Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 12:49

smallboy

N/A

hesr schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:14:
[...]

De prijzen zijn wel hoger op die EU site, ik heb bijv. vorige maand op teufel.de een System 5 THX Select gekocht voor €1049, en kreeg er ook nog gratis luidsprekerstandaards bij. Op de EU site kost de set €1099, en krijg je er geen gratis standaards bij.
Hoe kan je dan toch via teufel.de bestellen? Omdat je bij afleverland geen Nederland kan kiezen? Zag namelijk een aanbieding van de Concept R2 op de duitse site (299). Op teufel.eu kost diezelfde set 449 euro. Dat scheelt nogal :)

[ Voor 45% gewijzigd door smallboy op 23-09-2008 18:27 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

smallboy schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:26:
[...]

Hoe kan je dan toch via teufel.de bestellen? Omdat je bij afleverland geen Nederland kan kiezen? Zag namelijk een aanbieding van de Concept R2 op de duitse site (299). Op teufel.eu kost diezelfde set 449 euro. Dat scheelt nogal :)
Zo goed ik nog weet van dit topic moest je die mensen even een mailtje sturen met custom order :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-05 23:58
smallboy schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:26:
[...]

Ik had besteld op teufel.de toen je nog wel NL kon selecteren als afleverland...

#FFTB #CRO validator Kingstaker

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 12:49

smallboy

N/A

Aha, dat verklaart het e.e.a. Bedankt voor de informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 14:31

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik heb de Concept E Magnum PE Digital besteld en die was ook een stukje duurder dan op de .de-site dus ben net te laat geweest. Naja van die 20 euries zal het niet afhangen. Wel raar dat ze verschillende prijzen vragen want ze hebben geen extra kosten voor het buitenland want dat zit allemaal in de verzendkosten volgens mij.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-05 22:56
Ook ik heb de CEM PE besteld :) . De betaling stond 2 oktober op hun rekening en het verzenden zou volgens de PFD 3-5 dagen duren, maar helaas nog geen mailtje dat hij verzonden is :( . Het zal wel goed komen, maar ik ben zoooo ongeduldig >:)

10-10-2008: Nadat ik een mail heb gestuurd heb ik een link gekregen om het pakketje te tracen bij DHL, maar dit zou vanaf morgen pas werken :*)

16-10-2008: JEAH >:) Hij is aangesloten en ik ben er nu van aan het genieten :9~ . Het klinkt allemaal erg lekker maar ik ga nog even niet al te veel Decibels produceren.
Wat is die subwoofer btw indrukwekkend als je de doos open doet. Alleen de doos zelf woog niet zo zwaar als ik had verwacht. Ik kan het niet laten even een fotootje erbij te doen: Creative inspire 5.1 5500 21 w subwoofer vs. Teufel CEM PE 300w :*)

Afbeeldingslocatie: http://i423.photobucket.com/albums/pp320/YOGI_LICIOUS/Public/IMG_0960klein.jpg?t=1224175150

[ Voor 68% gewijzigd door YOGI op 16-10-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Laatst online: 15-05 14:31

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik heb de mijne afgelopen woensdag binnen gekregen. Die subwoofer blaast aardig als het wat harder gaat. Hij was ook een stuk groter dan ik had verwacht. Nja moet een beetje rustig aan doen, want we hebben een huis met houten vloeren boven en het setje staat dan ook boven dus iedereen kan meegenieten als ik niet op pas.

Wel super geluid!

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:26
YOGI schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:56:
Ook ik heb de CEM PE besteld :) . De betaling stond 2 oktober op hun rekening en het verzenden zou volgens de PFD 3-5 dagen duren, maar helaas nog geen mailtje dat hij verzonden is :( . Het zal wel goed komen, maar ik ben zoooo ongeduldig >:)

10-10-2008: Nadat ik een mail heb gestuurd heb ik een link gekregen om het pakketje te tracen bij DHL, maar dit zou vanaf morgen pas werken :*)

16-10-2008: JEAH >:) Hij is aangesloten en ik ben er nu van aan het genieten :9~ . Het klinkt allemaal erg lekker maar ik ga nog even niet al te veel Decibels produceren.
Wat is die subwoofer btw indrukwekkend als je de doos open doet. Alleen de doos zelf woog niet zo zwaar als ik had verwacht. Ik kan het niet laten even een fotootje erbij te doen: Creative inspire 5.1 5500 21 w subwoofer vs. Teufel CEM PE 300w :*)

[afbeelding]
I told you :>

Have fun! Ik geniet er nog élke dag van mijn setje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:16
Mijn oog is gevallen op de pc speakers van Teufel. Meerdere sites zeggen dat deze speakers niet onderdoen voor de duurdere set van Logitech (de z-5500).

Zijn de mensen hier tevreden over de Concept E Magnum (Power Edition)? Of zouden ze, als ze opnieuw mogen kiezen, toch voor een logitech setje gaan? (z-2300/z-5500/z cinema).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Tsja, als je de meningen in dit topic een beetje doorleest is het denk wel duidelijk waar je voor moet gaan :)

Teufel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Ja, daar heb je gelijk in.

Hebben jullie trouwens de bijbehorende standaards erbij gekocht? Dit zit er wel stijlvol uit, kost wel 60 euro.
En is de bijbehorende decoder een must? of is dit het geld niet waard?

En ik vind de verzendkosten van 48 euro wel aan de hoge kant. Bij Teufel.de kan je geen Nederland kiezen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Over decoders heb ik geen verstand, alleen nuttig als je er meer op wilt aansluiten denk ik. Standaards dacht ik, gewoon van vögel te zijn oid. Dus ook in NL te bestellen. Kijk dus eerst ff hier rond en dan pas vanuit DE laten komen.

En shippen naar NL is echt geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Mr.Jappe schreef op maandag 29 december 2008 @ 21:57:
Mijn oog is gevallen op de pc speakers van Teufel. Meerdere sites zeggen dat deze speakers niet onderdoen voor de duurdere set van Logitech (de z-5500).

Zijn de mensen hier tevreden over de Concept E Magnum (Power Edition)? Of zouden ze, als ze opnieuw mogen kiezen, toch voor een logitech setje gaan? (z-2300/z-5500/z cinema).
Heb mijn Z-5500 destijds weggedaan (fameuze plopjesprobleem, Logitech heeft toen de set terugbetaald) en een Teufel Concept E Magnum gekocht. Nog geen seconde spijt van gehad. Geluid is minstens even goed als de Z-5500, ik vind het persoonlijk zelfs iets beter. De bass is meer gecontroleerd en het midden klinkt gewoon dat ietsje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Wat ik wel een nadeel vind (voor mij iig), is dat de subwoofer zijn geluid naar beneden richt. Aangezien ik een houten vloer heb, kan iedereen hierdoor meegenieten.

Is het volume van de subwoofer een beetje eenvoudig in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:45
Mr.Jappe schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:00:
Is het volume van de subwoofer een beetje eenvoudig in te stellen?
Met een geluidskaart wel ja, en da is imho een must. Ik had deze set eerst aangesloten op onboard Realtek ALC889A maar de set komt veel beter tot zijn recht met een geluidskaart (of decoder dan). Ikzelf heb een Auzen Prelude (met Creative software dus) en daar kan je netjes de subwoofer bijstellen :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 19:35

13art

Moderator Mobile
Lol heb die kaart ook maar dat wist ik nog niet eens. Meteen maar even de sub op 70% gezet. Waar heb jij hem op staan?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 14:20:
Lol heb die kaart ook maar dat wist ik nog niet eens. Meteen maar even de sub op 70% gezet. Waar heb jij hem op staan?
Dat hangt af van welk genre ik beluister. Meestal zet ik hem vol open maar bij techno/house op 50%. Soms zelfs op 25% als er echt dikke beats tussen zitten. Oh en de subwooferversterking van +15dB staat natuurlijk altijd aan, anders hoor je de hem niet eens 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
Hm, ik heb geen geluidskaart. Ik gebruik gewoon de onboard audio van mijn moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:39

aapelite

Do the kirby!

Mijn interesse is door dit topic ook gewekt voor de teufel Concept E 5 magnum Digital set. Vreemd genoeg is hij op de duitse site 389 euro en op de eu site 309 euro en kunnen wij alleen op de eu site bestellen voor zover ik zie.

In ieder geval heb ik een klein vraagje. De speakers hebben geen standaard, teufel levert zelf wel die hoge standaarden en muur bevestigingen. Nu zijn de hoge standaarden geen optie voor mij, de muurbevestigingen wel, maar die zijn aardig aan de prijs met 25 euro per paar heb ik het idee. Daarnaast heb je de microlock en de shortlock, waarbij bij de shortlock staat dat hij horizontaal en verticaal kan, maar bij de microlock staat hier niets over en lijkt het als ik het plaatje bekijk alleen verticaal te kunnen bewegen. Iemand die deze dingen gebruikt heeft en er meer over kan zeggen. Zijn er ook andere algemeen verkrijgbare lage standaarden of muurbevestigingsmaterialen bruikbaar op deze set?

Ik heb de vragen ook bij teufel voorgelegd, als ik antwoord krijg erop plaats ik die ook meteen hier, maar wie weet heeft er iemand first hand experience hiermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
Ik heb de set hier ook staan en ik heb gewoon 2 standaards bij de wehkamp besteld :D
Volgens mij hebben alle luidsprekers gewoon een soort ISO standaard aansluiting. Waardoor elke soort luidspreker (welk merk dan ook) op elke soort standaar/bevestiging gemonteerd kan worden. Bij mij paste het iig perfect en dat lijkt me geen toeval. Kortom daar hoef je je geen zorgen om te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 19:36
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een mooi 5.1 PC-speakersetje en de De Concept E Magnum Digital lijkt me erg mooi. Echter is deze wel zo'n €60 à €70 duurder dan de Z-5500. Ik ben me heel sterk aan het afvragen of de Teufel de meerprijs tov de Z-5500 waard is. Ik vind zelf de bass van Logitech ook wel wat aan de bonkerige kant, maar écht vervelend vond ik het nooit. Het probleem is ook een beetje dat ik nergens die setjes naast elkaar kan beluisteren.

Btw de Concept E Magnum Digital is hetzelfde als de Power Edition maar dan met decoderstation3, toch? En wat is het verschil tussen de Concept E Magnum en de Concept F? Het enige verschil dat ik uit de specs kan aflezen is dat de F kan upmixen (Neo:6 of Pro Logic IIx ofzo?), iets meer analoge ingangen heeft (niet dat ik die nodig heb) en dat hij magnetically shielded is. Toch is hij €10 goedkoper. Weet iemand wat hier de oorzaak van is?

En is het correct om te stellen dat de kwaliteit van mijn geluidskaart niet zo heel erg ter zake doet als ik mijn PC via coaxial S/PDIF aansluit op het decoderstation3, aangezien wss de meeste kwaliteit in mijn PC verloren gaat bij de DAC module van mijn onboard geluidskaart?

[ Voor 13% gewijzigd door HarmoniousVibe op 06-02-2009 13:54 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 03:07
Gisteren dan maar toch de Teufel Concept F besteld. Was al lang op zoek naar een 5.1 setje om aan te sluiten op m'n Auzentech X-Plosion, ter vervanging van een 2.1 setje van JBL. Wilde eerst voor de 'eenvoudige' Creative T6200 van rond de 60euro, maar heb me op tijd bedacht..voor een beetje goede pc speakers mag je best wat extra maandjes sparen. Zeker al je het zoals ik, bijna dagelijks zal gebruiken. De Teufel Concept F kost 208 euro incl verzendkosten, via teufel.eu
Ik had gelukkig nog een aardige rol speaker kabel liggen, die wordt bij de Concept F niet bijgeleverd. Vandaag bij Media Markt alvast 3 Y (3,5mm--> 2 cinch) kabeltjes gehaald, alsook een setje speakerbeugeltjes voor de muur. Zo zijn er wel wat bijkomende kosten waar je rekening mee moet houden.

Update:
afgelopen zaterdag 7 feb het setje besteld, vandaag (donderdag 12 feb) heeft Teufel het afgegeven aan DHL... tot nu toe geen klachten :)

Update: vandaag, dinsdag 17 feb, de sub ontvangen, echter de 5 speakertjes in geen velden of wegen te bekennen..zucht :( Crap, gezien het schuim dat erbij wordt geleverd, met daarin 5 uitgesneden stukjes waar de speakertjes in zouden moeten passen, ben ik bang dat Teufel gewoon vergeten is m'n speakertjes in te pakken... (of een of andere DHL lullo had speakers nodig).

Nou ja, dit zal meteen een mooie Teufel-customerservice test worden.

(wel een freaking grote sub trouwens)

Update: na diezelfde avond een mailtje verstuurd te hebben waarin ik de situatie heb uitgelegd, kreeg de de volgende ochtend al een reactie met excuses voor 't ongemak en de speakers zullen asap worden verstuurd. Ik heb meteen gevraagd of ik de decoderstation 3 erbij kon bestellen, dat kon meteen, wordt alleen iets later afgeleverd, maar ik hoef daarvoor geen verzendkosten te betalen....5 min daarna kreeg ik nog een mailtje met het bankrek nr waarop ik de 129 euro voor de decoder moest overmaken........... uitstekende aftersale service dus! Duurt nu alleen wat langer allemaal, maar goed, dat kan je bij iedere fabrikant overkomen. Zij doen in ieder geval hun best het probleem snel op te pakken.

Update: de 5 speakertjes zijn gisteren, 25 feb, afgeleverd. IK sta sprakeloos, geluid is echt geweldig. En ik al die tijd maar denken dat die 2.1 JBL Creatures best OK waren :o Dit is duidelijk enkele niveaus beter! Heb de set nu analoog aangesloten, de Decoderstation komt morgen binnen. Ben opzich al heel erg tevreden met het analoog geluid, terwijl de boxen nog niet zijn ingespeeld...not bad _/-\o_

[ Voor 73% gewijzigd door Illidan op 26-02-2009 21:01 ]

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:46
Er staan weer een berg nieuwe sets op teufel.eu waaronder een hoop interessante PC speakers. Echter is de prijs wel hoger. Zou wel willen weten hoe deze zich in geluidskwaliteit verhouden tot bijvoorbeeld een Concept E of F. Design is er naar mijn mening wel op vooruit gegaan :).

Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.eu/images/upload/concept_e_400_black_500x500x72.jpg

http://www.teufel.eu/PC-Multimedia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Die concept F is ook weer in prijs gestegen... 229euro excl verzendkosten..verder vind ik die tafel stands bij die nieuwe setjes wel erg mooi, moet eens kijken bij de Media Markt of ze ook zoiets hebben. En zwart is wel gewoon echt mooier dan grijs! Dat is tot nu to het enige minpuntje van de Teufel F, in zwart was het zoveel mooier geweest.

Digitaal geluid (via de Decoderstation 3) is trouwens wel duidelijk beter dan analoog bij mij...misschien komt het omdat ik het analoog niet goed weet af te stellen ofzo, geen idee, maar out of the box en een beetje spelen met de software van m'n Auzentech X-plosion levert digitaal hoorbaar beter resultaat op; helderder, sprankelijker, mooier.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-06 21:19
Heb de Concept F precies op tijd besteld. Was mooi 10 euro goedkoper dan de concept E, dus 180 euries. Moet hem vandaag of morgen binnen krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door leeuwtje1 op 06-03-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 16:02
Hmm ik heb dus duidelijk een probleem. Ik heb begrepen uit de eerste 9 pagina's dat je er bij de speakers set's als je deze direct op je pc aansluit nergens meer ruimte is voor je headset.

Mijn ouders hebben nu een probleem en die luidt:
Ik heb een X-fi XtremeMusic.
Mijn huidige Setup is:

------------------------------(Tulp naar 3.5mm jack)-------------------(Gewone Speaker kabel koper)
--------------------------------------||--------------------------------------------------||
--------------------------------------||--------------------------------------------------||
Computer(X-fi XtremeMusic) ===>Stereo Receiver (Pioneer SA-608) ===> Boxen
--------------------------------------------------------------------------------------- ====>Headset( Sennheiser HD595)
------------------------------------------------------------------------------------ (6.2 mm jack)

==> = Medium
|| = kabel en aansluiting
- = irritant want ik kan geen normale spaties gebruiken helaas dan lijnt hij het uit naar links

Alleen het probleem wordt nu dat deze stereo receiver al wat ouder wordt (zo'n 30 jaar is nog van me stiefpa z'n pa geweest!!) en ik nu toe ben aan een 5.1 set.

Waarom 5.1?
Omdat ik regelmatig games speel en ik van films ook wel kan genieten. Alleen mijn Headset is als ik hem direct aansluit op mijn pc heel erg matig qua geluid. Hij komt pas goed tot zijn recht op de receiver.

Alleen hoe zou ik dit nu moeten aansluiten als ik de Teufel Concept E400 bijv. zou koop?
Krijg ik dan nog steeds een stereo aansturing voor me headset of is er iets anders voor te regelen. Of zijn hiervoor alternatieven?(5.1 of 7.1 redelijk geprijst tussen ~300,450 Ik vind het namelijk erg aantrekkelijke prijs hebben die teufel series :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Volgens mij kun je het beste die receiver weglaten en die Teufel rechtsreeks op je geluidskaart aansluiten.
Nadeel is idd wel dat je iedere keer achter je pc je headset moet inpluggen als je dit analoog doet.

Wat ik heb gedaan; Auzentech geluidskaart---> digitaal Decoderstation --> sub Teufel
De analoge uitgangen komen dus vrij op de Auzentechkaart; daarop een headset aangesloten. Vervolgens moet ik via de Auzentech software, via een tray-icon, analoog of digitaal aangeven. Dus iedere keer dat ik m'n headset gebruik, switch vrij simpel via dit programma (Xear 3D heet dat ding in mijn geval, maar Creative zal een soortgelijk progje hebben) naar analoog en als ik de 5.1 Teufel weer wil gebruiken switch ik naar digitaal... alles blijft dus gewoon aangesloten en ik hoef niet steeds kabeltjes te verwisselen..

Er zullen vast nog wel meerdere wegen naar Rome zijn, dit is er in ieder geval een.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiz
Illidan schreef op zondag 08 maart 2009 @ 12:12:
Volgens mij kun je het beste die receiver weglaten en die Teufel rechtsreeks op je geluidskaart aansluiten.
Nadeel is idd wel dat je iedere keer achter je pc je headset moet inpluggen als je dit analoog doet.

Wat ik heb gedaan; Auzentech geluidskaart---> digitaal Decoderstation --> sub Teufel
De analoge uitgangen komen dus vrij op de Auzentechkaart; daarop een headset aangesloten. Vervolgens moet ik via de Auzentech software, via een tray-icon, analoog of digitaal aangeven. Dus iedere keer dat ik m'n headset gebruik, switch vrij simpel via dit programma (Xear 3D heet dat ding in mijn geval, maar Creative zal een soortgelijk progje hebben) naar analoog en als ik de 5.1 Teufel weer wil gebruiken switch ik naar digitaal... alles blijft dus gewoon aangesloten en ik hoef niet steeds kabeltjes te verwisselen..

Er zullen vast nog wel meerdere wegen naar Rome zijn, dit is er in ieder geval een.. :)
Maar het probleem is dat ik dan nergens me headset aan kan sluiten :P Als mijn geluidskaart via de flexijack op de Digitaal I/O zet zou dit dan ontvangen kunnen worden door me headset ?:P want de Teufel set gebruik mijn andere 3 aansluitingen dan :p.

Is de teufel ook echt zo goed of gaat er nou niets boven Dolby Digital?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Je hebt die Teufel toch niet nodig voor je headset? Of wil je dat juist perse wel? Op mijn manier: Headset analoog op de geluidskaart, Teufel digitaal op de geluidskaart...eitje pasteitje.. of ik begrijp je niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiz
Illidan schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:51:
Je hebt die Teufel toch niet nodig voor je headset? Of wil je dat juist perse wel? Op mijn manier: Headset analoog op de geluidskaart, Teufel digitaal op de geluidskaart...eitje pasteitje.. of ik begrijp je niet :)
Nee maar de teufel kan je dus ook digitaal aansluiten maar dat kan dat alleen via decoder station? Of hoe wil jij het anders realiseren.
Van wat ik van Teufel heb gezien dient de sub mede als versterkert en daar zitten 1 analoog (stereo tulp) en (5.1 minijack) op. Of kom ik nu weer uit de steentijd?

De handleiding
Op pagina 16 zie ik geen aansluiting :? voor Digitaal
Alvast bedankt voor je moeite in ieder geval Illidan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Voor de Concept F heb je idd de decoderstation nodig, zonder decoder kun je de sub alleen analoog aansluiten...maar die €129 is wel de moeite waard denk ik, want dan sluit je de sub digitaal aan via de decoder, en je headset analoog op je geluidskaart. Digitaal geluid bij mij: geluidskaaart--> decoderstation--> sub = hoorbaar beter geluid dan de sub analoog op m'n geluidskaart aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiz
Nu snap ik hem wel haha ! welke Teufel raad je aan dan ? Ik zit anders te kijken naar zo'n aparte receiver , maar ik verlies het nut een beetje uit het oog. Er is zoveel moois op de markt en zo'n beperkt budget, me ouders hebben ook iets moois van Loëwe. Maar illidan heb je al een review ofzo geschreven lijkt me wel intressant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Concept E Magnum Power Edition
Concept F
NEU Concept E 100
NEU Concept E 200

Allemaal rond de 200 euro, lekker overzichtelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
Heb gisteren de concept F binnengekregen. Ziet er geweldig uit. Een flinke subwoofer. Moet alleen kijken hoe ik nu weer die center ga ophangen. Er zitten itt de andere geen bevestiging voor schroefjes op.

@Illidan, Het is niet zon plastic kleur grijs. Zier er serieus erg mooi uit. Ik zal Vandaag ff wat foto's posten.

Alleen de kabels zater er niet bij, dus kan er nog niet van genieten. Volgens mij ergens gelezen dat die regelmatig later binnenkomen.

[ Voor 47% gewijzigd door leeuwtje1 op 12-03-2009 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
@ Leeuwtje:

ik had geluk en pech met mijn Concept F, zie mijn vorige post hierover: Bij mij werden in eerste instantie wel álle kabels geleverd, maar niet de 5 speakertjes. Teufel heeft dat keurig opgelost, dus hun customer service verdient een pluim d:)b . Die grijs kleur is id niet eens zozeer 'plastic' grijs, maar mat zwart had ik mooier gevonden :)
En voor de duidelijkheid, de Concept F wordt officieel zónder kabels geleverd, staat ook op hun website + in de handleiding.

@ Lampiz:

met al die nieuwe modellen zullen reviews schaars zijn, misschien kun je Teufel gewoon mailen en om een korte uitleg vragen? Ze kunnen de verschillen waarschijnlijk vrij makkelijk voor je samenvatten als je er zelf op hun website niet uitkomt. Ben benieuwd wat zij nou zelf adviseren. En als je dat doet, post hun antwoord dan wel hier hé ;) (kan in het Engels of in het Duits, welke je beter beheerst)

Persoonlijk vind ik en kubus sub mooier dan die nieuwe rechthoekige subs die ze hebben, de kleur zwart vind ik dan juist weer wel mooier bij de nieuwe varianten, maar over de geluidskwaliteit, welke 'beter' is valt nu vrij weinig te zeggen..

[ Voor 40% gewijzigd door Illidan op 13-03-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Wat ik nu ook nog wel een gemis vind, is dat de Concept F voor de 5 speakertjes geen bureau stands mee levert, zoals ze dat bij die nieuwe concept E wel doen. Heeft iemand een idee waar die te halen zijn? Bij de lokale media boer hier om de hoek hadden ze alleen foeilelijke Bose stands, en dan ook nog een €30,- per stuk..
de 2 achter speakertjes zal ik aan de muur hangen, ik dus alleen 2 kleine stands nodig voor de 2 voorste links en rechts speakertjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
Klopt, alleen had ik een kabelset erbij besteld. Als dat weer bijna 2 weken duurt voordat het is aangekomen ga ik wel ergens in de buurt wat kabels halen. Ga niet 2 weken tegen mn (trouwens schitterende) concept f aankijken. Ik wil er naar luisteren ;).

Ik dacht zo dat zij die kabels gewoon bij zouden leveren bij de rest. Maar nog geen kabel gezien. Heb ook maar 1 track en trace nummer. Heb iig gemaild naar teufel. Op de pakbon stond ook met de hand gecorigeerd dat het maar 1 pakket was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
Heb ze net gebeld, ze zouden de kabelset nazenden. Heb hem gelijk laten annuleren, ga wel wat kabels in de winkel halen. Anders kan ik nog anderhalve week wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everb
  • Laatst online: 02-06 17:35
Een waarschuwing voor degenen die kijken naar een Concept F systeem:

Eind 2007 heb ik een Concept F besteld, welke netjes compleet werd afgeleverd. De eerste maand functioneerde dit systeem prima, maar al snel onstond er een random ruis in de sub en soms knalde deze nogal hard (op vol vermogen, heel fijn!). De sub is inmiddels 4x (!) omgewisseld, maar steeds krijg ik hetzelfde probleem weer terug. Op Duitse fora zijn trouwens soortgelijke problemen terug te vinden. Ik heb nu met Teufel afgesproken dat de set geheel retour gaat en dat ik mijn geld terug krijg. Positief punt: de service van Teufel is werkelijk fantastisch!

Om jullie reacties voor te zijn: de sub geeft ook ruis en klappen als deze geheel geen input krijgt en op een andere plaats staat (geen kabels in de buurt).

Overigens heb ik ook een Concept E PE, welke al tijden zonder enig probleem werkt.

Iemand al ervaring met de nieuwe E100-400 serie? Ik moet namelijk voor mijn Home Cinema nu een andere geluidsset gaan zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
Ik heb de concept F ondertussen aangesloten. Geweldig geluid. Vergeleken met de speakersetjes een veel vollediger en natuurlijker geluidsbeeld. Misschien schrijf ik binnenkort nog even een reviewtje.

@Everb
Ben nog geen negatieve eigenschappen tegengekomen bij mijn concept f, maar hij staat hier dan ook nog maar een weekje. Als ik dat zo hoor dan is of de kwaliteit van die sub ver te zoeken, of heb je verschrikkelijk ongeluk gehad. Als er het één en ander op te merken is zal ik het hier zeker melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wat zou een mooie prijs zijn om mijn Teufel Concept E Magnum Power Edition incl Decoderstation te verkopen?
Aangezien ik geen films meer kijk op mijn pc en ook niet meer game, en dus over wil naar een 2.0/2.1 setje vraag ik me af wat een mooie verkoop prijs is. Hij is van juli 2007.
Iemand enig idee wat de marktwaarde van zo'n tweedehands set kan zijn?

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://xs137.xs.to/xs137/09120/2818.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs137.xs.to/xs137/09120/2663.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 22-03-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everb
  • Laatst online: 02-06 17:35
Als je een prijs bedacht hebt, laat het even weten. Ik heb misschien wel interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Idd, doe even linkje naar je V&A!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Geen idee of dit een redelijke prijs is maar hier de link:
Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Laat effe weten als je hem verkocht heb en de prijs :) Heb hier hetzelfde te koop :P (wel zilver)

[ Voor 13% gewijzigd door Executor16 op 22-03-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb hem verkocht voor 180 incl de decoder.

[ Voor 64% gewijzigd door 13art op 23-03-2009 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Iemand hier reeds ervaring met die nieuwe Concept E serie? Ik ben weer eens aan het
twijfelen gegaan om me een 5.1 setje te kopen en ze zien er wel gelikt uit vind ik, maar
het is wat eruit komt dat telt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Nou zal ik hier ook maar eens posten ;)

Ben al lange tijd aan het twijfelen over een teufelsetje. Mijn huidige cheap herculess XPS 5.1 70 voldoet prima maar wilde toch iets met meer power. Vanavond toch maar de knoop doorgehakt (na bijna 4-5 maand :P) en ben gegaan voor de Concept E 300 van de nieuwe serie. Ben erg benieuwd maar na alle positieve reacties over de Concept F en Magnum denk ik dat het wel goed zit ;)

Trouwens hoe snel zijn ze met versturen van de pakketten? Kan ik hem ergens eind aankomende week binnen verwachten?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Bij mij duurde het 2,5 week kan ik me herinneren..Verwacht hem volgende week vrijdag oid. Er komen ook nog wat feestdagen doorheen.. vergeet dat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Tomino schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:40:
Bij mij duurde het 2,5 week kan ik me herinneren..Verwacht hem volgende week vrijdag oid. Er komen ook nog wat feestdagen doorheen.. vergeet dat niet!
Ja precies dat ik niet zo handig gepland maar ik denk dat jou schatting wel redelijk in de buurt komt, gister was het pakket in NL aangekomen. Nja maakt toch niet uit de kabels die ik ergens anders heb besteld zijn er ook nog steeds niet.

-Edit-

Nou ondanks al de feestdagen en weekend is het pakket toch nog gister (6 mei) binnen gekomen.
Helemaal top dus daarentegen zijn mijn kabels vandaag pas verstuurd maarja ik kan niet wachten tot ik met setje kan blazen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door psychoclown op 08-05-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph3n0m
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05-2020
Is dit een beetje leuk spul om te gebruiken voor film kijken? (ik heb het over de wat duurdere boxenset met staanders)
Ik zag er wel wat leuk uitziend spul tussenstaan maar heb wat vragen:
Hoe moet je dit in hemelsnaam aansluiten? Het lijkt wel of de subwoofer ingangen achterin hebben?
Is dit te gebruiken i.c.m. een Denon Receiver?
Kan je dit ergens in Duitsland beluisteren?

[ Voor 8% gewijzigd door Ph3n0m op 10-05-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
psychoclown schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:39:
Nou zal ik hier ook maar eens posten ;)

Ben al lange tijd aan het twijfelen over een teufelsetje. Mijn huidige cheap herculess XPS 5.1 70 voldoet prima maar wilde toch iets met meer power. Vanavond toch maar de knoop doorgehakt (na bijna 4-5 maand :P) en ben gegaan voor de Concept E 300 van de nieuwe serie. Ben erg benieuwd maar na alle positieve reacties over de Concept F en Magnum denk ik dat het wel goed zit ;)

Trouwens hoe snel zijn ze met versturen van de pakketten? Kan ik hem ergens eind aankomende week binnen verwachten?
En je nieuwe set al binnen? Ben erg benieuwd naar de nieuwe E-serie van teufel. Heb hier zelf de Concept E Magnum PE staan bij mijn pc en ben er meer dan tevreden over. Wil nu misschien de nieuwe E-serie gaan inzetten in de woonkamer. Dus enige ervaringen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gurneyhck schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:29:
[...]

En je nieuwe set al binnen? Ben erg benieuwd naar de nieuwe E-serie van teufel. Heb hier zelf de Concept E Magnum PE staan bij mijn pc en ben er meer dan tevreden over. Wil nu misschien de nieuwe E-serie gaan inzetten in de woonkamer. Dus enige ervaringen zijn welkom :)
Ja al dik een week, alleen nog steeds niet de rear boxen aangesloten, wegens tijdgebrek en ik moest wachten op een extra stuk kabel.
Anyways ook al kan ik de boxen nog niet goed vergelijken, daarvoor moet ik eerst de rear nog aansluiten en nog eens bij alle vrienden de setjes luisteren, kan je wel vertellen dat dit zeer leuk klinkt.
De Sub is enorm, ik had hem wel groter verwacht ivm mijn oude maar dit slaat alles :D
Ik ben geen audiofreak maar nu kan ik wel verschil horen in lage en hoge bitrates.
Zelf had ik nog geen set gehad waarbij je zelf audio kabel moest leggen maar dat soort dingen word ik altijd snel handig in. Weet alleen niet of je ook clips hebt met de Magnum PE maar anders raad ik 4mm audiokabel af als je je een hoop moeite wilt besparen.. Ondertussen krijg ik het netjes in de boxen maar onder het bureau achter de sub is het niet netjes te doen helaas.. maar het klinkt wel ;)

Als er vragen over de E300 lees ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Misschien een fotootje van de sub en speakers met iets vergelijkends op de foto, zodat we de grootte kunnen zien O-)
En ik vroeg me af of de sub krachtig genoeg is bij een hoog volume? Neem overigens aan van wel. En hoe groot is de ruimte waar jij hem in gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gurneyhck schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:45:
Misschien een fotootje van de sub en speakers met iets vergelijkends op de foto, zodat we de grootte kunnen zien O-)
En ik vroeg me af of de sub krachtig genoeg is bij een hoog volume? Neem overigens aan van wel. En hoe groot is de ruimte waar jij hem in gebruikt?
De andere set heb ik niet meer hier dus dat kon ik niet als vergelijkingsmateriaal gebruiken maar heb wat pics geschoten. Dat is die zeker maarja zoals ik al zei ik deze set is ivm met mijn vorige dik 3x duurder maar ook x keer beter ;)
De ruimte is niet zo groot, studentenkamer van 12m2 maar ook in grotere ruimtes zal die het goed weten te vullen daar ben ik wel zeker van.
Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/4184/dsc00830y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/9262/dsc00831r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/6030/dsc00834t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Thx m8 :)
Ziet er erg strak uit. Ik ben wel verkocht denk ik, nu nog ff sparen :)
Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds twijfel tussen de E300 en E400... keuzes keuzes...
Waarschijnlijk is die E300 vermogend genoeg, maar voor die paar tientjes meer kan ik ook de E400 bestellen. Het gaat wel om een ruimte van circa 30m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gurneyhck schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:52:
Thx m8 :)
Ziet er erg strak uit. Ik ben wel verkocht denk ik, nu nog ff sparen :)
Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds twijfel tussen de E300 en E400... keuzes keuzes...
Waarschijnlijk is die E300 vermogend genoeg, maar voor die paar tientjes meer kan ik ook de E400 bestellen. Het gaat wel om een ruimte van circa 30m2.
Als je besluit voor de E400 te gaan is het misschien wel handig te realiseren dat de sub nog eens 9 of 10cm hoger is, mocht dat een probleem zijn ;)

Zal zodra ik tijd heb, na woensdag, eens kijken of ik een 'review' kan schrijven wel zo leuk als er wat meer reviews van gotters zijn over de teufel setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik wend mij tot jullie want ik kom er momenteel niet uit.

Eerst wilde ik zelf een 5.1 set bouwen, maar mijn partner en ik hebben toch besloten om een complete set te kopen. Nu is mijn oog gevallen op de setjes van Teufel.

Waar wil ik de boxen voor gebruiken?
Ik wil de set aansluiten op:
1. Mijn televisie: Samsung PS-42c91h
2. Mijn Xbox 360
3. Mijn laptop: Dell XPS M1530
4. Eventueel een losse DVD speler, maar DVD's kan ik ook afspelen met de Xbox 360 of met de laptop.

Ik wil er muziek mee kunnen beluisteren via de laptop, films afspelen via de laptop en DVD's afspelen via de Xbox 360, laptop of losse DVD speler. Uiteraard is het ook leuk om 'gewoon' TV-geluid over het setje te laten gaan.

Momenteel heb ik de volgende receiver staan: JVC RC-5062

Waar komt de set te staan?
De set komt in de woonkamer van mijn nieuwbouwwoning te staan. De woonkamer op zich is ongeveer 28 M² en daar grenst nog een open keuken aan.

Welke setjes heb ik gezien?
1. Concept E-Magnum Power Edition
2. Concept-F
3. Concept E 400
4. Concept M

En nu?
De Concept M zou volgens de website aangesloten moeten kunnen worden op een bestaande AV receiver. Kan dit aangesloten worden op mijn JVC RC-5062 of heb ik dan ook de Decoderstation 5 nodig hebben? Deze set zou goed moeten werken in ruimtes tot 30M², maar heeft volgens mij wel minder vermogen dan bijvoorbeeld de Concept E 400.

De Concept E 400 is mijns inziens echt prachtig en geeft ook veel vermogen. Ik heb dan wel sowieso de Decoderstation 5 nodig en daarmee zou de prijs hoger kunnen uitvallen dan de Concept M (mits ik hierbij de Decoder niet nodig heb).

En dan hebben we nog de Concept-F en de Concept E-Magnum Power Edition. Beide sets hebben volgens mij ook de Decoderstation 5 nodig. Maar zouden deze sets ook wel voldoende zijn voor de ruimte waarin het gebruik wordt?

Wat raden jullie mij aan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Ik zou de concept E400 pakken met het decoderstation 5 en je oude versterker de deur uit doen. Met de E400 weet je 100% zkr dat je een goede bijpassende versterker hebt, aangezien deze zit ingebouwd. En zelfs met het decoderstation erbij, betaal je nog heel weinig geld voor de kwaliteit die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
Ik heb de handleidingen eens doorgenomen en je receiver is bij 3 van de 4 setjes inderdaad waardeloos. Ik zou ook voor een setje gaan in combinatie met decoderstation 3 of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Het zal een Concept E 400 worden in combinatie met een Decoderstation 5. De Decoderstation 5 heeft net wat meer aansluitingen dan de 3. Ik zou het vervelend vinden als ik nu de 3 zou nemen en dan in de toekomst wellicht wat aansluitingen tekort zou komen.

Ik wil de voor- en achterspeakers graag ophangen. Nu kan ik kiezen voor de Shortlock wall brackets, maar als ik bij de beschrijving kijk staat daar niet specifiek vermeld dat deze gebruikt kunnen worden voor de Concept E 400. Weet iemand hier of dat wel of niet zal passen?

Voor de bekabeling zou ik het setje "Cable Set AC 3015 WS" erbij kunnen doen, maar ik denk dat die "stereo cinch cables" niet lang genoeg zullen zijn. Die zijn slechts 1 meter lang terwijl de decoderstation en subwoofer iets van 1,5 meter uit elkaar zullen komen te staan. :/ De rest van de speakerkabel is niet zo duur, maar ik heb hier ook nog wel aardig wat speakerkabel liggen. Ik neem aan dat je bij een electrozaak die stereokabels ook wel kunt krijgen in lengtjes van 1,5 - 2 meter? Dan kan ik daar meteen de juiste kabels halen om de TV e.d. goed aan te sluiten (zoveel mogelijk digitaal).

[ Voor 23% gewijzigd door saviour op 25-05-2009 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
saviour schreef op maandag 25 mei 2009 @ 00:01:
Ik wil de voor- en achterspeakers graag ophangen. Nu kan ik kiezen voor de Shortlock wall brackets, maar als ik bij de beschrijving kijk staat daar niet specifiek vermeld dat deze gebruikt kunnen worden voor de Concept E 400. Weet iemand hier of dat wel of niet zal passen?
Op deze pagina kan je bij de details van de speaker het volgende lezen:
The CE 20 FCR includes a matching table stand, but it can also be attached to the wall and swivelled horizontally/vertically using the optional Shortlock wall bracket. Attaching the speaker to the separately available M 50 P stand allows it to be placed freely in the room.
Op de foto van de speaker is ook duidelijk te zien dat er een gat met M6 (?) schroefdraad aanwezig is.

Cinch kabels kan je inderdaad overal halen.
saviour schreef op maandag 25 mei 2009 @ 00:01:
Wat mij trouwens zojuist opviel: Bijvoorbeeld bij de Concept E 400 staat rechtsbovenin: "All prices include VAT", maar als je het product vervolgens in je winkelwagen stopt komt er toch VAT bovenop! Hier heb ik net een mail over verzonden en het grappig is dat er daarna in het scherm kwam te staan: "All prices incl. VAT plus delivery costs". Ik ben benieuwd naar het antwoord want anders komt er weer € 89-, bovenop en € 77-, verzendkosten. Dat is best veel geld.
De VAT is echt in de prijzen inbegrepen hoor. Ze zetten het in de winkelwagen gewoon apart voor de mensen die dat echt willen weten. Er komt niets bij, behalve verzendingskosten uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Wat stom, ik heb er helemaal overheen gelezen dat de bijbehorende stands ook aan de muur bevestigd kunnen worden.

Voor wat betreft de VAT, ook dat heb ik slecht gelezen. Daarom heb ik mijn bericht ook aangepast in de hoop dat niemand anders het gezien zou hebben. :P

Wederom bedankt voor de reactie. Ik heb er zin in om deze set te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

saviour schreef op maandag 25 mei 2009 @ 01:19:
Wat stom, ik heb er helemaal overheen gelezen dat de bijbehorende stands ook aan de muur bevestigd kunnen worden.

Voor wat betreft de VAT, ook dat heb ik slecht gelezen. Daarom heb ik mijn bericht ook aangepast in de hoop dat niemand anders het gezien zou hebben. :P

Wederom bedankt voor de reactie. Ik heb er zin in om deze set te bestellen!
Even voor de duidelijkheid, de meegeleverde tafel standaards kun je niet aan de muur bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
psychoclown schreef op maandag 25 mei 2009 @ 08:22:
[...]

Even voor de duidelijkheid, de meegeleverde tafel standaards kun je niet aan de muur bevestigen.
Je kan ze er wel afhalen uiteraard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Kenw00t schreef op maandag 25 mei 2009 @ 10:54:
[...]

Je kan ze er wel afhalen uiteraard..
Ja dat kan maar dat was niet waar savior het over had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Nee dat klopt. Het moge duidelijk zijn dat ik gisteren iets eerder naar bed had gemoeten. Het is mij in ieder geval wel duidelijk nu.

Ik twijfel alleen nog over de besteldatum. Ons huis wordt over een maand of 4 opgeleverd en dan wil ik het alvast gebruiken, dus zou ik het nu kunnen bestellen en in de doos laten zitten. Ik kan het ook wat later bestellen in de hoop dat de prijs wat omlaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

saviour schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:59:
Nee dat klopt. Het moge duidelijk zijn dat ik gisteren iets eerder naar bed had gemoeten. Het is mij in ieder geval wel duidelijk nu.

Ik twijfel alleen nog over de besteldatum. Ons huis wordt over een maand of 4 opgeleverd en dan wil ik het alvast gebruiken, dus zou ik het nu kunnen bestellen en in de doos laten zitten. Ik kan het ook wat later bestellen in de hoop dat de prijs wat omlaag gaat.
Ik geef het een kleine kans dat de prijs binnenkort omlaag zal gaan omdat deze set pas net uit is :)
Maar als je het toch pas over 4 maand gaat gebruiken zou ik het over 3 maand bestellen (bij mij duurde het anderhalve week voordat ik het binnen had incl. koninginnedag en weekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

psychoclown schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:04:
[...]

..knip..
Zelf had ik nog geen set gehad waarbij je zelf audio kabel moest leggen maar dat soort dingen word ik altijd snel handig in. Weet alleen niet of je ook clips hebt met de Magnum PE maar anders raad ik 4mm audiokabel af als je je een hoop moeite wilt besparen.. Ondertussen krijg ik het netjes in de boxen maar onder het bureau achter de sub is het niet netjes te doen helaas.. maar het klinkt wel ;)

..knip..
Hier kom ik nog even op terug.. neem gewoon NIET 4mm audiokabel als je de E300 (klemmetjes) hebt.
Na bijna 2 uur prutsen met mijn rear boxen ben ik alleen maar achteruit gegaan omdat ik de front nou niet meer in de sub krijg.. Gewoon niet voor 4mm gaan want geloof me dat is een hell.. of je moet 2 paar handen hebben.

Die kabel ga ik maar verkopen (~2x 1m 1x 1.5m 1x11.5m 1x 10m) en 2.5mm halen.. dat moet ik onderhand wel met 2 vingers in me neus in de boxen en sub krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Grrrr, ,mijn sub van mn teufel Concept magnum E valt steeds uit. Hij deed dit wel eens eerder na een paar uurtjes, maar nu gebeurd om het om de 20 minuten! Na een tijdje uitzetten gaat hij wel weer aan, maar dan is er ook geen lang leven bekoren!

Warmte kan dit niet zijn, het gebeurd zelfs als hij nét aanstaat.. bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S. van der Meer
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-04 20:28
Ik heb net een de E300 met een Decoderstation 5 gekocht. Ik zal mijn bevindingen geven als ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Tomino schreef op maandag 01 juni 2009 @ 18:28:
Grrrr, ,mijn sub van mn teufel Concept magnum E valt steeds uit. Hij deed dit wel eens eerder na een paar uurtjes, maar nu gebeurd om het om de 20 minuten! Na een tijdje uitzetten gaat hij wel weer aan, maar dan is er ook geen lang leven bekoren!

Warmte kan dit niet zijn, het gebeurd zelfs als hij nét aanstaat.. bekend?
Dat is ook wel vreemd, teufel al gecontacteerd?

Heb net de nieuwe kabel besteld, die moet ik met één hand kunnen aansluiten als ik 4mm al in de 3/5 boxen krijg (met extreem veel moeite). Zal dan ook eens kijken of mijn sub het nog doet want nu heb ik tijdelijk wel mijn center + fronts weer aan de praat maar mijn sub doet het nog steeds niet.. bass via de boxen alleen is best crap vooral als de sub wel aanvoelt dat die iets doet.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Ja,
A reason for your problem might be that the level of the subwoofer
output of your source is set to low. In this case the subwoofer will
shut down after a certain time when the switch set to "auto" on the
rear panel. Setting the output level to maximum or switching from
"auto" stand-by to "on" might resolve this problem.

With best regards from Berlin

Christopher Trembley
Maarja, dat hielp dus niet.. M'n sub staat al op aan, en zelfs met 10dB versterking op mn sub erbij valt ie nog uit..
Zo kut dit.. sub is ook versterker dus alles valt uit. :(

[ Voor 14% gewijzigd door Tomino op 03-06-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Tomino schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:14:
Ja,

[...]

Maarja, dat hielp dus niet.. M'n sub staat al op aan, en zelfs met 10dB versterking op mn sub erbij valt ie nog uit..
Zo kut dit.. sub is ook versterker dus alles valt uit. :(
Hmm dat is wel lelijk ja:o
Waar heb je hem aangesloten eigenlijk? Pc?

Sub van mij doet het nog gewoon.. had op me x-fi van 5.1 naar 2.1 geswitched en terug en toen deed die het ineens weer.. achja nog steeds geen echte 5.1 opstelling door die kabel maarja wel sub nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Tjsa, er is dus maar 1 jaar garantie, kreeg als advies om hem open te draaien en te kijken of er iets mis was.

Echter geen expert in, maybe iemand anders vragen die dat zou weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S. van der Meer
Je hebt gewoon 2 jaar garantie hoor. We zitten niet voor niets in de EU.

[ Voor 12% gewijzigd door S. van der Meer op 04-06-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dward
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-05 08:41
Weet iemand misschien of er een groot verschil in kwaliteit zit tussen de concept e 100 en e 300 ?
Kon nergens informatie of review over de e 100 vinden...
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S. van der Meer
De e100 heeft kleinere boxjes en een kleinere sub dan de e300. En er zit maar een speaker in elk boxje bij de e100 en twee in de e300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dward
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-05 08:41
Bedank voor je info.
Dat heeft dus te maken met sterkte van de volume/bass. Maar wat ik bedoel is, is er verschil in zuiverheid, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S. van der Meer
Aangezien de E300 bij elk boxje een tweeter erbij heeft, zal deze dus beter hoge tonen kunnen afspelen.

Kijk maar op de site:
http://www.teufel.eu/PC-Multimedia/Concept-E100.cfm
http://www.teufel.eu/PC-Multimedia/Concept-E300.cfm

[ Voor 38% gewijzigd door S. van der Meer op 04-06-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Tomino schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:08:
Tjsa, er is dus maar 1 jaar garantie, kreeg als advies om hem open te draaien en te kijken of er iets mis was.

Echter geen expert in, maybe iemand anders vragen die dat zou weten..
Je hebt veel langer garantie hoor:
Exceptional service and warranty

Teufel provides a 12-year guarantee on loudspeakers and a 2-year warranty on amplifiers and electronic components. The warranty covers all materials and labour.
zie ook: http://www.teufel.eu/company/benefits/

Dus gewoon weer ff opnieuw contact zoeken met Teufel en het moet goedkomen. Ik heb ook al een keer gebruik gemaakt van hun service en was er zéér over te spreken, ging over een speaker die DOA was dus het is wel een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Erm sorry foutje van mijn kant. Ik heb het dus over mn sub die waarschijnlijk kapot is! En die is nét ouder dan/als 2 jaar.. Jammer jammer dus.

Ik zoek dus nu iemand die een sub kan fixen, OF mij advies kan geven over wat voor versterker ik er toch op aan kan sluiten.. Dan vervang ik mijn SUB gewoon, hou ik 5 speakertjes over en hoef ik dus alleen nog maar opzoek naar een subwoofer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Tomino schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:09:
Erm sorry foutje van mijn kant. Ik heb het dus over mn sub die waarschijnlijk kapot is! En die is nét ouder dan/als 2 jaar.. Jammer jammer dus.

Ik zoek dus nu iemand die een sub kan fixen, OF mij advies kan geven over wat voor versterker ik er toch op aan kan sluiten.. Dan vervang ik mijn SUB gewoon, hou ik 5 speakertjes over en hoef ik dus alleen nog maar opzoek naar een subwoofer!
Zijn ze van Teufel uit, toch niet bereid om hem te fixen ookal is ie ouder dan 2j? Zou gewoon een beetje aandringen, moet vast wel iets voor te regelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Heb m opengedraaid. Zat een 15 volts omzetter oid helemaal vast/gesmolten. Buurjongen heeft hem eruit gesoldeerd en morgen gaat er een nieuwe in! Benieuwd of het werkt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Tomino schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:13:
Heb m opengedraaid. Zat een 15 volts omzetter oid helemaal vast/gesmolten. Buurjongen heeft hem eruit gesoldeerd en morgen gaat er een nieuwe in! Benieuwd of het werkt! :)
Laat even weten of het wat geworden is, zou wel relaxed zijn natuurlijk :)

Eerste kabels gisteravond snel even getrokken en ik kan je vertellen dat gaat een heeeeel stuk makkelijker dan die 4mm.. dikke afrader dus om dat te halen. 2.5mm krijg ik er met gemak in eindelijk geen geklooi meer!

-Edit-

Trouwens zitten we bijna tegen de 1000 posts aan te hikken iemand anders die staat te springen om een nieuw deeltje te openen en de TS bij te werken / op te leuken? Zelf zou ik het wel willen doen maar als iemand anders graag wilt is dat ook best :) Zal ook even de TS vragen of hij uberhaupt nog verder gaat of niet..

[ Voor 22% gewijzigd door psychoclown op 08-06-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S. van der Meer
Ik kan wel een TS maken. Ik heb nu toch niets te doen aangezien ik zit te wachten op mijn teufel setje. (komt waarschijnlijk morgen binnen).

EDIT:

Het meest handige voor de TS is gewoon alleen de pc-speakers op te nemen. anders is het super veel werk en heb je een verschrikkelijk lange post.

[ Voor 36% gewijzigd door S. van der Meer op 08-06-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Prima idee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S. van der Meer
Ik ben begonnen met een nieuwe TS op word. Ik zal hem morgenavond posten :).

[ Voor 164% gewijzigd door S. van der Meer op 08-06-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

S. van der Meer schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:29:
Ik kan wel een TS maken. Ik heb nu toch niets te doen aangezien ik zit te wachten op mijn teufel setje. (komt waarschijnlijk morgen binnen).

EDIT:

Het meest handige voor de TS is gewoon alleen de pc-speakers op te nemen. anders is het super veel werk en heb je een verschrikkelijk lange post.
Ja daar zat ik ook aan te denken, decodersystemen zijn ook nog wel handig maar voor de rest is het ook niet heel nodig lijkt me. Uiteraard kun je wel een verwijzing maken naar de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S. van der Meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1cr0n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 16:03
Heeft iemand hier ervaring met de Teufel LT 6 THX Select in combinatie met een denon receiver? Ik zit te denken om deze aan te schaffen in combinatie met een Denon AVR-4310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

m1cr0n schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:30:
Heeft iemand hier ervaring met de Teufel LT 6 THX Select in combinatie met een denon receiver? Ik zit te denken om deze aan te schaffen in combinatie met een Denon AVR-4310.
Als je even leest zie je dat we al bij Deeltje 2 zitten.. post je vraag daar nog eens zou ik zeggen :)
Snap niet dat hier nog geen lockje op zit eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

psychoclown schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:31:
[...]

Snap niet dat hier nog geen lockje op zit eigenlijk..
Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif :Y

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.