Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
DjWannaB2002 schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:37:
[...]

Waarom niet even naar de Gamma en ze daar halen? Zo duur zijn die nou ook weer niet geloof ik.... Toevallig zaterdag zien staan.
Oow thx voor de tip van de week eerst ff daarkijken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gurneyhck schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:09:
Heb misschien leuke luidsprekerstandaards gevonden, maar ik wil graag jullie mening nog even natuurlijk:

[afbeelding]

bron

Zilverkleurige metalen steun op voet.
Met kabelinlegsysteem.
Speciaal voor surround systeem.
Boxbevestiging d.m.v. schroeven of d.m.v. dubbelzijdig tape.
In hoogte verstelbaar.
Per paar verpakt, excl. luidsprekers.

Extra informatie
draagkracht 1,5 kg.
hoogte 100 cm.
kleur silver
verstelbaar tussen 64 en 100 cm.

Ze zijn maar €29.95 incl. verzendkosten :)
En ik neem aan dat ik ze eventueel wel makkelijk zwart kan spuiten, toch?
belangstelling bij die dingen? mag je voor 15e hier komen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Rev! schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:27:
[...]

belangstelling bij die dingen? mag je voor 15e hier komen halen :)
Heb jij ze ook gebruikt in combinatie met teufel speakers? Zo ja, welke en werkt dat een beetje goed?
Overigens ga ik vanmiddag eerst ff langs de gamma om daar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:53

13art

Moderator Mobile
Heb paar dagen geleden de Teufel 5 THX besteld. Ben benieuwd :D Zal zsm laten weten wat de bevindingen zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Ik heb inmiddels 2 luidsprekerstandaarden gekocht bij de wehkamp voor maar €25, nog echte 'vogels' ook :+
linkje

Ik verwacht mijn Concept Magnum PE zaterdag, maar dan ben ik er helaas niet :(
Dus het zal wel maandag worden eer ik het zooitje kan installeren. Zodra ik ze binnen hebt volgt er wel een review + foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
ik lees trouwens niet veel over de concept f en concept g. Zijn er mensen in het bezit van deze? Ik heb het plan een setje concept g te installeren als homecinemaset in een ruimte van 5 bij 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 20:48
Ik heb een concept F en hij is _zo_ vet :D wat wil je precies weten?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:37
disbehave schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:36:
ik lees trouwens niet veel over de concept f en concept g. Zijn er mensen in het bezit van deze? Ik heb het plan een setje concept g te installeren als homecinemaset in een ruimte van 5 bij 6.
Ik heb ook de concept F erg gaaf inderdaad!

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113500

Ik ben van plan om deze week misschien de Concept C 2.1 USB te bestellen. Op internet las ik heel veel positieve reacties over dat apparaat. Maar wat ik eigenlijk niet kan vinden is het Frequentie respons en het signaal ruisverhouding. Weet iemand dit toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik ben benieuwd of de concept f (of g) een ruimte van 5 bij 6 meter goed kan vullen met geluid van films. Of dat je beter een standaard home cinemaset kan nemen, of door kan sparen voor een losse compnentenset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244499

Vraagje, misschien een stomme vraag maja!
Ik heb een windows media center (Small Form Factor PC > Low profile) met een geluidskaart die ik nog moet kopen bv de SB X-Fi XtremeGamer.
Nu wil ik een speaker set erbij kopen en wil DTS geluid hebben kan ik deze soundblaster dan rechtreeks aansluiten op de Concept E Magnum Power Edition of moet ik daarvoor de decoder erbij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:42
Anoniem: 244499 schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:45:
Vraagje, misschien een stomme vraag maja!
Ik heb een windows media center (Small Form Factor PC > Low profile) met een geluidskaart die ik nog moet kopen bv de SB X-Fi XtremeGamer.
Nu wil ik een speaker set erbij kopen en wil DTS geluid hebben kan ik deze soundblaster dan rechtreeks aansluiten op de Concept E Magnum Power Edition of moet ik daarvoor de decoder erbij kopen?
Wanneer je het annaloog aan wilt sluiten(wat alleen mogelijk is met de concept e PE) kun je de speakerset aansluiten met 3x 3.5mm plug). Dus het hoeft in principe niet.

Ik heb er wel voor gekozen omdat je dan nooit met je instellingen hoeft te prutsen. Alles kun je instellen in de decoder, het enige wat je op de pc doet is pass-trough instellen. Verder heb ik vaak mijn laptop er op aangesloten die eerst nog niet voorzien was van een "echte" geluidskaart, dat speelde bij mij ook mee.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Gisteren mijn Concept E Magnum PE Black Edtion binnen gehad. Ik ben natuurlijk gelijk begonnen het zooitje te installeren. Bij het openen van de doos bleek helaas dat de Center Speaker beschadigt is. Aan de rechterkant is de grille ingedeukt (zie foto's verderop). De rest van de speakers zijn gelukkig in orde en gelukkig bleek later ook dat de center speaker qua geluid niet is beschadigt. Na flink wat luidsprekerkabels te hebben geknipt kon ik eindelijk alles aansluiten en gaan testen.... En man, man, man wat een geluid! Echt fantastisch. Zeker als je daarna nog eens beseft dat dit setje excl. verzenkosten maar €150 kost! Loepzuiver geluid wat ook nog eens erg hard kan. Vind het nu al mijn beste koop ooit :D
Ook de subwoofer is echt fenomenaal voor die prijs. Moet je eigenlijk ook eens nagaan hoe duur een standaard sony/philips/panasonic etc. setje wel niet is, wat niet eens in de buurt komt van deze set.

Enige waar ik nu nog niet helemaal uit ben is het bekijken van een DVD in goed DTS/DD-geluid. Ik weet dat de X-FI drivers dit niet meer kunnen decoderen in Vista. Je moet dan WINDVD of PowerDVD gebruiken heb ik gelezen. Is het dan zo dat je DTS/DD-geluid wordt gedecodeerd door je processor? Opgelost, zie paar posts verderop :)
Nog wat foto's:

Uitpakken :)
Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/4663/img3571bu6.jpg

Één van de vier sattelieten
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/5992/img3572zi4.jpg

Gedeukte Centerspeaker
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/2232/img3576bz0.jpg

Subwoofer + sattelietspeaker
Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/3321/img3578vd5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/7488/img3579xz5.jpg

In de Sub
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/1753/img3581zy9.jpg

Achterkant Sub
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/9379/img3582dl4.jpg

Onderkant Sub
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/7364/img3583sa8.jpg

Ik heb geen foto's meer gemaakt van de uiteindelijke opstelling, daar wacht ik nog ff mee tot ik mijn luidsprekerstandaarden binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Ik heb de concept F. Als de speakers aanstaan maar er geen geluid is om af tespelen dan komen er plopjes afentoe uit de subwoofer, is er dan wat fout?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Same problems here. Erg irritant :| Das idd et enige nadeeltje dat ik weet. Lijkt verrekt wel een Z5500 met zen plopjes...

[ Voor 55% gewijzigd door _eXistenZ_ op 11-12-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Wel op een stekkerdoos/stopcontact met aarde aangesloten? bij mij hield het toen wel op. Anders even alle bedrading los en weer vast maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Inderdaad aansluiten op een stekkerdoos met aarde. En zorgen dat je pc en eventuele andere randapparatuur in de buurt op dezelfde stekkerdoos zijn aangesloten.
In ieder geval altijd proberen te zorgen dat de apparaten die met je pc zijn verbonden, om die op dezelfde stekkerdoos aan te sluiten.

edit:
Even een quote van mezelf:
Enige waar ik nu nog niet helemaal uit ben is het bekijken van een DVD in goed DTS/DD-geluid. Ik weet dat de X-FI drivers dit niet meer kunnen decoderen in Vista. Je moet dan WINDVD of PowerDVD gebruiken heb ik gelezen. Is het dan zo dat je DTS/DD-geluid wordt gedecodeerd door je processor?
Heb dit probleempje gisteren weten te omzeilen. Door het gebruik van windows media player classic + AC3Filter. Nu klinkt het geluid echt super! Zelfs mijn stereo mp3's worden fatsoenlijk geupmixed naar 5.1 geluid door AC3filter. Mocht je dit prog. nog niet gebruikt hebben, DOEN! :D
Echt een aanrader, geluid uit de Concept E Magnum PE is nu echt helemaal geweldig!

[ Voor 54% gewijzigd door Gurneyhck op 12-12-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

Zie ik nouw aan de linker kant van je center een deuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Anoniem: 131383 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:05:
Zie ik nouw aan de linker kant van je center een deuk?
Grapjas, de rechterkant bedoel je en ja. Quote van mezelf:
Gurneyhck schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:27:
Gisteren mijn Concept E Magnum PE Black Edtion binnen gehad. Ik ben natuurlijk gelijk begonnen het zooitje te installeren. Bij het openen van de doos bleek helaas dat de Center Speaker beschadigt is. Aan de rechterkant is de grille ingedeukt (zie foto's verderop). De rest van de speakers zijn gelukkig in orde en gelukkig bleek later ook dat de center speaker qua geluid niet is beschadigt.
Maar heb zojuist een mail terug gehad van Teufel. En guess what, ze sturen een nieuwe op en ik hoef niet eens de kapotte terug te sturen!!
Echt een superservice geven die lui! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb vandaag Teufel ook gemaild, op 5 december zou het nog 3-5 dagen moeten duren voordat ik mn Theater 5 THX zou ontvangen maar nog altijd niks gehad. Ben benieuwd waar die blijft. Geld is al lang over gemaakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Appie Heijn schreef op woensdag 12 december 2007 @ 08:50:
Wel op een stekkerdoos/stopcontact met aarde aangesloten? bij mij hield het toen wel op. Anders even alle bedrading los en weer vast maken.
Ja, ik heb alles geaard op 1 stekkerdoos aangesloten die geaard naar de meterkast gaat. Toch heb ik hier bij tijd en wijlen last van. Overigens lijkt het mij niet uit te maken omdat de Concept F zelf niet eens geaard is, hier is ook geen mogelijkheid toe.
DjWannaB2002 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:19:
Ik heb vandaag Teufel ook gemaild, op 5 december zou het nog 3-5 dagen moeten duren voordat ik mn Theater 5 THX zou ontvangen maar nog altijd niks gehad. Ben benieuwd waar die blijft. Geld is al lang over gemaakt :(
Het kan een poosje duren, en ze laten pas wat van zich horen als ie wordt afgestuurd, maar je krijgt m zeker en het is het wachten waard ;)

[ Voor 31% gewijzigd door _eXistenZ_ op 12-12-2007 22:04 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
_eXistenZ_ schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:03:
[...]

Ja, ik heb alles geaard op 1 stekkerdoos aangesloten die geaard naar de meterkast gaat. Toch heb ik hier bij tijd en wijlen last van. Overigens lijkt het mij niet uit te maken omdat de Concept F zelf niet eens geaard is, hier is ook geen mogelijkheid toe.

[...]

Het kan een poosje duren, en ze laten pas wat van zich horen als ie wordt afgestuurd, maar je krijgt m zeker en het is het wachten waard ;)
Dat zal best ja, de Concept E PE bevalt ook goed, al heb ik hem nog niet vol kunnen testen helaas ivm met dunne muren naar de buren toe, maar ach.
Ben erg benieuwd naar Theater 5 THX Select........ Kan bijna niet wachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Er komt ineens een raar krakend geluid uit mijn subwoofer van de concept F.
Iemand een idee hoe dit komt?

De subwoofer komt ineens geen geluid meer uit op de DVD stand in de AUX stand wel. Dus de kabel is kapot ofzo? Of ligt het ergens anders aan?

[ Voor 57% gewijzigd door MrBlueEyes op 17-12-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Controleer je bekabeling, en haal eventueel alles los en sluit het opnieuw aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik ga mijn Concept E PE Digital in de verkoop doen.
Aangezien ik een normale versterker ga halen voor mn Kef Cresta2's.

Mn email zit in mn profiel voor de geintereseerden.
Bij geen reactie zet ik hem volgende week in V&A.

edit:
Is verkocht aan Patrick voor 210 Euro incl. verzenden.

[ Voor 13% gewijzigd door XthinkZ op 21-12-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Iemand enig idee wat ze bij Teufel met dit mailtje bedoelen?

Dear Mr. Tijsterman,

thank you for your sincerly mail. Please excuse the delay in answering your inquiry.
The System 5 left our stock on 12.12.07. The shipper was instructed to contact you the following 1-3 days (till 17.12.07).

With best regards,
Bettina John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:31
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:50:
Iemand enig idee wat ze bij Teufel met dit mailtje bedoelen?

Dear Mr. Tijsterman,

thank you for your sincerly mail. Please excuse the delay in answering your inquiry.
The System 5 left our stock on 12.12.07. The shipper was instructed to contact you the following 1-3 days (till 17.12.07).

With best regards,
Bettina John
dat je het asap krijgt en onderweg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tomino schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:10:
[...]

dat je het asap krijgt en onderweg is?
Tja weet niet. Als ze zeggen: the shipper contacts you, zou ik eerder denken aan bellen oid.
Ook dat 'till 17-12-07' nekt me. Dat is het al geweest. En ook is het al lang de 12de geweest.......

Weet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kan mij soortgelijk mailtje herinneren, ik werd namelijk vooraf gebeld omdat het een bijzonder zwaar pakket (en groot) was. Ik dacht toen nog van DHL of TNT, waar zij vroegen of het beter in de avond of overdag kon worden afgeleverd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
SinergyX schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:50:
Ik kan mij soortgelijk mailtje herinneren, ik werd namelijk vooraf gebeld omdat het een bijzonder zwaar pakket (en groot) was. Ik dacht toen nog van DHL of TNT, waar zij vroegen of het beter in de avond of overdag kon worden afgeleverd.
Ok daar kan ik inderdaad wel in komen.
Dan vraag ik me alleen die data nog af. De twaalfde is die daar uit de voorraad weg gegaan. En dan hebben ze het over 1-3 dagen, tot de 17de, maar de 17de is het dus allang geweest........ :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113500

Ik snap er weinig van. Ik heb ongeveer 1,5 week terug Concept C 2.1 USB besteld. Maar ze komen nooit is een keer met een pakket aan de deur. Mijn Duits is sehr slecht, maar ik neem tog aan dat je aan de deur moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 113500 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:15:
Ik snap er weinig van. Ik heb ongeveer 1,5 week terug Concept C 2.1 USB besteld. Maar ze komen nooit is een keer met een pakket aan de deur. Mijn Duits is sehr slecht, maar ik neem tog aan dat je aan de deur moet betalen?
Ehhh nee, dacht dat je alleen kon kiezen voor vooraf betalen (credit card of overmaken), maar als dat niet zo is moet iemand anders me maar corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutrageOnline
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 11:09
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:08:
[...]

Ok daar kan ik inderdaad wel in komen.
Dan vraag ik me alleen die data nog af. De twaalfde is die daar uit de voorraad weg gegaan. En dan hebben ze het over 1-3 dagen, tot de 17de, maar de 17de is het dus allang geweest........ :o
Heb ook de E Digital besteld. Het punt is dat via TNT het pakketje na twee keer ofzo bij de lokale postkantoor kan worden afgeleverd. Bij DHL is dat ietsjes lastiger. Misschien dat ze al langs zijn geweest maar m op een distributiecenter in de wacht hebben geplaatst ofzo? Heb trouwens geen idee bij DHL omdat ik de laatste keer bij een levering toevallig thuis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
OutrageOnline schreef op woensdag 19 december 2007 @ 04:36:
[...]

Heb ook de E Digital besteld. Het punt is dat via TNT het pakketje na twee keer ofzo bij de lokale postkantoor kan worden afgeleverd. Bij DHL is dat ietsjes lastiger. Misschien dat ze al langs zijn geweest maar m op een distributiecenter in de wacht hebben geplaatst ofzo? Heb trouwens geen idee bij DHL omdat ik de laatste keer bij een levering toevallig thuis was.
Als ze aan de deur zijn geweest en er was niemand thuis dan laten ze altijd een briefje achter met daarop dat ze de volgende dag terug komen (TNT) of met de vraag dat je kan bellen voor een afspraak (DHL). Geen briefjes gevonden. Dus ze zijn echt nog niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Had je trouwens geen T&T nummer gekregen? Bij mijn na bestelling van de standaarden had ik namelijk geen briefje gekregen maar stond in de T&T wel dat ze al een keer langs waren geweest.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
SinergyX schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:30:
Had je trouwens geen T&T nummer gekregen? Bij mijn na bestelling van de standaarden had ik namelijk geen briefje gekregen maar stond in de T&T wel dat ze al een keer langs waren geweest.
Nope geen T&T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutrageOnline
SinergyX schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:30:
Waar stond dat T&T nummer wat je had gekregen? Want dat is misschien wel handig. Staat iig niet op de mail of factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
OutrageOnline schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:48:
[...]

Waar stond dat T&T nummer wat je had gekregen? Want dat is misschien wel handig. Staat iig niet op de mail of factuur.
Volgens mij kreeg ik bij mn bestelling van de Cocept E PE inderdaad op een gegeven moment een mail met daarin een T&T nummer, maar dat mailtje heb ik nu dus ook niet gehad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1918

DjWannaB2002 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:39:
[...]
Volgens mij kreeg ik bij mn bestelling van de Cocept E PE inderdaad op een gegeven moment een mail met daarin een T&T nummer, maar dat mailtje heb ik nu dus ook niet gehad.....
Ik heb ook geen tracking nummer gekregen voor een Theater LT 6 THX Select. Deze werd via DHL bezorgd. DHL heeft van tevoren geen contact met mij opgenomen voor aflevering, ondanks dat dat gezegd werd in het mailtje van Teufel. De levering was echter wel sneller dan bij jou, 4 dagen na verzend werden ze hier gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vanavond maar weer een mailtje gestuurd in mn beste duits, met de vraag of ze een track & trace nummer hebben omdat als hij de 12de bij hun verzonden is, en ik nog altijd niks gehoord heb, er toch echt wel iets fout moet zijn gegaan.

Ben benieuwd.

• OutrageOnline
DjWannaB2002 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:09:
Vanavond maar weer een mailtje gestuurd in mn beste duits, met de vraag of ze een track & trace nummer hebben omdat als hij de 12de bij hun verzonden is, en ik nog altijd niks gehoord heb, er toch echt wel iets fout moet zijn gegaan.

Ben benieuwd.
Volgens het mailtje was hij de 12de al weg, maar wat stond er bij jou op de factuur? Ik las namelijk dat de factuur pas wordt opgemaakt zodra het pakketje verzendklaar is. Dan kan ik inschatten hoe lang het bij mijn nog kan gaan duren, aangezien er op m'n factuur 17 december staat.

• alvv
  • Laatst online: 06-03 17:44

alvv

ik heb de concept e magnum digital besteld en gisteren werd alleen de speakers + woofer geleverd, maar er zit geen decoderstation bij. Worden deze 2 apart verzonden of zo?
Ik heb hun al 1 dag gemaild, maar nog geen bericht terug gekregen

• OutrageOnline
alvv schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:23:
ik heb de concept e magnum digital besteld en gisteren werd alleen de speakers + woofer geleverd, maar er zit geen decoderstation bij. Worden deze 2 apart verzonden of zo?
Ik las ergens eerder dat de decoder wel in een aparte doos zou zitten. Maar of dat een aparte levering was? geen idee.

• 13art

13art

Moderator Mobile
alvv schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:23:
Ze worden inderdaad apart van elkaar verstuurd. Staat ook ergens op de site dat ze wel eens niet gelijk aankomen en dat er een dag of twee dagen tussen kunnen zitten.
Zat er bij de speakers en sub geen factuur? Daar staat als het goed is of of het idd de Digital versie is of niet. Maar denk dat je nog even moet afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 06-03 17:44

alvv

op de factuur staat de digital versie, maar ik vond het raar dat ze niet tegelijkertijd geleverd worden.
ik heb vandaag met teufel gebeld en ze zeggen dat de decoder iets later komt.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Als je denkt dat de Concept E PE een groot pakket is moet je eens een System 5 THX Select bestellen..... Nu net binnen gekregen via DHL en het is serieus een pallat vol boxen. Heb het nu net in ontvangst genomen. Maar goed ik ga nu eerst verder tukken want zit in de nachtdienst. Later horen jullie meer.

Anoniem: 235102

Voor mijn broer ook een Select 5 setje besteld. Op de 13de. Meteen betaald. Geen ontvangstbevestiging van de betaling. Mail gestuurd, niets gehoord.

Daarnet maar gaan bellen. Eerste poging: na vijf minuten aan de lijn te hebben gehangen wachtend op een medewerker gewoon disconnect. Fijn. Meteen weer bellen. Nu wel na drie minuten een mevrouw aan de lijn. Het geld hadden ze ontvangen, het setje zou volgende week verstuurd worden. Hierover zou nog worden gebeld door het transportbedrijf.

Al met al vind ik de support erg erg mager. Had dit niet verwacht. Zal allemaal wel goed komen maar dit zorgt er niet voor dat ik snel weer iets zal bestellen. Ook niet vanwege de, van tevoren gewoon vermelde, transportkosten. Ik vind 110 Euro (speakerset plus twee standaards) niet heel weinig. Maar goed, het was in de aanbieding dus alsnog goedkoper dan wanneer je het nú zou bestellen.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:31
DjWannaB2002 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:26:
Als je denkt dat de Concept E PE een groot pakket is moet je eens een System 5 THX Select bestellen..... Nu net binnen gekregen via DHL en het is serieus een pallat vol boxen. Heb het nu net in ontvangst genomen. Maar goed ik ga nu eerst verder tukken want zit in de nachtdienst. Later horen jullie meer.
Wauw, picca's please!! >:) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 235102 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:25:
Voor mijn broer ook een Select 5 setje besteld. Op de 13de. Meteen betaald. Geen ontvangstbevestiging van de betaling. Mail gestuurd, niets gehoord.

Daarnet maar gaan bellen. Eerste poging: na vijf minuten aan de lijn te hebben gehangen wachtend op een medewerker gewoon disconnect. Fijn. Meteen weer bellen. Nu wel na drie minuten een mevrouw aan de lijn. Het geld hadden ze ontvangen, het setje zou volgende week verstuurd worden. Hierover zou nog worden gebeld door het transportbedrijf.

Al met al vind ik de support erg erg mager. Had dit niet verwacht. Zal allemaal wel goed komen maar dit zorgt er niet voor dat ik snel weer iets zal bestellen. Ook niet vanwege de, van tevoren gewoon vermelde, transportkosten. Ik vind 110 Euro (speakerset plus twee standaards) niet heel weinig. Maar goed, het was in de aanbieding dus alsnog goedkoper dan wanneer je het nú zou bestellen.
Troost je, ik had 5 december besteld en betaald en vandaag dus pas ontvangen. Ook ben ik niet gebeld door DHL, ze stonden gewoon voor de deur. En het is veel voor verzendkosten, maar als je ziet dat je er een complete pallet met pakketjes voor terug krijgt snap je de kosten wel. De subwoofer weegt ook gigantisch veel. Ik heb de spullen nu geïnstalleerd, maar heb nog een kabelset nodig, maar wilde die niet bij Teufel bestellen omdat het naar mijn idee goedkoper kan. Ook kan ik de mogelijkheid van mn set nog niet maximaal benutten vanwege mijn versterker. Heb een goedkope JV 5.1 versterker. En daar is de klank naar mijn idee niet ideaal van, maar goed, alles stukje bij beetje uitbreiden.

Foto's komen later, vandaag geen tijd voor gehad, en zit nu op mijn werk.

Iemand nog idee's waar je voor een redelijke goedkope prijs goede kabels kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 01:39:
[...]

Iemand nog idee's waar je voor een redelijke goedkope prijs goede kabels kan krijgen?
Ik zag vandaag bij de gamma een 20 meter speaker kabel doorzichtig koper en een andere kleur voor 16,50 euro, naast de utp kabel. misschien is dat wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
XthinkZ schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:59:
[...]

Ik zag vandaag bij de gamma een 20 meter speaker kabel doorzichtig koper en een andere kleur voor 16,50 euro, naast de utp kabel. misschien is dat wat.
Heb al besteld bij Redcoon. Daar hadden ze een eenbieding van 25 meter 2x4.0mm draad plus een subwooferkabel (Y kabel) samen voor iets meer dan 70 euro. Die dus maar genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dat is bij Teufel zelf 82 Euro incl. 10 vergulde banaanstekkers. Dat scheelt dan toch bijzonder weinig of ligt dat nu aan mij?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 235102 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:32:
En dat is bij Teufel zelf 82 Euro incl. 10 vergulde banaanstekkers. Dat scheelt dan toch bijzonder weinig of ligt dat nu aan mij?!
En tel daar eens de verzendkosten van zo'n 20 euro bij op. Plus die bananenstekkers zoals ze heten kosten bar weinig als je ze bijv op ebay koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Redcoon kom je natuurlijk ook boven de 80 Euro uit incl. verzenden en spullen die je via E-Bay voor zeer lage prijzen koopt worden ook niet gratis verzonden. Maar goed, succes met je kabels in ieder geval, de dikte is *ruim* voldoende, that's for sure.

En nee, bananenstekker bestaat niet, het is gewoon zoals gezegd banaanstekker.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 235102 op 02-01-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139611

Heb je ook al afbeeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb je het tegen mij???
Mn camera is helaas vanmiddag overleden dus voorlopig geen foto's meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calculon
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren een Concept E Digital. Via een optische kabel is de ACL888 (Realtek HD Audio) aangesloten op het decoderstation 3. Ik ondervind er echter wat problemen mee.

Indien ik een stereosignaal verstuur, kan ik het geluid verdelen over alle boxen via Dolby Prologic I & II of een DSP mode. Dit werkt prima.

Indien ik een encoder (DTS interactive of Dolby Digital Live) selecteer, dan gaat het AC-3/DTS lampje op het decoderstation branden. Ik krijg echter geen surround geluid.

Een andere test: ik zet geen DTS interactive of DD Live aan. Ik heb AC3 filter geconfigureerd dat de output 'as is (no change) moet zijn. In het input levels venster zie ik een 5.1 signaal, dat exact gekopieerd wordt naar het output levels venster. Het AC-3/DTS lampje brandt op het decoderstation. Ik heb echter opnieuw geen surround sound, maar enkel een stereo geluid. Ik heb al heel wat bronmateriaal geprobeerd (DVD met DTS; DVD met DD; xvid met DTS; THX trailer dvd; DTS demo DVD; ...).

De Realtek drivers zijn ondertussen geupdate naar 1.84. De S/PDIF staat niet in passthrough mode, maar gewoon als 'uitvoer digitale audiobron'. Ik heb ook al een coax verbinding geprobeerd. Helaas geen soelaas. In de 'realtek hd audio manager' heb ik 6CH luidsprekers geselecteerd. Je kan in dit panel ook een testsignaal naar elke luidspreker sturen, maar opnieuw enkel stereo geluid. In windows staat het audiosignaal ook ingesteld op 5.1.

Ik -denk- dat het gisteren wel werkte, maar het zou kunnen dat ik dan een of andere DSP of Dolby ProLogic setting actief had staan. Waarom werkt het vandaag niet meer? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Calculon schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:39:
Ik heb sinds gisteren een Concept E Digital. Via een optische kabel is de ACL888 (Realtek HD Audio) aangesloten op het decoderstation 3. Ik ondervind er echter wat problemen mee.

Indien ik een stereosignaal verstuur, kan ik het geluid verdelen over alle boxen via Dolby Prologic I & II of een DSP mode. Dit werkt prima.

Indien ik een encoder (DTS interactive of Dolby Digital Live) selecteer, dan gaat het AC-3/DTS lampje op het decoderstation branden. Ik krijg echter geen surround geluid.

Een andere test: ik zet geen DTS interactive of DD Live aan. Ik heb AC3 filter geconfigureerd dat de output 'as is (no change) moet zijn. In het input levels venster zie ik een 5.1 signaal, dat exact gekopieerd wordt naar het output levels venster. Het AC-3/DTS lampje brandt op het decoderstation. Ik heb echter opnieuw geen surround sound, maar enkel een stereo geluid. Ik heb al heel wat bronmateriaal geprobeerd (DVD met DTS; DVD met DD; xvid met DTS; THX trailer dvd; DTS demo DVD; ...).

De Realtek drivers zijn ondertussen geupdate naar 1.84. De S/PDIF staat niet in passthrough mode, maar gewoon als 'uitvoer digitale audiobron'. Ik heb ook al een coax verbinding geprobeerd. Helaas geen soelaas. In de 'realtek hd audio manager' heb ik 6CH luidsprekers geselecteerd. Je kan in dit panel ook een testsignaal naar elke luidspreker sturen, maar opnieuw enkel stereo geluid. In windows staat het audiosignaal ook ingesteld op 5.1.

Ik -denk- dat het gisteren wel werkte, maar het zou kunnen dat ik dan een of andere DSP of Dolby ProLogic setting actief had staan. Waarom werkt het vandaag niet meer? Zie ik iets over het hoofd?
Ik weet niet hoe het met jou geluidskaart zit, maar kan het zijn dat die via optische kabel geen DSP of DPL kan doorgeven? Ik heb zelf een Auzentech X-Fi Prelude kaart, maar die kon, tot onlangs, geen DSP en SPL signaal doorgeven via S/PDIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bij mij werkt DD wel gewoon.... zie ook mooi het blauwe lampje van AC-3/DTS branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calculon
  • Niet online
Via AC3filter en MPC heb ik het al werkende gekregen.

Output op "AS IS (no change)" & op het tabje van system alle SPDIF passthrough opties aanvinken. Iets afspelen met VLC of andere zaken werkt jammer genoeg nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200572

Ik heb de Concept E Magnum laatst bij iemand gehoord en vond het helaas geen gehoor en geen gezicht. Ben dus maar voor de Mordaunt-Short Genie gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Ja tis maar waar je het mee vergelijkt |:(

Mordaunt-Short Genie €699
Teufel Concept E PE €169

Dan denk ik dat de verhouding van de Teufel een mooi stuk beter ligt dan de mordaunt-short. Koop een paar knappe Wharfdale/Kef speakers er bij en je hebt voor €300 waarschijnlijk een set die net zo goed klinkt als de Mordaunt Short

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 200572 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 13:50:
Ik heb de Concept E Magnum laatst bij iemand gehoord en vond het helaas geen gehoor en geen gezicht. Ben dus maar voor de Mordaunt-Short Genie gegaan :)
Tja kan ook aan de instellingen liggen natuurlijk. Of gewoon kwestie van smaak. Maar ik heb zelf in Winamp het één en ander aan instellingen veranderd zodat het goed klinkt. Ook goede geluidskaart trouwens (Auzentech X-Fi Prelude).

Kortom dat het niet klinkt kan aan zoveel meer liggen dan alleen de set zelf. Wat vond je niet goed klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vond het te bonkerig klinken met te weinig diepgang. Het deed me erg denken aan het oude Creative surround setje wat ik hiervoor had. Bovendien wilde ik ook TrueHD & DTS-HD af kunnen spelen wat via spdif helaas onmogelijk bleek. Vandaar dat ik maar een onkyo 605 heb gehaald en de Mordaunt-Short. Ik weet dat je het niet met elkaar kunt vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05 13:16
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:40:
Maar ik heb zelf in Winamp het één en ander aan instellingen veranderd zodat het goed klinkt.
Kan je deze instellingen eens publiceren? Ben er wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik gebruik zelf de directsound output. Ook omdat deze goed samenwerkt met mn geluidskaart.
Verder heb ik aan de equilizer het 1 en ander veranderd. Zelf vind ik dat de mid's niet heel erg goed uitkomen. Dus die heb ik wat omhoog gegooid. De high heb ik juist iets verminderd aangezien deze bij satteliet speakers veelal al genoeg aanwezig is. Hierdoor heb ik een geluid wat wat minder 'blikkerig' en helderder klinkt. Vocals komen op deze manier beter naar voren.

Ook gebruik ik de mogelijkheden van de geluidskaart zoals de X-Fi Crystalizer welke op ongeveer 75% staat. Ook gebruik ik de X-Fi CMSS 3-D welke net iets meer op de front staat dan op de back.

Wat ik ook nog een keer wil proberen is de equilizer van geluidskaart zelf gebruiken. Eens kijken wat ik daar uit tevoorschijn kan toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248894

Na alle berichten te hebben gelezen in dit topic heb ik besloten om maar tot aanschaf over te gaan van zo'n Concept e Magnum PE. Alleen dan wel in het zwart :) Dit vond ik een stuk mooier dan het grijs/zilver.

Ik verwacht dat de set één dezer dagen al binnenkomt, vorige week vrijdag betalingsbevestiging ontvangen met een bericht dat de set binnen 3-5 dagen afgeleverd zou worden.

Ik zal dan gelijk even wat foto's maken.
Als iemand geinteresseerd is in foto's zal ik ze plaatsen of sturen via pm.

Ik ben zeer benieuwd of alle positieve berichten waar zijn over deze speakerset. Ik heb nu een Club 3D Theatron Dolby Digital 7.1 geluidskaart met een hi-fi set erop aangesloten aangezien mijn vorige surround sets geen succes waren. (Sharkoon Audics 5.1 en Hercules xps 5.1 v1)

Bij een pc in de studeerkamer beneden heb ik een Logitech z5500 staan, dus dan kan ik gelijk ff vergelijken welke set nu de mooiste sound heeft, deze logitech staat aangesloten op een creative x-fi music geluidskaartje, dus vergelijkbaar met de Club 3D Theatron.

Ik hoop dat die duitsers een beetje snel zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij waren ze enorm traag (13 december betaald en pas dit jaar binnen), gaven zeer trage respons op vragen via mail, geen betalingsbevestiging en heb de verkeerde luidsprekerset ontvangen. Prima eerste ervaring met die lui dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 01:10
Appie Heijn schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:07:
Ja tis maar waar je het mee vergelijkt |:(

Mordaunt-Short Genie €699
Teufel Concept E PE €169

Dan denk ik dat de verhouding van de Teufel een mooi stuk beter ligt dan de mordaunt-short. Koop een paar knappe Wharfdale/Kef speakers er bij en je hebt voor €300 waarschijnlijk een set die net zo goed klinkt als de Mordaunt Short
Voor die 300 euro heb je een set die met muziek stukken beter klinkt dan die mordaunt short set. Een stel kef cresta's van 80 euro per stuk, of de mooiere wharfedales 9.1 series van 90 euro per stuk klinken echt zoveel beter dan die mini speakertjes, je weet echt niet wat je mist als je muziek luistert met de mini speakertjes. Dit zijn dan zelfs pas de instap modelletjes van kef en wharfedale die al beter klinken dan de mordaunt short set.

Dus, wil je echt muziek luisteren, ga dan ook niet voor die mordaunt short set. Als we het hebben over eens in de zoveel tijd een actie film, dan is zo'n ''bonkende'' sub juist leuk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wie heeft het over muziek luisteren? Daarvoor heb ik een fatsoenlijke stereo versterker staan :)
En nee..dat bonkende vind ik niet relext. Ik wil kwaliteit en toch een compact systeem om eens in de zoveel tijd een filmpie te kijken. Als ik gebonk had gewild dan had ik wel een sjonnie basskist eraan gehangen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 200572 op 14-01-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235102 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:31:
Bij mij waren ze enorm traag (13 december betaald en pas dit jaar binnen), gaven zeer trage respons op vragen via mail, geen betalingsbevestiging en heb de verkeerde luidsprekerset ontvangen. Prima eerste ervaring met die lui dus ;-)
gister bericht gekregen dat de set gister is verstuurd met dhl, dat zou betekenen dat die donderdag bezorgd zal worden. opzich niet verkeerd, vanaf moment van bestelling 1,5 week wachten.
misschien heb ik meer geluk dan jij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop het voor je! Welnu, ze hebben een set bóven mijn bestelde set gestuurd dus zó erg is het allemaal niet. Zit nu alleen in een moreel dilemma. Ga ik het melden of niet. Zit er echt over te denken het zo te laten aangezien ik enorm teleurgesteld ben in de tot nu toe geleverde service... Het late/niet beantwoorden van mail(s) en het veel later bezorgen dan vermeld stond op de site doen mij tot nu toe weinig aandrang geven hierover een mail te sturen. "Kan niet man!", I know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 235102 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:13:
Ik hoop het voor je! Welnu, ze hebben een set bóven mijn bestelde set gestuurd dus zó erg is het allemaal niet. Zit nu alleen in een moreel dilemma. Ga ik het melden of niet. Zit er echt over te denken het zo te laten aangezien ik enorm teleurgesteld ben in de tot nu toe geleverde service... Het late/niet beantwoorden van mail(s) en het veel later bezorgen dan vermeld stond op de site doen mij tot nu toe weinig aandrang geven hierover een mail te sturen. "Kan niet man!", I know!
Ik dacht eerst ook dat ze nooit beantwoorden op mijn mail, totdat ik via de webmail in mn smapbox keek, daar bleek een hoop te staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235102 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:13:
welke set had je ontvangen dan?

en een moreel dillema...dat is lastig
ik zou ik niet weten wat ik gedaan zou hebben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 01:10
Anoniem: 200572 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:19:
wie heeft het over muziek luisteren? Daarvoor heb ik een fatsoenlijke stereo versterker staan :)
En nee..dat bonkende vind ik niet relext. Ik wil kwaliteit en toch een compact systeem om eens in de zoveel tijd een filmpie te kijken. Als ik gebonk had gewild dan had ik wel een sjonnie basskist eraan gehangen ;)
Kijk, dat maakt het verhaal meteen heel anders ;). Met films vindt ik een goede surround set zoals de infinity oreus ook veel lekkerder film kijken dan grotere speakers zoals de cresta's (niet dat de cresta's zo groot zijn ;)). Het klinkt niet ''open'' genoeg met grotere speakers vind ik. Het geluid hoeft niet waanzinnig veel detail te hebben voor een film, als het maar een open geluid heeft waarbij het geluid ook lekker scherp blijft met shoot-outs en dergelijke. Grotere zuil speakers klinken nooit zo lekker fel als mini speakertjes.

Ik vind het trouwens niet zo'n bonk ding als de auto subwoofers. Die heb ik ook gehoord bij de mediamarkt en dan hebben we het nog niet eens over logitech gehad :X.

Voor muziek blijf ik toch bij grotere speakers >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutrageOnline
Ow en om maar iets te zeggen over de speakerset (.... GEWELDIG!!! Ben erg tevreden over de kwailiteit, hoge tonen, lage tonen erg zuiver. De buren zijn waarschijnlijk alleen iets minder enthousiast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik stond eigenlijk op het punt om een Logitech z2300 te kopen, toen mijn oog viel op dit topic :)
Is er iemand die voor dezelfde keuze heeft gestaan en mij wellicht kort kan zeggen waarom hij het een of het ander heeft gekozen? Ik gebruik het vooral om muziek te luisteren, heel af en toe een spelletje.

Grootste nadeel aan de Teufel is voor mij dat ik de Logitech wel in levende lijve heb kunnen horen, en de Teufel niet ;) Ik heb het dus over de Teufel Concept c: 2.1 maar dat hadden jullie wel begrepen inmiddels.
Ik weet niet of het wat uitmaakt nog, maar ik wil ze aansluiten op mijn Asus a6t laptop en ik heb dus niet een prachtig dure X Fi geluidskaart ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik heb nog een Z-5500 gehad en ben dan overgestapt op een Teufel Concept E Magnum (dus eigenlijk de 5.1-varianten van wat jij wilt). Nog geen moment spijt van gehad. Teufel is goedkoper (geen idee of dat bij de Z-2300 vs Concept C ook zo is) omdat ik al die digitale ingangen toch niet direct nodig had en bovendien klinken ze net dat ietsje beter (bass beheerster en middentonen klinken beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik heb net dit topic ontdekt en ik voel me wel gecharmeerd door deze speakers. Vooral de Concept G 51.1° en Concept E Digital (5.1) kunnen mij wel bekoren. Echter, mijn Duits is te oppervlakkig om mij een goed beeld te kunnen scheppen van wat die boxen nu aankunnen tegenover pakweg een Z-5500...

Hoeveel power heeft die? Ik las iets van 450 Watt? (Concept E)

Wat krijg je daar zoal bij als je zo'n set koopt? Moet je een versterker bijkopen?

En bovenal, is het de moeite om hem te laten overkomen uit Duitsland?

Iemand die waar er een niet duitse review staat van de Concept G ? Heb zelf al gezocht, maar zonder veel succes

[ Voor 9% gewijzigd door Addiction op 29-01-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Addiction schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:39:
Ik heb net dit topic ontdekt en ik voel me wel gecharmeerd door deze speakers. Vooral de Concept G 51.1° en Concept E Digital (5.1) kunnen mij wel bekoren. Echter, mijn Duits is te oppervlakkig om mij een goed beeld te kunnen scheppen van wat die boxen nu aankunnen tegenover pakweg een Z-5500...

Hoeveel power heeft die? Ik las iets van 450 Watt? (Concept E)

Wat krijg je daar zoal bij als je zo'n set koopt? Moet je een versterker bijkopen?

En bovenal, is het de moeite om hem te laten overkomen uit Duitsland?

Iemand die waar er een niet duitse review staat van de Concept G ? Heb zelf al gezocht, maar zonder veel succes
Gelukkig is dit topic niet in het duits en is er al regelmatig gesproken over Z5500 vs Teufel Concept E.
Je kan ook altijd bablefisch of google translate gebruiken om de pagina's enigszins te vertalen in het engels.

Teufel zet zelf ook altijd de reviews op zijn pagina. Dus als die er bij de concept G niet bij staan dan zullen ze er nog niet zijn.

Je hebt trouwens geen versterker nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
Wat ik me nog afvraag, zijn de handleiding, afstandbediening dan ook in het Duits?

En als ik het goed begrijp geeft de Concept E wel heel erg veel bang for bucks...Een decorder van 130 eur lost zit gewoon inbegrepen bij de Concept E Magnum! Is er geen adertje onder het gras? 269 euro lijkt me dan wel erg weinig?

Ik heb alleen niet zo heel erg veel verstand van sound, maar dit setje heeft meer power dan een Z-5500 van Logitech?

[ Voor 21% gewijzigd door Addiction op 30-01-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Addiction schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:00:
Wat ik me nog afvraag, zijn de handleiding, afstandbediening dan ook in het Duits?

En als ik het goed begrijp geeft de Concept E wel heel erg veel bang for bucks...Een decorder van 130 eur lost zit gewoon inbegrepen bij de Concept E Magnum! Is er geen adertje onder het gras? 269 euro lijkt me dan wel erg weinig?

Ik heb alleen niet zo heel erg veel verstand van sound, maar dit setje heeft meer power dan een Z-5500 van Logitech?
Ik zit er zelf ook heel erg aan te denken deze te bestellen, mijn 5500 heeft helaas na een tijdje ploppen het nu begeven. Had mijzelf net overtuigd dat ik het er wel voor over had maar jezus, 55 euro verzendkosten. Maar hopen dat ik iemand kan vinden in duitsland die me even wil helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pheace op 31-01-2008 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Addiction schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:00:

Nee geen addertjes onder het gras. Alleen hoge verzendkosten, maar als je ziet hoe groot het allemaal is, dan snap je ook wel waarom het 55 euro aan verzendkosten is.

De afstandsbediening is niet in het Duits. En handleiding heb je eigenlijk niet nodig, want het spreekt allemaal voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Terwijl hetzelfde pakket voor duitsland 13.50 euro euro is en even over de grens 55. Dan hebben we toch een pittige pakketpost kosten hier in nederland :S

Maar goed, daar zal vast al genoeg over gezegd zijn.

Het setje zelf ziet er hemels uit en naar de reacties en wat ik gelezen heb is het het ook echt wel waard dus dat wordt slikken dan maar ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
Idd, maar ik wacht nog even af tot de website ook in het Engels te lezen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Addiction schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:07:
Idd, maar ik wacht nog even af tot de website ook in het Engels te lezen zal zijn.
Kan je nog lang wachten denk ik, want dat het in het engels komt staat er al ruim een maand als het niet al langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
Mmmh, mijn Duits is te beperkt om bv een product bij hun op de site te gaan bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Ik heb even een eenvoudige vraag voor jullie, ik heb een hoop goeds gehoord nu over Teufel maar ik heb weinig verstand van speakers enzo. Het zit zo: Ik heb een asus a6t, en ik moet een 5.1 set aansluiten met een s/pdif kabeltje want anders kan ik alleen een stereo uitgang gebruiken.

Stel ik bestel de teufel 5.1 set a 159 euro, kan ik daar gewoon die s/pdif kabel instoppen of heb ik dan die decoder van 129 euro nodig? Waar heb ik die uberhaupt voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
bear87 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:51:
Ik heb even een eenvoudige vraag voor jullie, ik heb een hoop goeds gehoord nu over Teufel maar ik heb weinig verstand van speakers enzo. Het zit zo: Ik heb een asus a6t, en ik moet een 5.1 set aansluiten met een s/pdif kabeltje want anders kan ik alleen een stereo uitgang gebruiken.

Stel ik bestel de teufel 5.1 set a 159 euro, kan ik daar gewoon die s/pdif kabel instoppen of heb ik dan die decoder van 129 euro nodig? Waar heb ik die uberhaupt voor nodig?
Daar heb je dan de decoder voor nodig.
Decoder is dus oa voor het aansluiten van SPDIF. Verder kan je er nog meer aparatuur op aansluiten dan alleen je comp, maar bijv ook cd speler, mengpaneel, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
bear87 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:51:

Die decoder heb jij nodig :)
De teufel 5.1 heeft enkel analoge ingangen, die decoder is een 'tussenstation' dat jouw digitaal (s/pdif) signaal omzet naar een 5.1-signaal dat de teufel speakers verstaan.

edit:

Net te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Beiden bedankt voor jullie antwoord :)

Dan zal ik toch een z-2300 moeten kopen of een teufel set moeten kopen en hem als 2.1 set gebruiken. Dan later eventueel die decoder erbij kopen :) Of een teufel 2.1 set halen dat kan ook natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Nog een kleine vraag.

Ik kan nog net lezen dat de garantie 12 jaar(ook in deze thread gevonden) is voor de speaker set maar valt de Encoder daar ook onder of is dat .. "zwei Jahre auf Endstufen und Elektronik" en dus maar 2 jaar? Elektronik lijkt wel heel toepasselijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
http://www.hardware.info/...Concept_E_Magnum_review/1

Misschien heeft iemand hier iets aan.. :)
Ben zelf nu ook aan het kijken voor Teufel speakers. Maar dan niet voor mezelf. Ik weet nou nog steeds niet of het zo slim is om van mijn Harman/Kardon HK395 (2.1) speakerset af te stappen. Ik luister alleen maar muziek, en kijk af en toe een film.

[ Voor 63% gewijzigd door S_Chief op 10-02-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calculon
  • Niet online
He, wat vreemd. DTS interactive werkt nu opeens wel. * Calculon happy :-)

Ik gebruik nu een ACL888 (onboard realtek hd audio) die ik optisch op de set aansluit. Heeft een Club3D agrippa (of een andere kaart) dan nog wel meer te bieden, buiten eventueel een lagere cpu load?

[ Voor 4% gewijzigd door Calculon op 09-02-2008 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Nog een vraagje, misschien weet iemand hier er meer over.

Ik heb dus contact gehad met een vriend in Duitsland die de set wel gewoon een keer mee wil nemen. (Zijn vriendin woont op mijn etage) dus dat scheelt fijn 40 euro verzendkosten hoewel ik hem uiteraard wel zal belonen met wat alcohol ;)

Nu begon hij alleen te praten over het feit dat hij zijn eigen setje voordelig van Ebay ... had gehaald maar dat dat dus wel hetzelfde is als bij het bedrijf zelf kopen. Blijkbaar is Ebay in duitsland zo groot dat zelfs shops via Ebay verkopen?

Ik heb de Ebayverkoper bekeken en het lijkt inderdaad precies hetzelfde als bij de website te zijn, powerseller etc, garanties enz allemaal hetzelfde, Teufel Ghmb.

Ik post de links hier maar niet want dat mag niet denk ik.

Weet iemand hier toevallig meer van af? Ik vindt het persoonlijk zeer vreemd klinken dat een bedrijf als teufel zijn sets ook als auctions zou plaatsen maar het lijkt allemaal wel heel erg hetzelfde.
Ik alleen op de officiele site echt *niks* vinden over Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Pheace schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:25:
Nog een vraagje, misschien weet iemand hier er meer over.

Ik heb dus contact gehad met een vriend in Duitsland die de set wel gewoon een keer mee wil nemen. (Zijn vriendin woont op mijn etage) dus dat scheelt fijn 40 euro verzendkosten hoewel ik hem uiteraard wel zal belonen met wat alcohol ;)

Nu begon hij alleen te praten over het feit dat hij zijn eigen setje voordelig van Ebay ... had gehaald maar dat dat dus wel hetzelfde is als bij het bedrijf zelf kopen. Blijkbaar is Ebay in duitsland zo groot dat zelfs shops via Ebay verkopen?

Ik heb de Ebayverkoper bekeken en het lijkt inderdaad precies hetzelfde als bij de website te zijn, powerseller etc, garanties enz allemaal hetzelfde, Teufel Ghmb.

Ik post de links hier maar niet want dat mag niet denk ik.

Weet iemand hier toevallig meer van af? Ik vindt het persoonlijk zeer vreemd klinken dat een bedrijf als teufel zijn sets ook als auctions zou plaatsen maar het lijkt allemaal wel heel erg hetzelfde.
Ik alleen op de officiele site echt *niks* vinden over Ebay.
Als ik dezelfde site heb gezien als jij dan zal het gewoon een ebay site van teufel zelf zijn denk ik. Zal vast wel in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05 13:16
http://search.express.ebay.de/merchant/lautsprecher_teufel

Het is wel vreemd dat de Concept E Magnum Power Edition er € 10 duurder is dan op de site van Teufel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246938

Icingdeath schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:28:
[...]

wat verwacht je anders van goedkope speaker setjes :)?
gravity 2.1 xxl

super geluid.. en hout, en niet te duur.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 246938 op 12-02-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83128

Hallo allen

Ook ik ga binnenkort zeker voor teufel en heb een aantal vraagjes

Als ik voor de Concept E Magnum Digital ga, heb ik het dan goed dat de route zo loopt:

[X-Fi] =optical wire/SPDIF= [decoderstation 3] =gewone kabel= [subwoofer] =5 kabels= [satelieten]?

Ook heb ik een vraagje of iemand ervaringen heeft met de Motive en System series. Zijn deze nog steeds qua prijs/kwaliteit goed of is teufel vooral in de lagere prijsklassen goed met de Concept E?

Dank je

edit: ik zie trouwens op dit plaatje http://www.teufel.de/imag...ion-3-back-detail-big.jpg alleen een optical 2 aansluiting, geen optical 1? Ah vooraan zie ik

edit 2: wat is de beste geluidskaart die bij het boven omschreven route past? Ik zie dat de Auzentech X-Fi Prelude Dolby digital en DTS codeerd.Is dit waar ik naar moet gaan kijken?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 83128 op 12-02-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 83128 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:32:
Hallo allen

Ook ik ga binnenkort zeker voor teufel en heb een aantal vraagjes

Als ik voor de Concept E Magnum Digital ga, heb ik het dan goed dat de route zo loopt:

[X-Fi] =optical wire/SPDIF= [decoderstation 3] =gewone kabel= [subwoofer] =5 kabels= [satelieten]?

Ook heb ik een vraagje of iemand ervaringen heeft met de Motive en System series. Zijn deze nog steeds qua prijs/kwaliteit goed of is teufel vooral in de lagere prijsklassen goed met de Concept E?

Dank je

edit: ik zie trouwens op dit plaatje http://www.teufel.de/imag...ion-3-back-detail-big.jpg alleen een optical 2 aansluiting, geen optical 1? Ah vooraan zie ik

edit 2: wat is de beste geluidskaart die bij het boven omschreven route past? Ik zie dat de Auzentech X-Fi Prelude Dolby digital en DTS codeerd.Is dit waar ik naar moet gaan kijken?
Heb zelf de Auzentech, en het is waar wat je zegt. Echt een geweldige kaart, maar goed dat was al reeds bekend.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.