1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955
Verwijderd
DJKroon schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:37:
Met de kerst eindelijk m'n 42 cm tv en JBL home cinema vervangen.
M'n nieuwe speelgoed is een Samsung 81 CM Lcd en Pioneer 5.1 receiver.
[afbeelding]
Ik vind het opzich niet slecht. Hd kabel voor xbox is al onderweg, dus ik ga heerlijk genieten in mn bed
Draai je dan ook wel eens meerkanaals muziek (SACD, DVD-A)? Zelf heb ik ook twee 603 S3's voor staan en twee 602.5 S3's achter, maar ik ga over een paar maand verhuizen en zit er ook aan te denken de beide 602.5's te vervangen door twee kleinere 601's. Niet omdat de de 602.5's me niet bevallen maar mijn vriendin vindt vier vloerstaanders eigenlijk iets teveel van het goede in de woonkamer en ik kan haar ook niet helemaal ongelijk geven.xdc schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:27:
[...]
wat betreft het 1ste , 602 heb ik achter gehad , maar die moesten op speakerstands welke ruimte inneemt deze zijn verhuist naar de pc![]()
toen een setje 600 gehaald en die op de muur geschroefd met vogelspeaker muursteunen/hang.
En ik moet zeggen ben tevreden er over.
[...]
ja klopt , ik stel de rears gewoon iets harder in op de versterker +4 tov de fronts
(met DB meter )
en zo kunnen ze worden opgehangen , (scheelt weer ruimte)
En geluidskwaliteit heeft voor mijn gevoel er weinig van te lijden , heb immers voorheen 602 gedraaid
mijnsinziens dus overbodig.
De 601's wil ik dan in de boekenkast achter de bank zetten zodat ik in feite zelfde opstelling als nu heb maar dan fysiek minder aanwezig. Alleen vraag ik me af of dat niet teveel van invloed is op meerkanaals muziek (met films verwacht ik niet echt noemenswaardig verschil). In feite zijn de 601's hetzelfde als de 602.5's, beide 165mm drivers, alleen heeft de 602.5 een veel groter basklankkast. Maar dat laatste verwacht ik grotendeels op te vangen met m'n net nieuwe ASW650. Jij hebt dus niet een echte achteruitgang ervaren qua beleving toen je de rears verving door ietwat kleinere begrijp ik?
Zijn er hier sowieso mensen met goede of slechte ervaringen bookshelfs ook écht in een bookshelf te plaatsen? Omdat de speakers dan niet zo vrij staan ben ik een beetje bang dat het geluid een stuk minder wordt, of zal dat meevallen? (ik kan het helaas niet testen met floorstanders in de boekenkast

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
ik heb geen tv geen radio geen playstation3 helemaal nix in me slaapkamer...DJKroon schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:37:
Met de kerst eindelijk m'n 42 cm tv en JBL home cinema vervangen.
M'n nieuwe speelgoed is een Samsung 81 CM Lcd en Pioneer 5.1 receiver.
Ik vind het opzich niet slecht. Hd kabel voor xbox is al onderweg, dus ik ga heerlijk genieten in mn bed
maar ik kan toch oh zo heerlijk genieten in bed,hahaha
Toeval wil dat ik sinds een tijdje m'n Logitech-set op de sub na heb vervangen door een bescheiden center en twee boekenplank-luidsprekers in de boekenkast, en ik ben eigenlijk zeer tevreden met de opstelling nu, even afgezien van het feit dat ik een andere sub toch wel noodzakelijk vind.Abbadon schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:41:
Zijn er hier sowieso mensen met goede of slechte ervaringen bookshelfs ook écht in een bookshelf te plaatsen? Omdat de speakers dan niet zo vrij staan ben ik een beetje bang dat het geluid een stuk minder wordt, of zal dat meevallen? (ik kan het helaas niet testen met floorstanders in de boekenkast)
Zal morgen nog even wat foto's maken; sinds de vorige foto's is er het een en ander veranderd in mijn huiskamer.
Volgens mij als je je 602.5 speakers tegen de muur aan zet krijg je het zelfde effect. De 601 is het zelfde als de 602.5, maar met een iets zwakkere magneet voor de 601. Vraag aan de dealer of je thuis t verschil mag beluisteren.Abbadon schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:41:
[...]
Zijn er hier sowieso mensen met goede of slechte ervaringen bookshelfs ook écht in een bookshelf te plaatsen? Omdat de speakers dan niet zo vrij staan ben ik een beetje bang dat het geluid een stuk minder wordt, of zal dat meevallen? (ik kan het helaas niet testen met floorstanders in de boekenkast)
Verwijderd
Even terzake: Heb je al iemand voor die 602.5?? Ik sta dan namelijk wel te trappelen om ze van je over te kopen (als ze tenminste black-ash zijn)Abbadon schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:41:
[...]
Draai je dan ook wel eens meerkanaals muziek (SACD, DVD-A)? Zelf heb ik ook twee 603 S3's voor staan en twee 602.5 S3's achter, maar ik ga over een paar maand verhuizen en zit er ook aan te denken de beide 602.5's te vervangen door twee kleinere 601's. Niet omdat de de 602.5's me niet bevallen maar mijn vriendin vindt vier vloerstaanders eigenlijk iets teveel van het goede in de woonkamer en ik kan haar ook niet helemaal ongelijk geven.
Even over je vraag. Ik heb nu de 602's van m'n pa die hij eerst als rears gebruikte. Dat was toen al geweldig met de 603's voor en 602 achter. Nu staan dus de 603's achter en 604's voor maar dat is toch wel weer veel mooier hoor. Wat een power heb je dan extra en het klinkt allemaal veel voller. Je moet het natuurlijk zelf horen want ik kan het niet omschrijven.
Voor mij geldt meer = beter maar natuurlijk zal de combinatie 603-600 ook heerlijk klinken maar ik kan me niet voorstellen dat het een vooruitgang is
We zetten in eerste instantie ook eerst alles 1-op-1 over, misschien vindt m'n vriendin het dan tóch wel meevallen in de nieuwe grotere woonkamer waar sowieso minder spullen komen te staan (onze computers staan nu ook in de woonkamer, dus het is nogal druk) en mogen de 602.5's blijven staan. Zo niet, dan maar kleinere, concessies zul je altijd moeten maken
Verwijderd
Het zijn ook mooie speakers dus zou zonde zijn. Geen black ash dus dan hoef ik ze sowieso niet. Mijn vriendin accepteert alleen maar zwart haha. Dan zoek ik lekker verder naar 603's en gaan mijn 602's naar de rearsAbbadon schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:39:
De 602.5's, Calvados dus geen Black Ash, doe ik niet weg. Heb in ons nieuwe huis, waar we over dik 5 maanden in kunnen, straks een eigen hobbykamer waar ze komen te staan, heb ik ook wat geluid bij m'n computer.
We zetten in eerste instantie ook eerst alles 1-op-1 over, misschien vindt m'n vriendin het dan tóch wel meevallen in de nieuwe grotere woonkamer waar sowieso minder spullen komen te staan (onze computers staan nu ook in de woonkamer, dus het is nogal druk) en mogen de 602.5's blijven staan. Zo niet, dan maar kleinere, concessies zul je altijd moeten maken
Stakke setup zo hoor, erg niceJTB81 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:16:
[...]
Bij deze de beloofde foto's:
[afbeelding]
overzicht van de woonkamer met LCD en mediacenter (vergeten display uit te zetten)
[afbeelding]
overzicht van de achterkant met audio-rek

De rest van m'n setup is hier te vinden.
Use the Search Luke...
ik draai voornamelijk films in 5.1 , en muziek in stereo modus .Abbadon schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:41:
[...]
Draai je dan ook wel eens meerkanaals muziek (SACD, DVD-A)? Zelf heb ik ook twee 603 S3's voor staan en twee 602.5 S3's achter, maar ik ga over een paar maand verhuizen en zit er ook aan te denken de beide 602.5's te vervangen door twee kleinere 601's. Niet omdat de de 602.5's me niet bevallen maar mijn vriendin vindt vier vloerstaanders eigenlijk iets teveel van het goede in de woonkamer en ik kan haar ook niet helemaal ongelijk geven.
De 601's wil ik dan in de boekenkast achter de bank zetten zodat ik in feite zelfde opstelling als nu heb maar dan fysiek minder aanwezig. Alleen vraag ik me af of dat niet teveel van invloed is op meerkanaals muziek (met films verwacht ik niet echt noemenswaardig verschil). In feite zijn de 601's hetzelfde als de 602.5's, beide 165mm drivers, alleen heeft de 602.5 een veel groter basklankkast. Maar dat laatste verwacht ik grotendeels op te vangen met m'n net nieuwe ASW650. Jij hebt dus niet een echte achteruitgang ervaren qua beleving toen je de rears verving door ietwat kleinere begrijp ik?
bij films stoort het me helemaal niet dat de rears kleiner zijn.
als je alles goed afregelt in de receiver , met db meter , lukt alles best volgens mij.
De klankkleur is immers hetzelfde. De bas kan worden opgevangen door de sub.
Maar ik vind de 603 soms sowieso al een beetje boemerig. ik heb de baspoorten dan ook dichtgemaakt met de bijgeleverde schuimpluggen.
Wat betreft de speakers dicht tegen de muur aanzetten , nu hangen mijn 600 speakers tegen de muur. maar er zit bij deze speakers dan ook geen gat aan de achterkant zoals bij de 602,'s.
Dichterbij de muur , zou meer bas betekenen ?
Kortom ik ervaar weinig verschil , de 600 achter volstaat voor mij ,
slimmehotspot.nl
Ik heb de Pioneer VSX-415.Jornjur schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:16:
Welke Pioneer Receiver heb je en hoe bevalt hij? Ik zit erg te twijvelen tussen Pioneer & Denon
Ik moet zeggen dat hij heel mooi geluid geeft op satellietboxen van sony.
Jammer genoeg moet k nog ff sparen voor active subwoofer, maar ondanks dat ik die mis goed geluid!
Vergeleken met de JBL e350 (volgens mij) wat ik had, veel meer opties.
Ik zat ook te twijfelen tussen een Denon of een JVC versterker, maar ik heb tot nu toe geen spijt.
@ Smieg, Ow, en of ik dat heb
[ Voor 17% gewijzigd door DJKroon op 29-12-2006 12:56 . Reden: geen halve berichten natuurlijk! ]
1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955
Verwijderd
Zonde van je geld, dat ding is maar vga of wel je heb super grote pixels en bij 16/9 maar een resolutie van 640 x 360. Geloof me maar dat is echt blokerig.TomSwinnen schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:34:
[...]
Toch wel, het is dan ook m'n eerste en het beestje kost me maar 200 euro. Het is ook niet meer van de jongste.
Ga hem volgende week ophalen.
Voor € 250,- heb je een 900lumen XGA video projector met een contrast van 300:1 die ook nog nieuw is gemaakt door mij. Zoek eens op marktplaats onder de naam DVS of adverteenaam Ruud. Of maak op http://www.dvs-almere.nl/ een afspraak.

Deze mooie kast zag ik bij een computerwinkel staan voor slechts 49,95! Voor die prijs kon ik 'm niet laten staan, en de overige onderdelen om erin te stoppen had ik al! Ik heb er alleen nog een windows mediacenter afstandsbediening bijgekocht.
De kast is een GreenPower GL-1C. Helaas (vreemd genoeg, zijn ze failliet?) is er niets over te vinden op internet. Ik vind de buitenkant erg mooi, vooral
het zwarte acryl-strookje met daarin de power/reset buttons en de cardreader sloten met front-aansluiting voor USB, FireWire en audio.

De binnenkant van de kast. Een zee van ruimte, zo lijkt het! Geen scherpe kantjes, en een tweetal meegeleverde fans.

De voeding moet *intern* ingebouwd worden, in de ruimte links van de drivebay. Deze aparte oplossing ben ik nog niet eerder tegengekomen. Mijn voeding heeft een aan-uit schakelaar, die nu dus niet meer extern bedienbaar is (zonder mod). De lucht van de PSU wordt in de smalle ruimte aan de linkerkant van de kast geblazen, waar deze aan de achterkant van de kast weer eruit kan. Aan de achterkant kan hier nog een 6cm fan gemonteerd worden.
Verder is er ruimte voor een full ATX moederbord. Een standaard IO-shield is meegeleverd.

De handleiding bestaat uit wel 2 frommelige A4tjes. Nou ja, niet dat we die nodig hebben..

Na een uurtje ijverig monteren zit alles in de kast. Weinig bijzonders aan, behalve dat er *heel* *veel* kabelbomen weg zijn te werken. Dit komt vooral dankzij de Zalman voeding, die wel erg veel en erg lange kabels heeft. HDD en DVD-Rom heb ik maar via 1 rounded IDE-kabel aangesloten, om zo te voorkomen dat er *nog* meer kabels in de kast rondslingeren. Echt heel netjes is de kabelzooi niet, en dan heb ik het merendeel nog weg kunnen stoppen in de smalle ruimte rechts van de drivebay.
Wat zit er allemaal in:
- Mobo: Asus P4P800 SE
- CPU : Pentium-M 735 1.73Ghz @ 2.4Ghz op een CT-479 CPU-adapter (200Mhz FSB x12)
- GPU : Geforce 7600GS
- PSU : Zalman 400W silent
- MEM : 2 * 256MB PC3200 DDR Kingston ValueRam
- DVD : LiteOn 16x
- NIC : Intel EtherExpress 100Mbit (de onboard NIC houdt niet van overclocken)

Houston, we have lift-off! Nu zie je ook dat de DVD-drive voorzien is van een mooi alu plaatje. Dit zat bij de kast meegeleverd. Om dit te monteren moest ik van een bestaande DVD-drive het frontje verwijderen, en deze erop plakken met het meegeleverde plakstripje. Mijn stokoude creative 6x drive had helaas een te breed laatje, maar een wat nieuwere 16x LiteOn bood soelaas.

In de kast zit ook nog een mooi VFD display, via USB aangestuurd. Pas nadat de meegeleverde drivers handmatig aan het juiste 'unknown device' in windows gekoppeld zijn, komt er leven in. Maar dan heb je ook wat! Standaard kun je diverse dingen op het display laten zien zoals system info, media information, en nog wat niet zo bijster interessante dingetjes. Zelf ben ik voor de Graphical Equalizer gaan. Deze produceert .. een grafische equalizer, meebewegend op het geluid. Kinky!

En zie hier.. op mijn Loewe TV aangesloten via de s-video aansluiting van mijn Geforce 7600GS kaartje.

h264 720p filmpje op TV. Op deze foto zie je het niet (veel ruis, dankzij het fototoestel), maar op TV geeft dit een lekker strak beeld. Ook al komt de TV zelf niet verder dan 800x600, maar de superheldere beeldbuis maakt hier veel goed.
I mentioned it once, but I think I got away with it.

Mooi hoor
http://www.computerland.n...=beschrijving&prodid=3461brama schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:12:
Deze mooie kast zag ik bij een computerwinkel staan voor slechts 49,95!
Ik herkende 'm
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Kijk aan een echte IKEA kenner. Is zeker een ideale kast die journalist omdat ie makkelijk uit te breiden is en behoorlijk stabiel is. Wat wel fijn is als je voor een paar duizend euro aan spullen erin hebt staan. Ik wil in de toekomst alleen nog andere Front-speakers. Dat worden B&W's of Totems denk ik. Maar het geld is op, dus eerst maar effe sparen weer.Silentpuma schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:23:
[...]
Stakke setup zo hoor, erg niceZeker die Journalist kastenwand is erg mooi zo, heb ze zelf ook
Mijn eerste idee was ze ook zo neer te zetten, wat uiteindelijk niet ging wegens ruimtegebrek..
Dus dan maar zo:
[afbeelding]
De rest van m'n setup is hier te vinden.
Succes met uitbreiden, JOURNALIST is uit de collectieVerwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:50:
[...]
Kijk aan een echte IKEA kenner. Is zeker een ideale kast die journalist omdat ie makkelijk uit te breiden is en behoorlijk stabiel is. Wat wel fijn is als je voor een paar duizend euro aan spullen erin hebt staan. Ik wil in de toekomst alleen nog andere Front-speakers. Dat worden B&W's of Totems denk ik. Maar het geld is op, dus eerst maar effe sparen weer.
Totems zijn gave luidsprekers. Ik ben zelf erg gecharmeerd van het merk op zich en dan met name de Mani-2. Ik heb ze naast mijn luidsprekers gehad en het laag is overweldigend. Mijn beestjes vond ik echter wel fijner, het midden was beter en het hoog ook, maar dat ontliep elkaar veel minder.
Ik heb ook weer wat foto's overigens (en webspace, niet onbelangrijk!

De huidige set. Van top tot teen: CDX2 CD-speler, NAC112x voorversterker en NAP200 eindversterker.

Nogmaals, uit een andere hoek. Helaas is niet te zien dat de displays branden, dat kreeg ik er niet netjes op.

Zo staat het er momenteel bij, helaas zonder rek. Absoluut de volgende stap, dit is ook geen gezicht. Helaas is een Fraim erg duur.

Totaalplaatje vanaf de luisterpositie. Ik ben van plan de kast ertussenuit te halen en daar een groot schilderij tussen te hangen (geen glazen lijst), dan speelt het waarschijnlijk nog wat beter.

En nog even een kleien close-up van de woofer, met mijn hand
Ik heb geen standaard stands, die zijn ruk. De Sigs geven zo veel laag dat dat lullige standje het gewoon niet goed kan verwerken. Het beeld dat ze met Partington Heavi-2's geven (hogere variant overigens) is VEEL beter.
Music Addicted
Verwijderd
Hmm ik geloof toch echt dat ik de witte variant heb? haha, maar je hebt helemaal gelijk maar als ex-ikea medewerker is er in geval van nood altijd nog wel e.e.a. te bestellen. Daarnaast heb ik in de kelder nog een hele zooi van deze serie staan, mocht ik ooit verhuizen.Boekster schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:13:
[...]
Succes met uitbreiden, JOURNALIST is uit de collectieHetgeen water nog is is dan ook het laatste. En het overgrote deel is er al niet meer in eiken, zoals jij het hebt staan.
Totems zijn gave luidsprekers. Ik ben zelf erg gecharmeerd van het merk op zich en dan met name de Mani-2. Ik heb ze naast mijn luidsprekers gehad en het laag is overweldigend. Mijn beestjes vond ik echter wel fijner, het midden was beter en het hoog ook, maar dat ontliep elkaar veel minder.
Mooie speakers die je hebt! Ja de totems, helaas zijn ze verschrikkelijk duur, maar ja, ze klinken dan ook wel verschrikkelijk goed en de combinatie totem-denon is een zeer goeie vind ik persoonlijk.
Dat is 'm inderdaad. Beetje groot, maar erg lekker
Verwijderd
Die wil ik ook wel erg graag hebben, helaas is de dichtsbijzijnde vestiging een uur enkele reis en ze sturen nix op heb ik net gevraagd. Weet iemand of deze kast nog ergens te koop is, ik wil em echt graag hebben.brama schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:51:
[...]
Dat is 'm inderdaad. Beetje groot, maar erg lekker
Ik geloof dat ik 2 foto's door elkaar gooiVerwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:41:
[...]
Hmm ik geloof toch echt dat ik de witte variant heb? haha, maar je hebt helemaal gelijk maar als ex-ikea medewerker is er in geval van nood altijd nog wel e.e.a. te bestellen. Daarnaast heb ik in de kelder nog een hele zooi van deze serie staan, mocht ik ooit verhuizen.
Mooie speakers die je hebt! Ja de totems, helaas zijn ze verschrikkelijk duur, maar ja, ze klinken dan ook wel verschrikkelijk goed en de combinatie totem-denon is een zeer goeie vind ik persoonlijk.
Totems zijn erg mooie luidsprekers. Ik heb ze nooit op Denon gehoord. Wel op Arcam, Densen, Rega en Naim. Vooral de laatste is ook een beproefde combinatie
Music Addicted
Verwijderd
@ BoeksterBoekster schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:13:
[...]
Succes met uitbreiden, JOURNALIST is uit de collectieHetgeen water nog is is dan ook het laatste. En het overgrote deel is er al niet meer in eiken, zoals jij het hebt staan.
Ik heb ook weer wat foto's overigens (en webspace, niet onbelangrijk!)
[afbeelding]
De huidige set. Van top tot teen: CDX2 CD-speler, NAC112x voorversterker en NAP200 eindversterker.
[afbeelding]
Nogmaals, uit een andere hoek. Helaas is niet te zien dat de displays branden, dat kreeg ik er niet netjes op.
[afbeelding]
Zo staat het er momenteel bij, helaas zonder rek. Absoluut de volgende stap, dit is ook geen gezicht. Helaas is een Fraim erg duur.
[afbeelding]
Totaalplaatje vanaf de luisterpositie. Ik ben van plan de kast ertussenuit te halen en daar een groot schilderij tussen te hangen (geen glazen lijst), dan speelt het waarschijnlijk nog wat beter.
[afbeelding]
En nog even een kleien close-up van de woofer, met mijn hand. Oudere foto, staan ze ook op een andere plek
Ik heb geen standaard stands, die zijn ruk. De Sigs geven zo veel laag dat dat lullige standje het gewoon niet goed kan verwerken. Het beeld dat ze met Partington Heavi-2's geven (hogere variant overigens) is VEEL beter.
Wat een straf voor jou om zo zo'n set thuis te hebben staan he
Mvg L.E
Verwijderd
Gaat ook niet via Cos dan maar via de koopjeshoek waar ik de laaste jaren gewerkt heb ik heerlen, haha. Maar ik heb totems ook op rega gehoord en als ik het me goed herrinner was dit een buizen set en klonk dit rampzalig. Hele stukken laag werden gewoon niet weergegeven. En de man van de audio zaak was zo ontroerd door de mooie klanken. En ik kende het stuk toevallig en zat de hele tijd mijn schouders op te halen. Aan de speakers lag het niet want bij mijn pa thuis op de denon-totem combinatie waren de lage tonen van de acoustische contrabas er toch echt.Boekster schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:40:
[...]
Ik geloof dat ik 2 foto's door elkaar gooi. Maar ik wens je succes met eventueel extra bestellen, COS is eruit naar ik weet, dus aan de spullen komen is echt lastig. Aangezien ik nog bij IKEA werk kan ik wel redelijk meepraten
.
Totems zijn erg mooie luidsprekers. Ik heb ze nooit op Denon gehoord. Wel op Arcam, Densen, Rega en Naim. Vooral de laatste is ook een beproefde combinatie.
Als Heerlen nog in de koopjeshoek heeft, meenemen. In Delft mikken ze dat soort rommel vaak weg

Music Addicted
En waar is de home-cinema?Boekster schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:13:
[...]
En nog even een kleien close-up van de woofer, met mijn hand. Oudere foto, staan ze ook op een andere plek
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Prachtig spul om te zien, maar het schreeuwt om een fatsoenlijke afstandsbediening ipv een aftands plastic 'Made in China' OEM gevalBoekster schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:13:
.... spulletjes ....
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Ik zie idd dat ik me vergist heb, was dus geen rega, maar wel iets van buizen. Sowieso niet echt een top combi geloof ik totem met buizen.Boekster schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 16:05:
Rega en buizen? Moet toch niet veel gekker worden in deze wereld
Als Heerlen nog in de koopjeshoek heeft, meenemen. In Delft mikken ze dat soort rommel vaak weg
Ik had eerder als eens gebeld naar precies die winkel om te vragen of ze er nog eentje hadden. Toen zeiden ze nee, dus heb ik zelf ook op internet gezocht naar leveranciers. Maar er is echt helemaal *niets* van die fabrikant te vinden. Enige referenties die ik vond was deze:Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:29:
[...]
Die wil ik ook wel erg graag hebben, helaas is de dichtsbijzijnde vestiging een uur enkele reis en ze sturen nix op heb ik net gevraagd. Weet iemand of deze kast nog ergens te koop is, ik wil em echt graag hebben.
http://www.casejunkies.com/index.php?upn=020006&case=653
(die 'm meteen gepimpt heeft zoals van die gastjes die een opel corsaatje helemaal opleuken met te grote spoilers en wielen die een hummer niet zouden misstaan

@edit: Als je *niet* op greenpower "gl-1c" zoekt maar op "gl-1c" htpc @ google, dan vind je deze link: http://www.greenpower.com.tw/htpc.htm - misschien hebben zij een lijstje met importeurs die meer weten..
[ Voor 11% gewijzigd door brama op 29-12-2006 17:51 ]
Verwijderd
Ik wist dat de vraag zou komen. Er zit geen cinema bij
Dat is inderdaad hetgeen waar de gemiddelde Naim-eigenaar zich aan ergert jaExirion schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 16:35:
[...]
Prachtig spul om te zien, maar het schreeuwt om een fatsoenlijke afstandsbediening ipv een aftands plastic 'Made in China' OEM geval
Music Addicted
Arcam is net zo'n grote ramp wat afstandsbedieningen betreftBoekster schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 18:07:
Dat is inderdaad hetgeen waar de gemiddelde Naim-eigenaar zich aan ergert ja
Hij is absoluut niet scleht hoor, hij ziet er alleen niet uitExirion schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 18:24:
[...]
Arcam is net zo'n grote ramp wat afstandsbedieningen betreftWaarom geef je niet een paar tientjes uit voor een betere? Kijk maar eens rond naar de Philips RU760/SRU7060 en SRU9600. Ik heb ze allebei en dat werkt erg fijn en ziet er een stuk beter uit
Music Addicted
heb ze een mail gestuurd.brama schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:14:
[...]
Ik had eerder als eens gebeld naar precies die winkel om te vragen of ze er nog eentje hadden. Toen zeiden ze nee, dus heb ik zelf ook op internet gezocht naar leveranciers. Maar er is echt helemaal *niets* van die fabrikant te vinden. Enige referenties die ik vond was deze:
http://www.casejunkies.com/index.php?upn=020006&case=653
(die 'm meteen gepimpt heeft zoals van die gastjes die een opel corsaatje helemaal opleuken met te grote spoilers en wielen die een hummer niet zouden misstaan)
@edit: Als je *niet* op greenpower "gl-1c" zoekt maar op "gl-1c" htpc @ google, dan vind je deze link: http://www.greenpower.com.tw/htpc.htm - misschien hebben zij een lijstje met importeurs die meer weten..
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Voor het geld is het denk ik wel een leuk ding, want hij is erg goedkoop. Toen ik zelf pas een receiver ging kopen heb ik ook naar Pioneer gekeken: de 416, 516 en de 916. Vooral de 916 heeft hele leuke features, maar kwalitatief lijkt deze niet beter te zijn dan de 416 of 516. Alle drie hebben een fan om de binnenkant koel te houden, wat voor mij reden was om voor een ander merk te kiezen. Is het geluid storend voor jou of is de fan niet meer hoorbaar als je muziek of een film op hebt staan?DJKroon schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:49:
Ik heb de Pioneer VSX-415.
Ik heb trouwens uiteindelijk bij Correct een Sony uit een oude voorraad voor 250 euro gekocht, de STR-DB795 (uit de QS reeks). Deze straalt zowel aan de buitenkant als de binnenkant meer kwaliteit uit dan alle andere receivers uit deze prijsklasse die ik gezien heb.
Het is me nu ook gelukt om het op de native resolutie werkende te krijgen met perfecte pixel overeenkomst, echter de resolutie is niet 16:9 maar 4:3. Als ik in windows naar foto's kijk klopt er een f*ck (pardon my french) van de verhoudingen.
Wat ik me nu dus afvraag is of ik windows voor de gek kan houden zodat deze de juiste verhoudingen weergeeft op mijn 16:9 plasma..
Iemand van de HTPC bezitters die hier ervaring mee heeft?
Ik heb zelf een Pioneer VSX-D712 gehad. Was ook goedkoop, maar dat bleek ook aan alles. Op zich zag het er wel aardig uit, maar het geluid was er ook naar. Misschien heb ik moeilijke speakers (zijn ook niet zo duur ;-), maar met de oude sony versterker die ik zelf gereviseerd heb en er weer aan heb hangen, klinkt het echt stukken beter. En dat is een versterker uit 1980..evEndzhar schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:57:
[...]
Voor het geld is het denk ik wel een leuk ding, want hij is erg goedkoop. Toen ik zelf pas een receiver ging kopen heb ik ook naar Pioneer gekeken: de 416, 516 en de 916. Vooral de 916 heeft hele leuke features, maar kwalitatief lijkt deze niet beter te zijn dan de 416 of 516. Alle drie hebben een fan om de binnenkant koel te houden, wat voor mij reden was om voor een ander merk te kiezen. Is het geluid storend voor jou of is de fan niet meer hoorbaar als je muziek of een film op hebt staan?
In die pioneer zat ook een fan, maar die heb ik nooit gehoord. Dat was het probleem dus niet. Maar goed, een versterker die claimt 5x100 Watt te zijn (volgens een of andere vage marketing formule), had lullig kleine elcootjes om bijv. de bassen goed te laten klinken.
Misschien dat powerstrip mogelijkheden biedt om pixel vorm ofzo aan te passen (hebben deze plasma's niet een rechthoekige pixel?)
Met Nvidia kaarten kan je in elk geval zonder Powerstrip "geavanceerde timings" instellen in je driverproperties. Ik weet dat men via deze timings op een 16:9 crt-bak een anamorphisch signaal kunnen sturen zodat je ook breedbeeld signaal hebt.
Succes ermee.
Staat de plasma wel goed ingesteld? Je weet dat er verschillende soorten opzitten zoals juist, wide, 4:3, 16:9 en verschillende zoom. Misschien staat die niet juist ingesteld. Je moet namelijk voor elk apparaat wat je aansluit alles instellen. Heb ik ook moeten doen met mijn Denon en digi kastje. Zodra je namelijk wisselt naar het av kanaal of HDMI dan moet je wel je plasma inregelen.darkshadow83 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 21:35:
Ik loop nu al twee dagen met mijn Panasonic TH-42PV45EH te stoeien. Ik wil hem dus aan mijn media center pc aansluiten met de best mogelijke beeldkwaliteit. Nu lijkt me het beste als ik me houd aan de native resolutie van het scherm (1024x768) zodat de tv niet hoeft te up/downscalen.
Het is me nu ook gelukt om het op de native resolutie werkende te krijgen met perfecte pixel overeenkomst, echter de resolutie is niet 16:9 maar 4:3. Als ik in windows naar foto's kijk klopt er een f*ck (pardon my french) van de verhoudingen.
Wat ik me nu dus afvraag is of ik windows voor de gek kan houden zodat deze de juiste verhoudingen weergeeft op mijn 16:9 plasma..
Iemand van de HTPC bezitters die hier ervaring mee heeft?
Tis een tip. Heb zelf ook een panasonic dus vandaar.
Deze heb ik gisteren besteld. Ze zullen volgende week aankomen.
Ik weet niet of iemand hier actieve monitors gebruikt in zijn home setup?
Ben eens benieuwd. Het is wel wat prijzig natuurlijk
Mijn B&W 602's heb ik aan mijn vader gegeven. Zeer goede speakers maar ik heb wat beters nodig voor mijn muziek/postproductie. Een eenmaal je pro nearfields hoort wil je niets anders
Tenzij je graag naar warme klank luistert.
De dynaudios zijn actief dus geen versterker nodig.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Ik vermoed dat je ze hebt gekocht zonder er eerst naar te luisteren, en zoniet dan begrijp ik nogsteeds niet hoe je ze hebt kunnen kopen. Monitoren (nearfields) zijn bedoeld voor een studio waar je dichtbij de speakers zit. Zulke dingen moet je niet in een normale luisterruimte (huiskamer) neerzetten. Zijn ze niet voor bedoeld.multipasser schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 01:59:
http://www.dynaudioacoust...680&AjrNws=663&AjrNwsPg=1
Deze heb ik gisteren besteld. Ze zullen volgende week aankomen.
Ben eens benieuwd. Het is wel wat prijzig natuurlijk
Mijn B&W 602's heb ik aan mijn vader gegeven. Zeer goede speakers maar ik heb wat beters nodig voor mijn muziek/postproductie. Een eenmaal je pro nearfields hoort wil je niets anders
Tenzij je graag naar warme klank luistert.
De dynaudios zijn actief dus geen versterker nodig.
Zit er ook sinds mee te klooien... 4:3 gaat perfect via de VGA aansluiting maar ik kan ook nog geen 16:9 resolutie instellen. Voor die tijd heeft het geen zin om met instellingen op de TV te kloten lijkt me om vervorming te voorkomen.darkshadow83 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 21:35:Het is me nu ook gelukt om het op de native resolutie werkende te krijgen met perfecte pixel overeenkomst, echter de resolutie is niet 16:9 maar 4:3. Als ik in windows naar foto's kijk klopt er een f*ck (pardon my french) van de verhoudingen.
Zodra ik het weet hoor je het!
Nope, nog nooit gehoord. Maar ik weet dat ze goed zijn. Ik heb ze ook gekocht voor studio werk hé, muziek/postproductie. Maar een filmpje meepikken kan ook en je zal elk geluid horen wat op de dvd staatExirion schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 02:03:
[...]
Ik vermoed dat je ze hebt gekocht zonder er eerst naar te luisteren, en zoniet dan begrijp ik nogsteeds niet hoe je ze hebt kunnen kopen. Monitoren (nearfields) zijn bedoeld voor een studio waar je dichtbij de speakers zit. Zulke dingen moet je niet in een normale luisterruimte (huiskamer) neerzetten. Zijn ze niet voor bedoeld.
Zolang je er met je neus bovenop zitmultipasser schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 03:14:
[...]
Maar een filmpje meepikken kan ook en je zal elk geluid horen wat op de dvd staat
Je zult mij niet horen zeggen dat het slechte luidsprekers zijn, integendeel! Echter is het gebruik van deze in een huiskamer-setup (meter of 3 afstand) net zo af te raden als het gebruik van bijvoorbeeld jouw 602's als nearfield (afstand van wat is het? een meter?). Ze zullen het prima doen, maar niet zo goed als de ander
Beide prima luidsprekers, redelijk dezelfde (prijs)klasse ook waarschijnlijk, maar ontwikkeld voor een ander doel.
Mijn advies? B&W's in de huiskamer zetten en de Dynaudio's aan je werkplek. Heb je het allebei
My point exactly. Een monitor klinkt gewoon niet in een normale ruimte op een normale luisterafstand. En dan kunnen ze nog zo werelds goed zijn, maar je misbruikt ze eigenlijk. En het is zonde voor het geldRazorfist schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 12:45:
Echter is het gebruik van deze in een huiskamer-setup (meter of 3 afstand) net zo af te raden als het gebruik van bijvoorbeeld jouw 602's als nearfield (afstand van wat is het? een meter?). Ze zullen het prima doen, maar niet zo goed als de ander
Bw's zijn 500euro per paar. Dyn's 1100.
Jullie overdrijven met het nearfield gegeven. Als ze op 3 meter niet meer goed klinken.
Bij sommige studio's staan ze 3 meter ver, zeker als een gigantische mixer tussen staat
Maar ze kopen enkel voor 5.1 is absurd dat weet ik ook.
Trouwens de BW's zijn naar mijn vader gegaan. Ik moet nieuwe gaan halen
Wss ook terug BW.
Ik (en Exirion) trekken de lijn misschien ook wel heel strak inderdaad, en ze zullen echt niet rampzalig klinken hoormultipasser schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 15:28:
Bw's kosten de helft van de dynaudio's.
Bw's zijn 500euro per paar. Dyn's 1100.
Jullie overdrijven met het nearfield gegeven. Als ze op 3 meter niet meer goed klinken.
Bij sommige studio's staan ze 3 meter ver, zeker als een gigantische mixer tussen staat
Maar ze kopen enkel voor 5.1 is absurd dat weet ik ook.
Trouwens de BW's zijn naar mijn vader gegaan. Ik moet nieuwe gaan halen
Wss ook terug BW.
Maar wat je zegt, als je ze voor studiowerk gekocht hebt en daarnaast gebruikt om 'gewoon' te luisteren, 2 vliegen in een klap. Ik zou ze dan ook goed beluisteren in die situatie voor je overgaat tot het kopen van een nieuw paar B&W's of die wel echt nodig zijn (of die moeten heel ergens anders komen te staan)
Verwijderd
Ik heb hem net opgehaald in de Rijnstraat A'dam,erg mooie kast maar helaas net te diep(46cm) om hem in m'n audiomeubel neer te zetten

Maar dat is pas voor enkele jaren als mijn bankrekening terug positief is
Ik zou graag de custom ingebouwde BW's willen nemen omdat je die mooi kan inwerken in de muur, langs je LCD scherm. Maar ze zijn duur en klank is niet super, zeker als je de 6reeks gewoon bent

Middelste pootje van kastje is er later pas bijgekomen ivm gewicht hehe
het kastje bovenop met dat rode lichie is voor het versturen van het videosignaal naar de beamer, werkt iets slechter alstie in de kast staat.
TV
Dell W2600 (26") hangend aan muur (de beamer is voor het grote beeld)
Beamermeuk
B-Merk beamer hangt aan het plafond
Projecta SlimCinema (hangt tegen de muur, aan het plafond zonder beugels dus met extra lang zwart stuk
AV
Harman Kardon AV-Reciever 135
Harman Kardon DVD22
JBL 5.1
Pioneer DVR-433H (recorder + hdd 80GB)
Other
UPC Mediabox (toch noemenswaardig
X-Box (icm Mediacenter 30 gig aan MP3 plus opslag voor films en nog wat games)
Nintendo Wii
Apple iPod Nano 2GB (1G)
iDog
That's about it, foto's 'on request' hier....
[ Voor 24% gewijzigd door RiCk op 30-12-2006 20:05 ]
Tekst zegt veel, foto's meer!RiCk schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:26:
Hier onze opstelling
lap tekst
Oftewel, foto's altijd welkom
[ Voor 55% gewijzigd door Marcusso op 30-12-2006 19:31 ]
No Shame, only Fame!
RiCk schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:26:
Hier onze opstelling
LIJSTJE

EDIT:
PICS
ja erg mooi !
[ Voor 19% gewijzigd door xdc op 30-12-2006 20:23 ]
slimmehotspot.nl
JaJa de cam moet eerst opgeladen worden, maar ik wou jullie de specs niet onthoudenxdc schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:31:
[...]
dit topic heet post hier je 1 FOTOs en 2 je specs!
Slowchat
// bij deze foto's geplaatst!
[ Voor 5% gewijzigd door RiCk op 30-12-2006 20:03 ]

Nee, maar het beeld is gewoon goed verder.Kaj. schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:10:
Kon die projector niet worden omgedraaid? Nu zit je met een enorme keystone-correctie je beeld te vernachelen.
Als je em kwijt wilt en wil opsturen ben ik je man!Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:02:
[...]
Ik heb hem net opgehaald in de Rijnstraat A'dam,erg mooie kast maar helaas net te diep(46cm) om hem in m'n audiomeubel neer te zetten.
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Nope maar wel passieve, ik heb zelf een 5.1 opstelling volledig behringer 2031P in de huiskamer staan en het bevalt me beter dan wat er allemaal aan ander spul heeft gestaan.multipasser schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 01:59:
Ik heb tegenwoordig zowel in de studio/dj booth als bij de PC als in de woonkamer behringers staan. Voordeel is dat ze "geen drol" kosten maar ik ze persoonlijk heerlijk vind klinken (je moet er maar van houden om de hele dag naar een setje monitor speakers te kunnen luisteren). Overigens zijn de 2031P's geen perfecte monitor speakers, ze missen ietsje pietsje laag en hebben een bultje in het top mid.... maar als je dat weet en er rekening mee houd is er prima mee te werken (niet echt een issue voor HT gebruik overigens).
Ze klinken zeer goed, maar hebben niet zo'n neutrale klank.
Daarom voor Dynaudio gekozen.
Maar als je de HS50 en HS80 in je living zet met een goede midspeakers, dat killt menig duurdere setups. Ben er zeker van. Want er zijn veel merken die ontzettend duur zijn en geen bal presteren. Enkel omwillen van het mooie design. B&O comes to mind
Verwijderd
Ik doe hem niet weg want het is gewoon een erg mooie kast dus die krijgt wel een plekje ergens in huis.JTB81 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:13:
[...]
Als je em kwijt wilt en wil opsturen ben ik je man!
Ik vind wel dat de voeding op een rare plaats zit en denk er dan ook over om een voeding te slopen en deze in het "luchtkanaal" te bouwen.
Eerst wat avondpics, let niet op de muur, die wordt grijs
Wat staat er:
Samsung Le40M71B LCD tv, hangend aan Vogel muurbeugel
Xbox360 Gameconsole
logitech Z 5500 surroundset
Phillips DSR7005 sat receiver/HD recorder
Logitech Harmony 885 Universele RC
PC Athlon X2 4200 Dualcore PC
DVD's en muziek speel ik vanaf de PC, games van PC en Console
Zitafstand ongeveer 5 meter.
Het geheel bevalt me prima met uitzondering van het de logitech set, voor games werkt het super, films gaat ook wel maar vooral muziek valt me erg tegen.
Ik heb dus besloten het audiogedeelte wat op te krikken en daarom vandaag een denon avr-2307 receiver aangeschaft.
Het was mijn bedoeling hierna speakers aan te schaffen en ondertussen met de logitech speakers op de Denon receiver verder te gaan.
Helaas, streep door de rekening, voor zover ik kan zien gaat het niet lukken met de woofer, deze wordt via een soort data kabel aangestuurd vanuit de logitech unit. Jammer want ik ben erg benieuwd wat deze woofer doet aan zo'n receiver
Het zal dus nog ff gaan duren voordat ik mijn AVR-2307 kan gebruiken, of ik moet nog een oplossing voor de woofer vinden.
Anders maar eens zoeken naar een fatsoenlijke, betaalbare woofer. Ik heb mijn oog laten vallen op de JBL Northridge E250P. Er staan goeie recenties her en der en de prijs is ook redelijk. heb ze alleen nog niet gehoord.
Iemand hier toevallig ervaring met deze sub?
dat wastie, pics van upgrades en schilderklus zullen volgen
Edit: Gekut met resizen etc
[ Voor 17% gewijzigd door Bornin op 31-12-2006 00:53 ]
Non taken
Verwijderd
Jammer dat die Z5500 zo tegenvalt voor muziek...
Mocht je hem in de verkoop doen, DM me eventjes
Hmm, had ik nog niet aan gedacht eigenlijk maar nee, geen vreemde dingen meegemaakt als je doelt op schijffouten oid.SyS_ErroR schreef op zondag 31 december 2006 @ 02:09:
Gaat dat wel goed trouwens.. Die Z-5500 sub zo dicht bij je Xbxo360 & PC (bevatten beide hardeschijven he).. Lijkt me niet echt goed..
Jammer dat die Z5500 zo tegenvalt voor muziek...
Mocht je hem in de verkoop doen, DM me eventjes, ik ben wel geinteresseerd!
ennuh, zodra ik andere speakers heb gaat de Z-5500 naar de slaapkamer
Iemand hier misschien een idee hoe ik toch de Logitech woofer kan gebruiken met de Denon?
Tweakers genoeg zou je denken
Non taken
Verwijderd
smaak. luister zelf in een goed audio zaak als je ze wilt kopen.BlaCKErrOR schreef op zondag 31 december 2006 @ 11:39:
ik zie dat veel mensen een JBL 5.1 hebben. klinken die goed ?
Dat is volgens mij geen Le40M71B maar een M61B, de M71 heeft een glazen rand aan de onderkant net als de N71.bornin7ty2 schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:17:
Wat staat er:
Samsung Le40M71B LCD tv, hangend aan Vogel muurbeugel
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Vanwege de kabelbende? Op zich zit het ding nl. wel goed daar, lekker stil.. alleen jammer van de kabels. Misschien is zo'n voeding waar je de kabelbomen van los kan halen wel iets.Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:15:
[...]
Ik doe hem niet weg want het is gewoon een erg mooie kast dus die krijgt wel een plekje ergens in huis.
Ik vind wel dat de voeding op een rare plaats zit en denk er dan ook over om een voeding te slopen en deze in het "luchtkanaal" te bouwen.
Verwijderd
Zowel voor de kabelbende als voor de ruimte die niet benut wordt.brama schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:25:
[...]
Vanwege de kabelbende? Op zich zit het ding nl. wel goed daar, lekker stil.. alleen jammer van de kabels. Misschien is zo'n voeding waar je de kabelbomen van los kan halen wel iets.
Ik heb hier nog een Tagan 480 en de print is 11x14,5x7,5 en zou dus mooi passen,de kabels die ik niet ga gebruiken soldeer ik dan los.
Heb dus beslist om mijn fronts te houden en dan setje bij te kopen, ben dan gegaan voor de eltax symphony reeks. Nu zul je zien dat rechts achter de speaker nog op de grond staat maar dat word nog opgelost.
Nu foto`s zullen wel meer zeggen:
Nu krijg ik soms irritante strepen bij kijken van dvd, en pricies de subtitels die over het beeld lopen. Nu wou ik miss mijn scart vervangen door beter exemplaar (Nuja meten is weten e...).
Volgende zal een subwoofer of lcd zijn...
Reacties en oplossingen over de irri strepen zijn altijd welkom
voor zover mijn budget setje
Kreeg je deze strepen ook voordat je de center had? Probeer anders even de center een ander plekje te geven en de speakers beetje verder uit elkaar te zetten. Het kan zijn dat ze niet goed magnetisch zijn afgeschermd.Thomas.be schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:05:
Nu krijg ik soms irritante strepen bij kijken van dvd, en pricies de subtitels die over het beeld lopen. Nu wou ik miss mijn scart vervangen door beter exemplaar (Nuja meten is weten e...).
Reacties en oplossingen over de irri strepen zijn altijd welkom
voor zover mijn budget setje
Verwijderd
Heb je op die denon versterker geen preout zitten voor de sub? (om normaal een actieve sub op aan te sluiten...) Dan hang je de vijf boxen gewoon rechtstreeks aan de denonversterker en laat je het presub signaal uitkomen op je logitechsetje (nu zonder de 5 boxen op aan gesloten...) Als je echt de sub wil gebruiken versterkt door de denon kun je altijd eens op onderzoek gaan en je logitechwoofer uit elkaar halen (lees slopenbornin7ty2 schreef op zondag 31 december 2006 @ 09:08:
[...]
Hmm, had ik nog niet aan gedacht eigenlijk maar nee, geen vreemde dingen meegemaakt als je doelt op schijffouten oid.
ennuh, zodra ik andere speakers heb gaat de Z-5500 naar de slaapkamer![]()
Iemand hier misschien een idee hoe ik toch de Logitech woofer kan gebruiken met de Denon?
Tweakers genoeg zou je denken
succes! Mooie pics en toffe opstelling...
Preout zit er zeker op maar ik wil inderdaad de woofer door de Denon aan laten sturen. thanks voor de complimenten en de tip maar ik laat de woofer wel heelVerwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:15:
[...]
Heb je op die denon versterker geen preout zitten voor de sub? (om normaal een actieve sub op aan te sluiten...) Dan hang je de vijf boxen gewoon rechtstreeks aan de denonversterker en laat je het presub signaal uitkomen op je logitechsetje (nu zonder de 5 boxen op aan gesloten...) Als je echt de sub wil gebruiken versterkt door de denon kun je altijd eens op onderzoek gaan en je logitechwoofer uit elkaar halen (lees slopen) Heb hem zelf ook staan en zou persoonlijk laatste optie niet uittesten
![]()
succes! Mooie pics en toffe opstelling...
Non taken
Verwijderd
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Verwijderd
Ik ga niet al te vaak, ook al weer heel lang geleden, maar mijn mening is dat het geluid verkracht wordt door dat ze veeeeel te hard staan en te weinig bass.Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:43:
Ik heb even een vraagje aan de ECHTE audifielen tussen ons. Namelijk: wat vinden jullie nou van het geluid in een bioscoop. Bijvoorbeeld in de pathe bioscopen, daar hebben ze geen reciever met THX (heb ik mij weten te vertellen).En nog een vraagje: wat voor reciever/versterker gebruiken ze eigelijk in echte bioscopen? Want er hangen ongeveer 200 boxjes, in de grotere zalen. Maar ik wil vooral weten wat jullie van het geluid vinden.
Voor decoding worden volgens mij gewoon computers gebruikt, in plaats van receivers. Rechtstreeks na de decoding naar de eindversterkers (wat PA spul zal zijn) denk ik.
[ Voor 20% gewijzigd door Barry|IA op 01-01-2007 19:51 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Thuis is het geluid veel strakker en gedetailleerder. Ik had juist begrepen dat ze altijd van die hele zware multichannel versterkers gebruikten icm computers.
Een professionele installatie met THX-certificering is _duur_. Vele malen duurder dan jouw huisversterker, waar allerlei zaken bij komen kijken.Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:43:
Ik heb even een vraagje aan de ECHTE audifielen tussen ons. Namelijk: wat vinden jullie nou van het geluid in een bioscoop. Bijvoorbeeld in de pathe bioscopen, daar hebben ze geen reciever met THX (heb ik mij weten te vertellen).
Een bioscoop kan niet steeds in nieuwe technieken investeren; het heeft bijvoorbeeld heel lang geduurd voordat de Nieuwe Buitensocieteit hier in Zwolle overging op Dolby Digital, puur vanwege de kosten.
Ligt eraan. Afgezien van de manier van signaal lezen heeft een moderne bioscoop een decoder in huis om het signaal te splitsen in de verschillende kanalen, waarna die (eventueel via een digitale mengtafel en een stel DAC's) naar een clustertje versterkers gestuurd worden.En nog een vraagje: wat voor reciever/versterker gebruiken ze eigelijk in echte bioscopen? Want er hangen ongeveer 200 boxjes, in de grotere zalen.
Vrij hard, over het algemeen. Echter moet je je ook bedenken dat de beleving van iedere bioscoopbezoeker weer anders is: het voordeel van een thuistheater is dat je het hele zaakje naar eigen smaak in kan regelen, dus klinkt dat vaak veel beter dan wat je in een bioscoop om je oren krijgt.Maar ik wil vooral weten wat jullie van het geluid vinden.
Vaak véél te hard, op het irritante af, meestal schel en met een overdosis 'boem'-bas.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Overigens vind ik het geluid ook erg verschillen per bioscoop.
Verwijderd
img=600,450]http://img122.imageshack.us/img122/5306/tvrechtap0.jpg[/img]
Bestaande uit een:
philips 42pf7621
sony 725 dvd recorder
harman kardon hkts 7
upc digitale tv decoder
xbox 1
pioneer vsx c-100
Gewoon even het plaatje zelf 600px maken is ook een idee...
[ Voor 12% gewijzigd door Kaj. op 01-01-2007 22:22 . Reden: probleem foto(!?) ]
Verwijderd
MOet je voor de grap eens naar de bioscoop langs de snelweg (A12) in Ede gaan. Goed beeld, prima geluid en de zaal is een kooi van Faraday. Aanradertje!Wormaap schreef op maandag 01 januari 2007 @ 20:42:
* Wormaap eens met de mensen die bioscoopgeluid niet goed vinden.
Vaak véél te hard, op het irritante af, meestal schel en met een overdosis 'boem'-bas.
Voorkant:

Wat te zien :
Center Speaker Mordaunt Short Genie
TV - Thompson 28" (met rode rand)
Linker speaker MS-Genie - Philips HDRW-720 HDD Recorder - Philips SLA-5500 Wireless music receiver - Rechter Speaker MS-Genie
Eenvoudige Philips DVD/DIVX speler - zooitje afstandsbedieningen
Pioneer VSX-908RDS - Helemaal rechts de subwoover uit de MS-Genie reeks
Achterkant:

Speakers uit de MS-Genie serie en links op de bank mijn heerlijke Logitech 885 afstandsbediening.
Er zit een gigantisch verschil in de speakers die ik hiervoor had. (Jamo Graduate 4)

De Jamo's hadden een heerlijk vol/wollig geluid maar missen absoluut de precisie van de MS-Genie's.
Ik heb nu nog 1,5 week de tijd om te beslissen of ik de speakers wil houden dus ik probeer ze 24 uur per dag een beetje in te spelen maar ik merk dat het gewoon geweldig klinkt tot zover. De sub is iig zwaar genoeg om de woonkamer te vullen.
Wanneer ik ze hou dan moet ik nog even goed gaan kijken naar de plaatsing maar ik zie het hoopvol in.
Verder wil ik in de toekomst voor of aan het meubel een mooi projectie scherm hangen en in de ruimte waar nu de TV staat een mooie plasma/LCD te hangen.
Nu vind ik het geluid dat uit m'n Infinity oreus setje komt alsnog een stuk mooier klinken, terwijl dat nou ook niet echt high end speakers zijn. Bioscoop geluid valt over het algemeen tegen.
Wat ik wil weten of er veel verschil is tussen de phones output en de output van de line-out op het docking station? Via phones is het geluid niet mooi en te zwak.
En op welke poort hangen jullie hem dan? Ik heb CD/MD/TAPE/PHONO vrij.
De line-out op een dock is de enige rede om een dock te kopen! Dat zal vele mate beter klinken!multipasser schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 02:36:
Heeft iemand hier zijn ipod op de hifi steken?
Wat ik wil weten of er veel verschil is tussen de phones output en de output van de line-out op het docking station? Via phones is het geluid niet mooi en te zwak.
En op welke poort hangen jullie hem dan? Ik heb CD/MD/TAPE/PHONO vrij.
Verwijderd

yamaha rx-397 versterker
cyberhome dvd speler

elac fs 57 2 weg met dubbel basreflex 120 watt

sony trinitron 72cm
elac speakers
z5400 sub+centre ab
cyberhome dvd speler
yamaha reciever

achterkant speaker
ik zie net dat alles wel een schoonmaakbeurt mag hebben.
kastje is tijdelijk net als alle kabels enz..
we wonen hier net en de muren en alles worden nog gewit.
mja moet toch tijdelijk geluid en beeld hebben
beamer komt later
Zo wat een relaxe thuisbios, super! Als ik op mezelf ga wonen moet ik dat ook!!
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
* gabiballetje gaat al sparen...
Toch gaaf zo'n scherm(pje).
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.