Vandaag kwam de set uit Engeland binnen, eerste indruk toen ik de doos kreeg, 'hee dat komt wel heel erg duidelijk uit China'.

Maar misschien wel leuk om de gelijkenissen te laten zien. De doos is wel verschillend, maar dat is bij iedere verkoper toch weer anders, zelfde als de stickertjes op de ballasten zelf. Maar uiteindelijk is wel 'bigger is better'.

Bij het open maken vielen de boekjes mij gelijk op, ook weer een ander plaatje:

Maar de inhoud is krek hetzelfde:

Als je dan verder kijkt naar wat er in de doos zit, zie je wel dat de ballasten verschillend zijn. Maar de lampjes zijn ook weer op de afbeelding na identiek!

Komt misschien ook dat de een H1 4300k is en de ander H7 6000k.
Als we dan verder kijken naar de ballasten, dan zie je duidelijk verschil. Qua gewicht tussen de ballasten zelf zit niet heel veel in, paar gram. Maar de AC set heeft een omvormer erbij en samen daarmee is die wel beduidend zwaarder. Ik heb hem even vergeleken met de OEM Xenon ballast van mijn Volvo, die is dan wel zonder kabelboom maar het gewicht tussen de AC en de OEM set is op een tiental gram na vrijwel gelijk. OEM ballast is wel een grote metalen.

Links de AC ballast, rechts de DC versie.
Leuk detail, de Chinees Engelse taalfouten op de DC ballast.

De AC versie:
Maar aan de onderkant zie je het verschil het duidelijkst:

Links de DC en rechts de AC. Bij de AC set is het kapje ook idd los te halen en dan zie je het ingegoten spul zitten, bij de DC versie is die niet afgedekt, enige wat je hebt is een metalen beugeltje die erop zit om hem mee te monteren.
Dat dus het verschil tussen de ballasten. Volgende week inbouwen en uitproberen, lichtbeeld van de DC set ken ik, knippert lijkt wel en echt 'fel' is het niet. Komt niet in de buurt van mijn OEM xenon en er zit een rare blauwige kleurenzweem in.