[WC] Het grote waterkoelings topic deel XX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.414 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar lees eerst ff dit door...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gedemineraliseerd_water

En ik werk @ laboratorium en ik neem geautoclaveerd MilliQ mee, dat is nog een stapje schoner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waterwetter kan best anti corrosief zijn maar je krijgt er wel doffe aanslag van op plexiglas en in de slangen. Helaas beschermt het ook niet tegen algen.

Eerst vond ik dat waterwetter wel goed spul maar ik denk niet dat ik het nog ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Hey,

Ten eerste, wat is een beter pomp:

-Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1T
-Dangerden D4 (= Swiftech MCP 650)

Ten 2de:

Welke is stiller?

En ten 3de:

Bij de laing, moet ik daar nog een plexi top bij kopen, of alleen als ik dat wil gebruiken als reservoir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Beide pompen zijn even goed, zonder context (wat voor blokjes, hoeveel, welke rad enz enz enz) kunnen wij niet meteen zeggen van die is beter ;)

De Laing DDC-1t is stil als je 'm in de rubbers hangt, de Dangerden D4 ken ik niet en heb ik geen ervaring mee.

Je moet niks ;) de plexi top is trouwens ook geen reservoir, het is gewoon 'n andere manier om water de pomp in de laten stromen. De meeste mensen gebruiken dan de top inlet om het water de pomp in te laten lopen omdat daardoor de flow bijna niet verkleind wordt. Als reservoir hebben de meeste bij 'n laing de Swiftecht Micro Res (ik ook) en dat werkt heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Pilske schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:39:
Beide pompen zijn even goed, zonder context (wat voor blokjes, hoeveel, welke rad enz enz enz) kunnen wij niet meteen zeggen van die is beter ;)

De Laing DDC-1t is stil als je 'm in de rubbers hangt, de Dangerden D4 ken ik niet en heb ik geen ervaring mee.

Je moet niks ;) de plexi top is trouwens ook geen reservoir, het is gewoon 'n andere manier om water de pomp in de laten stromen. De meeste mensen gebruiken dan de top inlet om het water de pomp in te laten lopen omdat daardoor de flow bijna niet verkleind wordt. Als reservoir hebben de meeste bij 'n laing de Swiftecht Micro Res (ik ook) en dat werkt heel fijn.
maar wat voor voordeel heeft het dan om een top te nemen?

Mijn setup:

Swiftech MCW6002 CPU
Swiftech MCW50 VGA
Swiftech MCW20 (ga ik denk ik niet gebruiken)
5 1/4" bay reservoir
BIP II

Welke is dan beter >:) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

PilatuS schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:13:
Toen ik nog met alleen gedestileerdwater en water-wetter draaide had ik ook veel problemen met goed ontluchten. Toen ik er koelvloeistof bij gedaan had is op de een of andere manier al de lucht er uit gegaan. Er zat nog aardig wat in maar door alleen te draaien met de dop van het reservoir er af was het binnen een paar uur allemaal weg.

Die koelvloeistof beschermt ook nog eens tegen corrosie. Het gaat hier om het spul van de halfords.
Neem dan van de karwei, dat is tenminste blauw O+
Binnenkort gaat m'n Swiftech MCP655 pomp in de verkoop, liefhebbers kunnen zich volgende week in de V&A ad melden :Y)
Dan volgende maand eindelijk ff die PA120.3 rad scoren en gaan :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
barzi schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:31:
[...]

maar wat voor voordeel heeft het dan om een top te nemen?

Mijn setup:

Swiftech MCW6002 CPU
Swiftech MCW50 VGA
Swiftech MCW20 (ga ik denk ik niet gebruiken)
5 1/4" bay reservoir
BIP II

Welke is dan beter >:) ?
De BIX II :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
@ Ramius:
Een nadeel van gedemineraliseerd water is dat zich in de ionenwisselaar al snel algengroei voordoet. Voor biologische of biochemische toepassingen is dit water daarom niet altijd geschikt omdat het niet steriel is.

Destilleerd gebruiken dus.

@ Barzi:
Wat jij hebt zijn hoge flow blokjes. De MCP650 dus.
Als je veel duitse zooi hebt: DDC1(Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
zat net even rond te surfen en toen ik op de site van aquatuning.de terecht kwam zag ik dat ze weer een paar nieuwe produkten hebben.

http://www.aquatuning.de/index.php/cPath/22

AquaXtreme MP-05 SP en Pro :9~

ik denk dat deze shop nu als je bekijkt wat voor produkten ze allemaal te koop hebben (en ook nog invoorraad) en de prijzen die ze berekenen toch DE shop is voor waterkoeling.

@Barzi
Met top heeft de laing een hogere flow.

Dit staat er op Xs.org over de D4 pomp
Laing D4 - Pump out of production - No longer reccomended
This is a great little pump that is marketed by danger den and swiftech. It replaced the mcp600 because of failures with the pump. But that is now fixed. It is actually weaker and more expensive than the mcp600, but it does improve on the operational life of the mcp600. So if you are going to have you pump for a very long time this might be a better choice. Other than that, the pump really does not provide the value and performance that the mcp600 does. it can be had over at www.dangerden.com under the name of d4. This pump costs 75 dollars. It sucks about about 15 watts of power

[ Voor 48% gewijzigd door Deadsy op 07-12-2006 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slitch schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:30:
@ Ramius:
Een nadeel van gedemineraliseerd water is dat zich in de ionenwisselaar al snel algengroei voordoet. Voor biologische of biochemische toepassingen is dit water daarom niet altijd geschikt omdat het niet steriel is.

Destilleerd gebruiken dus.
Daarom gebruik ik de MilliQ, die wordt door mijzelf :P elke maand ontsmet wordt met chloor :)

Dat water is echt schoon, daar zitten filters in waar geen bacterien doorheen kunne :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er een TC PA120.3 in een stacker past? Ik zit namelijk te twijfelen om een PA120.3 te nemen ipv PA120.2. Ik zou deze boven in mijn stacker 810 willen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:10:
weet iemand of er een TC PA120.3 in een stacker past? Ik zit namelijk te twijfelen om een PA120.3 te nemen ipv PA120.2. Ik zou deze boven in mijn stacker 810 willen bouwen.
Een fijn PDF bestandje met de maten ;) :
http://www.thermochill.com/guides/PA120-3.pdf

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Ramius, chloor tast volgens mij je blokken nogal aan.
@ Deadsy:
had ik al eerder gepost samen met dit:
http://www.overclock3d.ne...eme_mp-05_pro_water_block
Apogee killer :O
Jammer er dat er geen flow tests zijn gedaan; dat is namelijk het grote voordeel van de apogee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Op XS forums is er een gast die de PA120.3 verticaal in de voorkant heeft gemount _/-\o_ Ik denk dat hij ook wel in het dak moet passen, maar dat weet ik niet zeker.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Let even op of bovenin de kast niet een stuk van het frame of iets anders in de weg zit. Mijn 3x120mm Alphacool rad heb ik gewoon gekocht samen met mijn Lian-Li en ging er vanuit dat het moest passen.

Toen ik de kast helemaal uit elkaar had zag ik dat er bovenin de kast waar de rad moest komen een stuk frame zat waar de radiator maar net tussen paste. Ik had er geluk mee dat het ging maar voortaan zoek ik het eerst uit voordat ik de spullen koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
En bovenin is kut ontluchten als je setup eenmaal runt en je res niet 180 graden kan draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met heel wat tikjes tegen de radiator aan heb ik alle lucht er uit gekregen. Ontluchten is altijd irritant met een nieuwe setup maar met wat tijd en moeite lukt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kast schudden werkte bij mij goed. Paar tikjes tegen de radiator idd. Voordeel is dat mijn radiator aan de bovenkant vast zit die ik gewoon los kan halen. Kan em dus net zoveel bewegen als de slangen toelaten. En in het CPU en GPU blokje zat bijna niks :)

* TEAMIKKE is nog steeds erg blij met z'n waterkoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik ontlucht altijd met mijn res.. Tegen mijn rad aan tikken zou niet veel helpen gok ik zo , heatercore!

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Deadsy schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:36:
zat net even rond te surfen en toen ik op de site van aquatuning.de terecht kwam zag ik dat ze weer een paar nieuwe produkten hebben.

http://www.aquatuning.de/index.php/cPath/22

AquaXtreme MP-05 SP en Pro :9~

ik denk dat deze shop nu als je bekijkt wat voor produkten ze allemaal te koop hebben (en ook nog invoorraad) en de prijzen die ze berekenen toch DE shop is voor waterkoeling.

@Barzi
Met top heeft de laing een hogere flow.

Dit staat er op Xs.org over de D4 pomp
Laing D4 - Pump out of production - No longer reccomended
This is a great little pump that is marketed by danger den and swiftech. It replaced the mcp600 because of failures with the pump. But that is now fixed. It is actually weaker and more expensive than the mcp600, but it does improve on the operational life of the mcp600. So if you are going to have you pump for a very long time this might be a better choice. Other than that, the pump really does not provide the value and performance that the mcp600 does. it can be had over at www.dangerden.com under the name of d4. This pump costs 75 dollars. It sucks about about 15 watts of power
Hmm als ik in dat tabelltje kijk in OP zie ik dat de D4 toch echt sterker is dan de MCP600.
Ik bedoel het is 1200 l/h vs 700 l/h. De mcp600 heeft dan 10cm meer druk, allen dat is denk ik te verwaarlozen(al helemaal als je kijkt naar de l/h), of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tegen de radiator aan tikken is alleen om lucht los te krijgen die in de radiator hangt. De pomp snel achter elkaar aan en uit zetten werkt ook goed.

Een goed reservoir is wel fijn om de lucht ook echt uit het systeem te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slitch schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:21:
Ramius, chloor tast volgens mij je blokken nogal aan.
...Zucht...
Dat is om het MilliQ apparaat te desinfecteren. |:(

Het is labapparatuur he, dat wordt juist gekozen omdat het zo schoon mogelijk water opleverd :)
En denk je dat we DNA in chloor gaan oplossen? Neej chloor breekt DNA af als de tering.
Zit er dus chloor in MilliQ? Neen...
Is het water schoon/bacterie vrij/algenvrij/schimmelvrij? Ja dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ja maar .. hoe krijg je de chloor dan weer helemaal uit de machine :P hahaha zo kunnen we uren dooremmeren :D

het gaat erom dat milliq schoon is, ik stel voor 'n litertje voor iedere WC tweakert :P ? haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Dat zullen ze vast wel kunnen... maak je maar meer zorgen om hoe schoon je setup werkelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:28:
Dat zullen ze vast wel kunnen... maak je maar meer zorgen om hoe schoon je setup werkelijk is ;)
Idd :P

Schoonbranden met ethanol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Wat voor voordeel heeft een swiftech micro eigelijk tegen andere reservoirs? Ik zie dat veel die reservoir hebben, maar wat voor voordeel heeft het tov andere reservoirs?
Ik dacht dat alleen het vullen anders was(in het algemeen), dat is het enige verschil dat ik kan bedneken met andere reservoirs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
barzi schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:46:
Wat voor voordeel heeft een swiftech micro eigelijk tegen andere reservoirs? Ik zie dat veel die reservoir hebben, maar wat voor voordeel heeft het tov andere reservoirs?
Ik dacht dat alleen het vullen anders was(in het algemeen), dat is het enige verschil dat ik kan bedneken met andere reservoirs?
Het is een reservoir dat goed weet om te gaan met erg krachtige pompen, die in combinatie met veel andere reservoirs luchtbellen de setup in trekken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
schoonbranden ^^ klinkt interessant, denk dat dat schadelijker is voor je koperen blokjes dan algen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Jij geeft je smoel ook maar een slinger he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Scheelt toch niet zoveel?:p
Ooh, maar wat is er dan precies anders aan? Gewoon de vorm?

Ik zoek nog steeds een pomp, de Danger den D4(=MCP 650) kan ik dus voor 43 incl verzendkosten krijgen.
Garett wil zijn MCP655 verkopen, daar ben ik wel geintresseerd in, dus misschien word dat hem. Anders is het even afwachten, of dan toch de D4 nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Hij is 2 cm dikker ofzo, moet je even op de site van HWlabs kijken.
Het scheelt aanzienlijk in je koelprestatie (geen 10 graden, maar het werkt wel beter) en de prijs van de Pro en Extreme ligt niet ver uit elkaar...
Vooral als je lekker op 5 volt wilt draaien met je volledige setup en/of passief is het wel aan te raden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb een Bix II en heb er maar 2 fans op pull op zitten (2x 12cm Coolermaster meegeleverd met de stacker), silent enough for me :)

Check het verschil maar hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/cmstacker810/IMG_3158.JPG

Je ziet het helaas niet helemaal goed, maar you get the picture :)

[ Voor 40% gewijzigd door aramdin op 07-12-2006 18:06 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe andy, het is inderdaad een flink verschil.
Ik zelf ben nu overgestap van een 120 > 240 > 360 :) dat schilt pas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Ik had hetzelfde toen ik van een BIP naar een ThermoChill Pa120.2 ging vandaag. Mijn god wat gaat daar een extra water in :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:13
ixl85 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:59:
Hij is 2 cm dikker ofzo, moet je even op de site van HWlabs kijken.
Het scheelt aanzienlijk in je koelprestatie (geen 10 graden, maar het werkt wel beter) en de prijs van de Pro en Extreme ligt niet ver uit elkaar...
Vooral als je lekker op 5 volt wilt draaien met je volledige setup en/of passief is het wel aan te raden!!
volgens mij is het juist zo, dat een BIX beter koelt naarmate de fans harder gaan draaien, en dus meer lucht verplaatsen. Met fans op een laag toerental ben je beter af met een pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
PassieWassie schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:13:
Ik had hetzelfde toen ik van een BIP naar een ThermoChill Pa120.2 ging vandaag. Mijn god wat gaat daar een extra water in :9
PICS PICS PICS :P.
Uh foto's graag, zo pa is echt masterlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje waar kan ik een 'Storm Hold-Down plate for AMD AM2 socket' krijgen in NL, ik vind geen enkele shop die dat ding verkoopt.

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/storm-am2-kit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
michaeltb schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:18:
[...]

volgens mij is het juist zo, dat een BIX beter koelt naarmate de fans harder gaan draaien, en dus meer lucht verplaatsen. Met fans op een laag toerental ben je beter af met een pro
Dat is echt het raarste dat ik hier ooit heb gehoord :P

Hij is dikker, heeft dus veel meer koel oppervlakte (lamellen zijn langer + heeft meer ruimte in de platte buizen om het water te koelen).
Al zou je geen fans er op zetten (wat ik soms wel eens doe, zet ze soms nm uit), dan koelt de BIX nog beter omdat deze meer oppervlakte heeft en dus sneller dan een BIP zn hitte kwijt kan.

Meer oppervlakte is beter bereikbaar voor lucht, lucht die je hitte mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik ben van plan mijn fans op 7volt(misschien even 12volt om hoogst mogelijke OC te halen, maar 24/7 = 7volt) te gaan draaien. Hoeveel zou het dan ongeveer schelen kwa temps?

[ Voor 27% gewijzigd door Perzikvrucht op 07-12-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Graadje of 2/3 :)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
ixl85 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:00:
[...]

Hij is dikker, heeft dus veel meer koel oppervlakte (lamellen zijn langer + heeft meer ruimte in de platte buizen om het water te koelen).
Al zou je geen fans er op zetten (wat ik soms wel eens doe, zet ze soms nm uit), dan koelt de BIX nog beter omdat deze meer oppervlakte heeft en dus sneller dan een BIP zn hitte kwijt kan.

Past deze niet:
http://www.ct-systemen.nl...28e1b5d86bf6b3f7407024b2a

@ hierboven: ooh dat valt mee ja :). Ik dacht meer iets van 5-8C

En hebben de:

MCW6002
MCW50
MCP600/655

1/2" ID aansluitingen of OD?

edit: ik vind dit op de swiftech site:
It only differs from the MCW6000™ by the outter diameter of its inlet and outlet, which are designed to receive 1/2" ID tubing
Alleen eerst hebben ze het over de "outer diameter" en daarna over ID(inner diameter), wat is het nou?

[ Voor 19% gewijzigd door Perzikvrucht op 07-12-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
barzi schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:04:
Ik ben van plan mijn fans op 7volt(misschien even 12volt om hoogst mogelijke OC te halen, maar 24/7 = 7volt) te gaan draaien. Hoeveel zou het dan ongeveer schelen kwa temps?
Of een verstandiger optie; neem een fancontroller. Daarmee stuur je dan het voltage. Dan kun je bij doorsnee gebruik (desktop, chatten etc) meestal wel met de laagste stand af (meestal is dat een volt of vijf). Ga je iets intensiefs doen als parren of gamen, draai je hem simpelweg omhoog.

In combinatie met software om je voltages en temperaturen in de gaten te houden (zoals MBM) is het ideaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Fancontroller is idd een must...
Maar het zal toch wel meer schelen dan 2 graden... zeker op 7 of 5 volt... denk ik :? (zeker als je je GPU CPU en NB mee neemt, en zeker als je gaat clocken)
Maargoed, aangezien ze bijna niks in prijs schelen ben je dom als je het niet doet ;)

Een leuke tip voor je fancontroller:
Sunbeam Rheobus, van 0 tot 12volt traploos ipv die stomme schakelaartjes, en ze maken geen irritante piep (dat doen sommige andere bij een bepaalt voltage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
ixl85 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:42:
Fancontroller is idd een must...
Maar het zal toch wel meer schelen dan 2 graden... zeker op 7 of 5 volt... denk ik :? (zeker als je je GPU CPU en NB mee neemt, en zeker als je gaat clocken)
Maargoed, aangezien ze bijna niks in prijs schelen ben je dom als je het niet doet ;)

Een leuke tip voor je fancontroller:
Sunbeam Rheobus, van 0 tot 12volt traploos ipv die stomme schakelaartjes, en ze maken geen irritante piep (dat doen sommige andere bij een bepaalt voltage)
Ik heb het setje zo gekocht(50 euro :D + alle blokken en de rest). Maar als het niet zoveel scheelt hoef ik niet echt een nieuwe te kopen.
Ik kijk nog even naar de rheobus :), thnx trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
In mijn hele setup zitten die dingen. Ik vind ze persoonlijk geweldig. Je kan als ze vast zitten aan een slang gaan trekken en hij zal nooit los gaan. Het is ook nog eens altijd 100% waterdicht.

In mijn vorige setup had ik die dingen gedeeltelijk en nu wil ik niet meer anders :)

@ VRS Desing. Informeer eens bij oc-shop.nl. Die kunnen als het goed is heel veel leveren van Swiftech.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 07-12-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
barzi schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:04:
de temp verschil kan het niet afwegen tegen het lawaai. als de fans op zn zachts of maar een kwart open staat dan is het al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 16:39
Hoe slim is het om de rad in de kast te hangen?

Ik heb een coolermaster stacker 810 en een TT bigwater 745met 120 rad en 240 rad (leuk beginnners setje :) ) Daarop ga ik mijn cp en gpu koelen. Het idee is dus de 120 voor het de standaard outtake te hangen, en de 240 voor het gat in de zijkant zodat ik ook nog een beetje airflow over de componenten rond de cpu krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Je kan het toch ook omdraaien, is dan beter.
Je 120mm als intake en dan waar je rad hang outtake.
Je kan het ook zo doen:
http://members.home.nl/ixl85/wc/Hilversum/
;)

Oww, ok, je hebt een andere kast, het is de "nieuwere" versie van de stacker (nouja, de anders ingedeelde).
En je hebt 2 rads, ik snapte het al niet.

Maar er zit dan achter bij je cpu 2x 120mm uitgangen, waarom plak je daar je 240 rad niet tegen?
Das toch veel slimmer!
En als je een WC onderdeel (maakt niet uit welke) tegen een zijkant hangt moet je er wel rekening mee houden dat je case niet echt lekker open zal gaan. dan zit je vast aan je slangen :)

edit:
Ik vind je post maar wazig :p
maak eens wat tekeningen :>

[ Voor 63% gewijzigd door ixl85 op 08-12-2006 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 16:39
Ziet er erg netjes uit. Dat betekent overigens wel dat ik mijn voeding naar boven moet verhuizen.

Maar mijn rad bij de intake zie ik niet zo zitten, het lijkt me dat je dan warme lucht de kast in blaast (die kit heeft 2 rads, mocht dat nog niet duidelijk zijn).
Ook gebruik ik het liedt zoveel mogelijkde al aanwezige gaten voor schroeven ed. aangezien ik niet zo snel een boor / zaag pak om de dekast aan te passen.

bij nader inzien, volgens mij is het toch het eerste model stacker (hey het is donderdag - bier- en ik heb de kast net :P )

Maar goed een rad tegen de zijkant en de andere tegen de achterkant, is toch een directe afvoer van warmte?

[ Voor 22% gewijzigd door Suepahfly op 08-12-2006 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De radiator in de zijkant kan op zich wel maar het is erg onhandig. Als je dan de zijkant er af haalt zit dat ding er aan vast. Waarom mod je de rad niet gewoon bovenin de kast. Zo doen de meeste mensen het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Suepahfly schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:57:
Hoe slim is het om de rad in de kast te hangen?

Ik heb een coolermaster stacker 810 en een TT bigwater 745met 120 rad en 240 rad (leuk beginnners setje :) ) Daarop ga ik mijn cp en gpu koelen. Het idee is dus de 120 voor het de standaard outtake te hangen, en de 240 voor het gat in de zijkant zodat ik ook nog een beetje airflow over de componenten rond de cpu krijg.
Check mn specs maar ;) Waarom zou je de rad niet in je kast monteren? Ik heb dezelfde kast :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht me zo'n Laing DDC Pro AGB te kopen,.. zo één met een RES op.
Als ik hier en daar zo lees dan zou ik beter voor een Laing DDC Pro Alphacool-TOP gaan met een Swiftech micro RES.

Beter voor het laatste gaan zeker, raad gevraagd :?

aquatuning.de ,... aanvaarden die EU-overschrijvingen en hoe snel kunnen die leveren naar Belgie :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 05:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 22:06
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:25:
Even een vraagje waar kan ik een 'Storm Hold-Down plate for AMD AM2 socket' krijgen in NL, ik vind geen enkele shop die dat ding verkoopt.

[afbeelding]
Mail Space Promotion eens. Die zijn importeur van Swiftech.

(Hebben me ook goed kunnen helpen toen de fan van mn Zalman 7700 dood was :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 05:34:
Ik dacht me zo'n Laing DDC Pro AGB te kopen,.. zo één met een RES op.
Als ik hier en daar zo lees dan zou ik beter voor een Laing DDC Pro Alphacool-TOP gaan met een Swiftech micro RES.

Beter voor het laatste gaan zeker, raad gevraagd :?
1000 % zeker die laatste keuze ;)
aquatuning.de ,... aanvaarden die EU-overschrijvingen en hoe snel kunnen die leveren naar Belgie :?
Vraag het ze ;) daar zijn ze voor (ik begin dit soort dingen steeds vaker te zeggen volgens mij, durven mensen niks meer aan een winkel te vragen :? >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
DJ-Promo schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:32:
[...]
PICS PICS PICS :P.
Uh foto's graag, zo pa is echt masterlijk :)
Zal vanmiddag eens fotos maken van het gemonteerde geheel !

Nog even wat anders.. Gisteren de nieuwe radiator in m'n loop gehangen. Eerst netjes het water uit de setup, opgevangen in een kommetje, nieuwe radiator gemonteerd en vullen maar ! Aan het oude water had ik dus niet genoeg dus heb ik wat gedestilleerd water gepakt om bij te vullen. Eenmaal de setup draaide begon het water nogal te schuimen bovenin het reservoir. Iemand enig idee hoe dat kan ?

Als het goed is neutraliseert het chemische anticorrosie goedje het nieuwe water ? :)

[ Voor 51% gewijzigd door PassieWassie op 08-12-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
gvd!
Vandaag was alles binnengekomen uit duitsland.
heb ik de alphacool top gepakt; inlet vergroot en de outlet een klein beetje.
Vervolgens de hele setup gedrained, pomp uit mekaar, top erop.
Waar zijn de schoeven? :/ |:(
Geen M4 schroeven meegeleverd (en heb alleen M3 thuis)

Iemand enig idee waar ik deze in de buurt zou kunnen halen? (gamma, hornbach ofzo?)
woon in Heerlen voor als mensen speciale plaatsen weten voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Nu online
PassieWassie schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:01:
[...]

Zal vanmiddag eens fotos maken van het gemonteerde geheel !
Top!
Ga op me nieuwe case hoogstwaarschijnlijk een nieuwe triple rad leggen.
Me grootste die ik nu heb is me bix II en wil graag 1 rad draaien.
Nu wil ik misschien wel de pa120.3 aanschaffen :9~ of gewoon een bix of pro III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Gewoon de lokale schroeven shop...
Doeland zit overal wel... (vind ik veeeeel fijner dan die supermarkt on steroids, de gamma bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
ixl85 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:00:
[...]

lees dan de test op xtremesystems maar eens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ja geef hem maar... Maar uit eigen ervaring lijkt me dat zeer vreemd en onwaarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
xtremesystems kan ik al paar dagen niet opkomen dus dat is een beetje lastig:P. Maar conclusie van die test was dat je met fans op een laag toerental beter af was met de BIP2 dan de BIX2. Mischien doordat de warme lucht bij een bix2 er langer in blijft hangen en dus minder snel de warmte af gevoerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
http://www.xtremesystems.org/forums/ werkt gewoon hor :)
BIP2 geeft minder weerstand doordat ie dunner is dus als je lage rpm draait hebben die geen moeite ermee zoals bij een BIX2 waar de efficientie dus afneemt.

Gewoon bigphat 120x38mm fans nemen en op 5v draaien 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Vandread op 08-12-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Juist, dan is de rad niet beter maar de fans "te slecht"
Die 38mm fans werken btw best lekker!
Heb er eentje in mn case hangen... vreemd waarom ze deze niet meer maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Baco is ur buddy ;)
Componenten -> Ventilatoren

Ik snap niet waarom mensen van die uberdure fans kopen voor 6,80 heb je erg toffe fannetjes die prima op 5v werken :) Soms moet je alleen ff de draadjes checken of ze goed zitten qua voltages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Zoals beloofd wat pics..had mn kop niet echt bij het fotograferen waardoor de camera net effe mis focustte.. maar ach, jullie zien vast genoeg ;)

De voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m179/passiewassie/DSC_0815.jpg
De binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m179/passiewassie/DSC_0816.jpg
Afgewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m179/passiewassie/DSC_0817.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
ziet er zeker nice uit, gebruik je gewoon de standaard fans die bij je armor zaten? En krijg je nu niet een hoop stof binnen zonder de filters ervoor die er standaard bijziten? :P. edit keek niet goed :D

[ Voor 8% gewijzigd door michaeltb op 08-12-2006 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
michaeltb schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:55:
ziet er zeker nice uit, gebruik je gewoon de standaard fans die bij je armor zaten? En krijg je nu niet een hoop stof binnen zonder de filters ervoor die er standaard bijziten? :P. edit keek niet goed :D
Ja klopt, alleen achterin zit een aluminium coolermaster, voorin komen ooit nog anderen, maar ik heb nog niet echt besloten welke :) Deze zijn lekker stil, zelfs op 12v, dus geen haast :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Hoe heb je je rad nu vast gekregen?

/edit
Vandread schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:18:
Baco is ur buddy ;)
Componenten -> Ventilatoren

Ik snap niet waarom mensen van die uberdure fans kopen voor 6,80 heb je erg toffe fannetjes die prima op 5v werken :) Soms moet je alleen ff de draadjes checken of ze goed zitten qua voltages.
Mhh Ken het niet en ligt niet om de hoek :)
Maar dan heb ik ook nog een geode voor je:
http://azerty.nl/producte...120-x-25-mm-geen-led.html
Deze hangt bij mij in mn kast... op 12volt wel hoorbaar (hij verplaatst dan ook wel veel lucht)
5 volt goed te doen :)

TE goedkoop!!! Maargoed, die Fan12 van boven was eerst ook 2.50
Heb er daarom toen ook meteen 4 gekocht :)

* ixl85 wil ook een legerdump in de buurt hebben, wil nog steeds zo'n opvouwbare schep achter in mn auto!

/edit2
pricewatch: Cooler Master Silent Fan 120 SI1 (120mm, 19.8dB, 3p, Zwart)
pricewatch: Cooler Master R4-S2B-12AK-GP (120mm, 19.8dB, 3p, Zwart)
:) ik heb de Sleeve versie in het UVgroen op mn rad zitten (zijn 7 of 8 euro) en SUPER stil.
Ben vrijwillig voor sleeve gegaan, want iedereen weet dat deze stiller zijn! :p

[ Voor 108% gewijzigd door ixl85 op 08-12-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-Tuup
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik zoek overal een hoekfitting voor binnendiameter 1/2" slangen. Ik kan die dingen maar niet vinden, weet iemand misschien waar deze te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Nu online
@ PassieWassie coole setup!
Welke rad had je ervoor en vind je de pa veel beter en temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
@XL85

Het rad zit vast met 2 beugels aan de case. Ze zijn net te zien op de foto aan de bovenste fan. Onderaan zit het rad geklemd tussen het frame door een stevig schuimrubber, wat ook nog eens vibratie tegen gaat :)

@ DJ Promo

Tja ik had eerst een BIP2, nu met dit rad zijn de temps loaded (met nog wat lucht in de loop) sowieso al 3 graden gedaald. Dat komt waarschijnlijke mede doordat mijn pomp nu meer head pressure overhoud doordat de PA120.2 minder stromingsweerstand heeft.

Al met al een keeper! Hij maakt ook nog eens minder herrie met dezelfde fans dan op de BIP2!

[ Voor 7% gewijzigd door PassieWassie op 08-12-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hier een plaatje van mijn setup. Iemand op MSN wou graag zien hier het precies allemaal zit. Misschien vind iemand hier het ook intressant om te zien.

De pic is erg lelijk met flits maar alles is er wel goed op te zien.
Afbeeldingslocatie: http://img163.imagevenue.com/loc495/th_94802_PC_F_122_495lo.jpg
Natuurlijk clickable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Onmiskenbaar een pilatus setup :D
ixl85 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:32:
Mhh Ken het niet en ligt niet om de hoek :)
Maar dan heb ik ook nog een geode voor je:
Deze hangt bij mij in mn kast... op 12volt wel hoorbaar (hij verplaatst dan ook wel veel lucht)
5 volt goed te doen :)

* ixl85 wil ook een legerdump in de buurt hebben, wil nog steeds zo'n opvouwbare schep achter in mn auto!
Ze sturen gewoon op hor ;) Ik heb het via iemand geregeld die toch langs ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke maat is de interne schroefdraad van het Swifteck micro res :?
Ik wil er nl. graag schroefkoppelingen in voor 8/10mm tube.
Is dat ¼inch :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
PilatuS schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:22:
Hier een plaatje van mijn setup. Iemand op MSN wou graag zien hier het precies allemaal zit. Misschien vind iemand hier het ook intressant om te zien.

De pic is erg lelijk met flits maar alles is er wel goed op te zien.
[afbeelding]
Natuurlijk clickable.
Zo'n groot reservoir en dan half vol? Ziet er erg stil uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De reden dat ie maar half vol zit is omdat ik dan door het window de waterlijn kan zien en dus zo weet of de pomp aan staat. Als ik er nog 5cm meer aan water in doe zie ik de waterlijn niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Slim maar kijk jij dan elke keer als je hem opstart of de pomp het doet? Lijkt me wel maar lijkt me dat je heel snel vergeet om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zet de pomp aan via een stekkerdoos met knop. Op die zelfde stekkerdoos zitten ook mijn 2 schermen. Dus als de schermen beeld geven moet de pomp op zich ook aan staan. Ik vind het alleen wel prettig om te kunnen zien door het window dat ie ook echt draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
TEAMIKKE schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:09:
Slim maar kijk jij dan elke keer als je hem opstart of de pomp het doet? Lijkt me wel maar lijkt me dat je heel snel vergeet om te kijken.
Ik kijk ook altijd hoor :)

Mijn bureau is een L vorm, en hij staat zegmaar bij het kleine stukje van de L (achter mn bureau dus min of meer).
Mn powerbuton zit helemaal onder aan mn case dus als ik hem aan wil zetten zie ik meteen mn res :D

(nr 5 en 7 voor de mensen die het niet snappen)
http://members.home.nl/ixl85/wc/Hilversum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn PC staat rechts van mij op het buro. Op die manier kan ik altijd ff in de kast kijken naar het reservoir. Als ik de PC aanzet is het bij mij standaard eerst de knop op de stekkerdoos aanzetten samen met de schermen en dan pas de PC zelf aan met de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
PilatuS schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:00:
samen met de schermen en dan pas de PC zelf aan met de afstandsbediening.
Afstandsbediening?
Owwww.... how, where, en "kost da"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zit standaard bij elk P5W DH moederbord :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/cpu/core2duo-e6300/remote-s.jpg

Dat was voor mij 1 van de redenen om dat mobo te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mij ook ;) haha :P echt wel relaxed dat mobo ik heb der al hoge clocks mee gehaald, alleen het enigste nadeel vind ik toch wel de hoge temp van NB :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom moet je ook eerst ff al die plaatjes bovenop die passieve koelers weghalen :)

Zo kan warmte beter weg... En AS5 eronder doen. Helpt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

Even vraag tussendoor. Ik ben op zoek naar een analoge flowmeter. Dus met een radje binnenin. Hij is puur voor de look. Heb al beetje rondgezocht, maar zie alleen digitale flowmeters.

Zat er zelf aan te denken om zelf zoiets te maken machinaal, maar geen enkele plastic fabriek heeft geen zin hierin :P Had wel 1 of ander ontwerp gemaakt :)

Ik heb ooit in deze topics ergens iemand gezien met een kleine doorzichtige flow meter met daarin een gele radje. Weet alleen niet meer van welke merk dat was.

Verder draait mijn setup nog steeds super :). Tis een tijdje geleden dat ik hier gepost heb. Heb een tijde in buitenland gezeten. Zo'n 360 rad trekt wel lekker veel stof aan. Elke week beetje doorblazen enzo :P

[ Voor 6% gewijzigd door Oxize op 09-12-2006 12:15 ]

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
@Oxize:
bedoel je deze dingen? http://www.aquatuning.de/index.php/cat/c128_Durchfluss.html

Eindelijkmn systeem in elkaar (ontluchten was deze keer een hel)
Binnekort pics van mn Liang met plexi top
Inlet uitgedremeld en outlet ook een beetje.
Extra UV geel flesje erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een heel flesje? LOOL pics pls!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou rood water, is nu meer fluffy roze :)... misschien te weinig spul... 8)7 :P

mijne zit nu ook inelkaar, had een kleine lek.....drupte zo over men mobo.
Gelukkig stond de PC niet aan, maar die pur buizen zijn zo stug dat ze zo alles weer los draaien.....

zal zo is foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Zijn water heeft nu niet eens meer UVlicht nodig om licht te geven :+

/edit
Daarom adviseert IXL PVCslangen...
Voor uitleg lees de SP

[ Voor 33% gewijzigd door ixl85 op 09-12-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 15:01:
Zijn water heeft nu niet eens meer UVlicht nodig om licht te geven :+

/edit
Daarom adviseert IXL PVCslangen...
Voor uitleg lees de SP
True that, ik ben ook definitief over op PVC ipv PUR.
Opzich is PUR wel fijn voor push in connectors, echter kan dit niet met PVC :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
PUR is ook veels te slecht.
Maar ik ben fan van push-in aansluitingen.
Ook al moet ik zeggen dat de 10/7 pur slang wat ik heb echt haast niet te buigen is.
Er zitten nu 2 uv geel flesjes in op 1 liter, als ik de camera heb gevonden krijgen jullie pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 15:00:
[...]
Wou rood water, is nu meer fluffy roze :)... misschien te weinig spul...
Rood Uv goedje is ook minder Uv reflecterend dan bijvoorbeeld geel of groen. Gooi er niet teveel in, anders kun je je systeem gaan spoelen wanneer je blokken vol zitten met de rode verf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Owja voor de mensen die nog iets uit duitsland willen:
12% korting @ aquatuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola,.. dit komt wel goed uit :)
Thx. Slitch voor het melden d:)b
Mijn duits is niets zo best,.. als ik het goed begrijp,... bestellen voor 16/12 om te genieten van de korting.
Zijn er nog dingen die ik moet weten als ik online bij aquatuning bestel, ergens een kortingsnummer ingeven ofzo :?

.... en hierbij nogmaals mijn vraagje over de Swiftech Micro-Res,... welke interne schroefdraad heeft die om dus schroefkoppelingen in te draaien i.p.v. die lelijke slangtuiten :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
1/4

instructies:
registreren @ meisterkuhler
mk2006 invoeren bij je winkelmandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx. Slitch ;)
Maar je moet niet registreren om meisterkuhler hoor,.. gewoon de code ingeven op aquatuning en de korting wordt op het eind automatisch verekend.
Op mijn bestelling er 15€ af ongeveer. Dit wordt leuk shoppen :Y

Swiftech ¼" dus ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Ik zou je wel even registreren.
Het zou best zo kunnen zijn dat ze dat controleren.
Kijk ook even of je deze er extra bij kunt invoeren: alles-mit-rabatt
ook 5% korting ;)

wat wordt je bestelling dan als ik vragen mag?
Btw: Mooi geel uv goedje heb je xplod ;) (heb hetzelfde icm aquatuning anti-corrosie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
waar haal je dat 5% rabat vandaan? Ik ga nu ook maar mn spullen bestellen bij aquatuning. Ik ken geen enkele shop in nederland die zo'n uitgebreid assortiment heeft, of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Nee, FH (freezinghardware) heeft zo'n beetje het beste assortiment hier in nederland. Voor de rest moet je idd naar duitsland (Tja, daar word ook alles gemaakt :))
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.