Leuk topique
Ben zelf druk bezig van alles bij elkaar te sparen/sprokkelen voor een fijne thuisbios.
Op het moment is de setup nogal rommelig, en de kamer waar alles staat durf ik bijna niet te posten
De setup behelst nu een Hitachi PJ-LC9 Beamer waaraan mijn PC, DVD speler, en XBOX gekoppeld is:
Helaas is het uitrolscherm dat erbij zat niet 16:9, de beamer is dit native wel. Maar toch projecteerd t wel mooier dan op de muur.
Het geluid wordt nu nog verzorgt door een sony STR KSL5.
Maar voor het geluid heb ik grootse plannen
2 weken geleden surfde ik wat rond op marktplaats en kwam een setje jamo's D590 Black tegen.

Na deze opgehaald en aangesloten te hebben was ik wel erg tevreden met het geluid dat eruit kwam. Maar toch was er iets niet helemaal in orde.
Wat er mist, is een versterker/reciever die ook echt overweg kan met deze dingen. Aangesloten aan een Aiwa av-x100 brengt toch de beperkingen naar boven van deze reciever. Er moet dus wat nieuws voor in de plaats komen.
Ik zit zelf te denken aan een Pioneer vsx 1016. Naar wat ik er allemaal over heb kunnen vinden/lezen schijnt het geluid dik in orde te zijn, en beschikt de vsx 1016 over genoeg vermogen om iig de D590's aan te sturen.
De D590's wil ik gebruiken als frontspeakers. Als backspeakers heb ik nog een setje Jamo Studio 180's staan.
Centerspeaker etc. moet ik gaandeweg nog wat voor zoeken. Maar aangezien ik geen haast heb denk ik dat ik over een tijdje wel weer iets moois op de kop kan tikken.
Als ik alles compleet heb, moet de hele handel in de hobby kamer flink op de schop zodat alle apparatuur een beetje fatsoenlijk staat. Want op 'tmoment is t een grote bende