Ik heb sinds gisteren dezelfde error (system specs zie sig). Zoals ik
hier reeds zei kon ik met hetzelfde systeem in XP moeiteloos alles op maximum zetten (niet ultra, maar echt alles op max!), toen ik over Los Angeles vloog (massa's gebouwen en verkeer op max) verbruikte ik maximum 'slechts' 1.8 GB. Ik weet bijna zeker dat het aan Vista ligt, het vreemde is dat ik het vorige week niet had, dus misschien ligt het aan een automatische update of aan een ander programma dat ik sindsdien geïnstalleerd heb? Ik ga ook eens proberen met detail radius op medium, het kan er mee te maken hebben, maar er is ongetwijfeld meer aan de hand omdat ik vorige week nog geen problemen had met alles op ultra.
Wat is er bij jou veranderd de laatste dagen? Het is interessant dat er nu twee mensen met hetzelfde probleem zijn, zo kunnen we het misschien gemakkelijker achterhalen. Mijn swapfile staat inmiddels op 4 GB, ik heb even getest en heb voorlopig geen last dat ik er uit vlieg, maar toen had ik wel het probleem dat mijn texture-resolutie zomaar opvallend verlaagde. Switchen naar windowed (alt-enter) verhelpt het probleem tijdelijk, maar na enkele keren liep FSX terug vast (niet eruit vliegen of geen memory-error, ik had geen geduld om te wachten en heb FSX beëindigd). Ik ga verder eens uitzoeken wat er aan de hand is. Eén ding is zeker, aan ons systeem ligt het zeker niet!
Ik heb trouwens meer problemen in Vista, zie
deze reply en volgende, misschien valt jou iets op als je ziet wat er hier allemaal fout is.
Edit: Ik heb zopas geprobeerd met medium detail radius, maar ik heb nog steeds dezelfde fout. Ik denk dat het soms getriggerd wordt door van view te veranderen in de cockpit, maar niet altijd. Toen ik op dat ogenblik het geheugen controleerde was het slechts voor 87% gevuld.
-Soms vlieg ik er helemaal uit zonder error
-Soms vlieg ik er uit met error maar met FSX reeds afgesloten
-Soms vlieg ik er uit met error en FSX nog bezig op de achtergrond, maar niet meer te zien op de monitor, evenals de fout, maar ik vermoed dat het dezelfde fout is omdat ik in de taakbalk als titel 'fout' zie staan (zoals in onze screenshot). In dat laatste geval (met FSX nog geblokkeerd in de achtergrond) zag ik dus dat het geheugen voor 87% gevuld was.
Edit 2: Out of memory is zelfs onmogelijk:
Hier zie je het geheugengebruik gedurende een paar minuten, vlak voor de daling kreeg ik die error, het bedroeg toen ongeveer 87%, terwijl ik ervoor pieken had tot 90%. Slecht geheugen zou me sterk verbazen; Orthos en SiSoft Sandra geven geen problemen en het geheugen (DDR800 CL4) draait door de FSB/CPU overklok zelfs aan 667 CL4 met een fancase erop gericht. Het voltage is al sinds XP hetzelfde en toen had ik never nooit problemen met FSX.
Ik ben sterk aan het overwegen om terug te schakelen naar XP, al is het slechts voor FSX.
[
Voor 35% gewijzigd door
Verwijderd op 09-04-2007 20:02
]