Voor de duidelijkheid, je hebt het volgende:Arsenius schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:51:
Okay ik snap het volgens mij, gewone h4 xenon heeft een schuifmechanisme voor dim- en grootlicht, bij bi-xenon heb je 2 verschillende branders in een fitting.
Dus met bi-xenon kun je zogenaamd gewoon wel snel een grootlichtsignaal geven en bij de normale h4 xenon zit er iets meer vertraging in.
En bi-xenon heeft in totaal 4 ballasten ipv 2.
Nog meer verschillen offe?anders ga ik toch echt voor de normale, die bi-xenon is mij te duur.
Gelukkig kan ik wel vanaf mn dashboard de koplampen in hoogte verstellen en gebeurt electronisch, niet gek voor zo een ouwe bak van '98
H4 Xenon
H4 Bi-Xenon
H4 Dual bulb xenon
Vrijwel alle hier besproken kitjes zijn H4 Xenon. Dit betreft Xenon licht voor het dimlicht en een aparte halogeenlamp vor grootlicht. Dual bulb xenon heeft 2 xenon lampen (en dus 2 starters/ballasten per kant). Bi-Xenon is 1 mechanische xenon lamp. Wanneer grootlicht ingeschakeld wordt schuift er een roostertje opzij waardoor de lamp vrij beeld kan geven. Deze lamp heeft dus maar 1 xenon lamp en geen halogeenlamp.
Conclusie: als grootlicht je niet kan schelen moet je gewoon voor de normale H4 xenon lampen gaan.