Gisteren dan maar toch de Teufel Concept F besteld. Was al lang op zoek naar een 5.1 setje om aan te sluiten op m'n Auzentech X-Plosion, ter vervanging van een
2.1 setje van JBL. Wilde eerst voor de 'eenvoudige' Creative T6200 van rond de 60euro, maar heb me op tijd bedacht..voor een beetje goede pc speakers mag je best wat extra maandjes sparen. Zeker al je het zoals ik, bijna dagelijks zal gebruiken. De Teufel Concept F kost 208 euro incl verzendkosten, via teufel.eu
Ik had gelukkig nog een aardige rol speaker kabel liggen, die wordt bij de Concept F niet bijgeleverd. Vandaag bij Media Markt alvast 3
Y (3,5mm--> 2 cinch) kabeltjes gehaald, alsook een setje
speakerbeugeltjes voor de muur. Zo zijn er wel wat bijkomende kosten waar je rekening mee moet houden.
Update:
afgelopen zaterdag 7 feb het setje besteld, vandaag (donderdag 12 feb) heeft Teufel het afgegeven aan DHL... tot nu toe geen klachten
Update: vandaag, dinsdag 17 feb, de sub ontvangen, echter de 5 speakertjes in geen velden of wegen te bekennen..zucht

Crap, gezien het schuim dat erbij wordt geleverd, met daarin 5 uitgesneden stukjes waar de speakertjes in zouden moeten passen, ben ik bang dat Teufel gewoon vergeten is m'n speakertjes in te pakken... (of een of andere DHL lullo had speakers nodig).
Nou ja, dit zal meteen een mooie Teufel-customerservice test worden.
(wel een freaking grote sub trouwens)
Update: na diezelfde avond een mailtje verstuurd te hebben waarin ik de situatie heb uitgelegd, kreeg de de volgende ochtend al een reactie met excuses voor 't ongemak en de speakers zullen asap worden verstuurd. Ik heb meteen gevraagd of ik de decoderstation 3 erbij kon bestellen, dat kon meteen, wordt alleen iets later afgeleverd, maar ik hoef daarvoor geen verzendkosten te betalen....5 min daarna kreeg ik nog een mailtje met het bankrek nr waarop ik de 129 euro voor de decoder moest overmaken........... uitstekende aftersale service dus! Duurt nu alleen wat langer allemaal, maar goed, dat kan je bij iedere fabrikant overkomen. Zij doen in ieder geval hun best het probleem snel op te pakken.
Update: de 5 speakertjes zijn gisteren, 25 feb, afgeleverd. IK sta sprakeloos, geluid is echt geweldig. En ik al die tijd maar denken dat die 2.1 JBL Creatures best OK waren

Dit is duidelijk enkele niveaus beter! Heb de set nu analoog aangesloten, de Decoderstation komt morgen binnen. Ben opzich al heel erg tevreden met het analoog geluid, terwijl de boxen nog niet zijn ingespeeld...not bad
[
Voor 73% gewijzigd door
Illidan op 26-02-2009 21:01
]
Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802