[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.788 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:55
Anoniem: 107573 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:14:
Maar heeft het oude CP dan wel de beschikking over die niewe IQ opties dan? ( 8QAA, 16QAA enz )
Geen idee. Ik gebruik ze naast elkaar zo lang het oude control panel er nog in zit. Ik vind de SLI profiles in het oude cp handiger werken dan in het nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Ok morgen zelf maar even kijken dan. Ik geef ook nog steeds de voorkeur aan het oude CP, maar goed, alles went.

Edward, waar vindt jij die 97.02 als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 16:12
Cinemaskoop schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:41:
Even nog wat details over de nvidia reality Tour ( nu mag het officieel )
Genoeg gespammed, iedereen is zaterdag bij Paradigit, nu back to topic. Daarbij wel eerlijk blijven over je voorraad, ik weet precies hoeveel je van wat hebt, en ik merk dat 'ruime voorraad' een breed begrip is voor je :)

[ Voor 62% gewijzigd door The Source op 08-11-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
The Source schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:24:
[...]

Genoeg gespammed, iedereen is zaterdag bij Paradigit, nu back to topic. Daarbij wel eerlijk blijven over je voorraad, ik weet precies hoeveel je van wat hebt, en ik merk dat 'ruime voorraad' een breed begrip is voor je :)
Mee eensch met The Source.

BREAK: Ik wil de heren Verkopers ook gráág verzoeken om weer terug ontopic te gaan, het melden van een evenement is leuk maar dit riekt naar spam, duzz...

Ontopic: en wéér uitstel voor die stomme startpost, deze keer naar morgen, wat krijg ik toch een hekel aan m'n werk als blijkt dat ik daardoor weinig/geen tijd over meer overhoud voor GoT :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:19

justifire

Shut up and squat !!

Anoniem: 107573 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:21:
Ok morgen zelf maar even kijken dan. Ik geef ook nog steeds de voorkeur aan het oude CP, maar goed, alles went.

Edward, waar vindt jij die 97.02 als ik vragen mag?
Kwam 97.02 tegen op de site van BFG
Nvidia zal ze ook wel hebben staan morgen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Hacku,
waarom gebruiken jullie 2 sli-bridges?
Als ik andere reviews lees word er nog steeds over 1 brug data gestuurd.
Overbodig of weten jullie iets wat anderen nog niet weten?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
nvidia heeft de 97.02 drivers online
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_97.02.html

http://www.swfemedia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
BTW, vanwegen SLI ;)
Nvidia nForce 680i SLI Chipset Review
http://www.xbitlabs.com/a...play/nforce-680i-sli.html

The new Nvidia nForce 680i SLI is a serious candidate for success. Unlike its predecessors, this chipset is a pretty mature solution, free from numerous “children’s diseases”. Therefore, those users who prefer Nvidia graphics and are going to use SLI configurations should definitely go for the newcomer. Especially, since there are hardly any real alternatives in the today’s market for an SLI system based around Core 2 Duo or Core 2 Quad processors.[/quote]
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snelle jongens he daar bij nV met die 97.02 :)

Thx guys!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Joepi schreef op donderdag 09 november 2006 @ 00:01:
BTW, vanwegen SLI ;)
Nvidia nForce 680i SLI Chipset Review
http://www.xbitlabs.com/a...play/nforce-680i-sli.html

The new Nvidia nForce 680i SLI is a serious candidate for success. Unlike its predecessors, this chipset is a pretty mature solution, free from numerous “children’s diseases”. Therefore, those users who prefer Nvidia graphics and are going to use SLI configurations should definitely go for the newcomer. Especially, since there are hardly any real alternatives in the today’s market for an SLI system based around Core 2 Duo or Core 2 Quad processors.[/quote]
[quote]
post het volgende er dan ook even bij dat nuanceert het wat. Goed board maar liever nog even wachten op wat meer concurrentie misschien ?
If you are not interested in putting together an SLI system, then we wouldn’t recommend Nvidia nForce 680i SLI as a basis for your platform at this time. The thing is that the only mainboard available today is the reference mainboard and it didn’t prove the best in our performance, overclocking and power consumption tests. In other words, it couldn’t outperform the overclocker’s solutions in Intel 975X Express and Intel P965 Express chipsets in any of the practical tests, except the formal specifications, though.

So, if you are happy with the today’s Intel 975X Express and Intel P965 Express based mainboards, then there is no need for you to switch to Nvidia nForce 680i SLI. As for us, we will continue testing new Nvidia nForce 600i chipset family for Intel platform as soon as we get our hands on the mainboards based on manufacturer’s own design, not the reference. And hopefully most of the problems we have described in our today’s articles will go away with the new BIOS versions and new design layouts.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Hacku schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:17:
8800 GTX van SilenX met waterkoeling:

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.co.uk/acatalog/BFG_8800GTX_H20.jpg

Danger-Den waterblok :9~

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Help!!!! schreef op donderdag 09 november 2006 @ 00:34:
post het volgende er dan ook even bij dat nuanceert het wat. Goed board maar liever nog even wachten op wat meer concurrentie misschien ?
If you are not interested in putting together an SLI system, then we wouldn’t recommend Nvidia nForce 680i SLI as a basis for your platform at this time. The thing is that the only mainboard available today is the reference mainboard and it didn’t prove the best in our performance, overclocking and power consumption tests. In other words, it couldn’t outperform the overclocker’s solutions in Intel 975X Express and Intel P965 Express chipsets in any of the practical tests, except the formal specifications, though.

So, if you are happy with the today’s Intel 975X Express and Intel P965 Express based mainboards, then there is no need for you to switch to Nvidia nForce 680i SLI. As for us, we will continue testing new Nvidia nForce 600i chipset family for Intel platform as soon as we get our hands on the mainboards based on manufacturer’s own design, not the reference. And hopefully most of the problems we have described in our today’s articles will go away with the new BIOS versions and new design layouts.
mobo is een monster kijk hier maar eens:

http://vr-zone.com/?i=4215

[ Voor 66% gewijzigd door KingNothing op 09-11-2006 06:20 ]

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 17:12
The Source schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:24:
[...]

Dat lijkt me sterk dat je dat weet...daar nog niet alle voorraad binnen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 09:49

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
justifire schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:52:
Pffff....net 2 XFX 8800 gtx-en besteld.
Zie ik nu weer dat BFG watergekoelde versies uit gaat brengen :9~
Weet iemand eigenlijk al of de gaten rondom de core hetzelfde zijn als bij de 7 serie?
Idd, daar ben ik dus ook benieuwd naar. Ben nog geen reviewer tegen gekomen die het lef had om de koeler eraf te slopen om te zien hoe de koeler in elkaar zit en om de mogelijkheden te bekijken voor alternative koeling. Leuke thermalright HR-03 icm met een 92/120MM fan zou ik wel een leuke optie vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

Ik heb wel een tweaker gezien die hem uit elkaar gehaald heeft. Of je er iets aan hebt weet ik niet, maar hier is de link:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=121980

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Abit heeft ook een nForce 680 Boardje op de site staan sinds vandaag ..... :9~

http://www.abit-usa.com/news/2006/20061109.php

Afbeeldingslocatie: http://www.abit-usa.com/images/products/large_images/in9-32x-max_top_500.jpg

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102124

nog geen Asus 8800gtx benchmarks? :)

blijven de leverdatums 21/11 ? (bij de meeste shops in belgie wordt die datum aangegeven) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 20:12

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hey jongens, ik moet helaas de rush voor de 8800 onderbreken voor een klein probleempje met me 7950gx2. Naja, ik weet niet of het aan dat kreng ligt: orginele koeling, niets aan gedaan, maar gister viel me pc spontaan uit. Ga ik na reboot kijken wat de temps zijn en is de bovenste gpu 68 graden, mag dat?, mijn fan control stond op auto, maar desondanks heb ik mijn fans niet voluit horen blazen (kan dit wel makkelijk horen). Is 68 a 70 graden een limiet of zou het iets anders gewest moeten zijn (zou goed kunne hoor, maar alleen me gpu's waren heet, rest niet).

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 27-05 09:36
Grapig priceless filmpje van nVidia: http://download.nvidia.co...locker_Priceless_360P.wmv

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nog even over het stroomverbruik en de kosten, ik denk dat 2 tientjes per jaar iets te laag geschat is.
Ik kom het volgende tegen over spaarlampen.
• Een spaarlamp van 15 Watt bespaart bij 1000 branduren zo'n 60 kWh ten opzichte van een gloeilamp met dezelfde lichtintensiteit (75 Watt). Vervang vijf 60 Watt lampen die gemiddeld 3 uur per dag branden, door 15 Watt spaarlampen, en u bespaart 250 kWh, of zo'n 47 euro per jaar. Een spaarlamp gebruikt 75 procent minder energie dan een gloeilamp.
Dit gaat dus om 5 lampen die 45 watt minder gebruiken (225 watt dus) voor 3 uur per dag.
Nu verbruikt de pc natuurlijk niet 225 watt meer met de 8800, maar staat denk ik wel wat langer aan op een dag.

Dus zoveel meer is het niet per jaar dat de pc kost aan stroom, laten we het ruw naar boven schatten op 50 euro p/j ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:04
Morgen heb ik een Asus 8800 GTS >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Seesar schreef op donderdag 09 november 2006 @ 08:49:
Hey jongens, ik moet helaas de rush voor de 8800 onderbreken voor een klein probleempje met me 7950gx2. Naja, ik weet niet of het aan dat kreng ligt: orginele koeling, niets aan gedaan, maar gister viel me pc spontaan uit. Ga ik na reboot kijken wat de temps zijn en is de bovenste gpu 68 graden, mag dat?, mijn fan control stond op auto, maar desondanks heb ik mijn fans niet voluit horen blazen (kan dit wel makkelijk horen). Is 68 a 70 graden een limiet of zou het iets anders gewest moeten zijn (zou goed kunne hoor, maar alleen me gpu's waren heet, rest niet).
`
Met die temps is niks mis.

Je zou ze een keer kunnen "opnemen" met rivatuner.

Heb je ook de nieuwste BIOS voor je mobo? De BIOS aangegeven op de nVidia site voor jouw betreffende mobo?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

RappieRappie schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:40:
[...]

`
Met die temps is niks mis.

Je zou ze een keer kunnen "opnemen" met rivatuner.

Heb je ook de nieuwste BIOS voor je mobo? De BIOS aangegeven op de nVidia site voor jouw betreffende mobo?
nee niet gedaan, moet sowieso mijn bios updaten omdat dat kreng helft van de tijd mijn usb apparatuur tijdens opstarten niet pakt: moet ik eerst alles opnieuw aansluiten na starten.

Maar dat terzijde, ik zal dat es proberen (maar dit fenomeen is pas 1 keer gebeurt sinds de 3 maanden dat ik met deze config draai), kan ook bf2 bug zijn: gebeurde toen ik op zo'n knopje van bf2 douwde.

am jeder fall, i got my answer, 70 graden is niet slecht voor ook de 7950gx2

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

biobak schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:03:
[...]

Even Nvtray/Nvtweak downloaden en je kunt het oude control panel weer inschakelen. Als het goed is zit de oude nog gewoon in de driver, maar je kunt hem niet meer inschakelen via het nieuwe control panel.

Overigens staat image sharpening er gewoon tussen.
[afbeelding]
Ik zag niet zo een optie bij NVtweak wat leek op enable oldCP? Hoe heet dat daar?
De sharpening slider is er wel, maar staat grijs weergegeven en staat vast.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
edward2 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:03:
[...]
Ik zag niet zo een optie bij NVtweak wat leek op enable oldCP? Hoe heet dat daar?
Ik heb versie 2.1.7 van NVTweak. Die zit in de NVTray 1.0.5.1 beta. Daarin ziet het er zo uit. Daardoor zit de classic control panel weer onder de rechter muisknop. En met een snelkoppeling naar C:\WINDOWS\system32\nvCplUI.exe kan ik ook het nieuwe panel openen.

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/2r43k1g.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door biobak op 09-11-2006 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

Ik las zo net die review op de frontpage van die 8800GTS/GTX. Nou zag ik die vergelijking van Microsoft van DirectX 9 en 10 in het spel Flight Simulator X.

Als je dat verschil ziet dat is gewoon niet normaal! De DirectX 10 screenshot is gewoon net een foto. Bij mij begon metteen de vraag te dagen, op een gegeven moment kan het toch niet mooier meer? Echter dan echt kan toch niet?

Als je dit zo bekijkt, dan hebben we over een paar jaar geen snellere en betere videokaarten meer nodig, want je kan toch nooit een mooier beeld krijgen als dat je in de echte wereld ziet?

Is er iemand die mij kan uitleggen waarom er altijd nog snellere videokaarten nodig zullen moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192478

Dan kan je bijv. veel grotere scenes maken, dan sta je op een berg en kan je een hele stad overzien. Even gedetailleerd als in het echt. Zo zijn er nog veel meer dingen te bedenken die nog lang niet kunnen met de huidige videokaarten, en ook met de nieuwe directx10 kaarten niet.

En de resolutie zullen ook nog een hele tijd omhoog blijven gaan, en daar heb je ook steeds betere videokaarten voor nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 192478 op 09-11-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195921

Mischien word het straks nog mooier dan wij kunnen zien ... :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195921 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:42:
Mischien word het straks nog mooier dan wij kunnen zien ... :)?
Dat is onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

of 3d......................dus hologram achtige dingen, of ronde schermen om je heen zodat je echt in een panoram komt....en dan in een sphere....dus een ronde bol waarbij alles rondom je gevuld is met beeld...............................nee het einde is nog lang niet inzicht....en vergis je niet...toen far cry uit kwam was dat ook super mooi, maar als je dit nu weer terug ziet, 2 jaar later dan is het toch "lelijk" (nee niet lelijk lelijk, maar wel minde rmooi dan oblivion, alan wake etc). Het kan altijd beter................immer.

Ook de details kan nog veel aan gedaan worden.............als je CoD2 vergelijkt met BF2 dan is CoD2 heel erg veel texture ipv 3d....in bf2 is bijna letterlijk elk moertje op een container of steiger 3d getekend......veel spellen hebben dit gewoon in de texture verwerkt. nee, we zijn er nog lang niet!

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Even over de AA modes in de G80:

Is het nu ook mogelijk om volledige SuperSampling AA (zonder optimalisaties) te selecteren? Of is het altijd CSAA of MSAA?

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 09-11-2006 10:53 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seesar schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:48:
of 3d......................dus hologram achtige dingen, of ronde schermen om je heen zodat je echt in een panoram komt....en dan in een sphere....dus een ronde bol waarbij alles rondom je gevuld is met beeld...............................nee het einde is nog lang niet inzicht....en vergis je niet...toen far cry uit kwam was dat ook super mooi, maar als je dit nu weer terug ziet, 2 jaar later dan is het toch "lelijk" (nee niet lelijk lelijk, maar wel minde rmooi dan oblivion, alan wake etc). Het kan altijd beter................immer.

Ook de details kan nog veel aan gedaan worden.............als je CoD2 vergelijkt met BF2 dan is CoD2 heel erg veel texture ipv 3d....in bf2 is bijna letterlijk elk moertje op een container of steiger 3d getekend......veel spellen hebben dit gewoon in de texture verwerkt. nee, we zijn er nog lang niet!
Dat klopt, maar als je het verschil tussen nu en 2 jaar terug kijkt en tussen 2 jaar terug en 4 jaar terug is het meer dan verdubbeld. Daarom lijkt mij over 5 jaar idd wel een beetje weinig, maar wat zeg je van 8 jaar?

Houd er ook rekening mee dat niet alleen de videokaarten steeds beter en sneller worden, maar ook de processors en het geheugen. Over 8 jaar kennen we waarschijnlijk niet eens meer DDR en is iemand met 1gb intern geheugen iemand met een budget pc.

Ik denk dat we over 8 jaar toch tegen de drempel aanlopen van nu kan het menselijk oog niet meer zien dan de kaarten kunnen weergeven. Zoals ik al zij dan is "echter" niet meer mogelijk.

Het voorbeeld wat je noemt van de ronde bal waar je als het ware in zit wat 1 groot scherm is lijkt me niet ooit gaan gebeuren, het lijkt mij dan eerder dat we een brilletje krijgen waarin je rond kan kijken. Maar dan nog, erg is een grens, echter dan echt kan gewoon niet. Probeer je eens voor te stellen dat bijvoorbeeld GTA San Andreas er uit zou zien zoals het in de echte wereld er uit zou zien. Wat zou je dan meer willen? Dingen zoals licht effecten die in de echte wereld niet kunnen lijken mij minder moeilijk te renderen dan de echte wereld zoals die is te renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

biobak schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:14:
[...]

Ik heb versie 2.1.7 van NVTweak. Die zit in de NVTray 1.0.5.1 beta. Daarin ziet het er zo uit. Daardoor zit de classic control panel weer onder de rechter muisknop. En met een snelkoppeling naar C:\WINDOWS\system32\nvCplUI.exe kan ik ook het nieuwe panel openen.

[afbeelding]
Thanx, vanavond eens proberen. kan jij wel image sharpening openen onder de 97.02 met het nieuwe CP? Mischieen heeft het te maken met mijn monitor (CRT F520)?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
edward2 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:18:
[...]

Thanx, vanavond eens proberen. kan jij wel image sharpening openen onder de 97.02 met het nieuwe CP? Mischieen heeft het te maken met mijn monitor (CRT F520)?
Op m'n 7800 GTX-en kan ik het aanpassen (oude en nieuw cp). 8800 GTX heb ik nog niet geprobeerd (moet ik nog inbouwen vanmiddag), dus misschien ligt het aan de G80? Ik heb ook een CRT overigens: Lacie Electronblue IV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

iemand deze al gelezen ? -> G80
Kingpin breekt hier alle 3dmark world records met een sli setup van 2 8800gtx'en
En een kentsfield op 4,8 ghz, dit is gewoon insane.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Was gisteren ook al gepost hier, maar wel extreem idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Anoniem: 136640 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:18:
[...]

Dat klopt, maar als je het verschil tussen nu en 2 jaar terug kijkt en tussen 2 jaar terug en 4 jaar terug is het meer dan verdubbeld. Daarom lijkt mij over 5 jaar idd wel een beetje weinig, maar wat zeg je van 8 jaar?

Houd er ook rekening mee dat niet alleen de videokaarten steeds beter en sneller worden, maar ook de processors en het geheugen. Over 8 jaar kennen we waarschijnlijk niet eens meer DDR en is iemand met 1gb intern geheugen iemand met een budget pc.

Ik denk dat we over 8 jaar toch tegen de drempel aanlopen van nu kan het menselijk oog niet meer zien dan de kaarten kunnen weergeven. Zoals ik al zij dan is "echter" niet meer mogelijk.

Het voorbeeld wat je noemt van de ronde bal waar je als het ware in zit wat 1 groot scherm is lijkt me niet ooit gaan gebeuren, het lijkt mij dan eerder dat we een brilletje krijgen waarin je rond kan kijken. Maar dan nog, erg is een grens, echter dan echt kan gewoon niet. Probeer je eens voor te stellen dat bijvoorbeeld GTA San Andreas er uit zou zien zoals het in de echte wereld er uit zou zien. Wat zou je dan meer willen? Dingen zoals licht effecten die in de echte wereld niet kunnen lijken mij minder moeilijk te renderen dan de echte wereld zoals die is te renderen.
klopt er zal een grens bereikt worden dat het niet echter/mooier kan, maar om het voorbeeld van San Andreas aan te kaarten: we zullen nooit een machine maken die snel genoeg is om realtime een complete wereld te maken: verwaaiende blaadjes, opwaaiend stof (in verschillende patronen), duizenden verschillende modellen auto's, zo ook verschillende kleding. Het gaat dan niet meer om hoe echt het eruit ziet, maar wat de variateit zal zijn, en daar staan we nu dus redelijk aan het begin: het begint nu ergens op te lijken maar in San Andreas rijden niet meer dan 50 verschillende modellen rond. Om over de mensen die er rond lopen al helemaal niet meer te spreken: de variateit zal oneindig zijn. Dan praat je indd niet meer over graphics, maar wel wat je gpu ook moet gaan berekenen............elk blaadje aan de boom zal anders bewegen (zijn nu vaste patronen), elke rups op elke boom moet gerenderd worden, die rups kan ook weer oneindig mooi gemaakt worden........., er zijn 1000 verschillende rupsen. wat dat betreft zijn we nog niet eens op een duizendste, maar over het geheel gezien zijn we best ver gekomen.

Dus wees niet bang dat we over 20 jaar kunnen zeggen: goh we zijn er, we hebben de wereld nagemaakt, en we kunnen nu niets meer maken wat nog mooier beter of gedetailleerder kan. De IT is klaar................

Overigens zal de 3d bril al redelijk snel klaar zijn met ontwikkelen want relatief zijn het lage reso's (kleine schermen), dus dan moet je het toch ind e 3d gaan zoeken of enorme schermen dat je ook beweginsvrijheid hebt.

sry for het offtopic gelul, mijn volgende reactie zal in een apart topic hierover zijn :p.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

BTW, HDR+AA werkte prima in Oblvion :), maar nog niet in CoJ. Ik snap die aa modes nog niet helemaal.
Ik heb begrepen dat 8x, 8xS en 16X de nieuwe CSAA modes zijn? En wat houdt de toepassing verbeteren, (aka application enhanced) nou in?

Zo zijn er nog een paar dingen waar ik nog niets van snap.

Ik zou blij zijn als deze werkdag is afgelopen...

[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 09-11-2006 11:57 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:36

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

tweakguides.com heeft zowel voor games als ATi/NvidiA driver tweakguides, veel dingen worden al uitgelegd, nieuwe features zijn vaak heel snel toegevoegd... ik zou die even in de gaten houden :)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
edward2 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:55:
BTW, HDR+AA werkte prima in Oblvion :), maar nog niet in CoJ. Ik snap die aa modes nog niet helemaal.
Ik heb begrepen dat 8x, 8xS en 16X de nieuwe CSAA modes zijn? En wat houdt de toepassing verbeteren, (aka application enhanced) nou in?
Uit de Nvidia whitepapers
CSAA technology provides much higher levels of antialiasing than possible with present-day GPUs, with performance characteristics similar to 4X or 8X multisampled AA. New CSAA modes include 8x, 16x, and 16xQ. Each of these CSAA modes enhances built-in application antialiasing modes with much higher quality antialiasing. The fourth new mode, 8xQ, is standard 8x multisampling.
Each new AA mode can be enabled from the NVIDIA driver control panel and requires the use to select an option called “Enhance the Application Setting”. Users must first turn on ANY antialiasing level within the game’s control panel for the new AA modes to work, since they need the game to properly allocate and enable anti-aliased rendering surfaces. If a game does not natively support antialiasing, a user can select an NVIDIA driver control panel option called “Override Any Applications Setting”, which allows any control panel AA settings to be used with the game. Note that this setting does not always work with all applications. For games with AA capability built-in, the Enhancing the Application Setting is an easy way to improve overall image quality.
Ik zou blij zijn als deze werkdag is afgelopen...
Ik moet m'n vrije dagen nog opmaken vanwege een andere baan per 1 dec. Mij hoor je nu niet klagen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Wat scoor jij in 3DMark05 en 06 Bio?

En jij Edward?

[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 09-11-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Vanavond maar eens verder kijken naar die modes. 97.02 was wel duidelijk sneller btw..

Wat me vooral opvalt hoe rustig, soepel en gelijkmatig (kwa framerate) de 8800 speelt.
Maar de velden van Oblvion (in het noord westen) krijgen hem nog steeds goed op de knieën.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Op wat voor resolutie game je dan Edward?

(En zie eerdere vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

RappieRappie schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:22:
Wat scoor jij in 3DMark05 en 06 Bio?

En jij Edward?
Met de kaart op default met standaard instellingen 3DMark06 10690 E6600 ~3 ghz (9x333)
05 nog niet gedaan.

Oblivion op 1600x1200 4xaa 16 AF wel op HQ en alle sliders ingame op max. zakt de franmerate soms naar 20 fps (is wel het zwaarte foilage stuk uit de hele game geloof ik)

In de steden, bergen en indoor is de 8800 duidelijk sneller dan CF1900, maar in de foilage was de CF1900 soms sneller. Overigens de enige game waarin dat gebeurde ;)

[ Voor 38% gewijzigd door edward2 op 09-11-2006 12:31 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Man o man.... Nog 38 uur wachten. Ik wordt helemaal gek hier.

Over dat Oblivion:

dat draaide niet eens goed op 1280x1024 met 2xAA en medium settings zonder HDR op mijn gisteren verkochte X1900XTX, dus de 8800 is echt een monster! Heb je geen HDR + AA patch nofdig voor Oblivion trouwens?

[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 09-11-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

RappieRappie schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:32:

Over dat Oblivion:

dat draaide niet eens goed op 1280x1024 met 2xAA en medium settings zonder HDR op mijn gisteren verkochte X1900XTX, dus de 8800 is echt een monster! Heb je geen HDR + AA patch nofdig voor Oblivion trouwens?
Nou dan sta je wat te wachten :D
Kan idd zonder patch, gewoon aa forceren via CP. jammegenoeg deed CoJ nog niets met AA, vanavond eens kijken of de Oblivion trick ook werkt ;) en Gothic3 met AA testen. Iemand dat al geprobeerd?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 08:42
RappieRappie schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:32:
EVGA en XFX GTXén zijn NU verkrijgbaar hoor.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Pfff kan de mijne nu elk moment binnen krijgen (Hurry up Citylink!) :D

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:59
Het schijnt dat je de core en het shader gedeelte appart moet overclocken. Wel logies van Shaders lopen niet op dubbele snelheid van de core maar totaal iets anders.

Deze feature zit nog niet in de huidige drivers volgens Nvidia dat gaat nog komen. desondanks helpt een hogere core speed ook voor meer FPS :) Dus het kan straks alleen nog maar beter worden als dit klopt :) Ik denk dat shader clocks van 1600 MHz dan niet abnormaal zullen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 09-11-2006 13:18 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

dominator schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:00:
[...]

EVGA en XFX GTXén zijn NU verkrijgbaar hoor.... ;)
Morgen is mijn kaart bij de zaak waar ik hem afhaal binnen. Een Leadtek. Maar ik moet eerst werken, en kan hem dus pas morgenavond halen. :(

Maar goed, dan ga ik morgen wel direkt de hele nacht door, even een paar uurtjes slapen en dan zaterdag middag en zondag de hele dag ook maar weer testen en gamen... En tussendoor zaterdagavond nog ff aan de zuip. *O* Tot ik niet meer verder kan: :r Maar dan ben ik al wel een krat "Freddy" verder.

[ Voor 19% gewijzigd door Format-C op 09-11-2006 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo mijn XFX 8800GTX draait nu ook. Ik ben nu eest even Ntune aan het downloaden want ik wil wel even mijn temps in de gaten houden.

Zometeen maar even 3dmark 05 en 06 draaien voor de niewschierigen en daarna wat games met al die niewe IQ opties eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

De man op de doos is waarschijnlijk bang om zo'n kaart op z'n hoofd te krijgen. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.co.uk/acatalog/BFG_8800GTX_H20.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

is da ding stil?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Is watergekoeld man! |:(

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Als je het laat vallen maakt het heel veel lawaai. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Anoniem: 107573 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:25:
Zo mijn XFX 8800GTX draait nu ook. Ik ben nu eest even Ntune aan het downloaden want ik wil wel even mijn temps in de gaten houden.

Zometeen maar even 3dmark 05 en 06 draaien voor de niewschierigen en daarna wat games met al die niewe IQ opties eens kijken.
Kan je de temps ook even geven dan?

Ben erg nieuwschierig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vandaag de Asus EN8800 GTS besteld bij Alternate, morgen issie binnen !! Ik neem maar een middag vrij om de kaart te ontvangen 8)

Alleen weet ik de cons/pros helemaal niet van deze Asus kaart ten opzichte van de XFX en andere modellen. Zit daar nog veel verschil in ? Gezien de history heb ik de Asus genomen, ze maken altijd topkaarten (vind ik)

Van het weekend nog een E6600 halen en GTR2 kan weer volop gespeeld worden :D

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

als je dan toch bijdehand wil doen en bot wil reageren kijk dan even naar de post tijd van die watergekoelde en mijn vraag? Ik had het over de koelers op de 8800gtx gekoelde.......intussen kwam er toevallig een watergekoelde net voor mij waardoor het lijkt dat ik het over dat ding heb.

Dus is een actief (voor de bijdehandjes) luchtgekoelde stil/luidruchtig bij full load. Mijn oude 6800 ultra was niet om aan te horen.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Seesar schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:11:
[...]

als je dan toch bijdehand wil doen en bot wil reageren kijk dan even naar de post tijd van die watergekoelde en mijn vraag? Ik had het over de koelers op de 8800gtx gekoelde.......intussen kwam er toevallig een watergekoelde net voor mij waardoor het lijkt dat ik het over dat ding heb.
Gebruik de volgende keer de 'quote' knop, die zit er niet voor niks. ;)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

KingNothing schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:14:
[...]

Gebruik de volgende keer de 'quote' knop, die zit er niet voor niks. ;)
offtopic:
en naar wie had ik moeten quoten, alle mensen die het over de 8800gtx hebben?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 06:55

darkphoenix

Chikara

he waar hebben jullie er een aangeschaf ik zoek een webshop in de buurt van den haag die heb heeft!

ik heb er nu een gevonden in breda maar heb geen zin om er nu heen te rijden.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 14:54
Seesar schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:21:
[offtopic] en naar wie had ik moeten quoten, alle mensen die het over de 8800gtx hebben?
5 miljoen reviews en jij vraagt hier hoe stil die is....
Kijk eens bij de guru3d review zou ik zeggen ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Vandread op 09-11-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Vandread schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:24:
[...]

5 miljoen reviews en jij vraagt hier hoe stil die is....
Kijk eens bij de guru3d review zou ik zeggen ;)
ik ben meer van het subjectieve dan het objectieve. Cijfertjes geef ik niets om, maar de eerste indruk van mensen die hem dus nu in huis hebben zoals Edward, welke indruk ze krijgen. Ik vind mijn 7950gx2 stil....op 60% hoor ik hem niet en @ full load komt ie niet boven 60% vermogen uit. Mij gaat het niet tussen het verschil of dat ding 40 of 50 db produceert, dat zal mss zelfs per merk verschillen. Maar sommige staan bekend om een enorm lawaai, ik wou "even snel" weten of dat bij deze ook zo was, maar de vraag was bijna uitgegroeid tot een bitchwar :P.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Seesar schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:28:
[...]
ik wou "even snel" weten....
Daar hebben we google voor beste vriend, aub lees de FAQ

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Uploader kan jij wel die image sharpener slider in het nieuwe CP instellen?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

KingNothing schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:31:
[...]

Daar hebben we google voor beste vriend, aub lees de FAQ
offtopic:
nm, de Direct Messege functie kende ik niet, sry, dan had ik dat meteen gedaan!

[ Voor 55% gewijzigd door Seesar op 09-11-2006 15:04 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 14:54
Ga toch ff ergens anders mensen iriteren.
Zet je DM functie aan en je kan king nothing via dit knopje een berichtje sturen: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif
En anders roep je er een mod bij ;)

Hier: http://www.guru3d.com/article/Videocards/391/10/
staat vrij subjectief het volgende:
We measure almost 46 dBa on the PC for both models, which is to be considered a quiet to moderate noise level coming from the entire PC. Again, this is a very subjective test. Not bad at all.

Voor de stilte freak te hard en voor iemand met een koptelefoon op ze herses niet boeiend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:26
ik wil ook graag een 8800gtx kopen.

en heb al wat benches en revies ensow gelezen.

maar als ik emt mijn systeem.

amd x2 4800+ s939
2gig ddr400
raptor 150gb
x-fi fatality fps 7.1
8800gtx

kan ik dan gewoon fear css quake4 prey

dat soort games dan gewoon op 100 fps constant spelen op reso van 1280x1024??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
jorisw86 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:00:

amd x2 4800+ s939
2gig ddr400
raptor 150gb
x-fi fatality fps 7.1
8800gtx

Moet geen enkel probleem zijn met die X2 processor, en anders kun je je pc misschien nog wat overklokken?

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Heb ik iets gemist of zijn er idd geen techdemos uit voor de G80?
Ik ben echt benieuwd dat upside girl te zien *;
Dit ziet er zooo geweldig uit: gefeliciteert, Nvidia-Crew!
http://images.tomshardwar...a_adrianne_image1-big.jpg
http://www.tomshardware.c...ge12.html#authors_opinion
... zoiets in real time!
Ik heb begrepen, dat die TD's ogl zijn: lopen die dan niet ook op andere karten?

[ Voor 9% gewijzigd door Joepi op 09-11-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu

amd x2 4800+ s939
2gig ddr400
raptor 150gb
x-fi fatality fps 7.1
8800gtx

Wat is dit voor een domme vraag :\ zoek gewoon zelf even. Er staan super veel revieuws dit had je echt wel kunnen vinden. Zelfs een X1950 Pro kan op die reso nog een super FPS neer zetten 8800 GTX is voor 1280x1024 zware overkill.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 06:55

darkphoenix

Chikara

er bestaan geen domme vragen alleen domme antwoorden.
Maar aangezien iedereen elkaar aan het afzeiken zijn, laten we lekker Ontopic blijven op deze mooie dag, waar we hopelijk allemaal een keer kunnen genieten van de 8800 serie.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

amd x2 4800+ s939
2gig ddr400
raptor 150gb
x-fi fatality fps 7.1
8800gtx

je zult dat spel zelfs op 1600*1200 met 100+ fps kunnen spelen....wees daar maar neit bang voor ;).

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
krijg net een link:
http://www.computerbase.d...vidia_geforce_8800_gtx/5/
er zijn blijkbaar 3 techdemo's uit, waarvan er een alleen onder Vista loopt, nl. 'Waterworld'
'Froggy' en die 'Bunny zijn blijkbaar OpenGL!

[ Voor 25% gewijzigd door Joepi op 09-11-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
darkphoenix schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:14:
er bestaan geen domme vragen alleen domme antwoorden.
Maar aangezien iedereen elkaar aan het afzeiken zijn, laten we lekker Ontopic blijven op deze mooie dag, waar we hopelijk allemaal een keer kunnen genieten van de 8800 serie.
Neeh maar kom op zeg als i een review had gelezen had hij antwoord wel geweten. Zelfs als je een review van een 7900 of X1900 XT leest weet je het antwoord.

Verder ben ik als ATi fanboy wel erg onder de indruk van deze kaart. Echt super gedaan ben benieuwd of de R600 gelijk scoort of er overheen kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edward2 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:33:
Uploader kan jij wel die image sharpener slider in het nieuwe CP instellen?
Nope gaat hier ook niet

Kaart is 62c idle 82 full load.

Op het ogenblik ben ik ietwat teleurgesteld wat betreft de 3d mark scores. Ik haal 14.200 in 05 en 9200 in 06. Ik zou toch ongeveer wel 9600-9800 moeten halen met een X2@2.7Ghz. Kan zijn da tik in dat niewe CP iets verkeerds heb staan, maar dat denk ik niet. Of een erg vervuilde Windows installatie, want die staat er ook al een tijdje op.

Games gaan dan wel weer lekker zoals Hitman Blood money en BF2. Daar merk ik duidelijk verschil tov van m'n GX2. Maar Edward zou jij is kunnen kijken in Gothic 3, gewoon de beginscene dat je al die Orcs moet vermoorden? Daar zit ik gewoon rond de 30fps, zelfde als mijn GX2. Als ik wat verder loop het loopt het wel wat sneller als toen met mijn GX2.

1600/1200 alles max in game, aa en af op toepassingsgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 107573 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:22:
[...]

Nope gaat hier ook niet

Kaart is 62c idle 82 full load.

Op het ogenblik ben ik ietwat teleurgesteld wat betreft de 3d mark scores. Ik haal 14.200 in 05 en 9200 in 06. Ik zou toch ongeveer wel 9600-9800 moeten halen met een X2@2.7Ghz. Kan zijn da tik in dat niewe CP iets verkeerds heb staan, maar dat denk ik niet. Of een erg vervuilde Windows installatie, want die staat er ook al een tijdje op.

Games gaan dan wel weer lekker zoals Hitman Blood money en BF2. Daar merk ik duidelijk verschil tov van m'n GX2. Maar Edward zou jij is kunnen kijken in Gothic 3, gewoon de beginscene dat je al die Orcs moet vermoorden? Daar zit ik gewoon rond de 30fps, zelfde als mijn GX2. Als ik wat verder loop het loopt het wel wat sneller als toen met mijn GX2.

Thanx, ik zal vanavond eens kijken in G3. .

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

BTW, uploader26, kan jij misschien eens kijken of image sharpening wel werkt als je het oude CP forceert met nvtweak? (ik zit hier nog wel even op het werk)

[ Voor 75% gewijzigd door Ultraman op 10-11-2006 20:17 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 16:21

Pinjataaa

Hit me!

Hebben alleen de Asus kaarten de verkeerde weestanden ofzo? want die werden hier op het werk allemaal terug gestuurd omdat ze dus verkeerd gemaakt waren.,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edward2 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:46:
BTW, uploader26, kan jij misschien eens kijken of image sharpening wel werkt als je het oude CP forceert met nvtweak? (ik zit hier nog wel even op het werk)
Ik wil best voor je kijken maar ik krijg het oude cp nog niet eens aan de gang lol. Denk dat je vanaaf misschien beter zelf even kan kijken.

Maar goed: afgezien van de wat tegenvallende 3dmark resultaten, kan ik concluderen dat deze kaart echt retensnel is. Heb nu wat meer games getest, en in sommige gevallen zie ik gewoon een verdubbeling van m'n GX2 in fps.

Maar ik ben nog lang en lang niet klaar met testen :9

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 10-11-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Afbeeldingslocatie: http://img385.imageshack.us/img385/8167/untitledqh2.jpg

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Leuke serie die 8800

iig is het wel 500 euro waard zon kaart sneller dan 7950gx2 !!! wat wil je nog meer voor +- 500 euro kijk naar de 9700 pro het is nu hetzelfde verhaal als toen.
Veeel veel beter performance dan vorige generatie en DX 10 compliant. En in SLI is het helemaal feest LOL.

We hebben hier due Asus 8800 GTS serie liggen in de mycom (lelijk ghost recon logo :| :). Sinds vandaag dus.

[ Voor 70% gewijzigd door Ultraman op 10-11-2006 20:16 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hé Uploader, je bedoeld dat je het oude CP niet enabled krijgt met NVtweak?
Nou ja, ik kijk vanavond wel

[ Voor 69% gewijzigd door Ultraman op 10-11-2006 20:16 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Zit er eigenlijk nog een game bij de XFX ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Voor de liefhebbers ... net gevonden ;)
Ik vroeg me af, waarom die techdemos al 'DX10-achtig' konden zijn, want je hebt natuurlik Vista nodig voor echte DX10, kort en goed; hier de oplossing van het raadseltje: OpenGL!
http://developer.download...opengl/specs/g80specs.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
edward2 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:03:
[...]

Om hier nog even op terug te komen. Image sharpening werkt bij mij ook niet op m'n 8800GTX. Ik ga het ook niet echt missen.

[ Voor 72% gewijzigd door Ultraman op 10-11-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee ik ook niet. Zolang ik contrast, helderheid en gamma maar aan kan passen.

Edit: ok is goed, ben wel beniewd.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 09-11-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik ben ook onder de indruk van de prestaties.
Ik heb nu nog steeds een GeForce 6200TC 256MB. Gigantische traag deze kaart.
Ik zit er aan te denken om een GTS of een GTX te kopen zodat ik de komende jaren weer eens kan gaan gamen.

Ik heb nu een AMD A64 3200+ S939 CPU. Maar ik denk dat deze CPU een bottleneck gaat vormen voor deze kaart.
Weet iemand of dit goed gaat draaien op een 3200+.

Ik lees bij veel webshops dat de exacte levertijd nog niet echt bekend is. Sommige webshops zeggen dat de kaarten binnen 1 en 10 werkdagen leverbaar zijn, en de andere shops verwachten de kaart nog later. Weet iemand of dit echt nog zolang gaat duren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 107573 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:22:
[...]

Maar Edward zou jij is kunnen kijken in Gothic 3, gewoon de beginscene dat je al die Orcs moet vermoorden? Daar zit ik gewoon rond de 30fps, zelfde als mijn GX2. Als ik wat verder loop het loopt het wel wat sneller als toen met mijn GX2.

Ik zit op 35 fps, waarschijnlijk een CPU intensief stukkie? Later als je er een paar koud gemaakt hebt, stijgt hij naar 40-50 fps. Overigens werkt aa hier niet in die game.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx man. Komt wel ongeveer overeen met wat ik heb. Ja ben beetje para wat dat betreft haha. Hee maar bedankt dat je het ff wilde checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 16:43
De gts kaarten zijn wel vrij goed over te klokken als ik dit lees

hier staan nog meer ervaringen

dat ie minder shaders heeft, maakt dus niet veel uit zo te zien

effe een quote van iemand op xssystems:

Less Shaders is not the same thing as less pipelines...even if the numbers try to give that idea.

en nog een filmpje van kingpin :)

[ Voor 41% gewijzigd door Mr. Detonator op 09-11-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 16:21

Pinjataaa

Hit me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mr. Detonator schreef op donderdag 09 november 2006 @ 18:05:
De gts kaarten zijn wel vrij goed over te klokken als ik dit lees

hier staan nog meer ervaringen

dat ie minder shaders heeft, maakt dus niet veel uit zo te zien

effe een quote van iemand op xssystems:

Less Shaders is not the same thing as less pipelines...even if the numbers try to give that idea.

en nog een filmpje van kingpin :)
Dit is dan wel interessant:
UPDATE: We've received quite a few emails asking how the overclocked GeForce 8800 GTS is able to match the stock GTX in performance, so we'll provide a few theories here. Most importantly, keep in mind that we're dealing with very early drivers, and we're still barely seeing the potential of the GeForce 8800 GTX. The bottom line is that the 8800 GTX has more performance headroom than the GTS, but perhaps we're not seeing that today due to its early drivers. Another possibility is that the games we're testing aren't demanding enough to really push the G80's new shader architecture, so once the GeForce 8800 GTS is clocked higher it's able to deliver performance comparable, if not slightly better than the stock 8800 GTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 14245 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 16:51:
Niks zaterdagochtend in de rij staan....8800 GTX XFX versie is besteld :)

Owww...en een nieuwe pc 8)7

[afbeelding]
offtopic:
Gefeliciteerd. Leuke set. :) Alhoewel ik zelf een Tagan heb en er tevreden over ben, wordt Tagan door een imo toonaangevende site niet heel erg positief getest. Waarom ga je bijv niet voor een Corsair 520W deze is ongeveer 20 EUR duurder maar ook behoorlijk beter.
http://www.jonnyguru.com/...ails.php?id=18&page_num=2
of misschien nog beter:
Termaltake Toughpower 700wad EUR 115
http://www.jonnyguru.com/...ails.php?id=17&page_num=2

[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 09-11-2006 22:03 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178522

AMDathlonxp schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:56:
Ik ben ook onder de indruk van de prestaties.
Ik heb nu nog steeds een GeForce 6200TC 256MB. Gigantische traag deze kaart.
Ik zit er aan te denken om een GTS of een GTX te kopen zodat ik de komende jaren weer eens kan gaan gamen.

Ik heb nu een AMD A64 3200+ S939 CPU. Maar ik denk dat deze CPU een bottleneck gaat vormen voor deze kaart.
Weet iemand of dit goed gaat draaien op een 3200+.

Ik lees bij veel webshops dat de exacte levertijd nog niet echt bekend is. Sommige webshops zeggen dat de kaarten binnen 1 en 10 werkdagen leverbaar zijn, en de andere shops verwachten de kaart nog later. Weet iemand of dit echt nog zolang gaat duren? :)
ben hierover ookwel benieuwd naar, heb namelijk zelfde proc, en m'n 7300gs is dood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Kan er iemand bevestigen dat er geen enkel ASUS kaart van de 8 series (GTS/GTX) in NL beschikbaar is?

http://www.swfemedia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 08:42
GTX'en zul je niet vinden. (zijn ze nog aan het reworken met dat verdomde weerstandje :) ) GTSén moet je zonder problemen kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik denk dat die cpu limmit wel mee gaat vallen. Okeey een 3200+ is misschien wat wat langzaam. MAar een singel core 4000+ of zo moet toch best goed werken lijkt mij vooral met AA en AF aan. Het gaat om de min FPS als die maar hoog genoeg blijft. Ik denk dat je meer hebt aan een 8800 GTX met een AMD 3000+ dan een Quad core op 3.0 GHz met een 7900 Kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14245

Help!!!! schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:17:
[...]

offtopic:
Gefeliciteerd. Leuke set. :) Alhoewel ik zelf een Tagan heb en er tevreden over ben, wordt Tagan door een imo toonaangevende site niet heel erg positief getest. Waarom ga je bijv niet voor een Corsair 520W deze is ongeveer 20 EUR duurder maar ook behoorlijk beter.
http://www.jonnyguru.com/...ails.php?id=18&page_num=2
of misschien nog beter:
Termaltake Toughpower 700wad EUR 115
http://www.jonnyguru.com/...ails.php?id=17&page_num=2
offtopic:
Thanks voor de tip :)
Die Thermaltake Toughpower 700W zal het worden.
Enige waar ik nog over twijfel is het moederbord en geheugen......het is wel oke maar volgens mij kan dat ook veel beter....
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je post, neem de topicstart regels door. Die zijn heel simpel.
Bij deze voegen we er aan toe:
- De GeForce 8 serie is leverbaar bij en hij kost
- Je je kaart gaat halen

Nogmaals, kijk naar de _topicregels_ voordat je post !!!