Als ik het me goed herinner is het zo dat je de FMC instelt op VNAV SPEED of VNAV PATH. Bij de laatste zal hij altijd het verticale pad aanhouden en pas daarna kijken naar de snelheid. Als dit pad dus op de grens zit van wat haalbaar is of er is een ongunstige wind, dan kan hij gewoon over de 250 heengaan en moet je speedbrakes gebruiken (drag required op het FMC scherm als het goed is).jos_zwa schreef op maandag 19 maart 2007 @ 08:50:
Even een vraagje wat iemand mij laatst stelde:
Als je aan het dalen bent, dan kun je een speed limit instellen. Standaard staat deze op 250/10000 wt natuurlijk inhoud dat (als je op VNAV vliegt) hij niet sneller dan 250 knots zal gaan onder de 10.000 ft. Maar als jij deze 10 passeerd (tijdens het dalen) dan knalt ie er gewoon uit en staat op die plek in de FMC nix meer. Je moet dan zelf maar je VNAV descent speed bijhouden vanaf daar en die kan vaak nog iets hoger staan dan 250... iemand?
Als je wil dat hij niet over de 250 heengaat kan je hem op VNAV SPEED zetten, dan volgt hij alleen niet precies het pad dat je hebt uitgezet.