[WC] Het grote waterkoelings topic deel XX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.301 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
Anoniem: 104097 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:08:
Materiaal binnen gekregen van Aquatuning,... leveren ze toch wel niet de verkeerde haakse kopplingen zeker |:(
Waarschijnlijk zijn het 11/8mm type's,.. dat meet ik toch zo,.... i.p.v. de 10/8mm type's
Vreemd ook is dat die haakse koppelingen geen opstaande rand vertonen waar je de tubing eigenlijk op aanspand.

Was wel effe schrikken toen ik test set-up maakte met mijn Laing DDC en Coolplex 25 res. Keuken bijna onder water 8)7
Door de druk vlogen de tubes er gelijk af. Ook niet moeilijk als je een 10mm tube in een 11mm schroef steekt. Je kan de tube dus helemaal niet aanspannen.

De rechte koppelingen zijn ok,.. je ziet mooi het verschil met de haakse,... dat is toch niet normaal te noemen toch :?

[afbeelding]
Vreemd vreemd... heb ze zo nog nooit eerder gezien... heb ook 10/8 zowel haaks als normaal en overal zit zo'n "eikel" op ;)
Zou ze even mailen of je geen andere kan krijgen, want qua constructie zien deze er ook minder veilig uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Heb ze hier ook en het viel mij ook op. Maar ze doen het hier goed en nog geen enkele lekkage tijdens testrun of wanneer dan ook. (Nog nooit gehad trouwens).
Ook niet dus met de Laing DCC 600L/h.

[ Voor 20% gewijzigd door JohnB op 06-01-2007 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

heb er 1 gekregen,maar dan een t versie....
Prima ding, ook nooit problemen mee gehad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Over de 1 k posts. Tijd voor een nieuw deeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die dingen lijken veel op die ik heb. Het is 8x1.5 en voor zover ik weet zitten op die van mij geen randjes. Ik kan het nu alleen niet meer controleren.

Ik wou eerst voor 8x1 gaan alleen toen zag ik tygon slang voor 8x1.5 dus heb ik die maar genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:17:
Over de 1 k posts. Tijd voor een nieuw deeltje?
Inderdaad: [WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI :) Daar maar weer verder, het gaat nogal hard.

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 06-01-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Anoniem: 104097 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:08:
Materiaal binnen gekregen van Aquatuning,... leveren ze toch wel niet de verkeerde haakse kopplingen zeker |:(
Waarschijnlijk zijn het 11/8mm type's,.. dat meet ik toch zo,.... i.p.v. de 10/8mm type's
Vreemd ook is dat die haakse koppelingen geen opstaande rand vertonen waar je de tubing eigenlijk op aanspand.

Was wel effe schrikken toen ik test set-up maakte met mijn Laing DDC en Coolplex 25 res. Keuken bijna onder water 8)7
Door de druk vlogen de tubes er gelijk af. Ook niet moeilijk als je een 10mm tube in een 11mm schroef steekt. Je kan de tube dus helemaal niet aanspannen.

De rechte koppelingen zijn ok,.. je ziet mooi het verschil met de haakse,... dat is toch niet normaal te noemen toch :?

Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/2916/koppelingenus3.jpg
Om nog effe op terug te komen,.... de moer heeft een binnen diameter van 11mm waardoor ik helemaal niet mijn 10/8mm slangen kan aanspannen m.a.w. ... of de moer er nu opzit of niet,... maakt geen éne moer uit.
Hehe, grappige woordspeling ;)

Kan niet anders of een verkeerde levering zijn want het art.nr. op de factuur, vergeleken met het art.nr die in een mailtje stond ter controle van mijn bestelling EN met die op de online-shop,.... zijn verschillend.
Mocht het dan nog het art.nr zijn van de 11/8mm versie,... nope,.. klopt ook al niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Deze koeler werkt wel met TEC's om het water te koelen...

Apart ding...

http://www.3dgameman.com/content/view/6163/103/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarrels
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10-2017
ik heb een een leuk idee uit gedokterd

zoals misschien veel van jullie weten zilver de beste warmte geleider maar om een massief koelblok van zilver te maken is ook wel een beetje te. ik heb namelijk laast op school koper op platina laten reageren. dus toen dacht ik dat moet ook wel op mijn asetek wc blok kunnen met zilver. en na enige beraad met mijn leraar was hij er ook mee eens dat dit mogelijk was.

het enige wat je nodig hebt is

bekerglas
demiwater(ongeveer een half liter)
azijn met een ph van 4a5 (dit is niet zo belangrijk zolang het water maar een beetje zuur is)
4 volt en 3 amp battery of verstelbare voeding (dit is belangrijk niet meer dan 4 volt en 3 amp of anders ontleed je het water en krijg je H en O2)
zilvernitraat(dit is soms lastig verkrijgbaar maar ik heb geluk dan mijn leraar dit voor mijn wilt regelen je kan het misschien bij techniesche unie kopen maar er is een grote kans dat je daar een leraar voor moet zijn.?)
paar kabeltjes met krokedillebekken
paperclip

werkwijze

het eerst wat je doet is ervoor zorgen dat je wc blok goed schoon is en dat deze in de bekerglas past. dan vul je de bekerglas met demi water en azijnongeveer met een ph van 4a5. weeg ongeveer 5a6 gram zilver nitraat en doen dit in het beker glas. doen nu je wc blok in het water zorg erwel voor dat hij niet op de bodem ligt en sluit de MIN pool erop aan. en sluit de PLUS pool aan op de paperclip en doe deze in het water. sluit nu de polen aan op de battery of voeding. LET OP niet meer als 4 volt en 3 amp!!. het proces duurt ongeveer een half uur. en het mooste is dat als het fout gaat of niet goed dekt dat je gewoon de polen kan omzetten en dan stoot het de zilver gewoon af.

ik ga het binnenkort zelf uitproberen eerst zonder en dan met zilver kijken of het zowiezo zin heeft.

dus jullie horen nog wel meer van me.

groeten thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
MISSCHIEN IS DIT DUIDELIJKER: [WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Dus jij wilt een laagje zilver om je koelblok heen doen als ik het goed begrijp. Is dat niet een beetje nutteloos. Dan neemt dat kleine beetje zilver de warmte op, en geeft het dan alsnog af aan het koper. Is dat dan niet een beetje nutteloos?

Tijd voor de modjes om het topic te sluiten en door te gaan in dee XXI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarrels
sorry hoor ik open wel een eigen topic voor mensen die wel geintreseerd zijn.

en @ bassie als je mijn verhaal ook leest weet ik ook niet zeker of die veel uitgaat maken maar, wat ik wel weet is dat in het bedrijfts leven veel coatings gebruiken voor beter koeling en efficencie. En ik zeg ook niet dat het zilver de complete taak van het koper over meent maar allen bevorderd.

but no hard feelings he

groeten thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Tarrels schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:05:
[...]

en @ bassie als je mijn verhaal ook leest weet ik ook niet zeker of die veel uitgaat maken maar, wat ik wel weet is dat in het bedrijfts leven veel coatings gebruiken voor beter koeling en efficencie. En ik zeg ook niet dat het zilver de complete taak van het koper over meent maar allen bevorderd.

but no hard feelings he

groeten thijs
offtopic:
Als je dit gaat doen zou ik het aan de onderkant maken. Dan kun je het polijsten en heb je een veel beter geleidend oppervlak. Lijkt me zeker wel de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaCKErrOR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 23:22
Ik heb hier nog een Dangerden Maze 4 gemaakt voor een AMD socket A, maar ik zou binnenkort een nieuw systeem op basis van een Intel socket 775 of AMD am2 kopen.
Ik vroeg mij af of het mogelijk zou zijn op die maze 4 te modden zodat hem past op een van die nieuwe socket ? En of dat dat ook wel goed gaat presteren ? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Tarrels schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:05:
[...]

but no hard feelings he

groeten thijs
Nee, sorry dat het zo overkwam, maar ik zeker geïnteresseerd in je verhaal. Post het alleen in het volgende deel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarrels
@ roamor oke no worries :)

en @teamikke ik denk dat je nog wel gelijk zou kunnen hebben maar kijk lappen duurd dagen en dit maar een uurtje max. we moeten maar kijken wat de resultaten zijn. maar toch bedankt

groeten thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airspeed
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2022
Reservoirs en zo...

Iemand enige ervaring met de Aquabay M6? Kost maar zo'n 38 euri en ziet er briljant uit (vind ik :P ). Zicht op temp en flow zonder een vaste plek voor je reservoir aan de voorzijde... Nergens niks over gelezen, dus zou er iets mis mee wezen denk ik dan..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:27
Je hebt het ook nog niet door he, maar in dit deel is het niet meer de bedoeling te reagearen, dus nog 1 maal voor de duidelijk, graag verder in dit topic:

[WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI

Duidelijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

FF voor de startpost.
Perfectsystems verkoopt geloof ik geen waterkoeling meer...
Kan dus weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

In [WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI graag verder gaan s.v.p. :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.