Voor zover ik weet maakt het geen klap uit, je kan hem net zo goed op de s/pdif out van je onboard kaartje prikken (maar als je toch al een geluidskaart hebt.) s/pdif stuurt het digitaal door waardoor je geluidskaart vrij weinig te doen heeft. Het decoderen gebeurt in het decoderstation. Toepasselijke naam hè.Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:32:
[X-Fi] =optical wire/SPDIF= [decoderstation 3] =gewone kabel= [subwoofer] =5 kabels= [satelieten]
edit 2: wat is de beste geluidskaart die bij het boven omschreven route past? Ik zie dat de Auzentech X-Fi Prelude Dolby digital en DTS codeerd.Is dit waar ik naar moet gaan kijken?
Zie trouwens ook dit topic waar ze het uitgebreid vertellen: Kwaliteit Optische S/PDIF uitgang moederbord
Als ik jou was zou ik mn geld besparen en de kaart gebruiken die je hebt.
Zelf ga ik waarschijnlijk binnenkort iets vergelijkbaars aanschaffen, en dit is ook de beste weg voor mij aangezien ik niet eens plaats heb voor een geluidskaart (ene PCI slot zit draadloos netwerkkaartje in, andere hangt een asociaal grote aftermarket videokaartkoeler voor