Xenon (inbouw)

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste
Acties:
  • 70.218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:35
Arsenius schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:51:
Okay ik snap het volgens mij, gewone h4 xenon heeft een schuifmechanisme voor dim- en grootlicht, bij bi-xenon heb je 2 verschillende branders in een fitting.

Dus met bi-xenon kun je zogenaamd gewoon wel snel een grootlichtsignaal geven en bij de normale h4 xenon zit er iets meer vertraging in.

En bi-xenon heeft in totaal 4 ballasten ipv 2.

Nog meer verschillen offe?anders ga ik toch echt voor de normale, die bi-xenon is mij te duur.

Gelukkig kan ik wel vanaf mn dashboard de koplampen in hoogte verstellen en gebeurt electronisch, niet gek voor zo een ouwe bak van '98 O-)
Voor de duidelijkheid, je hebt het volgende:
H4 Xenon
H4 Bi-Xenon
H4 Dual bulb xenon

Vrijwel alle hier besproken kitjes zijn H4 Xenon. Dit betreft Xenon licht voor het dimlicht en een aparte halogeenlamp vor grootlicht. Dual bulb xenon heeft 2 xenon lampen (en dus 2 starters/ballasten per kant). Bi-Xenon is 1 mechanische xenon lamp. Wanneer grootlicht ingeschakeld wordt schuift er een roostertje opzij waardoor de lamp vrij beeld kan geven. Deze lamp heeft dus maar 1 xenon lamp en geen halogeenlamp.

Conclusie: als grootlicht je niet kan schelen moet je gewoon voor de normale H4 xenon lampen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Smarron schreef op woensdag 16 april 2008 @ 09:10:
[...]
Ziet er goed uit! Mooi lichtbeeld en vooral veel licht! Ik neem aan dat het heel goed bevalt ?

[...]
In het echt is het wat blauwer ? Ik heb ook 8000k:

[afbeelding]

Hoe heb je de instellingen staan van je camera (TZ3 toch?) ?
Ja, heb een TZ3. Heb deze op portrait staan en verder nog niks aangepast.

Je plaatje doet het niet.

In het echt is het niet zo aqua-blue zoals op de 1e foto. Foto 2 komt qua kleur meer in de buurt, maar dan natuurlijk niet zo'n volledig blauwe waas.

Ik zal es goede foto's maken die overdag genomen zijn, weet niet hoeveel dit uitmaakt hoor.

Maar ik ben er echt blij mee. Ik denk niet dat ik wit licht ga nemen later. Dan heb je wel meer licht, maar ziet et er weer minder ''luxe'' uit door het ''gewoon'' wit is. Het oog wil ook wel wat natuurlijk. (ondanks je het effect niet ziet als je zelf rijdt; je merkt wel dat de lichtopbrengst veel meer is)

-edit-

Nog een fotootje:

(geschoten met een TZ3 op Night Scenery-mode, nu benaderd de blauwe kleur beter de realiteit)
Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/1218/a3xenon3tw6.jpg

Rechtsachter zie je de zwarte 3-serie van mijn pa, waar helaas reflector-koplampen inzitten en daarvoor de rode 206 van mijn ma. Ik sta op de oprit van de buren omdat deze toch weer op de camping zitten. :P

[ Voor 16% gewijzigd door MelvinB op 16-04-2008 19:56 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
nog een betrouwbare dealer voor xenonsetjes hid van onder de 100 euro, geen zin om te laten komen uit hong kong. Gedoe weer met paypal.

Ik moet geen set van 200+ euro..

[ Voor 11% gewijzigd door Arsenius op 16-04-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Arsenius schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:25:
nog een betrouwbare dealer voor xenonsetjes hid van onder de 100 euro, geen zin om te laten komen uit hong kong. Gedoe weer met paypal.

Kijk es op Xenonlamp....
Kosten daar 118 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door MelvinB op 16-04-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:20
Arsenius schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:25:

Mijn broer heeft een webwinkel, Xenon H1 kost bijv. 99 euro. Zie www.lince.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37

911GT2

en blazen maar!

Jimster schreef op donderdag 17 april 2008 @ 03:21:
[...]

Mijn broer heeft een webwinkel, Xenon H1 kost bijv. 99 euro. Zie www.lince.nl
Tja dat zal ik nooit weten, want er staan geen prijzen bij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
911GT2 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:54:
[...]
Tja dat zal ik nooit weten, want er staan geen prijzen bij |:(
Als je een account aanmaakt, dan kan je pas prijzen ziet. Omdat hij ook aan bedrijven verkoopt hanteert hij verschillende prijzen voor verschillende soorten afnemers (winkels/particulieren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ja ik vind dat niks dat der geen prijzen bijstaan, ik heb al een transactie gedaan naar paypal.. Ik importeer de h4 xenon setje uit hongkong wel.. tis maar 48 euro!

Mijn auto is immers al 10 jaar oud, vind het niet rechtvaardig om op een auto van een paar duizend eurie een 250 euro pilot setje erin te schroeven of erger.

50 euro is prima..

Ik zal 'm morgen bestellen want mijn geld is nog niet overgemaakt naar paypal.. gaap.

Jullie horen nog wel van me en bedankt voor alle uitleg, it's appreciated ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Arsenius op 18-04-2008 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Alleen hopen dat die verlichting niet uitvalt ergens om half 3 snacht's :X zit zelf nog n beetje te twijfelen wat ik ga doen. Op ebay duitsland verkopen ze setjes van rond de 120eu, en van dat merk vind ik hier en daar wel wat reviews die aardig zijn. Aan de andere kant, het is wel je verlichting.. Pilot setje kost 215eu en die zijn alleen in 4300k te koop in een webwinkel, heb eigenlijk liever een echte winkel omdat je het dan sneller hebt. Als ik het dan toch op internet koop, kan ik het net zo goed van Ebay halen...

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:04
Heb vorige week ook die set uit Hongkong ingebouwd van 50 euro, en het valt me echt helemaal niets tegen!! Perfect licht en inbouw stelt ook niets voor :)

voor dat geld kun je je echt geen miskoop doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De setjes van carfanatics zijn hetzelfde als de pilot setjes, en kosten een stuk minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Widow schreef op maandag 21 april 2008 @ 18:01:
Alleen hopen dat die verlichting niet uitvalt ergens om half 3 snacht's :X
Ohjah, en met normale halogeenlampen gebeurt dat natuurlijk niet :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zie er persoonlijk overigens wel wat in om een goedkoper setje te kopen om te beginnen en er een keer een paar target lampen in te gooien als ze aan vervanging toe zijn...

Iemand daar al ervaring mee, of gaat iedereen gewoon voor de goedkoopste pitten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

-tom-562 schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:40:
[...]

Een halogeen lampje in je achterbak is wat makkelijker dan een xenon lamp. Daarnaast is er bij Xenon wat meer dat stuk kan.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Je hebt nog altijd 2 koplampen he, het lijkt me sterk dat er 2 xenonlampen stuk gaan in 1 nacht.

En mochten ze onverhoopt toch stuk gaan, dan kan je nog altijd een reserve halogeenlampje erin zetten.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
-tom-562 schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:40:
[...]

De techniek is een stuk gecompliceerder. Bij elk tankstation (op onbemande na dan) kan je wel halogeen lampjes kopen. Xenonlampen niet, ik heb ze iig nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

Als we om die reden geen xenon in moeten gaan bouwen, of per se een zogenaamd kwalitatief goede set moeten kopen zijn we weer nergens. Als we nou om ons heen kijken zien we tal van custom xenon sets in auto's. Ik geloof niet dat dit allemaal de duurste sets zijn. Die van mij was ook cheap (Al in november 2006 gekocht voor € 175,- incl. inbouw) en die doet het nog steeds perfect. Gaat dus al ruim 1,5 jaar mee. De duurdere winkels zitten nu nog steeds dik boven die prijs, terwijl je in het buitenland voor minder dan € 100,- klaar kunt zijn (zie hierboven) en de goedkopere Nederlandse shops voor max. € 130,-. Kwestie van goed zoeken.

En de losse lampen zijn ook erg cheap geworden. Maximaal 2x zo duur als die Philips Nightguides halogeen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Widow schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:22:
[...]

De techniek is een stuk gecompliceerder. Bij elk tankstation (op onbemande na dan) kan je wel halogeen lampjes kopen. Xenonlampen niet, ik heb ze iig nog nooit gezien.
Stel dat dat gebeurt, kwestie van de normale kabel uit je balast halen, weer op de originele fitting proppen, xenonlamp eruit halen, en weer een halogeenlamp erin stoppen. Kloar

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
InsjaHH schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:51:
Bah, er schijnt een verkeerd pakket binnen te zijn gekomen met de verkeerde kabels bij Votrade. Dit betekent dat ik nu nog een weekje kan gaan wachten op mijn benodigde relais kabel :/.

Maar goed, tot op heden kan ik wel gewoon met het dimlicht blijven rijden, alleen gewoon niet gaan seinen ermee :9.
Even mezelf weer quoten voor een update. En ja hoor, het schijnt dat ik al die oude type relaiskabel gebruik... ze hadden me verkeerd begrepen, de nieuwe type relaiskabels hadden van die schakelaar kastjes waarmee je nog zaken kon regelen.

Uiteindelijk kwamen we per telefoon toch tot de conclusie (zoals ik 2 weken geleden al probeerde aan te geven) dat de Xenon lampen zelf, namelijk het mechanisme voor dim-/grootlicht niet goed functioneert. Gisteren mijn lampjes teruggestuurd per post, laten we hopen dat ik voor het eind van deze week weer een nieuw setje in mijn bezit heb.

Ik heb gevraagd bij omruiling om een 5000K setje ipv het 6000K setje, ze zijn in principe erg netjes en coulant, dus hopelijk doen ze daar niet moeilijk over :9.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
Ik heb een vraagje die ik niet 1-2-3 kan vinden via google.

Momenteel heb ik 7000K Xenon lampen in mijn auto zitten. Omdat dit toch aardig blauw is, wil ik deze vervangen voor 5000K. Ik vraag mij af of het mogelijk is om mijn Xenon lampen te vervangen voor Bi-Xenon lampen.

Ik weet dat bijvoorbeeld dual-bulb Xenon lampen je een dubbele starter nodig hebt waardoor een enkele niet gaat werken. De Bi-Xenon is echter ook maar 1 lamp dus zou het toch moeten werken. Of is er nog extra elektronica nodig die niet bij een enkele Xenon lamp wordt geleverd?

Als het mogelijk is, dan sla ik 2 vliegen in 1 klap. Ten eerste van Xenon naar Bi-Xenon en ten tweede van 7000K naar 5000K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
@GertjanO
Wat voor fitting heb je nu?
Aftermarket Bi-Xenon is volgens mij alleen H4. De lamp wordt mechanisch verschoven, waardoor het lichtbeeld veranderd.
Als je geen H4 hebt, dan dien je afaik 2 aparte xenon setjes te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

4x h7 xenon is natuurlijk ook bi-xenon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
Jimster schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:35:
@GertjanO
Wat voor fitting heb je nu?
Aftermarket Bi-Xenon is volgens mij alleen H4. De lamp wordt mechanisch verschoven, waardoor het lichtbeeld veranderd.
Als je geen H4 hebt, dan dien je afaik 2 aparte xenon setjes te hebben.
Momenteel heb ik H4 Xenon in mijn auto zitten. Dit is 1 Xenon lamp met daarnaast een kleine halogeen grootlicht.

Ik vroeg mij af of de lampen van H4 Xenon en H4 Bi-Xenon uitwisselbaar zijn. Het heeft namelijk geen zin om een compleet nieuwe set aan te schaffen als enkel de lampen anders zijn. Als echter de aansturing en de elektronica wel verschillend is dan kom ik niet zover.

Wat ik dus wil weten is of ik vast zit aan gewone H4 Xenon lampen of dat ik er ook een H4 Bi-Xenon lamp in kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:48:
Seinen met grootlicht is er dan alleen niet meer bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

MikeyMan schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:48:
Dat heet officieel toch dual xenon?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
GertjanO schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:40:
Momenteel heb ik H4 Xenon in mijn auto zitten. Dit is 1 Xenon lamp met daarnaast een kleine halogeen grootlicht.

Ik vroeg mij af of de lampen van H4 Xenon en H4 Bi-Xenon uitwisselbaar zijn. Het heeft namelijk geen zin om een compleet nieuwe set aan te schaffen als enkel de lampen anders zijn. Als echter de aansturing en de elektronica wel verschillend is dan kom ik niet zover.

Wat ik dus wil weten is of ik vast zit aan gewone H4 Xenon lampen of dat ik er ook een H4 Bi-Xenon lamp in kan stoppen.
Ik heb zelf H4 Bi-Xenon. Nu vraag ik me af of jij al / ook een relaiskabel nu gebruikt? Deze kabel haalt zijn stroom rechtstreeks van de accu en deze wordt weer verbonden aan de ballasten en heeft ook een kabel lopen waarop je de Xenon lamp weer aansluit (op een H4 female stekker).

Hoogstwaarschijnlijk heb je deze niet en haalt je huidige H4 setje zijn stroom rechtstreeks van de bestaande bekabeling en H4 aansluiting, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50
Ook de ballasten moeten een extra uitgang hebben om de magneet aan te sturen die de lamp verstelt, neem aan dat deze niet zit op een non-bi xenon ballast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Nog niks kunnen bestellen omdat Paypal nu al echt verdomde lang doet over mn banktransactie. Vrijdag al afgeschreven van mijn bank, clearingsdatum is de 24e. Nog niks zeg op het Paypal-saldo..

:(

[ Voor 5% gewijzigd door Arsenius op 24-04-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Jongens ik wil die h4 in hong kong bestellen, maar kan iemand me vertellen hoe ik grootlicht moet toveren met dit setje.

http://pc-link.biz/catalo...?cPath=54&products_id=449

Het is geen bi-xenon dus geen schuifbaar mechanisme en een sokkel of halogeenlicht ontbreekt op het plaatje.

Dus ik snap het ff niet? Somebody explain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Arsenius schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:51:
Jongens ik wil die h4 in hong kong bestellen, maar kan iemand me vertellen hoe ik grootlicht moet toveren met dit setje.

http://pc-link.biz/catalo...?cPath=54&products_id=449

Het is geen bi-xenon dus geen schuifbaar mechanisme en een sokkel of halogeenlicht ontbreekt op het plaatje.

Dus ik snap het ff niet? Somebody explain?
Je hebt ook Xenon H4 lampen die alleen dimlight hebben. Staat ook als modelnummer: LBHIDH4
De LB staat denk ik voor 'Low Beam' oftwel dimlicht. Je kan dit setje wel aanschaffen echter moet je volgens mij bij de APK keur wel grootlicht hebben en zal je er dan dus tijdelijk weer een gewoon Halogeen lampje insteken. Je kan dus beter deze nemen denk ik.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Weet iemand een betrouwbare webwinkel waar ze goedkoop extra Xenon lampen verkopen? Heb gekeken op PC-LINK.BIZ, inderdaad lampen voor een mooie prijs, alleen zoek ik 5000K en niet 6000K Ze hebben ze ook niet bij PC-LINK.BIZ want dat heb ik al gevraagd. Erg jammer want was een mooie prijs....

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ja dat vond ik ook jammer, dus ik heb maar gewoon de 6000K genomen. Wat je wel kan doen is de kit bij pc-link kopen en bij een andere webwinkel 5000K replacement bulbs kopen. Die goedkope rommel schijnt allemaal compatibel met elkaar te zijn, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Ik zit er zelf wel aan te denken om 2 5000K bulbs te kopen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja de lampen lijken allemaal verdacht veel op elkaar, maar zie jij maar eens een webshop te vinden die 5000K lampen aanbied voor ongeveer dezelfde prijs al PC_LINK.BIZ Heb zelf namelijk al een Xenon set, wil alleen nog 5000K lampen er extra bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

My bad, ik heb je post verkeerd gelezen.

Ik zie zelfs dat er 30.000K bulbs te koop zijn :P Zal wel bijna ultraviolet zijn :P

De goedkoopste die ik ben tegengekomen op eBay is $60 en dan komt er nog $10 verzendkosten bij $55 inclusief verzendkosten.

[ Voor 6% gewijzigd door _Christiaan_ op 26-04-2008 20:24 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
_Christiaan_ schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:21:
My bad, ik heb je post verkeerd gelezen.

Ik zie zelfs dat er 30.000K bulbs te koop zijn :P Zal wel bijna ultraviolet zijn :P

De goedkoopste die ik ben tegengekomen op eBay is $60 en dan komt er nog $10 verzendkosten bij $55 inclusief verzendkosten.
Weet je nog waar op ebay? Ik ga zelf ook nog door met zoeken, maar heb al wel gezien dat 5000K een stuk schaarser is dan bij 6000K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Vandaag weer 2 setjes gefixed.

6000k

Afbeeldingslocatie: http://xi.plesk4.freepgs.com/xi_media/2008-05-18/P5180004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xi.plesk4.freepgs.com/xi_media/2008-05-18/P5180065.jpg

Mazda en een Fiat. Beide lenslampjes. Bij de zelfde kleurtemperatuur zie je dat beide toch verschil in kleur hebben. Wit ziet er wat saai uit eigenlijk :P

En Toyota ook met 6000k

Afbeeldingslocatie: http://xi.plesk4.freepgs.com/xi_media/2008-05-18/P5180023.jpg

Allemaal met dezelfde digicam :)
Zit te denken om zelf 12000k of 5000k te gaan halen. Blijf graag appart :)

[ Voor 7% gewijzigd door Don3k op 18-05-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Is 12000 niet té?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Moah.. wat ik heb gemerkt 12000k neigt wat meer naar Mercedes Benz kleurtje (hebben soms een paarse gloed). Hoeft niet diep paars te zijn hoor. Gloed is genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Don3k schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:26:
[...]

Moah.. wat ik heb gemerkt 12000k neigt wat meer naar Mercedes Benz kleurtje (hebben soms een paarse gloed). Hoeft niet diep paars te zijn hoor. Gloed is genoeg :)
Mjah, paars is niet mooi imo. Neigt naar Sjonnie-look.

Heb zelf 8000K en dat is al tegen de grens aan.

Ben het wel met je eens dat wit ook maar wit is en geeft niet zo'n bijzondere uitstraling. Wel een bult meer licht, maar het is maar net wat je zelf belangrijker vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
MelvinB schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:04:
[...]

Mjah, paars is niet mooi imo. Neigt naar Sjonnie-look.

Heb zelf 8000K en dat is al tegen de grens aan.

Ben het wel met je eens dat wit ook maar wit is en geeft niet zo'n bijzondere uitstraling. Wel een bult meer licht, maar het is maar net wat je zelf belangrijker vindt.
Nja idd, dat is ook wel weer zo.

Binnenkort stadslichten bestellen. Wie weet wat meer licht geeft, 1 grote LED, of meerdere kleintjes?

Afbeeldingslocatie: http://www.wardenjp.com/1led73.jpg

of

Afbeeldingslocatie: http://pc-link.biz/mtr/lbt13wg6w.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Don3k op 19-05-2008 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik gok dat kleintjes het licht net iets meer verspreiden ? Zou mijn voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Don3k schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:23:
[...]

Binnenkort stadslichten bestellen. Wie weet wat meer licht geeft, 1 grote LED, of meerdere kleintjes?

[afbeelding]

of

[afbeelding]
Kijk eens naar 1W high power led. Deze zijn te vinden op ebay. Geven veel licht en gaan lang mee. Heb ze zelf trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38
hmm, het schijnt dat bij mondeo mk3 de koplamp na een halfjaar of langer wazig begint te worden, en na een tijd is het zo erg dat je de koplampglazen moet vervangen. Is hier geen oplossing voor? Want om nu elk jaar €500,- uit te geven aaan koplampen om per se xenon te hebben vind ik een beetje van de zotte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
maarud schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:30:
hmm, het schijnt dat bij mondeo mk3 de koplamp na een halfjaar of langer wazig begint te worden, en na een tijd is het zo erg dat je de koplampglazen moet vervangen. Is hier geen oplossing voor? Want om nu elk jaar €500,- uit te geven aaan koplampen om per se xenon te hebben vind ik een beetje van de zotte :)
Wat is de oorzaak van het wazig worden van de koplamp ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Don3k schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:23:
[...]

[afbeelding]

of

[afbeelding]
Heb er ook xenonlook stadsledjes is, kleur 7500k. Geeft niet zo bijzonder meer licht dan anders hoor. Althans, als ik van dichtbij naar de koplamp kijk met de lichten aan.

Je hebt zo wel een mooier effect omdat alle pitten blauw licht geven. Blauw en gelig lijkt nergens op. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
maarud schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:30:
Vreemd, aangezien aftermarket xenon maar 35w is en een normale halogeenpit 55w. De xenon geeft dus minder warmte af en vreet minder stroom, dus is mij het een raadsel waarom dat type mondeo problemen heeft met de koplampen en aftermarket-xenon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Zo, net nieuwe lampen besteld (4300K ipv de huidige 6000K). Ben benieuwd hoeveel extra lichtopbrengst het gaat geven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
DjWannaB2002 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:39:
[...]

Kijk eens naar 1W high power led. Deze zijn te vinden op ebay. Geven veel licht en gaan lang mee. Heb ze zelf trouwens ook.
Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/2/2/0/3/5/2/webimg/124475655_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/2/2/0/3/5/2/webimg/124475644_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/2/2/0/3/5/2/webimg/124475689_o.jpg

Zien er appart uit en op foto's lijkt het een stuk meer licht te geven. 1W, wat heeft een normale W5W lampje voor verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Don3k schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:49:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zien er appart uit en op foto's lijkt het een stuk meer licht te geven. 1W, wat heeft een normale W5W lampje voor verbruik?
Zag op google dat die van PIAA 0,24W verbruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
MelvinB schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:51:
[...]

Vreemd, aangezien aftermarket xenon maar 35w is en een normale halogeenpit 55w. De xenon geeft dus minder warmte af en vreet minder stroom, dus is mij het een raadsel waarom dat type mondeo problemen heeft met de koplampen en aftermarket-xenon..
het kan misschien komen door de UV straling van xenon? Bestaan er ook UV-Block xenon lampjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Don3k schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:49:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

waar denk je dat 5w in w5w voor staat?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
maarud schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:57:
[...]

het kan misschien komen door de UV straling van xenon? Bestaan er ook UV-Block xenon lampjes?
het zijn trouwens de reflectorspiegels die wazig worden, en bij sommige wordt daardoor het lichtbeeld verstrooid. Maar fabrieksxenon heeft dat dan weer niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
AkroBatik schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:24:
[...]

waar denk je dat 5w in w5w voor staat?
normaal zal het 5W zijn denk ik maar andere ledjes zoals die van PIAA verbruiken maar 0,24W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, logisch, leds verbruiken nu eenmaal minder dan gewone gloeilampen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
InsjaHH schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:27:
Even mezelf weer quoten voor een update. En ja hoor, het schijnt dat ik al die oude type relaiskabel gebruik... ze hadden me verkeerd begrepen, de nieuwe type relaiskabels hadden van die schakelaar kastjes waarmee je nog zaken kon regelen.

Uiteindelijk kwamen we per telefoon toch tot de conclusie (zoals ik 2 weken geleden al probeerde aan te geven) dat de Xenon lampen zelf, namelijk het mechanisme voor dim-/grootlicht niet goed functioneert. Gisteren mijn lampjes teruggestuurd per post, laten we hopen dat ik voor het eind van deze week weer een nieuw setje in mijn bezit heb.

Ik heb gevraagd bij omruiling om een 5000K setje ipv het 6000K setje, ze zijn in principe erg netjes en coulant, dus hopelijk doen ze daar niet moeilijk over :9.
Om in herhaling te komen, even mezelf weer quoten voor een update :9.

Nadat ik een nieuw pakketje heb ontvangen, bleek dat ik twee Xenon lampen uit verschillende productieseries heb gekregen. Dit resulteerde in (helaas) twee verschillende kleuren lampen, namelijk de ene meer blauw/geel en de andere meer wit/geel. Zo met woorden klinkt het acceptabel, maar het zag er niet uit :D.

Gelukkig mocht ik deze ook weer ruilen met een nieuw setje, dus na uiteindelijk 3 keer op eigen kosten zaken teruggestuurd te hebben, heb ik een goed, werkend setje met twee H4 hi-low schakelkastjes (i.p.v. relaiskastjes die rechtstreeks op de accu geplaatst moeten worden).

Dat wil dus zeggen dat de stroom rechtstreeks uit de bestaande bekabeling wordt gehaald via de H4 stekkers naar deze kastjes. Nu werken de indicatoren naar behoren en is het seinen met grootlicht werkelijk een feestje geworden (lees: snel, effectief, veel licht en met weinig vertraging zoals dat met de oude hallogeen lampen gebeurde) _/-\o_.

Als ik er tijd voor heb, zal ik nog wel wat foto's plaatsen mits hier interesse in is.

Edit:
Overigens het lichtbeeld is met de 5000K lampen een heel stuk scherper aan de bovenkant dan bij de 6000K. De scheiding is in ieder geval veel meer zichtbaar (reflector lampen). Dit komt denk ik waarschijnlijk doordat 5000K dichterbij de kleur van standaard hallogeen lampen ligt (iets met kleurenspectrum, hoe de lichtstralen worden weerkaatst enzo?).

[ Voor 7% gewijzigd door InsjaHH op 22-05-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb gisteren m'n 4300K lampen binnen gekregen, uiteraard meteen vervangen. Het verschil is groter dan ik had gedacht, de output lijkt zeker 50% meer te zijn dan de 6000K lampen. Vooral het zicht de eerste 40 meter voor je op het wegdek is flink verbeterd. Borden en ander reflecterend materiaal is niet veel veranderd, dat blijft gewoon subliem :p Goede zet geweest voor die paar euro (17,50 per lamp) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
InsjaHH schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:22:
[...]

Om in herhaling te komen, even mezelf weer quoten voor een update :9.

Nadat ik een nieuw pakketje heb ontvangen, bleek dat ik twee Xenon lampen uit verschillende productieseries heb gekregen. Dit resulteerde in (helaas) twee verschillende kleuren lampen, namelijk de ene meer blauw/geel en de andere meer wit/geel. Zo met woorden klinkt het acceptabel, maar het zag er niet uit :D.

Gelukkig mocht ik deze ook weer ruilen met een nieuw setje, dus na uiteindelijk 3 keer op eigen kosten zaken teruggestuurd te hebben, heb ik een goed, werkend setje met twee H4 hi-low schakelkastjes (i.p.v. relaiskastjes die rechtstreeks op de accu geplaatst moeten worden).

Dat wil dus zeggen dat de stroom rechtstreeks uit de bestaande bekabeling wordt gehaald via de H4 stekkers naar deze kastjes. Nu werken de indicatoren naar behoren en is het seinen met grootlicht werkelijk een feestje geworden (lees: snel, effectief, veel licht en met weinig vertraging zoals dat met de oude hallogeen lampen gebeurde) _/-\o_.

Als ik er tijd voor heb, zal ik nog wel wat foto's plaatsen mits hier interesse in is.

Edit:
Overigens het lichtbeeld is met de 5000K lampen een heel stuk scherper aan de bovenkant dan bij de 6000K. De scheiding is in ieder geval veel meer zichtbaar (reflector lampen). Dit komt denk ik waarschijnlijk doordat 5000K dichterbij de kleur van standaard hallogeen lampen ligt (iets met kleurenspectrum, hoe de lichtstralen worden weerkaatst enzo?).
Foto's en waar heb je ze vandaan? Heb namelijk ook H4 en wil eens goed werkende grootlicht hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Sick Nick schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:59:
Ik heb gisteren m'n 4300K lampen binnen gekregen, uiteraard meteen vervangen. Het verschil is groter dan ik had gedacht, de output lijkt zeker 50% meer te zijn dan de 6000K lampen. Vooral het zicht de eerste 40 meter voor je op het wegdek is flink verbeterd. Borden en ander reflecterend materiaal is niet veel veranderd, dat blijft gewoon subliem :p Goede zet geweest voor die paar euro (17,50 per lamp) :)
Damn, je bent wel erg enthousiast! Dat het zoveel verschil in lichtopbrengst geeft zeg! Ik wil van 8000K naar 6000K, maar volgens mij kan ik voor het lichtbeeld beter 5000K nemen. Ik denk dat 4300K te geel wordt, ik vind het witte net wat mooier. Maar het geeft dus hoop voor mijn lichtbeeld als ik overstap vanaf 8000K. Heb nu al zin om ze te vervangen, maar mijn huidige lampen doen het na 1,5 jaar nog erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb eeen 5000k setje van pilot in koplampen met lenzen erin en het is precies spier wit zonder geel en zonder blauw:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Blueone schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 23:05:
Ik heb eeen 5000k setje van pilot in koplampen met lenzen erin en het is precies spier wit zonder geel en zonder blauw:)
Oh ja, pics gezien van je Corsa. Dan denk ik dat ik voor 5000K ga bij een nieuwe set lampen. Zag er inderdaad heel wit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sick Nick schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:59:
Heb je die lampen bij Pilot/Votrade zelf vandaan voor die prijs? Of een ander adresje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ander adresje aangezien pilot/votrade/xenonstore.nl 60 euro per lamp rekent. Hier een fototje van de lampen vanuit de auto gezien:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/algfn5.jpg

Blijft altijd lastig om te te beoordelen zo op een foto maar zeker als je naar de bosjes links kijkt zie je wel dat de lampen een flinke output hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sick Nick schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:37:
Ander adresje aangezien pilot/votrade/xenonstore.nl 60 euro per lamp rekent. Hier een fototje van de lampen vanuit de auto gezien:

[afbeelding]

Blijft altijd lastig om te te beoordelen zo op een foto maar zeker als je naar de bosjes links kijkt zie je wel dat de lampen een flinke output hebben.
Aha kee, dat adresje ben ik ook tegen gekomen denk ik :)
Gisteren alleen ook nog een adresje tegen gekomen van 12,50 per lamp. En er is nog een ander adres waar ik vandaag hopelijk nog antwoord krijg hoeveel ze daar kosten. Daar kan ik namelijk ook makkelijk zelf langs rijden, scheelt weer 6 euro verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
en wat zijn die adresjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Gisteren heeft een vriend van mij het 6000K setje van pclink.biz ingebouwd. Ik heb in mijn auto ook hetzelfde setje van pclink.biz. We hebben voor de vergelijking eens de auto's naast elkaar gezet. Links op de foto de auto van de vriend, rechts mijn auto:

Afbeeldingslocatie: http://www.vw-club.nl/ledenautos/3417/1351/100_0930aangepast.JPG

Het viel mij op dat zijn verlichting echt goed wit is, en de mijne meer richting de 8000K :? Terwijl we allebei hetzelfde setje van pclink.biz hebben.

Kan iemand hier misschien wat meer over zeggen? Want het lijkt er echt op alsof ik 8000K lampen heb gekregen.

Kan het misschien eraan liggen dat zijn koplampglazen van plastic zijn en de mijne van glas? Zijn glazen worden veel warmer dan mijnes.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Jouw lampen zijn verre van 8000K-look hoor. Het kleine verschil wat je ziet zal inderdaad te maken hebben met de lenzen of glas, maar ikzelf denk de reflectoren.

Dit is 8000K, hetzelfde setje, maar eerst zonder lenzen, daarna met:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VstAwmpwK9SqlaW9ermj2uTL/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ndJtTVdwz7JBrtXObTwOfuFZ/thumb.jpg

Zie ook de weerspiegeling op de grond, dat is veel blauwer dan wat jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Smarron schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:43:
Jouw lampen zijn verre van 8000K-look hoor. Het kleine verschil wat je ziet zal inderdaad te maken hebben met de lenzen of glas, maar ikzelf denk de reflectoren.

Dit is 8000K, hetzelfde setje, maar eerst zonder lenzen, daarna met:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zie ook de weerspiegeling op de grond, dat is veel blauwer dan wat jij hebt.
Ik heb 10.000k en is veeeeeeeel lichter blauw dan wat jij hebt hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

maarud schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:40:
het zijn trouwens de reflectorspiegels die wazig worden, en bij sommige wordt daardoor het lichtbeeld verstrooid. Maar fabrieksxenon heeft dat dan weer niet :?
Maarud, iedere reflector wordt door de jaren slechter. Xenonlampen zullen dit proces niet versnellen vanwege het lagere vermogen van 35 watt dat verbruikt wordt waardoor de reflector dus ook minder warm wordt dan met halogeen (55 watt). Ik denk dat je je bang laat maken door mensen zonder kennis van zaken of mensen die xenon verwarren met halogeenlampjes van bijvoorbeeld 100 watt die hier niet gebruikt mogen worden en veel meer warmte produceren (dus meer slijtage aan de reflector).

Nog een opmerking over de koplampunit: het 'glas' is tegenwoordig vaak afneembaar (en van plastic) en dus makkelijk vervangbaar voor het geval het dof is geworden. Dit dof worden heeft uiteraard niks met het lampje te maken, maar meer met slijtage door weersomstandigheden, uitlaatgassen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Don3k schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:48:
Ik heb 10.000k en is veeeeeeeel lichter blauw dan wat jij hebt hoor :?
10000K zou juist blauwer moeten zijn, niet eens lichtblauw. Die van mij zijn gewoon lichtblauw. Het kan zijn dat de foto het iets anders laat zien, maar deze kleur zie ik enorm veel op de weg en dat zijn vaak 8000K setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Die van mij schijnt ook meer lichtblauw uit en is toch echt 8000k. Iig niet puur blauw en ik vind dat lichtblauwe eigenlijk wel mooi staan, dus mij hoor je niet klagen.

Ik denk dat foto's het ook niet echt 100% correct weergeven, dus afwijkingen hou je toch.

Kan je een dof uitgeslagen glas trouwens polijsten zodat ie weer mooi helder wordt? Niet dat ik dat nodig heb ofzo, maar ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Heb de gok maar is gewaagd en op ebay een 4300k setje gekocht. Zag op de foto's al dat ik het zo op mn bestaande installatie kon aansluiten en het dus eventueel ook weer terugbouwen als dat nodig mocht zijn, ben dus benieuwd naar het resultaat! Helaas duurt het versturen vanuit China zo lang :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik ben ook nog aan het twijfelen tussen 4300K of 6000K voor mn Passat.
5000K is nieuw voor mij maar een mooie tussenweg, ik denk dat ik daar maar voor ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
China was snel met zn verzending, ik heb intussen mn pakje xenon al binnen. In een uurtje ingebouwd, hoewel ik morgen nog even een paar dingen iets beter vast moet zetten op mn werk. Heb daar de spullen etc. ervoor, maar het werkt iig al! Ik heb dus een 4300K set gekocht, en het is absoluut niet blauw, het is echt superwit. Niet geel, niet blauw, perfect wit dus.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/xenon/xenon1.jpg
Links een random halogeen lamp, rechts de xenonlamp.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/xenon/xenon2.jpg
Nu met beide xenon erin :P morgen er is mee gaan rijden, kijken of ik het merk. Dit is het setje dat ik heb gekocht, dus is kijken hoelang het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Widow schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:08:
In een uurtje ingebouwd, hoewel ik morgen nog even een paar dingen iets beter vast moet zetten op mn werk.
Mooi gedaan. Hoe heb je de ballasten vastgemaakt? Kun je daar wat foto's van maken?
Het resultaat zie je het beste als het echt donker is. Nu in de zomertijd is dat dus maar een paar uur per dag, maar in de winter heb je er meer profijt van. Ik moet zeggen dat op de foto's de kleur vrij geel lijkt, maar maak eens wat nachtfoto's (met de camera op statief of op de grond of zo natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat setje zal het echt wel lang doen. Alleen jammer dat de verzendkosten zo hoog zijn. Wil zelf altijd nog een tweede paar 5000K lampen erbij, maar of de lampen zijn relatief gezien duur, of de verzendkosten liggen zo hoog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Verzendkosten zijn inderdaad beetje hoog, ik was 40eu kwijt voor een setje van 26eu :P zal vanavond is wat pics maken, ook van de inbouw, jammer dat het zo lang duurt voordat het donker word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/xenon/DSC00901.JPG
Rechter ballast, zit een slap metalen clip omheen die de ballast vasthoud. Met tyraps zit het wel redelijk, maar ik wil ooit nog is wat beters hiervoor maken omdat dit niet bijzonder mooi eruit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/xenon/DSC00902.JPG
Ballast links, met nog meer tyraps omdat ie bijna tegen mn aircopomp aanzit.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/xenon/DSC00904.JPG
Lichtbeeld met mn telefooncam. Lijkt enorm veel licht vanaf te komen maar dit komt door de camera, het verschil met een gewone lamp is niet groot. Lang leve de motorkap-lampjes :P die is net zo geel als een halogeenlamp, voor vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Even een klein schopje...

Het antwoord zal misschien al in dit topic staan, maar met de search niet 1,2,3 kunnen vinden.

Ik zit voor m'n werk veel op de weg, ook vaak 's avonds en 's nachts... Wat extra lichtopbrengst zou erg fijn zijn...

Heb er al Philips Vision Plus lampen in gehad, dat scheelt al iets... Om het wit/gele contrast tussen stads en dimlicht te verminderen heb ik ook geprobeerd om LED-lampjes als stadslicht te gebruiken, maar dat pikt m'n boordcomputer niet (VW), die begint te zeuren dat het lampje stuk is. Het lampje brandt heel even maar gaat dan uit. Ik vermoed dat dat komt omdat het LED-lampje te weinig stroom gebruikt waardoor de computer denkt dat ie stuk is...

Ik rijdt eigenlijk altijd met m'n dimlicht aan. Maar ik stop ook veel, en bij VW is contact uit - dimlicht uit.

Is dat slecht voor aftermarket Xenon? Je moet dan toch denken aan zo'n 20 a 30 keer per dag dat ik start/stop... Verminderd de levensduur van de lamp op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Vast wel, maar feit blijft dat hij langer mee zal gaan dan gewone halogeenlampen. Voor het zicht is het sowieso een aanrader en losse lampen kosten steeds minder. 30 keer per dag aan en uit kan wel een aanslag op de accu betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk dat het inderdaad niet goed is voor die xenons... Er gaat nogal een opstartstroom door die dingen heen zegmaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:01
Mwa, ik heb ze een driekwart jaar denk ik, en start m'n auto ook zo'n 25 keer per dag.

En tot nu toe nog geen enkel probleem, ook geen ander lichtbeeld ofzo (voor zover je dat geleidelijk kunt zien).

Ik heb wel voor de zekerheid een extra setje lampjes in de auto liggen, xenon en halogeen. Je zal net zien dat je op vakantie gaat, en midden in de nacht stopt alles ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

psy

Mark_640 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 01:59:
Even een klein schopje...

Het antwoord zal misschien al in dit topic staan, maar met de search niet 1,2,3 kunnen vinden.

Ik zit voor m'n werk veel op de weg, ook vaak 's avonds en 's nachts... Wat extra lichtopbrengst zou erg fijn zijn...

Heb er al Philips Vision Plus lampen in gehad, dat scheelt al iets... Om het wit/gele contrast tussen stads en dimlicht te verminderen heb ik ook geprobeerd om LED-lampjes als stadslicht te gebruiken, maar dat pikt m'n boordcomputer niet (VW), die begint te zeuren dat het lampje stuk is. Het lampje brandt heel even maar gaat dan uit. Ik vermoed dat dat komt omdat het LED-lampje te weinig stroom gebruikt waardoor de computer denkt dat ie stuk is...

Ik rijdt eigenlijk altijd met m'n dimlicht aan. Maar ik stop ook veel, en bij VW is contact uit - dimlicht uit.

Is dat slecht voor aftermarket Xenon? Je moet dan toch denken aan zo'n 20 a 30 keer per dag dat ik start/stop... Verminderd de levensduur van de lamp op deze manier?
ELKE startup is slecht voor xenonlampjes. Vooral de hotstart! Dus probeer zo min mogelijk aan en uit te doen, dit bevordert de levensduur. Je lichtopbrengst loopt gewoon sneller achteruit.
Meer dan 3 keer per uur aan en uit zetten is ronduit slecht...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Heeft er hier iemand xenon in H7 reflector lampen? M'n nieuwe auto heeft helaas geen projectorlampen zoals de alfa wel had. Daar werkt xenon perfect bij, strak lichtbeeld en geen strooilicht. Maar bij de reflectorlampen uit de audi vrees ik dat ik enorm veel strooilicht ga krijgen. Iemand een fototje van het lichtbeeld uit een H7 reflectorlamp?

Enige oplossing is lampen erin zetten met projectoren, van de facelift kunnen ze met een kleine aanpassing wel erin. Dan heb ik projectoren maar verlies ik weer de mistlichten die nu in de koplampunits zitten en in de facelift lampen niet meer. Dan zit ik met een schakelaar binnen die in 1 stand niks doet en dat heb ik liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
misschien wat aftermarket lampen? Ik had er laatst ook angel eyes ingezet met een projecterlamp. Dan heb je een goede heldere koplamp. De angel eyes ringen etc hoef je natuurlijk niet aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Als er andere lampen in gaan zullen het sowieso standaard audi lampen zijn, die aftermarket handel vind ik er niet uit zien.

Dit zit er nu in:

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/c/da/o5peJI2ZHsog5I/DzgZ/5Q==.jpg

Dit zijn de facelift units, een heldere lamp met een projector:

Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/kopen/1/bd/4G57vZQ9ClB6LwiLJCvsJA==.jpg

Alleen verlies ik dan dus m'n mistlicht, iets wat met aftermarket lampen ook zo zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Heeft er hier welles iemand koplampen omgebouwd van halogeen naar lenzen? Ik heb wel lenzen. Zgn angel eyes, maar het lichtbeeld bevalt me niet, dus ik overweeg om zelf originele lampen om te bouwen. Lenzen zijn wel (sporadisch) los te krijgen op ebay ofzo. Het is een enorm werk maar indien het lukt is het lichtbeeld wel veel beter dan met die namaak lenzen.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
misschien gewoon slechte angel eyes?

dit is mijn lichtbeeld (5000k):
Afbeeldingslocatie: http://www.opelforum.org/opelforum/xenon1k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.opelforum.org/opelforum/xenon2k.jpg

Het zijn aftermarket angel eyes. (al heb ik de ringen zelf niet aangesloten omdat het me om de lenzen ging)

De oprit loopt trouwens schuin af vandaar dat het lijkt dat ze te hoog staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Avvd op 05-08-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vandaag 5000K lampen erin gezet. Heb alleen het idee dat mijn lichtbeeld nu compleet anders is dan dat het was met de 6000K lampen.

Misschien dat het te maken heeft me de kwaliteit lampen. Die van 6000K zaten bij een Pilot set, en die van 5000K heb ik goedkoop via marktplaats kunnen kopen (12,50 ps) Maar volgens mij zijn die lampen allemaal zo ongeveer hetzelfde. Zoals in deze verpakking dezelfde stickers, zelfde kleuren, enz (Super Vision HID lampen)
Afbeeldingslocatie: http://www.kymotoracing.com/images/HID2.jpg
sorry hier op mijn werk geen mogelijkheid om de afbeelding even te verkleinen en passend te maken

Vraag me dus af of het daar wel echt aan ligt. Eerst maar eens goed kijken of de lamp er wel goed in zit en daarna maar lichtbeeld laten controleren oid.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 06-08-2008 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Na nog een keer goed gekeken te hebben, en de linker lamp er beter ingeklikt te hebben, en de boel afgesteld te hebben bij Kwikfit, lijkt het lichtbeeld nu een stuk beter. Maar nog altijd heb ik het idee nu meer last te hebben van strooilicht dan dat ik daarvoor had met 6000K (al moet ik zeggen dat ik nog geen seiners ben tegen gekomen)

Ik heb refelctor lampen, maar met 6000K leek de lijn die je zag veel strakker, maar goed misschien is dat maar mijn verbeelding. Verder ben ik wel zeer tevreden met de lichtopbrengst van de 5000K. Het licht lijkt lijkt echt veel intenser dan met 6000K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Sick Nick schreef op maandag 28 juli 2008 @ 20:37:
Als er andere lampen in gaan zullen het sowieso standaard audi lampen zijn, die aftermarket handel vind ik er niet uit zien.

Dit zit er nu in:

[afbeelding]

[afbeelding]

Alleen verlies ik dan dus m'n mistlicht, iets wat met aftermarket lampen ook zo zou zijn.
Heb die facelift-koplampen ook in mijn A3 8L van 1999 en heb geen problemen met het xenon 8000k-setje wat ik er daarna in heb laten zetten.

Trouwens, die mistlampen horen toch apart in de (onder)bumper te zitten?
Enige wat je verliest met deze koplampen is de automatische koplamphoogteverstelling, maar kan je volgens mij wel weer aankoppelen door de stelmotoren van je oude koplampen over te zetten in die nieuwe koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Sick Nick schreef op maandag 28 juli 2008 @ 20:37:

Dit zit er nu in:

[afbeelding]

[afbeelding]

Als je al mistlicht hebt, zit dat in je bumper, waarom zou dat verdwijnen als je andere koplampunits hebt?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

DjWannaB2002 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 01:39:
Na nog een keer goed gekeken te hebben, en de linker lamp er beter ingeklikt te hebben, en de boel afgesteld te hebben bij Kwikfit, lijkt het lichtbeeld nu een stuk beter. Maar nog altijd heb ik het idee nu meer last te hebben van strooilicht dan dat ik daarvoor had met 6000K (al moet ik zeggen dat ik nog geen seiners ben tegen gekomen)

Ik heb refelctor lampen, maar met 6000K leek de lijn die je zag veel strakker, maar goed misschien is dat maar mijn verbeelding. Verder ben ik wel zeer tevreden met de lichtopbrengst van de 5000K. Het licht lijkt lijkt echt veel intenser dan met 6000K
zoals ik al eens eerder vermeld heb zit niet ieder 'lichtpunt' van elke lamp op dezelfde afstand/positie.
Dat geeft _uiteraard_ een ander brandpunt en dus ook een ander lichtbeeld.

Er is Chinese rommel en er is Chinese rommel.
En dat is ook meteen het resultaat van gekopieerde artikelen. Ze zien er hetzelfde uit, maar met minimale verschillen. En laat dat nou net verschillen zijn die een enorm ander resultaat geven.
Niet alleen bij lampen, maar gewoon alles wat in China gekopieerd wordt.

Dat neemt niet weg dat er ook goede goedkope sets zijn, net zoals er prut dure sets worden verkocht.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Grrrrrene schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:26:
[...]

Als je al mistlicht hebt, zit dat in je bumper, waarom zou dat verdwijnen als je andere koplampunits hebt?
Bij de pre-facelift zit het mistlicht dus in de koplampunit. Na de facelift niet meer en hebben ze inderdaad 2 lampen in de bumper zitten. Bij mij zit het dus in de koplampunit zelf (samen met het grootlicht in een H4 pit). Werkt erg prettig, schijnt lekker breed en laag en vult het dimlicht mooi aan bij weinig zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb daar nog nooit van gehoord en 't is serieus de eerste auto die ik zie met mistlicht dat zo hoog zit :o Werkt dat wel een beetje dan en wat is het voordeel dan t.o.v. gewoon dimlicht, als het op dezelfde hoogte zit? Mistlicht hoort nml onder de mist door te schijnen, daarom zit het doorgaans ook zo laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Grrrrrene schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 01:01:
Ik heb daar nog nooit van gehoord en 't is serieus de eerste auto die ik zie met mistlicht dat zo hoog zit :o Werkt dat wel een beetje dan en wat is het voordeel dan t.o.v. gewoon dimlicht, als het op dezelfde hoogte zit? Mistlicht hoort nml onder de mist door te schijnen, daarom zit het doorgaans ook zo laag.
De Golf 4 heeft het ook op die manier hoor :) En het lijkt me sterk dat je die niet eerder bent tegengekomen ;) Golfjes met een zilver bolletje (die onder het knipperlicht) hebben geen mistlicht, en dan is dat zilvere bolletje gewoon een soort fake lampje. Als je wel mistlicht hebt, dan zit er dus geen ziilver bolletje maar een lamp.

En Golf 4 met xenon hebben op die plaats een knipperlicht. Die hebben dus 2 knipperlicht bolletjes boven elkaar. Je kan dus geen xenon en mistlicht tegelijk nemen. Vraag me niet waarom VW bij de xenon lampunit 2 knipperlichtbolletjes gebruikte :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
't Is echt allemaal nieuw voor me :o Ik ging er gewoon vanuit dat een Golf zonder lampen in de bumper gewoon geen mistlicht had. Maar mijn vraag blijft staan: waarom zitten die mistlampen zo (relatief) hoog? Het is (denk ik) niet de beste plek om onder de mist door te schijnen en ik zie het voordeel t.o.v. dimlicht nog altijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ze kunnen de lampen ook naar beneden richten.

grootlicht en dimlicht zitten ook op dezelfde hoogt maar toch schijnt grootlicht verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hoe groot is het verschil tussen reflector met Xenon en lens met Xenon?
Snap dat het lichtbeeld strakker is, maar hoe zit het met de lichtopbrengst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
de lichtopbrengst is met lenzen een stuk hoger omdat alles in goed gericht wordt en je dus geen strooilicht hebt, al het stooilicht is verloren. (+ het feit dat je met reflector lampen geen vriendjes wordt met je tegenliggers)

[ Voor 22% gewijzigd door Avvd op 08-08-2008 21:01 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste