Hoe kom je eigenlijk aan een beamer voor 200euro? ik wil mijn tv vervangen voor een beamer, maar heb je die beamer op marktplaats of in een winkel gekocht?TomSwinnen schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:17:
De plannen worden steeds maar opgeschoven, wegens onverwachte kosten aan het huis (laatst nog een nieuwe mazoutketel moeten laten installeren). Normaal gezien zou er dit jaar rond mei toch verandering in moeten komen, dat ik eindelijk kan verhuizen naar een grotere kamer.
eBay. Maar heb lang genoeg gewacht tot er eentje voorbijkwam die voor die prijs ook echt wel iets degelijks was. Hij mag dan wel een aantal jaartjes oud zijn, hij geeft toch nog steeds een leuk beeld. 

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
ja die moet ik nog door de kabelgoot trekkenAntwan46 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:14:
[...]
Verder een leuk plaatje maar he rechts onder op die plaatje, valt daar niemand over als je door die deur gaat?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Ik heb een kleine drie weken geleden ook een beamer voor 200 euro gekocht, een Hitachi CP-L850E. Ik heb deze van een kennis over kunnen nemen met iets minder dan 500 branduren (afhankelijk van de lamp moet deze nog minstens 1000 uur mee gaan), maar met wat zoeken kan je zoiets ook wel op het internet vinden rond dezelfde prijs.Anoniem: 183025 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:58:
Hoe kom je eigenlijk aan een beamer voor 200euro? ik wil mijn tv vervangen voor een beamer, maar heb je die beamer op marktplaats of in een winkel gekocht?
Hoewel de specificaties in de handleiding weinig nuttige informatie geeft, heeft deze projector volgens hcinema.de een contrast ratio van 200:1 en 650 ansi lumen. De resolutie is 800x600 en er zit naast composite en s-video aansluitingen ook 2x vga op. Op een afstand van 2,80m kan ik een beeld van 1,50m breed projecteren, wat best wel een mooi plaatje oplevert. Grootste nadeel is nog wel het lawaai van de (92mm) fan, dus ik moet nog eens kijken of ik deze kan vervangen door een fan die met net zoveel luchtverplaatsing minder geluid maakt.
De foto's die ik met mijn telefoon gemaakt heb zijn niet veel soeps, dus ik zal nog wel kijken of iets kan regelen dat de moeite waard is om te posten.

Mijn beamer was 150 euro
..maar ok dat was een vriendenprijsje
...m'n lamp was wel erg vroeg gesneuveld maar na wat onenigheid met Benq heb ik een werkende lamp gekregen
@TomSwinnen: als ik jou was dan zou ik het hout van je scherm stofferen met een zwart fluwelen doek (kun je zo op de markt halen).

@TomSwinnen: als ik jou was dan zou ik het hout van je scherm stofferen met een zwart fluwelen doek (kun je zo op de markt halen).
Ik dacht er ook al aan zoiets te tippenRoad-runner83 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:48:
Mijn beamer was 150 euro..maar ok dat was een vriendenprijsje
...m'n lamp was wel erg vroeg gesneuveld maar na wat onenigheid met Benq heb ik een werkende lamp gekregen
![]()

Music Addicted
Mijn setje is bijna compleet voor op de logeer/relax kamer het volgende het ziet er als volgende uit.
Front

JBL Centr
2x Klipsch F1 fronts
Daewoo 81cm tv
Aristona divx speler (tijdelijk).
JVC Reciever (tijdelijk).
De dvd speler en reciever zijn tijdelijk aangezien de originele AVR235 en de daarbij behorende HK dvd speler voor reparatie weg zijn door een ongewensde kat van de achterburen die graag overal overheen piste.
als actieve sub een JBL.

En als rears weer JBL

Front

JBL Centr
2x Klipsch F1 fronts
Daewoo 81cm tv
De dvd speler en reciever zijn tijdelijk aangezien de originele AVR235 en de daarbij behorende HK dvd speler voor reparatie weg zijn door een ongewensde kat van de achterburen die graag overal overheen piste.
als actieve sub een JBL.

En als rears weer JBL

I take my twist with a shout !
Was ik inderdaad van plan, binnenkort.Boekster schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:49:
[...]
Ik dacht er ook al aan zoiets te tippen. Het kijkt prettiger met een donkerdere lijst.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Whahaha die graag overal overheen piste
.....die kat heeft je behoorlijk in de zeik genomen
....maar wel klote!! Rekening zou ik idd bij de buren achterlaten!

bleeehhh en kattepis stinkt al zo enorm hard, en dan ook nog over de apparatuur. Koop een buks en mollen dat beest
Ik hoop voor jouw dat ik je nooit tegenkom.....r0g3r schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:59:
bleeehhh en kattepis stinkt al zo enorm hard, en dan ook nog over de apparatuur. Koop een buks en mollen dat beest

been there, done that, bought the T-shirt
De gun heeft ie zo te zien al gekocht. Is die nep? Die op je tv? Zeker voor je spelconsoles die rechtsonder staan? 

dat dingetje oogt meer op een alarmpistooltjeDrawer schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:09:
De gun heeft ie zo te zien al gekocht. Is die nep? Die op je tv? Zeker voor je spelconsoles die rechtsonder staan?
Gas patronen met 6mm kogeltjes ijzer/lood, en dat van die kat krijg ik terug van de verzekering van de buren, net als een matras 2 dekbedden 8 kussens wat kleren en een marantz cd10.r0g3r schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:10:
[...]
dat dingetje oogt meer op een alarmpistooltje
[Voor 20% gewijzigd door hydrah op 16-01-2007 22:12]
Sorry, heeft de kat of de buurman over je spullen heen staan zeiken? Erg grote blaas voor zo'n beestje ^_^.hydrah schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:10:
[...]
Gas patronen met 6mm kogeltjes ijzer/lood, en dat van die kat krijg ik terug van de verzekering van de buren, net als een matras 2 dekbedden 8 kussens wat kleren en een marantz cd10.
Anoniem: 111211
Hee die front speakers had ik ook bijna gekochthydrah schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:11:
Mijn setje is bijna compleet voor op de logeer/relax kamer het volgende het ziet er als volgende uit.
Front
[afbeelding]
JBL Centr
2x Klipsch F1 fronts
Daewoo 81cm tv
als actieve sub een JBL.
[afbeelding]
En als rears weer JBL
[afbeelding]

Veel goede dingen over gehoort, zelf heb ik ze nog niet gehoord..
Hoe bevallen ze?
Anoniem: 99283
Moeilijk om sarcasme te begrjipen heguido09 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:42:
[...]
Ik hoop voor jouw dat ik je nooit tegenkom.....

Dan hoop ik voor je dat je de juiste papieren heb om zo'n ding in bezit te mogen hebben, want ik weet uit ervaring dat justitie mensen met een vuurwapen replica streng vervolgt. Ik denk niet dat je een strafblad wil riskeren voor een klappertjespistool.hydrah schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:10:
Gas patronen met 6mm kogeltjes ijzer/lood

Hé 'hydrah':
Mooie set!
Ikzelf ben ook druk bezig een volwaardige set samen te stellen.
Ik heb dezelfde front vloerstaanders als jij!
De Klipsch Synergy F1 !!!
Ben je er ook zo ontzettend tevreden over? Ik ben serieus van mening dat er voor dit geld totaal geen betere speakers te vinden zijn. Ik heb ze nu zo'n 2 maanden. Ze zijn ingespeeld en zijn strak in het laag, midden en vooral hoog (tja de mooie klipschhoorns hè).
Ik heb eergister nog een luistersessie gedaan met een vriend van me. We hebben uiteindelijk voor de Klipsch Reference 35 speakers voor hem gekozen!
MAAR: Deze speakers zijn 279,- per stuk. De speakers die wij hebben zijn 99,- per stuk!
Ik heb eergister héél veel gehoord (Kef q5/q7/B&W/Klipsch/JBL)
En elke keer kwamen de Klipsch Synergy F1 er zo verdomd goed uit! Speakers van B&W en Kef die minstens twee keer zo duur waren legden het gewoon af.
Je moet natuurlijk wel van de klank-stijl van Klipsch houden. Kopstemmen en dergelijk zijn erg op het front aanwezig. Ikzelf vind dit erg mooi!
Nu even een vraag van mijn kant:
Op dit moment heb ik:
- Samsung 26" 26r41 lcd tv
- Marantz SR5400 AV receiver
- Klipsch Synergy F1 vloerstaanders
- Bang & Olufsen P45 rears
- (Dvd speler koop ik deze week, een Marantz DV4001)
Ik zoek dus nog een leuke Center speaker. MAAR: Ik kan zo'n ding niet kwijt. Ik had even een piepklein centertje van een oud jvc home cinema setje aangesloten, deze gelijk in prullenbak gegooid. Dit kan de rest van de speakers nooit bijhouden!
Kijk eens naar een vluchtig gemaakt panorama overzichtje van mijn kamer:

Je ziet: Een goede center kan ik moeilijk kwijt.
Nu zie ik dat jij een leuk formaat JBL center heb. Is dit deze: http://www2.correct.com/a...3f88703f49d17a478250385c5?
En zo ja, hou houd deze zich in verhouding tot de Klipsch frontspeakers?
Want deze kan ik misschien nog wel kwijt...
Mooie set!
Ikzelf ben ook druk bezig een volwaardige set samen te stellen.
Ik heb dezelfde front vloerstaanders als jij!
De Klipsch Synergy F1 !!!
Ben je er ook zo ontzettend tevreden over? Ik ben serieus van mening dat er voor dit geld totaal geen betere speakers te vinden zijn. Ik heb ze nu zo'n 2 maanden. Ze zijn ingespeeld en zijn strak in het laag, midden en vooral hoog (tja de mooie klipschhoorns hè).
Ik heb eergister nog een luistersessie gedaan met een vriend van me. We hebben uiteindelijk voor de Klipsch Reference 35 speakers voor hem gekozen!
MAAR: Deze speakers zijn 279,- per stuk. De speakers die wij hebben zijn 99,- per stuk!
Ik heb eergister héél veel gehoord (Kef q5/q7/B&W/Klipsch/JBL)
En elke keer kwamen de Klipsch Synergy F1 er zo verdomd goed uit! Speakers van B&W en Kef die minstens twee keer zo duur waren legden het gewoon af.
Je moet natuurlijk wel van de klank-stijl van Klipsch houden. Kopstemmen en dergelijk zijn erg op het front aanwezig. Ikzelf vind dit erg mooi!
Nu even een vraag van mijn kant:
Op dit moment heb ik:
- Samsung 26" 26r41 lcd tv
- Marantz SR5400 AV receiver
- Klipsch Synergy F1 vloerstaanders
- Bang & Olufsen P45 rears
- (Dvd speler koop ik deze week, een Marantz DV4001)
Ik zoek dus nog een leuke Center speaker. MAAR: Ik kan zo'n ding niet kwijt. Ik had even een piepklein centertje van een oud jvc home cinema setje aangesloten, deze gelijk in prullenbak gegooid. Dit kan de rest van de speakers nooit bijhouden!
Kijk eens naar een vluchtig gemaakt panorama overzichtje van mijn kamer:

Nu zie ik dat jij een leuk formaat JBL center heb. Is dit deze: http://www2.correct.com/a...3f88703f49d17a478250385c5?
En zo ja, hou houd deze zich in verhouding tot de Klipsch frontspeakers?
Want deze kan ik misschien nog wel kwijt...
Aan de rears, de sub en de center te zien heeft deze jongeman een JBL SCS-178 gekocht, de twee fronts in de kast gegooid en twee Klipsch zuiltjes ervoor in de plaats gezetAllewijn schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:01:

Ik vind het een erg mooie set up. Maar ligt het aan mij, is die televisie nu wel heel erg klein als je het zo neerzet? of valt de grootte wel mee als in het echt ernaar kijkt?
Dat is correct, het was indd een SCS 178 wat een goede 5.1 set is / was maar ik vind het voor stereo geluid wat minder.DriveSand schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 02:37:
[...]
Aan de rears, de sub en de center te zien heeft deze jongeman een JBL SCS-178 gekocht, de twee fronts in de kast gegooid en twee Klipsch zuiltjes ervoor in de plaats gezet.
Ik heb de 2 front speakers vervangen door de Klipsch Synergy F1 dit omdat ze mooi klonken voor hun prijs, en indd zoals hierboven vermeld staat nog mooier dan andere duurdere speakers.
Ik zal als de camera het weer doet foto's maken van de setup beneden bestaande uit een
Marantz cd10 met een nieuwe clock
Krell stereo voor versterker (type moet ik zo kijken).
2x klasse a 125 watt eind-buizenversterkers met EL34 buizen (2x 6) op het laag/midden.
2x klasse a 100 watt sphinx eind-mono blokken op het hoog.
VDH interlinks.
2x Millon Cobra 3
[Voor 4% gewijzigd door hydrah op 17-01-2007 10:47]
zooooo, postbode is geweest vandaag en heeft leuke nieuwe spulletjes afgeleverd:
* yamaha rx-v1700 receiver
* teufel motiv 6 speakerset

van 't weekend vrij om alles eens netjes aan te sluiten en in te spelen, huiskamer en set-up foto's volgen dus *)

van 't weekend vrij om alles eens netjes aan te sluiten en in te spelen, huiskamer en set-up foto's volgen dus *)
@koen:
Als het net zo goed klinkt als het eruit ziet, gefeliciteerd (en anders...gefeliciteerd)
Mijn opzet:

Omnisat van Mirage

Power van Onkyo
Als het net zo goed klinkt als het eruit ziet, gefeliciteerd (en anders...gefeliciteerd)
Mijn opzet:

Omnisat van Mirage

Power van Onkyo
[Voor 53% gewijzigd door lier op 17-01-2007 12:15]
Eerst het probleem, dan de oplossing
Wauw! DIe amp is echt te mooi!koen schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:04:
zooooo, postbode is geweest vandaag en heeft leuke nieuwe spulletjes afgeleverd:
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat zal zeker smullen gaan worden!

699 volgens die websiteAnoniem: 24317 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:12:
Die Teufel Set, wat kost da?

klinkt dat ook een beetje? zo zonder zichtbare klankkast enzo?
¯\_(ツ)_/¯
Ik gok erop dat het lekker kan klinken met films, maar met muziek is 't allemaal blikkerig. Daarvoor moet je ook echt 2 zuilen hebben. Zo is het ook met mijne, (infinity oreus) die klinken met muziek een beetje hol, maar games en films klinken prachtig.beschuitfluiter schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:43:
[...]
klinkt dat ook een beetje? zo zonder zichtbare klankkast enzo?
Dat ben ik niet met je eens, er zijn zat boekenplankspeakers die zuilen er vierkant uitspelen, en er zijn zelfs satellietsystemen die muziek ook fatsoenlijk kunnen weergeven. Ook vind ik het een beetje voorbarig dat je "gokt" dat het met films leuk is (je hebt de set dus niet gehoord), en dat het met muziek blikkerig is. Ik denk (set dus ook niet gehoordSOEDARKMASTER schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:59:
[...]
Ik gok erop dat het lekker kan klinken met films, maar met muziek is 't allemaal blikkerig. Daarvoor moet je ook echt 2 zuilen hebben.

Toen ik ging kijken voor mijn speakers (uiteindelijk dus ook 2 boekenplankspeakers geworden, gooi er maar zuilen voor, dan zul je horen dat bookshelves écht niet minder hoeven zijn, Amphion FTW
) heb ik ook een sub/sat-setje van Revox gehoord, en dat klonk echt enorm goed met muziek. Was 2.1 

Ticking away, the moments that make up a dull day
Anoniem: 110233
De poster heeft het over klankkast, niet over boekenplankspeakers. Je moet een enorm membraam hebben wil je met platte speakers iets aan laag produceren. Daardoor is de sub ook we'll erg handig.DriveSand schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:37:
[...]
Dat ben ik niet met je eens, er zijn zat boekenplankspeakers die zuilen er vierkant uitspelen, en er zijn zelfs satellietsystemen die muziek ook fatsoenlijk kunnen weergeven. Ook vind ik het een beetje voorbarig dat je "gokt" dat het met films leuk is (je hebt de set dus niet gehoord), en dat het met muziek blikkerig is. Ik denk (set dus ook niet gehoord) dat Teufel genoeg ervaring heeft om iets niet blikkerig te laten klinken.
Mooie set verder btw vooral de yamaha... ik wil binnenkort de 2700, supergeluidje.
ps boekenplankspeakers zijn vaak nog beter dan vloerstaanders, vooral als je de ruimte eromheen mist
mijn tvkamer heb ik al een keer geplaatst, maar nu is hij helemaal af:
het scherm:

en de bank waarop we zitten te kijken:

op de bovenste foto zie je rechtsonder de rand van de poef, die op de onderste foto helemaal in beeld is. Dat geeft je ongeveer een idee van de ruimte, die dus niet supergroot is, maar wel dedicated! De kamer is ongeveer 4,5 bij 3 meter, waarbij de kamer over de breedte is ingericht. ivm deuren aan beide korte zijde's is een andere opstelling niet mogelijk. De kijkafstand is dus zo'n 2,70 meter, en de beelddiagonaal is 1,80 m, wat dus voor een ideale kijkhoek van 35 graden zorgt. Bij deze kijkhoek is het scherm zo groot zonder dat je met je hoofd hoeft te draaien om alles te kunnen zien! Perfect!
het scherm:

en de bank waarop we zitten te kijken:

op de bovenste foto zie je rechtsonder de rand van de poef, die op de onderste foto helemaal in beeld is. Dat geeft je ongeveer een idee van de ruimte, die dus niet supergroot is, maar wel dedicated! De kamer is ongeveer 4,5 bij 3 meter, waarbij de kamer over de breedte is ingericht. ivm deuren aan beide korte zijde's is een andere opstelling niet mogelijk. De kijkafstand is dus zo'n 2,70 meter, en de beelddiagonaal is 1,80 m, wat dus voor een ideale kijkhoek van 35 graden zorgt. Bij deze kijkhoek is het scherm zo groot zonder dat je met je hoofd hoeft te draaien om alles te kunnen zien! Perfect!
Érg mooi ingericht!
Watvoor gear heb je er nu staan? Ik ziet wat H/K'erigs, maar voor de rest is't niet echt te zien
Watvoor gear heb je er nu staan? Ik ziet wat H/K'erigs, maar voor de rest is't niet echt te zien

Ja, precies. Als je de sub namelijk aandoet, klinkt het al een stuk warmer. Kleine, smalle (dunne) speakertjes zonder sub kan ook eigenlijk niet. Dat moet blikkerig gaan klinken met rustige muziek met piano en dergelijke op de achtergrond.(in het liedje dan heAnoniem: 110233 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:40:
[...]
De poster heeft het over klankkast, niet over boekenplankspeakers. Je moet een enorm membraam hebben wil je met platte speakers iets aan laag produceren. Daardoor is de sub ook we'll erg handig.
Mooie set verder btw vooral de yamaha... ik wil binnenkort de 2700, supergeluidje.
ps boekenplankspeakers zijn vaak nog beter dan vloerstaanders, vooral als je de ruimte eromheen mist

het volgende spul staat er:
De sub wordt ook nog een keer aangepast, deze komt wel laag (-3 DB bij 24 Hz) maar het is niet maagstompend laag... Ik denk dat er een mooie XLS10+slave voor komt! Voor de rest ben ik uitermate tevreden en heb ik voor het eerst sinds jaren geen upgradedrang meer!
en ik kijk idd naar Shrek... Toppertje!
- receiver: HK AVR 430
- DVD: Samsung HD850
- Mediaspeler: Pinnacle Showcenter 200
- Video: JVC S-VHS, voor TV uitzendingen
- Fronts: Infinity Reference 81 MkII
- Rears: Infinity Reference 31 MkII
- Center: Infinity Reference 100
- Sub: Zelfbouwsub op basis van Detonation DT150 en Alcone AC10HE
- Projector: Hitachi PJ-TX100
- Scherm: Projecta Movieboard
De sub wordt ook nog een keer aangepast, deze komt wel laag (-3 DB bij 24 Hz) maar het is niet maagstompend laag... Ik denk dat er een mooie XLS10+slave voor komt! Voor de rest ben ik uitermate tevreden en heb ik voor het eerst sinds jaren geen upgradedrang meer!
[Voor 4% gewijzigd door 107mb op 19-01-2007 00:03]
Mooi spul107mb schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:01:
het volgende spul staat er:De kast gaat nog een keer weg, en dan komt er een mooi zelfbouwrack voor in de plaats. Tevens komt dan de center op een voet te staan....
- receiver: HK AVR 430
- DVD: Samsung HD850
- Mediaspeler: Pinnacle Showcenter 200
- Video: JVC S-VHS, voor TV uitzendingen
- Fronts: Infinity Reference 81 MkII
- Rears: Infinity Reference 31 MkII
- Center: Infinity Reference 100
- Sub: Zelfbouwsub op basis van Detonation DT150 en Alcone AC10HE
- Projector: Hitachi PJ-TX100
- Scherm: Projecta Movieboard

ook slim bekeken met die videorecorder - is er eens een keer het WK voetbal, hoef je niet met een TV te slepen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het beeld vind ik érg mooi, zeker gezien de hoeveelheid licht in de kamer. Zal wel komen doordat je installatie ettelijke duizenden euro's heeft gekost? 

[Voor 11% gewijzigd door Hahn op 19-01-2007 00:27]
The devil is in the details.
nee, dat komt omdat ik twee foto's in elkaar heb gesjopt...Hahn schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:25:
Het beeld vind ik érg mooi, zeker gezien de hoeveelheid licht in de kamer. Zal wel komen doordat je installatie ettelijke duizenden euro's heeft gekost?

En met zoveel licht in de kamer kan geen enkele PJ een mooi beeld neerzetten.
De set was idd duur, maar is in een periode van 7 jaar bij elkaar gespaard en gekocht... Dan blijft het nog wel een bovengemiddelde investering, maar uiteindelijk nog geen 800 euro per jaar....
In mijn discotheken-tijdperk (vroegah

Haha, goeie, dat zei ik ook tegen mijn vriendin toen ik met m'n B&W's thuiskwam107mb schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:32:
[...]
nee, dat komt omdat ik twee foto's in elkaar heb gesjopt...![]()
En met zoveel licht in de kamer kan geen enkele PJ een mooi beeld neerzetten.
De set was idd duur, maar is in een periode van 7 jaar bij elkaar gespaard en gekocht... Dan blijft het nog wel een bovengemiddelde investering, maar uiteindelijk nog geen 800 euro per jaar....
In mijn discotheken-tijdperk (vroegah)gaf ik beduidend meer uit aan drank....

BTW, let niet op de tijd van posten, ik zit in canada @ the mo.
[Voor 5% gewijzigd door Bornin op 19-01-2007 04:47]
Non taken
Inmiddels zijn er wat updates uitgevoerd aan mijn home-cimema.nb0287 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:37:
Na lang te hebben gekeken naar de home-cinema`s van andere forum leden dacht ik laat ik de mijne ook maar eens online zetten. Binnenkort gaat er het één en ander veranderen. Het upgrade virus is ook bij mij toegeslagen! Mijn huidige set is ongeveer 7jaar oud en speelt nog steeds als een zonnetje! Hij bestaat uit:
De Tv: Sony ES Pro-Line KV-28FX60 + Sony Pro-Line SU--28FX1 TV Meubel
[afbeelding]
De Receiver: Sony ES Pro-Line STR-DB930QS
DVD Speler: Sony ES Pro-Line DVP-S725
[afbeelding]
Front Speakers : Bose 301IV opgehangen met Vogel steunen
Centre Speaker: Bose VCS-10
[afbeelding]
Rear Speakers en Subwoofer: Sony SA-VE 702
[afbeelding]
De speakerkabels zijn van Oehlbach en de componenten zijn met Monster kabels verbonden.
Zodra er veranderingen komen zal ik jullie op de hoogte houden.
M.v.g,
Dennis
Er is een LCD bijgekomen. Het is een Samsung LE26R72B geworden. Ik heb een wat kleiner formaat gekozen omdat, als de 2007 modellen op de markt komen later dit jaar, ik een 40 inch wil kopen. Dan kan deze naar de slaapkamer.
Ook is er een nieuw TV/Audio meubel bijgekomen. Het is van het merk Spectral. Type ST811.

@nb0287: Leuke foto! Mooie tv! Erg strak ingericht ook, knap!
Nog even een mededeling, mijn god, ik spendeer echt uren in m'n kamertje nu!
Wat wil je ook anders, het beeld is nu echt super!
Wat betere foto's van het beeld dan de vorige:

Nog even een mededeling, mijn god, ik spendeer echt uren in m'n kamertje nu!

Wat wil je ook anders, het beeld is nu echt super!

[Voor 9% gewijzigd door TomSwinnen op 20-01-2007 00:42]
@ hierboven:
Dat zijn 2 foto's in elkaar geshopt he, vergis je niet
Dat zijn 2 foto's in elkaar geshopt he, vergis je niet

idd, dat zie je duidelijk, beeld kan nooit zo scherp zijn.
Facts don't care about your feelings
Of je moet ipv die beamer een 108 inch sharp LCD er neer hangenYoshiBignose schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:42:
idd, dat zie je duidelijk, beeld kan nooit zo scherp zijn.

Weer veel erg mooie setups! Ben jaloers.
Nieuw speelgoed erbij! Een Sennheiser HE60 en HEV70.
Ik post nu maar een plaatje, want morgen gaat de Grado RS-1 weg, en misschien de Mapletree buizen versterker ook. Wel komt er daarvoor in de plaats een Pass Aleph M clone voor de K-1000.
Nieuw speelgoed erbij! Een Sennheiser HE60 en HEV70.
Ik post nu maar een plaatje, want morgen gaat de Grado RS-1 weg, en misschien de Mapletree buizen versterker ook. Wel komt er daarvoor in de plaats een Pass Aleph M clone voor de K-1000.
Rik
Hoezo doe je je RS-1 weg? Dacht dat je die zo enorm leuk vond? 

Is hij ook. Ik zal hem denk ook wel missen.Wormaap schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:56:
Hoezo doe je je RS-1 weg? Dacht dat je die zo enorm leuk vond?

Ik doe hem weg omdat graag een nieuwe versterker wil voor de K-1000. En ergens moet daar geld voor vandaan komen. De RS-1 klinkt erg leuk (en goed natuurlijk

Rik
Da's inderdaad duidelijk dan 

Anoniem: 30670
Ok, nu eindelijk mijn homecinema kamer.
We hadden nog een schuur over thuis naast het huis en die stond al jaren leeg. Toen kwam ik met het idee dat ik er graag een homecinema kamer van wilde maken zodat ik mijn eigen app eindelijk eens goed kon gebruiken en dat de hele familie er profijt van heeft.
Na lang overleg met de heer des huize is het project goed gekeurdt met een extra finaciele gift om het ook goed te doen.
Na een zeer lange en moeizame verbouwing van de oude schuur naast het huis, waarbij we (mijn vader, ik en wat bob de bouwers) mega veel onverwachte dingen tegen kwamen. Door gezakte steunbalken, rotte "plamuur" , geen fatsoenlijke stroomnetwerk/ethernetwerk, etc etc etc.
Hier een paar plaatjes van de verbouwing om een idee tegeven wat het allemaal gekost heeft in bloed, zweet en tranen (en geld...
)
Eerst nieuwe steunbalken voor het plafond (Het boven gedeelte is nu ook aangepakt waar dus een biljardtafel, pokertafel en een bar is. Soort van rookkamer voor the gentlemens zeg maar)

Nieuwe leidingen voor water, electra, verwarming, ethernet enz, enz...

Basis vloer met daar alvast leiding voor de kabels voor de luidsprekers (wat ook net paste met een hoop vaseline)

Toen dat alles klaar was (4 maanden verder), was het eindelijk tijd voor de afdekplaatjes en de connectors en bekabeling solderen en preparen. Alles luidspreker kabels tussen de versterker en luidsprekers aan toe zijn van het type Monstercable. Exacte type aanduidingen weet ik niet maar kan het opzoeken voor de liefhebbers.

Zit gedeelte, wat nog hier en daar wat aan moet verbeterdt moet worden kwa inrichting.

De REL Stadium II schuin achter ons in de hoek van de openhaard.

De Sanyo-Z4 projector video digi component en HDMI aangesloten, daaronder de audiorack.

Projector en de Ocray 320cm electrisch oprolbaarscherm getriggert met de versterker op DVDsource stand bij elkaar. (moeilijk foto trouwens)

Dvd van Troje via component 575P via de Denon DVD-1500 speler. Ommiddelste stand kwa lichtopbrengst van de projector

Met licht aan. Met aan de zijkant de Audiolab Thesis P5 serie en in het midden Audiolab Thesis Center P4 serie.

Achter de banken de REL natuurlijk en de Audio Mini Thesis P4 serie.

De versterker, een Denon AVC-A10SE (heerlijk monster is dit, in stereo ook een behoorlijk stabiel en mooi apparaat) waar de dubblemono blok nog aan onbreekt. Denon DV 1500 speler en een Samsung dvd speler met een HDMI uit (upscaler tot 1080i) en Divx ondersteuning.

Een van de Audiolab Thesis P5 luidsprekers. Nog niet op spyke's....

Het hele aansluitgebeuren waar de versterker en de dvd spelers op aangesloten zijn. Wat nog netter weggewerkt moet worden. Extra hdmi kopelingen naar de projector toe en een extra stroomvoorziening.

Nou... en dat was het dan. Na 5maanden lang werken en verbouwen, vingers er afsolderen en gezeik met kabels trekken (meer dan 80meter ligt er nu in
) is het eindelijk bijna zoals ik het wil hebben.
Er zijn nog kleine dingen zoals afwerking wat ik nog beter wil hebben maar dat komt met de tijd. Nu eerst lekker genieten
.
Ik ga echt niet op mensen in wat het nou allemaal heeft gekost, want eerlijk. Ik ben de tel op een gegeven moment ook kwijt geraakt. Alleen weet ik dat ik voor de komende maanden (jaar) lekker rustig aan mag doen.. maar dat heb ik er voor over.
Als je nog meer informatie wilt hebben betreft over de apperatuur of verbouwing ofzo stel ze gerust
.
We hadden nog een schuur over thuis naast het huis en die stond al jaren leeg. Toen kwam ik met het idee dat ik er graag een homecinema kamer van wilde maken zodat ik mijn eigen app eindelijk eens goed kon gebruiken en dat de hele familie er profijt van heeft.
Na lang overleg met de heer des huize is het project goed gekeurdt met een extra finaciele gift om het ook goed te doen.
Na een zeer lange en moeizame verbouwing van de oude schuur naast het huis, waarbij we (mijn vader, ik en wat bob de bouwers) mega veel onverwachte dingen tegen kwamen. Door gezakte steunbalken, rotte "plamuur" , geen fatsoenlijke stroomnetwerk/ethernetwerk, etc etc etc.
Hier een paar plaatjes van de verbouwing om een idee tegeven wat het allemaal gekost heeft in bloed, zweet en tranen (en geld...

Eerst nieuwe steunbalken voor het plafond (Het boven gedeelte is nu ook aangepakt waar dus een biljardtafel, pokertafel en een bar is. Soort van rookkamer voor the gentlemens zeg maar)

Nieuwe leidingen voor water, electra, verwarming, ethernet enz, enz...

Basis vloer met daar alvast leiding voor de kabels voor de luidsprekers (wat ook net paste met een hoop vaseline)

Toen dat alles klaar was (4 maanden verder), was het eindelijk tijd voor de afdekplaatjes en de connectors en bekabeling solderen en preparen. Alles luidspreker kabels tussen de versterker en luidsprekers aan toe zijn van het type Monstercable. Exacte type aanduidingen weet ik niet maar kan het opzoeken voor de liefhebbers.

Zit gedeelte, wat nog hier en daar wat aan moet verbeterdt moet worden kwa inrichting.

De REL Stadium II schuin achter ons in de hoek van de openhaard.

De Sanyo-Z4 projector video digi component en HDMI aangesloten, daaronder de audiorack.

Projector en de Ocray 320cm electrisch oprolbaarscherm getriggert met de versterker op DVDsource stand bij elkaar. (moeilijk foto trouwens)

Dvd van Troje via component 575P via de Denon DVD-1500 speler. Ommiddelste stand kwa lichtopbrengst van de projector

Met licht aan. Met aan de zijkant de Audiolab Thesis P5 serie en in het midden Audiolab Thesis Center P4 serie.

Achter de banken de REL natuurlijk en de Audio Mini Thesis P4 serie.

De versterker, een Denon AVC-A10SE (heerlijk monster is dit, in stereo ook een behoorlijk stabiel en mooi apparaat) waar de dubblemono blok nog aan onbreekt. Denon DV 1500 speler en een Samsung dvd speler met een HDMI uit (upscaler tot 1080i) en Divx ondersteuning.

Een van de Audiolab Thesis P5 luidsprekers. Nog niet op spyke's....

Het hele aansluitgebeuren waar de versterker en de dvd spelers op aangesloten zijn. Wat nog netter weggewerkt moet worden. Extra hdmi kopelingen naar de projector toe en een extra stroomvoorziening.

Nou... en dat was het dan. Na 5maanden lang werken en verbouwen, vingers er afsolderen en gezeik met kabels trekken (meer dan 80meter ligt er nu in

Er zijn nog kleine dingen zoals afwerking wat ik nog beter wil hebben maar dat komt met de tijd. Nu eerst lekker genieten

Ik ga echt niet op mensen in wat het nou allemaal heeft gekost, want eerlijk. Ik ben de tel op een gegeven moment ook kwijt geraakt. Alleen weet ik dat ik voor de komende maanden (jaar) lekker rustig aan mag doen.. maar dat heb ik er voor over.
Als je nog meer informatie wilt hebben betreft over de apperatuur of verbouwing ofzo stel ze gerust

Heeeel erg mooie ruimte 
Ik vraag me alleen af of de muren/vloer niet teveel geluid weerkaatsen?

Ik vraag me alleen af of de muren/vloer niet teveel geluid weerkaatsen?
If it ain't broken, tweak it!
Mhew. Idd ik heb er best soms last van weerkaatsing jah. Maar er is al een hoogpollig tapijt bestelt. Spike's zijn onderweg. En een digitale 7.1 EQ van DigiDesign komt er aan....(als er geld voor is
)

Briljant! Echt heel mooi!
Eén minpuntje... Ik had 't bij mij in huis neergezet...
(maar ja, ik heb niet zo'n grote ruimte over)
Eén minpuntje... Ik had 't bij mij in huis neergezet...

(maar ja, ik heb niet zo'n grote ruimte over)
Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda
Jeetje, dit is gewoon een heel dedicated video huis!! Geloof dat ongeveer iedereen hiero je wel beneid zo... Staat zo te zien wel redelijk mooi hi-fi spul, maar vooral de sfeer is echt gaaf. Echt petje af, mag je ullie paps en mams wel op je blote knietjes dankbaar voor zijn 

Netjes! Ik weet wel vrij zeker dat er genoeg mensen zijn die je benijden 

I.v.m. verhuizing naar m'n nieuwe appartementje (Nijmegen, nabij UNI) toch maar weer ff een nieuw fototje posten (ondanks dat er technisch eigenlijk niets te melden is...)
Ziet dr nu toch een stukje blitser uit als je 't mij vraagt. Kastje is van ikea (hoogglans wit). Staat standaard op hoge pootjes wat ik niet zo mooi vind... Heb bij de gamma wat kleine pootjes gescoort, ziet dr nu wel blits uit. De oplettende kijker ziet trouwens dat de LCD scheef hangt. Hier wordt binnenkort aan gewerkt

Naast m'n bureau (waar nu te veel meuk opligt om een foto van te maken
) staat een kastje (ook van ikea... al wat ouder...) die gepromoveert is tot een soort barretje, whisky en cocktailglazen staan in de bovenste lade. Heerlijk om alles bij de hand te hebben.
Al met al ben ik een zeer tevreden studentje hiero (mag ook wel want begin in september nieuwe studie, dus ga dr nog rustig 4 jaartjes voor zitten)

Specs:
Sony QS (NS940 receiver, NS9000v SACD speler)
TV Tatung 32" (super cheap, maar wel mooi beeldje)
Speaker Canton Karrat dc30m
Ziet dr nu toch een stukje blitser uit als je 't mij vraagt. Kastje is van ikea (hoogglans wit). Staat standaard op hoge pootjes wat ik niet zo mooi vind... Heb bij de gamma wat kleine pootjes gescoort, ziet dr nu wel blits uit. De oplettende kijker ziet trouwens dat de LCD scheef hangt. Hier wordt binnenkort aan gewerkt

Naast m'n bureau (waar nu te veel meuk opligt om een foto van te maken

Specs:
Sony QS (NS940 receiver, NS9000v SACD speler)
TV Tatung 32" (super cheap, maar wel mooi beeldje)
Speaker Canton Karrat dc30m
Wat een ongelooflijk brute kamer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Anoniem: 30670 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:59:
Mhew. Idd ik heb er best soms last van weerkaatsing jah. Maar er is al een hoogpollig tapijt bestelt. Spike's zijn onderweg. En een digitale 7.1 EQ van DigiDesign komt er aan....(als er geld voor is)
zou ik nu ook willen in mijn huis

Eerst wat mij idd ook verbaasde dat dit niet heel erg weerkaatst.
Hoog-polig tapijt help al goed, ik zou ook nog wat meer aan de muur hangen (kleden/doeken/tapijten ofzo kunnen hier ook prima)
Anoniem: 100231
Niet echt een nederlandse bouw van schuur/huis, maar volgens mij woon je in frankrijk?Anoniem: 30670 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:50:
Ok, nu eindelijk mijn homecinema kamer.
*knip*
Als je nog meer informatie wilt hebben betreft over de apperatuur of verbouwing ofzo stel ze gerust.
Maar ondanks dat zeeeeeer mooie ruimte!
Bedankt allen voor de complimentjes 
Jah, idd in zuid frankrijk, die bob de bouwes zien er ook niet echt nederlands uit he
.
Met de weerkaatsing heb ik de afgelopen 2uur een hoop goed kunnen maken met EQ settings van de Denon. Alhoewel dat me wel eerst 45min leesvoer kosten om het tebegrijpen met een compleet G.I. op het scherm waar je U tegen zegt. Vooral met de tijdverschillen van output op de luidsprekers in DD en DTS een grote stap voorwaarts. Stereo kan nog vele malen beter. Maar tot zover ben ik en me familie meer als tevreden. En we wachten namelijk nog op de grote moderne design hoogpolige tapijt in bordeaux rood
(wat een zin ook...) en de spike's niet te vergeten
.
@ Bartje! Man kerel sorry dat ik laatste tijd compleet niet meer op MSN ben. Jij hebt nog wat tegoed van mij
! Ik neem zo snel mogelijk contact op met je als ik weer terug in parijs ben in pus minus een dikke week!
@ Nander, hoe bevallen die speakers van Canton nu je? Al een tijdje ingespeeld
? We zoeken namelijk nu een setje voor in de huiskamer voor het normale / alledaagse gebruik omdat mijn set compleet overgeheveldt is na de nieuwe HC kamer. Heeft hij een beetje punch zeg maar? En hoe doet hij het met klassiek muziek (verdi in het speciaal)?

Jah, idd in zuid frankrijk, die bob de bouwes zien er ook niet echt nederlands uit he

Met de weerkaatsing heb ik de afgelopen 2uur een hoop goed kunnen maken met EQ settings van de Denon. Alhoewel dat me wel eerst 45min leesvoer kosten om het tebegrijpen met een compleet G.I. op het scherm waar je U tegen zegt. Vooral met de tijdverschillen van output op de luidsprekers in DD en DTS een grote stap voorwaarts. Stereo kan nog vele malen beter. Maar tot zover ben ik en me familie meer als tevreden. En we wachten namelijk nog op de grote moderne design hoogpolige tapijt in bordeaux rood

@ Bartje! Man kerel sorry dat ik laatste tijd compleet niet meer op MSN ben. Jij hebt nog wat tegoed van mij

@ Nander, hoe bevallen die speakers van Canton nu je? Al een tijdje ingespeeld

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 20-01-2007 18:12]
Anoniem: 100231
Ziet er netjes uit!Nander schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:36:
I.v.m. verhuizing naar m'n nieuwe appartementje (Nijmegen, nabij UNI) toch maar weer ff een nieuw fototje posten (ondanks dat er technisch eigenlijk niets te melden is...)
Aah dat dacht ik al aan de omgeving te zien en de manier van bouwen!Anoniem: 30670 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:08:
Bedankt allen voor de complimentjes
Jah, idd in zuid frankrijk, die bob de bouwes zien er ook niet echt nederlands uit he![]()
.

Leuk !! Ik zie dat je dezelfde speakers hebt staan als ik (welliswaar in een andere kleur, maar oke). Is voor het eerst dat ik iemand "tegenkom" met dezelfde speakers. Iets wat ik niet geheel begrijp, want ik ben er buitengewoon terveden over.
Wat ik mij alleen afvraag, is of je bewust je woofers naar buiten hebt gericht. Natuurlijk is het een kwestie van smaak & akoestiek wat je voorkeur geniet, maar ben benieuwd hoe je hier tegenover staat.
Na vele luistersessies was mijn conclusie namelijk dat ik het geluidsbeeld mooier vond met de woofers naar binnen gericht.

ik heb hem ook gehaald, 't is een prima kast, alleen was 't wel een beetje lastig om de cdrom e.d. erin te zetten. En het vfd schermpje is echt tof

ik heb hem bij computerland amsterdam gehaald, 2 weken geleden ongeveer.Rainesh schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:51:
[...]
Ook bij Computerland besteld? Welke filiaal was het? Ik zal kijken of ik de driver-cd van mn buurjongen kan uploaden voor je.
dat zou heel tof zijn als dat kan
[Voor 41% gewijzigd door Exphy op 21-01-2007 13:00]
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Ook bij Computerland besteld? Welke filiaal was het? Ik zal kijken of ik de driver-cd van mn buurjongen kan uploaden voor je.Exphy schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:44:
[afbeelding]
ik heb hem ook gehaald, 't is een prima kast, alleen was 't wel een beetje lastig om de cdrom e.d. erin te zetten. En het vfd schermpje is echt tofAlleen heb ik het voorelkaar gekregen om de driver cd kwijt te raken, dus ik vroeg me af of iemand me aan die drivers kon helpen?
Wordt wel pas laat in de avond, omdat ie is gaan werken.
[Voor 4% gewijzigd door Rainesh op 21-01-2007 15:10]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Na een kleine update toch even nieuwe foto's de zelfbouw fronts zijn vervangen door Aurum Cantus Leisure 3 se's. Klinken geweldig die kleine krengen gaan oook nog eens enorm diep. Komende week verwacht ik ook mijn Aurum Cantus SW 10 sub.
Bij deze een totaal plaatje:

De Aurum Cantus speakers, de afwerking is fenomenaal:

En als laatste de HT-set, Denon 3806 en de Denon 1930:

[Voor 5% gewijzigd door JTB81 op 21-01-2007 15:38]
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
En weer zeer mooi spul! Die Aurum Cantus's zien er echt geweldig uit.
Vandaag de nieuwe versterker (Pass Aleph M, balanced, 2 x 20 watt Klasse A) voor de K-1000 opgehaald. Vooralsnog gebruik ik de Mapletree hoofdtelefoon versterker als voorversterker (wat het natuurlijk eigenlijk ook is), maar zodra wat spullen verkocht zijn zal er een "echte" voorversterker komen.

Vandaag de nieuwe versterker (Pass Aleph M, balanced, 2 x 20 watt Klasse A) voor de K-1000 opgehaald. Vooralsnog gebruik ik de Mapletree hoofdtelefoon versterker als voorversterker (wat het natuurlijk eigenlijk ook is), maar zodra wat spullen verkocht zijn zal er een "echte" voorversterker komen.

[Voor 5% gewijzigd door digitalmind op 21-01-2007 18:15]
Rik
ik wist dat je voor de K1K veel vermogen nodig had, maar is dat niet een beetje overkill? Ik hoop over een jaartje of 5 ook een K1K te hebben of anders een L3000, maar nu moet ik nog maar even doen met m'n MS2-idigitalmind schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:53:
En weer zeer mooi spul! Die Aurum Cantus's zien er echt geweldig uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
De meeste mensen die een K-1000 setup opgebouwd hebben een tussen de 8 tot 30 watt per kanaal Klasse A versterker. AKG zelf raad tussen de 20 en 30 watt per kanaal aan. De Aleph ontwerpen zijn erg geliefd omdat ze erg goed met de weerstand van de K-1000 omgaan en niet in elkaar vallen zoals de meeste versterkers. Aleph 3 en 30's zijn erg populair met de K-1000, en ik moet zeggen dat het erg goed klinkt.Exphy schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:17:
[...]
ik wist dat je voor de K1K veel vermogen nodig had, maar is dat niet een beetje overkill? Ik hoop over een jaartje of 5 ook een K1K te hebben of anders een L3000, maar nu moet ik nog maar even doen met m'n MS2-i
Een L3000 staat ook nog op mijn "ooit te beluisteren" lijstje. Erg mooi om te zien ook, die hogere Audio Technica's.
Je bent altijd welkom om te komen luisteren natuurlijk.

[Voor 6% gewijzigd door digitalmind op 21-01-2007 18:24]
Rik
Een hoofdtelefoonversterker is bedoeld voor impedantie die hooguit tot 600 Ohm gaan dus ik zou het geen voorversterker willen noemen. Als je 'm belast met iets van minimaal 10KOhm (vrij standaard impedantie) dan is er geen garantie voor optimaal geluid. Een voorversterker is puur een spanningsversterker en een hoofdtelefoonversterker ook een stroomversterker.digitalmind schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:53:
Vooralsnog gebruik ik de Mapletree hoofdtelefoon versterker als voorversterker (wat het natuurlijk eigenlijk ook is)
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dit is uiteraard waar. Wel worden ze vaak genoeg als voorversterkers gebruikt en bijna altijd met dezelfde resultaten als een normale voorversterker, in mijn geval werkt het zeer goed. Natuurlijk, je weet niet wat je mist als je het niet beter gehoord heb, maar ik betwijfel of de overstap naar een echte voorversterker veel verschil zal brengen. Maargoed, er komt dus een gewone voorversterker ergens in de komende twee weken, mits ik wat leuks op de 2e hands markt tegen kom.Exirion schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:25:
[...]
Een hoofdtelefoonversterker is bedoeld voor impedantie die hooguit tot 600 Ohm gaan dus ik zou het geen voorversterker willen noemen. Als je 'm belast met iets van minimaal 10KOhm (vrij standaard impedantie) dan is er geen garantie voor optimaal geluid. Een voorversterker is puur een spanningsversterker en een hoofdtelefoonversterker ook een stroomversterker.
Rik
vraagje; dat lage tafeltje waar je tv opstaat is precies wat ik zoek als salontafeltje. waar hebben ze die?JTB81 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:35:
Na een kleine update toch even nieuwe foto's de zelfbouw fronts zijn vervangen door Aurum Cantus Leisure 3 se's. Klinken geweldig die kleine krengen gaan oook nog eens enorm diep. Komende week verwacht ik ook mijn Aurum Cantus SW 10 sub.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Dat is afkomstig uit een heel duur zweeds designer huis. Ookwel bekend als IKEA, hahaha. Geen idee hoe het heet, maar er zitten losse pootjes onder die verkrijgbaar zijn op de keukenafdeling in verschillende hoogtes. De breedte van het tafeltje is 120 cm.
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Anoniem: 13284
Altijd mooi spul dat Pass Labs, eigenbouw of niet? Een keer wat anders dan al dat recieverspul. Is dat trouwens geen baby Oprheus hoofdtelefoon versterker achter die akg?
Is inderdaad een zelfbouw, echter niet door mij. Ik wou er één gaan maken, en toen kwam ik deze te koop tegen. Misschien dat ik er alsnog eentje maak voor de lol, maar voorlopig niet.Anoniem: 13284 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:00:
Altijd mooi spul dat Pass Labs, eigenbouw of niet? Een keer wat anders dan al dat recieverspul. Is dat trouwens geen baby Oprheus hoofdtelefoon versterker achter die akg?
Dat is inderdaad een Baby Orpheus. Goede ogen!

De HE60 zelf ligt op de cd speler in seal-zakje (Ik heb helaas niet de originele doos).
Rik
@Mauce: Erg mooi gedaan. Alleen als ik het zo zie (en gebaseerd op mijn ervaring in het mooie Franse land
) heb je denk ik behoorlijk veel last van stof. Ben je niet bangvoor je dure apparatuur dan 

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Sneak preview

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ik heb de driver-cd voor je ingepakt in een zip file, als je me even je meel adres geeft dan kan ik het naar je toe mailen.Exphy schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:44:
Alleen heb ik het voorelkaar gekregen om de driver cd kwijt te raken, dus ik vroeg me af of iemand me aan die drivers kon helpen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Mwha, ik heb een gepasioneerde moeder met schoonmaak drang + elke dag een schoonmaakster dus komt wel goed. Nee maar ff serieus. Idd soms wat last van stof. Maar gewoon regelmatig schoonmaken en er kunnen toch geen ramen open. alleen maar 1 ingang das een klein houten deurtje.The Eagle schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:39:
@Mauce: Erg mooi gedaan. Alleen als ik het zo zie (en gebaseerd op mijn ervaring in het mooie Franse land) heb je denk ik behoorlijk veel last van stof. Ben je niet bangvoor je dure apparatuur dan
stuur maar naarRainesh schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:08:
[...]
Ik heb de driver-cd voor je ingepakt in een zip file, als je me even je meel adres geeft dan kan ik het naar je toe mailen.
[quote]Anoniem: 100231 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:04:
[...]
Ziet er netjes uit!
Dankjewel, ben ook echt super in m'n nopjes hiero!!
Dat van die woofers was eigenlijk iets practies... Eerst stonden ze naast m'n bank, als je dan de woofers naar binnen hebt zit je dr als het waren echt tussen, was me net iets te veel van 't goeie 
[...]
Ziet er netjes uit!
Dankjewel, ben ook echt super in m'n nopjes hiero!!
Hmmm... Ik eigenlijk ook niet zo goed. Vanuit esthetisch oogpunt vind ik de speakers ook echt super mooi. Slank, met de woofer aan de zijkant. Vooral met de originele stands erbij staan ze mooi vind ik. Het geluid begin ik steeds meer te waarderen. In het begin vond ik ze wat scherp klinken (hield aanvankelijk meer van het rondere B&W geluid), maar nu ben ik dr toch heel content mee. Hehe, heb bdien de komende 5 jaar toch geen centjes voor wat betersdaanNL schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 23:52:
[...]
Leuk !! Ik zie dat je dezelfde speakers hebt staan als ik (welliswaar in een andere kleur, maar oke). Is voor het eerst dat ik iemand "tegenkom" met dezelfde speakers. Iets wat ik niet geheel begrijp, want ik ben er buitengewoon terveden over.
Wat ik mij alleen afvraag, is of je bewust je woofers naar buiten hebt gericht. Natuurlijk is het een kwestie van smaak & akoestiek wat je voorkeur geniet, maar ben benieuwd hoe je hier tegenover staat.
Na vele luistersessies was mijn conclusie namelijk dat ik het geluidsbeeld mooier vond met de woofers naar binnen gericht.

Schaakbord heeft m'n ex ooit voor me meegenomen uit portugal... Is idd erg mooi bordje, tnx!
En wat denk je van het stop dat door die muren aangerokken en afgegeven wordt?Anoniem: 30670 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:21:
[...]
Mwha, ik heb een gepasioneerde moeder met schoonmaak drang + elke dag een schoonmaakster dus komt wel goed. Nee maar ff serieus. Idd soms wat last van stof. Maar gewoon regelmatig schoonmaken en er kunnen toch geen ramen open. alleen maar 1 ingang das een klein houten deurtje.

Anoniem: 13284
Klinkt de HE60 niet beter dan de K-1000? De versterker was het zwakste onderdeel van die set, maar met een betere zou die in de buurt moeten komen van de HE90 (heb ik gelezen althansdigitalmind schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:17:
[...]
Is inderdaad een zelfbouw, echter niet door mij. Ik wou er één gaan maken, en toen kwam ik deze te koop tegen. Misschien dat ik er alsnog eentje maak voor de lol, maar voorlopig niet.
Dat is inderdaad een Baby Orpheus. Goede ogen!
De HE60 zelf ligt op de cd speler in seal-zakje (Ik heb helaas niet de originele doos).

De afgelopen twee maanden had ik eindelijk een keer tijd om mijn geluid en beeld apparatuur een update te geven...of update, te vernieuwen!! Ik had een Pioneer VSX409 versterker, deze werkte niet meer helemaal goed. Hier had ik aangesloten 30 jaar oude luidsprekers die me vader in die tijd voor 500 gulden per stuk had gekocht. Prima boxen, alleen jammer dat één tweeter niet meer goed was.
Ik had een prima tv, een LG 52cm stereo etc. Alleen, geen breedbeeld. Irritaties met de grote zwarte balken, ondertiteling niet goed leesbaar.
Naja, met mijn studentenbudget heb ik alles in twee maanden kunnen vervangen.
Ik ben voor simpel stereo geluid gegaan, want muziek luisteren is altijd nog mijn hobby
De Marantz PM-80

Omdat mijn vorige versterker wegens een defect niet veel volume kon opbrengen, wou ik nu voldoende vermogen hebben. Ik draai muziek soms erg luid en ik zocht een versterker welke dit goed aan kon. Deze versterker heeft een vermogen van 2 x 130w. Voor een Marantz is dat ontzettend veel. Na het lezen van vele recensies leek het erop dat dit de ideale versteker is. Nadeel is dat hij al vrij oud is. Het aanbod op marktplaats is vrij groot, en voor een leuke prijs heb je deze versterker in huis.
B&W 603S2

Jawel, het begon bij de Mediamartk. Daar heb ik een stel luidsprekers beluisterd. Magnat sprak me in eerste instantie aan, mooie luidsprekers, goed geluid en mooie prijs. Toch praat iedereen altijd over de B&W speakers...maar dat overtuigde mij zelf nog niet. Totdat ik de Marantz versterker ophaalde. Deze stond daar aangesloten op een stel mooie, grote, zuilspeakers van B&W. Ik mocht de kevlar conus even aaien. De geliktheid van de boxen deed me toch wel erg veel. En door alle goede recensies op internet moest het wel wat zijn. Tijden lang marktplaats in de gaten gehouden en hier en daar een bodje gedaan. Je ervaart dan al snel dat B&W niet snel voor weinig wordt verkocht. Uiteindelijk best goed geld neergelegd voor deze speakers...maar, het viel binnen het budget, De speakers bevallen, maar ik mis wel iets in het hoog...maaar, het is een begin. Een goed begin dunkt mij
. Enneh, nu heb ik ook die geile, mooi en gele kevlar conus.

Philips 32PF3321

Hoe verwend ik ook ben, ik moest en zou een lcd-tv. Minstens een 32". Al iets wat ik vorig jaar al wou, maar wetende dat het WK-voetbal de prijs voorlopig hoog zou houden, heb ik er verstandig mee gewacht. December / januari, toch wel de maanden van de uitverkoop. Mediamarkt was goed bezig.
Ik had een lijst met internet prijzen bij me van een aantal lcd-tv's. Helaas stonden de Mediamarkt aanbiedingen van Groningen niet op hun site. Op weg naar Mediamarkt dus nog even langs Harense Smid, Scheer & Foppen en MediaMax. Alle gingen tientallen euro's (mediamax zelfs 200 euro) lager in de prijs nadat ik hen vergeleek met de prijzen elders. Bij Mediamarkt gekomen (niet wetend wat de aanbiedingen waren) stond deze Philips. Een erg goede aanbieding...en dan ook meteen maar meegenomen
Overigens, ik ben geen audiofiel, ik houd gewoon van goede spullen welke kwaliteit uitstralen. Ik haal graag 'iets' in huis, maar het moet goed, zwaar, robuust en mooi zijn. Dus mensen die gaan vragen om de bekabeling...doe dat maar niet
. Overigens ben ik nog wel van plan om de kabels te vervangen voor een hogere kwaliteit, maar voorlopig zit dat er nog niet in....
Ik had een prima tv, een LG 52cm stereo etc. Alleen, geen breedbeeld. Irritaties met de grote zwarte balken, ondertiteling niet goed leesbaar.
Naja, met mijn studentenbudget heb ik alles in twee maanden kunnen vervangen.
Ik ben voor simpel stereo geluid gegaan, want muziek luisteren is altijd nog mijn hobby

De Marantz PM-80

Omdat mijn vorige versterker wegens een defect niet veel volume kon opbrengen, wou ik nu voldoende vermogen hebben. Ik draai muziek soms erg luid en ik zocht een versterker welke dit goed aan kon. Deze versterker heeft een vermogen van 2 x 130w. Voor een Marantz is dat ontzettend veel. Na het lezen van vele recensies leek het erop dat dit de ideale versteker is. Nadeel is dat hij al vrij oud is. Het aanbod op marktplaats is vrij groot, en voor een leuke prijs heb je deze versterker in huis.
B&W 603S2

Jawel, het begon bij de Mediamartk. Daar heb ik een stel luidsprekers beluisterd. Magnat sprak me in eerste instantie aan, mooie luidsprekers, goed geluid en mooie prijs. Toch praat iedereen altijd over de B&W speakers...maar dat overtuigde mij zelf nog niet. Totdat ik de Marantz versterker ophaalde. Deze stond daar aangesloten op een stel mooie, grote, zuilspeakers van B&W. Ik mocht de kevlar conus even aaien. De geliktheid van de boxen deed me toch wel erg veel. En door alle goede recensies op internet moest het wel wat zijn. Tijden lang marktplaats in de gaten gehouden en hier en daar een bodje gedaan. Je ervaart dan al snel dat B&W niet snel voor weinig wordt verkocht. Uiteindelijk best goed geld neergelegd voor deze speakers...maar, het viel binnen het budget, De speakers bevallen, maar ik mis wel iets in het hoog...maaar, het is een begin. Een goed begin dunkt mij

Philips 32PF3321

Hoe verwend ik ook ben, ik moest en zou een lcd-tv. Minstens een 32". Al iets wat ik vorig jaar al wou, maar wetende dat het WK-voetbal de prijs voorlopig hoog zou houden, heb ik er verstandig mee gewacht. December / januari, toch wel de maanden van de uitverkoop. Mediamarkt was goed bezig.
Ik had een lijst met internet prijzen bij me van een aantal lcd-tv's. Helaas stonden de Mediamarkt aanbiedingen van Groningen niet op hun site. Op weg naar Mediamarkt dus nog even langs Harense Smid, Scheer & Foppen en MediaMax. Alle gingen tientallen euro's (mediamax zelfs 200 euro) lager in de prijs nadat ik hen vergeleek met de prijzen elders. Bij Mediamarkt gekomen (niet wetend wat de aanbiedingen waren) stond deze Philips. Een erg goede aanbieding...en dan ook meteen maar meegenomen

Overigens, ik ben geen audiofiel, ik houd gewoon van goede spullen welke kwaliteit uitstralen. Ik haal graag 'iets' in huis, maar het moet goed, zwaar, robuust en mooi zijn. Dus mensen die gaan vragen om de bekabeling...doe dat maar niet

Niet op de HEV70. Op een betere versterker zou hij misschien beter kunnen klinken, maar die beginnen pas echt leuk te worden rond de $2k. Met de K-1000 heb ik met minder dan de helft van dat bedrag al een perfecte versterker ervoor. Dat laat dan ook nog ruimte over om een leuke draaitafel en phonotrap erbij te kopen. Én die versterker kan dan als bonus ook nog eens een set hoog rendement speakers aan.Anoniem: 13284 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:28:
[...]
Klinkt de HE60 niet beter dan de K-1000? De versterker was het zwakste onderdeel van die set, maar met een betere zou die in de buurt moeten komen van de HE90 (heb ik gelezen althans).
Behalve dat vind ik de K-1000 gewoon een betere koptelefoon. Grotere soundstage, comfortabeler, en gewoon een fijner geluid.

Rik
Na héél veel lurken in dit topic (en AV&HIFI) nu toch maar es een post over mn eigen Home Cinema. Ik ga de komende maanden flink upgraden, dus dit is het "before" shot.
(Er komt een LCD TV, hopelijk aan de muur, met een mooi nieuw (waarschijnlijk zelfbouw) audio meubel er onder, en wellicht ook nog een nieuwe A/V Receiver. Oh, en de kabels worden dan mooi weg gewerkt.) Wat er nu staat:

- TV: Philips 32PW9525
- Receiver: Marantz SR5200
- Front Speakers: B&W DM602 S3
- Center Speaker: B&W LCR60 S3
- Rear Speakers: Mission 761i
- Console: XBOX 360
- Oud Spul: Playstation 2 (onder TV)
- Oud Spul: Philips Video Recorder (onder TV)
Anoniem: 164668
Mooi setje met mooi plaatjes!
Die B&W speakers zijn gewoon té geil.
Wil ook nog wel een keer zulke speakers hebben...

Die B&W speakers zijn gewoon té geil.
Wil ook nog wel een keer zulke speakers hebben...

Je hebt geen subwoofer zo te zien? Hoe heb je, je speakers ingestelt? op large? Zo ja heb je dan geen last dan bij sommige films je speakers bij zware bassen te keer gaan?
Idd geen Sub en ze staan idd op Large. Mijn vorige kamer was echt te klein voor een Sub (wel eens een Rel Quake bij deze set getest toen), hier (sinds 8 maand) zou het opzich prima moeten kunnen. Maar ik heb er eigenlijk nog nauwlijks over nagedacht en/of de behoefte gehad. Ik vind dat mn speakers het laag behoorlijk goed aan kunnen. Uiteraard valt er wel wat "heel" laag weg en zal de kwaliteit beter zijn met een goeie Sub, maar dit geeft iig geen problemen.
Opzich wel een goed idee om weer eens een Sub uit te proberen, kijken hoe het in deze ruimte dan klinkt.
Opzich wel een goed idee om weer eens een Sub uit te proberen, kijken hoe het in deze ruimte dan klinkt.
Anoniem: 94768
Damn wat zijn die B&W's toch echt super mooi!
Ooit... wil ik ze ook nog wel eens aanschaffen.
Ooit... wil ik ze ook nog wel eens aanschaffen.
een sub is leuk inderdaad om bij het laag de borden uit de kast te laten dansen maar de bas van die 602's is ook niet onaardig imho. Ik heb ze zelf ook en op dit moment besteed ik m'n geld liever even aan andere spullen.
This too shall pass
Welnee, althans, da's niet mijn idee van een sub. Ik vind subs juist het mooist als ze subtiel wat meer bas geven. Hierdoor moet ik per CD wel eens aan de volumeknop op de sub draaien want sommige CD's zijn extreem 'bassig'Sharky schreef op maandag 22 januari 2007 @ 18:49:
een sub is leuk inderdaad om bij het laag de borden uit de kast te laten dansen..

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Des te handiger dan als je subwoofer een afstandbediening heeft.. 

Anoniem: 157535
mooie foto's manJoop schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:29:
Na héél veel lurken in dit topic (en AV&HIFI) nu toch maar es een post over mn eigen Home Cinema. Ik ga de komende maanden flink upgraden, dus dit is het "before" shot.(Er komt een LCD TV, hopelijk aan de muur, met een mooi nieuw (waarschijnlijk zelfbouw) audio meubel er onder, en wellicht ook nog een nieuwe A/V Receiver. Oh, en de kabels worden dan mooi weg gewerkt.) Wat er nu staat:
veel foto's......

[Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 22-01-2007 19:08]
BW's zijn supermooi afgewerkt en klinken super. Ik koop ze zodra ik kan terug voor mijn nieuw 5.1 systeem.
Ga je de achterspeakers ook van BW halen? Of hou je het bij de Missions.
Ga je de achterspeakers ook van BW halen? Of hou je het bij de Missions.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Ik volg dit topic nu al bijna een jaar en heb mn eigen setup nu bijna klaar en wordt binnekort gepotst.
Nu kwam deze setup mij alleen erg bekent voor:
Joop schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:29[/message]:[/b]
Na héél veel lurken in dit topic (en AV&HIFI) nu toch maar es een post over mn eigen Home Cinema. Ik ga de komende maanden flink upgraden, dus dit is het "before" shot.
(Er komt een LCD TV, hopelijk aan de muur, met een mooi nieuw (waarschijnlijk zelfbouw) audio meubel er onder, en wellicht ook nog een nieuwe A/V Receiver. Oh, en de kabels worden dan mooi weg gewerkt.) Wat er nu staat:
Hee joop ziet er goed man ,enne als die tv er hangt wil ik em wel is komen checken hoor!!!!!!!!!
(gerard)
Nu kwam deze setup mij alleen erg bekent voor:
Joop schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:29[/message]:[/b]

Hee joop ziet er goed man ,enne als die tv er hangt wil ik em wel is komen checken hoor!!!!!!!!!
(gerard)
Die linker ziet er uit als een eindtrap van T+A. Klopt dat?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.