• DNB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 01:55

DNB

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:32:
[X-Fi] =optical wire/SPDIF= [decoderstation 3] =gewone kabel= [subwoofer] =5 kabels= [satelieten]

edit 2: wat is de beste geluidskaart die bij het boven omschreven route past? Ik zie dat de Auzentech X-Fi Prelude Dolby digital en DTS codeerd.Is dit waar ik naar moet gaan kijken?
Voor zover ik weet maakt het geen klap uit, je kan hem net zo goed op de s/pdif out van je onboard kaartje prikken (maar als je toch al een geluidskaart hebt.) s/pdif stuurt het digitaal door waardoor je geluidskaart vrij weinig te doen heeft. Het decoderen gebeurt in het decoderstation. Toepasselijke naam hè. ;) Deze doet ook Dolby digital en DTS en dat soort grappen.
Zie trouwens ook dit topic waar ze het uitgebreid vertellen: Kwaliteit Optische S/PDIF uitgang moederbord

Als ik jou was zou ik mn geld besparen en de kaart gebruiken die je hebt.
Zelf ga ik waarschijnlijk binnenkort iets vergelijkbaars aanschaffen, en dit is ook de beste weg voor mij aangezien ik niet eens plaats heb voor een geluidskaart (ene PCI slot zit draadloos netwerkkaartje in, andere hangt een asociaal grote aftermarket videokaartkoeler voor :) )

Verwijderd

DeNeusbeer schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:01:
[...]

Voor zover ik weet maakt het geen klap uit, je kan hem net zo goed op de s/pdif out van je onboard kaartje prikken (maar als je toch al een geluidskaart hebt.) s/pdif stuurt het digitaal door waardoor je geluidskaart vrij weinig te doen heeft. Het decoderen gebeurt in het decoderstation. Toepasselijke naam hè. ;) Deze doet ook Dolby digital en DTS en dat soort grappen.
Zie trouwens ook dit topic waar ze het uitgebreid vertellen: Kwaliteit Optische S/PDIF uitgang moederbord

Zelf ga ik waarschijnlijk binnenkort iets vergelijkbaars aanschaffen, en dit is ook de beste weg voor mij aangezien ik niet eens plaats heb voor een geluidskaart (ene PCI slot zit draadloos netwerkkaartje in, andere hangt een asociaal grote aftermarket videokaartkoeler voor :) )
Dank je voor je reply, als ik je goed begrijp is het investeren in de decoderstation/speakers handiger dan in de geluidskaart. Geld dit ook voor games (EAX)?

• DNB

DNB

Helaas, EAX is een propriètaire techniet van Creative en het decoderstation doet daar weinig mee. Zelf vind ik het nou niet bepaald zo'n denderende meerwaarde hebben. (zogenaamde sfeereffecten in games die het ondersteunen, ik merk er weinig van, het klinkt sowieso wel goed.) Maar als je het wel graag wilt hebben zit je volgens mij vast aan een geluidskaartje. Dan kan je volgens mij nog het beste het goedkoopste kaartje zoeken met EAX en s/pdif out (correct me if i'm wrong), of natuurlijk een dure geluidskaart en dat decoderstation vergeten en analoog aansluiten, hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je van plan bent er mee te gaan doen. (Dure geluidskaart en die aansluiten op je decoderstation kan natuurlijk ook, maar mij lijkt het geldverspilling.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
ComBax schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:27:
[...]

Die decoder heb jij nodig :)
De teufel 5.1 heeft enkel analoge ingangen, die decoder is een 'tussenstation' dat jouw digitaal (s/pdif) signaal omzet naar een 5.1-signaal dat de teufel speakers verstaan.

edit:

Net te laat
Zou ik de decoder kunnen overslaan als ik een externe geluidskaart aanschaf voor mij laptop? Ik heb namelijk nog steeds geen speakers besteld; z2300 was de eerste bedoeling maar toen zag ik de relatief niet veel duurdere teufel 5.1 magnum, echter maakte die decoder station het geheel weer meer dan 2 keer zo duur als de z2300, vandaar dat ik nu wil kijken of ik wat kan doen aan dat dure decoder station :)

Als iemand een slim idee heeft, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 09:04

13art

Moderator Mobile
DeNeusbeer schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:01:
[...]

Als je echter bijv de crystalizer zoals die bij de crative X-fi kaarten zit wil gebruiken zit/zat je vast aan de kaart van Auzentech. Creative heeft bijv zijn kaarten nog niet zover (of ze moeten het sinds kort wel hebben) dat ook dit via SPDIF mogelijk is. Auzentech heeft deze mogelijkheid wel. Ook 5.1 geluid werd bij de creative kaarten niet doorgegeven. De Decoder zorgde wel dat het over 5 boxen kwam maar dat was dus niet daadwerkelijk 5.1 Met Auzentech is dit icm SPDIF wel mogelijk.

Hoe dit met kaarten is die op het moederbord zitten weet ik niet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

*bumpje* :)
Krijg net een mailtje, zover mijn duits werkt hebben ze op diverse sets nu 10% korting ivm opkomende Cebit :)

* SinergyX nog steeds erg bij met de Concept E Magnum :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
SinergyX schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:41:
*bumpje* :)
Krijg net een mailtje, zover mijn duits werkt hebben ze op diverse sets nu 10% korting ivm opkomende Cebit :)

* SinergyX nog steeds erg bij met de Concept E Magnum :)
Als ik het goed verstaan heb, krijg je een tegoedbon van 10% (dus goed bij een volgende aankoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:18

ChUcKiE

Dus........

Het zou best ergens in dit topic staan, maar kan iemand me vertellen of ze alleen op de website en bij hun winkel, of ook bijvoorbeeld in de mediamarkt te koop is?
Zo ja scheelt dat nog wat in de prijs?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB

DNB

ChUcKiE schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:53:
Het zou best ergens in dit topic staan, maar kan iemand me vertellen of ze alleen op de website en bij hun winkel, of ook bijvoorbeeld in de mediamarkt te koop is?
Zo ja scheelt dat nog wat in de prijs?
Het staat er vast wel ergens in, maar Teufel kan je alleen direct via hun eigen website krijgen. (niet dat dat nou zo heel erg is, behalve het niet kunnen luisteren deel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik woon toevallig aan de grens en bijvoorbeeld bij een mediamarkt ben ik in 45 minuten, dus dat zou wel schelen in verzendkosten... Berlijn is wel wat verder weg helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 21:15
ChUcKiE schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:25:
Ik woon toevallig aan de grens en bijvoorbeeld bij een mediamarkt ben ik in 45 minuten, dus dat zou wel schelen in verzendkosten... Berlijn is wel wat verder weg helaas
Mijn pakket werd vanuit Hamburg verzonden, maar ook dat is een hele afstand natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ja voor 55 euro rijd je denk ik niet naar hamburg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:34
ChUcKiE schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 08:39:
Ja voor 55 euro rijd je denk ik niet naar hamburg ;)
Waar woon je chuckie?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit momenteel erg te twijfelen tussen de motiv 2 en de concept E magnum PE digital.
Ik wil 2 laptops en een ps3 erop aansluiten. Ik luister vooral muziek ermee en ik kijk vaak film. De games op de ps3 hoeven van mij niet perse met 5.1 geluid.

Zijn er mensen met ervaring met de motiv 2? Ik kan in dit hele topic nergens wat vinden over de motiv 2. Van de concept E PE weet ik ondertussen wel dat hij goed is.

Ik luister veel Jump en hardstyle. Hierbij heb je veel snelle basswisselingen. Kunnen deze teufelsets dat aan? We hebben hier een bose installatie staan, en die maakt van de bass 1 lang bromgeluid, wat dus absuluut niet mooi is.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:46:
Ik zit momenteel erg te twijfelen tussen de motiv 2 en de concept E magnum PE digital.
Ik wil 2 laptops en een ps3 erop aansluiten. Ik luister vooral muziek ermee en ik kijk vaak film. De games op de ps3 hoeven van mij niet perse met 5.1 geluid.

Zijn er mensen met ervaring met de motiv 2? Ik kan in dit hele topic nergens wat vinden over de motiv 2. Van de concept E PE weet ik ondertussen wel dat hij goed is.

Ik luister veel Jump en hardstyle. Hierbij heb je veel snelle basswisselingen. Kunnen deze teufelsets dat aan? We hebben hier een bose installatie staan, en die maakt van de bass 1 lang bromgeluid, wat dus absuluut niet mooi is.

Alvast bedankt voor de reacties.
Ik zou voor de PE digital gaan, niet alleen omdat ik hem zelf ook heb. Meer omdat je zegt dat je veel films kijkt, een 5.1 set geeft een veel betere beleving dan een 2.1 set met films. Qua muzieksmaak doe je zeker geen miskoop als je de PE digital koopt. Die bas ga je niet alleen beter horen maar vooral ook voelen. Mss handig om even te vermelden hoe groot je kamer is. Ik had hem eerst op mijn slaapkamer, daar kwam hij niet echt goed tot zijn recht omdat het maar een klein kamertje was. Nu heb ik hem in de woonkamer staan, nu klingt ie pas echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie!
Blij om te horen dat de sets mijn muzieksmaak in ieder geval aan kunnen :)

De reden dat ik twijfel is dat veel mensen zeggen dat bij een 2.1 set de muziek veel mooier is. Aangezien ik de set vooral voor de muziek koop twijfel ik. 5.1 geluid bij een film hoeft (van mijn vriendin:P) niet perse. En dan vind ik 5 boxen wel erg veel.
Wat ik ook gelezen heb is dat de motiv 2 veel mooier geluid geeft dan de PE (vooral bij muziek dan). Vooral de subwoofer zou veel beter samenwerken met de speakers. Ik weet natuurlijk niet of ik, als 'normale gebruiker' zeg maar, dit ook ga merken.

Mijn kamer is overigens ongeveer 30 m². Ik wil de set dus in de hele woonkamer gebruiken. Als ik de motiv 2 neem (stel), heb ik dan in de hele kamer mooi geluid, of is het alleen maar als je er echt recht voor zit? En hoe is dat bij de PE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 15:01:
Mijn kamer is overigens ongeveer 30 m². Ik wil de set dus in de hele woonkamer gebruiken. Als ik de motiv 2 neem (stel), heb ik dan in de hele kamer mooi geluid, of is het alleen maar als je er echt recht voor zit? En hoe is dat bij de PE?
Wanneer je dit graag wilt kun je beter de home cinema speakers over slaan en voor een zuil speakersetje gaan.
http://www.teufel.de/de/Heimkino/Concept-P.cfm
http://www.teufel.de/de/Heimkino/Concept-S.cfm
Deze zullen veel beter aan je eisen voldoen, met hardstyle e.d. soorten muziek heb je aan een zuivere en krachtige bas en leuke tweeter effecten genoeg. Maar echt een vol geluid op lage volumes zullen ze niet geven.

Als ik Snow Patrol o.i.d. afspeel op mijn Magnum PE dan klinkt dat op laag volume gewoon netjes, niets spectaculairs. Zodra je hem wat harder zet klinkt het geluid automatisch voller bij mij. Dit kan mss wel eens door de subwoofer komen omdat ik deze pas bij hoge volumes echt z'n best laat doen, heeft iets te maken met mijn vriendin die hier woont ;)

Het liefst zou ik ook zuil speakers willen echter is m'n viendin het hier niet helemaal mee eens.Tevens mijn portemonnee ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oei, die Concept S Set 5+R Dolby Digital/dts is wel heel vet! is alleen wel gelijk €700 (exclusief verzending etc). Doet inderdaad wel pijn aan de portomonnee.

Is deze set niet een beetje overkill voor op een studentenkamer (van 30m²) ? Lijkt me een beetje zonde, vooral omdat ik ook rekening moet houden met boven en onder buren. De set die ik zoek moet dus ook op laag volume goed kunnen presteren (doet de motiv 2 dat?).

En nog even over de motiv 2, Is het geluid nou echt alleen maar mooi als je er recht voor zit, of vult hij de kamer gewoon echt met mooi geluid? We hebben hier in huis zo'n bose set met 2.1, maar daar moet je echt recht voor zitten anders is het niet echt super zeg maar. Is dat bij de motiv 2 ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:51:
oei, die Concept S Set 5+R Dolby Digital/dts is wel heel vet! is alleen wel gelijk €700 (exclusief verzending etc). Doet inderdaad wel pijn aan de portomonnee.

Is deze set niet een beetje overkill voor op een studentenkamer (van 30m²) ? Lijkt me een beetje zonde, vooral omdat ik ook rekening moet houden met boven en onder buren. De set die ik zoek moet dus ook op laag volume goed kunnen presteren (doet de motiv 2 dat?).

En nog even over de motiv 2, Is het geluid nou echt alleen maar mooi als je er recht voor zit, of vult hij de kamer gewoon echt met mooi geluid? We hebben hier in huis zo'n bose set met 2.1, maar daar moet je echt recht voor zitten anders is het niet echt super zeg maar. Is dat bij de motiv 2 ook het geval?
Ik denk dat je daar ook last van hebt met de motiv. Volgens mij kun je dit alleen voorkomen met zuilspeakers. Of andere speakers van fatsoenlijk formaat. M'n ouders thuis hebben een Kenwood 5.0 set met 2 zware stereo speakers die een subwoofer totaal onnodig maken. Hier klinkt muziek echt superieur op. Wanneer je eigenlijk voor de muziek gaat(wat ik opmaak uit je verhaal) zou ik gewoon voor 2.0 gaan. Zo hebben je buren er ook nog minder last van. Een subwoofer staat op de grond en geeft veel meer resonantie dan speakers die op de muur bevestigt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

iets onder nijmegen....ik rijd wel eens naar de mediamakrt in Krefeld en daar ben je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
ChUcKiE schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:56:
iets onder nijmegen....ik rijd wel eens naar de mediamakrt in Krefeld en daar ben je zo!

[...]
Ik ken wel iemand die in Duitsland werkt(duits postadres), wanneer je echt graag een setje wilt wil hij hem vast wel voor een kleine vergoeding meenemen naar NL. Hij woont echter in Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ok, daar gaan we over nadenken dan, in ieder geval alvast bedankt voor de aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Voordat ik de knoop doorhak om wel of geen teufel set te kopen, wil ik nog het volgende hier vragen.

Ikzelf ben namelijk niet zo heel erg thuis in de speaker wereld, hopelijk jullie wel.

We hebben nu van Teufel bijvoorbeeld de Teufel Concept E Magnum Power Edition. Hier kan de digitale decoder bij en dan kan deze set rechtsrreeks op je optische uitgang van je geluidskaart aan gesloten worden.

Van Logitech hebben we de Z5500 die dan vergelijkbaar is. Als we beide sets vergelijken, is de Teufel iets duurder, maar heeft betere etchnische eigenschappen (klinkt ook beter zegt men).

Zijn er in deze prijsklasse (max 300 euro) vergelijkbare concepten van andere merken? Dus 5.1, goede subwoofer en digitale/optische ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Ik ben ook van plan om een teufel 5.1 set aan te schaffen, en dan wel deze:
http://www.teufel.de/de/PC-Systeme/Concept-E-Magnum.cfm

Ik heb een Creative X-FI Extreme music in mijn pc zitten. Kan ik de set hier gewoon direct op aansluiten? Ik wil de set alleen voor mijn pc gebruiken!
Ik snap echter niet zo goed wat dit nou precies is :
http://www.teufel.de/de/k...cept-E-Magnum-Digital.cfm

Kan ik de set nou gewoon zonder die decoder aansluiten op mijn creative kaart of niet? En wat zijn de voordelen van die decoder?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Y3LLoW schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:30:
Ik ben ook van plan om een teufel 5.1 set aan te schaffen, en dan wel deze:
http://www.teufel.de/de/PC-Systeme/Concept-E-Magnum.cfm

Ik heb een Creative X-FI Extreme music in mijn pc zitten. Kan ik de set hier gewoon direct op aansluiten? Ik wil de set alleen voor mijn pc gebruiken!
Ik snap echter niet zo goed wat dit nou precies is :
http://www.teufel.de/de/k...cept-E-Magnum-Digital.cfm

Kan ik de set nou gewoon zonder die decoder aansluiten op mijn creative kaart of niet? En wat zijn de voordelen van die decoder?
De X-Fi kaart heeft toch gewoon analoge aansluiting voor 5.1 geluid? Zo ja kan je hem gewoon aansluiten zonder decoder :)
Decoder is met name handig als je de Teufel set wil gebruiken mbv een optische kabel, en/of meerdere apparaten tegelijk op de set wil aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meld me ook even in dit topic. Ik zoek een goede 5.1 set voor mijn PS3 / AppleTV in combinatie met een Sony Bravia HD. Men klinkt erg enthousiast over Teufel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:03:
Ik meld me ook even in dit topic. Ik zoek een goede 5.1 set voor mijn PS3 / AppleTV in combinatie met een Sony Bravia HD. Men klinkt erg enthousiast over Teufel :-)
Ja Teufel heeft gewoon een goede prijs kwaliteit verhouding.
Uiteraard zijn er wel betere sets, maar voor deze prijs vind je niet iets beters. Het is ook niet voor niks dat Teufel uit verschillende tests als winnaar naar voren komt of een uitstekende beoordeling krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
Ja ik zit met dezelfde keuze, heb geen geld voor B&W's of Canton maar Teufel trekt me wel aan door de goede prijs/kwaliteitverhouding.

Maar je hebt ook Eltax speakers die ook vrij goed moeten zijn voor een kleine prijs. Heb deze vraag ook al int Eltax topic gesteld, maar is er iemand die weet wat beter is? Je hebt bv deze Eltax set voor een kleine €200, zonder sub
http://www.eltax.com/eltax/index.php?item=10&id=10083

Of bv deze Teufel-set voor €300 incl sub
http://www.teufel.de/de/Heimkino/Concept-P.cfm

Genoemde sets zijn slechts voorbeelden, gaat me dus niet perse om een vergelijking tussen de twee.

Nadeel van Teufel is dat je het nergens kunt luisteren in Nederland, en weet niet of het in Duitsland wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijkomend probleem is dat deze relatief goedkope sets blijkbaar (mijn Duits is belabberd) geen optical hebben: dat heb ik echter wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:55:
Bijkomend probleem is dat deze relatief goedkope sets blijkbaar (mijn Duits is belabberd) geen optical hebben: dat heb ik echter wel nodig.
De sets hierboven zijn idd enkel speakers, daar moet dus nog een versterker bij. Maar van Teufel heb je ook een soort van station, weet de naam niet precies, waar alle boxen op aangesloten zijn en waar wel een optische uitgang op zit, deze:
http://www.teufel.de/de/PC-Systeme/decoderstation-3.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:37:
[...]

De X-Fi kaart heeft toch gewoon analoge aansluiting voor 5.1 geluid? Zo ja kan je hem gewoon aansluiten zonder decoder :)
Decoder is met name handig als je de Teufel set wil gebruiken mbv een optische kabel, en/of meerdere apparaten tegelijk op de set wil aansluiten.
Wou hier even verder wat op vragen. Ik en een vriend hebben beide de Teufel Magnum Power edition + decoder bestelt via een duitse kennis van ons. Nu heeft hij de zijne al en heeft hij er al wat mee gespeeld maar als ik het goed begrijp is als je je decoder gebruikt de enige optie om hem digitaal aan te sluiten aan je PC? Zitten daar bijzondere nadelen aan?

Helaas heeft mijn geluidskaart(Audigy 2 ZS) geen optische uitgang dus zal dat denk ik via audio coax converter of optical converter moeten

Zijn er toevallig wat bijzonderheden of tips die belangrijk zijn bij dit soort installatie? Ik ben zelf hoofdzakelijk bekend met met analoog 5.1 en digitaal zegt me heel weinig. Die vriend van me heeft namelijk best wat problemen met zijn geluid, storing vooral en een radio die door de boxen klinkt. (Helaas staat er een antenne op het dak dus waarschijnlijk komt het daar door maar ik wil het voor de zekerheid vragen hier in case het mogelijk met foutieve installatie te maken heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Pheace schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:58:
[...]

Wou hier even verder wat op vragen. Ik en een vriend hebben beide de Teufel Magnum Power edition + decoder bestelt via een duitse kennis van ons. Nu heeft hij de zijne al en heeft hij er al wat mee gespeeld maar als ik het goed begrijp is als je je decoder gebruikt de enige optie om hem digitaal aan te sluiten aan je PC? Zitten daar bijzondere nadelen aan?

Helaas heeft mijn geluidskaart(Audigy 2 ZS) geen optische uitgang dus zal dat denk ik via audio coax converter of optical converter moeten

Zijn er toevallig wat bijzonderheden of tips die belangrijk zijn bij dit soort installatie? Ik ben zelf hoofdzakelijk bekend met met analoog 5.1 en digitaal zegt me heel weinig. Die vriend van me heeft namelijk best wat problemen met zijn geluid, storing vooral en een radio die door de boxen klinkt. (Helaas staat er een antenne op het dak dus waarschijnlijk komt het daar door maar ik wil het voor de zekerheid vragen hier in case het mogelijk met foutieve installatie te maken heeft)
Je kan natuurlijk ook de decoder voorlopig even niet gebruiken en eerst analoog aansluiten. En daarna een echte geluidskaart kopen ;)

Zit er niet op je moederbord een optische uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Pheace schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:58:
[...]

Als ik op deze pagina lees: http://h10025.www1.hp.com...&dlc=nl&docname=c00588798

Staat toch echt dat de audigy 2 zs een digitale uitgang heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang wachten ziet het er naar uit dat ik me kan opmaken voor het kopen van een Teufel setje :)
Nu ben ik enkel aan het twijfelen tussen de F of de E Magnum editie. Wat raden jullie me aan?
Ik zou de set gebruiken voor mijn kotPC die dienst doet als TV+PC...+Muziekcentrum. Is de F zijn
meerprijs waard of maakt dit niet zo veel uit?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Appie Heijn schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:24:
[...]

Als ik op deze pagina lees: http://h10025.www1.hp.com...&dlc=nl&docname=c00588798

Staat toch echt dat de audigy 2 zs een digitale uitgang heeft
Dat wel als het goed is maar die is niet optisch, die is precies hetzelfde als de andere uitgangen, dus daar heb ik een soort converter of iets dergelijks voor nodig volgens die vriend.
DjWannaB2002 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 18:09:
[...]

Je kan natuurlijk ook de decoder voorlopig even niet gebruiken en eerst analoog aansluiten. En daarna een echte geluidskaart kopen ;)

Zit er niet op je moederbord een optische uitgang?
En hier was ik in de veronderstelling dat de audigy 2 zs wel een ok kaart was :?

Nee optisch helaas niet. Ik geloof dat die mogelijk bij de versie met de bracket wel zat maar dan zou ie vooraan gezeten hebben. ^^

Mijn moederbord heeft helaas ook geen optische uitgang, nog een Asrock dual sata2 van toen ik nog een VGA kaart had }:O

Op de kaart na dan zijn er mogelijk nog bijzonderheden waar ik op moet letten? kabelafscherming en dergelijke dingen denk ik dan aan. Ik ben aan het hopen da de problemen van die vriend met zijn boxen of computer te maken hebben en niet zozeer met onze locatie (zelfde etage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Weet iemand toevallig ook een goede bron voor het opzoeken van die standaarden voor de boxjes? (of wat betere zoek termen, ik lijk de goede maar niet te vinden) Kan ik aannemen dat de meeste van die dingen compatibel zijn met de teufel set of is dat individueel afhankelijk?
Ik zag dat er hier iemand wat vogel's had gevonden die het wel goed deden voor hem maar ik zou graag nog even wat verder zoeken just in case ^^

Bestellen bij Teufel ging me echt te ver met die verzendskosten die daar dan weer bij kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Pheace schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:07:
Weet iemand toevallig ook een goede bron voor het opzoeken van die standaarden voor de boxjes? (of wat betere zoek termen, ik lijk de goede maar niet te vinden) Kan ik aannemen dat de meeste van die dingen compatibel zijn met de teufel set of is dat individueel afhankelijk?
Ik zag dat er hier iemand wat vogel's had gevonden die het wel goed deden voor hem maar ik zou graag nog even wat verder zoeken just in case ^^

Bestellen bij Teufel ging me echt te ver met die verzendskosten die daar dan weer bij kwamen.
Ik heb al het aanbod een keer gedaan, ik kan ze vanuit duitsland wel meenemen-->duits post adres
Echter zul je ze wel uit Friesland moeten halen.

Mss nog even een tip voror mensen die een storend geluid uit hun teufel boxen horen komen. Ik gebruik de originele speakerdraden. Echter hoorde ik een storend geluid, de veroorzaker was een adapter(stroom) voor m'n freecom musicpal. Even een stukje op zij en geen problemen meer. Kan waarschijnlijk ook goed voorkomen met andere adapters.

[ Voor 18% gewijzigd door Appie Heijn op 16-04-2008 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Appie Heijn schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:48:
[...]

Ik heb al het aanbod een keer gedaan, ik kan ze vanuit duitsland wel meenemen-->duits post adres
Echter zul je ze wel uit Friesland moeten halen.
Bedankt voor het aanbod maar dat is sinds ik mijn OV niet meer heb toch iets te ver ^^

Wat betreft die tip van adapter bedankt, daar zal ik op proberen letten zodra ik mijn set heb en aansluit.
Dat ga ik dan waarschijnlijk doen via optische kabel naar de decoder en dan gewoon analoog naar de boxen vandaar.
Ik heb een 3.5mm male naar optische female connector gekocht. Voor zover ik weet zou dat geen verlies op moeten leveren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pheace, wat is voor jou wel dichterbij de grens?

Ik zit bij Nijmegen in de buurt... wil zelf over enkele weken waarschijnlijk een Teufel set bestellen en heb een afleveradres bij familie in Duitsland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:06
Ik heb een Teufel F. Ik heb hem nu zo'n 3 maanden. Altijd al, maar vooral de laatste maanden komt er een raar gerommel uit me subwoofer. Ook wanneer hij alleen aan staat en geen geluid hoeft af te spelen. Ik heb hem vandaag toevallig opnieuw aangesloten omdat alle spullen uit me kamer moesten. Het geluid is er nog steeds dus het kan niet de aansluiting zijn volgens mij. Waar kan het door komen?
Want het is erg vervelend komt soms zelfs boven de muziek uit.

Edit: ff op de Teufel website gekeken en de stroom aangesloten op een appart stopcontact. Tot nu toe lijkt dat het probleem op te lossen. Dus zou mooi zijn als dat blijvend is :D\

Edit 2: Helaas was te mooi om waar te zijn. Na een tijdje kwam er weer een ruis die ook harder werd. Hij is er constant zodra hij aan is af en toe hoor je het niet en dan wel weer.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 31% gewijzigd door MrBlueEyes op 21-04-2008 17:18 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:51:
Pheace, wat is voor jou wel dichterbij de grens?

Ik zit bij Nijmegen in de buurt... wil zelf over enkele weken waarschijnlijk een Teufel set bestellen en heb een afleveradres bij familie in Duitsland...
Wij hadden elkaar ook al een sgemaild hierover, of niet? Over een paar weken weet ik het ook zeker wat ik doe, dus dan kunnen we er misschien gelijk een paar bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:42
Ik heb eergisteren ook een teufel set besteld, maar ik heb nog steeds geen e-mail gehad met de betaalgegevens, wel een automatische orderbevestigings e-mail. Is het normaal dat het zo lang duurd voordat ik deze e-mail krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
Z500 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:42:
Ik heb eergisteren ook een teufel set besteld, maar ik heb nog steeds geen e-mail gehad met de betaalgegevens, wel een automatische orderbevestigings e-mail. Is het normaal dat het zo lang duurd voordat ik deze e-mail krijg?
Normaal zou je die gegevens dan vandaag moeten ontvangen. Bij mij duurde het 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Kenw00t schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:42:
[...]
Normaal zou je die gegevens dan vandaag moeten ontvangen. Bij mij duurde het 2 dagen.
Klopt helemaal, vandaag gehad. Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Ik hoor hier en daar mensen over het draad hebben, is het draad van teufel niet goed genoeg ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ow jawel hoor. Maak je daar geen zorgen om. Voor pc speakers heb je niet heel erg dik draad nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Mss dat sommig mensen graag beschermde draad gebruiken. Zodra een adapter op 5 cm afstand van de draad af ligt bij mij heb ik een soort storing over mn boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Appie Heijn schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:45:
Mss dat sommig mensen graag beschermde draad gebruiken. Zodra een adapter op 5 cm afstand van de draad af ligt bij mij heb ik een soort storing over mn boxen.
Hmmm bij mij liggen ook alle draden door elkaar, langs elkaar enz, maar nergens last van.

Als je echt een home theater set koopt, dan zijn de draden wel wat meer van belang, maar goed die zijn er dan ook niet altijd bij geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Hoi iedereen,

Even een vraagje, ik heb al gezocht in dit topic maar andere hebben hier blijkbaar geen last van zover ik heb gelezen.

Ik heb een magnum power edition. Als hij zichzelf inschakel dan hoor ik een vrij harde knal.
Ook als hij zichzelf op standby zet, dan hoor ik hem zachtjes brommen. Als ik slaap hoor ik dit goed, als hij gewoon aanstaat hoor ik dit niet. (ik doe momenteel dus ook de grote schakelaar aan de achterkant uit)

Hebben meer mensen ditzelfde?

Alvast bedankt.

ps: verder is het een super-set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Z500 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:35:
Hoi iedereen,

Even een vraagje, ik heb al gezocht in dit topic maar andere hebben hier blijkbaar geen last van zover ik heb gelezen.

Ik heb een magnum power edition. Als hij zichzelf inschakel dan hoor ik een vrij harde knal.
Ook als hij zichzelf op standby zet, dan hoor ik hem zachtjes brommen. Als ik slaap hoor ik dit goed, als hij gewoon aanstaat hoor ik dit niet. (ik doe momenteel dus ook de grote schakelaar aan de achterkant uit)

Hebben meer mensen ditzelfde?

Alvast bedankt.

ps: verder is het een super-set.
Hier geen last van. Je hoort het inschakelen wel, maar dit is echt geen harde knal.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 04-06-2008 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
DjWannaB2002 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 00:49:
[...]

Hier geen last van. Je hoort het inschakelen wel, maar dit is echt geen harde knal.
Hetzelfde geldt voor mij. Ik heb het volume van de set wat lager gezet zodat hij niet met vol vermogen "start" als het goed is hoor je dan ook geen brom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
heb het volume (crossover) op zijn laagst gezet. En nog steeds een vrij harde knal, dus dat maakt in mijn geval niet zo veel uit, ook heb ik de phase op de andere stand gezet en dit maakt ook geen verschil.
Misschien even teufel hierover mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Zelfde met een Concept F. Vriend vna mij dacht dat ik een kapotte elco heb, want in standby bromtie echt hard ( alsof je zelf zou brommen / neurien ) en de sub gaat aan met een mmmmmmmmmmBOEM

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook de Teufel Concept E PE mogen ontvangen in combinatie met de decoder station.

Wanneer ik de subwoofer aanzet (aangesloten via een geaard stopcontact) hoor ik heel zacht een constante ruis uit alle boxen (ook als er niets wordt afgespeeld via m'n xbox en het geluid op z'n laagst staat). Ik moet hiervoor wel m'n oor tegen de speakers aanhouden om het te horen.

Wanneer ik het geluid wat harder zet dan wordt de ruis ook sterker. Ook bij het afspelen van een dvd via m'n xbox hoor ik de ruis. Hiervoor hoef ik geen moeite te doen om het te horen.

Is dit normaal in het begin of is bij iedereen een ruis aanwezig?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:24:
Ik heb vandaag ook de Teufel Concept E PE mogen ontvangen in combinatie met de decoder station.

Wanneer ik de subwoofer aanzet (aangesloten via een geaard stopcontact) hoor ik heel zacht een constante ruis uit alle boxen (ook als er niets wordt afgespeeld via m'n xbox en het geluid op z'n laagst staat). Ik moet hiervoor wel m'n oor tegen de speakers aanhouden om het te horen.

Wanneer ik het geluid wat harder zet dan wordt de ruis ook sterker. Ook bij het afspelen van een dvd via m'n xbox hoor ik de ruis. Hiervoor hoef ik geen moeite te doen om het te horen.

Is dit normaal in het begin of is bij iedereen een ruis aanwezig?
Nooit op gelet, maar zou kunnen komen omdat je kabels elder een signaal oppakken. Denk bijv aan stroomkabels waar ze langs lopen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:43:
[...]

Nooit op gelet, maar zou kunnen komen omdat je kabels elder een signaal oppakken. Denk bijv aan stroomkabels waar ze langs lopen oid.
Nee wanneer er verder geen signalen in de omgeving zijn (dus alleen de subwoover met 1 speaker aangesloten) is de ruis nog steeds aanwezig.

Ondertussen ook beneden de subwoover met 1 speakertje aangesloten op het geaarde stopcontact in de keuken (boven is ook alles geaard) maar maakt geen verschil.

Ik denk dus dat er echt iets kapot is aan de subwoofer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Helemaal ruisvrij krijg je hem denk ik nooit.
Z500 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:47:
heb het volume (crossover) op zijn laagst gezet. En nog steeds een vrij harde knal, dus dat maakt in mijn geval niet zo veel uit, ook heb ik de phase op de andere stand gezet en dit maakt ook geen verschil.
Misschien even teufel hierover mailen...
Ik bedoel echt het volume via de afstandbediening of via knoppen aan de voorkant. Geen crossover e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Zijn er ook mensen hier die de duurdere Teufel sets hebben (€500+)?
Ik wil misschien zo'n System 5 THX Select (€1049) kopen, maar heeft die THX certificatie echt nut of kan ik beter een set uit die prijsklasse zonder THX certificaat nemen?

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
hesr schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:49:
Zijn er ook mensen hier die de duurdere Teufel sets hebben (€500+)?
Ik wil misschien zo'n System 5 THX Select (€1049) kopen, maar heeft die THX certificatie echt nut of kan ik beter een set uit die prijsklasse zonder THX certificaat nemen?
Die set heb ik (gelukkig stukje goedkoper omdat het toen een aanbieding was :D)
Maar ja of dat THX certificaat echt nut heeft.... De meningen verschillen er over. Maar denk dat je daar niet naar moet kijken. Ga er maar vanuit dan hoe duurder de speakers bij Teufel hoe beter ze zijn. THX is een 'stickertje' en als veel meer dan dat zie ik het niet.

Verder ben ik erg tevreden met de set. De subwoofer is echt HUGE!!!! Daar moet je wel rekening mee houden. Toen ik de set net had zat ik die ene film met Will Smith (in een verlaten stad, hij alleen met zijn hond en een stel hongerige beesten die niet tegen de zon kunnen. Weet de naam even niet meer). Zat op een gegeven moment echt te trillen op de bank door de krachtige sub. Maar goed dat zegt niet alles over een set. Gluid klinkt gewoon goed. Tja ben geen audiofiel dus weet niet alles een naam te geven, maar ik weet wel wanneer iets goed klinkt en wanneer niet.

Ik heb alleen een, van wat mindere kwaliteit, versterker, dus denk dat er nog veel meer uit de set te halen valt dan dat ik nu doe. En daardoor kan ik de set ook niet optimaal beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen

na tweakers (en dit topic) lang gevolgd te hebben, heb ik me nu maar even geregistreerd,want ik zit met een vraagje:probleem :)
Had me vorige week de magnum concept E PE besteld, maar krijg nu mail dat ze die set kennelijk niet meer gaan maken :(
Heeft iemand ervaring met de concept F motiv5 serie ?
Of kan iemand een andere deftige 5.1 set aanraden ? Want het probleem is dat de motiv5 serie gelijk een pak meer geld kost en hier over de concept F niet zo gek veel staat :)
Mijn setje zou dienen voor op pc (geen receiver nodig maw) en dat zowel voor films, muziek (alle genres) en games, met als geluidskaart de auzentech prelude 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Over de Concept F is hier niet veel te vinden, omdat nog niemand die gekocht heeft.
Volgens mij kan je er echter niet veel mee miskopen. Hij is iets duurder dan de Concept E PE en zal dus weer ietsje beter zijn.

Persoonlijk zou ik eerst even afwachten. Teufel heeft je blijkbaar gemeld dat de Concept E PE niet meer geproduceerd zal worden. Binnenkort komt er dus waarschijnlijk een vervanger. Het zou me ook niet verbazen moesten ze de prijs van de Concept F laten zakken en dat deze dan in de plaats van de Concept E verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComBax schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:12:
Over de Concept F is hier niet veel te vinden, omdat nog niemand die gekocht heeft.
Volgens mij kan je er echter niet veel mee miskopen. Hij is iets duurder dan de Concept E PE en zal dus weer ietsje beter zijn.

Persoonlijk zou ik eerst even afwachten. Teufel heeft je blijkbaar gemeld dat de Concept E PE niet meer geproduceerd zal worden. Binnenkort komt er dus waarschijnlijk een vervanger. Het zou me ook niet verbazen moesten ze de prijs van de Concept F laten zakken en dat deze dan in de plaats van de Concept E verkocht wordt.
Heb zojuist eens met de mensen van teufel gebeld. Ze waren zo vriendelijk van mij in het engels te woord te staan.
Volgens die dame zou de motiv5 en de concept F gewoon blijven en zou de magnum PE er gewoon uit gaan, en staan er de komende tijd geen nieuwe modellen in de pipeline (voor pc)
Wat wel grappig was: tijdens het wachten kreeg ik de reclame door mijn strot dat de magnum PE nu in het zilver en zwart te verkrijgen was en dat ik hem moest bestellen :)

Heb mijn bestelling uiteindelijk dan maar laten wijzigen naar de concept F (60 euro duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
DjWannaB2002 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:04:
[...]

Die set heb ik (gelukkig stukje goedkoper omdat het toen een aanbieding was :D)
Maar ja of dat THX certificaat echt nut heeft.... De meningen verschillen er over. Maar denk dat je daar niet naar moet kijken. Ga er maar vanuit dan hoe duurder de speakers bij Teufel hoe beter ze zijn. THX is een 'stickertje' en als veel meer dan dat zie ik het niet.

Verder ben ik erg tevreden met de set. De subwoofer is echt HUGE!!!! Daar moet je wel rekening mee houden. Toen ik de set net had zat ik die ene film met Will Smith (in een verlaten stad, hij alleen met zijn hond en een stel hongerige beesten die niet tegen de zon kunnen. Weet de naam even niet meer). Zat op een gegeven moment echt te trillen op de bank door de krachtige sub. Maar goed dat zegt niet alles over een set. Gluid klinkt gewoon goed. Tja ben geen audiofiel dus weet niet alles een naam te geven, maar ik weet wel wanneer iets goed klinkt en wanneer niet.

Ik heb alleen een, van wat mindere kwaliteit, versterker, dus denk dat er nog veel meer uit de set te halen valt dan dat ik nu doe. En daardoor kan ik de set ook niet optimaal beoordelen.
Wanneer was die aanbieding dan en hoeveel betaalde je ervoor? Misschien moet ik even wachten dan...
De nieuwe System 4 is ook mooi, afgeleid van de System 5 THX Select, maar zelf heeft hij geen THX kenmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
hesr schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:58:
[...]

Wanneer was die aanbieding dan en hoeveel betaalde je ervoor? Misschien moet ik even wachten dan...
De nieuwe System 4 is ook mooi, afgeleid van de System 5 THX Select, maar zelf heeft hij geen THX kenmerk.
Pfff weet niet precies meer hoeveel. Dacht iets van 700-800 euro. Is alweer een tijdje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapoor
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06 14:47
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:19:
[...]

Heb zojuist eens met de mensen van teufel gebeld. Ze waren zo vriendelijk van mij in het engels te woord te staan.
Volgens die dame zou de motiv5 en de concept F gewoon blijven en zou de magnum PE er gewoon uit gaan, en staan er de komende tijd geen nieuwe modellen in de pipeline (voor pc)
Wat wel grappig was: tijdens het wachten kreeg ik de reclame door mijn strot dat de magnum PE nu in het zilver en zwart te verkrijgen was en dat ik hem moest bestellen :)

Heb mijn bestelling uiteindelijk dan maar laten wijzigen naar de concept F (60 euro duurder)
Ik heb ook een bestelling gedaan voor de PE en dat mailtje ook gekregen. Nu heb ik thuis geen receiver en wil ik hem ook op de PS3 aansluiten is dat decoder station ook te combineren met die concept F?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
Lapoor schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:57:
[...]

Ik heb ook een bestelling gedaan voor de PE en dat mailtje ook gekregen. Nu heb ik thuis geen receiver en wil ik hem ook op de PS3 aansluiten is dat decoder station ook te combineren met die concept F?
Op de detailpagina van de Concept F:
Der Anschluss von digitalen Quellen am Concept F
Mit der zusätzlichen Anschlussbox decoderstation 3 ist es möglich, auch Geräte mit digitalen Ausgängen einzubinden. An drei Digitaleingängen lassen sich dort Geräte mit optischen oder koaxialen Ausgängen wie DVD-Player/Recorder, PlayStation, Xbox, Notebooks oder Soundkarten direkt anschließen. Die integrierten Dolby Digital/DTS-Decoder erlauben fortan eine originale 5.1-Wiedergabe von Geräten mit digitalen Ausgängen am Concept F.

Der Anschluss des Concept F an der decoderstation 3
Das Lautsprechersystem wird über sechs Cinch-Kabel direkt mit dem Decoder verbunden. Ihre Surround-Signalquellen stecken jetzt ab sofort in der decoderstation 3: An drei Digitaleingängen lassen sich Geräte mit optischen oder koaxialen Ausgängen wie DVD-Player/Recorder, PlayStation, Xbox, Notebooks oder Soundkarten direkt anschließen. Die Stereogeräte verbleiben in den Eingängen des Concept F. Zusätzlich bieten drei weitere analoge Eingänge genug Anschlussmöglichkeiten für zusätzliche Stereosoundkarten, Sat/DVB-T-Receiver, Fernseher, Videorekorder, Kassettenrecorder, Discman, Walkman, MP3-Player, MiniDisk-Player, iPod, DJ-Mixer oder was auch immer für ein Gerät Sie anschließen möchten. Solange es über zwei analoge Stereo-Asgänge verfügt, passt es an die decoderstation 3.
Je hebt het decoderstation dus inderdaad nodig om de set aan te sluiten op je PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een klein vraagje:
bij de magnum E PE werd een rol van 30 meter kabel bijgeleverd.
bij de concept F reeks, staat echter het volgende:
Das Concept F wird wegen der erfahrungsgemäß sehr unterschiedlichen Kunden-Anforderungen ohne jegliches Verbindungskabel ausgeliefert. Als Kabel-Grundausstattung für eine Verbindung mit einer Vielzahl von Geräten empfehlen wir das speziell für das Concept F vorbereitete Kabel-Set CF 550 W »Standard«, das wir Ihnen zu einem sehr günstigen Kombinationspreis anbieten können
Betekent dit dat er géén kabels bijgeleverd worden ? (mijn duits is allesbehalve goed :))
Maw als ik de set op mijn pc wil aansluiten, moet ik ook de Concept F Kabelsatz CF 550 W "Standard" bijbestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:15:
nog een klein vraagje:
bij de magnum E PE werd een rol van 30 meter kabel bijgeleverd.
bij de concept F reeks, staat echter het volgende:

[...]

Betekent dit dat er géén kabels bijgeleverd worden ? (mijn duits is allesbehalve goed :))
Maw als ik de set op mijn pc wil aansluiten, moet ik ook de Concept F Kabelsatz CF 550 W "Standard" bijbestellen ?
Dit klopt, ze leveren er dus inderdaad geen kabelset bij, maar dit zal je duidelijker worden als je de set besteld (op "preise & konfigurationen" klikken). Daar zie je de set en daaronder de kabelset. Standaard wordt ze dus wel meebesteld, je kan de kabelset dus verwijderen als je je eigen kabels wilt gebruiken. Niets om je zorgen over te maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben bezig met een home cinema systeem en ik heb geen idee hoe teufel zich vergelijkt met andere merken speakers. Mijn budget is 600 euro en heb intresse in de Theater 2 van 555 euro. Heeft iemand ervaring met de home cinema speaker systemen van teufel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:24:
Hallo,

Ik ben bezig met een home cinema systeem en ik heb geen idee hoe teufel zich vergelijkt met andere merken speakers. Mijn budget is 600 euro en heb intresse in de Theater 2 van 555 euro. Heeft iemand ervaring met de home cinema speaker systemen van teufel?
Ik heb de Theater 2 set te koop staan (zie oa. vraag en aanbod).
Mijn ervaring ermee is zeer positief (zie ook de reviews op de Teufel site bv.), maar wegens (toekomstig) ruimtegebrek doe ik hem weg (is in nieuwstaat, incl. aankoopbon en garantie).
Ik kan er verder absoluut alleen maar goede dingen over zeggen.
Mocht je evt. interesse hebben dan hoor ik het wel, prijs valt over te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
StrayDog schreef op maandag 30 juni 2008 @ 05:17:
[...]

Ik heb de Theater 2 set te koop staan (zie oa. vraag en aanbod).
Mijn ervaring ermee is zeer positief (zie ook de reviews op de Teufel site bv.), maar wegens (toekomstig) ruimtegebrek doe ik hem weg (is in nieuwstaat, incl. aankoopbon en garantie).
Ik kan er verder absoluut alleen maar goede dingen over zeggen.
Mocht je evt. interesse hebben dan hoor ik het wel, prijs valt over te praten.
Jammer van de slechte timing, had het nu binnen 3 maandjes geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenw00t schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:14:
[...]

Dit klopt, ze leveren er dus inderdaad geen kabelset bij, maar dit zal je duidelijker worden als je de set besteld (op "preise & konfigurationen" klikken). Daar zie je de set en daaronder de kabelset. Standaard wordt ze dus wel meebesteld, je kan de kabelset dus verwijderen als je je eigen kabels wilt gebruiken. Niets om je zorgen over te maken dus.
Heb vanochtend nog gebeld op Teufel omdat mijn set ieder moment verzonden kon worden, maar ik er die kabels nog bij wou.
Jammer genoeg was de verzending al weg toen ik iemand aan de lijn kreeg, maar voor 20+7,5 (verzending) euro sturen ze me de kabelset toch nog na.

Dit weekend zou ik alles moeten hebben,ben echt wel benieuwd hoe dat Concept F setje gaat klinken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• progjoep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:39
Heb ook de Teufel Concept F besteld.

Rouchken, heb jij hem al? Zo ja, bevalt hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• progjoep
Teufel erkent op hun website dat er problemen zijn met Concept F. Shit die van mij is onderweg. Iemand ervaringen met garantie van Teufel op de concept F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Ik heb een nieuwe subwoofer in ontvangs mogen nemen (vanwege de BANG bij het opstarten).
Geweldige service van Teufel.

Maar ik heb een vraagje.

Bij de nieuwe subwoofer zaten ook kabels en een afstandbediening. Moet ik deze oude terugsturen of mag ik dit alles houden?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:57
Stomme vraag misschien, maar ik vind niet meteen de knop om de taal te wijzigen op de site van Teufel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Addiction schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:45:
Stomme vraag misschien, maar ik vind niet meteen de knop om de taal te wijzigen op de site van Teufel?
Als die er is rechtsboven, maar betwijfel of die er ondertussen al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb mij ook en setje gekocht Concept E Magnum Digital met decoderstation maar heb een probleem
als ik alles aan zet valt mijn geld overal uit en gaat verder in schoken soms heb ik dat na 5 min en soms na 2 u

heb het decoderstation er eens van tussen gelaten en elke box 1 voor 1 getest probleem nog altijd het zelfde , als het probleem hem voor doet gaat het lichte van main op de woofer aan en uit

kan iemand mij helpen alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:56
Eindelijk gisteren mijn Concept E PE (black) binnen gekregen en aangesloten. Het geluid is fenomenaal. De bass is lekker krachtig en de satalieten laten ook niet te wensen over. Al met al duivelse geluid voor een klein bedrag. Tot nu toe geen problemen me gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:44:
heb mij ook en setje gekocht Concept E Magnum Digital met decoderstation maar heb een probleem
als ik alles aan zet valt mijn geld overal uit en gaat verder in schoken soms heb ik dat na 5 min en soms na 2 u

heb het decoderstation er eens van tussen gelaten en elke box 1 voor 1 getest probleem nog altijd het zelfde , als het probleem hem voor doet gaat het lichte van main op de woofer aan en uit

kan iemand mij helpen alvast bedankt
Ehhh je geld beter opbergen. Of bedoel je je geluid? Lijkt me voor de hand liggender. Probeer de drivers van je geluidskaart eens opnieuw in te stellen.... En zonder decoder gebeurd dat ook? En met andere boxen dan die van Teufel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 19:10
Z500 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:54:
Ik heb een nieuwe subwoofer in ontvangs mogen nemen (vanwege de BANG bij het opstarten).
Geweldige service van Teufel.

Maar ik heb een vraagje.

Bij de nieuwe subwoofer zaten ook kabels en een afstandbediening. Moet ik deze oude terugsturen of mag ik dit alles houden?

Bedankt :)
Hebben ze ook nog informatie gegeven over wat het probleem kan zijn? Mijn subwoofer doet namelijk ook *BOEM* als ik hem aanzet en in stand-by bromt de subwoofer ook. Wat heb je trouwens met de extra kabels en afstandbediening gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorick schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:46:
[...]

Hebben ze ook nog informatie gegeven over wat het probleem kan zijn? Mijn subwoofer doet namelijk ook *BOEM* als ik hem aanzet en in stand-by bromt de subwoofer ook. Wat heb je trouwens met de extra kabels en afstandbediening gedaan?
Om hier even op terug te komen (ben vrij lang niet meer online geweest):
Mijn concept F was dus ook quasi DOA: de subwoofer zei gewoon *KNAL* toen ik de set opzette en het was gedaan :)
Na telefonisch contact met Teufel, gaven ze toe dat er bij de Concept E PE problemen waren, en dat die daardoor dus tijdelijk niet meer verkrijgbaar waren (zou nu opgelost moeten zijn, de setjes zouden ongeveer terug verkrijgbaar moeten zijn)

De concept F heeft ook (nog steeds onbekende) problemen en de helpdesk daar raadde mij aan om de set in zijn geheel terug te sturen en mijn geld terug te vragen.
Ze konden immers wel de set vervangen, maar de kans bestond dat hetzelfde probleem zich opnieuw voordeed (al dan niet na verloop van tijd), vermits kennelijk vrij veel Concept F setjes er last van hebben.
Eens ik mijn geld terugheb, ga ik dus ook maar de Concept E PE bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• progjoep
Heb mijn concept F set nu enkele weken in gebruik (aangesloten op DVD-speler en TV). Geluidskwaliteit overstijgt mijn toch al hoge verwachtingen. Set functioneert - nog - perfect. Hij was onderweg vanuit Berlijn op het moment dat Teufel het setje uit de handel haalde. Ik hoop niet dat ook ik na verloop van tijd te doen krijg met een 'technisch spook'. Mocht dat onverhoopt toch het geval zijn dan zal ik dit zeker melden op dit forum. mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm dit is niet echt het juiste topic hiervoor, maar goed weet even niet waar het anders te plaatsen aangezien er verder geen topic is over Teufel speakers.

Ik zit in een dilemma. Ik heb de mogelijkheid om echt een high end set van Morel te kopen (en geloof me, Morel is echt super) maar dan zou ik wel mijn Teufel System 5 THX weg moeten doen terwijl ik deze nog niet zo lang heb... Echt een dilemma. Teufel is echt gewoon goed, maar ik kan gewoon tegen relatief redelijke prijs nu iets beters krijgen.... Echt lastig keuze :S

Zo en dat moest ik nu even kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:04
progjoep schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:59:
Heb mijn concept F set nu enkele weken in gebruik (aangesloten op DVD-speler en TV). Geluidskwaliteit overstijgt mijn toch al hoge verwachtingen. Set functioneert - nog - perfect. Hij was onderweg vanuit Berlijn op het moment dat Teufel het setje uit de handel haalde. Ik hoop niet dat ook ik na verloop van tijd te doen krijg met een 'technisch spook'. Mocht dat onverhoopt toch het geval zijn dan zal ik dit zeker melden op dit forum. mvg.
Ook al gaat daar iets uit de handel. Dan nog supporten ze :)

Overigens wat hij bij mij doet. Maar das al heel lang. Dat als het heel warm is op mijn kamer dat hij dan uitvalt. Icm hitten en veel actie door de speakers.. Simpelweg te heet..

[ Voor 13% gewijzigd door Tomino op 24-08-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Denk toch dat ik de Teufel System THX 5 die ik pas sinds december heb maar ik de verkoop ga doen.... Ergens wel zonde, maar goed hij staat nu op marktplaats en nu kan ik er misschien iemand anders blij mee maken :)

Maar ik heb nog altijd mijn Teufel Power Edition set voor bij mn compie :D

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 24-08-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
DjWannaB2002 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:27:
Denk toch dat ik de Teufel System THX 5 die ik pas sinds december heb maar ik de verkoop ga doen.... Ergens wel zonde, maar goed hij staat nu op marktplaats en nu kan ik er misschien iemand anders blij mee maken :)

Maar ik heb nog altijd mijn Teufel Power Edition set voor bij mn compie :D
Waarom verkoop je hem als je het eigenlijk zonde vindt?
Ik heb toevallig vorige week de System 5 THX Select besteld :9~
Heb jij nog het oudere type of heb je ook de nieuwe die ergens vorig jaar is uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
hesr schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:53:
[...]

Waarom verkoop je hem als je het eigenlijk zonde vindt?
Ik heb toevallig vorige week de System 5 THX Select besteld :9~
Heb jij nog het oudere type of heb je ook de nieuwe die ergens vorig jaar is uitgekomen?
Nee ik heb die van vorig jaar december (heb de bon nog), dus zal dan nieuwe type zijn neem ik aan.
Doe hem om verschillende redenen weg. Er mij een setje aangeboden wat gewoon superieur is aan Teufel. Ok het kost dan ook wel meer maar goed. Tweede is dat mijn vriendin de grote boxen die bij deze set zitten verschrikkelijk vindt. Ik zelf had er niet zo'n moeite mee, maar ja. Nu deze andere set op mijn pad kwam was het wel mede een reden om te beslissen voor die andere set te gaan.

Was dat setje niet op mijn pad gekomen dan had ik nog gewoon de Teufel gehouden, en met tevredenheid. Daarom is het ook meteen zonde. Want ja het is toch een flinke uitgave voor zo'n set, en dan 9 maandjes later doe je hem alweer weg, met natuurlijk het onvermijdelijke verlies van de nodige euro's.

Eigenlijk jammer dat jij hem net besteld heb, want had je gisteren nog een mailtje gestuurd of je mogelijk interesse had in mijn set. Of je moet de jouwe nog niet hebben en je bestelling annuleren ;)

Maar goed eerlijk is eerlijk, en dat moet ook zeker benadrukt worden, Teufel is een goed merk. Wat net onder de grote merken gaat zitten, en gewoon een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft, en waarvan je weet dat je eigenlijk nooit een buil zal vallen als je het vergelijkt met setjes die het zelfde kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Welke set krijg je dan in de plaats voor de Teufel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Morel Applause setje _/-\o_

Zoek maar eens op google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon Racing
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08-2010
Ik ben op zoek naar een nieuw Home Cinema 5.1 setje.

Nu ben ik reeds bij setjes aan het zoeken geweest van Yamaha en van Sony

Sony HT-SS1300 http://www.sony.nl/product/hcs-cinem...-kit/ht-ss1300

Sony HT-DDWG700 http://www.sony.nl/product/hcs-cinem...kit/ht-ddwg700

Sony HT-DDWG800 http://www.sony.nl/product/hcs-cinem...kit/ht-ddwg800

Yamaha HTiB 108 (deze bestaat uit de RXV-363 versterker en de Luidsprekerset NS-P270)
http://www.yamahamusic.com.au/produc.../RXV363NPB.pdf
http://www.eshop.nl/product_info.php...cts_id=9000462
http://www.eshop.nl/product_info.php?products_id=134127

Die 1300 zou het slechtste zijn en feitelijk die andere setjes hebben voor de ruimte dat ik over heb een te grote versterker.

-------------------------------------------

Nu ben ik dus een beetje aan het twijfelen tussen een Logitech Z5500 en het setje Concept E Magnum Digital (dus met de Decoder) van Teufel.
http://www.teufel.de/de/K...cept-E-Magnum-Digital.cfm

Met welk setje ga ik het beste zijn.

Ik ga het vooral gebruiken voor de PS3 + Xbox360 alsook voor DVD films.
Muziek moet ook goed klinken.

En natuurlijk ook genoeg Bass. Nu niet te overheersend, maar perfect (ik heb gehoord dat de Z5500 te overheersende Bass zou hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 23:22
Wat ik van de Z5500 (en de Z2300, en ook andere logitech sets) weet is dat het volume van de sub niet helemaal dicht gedraaid kan worden, en bij de minimumstand dan vaak toch nog te hard staat.

Waar je op letten moet bij aankoop is of de sub helemaal 'uit' gedraaid kon worden, dan is hij pas volledig regelbaar.

Ik heb hier om die reden nog een goede Z2300 staan die ik ongeveer 2 maanden gebruikt heb... :X Ik luister nu naar een Z4 setje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Adviseer ik toch echt om ook eens de audioengine 2 te adviseren. Een echt audiofiel geluid met zelfs een diepe bass weergave uit een speakertje dat het gewoon bijna niet te gelvoven is.
Staat hier op me bureau en kan `m echt aan iedereen aanraden!

http://audioengineusa.com...t_info.php?products_id=79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
Jorick schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:46:
[...]

Het probleem was gewoon een fout in het ding zelf. Dus als je het ook hebt zal ik hem gewoon RMA sturen.

De kabels en afstandbediening heb ik gehouden... :)

• dreester
  • Niet online
Vraagje aan de mensen die een Teufel-set hebben met decoderstation. In hoeverre loop je te klooien met remotes aangezien er dan twee hebt (1 van de speakerset en 1 van de decoderstation)?

• Appie Heijn
Digitizers schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:45:
Vraagje aan de mensen die een Teufel-set hebben met decoderstation. In hoeverre loop je te klooien met remotes aangezien er dan twee hebt (1 van de speakerset en 1 van de decoderstation)?
Die van de speakerset gebruik ik alleen als ik de speakers in moet stellen. Bijvoorbeeld na een stroomstoring. Voor de rest eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Addiction schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:45:
Ik wilde even kijken wat m'n verzendkosten waren naar Nederland en ik kon geen Nederland selecteren bij het land. Toen ik ff wat verder keek zag ik ineens een Engelse vlag rechtsboven staan die ik eerder echt niet gezien had. Dus ff klikken en ik kwam op www.teufel.eu uit en daar staat Nederland er wel bij en de site is nu dus ook in het Engels wat het weer een stukje makkelijker maakt voor de meesten!

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:28

watercoolertje

Untertitel

Wat ik van de Z5500 (en de Z2300, en ook andere logitech sets) weet is dat het volume van de sub niet helemaal dicht gedraaid kan worden, en bij de minimumstand dan vaak toch nog te hard staat.

Waar je op letten moet bij aankoop is of de sub helemaal 'uit' gedraaid kon worden, dan is hij pas volledig regelbaar.
Me Z5500 kan gewoon de bass uitzetten hoor en als je niet van bass houd heb je aan 1,2 a 3 streepjes wel genoeg (iets van 1/5de van het totaal:P) maar ik heb zelf altijd op de helft staan en soms moet ie wat harder omdat de bass in het nummer wat zachter is en ik houd van bass :-) Met gamen is het echt een superervaring als ik de set gewoon keihard zet de bass vol open en ja dan wordt je gewoon bang voor de kogels die rondvliegen ;-) Maar te veel bass... nee denk het niet, bij sommige bassen word het wat dreunerig maar dat zit hem ook wel een beetje in de bass (andere setjes hebben het ook welliswaar homecinemasetjes van 150/250 euro)...

Ik heb geen ervaring met de teufel maar de z5500 laat zich echt niet zo makkelijk voorbij gaan door welk setje dan ook van gelijke prijs.

Ik ben zelf aan het kijken naar een wat duurdere set voor bij me TV dacht rond de 1000 euro en daar leverd teufel wel leuke dingen voor :-) en dan een Z2300 voor me PC want ik heb straks niet meer de ruimte om 5.1 op me pc te hebben.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Laatst online: 19:10
Z500 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:50:
[...]

Het probleem was gewoon een fout in het ding zelf. Dus als je het ook hebt zal ik hem gewoon RMA sturen.

De kabels en afstandbediening heb ik gehouden... :)
Ik heb ze een tijdje terug een mailtje gedaan en heb vorige week een nieuwe set gekregen. Ik heb de subwoofer vervangen en de rest in de doos laten zitten. Subwoofer werkt weer perfect en heb geen dag zonder mijn set hoeven zitten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Plato112 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 00:31:
[...]

Ik wilde even kijken wat m'n verzendkosten waren naar Nederland en ik kon geen Nederland selecteren bij het land. Toen ik ff wat verder keek zag ik ineens een Engelse vlag rechtsboven staan die ik eerder echt niet gezien had. Dus ff klikken en ik kwam op www.teufel.eu uit en daar staat Nederland er wel bij en de site is nu dus ook in het Engels wat het weer een stukje makkelijker maakt voor de meesten!
De prijzen zijn wel hoger op die EU site, ik heb bijv. vorige maand op teufel.de een System 5 THX Select gekocht voor €1049, en kreeg er ook nog gratis luidsprekerstandaards bij. Op de EU site kost de set €1099, en krijg je er geen gratis standaards bij.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.