[WC] Het grote waterkoelings topic deel XX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.249 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien dat met ontluchten het iets beter kan zijn als de aansluitingen bovenaan zitten. Of dat ook echt zo is zou ik niet weten. Ik heb setups gezien met de aansluitingen boven en beneden dus beide zal wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:25
ixl85 schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:09:
Barzi:
je cpu kan ook de nadelige factor zijn.
Bij amd's zijn de laatste 4 nummers de plaats in de wafer die ze hadden. Hoe dichter bij de 0 hoe meer in het midden ze hebben gezeten.
Hoe meer in het midden ze zitten hoe perfecter het silicum, hoe beter (in theorie en vaak ook in praktijk) je ze kan overclocken.
Intel zal vast ook wel zon nummer hebben.
Ik heb hier met mn 3500+ een 0092 te pakken maar op mn andere bak (een 3000+) een 994.

Maargoed, als je wc vet vind zou ik er voor gaan. Je kan later makkelijk upgraden (blokje kost ~30 en een andere houder kost maar 10 euro, dus per socket ben je dus maar 30 OF 10 euro kwijt)
Het is stiller, je fans kunnen gewoon op 600rpm blijven, ook met je gpu en NB er bij.
En idd voor een lucht cooler is 50 euro veel, bij wc begin je dan pas net. Dat komt gewoon omdat je bij wc eigenlijk meer waar voor je geld krijgt.
Voor 50 euro heb jij dan een rad, koper blok, pomp, aansluitigen, slangen en een res.
Ah okeej, nou denk wel dat ik voor waterkoeling ga.
Alleen welke van deze 2 (goedkope :*) ) set is beter:

barzi in "[WC] Het grote waterkoelings topic deel ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
kan je eens een linkje van dat astek setje geven, heb echt geen idee welke je bedoelt. Op de astek site zijn ze allemaal 200dollar en hoger.

En weet je wat voor'n rad je krijgt? een BI pro of extreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
ixl85 schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:22:
kan je eens een linkje van dat astek setje geven, heb echt geen idee welke je bedoelt. Op de astek site zijn ze allemaal 200dollar en hoger.

En weet je wat voor'n rad je krijgt? een BI pro of extreme?
Het is weer een 2de hands setje, van Rol-co
maar heb wat nagevraagd en denk toch gewoon dangerden ;) dus laat maar :P, toch bedankt ;)

ixl85, even een vraagje:

Heb jij de fans bij je radiator in "#01 Infinite XL" naar beneden blazend(naar radiator) of omhoog(van radiator)? Zoiets wil ik ook gaan gebruiken, erg handig. Intern en zonder modden.

[ Voor 19% gewijzigd door Perzikvrucht op 21-11-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 02:03
barzi schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:27:
[...]

Het is weer een 2de hands setje, van Rol-co
maar heb wat nagevraagd en denk toch gewoon dangerden ;) dus laat maar :P, toch bedankt ;)

ixl85, even een vraagje:

Heb jij de fans bij je radiator in "#01 Infinite XL" naar beneden blazend(naar radiator) of omhoog(van radiator)? Zoiets wil ik ook gaan gebruiken, erg handig. Intern en zonder modden.
mjah... anders kun je ook over n paar weken mijn scythe shogun overnemen, top koeler, en net zo stil als de fans die je er op zet (heb m gemod zodat je een push-pull situatie kan maken. houd mijn x2@2500 en 1.55V idle op ~27 graden en stressed op ~50 graden. ik ging voor high-end luchtkoeling, en nu ga ik voor high-end waterkoeling (setje van +/- 350 euri samengesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ik heb de fans op mn rad naar beneden staan, dus push (door de rad heen).
Niet optimaal, ik weet het, maar ik heb het puur gedaan omdat dit makkelijke is met vervangen e.d.
Volgensmij zou het toch niet zoveel schelen, heb ze altijd op 5volt staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Mr Alfabet schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 00:53:
[...]

mjah... anders kun je ook over n paar weken mijn scythe shogun overnemen, top koeler, en net zo stil als de fans die je er op zet (heb m gemod zodat je een push-pull situatie kan maken. houd mijn x2@2500 en 1.55V idle op ~27 graden en stressed op ~50 graden. ik ging voor high-end luchtkoeling, en nu ga ik voor high-end waterkoeling (setje van +/- 350 euri samengesteld).
offtopic:
hoevel zou je er ongeveer voor vragen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 21:45
Barzi ga nou gewoon voor die rbx set :P ik snap niet waarom iemand een set van 50 euro voorstelt om later up te graden voor 50 euro, het komt toch op hetzelfde neer.

Het fijne van GoT is dat de meeste mensen een stevige eigen mening hebben, jij twijfelt nogal en je gedachte gaan als een balletje van het ene idee naar het volgende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05 12:37
Vandread schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:59:
Barzi ga nou gewoon voor die rbx set :P ik snap niet waarom iemand een set van 50 euro voorstelt om later up te graden voor 50 euro, het komt toch op hetzelfde neer.

Het fijne van GoT is dat de meeste mensen een stevige eigen mening hebben, jij twijfelt nogal en je gedachte gaan als een balletje van het ene idee naar het volgende ;)
De reden dat jij dit niet snapt komt omdat jij je niet kan verplaatsen in zijn situatie.
Barzi is niet zo'n mod-der en houdt niet echt van iets waarbij je meer onderhoud nodig hebt als het effect, in zijn geval dus, ongeveer gelijkwaardig en niet te duur is.

Ik begrijp dat je wil overklokken tot een leuke marge waarbij de temperaturen niet de pan uit rijzen met zo min mogelijk gedoe. Hierbij kan ik je dan aanraden om voor een high-end luchtkoeling te gaan.

Ik had mijn CPU met een mid-end luchtkoeling op 3,2Ghz geklokt en kon daar in principe mee voort, alleen wilde ik nog lagere temps (zat op 62-65 load). Nu heb ik waterkoeling en komt hij op 42-43 load, mooie temperatuur, maar ik denk dat het met een high-end lucht koeling op de 50-53 had neer gekomen en dit zou dan natuurlijk voldoende zijn geweest. Alleen vind ik het leuk om een beetje te rommelen met mijn systeem en het er "techiër" uit te laten zien, hierom heb ik voor waterkoeling gekozen.
Natuurlijk kan ik nu nog verder klokken, maar ja dan moet ik Vcore verhogen en mijn geheugen op zijn donder geven waar ik (nu in ieder geval O-) ) geen zin in heb.
Een E6600 zou met High-end luchtkoeling en redelijk verantwoorde temperaturen in veel gevallen (hangt natuurlijk altijd af van je geluk) op 3,6-3,8 moeten kunnen draaien.

Maak hieruit je keuze, water legt je grens nog hoger, tegen redelijke extreme overkloks aan die schadelijk zouden kunnen zijn op lange termijn (niemand weet dit nog uiteraard, maar met voltage verhogen loop je theoretisch gewoon meer risico). Met high-end luchtkoeling haal je goede en meestal veiligere overkloks met minder gerommel. Hierbij geldt natuurlijk altijd: als je spullen (CPU, mainboard, geheugen, etc.) maar net die goede zijn die het ook echt aan kunnen!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
theforce81 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:55:
[...]
De reden dat jij dit niet snapt komt omdat jij je niet kan verplaatsen in zijn situatie.
Zijn situatie is dat hij niet genoeg kennis heeft, de oorzaak hiervan is dat hij waarschijnlijk zich nog niet zo goed in de materie verdiept heeft (kuch:lezen)
Sommige mensen worden door schade en schande wijs, andere lezen veel en zoeken veel uit (vaak ook omdat ze twijfelen en niet door schade en schande wijs willen worden), barzi is vooral goed in heel veel vragen stellen, zo maakt hij het helaas niet makkelijker voor zichzelf omdat je geen goed plaatje van het geheel kan vormen.

Een dergelijke 2ehands investering kan je nog heel lang gebruiken en ook voor andere toepassingen gaan gebruiken (gpu koeling, zowiezo kan je het stiller laten zijn dan luchtkoeling op een gelijkwaardige tempratuur ;)) het blok en de pomp zijn alleen al die 75 euro bijna waard.
Dat de radiator niet super is, ach daar moet je dan mee leven (op XS beginnen ze meteen over andere (dure) radiatoren etc maar die keuze is gewoon niet het geval) in de praktijk zal het misschien 2 graden schelen, so what voor die prijs.

Dat waterkoeling niet zo makkelijk is als luchtkoeling installeren zie je al nadat je 5 minuten hebt gekeken naar de mogelijkheden, als dat de motivator is om het niet te nemen dan doet ie er wel verdomt lang over om daarachter te komen :P

Barzi, uberhaupt je cpu al overclockt?
Dan weet je pas echt of het nut heeft (gehad) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Vandread op 21-11-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Vandread schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:12:
[...]

Zijn situatie is dat hij niet genoeg kennis heeft, de oorzaak hiervan is dat hij waarschijnlijk zich nog niet zo goed in de materie verdiept heeft (kuch:lezen)
Sommige mensen worden door schade en schande wijs, andere lezen veel en zoeken veel uit (vaak ook omdat ze twijfelen en niet door schade en schande wijs willen worden), barzi is vooral goed in heel veel vragen stellen, zo maakt hij het helaas niet makkelijker voor zichzelf omdat je geen goed plaatje van het geheel kan vormen.

Een dergelijke 2ehands investering kan je nog heel lang gebruiken en ook voor andere toepassingen gaan gebruiken (gpu koeling, zowiezo kan je het stiller laten zijn dan luchtkoeling op een gelijkwaardige tempratuur ;)) het blok en de pomp zijn alleen al die 75 euro bijna waard.
Dat de radiator niet super is, ach daar moet je dan mee leven (op XS beginnen ze meteen over andere (dure) radiatoren etc maar die keuze is gewoon niet het geval) in de praktijk zal het misschien 2 graden schelen, so what voor die prijs.

Dat waterkoeling niet zo makkelijk is als luchtkoeling installeren zie je al nadat je 5 minuten hebt gekeken naar de mogelijkheden, als dat de motivator is om het niet te nemen dan doet ie er wel verdomt lang over om daarachter te komen :P
Ik dacht dat jij niet meer zou reageren op mijn posts? Maar de reden dat Barzi het nog niet weet (als je goed leest had je dit geweten) is dat hij nog in dubio is of het de moeite waard zal zijn of niet in zijn geval om meer te moeten rommelen of voor een high end luchtkoeling te gaan. Twijfelen aan of het wel of niet een investering is in iets wat lang mee zal gaan doet hij volgens mij al lang niet meer...

Even een discussie over aluminium en koper. Volgens mij moet het wel meevallen met het probleem dat zich hierbij voordoet. In de auto wordt de motor radiator (koper) en de verwarmingsradiator (alu) gecombineerd in één waterkring. Hierbij is het helemaal geen probleem dat dit gecombineerd is, waarom zou het dan zo'n groot probleem zijn voor PC waterkoeling? Het lijkt mij dat de problemen hetzelfde zouden zijn, alleen dan dat het bij pc waterkoeling natuurlijk om de absolute hoge prestaties gaat.

Wat is jullie gedacht hierover?

[ Voor 13% gewijzigd door Koldur op 21-11-2006 13:41 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ik zou geen vragen meer beantwoorden ;)

Tot nu toe heeft hij alleen maar vragen over koeling in legio topics, maar resultaten met z'n c2d zie ik nog niet ^^

Hij wil trouwens op 3,6 ghz clocken en de boel stil houden, of dat met een high end lucht koeler kan mag jij zeggen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Vandread op 21-11-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:06
Ik had een vraag over een pomp.

ik heb laatst via V&A een Storm rev1 en een Maze4 gekocht en heb ik van een vriend gratis een Black Ice Xtreme 2 gekregen.

Nu kan ik via een andere maat voor bijna niks een DDC pomp met alphacool top krijgen.
Hij weet zelf niet welk model het is maar de impeller is zwart dus ik neem aan dat het de 8 watt versie is.

Nu is mijn vraag of deze pomp sterk genoeg is voor de setup. Zelf denk ik dat deze pomp door de Storm te zwak zal zijn.

Systeem is een X2 3800 @2600mhz en een 7800GT met overclock.

Ik moet toch nog slangen en een reservoir etc bestellen dus zal deze pomp de setup aankunnen of kan ik beter een 18 watt versie bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
<off-topic>
Zitten ze een beetje over mijn waterkoeling set te roddelen ;)
En ja, de prijs is laag, maar ik wil er gewoon vanaf. En zoals iemand al opperde de pomp was toen al 90 euro, maar vergeet niet dat dat 2,5 jaar geleden was (de goede oude tijd van Tweakstore!).
</off-topic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
*zucht* tweakstore, goeie vent was dat jammer dat hij zoveel zelf wilde doen, hij bezweek gewoon onder al het werk en natuurlijk de RMA's etc
Deadsy schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:01:
Nu is mijn vraag of deze pomp sterk genoeg is voor de setup. Zelf denk ik dat deze pomp door de Storm te zwak zal zijn.
Die pomp voldoet prima, maar sterker is altijd beter.

Trouwens een E6600 op 1,6v op 3600 mhz word echt heet :|
http://www.hardwareoc.at/..._overclocking_Guide-2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
theforce81 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:21:
[...]

Even een discussie over aluminium en koper. Volgens mij moet het wel meevallen met het probleem dat zich hierbij voordoet. In de auto wordt de motor radiator (koper) en de verwarmingsradiator (alu) gecombineerd in één waterkring. Hierbij is het helemaal geen probleem dat dit gecombineerd is, waarom zou het dan zo'n groot probleem zijn voor PC waterkoeling? Het lijkt mij dat de problemen hetzelfde zouden zijn, alleen dan dat het bij pc waterkoeling natuurlijk om de absolute hoge prestaties gaat.

Wat is jullie gedacht hierover?
Als barzi het leuk vind moet ie het kopen. Dan leer je ook veel (en natuurlijk ook meer lezen, ik was al een jaar van te voren hier in dit topic aan het kijken en voorzichtig aan het posten).
Anyway:

Koper+alu is haat/liefde.
Haat als je je water in flikkert en niet nadenkt.
Liefde als je er anti corrosie bij doet.
Het maakt dus niks uit als je de juiste spullen koopt.
Ook niet op lange termijn (2 jaar bijv).
Ik heb hier Innovatek Protect Pro, kan gewoon met kraanwater(!!!) worden vermengt, heb het toch met gedestilleerd gedaan (je weet maar nooit he, toch die extra zekerheid) en dan dat Protect pro er bij.

Zorgt er voor dat ik geen algen krijg en dat mijn alu Full NV40 cooler lief blijft tegen mijn andere componenten.
Mn CPUblok is van koper met een speciale laag er over heen om sowieso corrosie te voorkomen en om de hitte overdracht te verbeteren, maar mn rad is nog wel steeds van puur koper. (niet dat dat nu uitmaakt ;))

edit:

Dit was heel makkelijk te vinden btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
Vandread, Jeroen was zeker een goede vent! Heb daar zelfs nog de grille van de Airplex Evo over zitten trekken, zodat ik de positie van de gaten wist om mijn kast te verbouwen. O+

Maar goed, mijn tijd van modden is voorbij, time to move on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
ixl85 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:10:
[...]

Als barzi het leuk vind moet ie het kopen. Dan leer je ook veel (en natuurlijk ook meer lezen, ik was al een jaar van te voren hier in dit topic aan het kijken en voorzichtig aan het posten).
Anyway:

Koper+alu is haat/liefde.
Haat als je je water in flikkert en niet nadenkt.
Liefde als je er anti corrosie bij doet.
Het maakt dus niks uit als je de juiste spullen koopt.
Ook niet op lange termijn (2 jaar bijv).
Ik heb hier Innovatek Protect Pro, kan gewoon met kraanwater(!!!) worden vermengt, heb het toch met gedestilleerd gedaan (je weet maar nooit he, toch die extra zekerheid) en dan dat Protect pro er bij.

Zorgt er voor dat ik geen algen krijg en dat mijn alu Full NV40 cooler lief blijft tegen mijn andere componenten.
Mn CPUblok is van koper met een speciale laag er over heen om sowieso corrosie te voorkomen en om de hitte overdracht te verbeteren, maar mn rad is nog wel steeds van puur koper. (niet dat dat nu uitmaakt ;))

edit:

Dit was heel makkelijk te vinden btw!
Hoe lang draai je hier al op? Ik heb wel meerdere producten gezien die corrosie tegen moeten gaan, maar wil graag iets waar iemand al ervaring mee heeft :) . Alvast bedankt voor je input.

Edit:
Oh ja, ook nog bedankt voor je vorige input :+ (ik had je daarvoor nog niet bedankt! :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 21-11-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dat winkeltje in rotjeknor had zelfs iets gezelligs voor ene pc winkel :P
theforce81 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:21:
[...]
Kijk eens wat er aan vloeistof in een auto gaat en wat er in zit om corossie tegen te gaan, tevens zit dat erin om bevriezing tegen te gaan en omdat het tegen hogere tempraturen kan.

Voor waterkoeling zorgen aditiven over het algemeen juist voor slechtere prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
theforce81 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:29:
[...]

Hoe lang draai je hier al op? Ik heb wel meerdere producten gezien die corrosie tegen moeten gaan, maar wil graag iets waar iemand al ervaring mee heeft :) . Alvast bedankt voor je input.

Edit:
Oh ja, ook nog bedankt voor je vorige input :+ (ik had je daarvoor nog niet bedankt! :+ )
Ik draai iedere keer een jaar. Om het jaar haal ik alles weer uit elkaar (iedere zomer vakantie).
Of om het anders te plaatsen, of om nieuwe HW toe te voegen... whatever...
Maar mijn water is zo schoon en helder dat je er bijna van zou willen drinken (mijn blokken zijn dus ook nog helemaal in perfecte staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
Vandread, buiten het feit dat Tweakstore inderdaad gezellig was (:P): het hangt er vanaf welk additief je gebruikt denk ik. Ik kan me alleen niet voorstellen dat een additief zoveel graden kan schelen.
Misschien een graadje of 1 a 2, maar niet meer dan dat denk ik.

Ik heb dat nooit getest overigens, dus ik zeg dat op 'gut feeling'... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Dank je wel IXL, dan ga ik dat innovatek spul zeker aanschaffen(mijn rad is alu, met het voorgemixte werkt het nu, maar ja na een jaar wil ik dan toch ook veranderen)!! Geeft het trouwens nog een kleurtje af (ik hoop het niet, maar ja je kan niet altijd alles hebben :+ )?

[ Voor 13% gewijzigd door Koldur op 21-11-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Nee geen kleurtjes... gewoon niks :)
het smaakt btw heel vies ;)

http://www.webshop-innova...2f/501424943f08d1711.html
Je kan het ook in de shops in NL kopen, is het alleen een paar euro duurder.
FreezingHardware heeft het volgensmij ook.

edit:
ik reken op ~1 fles voor 1 setup. Ik houd dan wel over maar dat laat ik altijd in een mineraalwater fles zitten (die ik uitspoel met kraanwater, dat maakt dus geen ruk uit omdat dat Pro spul ook met kraanwater vermengt kan worden)

[ Voor 25% gewijzigd door ixl85 op 21-11-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
1st_Ro schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:35:
het hangt er vanaf welk additief je gebruikt denk ik. Ik kan me alleen niet voorstellen dat een additief zoveel graden kan schelen.
Misschien een graadje of 1 a 2, maar niet meer dan dat denk ik.

Ik heb dat nooit getest overigens, dus ik zeg dat op 'gut feeling'... ;)
Klopt je moet er ook wel wat ingooien tegen algen & mogelijke corossie bij verschillende matrialen.
Maar niet in de hoeveelheid die er bij een auto in gaan (waar ook bv glycol in gaat wat niet echt nut heeft)

Op den duur bij verschillende metalen krijg je zeker! corossie.

Scroll maar naar beneden:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=54331
paragraaf 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
Ook waar, maar dan alleen bij verschillende metalen in je systeem. Als je alleen koper gebruikt (wat ik had), dan is er weinig aan de hand.

In mijn geval heb ik toch Waterwetter toegevoegd omdat er in het eindstuk een RVS eindstuk zat.
Deze zat buiten de daadwerkelijke stroom (via een T-stukje), dus veel invloed kan dat niet gehad hebben denk ik ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Nou, een jaar zonder bij te vullen vind ik wel "op ten duur", en nu draai ik alweer 5 maanden ofzo? maar hier is alles nog perfect.
Misschien heb je slecht spul gebruikt (kan het stukje in je link btw niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:06
Vandread schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:09:
*zucht* tweakstore, goeie vent was dat jammer dat hij zoveel zelf wilde doen, hij bezweek gewoon onder al het werk en natuurlijk de RMA's etc

[...]

Die pomp voldoet prima, maar sterker is altijd beter.

Trouwens een E6600 op 1,6v op 3600 mhz word echt heet :|
http://www.hardwareoc.at/..._overclocking_Guide-2.htm
bedankt, dan neem ik voorlopig de 8 watt versie.
als ik over een paar maanden upgrade naar een thermochill zal ik gelijk een sterkere pomp pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
barzi schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:12:
[...]

offtopic:
hoevel zou je er ongeveer voor vragen dan?
50E goedkoopste in de PW linkje
heb er garantie, bon, alles nog bij... 40E i'm thinking (zelf gekocht voor 58E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Als je nou offtopic wil gaan en handelen ga dan ff mailen of doe het via DirectMessage, zie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_discussions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
Vandread schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:29:
Als je nou offtopic wil gaan en handelen ga dan ff mailen of doe het via DirectMessage, zie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_discussions
Foutmelding

Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'barzi'

??

iig: barzi, mail me ff op theplague[at]home[punt]nl

[ Voor 7% gewijzigd door Mr Alfabet op 21-11-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Als je niet zeker weet of je waterkoeling wilt: doe het niet.
Wat vandread en meerdere al 20X zeggen: LEES.
Het blijft lullig klinken maar als mensen je vragen beantwoorden en je krijgt 20 antwoorden kom je nergens als je zelf geen idee hebt.
En dat setje is tijdloos: de pomp is een liang dat je het weet he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Je moet het ook aanzetten bij voorkeuren, zowel jij als hij
http://gathering.tweakers.net/forum/preferences
Er verschijnt dan bij je naam dit icoontje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Pff erg jammer, de verkoper heeft een andere geintresseerde, en gaat voor die.
Wachten dus op nog zo'n aanbieding, al geloof ik niet dat dat zo snel zal gebeuren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

hey dudes.!
Iemand ervaring met de danger den fillport?
Is nu in bestelling, ken wel gaar klooien zo... maar misschien heeft iemand hier ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
nope, Reservoir for the win!
Makkelijk met ontluchten, kan zien of je pomp het nog doet :+, makkelijk met bijvullen, het ziet er vet uit en je hebt wat speling mocht er toch water verdampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 14:18
ik dacht meteen aan:

http://dangerden.com/e107...ons/movies/water_fill.wmv

..edit:

maar idd wat ixl85 zegt .. reservoir for the win, alhoewel je in zo'n mirco res niet echt ziet of je laing pompje nou aan of uit staat :P tenzij ik er héél geconcentreerd naar kijk zie ik ineens 'n miniscuul luchtbelletje voorbij schieten :D

[ Voor 56% gewijzigd door Pilske op 21-11-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 15:54

Zjemm

...

ach dan duw je er een flowsensortje tussen...dan zie je het wel weer :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dat vind ik wel heel handig aan mijn Coolplex reservoir. Ik kan gewoon door ff naar de PC te kijken zien dat de pomp aanstaan. Je ziet het water in het reservoir gelijk bewegen als de pomp draait.

Daarom zit mijn reservoir ook maar half vol. Als ik er nu nog meer water in ga doen zie ik de waterlijn niet meer door het window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
het is ansich niet zo'n probleem ik merk vanzelf wel wanneer m'n pomp niet aangaat, dan zullen m'n temps denk ik 'n stuk omhoog gaan :P

+ ik hoor m'n pomp boven m'n fans uit brommen, niet dat die nou nog 'n ontieglijk klerelawaai maakt, maar je hoort 'm gewoon goed als de PC aan gaat. Eigenlijk best brak als je pomp meer geluid maakt dan je fans.. ook al hangt die in de rubbers maar goed

* Pilske gaat verder pokeren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Same here, ik hoor mn Laing ook boven mn fans uit.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

die pompen zijn dus eigenlijk niet stil genoeg?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn Eheim op rubberenschroeven is echt heel moeilijk te horen met de PC uit. Als de PC aan staat hoor ik er helemaal niets meer van. Zelfs als ik met mijn oor naast het window ga luisteren kan ik em nog niet horen.

Als er in mijn kamer helemaal geen geluid is en de pomp staat aan en de PC niet hoor ik een lichte bromtoon als ik er dicht bij zit. Op 2 meter afstand hoor ik helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Mhh vreemd, ik hoor mijn 1048 niet.... en ik heb een 50cm res van innovatek (zon coolplex maar dan andere naam) die zit helemaal vol en danst nog gezellig voor mn ogen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ja I know .. ik stond er ook van te kijkenluisteren, want ik had m'n eheim 1048 altijd netjes op rubbers gehad en die was dan echt fluisterstil, toen ik die laing erin had gehangen van het weekend leek het wel of er 'n grote bromvlieg klem zat :P

Ik moet wel zeggen dat het geluidsniveau lijkt te dalen naarmate m'n pompje langer in m'n WC loop zit. D.w.z. dat die nu minder bromt dan toen ik 'm voor het eerst aanzette. Misschien moet die zich even smeren met glycol ofzo voor die stil wordt !

@Zjemm:
Die pompen zijn wél degelijk stil genoeg, alleen ik hou van complete stilte en dat lukt idd níet met deze pomp. Het geluid van 'n laing (iig mijne) zal niet boven het ruisen van bladeren uitkomen. Het geluid van 'n eheim 1048 hoor je alleen diep in de nacht (als het buiten en binnen dus totaal stil is). Het is 'n verschil en naja je moet toch compromissen sluiten tussen performance en geluid ... en dan vind ik de laing het nog best netjes doen, mede omdat die voor mijn gevoel beter presteert dan een eheim 1048.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:51
Jullie draaien waarschijnlijk allemaal met de 18watt versie?
Ik heb zelf expres de 8 watt genomen omdat ie niet dat brom geluid maakt.
Me pomp hoor ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
@Pilske
Vergeet je gevoel, de Laing beat the Eheim hands down performance wise :)

@DJ-Promo
Ik heb de 10watt versie (8watt kan ook :p), ze noemen em de Ultra AGB, maar ik heb niet de rode impeller (helaas!)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Maargoed, of je dat dan merkt :X :p

[ Voor 4% gewijzigd door ixl85 op 22-11-2006 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:51
De 10/8watt versie heeft een zwarte impeller de 18watt versie heeft een rode.
Veel mensen die ze getest hebben of gehoord hebben zeggen dat de 18watt versie een hardere brom heeft maar is wel een stukje sterker.
Ik geloofde het maar en kocht de 10/8watt versie dan wist ik zeker dat het goed was:P.
Ik heb mij laing wel op een aparte manier opgehangen en toen ik mij wc had ontlucht en alleen een voeding en de pomp aan had kon ik de pomp niet horen.
Ook is de alphacool top stiller dan de standaard bovenkant heb ik met weten te vertelen vandaar dat ik de laing ddc pro heb gekocht bij alphacool. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

kijk zo lees je nog eens wat. wist niet eens dat daar nog verschillen in waren.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-02 00:26

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

aramdin schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:13:
@Pilske

@DJ-Promo
Ik heb de 10watt versie (8watt kan ook :p), ze noemen em de Ultra AGB, maar ik heb niet de rode impeller (helaas!)
ik heb zelf een eheim maar ik zie niet waarom je meer performance nodig hebt :? Mijn cpu is 29 graden en het water 23 graden. Als het sneller stroomt wordt dat echt niet kouder. Daarom heb ik een 1048 erin zitten. Je hoort hem gewoon niet. En rondpompen gaat goed zat :)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Je weet dat dat zonder specs etc geen vuk zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Weten jullie misschien of deze pomp stil/goed is?

Dangerden DD12V-D4

Hij lijtk me erg goed, kijkend naar de specs. krachtig en kan veel waterverplaatsen, maar ervaring blijft toch het beste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:45

Zenix

BOE!

barzi schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:56:
Weten jullie misschien of deze pomp stil/goed is?

Dangerden DD12V-D4

Hij lijtk me erg goed, kijkend naar de specs. krachtig en kan veel waterverplaatsen, maar ervaring blijft toch het beste ;)
Is hetzelfde als een Swiftech MCP650 volgens mij.
Krachtige duurzame pomp, maar hij maakt wel wat geluid.
Ik heb dus de MCP650, in combinatie met een Swiftech Storm CPU blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Wat vinden jullie van het Eheim Station 1000,... hoe stil is dat station :?

Ik zou nl. mijn home-made res met een NOVA Sicce 800l/uur erin wel eens willen vervangen door iets anders, deftiger en vooral pottdicht.
Of ga ik toch beter voor een externe Eheim-pomp in combinatie met een reservoir.

Ik heb hier nl. onlangs eens een Eheim 1048 aan het werk gehoord allée ja,.. gehoord ..lol .... eigenlijk helemaal niks gehoord :)
Wat mij wel afschrikte was hoe groot die pomp wel was,.... wat een joekel !

Dus wat is de absoluut de stilste keus,.... zo'n station eventueel of een pomp en res afzonderlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb de Eheim 1000 :) Erg stil doordat ie in het water staat. Wel goed je reservoir vullen. Lekker sterke pomp ook. Geeft z'n warmte echter wel af aan het water hoewel dit niet veel meer dan 1-2 graden zal schelen. Zelf erg tevreden mee. Ook vrij grote pomp. Trilt wel veel dus goed dempen met rubbers. Heb zelf piepschuim gebruikt wat prima werkt verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een Eheim 1048 past goed in een kast die lekker diep is. Het ligt er ook een beetje aan waar de HDD's in een kast zitten. Bij mij staat ie gewoon onder in de kast met het reservoir er boven. Mijn kast is dan ook wel erg diep met 588mm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
aramdin schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:13:
@Pilske
lees dan ook (nofi, t stond er niet echt duidelijk)
Pilske schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:58: Het is 'n verschil en naja je moet toch compromissen sluiten tussen performance en geluid ... en dan vind ik de laing het nog best netjes doen, mede omdat die voor mijn gevoel beter presteert dan een eheim 1048.
maar ik heb dus zoals hier boven mensen zeggen de 18W versie met rode impeller dus vandaar dat die iets harder bromt dan ik me had voorgesteld.

Oh btw de temp op dit moment CPU 17C ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Doe je raam eens dicht :|

Want met normale kamer temps is het onmogelijk.

[ Voor 51% gewijzigd door Vandread op 22-11-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Idd! Zieklijk man. Hoogtepuntje ;) (Eigenlijk dieptepuntje :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
haha die hadde jullie snel door, maar mijn raam blijft lekker open .. iedereen vraagt altijd hoe ik het uithou bij (overdreven) -20 .. maar ik hou gewoon van die kou :P 't is nou trouwens iets warmer, CPU = 19 gr.

En hoezo dieptepuntje :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
Vandread schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:01:
Doe je raam eens dicht :|

Want met normale kamer temps is het onmogelijk.
valt wel mee hoor... met mijn shogun doet mn cpu ook 18 graden ofzo idle (1.55V) kamertemp zo rond de 19-20. fan staat dan wel op max. komt omdat de lucht die door n fan heen komt kouder is dan de omgevingslucht (net als lucht uit n spuitbus kouder is) als ik mn heatsink voel issie ook echt kouder dan de lucht er omheen. (pc = airco ipv verwarming :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
de lucht wat door je rad/koeler kan niet kouder zijn dan de omgevingstemperatuur.
Het kan simpelweg niet.
In een spuitbus zit een gas.
Aansteker gas bevriest ook als het eruitkomt ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Slitch op 22-11-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Idd, heb ik hier laatst nog een keer gepost maar kan het niet meer terug vinden.
18 graden met een binnentemp van 20 en dan een luchtkoeler.
Dwz dat jouw luchtcooler 100% van zijn hitte direct aan de lucht afgeeft en geen weerstand geeft aan de hitte in het koper...
Mhhhh seems verrrrrrrryyyyyy unlikely

zie hier:
ofwel het vorige topic

ixl85 in "[WC] Het grote waterkoelings topic deel ..."

[ Voor 14% gewijzigd door ixl85 op 22-11-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Dat is toch gewoon logica?
Kijk dat je waterkoeling vaker heel dicht in de buurt komt dat kan, maar hou er ook rekening mee dat die sensors niet 100% kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
ik ben het met je eens hoor:
e lucht wat door je rad/koeler kan niet kouder zijn dan de omgevingstemperatuur.
daar ga ik mee akkoord, anders lees het nog eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Pilske schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:18:
haha die hadde jullie snel door, maar mijn raam blijft lekker open .. iedereen vraagt altijd hoe ik het uithou bij (overdreven) -20 .. maar ik hou gewoon van die kou :P 't is nou trouwens iets warmer, CPU = 19 gr.

En hoezo dieptepuntje :P ?
Is toch logisch :) Hoogtepunt = warme temp. Dieptepunt = lage temp. Weet het, het is al laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
TEAMIKKE schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:33:
[...]

Is toch logisch :) Hoogtepunt = warme temp. Dieptepunt = lage temp. Weet het, het is al laat ;)
veel te laat .. tik tak is al lang voorbij :P Maar ik snap 'm nou wel hoor.

Ik heb trouwens besloten om m'n oude waterkoelingsspullen maar 'n nuttig onderkomen te geven, ik heb namelijk nog 'n 2,53 Ghz P4tje staan. En voor sinterklaas krijg ik 'n hele grote gereedschapsset met electrische boormachine en allemaal boortjes en sleutels enz enz enz dus dan ga ik mooi m'n zwart metallic kleurige Aopen H600B kast oid verbouwen naar waterkoelingsysteempje + server, moet dan alleen 'n WC block voor 'n TI 4400+ ofzo zien te krijgen, maar dat dus alles pas na Sinterklaas, heb er al zin an !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Waarom zou je die graka waterkoelen?
Die kun je makkelijk met wat zelfbouw passief laten lopen ;)
Wat heb je dan wel niet allemaal over als ik vragen mag :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het is toch leuk om dat ding te waterkoelen. Ik heb een Geforce 4 MX440 wategekoeld gehad. Was ook niet echt nodig maar wel lache. Als je toch de CPU waterkoeld pak dan gelijk ook de GPU mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
haha ohw dat van passief laten bouwen wist ik niet, ik wil 'm op water omdat die dus 'n hels kabaal maakt :P en iedereen hier weet wel dat ik 'n hekel heb aan geluid ;)

en wat ik over heb:

eheim 1048 + innovatek blok reservoir wat je zo op de pomp bevestigd
CPU block - innovatek XX-Flow inc S478 klemmen
NB blokkie
BIX2 rad en BIP rad

en uuhm oh ja ook 'n coolplex 10 en nog HEEL veel 8x1 slang

oh ook nog 'n hele koolance Exos AL inc CPU en NB block ;) duss eigenlijk kan ik nog wel 2 systemen waterkoelen, maar ik heb er maar 1 en wil eigenlijk van die koolance dingen af :P maar niemand wil die (vreemd :P .. NOT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Mr Alfabet schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:44:
[...]

valt wel mee hoor... met mijn shogun doet mn cpu ook 18 graden ofzo idle (1.55V) kamertemp zo rond de 19-20. fan staat dan wel op max. komt omdat de lucht die door n fan heen komt kouder is dan de omgevingslucht (net als lucht uit n spuitbus kouder is) als ik mn heatsink voel issie ook echt kouder dan de lucht er omheen. (pc = airco ipv verwarming :9 )
Er is een verschil tussen gevoels tempratuur en werkelijke tempratuur.
Als jij in je blote reet in lucht van 20 graden staat valt het wel mee, spring je in een bad van 20 graden dan is het koud.
Tevens, lees de watercoolingbijbel, tempsensors zijn geen exacte wetenschap (dat bewijs jij maar weer eens ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Vandread schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:55:
[...]

Er is een verschil tussen gevoels tempratuur en werkelijke tempratuur.
Als jij in je blote reet in lucht van 20 graden staat valt het wel mee, spring je in een bad van 20 graden dan is het koud.
Tevens, lees de watercoolingbijbel, tempsensors zijn geen exacte wetenschap (dat bewijs jij maar weer eens ;))
Tja, we zitten in het water-koel-topic...
Jij weet toch ook wel dat water sneller hitte opneemt.
Er zit dus eigenlijk geen verschil in, alleen lucht doet er veel langer over om de zelfde hoeveelheid hitte op te nemen, daarom voelt water kouder.
Als jij in de zelfde ruimte staat en er waait wind over je blote kont heb je het een stuk kouder (zie daar het princiepe van luchtkoeling ;)) :+

[ Voor 9% gewijzigd door ixl85 op 22-11-2006 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ik bedoelde meer met betrekking tot het koelblok van meneer alfabet. Een ander matriaal voelt anders.
Je blote reet + water + wind = nog kouder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
je let even niet op dit stelletje kinderen hier en meteen gaat het over blote konten in water e.d. :P ongelooflijk, dat wordt 'n TRtje :P .. hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Is zoiets nou eigelijk goed?

V&A aangeboden: Chinese Import wc-set + nexXxos nvxp3

Zonder dat vga blok is het 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Voor zover ik kan zien is het allemaal prima spul. Voor die prijs krijg je echt geen betere set. Het lijkt mij ook prima koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Volgens mij presteert het ook wel ok. Je krijgt erg veel terug voor dat geld. Als je hetzelfde zou kopen, maar dan met Swiftech spul ben je factor 2 a 3 meer kwijt. Je weet dan wel 100% dat je geen bullshit koopt, deze is volgens mij nog niet echt getest (ik heb het tenminste niet gezien). Daarnaast kan je nog niet echt wat zeggen over de betrouwbaarheid van de pomp (Laing/Eheim/Etc bestaan al een tijdje)

Instagram / YouTube

• ixl85
Tja, een ripoff van alles dat er op de markt is...
leuk spul, geen garantie, lage prijs........
mhh.... its a risk, but sometimes you got to take some....

Ik weet niet wie van ons hier die monsterlijk verminkte rad had, volgensmij was het het gedrocht van Pilske... Dat kan natuurlijk ook gebeuren, dat je rad lek is... heb het hier al meerdere malen voor bij zien komen...
Maar ik vrees dat je dan geen garantie hebt, je kan natuurlijk altijd een retourtje china doen maar dan kan je beter deutsche grundlichheid kaufen jah!

Dit is btw de url van het forum van de IA
http://www.samenkopen.net/action_forum/625299
Er was er ook nog een op inkoopacties.net

• Perzikvrucht
Het gaat me er voroaal om of het beter is dan een goede aircooler.
Voor 70 euro dat setje is goedkoop, maar een tuniq tower is ong 55 euro, incl verzendkosten.
Is het dus die 15 euro extra waard?

En preseerd dit setje nou veel slechter daneen dangerden setje die ik eerst aangeboden kreeg? of valt dat reuze mee, en betaal je (normaal, nieuw) grotendeels voor de naam?

• ixl85
Again: hier heb je wel alles ge'wc'd
Je krijgt cpu, gpu en NB, niet te vergelijken dus.
En ja het is stiller als je spul een beetje goed is. Het hoeft niet eens het beste van het beste te zijn.
Gewoon lekker coolermaster/nexus/noiseblocker/papst fans er op op 5 / 7 volt en klaar.
Voor je hele systeem 2 12cm fans op 5volt, een outtake op 5volt en een goede psu die 600rpm doet (denk ook 5 volt).... dat hoor je niet hoor.

edit:

ik zie dat je het gpu blok niet wil

[ Voor 6% gewijzigd door ixl85 op 23-11-2006 09:04 ]

• TEAMIKKE
  • Niet online
Als je dat GPU blok niet wilt ben ik wel geïntereseerd

• Mr Alfabet
TEAMIKKE schreef op donderdag 23 november 2006 @ 13:49:
Als je dat GPU blok niet wilt ben ik wel geïntereseerd
had die kerel al n email gestuurd, maar ik kreeg terug dattie de set toch maar als geheel wilde verkopen... ik wilde ook alleen het gpu blok hebben.

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb dat GPU blok dat hij verkoopt hier in gebruik en ik vind em erg goed. Wat mij wel opvalt bij het plaatje dat bij de advertentie staat is dat het blok erg vies is van binnen. Het lijkt mij sterk dat ie maar 1 keer gebruikt is om te testen als je ziet hoeveel aanslag er in zit.

Het hoort er gewoon koper kleurig uit te zien maar op het plaatje is het helemaal blauw. Als iemand dat blok gaat gebruiken zou ik het eerst helemaal uit elkaar halen en goed schoonmaken.

• Slitch
Ik vind de slangen enz er ook heel dof uitzien.
Maar boeien ff spoelen met azijn en d:)b

• PilatuS
  • Niet online
Dat ga je er met azijn echt niet uit krijgen. Ik had een GPU blokje waar ook van die aanslag in zat en die heb ik echt uit elkaar moeten halen om em vervolgens met een oude tandenborstel schoon te maken. Ik heb ook eerst ook met azijn geprobeerd en met andere meuk maar dat hielp maar een klein beetje.

Met die tandenborstel ben ik nog meer dan een half uur bezig geweest om het blokje als nieuw te krijgen. Toen ie helemaal schoon was heb ik em gewoon weer in elkaar gezet en toen verkocht. Was nog wel gewoon perfect waterdicht.

• Perzikvrucht
PilatuS schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:14:
Ik heb dat GPU blok dat hij verkoopt hier in gebruik en ik vind em erg goed. Wat mij wel opvalt bij het plaatje dat bij de advertentie staat is dat het blok erg vies is van binnen. Het lijkt mij sterk dat ie maar 1 keer gebruikt is om te testen als je ziet hoeveel aanslag er in zit.

Het hoort er gewoon koper kleurig uit te zien maar op het plaatje is het helemaal blauw. Als iemand dat blok gaat gebruiken zou ik het eerst helemaal uit elkaar halen en goed schoonmaken.
Weet jij misschien op hoeveel je er op vooruit ging, met een luchtkoeler? En welke kaart heb je precies?En wat voor rad?(1/2/3x 120mm?)
En als dat blok op een 7900GTO(7900GTX layout) plaats, gebruikt hij dan nog steeds 2 sloten? of is het ongeveer even dik als een singleslot cooler? _/-\o_

@ixl85: Maakt deze pomp niet veel geluid dan?

[ Voor 2% gewijzigd door Perzikvrucht op 23-11-2006 15:23 . Reden: zag het in zijn sig wat voor kaart hij had ]

• PilatuS
  • Niet online
Hoeveel ik er op vooruit ben gegaan tegen over luchtkoeling weet ik niet precies. Toen ik alle onderdelen van mijn PC kreeg heb ik maar 10 sec gedraait met luchtkoeling. Alleen even geboot om te zien of ik beeld kreeg en toen dat zo was heb ik gelijk waterkoeling er op gedaan.

De X1900XT is met standaard luchtkoeling stressed rond de 80 graden heb ik gezien bij iemand anders. Met mijn waterkoeling komt ie niet boven de 55 uit. Het blok is niet helemaal precies het zelfde ding als in de advertentie. Alleen de gaten zitten ietsjes anders verder is er geen verschil tussen de ATI en Nvidia versie. Ik ken iemand die het blok eerst op een 7900GT had en nu op een X1900XT.

Ik gebruik dat blok icm een 3x120mm rad met 2 fans. Hij gebruikt nog steeds 2 sloten met dat waterblok. Hij is net 3mm ofzo te dik om nog een kaart in het slot er onder te kunnen doen.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 23-11-2006 15:28 ]

• Perzikvrucht
PilatuS schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:27:
Hoeveel ik er op vooruit ben gegaan tegen over luchtkoeling weet ik niet precies. Toen ik alle onderdelen van mijn PC kreeg heb ik maar 10 sec gedraait met luchtkoeling. Alleen even geboot om te zien of ik beeld kreeg en toen dat zo was heb ik gelijk waterkoeling er op gedaan.

De X1900XT is met standaard luchtkoeling stressed rond de 80 graden heb ik gezien bij iemand anders. Met mijn waterkoeling komt ie niet boven de 55 uit. Het blok is niet helemaal precies het zelfde ding als in de advertentie. Alleen de gaten zitten ietsjes anders verder is er geen verschil tussen de ATI en Nvidia versie. Ik ken iemand die het blok eerst op een 7900GT had en nu op een X1900XT.

Ik gebruik dat blok icm een 3x120mm rad met 2 fans. Hij gebruikt nog steeds 2 sloten met dat waterblok. Hij is net 3mm ofzo te dik om nog een kaart in het slot er onder te kunnen doen.
Hmm scheelt best veel dus, misschien dat ik die blok erbij neem dan.
Wat zou dan een goede prijs zijn, 100?

• ixl85
Of die pomp veel geluid maakt? Ik zou het niet weten.
Ik heb hem niet....
wat ik bij de advertentie zie:
Pomp
Deze pomp word door de fabriek klaar gemaakt voor gebruik in waterkoeling, Hij is via een molex aan te sluiten op je PSU.
Kenmerken:
1200l/h
12 Volt
Hmax 1.8meter
120x80x70mm (met cover is de lengte 200mm)/
Tja, 1200l/h, is aardig wat... hij zal wel veel trillen en ik denk zo dat ie ook meer geluid gaat maken dan mijn eheim, maar ja, wat is veel?

Waarom vraag je het niet even op het forum van die IA die ik je gegeven heb?

• Perzikvrucht
ixl85 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:35:
Of die pomp veel geluid maakt? Ik zou het niet weten.
Ik heb hem niet....
wat ik bij de advertentie zie:

[...]

Tja, 1200l/h, is aardig wat... hij zal wel veel trillen en ik denk zo dat ie ook meer geluid gaat maken dan mijn eheim, maar ja, wat is veel?

Waarom vraag je het niet even op het forum van die IA die ik je gegeven heb?
Hmm ik heb even de persoon van IA toegevoegd en zei dat hij niet erg luid is, maar ook niet erg stil, maar hij wist het ook niet precies want hij heeft hem zelf niet.

Het ziet er idd wel vies uit, dat blok, amar ook de reservoir, de bovenkant

• PilatuS
  • Niet online
Nieuw is zo'n blok meer dan 70 euro dus kijk maar even wat je een goede prijs vind.

Wat ik een beetje vreemd vind aan die pomp is dat ie 1200l/u doet en dan maar een opvoerhoogte heeft van 1.8 meter. Mijn 600l/u Eheim 1048 heeft al een opvoerhoogte van 1.4 meter.

• ixl85
Mhh het zijn hoogstwaarschijnlijke PUR slangen, de zijn nm uv reactive blauw (transparant) 8x1.
Deze staan ook in die IA... misschien wijs om ze te vervangen

• Zenix

Zenix

BOE!

PilatuS schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:09:
Nieuw is zo'n blok meer dan 70 euro dus kijk maar even wat je een goede prijs vind.

Wat ik een beetje vreemd vind aan die pomp is dat ie 1200l/u doet en dan maar een opvoerhoogte heeft van 1.8 meter. Mijn 600l/u Eheim 1048 heeft al een opvoerhoogte van 1.4 meter.
Dat is niet zo heel vreemd toch? Eheim 1250 doet maar 2 meter met 1200/l. Dus deze is iets minder sterk.

Maar zo n set blijft een kleine gok natuurlijk. Misschien is het beste om langs bij diegene te gaan en vragen of je even een testrun mag zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Zenix op 23-11-2006 16:22 ]

• TEAMIKKE
  • Niet online
Voor 70 euro? Als je alleen maar het GPU blok zou moeten kopen ben je al evenveel kwijt. Gewoon proberen. Als je alles goed schoonmaakt lijkt me er niks mis mee. Leuke set voor weinig euro's :)

• Mr Alfabet
PilatuS schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:09:

59 euro:

linkje
dus op zich....

Anoniem: 120719

na veel lezen (Tweakers en XS forums) over waterkoeling is het nu tijd geworden om het aan te schaffen. Ik heb het 1 en ander samengesteld via de site van Aquatuning, ik wil alleen nog even een laatste check doen door jullie mede tweakers.

Doelstelling waterkoeling: het systeem nog stiller te krijgen dan het al is.

Wat moet er gekoeld worden en waarmee wordt het nu gekoeld:
P4 540J 3.2 GHZ S775
XFX 6600GT PCI-E 128MB
ASUS P5AD2-E Deluxe

Voor de CPU heb ik nu een Thermalright XP120 met daarop een ikbenstil Papst fan, op de GPU zit een Zalman VF700CU op 5V. er zitten verder nog 2x 250GB Maxtor schijven in welke ik nog in een ikbenstil HDD box wil stoppen (om ook deze stil te krijgen). Dit alles zit in een CM Stacker.
Standaard fans stacker zitten er ook nog in, deze wil ik er ook nog uithalen en vervangen door stillere.

Wat ik heb samengesteld om dit het nog stiller te krijgen:
CPU Koeler Swiftech Apogee universal
GPU Koeler Swiftech mcw55
Radiator Thermochill PA120.2 Dual Radiator
Pomp Laing DDC-Pumpe 12V Pro
Reservoir Swiftech MCRES-Micro AGB
Slang Schlauch Tygon R3603 11/8mm klar (3 meter)

kosten +/- 270 euro

nu moet alleen nog watertoevoeging bij, alleen wat moet ik allemaal hebben hiervoor? Heb ik nog klemmen en/of aansluitingen nodig, zoja graag advies wat ik dan het beste kan nemen?

wat vinden jullie van deze set, wat zouden jullie verbeteren/wijzigen.

maus

• aramdin
Ik zou werkelijk niets veranderen aan die set, prima :) Ik zou dat geld eerder uitgeven aan een HW upgrade als ik naar je specs kijk (maar thats me) ;)

Instagram / YouTube

• Slitch
Super set, idd! (hij heeft gelezen)
Je kunt de auatuning anti-corrosie zooi pakken, geel (btje uv)
Heel mooi effect en bij mij doet het het goed!
Kwa aansluitingen:
Je moet 11/8 schroefverbindingen bij die tygon pakken, zit muurvast!

[ Voor 23% gewijzigd door Slitch op 23-11-2006 22:40 ]

• Zenix

Zenix

BOE!

Mooie set, maar als je nog wat meer geld wilt uitgeven en meer performance wilt. Swiftech Storm presteerd wel wat beter. Voor corrosorie, waterwetter, zerex.

[ Voor 13% gewijzigd door Zenix op 23-11-2006 23:43 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.