[WC] Het grote waterkoelings topic deel XX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.378 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 18:43

nFo

@ TEAMIKKE:

Ik zag die: Black ICE Radiator GT Xtreme 480 bij deze duitse shop op voorraad. :P
En versturen ook naar nederland.
Beoordeling shop / prijs vergelijk: http://geizhals.at/deutschland/a231278.html
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerdenstore.com/files/images/radiators/bi/gtx/gtx480_800w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ja lijp ding en ook niet duur: € 159,- :P
Maar zal wel moeilijk in de kast passen. :+

[ Voor 7% gewijzigd door nFo op 30-12-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:39
Deze is niet zo heel duur, en toch 9x :D:

http://www.aquatuning.de/...r-f-r-9x120mm-L-fter.html

Maar ik had een vraagje:

Aangezien mijn res dus lekt, wil ik een nieuwe kopen.
De swiftech micro res spreekt mij wel aan. Een filport echter ook. Ik wil alleen niet in mijn kast gaan boren(alleen voor mijn radiator), maja misschien later wel. Is het voor mij veel handiger om een resevoir te kopen tov een fillport? Ik wil dus (als ik niet ga boren) de filport "leggen" in een 5 1/4" bay.

Voordelen fillport:

Makkelijker vullen(denk ik)
Goedkoper
Klein

Voordelen reservoir:

Mooier
Mindersnel vullen
Hoeft niet te boren

Wat denken jullie dat handiger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou voor een reservoir gaan ipv voor een fillport. Je zegt dat je liever niet in de kast wil boren en dan is het reservoir sowieso al een stuk beter.

Met een reservoir kan je ook heel makkelijk vullen door er gewoon een stukje slang in te doen met aan het einde van die slang een trechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
nFo schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:07:
@ TEAMMIKE:

Ik zag die: Black ICE Radiator GT Xtreme 480 bij deze duitse shop op voorraad. :P
Beoordeling shop / preis vergelijk: http://geizhals.at/deutschland/a231278.html
[afbeelding]
Bedankt! Prijs valt dan wel weer tegen maar ik ben iig blij dat ie niet uit Amerika hoeft te komen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-07 21:52
heb ook eingelijk mn setup in mn kast zitten

cpu nexxxos xp
gpu nexxxos gpx3 geloof ik voor een 1900 of 1950xt :P
rad black ice pro 2
liang ddc 10watt ( dus de goedkopere) met alphacool top

Haal nu met mn 6600 @ stock onder load 40/40 idle 30/29. En mn gpu zo'n 29 idle en 38 load. Niet verkeerd al zeg ik het zelf. Moet ik nu ook nog ramsinkjes plaatsen op het ram van mn 1950? Zal vanavond of morgen ook nog even wat foto's laten zien =]

picje alvast :D

Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/5127/img0020hj7.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door michaeltb op 30-12-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

TEAMIKKE schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:07:
[...]

Bedankt! Prijs valt dan wel weer tegen maar ik ben iig blij dat ie niet uit Amerika hoeft te komen _/-\o_
Oke, ga je die gebruiken voor de volgende mod ?

Prijs typ ik al in het duits: preis. 8)7
Nickname typo ook gefixd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

michaeltb schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:40:
heb ook eingelijk mn setup in mn kast zitten

cpu nexxxos xp
gpu nexxxos gpx3 geloof ik voor een 1900 of 1950xt :P
rad black ice pro 2
liang ddc 10watt ( dus de goedkopere) met alphacool top

Haal nu met mn 6600 @ stock onder load 40/40 idle 30/29. En mn gpu zo'n 29 idle en 38 load. Niet verkeerd al zeg ik het zelf. Moet ik nu ook nog ramsinkjes plaatsen op het ram van mn 1950? Zal vanavond of morgen ook nog even wat foto's laten zien =]

picje alvast :D

[afbeelding]
Ziet er mooi uit! wou zelf ook die ventilator speciaal vor watercooling plaatsen, staat wel mooi.
Hleaas zat 1 van mijn rads in de wg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
PilatuS schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:24:
Ik zou voor een reservoir gaan ipv voor een fillport. Je zegt dat je liever niet in de kast wil boren en dan is het reservoir sowieso al een stuk beter.

Met een reservoir kan je ook heel makkelijk vullen door er gewoon een stukje slang in te doen met aan het einde van die slang een trechter.
Hmm ja dat kan ook.
Maar ik twijfel toch een beetje, aangezien iemand zei dat ik maar beter niet iets kon nemen waar de fittings in plexiglas zit. Dat is dus wel het geval bij die reservoir. Dus ik weet het niet :D .

Aangezien de fittings niet lekken van mijn res, kan ik die toch gewoon voor iets anders gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Aangezien iemand zei dat ik maar beter niet iets kon nemen waar de fittings in plexiglas zit.
Bij mijn Reservoir/CPU en GPU blok zitten de fittings in het plexiglas. Geen enkel probleem nog mee gehad. Je moet ze alleen handvast aandraaien en zeker niet met een tang oid. Als je er voorzichtig mee doet is er niets aan de hand. Er zijn 100en blokken van plexi.

Als die fittings ergens anders in kunnen kan je ze prima opnieuw gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Hmm ok.
En gebruik jij/jullie altijd teflon tape, of alleen als het gaat lekken, en je het dus wil verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesepies
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 11:46
Weten jullie of de Aquaero van aquacomputer PWM gebruikt voor de fans ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

barzi schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:10:
Hmm ok.
En gebruik jij/jullie altijd teflon tape, of alleen als het gaat lekken, en je het dus wil verhelpen?
ik gebruik zelf nooit teflon tape en heb alleen maar aansluitingen in plexi. Die o-ringen die erop zitten sluiten het gewoon goed af. Zonder tape ziet er ook netter uit :)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
nFo schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:07:
@ TEAMMIKE:

Beoordeling shop / preis vergelijk: http://geizhals.at/deutschland/a231278.html
[afbeelding]
TEAMIKKE schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:07:
[...]

sow das een bakbeest :) die past in elk geval niet in mijn case, ik was al blij dat een BIX2 nèt maar dan ook nèt paste (tussen de voorkant en de voeding)

[ Voor 38% gewijzigd door Bulls op 31-12-2006 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
nFo schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:52:
[...]

Oke, ga je die gebruiken voor de volgende mod ?

Prijs typ ik al in het duits: preis. 8)7
Nickname typo ook gefixd.
Jup. Zal nog wel ff duren voordat het zover is maar ik heb em er wel ingetekend ja :)
Bulls-NL schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:40:

sow das een bakbeest :) die past in elk geval niet in mijn case, ik was al blij dat een BIX2 nèt maar dan ook nèt paste (tussen de voorkant en de voeding)
Net geen halve meter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
R-O-Y schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:36:
[...]

ik gebruik zelf nooit teflon tape en heb alleen maar aansluitingen in plexi. Die o-ringen die erop zitten sluiten het gewoon goed af. Zonder tape ziet er ook netter uit :)
De o-ringen op de fittings bedoel je? Mijn fitting nu heeft dat namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb bij mijn aansluitingen ook nog nooit teflon tape gebruikt. Ze zijn er voor gemaakt om gewoon waterdicht te zijn zodra ze in het blok of iets anders zitten. Ik vind het een erg goede manier van aansluiten, gewoon er in draaien en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:02
Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/4ghzajd.jpg
Wat vinden jullie hiervan en hebben jullie nog ideeen?

[ Voor 24% gewijzigd door DJ-Promo op 31-12-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Heb je dat singel rad echt nodig? Met die DUAL moet het ook wel lukken. Dan kun je die fan voor een beetje airflow houden. Zal de rest van je componenten ook wel op prijs stellen :) Verder ziet het er goed uit! Voor het vullen kun je nog zo'n 5.25''reservoir overwegen maar is opzich niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Oke ja misschien dat ik alleen dual doet maar al spullen heb ik al :P.
Misschien dat ik nog een bay res koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
DJ-Promo schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:01:
[afbeelding]
Wat vinden jullie hiervan en hebben jullie nog ideeen?
hoi ben weer terug :)

Zoals TeamIkke zegt: een res is echt te handig ;) en die 2e rad zou ik ook weg laten.
Dit is echt overbodig, zal voor weinig verschil zorgen als je een goede 240 hebt.

Verder geen op of aanmerkingen... zal eens proberen te ontdekken wat voor een spul je gaat gebruiken (als je me een linkje naar je post wil geven vind ik dat fijner :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Gebruik de spullen in me sig dus:

Laing DDC met Alphacool Top
CPU en GPU block Alphacool
En heb Alphacool bix I en II

Case is Thermaltake Matrix VX

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/product/Chassis/midtower/matrixvx/+mat_image/silver/05enlargedViewsw.jpg

Zit er over na te denken een andere 2x120 te kopen en die er te hangen zoals zo Black Ice GTX 240 en dan gelijk een bay reservoir mee te bestellen en fillport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJ-Promo schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:36:
Gebruik de spullen in me sig dus:

Laing DDC met Alphacool Top
CPU en GPU block Alphacool
En heb Alphacool bix I en II

Case is Thermaltake Matrix VX

[afbeelding]

Zit er over na te denken een andere 2x120 te kopen en die er te hangen zoals zo Black Ice GTX 240 en dan gelijk een bay reservoir mee te bestellen en fillport.
Ikzelf vind zo'n fillport zo vet staan! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Ik ook en is makkelijk bijvullen zonder kast open te maken.
Zo bay res heeft meerdere aansluitingen dus dat zou goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

klein vraagje over peltier :)

waarom steek je het peltier element tussen je cpu en je koelblok terwijl het mss nog anders kan oplossen d.m.v. een dubbel circuit.

je neemt 2 cases 1 voor de pc en een speciaal voor koeling :P

en je koelt het water van je pc met een peltier en die peltier wordt op zijn beurt gekoeld door de radiator van je waterkoeling ( in apparte case natuurlijk ), het enige wat je iegenlijk nodig hebt is een extra pomp en natuurlijk case en voeding :P

of kan je dan niet snel genoeg de warmte van je hele pc afvoeren :(

het is gewoon een idee ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pm1 schreef op zondag 31 december 2006 @ 19:20:
klein vraagje over peltier :)

waarom steek je het peltier element tussen je cpu en je koelblok terwijl het mss nog anders kan oplossen d.m.v. een dubbel circuit.

je neemt 2 cases 1 voor de pc en een speciaal voor koeling :P

en je koelt het water van je pc met een peltier en die peltier wordt op zijn beurt gekoeld door de radiator van je waterkoeling ( in apparte case natuurlijk ), het enige wat je iegenlijk nodig hebt is een extra pomp en natuurlijk case en voeding :P

of kan je dan niet snel genoeg de warmte van je hele pc afvoeren :(

het is gewoon een idee ;)
Lijkt mij wat onzinnig;

Je kunt zo nooit de peltier optimaal benutten, er zou namelijk weer een extra overbrenging inzitten.
Tevens zou je de peltier weer moeten koelen met weer een watersetup? :9 ......
Beetje overbodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

het is toch wat het systeem zoals in een auto :P van koelvloeistof naar radiatorwater.

het steunt op dit principe: warm circuit buiten de case, koud circuit in de case :)

edit: met dit systeem koel je ineens alles wat op je waterkoeling is aangesloten.

je kan er dan nog peltiers tussenzetten om het water onderweg bij te koelen he :P
en met een voeding in een apparte case heb je wel genoeg stroomvoorziening

[ Voor 43% gewijzigd door pm1 op 31-12-2006 21:01 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Iedereen gelukkig nieuwjaar en nu ontopic :P, zitten er grootte verschillen tussen de black ice pro en de swiftech mcr220?
Op XS wordt de swiftech na de PA altijd aangeprezen ook omdat ie het goed doet met fans me lage rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 13:02
@pm1: Swiftech heeft/had zo'n opstelling. 2 waterblokken met een peltier er tussen. Duur en inefficient. Sowieso heb je een knappe peltier nodig als je een (evt overclocked) systeem met dual core cpu en een high end videokaart koel wilt houden.

Overigens loopt in een auto het koelwater gewoon door het blok heen en dan (via thermostaat) naar de radiator. Niet 2 apparte loops zoals bij een kernreactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2e hands cool-matic nv40 op de kop getikt :)

Niet zomaar eentje een hele mooie gepolijste die in de lian li van ediejo heeft gezeten 8)

Afbeeldingslocatie: http://ediejo.nl/Fotos/ELL/Deel5/CJ205.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FF een vraagje hoe halen jullie heatsinks weg van bv je graka?

Krijg namelijk die fullcover alleen zitten er nu nog van die zalman heatsinks op...

Tips iemand? Opwarmen en dan voorzichtig eraf "schuiven"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Toen ik van koeler verwisselde deed ik eerst lekker game :P en daarna pc uit en gelijk koeler verwijderd dan is de koelpasta zacht en heb je hem er zo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok.

Bedoel trouwens de RAM heatsinks... Zou dat ook werken?

Voor CPU werkt het iig wel, dat wist ik al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196034

Een fohn doet anders ook wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
Fohn is nooit echt aan te raden voor andere onderdelen volgens mij.

@ pm1: Review waterchillen met peltier:
http://www.procooling.com...unc=articles&disp=84&pg=1

Ik heb me tijden ruim verdiept in dit soort technieken, koeling met een peltier van het water(ethanol mix) is enorm inefiecient. Je hebt namelijk voor een beetje stevige koeling enorm veel energie nodig.
Een pelt zuipt namelijk energie, bij dat swiftech aparaatje kan je rekenen op meer 500w (12v ofzo) volgens mij (tis weer een tijdje terug) lieftst met een speciale 12/13.8v voeding oid.
Zoals je ziet bij lage temps moet je dus ook je slangen isoleren etc omdat je anders condens krijgt.
Alles bijelkaar opgeteld een enorm prijzig hobby (ook qua "stook" kosten) dus een phase change unit is goedkoper en efficienter dus wil je meerder componenten koelen dan kan je ipv een radiator een phch unit gebruiken of als je alleen de CPU wilt doen gewoon direct op de core. Zie me sig voor optie 1 te koop ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandread schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:04:
Fohn is nooit echt aan te raden voor andere onderdelen volgens mij.

@ pm1: Review waterchillen met peltier:
http://www.procooling.com...unc=articles&disp=84&pg=1

Ik heb me tijden ruim verdiept in dit soort technieken, koeling met een peltier van het water(ethanol mix) is enorm inefiecient. Je hebt namelijk voor een beetje stevige koeling enorm veel energie nodig.
Een pelt zuipt namelijk energie, bij dat swiftech aparaatje kan je rekenen op meer 500w (12v ofzo) volgens mij (tis weer een tijdje terug) lieftst met een speciale 12/13.8v voeding oid.
Zoals je ziet bij lage temps moet je dus ook je slangen isoleren etc omdat je anders condens krijgt.
Alles bijelkaar opgeteld een enorm prijzig hobby (ook qua "stook" kosten) dus een phase change unit is goedkoper en efficienter dus wil je meerder componenten koelen dan kan je ipv een radiator een phch unit gebruiken of als je alleen de CPU wilt doen gewoon direct op de core. Zie me sig voor optie 1 te koop ;) :+
tja, maar met vapo koeling ben je toch ook al snel 1000 uero kwijt, of je moet zelf gaan samenstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
1000?! Denk je dat er waterkoeling kitjes bestaan met een phch barrel erbij :+
Voor 250-550 heb je of een simpele sterke of een blingbling 2ehands Prom GTin een lianli:P
http://tweakers.net/aanbo...h_term=Prometeia&cat_id=0
Een nieuwe prommie kan je uit de UK halen voor iets van 550 pond:
http://www.extremepromete...og/Prometeia_Mach_II.html

In ogenschouw nemende dat een prommie ook nog eens een stuk zuiniger is, je verbruikt de helft of minder aan watt's volgens mij, en hij koelt een stuk beter weet ik wel wat de meeste bang 4 ya buck geeft.

Moet je daar nou m'n hele post voor kwoten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 02:03
Anoniem: 134214 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:26:
Ok.

Bedoel trouwens de RAM heatsinks... Zou dat ook werken?

Voor CPU werkt het iig wel, dat wist ik al :P
draaien.... schuifspanning werkt t beste bij die shit, gebruik gerust een tang, wel ff opletten dat je de kaart niet beschadigd met de tang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.
  • Laatst online: 26-02 23:00

BarrY A.

Two strokes never die...

Kan iemand mij uit de brand helpen??

Ik wil graag de exacte maten weten van deze radiator:
De Alphacool Tec Ice–Cooler Smart 80mm

Bij webshops verschillen de maten nogal dus ik weet niet wie ik nu moet geloven vandaar deze vraag. Ervaringen met deze radiator (positief of negatief) zijn ook welkom!!

Bij voorbaat heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik weet de exacte maten niet. Maar ik weet ook niet wat je er mee wil gaan koelen want voor alleen CPU is deze rad denk ik nog niet eens voldoende laat staan als je ook nog de GPU er bij pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.

BarrY A.

Two strokes never die...

PilatuS schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:28:
Ik weet de exacte maten niet. Maar ik weet ook niet wat je er mee wil gaan koelen want voor alleen CPU is deze rad denk ik nog niet eens voldoende laat staan als je ook nog de GPU er bij pakt.
Ik wil graag 2 van deze rads boven elkaar doen aan de achterkant van m'n miditower(gaar sweex kassie)!! Ik heb niet meer ruimte tussen mn videokaart en de voeding dan ong. 170 mm.

Zou je met twee van deze rads, een Laing DDC 12v en koelblokken op CPU en chipset, beter koelen dan lucht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Noem mij maar maf maar als je toch waterkoeling gaat inbouwen, koop dan gewoon een behoorlijke kast waar je een 120/(zelfs 160)/240mm rad in kwijt kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.

BarrY A.

Two strokes never die...

Vandread schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:53:
Noem mij maar maf maar als je toch waterkoeling gaat inbouwen, koop dan gewoon een behoorlijke kast waar je een 120/(zelfs 160)/240mm rad in kwijt kunt.
Weet ik...maar ik ben klein beetje verliefd geworden op dat rotding....

oftewel: noem mij maar maf...

Edit: Zeg Vandread, jij hebt nog een micro radje te koop, wat voor maten heeft dat ding??

[ Voor 10% gewijzigd door BarrY A. op 03-01-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarrels
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10-2017
ik heb een vraagje

ik heb een wc setje besteld om mijn hardware te coolen
de set bestaat uit
Black ice dual extreme rad
asetek extreme pomp
anartica S775 cpu block
2 keer asetek VGA Cooler Ice Cube
allemaal 1/2 inch fittings

hardware
E6600
corsair 2gb 6400cl4
evga 680i
2x asus 7900GT

mijn vraag nu is de asetek cpu block heeft 1 ingang en 2 uitgangen en bij de block krijg je een Y splitsing om de 2 weer tot 1 samen tevoegen. mijn idee nu is om met de 2 uitgangen de vga's apart te coolen(ipv eerst samen voegen en dan in de 1e kaart en dan in de 2e en dan richting de pomp) en na de vga kaarten weer dmv de splitter samentevoegen en dan richting de pomp. maar ik weet niet of dit nuttig en/of beter is ik dacht namelijk van wel aangezien je nu niet de warmte van de 1e kaart hebt. maar toen dacht ik weer aan de water druk of dit niet te laag werd en of allbij de vga's de zelfde hoeveelheid water krijgt.

ik hoop dat jullie er meer van weten.

alvast bedankt

groeten thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samson_1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 22:04
Heeft er iemand ooit van deze gehoort, of ervaring mee?

Cooler Master Aquamate CPU Liquid Cooling hij staat bij salland.

http://www.sallandautomatisering.nl/files/27641.jpg

Op de site van cooler master kan ik hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
BarrY A. schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:09:
[...]
Edit: Zeg Vandread, jij hebt nog een micro radje te koop, wat voor maten heeft dat ding??
Zeg ik je morgen, zet anders je DM systeem aan :)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_discussions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samson_1990
Had dit bericht beter hier geplaatst i.p.v een nieuw topic te starten

Ik ben van plan om een nieuw systeem aan te schaffen. Eerst was het de bedoeling om er een cpu lucht koeler er op te zetten maar zou toch graag een waterkoeling willen.

Nu heb ikzelf volgende onderdelen samengesteld, maar omdat ik niet zo bekend ben met waterkoeling vraag ik om jullie advies. Passen deze stukken op elkaar en heb ik elk noodzakelijk onderdelen van een waterkoeling?

Alphacool AP700 Centrifugal Pump 12V 720 Liter P/u, 8 Watt
Asetek Waterchill Radiator Black Ice Pro II (10mm Fittings) 120 Mm, 10 Mm
Zalman Waterblok ZM-WB3 Intel: 478, 775, AMD: A, 754, 939, 940, Koper-Aluminium, 60 X 60 X 20 Mm
OEM Cooling Liquid UV Blauw Koelvloeistof, 1000 Ml
Alphacool Hose Pur 10/8mm High Transparent 8 Mm, 10 Mm, Transparant, 2,0 Meter

De cpu-blok zal op een E6600 komen.

Graag wat advies.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Waarom al die merken door elkaar gebruiken ? Persoonlijk zou ik zoveel mogelijk voor 1 merk gaan. Of dat nou Alphacool of Zalman of Asetek is maakt niet echt uit maar alles van 1 merk hebben is een stuk makkelijker omdat het goed bij elkaar past qua aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samson_1990
Misschien kan ik dan beter voor een TT bigwater gaan + uv vloeistof dan weet ik zeker dat het past :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.

BarrY A.

Two strokes never die...

Samson_1990 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:19:
Misschien kan ik dan beter voor een TT bigwater gaan + uv vloeistof dan weet ik zeker dat het past :*)
Het is een mooi setje, maar die CPU-blok is egt crap!!

Bij m'n neef scheurde de plexitop, nieuw blok (nexxxos xp) en gelijk 10 graden minder!!

dus TT kan, maar een ander blokje zou ik adviseren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Voor de TT Bigwater zou ik nou ook weer niet kiezen.

Waarom niet gewoon die Alphacool pomp met rad en CPU blok ook van Alphacool. Dat is sowieso stukken beter dan een Bigwater setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samson_1990
Dat kan ook. Maar het komt in deze kast:

[img]undefined[/img]Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/28670.jpg

En nu zag ik net een waterkoeling set van gigabyte:

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/29407.jpg

Op de site van GB staat dat deze speciaal gemaakt is voor de aurora.
Iemand ervaring met deze set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Hij is laatst voorbij gekomen. Moet je even een paar pagina's terug kijken. Meen me te herrineren dat de temps. niet super waren maar dat komt ook omdat het maar een singlerad. is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesepies
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 11:46
Tarrels schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:29:...bij de block krijg je een Y splitsing...

...maar toen dacht ik weer aan de water druk of dit niet te laag werd en of allbij de vga's de zelfde hoeveelheid water krijgt...
Wie o wie heeft ervaring met een Y splitsing in een waterloop ??

Mijn loop idee:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~michel98/loop.gif

De parallele loop voor de chipset en diskcontroller zal zeer waarschijnlijk een smallere ID hebben dan de hoofd loop. Ik gebruik nu 3/8" (10mm) ID, een aantal van de NB blocks hebben een 1/4" (6mm) ID.

Wat zal het voor invloed hebben, zal het water zowieso goed lopen door beide paden ?

Michel

[ Voor 25% gewijzigd door Miesepies op 04-01-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waarom wil je dit per sé? Als één van beide lopen minder weerstand biedt (en dat zal ongetwijfeld zo zijn), kiest het water voor de weg met de minste weerstand. Als je nu van plan was twee pompen te gebruiken, dan kun je dergelijke setups overwegen, maar het lijkt me nu veel handiger om een simpele enkele loop te nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

TEAMIKKE schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:53:
Hij is laatst voorbij gekomen. Moet je even een paar pagina's terug kijken. Meen me te herrineren dat de temps. niet super waren maar dat komt ook omdat het maar een singlerad. is :)
'Omdat het MAAR een singlerad is'

Een singlerad presteerd dus echt niet altijd onder voor een dual, triple, quad rad ofzo..
Kijk bijv eens naar de Heatercores van DangerDen, die dingen zijn HUGE. (Ik heb er ook een, die koelt dus wel ongeveer gelijk aan triple rad die ik hiervoor had..)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je alleen de CPU koelt kan het idd zo zijn dat er weinig of geen verschil is tussen een single of triple rad. Maar zodra je meerdere dingen gaat koelen zal een dual of triple stukken beter koelen dan een single.

Ik had met een Blackice 1 rad CPU en GPU gekoelt in mijn vorige setup en ik moest gewoon ophouden met overklokken van de CPU omdat de temps veel te hoog werden. Met een triple rad had ik zeker nog wel verder kunnen gaan met oc'en omdat de temps dan beter zouden zijn geweest.

Voor alleen CPU voldoet een single rad prima maar zodra je er meerdere dingen mee gaat koelen wordt het echt een ander verhaal. CPU/GPU/NB gaat echt niet werken met een single rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
k8skaaay schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:02:
[...]

'Omdat het MAAR een singlerad is'

Een singlerad presteerd dus echt niet altijd onder voor een dual, triple, quad rad ofzo..
Kijk bijv eens naar de Heatercores van DangerDen, die dingen zijn HUGE. (Ik heb er ook een, die koelt dus wel ongeveer gelijk aan triple rad die ik hiervoor had..)
Daar noem je ook weer eens 1 ;) Gigabyte is nou niet echt wat je noemt een professional op het gebied van waterkoeling. Ga er dus ook niet van uit dat die radiator zo super is. En zoals PilatuS ook al zegt: Met meedere dingen in je loop ga je dat gewoon niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Met meerdere blokjes in je loop red je het met een Heatercore wel, makkelijk zelfs. (CPU en 2x 6600GT's in SLi is geen probleem.) Alleen ja, zon setje van GigaByte kan natuurlijk daar niet tegen op, en als je die vga('s) laat koelen die nog wel eens warmte produceren en dan nog een CPU er bij, goed dat trekt ie niet en dan is dual, triple etc beter.

Maar ik doelde meer op het 'Single is niet goed wanneer je meer wilt koelen'. Het ligt er dus aan wat voor RAD je hebt.

Ik heb eigenlijk sinds dinsdag mijn waterkoeling er terug in (Had het daarvoor er even uit gehaald. Waarom, ik weet het niet 8) ), ik ben opzich wel redelijk tevreden over de temps, ik heb een wat kortere loop dan voorheen 'gemaakt'.

Dit alles met :
- CPU : AMD3700 op 3Ghz (1.5V)
- 2x 6600GT's in SLi
Met de volgende setup :
- DangerDen TDX Copper
- 2x DangerDen Maze4 GPU
- DangerDen HeaterCore
- Hydor L20 (Deze wordt vervangen binnenkort , waardoor weet ik nog niet, moet even kijken. Maar hij doet het nog perfect!)

[ Voor 0% gewijzigd door sky- op 05-01-2007 09:49 . Reden: loops -s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-07 20:05

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Samson_1990 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:03:

Laing DDC Alphacool water tank and attachment + 2x Hose coupling metal with O-ring sealing OD 1/4''>10mm ID
Black ICE-Xtreme II + 2x Hose coupling metal with O-ring sealing OD 1/4''>10mm ID
Swiftech™ STORM Extreme Performance Universal Water-block
Engine Ice Coolant Complete
Hose PVC 13/10mm transparent 7.5 Meter

Bij deze wat advies.
Ja, het is duurder.
Ja, het gaat langer mee.
Ja, het koelt beter.
Ja, het is stiller.
Ja, het is geiler.
Ja, ik heb het ook.
Nee, er is niks beters.

;)

[ Voor 18% gewijzigd door Huigie op 05-01-2007 12:14 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samson_1990
Eigelijk was het de bedoeling om alleen m'n cpu te koelen.
Ook wil ik er niet te veel aan uitgeven, maar toen kwam ik deze tegen
Evercool Kit WC-20

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/28669.jpg

Er zit een cpu-blok, gpu-blok, hd-blok bij. Alleen zit er maar 1 rad bij.
Is dit de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Samson_1990 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:14:
Eigelijk was het de bedoeling om alleen m'n cpu te koelen.
Ook wil ik er niet te veel aan uitgeven, maar toen kwam ik deze tegen
Evercool Kit WC-20

[afbeelding]

Er zit een cpu-blok, gpu-blok, hd-blok bij. Alleen zit er maar 1 rad bij.
Is dit de moeite?
Heel lang antwoord kort: nee.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nooit doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-07 21:16
Miesepies schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:10:
[...]

Wie o wie heeft ervaring met een Y splitsing in een waterloop ??

Mijn loop idee:

[plaatje]

De parallele loop voor de chipset en diskcontroller zal zeer waarschijnlijk een smallere ID hebben dan de hoofd loop. Ik gebruik nu 3/8" (10mm) ID, een aantal van de NB blocks hebben een 1/4" (6mm) ID.

Wat zal het voor invloed hebben, zal het water zowieso goed lopen door beide paden ?

Michel
Zelf zou ik het anders doen:
.....cpu1-vga1-nb1
-<...................... >hsd
...cpu2-vga2-nb2

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

"Nooit doen" , waarom niet ? Onderbouw dit eens.

Nou , nooit doen moet je natuurlijk niet op letten, maar zon setje is niet aangeraden om er meer dan bijv een CPU mee te koelen, of je moet gewoon totaal GEEN heethoofd hebben, dan kan evt een low-mid range VGA erbij, maar ik gok niet dat je dat hebt.

Kijk bijv eerst naar een setje om alleen je VGA of CPU te koelen, kost relatief gezien niet te veel geld, en je kan het later uiteraard rustig uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k8skaaay schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:39:
[...]

"Nooit doen" , waarom niet ? Onderbouw dit eens.

Nou , nooit doen moet je natuurlijk niet op letten, maar zon setje is niet aangeraden om er meer dan bijv een CPU mee te koelen, of je moet gewoon totaal GEEN heethoofd hebben, dan kan evt een low-mid range VGA erbij, maar ik gok niet dat je dat hebt.

Kijk bijv eerst naar een setje om alleen je VGA of CPU te koelen, kost relatief gezien niet te veel geld, en je kan het later uiteraard rustig uitbreiden.
Eigenlijk hetzelfde wat jij zegt :)

En geloof ook niet dat die blokken van goede kwaliteit zullen zijn...

Beter nog om iets 2e hands te gaan zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Helemaal eens hoor, je kunt beter met een paar kwalitatief goede spullen beginnen, dan dat je budget aan een hele reeks middelmatige producten spendeerd. Zeker als beginner kun je dan een beter beeld krijgen wat er allemaal mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Yep, op je kast, radiator en pomp moet je niet bezuinigen, die gaan veeeeele upgrades mee.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het kan best nog een aardig setje zijn maar zeker geen echt goed spul. Er komen de laatste tijd steeds meer van zulk soort setjes uit voor een lage prijs. Het werkt allemaal op zich wel goed alleen is het niet de kwaliteit van een goede zelf samengestelde set.

Persoonlijk geef ik liever wat meer geld uit om zo gelijk iets goeds te hebben dat jaren lang mee kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airspeed
  • Laatst online: 27-10-2022
Rad vraagje

Mijn 1e WC vraag :*) Ik ga binnenkort waterkoeling proberen en weet na veel lezen op fora wel ongeveer wat ik wil/nodig heb. Maar voor de radiator kom ik er nog niet (helemaal) uit. Mijn case is een Coolermaster CM Stacker, dus behoorlijk groot, en ik wil alles intern houden. Rad liefst aan de bovenkant achterzijde. Ik heb plaats voor
1) één rad 120x120 met 120 mm fan EN/OF
2) een dubbele rad 80x160 (circa) met twee 80mm fans.

Ik begin met een CPU blok (dual core 6600) en een GPU blok (nVidea 7600). Overclocking op zeer beperkte schaal, ik hoef niet naar de 'limit'. Later komt er mischien nog een NB bij (op mijn toekomstige MB is de northbridge passief gekoeld met de SB erbij, dus lijkt me niet echt nodig)

En nu de vraag: Kan/moet ik nu gaan voor één rad of twee. Of evt later uitbreiden? Als ik voor één rad ga, kan ik dan het beste beginnen met de 120 nemen (Freezing hardware heeft een blackice pro voor 19 €) of met de 2x 80? Iemand ervaring daarmee?

Bij voorbaat dank voor het meedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Een singel 120mm rad is opzich voldoende en stiller/beter als een 2x80mm.
Maar met zo kast zou ik er gelijk een 2x120 in doen zijn je temps stukken beter, je moet dan wel vaak wat zagen maarja je bent tweaker of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
DJ-Promo schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:24:
Een singel 120mm rad is opzich voldoende en stiller/beter als een 2x80mm.
Maar met zo kast zou ik er gelijk een 2x120 in doen zijn je temps stukken beter, je moet dan wel vaak wat zagen maarja je bent tweaker of niet.
Idd, want 160x80mm = 12800mm², en 120x120mm = 14400mm², dus met een 120mm fan koel je meer oppervlakte.

offtopic:
DJ-Promo, check je mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airspeed
Bedankt voor de snelle reacties! :)

Ik heb verscheidene mods gezien waarbij onderin de Stacker een 2x120 was geplaatst (daar zit een ventiltaieopening). Leek mij niet zo briljant om naar de onderkant uit te blazen, maar kennelijkw erkt het wel... Is dat te prefereren boven de 120 boven in de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Airspeed schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:23:
Bedankt voor de snelle reacties! :)

Ik heb verscheidene mods gezien waarbij onderin de Stacker een 2x120 was geplaatst (daar zit een ventiltaieopening). Leek mij niet zo briljant om naar de onderkant uit te blazen, maar kennelijkw erkt het wel... Is dat te prefereren boven de 120 boven in de kast?
Als je daar de lucht eruit blaast, zul je geen vrije luchtstroom hebben, omdat je dan tegen je bureau aan het blazen bent. Het zal ongetwijfeld werken, maar niet zo goed als een opstelling waarin fans ongehinderd hun werk kunnen doen.

Het zou ook zo kunnen zijn dat ze lucht naar binnen zuigen, wat volgens mij logischer zou zijn. (Zuigen is sowieso de beste manier). Enige nadeel is dan wel dat je opgewarmde lucht eerst je kast weer instuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
ik ben van plan m'n radiator extern op de kast zetten. Is de fans bovenop de radiator laten zuigen dan de beste oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Bij heatsinks blazen, bij een radiator zuigen. Omdat blazen een geconcentreerde richting heeft, is blazen dus erg effectief is om een bepaalde plek te koelen, zoals bij heatsinks het geval is.

Heb je echter een radiator, wil je dit juist niet, omdat je zoveel ruimte op je rad wilt benutten. Elke fan heeft in het midden een "deadzone", waar je dus geen gebruik maakt van de koelcapaciteit van je rad. Zuigen is dan het beste kwaad, omdat aangezogen lucht van meer kanten kan komen dan de stroomrichting van blazen.

Het beste is om je fans iets van je radiator af te monteren, zodat je de deadzone laat verdwijnen en de ruimte ertussen op te vullen met een shroud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

En als je dan helemaal de puntjes op de i wilt zetten dan kit je de boel dicht zodat de fans geen valse lucht aan kunnen zuigen... O-)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Ah, nu begrijp ik ook waarom die rubbermat erbij geleverd is :) thx. Eerst dacht ik dat het alleen voor geluidsdemping was, maar het is dus ook om de boel beter af te sluiten en de fans op een afstandje te houden.

edit: :') stond dus gewoon i de TS...

[ Voor 28% gewijzigd door coolfris op 06-01-2007 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Materiaal binnen gekregen van Aquatuning,... leveren ze toch wel niet de verkeerde haakse kopplingen zeker |:(
Waarschijnlijk zijn het 11/8mm type's,.. dat meet ik toch zo,.... i.p.v. de 10/8mm type's
Vreemd ook is dat die haakse koppelingen geen opstaande rand vertonen waar je de tubing eigenlijk op aanspand.

Was wel effe schrikken toen ik test set-up maakte met mijn Laing DDC en Coolplex 25 res. Keuken bijna onder water 8)7
Door de druk vlogen de tubes er gelijk af. Ook niet moeilijk als je een 10mm tube in een 11mm schroef steekt. Je kan de tube dus helemaal niet aanspannen.

De rechte koppelingen zijn ok,.. je ziet mooi het verschil met de haakse,... dat is toch niet normaal te noemen toch :?

Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/2916/koppelingenus3.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 06-01-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Anoniem: 104097 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:08:
Materiaal binnen gekregen van Aquatuning,... leveren ze toch wel niet de verkeerde haakse kopplingen zeker |:(
Waarschijnlijk zijn het 11/8mm type's,.. dat meet ik toch zo,.... i.p.v. de 10/8mm type's
Vreemd ook is dat die haakse koppelingen geen opstaande rand vertonen waar je de tubing eigenlijk op aanspand.

Was wel effe schrikken toen ik test set-up maakte met mijn Laing DDC en Coolplex 25 res. Keuken bijna onder water 8)7
Door de druk vlogen de tubes er gelijk af. Ook niet moeilijk als je een 10mm tube in een 11mm schroef steekt. Je kan de tube dus helemaal niet aanspannen.

De rechte koppelingen zijn ok,.. je ziet mooi het verschil met de haakse,... dat is toch niet normaal te noemen toch :?

[afbeelding]
Vreemd vreemd... heb ze zo nog nooit eerder gezien... heb ook 10/8 zowel haaks als normaal en overal zit zo'n "eikel" op ;)
Zou ze even mailen of je geen andere kan krijgen, want qua constructie zien deze er ook minder veilig uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11
Heb ze hier ook en het viel mij ook op. Maar ze doen het hier goed en nog geen enkele lekkage tijdens testrun of wanneer dan ook. (Nog nooit gehad trouwens).
Ook niet dus met de Laing DCC 600L/h.

[ Voor 20% gewijzigd door JohnB op 06-01-2007 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb er 1 gekregen,maar dan een t versie....
Prima ding, ook nooit problemen mee gehad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Over de 1 k posts. Tijd voor een nieuw deeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die dingen lijken veel op die ik heb. Het is 8x1.5 en voor zover ik weet zitten op die van mij geen randjes. Ik kan het nu alleen niet meer controleren.

Ik wou eerst voor 8x1 gaan alleen toen zag ik tygon slang voor 8x1.5 dus heb ik die maar genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:17:
Over de 1 k posts. Tijd voor een nieuw deeltje?
Inderdaad: [WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI :) Daar maar weer verder, het gaat nogal hard.

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 06-01-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Anoniem: 104097 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:08:

Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/2916/koppelingenus3.jpg
Om nog effe op terug te komen,.... de moer heeft een binnen diameter van 11mm waardoor ik helemaal niet mijn 10/8mm slangen kan aanspannen m.a.w. ... of de moer er nu opzit of niet,... maakt geen éne moer uit.
Hehe, grappige woordspeling ;)

Kan niet anders of een verkeerde levering zijn want het art.nr. op de factuur, vergeleken met het art.nr die in een mailtje stond ter controle van mijn bestelling EN met die op de online-shop,.... zijn verschillend.
Mocht het dan nog het art.nr zijn van de 11/8mm versie,... nope,.. klopt ook al niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze koeler werkt wel met TEC's om het water te koelen...

Apart ding...

http://www.3dgameman.com/content/view/6163/103/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarrels
ik heb een een leuk idee uit gedokterd

zoals misschien veel van jullie weten zilver de beste warmte geleider maar om een massief koelblok van zilver te maken is ook wel een beetje te. ik heb namelijk laast op school koper op platina laten reageren. dus toen dacht ik dat moet ook wel op mijn asetek wc blok kunnen met zilver. en na enige beraad met mijn leraar was hij er ook mee eens dat dit mogelijk was.

het enige wat je nodig hebt is

bekerglas
demiwater(ongeveer een half liter)
azijn met een ph van 4a5 (dit is niet zo belangrijk zolang het water maar een beetje zuur is)
4 volt en 3 amp battery of verstelbare voeding (dit is belangrijk niet meer dan 4 volt en 3 amp of anders ontleed je het water en krijg je H en O2)
zilvernitraat(dit is soms lastig verkrijgbaar maar ik heb geluk dan mijn leraar dit voor mijn wilt regelen je kan het misschien bij techniesche unie kopen maar er is een grote kans dat je daar een leraar voor moet zijn.?)
paar kabeltjes met krokedillebekken
paperclip

werkwijze

het eerst wat je doet is ervoor zorgen dat je wc blok goed schoon is en dat deze in de bekerglas past. dan vul je de bekerglas met demi water en azijnongeveer met een ph van 4a5. weeg ongeveer 5a6 gram zilver nitraat en doen dit in het beker glas. doen nu je wc blok in het water zorg erwel voor dat hij niet op de bodem ligt en sluit de MIN pool erop aan. en sluit de PLUS pool aan op de paperclip en doe deze in het water. sluit nu de polen aan op de battery of voeding. LET OP niet meer als 4 volt en 3 amp!!. het proces duurt ongeveer een half uur. en het mooste is dat als het fout gaat of niet goed dekt dat je gewoon de polen kan omzetten en dan stoot het de zilver gewoon af.

ik ga het binnenkort zelf uitproberen eerst zonder en dan met zilver kijken of het zowiezo zin heeft.

dus jullie horen nog wel meer van me.

groeten thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
MISSCHIEN IS DIT DUIDELIJKER: [WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Dus jij wilt een laagje zilver om je koelblok heen doen als ik het goed begrijp. Is dat niet een beetje nutteloos. Dan neemt dat kleine beetje zilver de warmte op, en geeft het dan alsnog af aan het koper. Is dat dan niet een beetje nutteloos?

Tijd voor de modjes om het topic te sluiten en door te gaan in dee XXI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarrels
sorry hoor ik open wel een eigen topic voor mensen die wel geintreseerd zijn.

en @ bassie als je mijn verhaal ook leest weet ik ook niet zeker of die veel uitgaat maken maar, wat ik wel weet is dat in het bedrijfts leven veel coatings gebruiken voor beter koeling en efficencie. En ik zeg ook niet dat het zilver de complete taak van het koper over meent maar allen bevorderd.

but no hard feelings he

groeten thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Tarrels schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:05:
[...]

en @ bassie als je mijn verhaal ook leest weet ik ook niet zeker of die veel uitgaat maken maar, wat ik wel weet is dat in het bedrijfts leven veel coatings gebruiken voor beter koeling en efficencie. En ik zeg ook niet dat het zilver de complete taak van het koper over meent maar allen bevorderd.

but no hard feelings he

groeten thijs
offtopic:
Als je dit gaat doen zou ik het aan de onderkant maken. Dan kun je het polijsten en heb je een veel beter geleidend oppervlak. Lijkt me zeker wel de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaCKErrOR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-07 01:58
Ik heb hier nog een Dangerden Maze 4 gemaakt voor een AMD socket A, maar ik zou binnenkort een nieuw systeem op basis van een Intel socket 775 of AMD am2 kopen.
Ik vroeg mij af of het mogelijk zou zijn op die maze 4 te modden zodat hem past op een van die nieuwe socket ? En of dat dat ook wel goed gaat presteren ? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Tarrels schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:05:
[...]

but no hard feelings he

groeten thijs
Nee, sorry dat het zo overkwam, maar ik zeker geïnteresseerd in je verhaal. Post het alleen in het volgende deel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarrels
@ roamor oke no worries :)

en @teamikke ik denk dat je nog wel gelijk zou kunnen hebben maar kijk lappen duurd dagen en dit maar een uurtje max. we moeten maar kijken wat de resultaten zijn. maar toch bedankt

groeten thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airspeed
Reservoirs en zo...

Iemand enige ervaring met de Aquabay M6? Kost maar zo'n 38 euri en ziet er briljant uit (vind ik :P ). Zicht op temp en flow zonder een vaste plek voor je reservoir aan de voorzijde... Nergens niks over gelezen, dus zou er iets mis mee wezen denk ik dan..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Je hebt het ook nog niet door he, maar in dit deel is het niet meer de bedoeling te reagearen, dus nog 1 maal voor de duidelijk, graag verder in dit topic:

[WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI

Duidelijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FF voor de startpost.
Perfectsystems verkoopt geloof ik geen waterkoeling meer...
Kan dus weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

In [WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI graag verder gaan s.v.p. :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.