Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-04 09:22

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/5020/teufel2yp9.jpg

Ik lees en hoor de laatste tijd steeds vaker over het merk teufel.
Aangezien er op internet enkel duitse reviews te vinden zijn, ben ik benieuwd naar de ervaringen van andere gotters met pcspeakers van dit merk :)
Teufel heeft wat betreft PC speakers drie setjes:

Concept E(5.1) - 99€

Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/images/upload/conc_e_big.jpg

Specificaties

Concept E Magnum(5.1) - 149€

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/1258/acf2b6wq3.th.jpg

Specificaties

Concept G THX 7.1 - 299€

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/9076/gthxbgbigmg8.th.jpg

Specificaties

edit: zal someteen nog wat linkjes toevoegen naar reviews

[ Voor 12% gewijzigd door Icingdeath op 21-08-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Plastic fantastic :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
wat verwacht je anders van goedkope speaker setjes :)?

[ Voor 3% gewijzigd door Icingdeath op 21-08-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 17:01

lier

MikroTik nerd

Herr Stuhl schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:28:
[...]

Ik denk niet dat de TS een oordeel wil horen over de speakers, maar ervaringen wil krijgen.

Helaas ben ik niet bekend met deze serie, ik weet wel dat de (Duitse) audiobladen over het algemeen erg lovend zijn over de "grotere" broertjes (of zusjes) van deze speakers...

Misschien een keer (komt'ie weer !) even op en neer naar Duitsland om ze daar te beluisteren ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
lier schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:43:
[...]

Ik denk niet dat de TS een oordeel wil horen over de speakers, maar ervaringen wil krijgen.

Helaas ben ik niet bekend met deze serie, ik weet wel dat de (Duitse) audiobladen over het algemeen erg lovend zijn over de "grotere" broertjes (of zusjes) van deze speakers...

Misschien een keer (komt'ie weer !) even op en neer naar Duitsland om ze daar te beluisteren ?
Ja, hoewel over de concept E serie al behoorlijk wat info te vinden is. Ik ben erg benieuwd naar de Concept G 7.1 THX. Hier op got heb ik nog niemand gezien met dit setje.

Ik ben bijvoorbeeld benieuwd hoe deze presteerd tegenover de creative gigaworks s750. Want die set is weer 50 euro duurder , hoewel er natuurlijk weer 35 verzendkosten bij de Teufel komt, omdat deze enkel bij teufel zelf kan bestelt kan worden.

Een tripje duitsland zit er voorlopig niet in :P

[ Voor 19% gewijzigd door Icingdeath op 21-08-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-03 06:41
Heb zelf ook zo´n setje staan hier de Teufel Concept E, ik ben er echt tevreden mee. heb hem al een tijdje maar gebruik hem nu een paar weken 2.1 wegens verbouwing, maar ga zometeen de andere 3 boxen weer neerzetten.

Ken iemand anders die heeft ook de Teufel Concept E en die heeft bij een vriend de Logitech Z/5500 Digital, beluisterd hij vond de Teufel een stuk beter klinken.

Duitse kwaliteit = topkwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ik weet alvast dat de grotere luidsprekers van Teufel gerenommeerd zijn maar om bepaalde redenen nooit echt buiten Duitsland geraken, tot bij het grote publiek.

Als er een Duitse review vertaald moet worden, zal ik wel even helpen. Offtopic: Ik ben mijn luidsprekers ook in Duitsland gaan halen. +-2 uur heen, +-2 uur terug voor een transactie van 5 minuten. :P

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

[...]

De goedkoopste ziet er nog het beste uit. De enige die ik nog zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 14:46

Dr C

met C en CK

de goedkoopste set ziet er gelijk het netst eruit :?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-03 06:41
Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/images/upload/cc_main2.jpg
eigenlijk hoort deze er ook nog bij.

[ Voor 3% gewijzigd door robbyboy op 21-08-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

Teufel heeft sinds enkele jaren een reputatie opgebouwd in de (vooral Duitse) vakpers, voornamelijk door hun uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Ik heb uit de vergelijkende tests onthouden, dat zij zich goed staande houden tegenover andere (gerenommeerde) merken, en soms zelfs als testwinnaar uit de bus komen. Kan er zelf niets over zeggen -heb ze nog nooit horen spelen- dus, zelf gaan luisteren (zoals altijd, natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Leuk te zien dat Teufel een eigen topic krijgt. Ooit, anderhalf jaar geleden :p volgde ik het "kiezen van pc-speakersysteem-topic" hier op GoT. En toen vond ik de teufel concept E (magnum) op een duitse review site. Niemand kende het hier toen, maar ik waagde het er maar op, en bestelde de concept E magnum.
En ik ben er nog steeds erg tevreden over. Zelf vind ik het geluid een stuk beter dan dat van de z5500, die ik veels te bass-ig(boomerig) vind. Ook zijn de satellietjes 2 wegs.
De service was ook super, als ik niet tevreden was kon ik het kostenloos terugsturen. En ik heb 12 jaar garantie op het setje!
Erg leuk te zien dat meer tweakers dit merk ontdekken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Spits op 21-08-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138204

Ik heb eerlijk gezegd ook behoorlijk interesse gekregen in de Concept G. Zijn ze trouwens alleen via de officiele website te bestellen of ook al ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

En kijk je nou niet blind op de THX cerificaat... Het zegt hedendaags niet meer zoveel helaas... Meneer lucas en co zijn beetje te happig geweest kwa comercieele verkoop van hun licentie's.
In geval vind ik het setje van 99euro er behoorlijk leuk uitzien als je 1. Iets zwarts wil 2. goed design 3.student/geen budget hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178751

Ik wil gaan kiezen tussen de Logitech Z-5500 en de Teufel – Concept G 7.1 THX

Ik speel geen games
De set is vnl bedoeld voor muziek. Zowel van de computer als TV/DVD/CD/radio etc.
Wat zou jij kiezen?

Is de geluidskwaliteit voldoende? Ik waag het er maar op.

Maar de "Teufel" heeft minder aansluitingen of zo. Ik begrijp dat niet zo goed. Is dat belangrijk? Ik wil m'n receiver, en DVD-speler en televisies erop kunnen aansluiten. Geeft dat dan problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:58

GaMeOvEr

Is een hork.

Anoniem: 178751 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:17:
Ik wil gaan kiezen tussen de Logitech Z-5500 en de Teufel – Concept G 7.1 THX

Ik speel geen games
De set is vnl bedoeld voor muziek. Zowel van de computer als TV/DVD/CD/radio etc.
Wat zou jij kiezen?

Is de geluidskwaliteit voldoende? Ik waag het er maar op.

Maar de "Teufel" heeft minder aansluitingen of zo. Ik begrijp dat niet zo goed. Is dat belangrijk? Ik wil m'n receiver, en DVD-speler en televisies erop kunnen aansluiten. Geeft dat dan problemen?
Waarom zou je dat willen?

Je sluit je DVD speler en je TV op je receiver aan, en de Teufel op je receiver.

Echter, de Teufel is een actieve set, hoe wil je die aan je receiver hangen? Via de optical out van je receiver ofzo?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GaMeOvEr schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:27:
[...]

Waarom zou je dat willen?

Je sluit je DVD speler en je TV op je receiver aan, en de Teufel op je receiver.

Echter, de Teufel is een actieve set, hoe wil je die aan je receiver hangen? Via de optical out van je receiver ofzo?
Misschien moet ik er een speciale DVD-speler bij kopen die ook decodeert?

Op Anoniem: 70203 in "Logitech Z-5500 Digital vs Creative Giga..."
wordt ook over dat verschil gesproken, dat de één wel decodeert en de ander niet.

Ik wil ook de satelliet-tv/radio aan de boxen hangen, maar begrijp niet zo goed wat je nu het beste als "centrum" kunt nemen; DVD-speler of aparte externe decoder of misschien toch receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

In principe is je receiver altijd je "koppelvlak". Je sluit alles op je receiver, die doet zijn trucjes zoals decodering, etc, en stuurt vervolgens je luidsprekers aan, al dan niet met bepaalde filtering/EQ'ing toegepast.

Echter is de receiver ook gelijk een versterker, dus moet je daar normaliter passieve luidsprekers aanhangen, dus luidsprekers zonder versterker, omdat de receiver al de versterker is.

Deze Teufel sets zijn actieve sets, in de subwoofer zit ook de versterker voor de satellieten. In principe vervult de Teufel set al een rol die de receiver ook doet, de versterking namelijk.

Dat betekend dus dat je apparaten op "line-level" gelijk aan de teufel set kunt knopen, zoals een PC, een DVD speler of een TV.

Echter is dit apparaat bedoelt voor achter de PC, vandaar dat hij actief is, aangezien een PC geen ingebouwde versterker heeft.

Het zomaar mixen en matchen met "normale" audio apparatuur, zoals het gebruiken van een receiver om de teufel set aan te sturen, kan niet zomaar. Je receiver zal een zogenaamde "pre-out" nodig hebben, waar de teufel set aan komt. De pre-out is een soort van onversterkte uitgang, zodat je het versterker gedeelte van de Receiver als het ware bypassed. Versterking komt dan dus weer bij de Teufel set te liggen.

Voor jouw toepassing lijkt het mij verstandiger om gewoon te kijken naar "passieve" 5.1 sets, die precies bedoelt zijn voor wat jij in gedachten hebt.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:26
Ik dacht dat je die teufel sets heel makkelijk op een receiver kon aansluiten.
Volgens mij heeft de subwoofer ook een input voor het aansluiten op een sub pre-out van een receiver, via deze input gaat dan de bass. De sattelietjes sluit je dan op de aparte uitgangen op de receiver aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

gelukkie schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:30:
Ik dacht dat je die teufel sets heel makkelijk op een receiver kon aansluiten.
Volgens mij heeft de subwoofer ook een input voor het aansluiten op een sub pre-out van een receiver, via deze input gaat dan de bass. De sattelietjes sluit je dan op de aparte uitgangen op de receiver aan.
Mja, maar dan heb je een actieve set gekocht waarvan je alleen maar het .1 versterker gedeelte gebruikt. :P Kijk, als er passief niets beters is voor het geld, ok. Maar versterkers kosten ook geld. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GaMeOvEr schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:19:
In principe is je receiver altijd je "koppelvlak". Je sluit alles op je receiver, die doet zijn trucjes zoals decodering, etc, en stuurt vervolgens je luidsprekers aan, al dan niet met bepaalde filtering/EQ'ing toegepast.

Echter is de receiver ook gelijk een versterker, dus moet je daar normaliter passieve luidsprekers aanhangen, dus luidsprekers zonder versterker, omdat de receiver al de versterker is.

Deze Teufel sets zijn actieve sets, in de subwoofer zit ook de versterker voor de satellieten. In principe vervult de Teufel set al een rol die de receiver ook doet, de versterking namelijk.

Dat betekend dus dat je apparaten op "line-level" gelijk aan de teufel set kunt knopen, zoals een PC, een DVD speler of een TV.

Echter is dit apparaat bedoelt voor achter de PC, vandaar dat hij actief is, aangezien een PC geen ingebouwde versterker heeft.

Het zomaar mixen en matchen met "normale" audio apparatuur, zoals het gebruiken van een receiver om de teufel set aan te sturen, kan niet zomaar. Je receiver zal een zogenaamde "pre-out" nodig hebben, waar de teufel set aan komt. De pre-out is een soort van onversterkte uitgang, zodat je het versterker gedeelte van de Receiver als het ware bypassed. Versterking komt dan dus weer bij de Teufel set te liggen.

Voor jouw toepassing lijkt het mij verstandiger om gewoon te kijken naar "passieve" 5.1 sets, die precies bedoelt zijn voor wat jij in gedachten hebt.
toon volledige bericht
Ok
Ik begin het geloof ik een beetje te snappen.

Ik heb nu een oude tweedehands versterker van 20 jaar oud of zo. Daar hoef ik niet echt mee verder.

Wat ik wil aansluiten zijn DVD, kabeltv en kabelradio, satelliettv en satellietradio, en vooral computer(muziek)/internet.
Wanneer deze nu allemaal een line-out hebben, dan kan ik ze dus op de Teufel aansluiten.
Ik moet dus alleen nog uitzoeken of de Teufel voldoende ingangen heeft ........ ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Anoniem: 178751 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 11:50:

Ok
Ik begin het geloof ik een beetje te snappen.

Ik heb nu een oude tweedehands versterker van 20 jaar oud of zo. Daar hoef ik niet echt mee verder.

Wat ik wil aansluiten zijn DVD, kabeltv en kabelradio, satelliettv en satellietradio, en vooral computer(muziek)/internet.
Wanneer deze nu allemaal een line-out hebben, dan kan ik ze dus op de Teufel aansluiten.
Ik moet dus alleen nog uitzoeken of de Teufel voldoende ingangen heeft ........ ??
Als ik op de specs van de Teufel site kijk, ( http://www.teufel.de/de/Multimedia/s_536.cfm?show=fotos ) zie ik dat de Teufel set alleen beschikt over één paar 7.1 analoge ingangen.

Dit betekend het volgende:

- De Teufel set doet niet aan decodering, dus je moet hem al gelijk voeren met een analoog 5.1/7.1 signaal, daar waar bijvoorbeeld een Logitech Z-5500 digitaal aangesloten kan worden, en dus zelf de Dolby Digital/DTS decodering doet.
- Je hebt maar een paar ingangen. In principe kun je er dus maar één apparaat op aansluiten. Nu valt er wel wat te trucen met extra schakelkastjes enzo, maar dat is verre van ideaal.

Ik zou kijken voor een andere set, met meer ingangen. Zo weet ik dat mijn Logitech Z-680 (voorganger van de 5500) een analoge multikanaals ingang heeft, een optische digitale en een coaxiale digitale, waar je dan tussen kunt switchen, dan kun je dus al 3 apparaten aansluiten.

Wat je ook kunt doen is een extra tussenstap introduceren, zoals dit apparaat van Teufel: http://www.teufel.de/de/Multimedia/s_1121.cfm

Deze sluit je op de 7.1 set aan, en op dat apparaat kun je 3 analoge en 3 digitale apparaten aansluiten, en hij doet decodering voor je. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108939

Ik heb de concept E magnum en ik vind het echt lekkere computerspeakers. Ik luister vaak hardstyle en muziek met veel gedreun erin en dan doet de woofer echt goed zijn best ( als je in de geluidsopties +12 db aanzet :) ) Dan kun je in het hele huis de ramen horen trillen. Maar voor rustige muziek is het ook een prima setje.
Kheb er inder tijd 180 euro voor betaald en zal er absoluut geen spijt van krijgen.
Als ik n grotere kamer heb en een grote geluidsinstallatie krijg gebruik ik de center ( die een rear center wordt ) en de rears en de sub van deze set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GaMeOvEr schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:46:

Wat je ook kunt doen is een extra tussenstap introduceren, zoals dit apparaat van Teufel: http://www.teufel.de/de/Multimedia/s_1121.cfm

Deze sluit je op de 7.1 set aan, en op dat apparaat kun je 3 analoge en 3 digitale apparaten aansluiten, en hij doet decodering voor je. :)
Dat lijkt mij wel wat.
Dan heb ik voor 428E een Concept G THX 7.1 + decoderstation 3, een eenvoudig flexibel systeem, goede subwoofer met eenvoudige boxjes, maar beter geluid dan de Logitech Z-5500 en geen gezeur met plopjes.

Of kan ik beter terecht met mijn wensenpakket en een budget van 500E? Afstandsbediening vind ik ook HEEL erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Klinkt mij in de oren als goede prijs/prestatie ja. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 14:55
Vandaag de concept E magnum besteld samen met een decoderstation 3,

de website vertelde mij dat de verzendkosten 90 euro zou zijn,

na een mailtje aan hun in het engels kreeg ik keurig in het nederlands een mailtje terug, met de melding dat de verzendkosten maar 35 euro zijn. mooi nieuws dus.

alleen de levertijd voor de set is volgens de website 9 - 12 weken. waarschijnlijk dat ze het ook wel in delen kunnen sturen, waardoor ik de speakers eerder heb dan de decoderstation.

tot nu toe erg te spreken over de service, nu maar afwachten hoe de kwaliteit is :)

ik had trouwens eerst de logitech z-5500 besteld, maar na het lezen van dit en het plopjestopic heb ik die bestelling maar geannuleerd om deze set te bestellen :)

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik zit er aan te denken om de Teufel Concept E Magnum te bestellen, maar ik vroeg me af of iemand hier op GoT deze set al heeft, ben namelijk erg benieuwd wat de ervaringen zijn van GoTers :) En vooral icm een degelijke geluidskaart.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij wordt het denk ik een Teufel Concept G THX 7.1
Hier een mening daarover http://www.dvdforum.nl/fo...ca349de84f30527348ce044a2

En op https://www.teufel.de/de/...mpfehlungen/index.cfm#dvd zijn enkele voorbeelden te zien van dvd-spelers die je kunt gebruiken zonder aparte versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
[...]

Ik heb mijn Concept E Magnum ontvangen, hij heeft me €120 MINDER gekost dan de Logitech Z5500 (die Logitech heeft teruggenomen en terugbetaald :) ) én ik ben er meer tevreden over dan de Z5500.
Om te beginnen niets van ruis, maar dan ook niets. Ik heb 2 z5500's gehad (een keer vervangen in de hoop het plopprobleem op te lossen) en beide hadden ze een brom in de sub en daardoor ook wat (lichte) ruis in de speakers. Niets hiervan bij de Teufel. Zelfde met de plopjes, die zijn totaal niet te bespeuren bij de Teufel.
Dan de geluidskwaliteit: hier was ik in het begin niet over te spreken, maar bleek dat het een foute instelling was van mijn audigy-kaart. Deze stuurde te weinig bass langs het bass-kanaal (dus enkel de echt diepe bassen) terwijl de Teufel-set de speakers filtert op te lage signalen, waardoor er een hele freqentieband wegviel. Even goed zetten in de audigy-software en het geluid was weer goed. Bass is veel beheerster dan de Z5500, maar kan ook harder gezet als je dat wilt zodat de Teufel even bonkerig is als de Z5500 ;)
Momenteel zit ik tussen 2 computers in (oude weg, nieuwe is er nog niet) dus alles staat wat overhoop, maar eens alles weer in orde is zal ik hier wat foto's posten (had'k ook al beloofd in het speaker-kies-topic) want de teufel-foto's doen de set niet veel goed vind'k. Ziet er beter uit in het echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
Vandaag ook mijn Teufel Concept E Magnum mogen ontvangen.

heeft even geduurd, maar het was het wachten waard. klinkt best lekker! :)
nu nog wachten op mijn nieuwe x-fi en dan is het feest helemaal compleet.

wat me wel opviel is dat alles veel groter en zwaarder is dan het lijkt op de foto :) voelt allemaal ook een stuk degelijker dan het x-530 setje dat ik hiervoor had. en die subwoofer is ook 3x zo groot ofzo, en klinkt zo veel zuiverder.
had eerst een z-5500 besteld, maar de bestelling geannuleerd na het lezen van ervaringen van mede-tweakers en toch maar teufel besteld.

tot nu toe bijzonder tevreden (gebaseerd op 5 minuten gebruikservaring :))

vanavond maar eens een filmpje kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Inmiddels meer ervaringen (Laatste 2 replies :))? Zit namelijk zelf ook aan deze Teufel's te denken :) Alle info is welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
FnF schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:33:
Inmiddels meer ervaringen (Laatste 2 replies :))? Zit namelijk zelf ook aan deze Teufel's te denken :) Alle info is welkom ;)
Nog niet :)
Zoals ik in het algemene speaker-topic ook al vermeld heb, zit ik tussen 2 pc's in (nieuwe pc is er nog niet, nog wat onderdelen die maar niet willen binnen komen :( en de oude is weg).
Eens alles weer in orde staat, komt er nog wat meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb ook een tijdje lang gekeken of ik voor de Z-5500 of voor een tuefel set zou gaan.

Toch gekozen voor de Z-5500, waarom?

- Super decoder al ingebouwd
- 50 euro verzenkosten van teufels kant.
- Geen decoder in de Teufel
- Geen THX-certificaat (voldoen niet aan alle Bioscoop sound eisen) (ondanks dat iedereen zegt dit is bullshit, just shut up :X , alle speakers met THX-certificaat worden eerst uigebundiggetest op alle eisen,)
- Ik heb de geweldige mogelijkheid >:) :P :9 gehad een z-5500 en een Teufel Concept G magnum te testen, De z-5500 klonk veel overtuigender, maar de magnum zeker niet minder. Maar vooral in Games vond ik de Z-5500 beter en met films precies hetzelde
- Zilver van de magnum is aarslelijk, Terwijl de gewone Concept G te weinig power heeft.
- Plopjes? ** vroegen dr meer... Geen last van gehad, na het lezen van het Plopjes forum en toen ik hoorde dat mocht ik plopjes hebben, de set gratis zou worden omgeruild, hebben mij toch overtuigd

Oftewel Teufel mooie setjes als je er geen verzenkosten over moet betalen en je van analoog geluid houdt. Zoniet zie Logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 17:59
Ieder zijn mening natuurlijk..

Ik heb een Teufel Concept Magnum E.
Gekregen op 11 februarie dit jaar. Wel toeval als de levertijd 4 weken is en hij komt précies op je verjaardag aan :9

Zeer degelijke kwaliteit. Leuke goede bass, nooit aan gestoord. alleen maar pluspunten. Verder heb ik ook geen vergelijkings-materiaal. Alhoewel ik wel eens bij vrienden kom die zon home cinema set hebben a 300 euro. Dan vind ik mijn setje toch wel VEEL toffer.

Geluid is top
Design is top
alles is top.

Overigens, gebruik hem wel met een leuke geluiskaart. Ik doe hem met een Audigy4 samen. ivm EAX etc etc.

Ik zou zeggen, twijfel niet en bestel een teufel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik vind dat decoderstation vrij prijzig, en nou niet echt een ideale oplossing... Ik had dat ding liever geintegreerd in zo'n 5.1 setje van hun gezien. 't is met mijn huidige Z-5500 juist zo mooi dat input control en volume control in dezelfde afstandsbediening zitten... Anders had ik wel een refund op mijn ploppende Z-5500 gevraagd en een Teufel gekocht :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik zie net dat Teufel 2 nieuwe sets heeft geintroduceerd :)
En wel de Lautsprecher Teufel Concept E 2 (Zwarte uitvoering :) )
En de Concept E Magnum Power Edition (Met drie veranderingen in vergelijking met het vorige model, Power, Power en nog een keer Power >:) ).

[ Voor 23% gewijzigd door Phyxion op 18-09-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wat is precies het verschil? Mijn duits is vrij roestig... Vast geen geintegreerde digitale inputs :P

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

strandbal schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:58:
Wat is precies het verschil? Mijn duits is vrij roestig... Vast geen geintegreerde digitale inputs :P
Zie boven, zo te zien (Mijn Duits is ook niet geweldig), had de vorige set 370W, en de PE 450W. Dat is toch een behoorlijk verschil moet ik zeggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 15:29
strandbal schreef op maandag 18 september 2006 @ 19:58:
De Power Edition heeft extra vermogen, zoals hierboven al vermeld, terwijl de E2 een afstandsbediening heeft en extra ingangen bevat. Waar dat laatste goed voor is, weet ik nog niet precies, maar een digitale input is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166216

ik weet niet hoor, maar die g serie komt bij mij over als een "hema, blokker etc" set.
vooral hoe die sub eruitziet. :X en dan nog niet eens gesproken over die kleine fronts en rears :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Devil N schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:10:
[...]

De Power Edition heeft extra vermogen, zoals hierboven al vermeld, terwijl de E2 een afstandsbediening heeft en extra ingangen bevat. Waar dat laatste goed voor is, weet ik nog niet precies, maar een digitale input is het niet.
Nee, zeer waarschijnlijk dat je er gewoon extra apparaten op aan kan sluiten. Ik vind het een beetje jammer dat Teufel nog zo weinig heeft met ingebouwde decoder, dat decoderstation 3 is ook aardig prijzig. Maar aan de andere kant, eigenlijk denk ik zo'n decoderstation ook niet nodig te hebben :) Ik denk dat ik misschien wel een Power Edition ga bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Ok, bij Teufel is dat nog een apart doosje, maar tel het samen en je bent nog steeds goedkoper uit dan de Logitech.
- 50 euro verzenkosten van teufels kant.
€35 (om naar België te verzenden) en 3% korting op het totaal bij voorafbetaling.
- Geen decoder in de Teufel
Euhm 8)7 Had je die niet al vermeld ;)
- Geen THX-certificaat (voldoen niet aan alle Bioscoop sound eisen) (ondanks dat iedereen zegt dit is bullshit, just shut up :X , alle speakers met THX-certificaat worden eerst uigebundiggetest op alle eisen,)
Voor speakersets IS het gewoon bullshit, als producent betaal je gewoon wat en je krijgt het. Ik twijfel niet dat als teufel wil BETALEN om zijn set te certifiëren, dat hij ook zonder probleem het THX-logo krijgt.
Het THX-logo op die speaker-sets is echt totaal iets anders dan dat logo voor bioscoop-zalen.
- Ik heb de geweldige mogelijkheid >:) :P :9 gehad een z-5500 en een Teufel Concept G magnum te testen, De z-5500 klonk veel overtuigender, maar de magnum zeker niet minder. Maar vooral in Games vond ik de Z-5500 beter en met films precies hetzelde
Ik ook, ik heb een Z-5500 gehad en die plopte dat het niet normaal is. De Teufel op de zelfde plaats en in dezelfde onstandigheden heeft nergens last van.
Het geluid is maar wat je verkiest, maar ik vind de bass van de teufel een stuk beheerster dan bij de Z5500.
- Zilver van de magnum is aarslelijk, Terwijl de gewone Concept G te weinig power heeft.
De foto's doen de Concept E Magnum niet veel goed, en 800Watt te weinig power? Da's 300Watt méér dan de Z5500...
- Plopjes? ** vroegen dr meer... Geen last van gehad, na het lezen van het Plopjes forum en toen ik hoorde dat mocht ik plopjes hebben, de set gratis zou worden omgeruild, hebben mij toch overtuigd
Als je geen last van de plopjes hebt, dan heb je geluk. Het is duidelijk een probleem dat bij die set ligt (wat Logitech ook mag beweren). De set wordt idd gratis omgeruild (en is in mijn geval zelfs gewoon teruggenomen en terugbetaald), maar het probleem blijft: de Z5500 bevat DESIGNfouten waar Logitech NIETS aan wil doen. Ze proberen heb op te lossen met wat lapmiddeltjes, maar als je niet van het topic op tweakers af weet, dan heb je brute pech en laat Logitech je in de kou staan.
Oftewel Teufel mooie setjes als je er geen verzenkosten over moet betalen en je van analoog geluid houdt. Zoniet zie Logitech
En de Logitech heeft geen analoog geluid ofzo?
Geluid is altijd analoog ;) De Logitech heeft alleen een ingebouwde decoder om het geluid om te zetten van digitaal signaal dat van je pc komt naar analoog geluid. Als je een goede geluidskaart in je pc heb zitten, heb je die al niet nodig. Het is wat anders als je meer signalen op je set wil aansluiten, maar dan zou ik nog kiezen voor de Teufel+decoder. Dan ben je goedkoper uit (of neem nu nog even duur), maar heb je wel een set die goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Anoniem: 166216 schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:13:
ik weet niet hoor, maar die g serie komt bij mij over als een "hema, blokker etc" set.
vooral hoe die sub eruitziet. :X en dan nog niet eens gesproken over die kleine fronts en rears :/
Het uitzicht is maar wat je graag ziet (hoewel die sub meestal toch ergens in een hoekje staat).
De afmetingen kan je hier bekijken, zo klein zijn ze niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb mijn Z-5500 bij salland voor 290 euro inclusief verzendkosten.
Denk maar niet dat jij voor dat geld een teufel met hetzelfde vermogen en een decoder krijgt inclusief verzendkosten.

Maarja mijn mening is deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
FnF schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:16:
[...]

Nee, zeer waarschijnlijk dat je er gewoon extra apparaten op aan kan sluiten. Ik vind het een beetje jammer dat Teufel nog zo weinig heeft met ingebouwde decoder, dat decoderstation 3 is ook aardig prijzig. Maar aan de andere kant, eigenlijk denk ik zo'n decoderstation ook niet nodig te hebben :) Ik denk dat ik misschien wel een Power Edition ga bestellen :)
Inderdaad, als je naar de specs kijkt, zie je dat de Concept E² een 5.1 ingang én een gewone stereo-ingang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
batman73 schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:56:
Ik heb mijn Z-5500 bij salland voor 290 euro inclusief verzendkosten.
Denk maar niet dat jij voor dat geld een teufel met hetzelfde vermogen en een decoder krijgt inclusief verzendkosten.

Maarja mijn mening is deze
De verzendkosten voor de Teufel Concept E Magnum en het decoderstation bedragen €90 wat inderdaad belachelijk veel is, want de set alleen verzenden kost maar €35. Ik heb teufel een mailtje gestuurd met een vraag hierover.

Je hebt natuurlijk recht op je eigen mening, maar ik wil gewoon even tonen dat er naast de Z-5500 nog even goede alternatieven te vinden zijn. De meeste reviews op het internet beweren dat het 'de beste in zijn prijsklasse is', terwijl ik dat helemaal niet vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
ComBax schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:11:
[...]

De verzendkosten voor de Teufel Concept E Magnum en het decoderstation bedragen €90 wat inderdaad belachelijk veel is, want de set alleen verzenden kost maar €35. Ik heb teufel een mailtje gestuurd met een vraag hierover.
Dat is het volgens de website ja, hier schrok ik ook van toen ik beide bestelde, verzendkosten samen zijn maar 35 euro totaal, en 35 euro p.s. als je ze los besteld.
uit mail van teufel, en ja ze kunnen echt nederlands mailen! :)

...
Het versturen van het "Concept E Magnum" en de "Decoderstation" kost samen niet 90 Euro
maar samen 35 Euro !!!!
...
ComBax schreef op maandag 18 september 2006 @ 23:11:
Je hebt natuurlijk recht op je eigen mening, maar ik wil gewoon even tonen dat er naast de Z-5500 nog even goede alternatieven te vinden zijn. De meeste reviews op het internet beweren dat het 'de beste in zijn prijsklasse is', terwijl ik dat helemaal niet vind.
Jamaar de z-5500 is natuurlijk ook een hele andere prijsklasse, hij is bijna 2 keer zo duur als de Teufel Concept e magnum, dus kan het nog best 'de beste in zijn prijsklasse' zijn. Alleen zijn er toevallig ook speakers in een lagere prijsklasse die een stuk beter zijn :P

Vind het trouwens wel een beetje gemeen dat ze nu net die power edition hebben uitgebracht, maar het enige dat anders is is de subwoofer. Heb de specs van alle losse componenten vergeleken en ze zijn allemaal hetzelfde, kwa vermogen en afmetingen.
Het enige verschil dat ik heb kunnen vinden is dat het koellichaam achterop de power edition subwoofer wat groter is, afmeting van de kast en diameter van de sub zijn precies hetzelfde. Ze zullen het wel gewoon wat opgepompt hebben, geloof namelijk niet dat die sateliet speakers al aan hun max zitten bij de magnum, mischien bij de power edition wel.
Maar goed, de gewone concept e magnum maakt mij ook al wel genoeg lawaai :)

Nog over mijn ervaringen, heb de laatste tijd nog een beetje zitten expirimenteren met verschillende muziek en films.
5.1 bij films is vreemd :) heb nog niet alles goed afgesteld maar geluid komt af en toe wat onverwacht enzo, licht ook aan de film denk ik.

Muziek is echt geweldig, heb met wat drum 'n bass de subwoofer en het volume flink open gedraaid en het klinkt geweldig :P enige dat stoort is dat er op gegeven moment vanalles in mijn kamer begint mee te resoneren en je allemaal rare trillingen hoort. Vervorming van bass en geluid nog niet echt veel van gemerkt, ja, als je alles helemaal voluit zet wel een beetje. maar hoe vaak doe je dat nou?

Voor games klinkt alles ook geweldig, en dit alles met mijn brakke onboard ac'97 geluidskaartje.

Had een x-fi besteld, maar euromaxi schiet maar niet op (website zegt een week levertijd, duurde inmiddels al bijna een maand, en dan heb ik het nog niet eens gehad over de beroerde service) dus order weer geannuleerd, haal hem nu wel gewoon in de stad binnenkort.

Volgens mij is het vergelijken van watt nummers tussen logitech en teufel ook een beetje appels en peren, aangezien logitech altijd wat creatief is met nummertjes RMS enzo waardoor het allemaal wat meer lijkt. maar hier weet ik ook niet echt zo heel veel van :) dus ik zeg er maar niks over anders heb ik straks weer ruzie met de logitech fanboys ;)

Maar om terug te komen op de teufel set GE-WEL-DIG! vergelijkings materiaal is dan ook een logitech x-530 met plopjes. maar dit klinkt echt fenomenaal. geen vervorming, wat bij de x-530 nog wel eens voorkwam, geen plopjes. terwijl alles op dezelfde plek staat. en het design valt ook alles mee.
op de foto's van teufel ziet alles er redelijk plastic uit, maar het voelt allemaal erg degelijk aan, en is ook groter dan je verwacht. dat was bij tenminste het geval. (subwoofer is ongeveer zo groot als 2 pc kasten naast elkaar)

kopen dus! :)
Ik denk ook niet dat je met de power edition een miskoop doet.
ga denk ik de decoderstation er ook nog bij kopen als hij leverbaar is, maar had geen zin om het als set te bestellen en dan 12 weken te moeten wachten.
De aangegeven wachttijd van 4 weken, voor de speakerset, was bij mij trouwens iets meer dan 2 weken, dus dat valt ook allemaal wel mee

[ Voor 14% gewijzigd door Mannes op 19-09-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Ik denk dat momenteel de 'gewone' Concept E Magnum wel een goede koop is, die is nu namelijk nog €10 goedkoper geworden :)

[edit]
Heb net ook antwoord gekregen van Teufel, de verzendkosten van speakerset en decoderstation samen bedragen €50 (hoe kom jij aan €35 Mannes?).
Wel grappig, mijn mail was dat ik aan het discussiëren was, op het einde van de reply van teufel: "So you can stop discussing and order the speakers and decoderstation" :D

[ Voor 57% gewijzigd door ComBax op 19-09-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Mannes schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 11:04:
[...]

Dat is het volgens de website ja, hier schrok ik ook van toen ik beide bestelde, verzendkosten samen zijn maar 35 euro totaal, en 35 euro p.s. als je ze los besteld.

[...]

[...]

Jamaar de z-5500 is natuurlijk ook een hele andere prijsklasse, hij is bijna 2 keer zo duur als de Teufel Concept e magnum, dus kan het nog best 'de beste in zijn prijsklasse' zijn. Alleen zijn er toevallig ook speakers in een lagere prijsklasse die een stuk beter zijn :P

Vind het trouwens wel een beetje gemeen dat ze nu net die power edition hebben uitgebracht, maar het enige dat anders is is de subwoofer. Heb de specs van alle losse componenten vergeleken en ze zijn allemaal hetzelfde, kwa vermogen en afmetingen.
Het enige verschil dat ik heb kunnen vinden is dat het koellichaam achterop de power edition subwoofer wat groter is, afmeting van de kast en diameter van de sub zijn precies hetzelfde. Ze zullen het wel gewoon wat opgepompt hebben, geloof namelijk niet dat die sateliet speakers al aan hun max zitten bij de magnum, mischien bij de power edition wel.
Maar goed, de gewone concept e magnum maakt mij ook al wel genoeg lawaai :)

Nog over mijn ervaringen, heb de laatste tijd nog een beetje zitten expirimenteren met verschillende muziek en films.
5.1 bij films is vreemd :) heb nog niet alles goed afgesteld maar geluid komt af en toe wat onverwacht enzo, licht ook aan de film denk ik.

Muziek is echt geweldig, heb met wat drum 'n bass de subwoofer en het volume flink open gedraaid en het klinkt geweldig :P enige dat stoort is dat er op gegeven moment vanalles in mijn kamer begint mee te resoneren en je allemaal rare trillingen hoort. Vervorming van bass en geluid nog niet echt veel van gemerkt, ja, als je alles helemaal voluit zet wel een beetje. maar hoe vaak doe je dat nou?

Voor games klinkt alles ook geweldig, en dit alles met mijn brakke onboard ac'97 geluidskaartje.

Had een x-fi besteld, maar euromaxi schiet maar niet op (website zegt een week levertijd, duurde inmiddels al bijna een maand, en dan heb ik het nog niet eens gehad over de beroerde service) dus order weer geannuleerd, haal hem nu wel gewoon in de stad binnenkort.

Volgens mij is het vergelijken van watt nummers tussen logitech en teufel ook een beetje appels en peren, aangezien logitech altijd wat creatief is met nummertjes RMS enzo waardoor het allemaal wat meer lijkt. maar hier weet ik ook niet echt zo heel veel van :) dus ik zeg er maar niks over anders heb ik straks weer ruzie met de logitech fanboys ;)

Maar om terug te komen op de teufel set GE-WEL-DIG! vergelijkings materiaal is dan ook een logitech x-530 met plopjes. maar dit klinkt echt fenomenaal. geen vervorming, wat bij de x-530 nog wel eens voorkwam, geen plopjes. terwijl alles op dezelfde plek staat. en het design valt ook alles mee.
op de foto's van teufel ziet alles er redelijk plastic uit, maar het voelt allemaal erg degelijk aan, en is ook groter dan je verwacht. dat was bij tenminste het geval. (subwoofer is ongeveer zo groot als 2 pc kasten naast elkaar)

kopen dus! :)
Ik denk ook niet dat je met de power edition een miskoop doet.
ga denk ik de decoderstation er ook nog bij kopen als hij leverbaar is, maar had geen zin om het als set te bestellen en dan 12 weken te moeten wachten.
De aangegeven wachttijd van 4 weken, voor de speakerset, was bij mij trouwens iets meer dan 2 weken, dus dat valt ook allemaal wel mee
toon volledige bericht
Klopt, ik heb ze een email gestuurd met de vraag wat het werkelijke verschil tussen de normale en de Power Edition was:
the difference is simple: the power edition plays louder and it plays longer loud due to more watts and extended cooling system.
the shipment costs are 35 euro.
Verzendkosten zijn dus maar 35 euro :)
ComBax schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:10:
Ik denk dat momenteel de 'gewone' Concept E Magnum wel een goede koop is, die is nu namelijk nog €10 goedkoper geworden :)

[edit]
Heb net ook antwoord gekregen van Teufel, de verzendkosten van speakerset en decoderstation samen bedragen €50 (hoe kom jij aan €35 Mannes?).
Wel grappig, mijn mail was dat ik aan het discussiëren was, op het einde van de reply van teufel: "So you can stop discussing and order the speakers and decoderstation" :D
Ik kreeg ook 35 euro door, maar dat was alleen voor de Power Edition, zonder de decoderstation. Ik denk dat daar het verschil in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
ComBax schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:10:

[edit]
Nou dat stond dus in de mail die ik van ze gekregen had. en het relevante stukje daaruit had ik even gekwoot. kan de rest ook nog wel erbij zetten als dat gewenst is?

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Mannes schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:58:
[...]

Nou dat stond dus in de mail die ik van ze gekregen had. en het relevante stukje daaruit had ik even gekwoot. kan de rest ook nog wel erbij zetten als dat gewenst is?
Altijd leuk (Als er wat interessants in zit :)) :)

• Mannes
Bij deze dan :)

Mijn mail was in het engels om te vragen hoe het nou zat met die verzendkosten omdat de website 90 euro aangaf voor de set van speakerset en de decoderstation.
terwijl de speakers los 35 euro waren en de decoderstation 15, dit bij elkaar optellen en je zou op 50 euro uitkomen, en das al een stuk minder dan 90.

ik kreeg onderstaande mail terug,
mail van Teufel
Geachte meneer Brak,

het is geen probleem om in het engels te schrijven ! Maar ik kan u zelfs in het
nederlands antwoorden omdat ik een jaar in Belgie heb gestudeerd.

Het versturen van het "Concept E Magnum" en de "Decoderstation" kost samen niet 90 Euro
maar samen 35 Euro !!!!

Helaas zijn de tijden voor de Decoderstation en het Concept E Magnum in der daad heel
verschillend.

Of u wacht zo lang totdat allebij verschrikbaar zijn en we versturen ze samen of u moet
de opdracht splitsen. Maar dan moet u ook dubbele kosten voor het versturen betalen.

Laat u het maar weten, wat best is voor u!

Ik stuur u nog eens een "Auftragsbestätigung" per E-mail waarin nog eens staat, hoeveel
u moet overwijzen op onze rekening.

Bedankt en groeten uit Berlijn.

Yvonne Borchert
toon volledige bericht
Vandaar dus dat ik zei 35 euro gezamelijke verzendkosten

• ComBax
Mannes schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:58:

Mijn mail was in het engels om te vragen hoe het nou zat met die verzendkosten omdat de website 90 euro aangaf voor de set van speakerset en de decoderstation.
terwijl de speakers los 35 euro waren en de decoderstation 15, dit bij elkaar optellen en je zou op 50 euro uitkomen, en das al een stuk minder dan 90.

[...]

Wel vreemd dat ze bij mij dan zeggen dat het €50 is :?
Anyway, €35 verzendkosten en ook 3% korting (vermoed'k toch, was geen speciale actie ofzo bij mij) brengt het totaal (speakers + decoder) op ongeveer €295, even duur als de Z5500 dus :)

Anoniem: 187971

Da's wel een nette brief van Yvonne, meneer Brak.
;)
Mannes schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:58:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Heb al eens eerder naar deze Teufel setjes zitten kijken, leuk dat er nu een topic over is. Het is alleen zo jammer dat de sets geen digitale aansluiting hebben, zodat je bijv. een Xbox 360 erop aan kunt sluiten. Nu moet je gelijk zo'n kastje van dik 100 euro erbij kopen, anders was de Magnum Concept E perfect geweest voor mij. Zijn er niet van dat soort kastjes van een ander merk, die een stuk goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Zit toch sterk te twijfelen om een Teufel te halen i.p.v. een Logitech Z-5400.
Alleen vind ik de Magnum minder mooi dan de non-Magnum. Het zwarte past namelijk beter bij mijn setup. Dus weet iemand of het verschil van 30 euro tussen de speakers (Magnum Power Edition: 159 en Concept E2: 129) merkbaar is? Is het die 30 euro waard?
Hetgeen wordt aangesloten op een Realtek HD ALC888 7.1 geluidschip, niet het beste; met een Logitech Z-5400 zou ik hier geen hinder van moeten ondervinden, aangezien die digitaal aangesloten kan worden.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

YellowNeck schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:08:
Alleen vind ik de Magnum minder mooi dan de non-Magnum. Het zwarte past namelijk beter bij mijn setup. Dus weet iemand of het verschil van 30 euro tussen de speakers (Magnum Power Edition: 159 en Concept E2: 129) merkbaar is? Is het die 30 euro waard?
Hetgeen wordt aangesloten op een Realtek HD ALC888 7.1 geluidschip, niet het beste; met een Logitech Z-5400 zou ik hier geen hinder van moeten ondervinden, aangezien die digitaal aangesloten kan worden.
Ik weet ook niet of het de 30 euro waard is, maar als ik wat zou bestellen, zou ik toch voor de Power Edition gaan.

• Mannes
YellowNeck schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:08:
Ik denk dat je hoe dan ook geen miskoop zou doen aan een teufel.
ik heb zelf de magnum (niet power) en ik ben er erg tevreden mee! de power editie is nog net iets krachtiger, dus meer geluid.

de e2 is natuurlijk nog iets minder krachtig dan de gewone magnum, dus het is maar net wat je nodig hebt.

de magnum op mijn kamer van ±5x5x3m geeft iig geluid dat mijn hele kamer vult :)

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb de Concept E en ben er echt superblij mee, heel dik geluid! Bass is goed voor elkaar met een flinke sub voor het geld, en de losse speakertjes zijn lekker solide en zwaar, prima product. Jammer alleen van het lelijk logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Gumball schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:02:
Ik heb de Concept E en ben er echt superblij mee, heel dik geluid! Bass is goed voor elkaar met een flinke sub voor het geld, en de losse speakertjes zijn lekker solide en zwaar, prima product. Jammer alleen van het lelijk logo.
Smaken verschillen denk ik, ik vind het Teufel logo wel mooi :)

• Devil N
Anoniem: 86475 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:18:
Heb al eens eerder naar deze Teufel setjes zitten kijken, leuk dat er nu een topic over is. Het is alleen zo jammer dat de sets geen digitale aansluiting hebben, zodat je bijv. een Xbox 360 erop aan kunt sluiten. Nu moet je gelijk zo'n kastje van dik 100 euro erbij kopen, anders was de Magnum Concept E perfect geweest voor mij. Zijn er niet van dat soort kastjes van een ander merk, die een stuk goedkoper zijn?
Voorheen had je de Creative DDTS-100, maar die was ongeveer even duur en is inmiddels niet meer verkrijgbaar. De Teufel decoderstation 3 is wat dat betreft nu de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191658

Hallo,

Ik ben ook zeer geïnterresseerd in het Teufel setje. Alleen was mijn vraag of ik per se een decoderstation moest hebbenals ik hem aan wilde sluiten op mijn PC.. Of kan ik ook gewoon een goede geluidskaart halen waarmee ik hem dan kan aansluiten.

Ik heb het in het bijzonder over het Teufel Concept E setje.

Wie kan mij informatie vertellen of ik wel of niet de Decoderstation nodig heb?

Groeten,
Gertjan Groothedde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 16:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Anoniem: 191658 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:16:
Hallo,

Ik ben ook zeer geïnterresseerd in het Teufel setje. Alleen was mijn vraag of ik per se een decoderstation moest hebbenals ik hem aan wilde sluiten op mijn PC.. Of kan ik ook gewoon een goede geluidskaart halen waarmee ik hem dan kan aansluiten.

Ik heb het in het bijzonder over het Teufel Concept E setje.

Wie kan mij informatie vertellen of ik wel of niet de Decoderstation nodig heb?

Groeten,
Gertjan Groothedde
Het decoderstation heb je nodig als je gebruik wilt maken van een digitale uitgang, zoals op een DVD-speler. Die decodeert het digitale signaal naar een analoog geluidssignaal wat vervolgens weergegeven wordt door de speakers. Als je deze set op de PC wilt aansluiten, dan kan je de analoge ingangen direct op een geluidskaart aansluiten.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakkie1976
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Demoniac schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:31:
[...]
Het decoderstation heb je nodig als je gebruik wilt maken van een digitale uitgang, zoals op een DVD-speler. Die decodeert het digitale signaal naar een analoog geluidssignaal wat vervolgens weergegeven wordt door de speakers. Als je deze set op de PC wilt aansluiten, dan kan je de analoge ingangen direct op een geluidskaart aansluiten.
Ik ben ook mijzelf aan het orienteren voor een leuke teufel-setje. Zijn er toevallig mensen in Flevoland e.o. waar ik eens kan luisteren naar de Concept E Magnum (power edition)??

Zelf zal ik hem dan op mn mediacenter pc aansluiten in de woonkamer, hetzij digitaal naar de decoderstation3, hetzij rechtstreeks met mn onboard 5.1 geluidskaart (Asus M2NPV-VM). In eerste instantie wou ik de decoderstation3 erbij doen voor betere afstelmogelijkheid (volume, delay - rears en center) als ik goed de afstandbediening van de decoderstation3 heb bekeken.

Maar heeft iemand goeie ervaring dit softwarematig met een (onboard) 5.1 geluidskaart??? Als ik hetzelfde resultaat haal zonder de decoderstation3 ben ik een dief van mn eigen portemonee ;-)

En als laatste heb ik liever zwarte speakers als grijze.........maar ja, je kan niet alles hebben. Heeft iemand eens de Concept E2 en de Concept E Magnum kunnen vergelijken ???

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
hakkie1976 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:05:
[...]

En als laatste heb ik liever zwarte speakers als grijze.........maar ja, je kan niet alles hebben. Heeft iemand eens de Concept E2 en de Concept E Magnum kunnen vergelijken ???

Gr.
Dat is een leuke vergelijking. Misschien kunnen we een lijstje maken met de mensen die deze 2 setjes hebben en dan een meeting houden met die 2 personen en daarvan een reviewtje posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
Tomino schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:43:
[...]

Dat is een leuke vergelijking. Misschien kunnen we een lijstje maken met de mensen die deze 2 setjes hebben en dan een meeting houden met die 2 personen en daarvan een reviewtje posten?
:w ik heb de Concept E magnum, in de buurt van zutphen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Noord-brabant omgeving Oosterhout Breda
Concept E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakkie1976
Zoek de verschillen

Ik kan de verschillen niet vinden, alleen de prijs (190 euro incl stands). Tis dan wel niet de Power Edition maar als ik het zo hoor, is de gewone ook goed te doen. Heb het idee dat ze echt hetzelfde zijn. Dan kan ik op zoek gaan naar een dealer om de verzendkosten te drukken (voor 30 euro kan ik het halve land doorreizen ;-)). Iemand een idee en/of mening hierover??

[ Voor 88% gewijzigd door hakkie1976 op 26-10-2006 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

hakkie1976 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:39:
Zoek de verschillen(consumer - Home Theater Speakers - Home Cinema 5.1 Set (USB 4022) - Silver line).

Ik kan de verschillen niet vinden, alleen de prijs (190 euro incl stands). Tis dan wel niet de Power Edition maar als ik het zo hoor, is de gewone ook goed te doen. Heb het idee dat ze echt hetzelfde zijn. Dan kan ik op zoek gaan naar een dealer om de verzendkosten te drukken (voor 30 euro kan ik het halve land doorreizen ;-)). Iemand een idee en/of mening hierover??
US Blaser 4022 is een relabelde Teufel Concept E Magnum (Geen PE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakkie1976
FnF schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:36:
[...]US Blaser 4022 is een relabelde Teufel Concept E Magnum (Geen PE).
Dus niet andersom of dat Teufel ook gelabeld is?? ;-) Maakt verder ook niet uit, als het goed klinkt, is het goed en zal ik dr happy mee zijn. Voor aanschaf eerst ff ergens proberen te luisteren, om te voorkomen dat ik ga ergeren er te weinig detail en/of power inzit.

[ Voor 4% gewijzigd door hakkie1976 op 23-10-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Ok, een paar weken later dan eerst beloofd mijn foto's/review van de Teufel Concept E Magnum.

Beginnen bij het begin: de bestelling.
De bestelling plaatsen op de site van teufel is niet echt moeilijk te noemen, eens geplaatst krijg je via mail een bevestiging en betalingsinstructies. Je moet betalen voor ze verzenden (wat wel logisch is natuurlijk), maar als je wat moet wachten (zoals bij mij, 2 tot 4 weken volgens de site), dan mag je dus die betaling uitstellen. Jammer dat er geen verwachte leverdatum of zo wordt bekend gemaakt, nu heb ik maar een week na mijn bestelling al betaald. Echt problematisch is dat niet. Eens de set verzonden is, wordt je hier ook via mail van op de hoogte gebracht. Maar zoals reeds gezegd, wanneer dat precies is, is een raadsel (zou kunnen dat ze via mail meer weten te zeggen, maar ik heb er niet achter gevraagd omdat er toch geen haast bij was). Bij mij zaten er ongeveer 3 weken tussen bestelling en levering.

De levering ging bij mij probleemloos. De set is 2 of 3 dagen onderweg geweest (weet het niet precies meer, al een tijdje geleden). Hij was mooi en stevig verpakt. Ik denk dat het al serieus moet misgaan met het verzenden wil er schade zijn aan de set door het transport.

Dan komt het uitpakken. In de doos vind je een handleiding (in het Duits, maar de foto's zijn ook duidelijk), de afstandsbediening (met batterijen), center-speaker, 4 andere speakers (rear en front, links en rechts), de sub en 30 meter luidsprekerkabel (volgens de handleiding, ik heb het niet na gemeten :p). Die 30 meter is overigens meer dan voldoende, ik schat dat ik nog 5m over heb nu alles zijn definitieve plaatsje heeft gekregen.

Hieronder een fotootje van mijn desktop zoals hij er nu bij staat.
Afbeeldingslocatie: http://files.bbackx.com/bureau/desktop_small.jpg
(alle foto's zijn clickable)
Ter referentie: het scherm op de foto is een 24" lcd, dus de center-speaker is nog groter dan die van de z5500.

Wat closups van de speakers:
-sub
Afbeeldingslocatie: http://files.bbackx.com/bureau/sub_small.jpg

-front
Afbeeldingslocatie: http://files.bbackx.com/bureau/front_small.jpg

-center
Afbeeldingslocatie: http://files.bbackx.com/bureau/center_small.jpg

-rear
Afbeeldingslocatie: http://files.bbackx.com/bureau/rear_small.jpg

Beide rear-speakers zijn met een eigen gemaakt systeem opgehangen (weer 25 euro uitgespaard :p). Enige wat je nodig hebt is een metalen hoekje met wat gaatjes in en een paar vijzen:

Afbeeldingslocatie: http://files.bbackx.com/bureau/ophang_1_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://files.bbackx.com/bureau/ophang_2_small.jpg
(hopelijk is het wat duidelijk. En ja, de speaker hangt niet perfect recht, dat moet nog aangepast worden, hoewel het duidelijk minder opvalt als je van vooraan ernaar kijkt)

Genoeg over het uiterlijk, nu de geluidskwaliteit. Die was eerst ronduit slecht. De bas begon pas bij heel lage tonen te werken waardoor er het grootste deel van de tijd niets van te horen was. Dit bleek een instelling te zijn in de software van mijn x-fi geluidskaart. Mensen met dezelfde combinatie: zorg dat de THX setup console mee geinstalleerd is. Daar kan je namelijk bij bass management de bass redirection inschakelen, en die heb je nodig. Anders loopt het mis. De geluidskaart stuurt anders de bass beneden een bepaalde frequentie (pak x MHz) naar je bass-kanaal, maar de speakerset filtert zelf ook nog eens alles boven een bepaalde frequentie (pak y MHz) uit de satellites. Hierdoor verlies je dus alles tussen die x en y MHz.
Eens dat in orde is, speelt de set echt meesterlijk. Ondertussen al eens tijd gehad om de set lekker open te zetten en, waar ik bij de z5500 al lichte vervorming begon te horen (vooral in de middentonen) heeft de Teufel hier totaal geen last van. Hij gaat denk'k wel iets minder hard dan de z5500, maar de z5500 op die volumes is ook niet om aan te horen, dus echt erg kan je dat niet noemen ;)

De bekende plopjes-problemen waar de z5500 mee heeft te kampen, zijn ook niet besteed aan deze set. Totaal geen geplop, geen gebrom, geen radio-ontvangst. Enige probleem is als mijn gsm in de buurt van de speakers ligt, dan hoor je daar soms het bekende gsm-in-de-luidsprekersgeluid. Hier had de z5500 dan weer geen last van. Persoonlijk vind ik dit echter een veel minder groot probleem dan het geplop, want mijn gsm wat verder leggen lost dit probleem op :)

Al bij al kan ik deze set alleen maar aanraden. Je gaat er geen spijt van krijgen. Muziek, film, games, het klinkt allemaal goed. Enige nadeel is misschien dat er geen digitale decoder is ingebouwd. Hoewel dat voor mij geen probleem is, kan dat misschien voor andere mensen wel het geval zijn. Maar voor 175 euro (inclusief verzendingskosten, ondertussen 165 euro) vind ik die set zeker een goede koop.

vragen/commentaren? Laat maar komen, 't is mijn eerste "review", dus ik sta open voor suggesties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakkie1976
Goed verhaal. Is een x-fi geluidskaart een vereiste of is mn onboard Asus 5.1 ook afdoende (zal toch wel). Wou dan denk de NVIDIA PureVideo Decoder Platinum op mn mediacenter installeren en hiermee kan je (dacht ik) van alles regelen (incl. DTS).

Vind je ze voldoende power hebben voor een woonkamer van 4x5,5m?? De feitelijke opstelling is misschien met een diameter van 4m. Volgens een brochure van Teufel zelf, zou het met gemak kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
hakkie1976 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:27:
Goed verhaal. Is een x-fi geluidskaart een vereiste of is mn onboard Asus 5.1 ook afdoende (zal toch wel). Wou dan denk de NVIDIA PureVideo Decoder Platinum op mn mediacenter installeren en hiermee kan je (dacht ik) van alles regelen (incl. DTS).
Dat hangt er maar vanaf wat je wilt natuurlijk :)
Ik heb geen ervaring met die nVidia PureVideo toestanden, is dat een opvolger van de soundstorm? If so, dan zal het wel in orde zijn. Anders is een creative-kaartje wss wel aan te raden (audigy2 of beter).
Vind je ze voldoende power hebben voor een woonkamer van 4x5,5m?? De feitelijke opstelling is misschien met een diameter van 4m. Volgens een brochure van Teufel zelf, zou het met gemak kunnen.
Ik denk niet dat de set een probleem zal hebben met het vullen van die ruimte.
Bij mij is het (ongeveer) 3x5m en daarvoor heeft hij meer dan genoeg power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakkie1976
ComBax schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:21:
......dat een opvolger van de soundstorm?
Geen idee of het een opvolger is.

Zonder deze mpeg decoder heb ik in elk geval niets aan mn mediacenter, dus zal hem moeten kopen (kan verder niet zoveel shareware vinden).

Kan ook wel een goedkopere doen, maar deze ondersteund ook de volgende audio features: 2-channel stereo output, Dolby Pro Logic surround sound, Dolby Digital 5.1, Dolby headphones, DTS (Digital Theater Systems) surround sound format.

Lijkt me voldoende (ps heb niet echt meer een pci vrij) ;-(

[ Voor 3% gewijzigd door hakkie1976 op 24-10-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
ah, het is een stuk software, dacht dat het een geluidskaart/chip van nVidia was 8)7
Een extra geluidskaartje zal dan wel aan te raden zijn (ook beter voor cpu-load), maar noodzakelijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Afgelopen weekend is mijn Concept E2 plus Decoderstation 3 binnengekomen. Alles was mooi netjes verpakt en compleet, en de hele afhandeling van de bestelling is vlekkeloos verlopen. Ik heb nog niet echt de tijd gehad om alles goed te installeren, maar ik heb al wel de front speakers + sub provisorisch in elkaar gezet om de boel te kunnen testen.

Allereerst, een erg goed geluidje komt eruit. Wederom, tijd om uitgebreid te testen heb ik nog niet gehad, maar wat ik heb geprobeerd aan Xbox 360 en DVD materiaal valt me absoluut niks tegen. Mooi helder geluid, volle doch niet overheersende bas, en flink wat power. De set zit ook degelijk in elkaar, met sjieke zwarte compacte satellites en een dikke sub (op pootjes! :D). Tot zover niks wat jullie nog niet eerder gehoord hebben, maar hoe meer positieve reacties, hoe beter natuurlijk.

[edit]
Laat maar, alles werkt naar behoren, je moet alleen even doorhebben hoe alles werkt. Enige minpuntje dat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat het Decoderstation 3 een nogal opdringerig blauw ledje aan laat staan als je 'm op stand-by zet.

[ Voor 58% gewijzigd door Devil N op 31-10-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:37
Ik heb zonet de Teufel Concept E Power Edition! besteld incl decoderstation 3. Ik denk dat er binnenkort een grimmig zweertje gaat hangen in dit huis ;) De logitech X530 viel niet in de smaak bij moeder ;) nou deze dan denk ik helemaal niet :P De center speaker heeft namelijk al even veel watt als de 530, namelijk 70 watt. In totaal 450 watt.

Teufel Concept E Power Edition

Logitech X530 gaat terug naar fabriek, plop geluiden en radio ontvangst

Breng binnenkort wel verslag :)

Verzendkosten waren BTW 13,50 omdat ik het in Duitsland laat afleveren waar ik wel eens werk.

[ Voor 7% gewijzigd door Appie Heijn op 08-11-2006 00:25 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Ik denk (en ben het bijna zeker) dat je geen spijt gaat krijgen van je aankoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156341

Heb de power edition besteld maar naar 2 week nog steeds niet in huis terwijl ze volgens hun e mail het de afgelopen donderdag met Dhl verstuurd is :'( ( zit nu al 3 week zonder geluid op me pc :X :X ) . Is dit normaal ? En aangezien ik al betaald heb via de bank maak ik me nu een beetje druk dat de post straks ook nog betaald wil worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

afgelopen donderdag is het pas verstuurd he.

Denk dat je de DHL maandag of dinsdag wel aan huis kan verwachten.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow heb het vanmiddag binnen gekregen en ik moet zeggen dat het echt mooi klink het enige waar ik van schrok was de groote van de subwoofer . zo man is dat ding groot . maar het geluid is echt formidabel _/-\o_ _/-\o_ . Echt een aanwinst en vergleken met de buurman met zijn Logitech Z5400 is de mijne beter ( zegt de buurman zelf ook lol )

Btw schnumi bedankt voor uw antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Het heeft even geduurd, maar mijn setje is ook onderweg naar m'n aflever adres in Duitsland. Vrijdag heb ik hem :) Ben erg benieuwd wat het verschil qua geluid is met mijn Logitech X530. Tja het vermogen ligt vele malen hoger maar of ik het verschil in volheid en helderheid zal horen, vast wel! Maar ben erg benieuwd.

BTW het gaat om de Teufel Concept E Magnum 5.1 Power Edition + Decoderstation 3

Nou heb ik dus straks 2 opdringerige blauwe ledjes. 1 van mijn externe HD en 1 van de Decoderstation :P Vind er wel wat op denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Appie Heijn zou u zo vriendelijk willen zijn om me te vertellen hoe het klinkt met die decoder ? zit er namelijk over tedenken om die ook te bestellen . Is me namelijk verteld dat ik dan ok dts enzo zou kunnen gebruiken .

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 156341 op 21-11-2006 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
  • Laatst online: 02-05 13:07
Heb dit weekend m'n Concept E Magnum Power Edition aangesloten: wooow! ;)
M'n oude woofer kan wel 4 keer in die Teufel woofer :P

Heb een Creative X-Fi kaartje, basomleiding aangezet. Maar welke instellingen kan ik best gebruiken voor m'n woofer? Heb momenteel in m'n THX-console de crossover frequentie op 120 Hz gezet, bass boost 'off', subwoofer level op 100% en speaker-grootte telkens op 'small'. De crossover op m'n subwoofer staat 'in het midden' (wat zou neerkomen op 100 Hz). Maar ben nog niet helemaal tevreden over het resultaat. Welke instellingen gebruiken jullie?

Ben dit net tegengekomen in Creative-forum, misschien interessant om weten (ga het straks eens proberen):
I have the Teufel too. Like DarkMortar said, go into thx console, enable Bass Redirection - set crossover frequency at 120hz, then enable bass boost and lower sub volume to 30-40%.

Then set the crossover at the back of your sub to the right frequency. Usually you should set it at max, but I think you should set it up the way it sound best for you. (I set it at 120hz)

Btw. the crossover setting on the sub is a bit confusing:
Min: 40hz
Max: 240z
Middle: it's not 140hz, it is 100hz (there are configuration videos on teufel.de, that confirm that)
Theoretisch gezien zou je de crossover op je subwoofer trouwens best op maximum zetten (240 Hz) volgens wat ik heb gelezen...

Ciao!

Experience the mountains!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Anoniem: 156341 schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:06:
Appie Heijn zou u zo vriendelijk willen zijn om me te vertellen hoe het klinkt met die decoder ? zit er namelijk over tedenken om die ook te bestellen . Is me namelijk verteld dat ik dan ok dts enzo zou kunnen gebruiken .
Natuurlijk, zal ik doen. Je hebt zeker weten voordeel omdat het een hardware matige dts decoder is.
Wat ik trouwens niet snap is wat 1 post boven mij staat over crossover e.d. ik kan dit helemaal niet terug vinden in mijn drivers.

[ Voor 3% gewijzigd door Appie Heijn op 21-11-2006 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Appie Heijn schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:44:
[...]

Natuurlijk, zal ik doen. Je hebt zeker weten voordeel omdat het een hardware matige dts decoder is.
Wat ik trouwens niet snap is wat 1 post boven mij staat over crossover e.d. ik kan dit helemaal niet terug vinden in mijn drivers.
Ze bedoelen de crossover functie in the software van uw geluidskaart . Ik heb zelf een Creative Audigy 2 ZS geluidskaart en daar staat die ergens tussen de opties ( teveel opties als je het mij vraagt lol )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Anoniem: 156341 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:38:
[...]

Ze bedoelen de crossover functie in the software van uw geluidskaart . Ik heb zelf een Creative Audigy 2 ZS geluidskaart en daar staat die ergens tussen de opties ( teveel opties als je het mij vraagt lol )
Ja heb hem gevonden na veel gegoogled te hebben,
Ik heb hier wel een soort fix voor. Er zit in de creative drivers een soort "audio control panel"

volg hiervoor de volgende stappen:

1. Download de nieuwste drivers en pak deze uit.

2. ga naar de uitgepakte map, en ga dan naar de map \Drivers\WDM\COMMON

3. Kopieer de bestanden CtPanel.exe en CtCtrlPan.cpl naar je %systemroot%\system32 map

4 kijk in je config. scherm en als het goed is heb je nu iets van een control panel
beetje omslachtig maar denk dat het een probleem is met de drivers. Ben nu net de orginele cd aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 09-05 21:09
melwasul schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:40:
Heb dit weekend m'n Concept E Magnum Power Edition aangesloten: wooow! ;)
M'n oude woofer kan wel 4 keer in die Teufel woofer :P

Heb een Creative X-Fi kaartje, basomleiding aangezet. Maar welke instellingen kan ik best gebruiken voor m'n woofer? Heb momenteel in m'n THX-console de crossover frequentie op 120 Hz gezet, bass boost 'off', subwoofer level op 100% en speaker-grootte telkens op 'small'. De crossover op m'n subwoofer staat 'in het midden' (wat zou neerkomen op 100 Hz). Maar ben nog niet helemaal tevreden over het resultaat. Welke instellingen gebruiken jullie?

Ben dit net tegengekomen in Creative-forum, misschien interessant om weten (ga het straks eens proberen):

[...]

Theoretisch gezien zou je de crossover op je subwoofer trouwens best op maximum zetten (240 Hz) volgens wat ik heb gelezen...

Ciao!
toon volledige bericht
Of je draait hem op je sub-woofer aan en laat die van creative uit, dan doet de geluidskaart geen subwooferkanaals onderscheiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

melwasul schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:40:
Heb momenteel in m'n THX-console de crossover frequentie op 120 Hz gezet, bass boost 'off', subwoofer level op 100% en speaker-grootte telkens op 'small'. De crossover op m'n subwoofer staat 'in het midden' (wat zou neerkomen op 100 Hz). Maar ben nog niet helemaal tevreden over het resultaat.
100Hz is niet realistisch bij zulke kleine satellieten, dat halen ze nooit!
Ter vergelijking: bij mijn 2.1 oplossing (2x Kef Q8i surround speakers op een Aura VA100 2x 40W versterker en een JBL subwoofer) kwam ik uit op een crossover van 140Hz. En die Kefjes zijn zeker 4x zo groot als jouw satellieten, en gaan waarschijnlijk ook nog wel wat dieper.

Bij een crossover boven de 100Hz moet je overigens wel opletten met de plaatsing van de subwoofer, omdat je dan de kans hebt dat je kunt 'plaatsen' waar de bas vandaan komt. Maar daar hebben al die sat/sub multimediasetjes ook last van, en als je de sub dicht in de buurt van je stoel plaatst valt 't wel mee.
En, voor muziek kun je het volume van de sub het best zo afstellen dat je 'm voor je gevoel net niet hoort. Totdat je 'm uitschakelt, dan merk je opeens hoeveel body je mist, en merk je dat die sub echt iets bijdraagt aan de geluidskwaliteit zonder nadrukkelijk aanwezig te zijn.
Bij DD of DTS films mag het volume wel wat hoger. Al die indrukwekkende bassen die via 't LFE kanaal gestuurd worden ('Saving Private Ryan', en dan de scene waarbij de tanks het dorp binnen komen rijden) zijn veel te fantastisch om je sub te zacht te hebben staan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184636

Ik heb een vraagje over deze teufel setjes want ik ben zwaar aan het twijfelen tussen de Logitech z-5400 en de teufel Concept E Magnum.(Beide even duur incl. verzendkosten)
Nou zie ik nergens zo'n pod waar je het volume kan stellen.(Bij de logitech lijkt het op een wekkerradio ;) ) Bij mijn huidige creative setje kan ik daar mijn headset insteken en kan ik meteen daarmee verder.

Is het volume alleen via de afstandsbediening en in windows zelf te veranderen?

En voor op de (BIG!) subwoofer zie ik enkele aansluitingen...daar zal ik dan mijn headset op moeten aansluiten?

Ook game ik veel en hier kom ik op een zeeeer belangrijk punt 8) :
Hoe presteerd de Concept E Magnum (power) in GAMES t.o.v. de z-5400?
Hier heb ik nog niet echt veel mensen over horen praten. Graag jullie bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
De teufel vind ik veel meer geld waard t.o.v de logitech.

Verder sluit ik mijn koptelefoon gewoon aan op mijn geluidskaart?

En btw, is het erg om alleen maar een afstandbediening te hebben?

Ik heb zelf de AB-Windows- en mn Toetsenbord.

zat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Anoniem: 184636 schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:05:
Ik heb een vraagje over deze teufel setjes want ik ben zwaar aan het twijfelen tussen de Logitech z-5400 en de teufel Concept E Magnum.(Beide even duur incl. verzendkosten)
Nou zie ik nergens zo'n pod waar je het volume kan stellen.(Bij de logitech lijkt het op een wekkerradio ;) ) Bij mijn huidige creative setje kan ik daar mijn headset insteken en kan ik meteen daarmee verder.

Is het volume alleen via de afstandsbediening en in windows zelf te veranderen?

En voor op de (BIG!) subwoofer zie ik enkele aansluitingen...daar zal ik dan mijn headset op moeten aansluiten?

Ook game ik veel en hier kom ik op een zeeeer belangrijk punt 8) :
Hoe presteerd de Concept E Magnum (power) in GAMES t.o.v. de z-5400?
Hier heb ik nog niet echt veel mensen over horen praten. Graag jullie bevindingen.
Het grote voordeel van de z5400 tov de teufels is dat die al een ingebouwde decoder heeft. Hoewel die bij games niet nodig is, aangezien die geen digitaal geluid produceren.
Vanaf de magnum-reeks hebben de teufel-setjes een afstandsbediening, in- en uitschakelen gaat automatisch (als er een bepaalde tijd geen geluid uit de speakers komt, schakelen deze uit, als er dan weer geluid uit moet komen, schakelen ze automatisch weer aan).
Je koptelefoon zal je inderdaad rechtstreeks aan je gelduiskaart moeten hangen, want daarvoor heeft de Teufel geen aansluitingen. Vooraan zit er enkel een serie ledjes en wat knopjes om verschillende volumes te wijzigen (totaal, front, rear, center en sub).
Wil je geluidskwaliteit, ga voor de teufel. Wil je meer extra's, maar mindere geluidskwaliteit (geen idee hoeveel het precies verschilt, enkel ervaring met de z5500), ga dan voor de z5400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 09-05 21:09
ComBax schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:30:
[...]

Het grote voordeel van de z5400 tov de teufels is dat die al een ingebouwde decoder heeft. Hoewel die bij games niet nodig is, aangezien die geen digitaal geluid produceren.
Vanaf de magnum-reeks hebben de teufel-setjes een afstandsbediening, in- en uitschakelen gaat automatisch (als er een bepaalde tijd geen geluid uit de speakers komt, schakelen deze uit, als er dan weer geluid uit moet komen, schakelen ze automatisch weer aan).
Je koptelefoon zal je inderdaad rechtstreeks aan je gelduiskaart moeten hangen, want daarvoor heeft de Teufel geen aansluitingen. Vooraan zit er enkel een serie ledjes en wat knopjes om verschillende volumes te wijzigen (totaal, front, rear, center en sub).
Wil je geluidskwaliteit, ga voor de teufel. Wil je meer extra's, maar mindere geluidskwaliteit (geen idee hoeveel het precies verschilt, enkel ervaring met de z5500), ga dan voor de z5400.
Ja maar goed, het is een pc speaker set, en alhoewel je steeds meer geluidskaarten krijgen die Dolby Digital kunnen encoden, houd ik het liever simpel.
Je kan namelijk zeggen:

code:
1
2
3
Geluid -> Geluidskaart (Dolby Digital Encoden) -> Optisch -> Decoder Station (Dolby Digital Decoden) -> Speakers
of
Geluid -> Geluidskaart -> Kabel -> Speakers

Nu heb ik zelf ook een Dolby Digital decoder/setje(creative), maar ben er nou niet zo over te spreken, ik luister nu icm Stereo via onboard kaart. Maar doe mij maar liever analoog 5.1 en dan een goed setje :). En ik gebruik dus alleen Dolby Digital bij Films en zo.
Ok op dat punt scoort de Z5500 wel beter, maar ja die is ook 160 euro. En qua specs zou ik dan zeker voor de teufel gaan, heb nog geen site gezien waar het als matig word beoordeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Heel snel effe een reviewtje van mijn Teufel Concept E Power Edition icm een Teufel Decoderstation 3. Dit setje heeft al mijn verwachtingen overtroffen :D Ik durf het setje bij mij op de kamer niet vol open te draaien. Ik woon nog bij mijn ouders thuis(paar maand nog) en we hebben een houten plafond. Meteen als je een speaker uit de doos pakt, voel en zie je de kwaliteit. Er zit echt gewicht in :) subwoofer zullen we het maar niet over hebben dat ding is echt zwaar.

Gister helft van het vermogen getest en serieus schilderijen donderen van de muren, glaswerk begint te rinkelen. Bij mijn vader kwamen er van die mooie kringetjes in z'n koffie van het vibreren. Vandaag tot 3/4e gekomen op mijn kleine kamertje, harder kon ik niet verdragen. Subwoofer helemaal dichtgeknepen zo'n beetje om de speakers effe op flink vermogen te testen. Ze blijven super helder en vol klinken :9~

Ik heb de combinatie nou een beetje ingesteld. Volume's op op de speakerset allemaal vol open behalve de subwoofer. De rest heb ik allemaal op de decoder ingesteld, wel zo makkelijk. De speakerset gaat automatisch aan wanneer hij signaal binnenkrijgt. Dit is in te stellen op de sub. aan/uit/automatisch.

Eigenlijk is het een beetje overkill, dit speakerset op zo'n kleine slaapkamer. Maakt niet uit, komend schooljaar ga ik toch het huis uit. Daarom heb ik meteen ook deze gekozen. Valt me helemaal niet tegen dat zo'n sub ook op lage volumes uitstekend presteert. Hij begint niet te "rommelen"zeg maar. Daarom is het setje alsnog goed te gebruiken in een kleine slaapkamer terwijl hij eigenlijk voor wat ruimere kamers bedoelt is denk ik.

Ik ga zo even een optisch kabeltje halen(3,5mm-->toslink) zat wel een 1m kabeltje bij maar dat was toslink-->toslink. Ik heb de 3,5mm nodig en dan ook 5meter meteen. Geef vanavond nog wel even bericht hoe de film ervaring is met dts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ComBax schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:30:
[...]

jah, maar heb ik dan niet al mijn Teufel setje op de geluidskaart aangesloten? (x-fi xtrememusic)
Dus moet ik eerst de teufel uittrekken en de headset erin?

Ook vraag ik nog een keer of iemand al ervaringen heeft in games met Teufel.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 184636 op 27-11-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Anoniem: 184636 schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:10:
[...]

jah, maar heb ik dan niet al mijn Teufel setje op de geluidskaart aangesloten? (x-fi xtrememusic)

Mja, wat verwacht je dat we zeggen over games?
Het is een goede set, het klinkt goed, zowel muziek, films en games. Voor films en games zal de z5400 ook wel goed klinken, maar voor muziek klinkt de teufel gewoon beter.

En kan je geen front-aansluiting gebruiken?
Normaal gezien is dat te doen, ik ga iig binnenkort eens kijken of ik mijn front-audio-connectors krijg aangesloten op mijn x-fi (momenteel nogal druk, dus weet niet wanneer ik daar wat tijd voor ga vinden :| ). Dan kan je gewoon je hoofdtelefoon vooraan aansluiten en ik veronderstel dat de uitgangen achteraan dan automatisch uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184636 schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:10:
[...]

Persoonlijk vind ik de teufel set echt wreed in games klinken vooral met battlefield 2 en 2142 en natuurlijk met need for speed most wanted en carbon .
En voor de headset gebruik ik of een usb of een splitter voor de uitgangen die je dan nodig bent .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Appie Heijn schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:54:
Heel snel effe een reviewtje van mijn Teufel Concept E Power Edition icm een Teufel Decoderstation 3. Dit setje heeft al mijn verwachtingen overtroffen :D Ik durf het setje bij mij op de kamer niet vol open te draaien. Ik woon nog bij mijn ouders thuis(paar maand nog) en we hebben een houten plafond. Meteen als je een speaker uit de doos pakt, voel en zie je de kwaliteit. Er zit echt gewicht in :) subwoofer zullen we het maar niet over hebben dat ding is echt zwaar.
Een klein vraagje over de Decoderstation. Ik gebruik nu (ws tijdelijk) mijn onboard geluidskaart, welke enkel 3x jackplug uitgangen heeft, maar zag nu dat de Concept E ook gewoon de 3x ingang heeft. Moet ik dan alsnog de Decoderstation erbij nemen? Of is dit meer als ik (uiteindelijk) weer een degelijke kaart erbij koop (X-fi of mischien toch weer Audigy NX2)?

Wat mij verder opviel op de site van Teufel, is de Concept E de enige set die ook 5.1 ingang heeft? Een Concept P of S ziet er erg :9~ uit en wordt ook gepraat over 5.1, maar bij details zie je puur een enkele stereo ingang op de sub/reciever zitten. Of zijn die enkel 5.1 aan te sturen vanuit de PC met de Decoder station? (moet ik alsnog een geluidskaart kopen met optisch uitgang).

kleine disclaimer, mijn duits is bijzonder slecht en hun engelse website werkt nog niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
SinergyX schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:24:
[...]

Een klein vraagje over de Decoderstation. Ik gebruik nu (ws tijdelijk) mijn onboard geluidskaart, welke enkel 3x jackplug uitgangen heeft, maar zag nu dat de Concept E ook gewoon de 3x ingang heeft. Moet ik dan alsnog de Decoderstation erbij nemen? Of is dit meer als ik (uiteindelijk) weer een degelijke kaart erbij koop (X-fi of mischien toch weer Audigy NX2)?

Wat mij verder opviel op de site van Teufel, is de Concept E de enige set die ook 5.1 ingang heeft? Een Concept P of S ziet er erg :9~ uit en wordt ook gepraat over 5.1, maar bij details zie je puur een enkele stereo ingang op de sub/reciever zitten. Of zijn die enkel 5.1 aan te sturen vanuit de PC met de Decoder station? (moet ik alsnog een geluidskaart kopen met optisch uitgang).

kleine disclaimer, mijn duits is bijzonder slecht en hun engelse website werkt nog niet.
Als ik jou was zou ik gewoon maar een "goede" geluidskaart nemen zoals de x-fi of audigy 2. Wanneer je optisch wilt gebruiken wat naar mijn mening het beste is. Dan moet je wel een decoder gebruiken omdat je voor zover ik weet niet rechtstreeks optisch op je sub kunt aansluiten. Ik heb het verschil even getest. Eerst de 3x analoge uitgang op mijn audigy 2(PCMCIA) rechtstreeks op de sub. Ik moest wel want de bijgeleverde optische kabel kon ik niet gebruiken omdat ik een 3,5mm optische uitgang heb. Ik heb dus gehoord hoe het klinkt wanneer de Creative het DTS signaal doorstuurd/verdeeld. Klinkt hartstikke goed.

Nu ik de goede optische kabel heb, heb ik de Decoderstation3 er tussen gehangen en de DTS aansturing aan hem overgelaten. Dit klinkt merkbaar nog beter dan wanneer de geluidskaart het doet. Plus het voordeel dat deze afstandbediening prettiger werkt dan dat ding wat bij de speakerset zit.

Wat mij trouwens op/tegenviel van de Decoderstation is dat je hem als DTS decoder alleen met optische/coaxiale kabel kunt gebruiken. Ik wou eerst de 3 kabeltjes vanaf de geluidskaart op de decoder aansluiten maar deze heeft enkel stereo ingangen en 3 digitale(2 optisch/1 coax).

Maar om even kort te zijn. Een goede geluidskaart-->optisch-->decoderstation-->speakerset cq sub/receiver is volgens mij het beste. Ben er erg tevreden over. Heb helaas nog niet een film volledig uit kunnen kijken met DTS wegens tijdgebrek. Ik zal binnenkort even de THX dvd'tjes erin duwen en kijken hoe dat hoort :9~

PS mocht je nog wat willen weten wat je niet snapt in het Duits dan post je het maar effe wat mij betreft.

maar als je bijv. al een goede geluidskaart hebt (x-fi), dan is een decoderstation toch dubbelop
Als je de set alleen maar voor de pc wilt gebruiken?
Is dit die extra prijs waard dan?
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.