[WC] Het grote waterkoelings topic deel XX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.258 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:54
01EPHatch, dit mag ook wel eens gezegd worden, freaking hulde!
Om toch nog even betweterig te zijn ;)
Ik zou toch ipv die MCW55 de MCW60 nemen, weer iets nieuwer, toch wat beter, minder gevoelige koppelingen. En omdat die wat neiuwer is wellicht langer bestendig tegen upgraden etc, beter verkrijgbare plates.

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 24-11-2006 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

TEAMIKKE schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:55:
Ik heb de Eheim 1000 :) Erg stil doordat ie in het water staat. Wel goed je reservoir vullen. Lekker sterke pomp ook. Geeft z'n warmte echter wel af aan het water hoewel dit niet veel meer dan 1-2 graden zal schelen. Zelf erg tevreden mee. Ook vrij grote pomp. Trilt wel veel dus goed dempen met rubbers. Heb zelf piepschuim gebruikt wat prima werkt verder ;)
Hoe stil is bij jou erg stil TEAMIKKE,.. stiller dan een Eheim 1048 :?
Ik wil dus absoluut geen gebrom horen begrijp je, helemaal nikske, ook niet in de absolute stilte van de nacht. Dat je ze een beetje gedempt moet opstellen,.. daar wordt sowieso zeker voor gezorgd.

Ik vind het gewoon proper en handig,... pomp in de res.
Mijn huidige opstelling (check my homepage) is nu ook zo en mijn Opteron148 @ 2750Mhz. wordt er samen met mijn 7900GT Gpu nu momenteel slechts 36gr. mee en dit gekoeld met een Single Dual Pass rad. Mijn temps. zijn dus wel OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120719

Iedereen bedankt voor zijn reactie _/-\o_

@aramdin: Hardware is idd wat gedateerd maar wil volgend jaar pas upgraden als er meer DX10 kaarten zijn. Voor wat ik nu met mijn pc doe is hij nog snel genoeg ;)

@Slitch & Zenix: Kheb ook gekeken naar Swiftech storm, alleen op XS forums lees je er heel erg wisselend over. Qua prijs past de Apogee ook iets beter binnen het budget. Ik wil het niet te gek maken en ik denk dat deze ook wel goed zal preseteren. Het is niet zo dat ik extreem wil overclocken of iets dergelijks, het moet gewoon goed en stil zijn.

Ik zal eens kijken naar die 11/8 schroefverbindingen, hier heb ik me nog niet zo in verdiept. Waterwetter is dat het enige wat ik nodig heb samen met gedes. water?

@Vandread:Ik zou heel graag de MCW60 nemen, alleen die gaat niet op de videokaart passen (baal daar wel van maarja is helaas niet anders ). Een nieuwe videokaart nemen alleen hiervoor vind ik op dit moment nog geen optie. De MCW55 is ook het enige product dat ik in NL moet bestellen, zie het namelijk niet op de site van Aquatuning staan. Kzal ze wel eens mail of ze die ook aan kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ah ik zie het, is weer een aparte backplate voor zie ik onderaan http://www.swiftnets.com/products/mcw60.asp drijft natuurlijk ook de prijs weer wat op.
Je zou voor alle onderdelen een offerte kunnen vragen bij www.xcsystems.nl en misschien ook ww.oc-shop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120719

bedankt voor de tip, alleen op de site van xcsystems staat geen veel van de door mij opgegeven spullen niet. Weet je zeker dat ze het dan toch verkopen?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 120719 op 24-11-2006 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ik heb wel eens wat dingen van dangerden besteld die ook totaal niet op de site staan.
Gewoon een offerte vragen met hoe lang het zou duren en je kan ook bijvoorbeeld bij http://www.computershopdelft.nl/ kijken, die verkopen een hoop swiftech.
Naar prijzen etc heb ik niet uitgebreid gekeken, gewoon wat suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
De GPU koeler hoeft toch niet perse swiftech te zijn?
Storm is beter maar veel slechtere prijs/prestatie verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Anoniem: 104097 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 02:44:
[...]

Hoe stil is bij jou erg stil TEAMIKKE,.. stiller dan een Eheim 1048 :?
Ik wil dus absoluut geen gebrom horen begrijp je, helemaal nikske, ook niet in de absolute stilte van de nacht. Dat je ze een beetje gedempt moet opstellen,.. daar wordt sowieso zeker voor gezorgd.

Ik vind het gewoon proper en handig,... pomp in de res.
Mijn huidige opstelling (check my homepage) is nu ook zo en mijn Opteron148 @ 2750Mhz. wordt er samen met mijn 7900GT Gpu nu momenteel slechts 36gr. mee en dit gekoeld met een Single Dual Pass rad. Mijn temps. zijn dus wel OK
Tja,als mijn kast dicht is hoor ik de fans erbovenuit en die zijn voor mij al stil. Weet dat specs niet veel zeggen bij fans maar ze zijn 16Db. Geeft toch wel aan dat ze stil zijn. Ik heb nog nooit een Eheim 1048 gehoord. Echter als je het reservoir goed vult hoor je absoluut geen gebrobbel. En met wat demping is ie naar mijn idee heerlijk stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 10:59
ixl85 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 00:20:
Tja, een ripoff van alles dat er op de markt is...
leuk spul, geen garantie, lage prijs........
mhh.... its a risk, but sometimes you got to take some....

*knip*

Maar ik vrees dat je dan geen garantie hebt, je kan natuurlijk altijd een retourtje china doen maar dan kan je beter deutsche grundlichheid kaufen jah!
Ik ben de "importeur" van het goedkope spul. Garantie heb je bij mij wel, naja ik doe mijn best. Er is een deelnemer geweest die zijn radiator kapot geschroeft had, heeft nu wel een nieuw rad in zijn setup hangen.

Op de blokken is het eigenlijk nog makkelijker aangezien daar niets aan kapot kan. Knappe jongen die dus inderdaad koper of pleziglas kapot krijgt vergeleken met de sterkte van de cpu enzo.

Beetje hollandse nuchterheid en er is gewoon wat te regelen. Ik kan niet voor jou alleen een onderdeel laten overvliegen. Maar Als je beetje geduld hebt dan kan je de nieuwe onderdelen verwachten bij de volgende zending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:49
TEAMIKKE schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:27:
[...]

Tja,als mijn kast dicht is hoor ik de fans erbovenuit en die zijn voor mij al stil. Weet dat specs niet veel zeggen bij fans maar ze zijn 16Db. Geeft toch wel aan dat ze stil zijn. Ik heb nog nooit een Eheim 1048 gehoord. Echter als je het reservoir goed vult hoor je absoluut geen gebrobbel. En met wat demping is ie naar mijn idee heerlijk stil.
Mij eheim 600 hoorde je ook nooit :).
Je moet er gewoon wat onder leggen dan ie de trillingen niet aan de behuizing over geeft.
Brommen deed die van zeker niet!
Ik gebruikte de gene met vierkant reservoir.
Ik heb hem nog te koop intresse? ( romijn_112 at hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Jfwiet schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:37:
[...]

Ik ben de "importeur" van het goedkope spul. Garantie heb je bij mij wel, naja ik doe mijn best. Er is een deelnemer geweest die zijn radiator kapot geschroeft had, heeft nu wel een nieuw rad in zijn setup hangen.

Op de blokken is het eigenlijk nog makkelijker aangezien daar niets aan kapot kan. Knappe jongen die dus inderdaad koper of pleziglas kapot krijgt vergeleken met de sterkte van de cpu enzo.

Beetje hollandse nuchterheid en er is gewoon wat te regelen. Ik kan niet voor jou alleen een onderdeel laten overvliegen. Maar Als je beetje geduld hebt dan kan je de nieuwe onderdelen verwachten bij de volgende zending.
Site misschien? Met extra info etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:09
Voor de Tweakers die van plan zijn om bij AquaTuning G1/4 fittingen voor slangen met een 1/2" binnendiameter te gaan kopen: niet doen.. de maten kloppen nl niet. Vooral de binnendiameter van deze fittingen is een flink stuk kleiner dan wat je normaal gewend bent.

Na lange discussie hebben die neubs op de site uiteindelijk wel de mm-aanduiding veranderd (van 13mm naar 12mm), maar de 1/2" die daar achter staat is dus nog steeds misleidend.
De echte maten van deze 1/2" fittingen zijn: G1/4, 12,1mm buitendiameter & een opening van 8,6mm..

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/9946/onbruikbaar86mmid121mmozz8.th.jpg

Als er iemand is die deze maten wel gebruikt; voor een zacht prijsje heb ik er 6 liggen ;) .

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:47
Is 2x 120mm, die 39cfm doen(op low), goed voor een 2x120mm rad?
Of moet ik toch hogere flow hebben, iets van de 70cfm? En hoeveel temps scheelt dat dan?

Want ik wil het graag wel een beetje stil hebben, maar wil geen heel hoge temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Als je het een beetje stil wil hebben dan moet je geen 70cm fans nemen :p Ik heb op dit moment maar 2 fans (meegeleverde fans op een stacker) op mn BIX II en merk nu niet echt veel verschil.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
aramdin schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:27:
Als je het een beetje stil wil hebben dan moet je geen 70cm fans nemen :p Ik heb op dit moment maar 2 fans (meegeleverde fans op een stacker) op mn BIX II en merk nu niet echt veel verschil.
Oho keej, dus 39cfm voldoet prima? Dan zijn ze wel lekker stil ja.
Maar hoeveel denk je dat het ongeveer zal schelen, als het tussen de 1-3 zit hoeft dat voor mij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 15:54

Zjemm

...

ik ben wel benieuwd naar hoe mensen hun rad en pomp in de kast of buiten de kast hebben verwerkt. Zijn er hier mensen die daar pics van willen plaatsen en eventueel een motivatie van waarom ze het zo hebben gedaan? lijkt mij ideaal om ideeen op te doen.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Op de volgende pics kan je zien hoe ik de pomp en rad gemonteerd heb.
Als je vragen hebt stel ze maar :)

Afbeeldingslocatie: http://img111.imagevenue.com/loc583/th_69133_IMG_3154_122_583lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img19.imagevenue.com/loc417/th_69138_IMG_3168_122_417lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img11.imagevenue.com/loc591/th_69142_meuk_002_122_591lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img7.imagevenue.com/loc571/th_69152_meuk_003_122_571lo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 15:39

MF

Take a Seat

PilatuS schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 16:41:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Zelf zou ik de intake van de pomp op de andere plug aansluiten. De aansluiting met het plexi buisje is namelijk bedoeld als intake meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
Dan zit ie goed hoor.
De voorkant zuigt nm, en het kleine pijpje is idd voor de 'out'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik weet dat het op zich andersom hoort te zitten. De reden waarom ik het toch zo heb is omdat anders de led in het reservoir richting window zit ipv de andere kant op. Nu kan ik de led niet zien en anders kijk ik er recht tegen aan wat irritant is.

Nu mijn systeem helemaal ontlucht is maakt het niet meer uit waar het pijpje zit maar jullie hebben gelijk dat het niet zit zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Maar hij zit goed hoor.
De lange moet water uit komen. Dus nu zuig je aan de korten... zo hoort ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De pomp zuigt het water aan door het lange buisje. Het water komt in het reservoir via de aansluiting zonder buisje. Als ie aan zuigt op de plek zonder buisje is dat beter dan op de plek met buisje aangezien ie dan minder lucht aan zal zuigen. Maar het maakt niet meer uit aangezien er 0.0% lucht in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF

MF

Take a Seat

PilatuS schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:12:
De pomp zuigt het water aan door het lange buisje. Het water komt in het reservoir via de aansluiting zonder buisje. Als ie aan zuigt op de plek zonder buisje is dat beter dan op de plek met buisje aangezien ie dan minder lucht aan zal zuigen. Maar het maakt niet meer uit aangezien er 0.0% lucht in zit.
Klopt. Het is meen ik tevens omdat je op deze manier theoretisch in de problemen zou komen als het waterpijl net zo laag als het buisje zou komen. Op de andere manier het gat waar het water uit gaat altijd lager dan waar het in gaat. (maar ook dat zou geen probleem moeten zijn, want 10 cm water is niet ineens weg :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als het water erg laag zou staan krijg ik idd grote problemen. Gelukkig hou ik de boel altijd in de gaten omdat de PC rechts van mijn monitor staat. Ik kan het altijd gelijk zien of de pomp loopt en hoeveel water er in zit.

Afbeeldingslocatie: http://img6.picsplace.to/img6/23/resss_004.jpg

Dit plaatje geeft wat beter aan hoe het precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je moet er dus alleen rekening mee houden dat andersom plaatsen nogal moeilijk is met vullen. Zoals PilatuS het heeft, is prima. Zou hij de aansluitingen omdraaien, dan zou je pomp bij het vullen eerst een hele kringloop vol met lucht leeg moeten zuigen.

(En dat doen pompen met een schoepprincipe dus niet :P)

[ Voor 10% gewijzigd door Roamor op 25-11-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Nu had ook nog problemen met het vullen van het systeem. Ik had de boel aangesloten en het reservoir half vol gedaan met water. Toen ik de pomp aan deed gebeurde er dus niets want in de slang van het reservoir naar de pomp zat lucht. Ik heb met drukken op de slang die vol gekregen met water en toen werkte het verder wel goed.

Ik had natuurlijk ook gewoon ff aan een andere slang kunnen zuigen. Bijvoobeeld die van het GPU blok naar het reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
even klein vraagje,veel mensen zeggen altijd dat water en elektriciteit gevaarlijk is, dat is ook zo(ook bij waterkoeling zeggen ze dat), maar: Bij waterkoeling gebruik je toch gedestileerd water, dat geleid geen elektriciteit, dan is het toch niet gevaarlijk meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 14:18
Zjemm schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 15:45:
ik ben wel benieuwd naar hoe mensen hun rad en pomp in de kast of buiten de kast hebben verwerkt. Zijn er hier mensen die daar pics van willen plaatsen en eventueel een motivatie van waarom ze het zo hebben gedaan? lijkt mij ideaal om ideeen op te doen.
* Pilske heeft overal foto's van gemaakt ^^

Nou eerst dan de plaatsing van m'n rad, gewoon bovenin gehangen omdat de bovenkant anders ook zo saai zou zijn:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/CM%20Stacker/PICT0165th.jpg

Res+Pomp van schuinonder gefotografeerd:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/CM%20Stacker/PICT0159th.jpg

Van de zijkant:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nilsmartens12/got/CM%20Stacker/PICT0161th.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Pilske op 25-11-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@barzi. Het klopt dat gedestileerd water niet geleid. Alleen als er wat stof of ander spul in komt gaat het wel geleiden. Ook gebruiken veel mensen nog wat extra bij het water dat meestal ook geleid.

Ik heb eens een kleine lekkage gehad waarbij een paar druppels op de GPU vielen maar na de PC uit gezet te hebben en de boel schoon maken was er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Als je compu stoffig is zorgt het stof ook weeer voor geleiding als er water op komt (stof gaat dan in/op het water).
Heb zelf nog nooit lekken in mn compu gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PilatuS schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 16:41:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Pilatus,.. is dat zo'n Coolplex res die jij daar gebruikt,.. zoja welk type :?

Aan iedereen,.... is een Eheim 1048 krachtig genoeg om een voldoende flow te creeren door 2 Alphacool blokjes want die zijn nogal flow-restrictive toch ... :?
Zie pics. op mijn homepage welke blokjes ik gebruik.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 25-11-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ja, de meeste Duitse fabrikanten raden zelfs een 1046 aan omdat het, in tegen stelling tot de Amerikaanse tactiek, niet om een hoge L/ph gaat en je er bijna geen winst bij krijgt als je het dubbele L/ph zou halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ziet er goed uit.
@pilatus.....ik neem aan dat waar het rad zit dit de bovenkant is en dat het rad dan aan de binnenkant zit. wat voor kast heb je dan?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Xplod. Het is idd een Coolplex reservoir. Het is de Coolplex 25. Oa te koop bij Freezinghardware.nl.

Een Eheim 1048 voldoet prima voor 2 Alphacool blokjes. Ik heb een CPU en GPU blok van Alphacool en ook de rad is daarvan. Het is een 3x120mm.

@Zjemm. De rad zit idd boven in de kast. De 2 fans blazen door de rad heen naar buiten toe. De 3 fansgrills aan de buitenkant houden de rad aan de binnenkant op zijn plek. De kast die ik heb is een Lian-Li PC71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dacht het al dat het een Coolplex was ;)
Heb er al eens zo één in mijn handen gehad,.. besteld bij B@W maar niet uit de verpakking gehaald aangezien hij voor een collega van mij was. ik ga trouwens al mijn spullen halen bij B@W,... als je in Belgie woont is dat gewoon practischer.

Tja,.. nu nog het dilemma 8)7
- een Eheim 1048 + een RES van Coolplex bvb (alhoewel ik mij er wel een kleiner type zou van aanschaffen)
of
- een Eheim 1000 station.

Aan iedereen,.. waar zou jullie voorkeur naar toe gaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het voordeel van een 1048 icm dat Coolplex res is dat je de warmte van de pomp niet in je water krijgt wat weer beter is voor de temps. Dat je een kleinere neemt snap ik goed als je em intern wilt hebben, bij mij past het maar net.

Persoonlijk vind ik een los reservoir met de pomp er onder wat mooier en handiger. Het ligt denk ik ook wel aan je kast en opstelling wat voor jou het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:50

Zenix

BOE!

ik zou voor Eheim 1048 gaan met res, om dezelfde redenen die pilatus zegt. Maar ook omdat de 1048 volgens mij beter presteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

@ pilatus waar zit jou voeding dan als je je rad boven in hebt zitten? ik had in mijn hoofd dat bij lian-li die gewoon boven in zitten en dat je dan dus weinig ruimte hebt voor je rad. iig een 360 rad

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Het verschil tussen de eheim 1000 en eheim 1048 is volgens mij te verwaarlozen.
De 1000 is sterker dan de 1048 dus dan zou die warmte wat hij meer afgeeft goed moeten worden gemaakt met de flow.
Maar waarom een eheim als een liang tegenwoordig evenveel kost?
Cape Cooplexjes zijn leuk maar ze zijn ook groot; vergeet dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

vraagje:

Bijna alles zit inelkaar, moet een chipsetkoelblokje krijgen en een t stukje voor mijn danger den fillport :)...
Dus wil in korte tijd het zaakje gaan vullen.
Misschien malle vraag, maar moet dus de pomp aan kunnen zetten zonder dat de PC aanstaat (lijkt mij).
Hoe doen jullie luitjes dat? Hoe vullen jullie bij?
Of is de tijd dat het systeem vol zit de verwaarlozen, als je kijkt hoe snel de spullen opwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
ligt eraan wat voor pomp je hebt, als je een 12v pompje hebt dan koppel je de voeding af en verbind je de groene (14) en zwarte (13) draad zodat de voeding opstart zonder PC (of je gebruikt een andere voeding)

of als je een pomp hebt met gewoon zn eigen stroom, dan lijkt me het duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
@ pilske:

mooie plaatsing va de rad, (en mooi te zien dat je eindelijk het licht hebt gezien :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Anoniem: 185122 schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:27:
Misschien malle vraag, maar moet dus de pomp aan kunnen zetten zonder dat de PC aanstaat (lijkt mij).
Is geen malle vraag, want dat moet je idd doen (tenzij je het leuk vind om je setup te frituren ;) )
Er is bij de betere OC shops voor ongeveer 2 euro een speciaal blokje te koop waarmee je je voeding aan kunt zetten zonder dat deze fysiek aan je mobo is aangesloten.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Zjemm. De voeding zit bij mij net boven het moederbord. Er kunnen bij mijn kast 2 voedingen boven elkaar in en ik gebruik alleen de onderste plek waardoor er meer dan voloende ruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Bulls-NL schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:34:
@ pilske:

mooie plaatsing va de rad, (en mooi te zien dat je eindelijk het licht hebt gezien :) )
Ik zal wel iets gemist hebben, maar hoezo heb ik het licht gezien ^^ ? m'n setup is in weze altijd al zo geweest, alleen heb ik laatst die laing erin gestopt. Bedoel je daarmee het licht zien ?? :P

Maar goed ik ben zeer tevreden over m'n setup, moet alleen nog ooit m'n kabels van m'n rad wegmodden/wegwerken :P. Misschien gaat het me wel eens lukken nu om m'n kast langer dan 'n maand dicht te laten !! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mindcrash schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:40:
[...]

Is geen malle vraag, want dat moet je idd doen (tenzij je het leuk vind om je setup te frituren ;) )
Er is bij de betere OC shops voor ongeveer 2 euro een speciaal blokje te koop waarmee je je voeding aan kunt zetten zonder dat deze fysiek aan je mobo is aangesloten.
dankje :), meteen eentje besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Duur grapje als je het mij vraagt. Dit gaat namelijk ook prima met een stukje koperdraad.

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 26-11-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
idd. ik doe het altijd met een paperclip :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roamor schreef op zondag 26 november 2006 @ 15:18:
[...]

Duur grapje als je het mij vraagt. Dit gaat namelijk ook prima met een stukje koperdraad.
TEAMIKKE schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:05:
idd. ik doe het altijd met een paperclip :X
mmm, tja.... is maar 4 euro, wel dure paperclip 8)7, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Paperclip werkt perfect!
Het hoeft alleen contact te maken; geen raketwetenschap.
Pak een oudere voeding ;) en eerst de pomp aansluiten dan de voeding aan ;) (anders fikt hij door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
blaat

[ Voor 92% gewijzigd door Roamor op 26-11-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Waar moet je die paperclip dan precies in doen? In welke aansluiting, en welke kleur draden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Bulls-NL schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:33:
ligt eraan wat voor pomp je hebt, als je een 12v pompje hebt dan koppel je de voeding af en verbind je de groene (14) en zwarte (13) draad zodat de voeding opstart zonder PC (of je gebruikt een andere voeding)
De groene draad dus en volgens mij kan nje 1 van de omliggende zwarte draden gebruiken maar dit weet ik niet zeker. pin 14 is iig goed. Anders zoek je even op ''layout van ATX stekker.'' Vind je hem ongetwijfeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Bulls-NL schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:33:

of als je een pomp hebt met gewoon zn eigen stroom, dan lijkt me het duidelijk.
nogmaals: lezen is een kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
TEAMIKKE schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:18:
[...]

De groene draad dus en volgens mij kan nje 1 van de omliggende zwarte draden gebruiken maar dit weet ik niet zeker. pin 14 is iig goed. Anders zoek je even op ''layout van ATX stekker.'' Vind je hem ongetwijfeld ;)
Thanks, heb het gevonden. Misschien handig voor in openingspost?:

Afbeeldingslocatie: http://www.bluemax.net/techtips/ATXPowerSupplyWiring/ATXPowerSupplyWiring_files/atx2.jpg

(dan de rechte neem ik aan, van de power suply)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

kom op mensen ik heb pas 2 reacties met foto's gezien op mijn vraag. zijn er niet meer?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Zjemm schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:42:
kom op mensen ik heb pas 2 reacties met foto's gezien op mijn vraag. zijn er niet meer?
Ik denk dat je vraag heel algemeen is, en bij mij ontgaat een beetje het nut van het plaatsen van foto's? Er zijn 1001 manier om je rad en pomp te plaatsen in het algemeen, misschien als je het wat specifieker maakt? Loop je bijvoorbeeld tegen problemen aan in jouw situatie?

Mijn werkstation is momenteel voorzien van een reserator, dus dat is niet zo boeiend qua setup. Mijn server (ver weg ;))draait met een Waterchill set, rad in de bodem, pomp vrijwel tegen het reservoir aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Elke kast vraagt om en andere aanpak. En dat hangt ook nog helemaal af van welke spullen je gebruikt. Vrijwel geen enkele setup is het zelfde.

Op internet zijn echt gigantisch veel watergekoelde setups te vinden om af te kunnen kijken wat het beste en mooiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11
Sorry voor brakke pics maar niet slecht voor nokia N73 s`nachts. _/-\o_
Zo blijven mijn schijven mooi koel.
Afbeeldingslocatie: http://img23.imagevenue.com/loc533/th_72599_26112006010_122_533lo.jpg

Radiator (fans hoor je niet)
Afbeeldingslocatie: http://img19.imagevenue.com/loc504/th_72934_26112006010_122_504lo.jpg

XT1900XTX heeft het nie meer zo warm, ook niet in de zomer terwijl ik op zolder zit,
Afbeeldingslocatie: http://img28.imagevenue.com/loc348/th_72684_26112006011_122_348lo.jpg

Meer voor de sier dan nodig maar vind ze zo mooi!
Afbeeldingslocatie: http://img161.imagevenue.com/loc386/th_72778_26112006012_122_386lo.jpg

Dunnere slangen had geen invloed op temps met de nog steeds originele reserator 1 pomp.
Wellicht dat je wel verschil merkt als er een zwaardere pomp wordt gebruikt maar al veel discussies over op het net.
Afbeeldingslocatie: http://img41.imagevenue.com/loc399/th_73089_26112006005_122_399lo.jpg

Zoals je ziet wat dingen afronden. Klepje erop, koelblokjes op XT1900XTX, Cablemanagment etc.
Afbeeldingslocatie: http://img24.imagevenue.com/loc310/th_74293_27112006027_122_310lo.jpg

Reserator1 koelt CPU+GPU+4x!HDD (Innovatek HDM L-Pro),,

[ Voor 172% gewijzigd door JohnB op 29-11-2006 05:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-04 07:06
WinnieXX schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:04:
Sorry voor brakke pics maar niet slecht voor nokia N73 s`nachts.
Zo blijven mijn schijven mooi koel.
[afbeelding]

Radiator (fans hoor je niet)
[afbeelding]

XT1900XTX heeft het nie meer zo warm, ook niet in de zomer terwijl ik op zolder zit,
[afbeelding]

Meer voor de sier dan nodig maar vind ze zo mooi!
[afbeelding]

Dunnere slangen had geen invloed op temps met de nog steeds originele reserator 1 pomp.
Wellicht dat je wel verschil merkt als er een zwaardere pomp wordt gebruikt maar al veel discussies over op het net.
[afbeelding]

Reserator1 koelt CPU+GPU+4x!HDD (Innovatek HDM L-Pro),,
Gaat dat allemaal wel goed zonder koelblokjes op het geheugen van je Radeon!? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Pilske schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:51:
[...]

Ik zal wel iets gemist hebben, maar hoezo heb ik het licht gezien ^^ ? m'n setup is in weze altijd al zo geweest, alleen heb ik laatst die laing erin gestopt. Bedoel je daarmee het licht zien ?? :P
oh ik had het over je fans, die heb je op naar buiten blazen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Slitch schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:28:
[...]

nogmaals: lezen is een kunst.
???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
Pakjebakmeel schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:25:
[...]

Gaat dat allemaal wel goed zonder koelblokjes op het geheugen van je Radeon!? :o
Yep, Van onderuit komt ook wat lucht middels 92mm fan die heel langzaam briesje erover blaast. Vandaar dus mijn kaart ook in onderste slot zit.

Afbeeldingslocatie: http://img127.imagevenue.com/loc534/th_72435_26112006007_122_534lo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img104.imagevenue.com/loc317/th_73186_26112006008_122_317lo.jpg
Computer is super stil. Alleen als water temp in de zomer warm wordt gaan de fans van het rad sneller draaien. Ik hoor alleen mij harde schijven als ze niet in standby staan.
Wat ik wel wil doen is alles es netjes afwerken en slangen een mooiere loop geven maar dat komt nog wel.

de X-Fi is trouwens verleden tijd...@Juli

[ Voor 35% gewijzigd door JohnB op 26-11-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Bulls-NL schreef op zondag 26 november 2006 @ 20:30:
[...]

oh ik had het over je fans, die heb je op naar buiten blazen staan...
uuuh lol ? :P ik heb twee keer m'n fans op blazen gehad ipv zuigen .. en dat was de eerste keer dat ik m'n rad installeerde en de tweede keer om te testen wat voor invloed dat had op m'n temperaturen (0 graden verschil). Beetje vreemd 8)7, maargoed als je dat bedoelt had ik idd het licht gezien (al heel lang geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ach wat kan ik zeggen. los van dat het voor elke situatie anders is natuurlijk kun je vanuit vele opstellingen ideeen combineren voor wellicht een eigen setup. + dat ik graag mag kijken hoe anderen het voor elkaar hebben. dat houd het ook nog eens interressant :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Zjemm. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=34877

Geen idee hoeveel kasten daar precies staan maar het lijkt mij genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slitch schreef op zondag 26 november 2006 @ 14:20:
Het verschil tussen de eheim 1000 en eheim 1048 is volgens mij te verwaarlozen.
De 1000 is sterker dan de 1048 dus dan zou die warmte wat hij meer afgeeft goed moeten worden gemaakt met de flow.
Maar waarom een eheim als een liang tegenwoordig evenveel kost?
Cape Cooplexjes zijn leuk maar ze zijn ook groot; vergeet dit niet.
Hoh,.. ik weet het nog zo niet,... ik wil gewoon stilte en een voldoende flow voor mijn Alphacool-blokjes,. dat is alles.
Als ik dat eventueel kan waarmaken met een 600l/uur pomp dan is het voor mij OK,.. nogmaals,.. als het maar muisstil is.

Onderstaand lijkt me ook wel interressant voor mij aangezien ik een Dual Pass Single Rad gebruik.
Made by Alphacool --> Een Eheim 2 station van 600l/uur samen met een profiel om mooi de rad en fan bij op te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/images/product_images/popup_images/3963_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Pilske schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:01:
[...]

uuuh lol ? :P ik heb twee keer m'n fans op blazen gehad ipv zuigen .. en dat was de eerste keer dat ik m'n rad installeerde en de tweede keer om te testen wat voor invloed dat had op m'n temperaturen (0 graden verschil). Beetje vreemd 8)7, maargoed als je dat bedoelt had ik idd het licht gezien (al heel lang geleden)
lol, maar toch het idee dat je de warmte wat je met water uit je systeem trekt, dan klakkeloos weer je kast in te jagen is toch wat aan de absurde kant.

ik heb nu een 12cm intake fan op lage toeren aan de zijkant van mn kast, en die voorziet genoeg frisse lucht voor de voeding, de radiator van de GPU loop en de top rad voor de CPU/NB loop. Verder krijgt mn geheugen ook nog airflow en de mosfet.

dan kan je wel denken dat het koelste lucht van buiten door de RAD beter is en dan veel out take fans. maar dan lijkt me het omgekeerde toch beter.

de temp verschil zit hem niet zo zeer in de watertemp maar voor de rest van je componenten hdd's etc.

hopelijk heb ik het intake-outtake debat niet weer geunleashed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
Bij mij is het dus precies andersom. Maar ik heb ook bovenin 2 kleine fans die de ingenomen lucht van het rad bovenin direct weer naar buiten blazen. (getest met rook) :7
http://img161.imagevenue....26112006012_122_386lo.jpg
Voor mij een duidelijk verschil in temps want ik had het eerst andersom. Scheelt bij mij zo`n 3 tot 5 graden.

[ Voor 3% gewijzigd door JohnB op 27-11-2006 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 104097 schreef op maandag 27 november 2006 @ 02:03:
Onderstaand lijkt me ook wel interressant voor mij aangezien ik een Dual Pass Single Rad gebruik.
Made by Alphacool --> Een Eheim 2 station van 600l/uur samen met een profiel om mooi de rad en fan bij op te plaatsen.

[afbeelding]
Dat lijkt mij een enorme herrie te gaan geven. De fan moet allerlei obstakels om zich heen dulden en overwinnen om zijn werk te doen. Slecht voorbeeld imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Had het tegen barzi.
Jij had namelijk al de oplossing gegeven welke draadjes je moest verbinden.

@ Winnie;
Mooie setup!
Ik snap alleen niet waarom je 20.000 HD koelers heb en geen ram blokjes op je VGA 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Zjemm schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:42:
waf? ;) *kuch* *hint*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
Slitch schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:26:
[...]

@ Winnie;
Mooie setup!
Ik snap alleen niet waarom je 20.000 HD koelers heb en geen ram blokjes op je VGA 8)7
Thnx.
Btw: good point.
Heb ze liggen met maar ben even te lui ze erop te zetten. Maar je stimuleerd me wel! :*)
Zal binnenkort foto laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Een extra pompje is eventueel aan te raden.
Zeker gezien de vele koelblokken.
Wat zijn je temps? (gemeten met Everest of coretemp..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
hahaha ''Heb ze liggen maar ben er te lui voor''. ''Je stimuleerd me wel'' Uiteindelijk gebeurt er nog niks :X
Mja vind wel dat dat er nog bij moet ;) Het liefst van die RAM-waterkoelers. Duur grapje maar wel erg koel. Wat zijn dat voor Hd-koelers en waren ze betaalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Afbeeldingslocatie: http://www.rol.ru/pictures/it/news/hdm-91.jpg
Innovatek HDM L-Pro

Zie zn specs ;)

/edit
wel duur
http://www.webshop-innova...16/530975968d0c54b01.html

er is ook een goedkopere versie:
http://www.webshop-innova...16/501424943d0a1253e.html
Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/500719_200.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door ixl85 op 27-11-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
*Jaloersheid* Als ik ooit geld over heb wil ik dat ook nog eens doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
Met kamer temp. 23 C.
Alle drives hebben dezelfde temps constant.
Ook de 2 Raptors 74 blijven constant laag, ook onder veel rar/zipp gebeuren.
Afbeeldingslocatie: http://img166.imagevenue.com/loc396/th_41992_temps_everest_122_396lo.JPG

[ Voor 42% gewijzigd door JohnB op 27-11-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
Slitch schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:59:
Een extra pompje is eventueel aan te raden.
Temps ATI XT1900XTX niet abnormaal hoog geweest, ook van geheugen niet. (ook niet in de zomer met die hitte tijdens gamen).
Dus wil nog geen extra pompje.

Wil over tijdje wel van de reserator af an ga ik alles intern bouwen. Handiger met vervoeren enzo.
Ben aan het zoeken naar de mogelijkheden want wil de stilte wel houden.

[ Voor 8% gewijzigd door JohnB op 27-11-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Tadaa:
stil maar wel duur...
http://www.webshop-innova...1b/530975969410ddc31.html

Blijkt goed te werken, heb er een aantal reviews van gezien... (eentje is wel heel negatief maar de andere allemaal niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Hoeveel zou je daar nou van nodig hebben om een beetje setup te koelen? Een E6600 en een 7900GT bijvoorbeeld. Opzich is het wel een goed idee vind ik. Ook leuk om in casemods te verwerken. Als je er nou 4 oid nodig hebt valt het nog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
4 idd, die kan je in 1 keer kopen als 1 product.
Prijs valt opzich nog wel mee...
Maar je kan er ook 80 pakken als je daar warm voor loopt...
Denk dat het minimum met een highend pc toch wel 4 is maar ik zou toch voor 5 gaan... gewoon... gevoel :+

Hier staan ze btw allemaal
http://www.webshop-innova...1b/530975969410ddc31.html

/edit
als je zo'n ding in 1 keer koopt is het ook nog eens veel goedkoper (scheelt 20 euro)

[ Voor 9% gewijzigd door ixl85 op 27-11-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Maar die dingen ga je niet makkelijk in je kast krijgen natuurlijk, want hij wil van die externe radiator af. ;)

Het is hetzelfde idee als de Cape Cora: Afbeeldingslocatie: http://www.coolputer.fi/tuotekuvat/1044.jpg. Het is wel handiger om te vervoeren, omdat het wel aan je kast vastzit in tegenstelling tot de Reserator. Qua volume zul je er altijd op achteruit gaan.

Ik zou het toejuichen als fabrikanten een rating mee zouden geven aan hun rads; de hoeveelheid warmte die ze per uur (á X-CFM) kunnen afhandelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Roamor op 27-11-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Voor mijn nieuwe PC heb ik ook zitten kijken naar zo'n radiator. Ik had alleen het gevoel dat je erg veel van die buizen nodig hebt voor goede temps. De prijs van die dingen is ook niet bepaald laag en het lijkt mij onhandig als je em op de zijkant gemonteerd hebt om dan nog normaal die zijkant er van af te halen.

Dan heb ik het nog niet eens over wat voor zieke pomp je er voor nodig hebt. Ik vind het verder wel heel mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Pomp is idd. wel een probleem. Lijkt me wel makkelijk weg te werken moet ik zeggen. Als je zelf een kast bouwt tenminste. Als je er 4 koopt is het net zo duur (oké iets duurder) dan een goede merkradiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Hier gaat het wel goed hoor:
http://www.silentpcreview.com/article248-page1.html

NB, CPU en GPU gekoelt met nette temps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
WTF .. die kast hebben ze echt goed verkracht :| ..

Ik zag zo die in elkaar geplakte rubber doos met schuim voor de pomp ik dacht ".. das lelijk"

Maar toen zag ik 3 koolance blokjes en dacht ik, "ja hoor .. verkracht"

Die radiator is wel grappig :D Heb er ook ooit over dedacht .. en misschien dat die wel in m'n nieuwste PC komen vind het wél bruut staan EN het is compleet stil ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Stel je zet er nog een BI GT 120 tussen voor als je echt even los wil, heb je zeker genoeg koelkracht.
Deze rad zou al genoeg moeten zijn, die GIGT120 er tussen, ookal staat ie uit, passief werkt ie toch. Zet er een fan op met een fancontroller en je kan leuke dingen doen :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Vergeet niet dat dit een mobile CPU is.
temps zijn niet zo denderend.
Pak een thermochill en de stilste fans op 5V en je komt een stuk verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF

MF

Take a Seat

ixl85 schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:28:
Stel je zet er nog een BI GT 120 tussen voor als je echt even los wil, heb je zeker genoeg koelkracht.
Deze rad zou al genoeg moeten zijn, die GIGT120 er tussen, ookal staat ie uit, passief werkt ie toch. Zet er een fan op met een fancontroller en je kan leuke dingen doen :)...
ook zonder extra radiator gaat het wel aardig. Heb zelf een Konvect-O-Matic ultra, met daaraan een Raptor HDD, een X2 3600, een 7950, mosfet, geheugen. Idle zit ik op 29c stressed op 37c en het geheel is fluisterstil. (maar dat mag ook wel voor die prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Toemaar.... dat is idd indrukwekkend!!!
Vertel me eens wat je nog meer in je setup hebt draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF

MF

Take a Seat

ixl85 schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:56:
Toemaar.... dat is idd indrukwekkend!!!
Vertel me eens wat je nog meer in je setup hebt draaien :)
Verder nog niets, wacht op een goede watercooled PSU (en geld :+ )... dan is ie helemaal stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
watercooled PSU word lachen, een verdubbeling van het aantal watt's in je loop :P

edit: nouja ligt natuurlijk ook stevig aan het verbruik (met name load/gamen) en de efficienty van de PSU, een efficiente PSU dumpt minder hitte, maar het kosten plaatje stijgt, zeker omdat ze nogal "custom build zijn om het geheel mooi te laten passen etc.

[ Voor 61% gewijzigd door Vandread op 27-11-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
* Pilske is het es 'n keer eens met vandread.

WCed PSU = overkill :P totaal nutteloos .. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Totaal nutteloos is het nou ook weer niet echt vind ik. Het is idd wel zo dat je er enorm veel warmte mee in je loop krijgt en dat het nogal duur is zo'n ding.

Er zijn gelukkig genoeg erg stille voedingen te koop met fan. Persoonlijk zou ik ook niet zo snel een watergekoelde voeding halen maar het idee is wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Het idee is zeker aardig, maar elke goede A-merk voeding (met fan) is stil. Doe er zon ontkoppelingsrubber omheen en dan al helemaal.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF

MF

Take a Seat

heb al een voeding op het oog, 500 watt, waarvan 9% (zeg maar 50 watt) in de loop komt. Dus dat zou geen probleem moeten zijn, nu alleen nog 300 euro vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
MF schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 00:04:
heb al een voeding op het oog, 500 watt, waarvan 9% (zeg maar 50 watt) in de loop komt. Dus dat zou geen probleem moeten zijn, nu alleen nog 300 euro vinden.
Vergeet ook niet dat je voeding altijd wel een handig, goed geplaatste outtake is voor de warme lucht in je kast. Compleet fanless is een mooi doel, maar niet altijd zo ideaal als het op het eerste gezicht kan lijken.

Die 50 watt aan capaciteit van je WC kun je bijvoorbeeld niet meer gebruiken om je CPU/GPU koel te houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
MF schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:40:
[...]

Verder nog niets, wacht op een goede watercooled PSU (en geld :+ )... dan is ie helemaal stil.
Ik bedoelde eigenlijk waarmee je alles koelt :D
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.