[WC] Het grote waterkoelings topic deel XX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.260 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 15:22
Ik heb even gezocht voor een 2de handse pomp, als die van mijn toch te erg stuk is.
Ik heb 3 pompen gevonden:

Swiftech MCP600
Swiftech MCP655
Dangerden DD12V-D4

Volgens mij hebben de 655 en de DD12V-D4 precies dezelfde specs, of kijk ik verkeerd?(pomp ziet er ook precies hetzelfde uit).
De laatste 2 stond wel een prijs bij, 50 euro incl verzendkosten.
Bij de MCP600 stond geen prijs, ik moest daar een bod geven, wat is zo'n ding eigelijk waard? En is het het verschil waard tussen de MCP600 en 655/dangerden pomp, als je kijk naar de specs?(en levensduur misschien, kan ik miss nog een setp mee vooruit dan)

En is 50 incl verzendkosten goedkoop/duur/goed voor de 2 laatste pompen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
nee dat is niet duur.
Nieuw zijn deze veel meer.
Is wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb ook eens een keer een vraag. Ik was net aan het gamen en dan moet de boel natuurlijk wat meer doen dan normaal. Na een uurtje was het weer genoeg en bemerkte ik dat er nogal warme lucht uit de rad. komt. Normaal niet zo warm maar het kan ook komen omdat het in mijn kamer nu wat koud is. Anyway: CPU was 31 graden stressed. Niks mis mee dus.

Toen keek ik even naar mij rad. en de onderkant is helemaal vol met stof :/ Nou koelt ie nog goed genoeg maar ik wil dit toch graag kwijt. Hoe doen jullie dit? Ik weet dat die vinen erg kwetsbaar zijn. Een stofzuiger op laagste stand? Graag wat tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Gewoon stofzuiger erop zetten. Alleen wel erg voorzichtig zijn :)
Dat hoort eigenlijk beetje maandelijks te gebeuren...
PC wordt anders zon stoffig :|

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 03-12-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Slitch schreef op zondag 03 december 2006 @ 14:29:
nee dat is niet duur.
Nieuw zijn deze veel meer.
Is wel een aanrader.
Maar klopt het dat die 2 pompen precies dezelfde zijn(dangerden en de 655)?
Ik weet wel dat de laing D5 hetzelfde is als de MCP655, maar ik weet dat niet over de dangerden..

Edit: even verder gezochr en het blijkt dat de MCP650 hetzelfde is als de Dangerden D4. De MCP655 is een geupdate versie van de MCP650, die wat stiller is, en een regelaar heeft voor de toeren.

De laing d5 en de Dangerden D4 kon ik allebei voor rond de 50 krijgen. Dan kan ik beter gaan voor de laing, niet waar?

[ Voor 30% gewijzigd door Perzikvrucht op 03-12-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
Kwast en een stofzuiger (je kan hem oko op blazen zetten)
En even je fans los maken... gaat het wat makkelijker.(als je daar tenmiste bij kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Ik denk dat ik mij bij nader inzien toch een Laing ga aanschaffen.

Bij Alphacool --> http://www.alphacool.de/i...category/laing-pumps.html

Zeg me als ik fout ben;

- de DDC 12V Ultra is dus krachtiger dan de DDC 12V Pro
- de Laing DDC Alphacool water tank for Laing- attachment zorgt voor een extra pompboost t.o.v. de pomp met alleen zijn standaard TOP gemonteerd.

Als dit klopt dan zou ik voor de Laing DDC-Pump 12V Ultra water tank gaan zodat ik mij ook geen zorgen meer hoef te maken over een extra res en het spaart me meteen 2 koppelingen extra uit.

Zijn ze stil :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Anoniem: 104097 schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:56:

Zeg me als ik fout ben;

- de Laing DDC Alphacool water tank for Laing- attachment zorgt voor een extra pompboost t.o.v. de pomp met alleen zijn standaard TOP gemonteerd.

Als dit klopt dan zou ik voor de Laing DDC-Pump 12V Ultra water tank gaan zodat ik mij ook geen zorgen meer hoef te maken over een extra res en het spaart me meteen 2 koppelingen extra uit.

Is wel een erg dure pomp, kan je niet beter voor iets anders gaan?
Zoiets als:

http://www.alphacool.de/p...l.-13mm-anschluesse).html

Druk = 3.4m
Doorvoorsnelheid = 1400l/h

En hij is goedkoper(niet veel), maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Anoniem: 134214 schreef op zondag 03 december 2006 @ 14:47:
Gewoon stofzuiger erop zetten. Alleen wel erg voorzichtig zijn :)
Dat hoort eigenlijk beetje maandelijks te gebeuren...
PC wordt anders zon stoffig :|
Die van mij is van hout wat opzich weinig stof aantrekt. Begreep al niet waar alles bleef maar heb het nu dus gevonden ;) Het is alleen maar oppervlakkig dus ik ga hem nog even met de stofzuiger te lijf voordat de TBCL er is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En kwast heb ik er ook altijd bij liggen voor stofjes die niet willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb hier een compressor staan. Ook erg handig om stof te verwijderen. Gewoon ff de slang dicht houden tot er wat druk achter zit en dan blaast ie zo al het stof weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Blaas je je vinnen dan niet scheef? Die dingen buigen nogal snel. Kwastje is wel makkelijk idd. Zal het dinsdag ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die compressor is niet zo heel erg sterk. Die vinnen blijven mooi op hun plek :)

Er komt wel wat meer power uit dan bij gewoon blazen met je mond maar heel erg veel is het ook weer niet. Op zich kan ik met blazen het ook wel redelijk schoon krijgen maar 10 min achter elkaar blazen vind ik niet echt prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04

Zenix

BOE!

Misschien wel een goeie tip.
Ik gebruik meestal als kleine kwasjes make-up kwasten van men moeder. >:)
In combinatie met stofdoeken ook van mijn moeder.
En de stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 14:18
die stofdoeken (van je moeder) zijn echt meesterlijk, ik leen die ook altijd (van m'n moeder :P).

Soms zijn die moeders toch nog ergens handig voor .. gewoon vragen hoe zij stof overal vanaf halen en je krijgt best goeie tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

hoe zit trouwens die fan vast? wil eigenlijk ook wel zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

aa, :), heb alleen geen zaken op mijn vga, waar ik zo een schroef in durf te draaien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Even een snelle vraag. Ik kan nergens vinden welke van de volgende 2 radiatoren beter is.

Airplex evo 360
Black ICE-Xtreme III

Ik bezit nu namelijk de evo360. Ik heb de black ice al besteld, maar ik zit eigenlijk te twijfelen of deze wel beter is :X

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

barzi schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:20:
[...]

Is wel een erg dure pomp, kan je niet beter voor iets anders gaan?
Zoiets als:

http://www.alphacool.de/p...l.-13mm-anschluesse).html

Druk = 3.4m
Doorvoorsnelheid = 1400l/h

En hij is goedkoper(niet veel), maarja
Ja maar die D4 pomp heeft nog een res nodig dus de totaalprijs zal dan wel overeenkomen met die Laing DCC met watertank,.. misschien zal de prijs zelfs nog hoger zijn dan.
Komt daarbij dat die DCC blijkbaar héél compact/krachtig is en overal te plaatsen,.. handig toch en ze ziet er precies nog mooi uit ook, zeker als er een UV-ledje zal inzitten :)

In de startpost staat er een link naar een test van alle verschillende Laing DCC pompen en dit nog eens met verschillende TOP's. Check maar eens,..
en duur,... tja,... ik ga nu niet alle jaren van pomp wisselen en nu ik binnenkort er eens wat budget voor heb en toch geen andere dingen van plan ben met mijn PC .... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 03-12-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 20:22

Zjemm

...

wat voor pomp + res is dat eigelijk...ziet er wel strak uit met dat paarse water

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zjemm schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:04:
[...]

wat voor pomp + res is dat eigelijk...ziet er wel strak uit met dat paarse water
Ik denk dat het deze is: http://www.alphacool.de/p...000-station-230volt:.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bijna,.. het is een Eheim 600 station van de vorige generatie,.. de ronde dus. Nu zijn ze rechthoekig van vorm.
Presteren doet ze niet echt goed als je de testen bekijkt.
Linkje staat op page 16 in een post van mij.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 03-12-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 14:54
Anoniem: 104097 schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:56:

Zeg me als ik fout ben;

Staat pas 20 keer in dit topic dat die laing + watertank over het algemeen niet denderend is omdat die lucht meetrekt de loop in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat bedoel je met lucht mee de loop intrekken :?
Ik dacht het idd. nu je het meld ook al ergens gelezen te hebben,..effe searchen ;)
Was het in dit deel of in een vorig deel van deze topic :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FF kort vraagje is een Hydor L30 pomp beter dan een Laing DDC pump 12V Pro?

De Laing heeft 420L/h en de Hydor 1200L/h...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk niet dat je mag blind staren op het aantal l/uur een pomp kan geven maar ook kijk ook eens naar de druk die ze kan geven, ook wel vertaald in de opvoehoogte van de pomp
Ik denk dat Laing hier een pak sterker voor de dag komt wat goed is als je een flow-restrictive set-up hebt,...

Correct me if I'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Xplod heeft gelijk MAAR
Die hydor is echt sterk; vergis je niet.
Helaas maakt deze wel wat meer lawaai en draait hij op 230V (kan ook een voordeel zijn)
Google maar eens voor een Hydor L30.

EDIT:
http://www.overclock3d.ne...eme_mp-05_pro_water_block
http://www.aquatuning.de/...n-universal--delrin-.html
:9~

[ Voor 37% gewijzigd door Slitch op 04-12-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan houd ik het lekker bij die Hydor L30 :)
Hij maakt geen lawaai gelukkig dus dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-05 11:03
Hierbij wil ik ook mn eerste WC posten, hij is nu eindelijk af na een aantal ongelukjes :P .

Het gaat om een asetek setje die ik van de lente heb gekocht maar na een aantal tegenvallers heeft het wat langer geduurt voordat ik weer de moed had om er weer voor te gaan.

Ik heb gekozen voor een kompleet WC setje, omdat dit mijn eerst WC is en ik zo op safe wou spelen en ik zou deze op mijn verouderde pc ( heb ondertussen een nieuwe :) ) installeren om niet eventuele dure hardware te slopen, en ik heb hier geen spijt van gehad :P .

Ik dus eerst een keer op mn bureau met alleen de blokjes en slangen met water erin getest, daarna het spul op mn mobo proc en graka gezet, het gaat hier om een AMD Athlon XP met Geforce4ti, en jawel het noodlot sloeg toe, overstroming :( . Vervolgens mobo drogen enzo maar het was al te laat, nieuw mobo dus, na een tijdje zoeken een andere gevonden(van MSI naar ASRock).
Deze was in het begin instabiel maar dit was verholpen door er een behuizing omheen te plaatjes, zo los op het bureau had ie waarschijnlijk last van storing signalen in de omgeving.

Maar nu het resultaat: CPU NB en GPU watergekoeld :) ben zeer tevreden. (en het één en ander geleerd over het waterkoelen)

CPU temp: 28C, ik kan ook passief draaien dan is ie 52C.

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/8317/img0074wz4.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img435.imageshack.us/img435/2352/img0075mg2.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/5174/img0078ov9.th.jpg

Nu moet mn nieuwe pc dr ook aan geloven :) maar dan met een custom setje liefst high-end ondertussen weer gespaart :P

[ Voor 45% gewijzigd door Follie op 04-12-2006 15:27 ]

'Mac Pro' & Blackbook 1st generation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953

Ziet er redelijk uit! Moet ook eens foto's maken haha :D

O btweg, je eerste plaatje doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ziet er leuk uit. Zou een andere kleur slangen hebben gekozen maar ja. Das persoonlijk hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Haha dank, ik heb er van dat halfords longlife ingegooid had ik hier gelezen.

Verder is het ook een beetje een bij elkaar geraapte pc, voeding nog voor een 10tje van marktplaats gehaald en dr zit momenteel een hele oude en snelle 6 GB HDD in :P

Hij doet momenteel dienst als internet email pc van pa, die toch geen games speelt enzo en stilte op prijs stelt :) die boxed amd ging namelijk erg tekeer.

[ Voor 24% gewijzigd door Follie op 04-12-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Follie schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:02:
Hierbij wil ik ook mn eerste WC posten, hij is nu eindelijk af na een aantal ongelukjes :P .

Het gaat om een asetek setje die ik van de lente heb gekocht maar na een aantal tegenvallers heeft het wat langer geduurt voordat ik weer de moed had om er weer voor te gaan.

Ik heb gekozen voor een kompleet WC setje, omdat dit mijn eerst WC is en ik zo op safe wou spelen en ik zou deze op mijn verouderde pc ( heb ondertussen een nieuwe :) ) installeren om niet eventuele dure hardware te slopen, en ik heb hier geen spijt van gehad :P .

Ik dus eerst een keer op mn bureau met alleen de blokjes en slangen met water erin getest, daarna het spul op mn mobo proc en graka gezet, het gaat hier om een AMD Athlon XP met Geforce4ti, en jawel het noodlot sloeg toe, overstroming :( . Vervolgens mobo drogen enzo maar het was al te laat, nieuw mobo dus, na een tijdje zoeken een andere gevonden(van MSI naar ASRock).
Deze was in het begin instabiel maar dit was verholpen door er een behuizing omheen te plaatjes, zo los op het bureau had ie waarschijnlijk last van storing signalen in de omgeving.

Maar nu het resultaat: CPU NB en GPU watergekoeld :) ben zeer tevreden. (en het één en ander geleerd over het waterkoelen)

CPU temp: 28C, ik kan ook passief draaien dan is ie 52C.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu moet mn nieuwe pc dr ook aan geloven :) maar dan met een custom setje liefst high-end ondertussen weer gespaart :P
Moet je niet eerst op je tafel testen, heb je gedaan. Maar daarna op alles aansluiten(CPU etc.) en dan nog alleen de WC aanzetten? Dit voro zo'n 12 uur? Dus dan staat alles NIET aan behlave het WC setje.
Als dan niks lekt, kan je je computer aanzetten. Zo heb ik het iig gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
nou het zit zo: ik heb eerst alles gewoon los op tafel gestest alleen de wc onderdelen dus.
Vervolgens heb ik weer alles los gehaald ( wat ik beter niet had kunnen doen) en toen alles weer aangesloten plus het op mn cpu enzo gezet, toen alleen de pomp aan zetten en toen ging het mis bij het cpu blokje, had de slang er niet ver genoeg ingeduwt, dit blokje is een uitzondering op de rest de had namelijk 2 zogenaamde "rustpunten".
Dus hier ging het lekken op mn mobo, hier nog mer de fohn en de compressor overheen gegaan maar te vergeefs.

Misschien zijn slangpilaren voor mij fijner, mja dat is denk ik meer een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Follie schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:58:
nou het zit zo: ik heb eerst alles gewoon los op tafel gestest alleen de wc onderdelen dus.
Vervolgens heb ik weer alles los gehaald ( wat ik beter niet had kunnen doen) en toen alles weer aangesloten plus het op mn cpu enzo gezet, toen alleen de pomp aan zetten en toen ging het mis bij het cpu blokje, had de slang er niet ver genoeg ingeduwt, dit blokje is een uitzondering op de rest de had namelijk 2 zogenaamde "rustpunten".
Dus hier ging het lekken op mn mobo, hier nog mer de fohn en de compressor overheen gegaan maar te vergeefs.

Misschien zijn slangpilaren voor mij fijner, mja dat is denk ik meer een kwestie van smaak.
maar als je computer niet aanstond, kon er ook geen kortsluiting komen.. Als je daarna alles goed hebt gedroogd, zou alles normaal moeten werken... toch? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Idd dat dacht ik dus ook :) ff goed drogen en hij kan dr weer tegenaan. Dus ik het mobo twee dagen niet gebruikt in de zon gelegt fohn compressor alles wat ik kon verzinnen, en hij deed het ook wel weer maar super instabiel. Ik denk dat er ergens een slechte verbinding zat ofzo of dat er nog ergens een heel klein beetje water zit waar ik niet bij kan en wat ook niet weg kan.

Iig ik heb toen dat ASRock bordje voor weinig kunnen kopen en mn lelijke :P rode msi de prullemand gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Follie schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:58:
dit blokje is een uitzondering op de rest de had namelijk 2 zogenaamde "rustpunten".
Ai, dat is zo inderdaad. Ik heb in dit topic dit al vaker aangehaald; het is er makkelijk om bij de eerste al te denken dat hij er ver genoeg in zit. Gelukkig viel de schade nog mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb nog een vraagje:

De top van de MCW50 is volgens mij van alluminium.. Het NB blok volgens mij ook, maari k ben niet echt van plan die te gebruiken. De GPU blok wel..
Moet ik dus altijd anti corrosie spul gebruiken? Of is hij niet van alluminium, en heb ik verkeerd gelezen.. of ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
onder het motto voorkomen is beter dan genezen:

altijd anti corrosie vloeistof erin doen en altijd anti alg enz erin doen, of gewoon 'n premix kompen .. Tec Protect / Innovatek Protect (of hoe het heet). Stuk voor stuk allemaal 1 Liter flessen tegen 'n schappelijke prijs van 10 euro .. je moet iets overhebben voor je dure blokken ;)

Gewoon zekerheid voor alles nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Pilske schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:33:
onder het motto voorkomen is beter dan genezen:

altijd anti corrosie vloeistof erin doen en altijd anti alg enz erin doen, of gewoon 'n premix kompen .. Tec Protect / Innovatek Protect (of hoe het heet). Stuk voor stuk allemaal 1 Liter flessen tegen 'n schappelijke prijs van 10 euro .. je moet iets overhebben voor je dure blokken ;)

Gewoon zekerheid voor alles nemen ;)
Waar vind je dit dan precies? Kan je het ook kopen(zoiets) bij de benzine pomp? had dat ergens gelezen ofzo :P

Edit: gevonden bij freezinghardware:

http://shop.freezinghardw...dex.asp?Pagina=00002&c=93

Is er ook nog een beter dan de andere?(TEC beter dan Innovatek?) Dit is best duur, 10 euro per liter

En is zoiets niet beter/goedkoper/mooier(mening):

http://www.petrastechshop.com/swhyexduco.html
Hydrx prohibits oxidation, formation of Algae, and improves heat transfer. Swiftech HydrX coolant is also UV reactive as well; an added bonus for those that like to show off their water-cooled system.
Ook nog UV reactive.. Is maar 3 dollar(vast wel te vinden in NL) voor 1 liter dus(mengen)..
Het is wel zo dat je dus ook weer 1 liter water moet hebben, maar dat is bij de kruidvat te vinden a 45 cent oid, dus 3 + 45 = 3,45 per liter

Of dit:

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=2938&c=93

is 5,50 voor ongeveer 2.5 liter dus..(met mengen). <-- wel het voordeligst 5.50 + 3x0.45 = 6.85 voor 2.5 liter = 2.74 per liter

Of werken die laatste 2 dingen niet zo goed als de eerste 2?

[ Voor 49% gewijzigd door Perzikvrucht op 04-12-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
barzi schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:45:
[...]

Waar vind je dit dan precies? Kan je het ook kopen(zoiets) bij de benzine pomp? had dat ergens gelezen ofzo :P
Bij de benzinepompen kun je gedemineraliseerd water krijgen, dat wordt namelijk ook voor accu's gebruikt. Een liter hoeft geen euro te kosten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Roamor schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:57:
[...]

Bij de benzinepompen kun je gedemineraliseerd water krijgen, dat wordt namelijk ook voor accu's gebruikt. Een liter hoeft geen euro te kosten. ;)
Is dat het zelfde als gedestileerd water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Nee dat is beter (zit niks meer in, bij gede'mineral'iseerd zijn alle mineralen er uit. bij gedestilleerd nog meer zooi (weet niet meer wat)), die kan je halen bij de BB (boerenbond).
Heb er toen alels voor moeten afzoeken, ze hadden overal alleenmaar Demi en ik wilde perse Desti :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Door water te destilleren probeer je het zoveel mogelijk gedemineraliseerd te krijgen. Gedestileerd water geeft aan dat het van zijn mineralen etc. is ontdaan door destilleren. Gedemineraliseerd zegt dus niets over de manier waarop, maar in feite komt het op hetzelfde neer (maar nee, het is niet precies hetzelfde. Voor het verschil moet je bij iemand wezen die wat van scheikunde weet, ik heb het wel maar ben d'r niet goed in :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
ongeveer ja virus :S
Gedeminiraliseerd is volgens mij dat het door een soort filter heen gaat.
Destileren is verdampen(verhitten) en opvangen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
ixl85 schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:08:
Nee dat is beter (zit niks meer in, bij gede'mineral'iseerd zijn alle mineralen er uit. bij gedestilleerd nog meer zooi (weet niet meer wat)), die kan je halen bij de BB (boerenbond).
Heb er toen alels voor moeten afzoeken, ze hadden overal alleenmaar Demi en ik wilde perse Desti :)
Waarom wou je dan perse gedestileerd? Dat kan je zo bij de kruidvat krijgen toch?
En welke is de beste van die anti- "stoffen", die je mixed/al gemixed met water? Of zijn ze allemaal hetzelfde, en moet ik gewoon voor de goedkoopste gaan?

[ Voor 14% gewijzigd door Perzikvrucht op 04-12-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gedemineraliseerd_water

Bij destileert schijnbaar minder kans op algen.
Boeit mij eigenlijk niet zo :D
dan gooi ik er wel een ander goedje in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
barzi schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:35:
[...]

Waarom wou je dan perse gedestileerd? Dat kan je zo bij de kruidvat krijgen toch?
En welke is de beste van die anti- "stoffen", die je mixed/al gemixed met water? Of zijn ze allemaal hetzelfde, en moet ik gewoon voor de goedkoopste gaan?
Zie Slitch zn wiki post.
:)

Ik heb Innovatek Protect Pro, dit kan je zelfs met kraanwater mengen mocht je dat willen.
Ik wilde (en wil) perse het beste, vooral als het niet duurder is.
Dus Demi water met Protect Pro = op geen enkele mogelijkheid alg!
:)
Ow, dat spul voorkomt btw ook corrosie, ik draai nu 1.5 jaar met alu en cu in mn setup en nergens last van. Eerder werd hier bewezen door iemand dat je corrosie niet kon verkomen; nou ik heb nog nooit ergens last van gehad.
(en waarom zou innovatek anders full-gpu-coolers maken van alu met een cu core en hun eigen spul adviseren als het uiteindelijk fout zou gaan? :))
Mijn water is zo helder als [insert extreem heler iets]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Slitch schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:39:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gedemineraliseerd_water

Bij destileert schijnbaar minder kans op algen.
Boeit mij eigenlijk niet zo :D
dan gooi ik er wel een ander goedje in
Maar gedestileerd water kan je zo halen bij de kruidevat.. 45 cent oid per liter...
maarja, ik wou dus sowieso een van die goedjes erin gooien, tenzij het ECHT niet nodig is(ervaring)..
Maar welke is daarvan beste, of zijn ze gelijk -> goedkoopste?

ixl85: dus jij mengt dat demi water met Protect pro? Ik dacht dat Protect pro al gemixed was..

[ Voor 8% gewijzigd door Perzikvrucht op 04-12-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

barzi schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:52:
[...]

Maar gedestileerd water kan je zo halen bij de kruidevat.. 45 cent oid per liter...
maarja, ik wou dus sowieso een van die goedjes erin gooien, tenzij het ECHT niet nodig is(ervaring)..
Ik ga op het werk MilliQ autoclaveren :)

Dan zit er echt niks in _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
barzi schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:52:
[...]

ixl85: dus jij mengt dat demi water met Protect pro? Ik dacht dat Protect pro al gemixed was..
Protect Pro moet je mengen 1:4
Met 1 flesje kan je dus 1.25liter maken, en deze is dus niet van te voren al gemengd.
Met 1 fles kan ik 1 setup vullen en dan heb ik nog wat over.... (doe ik altijd in een mineraalwaterfles voor de volgende keer) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:11
@ Follie wat voor radiator is dat en heb je foto's van hoe je hem hebt vastgemaakt en misschien foto van de onderkant want daar zitten de fans zeker?
Ik heb nu zelf voor sinterklaas een nieuwe kast gehad en wil me rad er ook zo op maken en dan aan de binnenkant van de kast fans plaatsen.
Ik heb nu me rad ook bovenop me kast alleen dan met boutjes iets hoger geplaats en dan de fans er boven op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Nog een keertje dan... kijken of mijn post deze keer niet in het niets verdwijnt :+

Even een snelle vraag. Ik kan nergens vinden welke van de volgende 2 radiatoren beter is.

Airplex evo 360
Black ICE-Xtreme III

Ik bezit nu namelijk de evo360. Ik heb de black ice al besteld, maar ik zit eigenlijk te twijfelen of deze wel beter is :X
Ik hoor van de ene dat de evo beter is , de andere zegt Black ice :?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 02-06 16:55
Tutti-frutti schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:58:
Nog een keertje dan... kijken of mijn post deze keer niet in het niets verdwijnt :+

Airplex evo 360
Black ICE-Xtreme III

de meeste reviews geven aan dat de BIXIII beter is als de evo360. Er bestaat ook zo'n website waar ze alle radiatoren vergelijken, maar weet de url even niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

TranceSetter schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:00:
[...]

de meeste reviews geven aan dat de BIXIII beter is als de evo360. Er bestaat ook zo'n website waar ze alle radiatoren vergelijken, maar weet de url even niet meer...
Ben nog een keer gaan kijken op die website, en ik moest dus gewoon even kijken onder de oude resultaten:

Hier scoort de BIXIII dus inderdaad een stuk beter

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 16:11

Garrett

Watercooler

Bestel dan een ThermoChill PA120.3... veel minder flowweerstand en sowieso beter :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolfris
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-12-2024
Garrett schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:59:
Bestel dan een ThermoChill PA120.3... veel minder flowweerstand en sowieso beter :)
Als het goed is hebben ze die a.s. dinsdag binnen bij aquatuning.de. Leek mij ook iid de beste voor een low flow goede koeling radiator. Alhoewel ik het wel vreemd vind dat er niets is te vinden waar een topmodel van black-ice met een PA120.3 vergeleken wordt.

Dit word trouwens de rest van mijn (eerste) WC set:

- Laing D5-Pumpe 12V
- cuplex XT (CPU)
- 2x GFX Alphacool NexXxoS GP3X (2xGPU)
- Plexi AGB4 200 reservoir

En dat allemaal in een Lian-Li V1000. Nou ja, behalve het rad en de res dan, die blijven voorlopig buiten de kast.

Ik moet zeggen dat dit topic me aardig op weg heeft geholpen in het maken van keuzes :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
coolfris schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 00:53:
[...]
Als het goed is hebben ze die a.s. dinsdag binnen bij aquatuning.de. Leek mij ook iid de beste voor een low flow goede koeling radiator. Alhoewel ik het wel vreemd vind dat er niets is te vinden waar een topmodel van black-ice met een PA120.3 vergeleken wordt.
Toch wel, staat zelfs in de frontpage:
KLIK

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Voor DJ -Promo:

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/2086/img0088ju6.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/5572/img0091mp4.th.jpg

De rad ligt er zeg maar bovenop met zijn aansluitingen naar onder, ik heb dus een gat voor de fans gemaakt en twee kleine gaatjes voor de aansluitingen.
Dit nodig omdat de rad anders te ver naar "beneden" kwam en de kabels van mn oude/andere voeding in de weg zaten (zit nu in mn andere pc), maar deze is niet modulair dus nu zou ie eventueel wel naar beneden kunnen, maar zo vind ik het ook wel vet staan eigk :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Ja zo wil ik het ook gaan doen.
Bedankt voor de pics Follie ! :)
In me nieuwe kast past maximaal een 120mm rad en met heel veel modden een 2x120 maar dan op een slecht plek en kan ik amper een harddisk kwijt.
Dus was mij idee om hem ook zo erop te leggen _/-\o_
Heb nu een 1x120mm en een 2x120mm rad in me setup.
Of ik gebruik alleen de 2x120mm bovenop of er komt gewoon een 3x120mm en verkoop ik me 2 rads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb nog een vraag waar en hoe ik het beste mijn radiator kan plaatsen:

Setup 1
Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/35k2yit.png

De rechter fan moet daat wel, anders kan ik niks meer aansluiten(videokaart etc.), de linker fan moet daar ook wel, aangezien ik anders ook geen plaats meer heb. een fan blaast door de radiator heen, de andere plaast er vanaf. Hier hoef ik alleen 2 grote gaten te boren voor de slangen.

Setup 2/3:

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/2wcjgb7.png

Setup 2 is wat op de tekening staat. De fans blazen door de radiator heen. De oranje strepjes zijn bouten, die de fans hooghouden. Anders zouden ze geen lucht kunnen "zuigen". Ik moet hier dus 8 gaten voor boboren(fans) en 2 grote voor de slangen.

Setup 3 is eigelijk wat op de tekening staat, alleen dan de fans op de radiator. Dus dat de fans lucht zuigen van de radiator. Ik kan dan de radiator op die bouten zetten, maar ik weet niet of dit hoeft?

Dus mijn vragen:

1. Kan ik bij setup 3 de bouten weglaten?
2. Wat geeft het beste koelvermogen, door de rad heen, of van de rad af?(ik weet wel dat van de rad af stiller is)
3. Als ik verdere vragen heb, stel ik ze nog wel :P..

thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
1: Wat je bij setup 3 wilt is: De fans+radiator direct op de kast plaatsen zodat je lucht uit de kast trekt i.p.v. buitenaf? Dan hoef je hem uiteraard niet op bouten te zetten. Waarom maak je hem niet gewoon aan de binnenkant? Of is hier niet genoeg ruimte voor. Of heb je WTX? Lijkt me het meest logisch.

2: Door het rad heen trekken werkt het best. Dus ff schematisch:

^
| luchtstroom
____ Rad
^
|

Dit heb je ook zo getekend in 2/3 en is dus goed. Wat overigens nog beter is voor het geluid is om het volgende te doen:

Rad
Open ruimte afgesloten door bijv. een plaatje alu
Fans

Zo word je dode plek van je fan ook gekoeld en is er mindergeluidsproductie omdat ze verder van de rad. af staan.

3: Oké ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Nou ik heb niet zo'n zin op 2 120mm gaten in mijn kaste te boren, vandaar dat ik het liever buiten heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:33:

Dit heb je ook zo getekend in 2/3 en is dus goed. Wat overigens nog beter is voor het geluid is om het volgende te doen:

Rad
Open ruimte afgesloten door bijv. een plaatje alu
Fans

Zo word je dode plek van je fan ook gekoeld en is er mindergeluidsproductie omdat ze verder van de rad. af staan.
Eensch, maar als je echt stilte wilt, zou ik geen aluminium gebruiken maar stof of een kraag van schuimrubber. Misschien wat minder mooi, maar wel makkelijker om goed op maat te maken en een stuk stiller, omdat het ook dempt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
En daar omheen dan weer ALU zodat het er ook mooi uitziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:04:
En daar omheen dan weer ALU zodat het er ook mooi uitziet ;)
Touché. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

Tutti-frutti schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:58:

Airplex evo 360
Black ICE-Xtreme III

Kan je ze anders niet allebij in je setup plaatsen? Desnoods 1 pasief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus de best opstelling, zonder extra plaatjes etc is:
(hij komt trouwens bovenin in mijn mod...)

Van buiten naar binnen:

Kast
Fans
Rad

Zou veel uitmaken als je dit zou doen?

Kast
Rad
Fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 134214 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:43:
Dus de best opstelling, zonder extra plaatjes etc is:
(hij komt trouwens bovenin in mijn mod...)

Van buiten naar binnen:

Kast
Fans
Rad

Zou veel uitmaken als je dit zou doen?

Kast
Rad
Fans
Ja dat maakt veel uit, zie hier vlak boven voor de uitleg: TEAMIKKE in "[WC] Het grote waterkoelings topic deel ..."

Als het kan dus voor optie 1 gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Volgens mij maakt het vrij weinig uit die 2 opstellingen. Ik heb de 2e opstelling. Mijn fans zitten onder de radiator en blazen er doorheen naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ZO .. heb m'n pakketje binnen, GPU blokje voor m'n TI4400 kaart (heeeeeel oud :D), kwil van m'n hele ouwe PC 'n servertje maken op waterkoeling en die héél erg extreem stil maken en in de hoek wegstoppen :P

Maar .. nou zouden er eigenlijk bij het blok 8 heatsinkjes moeten zitten .. die er niet bijzaten :P best balen, maar denken mensen dat die écht nodig zijn ?? ik zie tegenwoordig ook vaak zat kaarten allemaal zonder geheugenkoeling (I) !

Wat denkt men, kan dat ouwe kreng het aan of niet :P ? (hij moet t opzich wel overleven he ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Zeker weten. Ben niet zo thuis in dat retro gebeuren maar weet dat videokaarten vaak idd. geen koeling hebben van die chips. Enkel de hele snelle en dan is het vaak enkel de wind van de fan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zelfs een X1900XT kan met een beetje airflow zonder geheugen heatsinks. Die TI4400 moet echt wel zonder airflow en heatsinks kunnen. Al is een beetje airflow altijd wel aan te raden maar voor die GPU lijkt mij het niet echt nodig.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 05-12-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ja tuurlijk er komt wel 'n beetje airflow in die kast :P 2 80mm fannetjes .. of misschien 4 en dan nog 2 120mm radiator fans :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met die airflow weet ik zeker dat het geen probleem is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
iemand enig idee hoe je HIER 'n 10x8 slang op krijgt ?? :P op de site staat heel mooi geschikt voor 10x8 :P maar die slang kreeg je er met geen mogelijkheid omhoog, die slangpilaar is veel te groot :P .

Dom blok, iemand 'n idee ?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk wel...

Als het er staat :)

Denk wel dat ze goed strak zullen zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mean_Machine85
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09-2024
hey Pilske heb jij nog steeds die Innovatek spullen te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Met een hamer past alles, toch? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Slangen ff een tijdje in water houden dat net van de kook af is. Dan is het veel makkelijker om er op te krijgen. Met mijn vorige PC heb ik dat ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Mean_Machine85 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:59:
hey Pilske heb jij nog steeds die Innovatek spullen te koop?
nee sorry, die zit ik nou in m'n servertje te bouwen :/ ik moet ze nog ff van V&A halen ..nu meteen maar even doen.

Ik ga zo eens ff de hamer erbij pakken }) dat moet inderdaad wel lukken, maar nou ff eten en dan die slangen in heet water leggen ... moet idd eigenlijk gewoon kunnen .. maja gekke mensen bij Zalman :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184251

beste tweakers,

ik heb hier een E6600 met stock koeler met 1.385V op 3.42Ghz lopen en hij word max 45C. Dus ik heb wel een goeie cpu in handen gezien de temp enz. maar ik wil hem graag 3.6Ghz 24/7 laten draaien op WC. dus ik heb al wat georienteerd en ik vind het allemaal zeer mooi spul, vooral vanwege de stilte (en het is natuurlijk ook wel heftig :P ). Alleen ik ben nu erg aan het twijfelen wat ik moet doen: (ik wil mijn cpu, vga, NB en later meschien nog ram en hhd gaan koelen)
1. Zalman Reserator 2:
helemaal Fan-loos, dus ERG stil, alleen ik geloof dat er een eheim 600 o.i.d. in zit. Dat is nou niet bepaald de pomp met de meeste liters per uur.

2. Eheim 1048:
En dan 240mm radiator erbij kopen met 2 papst fannetjes op 5V ofzo, dan heb ik wel een stuk betere pomp maar meteen ook veel meer geluidsproductie denk ik.

Wat denken jullie dat het beste voor mij is? ik wil alles gewoon lekker koel houden <45C en
HEERLIJKE stilte.

Alvast hartelijk bedankt :)

Owjah: wat meschien ook belangrijk is; ik heb een coolermaster mistique 631 dus een mid-tower. (hij heeft in de achterkant ook al openingen voor WC)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 184251 op 05-12-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
IEEEEK :o
ff de faq door lezen, je moet _niet_ groeten enz!
Maargoed, dat de eheim 600 klein is wil niet zeggen dat ie slecht is.

En verder hoor je een 240 met 2 fatsoenlijke fans op 5 volt echt niet hoor :+
Op 7 volt ook niet (scheelt aardig wat in je temp als je hard gaat clocken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mean_Machine85
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09-2024
nou dat is jammer :(, nou succes met monteren Pilske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een 2x120mm rad met 2x120 fans op 5 volt en dan CPU/NB/GPU koelen is denk ik iets teveel voor die radiator. Als je er later ook nog eens HDD's bij wil gaan pakken lijkt mij het al helemaal te weinig. Geheugen maakt niet echt uit alleen is het slecht voor de waterflow, qua warmte boeit het niet echt.

Ik draai een Core 2 Duo E6600 op 3.2GHz met een X1900XT icm een 3x120mm rad met 2x120mm fans op 7 volt en de temp zijn prima maar niet echt laag. Als ik een 2x120mm rad had en ook nog eens de fans op 5 volt ipv 7 volt zet gaan de temps er zeker hard op achteruit. Pak daar ook nog eens de NB bij en dan krijg je echt slechte temps.

Je zegt dat je CPU nu max 45 graden word. Hoe heb je dat gemeten ? Het lijkt mij sterk dat die temp van TAT of Coretemp af komt.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 05-12-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184251

nee, gemeten met Asus probe2. Maar nu meet ik met coretemp en idle is de temp dan 29 :) nog steeds LANG niet slecht voor STOCKKOELING :D ;)

PS: gewoon stock snelheid 2.4Ghz dus

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 184251 op 05-12-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
gelukt !!

met heet water, rubberen pannenlappen en 'n boel spierkracht is het dan toch mooi gelukt ! :) twee slangetjes heel erg strak om het blokje heen. 't Is geen aanrader om te doen, maar wel fijn om achteraf te zien dat het gelukt is ;) nou kan ik alle hardware in m'n Aopen H600B kast (OUD) gaan passen en dan lekker die kast naar de kapotte kasten hemel helpen .. of ja gewoon 'n paar gaten erin zagen .. anders is het ook maar zo saai, wish me luck

* Pilske gaat vandaag,morgen, overmorgen en de daarop volgende dagen z'n projectje maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Niet vergeten die klemmen erop te doen? Hoewel dat niet echt meer nodig lijkt.

/me ziet Pilske vloekend al zijn slangen weer loswurmen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
hahaha dacht jij mij ff flink te laten schrikken ;)

ik had er inderdaad geen klemmen op gezet.. maar dat kwam doordat die dingen niet goed dicht wilden :P dús heb ik maar gewoon 4 tieraps eromheen gebonden en flink hard aangetrokken.

En daarnaast heb ik nog 'n flinke ruk aan die twee slangen gegeven en ze waren niet in beweging te krijgen, die zitten dus (waarschijnlijk ..) wel dicht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Woei klinkt leuk Pilske zo een project.

We verwachten wel foto's he? :D

Ik ben nog steeds aan het sparen.. voor W.C

[ Voor 24% gewijzigd door W1ckeD op 05-12-2006 21:43 ]

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Pilske schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 21:16:
hahaha dacht jij mij ff flink te laten schrikken ;)

ik had er inderdaad geen klemmen op gezet.. maar dat kwam doordat die dingen niet goed dicht wilden :P dús heb ik maar gewoon 4 tieraps eromheen gebonden en flink hard aangetrokken.
:D

Ja, voor die klemmen moet je echt een tang nemen, die knijp je niet met je blote handen dicht/open. Staat volgens mij ook in de gebruiksaanwijzing op de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
PilatuS schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:01:
Slangen ff een tijdje in water houden dat net van de kook af is. Dan is het veel makkelijker om er op te krijgen. Met mijn vorige PC heb ik dat ook gedaan.
Pilatus zou je miss even met mij contact op willen nemen?
cocacol"CRAP"@"CRAP"live."CRAP"nl
without the crap :) thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
javami schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:44:
[...]

Pilatus zou je miss even met mij contact op willen nemen?
cocacol"CRAP"@"CRAP"live."CRAP"nl
without the crap :) thnx!
offtopic:
Heb je toegevoegt op MSN. Als je geen MSN hebt zeg het dan ff dan stuur ik je wel een mail. Je kan mij ook een DM sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 05-12-2006 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RAD vraagje;

de RAD die ik nu momenteel gebruik is een Dual-Pass van het merk Noise Isolator welke zijn werk naar behoren doet. Geinstalleerd hangend aan mijn PC-meubel, buiten de case dus.
http://www.mitron.com.tw/noiseisolator/glacial-exm.htm

Ik ben nu van plan mij een Laing DDC pomp aan te schaffen, deze in mijn case in te bouwen, bovenstaande RAD zou bovenaan IN mijn case komen, fan eventueel aan de buitenzijde, 't Is te zien hoeveel plaats ik heb.

Zou ik véél koelings-performance krijgen mocht ik mij een Black Ice Pro 2 installeren, compleet met fan's bovenop de case geinstalleerd :? Zou het de investering waard zijn :? Véél €'s extra uitgeven voor een graadje of 2 winst,.. daar doe ik het niet voor, dan laat ik alles liever bij het oude.

En nog een algemeen practisch vraagje.
Hoe zorgen jullie ervoor dat jullie systeem 100% ontlucht geraakt :?
Uit ondervinding met mijn rad heb ik al gemerkt dat ik er toch een héle tijd moet mee schudden, in allerlei richtingen, wat tikjes op geven ook om er alle belletjes uit te krijgen. eens alles krap ingebouwd zit gaat dit toch niet meer of staan jullie met jullie case te schudden dan, lol _O-

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 06-12-2006 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Wat is er zo grappig om met je case te schudden?
Ik doe zo: _o- naar jou, jij hebt lucht in je rad! :p

(volgensmij staat dat ook in de SP, maar goed, je kast langzaam heen en weer bewegen is idd een optie. Pas op voor je res, dat die geen lucht gaat aanzuigen, kan je weer opnieuw beginnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Ja ik beweeg me rad/pc ook altijd rustig heen en weer is toch het makkelijkst.
Maar @ Xplod je temps zullen met een dubbele rad zeker verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
ixl85 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:10:
Pas op voor je res, dat die geen lucht gaat aanzuigen, kan je weer opnieuw beginnen)
Vooral de coolplex 10 reservoirs willen nog wel eens wat lucht naar beneden zuigen als het reservoir niet goed vol zit ! :)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Toen ik nog met alleen gedestileerdwater en water-wetter draaide had ik ook veel problemen met goed ontluchten. Toen ik er koelvloeistof bij gedaan had is op de een of andere manier al de lucht er uit gegaan. Er zat nog aardig wat in maar door alleen te draaien met de dop van het reservoir er af was het binnen een paar uur allemaal weg.

Die koelvloeistof beschermt ook nog eens tegen corrosie. Het gaat hier om het spul van de halfords.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
De grootste(meest voorkomende) fout die elke nieuwe maakt is de pomp aanzetten en gewoon zoveel mogelijk vloeistof erbij doen.
Bij liangs heb je een heel grote kans dat de lucht wat uit het reservoir komt gewoon weer in de slange wordt gespoten.
Die kleine luchtbelletjes krijg je er erg moeilijk uit.
Gewoon drainen en refillen (dat is engels voor legen en vullen 8)7 )

@ PilatuS:
Waterwetter is ook een anti-corrosief goedje, het is gewoon belangrijk dat je het met gedestilleerd water gebruikt en niet met demi water
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.