Flight Simulator - deel 80 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 45.122 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ontzettend vervelend probleem. Nadat ik een paar weken FSX getest heb in XP en Vista ben ik uiteindelijk definitief overgeschakeld naar Vista en heb ik FSX geactiveerd. Nu blijkt dat als ik op de runway kom FSX gewoonweg afgesloten wordt. Het taxiën gaat goed, maar als ik take-off clearance vraag en de runway opdraai stopt FSX met werken! Ik vlieg er zonder enige duidelijke aanleiding uit. Het enige dat niet standaard is aan FSX is het geluid van de 747 (het toestel waarmee ik het probleem heb), maar dat sound-pakket was de voorbije weken ook geïnstalleerd. Het eerste waaraan ik dacht is de automatische weer-update die om het kwartier geüpdate wordt, maar de tweede keer dat ik het probeerde ben ik meteen na het laden van de vlucht beginnen taxiën, dus toen was ik eerder aan de runway en het is net op dat punt dat ik er telkens uit vloog. Morgen ga ik verder testen met andere toestellen en op andere locaties en settings, misschien komt er dan iets boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Ik heb het rare probleem dat alleen een gedeelte, of niks, van de ATC wordt gesproken. De tekst verschijnt wel, maar de stem die de tekst verteld, doet maar een klein stukje of niks.

Herinstalleren van FSX zal het probleem oplossen (wat niet :) ) , maar is er iemand die wellicht een betere oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 16:17

Stoney3K

Flatsehats!

Fab1Man schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:06:
[...]

Dus jij haalt 50 fps nu? Valt niks te klagen he :7
Ik denk dat gezien Flight Simulator zeer zwaar gebottlenecked wordt doordat in de instructies de processor er teveel in de weg zit, dat de patch dit gaat verhelpen en dus in die zin voor meer performance gaat zorgen.
Ik denk dat 64-bit support ook een deel uit zal maken, vooral met mensen met veel (>2GB) geheugen, sinds Windows anders boven de 2G moet pagen of het geheugen boven 2G niet eens gebruikt. Het probleem met de huidige FS2004 SDK is dat alles in de procesruimte van FS2004 móet draaien, een FS2004 instrument bestaat namelijk uit een DLL met een aantal callbacks. Als je buiten de procesruimte van FS2004 gaat draaien krijg je ook geen toegang tot het FS geheugen, zonder FSUIPC dan.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OCTheEagle schreef op zondag 08 april 2007 @ 18:33:
Ik heb het rare probleem dat alleen een gedeelte, of niks, van de ATC wordt gesproken. De tekst verschijnt wel, maar de stem die de tekst verteld, doet maar een klein stukje of niks.

Herinstalleren van FSX zal het probleem oplossen (wat niet :) ) , maar is er iemand die wellicht een betere oplossing heeft?
volume aanzetten van ATC in opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit, zeg, ik ben nog nooit zo verslaafd geweest aan FS sinds ik m'n Track IR Pro heb! Normaal deed ik altijd hele korte GA-vluchtjes, en vaak nog versneld ook, maar nu is het allemaal zo 'net echt' dat het nog geeneens in me opkomt om te versnellen! Dat kan gewoon niet! ;) Ik zit nu zomaar een dik uur achter elkaar te vliegen (ja, da's lang voor mij :P ). En zelfs het taxien is leuk: in het verleden begon ik een vlucht meestal op de runway en eindigde ik zodra ik geland was, maar nu niet meer. Cold and dark vanaf parking of gate tot en met cold and dark op parking of gate. Echt, het is niet te geloven hoe die Track IR m'n FS-beleving verbeterd heeft! Net ff van Nice naar Marseille gevlogen: prachtig uitzicht! Lekker weertje! ;)

Ik vlieg de laatste dagen in de Maule en daarvoor is de Track IR Pro ook ideaal: de Maule heeft een staartwiel dus taxien is knap lastig omdat je de baan niet ziet. Maar met de Track IR ga je gewoon, net als in het echt, wat hoger zitten en kijk je zo over de neus van het vliegtuig! _/-\o_

Man, wat is dit genieten! 8)

Ik heb ondertussen de settings aardig hoog staan (vind ik zelf) en haal alsnog gemiddelden van 15-20, wat ik mooi te doen vindt. Ja, hoger zou fijn zijn, maar ik ben gek op al dat detail. Helemaal omdat je vanuit de Maule zo mooi recht naar beneden kan kijken. Echt super als je dan bij de landing autootjes onder je door ziet rijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met deze foutmelding in Vista?

Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/3695/naamloospa9.png

Ik heb 2 GB geheugen en een swapfile van 2.5 GB. Alle settings staan op ultra, in XP gebruikte ik met alles op max 1.8 GB (boven LA). Ik vertrek van een opgeslagen vlucht (747 aan een gate in Brussel) en soms is het nog voor ik begin met taxiën, meestal is het als ik de runway opdraai en soms heb ik er zelfs geen last van, maar deze foutmelding blijft dus terugkomen. Ik heb er pas twee dagen last van, gedurende die periode zijn er slecht enkele programma's bijgekomen. Ik gebruik Forceware 101.41 en had hetzelfde probleem met 101.70. Verdere specs staan in mijn signature.

Het toppunt is: Ik heb FSX uitgebreid getest in Vista zonder enig probleem te hebben. Na een herinstallatie met dezelfde drivers heb ik zowel Vista als FSX geactiveerd en je raadt het al: Sindsdien zijn de problemen begonnen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 pagina terug :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:10:
Shit, zeg, ik ben nog nooit zo verslaafd geweest aan FS sinds ik m'n Track IR Pro heb! Normaal deed ik altijd hele korte GA-vluchtjes, en vaak nog versneld ook, maar nu is het allemaal zo 'net echt' dat het nog geeneens in me opkomt om te versnellen! Dat kan gewoon niet! ;) Ik zit nu zomaar een dik uur achter elkaar te vliegen (ja, da's lang voor mij :P ). En zelfs het taxien is leuk: in het verleden begon ik een vlucht meestal op de runway en eindigde ik zodra ik geland was, maar nu niet meer. Cold and dark vanaf parking of gate tot en met cold and dark op parking of gate. Echt, het is niet te geloven hoe die Track IR m'n FS-beleving verbeterd heeft! Net ff van Nice naar Marseille gevlogen: prachtig uitzicht! Lekker weertje! ;)

Ik vlieg de laatste dagen in de Maule en daarvoor is de Track IR Pro ook ideaal: de Maule heeft een staartwiel dus taxien is knap lastig omdat je de baan niet ziet. Maar met de Track IR ga je gewoon, net als in het echt, wat hoger zitten en kijk je zo over de neus van het vliegtuig! _/-\o_

Man, wat is dit genieten! 8)

Ik heb ondertussen de settings aardig hoog staan (vind ik zelf) en haal alsnog gemiddelden van 15-20, wat ik mooi te doen vindt. Ja, hoger zou fijn zijn, maar ik ben gek op al dat detail. Helemaal omdat je vanuit de Maule zo mooi recht naar beneden kan kijken. Echt super als je dan bij de landing autootjes onder je door ziet rijden. ;)
Heb je aandelen toevallig? :P
Nee cool, staat nog steeds op m'n verlanglijstje eigenlijk...

Heeft er iemand trouwens ervaring met deze MD-11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:15:
[...]

Heb je aandelen toevallig? :P
Nee cool, staat nog steeds op m'n verlanglijstje eigenlijk...

Heeft er iemand trouwens ervaring met deze MD-11?
Ik zat eigenlijk te wachten op de PMDG MD-11, maar deze is misschien ook het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand een goed mooi goedkoop joystick voor fs9 die compatible is met Win Vista Ultimate?

Want ik heb namelijk een Sidewinder Pro die het niet doet op Vista :? of zijn er tog nog mensen die hem werkend hebben gekregen op vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet wat je moet doen als FSX in Vista een bepaald vliegtuig niet herkend?
(Was in XP geen probleem)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:49:
Weet er iemand een goed mooi goedkoop joystick voor fs9 die compatible is met Win Vista Ultimate?

Want ik heb namelijk een Sidewinder Pro die het niet doet op Vista :? of zijn er tog nog mensen die hem werkend hebben gekregen op vista?
Ik heb de Saitek X52, ik ondervind wel dat voor het functioneren van een paar knoppen het kalibratietooltje van de drivers moet openstaan (zie screenshot), maar dan heb ik soms het probleem dat het calibratietooltje de focus van FSX steelt, wat voor vervelende flikkeringen zorgt. Nu laat ik dat gesloten en kan ik twee knoppen niet gebruiken, maar er blijven er genoeg over. :)

Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/2605/naamloosle8.png

Ik meen me trouwens te herinneren dat mijn Sidewinder gewoon werkte onder Vista!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

iemand dit wel eens gezien? http://www.simsensation.nl/

voor 50 euro een uur in een professionele 737NG simulator met professionele begeleiding :)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja al een paar pagina's terug kwam dit aan bod geloof ik.
Ook is er www.prosim4u.nl waar een aantal uit dit topic geloof ik in Mei heen gaan.

Heb er zelf ook wel oren naar. Stuk goedkoper dan wanneer je in Hoofddorp bij de KLM ofzo zou gaan. Dat kost 3 ruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:33
Ik ben op zoek naar een systeempje om fsx te draaien.
Om het wat kostenbewust te houden kwam ik op dit uit:
Aspire T671 & 19" LCD Widescreen
bestelnr; 97.WSB7Z.THP
Legitieme Windows Vista™ Home Premium,
Intel® Pentium® D processor 915 (2.8GHz/FSB800/2x 2M),
1024MB DDR II,
250GB 7200rpm,
DVD-RW Multi,
ATI Xpress® 1250 max. 384MB HM,
18-in-1 card reader,
Lan 10/100/1000,
incl. PS/2 keyboard & wheel mouse + 19" Widescreen LCD in the Box

zou dit voldoende zijn, want er moet toch wel een beetje kwaliteit uit komen.
Vaak zie ik mensen met de 8800 videokaart en 2gb geheugen, of is dat niet perse nodig?
bvd

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jogai schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:49:
Ik ben op zoek naar een systeempje om fsx te draaien.
Om het wat kostenbewust te houden kwam ik op dit uit:
Aspire T671 & 19" LCD Widescreen
bestelnr; 97.WSB7Z.THP
Legitieme Windows Vista™ Home Premium,
Intel® Pentium® D processor 915 (2.8GHz/FSB800/2x 2M),
1024MB DDR II,
250GB 7200rpm,
DVD-RW Multi,
ATI Xpress® 1250 max. 384MB HM,
18-in-1 card reader,
Lan 10/100/1000,
incl. PS/2 keyboard & wheel mouse + 19" Widescreen LCD in the Box

zou dit voldoende zijn, want er moet toch wel een beetje kwaliteit uit komen.
Vaak zie ik mensen met de 8800 videokaart en 2gb geheugen, of is dat niet perse nodig?
bvd
Ik heb FSX geprobeerd op een P4 @ 3.2, 1 GB en een R9800 Pro. Conclusie: het zag er niet uit en het ging ontzettend traag. Als je echt kwaliteit wilt in FSX zal je toch moeten uitkijken naar een high-end gamesysteem. FSX is een game waar je pas over 1 à 2 jaar alles kan uithalen aan een aanvaardbare framerate. En ook al ben je tevreden met lagere kwaliteit of framerate, de kaart in het systeem dat je aangeeft ondersteunt geen DX10, dus dat zal je sowieso missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er 2GB in proppen en die CPU vervangen door wat snellers (Core Duo).
Ook je videokaart is niet echt state-of-the-art, zou ik ook iets snellers voor kopen.

FS is echt een FSP killer, CPU, Geheugen & VGA luisteren nauw samen.
Heb nu zo'n Core Duo + 8800 en 2GB waarop FS2004 eindelijk lekker op draait (met een hele sloot addons & op 1680x1050).
Met FSX is dat toch een lichte tegenvaller, maar dat kan dus nog komen nadat SP1 uit is met hopelijk multi core support en DX10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh bedoel je niet FS 2006 aka FSX? Aangezien ik FS2004 met heel wat addons ook makkelijk draai op 1600 x 1200 x32 met FSAA x6 AF x16HQ op me 5 jaar oude AthlonXP 2700+ ,op ASUS A7V333-R met ASUS AX800XT Platinum Ediiton AGP 256MB GDDR3 en 3x 512MB PC-2700 zonder stotteringen, crashes of problemen onder Windows 2000 Professional + SP4 uiteraard, daar heb je geen C2D+ G80 voor nodig hoor ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=27831311,noline]

Ik meen me trouwens te herinneren dat mijn Sidewinder gewoon werkte onder Vista!
en hoe heeft u dat voorelkaar gekregen ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:23:
Met FSX is dat toch een lichte tegenvaller, maar dat kan dus nog komen nadat SP1 uit is met hopelijk multi core support en DX10.
FSX is idd niet te vergelijken met andere games. Alle games draaien bij mij supersmooth maar FSX haalt maar net 15 tot 20 fps (wel met redelijk hoge opties). Wat betreft SP1: daar zit geen DX10 in, hoor! De DX10 patch wordt pas in de herfst verwacht. SP1 heeft wel multi core support. En bovendien schijnt SP1 ook voor single core CPU's verbeteringen te bevatten.

Volgens Aces zal er minstens 20% betere fps zijn, misschien wel hoger, maar... als je nu op 16 zit en er komt 25% bij, dan zit je alsnog maar op 20... Nee, een vlotlopende FSX met alle opties aan zit er de komende tijd (jaren) niet in. In plaats van 20% betere fps kan je ook 'kiezen' voor hogere opties, en dan denkt men aan alles 1 of 2 tikkies hoger. Het blijft behelpen maar ik ben alsnog toch wel positief, moet ik zeggen. Ik hoop vooral dat alle addon-devs eens hard aan het werk gaan zodra SP1 uit is, want dat hele gebeuren ligt nog steeds een beetje stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook niet geheel verwonderlijk, gezien het feit dat FSX bij de meeste mensen zonder add-ons al niet al te geweldig draait dus de makers van (kwaliteits)addons zich voorlopig nog even koest zullen houden totdat de gemiddelde configuratie van een thuisgebruiker versterkt/op sterkte is of totdat FSX verbeterd is door SP1.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:25:
heh bedoel je niet FS 2006 aka FSX? Aangezien ik FS2004 met heel wat addons ook makkelijk draai op 1600 x 1200 x32 met FSAA x6 AF x16HQ op me 5 jaar oude AthlonXP 2700+ ,op ASUS A7V333-R met ASUS AX800XT Platinum Ediiton AGP 256MB GDDR3 en 3x 512MB PC-2700 zonder stotteringen, crashes of problemen onder Windows 2000 Professional + SP4 uiteraard, daar heb je geen C2D+ G80 voor nodig hoor ;)
Nee, ik bedoel echt FS2004.
Heb ook alle settings @ max staan met FSGlobal 2005, VFR-NL (+ nog wat VFR voor andere delen van de wereld, met name Europa), AI Pack, ActiveSky + Graphics, PMDG vlieg ik het meeste in, en zo kan ik nog wel ff doorgaan met wat add-ons die ik draai.
Draai het wel in Vista, wel nu met 30+ FPS gemiddeld.
Op mijn vorige machine (3.0Ghz, 6800 ultra, 1GB) was dat 20~25FPS als je mazzel had in een drukke omgeving.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die een goede site heeft voor GOEDE, GRATIS vliegtuigen voor FS2004 en FSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:07:
Iemand die een goede site heeft voor GOEDE, GRATIS vliegtuigen voor FS2004 en FSX?
Is http://avsim.com/ goed genoeg? :) Linksboven: File library en even registreren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:22:
[...]

FSX is idd niet te vergelijken met andere games. Alle games draaien bij mij supersmooth maar FSX haalt maar net 15 tot 20 fps (wel met redelijk hoge opties). Wat betreft SP1: daar zit geen DX10 in, hoor! De DX10 patch wordt pas in de herfst verwacht. SP1 heeft wel multi core support. En bovendien schijnt SP1 ook voor single core CPU's verbeteringen te bevatten.
Heb je hier bronnen voor?

Kan je trouwens hier nog eens kijken?
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:07:
Is http://avsim.com/ goed genoeg? :) Linksboven: File library en even registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:47
jos_zwa schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:09:
iemand dit wel eens gezien? http://www.simsensation.nl/

voor 50 euro een uur in een professionele 737NG simulator met professionele begeleiding :)
hmm dit vind ik wel interessant! Is die 50 euro per persoon, kan het niet vinden op de site.

edit: prijzen zijn dus per persoon.
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:09:
Ook is er www.prosim4u.nl waar een aantal uit dit topic geloof ik in Mei heen gaan.

Heb er zelf ook wel oren naar. Stuk goedkoper dan wanneer je in Hoofddorp bij de KLM ofzo zou gaan. Dat kost 3 ruggen.
Deze is dus 32 euro per persoon als je met z'n 3en bent. De simulator staat er in Juni.

[ Voor 3% gewijzigd door maxoss op 11-04-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik het begrijp is het ook geen 50 euro in het begin. Je moet eerst een training volgen waarna je examen doet. Na dat examen mag je zonder instructeur dat ding afhuren en kan je dus goedkoper en vrij vliegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best veel vliegtuigen kosten geld zeg, en niet zo'n beetje ook... Een gratis Harrier ofzo zit er niet in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:30:
Voor zover ik het begrijp is het ook geen 50 euro in het begin. Je moet eerst een training volgen waarna je examen doet. Na dat examen mag je zonder instructeur dat ding afhuren en kan je dus goedkoper en vrij vliegen. :)
Boeing 737 Simulator Prijzen

Vliegduur Prijs per persoon*
30 minuten € 30,-
1 uur € 50,-
2 uur € 95,-
4 uur € 180,-
10-ritten-kaart (1 uur per rit)** € 450,-
30-minuten cadeau cheque € 30,-
1-uurs cadeau cheque € 50,-

*Meerprijs voor een officiele instructeur per uur € 35,-.
**Bij aanschaf van een 10-ritten-kaart ontvangt u een logboek waarin u uw vlieguren kunt bijhouden.

Alle prijzen zijn inclusief instructie en begeleiding van één van onze begeleiders.
Neem contact met ons op voor arrangementsprijzen en dergelijke.

Prijzen zijn onder voorbehoud van drukfouten en/of prijswijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat het grote prijs verschil is tussen prosim4u en simsensation is:

1 uur: prosim4u = 96,-
1 uur: simsensation = 50,-

Bij prosim4u mag je de uurprijs delen door het aantal personen waarmee je komt (tot een max van 3).
Bij simsensation komt hetzelfde uurbedrag erbij voor elke persoon die je meeneemt.
Voor in je eentje is simsensation dus goedkoper, wil je echter met 2 of 3 (wat toch leuker is lijkt mij, dan deel je de ervaring) dan ben je bij prosim4u goedkoper uit.

Geloof dat er bij prosim4u ook binnenkort opendagen zijn. Ik ga er dan iig heen om te kijken en denk ook gelijk samen met een vriend (die vliegt zelf) een paar uurtjes boeken.
Een retour vlucht EHAM - LFGP - EHAM is wel leuk om te doen in zo'n ding.
Heb zelf daar ook een flight plan van, ooit eens gehad toen ik dat vloog voor 't werk.
Dus ook leuk omdat na te doen. Zou krap in 2 uur kunnen volgens die lui daar, dus denk dat ik 3 uur neem (3 * 96 / 2 = 144p.p.). Kun je nog wat extra's erbij doen, touch and go ofzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtstreeks van Aces: Phil Taylor, Senior PM, Graphics and Terrain, Aces Studio, MGS.

http://blogs.msdn.com/ptaylor/default.aspx

Drie quotes:

"Our multi-core support will take advantage of both 2 and 4 cores today, and more cores in the future when they become available via a config setting. This is for both Intel and AMD processors."

"I still don’t want to make any final FPS gain claims, and will stick with my conservative 20%. We expect it to be more, but we need to get Beta2 out and see where we are."

"As far as goals, we have stated a goal for delivering DX10 in the recent PR about the XPack, which is “Fall 2007”."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Hmm ik werd een beetje op het verkeerde been gezet door het verhaal d'r boven over die officiële instructeur enzo.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:56:
[...]

Rechtstreeks van Aces: Phil Taylor, Senior PM, Graphics and Terrain, Aces Studio, MGS.

http://blogs.msdn.com/ptaylor/default.aspx

Drie quotes:

"Our multi-core support will take advantage of both 2 and 4 cores today, and more cores in the future when they become available via a config setting. This is for both Intel and AMD processors."

"I still don’t want to make any final FPS gain claims, and will stick with my conservative 20%. We expect it to be more, but we need to get Beta2 out and see where we are."

"As far as goals, we have stated a goal for delivering DX10 in the recent PR about the XPack, which is “Fall 2007”."
Nice :) Als je dan nog bedenkt dat er betere videodrivers aankomen en betere performance met DX10 (+ betere effecten, dus misschien gelijke framerate, maar toch overall een verbetering) dan lijkt het wel of we FSX met de huidige high-end machines met gemak op ultra of zelfs max gaan kunnen spelen. :)

Die TrackIR van jou staat trouwens ook op m'n verlanglijstje. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:24:
Die TrackIR van jou staat trouwens ook op m'n verlanglijstje. :)
Toch wel bovenaan het lijstje...? ;)

Het is wel errug jammer dat DX10 pas in de herfst komt... Nou ja, ik ben ook al blij met SP1! (Denk ik...) Ik vind FSX nu al super eigenlijk, dus... het wordt alleen maar beter! Wat mij betreft is alles wat komt extra en mooi meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:32:
[...]

Toch wel bovenaan het lijstje...? ;)

Het is wel errug jammer dat DX10 pas in de herfst komt... Nou ja, ik ben ook al blij met SP1! (Denk ik...) Ik vind FSX nu al super eigenlijk, dus... het wordt alleen maar beter! Wat mij betreft is alles wat komt extra en mooi meegenomen!
Inderdaad, ik wacht ook op een goede AI Traffic van Franko.

Even iets anders: Ik heb een F-18 geïnstalleerd (van Daisuke Yamamoto) en verplaatst naar simobjects\airplanes maar ik kan het niet selecteren in FSX. Nochtans ging dat bij XP wel, ik veronderstel dat het een beveiligingsissue is, heeft er iemand een idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mis een beetje de prachtige screenshots... Laten we zeggen een week zo voor mn gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:00:
ik mis een beetje de prachtige screenshots... Laten we zeggen een week zo voor mn gevoel
Ja, ik ook... Niemand met een mooi add-on vliegtuig die die wil showen ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of nieuwe videokaart... Prachtig nieuw natuurgebied ontdekt? Post het nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

_Christiaan_

Master of SOG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.evertse5/MD.jpg
klikje

Zo.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk op zoek naar een PRACHTIG GA-vliegtuig voor FSX maar... die zijn er niet! Ja, alleen de SF260, maar die vind ik eerlijk gezegd, niet mooi... Ja, ik schijn de enige te zijn op de hele wereld die dat vind. Maar ik vind de gauges zo kaal en los hangen op dat grijze vlak... Heel nep imho... Ik zoek een vliegtuig met een 'doorleefde' VC, zoals de Dreamfleetplanes, maar ja, die zijn niet compatible met FSX (en worden dat dit jaar ook niet meer, vrees ik...). Op dit moment vind ik de default C172 eigenlijk nog het mooist (is best wel een strakke addon-waardige VC!)

Weet iemand nog een mooie GA? Waarin ALLES klikbaar en 3D is in de VC (dus niet van die platte Caranedo-panels...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i5.tinypic.com/3ypf4gh.jpg
PMDG @ KLAX
Nice hea 8)

PS, weet iemand hoe ik mijn Sidewinder aan t werken krijg op Win Vista Ultimate ? :?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:27:
[afbeelding]
PMDG @ KLAX
Nice hea 8)

PS, weet iemand hoe ik mijn Sidewinder aan t werken krijg op Win Vista Ultimate ? :?
Ik zal vanavond eens proberen (ik heb de gewone, niet de force feedback).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die nog wat dingen weet om FS2004 grafisch wat beter te krijgen als standaard? Ben nu de NL2000 scenery patch aan het downloaden. Iemand nog water textures ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:45:
Iemand die nog wat dingen weet om FS2004 grafisch wat beter te krijgen als standaard? Ben nu de NL2000 scenery patch aan het downloaden. Iemand nog water textures ofzo?
FSX kopen? :P Op avsim.com vind je vast wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:54:
[...]
FSX kopen? :P Op avsim.com vind je vast wel wat.
Nee, bedankt, die peformance is wel zó bagger |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:30

Saven

Administrator

Ik kan alleen nergens vinden wanneer die uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:57:
[...]

Nee, bedankt, die peformance is wel zó bagger |:(
Hangt gewoon af van het systeem waarop het draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:08:
[...]
Hangt gewoon af van het systeem waarop het draait.
Ja, tuurlijk hangt dat daarvan af... Maar laat ik het zo zeggen FS2004 ziet er bij mij even mooi uit als FSX (omdat het zo bagger loopt). Mijn systeem is overigens:
AMD 64 3200+
1024 MB RAM
ASUS EN7600 GT

Geen topsysteem maar dan nog FS2004 ziet er zowat beter uit, dus dat zegt wel genoeg... Maar er komen nog nieuwe drivers, patches en die SP dan dus we wachten maar af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, tja, ik had achteraf gezien beter een interessantere omgeving kunnen kiezen, maar ik dacht opeens van 'Ach, laat ik eens zien via plaatjes hoe makkelijk je om je heen kan kijken met de Track IR Pro'. Ik vlieg hier boven de westkust van Noorwegen in de default C172: best een aardig gedetailleerd vliegtuig, moet ik zeggen!

Dit is de default view. (Als je klikt zie je de 100% plaatjes, 1650x1080.)

Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/2v29m5z.jpg

Ff naar rechts kijken...

Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/4g8rk3l.jpg

Hm, wat is dat voor eilandje daar beneden...?

Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/2gx1rao.jpg

Had ik de goede lichten wel aangezet...?

Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/433fgjd.jpg

Even over de neus kijken of ik al een vliegveld zie.

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/2j3fkw7.jpg

Zag ik daarachter in de verte nou een troll lopen...?

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/3ymvmsi.jpg

Het panel is best mooi 3D: als je zo kijkt...

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/447vck0.jpg

...en dan zo, dan zie je echt hoe die gauges mooi IN het panel zitten! Ik ken menig slechter payware-vliegtuig...! Jammer dan wel weer dat niet alle default planes zo zijn... Als je biijvoorbeeld de Maule-cockpit van dichtbij bekijkt schrik je je rot...! Zelfs van een afstand is die erg grof...

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/2ujr04n.jpg

Nou, en zo gaat dat met de Track IR Pro. Zonder ook maar een keer een viewknop te hebben aangeraakt kan je zonder problemen overal om je heen kijken en inzoomen! :) De volgende keer zal ik een wat inspirerender landschap en tijdstop uitkiezen... ;) En ja, eigenlijk moet je alles natuurlijk gewoon zien bewegen...

EDIT:
Hm, bij nader inzien zijn de grote platen toch een ietsjepietsje verkleind. En de Paint-jpg heeft ze aardig om zeep geholpen... Toch maar Photoshop eens installeren op m'n nieuwe computer... De kleuren lijken trouwens ook echt fletser dan 'in real game'. Kan dat ook door Paint komen...? Hoop werk trouwens om alle plaatjes netjes (met klikbare kleinere versies) te plaatsen...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:27:
[afbeelding]
PMDG @ KLAX
Nice hea 8)

Ik heb hem zopas geprobeerd. In het begin zag ik geen respons in het kalibratiescherm maar even erna wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:35:
Hm, tja, ik had achteraf gezien beter een interessantere omgeving kunnen kiezen, maar ik dacht opeens van 'Ach, laat ik eens zien via plaatjes hoe makkelijk je om je heen kan kijken met de Track IR Pro'. Ik vlieg hier boven de westkust van Noorwegen in de default C172: best een aardig gedetailleerd vliegtuig, moet ik zeggen!

Dit is de default view. (Als je klikt zie je de 100% plaatjes, 1650x1080.)

[afbeelding]

Ff naar rechts kijken...

[afbeelding]

Hm, wat is dat voor eilandje daar beneden...?

[afbeelding]

Had ik de goede lichten wel aangezet...?

[afbeelding]

Even over de neus kijken of ik al een vliegveld zie.

[afbeelding]

Zag ik daarachter in de verte nou een troll lopen...?

[afbeelding]

Het panel is best mooi 3D: als je zo kijkt...

[afbeelding]

...en dan zo, dan zie je echt hoe die gauges mooi IN het panel zitten! Ik ken menig slechter payware-vliegtuig...! Jammer dan wel weer dat niet alle default planes zo zijn... Als je biijvoorbeeld de Maule-cockpit van dichtbij bekijkt schrik je je rot...! Zelfs van een afstand is die erg grof...

[afbeelding]

Nou, en zo gaat dat met de Track IR Pro. Zonder ook maar een keer een viewknop te hebben aangeraakt kan je zonder problemen overal om je heen kijken en inzoomen! :) De volgende keer zal ik een wat inspirerender landschap en tijdstop uitkiezen... ;) En ja, eigenlijk moet je alles natuurlijk gewoon zien bewegen...

EDIT:
Hm, bij nader inzien zijn de grote platen toch een ietsjepietsje verkleind. En de Paint-jpg heeft ze aardig om zeep geholpen... Toch maar Photoshop eens installeren op m'n nieuwe computer... De kleuren lijken trouwens ook echt fletser dan 'in real game'. Kan dat ook door Paint komen...? Hoop werk trouwens om alle plaatjes netjes (met klikbare kleinere versies) te plaatsen...
Ik vind je moeite meer dan waard! Thnx, ook voor de andere pics showers natuurlijk.
Best wel jammer dat TrackIR nog niet echt goedkoop is :( ... Wat ben je minimaal kwijt voor een setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik ben ook sinds enkele dagen in het bezit van Track IR. Werkt idd heel lekker. Ik heb alleen nogal wat moeite om m'n hoofd voldoende stil te houden als je met de muis de knoppen in de cockpit wilt bedienen. Heb jij die ervaring ook?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:35:

[veel pics enzo]

EDIT:
Kan je misschien een keer een filmpje schieten? Ik ben wel benieuwd hoe dat er bewegend uitziet.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:52:
[...]

Ik ben ook sinds enkele dagen in het bezit van Track IR. Werkt idd heel lekker. Ik heb alleen nogal wat moeite om m'n hoofd voldoende stil te houden als je met de muis de knoppen in de cockpit wilt bedienen. Heb jij die ervaring ook?
Dat probleem heb ik ook een beetje. Ik denk zelf dat het een kwestie is van de nullzones iets hoger instellen, maar ik snap die trackir profile editor niet erg. Althans, het gedeelte waar je grafiekjes kan gaan tekenen ed.

Misschien is het wat waard om een flightsim profiles uit te wisselen oid

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je misschien een keer een filmpje schieten? Ik ben wel benieuwd hoe dat er bewegend uitziet.
Net als J van E ben ik ook een groot fan van de TrackIR! Iemand anders vroeg nog hoe duur zo'n setje was: Ongeveer 165 Euro by www.rightthing.nl en 189 Euro bij www.aviationmegastore.com

Een filmpje!

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:00:
Net als J van E ben ik ook een groot fan van de TrackIR!
Werkt het onder Vista64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberblizzard,

Heeeelemaal zeker weet ik het niet, maar van het forum op www.naturalpoint.com krijg ik de indruk dat veel mensen het wel aan de praat hebben...

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel de Clip erbij kopen: die schijnt toch echt wel betere resultaten te geven. Dan komt het totaalbedrag wel op de 200 euro... maar dan ben je af van gelazer met stickertjes en toch ook mindere precisie.

Een filmpje: daar heb ik geen software voor... en omdat alsnog te installeren alleen maar hiervoor... ;) Volgens mij kan je op YouTube en op de NaturalPoint site zelf ook genoeg filmpjes vinden!

Ik heb soms wat last van het stilhouden van m'n hoofd, maar het valt me wel mee, hoor. Het gebeurt wel eens dat ik aan een knop draai en dat ik er dan opeens naast zit en er niets gebeurt, maar da's dan vooral als ik in een bocht zit of zo. Je kan natuurlijk altijd even F9 indrukken: dan staat het beeld COMPLEET stil (totdat je weer F9 indrukt)! Maar ik neem dit allemaal voor lief: het vliegen is ZO realistisch nu...! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Net als J van E ben ik ook een groot fan van de TrackIR! Iemand anders vroeg nog hoe duur zo'n setje was: Ongeveer 165 Euro by www.rightthing.nl en 189 Euro bij www.aviationmegastore.com

Een filmpje!

Remco
Met welke software heb jij "gefilmd" op je pc? :)

en een leuk vluchtje trouwens ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:26:
[...]
Ik heb hem zopas geprobeerd. In het begin zag ik geen respons in het kalibratiescherm maar even erna wel.
hmm raar, bij mij is dat niet het geval. Jij hebt zeker een USB aansluiting?? De mijne gaat via een Gamepoort, ik weet niet of dat het probleem is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:43:
[...]

hmm raar, bij mij is dat niet het geval. Jij hebt zeker een USB aansluiting?? De mijne gaat via een Gamepoort, ik weet niet of dat het probleem is :?
Idd, USB hier. Probeer eens de gamepoort van je geluidskaart als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:45:
[...]

Nee, ik bedoel echt FS2004.
Heb ook alle settings @ max staan met FSGlobal 2005, VFR-NL (+ nog wat VFR voor andere delen van de wereld, met name Europa), AI Pack, ActiveSky + Graphics, PMDG vlieg ik het meeste in, en zo kan ik nog wel ff doorgaan met wat add-ons die ik draai.
Draai het wel in Vista, wel nu met 30+ FPS gemiddeld.
Op mijn vorige machine (3.0Ghz, 6800 ultra, 1GB) was dat 20~25FPS als je mazzel had in een drukke omgeving.
zal wel komen omdat FS2004 niet goed omkon gaan met de NV40 GPU op een R420 als R481 liep even snel als op een SLI set van 2 6800U's dat is ook hier goed te merken:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/2004-27gpu2/Games/mfs_1600_candy.gif

hier dat review van X-Bit Labs:
http://www.xbitlabs.com/a.../display/2004-27gpu2.html

Ik haadel op 1600 x 1200 x32 + max settings FSAA x4 AF x8 zo'n 63fps gemiddeld op me Dual OpteronDP 244 met 1xz TwinX Corsair XMS Platinum 2x 512MB PC-3200CL2 Low Latency heb nu een Athlon64 X2 4400+ met 1x Corsair XMS Platinum TwinX 2x 1GB PC3200 CL2 en X1900 XTX + X1950 XTX CFE in CF en voor FS2004 een XP 2700+ met 3x 512MB PC-2700 met X800XT PE AGP.

Die OpteronDP 244 CPU's hadden voor hun tijd een zeer goede Floating Point Unit daardoor trok hij vaak een Xeon 3.2Ghz met HT er uit.

En dat met een ASUS ATi Radeon X800XT PE AGP ging alles als smeltend boter over het scherm waarbij vooral Flight Simulator 2004, FreeLancer en X2 The Threat, die AthlonXP 2700+ waar die nu in zit gaat alles ook prima op 1024 x 768 x32 met FSAA x6 AF x16 ongeveer 57 fps AVR.

Ook de reden dat ik daarop heb geinstalleerd met Windows 2000 Pro + SP4 en Rollup 1 voor SP4 wat ook in de meeste gevallen een snellere setup was dan met XP pro + SP2 en vooral ook sneller als dat Vista gebeure wat nog bomvol met bugs zit.

Ik denk als je terug gaat naar XP pro of 2K pro dat je een veel betere frame rate haalt dat bijna het dubbele oplevert dan met dat gare Vista.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:09:

Is daar al wat van definitief, die meeting in mei? Ik zou best wel graag mee willen, vooral omdat de developer van Prosim4u hier op GoT zit, en ik wel graag een babbeltje met hem wil maken omtrent de software development. Binnenkort woon ik er zelfs vlakbij in de regio Schiedam (ik studeer in Delft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:57:
Ik zou wel de Clip erbij kopen: die schijnt toch echt wel betere resultaten te geven. Dan komt het totaalbedrag wel op de 200 euro... maar dan ben je af van gelazer met stickertjes en toch ook mindere precisie.
Ik hoop dat je de "luxe" clip bedoelt (die van 29 dollar ofzo), de normale trackclip zit er bij rightthing gewoon bij. Kortom niets geen gelazer met stickertjes. Er zijn dus "drie" versies: TrackIR4, TrackIR4 + Trackclip (deze bij rightthing) en de TrackIR met losse TrackclipPro....
Lean schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:43:
Met welke software heb jij "gefilmd" op je pc? :)

en een leuk vluchtje trouwens ;)
Ik capture de output van mijn TV-out met een DVD-recorder, daarna lock ik de disc en kan ik hem rippen op de PC. Van daar uit beetje bewerken met VirtualDub... Enige nadeel hiervan is dat je PC-schermen op maximaal 1024 bij 768 kunnen staan, anders valt het (analoge) TV signaal buiten het beeldscherm, je ziet dan alleen een deel van je output. Als iemand daar een oplossing voor heeft hoor ik het graag....

Groeten,

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:21:
[...]
Ook de reden dat ik daarop heb geinstalleerd met Windows 2000 Pro + SP4 en Rollup 1 voor SP4 wat ook in de meeste gevallen een snellere setup was dan met XP pro + SP2 en vooral ook sneller als dat Vista gebeure wat nog bomvol met bugs zit.

Ik denk als je terug gaat naar XP pro of 2K pro dat je een veel betere frame rate haalt dat bijna het dubbele oplevert dan met dat gare Vista.
Interessant stuk, vooral dat van FS2004 icm m'n oude 6800 ultra wist ik niet eens.

Terug naar XP gaat helaas niet, heb dat nodig voor 't werk en vind Vista over het algemeen ook stukken beter werken dan XP (ja ik weet 't, ben een van de weinigen).
Ook omdat FSX straks DX10 gaat gebruiken blijf ik gewoon bij mijn Vista setup. Dual boot wordt ik ook gek van, omdat je steeds moet switchen. Dus 't is voor mij zo goed.
Gooi de slechte performance maar op de missende ondersteuing van Dual Core en de brakke Nvidia drivers. Ben benieuwd hoe dat zal gaan als het eenmaal allemaal op orde is. Al vrees ik dat ik dan al wel een jaar met dit systeem draai. ;)
Stoney3K schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:24:
[...]
Is daar al wat van definitief, die meeting in mei? Ik zou best wel graag mee willen, vooral omdat de developer van Prosim4u hier op GoT zit, en ik wel graag een babbeltje met hem wil maken omtrent de software development. Binnenkort woon ik er zelfs vlakbij in de regio Schiedam (ik studeer in Delft).
Weet daar zelf niks vanaf van die meet in Mei. Klik anders even een aantal pagina's terug, dan kun je vast wel iemand die daar over sprak een DM sturen ofzo.
Ga er zelf ook niet heen met de meeting. Denk ook dat je buiten die meeting om wel met die developer van Prosim4u kunt babbelen hoor. Per mail komen ze daar in iedergeval erg vriendelijk en behulpzaam over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 17:43:
[...]

Ik hoop dat je de "luxe" clip bedoelt (die van 29 dollar ofzo),
Ja, die bedoel ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

[...]

Een filmpje!

Remco
Cool, het gaat nog vloeiend ook.

Hebben Track IR Pro gebruikers geen ontwenningsverschijnselen als ze na een tijdje FS zich weer IRL gaan bevinden? :P Ik kan me met GTA Vice City nog herinneren dat ik ff m'n fiets niet uit het zicht wilde verliezen omdat ik bang was dat hij dan plotseling verdween :X :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:41
de sim bij prosim4u is iig niet in mei beschikbaar door leverings problemen. Verwachting is helft-eind Q3 2007

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:41:
[...]
Idd, USB hier. Probeer eens de gamepoort van je geluidskaart als je die hebt.
Dat heb ik niet , bij mij zit ie aan de voorkant naast de cardreaders. XP herkent m gelijk en Vista pakt de drivers niet eens :?
Iemand die zn Sidewinder te werk heeft gekregen via zn gamepoort in Vista ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de meest gedetailleerde scenery beschikbaar voor FS2004? En wat zijn goede water en lucht textures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FSGlobal 2005 vind ik erg mooi (vreet wel veel).
Voor NL kijk je naar VFR_NL.
Kijk ook eens in de startpost, want daar staan al aardig wat links naar mooi scenery en verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
_Christiaan_ schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:14:
[...]

Cool, het gaat nog vloeiend ook.

Hebben Track IR Pro gebruikers geen ontwenningsverschijnselen als ze na een tijdje FS zich weer IRL gaan bevinden? :P Ik kan me met GTA Vice City nog herinneren dat ik ff m'n fiets niet uit het zicht wilde verliezen omdat ik bang was dat hij dan plotseling verdween :X :P
_/-\o_ Als ik op de display in m'n auto 15°C zie staan denk ik altijd dat ik vergeten ben het actuele weer te downloaden. :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 19:47
Welke camera-programma's kan je gebruiken om door je Virtual Cabin te lopen ?
Ik heb F1View geprobeerd, maar krijg het niet aan de praat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Kleine update.

De beta patch voor FSX werkt perfect. Alle settings op high zorgt voor een constante framerate van 20.

Er is dus wel verbetering onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis_k schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:39:
Kleine update.

De beta patch voor FSX werkt perfect. Alle settings op high zorgt voor een constante framerate van 20.

Hoe kom jij aan die beta patch voor fsx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Dennis_k schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:39:
Kleine update.

Goed nieuws waar heb je die patch voor FSX vandaan, dan installeer ik die ook even :)
Iemand was me al voor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 21-04-2007 13:38 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Achmedd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:52:
Welke camera-programma's kan je gebruiken om door je Virtual Cabin te lopen ?
Ik heb F1View geprobeerd, maar krijg het niet aan de praat...
Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walk & Follow, Active Camera, etc.

Goed om te lezen van die beta patch trouwens.
Kun je er ook aan aflezen of er wel/geen duo core en of DX10 support in zit?
Ben ik wel erg benieuwd naar!

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je een geactiveerde FSX na een format herinstalleren op hetzelfde systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ja, uiteraard. Zou ook wel erg zijn als je na een herinstallatie van je OS FS X opnieuw moet kopen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Joni op 21-04-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joni schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:26:
Ja, uiteraard. Zou ook wel erg zijn als je na een herinstallatie van je OS FS X opnieuw moet kopen. :)
Dan is het waarschijnlijk zoals Vista gebaseerd op je hardware-id, ik zie nergens een mogelijkheid om te desactiveren zoals sommige versies van Office, dus ik veronderstel dat ik verder niets hoef te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

[...]

Een filmpje!

Remco
Remco, wat een gave site heb je :)
Moet zeggen dat je echt mazzel heb, dat je met de MD-11 mocht vliegen. Vind het nog steeds een van de mooiste kisten.
Maar wat ga je nou eigenlijk vliegen , want dat komt ik nergens tegen :?

En kom je wel eens in de OCC schiphol-oost? (werk daar namelijk ;) , wij zorgen voor de componenten als jullie ergens aan de grond staan met een kapotte kist )

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra die beschikbaar is voor het publiek, zul je hem overal en nergens kunnen downloaden. Tot die tijd mag alleen een selecte groep hem hebben.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:29:
[...]
Dan is het waarschijnlijk zoals Vista gebaseerd op je hardware-id, ik zie nergens een mogelijkheid om te desactiveren zoals sommige versies van Office, dus ik veronderstel dat ik verder niets hoef te doen?
Voor zover ik weet niet en ook hier wordt er niks over gezegd, dus ik neem aan dat je verder niks hoeft te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:50:
[...]

Remco, wat een gave site heb je :)
Moet zeggen dat je echt mazzel heb, dat je met de MD-11 mocht vliegen. Vind het nog steeds een van de mooiste kisten.
Maar wat ga je nou eigenlijk vliegen , want dat komt ik nergens tegen :?

En kom je wel eens in de OCC schiphol-oost? (werk daar namelijk ;) , wij zorgen voor de componenten als jullie ergens aan de grond staan met een kapotte kist )
Hallo!

Dank dank voor het compliment! Dit soort berichten zijn een reden om er mee door te gaan!

Ik vlieg op dit moment de Fokker 70 en 100 bij KLC. In het menu onder "whois" vind je wat meer info over de rode draad...

Natuurlijk ben ik ooit wel eens daar geweest, ten tijde van de MD-11 cursus moesten we daar een dagje meelopen met verschillende afdelingen... onder ander Onno en Leen (de MD-11 techneuten, wat weten die veel!)

Super leuk om via dit forum collega's tegen te komen! Hoe ben jij zo bij het simmen terecht gekomen? Wat vind je leuk aan het simmen?

Groetjes,

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Onno en Leen ken ik zeker. Wat het simmen betreft, ik doe dit eigenlijk te weinig.
Sinds ik nieuwe spullen in mn PC heb , is FS2004 er weer eens op gegaan.
Natuurlijk met een DC-10 en MD-11 :9~

Aangezien ik dit een paar jaar niet gedaan heb , moet ik er wel weer inkomen. ;)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Simmers,

Ik sim al een tijdje met een G-force FX 5700 kaart. ik heb vaak last van schokkende beelden op een vliegveld met veel traffic. En ook ziet de scenery er niet uit tijdens het vliegen.

ik heb een :
Pentium 4 3.06 Ghz
1024 mn ddram kingston
256 mb ddram samsung
g-force fx5700 128 mb

ik wil nu overstappen naar een niet al te duren grafische kaart.
Mijn budget is 130 eur. Ik zelf had de G-Force 7600 in gedachten...

Iemand een Aanrader?
En zal het grafisch echt verschil merken?

Hier een paar screens van hoe het eruit ziet met mijn FX5700

[IMG]http://i16.tinypic.com/2d7j1ch.jpg"]afbeelding[/IMG]

[IMG]http://i11.tinypic.com/2q234pe.jpg"]afbeelding[/IMG]

[IMG]http://i5.tinypic.com/3ypf4gh.jpg"]afbeelding[/IMG]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:42

aerofreak

Steve Jobs

ik zou zeggen leg er 30 euro bij en koop een ATi radeon X1950 pro :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
de 7600 is beste prijs/kwaliteit verhouding als je dat bedrag te besteden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
aerofreak schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:34:
ik zou zeggen leg er 30 euro bij en koop een ATi radeon X1950 pro :)
CPU zal bottleneck zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achmedd schreef op maandag 23 april 2007 @ 02:34:
[...]

CPU zal bottleneck zijn...
Hangt er denk ik vanaf op welke resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 13:36:
[...]

Hoe kom jij aan die beta patch voor fsx?
Ik zit bij de beta van FSX. Heb alle beta versie's (3 stuks) op mijn computer gehad en test nu ook de patch, vandaar. En t.z.t. hopelijk ook de DX10 aanpassingen voor FSX. Maar dan moet ik eerst een DX10 videokaart scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis_k schreef op maandag 23 april 2007 @ 08:30:
[...]

Ik zit bij de beta van FSX. Heb alle beta versie's (3 stuks) op mijn computer gehad en test nu ook de patch, vandaar. En t.z.t. hopelijk ook de DX10 aanpassingen voor FSX. Maar dan moet ik eerst een DX10 videokaart scoren :)
:9~ :9~ :9~ Ik kan haast niet wachten...! Als ik het dus goed begrijp ligt de uiteindelijke patch (geen beta meer) dus nu ook al op de testbank? Dan zou eind april dus nog steeds kunnen gaan lukken...! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis_k schreef op maandag 23 april 2007 @ 08:30:
[...]

Ik dacht gelezen te hebben dat de DX10-features voor de herfst zijn?
Des te beter als het eind april zou zijn. _/-\o_

Wordt er trouwens ook iets gedaan aan de lange laadtijden?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Nu online
Laattijden zijn voor mij iets sneller nu. Patch is overigens nog in beta fase.
Ook kan ik iets meer details ingame toevoegen. FSX met alle standen op hoog, ook traffic zorgt voor een framerate van 17-20 bij KMIA. Dus voor de grotere velden heb ik toch nog een snellere computer nodig. Maar met een mix van hoog en medium is het goed te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is wat er gebeurde op cloud9 eham 1.03 met de traffic pakket van World of Ai en Project AI.

Afbeeldingslocatie: http://i17.tinypic.com/3yckgzr.jpg

de 1e vliegtuig lande op een grasveld 1 kilometer voor de landingsbaan
de 2e lande ergens in amstelveen en rolde naar de landingsbaan toe |:(
en de 3 lande netjes en perfect op de landingsbaan _/-\o_ maar wel op de 1e vliegtuig :P iemand t zelfde probleem hier? :?

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 14:26:
dit is wat er gebeurde op cloud9 eham 1.03 met de traffic pakket van World of Ai en Project AI.

[afbeelding]

de 1e vliegtuig lande op een grasveld 1 kilometer voor de landingsbaan
de 2e lande ergens in amstelveen en rolde naar de landingsbaan toe |:(
en de 3 lande netjes en perfect op de landingsbaan _/-\o_ maar wel op de 1e vliegtuig :P iemand t zelfde probleem hier? :?
Ik had met AI-Traffic van Frank ongeveer hetzelfde probleem: Soms landde een toestel een km voor het begin van de runway en stond het aan het begin van de runway ongeveer stil en soms vlogen twee toestellen vlak achter elkaar zodat ze ongeveer tegelijk aan de grond kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Bolk schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 01:18:
Hmm, ik ben op dit moment toch in een tiep bui, dus ik heb het vermoeden dat dit een lange gaat worden:

Dit kan misschien wel een interessant verhaaltje worden voor met name de oude garde. Ik wilde dit bericht pas posten bij het behalen van m'n eerste baan en type rating, maar ik kan me gewoon niet inhouden, stiekem ben ik toch wel heel trots. Ik tik een verhaal over mijn hele ervaring, en heb geen idee hoe lang het word. Lang, dat wel :P

Wanneer was het? Het begon allemaal geloof ik op MSN, en iemand besloot hier op GoT het allereerste flightsimulator topic te maken. De eerste van een reeks van velen, met up's, down's maar ook heel veel leerzame feiten. Deze mensen, bedankt. Zonder jullie zou ik dit hier nu niet zitten te tikken. Het was 31 oktober 2001 (nog zelfs na de aanslagen, mijn god hoe lang geleden) en we voerden discussies over FS2002 en FS2000.

Ik ga terug in de tijd en neem jullie mee naar CD-ROM land in Roosendaal. Ik was een klein ventje van een jaar of 12. Het was ergens in 1996 en samen met mijn Opa moest ik daar zijn om een of andere reden. Ik zag Flight Simulator 95 in het schap staan en mijn woorden waren: "Kijk opa, dat is Flight Simulator, daarmee kan je met vliegtuigen vliegen". Opa, bedenkt zich geen moment, en schaft het artikel aan voor kleinzoon lief en ik, een tikkie verbaasd kon niet wachten om het te gaan proberen op mijn state-of-the-art Pentium 133 met een ruime 64 MB geheugen.

[..]

Voor video's en het hele traject verwijs ik je naar m'n website en met name het archief, zie link in m'n sig :)
Een tijdje geleden heb ik bovenstaand bericht geschreven. Was nog in deel 79. Anyway, er is een hoop gebeurd de laatste tijd en voor de geinteresseerden: sinds zojuist ben ik officieel Airbus A320 family type rated. Althans, nog niet helemaal want ik moet nog wat circuitjes klappen in een doosje, maar theoretisch mag ik de 320 vliegen, wat hopelijk in een week of 2/3 gerealiseerd gaat worden :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:42

aerofreak

Steve Jobs

gefeliciteerd :)

* aerofreak is stilletjes jaloers O-)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liever jij dan ik, maar toch gefeliciteerd :D
Heel veel plezier met je baan :)
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25695592#25695592">dit</a> eens aandachtig door voordat je je post plaatst.