Xenon (inbouw)

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:
  • 70.221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Heb je op zich gelijk in hoor. Maar bij mijn Fiat Bravo gewoon lenzen, dus wat betreft het lichtbeeld moet het goed komen.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 20-01-2013 16:44 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Als je lenzen hebt, zou het goed moeten gaan denk ik. Een vriend van me heeft een iets nieuwere motor en die had ook en projectorlamp erin zitten. Die is inmiddels vervangen door een Xenon en dat is geen naar gezicht. Maar de BMW RT's van mijn jaar die ik ermee heb zien rijden, hebben één grote lichtvlek. Later kwam de 1150RT en die had een projectorlamp, dus daar kan het ook mee.

Je kunt trouwens nog steeds een bekeuring krijgen voor verblindende verlichting, ongeacht de bron. Niet dat de pliesie er echt op let, maar toch.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

l3art schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:02:
[...]

Is het eigen ervaring dat die goed zijn? Of gebaseerd op....???
Eigen ervaring met al aardig wat xenon setjes en een collega gebruikt dezelfde als die ik nu heb ook al jaren. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ok, ga ik die maar bestellen denk ik ;)
Straks maar eens kijken of hij 5000K levert. Want wil gewoon puur wit licht.

edit:
Die man die die verschillende ballasten heeft getest, heeft geantwoord op een vraag van mij welke slim ballasten goed zijn zijn reactie was de volgende:
the golden rule to HID kits is Slim=Sh!t
Doet me dan weer twijfelen of ik dan dat setje waar jij het over hebt moet kopen. Misschien eerst maar even afwachten hoeveel ruimte ik voor het inbouwen heb, anders maar zo'n set met grote ballasten kopen. Al hebben digitale ballasten ook wel weer hun voordeel (zie latere post)

[ Voor 78% gewijzigd door 13art op 21-01-2013 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hij heeft vanalles, vanaf 3000K kun je bij hem bestellen. Bi-xenon voor H4 weet ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
psy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:17:
[...]
Het minder fel worden is weinig aan te doen MAAR maar wat veel mensen niet weten is dat je dit prcoes versnelt door ze veel in en uit te schakelen. Van de schakelmomenten lijdt de lamp het meest zéker de warme restart. Dit is bij nieuwere auto's dus een probleem omdat deze de hele tijd aan en uit gaan overdag.
Dit wist ik inderdaad. Al zal het denk ik bij digitale ballasten wat minder heftig zijn dan bij de standaard ballasten. Ten minste dat is de conclusie die ik trek na het zien van de volgende video.

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 21-01-2013 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

mphilipp schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:14:
Als je lenzen hebt, zou het goed moeten gaan denk ik.
Ik zie meer nieuwe auto's met verblindende normale lampen en xenonlampen rondrijden dan aftermarket kitjes die verblinden eerlijk gezegd :)

Zelf heb ik sinds eind 2011 ook de gok gewaagt en een Bi-Xenon setje in mijn officieel ongeschikte reflector koplampen gezet en het zit er eigenlijk prima uit + ik zie eindelijk waar ik rijd in de avond en bij flinke regenbuien.

Ook geen toeterende of seinende auto's of wat dan ook tot nu toe dus ik laat het lekker zo voorlopig !!

Al die leuke OSRAM/PHILLIPS/PIAA high power lampen en weet ik het wat : Dat werkt niet en de lichtopbrengst dondert heeeeel snel weer in elkaar. Daarnaast gingen de Phillips lampen wel heel snel kapot op een bepaald moment :/

Dus... het kan ook WEL goed gaan ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

High power lampen zijn een marketing verhaal. 60W=60W en geen 90W. Allemaal onzin.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Joopieboy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:51:

De sets die ik gekocht hebt voor mijn mistlampen komen van deze verkoper af:
http://www.ebay.nl/itm/35...m79188eea16#ht_8142wt_852
Dat zijn volgens mij dezelfde als deze en daarvan beweert de verkoper dat het DC setje is icm DC lampen....

En als je wat googled op AC vs DC Xenon dan wordt beweerd dat DC niet heel best is voor de levensduur van je lampen, maar ook de output die het levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Philips lampen gaan idd erg snel stuk maar met de Osram Nightbreakers heb ik jarenlang gereden zonder veel problemen.

En dat zijn idd dezelfde ja, AC vs DC verschil wat ik nog niet bekend mee, weer wat geleerd. :)
Als ik trouwens zo rondkijk kom je dat bijna nergens tegen ook...

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 21-01-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee wordt er vaak niet bij gemeld, moet je echt navragen. Maar sinds ik het weet kijk ik er wel naar. Zeker omdat het de levensduur van de lampen niet ten goede komt als je een DC balast hebt. Het is dan wel weer goedkoop.

Ben nu aan het informeren naar deze: http://www.ddmtuning.com/...t-Slim-Ballast-35W-or-55W
Levenslange garantie! Dat wil denk ik wel wat zeggen over de kwaliteit. Ook alle recensies/reviews die je leest op internet zijn mensen enthousiast. Het zijn welliswaar kleine ballasten, maar ik denk dat de vele positieve reacties meer zeggen dan 1 filmpje waarbij iemand zegt dat kleine ballasten niks waar zijn. Techniek is inmiddels ook verder gevorderd, dus het verschil zal niet meer zo groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat verklaard idd dat ze na loop der tijd minder worden dan. Maar volgens mij is het zowat onmogelijk om dan een goeie set te vinden....

Ben benieuwd met de set die je hierboven laat zien, laat het weten.

Btw, ik lees net het volgende, Digital of Analog xenon set, is dat het AC of DC verschil?

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 21-01-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee volgens mij is het verschil gelijkstroom of wisselstroom.
Die set waar ik in geinteresseerd ben is in ieder geval een AC set, staat ook in de beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wat zijn de verzendkosten van die DDM-Tuning? Die set lijkt mij ook wel interessant.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

l3art schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:44:
Nee volgens mij is het verschil gelijkstroom of wisselstroom.
Die set waar ik in geinteresseerd ben is in ieder geval een AC set, staat ook in de beschrijving.
Jep dat begreep ik al wel, maar vind het vreemd dat ik ook de termen digitaal of analoog veel tegenkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja daar ben ik ook nog niet helemaal achter. Het wordt vaak beschreven als dat de digitale de dunne ballasten zijn en de dikke de analoge maar die vergelijking gaat niet op ben ik al achter. Wel is het zo dat een analoge ballast elke keer de lamp weer helemaal opnieuw gaat opstarten als hij uit wordt gezet en weer aan wordt gezet, een digitale ballast doet dat niet die herkend als het ware dat de lamp nog warm is en heeft dan een korter opstart proces, begint dan met een veel lager Ampere om de lamp weer aan te krijgen.
Google maar eens op analog vs digital ballast dan kom je een filmpje tegen waarin dat gedemonstreed wordt.

edit:
Wist dat ik gisteren als iets tegen was gekomen over analoog vs digitaal maar heb het weer terug gevonden:
http://lumenshid.com/ballast.html
NoFearCreations schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:08:
Wat zijn de verzendkosten van die DDM-Tuning? Die set lijkt mij ook wel interessant.
Geen idee, nog niks terug gehoord. Ben nu enkele post tegen gekomen van mensen die nooit wat terug horen en dat de customer care niet heel best is.... Even afwachten dus.

[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 22-01-2013 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik denk dat die zogenaamde digitale ballast (een beetje merkwaardige naamgeving, maar goed) een ballast is met een regelcircuit (op een chippie natuurlijk) die eea regelt en niet domweg schakelt. Het zou dus eigenlijk eerdere een smart-ballast moeten heten, waar de andere een domme schakelaar is. Digitaal/Analoog zijn compleet verkeerde namen en suggereren iets anders.

En AC/DC heeft daar verder niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat denk ik ook. Een analoge ballast (maar die worden volgens mij nauwelijks nog verkocht) zijn ballasten met een magneetspoel die op die manier de spanning regelen, bij digitale gebeurd dat met een chip inderdaad. Echter wordt vaak beweerd dat de grote ballasten de analoge zijn, maar dat is veelal onjuist, ook daar wordt meestal gewoon gebruik gemaakt van een chip die de boel regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Analoog zal je echt niet meer tegenkomen denk ik, en grootte maakt ook niks uit qua kwaliteit of noem maar op. Zijn wel bepaalde series van de grote ballasten die nog erg zwaar en degelijk uitgevoerd zijn. Maar merendeel is net zo licht al de kleine ballasten.

AC/DC verhaal houd in wat ik zo kan vinden het verschil tussen aansturing. DC is een simpelere en goedkopere schakeling maar wel een stuk minder degelijk. Bij AC heb je een uitgebreide schakeling die ook een heel stuk degelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Een auto heeft een dc stroomvoorziening maar voor xenon is ac beter, dat per dus omgezet worden. Beter voor de levensduur van xenon lampen. Maar dc is stukje goedkoper in productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jep dat snap ik idd, alleen ontbreekt het dan nogal wat in de gegevens over de xenon setjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja dat is op zich wel logisch, veel van die chinese verkopers willen gewoon verkopen, dus dan gaan ze die gegevens er niet in zetten want dat zou de verkoop kunnen drukken (als het een DC versie betreft). Verder kan het natuurlijk ook gewoon onwetendheid zijn.

Van DDM nog niks terug gehoord. Van de concurrent VVME wel al gehoord dat hun slim setje inclusief verzendkosten $49,- kost, en met normale ballasten kost het $44,-

Heb ook nog even geïnformeerd bij Xenon-Man.com want die verkoopt als het goed is Hylux setjes. En van alle chinese setjes die er zijn, schijnt dat toch wel de beste te zijn. Maar ook van Xenon-Man nog niks terug. Vreemd want de vorige keer toen ik daar bestelde ging de communicatie echt soepel. Ook geen ontvangstbevestiging oid binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
l3art schreef op maandag 21 januari 2013 @ 00:38:
[...]

Dit wist ik inderdaad. Al zal het denk ik bij digitale ballasten wat minder heftig zijn dan bij de standaard ballasten. Ten minste dat is de conclusie die ik trek na het zien van de volgende video.
[video]
Ik heb laatst een test gezien dat een gewone goede ballast ook echt +/- 35w output heeft, de plastic slim ballasten doen zo'n 20 tot 25w output.
Dit heeft minder lichtopbrengst tot gevolg en de kleur van de lampen klopt ook niet meer (een 5K lamp is in eens meer blauw.

Als je slim ballasten wil kopen moet je de 55w varianten kopen en die aansluiten op de 35w lampen om het zelfde resultaat te krijgen als een goede gewone 35w ballast.

Een goede gewone ballast weegt ongeveer 450gram en heeft een geknepen kabelovergang en een rondje met meestal een kapje.
De slechte lichtere hebben een schroefaansluiting.

Edit: was al gepost

[ Voor 10% gewijzigd door fast-server op 23-01-2013 23:37 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is wat ik ook al schreef idd, en viel mij ook al op nu ik mijn oem xenon naast de 35watt xenon ballasten van ebay in mijn mistlampen vergelijk is dat ze toch wat minder sterk zijn (geworden). Dikke kans dat het een DC kit is dus dat is best wel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tja maar die was 20 januari al gepost door Joopieboy ;)

Dat filmpje wordt trouwens op HIDplanet als de reinste onzin gezien. Had daar een topic geopend met als aanleiding dat filmpje. Interessant om te zien wat men er daar van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol en alweer iets wat ik dus ook al had gepost. :+ Duidelijk dat je dus niet terug leest haha.

Edit: spuit 11. :P

En interessant om die reacties te zien. Maar toch kan ik uit eigen ervaring zeggen dat ik het er toch wel mee eens ben... Misschien heeft het gewicht ook te maken tussen de AC of de DC variant, dat de DC variant een stuk zwaarder is omdat er een hele schakeling extra inzit. En zoveel makers zijn er niet van die spullen dus logisch dat je aan het model ballast wel wat kan zien.

Maar blijft toch een beetje gokken valt mij op...

[ Voor 75% gewijzigd door Joopieboy op 24-01-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:47:
Maar blijft toch een beetje gokken valt mij op...
Het valt mij op dat eigenlijk niemand het weet en iedereen maar wat doet. Je kunt dus blijkbaar niemand vertrouwen, want zodra men doorkrijgt dat iedereen elkaar op de forums vertelt dat ze de AC digital slim balast moeten hebben, laten ze nieuwe stickers drukken...
Je moet eigenlijk helemaal niet op eBay shoppen voor dit soort spul tenzij je heel precies weet wat je moet hebben. En dan moet je nog geluk hebben dat ze er niet gewoon een andere sticker op hebben geplakt. Want de consument weet het uiteindelijk ook niet. Als iets er op zicht feller uitziet, wil dat nog niet zeggen dat er meer licht af komt. Licht meten is een vak apart en lumen zegt ook helemaal niets als je niet weet hoe het gemeten is. Net zoiets als het gedoe met Watts voor speakers.

Mooie business... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
De meeste goedkope setjes zijn allemaal DC>DC, dit is goedkoop te produceren maar veel minder van kwaliteit (lamp slijt ook 3 x zo snel, en heeft vaak een trillend blauw lichtbeeld)

De dure goede setjes zijn DC>AC hierin zit een omvormer welke gelijkspanning omzet naar wisselspanning.

Afbeeldingslocatie: http://www.ladistributionltd.com/dat/ac_dc_ballast.jpg

99.9999% van die slim ballasts zijn DC>DC, het is niet voor niets zo dat goede ballasten 3 tot 4 keer duurder zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door fast-server op 24-01-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:45
fast-server schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:15:
De meeste goedkope setjes zijn allemaal DC>DC, dit is goedkoop te produceren maar veel minder van kwaliteit (lamp slijt ook 3 x zo snel, en heeft vaak een trillend blauw lichtbeeld)

De dure goede setjes zijn DC>AC hierin zit een omvormer welke gelijkspanning omzet naar wisselspanning.

[afbeelding]

99.9999% van die slim ballasts zijn DC>DC, het is niet voor niets zo dat goede ballasten 3 tot 4 keer duurder zijn.
Mooie foto, ik vraag me af hoe het dan bij de D1S lampen zit (in mijn geval OEM SEAT)? Iemand die dat weet?

Daar lijkt het alsof de ballast gewoon DC-DC uitstuurt en de inverter pas op de lamp zelf zit? Iemand die dat precies weet?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
De ontsteker zit in de D1S lampen, niet de inverter, die zit gewoon in de ballast. Kan me niet voorstellen dat OEM lampen DC signalen uitsturen.
Maar hoe kom je er bij dat de ballast een DC signaal zou uitsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

OEM is altijd AC xenon als ik het een beetje goed begrijp. Ik heb zo geen ballast hier liggen maar dat verklaard ook het hogere gewicht (en prijs...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 11:45
l3art schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:18:
De ontsteker zit in de D1S lampen, niet de inverter, die zit gewoon in de ballast. Kan me niet voorstellen dat OEM lampen DC signalen uitsturen.
Maar hoe kom je er bij dat de ballast een DC signaal zou uitsturen?
Speculatie :) Maar ik begrijp nu dat het gewoon AC is en de inverter in de ballast zit. Ik verwarde ontsteker/inverter. Maakt het weer wat duidelijker!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

In hoeverre zijn de pilot setjes dc/dc of dc/ac?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De originele? AC. Maar daar is veel imitatie van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 01:11:
[...]

Ik zie meer nieuwe auto's met verblindende normale lampen en xenonlampen rondrijden dan aftermarket kitjes die verblinden eerlijk gezegd :)

Zelf heb ik sinds eind 2011 ook de gok gewaagt en een Bi-Xenon setje in mijn officieel ongeschikte reflector koplampen gezet en het zit er eigenlijk prima uit + ik zie eindelijk waar ik rijd in de avond en bij flinke regenbuien.

Ook geen toeterende of seinende auto's of wat dan ook tot nu toe dus ik laat het lekker zo voorlopig !!

Al die leuke OSRAM/PHILLIPS/PIAA high power lampen en weet ik het wat : Dat werkt niet en de lichtopbrengst dondert heeeeel snel weer in elkaar. Daarnaast gingen de Phillips lampen wel heel snel kapot op een bepaald moment :/

Dus... het kan ook WEL goed gaan ;)
Het heeft ook enorm te maken met de hoogte van de koplamp. Het verschil tussen een X5 of A5 achter je met af fabriek xenon is enorm. Op grote afstand maak het veel minder uit.

Echter xenon in een ongeschikte reflector lamp (helder of geribbeld glas) blijft altijd matig en veel strooilicht geven. Vanmorgen was het weer raak, een oranje Fiësta met blauwe lampen die alle kanten op schijnen... Jammer dat de politie hier weinig op controleert of boetes voor schrijft.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Mijn auto heeft af fabriek OEM xenon en nu heb ik al een tijdje last van een lamp die uitvalt. Als ik de verlichting dan uit en weer inschakel dan brand de lamp weer. Soms 5 minuten, soms een half uur. Wat is hier kapot aan het gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 17:47

MBV

De ballast, neem ik aan. Geen garantie meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Welk eBay setje zou je dan wel goed kunnen kopen? Ben opzoek naar een H1 4300K set. Canbus heeft m'n auto niet dus dat maakt niet uit.

http://www.ebay.com/sch/i...oc=2&_pgn=2&_skc=50&rt=nc

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sowieso geen Xentec... bekijk even op youtube dat filmpje wat er staat. Daar wordt wat advies gegeven, als is niet alles waar wat daar beweerd wordt. Maar geeft je wel wat richtlijnen waar je op kan letten. Echter de bewering dat slim sets niet kunnen leveren wat normale sets kunnen is niet helemaal waar.

Als je echter ruimte hebt voor een normale ballast, zou ik daar persoonlijk voor gaan (bij een ebay set dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb toentertijd het goedkoopste setje gekocht wat er toen was, met metalen ballasten. Dat is zo'n 3,5 jaar geleden en functioneert nog steeds naar behoren.

Overigens moet ik bekennen dat ik mijn 1e 'negatieve' ervaring heb met een ebay setje. Zo'n 3 maanden geleden een setje H4 4300K lampen gekocht ,met halogeen pitje voor grootlicht (dacht ik...). Ballasten had ik nog, dus was vrij cheap (10 dollar voor 2 lampen). Nouja, hele zooitje ingebouwd, maar ik kreeg geen fatsoenlijk lichtbeeld (echt 2 spots in de verte, ook al stond alles maximaal naar beneden..). Nouja, een tijdje mee gereden, was er niet heel tevreden mee, plus ik had iedere rit van 20 km wel last van minstens 1 flitser.
Uiteindelijk was ik het zat en heb ik mijn oude 6000K H4 lampen weer ingebouwd, en dat lichtbeeld was gewoon weer goed. Vorige week zondag de lampen nog eens goed bekeken, en de ebay advertentie goed bekeken... Bleken het dus 55 Watt xenon pitten te zijn, bedoelt voor grootlicht 8)7 Het halogeenpitje was voor dimlicht bedoelt, en de xenonpit voor grootlicht. Daar kwam ik eigenlijk al achter met aansluiten, maar ik dacht dat die pruts-Chinezen de stekkertjes verkeerd om hadden aangesloten, dus ik had het omgedraaid, dus dimlicht xenon en halogeen pitje |:( 8)7
Deze week komen m'n goede 4300K 35 Watt xenon pitten binnen, dus dan bouw ik het zooitje weer op. De 55 Watt xenon pitten komen mooi in de aparte grootlicht armaturen :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Is dat wel handig? Grootlicht gebruik je vaak alleen eventjes om te seinen naar iemand. Dat is met Xenon vrij irritant, omdat de lampen even op moeten warmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 17:47

MBV

Ligt denk ik sterk aan waar je rijd, op achteraf-weggetjes geldt vaak "hoe meer hoe beter". En het mooiste zijn natuurlijk die variabele lenzen die je dimlicht-xenon in grootlicht veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat heeft een collega dus gedaan met zijn dimlicht en grootlicht, die heeft een versie met spiegel om te seinen (bij de schakelaar wat omgebouwd) en continue grootlicht (de hendel dus doordrukken) dan schakelt een 2e xenon set in. Ook mistlampen heeft hij in Xenon dus als hij zijn grootlicht aan zet dan heb je wel een pleuris bak licht. :X Wel jammer dat Bi-Xenon vaak alleen maar H4 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Zal dit een goede set zijn? Metalen ballast maar wel plastic rondom de lampen

http://www.ebay.com/itm/H...sh=item20ccb6a30c&vxp=mtr

Of deze?
http://www.ebay.com/itm/N...sh=item416b89fd10&vxp=mtr

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MBV schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:06:
Ligt denk ik sterk aan waar je rijd, op achteraf-weggetjes geldt vaak "hoe meer hoe beter". En het mooiste zijn natuurlijk die variabele lenzen die je dimlicht-xenon in grootlicht veranderen :)
Idd, als ik grootlicht gebruik is het vooral op onverlichte buitenwegen hier, dus dan boeit de opwarmtijd niet.
In m'n Mazda 626 had ik ook een aparte grootlichtpit, ook xenon (H1 en H7 voor dimlicht en grootlicht), dat gaf echt een pens licht waar je eng van wordt :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Moeilijk te zeggen, ballasten lijken hetzelfde te zijn op de sticker na, maar dat is alleen aan de buitenkant. Ik zou als ik jou was wel even vragen of het een DC of AC set is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ook nog maar eens reageren, tijdje geleden heel erg actief geweest met het verdiepen in xenon, en nu in een motor heb toch maar weer eens erin gaan verdiepen samen met Alfred (McKaamos hier) van NL Power. Ik heb uiteindelijk in zelfde setje in Engeland voor omgerekend een 40 euro van het merk HID (zover je van een merk kunt spreken :+) een AC Slim Ballast setje besteld. Lijkt een beetje op de set hierboven. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ilovepopular.com/CSJ2011/Initial-acceleration/Car/TEQC5173-22.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ilovepopular.com/CSJ2011/Initial-acceleration/Car/TEQC5177-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ilovepopular.com/CSJ2011/Initial-acceleration/Car/TEQC5177-4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ilovepopular.com/CSJ2011/Initial-acceleration/Car/TEQC5173-55.jpg
H7 6000k, ledjes heb ik nog tientallen van liggen dus dat komt wel goed. :+ Ben benieuwd hoe het bevalt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 28-04-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

LOL! Dat lijkt wel heel erg op mijn Pilot Xenon set _O- En sinds alles Made in China is tegenwoordig zou dit zomaar het "originele setje" kunnen zijn die Pilot gebruikt i.c.m. hun eigen stickers of dozen incl. een 160 € prijsverhoging :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja dat zou inderdaad kunnen. Dat was eerder wel zo toen ze nog de setjes van Sun.... hadden. Sinds toen heb ik altijd het idee dat je bij Pilot gewoon veel te veel betaald en zoek ik mijn heil dus ergens anders.
Benieuwd hoe de set je gaat bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dat viel mij dus ook al op, collega zei dat vandaag idd ook. Enige verschil is 1 draadje die anders van kleur is. Wit/blauw ipv rood/blauw. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xenon.nl/images/Pilot-Pro-Line-Ballast_web.jpg

Schijnbaar is Pilot voor de winkel zelf ook zwaar kudt met garantie, voor de helft van het geld koop je die zogeheten 'Philips tech' setjes en die doen het net zo goed. McKaamos rijdt er ook al 2 jaar met 2 setjes rond zonder ook maar een pijntje.

Collega heeft een lijkende set, maar dan zonder DC omvormer (cheape AC set) en dat licht lijkt ondanks dat het 6000k is pisblauw te zijn. Ook knippert dat heel flauw, gekke zooi.

Deze set zie je trouwens heel veel met andere stickertjes, dus staar je daar niet blind op. Ik had eerst een andere set gezien bij een andere verkoper, die was 10 pond duurder maar exact, maar dan exact gelijk op de foto's, alleen de tekst op de sticker was net anders. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Maar voorzichtigheid is wel geboden aangezien een buitenkant niks zegt over de binnenkant. Dat kan nog een heel verschil zijn. Zijn ze beide bijvoorbeeld vol gegoten met rubber? Ik weet het niet, maar goed het kan dus net zo goed wel hetzelfde zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zover ik weet wel, en kan je bij deze ook het kapje achterop losmaken, maar dan zie je alleen een soort hard of rubber achtig iets. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag kwam de set uit Engeland binnen, eerste indruk toen ik de doos kreeg, 'hee dat komt wel heel erg duidelijk uit China'. :D Maar misschien wel leuk om de gelijkenissen te laten zien. De doos is wel verschillend, maar dat is bij iedere verkoper toch weer anders, zelfde als de stickertjes op de ballasten zelf. Maar uiteindelijk is wel 'bigger is better'.

Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/05/P1070757-Small.jpg
Bij het open maken vielen de boekjes mij gelijk op, ook weer een ander plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/05/P1070758-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/05/P1070759-Small.jpg
Maar de inhoud is krek hetzelfde:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/05/P1070760-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/05/P1070761-Small.jpg
Als je dan verder kijkt naar wat er in de doos zit, zie je wel dat de ballasten verschillend zijn. Maar de lampjes zijn ook weer op de afbeelding na identiek! :P
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/05/P1070762-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/05/P1070763-Small.jpg
Komt misschien ook dat de een H1 4300k is en de ander H7 6000k. :)

Als we dan verder kijken naar de ballasten, dan zie je duidelijk verschil. Qua gewicht tussen de ballasten zelf zit niet heel veel in, paar gram. Maar de AC set heeft een omvormer erbij en samen daarmee is die wel beduidend zwaarder. Ik heb hem even vergeleken met de OEM Xenon ballast van mijn Volvo, die is dan wel zonder kabelboom maar het gewicht tussen de AC en de OEM set is op een tiental gram na vrijwel gelijk. OEM ballast is wel een grote metalen.
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/05/P1070764-Small.jpg
Links de AC ballast, rechts de DC versie.

Leuk detail, de Chinees Engelse taalfouten op de DC ballast. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/05/P1070765-Small.jpg
De AC versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/05/P1070766-Small.jpg

Maar aan de onderkant zie je het verschil het duidelijkst:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/05/P1070767-Small.jpg
Links de DC en rechts de AC. Bij de AC set is het kapje ook idd los te halen en dan zie je het ingegoten spul zitten, bij de DC versie is die niet afgedekt, enige wat je hebt is een metalen beugeltje die erop zit om hem mee te monteren.

Dat dus het verschil tussen de ballasten. Volgende week inbouwen en uitproberen, lichtbeeld van de DC set ken ik, knippert lijkt wel en echt 'fel' is het niet. Komt niet in de buurt van mijn OEM xenon en er zit een rare blauwige kleurenzweem in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
* Ophidian mag zich hier melden! Vanmiddag een setje 4300K Xenon besteld om zo snel mogelijk hier in te gaan zetten:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/dh7jw2.jpg

Kan niet wachten :D In een ver verleden al Xenon gehad in een auto, toen nog een setje 6000K:
Afbeeldingslocatie: http://i994.photobucket.com/albums/af61/iMBP/Zooi003.jpg

Nu echter voor 4300K gekozen, wil zoveel mogelijk licht en het moet niet uit de toon vallen bij de bochtenverlichting\mistlampen. Hopelijk is het snel binnen. Was altijd erg tevreden met xenon, dus kan niet wachten. Meer foto's komen ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Welk merk/type heb je gekozen? Maar al je halogeen bochtenverlichting hebt dan valt het toch nog wel op hoor, iig wel met de mistlampen van mijn V40:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/10/P1070579-Custom.jpg
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Via het Bravo forum op m-tech terecht gekomen. Daar passen de lampen zonder aanpassingen zo in de koplampen en ze waren er erg tevreden mee. Overigens gewoon voor de klassieke balasten gekozen, zijn erg mooi op op te hangen in de Bravo.

Halogeen zal geler blijven, dat klopt. Maar als ik 6000k zou hebben genomen, zou ik me echt storen aan het verschil, terwijl ik het nu te doen vind ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is idd persoonlijk, en meestal met xenon dat het zo zonder aanpassingen erin past. :P
En als je de ruimte hebt gaat dat goed ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Het past inderdaad vaak wel, ik las echter enkele verhalen over andere merken waarbij de opening iets bij gevijld moest worden. Daar had ik geen zin in :P

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Weet iemand toevallig of dit een AC of een DC setje is ?

http://www.dx.com/nl/p/ec...adlamp-set-h7-6000k-57048

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het is geen slimline setje, dus dikke kans dat de omvormer erin zit.

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Ok, en dat betekent dus wel ac ?

Bij nader inzien ga ik voor deze :
http://autowolf.nl/nl/hom...set-35w-slim-ballast.html
2 jaar garantie dichtbij huis, gegarandeerd AC set en sneller in huis.

[ Voor 73% gewijzigd door FlyEragon op 28-08-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
2 dagen geleden werkte mijn rechter xenon op het dimlicht niet meer, dus ik dacht lampje kapot even nieuwe bestellen aangezien de linker 2 maanden geleden kapot gegaan was.

Nieuwe lamp vandaag laten inbouwen, doet die het ook niet... 8)7 Hebben ze de kabals van de ballast verwisseld van dimlicht naar grootlicht en toen werkte die wel als ik grootlicht aanzet, dus de ballast heeft een defect of storing.

Maar ik vind het raar ik dacht als dat ding kapot is dan zou het grootlicht toch ook niet moeten werken? Setje is bijna 6 jaar oud en is van pilot.

Zou ik het beste een nieuwe ballast bestellen ? Heb er zelf geen verstand van.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyclonic op 08-10-2014 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Als de ballast zelf kapot is dan zou hij het met groot licht ook niet moeten doen lijkt me. Maar dan is het sowieso gek dat hij het op klein ligt wel doet en groot niet. Wellicht bedoelen de de bekabeling dat die defect is en dat ze die dus verwisseld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:09
Dus je hebt aftermarket dimlicht+grootlicht xenon ? Ik zeg niet dat het niet kan, maar is wel vrij zeldzaam..

Ik denk dat ze de stekkers van je grootlicht op de ballast hebben aangesloten om te testen ; dat zou dan betekenen dat je dimlicht geen spanning geeft, en grootlicht wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb het wel iig, H4-3 xenon. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
MEN-O schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 07:58:
Dus je hebt aftermarket dimlicht+grootlicht xenon ? Ik zeg niet dat het niet kan, maar is wel vrij zeldzaam..

Ik denk dat ze de stekkers van je grootlicht op de ballast hebben aangesloten om te testen ; dat zou dan betekenen dat je dimlicht geen spanning geeft, en grootlicht wel..
Ik heb 4 van die ballast kastjes erin 2x h7 en 2x h1. Het dimlicht werkt op het moment alleen als ik grootlicht aanzet :+ Dat was dus blijkbaar om te testen of het aan de lamp of ballast lag. Zit dus niks anders op dan een nieuwe ballast te kopen.

Als ik niet voor de apk deze maand zou moeten had ik die stekkers wel laten omwisselen en dan maar met 1 grootlicht lamp tjdelijk gereden.

Alleen maken ze die kastjes niet meer van pilot die ik 6 jaar geleden had, en hebben ze andere met meer volt erop, zag in een paar flimpjes dat een andere ballast de lamp van kleur kan doen veranderen.

Heb 6000k lampen erin dus wil toch een beetje die blauwe gloed erin houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ahhh ok, je hebt meerdere ballasten. Ach er zijn toch zat van die ballasten te vinden op internet? Beetje googlen welke te vertrouwen zijn en dan kan je voor weinig toch nog een redelijk goede ballast hebben. Als ik me goed herinner is er een UK winkel op ebay die wel te vertrouwen is en nog redelijk betaalbaar. Heb je het waarschijnlijk ook nog op tijd in huis.

(aan de andere kant, er zijn zoveel UK winkels op ebay. Even goed (uit)zoeken dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoBee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:29
Spam verwijderd

[ Voor 88% gewijzigd door Grrrrrene op 24-10-2014 12:34 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Waarom aftermarket xenon geen goed idee is:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/agkZFWc.jpg

Transporter achter me met lekkere aftermarket rommel, een bak strooilicht waar de gemiddelde politie helikopter jaloers op zou zijn...

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Sick Nick schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:55:
Waarom aftermarket xenon geen goed idee is:

[afbeelding]

Transporter achter me met lekkere aftermarket rommel, een bak strooilicht waar de gemiddelde politie helikopter jaloers op zou zijn...
Dat zal er een zijn die alleen maar de lampjes in zijn auto gezet heeft en geen projectoren. Xenon lampen mag je NIET zomaar in je reflector koplamp duwen. De setjes die ik hierboven zag (posts van een jaar oud) hebben er ook allemaal geen projector bij zitten, dat soort mensen zijn dus die die de vogels van verlichting voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Was uiteraard een normale reflector koplamp met retrofit meuk er in. Met als resultaat dat ik m'n zonnebril op kon zetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het mag wel, maar het is wel een stuk irritanter als je het licht niet wat meer naar beneden afstelt.
Laatste wat ik weet (maar als het weer veranderd is hoor ik het graag) is dat het gewoon in elke koplamp mag omdat het hebben van het juiste koplamp tekentje lang niet altijd van toepassing kon zijn en daarom die regel weer is afgeschaft. Zal kijken of ik het nog terug kan vinden.

Wetgeving Xenon verlichting

Aangepaste wetgeving per 1-10-2009:

Vanaf 1 oktober is het niet meer strafbaar om met een motorvoertuig te rijden waarvan de codering van de lichtarmatuur niet in overeenstemming is met de voor die armatuur bestemde lamp (art. 5.*55 Rv).

Feitcode N 553 is per 1 oktober 2009 te vervallen. Het gaat hierbij om xenonlampen die later zijn ingebouwd waardoor de codering van de lamp niet overeenkomt met Xenon.

Aangepaste Wetgeving Xenon:

Nieuwe eisen verlichting

Na invoering van de regel dat lichtarmaturen alleen mogen zijn voorzien van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd is gebleken dat er auto’s zijn goedgekeurd, met name Amerikaanse import en individuele toelatingen, waarop de juiste codering op de armaturen ontbreekt.

Hierdoor is handhaving op dit aspect niet meer eenduidig mogelijk. Daarom is overwogen de regel in te trekken. Dit zou dan deel uitmaken uit van een verzamelwijziging van de Regeling voertuigen waaraan nu wordt gewerkt en waarvan de inwerkingtreding is gepland voor 1 juli 2010. Intussen wordt er door de politie niet op gehandhaafd. Feitelijk betekent dit dat xenon-lampen in iedere koplamp kunnen worden geplaatst.

(www.goedlichtbeterzicht.nl)

Nieuwe wetgeving omtrent Xenon verlichting per 1-05-2009

Voor personenauto's en bedrijfsauto's vanaf bouwjaar 2007 die zijn voorzien van dimlichten met gasontladingslampen geldt dat deze dimlichten :

Voorzien moeten zijn van een koplampreinigingsinstallatie waarmee het gehele of een deel van het lichtdoorlatende gedeelte van de koplamp wordt gereinigd
Ingeschakeld moeten blijven wanneer het grootlicht brandt
Voorzien moeten zijn van een niveauregeling (let op, dus geen automatische niveauregeling vereist. Handmatige regeling is voldoende) die de verticale helling van de lichtbundel automatisch aanpast aan de belading van het voertuig. Dit is niet van toepassing op voertuigen waarbij de verticale afstelling van de lichtbundel op andere wijze wordt aangepast aan de beladingstoestand van het voertuig.
Voor auto's die in gebruik zijn genomen voor 1 januari 2007 en die voorzien zijn van xenon-verlichting gelden deze eisen dus niet.

APK Keuring vanaf 1 april 2012 (Nederland)

De keuringseisen (APK) dat voertuigen voorzien van dimlichten met gasontladingslampen (Xenon) en die verder in gebruik genomen zijn na 31 december 2006, moeten zijn voorzien van automatische hoogteregeling en een koplampreinigingsinstallatie, komen met ingang van 1 april 2012 te vervallen.

Deze 2 eisen komen vanaf dan te vervallen omdat ze niet langer meer actueel worden geacht, gezien de ontwikkelingen van gasontbrandingslampen (xenon) op de huidige markt. Door het vervallen van de eisen uit de Regeling Voertuigen, wordt dus voorkomen dat voertuigen onnodig aangepast zouden moeten worden.

Dit betekent dus voor menige automobilist dat bij het inbouwen danwel laten inbouwen van Xenon verlichting, onafhankelijk van de datum van ingebruikname van het voertuig en onafhankelijk van het aantal lumen geproduceerd, geen koplampreinigingsinstallatie en hoogteregeling meer ingebouwd hoeft te worden.

Een actueel en dus bijgewerkt overzicht van de APK regelgeving is terug te vinden via de Rijksdienst voor het Wegverkeer :

http://www.rdw.nl/nl/voer...s/APKRegelgeving2011.aspx (deze link kopieeren).

Let op : de bijgestelde regelgeving is pas zichtbaar vanaf de ingangsdatum 1 april 2012 !!

De aankondiging van de wijziging regelgeving in de Staatscourant ( nr. 19193, 28 oktober 2011 ) is hier ook voor u leesbaar : www.officielebekendmakingen.nl .

Voor u als automobilist van een soortgelijk voertuig betekent dit dat u vanaf deze datum dus ook de xenon verlichting uit ons assortiment eindelijk zonder extra bijkomende kosten in uw auto kunt aanbrengen danwel laten aanbrengen. Dit komt ieders veiligheid ten goede.

Bron

[ Voor 83% gewijzigd door 13art op 12-12-2014 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
mark-k schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:32:
[...]

Dat zal er een zijn die alleen maar de lampjes in zijn auto gezet heeft en geen projectoren. Xenon lampen mag je NIET zomaar in je reflector koplamp duwen. De setjes die ik hierboven zag (posts van een jaar oud) hebben er ook allemaal geen projector bij zitten, dat soort mensen zijn dus die die de vogels van verlichting voorzien.
Mijn post zit tussen dat rijtje. Hoezo geen projectors? :?

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/fs6wz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:19
Ik had er laatst ook een met zo'n enorme bundel licht tegemoet komen. Het was leeg op de weg, dus ik zet groot licht aan. Dat kon de tegenligger met Xenon niet hebben en deed ook zijn groot licht aan. Ik zag alleen wat kleurverschil, extra licht kwam er niet meer vanaf.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het is ook iets te kort door de bocht naar mijn idee om te zeggen dat Xenon niet in reflectors kan/mag.
Volgens mij is het Volvo waarbij ook Xenon in reflectoren gestopt wordt, maar wat niet verblind. Wat mensen alleen vergeten is dat, als je xenon in een reflector lamp stopt, je de verlichting wat lager moet afstellen dan dat je bij halogeen zou doen. Juist omdat het meer strooilicht geeft. Maar daarmee verblind je mensen wel een stuk minder en hou je toch het voordeel van Xenon.

Neemt niet weg dat het veel licht blijft. Of je nou naar een reflector kijkt waar Xenon in zit, of een projector, het één is een grotere bak licht (letterlijk en figuurlijk) dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb origineel xenon in reflectorbehuizing, Renault heeft het volgens mij ook gehad in de Laguna, en Mercedes ook dacht ik.
Volgens mij ligt het er ook aan hoe groot je reflector is (als het origineel met halogeen is uitgerust). Ik heb xenon (aftermarket) ingebouwd toentertijd in mijn Mazda 626 uit '98, die had vrij kleine reflectorkoplampen, daar kreeg ik het heel strak afgeregeld. Nooit gesein ook gehad van andere weggebruikers. In de grootlichtarmaturen (zit er los naast) had ik ook xenon ingebouwd. Dat gaf echt een gigantische bult licht :D

Afbeeldingslocatie: http://www.parts-specs.nl/photos/0332243-Mazda-626-2.0-DiTD-LX-1998.jpg

In mijn oude Volvo 940 was het weer totaal geen succes (daar heb ik het ook na 2 weken uitgebouwd), die heeft van die halve aquariums als koplampen, gigantisch veel strooilicht

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

>:)
Ophidian schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:40:
[...]

Mijn post zit tussen dat rijtje. Hoezo geen projectors? :?

[afbeelding]
Ik bedoelde meer de kitjes die mensen postten (nog in de doos), daar zie ik nergens projectoren.

Wat betreft xenon in reflectoren, alles is natuurlijk mogelijk, maar er komt wat meer bij kijken dan erin duwen en afstellen, en dan nog is het verre van ideaal. Xenon heeft een ander brandpunt dan halogeen, dus als er vanaf fabriek ergens xenon in een reflector zit zijn die daar speciaal voor ontworpen. Maar dan nog, wil je echt een net lichtbeeld moet je gewoon een projector gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 20:59

Bommes

Capo del formaggio

Onze camper heeft van die projectors voor de dimlichten, daar zitten H1 pitjes in.
Dus als ik het hier goed begrijp kan ik er daar wel redelijk van uitgaan dat bij plaatsing van xenon het lichtbeeld acceptabel zal zijn???

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:43:
Onze camper heeft van die projectors voor de dimlichten, daar zitten H1 pitjes in.
Dus als ik het hier goed begrijp kan ik er daar wel redelijk van uitgaan dat bij plaatsing van xenon het lichtbeeld acceptabel zal zijn???
Lijkt me wel. Wellicht even op een merk-specifiek forum zoeken, je bent vast niet de eerste die dit plan heeft gevat.

Verder: projector + HID Xenon is erg fijn. Heb het zelf retrofit ingebouwd in mn BMW 325i (E46) facelift, en het lichtbeeld is superstrak en er is simpelweg meer licht. Als mistlampjes heb ik wel een goedkope chinaset gemonteerd, die gebruik ik toch alleen bij serieus slecht zicht. Dan komt de kleur tenminste wat beter overeen :)

Wat betreft lichtkleur: blijf tussen de 4300K en 5500K. Daaronder te geel, daarboven te blauw/paars.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-08 18:45

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Ik wil binnenkort in mijn Colt CZT ook xenon als dimlicht monteren, het zou dan een relatief goedkoop H7 setje worden uit chinaland, met mogelijk later een upgrade naar pilot als het lichtbeeld me bevalt.

Nu weet ik niet of ik er de juiste koplampen voor heb, volgens mij zijn het reflectoren, maar de constructie ziet eruit alsof het wel een goed lichtbeeld zou geven, iemand ervaring/inzichten?

Zo ziet de koplamp unit eruit, bovenin zit dimlicht, groot licht zit naast het knipperlicht.
Afbeeldingslocatie: http://www.willottslimited.com/ekmps/shops/f0b26d/images/mitsubishi-colt-czc-czt-turbo-1.5-o-s-drivers-right-dark-headlight-2004-2009-755-p.jpg

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Volgens my zit je wel goed met die lichten. Aangezien het licht eerst terug kaatst en dan de weg op weerkaatst word. Sommige rijden rond dat het direct de weg op gaat maar dan vliegt het alle kanten op 8)7
Blue_Entharion schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:12:
Ik wil binnenkort in mijn Colt CZT ook xenon als dimlicht monteren, het zou dan een relatief goedkoop H7 setje worden uit chinaland, met mogelijk later een upgrade naar pilot als het lichtbeeld me bevalt.

Nu weet ik niet of ik er de juiste koplampen voor heb, volgens mij zijn het reflectoren, maar de constructie ziet eruit alsof het wel een goed lichtbeeld zou geven, iemand ervaring/inzichten?

Zo ziet de koplamp unit eruit, bovenin zit dimlicht, groot licht zit naast het knipperlicht.
[afbeelding]

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Meestal gaat het goed als er een kapje voor de lampen zitten, en de lampen zelf ook helder zijn.
De geribbelde glazen lampen zijn zeker niet geschikt voor aftermarket xenon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 20:59

Bommes

Capo del formaggio

Hhmm geribbelde glazen... Check
Projectors... Check
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1280x1024q90/907/gz7RcG.jpg

Denk dat ik het toch ga proberen.
Als ik zo hier lees beter geen goedkope china rommel maar ook bij een NL webshop kun je met china import te maken hebben.
Hoe weet ik dan dat je een goed setje koopt???

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

He zo eentje zie je niet vaak. Omdat er projectoren in zitten ga ik er van uit dat het wel een goed lichtbeeld zal geven. De goedkopere setjes zijn ook uit China, net zoals de duurdere trouwens dus dat maakt allemaal niet uit. Ik heb het zelf lokaal besteld met 2 jaar garantie, ook een chinees budget merk, maar dan wel een AC setje en 2 jaar garantie voor 55 euro incl verzending. Uit china ben je niet heel veel goedkoper maar dan zonder garantie in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

China rommel? Lees nu al een paar keer dezelfde opmerkingen hier. Merk zegt allemaal niks en komt allemaal uit dezelfde fabriek. Zolang je een AC Xenon setje koopt heb je gewoon een goede set. Als je dan 100 of 200 euro meer wilt uitgeven aan een merk zoals Pilot, prima moet je zelf weten. Alleen moet je je niet rijk rekenen met garantie want dat is een drama daar. Een verkoper op ebay mail je en binnen no time heb je een nieuwe ballast of wat dan ook. Een keer meegemaakt en verder nooit problemen gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Bommes schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:43:
Nee slechts zeer zelden is het acceptabel.

Voor jouw als bestuurder is het misschien prima maar sociaal tegenover tegenliggers is het vrijwel nooit.

Zelfs Joopieboy is er op teruggekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Bommes schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:50:
Hhmm geribbelde glazen... Check
Projectors... Check
[afbeelding]

Denk dat ik het toch ga proberen.
Als ik zo hier lees beter geen goedkope china rommel maar ook bij een NL webshop kun je met china import te maken hebben.
Hoe weet ik dan dat je een goed setje koopt???
code HC op je lamp...check ;(

Het staat er gewoon op, maar ja...het schijnt weer te mogen enz.

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 15-12-2014 09:27 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:16
Bestaan er ook Xenon setjes waarbij gene extra kabel naar de accu hoeft?
Ik zou wel xenon in m'n Yaris Hybrid willen hebben, maar daar zit de accu achterin, onder de achterbank.
En ik heb geen zin een nieuwe kabel daar heen te trekken.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Volgens mij heb je nooit een extra kabel naar de accu nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Blueone schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:57:
Bij de Xenon setjes die ik gehad heb ik m'n vorige auto was dat wel het geval, vandaar de vraag. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ook nog nooit tegen gekomen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wordt soms aangeraden omdat dan de stroomvoorziening constanter kan zijn. Is voor ik weet nooit nodig, tenzij je wellicht problemen met je stroomvoorziening hebt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rimave schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:10:
[...]
Bij de Xenon setjes die ik gehad heb ik m'n vorige auto was dat wel het geval, vandaar de vraag. :)
Had het ook bij een Pilot setje wat ik jaren geleden eens in had laten bouwen in een vorige auto. Een kabel rechtstreeks naar de accu. Kan dat iets met de boordcomputer te maken hebben gehad misschien? I.v.m. mogelijke foutmeldingen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
rimave schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:10:
[...]

Klopt bij H4 lampen is dat volgens mij het geval. Maar bij H1 lampen in principe weer niet. Geen idee waarom precies. Bij de H4 lampen had ik ook nog een extra kabel set die dus idd rechtstreeks naar de accu liep. Was overigens dual xenon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
l3art schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:57:
[...]

Klopt bij H4 lampen is dat volgens mij het geval. Maar bij H1 lampen in principe weer niet. Geen idee waarom precies. Bij de H4 lampen had ik ook nog een extra kabel set die dus idd rechtstreeks naar de accu liep. Was overigens dual xenon.
De nieuwe Yaris heeft weer een nieuw type lamp: HIR2. Lijkt op een HB4 9006 (mistlampje) met grootlicht functie. Bij Pilot hebben ze een storingsvrije set die zo te zien wel een extra accu kabel heeft en een niet storingsvrije set die zo het lijkt geen extra kabel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Meerdere sets dus die het hebben. Het heeft overigens niet altijd met canbus te maken.mn H1 set is ook canbus beveiligd maar die heeft geen extra kabel naar de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Blueone schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:57:
Wel bij H4-3 xenon dus met grootlicht om het relais te kunnen schakelen, verder idd niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mijn H4 Bi-Xenon set is ook via extra kabels aan de accu aangesloten inderdaad.

Die overigens in een reflectorkoplamp is ingebouwd en absoluut niet verblindend is in tegenstelling tot een heleboel auto's met fabriek af geleverde Xenon in projectorkoplampen die ik in de nacht veel te vaak tegenkom de laatste tijd :|
Zelfs auto's met halogeenlampen kom ik tegen die mijn hele interieur gewoon verlichten als ze 4 a 5 of meer autolengtes achter me rijden! W-T-F :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:03

Blord

Hello Kitty !

Ik heb mijn Ford Fiesta omgebouwd met 6000K Xenonlampen. De nieuwste Fiesta modellen met die brede front grill hebben projectoren met helder glas. De Xenon set kwam van DX maar de bijbehorende ballast was niet goed voor dit model auto. De lampen gingen knipperen na paar minuten.
Dus heb ik wat informatie opgezocht op verschillende forums. Blijkbaar moet ik zogenaamde de Canbus ballasten hebben. De ballasten werden vervangen en dat ging wel makkelijk. Alle connectoren zijn 100% compatibel.
Ook moest ik de xenonlampen 180graden draaien want anders zag je de schaduwlijnen geprojecteerd op de grond. Met een Dremel heb ik de voet van de lamp gemodificeerd voor de 180graden draai.
Nu heb ik de "goede" kant van de xenonlamp op de grond schijnen. De schaduwkant is nu intern geblokkeerd. Het lichtbeeld is zeer goed en schijnt fel op de grond. Achter de projector lens is een metalen plaat waardoor het licht naar boven is geblokkeerd.

Nu heb ik wel een ander probleem. Mijn rechter lamp start niet altijd op wanneer de lichten aangaan. Meestal moet ik manueel de lichtknop uitzetten, pauzeren en opnieuw aanzetten.
Mijn linkerlamp heeft dit euvel niet. Die start altijd wel op.
Ik heb nog geen tijd gehad om te onderzoeken waar het aan ligt. Ik was van plan om de bulben te switchen en kijken of het aan de lamp zit of aan de ballast.

Hier zie je het verschil tussen halogeen en 6000K xenon goed.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/nihao/Home/FiestaXenon.jpg
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste