Vind de opstelling er trouwens wel heel gierig uitzien, het komt allemaal erg goedkoop over. Draagt denk ik niet bij aan het imago dat Nintendo met de Wii wil neerzetten, want de Wii ziet er juist heel slick uit.
De graphics van de Wii zijn in het begin under-hyped waardoor alles mee valt. De graphics van de PS3 zijn denk ik een beetje over-hyped waardoor iedereen extra kritisch kijkt en het dus eerder tegenvalt.
over de opstelling. Als je die tokyo afleveringen van gamekings bekijkt zien die opstellingen er altijd zo uit. Zal wel aansluiten bij de Japaners.
over de opstelling. Als je die tokyo afleveringen van gamekings bekijkt zien die opstellingen er altijd zo uit. Zal wel aansluiten bij de Japaners.
[ Voor 27% gewijzigd door fZeroNewbie op 08-11-2006 12:27 ]
Anoniem: 93354
Volgens mij is een pre-order bij BS niks meer dan dat ze opbellen zodra ze binnen zijn, je hebt geen garantie. Die heb je geloof ik alleen als je online bestelt bij hun.Willybubba schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:32:
Grr, ik hoop dat bart Smit doorkomt met mijn pre-order. Mogelijk ga ik ook maar even wat extra reserveringen plaatsen of zo.
- MetroidPrime
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 15-06 13:34
Turn it up loud, captain!
TopicstarterNee hoor, ze houden hem wel degelijk (voor een beperkte tijd) voor je vast. Als je online reserveert krijg je juist een mailtje wanneer ze de console binnen hebben en dat je nu echt kunt bestellen.Anoniem: 93354 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:25:
[...]
Volgens mij is een pre-order bij BS niks meer dan dat ze opbellen zodra ze binnen zijn, je hebt geen garantie. Die heb je geloof ik alleen als je online bestelt bij hun.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Als ze nou es een gedeelte van de reclame die ze in japan maken, naar NL verplaatsen. Dan hebben we hier ook wat. Want ik heb nog nergens reclame voor de Wii gezien. En Nintendo had nog wel zo'n groot bedrag uitgetrokken afaik...Captain N schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:58:
Anyways, om nog een beetje ontopic te blijven nog twee piccies om een idee te geven hoe reclame in Japan wordt aangepakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Als je bedoelt dat dat vitrinekastje er leeg uit ziet, dat kan kloppen. Die is afgelopen week namelijk helemaal leeggeruimd. Stonden eerst PSP's in, maar ze hadden blijkbaar een plekje nodig voor de Wii. Neem aan dat die de komende dagen/weken gewoon weer opgevuld gaat worden.Oscar Mopperkont schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:23:
Vind de opstelling er trouwens wel heel gierig uitzien, het komt allemaal erg goedkoop over. Draagt denk ik niet bij aan het imago dat Nintendo met de Wii wil neerzetten, want de Wii ziet er juist heel slick uit.
Als je dat reclamemateriaal bedoelt, dan kan ik je niet helemaal volgen. Ik moet de eerste retailer in Nederland nog vinden die een paar meter schapruimte in zijn winkel opoffert om reclame te maken. Zeker met twee dikke TV's erbij.
En als je nog wat anders bedoelt, dan graag een toelichting.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Ik bedoelde de Wii schappen. Er staan ouderwetse tv's, er staan wat goedkope kartonnen borden met daarop een Wii en wat losse doosjes. In Nederland is het niet altijd beter, maar ik vind een demopod en wat netter ingerichte schappen mooier staan dan dit, ook al is er dan niet expliciet reclame voor de Wii met van die borden.Captain N schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:37:
Als je dat reclamemateriaal bedoelt, dan kan ik je niet helemaal volgen. Ik moet de eerste retailer in Nederland nog vinden die een paar meter schapruimte in zijn winkel opoffert om reclame te maken. Zeker met twee dikke TV's erbij.
En als je nog wat anders bedoelt, dan graag een toelichting.
Demopods staan hier nog niet, dus die zullen binnenkort wel komen. Verder heb je idd gelijk wat betreft de kartonnen borden, dat die wat slordig staan. Maar even een schap van 5 meter lang oid inruimen om alleen reclame te maken vind ik nogal wat. Moet overigens de eerste reclame met tv's nog tegenkomen in Nederland. In sommige winkels hangt wel een scherm of twee die eindeloos filmpjes afspeeld, zoals in de FRS en de McDonalds, maar we hebben het hier wel over maar 1 product
En hoewel ik het met je eens ben dat het een stuk stijlvoller kan, vraag ik me ook af hoe ze het anders aan hadden kunnen pakken. Vind het best tof dat ze de moeite hebben genomen om al die postertjes met uitleg van controls voor games te plaatsen, en het officiële materiaal dat ze van Nintendo hebben gekregen. Dat officiële materiaal is geen 2 bij 5 meter bord die ze zomaar even ergens neer kunnen zetten natuurlijk
En hoewel ik het met je eens ben dat het een stuk stijlvoller kan, vraag ik me ook af hoe ze het anders aan hadden kunnen pakken. Vind het best tof dat ze de moeite hebben genomen om al die postertjes met uitleg van controls voor games te plaatsen, en het officiële materiaal dat ze van Nintendo hebben gekregen. Dat officiële materiaal is geen 2 bij 5 meter bord die ze zomaar even ergens neer kunnen zetten natuurlijk
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Grappig, in Engeland is de reclame ongeveer gelijk aan deze afbeeldingen
(uit Japan dus)
[ Voor 9% gewijzigd door skabouter op 08-11-2006 13:07 ]
[ Dislect ]
Oh ja, lijstje VC-games staat al in de startpost, pardon.
Anyway, ik hoop dat Pilotwings (SNES) snel wordt toegevoegd, die wil ik graag hebben (SNES versie wel gespeeld maar nooit in bezit gehad).
Gave plaatjes Captain N, je kunt goed zien hoe klein de controller en de Wii zelf zijn, vergeleken met de powerbrick (die even groot is als die van de GC neem ik aan).

Anyway, ik hoop dat Pilotwings (SNES) snel wordt toegevoegd, die wil ik graag hebben (SNES versie wel gespeeld maar nooit in bezit gehad).
Gave plaatjes Captain N, je kunt goed zien hoe klein de controller en de Wii zelf zijn, vergeleken met de powerbrick (die even groot is als die van de GC neem ik aan).
Vraag me af hoe we die duck hunt op VC gaan spelen. Ik weet dat er een soort duck hunt in Wii play zit, maar hoe dit gaat werken. Ik vraag het mij af?
Met de positiebepaling van de sensorbar.fZeroNewbie schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:19:
Vraag me af hoe we die duck hunt op VC gaan spelen. Ik weet dat er een soort duck hunt in Wii play zit, maar hoe dit gaat werken. Ik vraag het mij af?
Op de foto van Captain N staat er naast de Wii een externe voedings adapter. Hoort die bij de Wii? ik dacht namelijk dat ze die ingebouwd hadden of is dat weer veranderd?
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Is altijd al extern geweest bij mijn weten. Anders krijg je die behuizingen nooit zo klein. Volgens mij heeft nintendo zelfs nooit interne voedingsadapters gehad.Aap schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:21:
Op de foto van Captain N staat er naast de Wii een externe voedings adapter. Hoort die bij de Wii? ik dacht namelijk dat ze die ingebouwd hadden of is dat weer veranderd?
Bij de nintendo 64 zat de voeding er half in.aapelite schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:23:
[...]
Is altijd al extern geweest bij mijn weten. Anders krijg je die behuizingen nooit zo klein. Volgens mij heeft nintendo zelfs nooit interne voedingsadapters gehad.
Die voeding van de Wii is nog vrij groot of niet ?
Maar zal wel niet zo'n lomp ding zijn als bij de: Xbox 360.

- MetroidPrime
TopicstarterNee, volgens mij is hij net zo groot als die van de Gamecube. De Wii is vrij klein, dus de voeding zal er vrij snel erg groot uit zien en de voeding van de Gamecube is zwaarder dan de console zelf. Zo groot als die van de Xbox 360 zal de voeding van de Wii echt niet zijn, de Wii verbruikt veel minder stroom dan de 360.nFo schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:30:
[...]
Bij de nintendo 64 zat de voeding er half in.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Zo, ik heb even bij de Bart Smit mijn reserveringsbevestiging gekregen. En ik heb het even nagevraagd, maar ze houden hem dus voor je achter bij release. Ze hadden alleen geen officiële reserveringspapieren voor de Wii, terwijl ik dacht dat die er wel waren. Nou ja, ik ga er vanuit dat het goed gaat. Ik sta eerste op de lijst, dus het moet wel heel gek gaan wil ik er niet een hebben.
Heb meteen maar even een extra remote+nunchuck besteld en ook Zelda en Rayman aan mijn totaal bestelling toegevoegd. Straks op 8 december kijk ik wel voor mijn 3e titel. Met de videokabels wacht ik nog even om te kijken hoe het beeld is met composiet. Bij de impressie van ExciteTrucks op IGN was namelijk aangegeven dat het beeld met composiet ook heel behoorlijk is.
Heb meteen maar even een extra remote+nunchuck besteld en ook Zelda en Rayman aan mijn totaal bestelling toegevoegd. Straks op 8 december kijk ik wel voor mijn 3e titel. Met de videokabels wacht ik nog even om te kijken hoe het beeld is met composiet. Bij de impressie van ExciteTrucks op IGN was namelijk aangegeven dat het beeld met composiet ook heel behoorlijk is.
uhm...
Ik ga vanavond of morgen ook even bij de BS langs om Zelda bij mijn bestelling te frotten. Kan ik meteen vragen hoe de zaken ervoor staan
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
omdat ik absoluut gebruik wil maken van progressive scan op men HD schermpje wil ik me een componentkabel aanschaffen. Het is echter lang niet zeker of deze bij ons in de winkels zullen liggen, en om die reden wil ik me een kabel uit de US bestellen zodra de Wii daar gelaunched is. Op die manier kan ik direct in 480p aan de slag op 8 december.
Ik heb rondgekeken op play-asia, maar daar verkopen ze enkel de JP editie die pas op 2 december uitkomt: identiek dezelfde kabel natuurlijk, maar zoiets komt nooit op tijd bij mij thuis aan.
Weet er nog iemand goede importshops waar ik aan dit soort spul kan geraken?
Ik heb rondgekeken op play-asia, maar daar verkopen ze enkel de JP editie die pas op 2 december uitkomt: identiek dezelfde kabel natuurlijk, maar zoiets komt nooit op tijd bij mij thuis aan.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Smoonshine, had jij gewoon een bestelling via i-net gedaan? Of bij een winkel? Ik heb nuzelf bij Dynabyte bij een filiaal een bestelling staan; tevens bij BS via internet...
die component kabel zie ik bijv. wel bij Dynabyte op de site staan?
[ Voor 17% gewijzigd door gratis_vodka op 08-11-2006 15:08 ]
kon bij dimplus gewoon de kabel erbij bestellen
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Vanwege het feit dat ik een mod-chip noemde deze post weg gehaald. My bad
.
[ Voor 88% gewijzigd door Scorpei op 08-11-2006 16:44 ]
Owner of http://scorpei.com/
modchips worden NIET besproken in deze topic
[ Voor 23% gewijzigd door boe2 op 08-11-2006 15:26 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Anoniem: 16195
Weet iemand dit?Anoniem: 16195 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 08:55:
[...]
Wat voor extra content zal dit worden of is dit nog niet bekend?
Het gaat hier om Zelda natuurlijk, ff vergeten erbij te zetten
Bij nedgame kun je de: Wii Component AV Cable bestellen voor: 29,95.Boeboe schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:04:
omdat ik absoluut gebruik wil maken van progressive scan op men HD schermpje wil ik me een componentkabel aanschaffen. Het is echter lang niet zeker of deze bij ons in de winkels zullen liggen, en om die reden wil ik me een kabel uit de US bestellen zodra de Wii daar gelaunched is. Op die manier kan ik direct in 480p aan de slag op 8 december.
Ik heb gewoon in de winkel besteld. Op de een of andere manier heb ik daar toch iets meer vertrouwen in. Hoe BS het via internet doet, durf ik niet te zeggen.gratis_vodka schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:05:
Smoonshine, had jij gewoon een bestelling via i-net gedaan? Of bij een winkel? Ik heb nuzelf bij Dynabyte bij een filiaal een bestelling staan; tevens bij BS via internet...
Wat ik zo op de lijst van de BS zag staan, stond er geen component kabel tussen, maar het was dan ook een hele vluchtige kijk. De RGB heb ik wel zien staan. Maar zoals gezegd, ik wacht eerst even de kwaliteit af van composiet, voor ik een boel geld uitgeef voor een nieuwe kabel.
uhm...
In welk wel, od helemaal niet op GoT?
- MetroidPrime
TopicstarterVolgens de policy mogen modchips helemaal niet op GoT besproken worden.
Denk dat je het antwoord toch buiten GoT moet gaan zoeken!!!!
Mod chips zijn niet aan de orde hier!!
Anoniem: 15895
Ik ben vanmiddag maar eens bij dimplus langs gegaan en heb helaas te horen gekregen dat ik niet in de eerste lading zat. Maar ik zit wel in de tweede lading die 3-4 dagen later binnenkomt.
Argh 
Spannend dit. Ik ga vanavond ook navragen, nu ben ik TE benieuwd
Spannend dit. Ik ga vanavond ook navragen, nu ben ik TE benieuwd
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Daar was ik me niet van bewust. Dan zal ik bij deze die niet meer vermelden. Ik snap wel niet helemaal waarom niet (het is toch om homebrew te draaien?), maar dat laat ik in het midden (ben immers een n00b qua NGC). Dank voor de hulp.fZeroNewbie schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:56:
Denk dat je het antwoord toch buiten GoT moet gaan zoeken!!!!
Volgens mij zijn de meeste gamewinkeltjes niet zo heel principieel. Ik was bij een winkel waar mij werd verteld dat er een behoorlijke lijst was met pre-orders waarvan het overgrote deel niet had aanbetaald en waavan en klein deel 50 tot 100 euro had aanbetaald.
De mensen die een aanbetaling deden zouden voorrang krijgen. De mensen die hem volledig zouden betalen zouden hem als eerste krijgen. Ik heb hem dus al een paar weken geleden volledig betaald en ben van plan om een paar dagen voor de release nog een aantal spellen te pre-orderen met de mededeling dat ik die spellen alleen wil als ik de wii op launch-day krijg. Een extra controller wil ik toch, dus Wii play koop ik dan toch wel. Zelda is onmisbaar, Red Steel wil ik ook graag hebben en dan nog een leuke multiplayer game, Marvel: Ultimate Alliance ofzo? Meer mensen die er ook gelijk spellen bij gepreorderd hebben?
De mensen die een aanbetaling deden zouden voorrang krijgen. De mensen die hem volledig zouden betalen zouden hem als eerste krijgen. Ik heb hem dus al een paar weken geleden volledig betaald en ben van plan om een paar dagen voor de release nog een aantal spellen te pre-orderen met de mededeling dat ik die spellen alleen wil als ik de wii op launch-day krijg. Een extra controller wil ik toch, dus Wii play koop ik dan toch wel. Zelda is onmisbaar, Red Steel wil ik ook graag hebben en dan nog een leuke multiplayer game, Marvel: Ultimate Alliance ofzo? Meer mensen die er ook gelijk spellen bij gepreorderd hebben?
[ Voor 3% gewijzigd door Johny58 op 08-11-2006 16:56 ]
"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.
Alleen Zelda (en een extra controller). De rest leek me niet zo leuk, wacht wel op Mario en zo
.
Wat filmpjes van Kororinpa.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Het ziet er echt leuk uit imo. Ookal is het een schaamteloze monkey ball rip-off.
Hopelijk brengen ze het ook uit buiten japan en voor een niet al te hoge prijs.
[ Voor 5% gewijzigd door Vanitas op 08-11-2006 17:12 ]
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Stom, dat zou de eerste plaats moeten zijn om te kijkenMetroidPrime schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:59:
[...]
De lijst staat al een tijdje in de startpost.
Volgens mij begin ze pas rond de launch met reclame. Ik heb iig gelezen dat ze in Amerika ook pas (grootschalig) gaan beginnen een paar dagen voor de launch. Op zich niet zo vreemd, de eerste consoles verkopen ze toch welVanitas schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:34:
[...]
Als ze nou es een gedeelte van de reclame die ze in japan maken, naar NL verplaatsen. Dan hebben we hier ook wat. Want ik heb nog nergens reclame voor de Wii gezien. En Nintendo had nog wel zo'n groot bedrag uitgetrokken afaik...
Het zou iig leuk zijn als ze een stuk meer reclame zouden maken. Dat zou zeker positief zijn voor de verkopen, Sony en MS doen het immers ook. Overigens zie ik wel heel vaak DS met Brain Training reclames voorbijkomen. Dus dat is al een begin.
Volgens mij was ie ook even groot als die van de Gamecube, dus je kan beter zeggen dat de Wii zo klein isnFo schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:30:
[...]
Bij de nintendo 64 zat de voeding er half in.
Zie hier bijv. Nintendo UK (http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=68306) die hebben bevestigd dat de RGB en component kabels ook in Europa uitkomen. Dus ik denk niet dat het een probleem wordt om er één te bevestigen. Ook de geruchten dat de component kabel alleen online verkocht zou worden in Amerika zijn ontkracht door NoA. Dus je zal die waarschijnlijk gewoon in de NL winkel kunnen krijgen!Boeboe schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:04:
Het is nog alles behalve zeker dat die content er komt. Dat volgt namelijk uit dit erg onduidelijke interview: http://gonintendo.com/?p=7947.
Dat zegt volgens mij niet zoveel, want voor zover ik weet hebben ze in Amerika geen scart kabels, dus zullen ze waarschijnlijk ook geen RGB kabel hebben. Correct me if I'm wrong.Smoonshine schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:45:
[...]
Ik heb gewoon in de winkel besteld. Op de een of andere manier heb ik daar toch iets meer vertrouwen in. Hoe BS het via internet doet, durf ik niet te zeggen.
Wat ik zo op de lijst van de BS zag staan, stond er geen component kabel tussen, maar het was dan ook een hele vluchtige kijk. De RGB heb ik wel zien staan. Maar zoals gezegd, ik wacht eerst even de kwaliteit af van composiet, voor ik een boel geld uitgeef voor een nieuwe kabel.
Ik heb een preorder gedaan met aanbetaling (50 euro), ik heb em dus ook zeker bij de launch, of waarschijnlijk een dag (of meer) eerder. Ik heb net Zelda TP en Wii Play bijbesteld. Ik koop er waarschijnlijk nog wel een spel bij, maar ik heb nog geen idee welke, dat volgt wel uit de reviews, heb ik nog wat te kiezenJohny58 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:55:Meer mensen die er ook gelijk spellen bij gepreorderd hebben?
Wel leuk dat de Wii gekte nu echt is los gebroken. Iedereen die toch nog probeert om een Wii ergens te reserveren enzo
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
nu mag ik ook meepraten
.
Heb net goedkoop via ebay een gamecube gekocht en zelda wind waker. Heb de cube gekocht voor de Zelda games.
Een klein vraagje bij het 2e level moet ik die grote lichten uit doen maar hoe?ik versla het poppetje en wil dus die luchten uit doen via de knop, lukt voor geen mogelijkheid.
Heb net goedkoop via ebay een gamecube gekocht en zelda wind waker. Heb de cube gekocht voor de Zelda games.
Een klein vraagje bij het 2e level moet ik die grote lichten uit doen maar hoe?ik versla het poppetje en wil dus die luchten uit doen via de knop, lukt voor geen mogelijkheid.
Anoniem: 104593
De meeste verwachten op launcch dag een mediamarkt/intertoys/dixons etc. te kunnen binnenlopen. Dat idee had ik ook totdat ik em vlak na de bekendmaking van de prijs maar gepre-ordert heb bij de plaatselijke intertoys, kreeg te horen dat ik nummer 12 was!Grappig dat maar 75 % van de mensen de Wii meteen gaat halen, ik ben benieuwd wat de reden is dat mensen hem pas na de launch gaan halen?

Snap niet zo goed waar die plotselinge Nintendo gekte vandaan komt, het is lang geleden dat ze zo in de spot-lights stonden, volgens mij hebben ze het zelf ook niet echt door aangezien de reclame nog wat te wensen overlaat.
Zodra je het poppetje verslaat gaan de lichten automatisch omhoog staan, waardoor je niet meer gespot wordt als je op het eiland rondrent.Een klein vraagje bij het 2e level moet ik die grote lichten uit doen maar hoe?ik versla het poppetje en wil dus die luchten uit doen via de knop, lukt voor geen mogelijkheid
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 08-11-2006 17:40 ]
Ik vind het geen punt om hem nu al volledig af te rekenen...Als ik hem dan op de release maar heb.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Ja inderdaad , zou ik ook hebben gedaan als dat mogelijk zou zijn bij de winkel waar ik hem heb gepre-orderdDeddiekoel schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:45:
Ik vind het geen punt om hem nu al volledig af te rekenen...Als ik hem dan op de release maar heb.

Dit is een VGA to Component Video Cables
"RGB VIDEO CABLE, RCA Connectors, Used to connect HDTV satellite receivers to HDTV with RGB inputs. 3 (RCA) male to 15 pin HD15 male. 3 feet long".
Als ik zo'n kabel koop + een component kabel kan ik dan de Wii aansluiten op me TFT beeldscherm?
Want ik neem aan dat de component kabel in de Wii gaat, die 3 stekkers sluit ik aan op de converter kabel en de converter kabel gaat dan in de aansluiting van het TFT scherm.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Of zou zoiets "makkelijker/beter" werken?
"Geen televisie in de buurt maar je wilt gamen op een console? Heb je wel een pc in de buurt? Geen nood. Met de SF Multi Purpose Component VGA Box sluit je een PS2, Xbox, GameCube, Xbox 360 en zelfs een dvd-speler aan op een VGA-monitor of een projector. De box kiest automatisch uit de beeldformaten 480p, 720p, en 1080i/540p en is tegelijkertijd op twee beeldschermen te gebruiken."
[ Voor 37% gewijzigd door MrVegeta op 08-11-2006 18:13 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Kan het enigsinds moeilijk geloven dat dat apparaat op de dag van de launch overal uitverkocht zal zijn.Anoniem: 104593 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:38:
[...]
De meeste verwachten op launcch dag een mediamarkt/intertoys/dixons etc. te kunnen binnenlopen. Dat idee had ik ook totdat ik em vlak na de bekendmaking van de prijs maar gepre-ordert heb bij de plaatselijke intertoys, kreeg te horen dat ik nummer 12 was!![]()
Snap niet zo goed waar die plotselinge Nintendo gekte vandaan komt, het is lang geleden dat ze zo in de spot-lights stonden, volgens mij hebben ze het zelf ook niet echt door aangezien de reclame nog wat te wensen overlaat.
[...]
Zodra je het poppetje verslaat gaan de lichten automatisch omhoog staan, waardoor je niet meer gespot wordt als je op het eiland rondrent.
Één week terug heb ik een xbox360 gekocht. Had destijds meteen gevraagt hoe het met de GOW pre-orders zat. Volgens degene achter de toonbank (was bij de freerecordshop) was het niet meer mogelijk te pre-orderen, maar hij ging er wel vanuit dat ik het spel op de dag van de launch gewoon kon kopen. Dit omdat hij verwachte dat de freerecordshop wel flink op het spel zal inzetten en daar op in zal spelen door naast de pre-orders ook voor een grote lading "wie het eerst komt wie het eerst maalt" zal zorgen.
Ik denk/hoop dat de gedachtengang hetzelfde zal zijn bij de Wii. En zo niet? Tsja die 360 heeft toch wel een hoop koopdrang weggenomen, dus iets langer wachten is niet meer zo heel erg
Is er ook ergens info te vinden of Nintendo met wat packs aan komt? Ik wil namelijk zeer graag Zelda hebben. Misschien handig om zo'n pack ergens weg te snoepen
.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ga er maar niet van uit dat er een wii+ zelda pack komt binnen een half jaar. Iedereen koopt zelda toch wel dus dan is het niet slim om daar korting op te geven als nintendo zijnde.
Dat zal nog wel even duren. Ze zullen eerste zoveel mogelijk willen produceren, daarom ook maar één kleur. Na een half jaar zullen er nog wel meer kleuren volgen. En dan denk ik dat na 1 jaar wel de eerste packs zullen komen.MrVegeta schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:20:
Is er ook ergens info te vinden of Nintendo met wat packs aan komt? Ik wil namelijk zeer graag Zelda hebben. Misschien handig om zo'n pack ergens weg te snoepen.
*Disclaimer: dit is pure speculatie
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Nou het is toch wel belangrijk om de consument goed duidelijk te maken dat de Wii eraan komt en wat ze ermee kunnen. Dan wordt de hype alleen maar groter, en als de hype groot is verkoop je meer, en dat wil je natuurlijk wel als producten. Dat ze een maand of 3 voor de release nog geen reclame gaan maken snap ik ook wel, maar het zal nu toch wel es tijd worden imo.Hoedje schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:18:
[...]
Volgens mij begin ze pas rond de launch met reclame. Ik heb iig gelezen dat ze in Amerika ook pas (grootschalig) gaan beginnen een paar dagen voor de launch. Op zich niet zo vreemd, de eerste consoles verkopen ze toch wel
Het zou iig leuk zijn als ze een stuk meer reclame zouden maken. Dat zou zeker positief zijn voor de verkopen, Sony en MS doen het immers ook. Overigens zie ik wel heel vaak DS met Brain Training reclames voorbijkomen. Dus dat is al een begin.
oh oh, ik bezocht net eventjes games.fok die een e-mail van een van de grootste nederlandse Gamestores citeert
Ik ben benieuwd of dit inhoudt: 20 Wii's per winkel, niet de 400+ die besteld zijn, Nintendo kan niet eens 1 miljoen Wii's voor nederland leveren! Of dat men echt maar een stuk of 3 Wii's voor iedere winkel heeft, dat zou namelijk de Wii in Europa/Nederland om zeep helpenHallo,
4 miljoen is een leuk getal, en mooie woorden van Nintendo. Helaas blijkt het in de praktijk niet zo te zijn voor Europa, en sowieso Nederland. We hebben ondertussen een aardig inzicht gekregen in hoe de verdeling in Nederland is gelopen, en het blijkt dat Nintendo de Nederlandse retailers een dramatisch laag aantal Wii units gaat uitleveren. Zoals gezegd, allemaal mooie woorden, die voor ons een holle klank en nare bijsmaak hebben gekregen

De reden waarom er maar 1 kleur bij de launch beschikbaar is:Hoedje schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:33:
[...]
Dat zal nog wel even duren. Ze zullen eerste zoveel mogelijk willen produceren, daarom ook maar één kleur. Na een half jaar zullen er nog wel meer kleuren volgen. En dan denk ik dat na 1 jaar wel de eerste packs zullen komen.
*Disclaimer: dit is pure speculatie
Q. Are there other colors beside white available?
A. Not right away. On the availability of color variations, Miyamoto said, "Not at launch. Until Spring, we'll have a supply limitation, so we want to avoid the situation where people don't buy because their favorite color isn't available. We'll provide new colors after that. Our aim is a design that's not scary.
Goeie Vragen, ben ik ook wel benieuwd naar ! en hoe dat dan zit met Hertz en geluid. Geluid kun je niet uit het beeldscherm toverenMrVegeta schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:11:
[afbeelding]
"RGB VIDEO CABLE, RCA Connectors, Used to connect HDTV satellite receivers to HDTV with RGB inputs. 3 (RCA) male to 15 pin HD15 male. 3 feet long".
Als ik zo'n kabel koop + een component kabel kan ik dan de Wii aansluiten op me TFT beeldscherm?
Want ik neem aan dat de component kabel in de Wii gaat, die 3 stekkers sluit ik aan op de converter kabel en de converter kabel gaat dan in de aansluiting van het TFT scherm.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[afbeelding]
"Geen televisie in de buurt maar je wilt gamen op een console? Heb je wel een pc in de buurt? Geen nood. Met de SF Multi Purpose Component VGA Box sluit je een PS2, Xbox, GameCube, Xbox 360 en zelfs een dvd-speler aan op een VGA-monitor of een projector. De box kiest automatisch uit de beeldformaten 480p, 720p, en 1080i/540p en is tegelijkertijd op twee beeldschermen te gebruiken."
Zoals eerder gezegd, groter winkelketens krijgen altijd bergen, online stores (hoe groot ze ook zijn) krijgen veel minder.Anoniem: 104593 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:40:
oh oh, ik bezocht net eventjes games.fok die een e-mail van een van de grootste nederlandse Gamestores citeert
[...]
Ik ben benieuwd of dit inhoudt: 20 Wii's per winkel, niet de 400+ die besteld zijn, Nintendo kan niet eens 1 miljoen Wii's voor nederland leveren! Of dat men echt maar een stuk of 3 Wii's voor iedere winkel heeft, dat zou namelijk de Wii in Europa/Nederland om zeep helpen
This space is occupied
Jawel, Wii Sports Pack + extra Remote en Nunchuck + Zelda: TP voor €355. Da's +/- €10 korting.fuzzyeyebrows1 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:32:
Ga er maar niet van uit dat er een wii+ zelda pack komt binnen een half jaar. Iedereen koopt zelda toch wel dus dan is het niet slim om daar korting op te geven als nintendo zijnde.
http://www.consoleshop.nl...legend-of-zelda-pack.html
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Een paar vraagjes op het visuele gebied. Ik ben van plan een nieuwe tv te gaan kopen, waarschijnlijk een 26" inch LCD HDTV, zodat ik straks ook mijn PS3/Bluray in HD kan spelen. Anyway, ik vroeg me af hoe groot het verschil gaat worden in beeldkwaliteit bij de Wii tussen component kabels en RGB (SCART), en of progressive scan alleen via component kan?
Is de S-Video cable ook zo duur?nFo schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:40:
[...]
Bij nedgame kun je de: Wii Component AV Cable bestellen voor: 29,95.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ik qoute even mezelf van de vorige pagina met deze vraag.MrVegeta schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:11:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is wel tof, maar ik kan 10% korting bij de Bart Smid/E-Plaza krijgen omdat me vriendin bij de blokker werkt, dus dat zal iets goedkoper zijn denk ik.LB06 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:09:
[...]
Jawel, Wii Sports Pack + extra Remote en Nunchuck + Zelda: TP voor €355. Da's +/- €10 korting.
Dat zou wat zijn. Wereldwijd launchen met 4 miljoen units en 1 miljoen units naar één van de kleinste landen sturen. Om ook nog maar wat constructiefs te posten. Er zijn 1 miljoen units verwacht voor (heel) Europa tot eind 2006.Anoniem: 104593 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:40:
[...]
Ik ben benieuwd of dit inhoudt: 20 Wii's per winkel, niet de 400+ die besteld zijn, Nintendo kan niet eens 1 miljoen Wii's voor nederland leveren! Of dat men echt maar een stuk of 3 Wii's voor iedere winkel heeft, dat zou namelijk de Wii in Europa/Nederland om zeep helpen
[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 08-11-2006 19:22 ]
Nieuwe Red Steel US reclame.
Anoniem: 146921
ik vind het een goede zet er is niemad die klaagt over de witte xdoos maar wel over de zelfs wat mooier ogende wiiVanitas schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:48:
[...]
De reden waarom er maar 1 kleur bij de launch beschikbaar is:
[...]

maar dat is gewoon een samengesteld pack door de winkel zelf en daar korting op gedaan ( toch?)LB06 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:09:
[...]
Jawel, Wii Sports Pack + extra Remote en Nunchuck + Zelda: TP voor €355. Da's +/- €10 korting.
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
Denk het. €10 is niet zo veel, en waarschijnlijk krijg je ook geen Zelda doos thuisgestuurd, maar gewoon een generieke Wii doos met enkele losse pakketjes erbij.Alien B.O.B. schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:54:
[...]
maar dat is gewoon een samengesteld pack door de winkel zelf en daar korting op gedaan ( toch?)
Niet zo netjes heMrVegeta schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:12:
[...]
Ik qoute even mezelf van de vorige pagina met deze vraag.
Volgens mij moet je voor de 2de optie gaan. De component kabel van de Wii gaat dan in dat kastje en daarvandaan ga je dan naar je monitor. De eerste optie lijkt mij niet te gaan werken. Ik heb zelf ook zoiets geprobeerd om met component naar mijn tv (dvi) te gaan. Dit bleek niet te werken. Dat kastje is echt een omzetter, dus ik zou daar voor gaan. Enig idee waar je dat gaat bestellen trouwens? Ik zag die alleen nog maar bij lik-sang staan en verder heb ik hem niet weer kunnen vinden. Ik ben namelijk ook aan het overwegen of dat iets voor mij is.
[ Voor 0% gewijzigd door Smoonshine op 08-11-2006 20:34 . Reden: typo's ]
uhm...
Anoniem: 60403
Voor de geïnteresseerde, twee plaatjes van de Nintendo Wii Component kabel:

Zelda:TTP Spoilertje (gameplay)

Zelda:TTP Spoilertje (gameplay)
spoiler:
Ik heb Kotaku een mailtje gestuurd over het blocken in Zelda:TTP, en ik kreeg het volgende terug:
"I think no one is talking about the blocking system because it doesn't
really exist in what we can talk about with the press embargo.
Ik ben zeer benieuwd wat Nintendo heeft verzonnen wat betreft het blokken."
"I think no one is talking about the blocking system because it doesn't
really exist in what we can talk about with the press embargo.
Ik ben zeer benieuwd wat Nintendo heeft verzonnen wat betreft het blokken."
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 60403 op 08-11-2006 20:43 ]
En nog meer Virtual console spellen. Deze waren al uitgelekt:
* Duck Hunt (E for Everyone)
* Hogan’s Alley (E for Everyone)
* Kid Icarus (E for Everyone)
* Kirby’s Adventure (E for Everyone)
* Pilot Wings (E for Everyone)
* Pro Wrestling (E for Everyone)
* Punch-Out (E for Everyone)
* Wild Gunman (E for Everyone)
Vandaag meldt IGN dat deze ook nog wel eens kunnen komen:
* Mario RPG: Legend of the Seven Stars (Super NES; rated E for Everyone)
* Kirby’s Super Star (Super NES; rated E for Everyone)
* Mario Kart 64 (Nintendo 64; rated E for Everyone)
* Starfox 64 (Nintendo 64; rated E for Everyone)
* Super Metroid (Super NES; rated E for Everyone)
* Kirby’s Dream Land 3 (Super NES; rated E for Everyone)
* The Legend of Zelda: The Ocarina of Time (Nintendo 64; rated E for Everyone)
* Excitebike (NES; rated E for Everyone)
* Ice Climber (NES; rated E for Everyone)
* Dr. Mario (NES; rated E for Everyone)
* Mario Brothers (NES; rated E for Everyone)
* Ice Hockey (NES; rated E for Everyone)
* Soccer (NES; rated E for Everyone)
* Duck Hunt (E for Everyone)
* Hogan’s Alley (E for Everyone)
* Kid Icarus (E for Everyone)
* Kirby’s Adventure (E for Everyone)
* Pilot Wings (E for Everyone)
* Pro Wrestling (E for Everyone)
* Punch-Out (E for Everyone)
* Wild Gunman (E for Everyone)
JOH! Die had ik ook kunnen voorspellen.Hoedje schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:15:
En nog meer Virtual console spellen. Deze waren al uitgelekt:
...
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
3 nieuwe Zelda - Twilight Princess pics:

BigBen Wii Accessoires

xD
Wii Sports vergelijking

BigBen Wii Accessoires
xD
Wii Sports vergelijking

wow die vergelijking zie je toch veel verschil in
Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me
* RayNbow gaat een component kabel kopen en dan via een verloopstuk/kabel aansluiten op DVI-I...Anoniem: 60403 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:37:
Voor de geïnteresseerde, twee plaatjes van de Nintendo Wii Component kabel:
Alleen die verloopkabels zijn zo lastig te vinden
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Die vergelijking van Wii Sports zag ik net ook op GoNintendo.
Wat me gelijk opviel waren de crowds en ook vooral de "nintendo logo's" die er bij de definitieve uitgehaald zijn. Dat maakt gelijk duidelijk dat Nintendo echt niet Nintendo aan de Wii wil koppelen maar de Wii als 'alleen staand' in de markt wil plaatsen.
Wat me gelijk opviel waren de crowds en ook vooral de "nintendo logo's" die er bij de definitieve uitgehaald zijn. Dat maakt gelijk duidelijk dat Nintendo echt niet Nintendo aan de Wii wil koppelen maar de Wii als 'alleen staand' in de markt wil plaatsen.
[ Voor 4% gewijzigd door psychoclown op 08-11-2006 22:30 . Reden: typo ]
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
- MetroidPrime
Topicstarter
Ik snap niet dat er zo dramatisch wordt gedaan over het feit dat veel winkels maar rond de 20 consoles krijgen. Bij de Gamecube launch waren er ook maar rond de 20 consoles voor de meeste winkels. Vrijwel elke console is bij de launch moeilijk verkrijgbaar, dat geld ook voor Nintendo consoles. Nintendo heeft dan wel veel meer consoles voor de launch dan bij de Xbox 360 of PS3 launches, maar ik ben er zelf vanaf het begin van uitgegaan dat de console helemaal uitverkocht en moeilijk verkrijgbaar zou zijn.
Dan hoef ik alleen nog een oplossing te vinden om de Wii, de Xbox 360, een digitale ontvanger met HDMI en hopelijk ooit ook nog een hybride Blu-Ray/HD-DVD speler op die enkele DVI-poort op de TV aan te sluiten.
EDIT:
Bestaan er eigenlijk ook kleine component-VGA(of DVI) adapters? Ik ken wel de verloopkabels, maar die zijn slecht voor je beeldkwaliteit omdat component een analoog signaal is.RayNbow schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:51:
[...]
* RayNbow gaat een component kabel kopen en dan via een verloopstuk/kabel aansluiten op DVI-I...
Alleen die verloopkabels zijn zo lastig te vinden
Dan hoef ik alleen nog een oplossing te vinden om de Wii, de Xbox 360, een digitale ontvanger met HDMI en hopelijk ooit ook nog een hybride Blu-Ray/HD-DVD speler op die enkele DVI-poort op de TV aan te sluiten.

EDIT:
Ik denk dat dit onderdeel is van de marketingstrategie van Nintendo. Als je naar de console zelf kijkt zie je dat er heel groot Wii op staat, maar het Nintendo logo staat ergens klein in een hoekje. Het Nintendo logo staat ook nergens op de controller vermeld of op de dozen van third-party spellen(op het Nintendo-seal na). Ik denk dat Nintendo een duidelijke branding probeert te creëren met de Wii, vergelijkbaar met wat Sony met de Walkman en de PlayStation gedaan heeft.psychoclown schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:30:
Die vergelijking van Wii Sports zag ik net ook op GoNintendo.
[ Voor 29% gewijzigd door MetroidPrime op 08-11-2006 22:48 ]
Ik heb de mensen van consolenogwat.nl even een mailtje gestuurd of ze kunnen vertellen of het ook werkt voor de Wii etc en wanneer die beschikbaar is.Smoonshine schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:34:
[...]
Niet zo netjes he
Volgens mij moet je voor de 2de optie gaan. De component kabel van de Wii gaat dan in dat kastje en daarvandaan ga je dan naar je monitor. De eerste optie lijkt mij niet te gaan werken. Ik heb zelf ook zoiets geprobeerd om met component naar mijn tv (dvi) te gaan. Dit bleek niet te werken. Dat kastje is echt een omzetter, dus ik zou daar voor gaan. Enig idee waar je dat gaat bestellen trouwens? Ik zag die alleen nog maar bij lik-sang staan en verder heb ik hem niet weer kunnen vinden. Ik ben namelijk ook aan het overwegen of dat iets voor mij is.
Dus ik post het morgen hier wel even
DVI-I kan afaik zowel analoog (DVI-A) als digitaal (DVI-D) aan. Ik zou dus niet weten waarom het analoog zijn van component nadelig zou zijn?MetroidPrime schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:32:
[...]
Bestaan er eigenlijk ook kleine component-VGA(of DVI) adapters? Ik ken wel de verloopkabels, maar die zijn slecht voor je beeldkwaliteit omdat component een analoog signaal is.
Wat bedoel je eig. met adapters? Dingen die een signaal omzetten?
Een signaal omzetter heb je sowieso nodig om van component naar dvi te gaan. Ik heb zelf een kabel gehad met aan de ene kant component en aan de andere kant dvi, maar dat werkt dus niet. Je hebt dus echt zo'n omzetter nodig als wat mrVegeta laat zien. Volgens mij gebeurt er met zo'n omzetter het volgende. Je gaat van Component(YPbPr) naar VGA (RGB) van VGA(RGB) kun je dan wel naar DVI die volgens mij ook met RGB signalen werkt. Mijn DVI-I aansluiting kan in ieder geval niet overweg met YPbPr.RayNbow schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:59:
[...]
DVI-I kan afaik zowel analoog (DVI-A) als digitaal (DVI-D) aan. Ik zou dus niet weten waarom het analoog zijn van component nadelig zou zijn?
Wat bedoel je eig. met adapters? Dingen die een signaal omzetten?
Ik ben er trouwens niet zeker van dat VGA/DVI met RGB signalen werken. Ik heb dat geloof ik wel ooit ergens gelezen, maar kan de bron zo niet terug vinden. Nou ja, voor het verhaaltje maakt het niet zo heel veel uit.
[ Voor 11% gewijzigd door Smoonshine op 08-11-2006 23:21 ]
uhm...
- MetroidPrime
TopicstarterBij een analoog signaal neemt je beeldkwaliteit af naarmate je een langere kabel gebruikt. Dat noem ik een behoorlijk nadeel.RayNbow schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:59:
[...]
DVI-I kan afaik zowel analoog (DVI-A) als digitaal (DVI-D) aan. Ik zou dus niet weten waarom het analoog zijn van component nadelig zou zijn?
Ik heb hier zelf een kabel liggen die een component aansluiting met een VGA aansluiting kan verbinden, maar bij de Wii moet je daar een koppelstuk tussen zetten en de componentkabel van de Wii daarop aansluiten. Je krijgt dus een twee keer zo lange kabel waardoor de beeldkwaliteit slechter wordt. Ik zoek eigenlijk het zelfde als die kabel die ik heb, maar dan zonder de kabel zelf. Dus alleen een simpel verloopstukje van component naar VGA.Wat bedoel je eig. met adapters? Dingen die een signaal omzetten?
Mijn TV heeft een DVI-I aansluiting en ondersteunt DVI, HDMI, VGA en component over die ene aansluiting. Het hangt dus helemaal van je TV af of er component over DVI ondersteund wordt.Smoonshine schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:17:
[...]
Een signaal omzetter heb je sowieso nodig om van component naar dvi te gaan. Ik heb zelf een kabel gehad met aan de ene kant component en aan de andere kant dvi, maar dat werkt dus niet. Je hebt dus echt zo'n omzetter nodig als wat mrVegeta laat zien. Volgens mij gebeurt er met zo'n omzetter het volgende. Je gaat van Component(YPbPr) naar VGA (RGB) van VGA(RGB) kun je dan wel naar DVI die volgens mij ook met RGB signalen werkt. Mijn DVI-I aansluiting kan in ieder geval niet overweg met YPbPr.
Zoiets?MetroidPrime schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:42:
[...]
Ik heb hier zelf een kabel liggen die een component aansluiting met een VGA aansluiting kan verbinden, maar bij de Wii moet je daar een koppelstuk tussen zetten en de componentkabel van de Wii daarop aansluiten. Je krijgt dus een twee keer zo lange kabel waardoor de beeldkwaliteit slechter wordt. Ik zoek eigenlijk het zelfde als die kabel die ik heb, maar dan zonder de kabel zelf. Dus alleen een simpel verloopstukje van component naar VGA.

(klikbaar)
[ Voor 5% gewijzigd door RayNbow op 09-11-2006 00:19 ]
- MetroidPrime
TopicstarterZoiets zocht ik inderdaad, bedankt!
Anoniem: 87302
geeft dat veel kwaliteitsverlies, nee toch? behoud je ook nog progressive scan?
wat kost zo'n ding?
Mijn DVI aansluiting ondersteund de volgende signalen. Kan iemand mij vertellen of hier component tussen zit? Ik zit zelf aan de analoog groen,blauw en rood te denken als component ondersteuning, maar aangezien mijn oude kabel niet werkte, durf ik dat dus niet te zeggen.
24-pinsstekker DVI
Pin Omschrijving
1 Rx 2-
2 Rx 2+
3 Massa
4 Geen aansluiting
5 Geen aansluiting
6 Klok (SCL) DDC
7 Data (SDA) DCC
8 Analoge verticale synchronisatie
9 Rx 1-
10 Rx 1+
11 Massa
12 Geen aansluiting
13 Geen aansluiting
14 Ingangsspanning DDC (+5V)
15 Self Laster
Pin Omschrijving
16 Uitgangssignaalverbinding
17 Rx 0-
18 Rx 0+
19 Massa
20 Geen aansluiting
21 Geen aansluiting
22 Massa
23 Rx C-
24 Rx C+
25(C3) Analoog (Blauw)
26(C5) Analoge massa
27(C4)Analoge horizontale synchronisatie
28(C2) Analoog (groen)
29(C5) Analoge massa
30 Analoog (rood)
24-pinsstekker DVI
Pin Omschrijving
1 Rx 2-
2 Rx 2+
3 Massa
4 Geen aansluiting
5 Geen aansluiting
6 Klok (SCL) DDC
7 Data (SDA) DCC
8 Analoge verticale synchronisatie
9 Rx 1-
10 Rx 1+
11 Massa
12 Geen aansluiting
13 Geen aansluiting
14 Ingangsspanning DDC (+5V)
15 Self Laster
Pin Omschrijving
16 Uitgangssignaalverbinding
17 Rx 0-
18 Rx 0+
19 Massa
20 Geen aansluiting
21 Geen aansluiting
22 Massa
23 Rx C-
24 Rx C+
25(C3) Analoog (Blauw)
26(C5) Analoge massa
27(C4)Analoge horizontale synchronisatie
28(C2) Analoog (groen)
29(C5) Analoge massa
30 Analoog (rood)
uhm...
*hier stond onzin*
[ Voor 89% gewijzigd door boe2 op 09-11-2006 09:00 ]
Anoniem: 146182
Weet iemand of de amerikaanse wii alleen NTSC doet? Wil er misschien een laten meenemen vanuit de US, maar m'n tv herkent geen NTSC signaal..
Volgens mij doet hij alleen NTSC. Ik zou de gok in ieder geval niet nemen. PAL ondersteund een US Wii sowieso niet.Anoniem: 146182 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:57:
Weet iemand of de amerikaanse wii alleen NTSC doet? Wil er misschien een laten meenemen vanuit de US, maar m'n tv herkent geen NTSC signaal..
uhm...
sweeeet
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Die zocht ik ook ja, Hoe wordt het dan weergegeven op je monitor?Qua resolutie en Hertz? én dan zit je nog met het geluid.
- MetroidPrime
Topicstarter
Waar is trouwens het online deel van de Wii Launch Guide gebleven? Het is nu in heel Amerika 9 november, maar IGN heeft de Launch Guide niet geüpdate?
Ik zou de handleiding van je TV gaan raadplegen, daar zal vast wel instaan of je TV component via DVI aankan.Smoonshine schreef op donderdag 09 november 2006 @ 08:45:
Mijn DVI aansluiting ondersteund de volgende signalen. Kan iemand mij vertellen of hier component tussen zit? Ik zit zelf aan de analoog groen,blauw en rood te denken als component ondersteuning, maar aangezien mijn oude kabel niet werkte, durf ik dat dus niet te zeggen.
Maar het is nog maar 10 dagen voor de launch en ik heb nog maar van één spel gehoord dat er een review van is (Red Steel, krijgt een 9 van Ngamer). Lijkt me logisch dat de launchgames inmiddels toch wel gereviewed worden, maar waar blijven de reviews?
[Cartman mode]Cant wait three more weeks before the WII comes out[/Cartman mode]
Yesyes, Mezelf invriezen is niet gelukt maar ik heb een andere manier gevonden om eerder met de WII te spelen.
Volgende week Dinsdag in Hilversum houd Nintendo een Wii Move You event voor een voorgeselecteerd publiek.

Ik ben er bij...
Yesyes, Mezelf invriezen is niet gelukt maar ik heb een andere manier gevonden om eerder met de WII te spelen.
Volgende week Dinsdag in Hilversum houd Nintendo een Wii Move You event voor een voorgeselecteerd publiek.
Ik ben er bij...
Dat is dus het probleem. Dit is de enige specificatie van mijn DVI aansluiting die er in staat. Maar wat ik zo gelezen heb, zijn pin 25t/m29 voor de analoge aansturing. De kabel die ik had was een 24 pins digitale. Volgens mij moet het dus met een 29 pins DVI-I/A kabel wel gaan lukken. Zal het binnenkort eens proberen.MetroidPrime schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:56:
Ik zou de handleiding van je TV gaan raadplegen, daar zal vast wel instaan of je TV component via DVI aankan.
uhm...
Iemand nog een tip waar ik hem het beste kan reserveren zodat ik m op de launchdag heb?
Anoniem: 93354
Een winkel die nog niet veel pre-orders heeft? welke dat zijn kunnen wij moeilijk zeggen want wij weten niet welke winkels er bij jouw in de buurt zijn. Kortom: even naar buiten gaan (ja buiten, je weet welnudie schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:30:
Iemand nog een tip waar ik hem het beste kan reserveren zodat ik m op de launchdag heb?
Ja weer qoute ik mezelfMrVegeta schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:47:
[...]
Ik heb de mensen van consolenogwat.nl even een mailtje gestuurd of ze kunnen vertellen of het ook werkt voor de Wii etc en wanneer die beschikbaar is.
Dus ik post het morgen hier wel even,
"Geachte heer *****, Hartelijk dank voor uw e-mail met het onderwerp 'SF Multi Purpose Component VGA Box'. helaas is dit model momenteel niet geschikt voor de Nintendo Wii, en wij hebben helaas niet een soortgeleik model in onze assecoires staan voor de Nintendo Wii.Misschien in de toekomst. Het kan zijn dat u ondanks mijn uitleg toch nog vragen heeft. In dat geval kunt u altijd contact opnemen met mij of één van mijn collega's via telefoonnummer (+31) (0)10 7988989. U kunt ons natuurlijk ook weer via dit emailadres benaderen. Met vriendelijke groet, **** Consoleshop.nl"
Helaas is de converter dus niet geschikt voor de Nintendo Wii. En zal het lastig worden om een goede converter te vinden om de wii op een VGA TFT te spelen.
De Wii heeft maar 1 Multi-AV poort, Nintendo heeft dus een rode en witte kabel aan de component, composite en S-video kabel vastgemaakt die je kunt aansluiten op een stereotoren/geluidsetje met zulke ingangen. Daar zijn ook handige Y-kabeltjes voor. De monitor waarop je de component/VGA stekker aansluit moet wel een component signaal aankunnen, anders moet er een (dure!) VGA box tussen en is de kwaliteit om te huilen.Die zocht ik ook ja, Hoe wordt het dan weergegeven op je monitor?Qua resolutie en Hertz? én dan zit je nog met het geluid.
Elke component signaal is toch hetzelfde? Wii component is toch niet anders dan GC of XBOX component? Ik kan me niet voorstellen dat het niet werkt eigenlijk.MrVegeta schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:09:
[...]
Ja weer qoute ik mezelf.
"Geachte heer *****, Hartelijk dank voor uw e-mail met het onderwerp 'SF Multi Purpose Component VGA Box'. helaas is dit model momenteel niet geschikt voor de Nintendo Wii, en wij hebben helaas niet een soortgeleik model in onze assecoires staan voor de Nintendo Wii.Misschien in de toekomst. Het kan zijn dat u ondanks mijn uitleg toch nog vragen heeft. In dat geval kunt u altijd contact opnemen met mij of één van mijn collega's via telefoonnummer (+31) (0)10 7988989. U kunt ons natuurlijk ook weer via dit emailadres benaderen. Met vriendelijke groet, **** Consoleshop.nl"
Helaas is de converter dus niet geschikt voor de Nintendo Wii. En zal het lastig worden om een goede converter te vinden om de wii op een VGA TFT te spelen.
uhm...
Dus een goede VGA Box (80 euro) is de beste manier om het beeld van de Wii op een TFT te krijgen?Anoniem: 104593 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:09:
[...]
De Wii heeft maar 1 Multi-AV poort, Nintendo heeft dus een rode en witte kabel aan de component, composite en S-video kabel vastgemaakt die je kunt aansluiten op een stereotoren/geluidsetje met zulke ingangen. Daar zijn ook handige Y-kabeltjes voor. De monitor waarop je de component/VGA stekker aansluit moet wel een component signaal aankunnen, anders moet er een (dure!) VGA box tussen en is de kwaliteit om te huilen.
Sorry, dit zal wel vaker zijn besproken maar al die termen etc, het is een beetje lastig en ik wil graag het goede product hebben
Tja, ik zou het niet weten. Van mij mag je 1tje kopen en mij vertellen of die werkt, dan haal ik er ook 1.Smoonshine schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:11:
[...]
Elke component signaal is toch hetzelfde? Wii component is toch niet anders dan GC of XBOX component? Ik kan me niet voorstellen dat het niet werkt eigenlijk.
[ Voor 20% gewijzigd door MrVegeta op 09-11-2006 13:16 ]
MrVegeta schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:15:
[...]
Dus een goede VGA Box (80 euro) is de beste manier om het beeld van de Wii op een TFT te krijgen?
Sorry, dit zal wel vaker zijn besproken maar al die termen etc, het is een beetje lastig en ik wil graag het goede product hebben.

Dit werkt alleen als je monitor iets met het Component signaal kan, anders krijg je geen beeld. Dat soort accesoires zijn bedoelt voor beamers. Als je geluk hebt is het wel de oplossing maar aangezien Nintendo met geen woord rept over mogelijke VGA aansluitingen vrees ik het ergste...
Dit is toch juist een kabel/converter om van Component naar VGA te gaan?Anoniem: 104593 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:18:
[...]
[afbeelding]
Dit werkt alleen als je monitor iets met het Component signaal kan, anders krijg je geen beeld. Dat soort accesoires zijn bedoelt voor beamers. Als je geluk hebt is het wel de oplossing maar aangezien Nintendo met geen woord rept over mogelijke VGA aansluitingen vrees ik het ergste...
Dus; Wii > Component cable > converter to vga > TFT/VGA screen?
Ik lees ook dingen over een TV Tuner kaart die je in de PC kan zetten en dat je de Wii daar op kan aansluiten, maar nergens lees ik of dat zeker is, is dat dan misschien een oplossing?
nee, het is net zoals nintex schrijft. Je monitor moet component over vga ondersteunen, en ik vermoed dat de weinige modellen (projector) die dit ondersteunen zowiso zo'n kabel meegeven in de doos.MrVegeta schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:31:
[...]
Dit is toch juist een kabel/converter om van Component naar VGA te gaan?
Dus; Wii > Component cable > converter to vga > TFT/VGA screen?
Ik lees ook dingen over een TV Tuner kaart die je in de PC kan zetten en dat je de Wii daar op kan aansluiten, maar nergens lees ik of dat zeker is, is dat dan misschien een oplossing?
tv tunerkaart moet zeker werken, maar zorg dan wel dat je goede (snelle) software hebt (ik gebruikte vroeger dscaler voor ik men nieuw scherm had). USB kaarten zorgen zowiso voor teveel vertraging.
[ Voor 17% gewijzigd door boe2 op 09-11-2006 14:00 ]
Het is alleen een verloopstukje, geen signaal omzetter.MrVegeta schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:31:
[...]
Dit is toch juist een kabel/converter om van Component naar VGA te gaan?
Edit: spuit11

[ Voor 4% gewijzigd door RayNbow op 09-11-2006 13:53 ]
Dit topic is gesloten.