar ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ixl85 op 17-12-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ noepzor

het is goed te doen voor 200 €

ik heb een setje van asetek samengesteld
Asetek 12v xtreme pomp
Asetek antarctica s775 cpu
Asetek icecube 2x voor mijn 7900 gt's
Asetek black ice dual Xtreme rad
3 m slang

voor 220€

bij azerty.nl
ik heb zelf niet veel ervaring met WC maar ik hoort niets slechts over asetek.
tot u toe allemaal maar goede dingen in reviews zoals makkelijk te instaleren goede kwalieit en duurzaamheid en goede performance.

I hope I have been of any assistance

groeten

Thijs (aka Tarrels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De fijne setup aus dahr, ik gebruik de set nu alweer anderhalf jaar en ben zeer te spreken over de prestaties. Wel heb ik de tubes wier origineel de maten 11 x 8 x 1,5 dragen vervangen door Tygon 3/8 en heb de eheim 1048 mod middels teflon uitgevoerd en is nu zeer stil te noemen.

http://www.1a-cooling-shop.de/shop/index_e.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Kan ik met de reserator 1v2 nog 2 hdd's waterkoelen als ik daarvoor de benodigde spullen koop. Of is de pomp of iets anders van de reserator niet voldoende sterk voor deze optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
MintyDoerak schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:44:
Kan ik met de reserator 1v2 nog 2 hdd's waterkoelen als ik daarvoor de benodigde spullen koop. Of is de pomp of iets anders van de reserator niet voldoende sterk voor deze optie..
Naast wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
cpu, vga en misschien nog NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Geef wel even aan welke CPU en VGA. Een 8800GTX produceerd heel wat meer warmte dan een FX5200.

Veel weet ik niet van de Reserator maar CPU/VGA/NB en 2 HDD's is denk ik iets te veel warmte voor dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
En ook niet onbelangrijk; wat voor soort blokjes gebruik je? De Eheim compact 600 (de pomp in de Reserator) heeft ook een limiet aan de flowrestricties die hij kan overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
hey lui! ff n vraagje:

ik kan bij mn pa 10/7 slang krijgen (hoge kwaliteit, stug, prima spul: industrial quality, gebruikt bij het NMi) voor nop. heb 2.2 meter 10/8 slang, maar ik vrees dat ik t daar niet mee ga redden.. opties: stukken 10/7 gebruiken als de 10/8 op is, of gewoon alles in 10/7 stoppen (zit wel lekker strak om de aansluitingen)

wat zouden jullie doen?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.