• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:36
Een goede geluidskaart is sowiezo nutteloos als je het optisch doet; elke met zo'n aansluiting is in principe gelijk aan een andere m.u.v. de kaarten die digitaal kunnen encoderen (om bijv. nog EAX te kunnen horen).

^ Wat hij zegt.

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:09
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:52:
maar als je bijv. al een goede geluidskaart hebt (x-fi), dan is een decoderstation toch dubbelop
Als je de set alleen maar voor de pc wilt gebruiken?
Is dit die extra prijs waard dan?
Of het de extra prijs waard is moet jij bepalen. Ik vind van wel.
:) Ik heb het liefst 1 kabel die naar mijn laptop loopt.
:) Ook de afstandbediening vind ik erg makkelijk.
:) Fine Tune van de speakers gaat erg makkelijk, makkelijker dan op de speakerset zelf
:) Je kunt simpel meerdere apparaten op de speakerset aansluiten, bvb MP3 speler
:) Geluid van je TV kan omgezet worden naar Dolby Pro Logic
Z-Dragon schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:07:
Een goede geluidskaart is sowiezo nutteloos als je het optisch doet; elke met zo'n aansluiting is in principe gelijk aan een andere m.u.v. de kaarten die digitaal kunnen encoderen (om bijv. nog EAX te kunnen horen).
Mee eens. Alleen zal een "losse" geluidskaart de computer beter laten presteren omdat de processor niet meer hoeft te rekenen voor het geluid, bij een onboard zal de processor wel aan het werk moeten.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
SinergyX schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:24:
[...]

Een klein vraagje over de Decoderstation. Ik gebruik nu (ws tijdelijk) mijn onboard geluidskaart, welke enkel 3x jackplug uitgangen heeft, maar zag nu dat de Concept E ook gewoon de 3x ingang heeft. Moet ik dan alsnog de Decoderstation erbij nemen? Of is dit meer als ik (uiteindelijk) weer een degelijke kaart erbij koop (X-fi of mischien toch weer Audigy NX2)?

Wat mij verder opviel op de site van Teufel, is de Concept E de enige set die ook 5.1 ingang heeft? Een Concept P of S ziet er erg :9~ uit en wordt ook gepraat over 5.1, maar bij details zie je puur een enkele stereo ingang op de sub/reciever zitten. Of zijn die enkel 5.1 aan te sturen vanuit de PC met de Decoder station? (moet ik alsnog een geluidskaart kopen met optisch uitgang).

kleine disclaimer, mijn duits is bijzonder slecht en hun engelse website werkt nog niet.
Koop een leuke geluidskaart er bij heb je 10x meer aan :).Ik zou zelf Audigy 2ZS of X-Fi (als je geld over hebt ;) ) nemen. Dolby Prologic stelt niet veel voor, het is software prologic en geen echte zoals het idee was om 4 kanalen geluid over stereo door middel van een matrix te sturen.
Ik zou zelf voor de Teufel Concept E Magnum (^2) gaan, specs goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Deel 1 is aangeschaft, X-Fi ExtremeMusic. Maar hier zit dus geen optische uitgang op :/ Digitale uitgang begrijp ik zo is maar 2.1. Dan maar weer lekker anoloog, scheelt mij weer wat geld op die Decoder :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
SinergyX schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 00:25:
Deel 1 is aangeschaft, X-Fi ExtremeMusic. Maar hier zit dus geen optische uitgang op :/ Digitale uitgang begrijp ik zo is maar 2.1. Dan maar weer lekker anoloog, scheelt mij weer wat geld op die Decoder :P
Als je hem binnen hebt, vergeet niet de THX-console te installeren en daar bass-redirection in te schakelen, anders klinkt het voor geen meter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

THX console, is dat dat complete ding waar je alles in kan stellen? Ik heb die optie inderdaad, waar je ook 15% boost ofzo kan geven (en dan een 100 t/m 240hz-dacht ik- slider).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 08:28
SinergyX schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:21:
THX console, is dat dat complete ding waar je alles in kan stellen? Ik heb die optie inderdaad, waar je ook 15% boost ofzo kan geven (en dan een 100 t/m 240hz-dacht ik- slider).
Yupz, dat is em.
Zie opmerkingen hierboven ivm instellen crossover in THX-console en op subwoofer. Heb de crossover draaiknop op m'n sub op 240 Hz gezet en de die van de THX-console op een 140-tal Hz als ik me niet vergis. Zo wordt het volledige frequentie-bereik gedekt (als je de draaiknop op de sub op een lagere waarde zet dan die in de THX-console gaan er frequenties verloren).

Experience the mountains!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik vind de Concept E Magnum Power Edition wel aantrekkelijk om te bestellen. Ik wil echter EN mijn pc erop aansluiten EN dvd speler / tv. Moet ik dan ook zo een decoderkastje erbij nemen? ik wil namelijk niet elke keer kabels wisselen als ik bv van tv naar pc ga of andersom.

Ik heb een soundblaster audigy 2 platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Ja, de luidsprekers hebben maar één (analoge) 5.1 ingang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Wat kan er nog meer op tegelijkertijd? Het volgende wil ik precies aansluiten:

LCD Televisie: Sony 32V2000
DVD Speler: Gewoon via component ofzo?
Xbox360: dit is geloof ik optisch
PC: kan die er ook nog op?

Als dit allemaal tegelijk op dat decoderkasje kan is het wel handig. Dan hoef ik niet elke keer kabels te verwisselen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je even op de site had gekeken:
2 x optischer Eingang
1 x coaxialer Eingang
3 x analoger Eingang
integrierter Dolby Digital/dts-Decoder
Dolby Prologic-Schaltung
4 x DSP-Modi

Moet je dus een aardig eindje komen ;)
melwasul schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:23:
Yupz, dat is em.
Zie opmerkingen hierboven ivm instellen crossover in THX-console en op subwoofer. Heb de crossover draaiknop op m'n sub op 240 Hz gezet en de die van de THX-console op een 140-tal Hz als ik me niet vergis. Zo wordt het volledige frequentie-bereik gedekt (als je de draaiknop op de sub op een lagere waarde zet dan die in de THX-console gaan er frequenties verloren).
Ik ga 99% zeker dus voor alleen de speakerset (E Magnum Power edition) omdat dus mijn geluidskaart geen optisch/digital uit heeft. (wel spif ofzo, maar begreep dat dit enkel 2.1 max is).
Supports SPDIF Out compressed ac3 signal or PCM for Stereo Digital Speaker.

Nu zag ik ook de Concept E2, in het mooi zwart. Enige verschil dat ik kon vinden (de speakers zijn beide 40/70watt), was de <weet ik niet in duits> watt.
Sinus-Ausgangsleistung 150 Watt
Musik-Ausgangsleistung 265 Watt
tegen
Sinus-Ausgangsleistung 300 Watt
Musik-Ausgangsleistung 450 Watt
Ik ben iemand van het principe 'geluid moet je niet horen, maar voelen', dan is toch de Power Edition een betere keuze qua subwoofer?

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 05-12-2006 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
SinergyX schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 01:55:
Ik ben iemand van het principe 'geluid moet je niet horen, maar voelen', dan is toch de Power Edition een betere keuze qua subwoofer?
Dan moet je voor Logitech gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
ComBax schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:24:
[...]

Jep dan kun je de plopjes voelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die set heb ik een tijdje terug gehoord, dat vind ik weer beetje over de top :P Als hem open gooi wil ik graag een goeie bass horen, maar speel ik achtergrond muziek moet niet alsnog die hele subwoofer mijn kamer laten dreunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Executor16 schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:22:
Wat kan er nog meer op tegelijkertijd? Het volgende wil ik precies aansluiten:

LCD Televisie: Sony 32V2000
DVD Speler: Gewoon via component ofzo?
Xbox360: dit is geloof ik optisch
PC: kan die er ook nog op?

Als dit allemaal tegelijk op dat decoderkasje kan is het wel handig. Dan hoef ik niet elke keer kabels te verwisselen ofzo.
- LCD Televisie kan gewoon met 2x tulp op een analoge ingang worden aangesloten.
- DVD spelers hebben meestal een coaxiale digitale uitgang, die kun je dus aansluiten op de digitale coaxiale ingang van het Decoderstation.
- Xbox 360 is inderdaad optisch.
- PC hangt er een beetje vanaf. Als je geluidskaart een optische uitgang heeft, dan kun je 'm op het Decoderstation aansluiten. Als ie alleen 5.1 analoge output heeft, dan zou je 'm rechtstreeks op de versterker moeten aansluiten, waarbij je de ingangen op de versterker deelt met het Decoderstation. Dat kan met eenvoudige mixerkabeltjes.
SinergyX schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:21:
[...]

Die set heb ik een tijdje terug gehoord, dat vind ik weer beetje over de top :P Als hem open gooi wil ik graag een goeie bass horen, maar speel ik achtergrond muziek moet niet alsnog die hele subwoofer mijn kamer laten dreunen.
Een goed afgestelde Teufel set voel je ook wel, als je een goede actiefilm o.i.d. afspeelt. Ik heb dan nog de relatief bescheiden set (Concept E2), en die levert al een knallende bas in, zeg, The Matrix of Die Hard With A Vengeance. Ook in games werkt ie uitstekend; Gears Of War met het volume opgekrikt is een ervaring op zich. Desondanks blijft de bas zeer gebalanceerd en komt ie alleen naar voren als het nodig is. Ik heb die Logitech sets ook wel eens gehoord, maar die subwoofer is irritant overheersend. Niet zo verwonderlijk aangezien ie moet compenseren voor de beperkte range van de satellieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Heeft iemand misschien een Foto van dat decodeerstation als ie op standby staat in het donker.. Lijkt me best irritant zo'n fel lampje snachts, zoals iemand dat eerder aangaf in dit topic.

En hoe zit het met het geheugen van dat ding. Als ik nu namelijk de stekker eruit trek van mijn Creative DTT3500 Digital Decoderstation dan is hij gelijk alle instellingen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
SinergyX schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 01:55:
Als je even op de site had gekeken:
2 x optischer Eingang
1 x coaxialer Eingang
3 x analoger Eingang
integrierter Dolby Digital/dts-Decoder
Dolby Prologic-Schaltung
4 x DSP-Modi

Moet je dus een aardig eindje komen ;)

[...]

Ik ga 99% zeker dus voor alleen de speakerset (E Magnum Power edition) omdat dus mijn geluidskaart geen optisch/digital uit heeft. (wel spif ofzo, maar begreep dat dit enkel 2.1 max is).
Supports SPDIF Out compressed ac3 signal or PCM for Stereo Digital Speaker.

Nu zag ik ook de Concept E2, in het mooi zwart. Enige verschil dat ik kon vinden (de speakers zijn beide 40/70watt), was de <weet ik niet in duits> watt.
Sinus-Ausgangsleistung 150 Watt
Musik-Ausgangsleistung 265 Watt
tegen
Sinus-Ausgangsleistung 300 Watt
Musik-Ausgangsleistung 450 Watt
Zoals je zegt als je de bas wilt voelen neem dan de Power Edition. Die sub is gewoon masterlijk :D geniet er elke dag weer van als ik alleen thuis ben.

[quote website teufel]
Subwoofer CEM 500 SW

Seine hohe Ausgangsleistung und das langhubige 250 mm-Tieftonchassis lassen diesen Woofer noch kraftvoller und voluminöser aufspielen als den kleineren Kollegen des Concept E - von sonstigen üblichen PC-Subwoofern ganz zu schweigen!
[/quote website teufel]
Zijn hoog uitgangsvermogen en zijn langwerpige 250mm lage tonen behuizing laten de Woofer nog krachter en volumieuzer klinken dan zijn kleinere college van de Concept E - om over de andere PC subwoofers maar te zwijgen _/-\o_
ComBax schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:24:
[...]

Kom maar op met zo'n logitech setje ;) 300 watt sinusvermogen tegen 188 van de subwoofer van logitech :'(
SinergyX schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:21:
[...]

Als je de bass open gooit reken maar dat je de Power Edtion gaat voelen. Ik kom er niet meer bij in de buurt. Geluid is glashelder en het hele huis trilt. Zelfs mijn stuurtje dat goed vastgedraaid aan het bureau zit heeft dan een dikke cm speling als je er naar kijkt.
Executor16 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:50:
Heeft iemand misschien een Foto van dat decodeerstation als ie op standby staat in het donker.. Lijkt me best irritant zo'n fel lampje snachts, zoals iemand dat eerder aangaf in dit topic.

En hoe zit het met het geheugen van dat ding. Als ik nu namelijk de stekker eruit trek van mijn Creative DTT3500 Digital Decoderstation dan is hij gelijk alle instellingen kwijt.
Komt er aan, upload hem morgen wel even als ik de stroom er ook even heb afgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
ik wil voor kerst een geluidsset voor m'n vriendin kopen en ik twijfel tussen de logitech z-10 en de teufel C of E. ze luistert er alleen muziek mee en geen films en games. welke kan ik dan het beste kiezen? de teufel lijkt mij beter maar meer voor films en games dan voor muziek...

[ Voor 15% gewijzigd door McBBvB op 08-12-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:08
koop geen set voor alleen muziek, maar twee gewone luidsprekers. Deze zijn in alle soorten en maten te verkrijgen. Het klinkt allemaal veel minder vermoeiend. Als het klein moet zijn, zoek dan op boekenkastluidsprekers. En mocht je toch voor een 5.1 set gaan, dan gaat mijn voorkeur uit naar Teufel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBBvB schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:01:
ik wil voor kerst een geluidsset voor m'n vriendin kopen en ik twijfel tussen de logitech z-10 en de teufel C of E. ze luistert er alleen muziek mee en geen films en games. welke kan ik dan het beste kiezen? de teufel lijkt mij beter maar meer voor films en games dan voor muziek...
zoals 107 mb al zegt kun je voor muziek alleen beter voor een 2.0 set gaan dan er nog eens een aparte subwoofer bij te zetten.
De creative T20 wordt aangeduid als 2.1, maar er zit geen sub bij, die zit namelijk al erin.
Die logitech z-10 is ook wel ok maar kijk ook eens naar die creative aangezien die iets goedkoper is en uitstekend geluid levert.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Laatst online: 24-02-2020
oke thx beiden. qua geld maakt mij de z-10 en de t20 niet zoveel uit. vind wel de z-10 mooier maar het gaat om geluid. het is zo dat de t20 beter geluid produceert?

[ Voor 79% gewijzigd door McBBvB op 08-12-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten om voor de teufel magnum te gaan, maar nu kom ik opeens weer die US Blaster USB 4022 tegen. Het enige verschil dat ik kan ontdekken is dat deze een mooiere afstandsbediening heeft en je er 2 stands bij krijgt die ik zeer goed kan gebruiken.
Het gaat om deze om precies te zijn: http://www.usblaster.com/...20Cinema%205.1/USB%204022

Nou zie ik deze bij enkele nederlandse winkels staan. Als ik zeker weet dat het geluid en prestaties hetzelfde zijn dan ga ik toch voor deze. Zou het precies dezelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
US Blaster zijn gewoon relabeld Teufels, de afstandsbediening op die foto klopt niet, is gewoon dezelfde als bij de Teufels (heb dat hier ergens gelezen).
De stands heb je er idd bij, maar ik dacht dat de Teufel met extra stands even duur was als de US Blaster (waar je ze standaard bij krijgt).

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Ik zit eraan te denken om maar de Concept E + Decoderstation 3 aan te schaffen. Ik wil graag zwarte speakers namelijk, dus dan valt de Magnum versie af. De E^2 is ook zwart, alleen ik zie niet zo snel enorme verschillen tussen beide sets... alleen dat de E^2 duurder is ;)

Ik heb op mijn P5B-Deluxe wel onboard geluid zitten, maar zat erover te denken om er een Audigy 4 bij te kopen, zou dat een goede keuze zijn?

Een andere mogelijkheid is misschien om toch de Magnum E te kopen (toch wel erg leuke specs) maar dan geen decoderstation 3 erbij... Wat zou er beter klinken?

Audigy 4 -> Decoderstation -> Concept E
Audigy 4 -> Concept E Magnum

Want als je bijvoorbeeld een serie download met AC3.5.1 geluid is dat toch niet gedecodeerd? En PowerDVD heeft een ingebouwde decoder toch?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57
McFlipp schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:57:
Ik zit eraan te denken om maar de Concept E + Decoderstation 3 aan te schaffen. Ik wil graag zwarte speakers namelijk, dus dan valt de Magnum versie af. De E^2 is ook zwart, alleen ik zie niet zo snel enorme verschillen tussen beide sets... alleen dat de E^2 duurder is ;)

Ik heb op mijn P5B-Deluxe wel onboard geluid zitten, maar zat erover te denken om er een Audigy 4 bij te kopen, zou dat een goede keuze zijn?

Een andere mogelijkheid is misschien om toch de Magnum E te kopen (toch wel erg leuke specs) maar dan geen decoderstation 3 erbij... Wat zou er beter klinken?

Audigy 4 -> Decoderstation -> Concept E
Audigy 4 -> Concept E Magnum

Want als je bijvoorbeeld een serie download met AC3.5.1 geluid is dat toch niet gedecodeerd? En PowerDVD heeft een ingebouwde decoder toch?
audigy 4 is prime keus hoor! niks op aan te merken!

• McFlipp

McFlipp

24...

Wel jammer dat ie geen SPDIF out heeft... Dat zit wel op mijn moederbord... Dus misschien heb ik dan eigenlijk die Audigy4 niet nodig? Heb ook al een optische kabel hier liggen en optisch geeft betere geluidskwaliteit...

[ Voor 24% gewijzigd door McFlipp op 14-12-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Niemand antwoorden op deze vraagjes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
McFlipp schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:17:
Wel jammer dat ie geen SPDIF out heeft... Dat zit wel op mijn moederbord... Dus misschien heb ik dan eigenlijk die Audigy4 niet nodig? Heb ook al een optische kabel hier liggen en optisch geeft betere geluidskwaliteit...
Als je moederbord een spdif heeft, dan kan je het decoden ook overlaten aan het decoderstation van Teufel. Of je dan een audigy4 of on-board geluid hebt, je gaat geen verschil merken (behalve misschien bij je cpu-load :P)
Analoog ga je natuurlijk wel een verschil merken tussen audigy4 en onboard, maar of audigy4 analoog aangesloten een beter resultaat geeft dan on-board via decoderstation, daar kan ik jammer genoeg niets over zeggen (heb nl. geen decoderstation, een x-fi doet het werk bij mij ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Misschien is Concept E + decoderstation aangesloten via SPDIF dan toch de beste oplossing :)

• hakkie1976
  • Laatst online: 19-11-2023
Heeft iemand de Teufel Motiv 4 You 2 (cq ooit beluisterd) ??? Op de gok iets kopen vind ik ook zo risicovol. Voor mn mediacenter in de woonkamer ben ik nog zoekende naar een vol-actieve set. Mn woonkamer is denk net iets te groot voor de Teufel Concept E Magnum Power Edition.

[ Voor 8% gewijzigd door hakkie1976 op 21-12-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
hakkie1976 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:04:
Heeft iemand de Teufel Motiv 4 You 2 (cq ooit beluisterd) ??? Op de gok iets kopen vind ik ook zo risicovol. Voor mn mediacenter in de woonkamer ben ik nog zoekende naar een vol-actieve set. Mn woonkamer is denk net iets te groot voor de Teufel Concept E Magnum Power Edition.
Hoe groot is je woonkamer als ik vragen mag? Foto zou nou mooier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:39
Ik heb geen zin om hele topic door te gaan lezen, heb alleen eerste page gelezen, maar heb toch nog wat vragen.

Heeft iemand de Teufel Concept E Magnum Satellit boxen thuis samen met een X-fi XtremeMusic geluidskaart. Kan je mij dan het volgende vertellen:

1) Ik wil namelijk weten of die boxen "knallen" maken met het opstarten en aflsuiten van de computer. Heb daar nu namelijk last van met andere speakers en geluidskaart.

2) Nog een vraag hebben de boxen last van ruis? Als het geluid van de computer uit staat dan je dan ruis hoort uit de boxen. Daar heb ik nu last van met mijn Ozaki boxen.

3) Kunnen gebruikers van deze boxen mij vertellen wat de prestaties zijn? Komt er veel geluid en hard geluid uit? Gaat mij vooral om de diepe bassen met films en mp3.

4) Heeft iemand nog wat scherpere / grotere foto's? Gaat mij vooral om de voorkant van de sub is niet echt duidelijk te zien op de site van Teufel wat die dingen nou zijn op de voorkant.
Zelf al gevonden: http://www.moddingscene.de/teufel/test024.jpg

Dat ik zoveel vragen stel is dat ik erg veel problemen heb gehad met voorgaande boxen (opgeblazen sub/ruis/enz). Daar heb ik geen zin meer in, laatste setje heeft mij 125E gekost terwijl het gewoon ruk is.

[ Voor 21% gewijzigd door Scoop_Scoop op 26-12-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Scoop_Scoop schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:32:
Ik heb geen zin om hele topic door te gaan lezen, heb alleen eerste page gelezen, maar heb toch nog wat vragen.

Heeft iemand de Teufel Concept E Magnum Satellit boxen thuis samen met een X-fi XtremeMusic geluidskaart. Kan je mij dan het volgende vertellen:

1) Ik wil namelijk weten of die boxen "knallen" maken met het opstarten en aflsuiten van de computer. Heb daar nu namelijk last van met andere speakers en geluidskaart.

2) Nog een vraag hebben de boxen last van ruis? Als het geluid van de computer uit staat dan je dan ruis hoort uit de boxen. Daar heb ik nu last van met mijn Ozaki boxen.

3) Kunnen gebruikers van deze boxen mij vertellen wat de prestaties zijn? Komt er veel geluid en hard geluid uit? Gaat mij vooral om de diepe bassen met films en mp3.

4) Heeft iemand nog wat scherpere / grotere foto's? Gaat mij vooral om de voorkant van de sub is niet echt duidelijk te zien op de site van Teufel wat die dingen nou zijn op de voorkant.

Dat ik zoveel vragen stel is dat ik erg veel problemen heb gehad met voorgaande boxen (opgeblazen sub/ruis/enz). Daar heb ik geen zin meer in, laatste setje heeft mij 125E gekost terwijl het gewoon ruk is.
Zal ik hier dan nog maar eens reageren. :P

1. Zullen niet knallen zoals sommige Logitechs ;) .
2. Ruis komt van fatsoenlijke speakers nooit af(en dat zijn dit), als er ruis is zal het liggen aan je stroomvoorziening of je geluidsbron.
3. Geen ervaring mee, weet alleen dat ze goed klinken en degelijk zijn. Maar antwoorden op deze vraag staan vaak genoeg in dit topic, misschien dan toch maar eens doorlezen wat pagina's .
4. Op de site van Teufel staat het volgende in de handleiding:

Einstellungen mit der Fernbedienung
Am Subwoofer des Concept E Magnum ist es
möglich, alle Pegeleinstellungen komfortabel per
Fernbedienung vorzunehmen. Das Anzeigefeld
für die Einstellungen befindet sich an der Front
des Subwoofers.

Wenn sich das System im Standby-Modus befindet,
leuchtet die LED unter dem Schriftzug »POWER
« rot; ist der Subwoofer in Betrieb, leuchtet
sie grün. In diesem Fall leuchtet gleichzeitig die
LED unter dem Schriftzug »MAIN« rot auf. Das
System ist jetzt betriebsbereit.
Die Pegeleinstellung kann per Fernbedienung
oder direkt am Subwoofer vorgenommen werden.
Ausnahme: Die Taste »MUTE« befindet sich nur
auf der Fernbedienung. Das einmalige Drücken
der Taste schaltet das ganze System sofort
stumm, ein weiterer Druck auf die Taste schaltet
das System in den vorherigen Betriebszustand
zurück. Wenn das System stumm geschaltet
wurde, leuchtet die LED unter dem Schriftzug
»MUTE« auf der Front des Subwoofers dauerhaft
rot auf.

Die Taste »CH-SEL« (Channel Selection) schaltet
nacheinander fortlaufend die fünf möglichen
Regelbereiche des Subwoofers durch.
Mit den Tasten + und – stellen Sie nun den
jeweils gewünschten Pegel ein. Hierbei ist darauf
zu achten, dass alle Lautsprecher am Hörplatz
den gleichen Pegel erzeugen. Um das zu erreichen,
nutzen Sie vorzugsweise ein Pegelmessgerät
und den im DVD-Player / AV-Receiver eingebauten
Rausch-/ Signalgenerator.
Die eingestellten Pegel werden ohne ein weiteres
Zutun vom Subwoofer gespeichert.

Anzeige am Subwoofer-Display
MAIN ‡ Gesamtlautstärke
FRONT ‡ Lautstärke der Frontlautsprecher, links und rechts
SURR ‡ Lautstärke der Surroundlautsprecher links und rechts
CEN ‡ Lautstärke des Centerlautsprechers
SUB ‡ Lautstärke des Subwoofers
Die rote LED markiert hierbei zu jeder Zeit den
gewählten Regelbereich.

[ Voor 25% gewijzigd door heracles op 26-12-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:39
bedankt voor je reactie heracles, ze zijn besteld :)

Zag dat je 80 dagen niet goed geld terug garantie had, dus met die knallen moet het wel goed komen.

[ Voor 50% gewijzigd door Scoop_Scoop op 26-12-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Scoop_Scoop schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:32:

Zelf al gevonden: http://www.moddingscene.de/teufel/test024.jpg

Mijn ervaringen met de Concept E Magnum + X-fi XtremeMusic ;)
1) Bij het opstarten en afsluiten van je pc knallen de speakers niet (je hoort het wel, maar zeer stil). Voordeel van de speakers is dat ze automatisch uitschakelen na x tijd geen activiteit, nadeel van dit systeem is dat ze bij het uitschakelen van je pc opnieuw inschakelen (omdat er blijkbaar toch nog iets van signaal wordt doorgestuurd bij het uitschakelen van je pc)

2) Nee, geen ruis te bespeuren (tenzij misschien als je kamer heeeeeel stil is en je heeeeeel goed luistert). Ik moet wel zeggen dat de speakers hier een periode van iets luidere ruis gehad hebben, maar deze is ondertussen weer lang gepasseerd. Misschien lag dit aan het inspelen, want was in het begin toen ik de speakers een week of 2 had, maar ondertussen (een maand of 3 in gebruik) totaal geen last meer van.

3) Geluid is super, bassen zijn minder knallend dan vb Logitech, maar je kan de bass altijd wat luider zetten natuurlijk ;) Minder knallend wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet zijn, eens je x-fi software goed is ingesteld (vinkje in thx-console, zie mijn eerder post), hoor je ze zeker, maar niet zo overheersend als vb Logitech z5500.

4) Foto's, zie mijn eerdere post. Als die niet duidelijk genoeg zijn, let it know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakkie1976
  • Laatst online: 19-11-2023
Appie Heijn schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:11:
[...]Hoe groot is je woonkamer als ik vragen mag? Foto zou nou mooier zijn.
Mn woonkamer is niet extreem groot, maar toch nog bijna 4x6m. En de Teufel Motiv 4 You 2 lijkt mij iets meer volume en diepgang hebben............vandaar dat ik waarschijnlijk voor deze Teufels ga (daarnaast heb ik liever zwarte speakers).

[ Voor 15% gewijzigd door hakkie1976 op 27-12-2006 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers
Ik weet niet of hij al eerder is gepost, maar dit is een filmpje van de concept magnum E, tenminste van de woofer.
http://www.realmofexcursion.com/brands/teufel.htm

Op download drukken en dan opent het filmpje in je wmp.
Ik vraag me af of een logitech z5500 hierbij in de buurt komt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Z5500 zal dat ook wel kunnen, qua bass moet de Z5500 nu niet bepaald onderdoen van de teufel. Alleen is hij bij de Z5500 veel minder gecontroleerd en te overheersend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComBax schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:49:
Z5500 zal dat ook wel kunnen, qua bass moet de Z5500 nu niet bepaald onderdoen van de teufel. Alleen is hij bij de Z5500 veel minder gecontroleerd en te overheersend ;)
Hier een filmpje van de z5500 omdat hij hier toch vaak word genoemd als alternatief van de teufel E magnum.
sub Z5500

• Appie Heijn
hakkie1976 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 09:11:
[...]
Mn woonkamer is niet extreem groot, maar toch nog bijna 4x6m. En de Teufel Motiv 4 You 2 lijkt mij iets meer volume en diepgang hebben............vandaar dat ik waarschijnlijk voor deze Teufels ga (daarnaast heb ik liever zwarte speakers).
Ik denk dat de magnum zeker wel voldoet voor deze ruimte. Echter ja het design is niet zo mooi als de Motiv. Ik ga volgende week naar Duitsland. Ga denk ik even langs teufel :) even de verschillen beluisteren 8)

• ComBax
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:39:
[...]

Hier een filmpje van de z5500 omdat hij hier toch vaak word genoemd als alternatief van de teufel E magnum.
sub Z5500
Zoals ik dus zij, qua bass moet de z5500 niet onderdoen, qua gelduiskwaliteit in het algemeen daarentegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Laatst online: 09-09 16:47
Ik lees hier voornamelijk posts over welke set nou de meeste herrie kan maken, een set van Teufel vs een set van Logitech. Herrie en bass interesseert mij vrij weinig, ik ben vooral op zoek naar speakers die zeer goed zijn voor muziek en ook goed zijn in hogere tonen. Ik ben enorme fan van progressive rock, waarin nogal wat gitaren en keyboards met solo's in hoge tonen voorkomen (Dream Theater ed.). Er zit uiteraard ook een goede bassline in, maar deze hoeft niet te knallen, maar moet gewoon zachtjes aanwezig zijn. Ook volume (en dus vermogen) is niet zo enorm belangrijk, aangezien ik nog thuis bij mijn ouders woon, en dus de muziek toch niet vol open kan gooien.

Ik heb al een post van iemand anders gezien die vroeg naar de muziek-eigenschappen van deze sets, hem werd een 2.0 / 2.1 set aangeraden. Ik vind het echter enorm fijn om muziek van alle kanten te horen komen, en dus niet alleen van voren. Als ik alleen mijn frontspeakers gebruik (of alleen de speakers van de radio achter mij), vind ik dat een nogal leeg geluid. Ook zou ik graag een 5.1 set hebben voor die enkele keer dat ik een Dolby Surround game speel (speel vooral World of Warcraft zonder geluid aan, zodat ik constant naar Winamp kan luisteren) of een film kijk.

Vandaar dus mijn vraag:
Heeft iemand hier ervaring met het frequentiebereik van de Teufel en Logitech sets, of enkel vergelijkingen tussen subwoofers en vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Ruuddie schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:41:
Vandaar dus mijn vraag:
Heeft iemand hier ervaring met het frequentiebereik van de Teufel en Logitech sets, of enkel vergelijkingen tussen subwoofers en vermogen?
frequentiebereik => Teufel

Zoals ik ook al in mijn 'review' een paar pagina's terug aanhaal: geluidskwaliteit van de Teufel is net iets beter dan Logitech. Dat heeft, onder andere, te maken met de satellites van de teufel-setjes die ook nog eens een aparte tweater hebben, dit heeft de Logitech niet. Bovendien is de bass veel minder overheersend bij teufel waardoor, vooral muziek, beter klinkt.

Ik heb zelf enkel ervaringen met de logitech z5500 en de teufel concept E magnum en ben zeker geen audiofreak, maar ik zou zeker de teufel aanraden boven Logitech. Al is het maar voor de prijs als je geen nood hebt aan optische aansluitingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Laatst online: 09-09 16:47
Ok, bedankt. Dus volgens jou kan ik beter een Concept Starter Paket Magnum (Concept E Magnum + Decoder) nemen dan een Logitech Z-5500 / Z-5400? Dat is dat pakket van 222 euro met decoder erbij, want ik zou het liefst een digitale aansluiting hebben.

Of heb je het over de Concept G series die echt flink uitblinkt? (ja, ik zie dat je ervaring hebt met de E, maar misschien is het vooral de G-series die veel beter is)

[ Voor 3% gewijzigd door Ruuddie op 02-01-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Laat me eerst nog eens zeggen dat ik geen audio-freak ben ;)
Ik weet goeie speakers te waarderen, maar voor mij is een set zoals de concept E magnum meer dan voldoende, terwijl dit voor de echte audio-liefhebber wss een setje is waar ze mee lachen :)
Dit gezegd: ik heb geen ervaring met de concept G of de logitech z5400, maar ik zou zeker die concept starter paket magnum boven de z5500 kiezen. Om te beginnen is die starter pak goedkoper dan de z5500 en hij heeft geen last van het gekende logitech-plopjesprobleem. Dat de teufel een wat beter geluid heeft, is mooi meegenomen :)
Wat niet wil zeggen dat kiezen tussen een plopvrije z5500 en een teufel concept E magnum een eenvoudige keuze is... Vooral omdat de service van Logitech zeker in orde is, bij Teufel heb ik er (gelukkig) nog geen ervaring mee (behalve dan de bestelling, die is vlot verlopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

How es, zie ik het nu goed dat de bundel van de Concept E Magnum samen met Decoderstation 3 ineens verdwenen is? :?
Vanochtend stond deze er nog wel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:53:
How es, zie ik het nu goed dat de bundel van de Concept E Magnum samen met Decoderstation 3 ineens verdwenen is? :?
Vanochtend stond deze er nog wel :'(
Tjah, blijkbaar is de concept E Magnum bijna uitverkocht (en gaat hij uit productie ook). Als je snel mailt kan je die bundel misschien nog te pakken krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik bestel heb ik nog een aantal vraagjes over de Concept E Magnum:

- Zijn de satteliet-speakers apart in volume te bedienen?
- Welke functies heeft de afstandsbediening?
- Weet iemand of de "Upmix" functie een goed resultaat geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Heb zo een beetje het hele topic doorgelezen en ben 99% overtuigd. Het wordt een:

Concept E Magnum of Concept E Magnum PE
Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/9679/teufelconceptemagnumus6.jpg
Met dank aan de plaatjesschuur

Alhoewel mijn kamertje van 12m2 waarschijnlijk wel genoeg heeft aan 370 Watt. Ik denk dat 3x zoveel features zoals Power, Power und Power net wat teveel Powerrrr is :)

Ik zat dus eerst te kijken naar een iets in de Logitech range maar daar kom je voor leuke 5.1 setjes dus bij de Z5400 etc uit. Die zijn €220+ en dat is boven mijn budget. En goedkopere setjes en dan bedoel ik < €100 kom je toch in de merkenrange van Sweex en consorten en daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee.

Nu zit ik alleen nog met het punt dat sommige mensen in het begin slecht geluid hadden omdat ze eerst de bass omleiding aan moesten zetten. Ik heb zelf een Creative Audigy 2 ZS geluidskaart.

Kan je daarmee de eventueel benodigde omleidingen ook softwarematig instellen ?

[ Voor 63% gewijzigd door seamus21 op 06-01-2007 04:56 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eerder deze avond de Concept E Magnum PE besteld, samen met 4 'voetjes' voor de speakers. Omdat mijn Xfi geen optisch uit had, heb ik de Decoder 3 niet nodig :) 55 euro verzend ramt er dan wel weer in :/

Maargoed, nu maar wachten :D

Edit: kan iemand dit voor mij mischien vertalen? :>
In den n?chsten Tagen erhalten Sie ein PDF als offizielle Auftragsbest?tigung mit
Angaben zur voraussichtlichen Lieferzeit.
(gok dat mijn webmail geen duitste tekens kan laten zien :P)

[ Voor 34% gewijzigd door SinergyX op 06-01-2007 05:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
SinergyX schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 04:51:
Edit: kan iemand dit voor mij mischien vertalen? :>
In den n?chsten Tagen erhalten Sie ein PDF als offizielle Auftragsbest?tigung mit
Angaben zur voraussichtlichen Lieferzeit.
(gok dat mijn webmail geen duitste tekens kan laten zien :P)
Iets dat je in de komende dagen een PDF kan verwachten die dienst doet als opdracht / order bevestiging met daarbij de voorlopige levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:25:
- Zijn de satteliet-speakers apart in volume te bedienen?
Ja
- Welke functies heeft de afstandsbediening?
Mute, volume aanpassen en 'channel select', om volume van front, rear, center of bass apart te regelen
- Weet iemand of de "Upmix" functie een goed resultaat geeft?
Wat bedoel je hiermee? 2.1-geluid omzetten naar 5.1-geluid? Daar heb ik geen ervaring mee, mijn geluidskaart doet dat al ;)
Afstandsbediening heeft dus geen power-knop, omdat dat bij de teufel automatisch gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
seamus21 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 04:40:
Heb zo een beetje het hele topic doorgelezen en ben 99% overtuigd. Het wordt een:

Concept E Magnum of Concept E Magnum PE
[afbeelding]
Met dank aan de plaatjesschuur

Alhoewel mijn kamertje van 12m2 waarschijnlijk wel genoeg heeft aan 370 Watt. Ik denk dat 3x zoveel features zoals Power, Power und Power net wat teveel Powerrrr is :)
Goeie keuze, en idd, de Concept E Magnum heeft power genoeg (staat hier ook in een kamer met vergelijkbare afmetingen).
Ik zat dus eerst te kijken naar een iets in de Logitech range maar daar kom je voor leuke 5.1 setjes dus bij de Z5400 etc uit. Die zijn €220+ en dat is boven mijn budget. En goedkopere setjes en dan bedoel ik < €100 kom je toch in de merkenrange van Sweex en consorten en daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee.
Logitech :r
Sinds het plopjesprobleem zijn die qua luidsprekers serieus in mijn achting gedaald.
Nu zit ik alleen nog met het punt dat sommige mensen in het begin slecht geluid hadden omdat ze eerst de bass omleiding aan moesten zetten. Ik heb zelf een Creative Audigy 2 ZS geluidskaart.

Kan je daarmee de eventueel benodigde omleidingen ook softwarematig instellen ?
Dat zou moeten kunnen, ja. De vraag is alleen waar natuurlijk. Heb je ook zoiets als de thx-console? In die console moet namelelijk het bij de x-fi-kaarten ingesteld worden. Anders gewoon even zoeken in al je instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComBax schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 10:10:
[...]

Afstandsbediening heeft dus geen power-knop, omdat dat bij de teufel automatisch gaat :)
Ja de "Upmix" functie wordt volgens mij op deze manier omschreven: Een optie om een analoge (stereo) bron aan te sluiten op de Concept E Magnum, de Concept E Magnum maakt hier dan virtueel een dubbel-stereo bron van voor de sattelietjes en een mono geluid voor de centerspeaker en subwoofer, om zo enigzins een dolby surround idee te creeëren. Correct me if I'm wrong :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 10:29:
[...]

Ja de "Upmix" functie wordt volgens mij op deze manier omschreven: Een optie om een analoge (stereo) bron aan te sluiten op de Concept E Magnum, de Concept E Magnum maakt hier dan virtueel een dubbel-stereo bron van voor de sattelietjes en een mono geluid voor de centerspeaker en subwoofer, om zo enigzins een dolby surround idee te creeëren. Correct me if I'm wrong :+
Ik denk het wel. Heb er de handleiding even op nageslaan, en de set zorgt inderdaad voor upmix en 'virtueel surround sound' :+
Als'k het goed versta, gaat het stereo-signaal gewoon naar front en rear, en een mono-signaal uit center en sub (wat je je bij dat monosignaal moet voorstellen, weet'k ook niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
ComBax schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 10:15:
Dat zou moeten kunnen, ja. De vraag is alleen waar natuurlijk. Heb je ook zoiets als de thx-console? In die console moet namelelijk het bij de x-fi-kaarten ingesteld worden. Anders gewoon even zoeken in al je instellingen...
Door de handleiding er even bij te nemen voor de vraag van powerbrain, ook het antwoord op deze vraag gevonden :)
Bij de luidsprekerinstellingen zou je bij bass-management een vinkje met bass-omleiding (bass-redirection) moeten hebben, als je dat aanvinkt gaat alles goed :) Oh ja, de ideale waarde volgens Teufel is 120Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gaat die instelling voor base-redirection ook op als je de Decoder 3 niet gebruikt? Mijne gaat namelijk rechtstreeks via de 3x2 tulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
^^

Ja! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Inderdaad, is gewoon een software-instelling :) (heeft niets met die decoder te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ah optie gevonden op mijn Xfi :) * SinergyX gaat weer wachten
Iemand een idee hoelang de verzending normaliter duurt? Neem aan dat ze in het weekend niet werken, dus zal wel gaat lopen vanaf maandag.

[ Voor 49% gewijzigd door SinergyX op 07-01-2007 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Hangt af van de levertijd die op de site vermeld wordt. Bij mij was dat 2 tot 4 weken, en na iets minder dan 4 weken stond hij aan mijn deur :)
Als je de Concept E Magnum besteld hebt, zal het wel iets sneller gaan nu, want ik heb de indruk dat ze een stockverkoop aan het doen zijn en er mee stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComBax schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:28:
[...]

Door de handleiding er even bij te nemen voor de vraag van powerbrain, ook het antwoord op deze vraag gevonden :)
Bij de luidsprekerinstellingen zou je bij bass-management een vinkje met bass-omleiding (bass-redirection) moeten hebben, als je dat aanvinkt gaat alles goed :) Oh ja, de ideale waarde volgens Teufel is 120Hz.
Kijk, toch prettig om te weten ;) Bedankt voor de duidelijke info _/-\o_ Nu maar wachten op de set :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Nog even een update. Heb net 2x deze standaard besteld voor mijn speakers achter.

Mijn combinatie
audigy2-->optisch-->decoderstation3-->magnum power edition
bevalt nog steeds super.

Vooral DVD's met concerten in DTS zijn zo geweldig mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie Heijn schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:09:
Nog even een update. Heb net 2x deze standaard besteld voor mijn speakers achter.

Mijn combinatie
audigy2-->optisch-->decoderstation3-->magnum power edition
bevalt nog steeds super.

Vooral DVD's met concerten in DTS zijn zo geweldig mooi :9~
die standaarts heb ik ook
Ik heb er 10euro voor betaald (gebruikt)
helaas paste mijn speaker er niet op omdat ik een dikkere boutje nodig heb
Standaart is m5boutje en ik heb m6boutje nodig om mijn speakers te monteren
Dus ik moet het gaate even iets uitboren.
Mijn speaker is een philips trouwens dus misschien past die van jouw er wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:55:
[...]

die standaarts heb ik ook
Ik heb er 10euro voor betaald (gebruikt)
helaas paste mijn speaker er niet op omdat ik een dikkere boutje nodig heb
Standaart is m5boutje en ik heb m6boutje nodig om mijn speakers te monteren
Dus ik moet het gaate even iets uitboren.
Mijn speaker is een philips trouwens dus misschien past die van jouw er wel op
Die van mij passen precies :) maja daar zijn ze ook voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zijn die standaards trouwens een beetje stabiel? ik heb er 4 genomen, maar blijven ze wel een beetje stabiel staan? Ik heb nu grote toren speakers (10cm doorsnee) op grote glazen platen (30cm) welke toch wel een stootje kunnen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
SinergyX schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:52:
Zijn die standaards trouwens een beetje stabiel? ik heb er 4 genomen, maar blijven ze wel een beetje stabiel staan? Ik heb nu grote toren speakers (10cm doorsnee) op grote glazen platen (30cm) welke toch wel een stootje kunnen hebben ;)
Het is maar goed dat er zo'n knik in zit anders donderen ze zo omver. Maar ze staan door die knik gelukkig behoorlijk stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Hallo, ik heb de creative fatality X-Fi. Ik was van plan de logitech 5500 aan te schaffen maar door een recensie in een tijdschrift op Teufel gekomen. Door het lezen van dit topic twijfel ik wat ik zal kopen.

De logitech komt met decoder, echter de digitale aansluiting van de X-Fi zit op de voorzijde van de pc en dat vind ik niet echt mooi...dus ik hoef er niet persee een decoder bij.

Kan iemand mij vertellen of de combinatie X-Fi en de Concept E Magnum Power Edition een goede combinatie is? En met welk soort kabels ik dit dan aansluit? Moet er dan veel "handmatig" ingesteld worden?

Ik wil de speakers met name aanschaffen voor muziek, maar uiteraard kijk ik ook wel eens een film of doe ik een spelletje. Gezien de verhalen in deze topic lijkt me de teufel dan de beste keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Als je geen decoder nodig hebt, zou ik een teufel-setje nemen. De draden worden bijgeleverd, je moet enkel bij bass-management in de thx-console de bass-redirection inschakelen, verder werkt de set zonder problemen :)

[ Voor 8% gewijzigd door ComBax op 09-01-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb mijn bevestiging gekregen :) Volgens mijn gebrekkig duits zou het pakket met datum factuur zijn verstuurd (10-1), kan alleen nergens vinden wat de normale verzendtijd is vanuit duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
SinergyX schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:26:
Ik heb mijn bevestiging gekregen :) Volgens mijn gebrekkig duits zou het pakket met datum factuur zijn verstuurd (10-1), kan alleen nergens vinden wat de normale verzendtijd is vanuit duitsland.
Niet zo lang, een dag of 3 schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 23:05
Ik heb mijn Concept E Magnum nu bijna en jaar en het bevalt nog steeds zeer goed.

Afgelopen jaar heb ik er wel eens op gelet hoe muziek bij andere mensen klinkt uit een PC of HT systeem, maar mijn Teufels doen nergens voor onder.

Nu heb ik een vraagje wat betreft het aansluiten van 5.1 geluid vanaf een PC en laptop.

Ik ben de huiskamer van mijn vader een beetje aan het verbouwen zodat ik heel de elektronica bij elkaar heb staan en het vervoglens op elkaar aan kan sluiten. Gedeeltelijk gedaan, maar nog niet alles. Mij bevalt het nu al, probleem is dat het er allemaal niet even netjes uitziet. (maar misschien wil paps investeren in een nieuwe kast voor dit alles.

Onze DVD speler heeft geen 5.1 uit, daarom wil ik mijn Teufel set aan gaan sluiten op mijn PC. Hier zit een SB Live 1024 kaart in waarmee ik (voor zover ik weet) een 5.1 set aan kan sluiten. Of dat ik het beeld met S-video ook goed op de TV krijg weet ik nog niet... Is dat net zo goed als van DVD naar TV met scart?

Nu net een laptop gekocht waar een SPDIF uitgang op zit. Omdat ik hier een TV kaart bij ga kopen zodat ik ook op kan nemen en hier media center op zit wil vooral de laptop gaan gebruiken om DVD af te spelen.

Hoe krijg ik dan 5.1 geluid uit mijn laptop door mijn Teufels in mijn oren?
Ik had zitten denken om een externe geluidskaart aan te gaan schaffen zodat ik deze dmv USB aan kon sluiten en mijn Teufel set aan kon sturen. Nu kwam ik erachter dat je met SPDIF ook 5.1 uit kunt sturen, alleen snap ik daar nog niet alles van...

Vanaf SPDIF moet je het geluid blijkbaar nog encoden, toch? Gezien de Teufel Concept E Magnum dat niet kan zal ik daarvoor iets apart moeten kopen. Teufel heeft de Decoder 3. Welke mogelijkheden zijn er nog meer? Gezien eprijs van dat ding kan ik toch beter vor € 50,- een USB geluidskaart aan schaffen. Of heeft die Decoder 3 veel andere voordelen?

Overigens zit er ook nog een HDMI uitgang op mijn laptop. Zijn er externe dingen die HDMI signaal splitsen naar apart 5.1 en beeld (SCART / COAX)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
raoel schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:15:
I

Onze DVD speler heeft geen 5.1 uit, daarom wil ik mijn Teufel set aan gaan sluiten op mijn PC. Hier zit een SB Live 1024 kaart in waarmee ik (voor zover ik weet) een 5.1 set aan kan sluiten. Of dat ik het beeld met S-video ook goed op de TV krijg weet ik nog niet... Is dat net zo goed als van DVD naar TV met scart?
Nee

edit:

Sleeeek?!! :D :*)

Afbeeldingslocatie: http://teufel.de/images/pc_systeme/ce2_sub_big.jpg
Afbeeldingslocatie: http://teufel.de/images/pc_systeme/ce2_sat_big.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Tomino op 10-01-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
Ik heb dus bij mn Audigy 2 ZS rond lopen neuzen. Maar ik kan in de audio-console niets vinden over THX of iets wat met bass-omleiding te maken zou kunnen hebben.

Mis ik iets? Zijn er andere mensen met deze geluidskaart en een Teufel magnum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Joah, dat setje staat hier nu alweer een tijdje, en 't bevalt me nog steeds prima. Heerlijk geluid voor zowel games, films en muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Devil N schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:08:
[...]

Joah, dat setje staat hier nu alweer een tijdje, en 't bevalt me nog steeds prima. Heerlijk geluid voor zowel games, films en muziek.
Jup, ik hier een magnum Concept E, al bijna een jaartje !
klopt het dat die van jouw geen center heeft?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Tomino schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:14:
[...]

Jup, ik hier een magnum Concept E, al bijna een jaartje !
klopt het dat die van jouw geen center heeft?!
Jawel hoor, hij heeft een center. 't Is alleen exact dezelfde speaker als de rest van de satellites, in tegenstelling tot de Magnum die een horizontaal georienteerde center speaker heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
seamus21 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:47:
Ik heb dus bij mn Audigy 2 ZS rond lopen neuzen. Maar ik kan in de audio-console niets vinden over THX of iets wat met bass-omleiding te maken zou kunnen hebben.

Bij de Audigy 2 ZS zit die gewoon bij de gewone instellingen van je geluidskaart (staat ergens in de handleiding vermeld ook), het tabblad bass-management of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Weet iemand hoe dat precies zit, ik woensdag besteld :). Teufel Concept E Magnum, daarvan kreeg ik donderdag een pdf met adres en wat ik besteld had. Maar nu kreeg ik vandaag weer een mailtje van ze ? Of sturen ze iedere dag een mailtje?
En moet je het bedrag gewoon overboeken, naar iban nummer onderin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik had zondag besteld, woensdag emailtje. Maar ik heb via Creditcard betaald.
Maar nog niets binnen, hopelijk morgen. :)

(mischien handig - kreeg btw melding van ING op het werk dat je voortaan IBAN en BIC moet aangeven op buitenlandse betalingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Termi schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:38:
Weet iemand hoe dat precies zit, ik woensdag besteld :). Teufel Concept E Magnum, daarvan kreeg ik donderdag een pdf met adres en wat ik besteld had. Maar nu kreeg ik vandaag weer een mailtje van ze ? Of sturen ze iedere dag een mailtje?
En moet je het bedrag gewoon overboeken, naar iban nummer onderin?
Als je nog niet betaald hebt, zal er idd in één van die mails de betaalgegevens vermeld worden.
Eerst betalen, dan versturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
SinergyX schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:49:
Ik had zondag besteld, woensdag emailtje. Maar ik heb via Creditcard betaald.
Maar nog niets binnen, hopelijk morgen. :)

(mischien handig - kreeg btw melding van ING op het werk dat je voortaan IBAN en BIC moet aangeven op buitenlandse betalingen).
IBAN en BIC staan er gewoon op, dus boek het wel over op hun rekening nummer onderaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
iemand recentelijk nog de non PE versie besteld met decoder voor 229 euro's (aangezien deze niet meer aangeboden wordt).
PE klinkt namelijk best intimiderend of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Remco20 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:25:
iemand recentelijk nog de non PE versie besteld met decoder voor 229 euro's (aangezien deze niet meer aangeboden wordt).
PE klinkt namelijk best intimiderend of valt dat wel mee?
Ik ga zelf voor de zilveren versie, meer vermogen en een echte center speaker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
ze zijn toch beide zilver? :P misschien moet ik even wat duidelijker zijn. Ik bedoel dus de Concept E Magnum versie :) Mijn kamer is zo een 5 bij 3 meter en ik ben echt bang dat de Power Edition versie overkill is en alles van m'n bureau trilt 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Remco20 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 01:55:
ze zijn toch beide zilver? :P misschien moet ik even wat duidelijker zijn. Ik bedoel dus de Concept E Magnum versie :) Mijn kamer is zo een 5 bij 3 meter en ik ben echt bang dat de Power Edition versie overkill is en alles van m'n bureau trilt 8)7.
Hangt er maar vanaf hoe luid je hem zet ;) De Concept E Magnum kan ook mijn bureau laten trillen, maar hij heeft een volume-knopje voor iets hé :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Had vandaag beetje de hoop opgegeven dat DHL nog langs zou komen, wil ik net van huis gaan staat er opeens een DHL busje voor de deur :D

Nu hele boel gaan installeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seamus21 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:47:

Ja sinds die nieuwe drivers van creative kun je geen bass-omleiding meer instellen:S
Echt klote drivers zijn dit. Ga binnenkort de oude proberen terug te vinden want dit is niks. Alhoewel dat slome ding rechtsonder ook niks was:P Maar daar kon je tenminste nog wat instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:48:
[...]

Ja sinds die nieuwe drivers van creative kun je geen bass-omleiding meer instellen:S
Echt klote drivers zijn dit. Ga binnenkort de oude proberen terug te vinden want dit is niks. Alhoewel dat slome ding rechtsonder ook niks was:P Maar daar kon je tenminste nog wat instellen.
Kan je dan mss ook de THX-console installeren bij de nieuwe versie?
Bij mijn X-Fi zit die instelling nl in de THX-console, kan zijn dat ze die nu ook gebruiken voor de Audigy's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ze draaien :) Als ik crossover(120hz) + 15db boost aanzet dreunt nagenoeg het hele huis, dus boost maar uitgelaten. Ze kunnen hard, heel hard :D Al vind ik de aansluiting op de statieven een beetje piel werk, zeker bij met de bijgeleverde speakerkabels. Nadeel bij THX control, Game mode heeft geen subvolume instellen, Creation mode mis ik de sub crossover instelling en op Entertain mode moet je steeds terug naar hoofdmenu :) (al kan via game mode alsnog sub instellen via conf.scherm, ik merk haast geen verschil tussen default 50% en 20% - de sub blijft hard op 15db boost setting).

Opzicht was de sub niet zoveel groter dan mijn oude sub (skytronic set), maar komt behoorlijk wat meer lage geluiden uit. De speakers zelf blijven zelfs op hoog volume goed geluid geven, al mis ik wel het 'ruime' geluid (mijn oude toren speakers waren wel zwakker, maar hadden 4 speaker + 1 tweaker onder elkaar). Je voelt het nu echt van 1 positie afkomen, maar eenmaal alles surround draaien en volume omhoog hoor je dat niet eens meer, groot pluspunt. Nog wat pielen met alle settings (THX heeft bergen instellingen) en ik ben helemaal blij.

Overall, top setje. Mijn buren zullen weer blij zijn met mijn nieuwe aanwinst :) Al durf ik nog niet voluit te gaan met volume :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
SinergyX schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:31:
Ze draaien :) Als ik crossover(120hz) + 15db boost aanzet dreunt nagenoeg het hele huis, dus boost met mijn nieuwe aanwinst :) Al durf ik nog niet voluit te gaan met volume :P
Veel plezier met je aankoop, voor vragen stel ze gerust! :)

btw, Fort minor FTW! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn eerste vraag, wel een aparte :P

Ik heb mijn subwoofer beetje apart staan (onder mijn buro), met de speaker zelf naar mij toegericht. Vind ik toch wat tricky, dus dacht er iets van een rooster voor te zetten. Heeft iemand al zoiets geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
SinergyX schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:42:

Ik heb mijn subwoofer beetje apart staan (onder mijn buro), met de speaker zelf naar mij toegericht. Vind ik toch wat tricky, dus dacht er iets van een rooster voor te zetten. Heeft iemand al zoiets geprobeerd?
Waarom iets ervoor zetten?
Bij mij staat hij ook onder mijn bureau, best handig om mijn voeten op te leggen en relaxed naar een filmpje te kijken ;)
En als je er al eens tegen zit, veel kan er niet afbreken volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Laatst online: 12-09 09:30

GieltjE

Niks te zien...

iemand ervaringen met betalingen richting teufel?

Ik heb de nieuwe motiv2 bestelt en volgens mijn bank is het geld 2jan afgeschreven.
Eergister teufel gebeld deze hadden nog niks ontvangen. Terwijl het volgens hun normaal 1week duurt.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op zondag 14 januari 2007 @ 16:42:

je wilt toch niet zeggen dat je hem op zijn kant hebt liggen en dat je de conus gewoon kunt intrappen? :/
In dat geval zou ik er toch echt iets voor zetten als bescherming. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ja.. :X
Probleem is dat hij staand niet onder mijn buro past, hij staat op een plank te laag is, die mijn buro beetje in elkaar houd. Ik had eerst de oplossing om hem in een kast van mijn buro te zetten, maar dan dreunt mijn hele buro vrolijk mee.

Nog wat verder meten, mischien dat ik em een kwart kan draaien, dat de conus opzij zit. Ik zei eerder nog dat hij niet veel groter was dan mijn vorige sub, maar valt toch best tegen :P

Edit: opgelost, mijn buro-uitschuifplank ding maar weggesloopt :)

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 14-01-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Concept E Magnum Power Edition besteld en de opdracht bevestiging ontvangen.
Echter Teufel had de verzendkosten op 12.50 euro berekend. Totaal van de set was 171.50 en dat had ik overgemaakt. Vervolgens heb ik via mail nog 2 x een opdrachtbevestiging gekregen van 194 euro. Als ik dat extra geld moet overmaken (194-171.50)dan moet ik ook weer de 8 euro kosten betalen.

Net met Teufel gebeld en ze hebben het heel netjes opgelost, ze gaan de set voor 171,50 verzenden...

Ik heb de speakers nog niet gehoord maar ben nu al tevreden over Teufel...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

€ 12,50? Ik betaalde 55 euro verzendkosten :X
Mischien omdat ik 2 aparte dozen erbij had voor de statieven (2x 2 verpakt). Levering was 3 dagen later (woensdag -> zaterdag).

Nu ook getest ingame, LFS en Trackmania geven vol en lekker geluid. Met name LFS op de lage toeren laat het lekker dreunen. Guildwars geeft erg goed geluid, 3D geluid wordt mooi weergegeven. Rose online voor zover die 3D geluid ondersteund klinkt het best. Het grootste probleem was bij City of Heroes/Villians. Daar netjes 3D geluid ingesteld, maar de center speaker klinkt heel erg dof en plat. Als ik ook ingame muziek apart test op de center speaker blijft het erg dof en plat klinken, mischien toch ergens een foutje in mijn controlpanel van X-Fi gemaakt of toch ergens in CoH :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Ermo schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:06:
Concept E Magnum Power Edition besteld en de opdracht bevestiging ontvangen.
Echter Teufel had de verzendkosten op 12.50 euro berekend. Totaal van de set was 171.50 en dat had ik overgemaakt. Vervolgens heb ik via mail nog 2 x een opdrachtbevestiging gekregen van 194 euro. Als ik dat extra geld moet overmaken (194-171.50)dan moet ik ook weer de 8 euro kosten betalen.

Net met Teufel gebeld en ze hebben het heel netjes opgelost, ze gaan de set voor 171,50 verzenden...

Ik heb de speakers nog niet gehoord maar ben nu al tevreden over Teufel...

:)
€8 voor een overschrijving :o
Als je IBAN en BIC-code hebt (wat bij Teufel het geval is), is dat toch gratis...
Blijft wel netjes opgelost door Teufel :) Bij mij waren de verzendkosten rond de €30

[ Voor 5% gewijzigd door ComBax op 15-01-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
ComBax schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:17:
[...]

€8 voor een overschrijving :o
Als je IBAN en BIC-code hebt (wat bij Teufel het geval is), is dat toch gratis...
Blijft wel netjes opgelost door Teufel :) Bij mij waren de verzendkosten rond de €30
Ik ben 35 euro kwijt aan verzendkosten, vind het zelf wel meevallen. De TNT kost 32,60 euro voor 21 kg.
Maar ja, ik kan niet wachten tot dat ik ze heb :). Staat dat ik 2-5 dagen moet wachten tot ze versturen als de betaling binnen is...
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.