Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 25! Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 41.943 views sinds 30-01-2008

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-03 20:54
multipasser schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:53:
BW's zijn supermooi afgewerkt en klinken super. Ik koop ze zodra ik kan terug voor mijn nieuw 5.1 systeem.

Ga je de achterspeakers ook van BW halen? Of hou je het bij de Missions.
Tja, misschien "ooit" maar het heeft iig geen prioriteit. De Missions zijn opzich best prima speakers, ze vallen misschien wat uit de toon met de B&W's, maar ik heb er geen last van. B&W is niet goedkoop, als ik dan moet kiezen waar ik in investeer dan vind ik andere dingen (TV, Receiver, misschien wel een Sub) toch belangrijker. Helemaal als je in gedachten neemt hoeveel (moet eigenlijk zeggen "hoe weinig") geluid er uit de rears komt. Ik zie het toch vooral als een extra'tje.
Scheperdeschep schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:06:
Ik volg dit topic nu al bijna een jaar en heb mn eigen setup nu bijna klaar en wordt binnekort gepotst.
Nu kwam deze setup mij alleen erg bekent voor:

[Joop's Setup]

Hee joop ziet er goed man ,enne als die tv er hangt wil ik em wel is komen checken hoor!!!!!!!!!
(gerard)
Gerard! Ook toeval! :) Ik ben erg nieuwsgierig naar foto's van je set. Moet er volgens mij goed uit zien! Als mn upgrade klaar is ben je zeker welkom voor een demo. :)

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-03-2018

Boekster

Naimoholic

Joop schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:29:
Na héél veel lurken in dit topic (en AV&HIFI) nu toch maar es een post over mn eigen Home Cinema. Ik ga de komende maanden flink upgraden, dus dit is het "before" shot. :) (Er komt een LCD TV, hopelijk aan de muur, met een mooi nieuw (waarschijnlijk zelfbouw) audio meubel er onder, en wellicht ook nog een nieuwe A/V Receiver. Oh, en de kabels worden dan mooi weg gewerkt.) Wat er nu staat:
  • TV: Philips 32PW9525
  • Receiver: Marantz SR5200
  • Front Speakers: B&W DM602 S3
  • Center Speaker: B&W LCR60 S3
  • Rear Speakers: Mission 761i
  • Console: XBOX 360
  • Oud Spul: Playstation 2 (onder TV)
  • Oud Spul: Philips Video Recorder (onder TV)
Pics, allemaal clickable:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Even een klein tipje, aangezien je de terminals van de luidsprekers zo mooi op de stille plaat had gezet ;) : Aansluiten op het hoog :) . Dat geeft vaak een iets beter geluid. Kan m'n gevoel zijn, maar hee, ik vind het prettiger ;) . Wat ik ook zou doen is de brugjes vervangen door dezelfde kabel als je luidsprekerkabel. Zier er mooi uit, maar onder die vergulde laagjes zit gewoon blik.

Wel een mooie opstelling zo, dat zeker :) Mooie luidsprekerstands ook. Voldoen ze een beetje? Ik heb het gevoel dat de stands een beetje "licht" overkomen. Zijn het de originele B&W-stands?

Music Addicted

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Boekster schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:10:
[...]

Even een klein tipje, aangezien je de terminals van de luidsprekers zo mooi op de stille plaat had gezet ;) : Aansluiten op het hoog :) . Dat geeft vaak een iets beter geluid. Kan m'n gevoel zijn, maar hee, ik vind het prettiger ;) .
Dat idee heb ik inderdaad ook. Heb mijn speakers ook op het hoog aangesloten; de bas wordt iets modderiger en het hoog iets minder helder als ik ze op het laag aansluit.
Wat ik ook zou doen is de brugjes vervangen door dezelfde kabel als je luidsprekerkabel. Zier er mooi uit, maar onder die vergulde laagjes zit gewoon blik.
Heb ik net gedaan en het geluid verbetert iets naar mijn idee, iets strakkere bas. De brugjes waren dan ook wel een beetje dof uitgeslagen (begin van corrosie?), heb nu dus inderdaad een stukje speakerkabel (4mm koper) ertussen geplaatst als vervanging van de brugjes. :)

Anoniem: 107284

Stevie_ schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:00:
...Naja, met mijn studentenbudget heb ik alles in twee maanden kunnen vervangen.
Ik ben voor simpel stereo geluid gegaan, want muziek luisteren is altijd nog mijn hobby :)
Beter een goede stereo dan een matige surround zeg ik altijd ;-)
Ondanks mijn belofte om eens een keer een plaatje van mijn setup te posten (en dat is alweer een tijdje geleden) zal ik binnenkort de foto's posten (ik moet ff uitzoeken hoe ik de foto's kan hosten).
Alvast een lijstje:
Denon AVC-A11SR amp
Denon DVD-3800
Denon TU-1500R (tuner)
Arcam CD-62T
Pioneer PDP-435HD plasma
Finite Elements Pagode Signature E-15
3x NBS Dragonfly netkabels
Monster Cable M850i analoge interlinks (3 paar voor dvd speler en 1 paar voor cdspeler)
Monster Cable ILM100 digitale interlink voor dvd speler

Master Concept 3 (Nirvana audio modificatie) fronts
Master Concept 4 als surrounds
Master Concept Centre als center
Bedraad met Oehlbach waslijntjes ;)
Rel Stadium 3 als sub

Recente upgrade: Philips iPronto. Eerst die WLAN op poten zetten ;) De bedoeling is een Star Trek Layout te maken (die op Remote Central is me te druk)
In de pipeline: NBS Active 4 luidsprekerkabels voor de fronts (worden in USA gemaakt ivm afwijkende lengte van 3.6 meter).
Wat moet er nu nog meer gebeuren? De stereo wil ik verbeteren door:
1. DK Design VS1-Reference mkIII stereoamp erbij te doen
2. Arcam cdspeler upgraden naar Lindemann 820 SACD speler (dat is wel een kwestie van een lange adem. De kenners weten waarom).

Anoniem: 123813

Joop schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:29:
Na héél veel lurken in dit topic (en AV&HIFI) nu toch maar es een post over mn eigen Home Cinema. Ik ga de komende maanden flink upgraden, dus dit is het "before" shot. :) (Er komt een LCD TV, hopelijk aan de muur, met een mooi nieuw (waarschijnlijk zelfbouw) audio meubel er onder, en wellicht ook nog een nieuwe A/V Receiver. Oh, en de kabels worden dan mooi weg gewerkt.) Wat er nu staat:
  • TV: Philips 32PW9525
  • Receiver: Marantz SR5200
  • Front Speakers: B&W DM602 S3
  • Center Speaker: B&W LCR60 S3
  • Rear Speakers: Mission 761i
  • Console: XBOX 360
  • Oud Spul: Playstation 2 (onder TV)
  • Oud Spul: Philips Video Recorder (onder TV)
Pics, allemaal clickable:
Heey dat ziet er herkenbaar uit! :) Toch grappig dat iedereen de B&W's hier erg mooi vindt maar dat op andere fora ze vaak als log en vierkant bestempeld worden. Ze zijn natuurlijk mooier zonder stoffronts en de manier waarop ze gefotografeeerd zijn. Ik vind ze iig wel mooi! (heb ze tenslotte zelf ook :P )

Mijn setup is vergelijkbaar al komt daar zondag a.s. verandering in want dan gaan mijn 602's naar de rears en komen er CDM7 NT speakers als fronts. Dan nog een center en ik ben voorlopig ff klaar. Heb de opvolger van jouw receiver (SR5600) en een 32inch LCD. Zondag misschien foto's! :)

Anoniem: 110233

Ik vind zelf de nieuwe CM serie van B&W echt heel erg goed... en de 600 serie is ook pretty impressive. De 700 serie en de 800 serie beginnen toch wel erg veel concurrentie te krijgen. Ik heb zelf de b&w 805's gehad... nu de dynaudio focus 140's en die zijn op sommige punten gewoon zelfs beter (en zo'n 800 euro goedkoper). Ze zien er super uit... hebben een erg lekkere typische sound, maar wel een pittig hoog af en toe. Geef mij maar een soft dome...

Neemt niet weg dat het erg leuke setjes zijn, mijn vriendin vond het kevlar oerlelijk dus bij mij mochten de fronts er niet af :( staat juist zo mooi _/-\o_

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 17:58

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Anoniem: 110233 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:50:
Ik vind zelf de nieuwe CM serie van B&W echt heel erg goed... en de 600 serie is ook pretty impressive. De 700 serie en de 800 serie beginnen toch wel erg veel concurrentie te krijgen. Ik heb zelf de b&w 805's gehad... nu de dynaudio focus 140's en die zijn op sommige punten gewoon zelfs beter (en zo'n 800 euro goedkoper). Ze zien er super uit... hebben een erg lekkere typische sound, maar wel een pittig hoog af en toe. Geef mij maar een soft dome...

Neemt niet weg dat het erg leuke setjes zijn, mijn vriendin vond het kevlar oerlelijk dus bij mij mochten de fronts er niet af :( staat juist zo mooi _/-\o_
Ik heb dynaudio BM5a's maar kan ze nog niet testen wegens gebrek aan goede geluidskaart :))
Eigenlijk nooit gekeken naar hun homesound aanbod. Is een optie, maar ben wel fan van BW.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 19:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmm, veel B&W aanhangers hiero? :Y)
Er is meer dan B&W.
B&W is natuurlijk prima spul, maarja de naam betaal je ook voor.

Zelf lees ik vaak het blad What's Hifi, daar staan vaak erg mooie setjes in van verschillende fabrikanten.
(Dynaudio, Monitor Audio, Mordaunt-Short, Kef)

Whatever.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Harmen schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:52:
Er is meer dan B&W.

Zelf lees ik vaak het blad What's Hifi, daar staan vaak erg mooie setjes in van verschillende fabrikanten.
En bij die betaal je natuurlijk niet voor de naam zeker? ;)
Overigens is B&W voor commerciele speakers echt niet veel duurder dan de concurrenten hoor. Er zijn vast wel goedkopere, maar op zich zit je bij B&W best wel goed. En het "betalen voor de naam" moet je zo zien: de naam die een fabrikant opgebouwd heeft is een soort garantie van kwaliteit. Bij B&W weet je gewoon dat er een professioneel team aan de speakers werkt en dat de kwaliteit van de afwerking op een constant niveau is. Bovendien is er een uitgebreid dealernetwerk en een goede ondersteuning (mocht je die nodig hebben). Dit zie je ook bij andere produktgroepen terug (auto's/wasmachines/financiele dienstverleners etc).

B&W zit eigenlijk ook gewoon in hetzelfde rijtje als de fabrikanten die jij hierboven noemt.
En nee ik heb zelf geen B&W.

[Voor 4% gewijzigd door zimbab op 23-01-2007 22:13]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Overal heb je B&W-lovers & B&W-"nay-sayers". Ik blijf neutraal, al ben ik geen fan van het merk. Het is het enige Britse merk dat mij niet zot maakt. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Abbadon
  • Laatst online: 17:48
Hier ook een B&W 'fan'. Enkele jaren geleden ben ik, niet door enige kennis gehinderd en volledig onbevooroordeeld (B&W zei me eigenlijk niks :X ), flink wat speakers gaan luisteren binnen een bepaalde prijsklasse en de 603's S3 vond ik het beste klinken. On top of all vond ik ze er ook nog eens erg fijn uitzien. Ik geniet er nog steeds bijzonder van. Enige minpunt wat ik kan verzinnen is dat de volumeknop niet té laag moet staan want anders komen ze niet genoeg tot leven (maar dat vind ik an sich niet zo'n probleem :+ ) maar verder is het echt mijn geluid :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 08:11
kuch kuch aurum cantus kuch kuch

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:38

Daklem

Audio Nerd

JTB81 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 00:19:
kuch kuch aurum cantus kuch kuch
ze mogen dan wel fantastisch klinken, maar qua uiterlijk toch wel de ultiem lelijkste speakers! Vreselijk lelijk design! (dit is echter een mening!!) ;)

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 17:58

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik was juist wat reviews op www.hifi.nl aan het lezen.
Toen zag ik een review over de Crystal Ultra cables.
2500euro voor een kabeltje van 1 meter!
En volgens de review moet het verschil zeer goed hoorbaar zijn!

Iemand ook dure kabels in gebruik?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Anoniem: 106149
  • Niet online
Mijn 15 euro voor 20 meter vind ik al duur :P

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11-2019

DriveSand

Transform and roll out!

Oh nee hè, geen kabeldiscussie :o !

Edit: En als je nog voor kabels moet betalen als je speakers of een cd-speler koopt, dan vind ik het al te duur :P.

[Voor 63% gewijzigd door DriveSand op 24-01-2007 01:57. Reden: Klopt]

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:26
Abbadon schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:51:
Hier ook een B&W 'fan'. Enkele jaren geleden ben ik, niet door enige kennis gehinderd en volledig onbevooroordeeld (B&W zei me eigenlijk niks :X ), flink wat speakers gaan luisteren binnen een bepaalde prijsklasse en de 603's S3 vond ik het beste klinken. On top of all vond ik ze er ook nog eens erg fijn uitzien. Ik geniet er nog steeds bijzonder van. Enige minpunt wat ik kan verzinnen is dat de volumeknop niet té laag moet staan want anders komen ze niet genoeg tot leven (maar dat vind ik an sich niet zo'n probleem :+ ) maar verder is het echt mijn geluid :)
Ik ging wel bevooroordeeld luisteren, aangezien ik al wat over B&W had gehoord. Verschillende alternatieven uitgeprobeerd, met echt het doel voor ogen om op geluid te kiezen, maar de 601 viel binnen de voor mij betaalbare categorie het meest op. Dat er een houtfineerprint op zit in plaats van the real deal maakt voor mij ieg niet uit, want ik bekijk hem toch niet zo veel van dichtbij. :)
multipasser schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 00:55:
Ik was juist wat reviews op www.hifi.nl aan het lezen.
Toen zag ik een review over de Crystal Ultra cables.
2500euro voor een kabeltje van 1 meter!
En volgens de review moet het verschil zeer goed hoorbaar zijn!

Iemand ook dure kabels in gebruik?
2500 per meter is zware oplichterij. Zelfs al wordt het geluid er beter van zal je het verschil niet horen, het menselijke gehoor is maar beperkt. Verder zijn de verbindingen binnen in je spelers en versterkers niet eens super dik of 100% goud, dus we hebben het hier over een combinatie van de factoren sponsoring van audiofielensites, het placebo effect en een snufje elitair gedrag ("ik hoor het verschil wél want ik ben een audiofiel blabla").

Degelijke kabels zijn belangrijk, maar duurder wil niet altijd beter zijn.

Er is meer dan B&W.

Agreed... Het is gewoon van belang dat er een goede match is tussen de speakers en de rest van de elektronica. Zo vindt ik Dynaudio icm Arcam erg geslaagd. Verder heb ik nog geen set gehoord icm B&W die me kon bekoren: veel te veel 'show' en te weinig muziek (imho natuurlijk).
KEF (Reference) daarentegen vond ik op McIntosh apparatuur vrij aardig klinken, maar meer dan dat vond ik weer niet (De Quads electrostaten klinken op de McIntosh weer mooier, maarja: die dingen moet je behoorlijk ver van de muren af zetten).
Master speakers zijn behoorlijk onbekende speakers, maar kunnen erg goed omgaan met de 'hogere' elektronica. Dwz: ze zijn niet snel de bottleneck. Kwa klank moet het je natuulijk liggen, maar als de akoestiek van de kamer goed is, dan is het de moeite waard om DK Design/ Lindemann aan te schaffen (en dat zeg ik, die eerst dacht dat audiofielen 'gouwen oren' hadden).
Ik heb ook Mimetism beluisterd, omdat volgens de ontwerper van Master dat beter zou matchen met de Master speakers. Het bleek dat het niet mijn smaak was: ik prefereer toch de DK Design en Lindemann combinatie _/-\o_

PS: alle statements zijn mijn persoonlijke meningen en er valt dus geen rechten aan te ontlenen O-)

• Exirion
  • Laatst online: 21:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Er is meer dan B&W.
Ik begin er niet eens meer over :) Je kan het blijven zeggen maar B&W lijkt wel wat Sennheiser bij de hoofdtelefoons is: volgens de meeste mensen een absoluut topmerk waar niks slechts over te zeggen valt en wat toch wel het ultieme is wat ze 'ooit hopen te kunnen kopen'. Vooral niet tegenin gaan want dan heb je rel na rel :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Feit is ook gewoon dat B&W topspul is en wat een ander daar van vindt boeit me niet zoveel. Luister er al jaren naar en vind het elke keer weer geweldig. Als je een beetje zoekt kun je speakers voor de helft van de nieuwprijs vinden op marktplaats o.i.d.
Zondag komen mijn nieuwe speakers! :*) cant wait! Foto's volgen hier.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jij VINDT het topspul. En dat kan inderdaad een kwestie van smaak zijn, maar voor het gros van de mensen is het simpelweg omdat ze niks anders kennen en stug volhouden. Technisch zou ik B&W niet met Bose willen vergelijken maar wat marketing en hersenspoeling betreft wel. Mensen geloven heilig dat B&W het enige echte speakermerk is en willen niet eens horen over betere merken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 21:49
Bij deze mijn setup, bestaande uit:

Philips 37 inch LCD, 37PF5321
Pioneer DV656A DVD SACD speler
AVM A2 versterker
Inifnity IRS Omega luidsprekers
Logitech Z680 set voor surround

Hieronder wat (brakke) pics, geschoten toen ik de Philips LCD net had gekocht, sticker op voorkant is inmiddels eraf. Ook de kabels zijn nog niet weggewerkt op de foto's....

Zeer binnenkort wordt er een PC bij gezet als "HTPC" die middels een externe DAC aan de stereo wordt gekoppeld en met een DVI to HDMI kabel op de LCD TV wordt aangesloten....

http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC_0055.jpg

http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC_0051.jpg

http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC_0048.jpg

EDIT AANVULLING

http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC_0063.jpg

http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC_0066.jpg

http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC_0064.jpg

[Voor 17% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 24-01-2007 13:11]

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-05 17:24
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:05:

AVM A2 versterker

Hieronder wat (brakke) pics, geschoten toen ik de Philips LCD net had gekocht, sticker op voorkant is inmiddels eraf. Ook de kabels zijn nog niet weggewerkt op de foto's....

Zeer binnenkort wordt er een PC bij gezet als "HTPC" die middels een externe DAC aan de stereo wordt gekoppeld en met een DVI to HDMI kabel op de LCD TV wordt aangesloten....

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er erg mooi uit. Leuk detail dat de boxen en de tv ongeveer even hoog zijn. Hoe ervaar je het verschil tussen surround en stereo (Kwaliteit speakers)?

Exirion schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:00:
[...]

Jij VINDT het topspul. En dat kan inderdaad een kwestie van smaak zijn, maar voor het gros van de mensen is het simpelweg omdat ze niks anders kennen en stug volhouden. Technisch zou ik B&W niet met Bose willen vergelijken maar wat marketing en hersenspoeling betreft wel. Mensen geloven heilig dat B&W het enige echte speakermerk is en willen niet eens horen over betere merken.
lul toch niet man. Ik weet heus wel dat er genoeg andere merken zijn die ook goed zijn maar hoe kun jij nou ontkennen dat B&W genoeg topspeakers in hun productlijn heeft?
Ik ken eerlijk gezegd niet veel mensen (lees: eentje) die B&W in de huiskamer heeft. En waar hebben we het eigenlijk over? De 600-serie? Lagere series? Hogere series? Wil jij zeggen dat de 700 of 800 serie slecht is ofzo? Heeft niks met hersenspoeling te maken maar het klinkt gewoon verdomd goed, en ja OOK vergeleken bij andere merken. Ik ken B&W al een jaar of 10 (de 600-serie) en sinds die tijd heb ik nog nooit één reclamespotje van hun gezien of andere mensen die dit in de huiskamer hebben.

Ja, dit is persoonlijke smaak maar aan de andere kant zijn het ook gewoon de feiten en die mag jij gerust ontkennen maar ik weet wel beter. Veel mensen kraken BMW auto's ook af maar ondertussen blijft het een topauto. Vaak is dat omdat ze zelf niet eentje hebben ;)

• JAHRASTAFARI
Oof schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:29:
[...]
Ziet er erg mooi uit. Leuk detail dat de boxen en de tv ongeveer even hoog zijn. Hoe ervaar je het verschil tussen surround en stereo (Kwaliteit speakers)?
Het is totaal niet te vergelijken. De Infinity's zijn in mijn oren echte topspeakers en de Z680 is gewoon waardeloos voor muziek, maar leuk voor film en xbox surround. Ik heb momenteel eenvoudigweg niet de plek om een full swing surround set te plaatsen, maar moet ook zeggen dat ik dit niet echt mis. Voor surround is een dergelijke set genoeg, het ruimte effect is er, voldoende basspower uit de sub - ik ben er tevreden mee. Voor het luisteren naar muziek gebruik ik de stereo, deze is onvergelijkbaar veel beter.

Staat die rechter speaker niet ongelukkig (in de hoek)? Ik denk dat de bassen mooier zullen klinken als die speaker verder uit de hoek komt.

• JAHRASTAFARI
Anoniem: 107284 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:07:
[...]

Staat die rechter speaker niet ongelukkig (in de hoek)? Ik denk dat de bassen mooier zullen klinken als die speaker verder uit de hoek komt.
Gaat helaas niet anders vanwege het ruimte gebrek....

Ben bezig met de aanschaf van een ander huis en wil het geheel tzt in een grotere kamer plaatsen. De infinity's moeten ook veel ruimer staan om alles eruit te halen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat laat ik aan jou over.
Ik weet heus wel dat er genoeg andere merken zijn die ook goed zijn maar hoe kun jij nou ontkennen dat B&W genoeg topspeakers in hun productlijn heeft?
Je hoort mij nergens zeggen dat B&W geen goeie speakers heeft. Dat wil nog niet zeggen dat alles wat B&W verkoopt z'n prijs waard is.
En waar hebben we het eigenlijk over? De 600-serie? Lagere series? Hogere series?
Als je metingen ziet aan de units die in de 600 gebruikt worden dan worden je gehoorsmatige bevinden bevestigd: goedkope units voor een commerciele speaker.
Wil jij zeggen dat de 700 of 800 serie slecht is ofzo?
Nee, maar voor wat het biedt is het wel overpriced. Dat is precies wat ik bedoel: omdat het B&W is hoeft het er alleen maar geil uit te zien en mensen laten zich al kwijlend naaien.
Heeft niks met hersenspoeling te maken maar het klinkt gewoon verdomd goed, en ja OOK vergeleken bij andere merken.
Da's dus persoonlijk. Of jij bent gevoelig voor de sound van B&W die overeenkomsten heeft met Sennheiser. Populair geluid.
Ja, dit is persoonlijke smaak maar aan de andere kant zijn het ook gewoon de feiten en die mag jij gerust ontkennen maar ik weet wel beter. Veel mensen kraken BMW auto's ook af maar ondertussen blijft het een topauto. Vaak is dat omdat ze zelf niet eentje hebben ;)
Zou best kunnen. Echter zou ik zelf zo een paar 804s kunnen kopen, maar ik weet wel beter ;)

Anoniem: 183025

Grappig... Ik had het eerst ook, ik had net nieuwe concept 400 gekocht en kon er geen negatief woord over lezen of ik schoot uit mijn slof. Dat heb ik nu afgeleerd en afgeluiserd (met dank aan tom swinnen ;) ) Ik heb in de tussentijd veel meer andere speakers beluistert en ben tot de conclusie gekomen dan het veel beter kan. Ik denk dat dat ook het geval is bij deze B&W aanhanger.... je moet gewoon toegeven dat er veel meer speakers zijn want jij denkt alleen maarin B&W en hebt blijkbaar dus nooit een andere speakers beluisterd.
Veel mensen kraken BMW auto's ook af maar ondertussen blijft het een topauto.
Ik stond een beetje versteld bij deze zin... BMW lijkt verdacht veel op B&W heb je dat helemaal zelf bedacht? goed van je.... en BTW (by the way ;) ) wat heeft BMW nou met speakers te maken? en hoeveel mensen ken jij die BMW afkraken?

Anoniem: 183025 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:59:
Grappig... Ik had het eerst ook, ik had net nieuwe concept 400 gekocht en kon er geen negatief woord over lezen of ik schoot uit mijn slof. Dat heb ik nu afgeleerd en afgeluiserd (met dank aan tom swinnen ;) ) Ik heb in de tussentijd veel meer andere speakers beluistert en ben tot de conclusie gekomen dan het veel beter kan. Ik denk dat dat ook het geval is bij deze B&W aanhanger.... je moet gewoon toegeven dat er veel meer speakers zijn want jij denkt alleen maarin B&W en hebt blijkbaar dus nooit een andere speakers beluisterd.
Je gaat Eltax toch niet met B&W vergelijken he? 8)7 Dan neem ik je helemaal niet serieus. Je neemt dingen aan die helemaal niet op waarheid berusten. Ik heb wel degelijk andere speakers beluistert maar het geluid van B&W spreekt mij ontzettend aan. Heb ook nog niemand van m'n vrienden of familie gehoord die hier anders over dachten.
[...]

Ik stond een beetje versteld bij deze zin... BMW lijkt verdacht veel op B&W heb je dat helemaal zelf bedacht? goed van je.... en BTW (by the way ;) ) wat heeft BMW nou met speakers te maken? en hoeveel mensen ken jij die BMW afkraken?
Ja kun je nagaan! Helemaal zelf bedacht. Dat het op elkaar lijkt is toevallig ^^ Wat ik bedoel te zeggen is dat iedereen ook maar klakkeloos een BMW noemt bij het rijtje beste auto's en dat er dan weer mensen zijn die BMW afkraken (ja die zijn er) omdat iedereen in zo'n auto rijdt. Zelfde is dus wat met B&W, tenminste dat vinden jullie, omdat veel mensen het goed vinden (en het is gewoon goed spul) zijn er weer anderen die zeggen dat het heus niet zo goed is als de meesten denken. Waarom kopen zoveel mensen dat dan? Vast niet omdat het troep is; denk je wel?
Het was als VOORBEELD. Natuurlijk is BMW goed maar dat geldt ook voor B&W. Alleen er zijn nog genoeg andere auto's die aan een BMW kunnen tippen maar vaak durven mensen die overstap niet te maken en kiezen voor een BMW (zekerheidje). Grootste gros kiest nog voor een 3-serie terwijl een Lexus IS220 een verdomd mooi alternatief is die hier niet voor onderdoet.

Ik vind het daarom wat makkelijk dat mensen hier B&W zitten te bashen terwijl het wel goed spul is. Als ik dat mooi vind nou prima toch? Ik heb gewoon goed gekeken wat er in mijn prijsklasse valt te halen en heb zeker andere merken overwogen en beluisterd maar voor mij kan er niks aan tippen. Ik haal zondag een paar B&W CDM7 NT speakers en voor mij waren er geen mooiere of betere alternatieven. Ongetwijfeld dat er in een hogere prijsklasse meer concurrentie is maar daar hoor je mij niet over.

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 123813 op 24-01-2007 13:16]

• JAHRASTAFARI
Jongens, have a break - have a kitkat. :/

...
Ach ja, BMW blijft een pauperwagen. Slechts mensen van een bepaald allooi rijden raggen met deze bakken. Trouwens: BMW wordt door TopGear anders ook niet bespaard: waardeloze UI, duurt allemaal te lang om EINDELIJK weg te kunnen rijden. Verder is het bekend dat die navigatiesystemen van Duitse wagens OF irritant zijn (en vaak niet uit te schakelen) OF de mensen de verkeerde kant opsturen: een paar keer meegemaakt of ik niet ff de weg kan wijzen: 3x een BMW rijder ;) ).
Neuhhh... geef mij maar een Lexus (Mercedes is een kamper-bak). Of beter: een Toyota HiLux: onverwoestbaar _/-\o_

Anoniem: 107284 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:16:
[...]

Ach ja, BMW blijft een pauperwagen. Slechts mensen van een bepaald allooi rijden raggen met deze bakken. Trouwens: BMW wordt door TopGear anders ook niet bespaard: waardeloze UI, duurt allemaal te lang om EINDELIJK weg te kunnen rijden. Verder is het bekend dat die navigatiesystemen van Duitse wagens OF irritant zijn (en vaak niet uit te schakelen) OF de mensen de verkeerde kant opsturen: een paar keer meegemaakt of ik niet ff de weg kan wijzen: 3x een BMW rijder ;) ).
Neuhhh... geef mij maar een Lexus (Mercedes is een kamper-bak). Of beter: een Toyota HiLux: onverwoestbaar _/-\o_
Tenminste iemand die mij begrijpt ;)

• PHiXioN
  • Laatst online: 13:26
Exirion schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:00:
[...]

WAT doet B&W aan marketing dat andere luidsprekerbedrijven niet doen? Ik ben nog nooit een advertentie van ze tegen gekomen en de enige informatie die ik had was van word-of-mouth. Je zal me niet horen zeggen dat B&W het aller beste is, er zijn vast genoeg concurrenten die even goede luidsprekers leveren, of zelfs betere. Dit neemt niet weg dat het geen topmerk is. Omdat jij een audi RS4 hebt is een BMW M6 toch ook niet meteen géén topauto meer?

*edit* ik lees nu pas Peter77 zn reactie. :*)

Volgens mij zijn veel van die mensen die B&W zeikerds (kritiek geven mag, maar soms zeiken mensen gewoon alsof het een principiële kwestie is) het zelfde slag volk als de mensen die Apple afzeiken om hun iPods. Gewoon omdat iedereen er een heeft is het ineens een waardeloos ding.

[Voor 14% gewijzigd door PHiXioN op 24-01-2007 13:31]

• biowolf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 18:05
Mompeld iets over smaak en twisten ofzo.
Echt waar hebben we het hier over, als mensen tevreden zijn met hun b&ws bmw of whatever laat het dan,wie ben jij dan om er tegen in te gaan. En nou kappen en verziek dit topic niet zo.

biowolf schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:25:
Echt waar hebben we het hier over, als mensen tevreden zijn met hun b&ws bmw of whatever laat het dan,wie ben jij dan om er tegen in te gaan. En nou kappen en verziek dit topic niet zo.
Precies...het wordt weer tijd voor wat foto's van mooie sets met B&W speakers :P Wat mij betreft ook the end. Ik zal zondag foto's proberen te posten als ik m'n b&w's heb, mag er dan weer gebashed worden ;) of gekwijlt, iedereen mag dat lekker zelf weten.

• JAHRASTAFARI
Ik vind overigens dat B&W wél topspeakers kan maken, zo ben ik bijv. zeer te spreken over de 803's. De 7NT vind ik persoonlijk echter een veel te opgeblazen middenbereik hebben en erg kil klinken. Zeker niet mijn keuze.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

biowolf schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:25:
For the record, ik ben een Apple-gebruiker met iPod en denk ook nog wel eens een BMW te gaan kopen, dus wat dat betreft kun je me moeilijk over 1 kam scheren met de afgunstige B&W-haters. Ik hoor wat ik hoor en weet ook wat voor drivers er in een speaker van een bepaalde prijs zitten. Da's dus een ABC'tje. Ik heb onlangs iemand geadviseerd die aanvankelijk B&W wilde gaan kopen, en die heeft na veel beluisteren van o.a. JM Lab, Dynaudio, Elac en Elipson uiteindelijk gekozen voor Elipson. Volgens zijn woorden zijn ze 'miles better' dan de B&W's die hij eerst wilde kopen.

Het is wel weer duidelijk geworden dat je nooit met verstokte B&W'ers in discussie moet gaan want het loopt nergens op uit, hoeveel technische argumenten je ook aan zou kunnen dragen. Ooit zien sommigen van jullie het licht nog wel eens :P En discussie gesloten dan maar.

• biowolf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 18:05
Exirion schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:57:
[...]

For the record, ik ben een Apple-gebruiker met iPod en denk ook nog wel eens een BMW te gaan kopen, dus wat dat betreft kun je me moeilijk over 1 kam scheren met de afgunstige B&W-haters. Ik hoor wat ik hoor en weet ook wat voor drivers er in een speaker van een bepaalde prijs zitten. Da's dus een ABC'tje. Ik heb onlangs iemand geadviseerd die aanvankelijk B&W wilde gaan kopen, en die heeft na veel beluisteren van o.a. JM Lab, Dynaudio, Elac en Elipson uiteindelijk gekozen voor Elipson. Volgens zijn woorden zijn ze 'miles better' dan de B&W's die hij eerst wilde kopen.

Het is wel weer duidelijk geworden dat je nooit met verstokte B&W'ers in discussie moet gaan want het loopt nergens op uit, hoeveel technische argumenten je ook aan zou kunnen dragen. Ooit zien sommigen van jullie het licht nog wel eens :P En discussie gesloten dan maar.
Gast nou doe je het weer
Smaak is iets persoonlijks en ik scheer niemand over een kam, dat doe jij overgens wel door er van uit te gaan dat ik B&W's heb die heb ik overgens niet ik namelijk een set van klipsch.
En ik ben dus zelf naar de winkel gegaan om te luisteren en te kijken wat ik het beste en het mooiste vond/vind.
Zo heeft ieder zijn eigen smaak en kan je niemand zeggen wat hij of zij het mooiste moet vinden.
Echt ik dacht dat dit een leuk informatief topic wat voor mensen die audio als hobby hebben , en niet een afzeik topic. Als mensen nou tevreden zijn met wat ze hebben laat ze dan. Als mensen denken dat ze horen dat hun kabels beter worden van inspelen Laat ze dan.
echt ffs PLAATS EEN FOTO!

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:35:
Ik vind overigens dat B&W wél topspeakers kan maken, zo ben ik bijv. zeer te spreken over de 803's. De 7NT vind ik persoonlijk echter een veel te opgeblazen middenbereik hebben en erg kil klinken. Zeker niet mijn keuze.
beetje appels met peren vergelijken :? 803 is ook 2x zo duur. Als ik het geld daarvoor had wist ik het ook wel. 7NT is afgeleid zowel de nautilus als de 600serie en hij klinkt alles behalve kill. De 600serie vind ik zeer warm klinken afhankelijk van de versterker en dat klinkt de 7NT ook.
Waar heb je de 7NT gehoord dan en met welke receiver?

Anoniem: 94768

Mensen, is dit niet een erg nutteloze discussie?

Meningen verschillen, gelukkig, en daar je weinig aan doen. De 1 vind B&W top, de ander vind een ander merk beter klinken. Daar moet je blij om zijn, anders heeft iedereen straks B&W en dat willen we ook niet ? ;) (iets met Microsoft)

Qua uiterlijk idem, de meeste vinden het mooie speakers. Maar er zullen altijd mensen zijn die ze oerlelijk vinden. Daarvoor zijn er ook andere merken ;)

Wil je discussieren: open dan een topic (mits het mag van de moderator) en continue daar met goede feiten.

Tot die tijd:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 25!

O+

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17

Wormaap

Moderator Foto & Video
Of gooi gewoon allemaal jullie zooi d'ruit, en koop speakers van een merk dat vrijwel niemand kent, en waar domweg niets op aan te merken is :P

* Wormaap geniet nog even van z'n Amphions :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Anoniem: 94768

Anoniem: 123813 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:00:
Tot die tijd:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 25!

O+
Juisttttttt

Morgen of vrijdag komen nieuwe foto's van mij :*)

Dan heb ik alles hopelijk opgeruimt :) en nieuwe kabels getrokken

• Niet online
Zal ik mijn slaapkamer cinema nog maar een keer posten dan, voor de laatste keer in huidige situatie.

Beetje in een vreemde hoek genomen :P Gij ziet de volgende troep:
TV: te oude JVC, weet het type niet eens meer
DVD: JVC XV-S40, één van de eerste :S all-region hacked :D
Receiver: JVC RX-5060
Front speakers: Eltax Concept 400
Rear: Static Atmosphere met Eltax speakers
Center: uit een Magnat 5.1 set geraapt
Sub: Yamaha YST-SW1500
Verder nog een chipped Xbox en Samsung digitale tv ding, en als je goed kijkt ook nog een Sweex switch :+

De luister, kijk en chill plek.
Zo, dat was em. Gelukkig hoor ik het verschil niet tussen B&W en Eltax, of een kabeltje van 10 cent of 10 euro per meter, of een mp3 van 192k of 320k, dus ik vind het best zo :P

Nu hoop ik niet dat ik in het volgende huis een kamer van 3x3m krijg, dan past dit allemaal niet meer...

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 107284 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:16:
[...]

Grappig dat een vent van 34 niet door heeft dat Top Gear 90% vermaak is.
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:05:

AVM A2 versterker

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

EDIT AANVULLING

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie speakers en versterker! Vooral die IRS'en vind ik erg mooi. Ik hoop alleen dat je bandunits niet kapot gaan....die schijnen tegenwoordig erg zeldzaam en duur te zijn.
Exirion schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:57:
[...]

En daar kunnen we een conclusie uit trekken? :?
Sja....jij bent net zo verstokt, maar dan aan de andere kant.

• Meelobee
  • Laatst online: 21:56

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Als jullie het nou gewoon houden op het feit dat audio toch er persoonlijk is (klinkt) Ongeacht welke speakers of apparatuur er gebruikt wordt. De wat de ene persoon mooi vindt klinken, klinkt voor de ander als bagger...hey ieder z'n meug toch...Deze discussie is eindeloos...

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | Samsung 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-02 22:36

_AvA_

en dat ben zo.

Gezellig hier :P
Ik zal over een tijdje wat foto's plaatsen, digicam ligt an het infuus :)

ik heb een PC, met over een tijdje een X-Fi extememusic, en verder 2 B&W 610i's als fronts, 2 600i's als center (moet ik nog even aanpassen ofzo) en magnat concept 5 speakers als rears..

Een van de centers had een kapotte woofer, en een magnat ook, dus heb een goede magnat in de B&W gezet en toen 2 andere speakers in de rears gezet...

En oja, ik heb 2 12" subwoofers van sony, aangesloten op een 530ES versterker. Ik heb een andere sony versterker voor de rears, maar die is echt heel erg vernaggelt (hij knalt en geeft dan kortsluiting :P) en een HARMONY A-201 versterker voor de centers (iemand ervaring met dat merk?) en een luxman waarvan ik het type niet weet voor de fronts..

Bijna alles is aangesloten met 4mm kabels, behalve mijn centers.
Fronts zijn gebi-wired.

Droogkloot.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Meelobee schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:54:
Als jullie het nou gewoon houden op het feit dat audio toch er persoonlijk is (klinkt) Ongeacht welke speakers of apparatuur er gebruikt wordt. De wat de ene persoon mooi vindt klinken, klinkt voor de ander als bagger...hey ieder z'n meug toch...Deze discussie is eindeloos...
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het boeit mij ook geen ene donder (meer) als iets zogenaamd minder natuurgetrouw klinkt. Ik koop gewoon lekker wat ik mooi vind, of dat nu B&W of Elipson is.

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-05 21:18
Wormaap schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:26:
Of gooi gewoon allemaal jullie zooi d'ruit, en koop speakers van een merk dat vrijwel niemand kent, en waar domweg niets op aan te merken is :P

* Wormaap geniet nog even van z'n Amphions :P
Doe is foto's ;-) Amphions ken ik namelijk wel. Heb ze nog nooit mogen beluisteren, maar de looks... :9~

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

PHiXioN schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:17:
[...]
... het zelfde slag volk als de mensen die Apple afzeiken om hun iPods. Gewoon omdat iedereen er een heeft is het ineens een waardeloos ding.
Neenee, het ís in dat geval ook een waardeloos ding. :+

Het ondersteunt alleen degelijk hun formaat/hun programma, je hebt veel minder opties als bij de concurrent, je hebt veel wat extra kapitaal nodig als je wat simpele extra's wilt kopen (zelfs voor een adapter vroegen ze tijd geleden geld, of het nu nog is weet ik niet ... ) en de geluidskwaliteit is niet om over naar huis te schrijven (zeker niet in vergelijking met sommige iAudio/iRiver producten).

Waar betaal je voor? 'Uniek' (ooit uniek geweest, toch :+ ) design, integreerbaar met andere Apple producten en de naam Apple.

Terwijl je bij B&W vast ook wat voor de naam en het design betaalt, heb je toch steeds een heel kwalitatief product. Dus die vergelijking gaat wat dat betreft niet echt op, hoor.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Laten we gewoon weer pics posten. Dat er liefhebbers zijn van bepaalde merken en haters van andere weten we nu wel. Kun je niks aan doen :) Leer er maar mee leven zou ik zeggen :+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Zo'n I-pod video is echt zwaar overdreven. Je hebt maar liefst 80GB aan opslagruimte, zodat comprimeren niet meer nodig is, maar toch kan FLAC e.d er niet op worden afgespeeld :?

Die B&W discussie gaat eigenlijk nergens over, gezien B&W net zo commercieel is als Kef, Mission, JMLab, Quad, Sonus Faber, Tannoy, etc. Dat de drivers goedkoop zijn en dat het uiterlijk ''geil'' lijkt, wil niet zeggen dat het niet goed kan klinken. De fabrikant moet ergens op bezuinigen, anders kunnen ze de zaak wel opdoeken. B&W bezuinigt op de drivers, who cares? Dynaudio bezuinigd op het filter, Mission bezuinigd op afwerking, Kef bezuinigd (tegenwoordig) op de drivers, Tannoy bezuinigd op research, Bose bezuinigd op alles, etc... Zo zijn er nog zeker 50 merken op te noemen die ergens flink op bezuinigen, maar het maakt niet veel uit. Je valt voor een speaker omdat het in JOUW oren goed klinkt en wat de achtergrond van die hele productie is, hoef ik dan echt niet te weten :) Laat het commercieel klinken, dan ben je tenminste niet de enige in huis die er naar kan luisteren ;)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:26
Ik zie hier echt allemaal prachtige thuis bioscopen, echt fantastich :P.
Maar ik vraag me nou af of de mensen met zo'n installatie nooit gezeur hebben met de buren.

Bedoel ik zit ook te denken om een set goede speakers te kopen (eerst 2 goede fronts en dan uitbreiden). Maar de flat waar ik woon is aardig gehorig en ik ben bang dat als ik me speakers zover open zet dat ik er enigzins van kan genieten, ik binnen de kortste keren gezeur heb met de buren (waar ik niet op zit te wachten).

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Barry schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:51:Zo'n I-pod video is echt zwaar overdreven. Je hebt maar liefst 80GB aan opslagruimte, zodat comprimeren niet meer nodig is, maar toch kan FLAC e.d er niet op worden afgespeeld :?
Comprimeren was toch niet nodig 8)7 . Verder heeft Apple zijn eigen lossless compressieformaat, niet zo zeuren dus ;)

@Xposive: anders dan je nick doet vermoeden, is het echt niet nodig om je zet loeihard te zetten om van je mooie speakers en amps te kunnen genieten. Ook op normaal volume kan dat prima :)

[Voor 19% gewijzigd door voodooless op 24-01-2007 21:24]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Niet online
Xplosive schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:21:
Ik zie hier echt allemaal prachtige thuis bioscopen, echt fantastich :P.
Maar ik vraag me nou af of de mensen met zo'n installatie nooit gezeur hebben met de buren.

Bedoel ik zit ook te denken om een set goede speakers te kopen (eerst 2 goede fronts en dan uitbreiden). Maar de flat waar ik woon is aardig gehorig en ik ben bang dat als ik me speakers zover open zet dat ik er enigzins van kan genieten, ik binnen de kortste keren gezeur heb met de buren (waar ik niet op zit te wachten).
Wij hebben maar aan 1 kant buren en ik zit net helemaal aan de kant van de slop, maar die buurjongen kan er af en toe ook aardig wat van met zijn hardcore. Maar ik hoor ze niet klagen, horen ze mij ook niet klagen.

• Jeev
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-12-2022
koen schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:04:
zooooo, postbode is geweest vandaag en heeft leuke nieuwe spulletjes afgeleverd:

* yamaha rx-v1700 receiver
* teufel motiv 6 speakerset

[afbeelding]

[afbeelding]

van 't weekend vrij om alles eens netjes aan te sluiten en in te spelen, huiskamer en set-up foto's volgen dus *)
hoe bevalt het geluid van de motiv 6? Zou leuk zijn als je een kleine review zou plaatsen.. Ben ook geinteresseerd in deze set, maar ben benieuwd naar de kwaliteit!

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:27
Nieuw speelgoed! Vincent CD-S6.

http://www.iamrik.com/dump/vincent/1_tweak.jpg
http://www.iamrik.com/dump/vincent/2_tweak.jpg
http://www.iamrik.com/dump/vincent/3_tweak.jpg
http://www.iamrik.com/dump/vincent/5_tweak.jpg

Deze vervangt mijn huidige bron, een gemodificeerde Cambridge 640c. Het mooie van deze speler (naast het geluid ;p), is dat hij ook dienst doet als voorversterker. Hij heeft een instelbaar volume, en hangt direct aan mijn eindtrap, een Pass Aleph M.

Rik

Anoniem: 168972

Wie kan mij een surround versterker tippen (ter vervanging van mijn huidige onkyo tx-sr803e) die stereo behoorlijk wat beter kan weergeven? Of bestaat er de mogelijkheid om een surround receiver en een stereo receiver aan elkaar te koppelen zodat ik niets steeds de speakerkabels hoef te verwisselen? Tevens zoek ik nog een dvd speler met hd-upscaling, sacd-ondersteuning en een goede cd weergave. En wat is eigenlijk precies het principe van het gebruik van een voorversterker en eindversterker etc. (misschien een linkje naar een pagina waar het uitgelegd wordt?). Wellicht leidt de respons tot een nieuwe post in dit topic :p

Dit is btw wat ik nu heb staan:

Philips 37PF7411
Onkyo TX-SR803e
Denon dcd1550ar
Kiss DP558 200GB
Xbox 360

Elac fs208.2 (voor)
Elac cl82 (achter, op nexus stands)
Elac cm82 (center)
R.E.L. quake (sub)

CD-->versterker vdhul
Sub-->versterker oehlbach
Kiss DP558--> oehlbach en vivanco xD

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 168972 op 25-01-2007 00:11]

Anoniem: 30670

Als niet voor nieuw wilt gaan omdat evt te duur kan worden, maar goede stereo op een surround reciever/versterker zal ik zeker naar de denon AVC-A1 series kijken. Nieuw kosten die dingen een godsvermogen maar de wat oudere modellen (jaar 1 / 2 oud) zijn voor goeie prijzen tekrijgen. En die bakbeesten hebben echt voor mij gevoel (heb al heel wat afgeluisterd, werk zelf een hifi winkel) echt top kwaliteit geluid met meer als genoeg instelmogelijkheden.

Voorbeeld:
Denon AVC-A1 (SRe)
http://www.areadvd.de/images/images_01/denon_avc_a1xv_lm1.jpg
Denon AVC-A11
http://cache.evendi.de/pics/large/83416.jpg
Denon AVC-A10se (Deze heb ik zelf thuis staan en wil hem voor geen goud missen ;) )
http://www.digital16-9.com/gfx/photos/morinb/22112004_0958.jpg

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 25-01-2007 01:42]

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

digitalmind schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:08:
Nieuw speelgoed! Vincent CD-S6.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Deze vervangt mijn huidige bron, een gemodificeerde Cambridge 640c. Het mooie van deze speler (naast het geluid ;p), is dat hij ook dienst doet als voorversterker. Hij heeft een instelbaar volume, en hangt direct aan mijn eindtrap, een Pass Aleph M.
Ow! Dat ziet er goed uit zeg. Mooi gloeilampje ook voor het venster. ;-)

Hoe klinkt-ie?

Mooi zitten? Barcelona chair!

Anoniem: 123813 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:17:
[...]

Tenminste iemand die mij begrijpt ;)
LOL ik las dit maar ik vat niet helemaal waar jij het over hebt... hij heeft het over de BMW kwestie en niet over jou speakers... :+ ....

maar goed, ik vergelijk eltax ook helemaal niet met B&W maar ik geef ook een voorbeeld...DUH :o

Anoniem: 183025 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:32:
[...]

LOL ik las dit maar ik vat niet helemaal waar jij het over hebt... hij heeft het over de BMW kwestie en niet over jou speakers... :+ ....

maar goed, ik vergelijk eltax ook helemaal niet met B&W maar ik geef ook een voorbeeld...DUH :o
Ik begrijp dat dit maar het laatste berichtje van deze disussie moet zijn. Maar ik ben het met exirion (geloof ik ;) ) eens dat je nooit met mensen in discussie moet gaan die heel veel geld in hun (soms waardeloze) dingen hebben gestopt.

tot zo ver.

[quote]Anoniem: 183025 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:32:
[...]

zie het berichtje hier onder.

Anoniem: 168972 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:00:
Wie kan mij een surround versterker tippen (ter vervanging van mijn huidige onkyo tx-sr803e) die stereo behoorlijk wat beter kan weergeven? Of bestaat er de mogelijkheid om een surround receiver en een stereo receiver aan elkaar te koppelen zodat ik niets steeds de speakerkabels hoef te verwisselen? Tevens zoek ik nog een dvd speler met hd-upscaling, sacd-ondersteuning en een goede cd weergave. En wat is eigenlijk precies het principe van het gebruik van een voorversterker en eindversterker etc. (misschien een linkje naar een pagina waar het uitgelegd wordt?). Wellicht leidt de respons tot een nieuwe post in dit topic :p
Ik zou als ik jou was, eerder een losse stereoversterker met een pre-in/HT Throughput bijkopen. Dan kan je met een stel (analoge) interlinks de Pre-out van de Onkyo (als ie dat heeft) op de pre-ingang (dus rechtstreeks op de eindbak van de stereoversterker) aansluiten.
Je kan dan de cdspeler op de stereoversterker aansluiten en de dvdspeler gewoon via de receiver laten lopen. Uiteraard hangt het sterk af van je budget: een goedkope stereoversterker heeft vaak geen pre-in/ht-throughput systeem.
Verder is het vaak zo: koop liever een goedkopere dvdspeler en een betere dedicated cdspeler ernaast. De DVD speler is (bij wijze van) binnen een half jaar verouderd. De cdspeler niet. Dan is het financieel makkelijker de dvd speler te upgraden.

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Anoniem: 107284 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:56:
[...]

Ik zou als ik jou was, eerder een losse stereoversterker met een pre-in/HT Throughput bijkopen. Dan kan je met een stel (analoge) interlinks de Pre-out van de Onkyo (als ie dat heeft) op de pre-ingang (dus rechtstreeks op de eindbak van de stereoversterker) aansluiten.
Je kan dan de cdspeler op de stereoversterker aansluiten en de dvdspeler gewoon via de receiver laten lopen. Uiteraard hangt het sterk af van je budget: een goedkope stereoversterker heeft vaak geen pre-in/ht-throughput systeem.
Verder is het vaak zo: koop liever een goedkopere dvdspeler en een betere dedicated cdspeler ernaast. De DVD speler is (bij wijze van) binnen een half jaar verouderd. De cdspeler niet. Dan is het financieel makkelijker de dvd speler te upgraden.
En van welke kwaliteit moeten die interlinks zijn?

* Barry duikt heeeeel snel weg! :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Barry schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:12:
[...]
En van welke kwaliteit moeten die interlinks zijn?
* Barry duikt heeeeel snel weg! :P
[\Hapmode on]
Nou, wat denk je van NBS Black Label II? Of Siltech Compass Lake?
Of blijf je maar zitten kloten met die dropvetertjes van je? :X
[\Hapmode off]

• digitalmind
Mosez schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 02:40:
[...]

Ow! Dat ziet er goed uit zeg. Mooi gloeilampje ook voor het venster. ;-)

Hoe klinkt-ie?
Dat gloeilampje ziet er niet uit vind ik zelf. :+
Gelukkig is de felheid ervan in te stellen, als hij uit staat met alleen de buis gloeiend is het wel chique om te zien.

Hij klinkt erg goed. Een stuk warmer, voller, en dieper dan mijn gemodificeerde 640c. Ik kan er verder nog weinig over zeggen omdat ik nog maar een paar cd's ermee geluisterd heb, maar dit is wel een upgrade gebleken. Verder is de bouw kwaliteit gewoon erg goed, solide metalen afstandsbediening, Philips loopwerk, helder display, chique aansluitingen, zwaar gewicht. Neemt niet weg dat mijn vorige speler ook gewoon een zeer goede speler was (zeker na modificaties), welke ik niet zomaar opgeruimd zou hebben, ware het niet dat ik een voorversterker nodig had en deze dat oplost.

spoiler:
Gemodificeerde Cambridge 640c kopen, anyone? >:)

[Voor 11% gewijzigd door digitalmind op 25-01-2007 13:18]

Rik

• Scheperdeschep
  • Laatst online: 11-01 10:10
De post ging wat fout maar komt eraan

[Voor 98% gewijzigd door Scheperdeschep op 25-01-2007 15:07]

• digitalmind
Je plaatjes zorgen ervoor dat ik 11 keer een vraag krijg naar username en wachtwoord! Misschien een beter idee om ze ergens anders te hosten.

Rik

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
^^ Je foto's vragen om een wachtwoord. ;)

• Niet online
Ja leuk, 100 password prompts :S

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje boven! Of toch onder..?

Hier dus ook. Je kan beter even uploaden bij een andere host. Dit is niet te doen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:10
ik krijg ook die vraag en niet alleen als ik naar de plaatjes wil kijken maar ook toen ik naar dit topic ging en ook nu ik aan het reageren ben :/

• Scheperdeschep
Zie het nu ook ,zal is een andere oplossing zoekn

• Scheperdeschep
(oeps verkeerde url van de pics 8)7 ,nu moet het goed gaan)

Net zoals veel mensen hier heb ik na veel lezen (en genieten _/-\o_ )van dit topic besloten mn eigen Home Cinema maar is te posten. Ongeveer een jaar geleden besloot ik dat er toch maar is wat nieuw hifi-spul moest komen. Eerst maar is gaan luisteren naar de kant-en-klare setjes ,maar dit was het toch niet. Ook de duurdere vielen mij tegen ,voor surround wel mooi maar muziek toch niet. Dus toch maar is een echte hifi winkel opgezocht. Na hier veel geluisterd en informatie te hebben opgedaan besloten om eerst maar is voor stereo te gaan. Na een paar luistersesies besloten voor B&W speakers en een denon reciever te gaan. Na hier een half jaar van genoten te hebben moest er ook maar is wat beters voor films komen. Mn oude bolle finlux tv de deur uitgedaan en een breedbeeld JVC tv gekocht. En ja als je toch bezig bent :P ook maar gelijk digitale tv en een ander audio meubel gekocht. Toch miste ik nog echt mooi surround geluid dus na een maand maar is op zoek gegaan naar een goeie center speaker. En dat is genieten zeg :9~ !! En nu een kleine maand geleden mn oude jvc surround speakers ook maar de deur uit gedaan en een paar echte speakers gekocht. Wat toch best een veschil maakt ,vooral bij muziekDVD's.

Dit staar er nu:
  • JVC - AV28H5S TV
  • Samsung Digitale TV
  • Denon - 1706 Reciever
  • Denon - 1710 DVD
  • B&W - DM603 S3 Front Speakers
  • B&W - LCR60 S3 Center Speaker
  • B&W - DM600 S2 Rear Speakers
  • Playstation 2
En nu dan nu de pics: (daar gaat het tenslotte om :P )

b.t.w alle pics zijn clickable

:*) en als laatste een pic vanaf de sweetspot met een muziekdvd aan en een pilsje :*)
Sorry voor de flitsweerkaatsing op sommige foto's maar zit op een vrij donkere zolder.

Nou dit is dus MIJN Home cinema waar ik uren kan doorbrengen. Voor de Spec.freaks ,alles is digitaal aangesloten. Geen hele speciale kabels ,dvd is aangesloten met een Oehlbach kabel en de pc(jukebox) is aangesloten met een op maat gemaakte coaxiale kabel(10M) van van Damme. Speakers zijn aangesloten met Supra 2X4mm2 kabels.

En ja ik weet het ,alweer een B&W set. Ik heb deze speakers gekocht omdat IK het geluid en desing super vind. Ik weet ook best dat er nog vele goeie speakers zijn dus A.U.B niet weer zn B&W discusie :) _/-\o_

• 107mb
  • Laatst online: 21:07
Gave set! Maar ik heb een vraag: Kan de hitte van de receiver wel weg??? Hij is aan alle kanten omsloten.... Ik had mijn receiver ook in een kast, met 7 cm vrije ruimte tussen receiver en kast, maar ik kon een ei bakken op de bovenkant van de kast na een avondje film.

• Scheperdeschep
107mb schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:20:
Gave set! Maar ik heb een vraag: Kan de hitte van de receiver wel weg??? Hij is aan alle kanten omsloten.... Ik had mijn receiver ook in een kast, met 7 cm vrije ruimte tussen receiver en kast, maar ik kon een ei bakken op de bovenkant van de kast na een avondje film.
Was ik in het begin ook bang voor maar valt hard mee. Het wordt wel wat warm ,maar de dvd-speler houdt halverwege de reciever op en er zit geen achterkant in het meubel dus hij kan zn warmte opzich wel redelijk goed kwijt.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:34
Anoniem: 30670 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 01:34:
Als niet voor nieuw wilt gaan omdat evt te duur kan worden, maar goede stereo op een surround reciever/versterker zal ik zeker naar de denon AVC-A1 series kijken. Nieuw kosten die dingen een godsvermogen maar de wat oudere modellen (jaar 1 / 2 oud) zijn voor goeie prijzen tekrijgen. En die bakbeesten hebben echt voor mij gevoel (heb al heel wat afgeluisterd, werk zelf een hifi winkel) echt top kwaliteit geluid met meer als genoeg instelmogelijkheden.

Voorbeeld:
Denon AVC-A1 (SRe)
[afbeelding]
Denon AVC-A11
[afbeelding]
Denon AVC-A10se (Deze heb ik zelf thuis staan en wil hem voor geen goud missen ;) )
[afbeelding]
Alleen jamer dat je die Denon AVC-A1 niet achterstevoren neer kan zetten... die achterkant is echt ZO indrukwekkend...! :9~ :9~ _/-\o_

/me doet van alles: brouwt bier (www.7hoog.nl), bakt pizza, rijdt Tesla & Cowboy, maakt elektriciteit

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-02 22:36

_AvA_

en dat ben zo.

Anoniem: 106149 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:39:
[...]

Wij hebben maar aan 1 kant buren en ik zit net helemaal aan de kant van de slop, maar die buurjongen kan er af en toe ook aardig wat van met zijn hardcore. Maar ik hoor ze niet klagen, horen ze mij ook niet klagen.
Woon jij naast mij? :P

Droogkloot.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:34
waarschijnlijk een ontzettende noob vraag, maar waarom zie je op de duurdere speakers 2 ingangen dus 2x rood en 2x zwart wat is daar het nut van?

/me doet van alles: brouwt bier (www.7hoog.nl), bakt pizza, rijdt Tesla & Cowboy, maakt elektriciteit

Anoniem: 205652

Dat noemt met Bi-Wire volgens mij, schijnt de geluidskwaliteit te verbeteren. Zelf geen ervaring mee

Anoniem: 205652 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:00:
Dat noemt met Bi-Wire volgens mij, schijnt de geluidskwaliteit te verbeteren. Zelf geen ervaring mee
Dat kan, maar je kan ook bi-ampen... Dan stuur je hoog en laag apart aan. Met KEF Reference kan je zelfs tri-ampen of tri-wiren.
De meningen van het nut ervan verschillen nogal. Master ontwerper Rick Paap had de eerste Concept 3 ook bi-mogelijkheid ingebouwd. Daar is hij op teruggekomen (volgens mij met het argument: bouw eens een fatsoenlijke filter).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
:*) en als laatste een pic vanaf de sweetspot met een muziekdvd aan en een pilsje :*)
Sorry voor de flitsweerkaatsing op sommige foto's maar zit op een vrij donkere zolder.

Nou dit is dus MIJN Home cinema waar ik uren kan doorbrengen. Voor de Spec.freaks ,alles is digitaal aangesloten. Geen hele speciale kabels ,dvd is aangesloten met een Oehlbach kabel en de pc(jukebox) is aangesloten met een op maat gemaakte coaxiale kabel(10M) van van Damme. Speakers zijn aangesloten met Supra 2X4mm2 kabels.

En ja ik weet het ,alweer een B&W set. Ik heb deze speakers gekocht omdat IK het geluid en desing super vind. Ik weet ook best dat er nog vele goeie speakers zijn dus A.U.B niet weer zn B&W discusie :) _/-\o_
MOOOI! alleen wat ziet mijn oog nou... (achterspeakers...) DROPVETER DRAAD! |:(

Dat mag niet meer he ;) dat zijn denk ik niet die Supra kabels waar je het over hebt...

Mooie setup man!

[Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 183025 op 25-01-2007 17:13]

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-05 13:48
Anoniem: 168972 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:00:

Dit is btw wat ik nu heb staan:

Philips 37PF7411
Onkyo TX-SR803e
Denon dcd1550ar
Kiss DP558 200GB
Xbox 360

Elac fs208.2 (voor)
Elac cl82 (achter, op nexus stands)
Elac cm82 (center)
R.E.L. quake (sub)

CD-->versterker vdhul
Sub-->versterker oehlbach
Kiss DP558--> oehlbach en vivanco xD
Als je Onkyo pre outs heeft voor alle kanalen kan je heel makkelijk gewoon een stereo versterker aan je receiver koppelen. Je gebruikt dan voor surround je receiver + stereo, en voor stereo zet je alleen je stereo versterker aan. Moet je wel een beetje afstellen met de volume knoppen enzo, maar je kan wel een optimale waarde vinden waarschijnlijk.

• diertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 15:16

diertje

/ban mediocrity

Anoniem: 183025 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:11:
[...]

Dat mag niet meer he ;) dat zijn denk ik niet die Supra kabels waar je het over hebt...

Mooie setup man!
Volgens mij is dat zwarte de schaduw ;)

Ik, geheel anders

• Scheperdeschep
Anoniem: 183025 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:11:
[...]

Mooie setup man!
Ten Eerste ,dank _/-\o_

En wat versta je precies onder Dropveterdraad? De speakers voor en de center zijn met de Supra kabels aangesloten en de rear speakers met 2X2.5mm2 kabels. Naar mijn idee is dit wel genoeg voor de relatief kleinere speakers.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 107284 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:06:
Master ontwerper Rick Paap had de eerste Concept 3 ook bi-mogelijkheid ingebouwd. Daar is hij op teruggekomen (volgens mij met het argument: bouw eens een fatsoenlijke filter).
Dat argument van het filter heeft weinig met de voordelen van bi-ampen te maken. Bi-ampen is vooral zinvol om het laag apart te kunnen aansturen zodat bij hoger volume de definitie van het midden/hoog optimaal blijft. Je kunt het nut betwijfelen door te stellen dat een goeie versterker de hele speaker goed moet kunnen aansturen, maar bi-ampen kan zeker zinvol zijn.

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-05 08:17
Scheperdeschep schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:26:
(oeps verkeerde url van de pics 8)7 ,nu moet het goed gaan)

hele boel specs
vroeg me af , heb ook de 603's en ook op spikes
maar daar zaten die dopjes die jij hebt niet bij

vertel er eens wat meer over , prijs , waarvandaan etc etc ? :)

slimmehotspot.nl

• Scheperdeschep
xdc schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:53:
[...]

vroeg me af , heb ook de 603's en ook op spikes
maar daar zaten die dopjes die jij hebt niet bij

vertel er eens wat meer over , prijs , waarvandaan etc etc ? :)
Had ze eerst op 5centen staan maar met verplaatsen is dit vrij lastig. Toen ik mijn rear speakers heb opgehaald heb ik deze dopjes gekocht. 2euro per stuk bij Versnel Hifi ,te apeldoorn.Ideaal als je je speakers iets wilt verschuiven en het ziet er gelikt uit :9

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Tjee, zullen we eens ophouden met dat ge-dropveter?
Als iemand klaagt over het ongeloofelijke kudtgeluid wat hij/zij ervaart in zijn/haar set en er blijken supercheape kabeltjes gebruikt te zijn; soit. Maar meteen in paniek gaan lopen gillen vind ik een beetje jammer.
Daarbij gaat het niet om de mantel, maar om de hoeveelheid geleider (of dat nou koper, blik, aluminium, zilver, platina of palladium is, dondert niet, zolang het maar voldoende geleidt zonder al teveel demping) en luidsprekerkabel wordt in honderden verschillende varianten verkocht.

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

digitalmind schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:17:
[...]

Dat gloeilampje ziet er niet uit vind ik zelf. :+
Gelukkig is de felheid ervan in te stellen, als hij uit staat met alleen de buis gloeiend is het wel chique om te zien.

Hij klinkt erg goed. Een stuk warmer, voller, en dieper dan mijn gemodificeerde 640c. Ik kan er verder nog weinig over zeggen omdat ik nog maar een paar cd's ermee geluisterd heb, maar dit is wel een upgrade gebleken. Verder is de bouw kwaliteit gewoon erg goed, solide metalen afstandsbediening, Philips loopwerk, helder display, chique aansluitingen, zwaar gewicht. Neemt niet weg dat mijn vorige speler ook gewoon een zeer goede speler was (zeker na modificaties), welke ik niet zomaar opgeruimd zou hebben, ware het niet dat ik een voorversterker nodig had en deze dat oplost.

spoiler:
Gemodificeerde Cambridge 640c kopen, anyone? >:)
Haha, die opmerking over het gloeilampje was eigenlijk grappig bedoeld - refereerde daarmee aan de buis. Wist niet dat echt een een lampje in zat. Gloeit die buis niet genoeg van zichzelf?

Anyway, mooi apparaat hoor. Accepteert de ingebouwde voorversterker ook externe bronnen?

Mooi zitten? Barcelona chair!

• digitalmind
Mosez schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:48:
[...]

Haha, die opmerking over het gloeilampje was eigenlijk grappig bedoeld - refereerde daarmee aan de buis. Wist niet dat echt een een lampje in zat. Gloeit die buis niet genoeg van zichzelf?

Anyway, mooi apparaat hoor. Accepteert de ingebouwde voorversterker ook externe bronnen?
Er zit echt een oranje lampje in, met 4 standen, fel, minder fel, minst fel, en uit. :+
Het buisje gloeit wel, maar niet zo erg als op de foto -- die was met het lampje op zijn felste stand.

Hier met het lampje uit:
http://www.iamrik.com/dump/vincent/6_tweak.jpg

Het is niet echt een ingebouwde versterker, maar eerder een cd speler met regelbare uitgang. Wel is het volume daarvan in redelijk grote stappen dus zal er door de tijd heen toch nog een voorversterker bij komen.

[Voor 11% gewijzigd door digitalmind op 25-01-2007 20:22]

Rik

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 08:21

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

http://home.conceptsfa.nl/~igotgame/2.JPG

[Voor 44% gewijzigd door Audi_S2 op 25-01-2007 20:43]

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-03 20:54
Ziet er goed uit hoor! :) Apparatuur past ook mooi in het meubel en zo lang het geen warmte problemen geeft lijkt me dit perfect.

Exirion schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:47:
[...]

Dat argument van het filter heeft weinig met de voordelen van bi-ampen te maken. Bi-ampen is vooral zinvol om het laag apart te kunnen aansturen zodat bij hoger volume de definitie van het midden/hoog optimaal blijft. Je kunt het nut betwijfelen door te stellen dat een goeie versterker de hele speaker goed moet kunnen aansturen, maar bi-ampen kan zeker zinvol zijn.
Sorry.. Je hebt volledig gelijk. Het is voor mij een kwestie van de bekende klok met de nog bekendere klepel. Mijn Masters hebben geen bi-amp/wire aansluitmogelijkheid (en had gevraagd waarom Rick ermee gestopt was en ben weer vergeten wat zijn precieze argument was). Daarom komt er (hopelijk dit jaar nog) een losse DK Design amp erbij.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-03-2022
* mabarto verplaatst naar http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=55203.0

[Voor 148% gewijzigd door mabarto op 26-01-2007 17:45]

• Anoniem: 124681
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.

:)

Anoniem: 77615

mabarto schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:45:
Mensen ik heb advies nodig. Hopelijk kunnen jullie mij hierin voorzien:
Alvast bedankt!
Ik zou als ik jou was even dit verhaal op www.HTforum.nl zetten, kun je je eigen topic openen in "private hometheaters" Dit topic is toch echt om je set met foto's te posten en je vraag is wat offtopic vrees ik. Maar dat is wat ik zou doen als ik jou schoenen stond.

Succes

• Abbadon
  • Laatst online: 17:48
Ik bevestig beide bovenstaande posts, dus hier graag niet op verder want dat is niet de bedoeling van dit topic :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee