[WC] Het grote waterkoelings topic deel XX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.259 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

@Roamor,..

de pic. in de startpost hier van Deel20,.. is die van jouw set-up ?
http://perso.orange.fr/de...cooling/Watercooling2.jpg

Ik zie daar nl. 2 Alphacool blokjes, een single 120mm rad in combi met een Eheim station.

Welk Eheim station is dat en hoe zit het de geluidsproductie van dat ding :?
Ik heb nl. ook zo'n opstelling in gedachte hier maar moet er wel absoluut zeker van zijn dat dat station héél stilletjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:31
Dat is eheim 600 of 1000 van alphacool.
Heb zelf de 600 met vierkant reservoir gedraait maar ook de ronde.
Is zeer stil ! Heb er 2 gehad en allebei niet te horen als je er wat onderlegd dus niet rechtstreeks op de bodem van de kast.
Een vriend van mij heeft er ook 1 en die is ook niet te horen dus met die pompen zit het wel goed!
Dat gaat wel allemaal om de 600versie met wel verschillend reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
@ Xplod;
Ik denk trouwens niet dat zon eheimstation beter zal presteren dan je sicce nova.
Mooie waterkoeling; netjes opgeruimd (en UV yellow glow owned 8) )
Edit:
Eindelijk een tweede fan binnen!
Draait helaas nog op 12 volt(stofzuiger, echt waar) maar mn setje doet het goed!
1 ACE fan op 12v en 1 AC Ryan fan op 5 volt=
20/23 idle 27/27 load :D
Stock voltage (k*t AsRock) C2D E6300 @ 2GHZ(:()

[ Voor 43% gewijzigd door Slitch op 28-11-2006 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slitch schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:28:
@ Xplod;
Ik denk trouwens niet dat zon eheimstation beter zal presteren dan je sicce nova.
Mooie waterkoeling; netjes opgeruimd (en UV yellow glow owned 8) )
Ja maar zo een station is wel netjes en kan later in mijn case ingebouwd worden, snappie ;)
En als het Eheim station met zijn 600 l/uur mijn systeem even koel houdt dan mijn Sicce nu,... dan is het voor mij OK ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 104097 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:38:
@Roamor,..

de pic. in de startpost hier van Deel20,.. is die van jouw set-up ?
http://perso.orange.fr/de...cooling/Watercooling2.jpg

Ik zie daar nl. 2 Alphacool blokjes, een single 120mm rad in combi met een Eheim station.

Welk Eheim station is dat en hoe zit het de geluidsproductie van dat ding :?
Ik heb nl. ook zo'n opstelling in gedachte hier maar moet er wel absoluut zeker van zijn dat dat station héél stilletjes is.
I Wish. :) Nee, dat is gewoon een setup die ik persoonlijk erg mooi vind om te zien. Ik draai momenteel Waterchill@server en Reserator@workstation, zonder allerlei fancy lampjes. Dus ik kan er je niet meer over vertellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 07:09
Ik twijfelde of ik een 7900GTO in m'n WC zou opnemen omdat die stock-koelers al zo goed koelen, maar ik ben blij dat ik het wel heb gedaan want de temperatuur van die GTO (@ 700/800) is nog een flink stuk gedaald (van 33 naar 27 bij normaal gebruik; onder load haalt'ie amper de 40).

Ik heb wel de chipset definitief uit de loop gehaald omdat ik deze met lucht koeler kan houden (specs), & dus is de temperatuur van m'n cpu uiteindelijk nog een ruim graadje omlaag gegaan (plus de AS5 is ook nog 'nat').

Waarschijnlijk was dit ook meteen de aller-allerlaatste aanpassing aan m'n S939-WC-ding - tijd voor DDR2 -, daarom nog een laatste fotootje :w :

http://img463.imageshack.us/img463/4853/image1go6.jpg

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@rabor. Erg mooie setup ! Ziet er echt allemaal zeer goed uit :)

Welke reservoir heb je precies ? Edit: Ik zie het al staan bij je specs.

[ Voor 37% gewijzigd door PilatuS op 28-11-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
rabor schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:31:
Ik twijfelde of ik een 7900GTO in m'n WC zou opnemen omdat die stock-koelers al zo goed koelen, maar ik ben blij dat ik het wel heb gedaan want de temperatuur van die GTO (@ 700/800) is nog een flink stuk gedaald (van 33 naar 27 bij normaal gebruik; onder load haalt'ie amper de 40).

Ik heb wel de chipset definitief uit de loop gehaald omdat ik deze met lucht koeler kan houden (specs), & dus is de temperatuur van m'n cpu uiteindelijk nog een ruim graadje omlaag gegaan (plus de AS5 is ook nog 'nat').

Waarschijnlijk was dit ook meteen de aller-allerlaatste aanpassing aan m'n S939-WC-ding - tijd voor DDR2 -, daarom nog een laatste fotootje :w :

http://img463.imageshack.us/img463/4853/image1go6.jpg
Of die temp nu 10 graden omlaag gaat of 1 graad omhoog, zou me niks boeien...
De stilte die het oplevert is veel leuker :), temps zijn natuurlijk wel mooi mee genomen...
(Bij mijn ervaringen zijn gpu's goed te clocken tot ~60 graden, dus 47 idle of 41 tja :D)

Maar over je case:
WAT doen die bovenste fans daar? Voor de airflow heb je het echt niet nodig...
En je rad; zit dat nu niet in de weg ivm antennes van je wifi en je dvi-kabels?

/edit
verder ziet ie er leuk uit ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
1 fan lijkt mij gewoon die van de voeding. Die andere gewoon voor outake neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ja idd, nu zie ik de voeding pas :D
Maargoed, dan zou ik die outtake weg doen, die zorgt zo voor meer lawaai (turbulentie als 2 fans lucht van elkaar wegtrekken) en daarboven hoef je geen outtake te hebben omdat daar je psu al zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Morgen komt mn waterkoelings setje :)

Een Asetek KT12A-L30...

Wel 2e hands maar toch... Voor in mn casemod :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
hmm over WC'd PSU gesproken, die dingen zijn meestal in lage wattage, netzoals de fanless versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Er zijn wel watergekoelde PSU's die veel vermogen hebben alleen zijn die nogal duur. Zoals MF aangeeft zo'n 300 euro voor 500W. Tegen ~80 euro voor stille luchtgekoelde 500W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 15:41
Anoniem: 134214 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:31:
Morgen komt mn waterkoelings setje :)

Een Asetek KT12A-L30...

Wel 2e hands maar toch... Voor in mn casemod :D
Voor hoeveel als ik vragen mag?
Dan kan ik de prijs vergelijken met de "chinese import" set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke.

82.50 inc verzendkosten :)

Ben erg benieuwd hoe ie gaat draaien...

Heb dat chineese setje voorbij zien komen en ik heb zelf voor 2e hands setje gekozen van een "normaal" merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Anoniem: 134214 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:56:
Oke.

82.50 inc verzendkosten :)

Ben erg benieuwd hoe ie gaat draaien...

Heb dat chineese setje voorbij zien komen en ik heb zelf voor 2e hands setje gekozen van een "normaal" merk...
woow, waar dat dan :|..
Ik zoek idd ook zoiets, alleen vind het maar niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184251

ik ga denk ik voor de zalman reserator 2, lijkt me een hele leuke set. Alleen ik ben nog niet helemaal zeker, zijn er hier mensen met de zalman? of mensen die er iets van af weten? ik ben heel benieuwd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

barzi schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:01:
[...]

woow, waar dat dan :|..
Ik zoek idd ook zoiets, alleen vind het maar niet 8)7
Typ eens "waterkoeling" in @ www.marktpaats.nl en dan op overige computerhardware :)

Hoop dat ik een goede koop gedaan heb :)
Mijn zalman 9500-LED verkocht voor 27.50 exclusief verzendkosten.
Dus dat setje heeft me weinig gekost :D

Staan leuke setjes, ook eentje met een RBX blokje bv :)
RBX @ marktplaats

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 28-11-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Anoniem: 134214 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:11:
[...]

Typ eens "waterkoeling" in @ www.marktpaats.nl en dan op overige computerhardware :)

Hoop dat ik een goede koop gedaan heb :)
Mijn zalman 9500-LED verkocht voor 27.50 exclusief verzendkosten.
Dus dat setje heeft me weinig gekost :D

Staan leuke setjes, ook eentje met een RBX blokje bv :)
RBX @ marktplaats
Zag die RBX setje ook, alleen die is duurer en geen de gpu blok en heeft "maar" 1x 120mm rad.
Dat van jou is denk ik wel een goede koop, ik bedoel goed merk, best goede pomp volgens mij, en NB/GPU/CPU blok, voor erg goedkoop..
Nou ja, moet ik dat ook maar even bijhouden dan.. _/-\o_

had jij hem oko van marktplaats?

[ Voor 9% gewijzigd door Perzikvrucht op 28-11-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeps, al tijdje zitten kijken en toen kwam deze paar keer voorbij...
Heeft er tot gister aan toe opgestaan...

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 28-11-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roamor schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:07:
[...]

I Wish. :) Nee, dat is gewoon een setup die ik persoonlijk erg mooi vind om te zien. Ik draai momenteel Waterchill@server en Reserator@workstation, zonder allerlei fancy lampjes. Dus ik kan er je niet meer over vertellen. ;)
Ik vraag me gewoon af of zo'n Alphacool AGB-Eheim 600 Station II 12V mijn rig goed genoeg zal gekoeld krijgen :? Wat denken jullie :?
Om een idee te geven,.. met mijn home-made res/Sicce-pomp komen mij temps. op mijn met 550Mhz. overclockte Opteron148 nooit boven de 40 gr. stressed uit ook al zit mijn 7900GT (niet overclocked) mee opgenomen in het circuit. Met stressed hier bedoel ik dus vollen bak gamen, nu véél BF2142 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Xplod was zijn je watercooling specs?
Die eheim 600 is een normale pomp die makkelijk een redelijk grootte setup aan kan.
Anders zou ik gaan voor een laing ddc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJ-Promo schreef op woensdag 29 november 2006 @ 08:35:
Xplod was zijn je watercooling specs?
Die eheim 600 is een normale pomp die makkelijk een redelijk grootte setup aan kan.
Anders zou ik gaan voor een laing ddc.
Hoe bedoel je :?
Als je bedoelt hoe mijn huidige set-up in elkaar zit,.. alle pics en uitleg staan op mijn homepage.
het werkt prima zo,.. alleen wil ik dit alles eens wat verfraaien door gebruik te maken van een andere pomp/res combinatie ;)

En welke voordelen heeft zo'n Laing DDC dan meer dan andere ?

edit: laat maar,... die Laing ziet er echt mijn ding uit _/-\o_
Klein, overal plaatsbaar, krachtig en stil,...... alleen moet er hier wel nog een resje bij ergens zeker :?
Zo'n kleine Coolplex lijkt me wel mooi :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 29-11-2006 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185347

is zo'n laing veel beter als eheim 600 , voor cpu en gpu.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 185347 op 29-11-2006 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
Is er ook bekend waar tegenwoordig nog voor een normale prijs nog een Thermochill radiator te koop is ? Bij XCSystems moet men 107 euro betalen voor een 120.2 :'( En bij Aquatuning staat hij niet meer op de site....

[ Voor 3% gewijzigd door PassieWassie op 29-11-2006 11:02 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 15:54

Zjemm

...

ik denk dat je je eerder moet afvragen of je de meerprijs die je betaald voor de liang het waard is als je al een eheim 600 hebt.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:54
Zjemm volgens mij wil iemand z'n Sicce vervangen voor een Eheim600 maar waarschijnlijk dus liever voor een Liang (mijn zegen heeft ie :P zoek in dit en het vorige WC topic maar eens op Liang en je ziet wat leuke discussies )
PassieWassie schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:58:
Is er ook bekend waar tegenwoordig nog voor een normale prijs nog een Thermochill radiator te koop is ? Bij XCSystems moet men 107 euro betalen voor een 120.2 :'( En bij Aquatuning staat hij niet meer op de site....
Say what? ^_^
http://www.aquatuning.de/...A120-2-Dual-Radiator.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
Hehe, hardstikke bedankt man, hij is besteld ! Ik had natuurlijk even een search moeten doen op de site _/-\o_

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Ik ben zelf van eheim 600 naar laing ddc pro met alphacool top gegaan met swiftech micro res en ben super tevreden net zo stil maar veel sterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Nou ik ben gaan zoeken en maar zoeken, en kom op 2 goede setjes(denk ik) voor mijn prijs:

1. V&A aangeboden: Chinese Import wc-set + nexXxos nvxp3
Misschien een beetje schoonmaken, maar plug & play, voor 100 incl verzendkosten)

2. V&A aangeboden: Waterkoeling onderdelen
Nieuwe CPU-blok top, heeft betere pomp dan de bovenstaande set(als ik deze set neem, neem ik de 12V pomp), alleen denk ik wel een slechtere GPU blok. De NB blok verschilt denk ik niet heel veel(sowieso niet), maar de CPU blok weet ik niet..
De rad van set nr. 1 is wel groter(kwa afmetingen zoiets als een BIX II, en deze is een BIP II).
Deze is wel duurder(de prijs sowieso al, 120 excl L30 pomp, en dan nog een top), maar als ie (veel) beter is, dan heb ik dat er misschien wel voor over.

Welke van deze 2 setjes is nou beter? Reviews van de asetek setje is wel te vinden(als hoewel niet precies dat setje), maar van dat import setje helemaal niet. Graag jullie hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 14:18
zo .. net even iemand gemaild of die 'n GPU blokje van Zalman nog heeft dat die op V&A aan had geboden, die past namelijk op 'n GF Ti4400 :D .. oftewel * Pilske heeft die nodig ;)

moet eigenlijk ook maar eens gaan kijken voor 'n slimme oplossing voor die NB .. Hopelijk gaat m'n innovatek blokkie daarop passen (ik praat nu over 'n hele oude P4 pc .. met gf ti4400 kaartje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd je zou wat gebruikers ervaringen kunnen zoeken...
Volgens mij in dit of het vorige deel heeft iemand gereageerd die zon setje heeft/had :)

Vandaag mijn 2e hands Asetek KT12A-L30 binnen 8)

FF alles geinspecteerd, bleek dat er gerommeld was met het cpu blok...
Gelukkig kon ik die nog ergens anders goedkoop kopen :)
GPU blok pas niet met de gaten die erin zitten... :(
Maar dat is gelukkig heel simpel op te lossen door 1tje zelf te maken en dan past ie precies :)
De rest van het setje is allemaal heel netjes :*)

Heb em natuurlijk ff gekeken of ie het wel deed en dat was schrikken :|
Wat een herrie... Was gelukkig snel voorbij... Er zat natuurlijk nog lucht in het water en na 2 tellen werd het een heerlijk zacht geluidje 8)

Nu ff nieuwe slangen bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Anoniem: 134214 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:00:
[...]

Idd je zou wat gebruikers ervaringen kunnen zoeken...
Volgens mij in dit of het vorige deel heeft iemand gereageerd die zon setje heeft/had :)

Vandaag mijn 2e hands Asetek KT12A-L30 binnen 8)

FF alles geinspecteerd, bleek dat er gerommeld was met het cpu blok...
Gelukkig kon ik die nog ergens anders goedkoop kopen :)
GPU blok pas niet met de gaten die erin zitten... :(
Maar dat is gelukkig heel simpel op te lossen door 1tje zelf te maken en dan past ie precies :)
De rest van het setje is allemaal heel netjes :*)

Heb em natuurlijk ff gekeken of ie het wel deed en dat was schrikken :|
Wat een herrie... Was gelukkig snel voorbij... Er zat natuurlijk nog lucht in het water en na 2 tellen werd het een heerlijk zacht geluidje 8)

Nu ff nieuwe slangen bestellen...
Bedoel je dat "chinese" setje of die van asetek?
Dus je CPU blok was niet in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb een Asetek setje ;) Mijn 1e set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:20

justifire

Shut up and squat !!

Wil 2 gaten boren in de achterkant van mijn case om de slangen doorheen te leiden.
Nu vraag ik me dus af of rubberen ringen zijn die ik dan in de gaten kan klemmen waardoor ik dan de slangen kan leiden (tegen beschadigen van de slangen)
Zoek dus eigenlijk een ring met in de rondte een inkeping U-idee waar een 1/2" slang door kan.
Iemand die weet waar ik zoiets kan krijgen?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Vandread schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:03:
Zjemm volgens mij wil iemand z'n Sicce vervangen voor een Eheim600 maar waarschijnlijk dus liever voor een Liang (mijn zegen heeft ie :P zoek in dit en het vorige WC topic maar eens op Liang en je ziet wat leuke discussies )

Ik ga dat eens direct doen zie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandread schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:03:

edit: oeps 8)7 , dubbelpost :$ Mods,.. de 1ste mag weg hoor ;)

In ieder geval,.. ik heb alle effe zitten zoeken,.... als ik het dus goed begrijp is de keuze van het top-res op de Liang pomp van belang voor de prestaties van de pomp en gebruik je best een koelvloeistof op basis van Glycol om op die manier een extra smering van de pomp te krijgen,.. belangrijk op lange termijn zei er dus iemand.
Is gedistilleerd water met anti-corro en UV-additief van Alphacool dan geschikt voor de Liang pomp :?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 29-11-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
justifire schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:23:
Wil 2 gaten boren in de achterkant van mijn case om de slangen doorheen te leiden.
Nu vraag ik me dus af of rubberen ringen zijn die ik dan in de gaten kan klemmen waardoor ik dan de slangen kan leiden (tegen beschadigen van de slangen)
Zoek dus eigenlijk een ring met in de rondte een inkeping U-idee waar een 1/2" slang door kan.
Iemand die weet waar ik zoiets kan krijgen?
Zoiets zoek ik ook, mar dan voor 1/4"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
barzi schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:49:
[...]

Zoiets zoek ik ook, mar dan voor 1/4"...
heb jij 1/4" slangen dan :P ?

ik denk dat je voor 8x1 tubing zoekt, en dan had je ff bij FH moeten kijken:

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&i=1458&c=44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184251

ik ga denk ik voor de zalman reserator 2, lijkt me een hele leuke set. Alleen ik ben nog niet helemaal zeker, zijn er hier mensen met de zalman? of mensen die er iets van af weten? ik ben heel benieuwd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Hier zijn echt veel review over te vinden hoor... en een paar pagina's terug staat zelfs nog iemand met een reserator :)

/edit
http://www.vr-zone.com/?i=3851
http://www.guru3d.com/article/cooling/393/
http://hi-techreviews.com.../Zalman_Reserator2/P1.htm
http://www.virtual-hideou...n_Reserator_2/index.shtml
http://www.tweaknews.net/reviews/zalmanreserator2/

3 seconde googlen :o

[ Voor 57% gewijzigd door ixl85 op 29-11-2006 23:26 ]

• Perzikvrucht
Ik kan een redelijk goedkoop setje krijgen, alleen is er 1 ding stuk, het "tuutje" van de pomp.

Wat is dit precies, en is dit makkelijk te maken? _/-\o_

En over de MCW59 (VGA blokje van swiftech) kan ik niks meer vinden.. Te oud? te slecht?

[ Voor 22% gewijzigd door Perzikvrucht op 30-11-2006 08:33 ]

Anoniem: 101953

Anoniem: 104097 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:32:
[...]

edit: oeps 8)7 , dubbelpost :$ Mods,.. de 1ste mag weg hoor ;)

In ieder geval,.. ik heb alle effe zitten zoeken,.... als ik het dus goed begrijp is de keuze van het top-res op de Liang pomp van belang voor de prestaties van de pomp en gebruik je best een koelvloeistof op basis van Glycol om op die manier een extra smering van de pomp te krijgen,.. belangrijk op lange termijn zei er dus iemand.
Is gedistilleerd water met anti-corro en UV-additief van Alphacool dan geschikt voor de Liang pomp :?
Dit zou ik nou ook wel eens willen weten, maakt het echt veel uit? Een kerel van Alphacool zij van niet :)

Ik zelf heb gewoon simpel gedeminiraliseerd water + Flush uv blue/rood :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 101953 op 30-11-2006 09:19 ]

• Vandread
barzi schreef op donderdag 30 november 2006 @ 08:31:
En over de MCW59 (VGA blokje van swiftech) kan ik niks meer vinden.. Te oud? te slecht?
Zal wel mcw50 bedoel gezien de leeftijd van de rest.

Echt goed voor je setup is Glycool niet trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 30-11-2006 12:35 ]

Ik kan een redelijk goedkoop setje krijgen, alleen is er 1 ding stuk, het "tuutje" van de pomp.

Deze:
V&A aangeboden: Swiftech Complete set

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:11

Zenix

BOE!

Dat tuutje lijkt me gewoon de inlet of outlet van de pomp, en of het makkelijk te maken is. Dat weten wij natuurlijk niet, want we weten niet hoever of hoe die afgebroken is. Daarvoor zal je de verkoper moeten mailen

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11
Wil deze pomp bestellen en nog eens een extra reservoir.

http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p1021{1}7{9}189_Laing-DDC-Pumpe-12V-Ultra-AGB.html

http://www.aquatuning.de/...-Professional-Bundle.html

Of zou de pomp alleen

http://www.aquatuning.de/...2xG1-4--Au-engewinde.html

met de Cape Bullseye voldoende zijn?

• PilatuS
  • Niet online
Zenix schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:48:
[...]

Dat tuutje lijkt me gewoon de inlet of outlet van de pomp, en of het makkelijk te maken is. Dat weten wij natuurlijk niet, want we weten niet hoever of hoe die afgebroken is. Daarvoor zal je de verkoper moeten mailen
Ik heb wel eens bij iemand gezien dat bij een Eheim pomp de inlet was afgebroken, die persoon had het stukje plastic er gewoon terug op vast gesoldeerd. Maar dan moet het afgebroken plastic er natuurlijk wel bij zitten.

Anders is het denk ik wel mogelijk om er meer af te halen zodat het recht is en er dan een nieuw stukje op te zetten.

• Vandread
WinnieXX, die Laing-DDC-Pumpe-12V-Ultra-AGB.html is een pomp + top + resservoir erop, dat reservoir op die top schijnt redelijk brak te werken (aramdin zijn ervaring)

Ik zou dus eerder voor zoiets kiezen:
http://www.aquatuning.de/...-DDC-Pumpe-12V-Ultra.html
(zou ik dat? hej die heb ik :+)

En het reservoir wat je wilt, ik twijfel of dat erg makkelijk is, waar vul je dat ding? Tegelijk vullen pompen gaat niet echt zo te zien, dus moet je "open maken, water erin, dichtmaken, pomp aan, open maken, bijvullen, dichtmaken" etc etc doen.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik vind het wel een erg koel ding. Aan de bovenkant zitten ook aansluitingen dacht ik. Dan zet je daar ff een slangetje op met vullen en dan kun je hem gewoon dicht laten. Die pomp van jou Vandread heeft ook een plexitop maar dat is het geen reservoir. Werkt dit ook beter dan helemaal zonder top?

• Perzikvrucht
Vandread schreef op donderdag 30 november 2006 @ 12:35:
[...]

Zal wel mcw50 bedoel gezien de leeftijd van de rest.

Echt goed voor je setup is Glycool niet trouwens.
Het is idd dat setje ramius23.
Wat is precies Glycool? en zit dat in/op de mcw50?

Die pomp is dus, lijkt mij, het eneige probleem.
Want het CPU blok, komt in reviews beter uit dan een Asetek antartica. De radiator is de bekende BIPII. De NB kan ik geen review over vinden, maar erg slecht kan dat denk ik niet zijn, of wel?

Het is dus dat setje of die van sk.net(chinese import set). Deze kan vast wel goedkoper worden, misschien wel de 50, dan kan ik dus voro die andere 50 een nieuwe/beter pomp kopen, als het echt een probleem is, toch?

Mijn vraag aan jullie is dus nu, de blokjes/rad zijn goed?
De rad van het sk.net setje is wel dikker, zoiets als een BIXII, alleen of hij net zo presteerd weet ik niet.

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11
Vandread in "[WC] Het grote waterkoelings topic deel ..."

Hmm, zal het meenemen in mijn zoektocht over die pomp. Hij is wel supermooi.
Wat je zei over die capesBullseye heb ik ook gedacht, totdat ik die vele aansluitingen zag.
Zet er gewoon een extra slangentje bij zoals Teanikke zegt.

[ Voor 13% gewijzigd door JohnB op 30-11-2006 15:36 ]

• Zenix

Zenix

BOE!

barzi schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:24:
[...]

Het is idd dat setje ramius23.
Wat is precies Glycool? en zit dat in/op de mcw50?

Die pomp is dus, lijkt mij, het eneige probleem.
Want het CPU blok, komt in reviews beter uit dan een Asetek antartica. De radiator is de bekende BIPII. De NB kan ik geen review over vinden, maar erg slecht kan dat denk ik niet zijn, of wel?

Het is dus dat setje of die van sk.net(chinese import set). Deze kan vast wel goedkoper worden, misschien wel de 50, dan kan ik dus voro die andere 50 een nieuwe/beter pomp kopen, als het echt een probleem is, toch?

Mijn vraag aan jullie is dus nu, de blokjes/rad zijn goed?
De rad van het sk.net setje is wel dikker, zoiets als een BIXII, alleen of hij net zo presteerd weet ik niet.
Die glycool heeft niks met jouw setje te maken. Het is natuurlijk een goed setje, kwaliteit spullen.
Maar zoals ik al zei, vraag hoe dat tuutje kapot is, en of het te maken is. Want die MCP600 is natuurlijk wel een goeie pomp als je het kan maken. En je kan ook altijd vragen als het niet te maken is of je het hele setje mag kopen zonder de pomp. Dat zal ook flink in de prijs schelen.

• Perzikvrucht
Zenix schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:41:
[...]

Die glycool heeft niks met jouw setje te maken. Het is natuurlijk een goed setje, kwaliteit spullen.
Maar zoals ik al zei, vraag hoe dat tuutje kapot is, en of het te maken is. Want die MCP600 is natuurlijk wel een goeie pomp als je het kan maken. En je kan ook altijd vragen als het niet te maken is of je het hele setje mag kopen zonder de pomp. Dat zal ook flink in de prijs schelen.
Ik heb even gezocht, en kwam erachter dat alleenhet zwarte gedeelte moet worden vervangen(of gemaakt):

Afbeeldingslocatie: http://www.burnoutpc.com/images/reviews/h20-8501/MCP600-350X426.jpg

Ik weet alleen niet waar je dit kan kopen, maar volgens mij als je het kan kopen is het niet zo duur.

Volgens mij ishet GPU blokje ook de mcw50, daar lijkt het iig op. Ik weet dat daar een kitje voor gekocht moet worden, maar is vast ook wel zelf te maken. Mijn vraag alleen, kan dat blokje een 7900GTX(eigelijk GTO) goed koelen? Het blokje is namelijk gemaakt in de tijdperk ati 9800..
Sowieso beter dan luchtkoelers?

Over het NB blokje weet ik niet heel veel, volgens mij gaat dat niet passen op mijn p5b deluxe, maar miss met een beetje modden wel.

Anoniem: 198923

Hey,

Ik heb al aardig wat wc setjes in elkaar gezet maar ik heb nu een probleem, ik heb ong. 300 euro te spenderen aan een leuk setje voor m'n nieuwe pc.

Nu is me vraag wat is het beste hiervoor kan krijgen, ik heb al heel wat sites bezocht maar er staan nog niet echt veel reviews van am2 blokjes of 1900 blokjes op.

De setup bestaat uit:
AM2 AMD 4200+ X2
ATI Sapphire X1900XT
Eventueel nog me nb, NF-6100-405

Ik heb hier nog een EVO 240 (die wil ik ook houden 360 wordt te groot, eventueel nog een rad erbij), 2 papst 120mm fans (die meestal @ 5v draaien) liggen en een hydor L20 (de hydor wil ik eigenlijk wel vervangen maakt erg veel lawaai na een tijdje, ook na de mod). Eventueel nog een 2e set fans die ik kan aanzetten als me pc flink gebruikt wordt, het geluid dan maakt niet zo erg veel uit als er maar veel lucht verplaats wordt.

Het waterkoel gedeelte komt in een kast van 26x26x15 centimeter, dus een 2e rad kan misschien nog.

Wat koelt het beste voor dat budget, ik heb liever geen peltier ofzo dat trekt te veel stroom.

• ixl85
Er zijn toch wel een aantal blokjes te krijgen met een AM2 houder?
De houder beinvloed je blok niet, dus zoek reviews van blokken waar een AM2 houder voor is... simpel :)
Een full gpu cooler kan je voor dat budget wel halen. Die ik tot nu toe heb gezien (behalve aquacomputer) koelen allemaal het zelfde, goed dus.

• Zenix

Zenix

BOE!

barzi schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:05:
[...]

Ik heb even gezocht, en kwam erachter dat alleenhet zwarte gedeelte moet worden vervangen(of gemaakt):

[afbeelding]

Ik weet alleen niet waar je dit kan kopen, maar volgens mij als je het kan kopen is het niet zo duur.

Volgens mij ishet GPU blokje ook de mcw50, daar lijkt het iig op. Ik weet dat daar een kitje voor gekocht moet worden, maar is vast ook wel zelf te maken. Mijn vraag alleen, kan dat blokje een 7900GTX(eigelijk GTO) goed koelen? Het blokje is namelijk gemaakt in de tijdperk ati 9800..
Sowieso beter dan luchtkoelers?

Over het NB blokje weet ik niet heel veel, volgens mij gaat dat niet passen op mijn p5b deluxe, maar miss met een beetje modden wel.
Dat blokje heeft vast wel genoeg koelcapaciteiten. Bijvoorbeeld, een maze 3 een oud CPU blok, zou nu ook goed genoeg zijn voor elke cpu om goed te koelen.

• PilatuS
  • Niet online
Op mijn X1900XT zit een full cover Alphacool blok en die bevalt mij prima. Wat nog wel wat beter is dan dat is een EK waterblok omdat die ook de vreg mee pakt.

300 euro is meer dan voldoende voor wat je nodig hebt. Een dual 120mm rad is ook wel voldoende dus er hoeft niet echt nog een rad bij.

Bij freezinghardware zie ik zo al 6 AM2 blokken staan.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 30-11-2006 17:44 ]

• Perzikvrucht
edit: fout moet ik hier niet posten...

[ Voor 86% gewijzigd door Perzikvrucht op 30-11-2006 22:34 ]

Ik kom nu uit bij een, Swiftech Storm en als pomp moet ik nog even kijken, ik heb liever eentje op 230 volt ipv 12v aangezien me pc aardig wat wattjes gaat trekken heb ik alles nodig wat maar kan.

En als vga blok een EK blok, aangezien deze helemaal over de vga gaat, de pomp moet ik nog even uitzoeken. Moet in ieder geval stil zijn.

Is dit wat kwa keuze? Lijkt mij wel

• Zenix

Zenix

BOE!

Anoniem: 198923 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:03:
Ik kom nu uit bij een, Swiftech Storm en als pomp moet ik nog even kijken, ik heb liever eentje op 230 volt ipv 12v aangezien me pc aardig wat wattjes gaat trekken heb ik alles nodig wat maar kan.

En als vga blok een EK blok, aangezien deze helemaal over de vga gaat, de pomp moet ik nog even uitzoeken. Moet in ieder geval stil zijn.

Is dit wat kwa keuze? Lijkt mij wel
Zoveel watt gebruikt een 12v volt pompje niet. De meesten krachtige pompen zijn ook 12v, zoals de liang en de Dangerden D5/Swiftech MCP655.

Laing DDC Ultra of het Eheim station 600,... ik zit nu nog te twijfelen |:(
De Laing + een extra res komt uiteindelijk wel duur uit,... hier heeft het Eheim 2 station 600 uiteraard wel een streepje voor :Y

... en het voordeel van zo'n res/pomp combinatie, geplaatst onderaan in je set-up heeft ook zo zijn voordelen,... mijn cpu-blokje was eens vuil geraakt en ik kon probleemloos de slangen ervan losmaken,.. alles liep gewoon naar beneden, het res terug in. Héél practisch ;)
Achteraf slangen er terug op en pompen maar.

edit: ik zie de plaatjes niet meer in het waterkoelingsgedeelte van de online-shop van Bytes@Work,... ligt het hier aan mij of .... :?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 30-11-2006 23:20 ]

Ok dan wordt het een 655, voor de 24 watt extra zal idd niet z'n groot probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
hij trekt net 16 of 12 watt.
Ik heb zelf gisteravond mijn alphacool plexi topo bestelt van alphacool :D
Nu nog wachten tot het vanaf duitsland hier is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het kijken en zoeken naar WC ... en na het lezen van een blad kwam ik op de Coolermaster Aquagate viva systeem uit voor m'n Videokaart.

Ik zat te denken of het mogelijk was bij een bestaande WC-setup of je daarvan de slangen kon verlengen en bijv in mijn geval de Radiator + fan(s) op het balkon neerleggen, zonder dat je verlies van performance hebt.

In feite wat ik nodig heb is niet meer dan een pompje, radiator (liefst met 2 x 80 of 120mm ruimte aan fans), het ati x800 blokje, en slangen / ding om water bij te vullen / drukmeter :)

Ik vind kant & klare setjes iets te duur voor wat ik zoek, dus dacht als ik zelf een zooi onderdelen bij elkaar sprokkel, iets best leuks te bouwen valt.. heeft iemand idee-en hiermee? :)

Heb even op de V&A zitten kijken maar heb je niet meerdere formaten voor de slangen enzo? Zo'n waterblock met tec eronderop is trouwens ook wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Je kunt het op je balkon zetten maar dan heb je wel een krachtige pomp nodig volgens mij.
Lees dit topic eens (globaal?) door en je bent al een stuk wijzer.
In de startpost staat iets over autorads en zelfmaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:50:
Ik ben de laatste tijd een beetje aan het kijken en zoeken naar WC ... en na het lezen van een blad kwam ik op de Coolermaster Aquagate viva systeem uit voor m'n Videokaart.

Ik zat te denken of het mogelijk was bij een bestaande WC-setup of je daarvan de slangen kon verlengen en bijv in mijn geval de Radiator + fan(s) op het balkon neerleggen, zonder dat je verlies van performance hebt.

In feite wat ik nodig heb is niet meer dan een pompje, radiator (liefst met 2 x 80 of 120mm ruimte aan fans), het ati x800 blokje, en slangen / ding om water bij te vullen / drukmeter :)

Ik vind kant & klare setjes iets te duur voor wat ik zoek, dus dacht als ik zelf een zooi onderdelen bij elkaar sprokkel, iets best leuks te bouwen valt.. heeft iemand idee-en hiermee? :)

Heb even op de V&A zitten kijken maar heb je niet meerdere formaten voor de slangen enzo? Zo'n waterblock met tec eronderop is trouwens ook wel :9
Je hebt idd meedere formaten slangen, duitse merken hebben meestal kleine slangen. Amerikaanse merken hebben meestal dikkere slangen. Ik heb zelf gewoon 1/2 (13mm) wat het meest wordt gebruikt voor amerikaans spul. Aantal bekende merken zoals Dangerden/Swiftech/D-Tek is dat meestal de standaard bij. Het hoeft ook helemaal niet zo duur. Ik heb al mijn onderdelen gewoon 2dehands of via V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ella 👌

Het 'amerikaanse' spul is wel lastiger te krijgen hier in NL, althans het duurt langer voordat je het in huis hebt.

Asetek oid is fijn om mee te beginnen. (Is een NET wat hogere instap..)

Ik zelf draai met Dangerden ;) (ONLY)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

k8skaaay schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:31:
Het 'amerikaanse' spul is wel lastiger te krijgen hier in NL, althans het duurt langer voordat je het in huis hebt.

Asetek oid is fijn om mee te beginnen. (Is een NET wat hogere instap..)

Ik zelf draai met Dangerden ;) (ONLY)
Dat valt wel mee http://www.oc-shop.nl/ en http://www.xcsystems.nl/ Kunnen in principe alles wel leveren voor dangerden en swiftech, als het niet op de website staat moet je alleen mailen. Maar over algemeen is swiftech het meest leverbaar als amerikaans merk hier in nederland. Maar nieuw kopen kost wel flink wat, dus v&a is je vriend.

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 01-12-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GAMER-X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-08-2020
Hallo allemaal,

Even een 'noob' vraagje: Ik heb voor de eerste keer in mijn leven waterkoeling genomen. Dit komt in mijn nieuwe casemod en gisteren is het binnen gekomen.

HTF3 Dual rad.
Eheim 1048
Coolplex 25 reservoir
CPU Heatkiller
en wat extra spul. Helaas waren ze de slangen vergeten ;( deze worden Maandag verstuurd.

Desalniettemin ben ik er al een beetje mee gaan spelen en ik zie dat mijn Eheim pomp alleen een 220v stekker heeft :o Niet dat het zo erg is dat de pomp op 220 moet maar geen enkel ander kabeltje/ aansluitinkje kan ik bespeuren. Hoe moet dat nou als de PC aan gaat ? Moet ik dan steeds eerst de pomp in het stopcontact steken en dan pas mijn PC aanzetten ? en als de pc uitgaat de pomp weer uit de schakelaar halen (of et zo stekkerdoosknop kan het ook) ? Is er geen mogelijkheid om de pomp tegelijk met de pc op te laten starten als je de power knop indrukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
kort door de bocht: Nee

lees de WC topics maar door, je kunt er wel relaistjes voor kopen, maar de meeste gebruiken toch gewoon 'n stekkerdoos met aan uit schakelaar. Heb ik ook gedaan toen ik 'n eheim 1048 had, maar heb nu 'n 12V laing pompje rechtstreeks aan de voeding hangen. Die gaat vanzelf aan als ik m'n computer opstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Je kan hem op de voeding solderen. Wat ik zelf heb is een master-slave stekkerdoos. De pc is de master. Als die aan is is de rest ook aan. Als die uit gaat gaat de rest ook uit. Hoop andere mensen hebben idd. zo'n stekkerdoos met een knop. Je doet em aan>pomp gaat aan>je drukt pc aan en klaar. Je sluit em af>doet stroom van het blok en pomp is uit. Moet zeggen dat mij die master-slave goed bevalt.
Mijn subwoofers,versterker,dvd-speler,beeldscherm en nog wat andere zooi zit er allemaal op. Wordt alleen gebruikt als pc aan is dus reuze makkelijk. I.p.v. 7 keer een knop indrukken nu maar 1 keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Hallo,

Na heel veel te hebben zoeken, heb ik 2 setjes gevonden die mij aanspraken:

dit setje, voor 50 euro! is incl 2 120mm fans, maar excl slangen. Pomp is het "tuutje(wat is het?)" van stuk:

V&A aangeboden: Swiftech Complete set
(Vga block is mcw50)

of

V&A aangeboden: Chinese Import wc-set + nexXxos nvxp3

Radiator is wat dikker(BIXII afmetingen, tov de BIPII), en GPU blokje LIJKT(weet niet zeker) mij beter. incl slangen maar afgeknipt. Deze is voor 100 euro.
.
Tussen deze 2 twijfel ik dus.. Iemand helpen :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Aangezien je telkens aan het vergelijken bent tussen setje XYofZ of het Chinese import setje..... die laatste, want nog ff wachten en die laatste is ook weg... en die 1e ook... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Het is geen BIX2 bij het 2e setje hoor, dat is die chineese cloon... Ik denk dat die 2 niet ver uit elkaar liggen (de BIP2 en de cloon (de cloon is dikker maar denk ik niet zo goed als de techniek van HWlabs, dus zal het =denk ik= niet veel schelen))...

Voor de slangen moet je het niet doen, je hebt 4meter voor 10 euro ofzo, dan kan je 4 setups vooruit.
Je moet dus niet voor die "leuke" dealtjes een setje kopen.
Die swiftech is goed, alleen ik weet niet of je een nieuwe voorkant voor je pomp kan kopen.
Verder weet ik niet hoe dat chineese spul het doet... zoals iemand hier al zei (die de IA had georganiseerd) werkte het wel lekker, zo ziet het er ook uit. De blokken zien er netjes uit, goed design (gejat, maar wel omdat het dus blijkbaar werkt).

En over die fans, ik zou toch zelf nieuwe kopen. Je weet nm niet hoelang ze al draaien, of er stof bij het motertje zit... Het is irritant als ie straks out of balance raakt omdat ie zn beste tijd heeft gehad.
Koop 2 coolermaster fans a 9 euro per stuk:
http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=007354
of als je geen fan controller hebt en toch op ~750rpm wil draaien:
http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=007647
(ik heb de eerste 2x op 5volt en ze zijn echt geweldig. Dit zijn tot nu toe de beste fans die ik ooit heb gehad, beter dan Noiseblocker en sommige papst's)

edit:

Echt een geweldige reclame boven de quickpost van google:
Doe de Chiwawa.
Loop mee op de catwalk en win! Geweldige prijzen. Gratis deelname.
:z

[ Voor 9% gewijzigd door ixl85 op 02-12-2006 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
ixl85 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 11:48:
Het is geen BIX2 bij het 2e setje hoor, dat is die chineese cloon... Ik denk dat die 2 niet ver uit elkaar liggen (de BIP2 en de cloon (de cloon is dikker maar denk ik niet zo goed als de techniek van HWlabs, dus zal het =denk ik= niet veel schelen))...

Voor de slangen moet je het niet doen, je hebt 4meter voor 10 euro ofzo, dan kan je 4 setups vooruit.
Je moet dus niet voor die "leuke" dealtjes een setje kopen.
Die swiftech is goed, alleen ik weet niet of je een nieuwe voorkant voor je pomp kan kopen.
Verder weet ik niet hoe dat chineese spul het doet... zoals iemand hier al zei (die de IA had georganiseerd) werkte het wel lekker, zo ziet het er ook uit. De blokken zien er netjes uit, goed design (gejat, maar wel omdat het dus blijkbaar werkt).

En over die fans, ik zou toch zelf nieuwe kopen. Je weet nm niet hoelang ze al draaien, of er stof bij het motertje zit... Het is irritant als ie straks out of balance raakt omdat ie zn beste tijd heeft gehad.
Koop 2 coolermaster fans a 9 euro per stuk:
http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=007354
of als je geen fan controller hebt en toch op ~750rpm wil draaien:
http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=007647
(ik heb de eerste 2x op 5volt en ze zijn echt geweldig. Dit zijn tot nu toe de beste fans die ik ooit heb gehad, beter dan Noiseblocker en sommige papst's)

edit:

Echt een geweldige reclame boven de quickpost van google:
Doe de Chiwawa.
Loop mee op de catwalk en win! Geweldige prijzen. Gratis deelname.
:z
Ik doe hetook niet voor de slangen etc.
Dus jij zegt even kijken of je zo'n ding kan kopen voro de mcp600, en als het kan(niet heel duur) die kopen, anders de chinese?
Voor 50 euro kan ik ook een hele nieuwe pomp erbij kopen(bij de swiftech), die zijn 2de hands iets van 40(goede, eheim oid)?

@Vandread : Jij zegt weer de chinese setje?

Heeft het veel voordel als je ram van videokaart ook gekoeld word door water(zoals bij de chinese), of is ramsinks eigelijk precies hetzelfde, en heeft water alleen maar nadelen(meer weerstand)?

EDit: en welke pomp is eigelijk beter, de chinese heeft 1200l/h maar hmax 1.8m, de swiftech heeft 700l/h en hmax 3.2m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Dat je geheugen van je gpu er bij zit is leuk maar niet perse nodig. Je gpu ram kan nm ook gewoon met kleine ramsinkjes werken.

Maar kijk:
Wij geven onze mening. Als ik zeg: "koop gewoon alles nieuw, dan heb je precies wat je wil hebben en hoef je niet zo lang te denken..." doe je dat toch ook niet?
Je moet gewoon even zelf de + en - punten langs elkaar zetten die wij je geven.
+ swiftech is een goed merk en het blokje doet het goed
- hij is al wat ouder dus er zullen wel wat betere blokken zijn

+ chinees ding is nagemaakt van een goed werkend design en heeft een full gpu cooler
- je weet niet precies hoe ie gaat presteren omdat je geen reviews hebt.

En qua prijs maakt het alletwee niks uit omdat je voor de ene 50euro kwijt bent + een nieuwe pomp (kom je rond het zelfde bedrag uit)

Ik denk btw dat de swiftech pomp beter zal werken.

Waarom doe je dit niet:
gpu (andere houder kopen) V&A aangeboden: Aquacomputer, Frigus, Innovatek blokken
of het zelfde blok met goede houder:
gpu blok: V&A aangeboden: Innovatek Graph-O-Matic (VGA/NB, Transparant, rev. 3)
werkt goed, heb hem zelf op mn NB gehad, leuk blokjep

cpu blok: V&A aangeboden: Zalman ZM-WB2 Gold (CPU, Socket A/478/754/939/940)
of
cpu blok: V&A aangeboden: Innovatek XX-Flow (CPU, Transparant, rev. 2) (heb het blok hier zelf ook draaien, werkt goed, nette temps en geen flowkiller)

res: V&A aangeboden: Coolplex 10 waterreservoir
pomp: V&A aangeboden: Eheim 1048 (Pomp)
nieuwe rad: http://www.alphacool.de/p.../black-ice-xtreme-ii.html

Kom je uit op ~107 euro met het zalman blokje en Pilskes gpu blok.
Je kan dan ook voor +10 euro een nieuwe pomp (1048) bij de alphacool site halen en Pilske lief aankijken en vragen of je het gpu blok voor net zoveel mag hebben als het cpu blok van zalman :p...

Maar het is maar een idee he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Nou de pomp is daar al slechter, de blokken denk ik ook...
De rad is wel beter.

Ik heb zelf ook even gezocht(losse onderdelen), en dan kom ik op dit:

CPU: V&A aangeboden: D-Tek White Water USMA (Socket A/478/603/604/755/754/939/940)
GPU: V&A aangeboden: Alphacool NexXxos GP2X-NV40 6800 (VGA) (past ook op 7900 series, en kan goedkoper vanuit gaande voor 10 eu)
Rad: http://www.alphacool.de/p.../black-ice-xtreme-ii.html
Pomp: V&A aangeboden: Eheim 1250
res: V&A aangeboden: Coolplex 10 waterreservoir

Ik weet verder niet hoeveel beter/slechter de CPU/GPU blok is dan het swiftech setje, maar dit is al veel duurder, namelijk 125 euro.
Dan heb ik een betere rad, pomp is denk ik ongeveer gelijk(?), en de blokjes zoek ik nou nog even reviews over.
Natuurlijk komt hier ook nog zo'n 5x verzendkosten overheen. Dan word het al snel zo'n 150 euro.

Dat swiftech setje is 50 euro, dat CPU blok is, dat weet ik. De GPU blok lijkt me ook wel oke.
De pomp moet ik of vervangen of maken(of nieuwe stuk kopen, heb swiftech al gemailed), maar dan kan ik ook die eheim pomp kopen voor 35 euro. Kom ik op 85 euro uit.

Dus in dat samengesteld setje is denk ik alleen de radiator beter.

Jouw setje lijkt mij allemaal wat minder, want dat zalman blokje is volgens mij al heel oud(op de markt), nu hoeft oud niet perse slecht te zijn, maar heb het gevoel dat zalman niet tot de top hoort met waterkoeling, ereder swiftech/dangerden. Innovatek ken ik helemaal niet, maar dat ligt denk ik eerder aan mij :+ , maar dat blok is van alluminium = niet goed voor setup(in OP gelezen iig).
De "Aquacomputer Aquagratix X800/X850" blok in jouw eerste link ziet er wel goed uit, alleen is dat volgens mij erg moeilijk te modden.

het word dus zo een beetje te duur. Ik twijfel dus eigelijk alleen tussen dat chinees setje en die van swiftech, maar denk toch dat het die swiftech word, want alleen de pomp daarvan is het "probleem", alleen als ik een nieuwe 2de hands pomp koop kom ik nog steeds goedkoper uit.
Dat rad van de chinese set is wel dikker, maar of dat gelijk beter is weet ik niet..

[ Voor 8% gewijzigd door Perzikvrucht op 02-12-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ik had alleen de zalman gepakt omdat je dan goedkoper uit bent ;)
Maar ik zou dan sowieso voor die innovatek gaan (heb ik toen der tijd ook gedaan en ben nog steeds zeer blij temps zijn nu 29idle 33stressed).
Dat blok is btw _niet_ van alu, dat is een fout van pilske.
Het is nm een koperen blok met een laag er over om corrosie tegen te gaan en hitteoverdracht te verbeteren.

Over die pomp:
Ik heb een 1048 en als ik zie met wat voor een vaart die het water door mn setup blaast kan ik bijna met zekerheid zeggen dat een sterkere pomp bij mijn geenvloed zou hebben op mn temps.
Ik zou daarom als ik jou was voor een nieuwe 1048 gaan ipv die 1250. Je moet dan nm toch iets kopen bij alphacool dus kan je daar meteen een nieuwe pomp mee bestellen.
Je moet ook niet denken dat een snellere/sterkere pomp alleen maar beter is.
Je hebt dadelijk 2 blokken 1 rad en een res, daarvoor is de 1048 meer dan genoeg.

De verzendkosten zijn idd rottig, je kan ze ook allemaal ophalen :+

/edit
ik denk dat die XXflow met dat alphacool of innovatek gpu blokje beter gaat werken dan die swiftech set.

[ Voor 5% gewijzigd door ixl85 op 02-12-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 21:31
Jongens ik ben op zoek naar een zeer extreem goed waterblok (mag ook wel iets kosten, maar wel zo goedkoop mogelijk als dat zou kunnen)

Ik kwam de innovatek G-flow tegen (socket 775) is dit een zeer goede koeler voor 92 euro?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk dat een Eheim 1048 voor de meeste setups prima voldoet. Bij het vullen van mijn systeem zat er ongeveer 400ml in het reservoir en toen ik de pomp aan deed was het binnen 2 sec allemaal weg. Stond er echt ff van te kijken hoe snel de pomp het water opslurpte.

De Liang pompen zijn natuurlijk beter maar bij een standaard setup met 2 blokken 1 rad en een res lijkt mij het niet echt nodig.

@robin4. Volgens mij zijn er wel beter blokken dan die G-flow. Ik denk dat de blokken van Swiftech nog steeds het beste zijn. De Apogee en Storm zijn erg goed. Bij die blokken is flow wel erg belangrijk.

De temps hangen bij waterkoeling ook erg af van de radiator en pomp. Tuurlijk is een goed CPU blok ook belangrijk maar alleen dat is niet genoeg.

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 02-12-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 02:03
hey jongens... ff vraagje: zit er enig verschil tussen de verschillende merken Black Ice Xtreme's? ik geloof dat asetec dr 1 heeft, HW labs, en bij alphacool verkopen ze ook een black ice xtreme, maar daar staat geen merk bij... is t nou allemaal dezelfde of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Als het een Blackice is, is ie van HWlabs.
Andere fab's zoals Alphacool hebben rads die hier op lijken (heten anders) maar ze zijn niet het zelfde.
Als je echter in de alphacool shop een Blackice koopt, is het ook een blackice en geen ander merk waar ze die naam op hebben gezet.

Een goed duur blok was toch de zilveren Cascade ofzo? Ooit lang geleden kwam ie voorbij... tijdje niks meer van gehoord... kwam volgensmij uit de usa... sowieso horen we niet veel van die merken die daar spelen... (die zijn voornamelijk berust op zeer hoge flow rates, het duitse spul hanteert daar in tegen weer juist weer een lage flow, een linkje naar bazri ;) (hoger wil niet altijd beter zeggen)

Maar volgensmij is dit blokje ook wel goed...
http://www.aqua-computer-...28e42215e77908e0d28a1b0a3
Na alle ervaringen en reviews die ik verder over dit merk heb gelezen en heb gezien zijn de andere dingen geen aanrader (met name de Cuplex en de gpu coolers zouden zwaar tegenvallen)

/edit
hier het blokje van Pilatus:
http://www.aquatuning.de/...ech-Apogee-universal.html

[ Voor 5% gewijzigd door ixl85 op 02-12-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je naar de prijs kijkt moet het volgende blok wel erg goed zijn.

http://www.aquatuning.de/...-478-775-ohne-Anschl.html

Persoonlijk zou ik het alleen nooit kopen. Maarja of die prijs nou betekend dat ie echt heel goed is, ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Hij is zo duur omdat het zilver is.
Als je dan toch het beste wilt... tja... dan is zilver wel een leuke optie.
Maar idd, ik denk dat het verschil met de CU versie niet super groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Robin4 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:16:
Jongens ik ben op zoek naar een zeer extreem goed waterblok (mag ook wel iets kosten, maar wel zo goedkoop mogelijk als dat zou kunnen)

Ik kwam de innovatek G-flow tegen (socket 775) is dit een zeer goede koeler voor 92 euro?
Swiftech Storm

V&A aangeboden: Swiftech Storm Extreme Performance Universal Water-block (Socket A/478/803/604/7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Hier een lijstje (van wiki)
code:
1
2
3
4
5
6
7
Warmtegeleiding (W/mK)

Diamant:   1000 - 2600
Zilver:    429
Koper:     401
Goud:      317
Aluminium: 237

Vandaar de zilveren versie's van sommige blokjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:45
Waarom niet diamant dan? :S :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als ik kijk naar het verschil van warmtegeleiding tussen koper en zilver vind ik het prijs verschil tussen die blokken niet waard. Zilver zal vast wat beter zijn maar is ook gelijk meer dan 2x duurder dan een blok van koper. Je kan dan denk ik beter een sterkere pomp nemen met een extra rad.

Diamant is misschien wel leuk voor een uber pimp PC. Helaas is het op de prijs na ook nog eens moeilijk te bewerken :P Waterblokje van 20k anyone ?

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 02-12-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Tja als je geld over hebt en je wil echt het beste neem je het allemaal ;)
Ik weet niet wat het budget van Robin4 is en wat hij wil gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
@Robin4: Om even te reageren op je topic (hij ging dicht toen ik em wilde plaatsen):
Ziet er wel goed uit. Niet veel anders dan andere koper-plexie blokken. Fittingen kun je met elke slangmaat erin draaien zolang het dezlefde schroefdraad is. Als je blok g1/4 fittingen moet hebben kan je elke G1/4 kiezen of deze nou10/8 mm of iets anders heeft als afmeting voor de slangen.
Zo! Toch niks voor niks getypt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
ixl85 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:29:
Ik had alleen de zalman gepakt omdat je dan goedkoper uit bent ;)
Maar ik zou dan sowieso voor die innovatek gaan (heb ik toen der tijd ook gedaan en ben nog steeds zeer blij temps zijn nu 29idle 33stressed).
Dat blok is btw _niet_ van alu, dat is een fout van pilske.
Het is nm een koperen blok met een laag er over om corrosie tegen te gaan en hitteoverdracht te verbeteren.

Over die pomp:
Ik heb een 1048 en als ik zie met wat voor een vaart die het water door mn setup blaast kan ik bijna met zekerheid zeggen dat een sterkere pomp bij mijn geenvloed zou hebben op mn temps.
Ik zou daarom als ik jou was voor een nieuwe 1048 gaan ipv die 1250. Je moet dan nm toch iets kopen bij alphacool dus kan je daar meteen een nieuwe pomp mee bestellen.
Je moet ook niet denken dat een snellere/sterkere pomp alleen maar beter is.
Je hebt dadelijk 2 blokken 1 rad en een res, daarvoor is de 1048 meer dan genoeg.

De verzendkosten zijn idd rottig, je kan ze ook allemaal ophalen :+

/edit
ik denk dat die XXflow met dat alphacool of innovatek gpu blokje beter gaat werken dan die swiftech set.
Ik heb een review gevonden van dat XX flow blokje:

http://www.nexushardware....x.php?id=19&page_number=2

Daarin verslaat de Swiftech 5000 de XX flow blokje. De Swiftech 6002 is nog beter, dus die verslaat hem dan ook.

Van het VGA blokje kan ik niet echt reviews vinden(van allebei niet die jij "beter" vind).
Het rad van dat hele setje blijft dus eigelijk alleen beter, tenzij het GPU blok opeens VEEL beter is, wat niet zo is denk ik. En dat allemaal voor meer dan het dubbele(nou misschien ook niet als ik een nieuwe pomp moet kopen).

En ALS ik een nieuwe pomp koop, kan ik dan niet beter de L30 nemen?:

http://www.alphacool.de/p...universalpumpe--230v.html

Beter en goedkoper.. Natuurlijk is een sterkere pomp niet altijd beter, maar je krijgt hier wel meer voor je geld toch?

Edit: het swiftech setje heeft dus een beter cpu blok, we zeggen maar, een gelijke gpu blok, een beter (stukke) pomp, maar wel een slechtere rad. Hoeveel scheelt het eigelijk tussen die 2 rad's?

[ Voor 4% gewijzigd door Perzikvrucht op 02-12-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Je rad is belangrijker dan je pomp. Het verschil tussen die hydor en de eheim is puur de kwaliteit.
Als je kan kiezen zou ik voor de eheim gaan, meer L/ph heb je toch niet nodig.

De swiftech 5000 scheel maar heel weinig met de XXflow
Afbeeldingslocatie: http://www.nexushardware.com/articles/cooling/innovatek/xxflow/11.jpg
Zeg maar niks dus...
Daarom is je rad veel belangrijker!

/edit
die marges zijn hier zo klein dat ze te verwaarlozen zijn.
Het kan ook het verschil tussen koelpasta zijn :+
Over koelpasta:
Zalman ZM-STG1 - DE beste thermalgrease? ;)
Zeker een aanrader (en een tip voor iedereen hier, om het nog makkelijker op je core te krijgen: geen bankpasjes maar latexhandschoenen en je hand!
zo komt er geen vet van je hand bij, heb je een glad oppervlak en heb je alle controle, werkt echt ultiem! Dus allemaal naar de verfwinkel :P)

[ Voor 35% gewijzigd door ixl85 op 02-12-2006 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
ixl85 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:31:
Je rad is belangrijker dan je pomp. Het verschil tussen die hydor en de eheim is puur de kwaliteit.
Als je kan kiezen zou ik voor de eheim gaan, meer L/ph heb je toch niet nodig.

De swiftech 5000 scheel maar heel weinig met de XXflow
[afbeelding]
Zeg maar niks dus...
Daarom is je rad veel belangrijker!

/edit
die marges zijn hier zo klein dat ze te verwaarlozen zijn.
Het kan ook het verschil tussen koelpasta zijn :+
Over koelpasta:
Zalman ZM-STG1 - DE beste thermalgrease? ;)
Zeker een aanrader (en een tip voor iedereen hier, om het nog makkelijker op je core te krijgen: geen bankpasjes maar latexhandschoenen en je hand!
zo komt er geen vet van je hand bij, heb je een glad oppervlak en heb je alle controle, werkt echt ultiem! Dus allemaal naar de verfwinkel :P)
De 6002 is sowieso beter dan de 5000, dus dat gaat nog wel een beetje schelen.
Maar hoeveel scheelt het dan tussen de 2 rad's?(BIPII en BIXII)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje :?
Als ik mij een Alphacool AGB-Eheim 600 Station II 230V zou aanschaffen,.. is het dan misschien nog aan te raden van daarbij eventueel nog een exta res. te monteren zoals een Cape Corp Coolplex 10 bvb. :?
Kwestie van wat meer watervolume in mijn set-up te hebben,... misschien houdt het mijn temps. wat stabieler/lager had ik zo gedacht .....

Gebruikers hier van dat station kunnen me echt garanderen dat het héél erg stil is ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 104097 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 23:46:
Vraagje :?
Als ik mij een Alphacool AGB-Eheim 600 Station II 230V zou aanschaffen,.. is het dan misschien nog aan te raden van daarbij eventueel nog een exta res. te monteren zoals een Cape Corp Coolplex 10 bvb. :?
Kwestie van wat meer watervolume in mijn set-up te hebben,... misschien houdt het mijn temps. wat stabieler/lager had ik zo gedacht .....
Ja, het zal iets langer duren voordat je hele setup warm zal worden, maar het effect zal niet opwegen tegen bijvoorbeeld een betere plaatsing van je rad, of een extra fan etc.

Als ik een extra reservoir zou plaatsen, dan zou dat puur om functionele of esthetische redenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 02:03
barzi schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:45:
[...]

De 6002 is sowieso beter dan de 5000, dus dat gaat nog wel een beetje schelen.
Maar hoeveel scheelt het dan tussen de 2 rad's?(BIPII en BIXII)
die vraag is door mij n paar pagina's eerder al gesteld... beetje zoeken ga je niet dood van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vragen vragen vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

testje van het Alphacool AGB-Eheim 600 Station en andere pompen op een deense site

http://h2okoeling.dk/?site=list&t=5

Mijn deens is nikske waard maar als ik de vergelijkingsgrafiekjes met de andere pompen zie .... toch nog effe goed nadenken dus }:|

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 03-12-2006 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehm lijkt mij niet echt lekker nee :(

Ik moet ff wat 2mm boutjes vinden voor mn gpu blokje.

Heb een 2e hands KT12A-L30 kitje, alleen GPU blokje past niet...
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.