Post ze maar en regel dan ook gelijk ff een tweak meet daaro.Kensei schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:15:
Waarom heeft Navdata geen AIRAC voor de Captainsim 757? Iemand een idee?
Vandaag trouwens in een van de hangars op EHAM geweest. Mocht even plaatsnemen in de cockpit van een 747 (City of Vancouver), een 777 (de PH-BQH was het geloof ik) en een MD-11![]()
Veel herkenbaar...FMC had ik zo kunnen programeren
Foto'tjes gemaakt met GSM, niet denderende kwaliteit, maar bij interesse wil ik ze morgen wel posten.
Stond ook een motor open van de 777, met moneur erin. Damn...wat is dat ding groot zeg...diameter iets van 3.20mtr werd me verteld.
Ja post die fotos maar 
maareh de fmc is dat niet dat ding wat altijd zwart is bij mij(met al die knopjes eronder zal wel alphabet zijn ofzo?) kan je die ook aanzetten, en wat doe je er normaal mee?
(in een filmpje zag ik wel dat ze hun vlucht informatie etc erin zetten, maar heb hem volgens mij nog nooit ingeschakeld zien staan bij FSX)
maareh de fmc is dat niet dat ding wat altijd zwart is bij mij(met al die knopjes eronder zal wel alphabet zijn ofzo?) kan je die ook aanzetten, en wat doe je er normaal mee?
(in een filmpje zag ik wel dat ze hun vlucht informatie etc erin zetten, maar heb hem volgens mij nog nooit ingeschakeld zien staan bij FSX)
Verwijderd
Nee, dat zijn de standaard pruts vliegtuigen. (sorry voor m'n bewoording
) Die dingen hebben geen FMC. FMC staat voor Flight Management Computer, en daar worden voor de vlucht praktisch alle gegevens van de vlucht ingeprogrammeerd (snelheid, hoogte, waypoints, temperatuur etc etc.) Aan de hand daarvan kan de automagische piloot z'n vlucht vliegen.
JA bij de meeste payware addons zitten ze er wel in.fommes schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:22:
Dus die werken alleen bij de add-on vliegtuigen?
Zo als
PMDG
PIC
Wilco
Captainsim.
Maar er zijn ook freeware toestellen die het hebben.
Er is zelfs een klein freeware programma waarbij je in iedere vliegtuig een FMC kan zetten.
Ben alleen de naam kwijd.
Zelf ben ik geen FMC vlieger.
ik vlieg op naalden.
Ben ook echt een GA vlieger.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Bedoel je wellicht deze freeware FMC? klik
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 17:17 ]
ja dacht het wel.
Ik zelf heb hem nooit geprobeerd maar ik lees wel eens wat op Flightsim forums
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Foto's zal ik posten zodra ik ze wat gephotoshopped heb om ze qua beeld wat beter te krijgen. Foto's van een GSM zijn nu eenmaal redelijk beroerd
Maar eh..ik hoor niemand iets over een airac zeggen voor de Captainsim FMC. Ik wilde nl met de 757-200 Block B een vluchtje doen van EGLL (Heathrow) naar EIDW (Dublin) en het ding kende de UL9 bijv niet, KENET niet, maar PEMOB weer wel. Zoiets lag (bijde PMDG en de LEVEL-D) altijd aan een te oude airac.
Een meet afspreken daar? Nou eh...ik ben temporary bij de KLM en mag met mijn pas niet het terrein alleen op
Begrijpelijk maar wel jammer.
Wie draait er trouwens een dual monitor setup van jullie? Wilde daar eens mee overleggen over een raar fenomeen dat heb. Beeld is streched over 2 19" TFT's, dus beeld wordt als 1 aangeboden. Toch verspringt de horizon in bochten. Heel raar en onverwacht
Anders moet ik toch maar eens kijken naar een beamer. Met 2x 19" TFT en 1x 17" TFT kan ik een aardig beginnetje maken van een cockpit (excl de outsideview)
Zoiets dus
Maar eh..ik hoor niemand iets over een airac zeggen voor de Captainsim FMC. Ik wilde nl met de 757-200 Block B een vluchtje doen van EGLL (Heathrow) naar EIDW (Dublin) en het ding kende de UL9 bijv niet, KENET niet, maar PEMOB weer wel. Zoiets lag (bijde PMDG en de LEVEL-D) altijd aan een te oude airac.
Een meet afspreken daar? Nou eh...ik ben temporary bij de KLM en mag met mijn pas niet het terrein alleen op
Wie draait er trouwens een dual monitor setup van jullie? Wilde daar eens mee overleggen over een raar fenomeen dat heb. Beeld is streched over 2 19" TFT's, dus beeld wordt als 1 aangeboden. Toch verspringt de horizon in bochten. Heel raar en onverwacht
Anders moet ik toch maar eens kijken naar een beamer. Met 2x 19" TFT en 1x 17" TFT kan ik een aardig beginnetje maken van een cockpit (excl de outsideview)
Zoiets dus

Verwijderd
Met een meet ben je toch juist niet alleenKensei schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 19:01:
Een meet afspreken daar? Nou eh...ik ben temporary bij de KLM en mag met mijn pas niet het terrein alleen opBegrijpelijk maar wel jammer.
Ik heb een add-on 777 gevonden voor fsx "The Modern Airliner Collection - 777 v1.0\feelthere" hier doet de fmc het, kan ik daar eens mee proberen, alleen de knopjes in de virtual cockpit lijken een beetje platgeslagen maarja kan niet alles hebben
Verwijderd
beste simmers,
sinds kort heb ik winows vista ultimate op mijn pc geinstalleerd. maar nu zit ik met een joystick probleem. vista vind mijn ms sidewinder niet
ook de drivers kunnen niet geinstalleerd worden. weet iemand hiervoor een oplossing..
ik hoor het graag van jullie
Dit soort vragen horen _niet_ in dit topic thuis!
Hiervoor hebben we Spielerij - Problemen & Vragen of Overige Hardware, of misschien zelfs wel Windows Clients.
sinds kort heb ik winows vista ultimate op mijn pc geinstalleerd. maar nu zit ik met een joystick probleem. vista vind mijn ms sidewinder niet
Dit soort vragen horen _niet_ in dit topic thuis!
[ Voor 31% gewijzigd door Crash op 03-02-2007 14:57 ]
Heb je het cd'tje van je joystick nog? Als Vista, bij het installeren van de drivers, om een cd'tje vraagt dan moet je gewoon de originele (oude) cd erin doen. Grote kans dat het gewoon werkt.Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:00:
beste simmers,
sinds kort heb ik winows vista ultimate op mijn pc geinstalleerd. maar nu zit ik met een joystick probleem. vista vind mijn ms sidewinder nietook de drivers kunnen niet geinstalleerd worden. weet iemand hiervoor een oplossing..
Dat had ik namelijk bij m'n logitech webcam ook. Op de site van logitech zelf stond zelfs dat m'n camera niet zal werken i.c.m. Vista, maar door gewoon het oude cd'tje erin te doen, doet-ie het gewoon.
NOSIG
Verwijderd
Ik heb net een nieuwe pc gekocht.
E6700 2.66ghz
2 gb corsair geheugen
ASUS gefocre 8800gtx
ASUS p5n32-e SLI moederbord
Nou is mijn vraag: heeft het ook zin om er nog 2 gb geheugen bij in te zetten voor flight simulator x krijg je dan ook meer frames, want het spel loopt in steden die goed gedetailleerd zijn niet erg soepel.
Nou heb ik nog 2 domme vragen: De eerste is hoe kan je zien hoeveel frames je hebt in het spel en de andere is, is het mogelijk om je vliegtuig achteruit te laten gaan rijden op de landingsbaan.
E6700 2.66ghz
2 gb corsair geheugen
ASUS gefocre 8800gtx
Nou is mijn vraag: heeft het ook zin om er nog 2 gb geheugen bij in te zetten voor flight simulator x krijg je dan ook meer frames, want het spel loopt in steden die goed gedetailleerd zijn niet erg soepel.
Nou heb ik nog 2 domme vragen: De eerste is hoe kan je zien hoeveel frames je hebt in het spel en de andere is, is het mogelijk om je vliegtuig achteruit te laten gaan rijden op de landingsbaan.
Verwijderd
volgens mij is het shift+z (2 of 3 keer) om de frame rate te zien en om achteruit te gaan doe je een pushback shift+p om rechtuit te gaan, druk je binnen een seconde dan op 1 of 2 dan ga je respectievelijk naar links en naar rechtsVerwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:59:
E6700 2.66ghz
2 gb corsair geheugen
ASUS gefocre 8800gtx
-Kijk of er in de steden veel hardeschijf-activiteit is. Zo ja dan zal het schelen, zo nee dan zal 2 gig weinig schelen. Ik denk eigenlijk zelf dat 2 gig wel genoeg is, 4 is wel erg veel.Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:59:
E6700 2.66ghz
2 gb corsair geheugen
ASUS gefocre 8800gtx
-shift+Z
-shift+P
NOSIG
Verwijderd
Ik heb een harde schijf van westerndigital een raptor schijf van 10000 rpm 8 mb. die heeft wel aardig wat werkzaam heden bij flight simulator x. Nou ben ik er benieuwt of het zin heeft om onder xp er nog 2 gb geheugen er bij in te zetten voor flight simulator x_Christiaan_ schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 21:46:
[...]
-Kijk of er in de steden veel hardeschijf-activiteit is. Zo ja dan zal het schelen, zo nee dan zal 2 gig weinig schelen. Ik denk eigenlijk zelf dat 2 gig wel genoeg is, 4 is wel erg veel.
-shift+Z
-shift+P
Verwijderd
Denk niet dat meer geheugen veel FPS op zal leveren.
HDD trekt het ook wel.
Denk dat de bottleneck de CPU en de VGA kaart blijven (ook al zijn die dan rete snel op dit moment).
Helaas ondersteund FSX (nog?) geen multi-cores.
HDD trekt het ook wel.
Denk dat de bottleneck de CPU en de VGA kaart blijven (ook al zijn die dan rete snel op dit moment).
Helaas ondersteund FSX (nog?) geen multi-cores.
http://www.iemit.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6790
dit ziet er echt super uit, vraag me af wat die gozer zijn fps is moet wel een hele brute pc hebben
Photoshop kan een hoop doen
[ Voor 5% gewijzigd door Bolk op 04-02-2007 04:05 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Die screenshots zijn echt.. wow. Ik vraag me af waar die langer mee bezig was, vliegen of photoshop. Erg goed.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Verwijderd
die shots zijn echt gemaakt hoor! basis is wel goed, maar daar zitten nog wel enkele filters overheen en flink wat sleuteltijd!
Voor de liefhebbers:
Project Fokker heeft zijn nieuwe Fokker 28 online gezet
Je kan hem hier gratis ophalen.
http://fokker.avsim.net/F28.htm
Project Fokker heeft zijn nieuwe Fokker 28 online gezet
Je kan hem hier gratis ophalen.
http://fokker.avsim.net/F28.htm
Verwijderd
Spotters Schiphol boos over verdwijnen spottersplek
04-02-2007
SCHIPHOL - Vliegtuigspotters zijn zwaar teleurgesteld over het verdwijnen van de spottersplek bij Rozenburg, vlak naast de Kaagbaan op Schiphol. De beroemde plek, met uitstekend uitzicht op startende en vertrekkende vliegtuigen, is door de luchthaven Sgereserveerd voor nieuwbouw. “Het opdoeken van deze plek zou een klap zijn voor de spotterswereld”, zegt een spotter ter plekke.
Schiphol is bezig met de aanleg van een nieuwe spottersplek naast de Polderbaan. Deze moet volgende maand gereed zijn.
(Luchtvaartnieuws.nl).
WTF
04-02-2007
SCHIPHOL - Vliegtuigspotters zijn zwaar teleurgesteld over het verdwijnen van de spottersplek bij Rozenburg, vlak naast de Kaagbaan op Schiphol. De beroemde plek, met uitstekend uitzicht op startende en vertrekkende vliegtuigen, is door de luchthaven Sgereserveerd voor nieuwbouw. “Het opdoeken van deze plek zou een klap zijn voor de spotterswereld”, zegt een spotter ter plekke.
Schiphol is bezig met de aanleg van een nieuwe spottersplek naast de Polderbaan. Deze moet volgende maand gereed zijn.
(Luchtvaartnieuws.nl).
WTF
Als de spotters de luchthaven een warm hart zouden toedragen zouden ze niet zo lopen te zeiken. Nieuwbouw levert wel wat meer op dan een spottersplek. Een spottersplek kost alleen maar geld.Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:24:
Spotters Schiphol boos over verdwijnen spottersplek
04-02-2007
(Luchtvaartnieuws.nl).
WTF![]()
En volgens mij kan er ook gespot worden bij de Polderbaan.
Verwijderd
Is er ook een mogelijkheid om in Flight Simulator x te zien hoeveel geheugen het spel gebruikt.
Verwijderd
dat kun je toch gewoon in windows doen? je plaats fsx dan in een venster en dan pak de taskmanager!Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:09:
Is er ook een mogelijkheid om in Flight Simulator x te zien hoeveel geheugen het spel gebruikt.
Verwijderd
Dat klopt, maar ik vind die plek bij de 06-24 gewoon super.rellehenk schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:16:
[...]
En volgens mij kan er ook gespot worden bij de Polderbaan.
Polderbaan is alleen leuk bij take off, als je bij de pianokeys aan de 36 kant kan staan.
Ook vrij uniek.
Maar toch, de 24 geeft leuke plaatjes met de toren zo mooi op de achtergrond.
-edit-
Trouwens, dit klinkt erg interessant is ook goed betaalbaar!
http://www.prosim4u.nl/
Normaal 132 euro, de eerste 4 maanden voor 96 euro per uur (kun je delen door het aantal personen).
Na al die keren dat ik voorin een 737 gezeten heb en zelf een keer al heb gevlogen in een Piper + al die uren in FS in de 737NG/747 klinkt dit toch ook wel erg goed!
Heb 't eens via een luchtvaartmaatschappij gevraagd wat het zou kosten om eens in zo'n ding van hun te vliegen, zou toen zo'n 3 ruggen kosten.
Dan klinkt dit toch wel beter!
Alleen vraag ik me af, draait dit ding nou op FlightSim of andere software? Dat kon ik zo 1,2,3 niet vinden op die site.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 22:53 ]
Verwijderd
Maar ik wil juist kunnen zien als ik vlieg hoeveel geheugen het spel gebruiktVerwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:08:
[...]
dat kun je toch gewoon in windows doen? je plaats fsx dan in een venster en dan pak de taskmanager!
Je kan naar Belgie gaan voor veel minder. http://www.brugesaircollege.be/Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:11:
[...]
Dat klopt, maar ik vind die plek bij de 06-24 gewoon super.
Polderbaan is alleen leuk bij take off, als je bij de pianokeys aan de 36 kant kan staan.
Ook vrij uniek.
Maar toch, de 24 geeft leuke plaatjes met de toren zo mooi op de achtergrond.
-edit-
Trouwens, dit klinkt erg interessant is ook goed betaalbaar!
http://www.prosim4u.nl/
Normaal 132 euro, de eerste 4 maanden voor 96 euro per uur (kun je delen door het aantal personen).
Na al die keren dat ik voorin een 737 gezeten heb en zelf een keer al heb gevlogen in een Piper + al die uren in FS in de 737NG/747 klinkt dit toch ook wel erg goed!
Heb 't eens via een luchtvaartmaatschappij gevraagd wat het zou kosten om eens in zo'n ding van hun te vliegen, zou toen zo'n 3 ruggen kosten.
Dan klinkt dit toch wel beter!
Alleen vraag ik me af, draait dit ding nou op FlightSim of andere software? Dat kon ik zo 1,2,3 niet vinden op die site.
Die sim draait niet op FS zo te zien trouwens.
Verwijderd
dat kan je dan toch ook, je speelt dan FSX in windowed version en dan heb je ondertussen taskmanager open, zal een paar MB schelen, maar niet schokkend veel lijkt meVerwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:44:
[...]
Maar ik wil juist kunnen zien als ik vlieg hoeveel geheugen het spel gebruikt
Verwijderd
Weet ik, maar dan komen er weer reiskosten (+ vignet) bij, dan kost het denk ik net zoveel.Bolk schreef op maandag 05 februari 2007 @ 01:24:
[...]
Je kan naar Belgie gaan voor veel minder. http://www.brugesaircollege.be/
Die sim draait niet op FS zo te zien trouwens.
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen of onderstaande screenshots het resultaat zijn van DirectX10?
Als dat zo is... wat een grafics boost geeft DX10 dan zeg!

En over dat geheugen gebruik, ik heb FSX op een Raptor 74GB draaien en heb 2GB dual channel DDR ram en bij mij heb ik volgens m'n G15 toetsenbord 94% van mijn geheugen in gebruik tijdens het spel en schokt het spel nog wel eens omdat de schijf staat te swappen
Dus ik denk dat meer dan 2GB zo gek nog niet is...
(Ik speel dan ook op 1600x1200, 4x AA + 16xFFA met alle details max)
Als dat zo is... wat een grafics boost geeft DX10 dan zeg!

En over dat geheugen gebruik, ik heb FSX op een Raptor 74GB draaien en heb 2GB dual channel DDR ram en bij mij heb ik volgens m'n G15 toetsenbord 94% van mijn geheugen in gebruik tijdens het spel en schokt het spel nog wel eens omdat de schijf staat te swappen
Dus ik denk dat meer dan 2GB zo gek nog niet is...
(Ik speel dan ook op 1600x1200, 4x AA + 16xFFA met alle details max)
Zoals op de vorige pagina ook al geopperd, denk wel redelijk wat photoshop nabewerking 
Maar wel erg lekkere screens
Edit:
Ik speel momenteel FSX op een AMD 3400+(Clawhammer), 1 GB DDR, 6800GT... en FSX loopt niet echt fijn. Zou ik een gehele update van me pc moeten doen, of zou ik kunnen volstaan met meer geheugen ? Het is wel de bedoeling dat ik FSX kan normaal kan spelen en ook nog goed blijft lopen bij extra scenery etc.. Dus misschien een geheel nieuwe configuratie een betere optie ?
Zelf zat ik te denken aan zoiets(best buy guide):
Intel Core 2 Duo E6600
€ 280,33
Gigabyte GA-965P-DS3
€ 105,85
Kingston 2GB PC6400 DDR2 of naar 4GB ??
€ 204,26
Asus GeForce 8800GTX 768MB DDR3
€ 528,84
1x Seagate Barrcuda 7200.10, 320 GB
€ 85,-
Dit is op zich nog wel redelijk prijzig, ik hoor graag jullie mening over het alleen updaten van het geheugen ?
Edit:
Ik speel momenteel FSX op een AMD 3400+(Clawhammer), 1 GB DDR, 6800GT... en FSX loopt niet echt fijn. Zou ik een gehele update van me pc moeten doen, of zou ik kunnen volstaan met meer geheugen ? Het is wel de bedoeling dat ik FSX kan normaal kan spelen en ook nog goed blijft lopen bij extra scenery etc.. Dus misschien een geheel nieuwe configuratie een betere optie ?
Intel Core 2 Duo E6600
€ 280,33
Gigabyte GA-965P-DS3
€ 105,85
€ 204,26
€ 528,84
€ 85,-
Dit is op zich nog wel redelijk prijzig, ik hoor graag jullie mening over het alleen updaten van het geheugen ?
[ Voor 118% gewijzigd door PunisherADF op 05-02-2007 10:53 ]
[off-topic]Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:44:
[...]
Maar ik wil juist kunnen zien als ik vlieg hoeveel geheugen het spel gebruikt
Je kunt ook Process Explorer installeren, dan kun je per process een grafiekje krijgen van het geheugen/CPU/etc gebruik van de afgelopen x minuten. En het is nog gratis ook.
[/off-topic]
edit: en had ik al gezegd dat je hem kunt instellen als TaskMgr vervanger?
[ Voor 7% gewijzigd door mekkieboek op 05-02-2007 09:51 ]
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Verwijderd
dat is wel een leuk spulletje, alleen zou ik eerder voor een ASUS, MSI of DFI bord gaan, betere overclock capabillities voor de DFI als MSI en de ASUS voor max stabillity als je niet wilt OC'en.PunisherADF schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:31:
Zoals op de vorige pagina ook al geopperd, denk wel redelijk wat photoshop nabewerking
Edit:
Intel Core 2 Duo E6600
€ 280,33
Gigabyte GA-965P-DS3
€ 105,85
€ 204,26
€ 528,84
€ 85,-
Oke, dat is inderdaad nog wel ff een goed punt ! Ik ga me er nog wat verder in verdiepen, en ondertussen nog steeds veel plezier beleven aan FS9.Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:11:
[...]
dat is wel een leuk spulletje, alleen zou ik eerder voor een ASUS, MSI of DFI bord gaan, betere overclock capabillities voor de DFI als MSI en de ASUS voor max stabillity als je niet wilt OC'en.
Was er niet een optie in de PMDG 737NG dat je met een Cold & Dark cockpit kon opstarten? Ik kan me nl zoiets herinneren alleen kan ik het nergens meer terugvinden.
En dan uiteraard de juiste stappen om de boel aan de praat te krijgen.
Wie kan me helpen dit terug te vinden? Ik heb me een hoedje gezocht, maar niets gevonden
Wie kan me helpen dit terug te vinden? Ik heb me een hoedje gezocht, maar niets gevonden
ik heb de airbus deluxe series, daar zit ook een cold & dark optie bij maar die werkt alleen in fs2004 niet in fsx, misschien heb jij hetzelfde probleem.
Ook wil ik graag de airbus manual volgen compleet van cold & dark, maar zodra ik in de FMC een route insert dan loopt het spel vast
Ook wil ik graag de airbus manual volgen compleet van cold & dark, maar zodra ik in de FMC een route insert dan loopt het spel vast
Verwijderd
Onder Select a Flight geloof ik. Wat je ook kan doen is een Cold And Dark "maken" in FS en die vlucht dan opslaan...Kensei schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:14:
Was er niet een optie in de PMDG 737NG dat je met een Cold & Dark cockpit kon opstarten? Ik kan me nl zoiets herinneren alleen kan ik het nergens meer terugvinden.
Ja inderdaad dat heb ik ook! Tenminste, ik kan de route inprogrammeren maar verder kom ik ook niet. Ik ben even de naam kwijt, maar FS loopt vast in het scherm waarin je je V1,Rotate,V2 etc. ingeeft...Ook wil ik graag de airbus manual volgen compleet van cold & dark, maar zodra ik in de FMC een route insert dan loopt het spel vast
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 17:49 ]
Verwijderd
Wat je ook kan doen is wachten totdat de R600 aka Radeon X2800 XTX van ATI.AMD er is, die maakt mischien puin van die 8800GTXPunisherADF schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:19:
[...]
Oke, dat is inderdaad nog wel ff een goed punt ! Ik ga me er nog wat verder in verdiepen, en ondertussen nog steeds veel plezier beleven aan FS9.
maare over FS 2004, heh dat lukt wel hoor
The Flying Doctors featuring:
GAF N22B Nomad VH-MSF [VH- Mike Sierra Foxtrot] with Captain: Sam Patterson

pics zijn ietewat aan de oude kant, maak wel wat nieuwe binnenkort deze week
Nadat je op APP hebt gedrukt moet je ook je andere autopilots aanzetten.fommes schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:20:
Ik heb zelf de logitech 3d joystick, vindt het een prima ding is wel me eerste dus heb niet echt nadelen ofzo ten opzichte van een andere joystick.
Thnx voor de tip LEAN Ik zal die approach eens aanzetten op de AP, draait ie dan automatisch naar de heading die je aangegeven hebt ? en wordt dit normaal ook gebruikt bij een ILS landing?
Vergeet ook niet de radio frequency van de baan in te voeren.
Ja in het echt wordt er ook op autopilot ( ILS ) geland. Sommige maatschappijen willen dat haar piloten 1 op de x landingen nog met de hand doen om het gevoel niet te verleren.
Ja sorry dat bedoelde ik idd.rellehenk schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:35:
[...]
Je bent denk in de war met de markers
Outermarker, Middle marker, Inner marker
De laatste twee worden weinig mee gebruikt en Outer Markers zie je ook steeds minder daar ze worden vervangen door een DME-installatie gekoppeld aan de frequentie van de LOC.
Veder kan je idd de IDENT uitluisteren in morse van de ILS om te controleren of het juiste signaal wordt ontvangen.
Outer marker
De outer marker zou op 7.2 km van de landingsbaan geplaatst moeten worden. Is dat niet mogelijk dan mag hij maximaal 11.1 km en minimaal 6.5 km van de landingsbaan staan. Het signaal bestaat uit 2 lange tonen in een seconde wat in morse een O betekent ( _ _ _ _ ). De tonen hebben een frequentie van 400 Hz. In de cockpit licht een blauw lampje op. De outer marker word vaak gecombineerd met een NDB.
Middle marker
De middle marker zou op 1050 meter van de landingsbaan geplaatst moeten worden. Het signaal bestaat uit om en om korte en lange tonen wat in morse een M betekent ( _ . _ . _ ). De tonen hebben een frequentie van 1300 Hz. In de cockpit licht een amber (geel) lampje op.
Inner marker
De inner marker wordt geplaatst aan het begin van de landingsbaan. Het signaal bestaat uit korte tonen wat in morse een I betekent ( . . . . ). De tonen hebben een frequentie van 3000 Hz. In de cockpit licht een wit lampje op.
Dat bedoelde ik dus met ''sneller'' .
@Obi One:
Jij wel eens geprobeerd met 2 graka's en 3-4 monitoren te draaien? Met jouw setup zou dat wel goed moeten draaien, nietwaar?
Ik probeer vanavond een poging te doen om met 2 graka's 3 TFT's aan te sturen. 2x voor outside view en 1x voor MIP.
Jij wel eens geprobeerd met 2 graka's en 3-4 monitoren te draaien? Met jouw setup zou dat wel goed moeten draaien, nietwaar?
Ik probeer vanavond een poging te doen om met 2 graka's 3 TFT's aan te sturen. 2x voor outside view en 1x voor MIP.
Verwijderd
APP is het armen van het oppikken van de ILS (Localizer én Glideslope). Bij het gemiddelde vliegtuig type mag je dit pas doen als je op intercept heading bent. Dat betekent dat je heading binnen 90 graden van de ILS Course zit. (Oftwel min of meer met je neus naar de ILS en niet een hele ander kant op). Dit is puur een MODE van het vliegtuig. Als je een autopiloot aan hebt staan dan zal hij de ILS op gaan pakken (zowat geen een vliegtuig heeft hier zijn 2e autopiloot voor nodig) Zorg ervoor dat je het zo planned dat je eerst de LOC oppakt en daarna pas de G/S (een glideslope kan false captures geven en dan kom je op een hele aparte manier bij de baan!).peak schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:08:
[...]
Nadat je op APP hebt gedrukt moet je ook je andere autopilots aanzetten.
Ja in het echt wordt er ook op autopilot ( ILS ) geland. Sommige maatschappijen willen dat haar piloten 1 op de x landingen nog met de hand doen om het gevoel niet te verleren.
De autopiloot zal zijn ALT HOLD verruilen voor G/S en de ILS afvliegen. Voor een Fokker 70/100 hoef je niets meer te doen om een autoland te maken, je krijgt op z'n laatst op 500' een LAND 2 annunciatie en achter de schermen is de 2e autopiloot erbij gekomen. Je hoeft alleen nog op een hoogte of 30' de Thrust Levers dicht te trekken. Dit geldt ook voor een MD-11 bijvoorbeeld (je hoeft dus niet zelf de 2e AP erbij te zetten). Ik geloof dat je bij Boeings wel moet.
Wil je een manual landing maken dan haal je gewoon op een bepaald moment de autopiloot eraf. Normaal is dit nooit later dan zo'n 80' maar veeeeelal heel veel eerder (is namelijk veel leuker!!)
Maatschappijen schijven eerder voor dat je een bepaald aantal keren per x tijd een AUTOLAND moet maken. Dus precies het tegenovergestelde... Bij KLM (volgens mij Nederlandse regelgeving) is dit 1 keer per 6 maanden. We landen eigenlijk ALTIJD op de hand op heel slecht zicht na (zicht minder dan 550m en een ceiling van lager dan 200' HAA). Het komt vooral in de zomer voor dat je 6 maanden lang niet in deze situatie komt en je dus een keer met mooi weer toch een autoland moet maken.
Groeten,
Remco
(PS : Onbelangrijk maar een "O" in morse is 3 keer lang "- - -" dus!)
.
[ Voor 99% gewijzigd door Tallguy op 07-02-2007 11:16 . Reden: Was té optimistisch, dus overbodige post ]
Mmm, die zweeftutorial is best lastig voor de eerste keer. Bij het starten moet ik al snel een kleine correctie doen maar het lukt dan haast niet meer om weer recht en stabiel achter het sleepvliegtuig te komen. Iemand een tip?
Vlieg je met het toetsenbord ? Dan is het vrijwel onmogelijk... Als je met een joystick vliegt, moet je hele kleine correcties maken, nog kleiner dan met een gewoon vliegtuig. Ik geef hem gewoon een tikje en laat hem dan weer terugveren naar zijn standaardpositie, dan is de bocht al groot genoegJazzy schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:47:
Mmm, die zweeftutorial is best lastig voor de eerste keer. Bij het starten moet ik al snel een kleine correctie doen maar het lukt dan haast niet meer om weer recht en stabiel achter het sleepvliegtuig te komen. Iemand een tip?
Bedankt voor de tip, ik ga het eens proberen.ScottB schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:28:
[...]
Vlieg je met het toetsenbord ? Dan is het vrijwel onmogelijk... Als je met een joystick vliegt, moet je hele kleine correcties maken, nog kleiner dan met een gewoon vliegtuig. Ik geef hem gewoon een tikje en laat hem dan weer terugveren naar zijn standaardpositie, dan is de bocht al groot genoeg
Ik vlieg trouwens met de Xbox 360 controller voor Windows:

Het is voor het eerst dat ik überhaubt met een gamepad gebruik en wilde eigenlijk een joystick kopen. Maar dit bevalt eigenlijk heel goed, ligt lekker in de hand en er zitten voldoende knoppen op. Maar het zou wel kunnen zijn dat je met een joystick nauwkeuriger kunt bewegen. Zijn er nog meer die met dit ding vliegen?
Verwijderd
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Welke Traffic pakket word hier gebruikt... ik heb namelijk MyTraffic 2006 v.4 en dat ziet er echt niet zo mooi uit als dit hier.
[afbeelding]
[afbeelding]
Welke Traffic pakket word hier gebruikt... ik heb namelijk MyTraffic 2006 v.4 en dat ziet er echt niet zo mooi uit als dit hier.
Verwijderd
heh was het maar zo'n feest, het probleem is dat ik geen 4 TFT's hebt, me CF setup heb ik zojuist om een vloeiend beeld te cre'eren in FSX op me X2 4400+ bakkie, maar je zou de ATi's als 2 apparte graka's kunnen gebruiken en idd 4 apparte TFT's aan te kunnen sturen, ik daardoor CrossFire uit zetten en me CrossFire exteren kabe van me X1900XTX af halen om me 4de uitgang te benutten voor een 4de scherm.Kensei schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:58:
@Obi One:
maar voor een quad TFT setup is het wel genoeg voor FS 2004 dat moet wel voldoende zijn :)Wat jij wel kan doen is een tweede X1950 Pro 512MB aan schaffen en dan kan je ook zonder probs FS 2004 doen met 4 schermen, jou C2D E6600 trekt me X2 4400+ er met gemak er uit, jou proc is zelfs sneller dan de FX 62
Veel suc7
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 17:30 ]
Edit:Never mind
[ Voor 135% gewijzigd door fommes op 12-02-2007 15:38 ]
lol, ik zat een oude webspace uit te pluizen...
Dat schijnt dus niet zo te werken.Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:28:
[...]
heh was het maar zo'n feest, het probleem is dat ik geen 4 TFT's hebt, me CF setup heb ik zojuist om een vloeiend beeld te cre'eren in FSX op me X2 4400+ bakkie, maar je zou de ATi's als 2 apparte graka's kunnen gebruiken en idd 4 apparte TFT's aan te kunnen sturen, ik daardoor CrossFire uit zetten en me CrossFire exteren kabe van me X1900XTX af halen om me 4de uitgang te benutten voor een 4de scherm.
maar voor een quad TFT setup is het wel genoeg voor FS 2004 dat moet wel voldoende zijn :)Wat jij wel kan doen is een tweede X1950 Pro 512MB aan schaffen en dan kan je ook zonder probs FS 2004 doen met 4 schermen, jou C2D E6600 trekt me X2 4400+ er met gemak er uit, jou proc is zelfs sneller dan de FX 62dus dat is jou sterke kant en hey mischien trek je FSX ook wel met 4 schermen als je een tweede X1950 pro 512MB er naast zet, ik neem aan van wel hoor
Veel suc7
Verwijderd
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=18617
Spotters organiseren handtekeningactie voor behoud spottersplek
Verkeerd topic?Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:25:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=18617
Verwijderd
Neuh, maar omdat hier ook veel vliegtuig liefhebbers zitten die niet in andere topics komen, dacht ik meld het hier ook ff.
Bolk schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 00:34:

Werkt helaas niet in fsx
Grappig ik kwam van de week ook nog de GoT livery tegen van Dreamfleet B737 van GoTBolk schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 00:34:
[afbeelding]
Goede oude tijd met die begin ploeg hier
heb er zeer veel goede herinneringen aan.
Maar wel leuk om weer eens alles terug te lezen en te zien.
Dan kom je nog oude lui tegen waar we hel veel plezier mee gehad hebben.
Kimble, Ratel, Franco niet te vergeten.
Was erg leuk die tijd.
helaas zijn er veel die weggegaan zijn of weggepest.
Maar het is niet anders.
Ikzelf probeer regelmatig de multiplayer functie van MS FSX uit, echter wordt ik regelmatig gedisconnect. Als ik dan opnieuw probeer in te loggen dan krijg ik een 'you have been disconnected from gamespy, you may have been logged onto another computer'. Hebben meerdere mensen hier last van?
De poorten die MS FSX gebruikt staan open op m'n router, ook heb ik totaal geen problemen met andere online spellen.
De poorten die MS FSX gebruikt staan open op m'n router, ook heb ik totaal geen problemen met andere online spellen.
Verwijderd
Weet iemand hetVerwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:21:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Interlinehenk83 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:52:
[...]
Geweldig. Dan moet deze ook nog wel bekend zijn.
[afbeelding]
Werkt helaas niet in fsx
Helaas nooit echt van de grond gekomen..
Dat zijn pics van mij. Ik gebruik geen commercieel traffic paket. Ik stel mijn ai traffic zelf samen.

Alles daarvoor is te vinden op avsim. Flightplans en ai planes (Aardvark, EvolveAI, FSPainter enz.) verschijnen aan de lopende band. Heb ik geen zin of tijd om te vliegen dan onderhoud ik mijn ai traffic. Het is een makkie om te doen.
Erg leuke shots. Ziet er levendig uit, met al dat verkeer en die karretjes op dat vliegveld. Beweegt dat ook echt? En moet je dan je COM op een bepaalde frequentie afstemmen ofzo om een karretje aan te roepen? En wat houdt dat AI traffic onderhouden precies in?rdluca schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:53:
[...]
Dat zijn pics van mij. Ik gebruik geen commercieel traffic paket. Ik stel mijn ai traffic zelf samen.
[veel pics]
Alles daarvoor is te vinden op avsim. Flightplans en ai planes (Aardvark, EvolveAI, FSPainter enz.) verschijnen aan de lopende band. Heb ik geen zin of tijd om te vliegen dan onderhoud ik mijn ai traffic. Het is een makkie om te doen.
NOSIG
Met de voetjes weer op de grond._Christiaan_ schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:10:
[...]
Erg leuke shots. Ziet er levendig uit, met al dat verkeer en die karretjes op dat vliegveld. Beweegt dat ook echt? En moet je dan je COM op een bepaalde frequentie afstemmen ofzo om een karretje aan te roepen? En wat houdt dat AI traffic onderhouden precies in?

Die servicewagentjes op de grond horen bij de scenery; Mega Airport Frankfurt van Aerosoft. De pushback-truck is onderdeel van Airport Enhancement Services (Aerosoft). De pushback-truck kan je op commando oproepen en zet je met de neus de door jou gewenste kant op. Maakt een groot vliegveld weer wat realistischer.
AI traffic onderhoud betekent nieuwe maatschappijen toevoegen, nieuwe modellen toevoegen, in het geval van nieuwe kleuren de oude paints vervangen door de nieuwe. Je ai vloot zo actueel mogelijk houden dus.
Vanmiddag een vlucht gedaan van Innsbruck (LOWI) naar Grenoble (LFLS)
Vluchtplan: LOWI-KPT-L856-RAVED-UL856-NEGRA-UZ613-TRA-Z69-OLBEN-UN869-MILPA
Vliegtuig: PMDG 737-600 met painting van Lauda Air.
Scenery: Ultimate Terrain Europe
Traffic: My Traffic 2006
Resolutie: 2560x1024 (2x 19" TFT stretched)
Weather: ActiveSky 6
Vertrek LOWI.

Virtual cockpit

Taxien naar rwy 08

Net opgestegen en klimmende naar FL356

Vliegveld LOWI in de achtergrond nog te zien

Draai ingezet richting het westen

Onderweg

Een mooi meertje onderweg gezien. Weet niet waar en wat

Boven zuid-Duitsland halverwege de vlucht
Vluchtplan: LOWI-KPT-L856-RAVED-UL856-NEGRA-UZ613-TRA-Z69-OLBEN-UN869-MILPA
Vliegtuig: PMDG 737-600 met painting van Lauda Air.
Scenery: Ultimate Terrain Europe
Traffic: My Traffic 2006
Resolutie: 2560x1024 (2x 19" TFT stretched)
Weather: ActiveSky 6
Vertrek LOWI.
Virtual cockpit
Taxien naar rwy 08
Net opgestegen en klimmende naar FL356
Vliegveld LOWI in de achtergrond nog te zien
Draai ingezet richting het westen
Onderweg
Een mooi meertje onderweg gezien. Weet niet waar en wat
Boven zuid-Duitsland halverwege de vlucht
(vervolg)
Daling ingezet

UT zorgt altijd voor mooie plaatjes

Vliegveld van Grenoble is in het linkerraampje te zien

Turn richting rwy 27 ingezet

Fully setup voor de landing op rwy 27. Flaps max, speed 150kts

Foto genomen vanaf de spottersplaats?

Landing met het handje (uiteraard, want het is mooi weer)

Net de touchdown gehad

Veilig aangekomen, iedereen eruit zodat ik kan gaan eten

De foto's van mijn dual 19" TFT post ik later wel als men wil
Daling ingezet
Net de touchdown gehad
Veilig aangekomen, iedereen eruit zodat ik kan gaan eten
Mijn setup
2x 19" Samsung 920N TFT gekoppeld aan een ATi X1950Pro 512Mb PCI-e

Op deze manier ben ik aardig opweg naar een leuke view. Nu nog een beamer die de outsideview projecteert en dan kunnen de 19" gebruikt worden voor een echte setup.
Beetje zoiets als de Luchtvaarthobbyshop heeft. Vorige week hadden ze een 737NG van Engravity staan:

2x 19" Samsung 920N TFT gekoppeld aan een ATi X1950Pro 512Mb PCI-e
Op deze manier ben ik aardig opweg naar een leuke view. Nu nog een beamer die de outsideview projecteert en dan kunnen de 19" gebruikt worden voor een echte setup.
Beetje zoiets als de Luchtvaarthobbyshop heeft. Vorige week hadden ze een 737NG van Engravity staan:
Nou, zo lang nou ook weer niet. Staat er redelijk recent, en de vorige keer dat ik er was hadden ze 'm nog in de oude versie staan. Gert is er ook nog mee bezig (overhead moet hij nog bedraden enzo)
Het schijnt dat je voor €20 een uurtje "les" kan krijgen. Misschien staat het wel op hun site?Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:32:
Mag je met dat ding in de LHShop ook "spelen" of is het alleen maar kijken?
Weet iemand of het Traffic Pakket van FrankO ook al compatible is voor FS-X en zo nee, is het mogelijk om dit zelf te doen?
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ik dacht niet dat het compatible was (stond een aantal weken geleden in deze thread ergens). Frank was er wel mee bezig herinner ik me.
Bolk schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:28:
[...]
Interline![]()
Helaas nooit echt van de grond gekomen..

Sinds kort heb ik telkens vlak na takeoff een rode speedlimit barberpole over de gehele speedtape in de pfd:
.
Dit is een kleine testvlucht van EHAM naar EHRD maar het gebeurt bij alle vluchten. Ik heb mijn FSUIPC.ini all gewist zonder effect. Wel of geen realtime weather maakt niet uit. Het gewicht is ook niet anders dan normaal, niet teveel fuel en flaps 5 takeoff zoals altijd.
Pas bij flaps 0 verschijnt de normale speedlimit (mcp speed nog niet bijgesteld maar goed):
.
Verder vliegt alles als normaal. Tot bij de landing zodra ik iets van flaps selecteer verschijnt de speedlimit weer. De Vref buf staat overigens wel goed:
.
Wat o wat kan het zijn?

Dit is een kleine testvlucht van EHAM naar EHRD maar het gebeurt bij alle vluchten. Ik heb mijn FSUIPC.ini all gewist zonder effect. Wel of geen realtime weather maakt niet uit. Het gewicht is ook niet anders dan normaal, niet teveel fuel en flaps 5 takeoff zoals altijd.
Pas bij flaps 0 verschijnt de normale speedlimit (mcp speed nog niet bijgesteld maar goed):

Verder vliegt alles als normaal. Tot bij de landing zodra ik iets van flaps selecteer verschijnt de speedlimit weer. De Vref buf staat overigens wel goed:

Wat o wat kan het zijn?
Verwijderd
Dat zijn inderdaad jouw Pics. Ik was erg geintresseerd in de traffic wat jij gebruikt.rdluca schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:53:
[...]
Na wat googlen heb ik gevonden waar je t over had. het heeft me wel een hele ochtend
gekost om alle pakketten van AI Aardvark, Project AI en World of AI te downloaden en te installeren.
Wat wel raar is, is dat sommige van de KLM toestellen grijs zijn
van transavia niet hebt. Ik heb wel de paintkit van de transavia 737 NG gedwonload, maar om t in
fs9 te krijge wilt maar niet lukken. Maar daar kom ik hopelijk nog wel uit.
Omdat ik nog nieuw hier ben en het flight simmen pas een half jaar geleden hebt ontdekt,
wil ik graag mn 1 "echte' PMDG 737 vlucht met jullie delen.
Hier de screenshots.
Vliegtuig: PMDG 737-800 KLM Special Livery.
Scenery: Aerosoft Mega Airport Frankfurt en Cloug9 Amsterdam
Ik Vlieg zonder SIDS en STARS want ik snap nog niks van de FMC.. Ik heb alleen met de RTE en de DEP/ARV knoppen gewerkt om ILS te kunnen landen op EHAM.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 09:33 ]
Verwijderd
Uit de startpost:
http://i18.tinypic.com/2lxgemq.jpg
bij de gates
http://i9.tinypic.com/2ir5g1v.jpg
pushback
http://i19.tinypic.com/30m70xh.jpg
http://i18.tinypic.com/2rhmrk3.jpg
take-off
http://i9.tinypic.com/48fwl5c.jpg
http://i18.tinypic.com/48rggia.jpg
boven frankfurt
http://i9.tinypic.com/33etvzk.jpg
beginnen met dalen
http://i19.tinypic.com/358cmc5.jpg
approach
http://i18.tinypic.com/2ebe23d.jpg
de amsterdamse grachten, waar is de bijlmer
http://i9.tinypic.com/4huani8.jpg
grote broer zit te wachten
http://i19.tinypic.com/2ldefdg.jpg
http://i5.tinypic.com/2uo555i.jpg
the end
Resizen dus!Max. 10 pics van 800x600 Resize ze zelf en niet met behulp van de img tag.
http://i18.tinypic.com/2lxgemq.jpg
bij de gates
http://i9.tinypic.com/2ir5g1v.jpg
pushback
http://i19.tinypic.com/30m70xh.jpg
http://i18.tinypic.com/2rhmrk3.jpg
take-off
http://i9.tinypic.com/48fwl5c.jpg
http://i18.tinypic.com/48rggia.jpg
boven frankfurt
http://i9.tinypic.com/33etvzk.jpg
beginnen met dalen
http://i19.tinypic.com/358cmc5.jpg
approach
http://i18.tinypic.com/2ebe23d.jpg
de amsterdamse grachten, waar is de bijlmer
http://i9.tinypic.com/4huani8.jpg
grote broer zit te wachten
http://i19.tinypic.com/2ldefdg.jpg
http://i5.tinypic.com/2uo555i.jpg
the end
[ Voor 151% gewijzigd door Crash op 13-02-2007 19:10 ]
Leuke pics. Nu alleen het formaat van de pics nog kleiner maken (zoals onder je foto's in het rood staat
)

En dat doe je het handigst met Pixresizer.
NOSIG
Wat voor ATC pakket is dat?Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:38:
[afbeelding]
bij de gates![]()
[afbeelding]
pushback
[afbeelding]
![]()
![]()
[afbeelding]
take-off
[afbeelding]
[afbeelding]
boven frankfurt
[afbeelding]
beginnen met dalen
[afbeelding]
approach
[afbeelding]
de amsterdamse grachten, waar is de bijlmer![]()
[afbeelding]
grote broer zit te wachten![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
the end
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
de standaard ATC van fs9 zelf
Zo net me 2 19' TFT geinstalleerd
wat is het beste programma voor een mooie view ? WideFS of WideView of nog andere programma's, op de search kwam ik deze tege al wel tegen. Ik gebruik gewoon 1 pc met 2 monitoren.
Edit: Zie ook post van Kensei, 2x 19 inch streched dat is precies wat ik zoek maar krijg het nog niet voor elkaar. Kan dit standaard in FS9??
Edit: Zie ook post van Kensei, 2x 19 inch streched dat is precies wat ik zoek maar krijg het nog niet voor elkaar. Kan dit standaard in FS9??
[ Voor 24% gewijzigd door PunisherADF op 13-02-2007 21:02 ]
Probleem opgelost. Fikken af van PMDG ini files.mekkieboek schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:49:
Sinds kort heb ik telkens vlak na takeoff een rode speedlimit barberpole over de gehele speedtape in de pfd:
etc.
Wat o wat kan het zijn?![]()
In de ATi Catalyst Control Center de monitoren naar stretched zetten. Dan kan je in FS9 bij de display settings kiezen voor 2560x1024 (ofzo)PunisherADF schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 20:05:
Zo net me 2 19' TFT geinstalleerdwat is het beste programma voor een mooie view ? WideFS of WideView of nog andere programma's, op de search kwam ik deze tege al wel tegen. Ik gebruik gewoon 1 pc met 2 monitoren.
* aerofreak
blijft toch wel gaaf zo'n spel
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Verwijderd
Geen idee ze willen hier ook niets over kwijt. Dit is zo een toffe add on maar hij zou allang vrij zijn moeten gegeven.
Waar haal je, nu FS2004 uit de handel gaat, de FS2004-Deluxe versie het goedkoopst? Bol.com verkoopt 'm voor € 29,99
Een hoop zaken hebben 'm al niet meer cq kunnen niet meer leveren hoorde ik gisteren van een aantal winkeliers.
Een hoop zaken hebben 'm al niet meer cq kunnen niet meer leveren hoorde ik gisteren van een aantal winkeliers.
fs2004 deluxe?
Verwijderd
Hij bedoelt dus FSX, maar ik moet zeggen dat het nu nog zwaar tegenvalt. Het is zo een zwaar programma/spel!
Inderdaad, ik ben weer terug gegaan naar FS9 omdat FSX echt niet lekker liep ! (ja op erg lage instellingen). Maarja binnenkort maar een upgrade ! FS9 beleef ik ook nog erg veel plezier mee.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:23:
Hij bedoelt dus FSX, maar ik moet zeggen dat het nu nog zwaar tegenvalt. Het is zo een zwaar programma/spel!
Ik speel nu ook op 2 TFT't 2560x1024 speelt goed !. Nu ga ik vrijdag het anders aanpakken en hoor graag jullie mening.
Ik wil een dagje gaan spelen met de volgende apparaten, ik heb de beschikking over 3 TFT's 19 inch, en een beamer, 2 pc's beide kunnen FS9 makkelijk trekken.
Dus 2 TFT's aan het de ene PC en de beamer en andere TFT aan de 2e pc.
De ene 2 TFT's wilde ik de cockpit laten projecteren (of alle 3 TFT's). En evt. de 3e TFT wat handig overzichtjes. En dan wilde ik de beamer de out side view laten projecten.
Ik weet dat Wideview meerdere pc's ondersteund,dus dit lijkt mij een geschikt programma, helaas wel payware. Zijn er nog goede alternatieven ? En misschien nog tips, bijvoorbeeld waar ik op moet letten bij deze opstelling ? En natuurlijk de vraag, iemand hier met een soort gelijke setup ?
Verwijderd
Ik heb vroeger volgens mij het programma FSM280 (Flightsim Manager 2.8) op deze mogelijkheid betrapt. Maarrrr... heb recent de install verwijderd van mijn comp en een zoektochtje op google gaf alleen dode links. Weet niet wat er aan de hand is. Was een progje van ranainside.com, zelfs Flightsim.com heeft hem gedelete!PunisherADF schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:44:
[...]
Ik weet dat Wideview meerdere pc's ondersteund,dus dit lijkt mij een geschikt programma, helaas wel payware. Zijn er nog goede alternatieven ?
Misschien heb je meer succes....
Remco
Oke! Bedankt ik zal eens kijken of ik hem wel kan vinden.Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:27:
[...]
Ik heb vroeger volgens mij het programma FSM280 (Flightsim Manager 2.8) op deze mogelijkheid betrapt. Maarrrr... heb recent de install verwijderd van mijn comp en een zoektochtje op google gaf alleen dode links. Weet niet wat er aan de hand is. Was een progje van ranainside.com, zelfs Flightsim.com heeft hem gedelete!
Misschien heb je meer succes....
Remco
Maar WideView kan het dus ook ? (maar das dan payware)
[ Voor 4% gewijzigd door PunisherADF op 15-02-2007 09:07 ]
Nee, ik bedoel FS2004 (de meest complete versie...die heet toch Deluxe ofzo?) en geen FS-XVerwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:23:
Echt "Flightsimulator 2004: A centrury of flight"
Ik wil ook zo'n setup. De beamer koop ik dan wel nieuw (geen 2e hands meuk waarbij de lamp het na een week begeeft).PunisherADF schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:44:
[...]
Inderdaad, ik ben weer terug gegaan naar FS9 omdat FSX echt niet lekker liep ! (ja op erg lage instellingen). Maarja binnenkort maar een upgrade ! FS9 beleef ik ook nog erg veel plezier mee.
Ik speel nu ook op 2 TFT't 2560x1024 speelt goed !. Nu ga ik vrijdag het anders aanpakken en hoor graag jullie mening.
Ik wil een dagje gaan spelen met de volgende apparaten, ik heb de beschikking over 3 TFT's 19 inch, en een beamer, 2 pc's beide kunnen FS9 makkelijk trekken.
Dus 2 TFT's aan het de ene PC en de beamer en andere TFT aan de 2e pc.
De ene 2 TFT's wilde ik de cockpit laten projecteren (of alle 3 TFT's). En evt. de 3e TFT wat handig overzichtjes. En dan wilde ik de beamer de out side view laten projecten.
Ik weet dat Wideview meerdere pc's ondersteund,dus dit lijkt mij een geschikt programma, helaas wel payware. Zijn er nog goede alternatieven ? En misschien nog tips, bijvoorbeeld waar ik op moet letten bij deze opstelling ? En natuurlijk de vraag, iemand hier met een soort gelijke setup ?
Inderdaad dan de outsideview projecteren. Kijk ook eens hier voor info:Zit ook info tussen over beamer via licht gebogen spiegel op een PVC projectiewand. Ziet er echt
http://www.insitesolution...ct/design_PC_hardware.htm
http://www.737ng.co.uk/index.htm
http://www.ifsbi.org/photopost/showgallery.php?cat=536
http://www.biagettis.com/737simproject/737simproject.htm
Beamer koop je dan voor zo'n € 500
Dan eventueel de cockpit via mijn huidige dual-head vidkaart op de TFT's. Daarna langzaam uitbreiden naar het echte spul zoals de MCP, FMC, etc...
[ Voor 5% gewijzigd door Tallguy op 15-02-2007 09:52 ]
WoowKensei schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:51:
[...]
Ik wil ook zo'n setup. De beamer koop ik dan wel nieuw (geen 2e hands meuk waarbij de lamp het na een week begeeft).
Inderdaad dan de outsideview projecteren. Kijk ook eens hier voor info:Zit ook info tussen over beamer via licht gebogen spiegel op een PVC projectiewand. Ziet er echtuit.
http://www.insitesolution...ct/design_PC_hardware.htm
http://www.737ng.co.uk/index.htm
http://www.ifsbi.org/photopost/showgallery.php?cat=536
http://www.biagettis.com/737simproject/737simproject.htm
Beamer koop je dan voor zo'n € 500
Dan eventueel de cockpit via mijn huidige dual-head vidkaart op de TFT's. Daarna langzaam uitbreiden naar het echte spul zoals de MCP, FMC, etc...
Hmm, zat je iets te hoog bij de approach ??? omdat je met je neus naar beneden wijstKensei schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:07:
(vervolg)
Daling ingezet
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Net de touchdown gehad
[afbeelding]
Veilig aangekomen, iedereen eruit zodat ik kan gaan eten![]()
[afbeelding]

Ik was even afgeleid met het maken van de screenshots via de spotplane view dat de dalingshoek een beetje te groot werd. Moest dus alsnog daarna even corrigeren. Goed opgemerktpeak schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:43:
[...]
Hmm, zat je iets te hoog bij de approach ??? omdat je met je neus naar beneden wijst
Niet helemaal. Ik heb al 2x 19"staan en heb een 17" klaar staan voor de middelste display.PunisherADF schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:10:
[...]
Woow, ziet er echt vet uit !. Maarja mijn volgende stap is inderdaad eerst ook een beamer + 2 TFT's. De meeste projecten gebruiken wideview als ik het zo begrijp ? Wil jij dit ook gaan gebruiken ?
Voorlopig zou het stappenplan zijn een beamer aan te schaffen voor de outside-view en de 2x 19"TFT's te gebruiken voor de cockpit.
Daarna een MCP aanschaffen omdat je daar ook veel mee doet. De PMDG kan daar direct mee overweg, geen extra fancy zaken nodig.
Trouwens...wideview heb je dan niet nodig he? Die gebruik je primair voor het aansturen van meerdere views en dat hoeft volgens mij niet op de manier waarop ik het wil.
Volgende stap zou zijn iets te verzinnen voor de FMC. Een Engravity kost je € 1069 ofzo en da's beetje boel. Dan liever kijken of het anders kan (Project Magenta).
Liever ga ik dan de cockpit bouwen; de MIP dus.
De 2x 19"kan ik dan via een Y-kabel gebruiken voor de pilot en co-pilot displays. Dat houdt dan in dat 1 uitgang van mijn vidkaart de beamer gaat aansturen en de 2e uitgang de beide 19" monitoren. Het schijnt dat je de gegevens zonder PM kan krijgen door wat de editten in de PMDG config files (zie mijn eerdere links). PM is nl ook erg duur
Dan moet ik via een andere PC de 17"gaan aansturen om daarmee de zaken te doen die ik (nog) niet via de hardware kan doen (denk aan FMC, overhead panel, etc)
MCP,MIP is voor mij ook nog ff wat verder weg... financieel gaat dat nog niet echt lukken.Kensei schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:39:
[...]
Niet helemaal. Ik heb al 2x 19"staan en heb een 17" klaar staan voor de middelste display.
Voorlopig zou het stappenplan zijn een beamer aan te schaffen voor de outside-view en de 2x 19"TFT's te gebruiken voor de cockpit.
Daarna een MCP aanschaffen omdat je daar ook veel mee doet. De PMDG kan daar direct mee overweg, geen extra fancy zaken nodig.
Trouwens...wideview heb je dan niet nodig he? Die gebruik je primair voor het aansturen van meerdere views en dat hoeft volgens mij niet op de manier waarop ik het wil.
Volgende stap zou zijn iets te verzinnen voor de FMC. Een Engravity kost je € 1069 ofzo en da's beetje boel. Dan liever kijken of het anders kan (Project Magenta).
Liever ga ik dan de cockpit bouwen; de MIP dus.
De 2x 19"kan ik dan via een Y-kabel gebruiken voor de pilot en co-pilot displays. Dat houdt dan in dat 1 uitgang van mijn vidkaart de beamer gaat aansturen en de 2e uitgang de beide 19" monitoren. Het schijnt dat je de gegevens zonder PM kan krijgen door wat de editten in de PMDG config files (zie mijn eerdere links). PM is nl ook erg duur
Dan moet ik via een andere PC de 17"gaan aansturen om daarmee de zaken te doen die ik (nog) niet via de hardware kan doen (denk aan FMC, overhead panel, etc)
Maar wel iets wat ik erg graag wil....
Via een Y kabel 2 19" beeldschermen aansturen is wel een goed idee!. Heb ik in eerste instantie ook geen tweede pc nodig en ook geen wideview? Kan je met elke vidkaart met een y kabel 2 beeldschermen aansturen ? Dan zou je ook geen extra prog nodig heb als je PDMG dit ondersteund toch?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Neem <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25695592#25695592">dit</a> eens aandachtig door voordat je je post plaatst.
Neem <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25695592#25695592">dit</a> eens aandachtig door voordat je je post plaatst.