Xenon (inbouw)

Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste
Acties:
  • 70.224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Blueone schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:56:
[...]
Als de xenon lampen uit zijn seint hij met halogeen, als xenon aanstaat seint hij met beide. Ik snap dus niet zo goed waarom je dat daar schrijft.
Omdat het in die situatie wat ik dan tegen kwam er een paar gele lampen aan gaan die eigenlijk geen zin lijken te hebben bij zo'n verstrooide xenon bundel, het geeft niet of nauwelijks meer licht.
Bij de peugeot 308, m'n vorige auto, is groot licht dacht ik een combinatie van lenzen meer omhoog gericht en redelijk gelijkende halogeenlampen waardoor je niet zo'n groot verschil ziet van een blauwe en gele tint zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Dat heb ik ook alleen dan gebruik ik nog wel mijn reflector voor groot licht. Maar er zitten wel halogeenlampen in een kleurtemperatuur die dicht bij de 4300K licht.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Oem is vaak 5000k, dus dat kan kloppen ja. Vaak vertekend de lichtkleur ook wel iets door de lenzen, naar mijn mening is dat vaker een blauwige tint, zeker bij die bollen zoals op de vorige pagina te zien is. Wat vaker ook het geval is dat het lichtbeeld juist geler word, dat komt dan vaker door het stadslichtje. :+

Ik heb nu halogeen met een led als stadslicht, maar het ledje is te wit voor het halogeen haha.

En oja, oem xenon met alleen dimlicht? Kan zijn dat je een dubbele lamp heb zeg maar in 1, dus 2 gedeeltes. Dat komt wel vaker voor ja.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ome is in 90% van de gevallen 4300k, 5000k kom je heel af en toe tegen in oem lampen.

De blauwe tint komt meestal door de lenzen (vanuit een hoek gezien), dit heb ik bij mij koplampen ook terwijl er 4300k lampen inzitten.

[ Voor 44% gewijzigd door Avvd op 23-03-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Blueone schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:22:
Wel typische dat er voor de astra h dan ook gewoon "echte" xenon units zijn.
Dat zullen wel de meedraaidende versies zijn dan?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik heb niet de meedraaiende koplampen, dat werd me te duur. Opel heeft ook nooit xenon geleverd in de reflector units. Het zijn ook niet de beste lampen, met halogeen erin heb je ook enorm slecht licht van die reflector lampen in vergelijking met auto's uit dezelfde klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Blueone schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 06:45:
Ik heb niet de meedraaiende koplampen, dat werd me te duur. Opel heeft ook nooit xenon geleverd in de reflector units. Het zijn ook niet de beste lampen, met halogeen erin heb je ook enorm slecht licht van die reflector lampen in vergelijking met auto's uit dezelfde klasse.
Ik vond ze al een hele verbetering t.o.v. de koplampen in mijn Primera (uit 97)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatrosX1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:50
Als ik even wat mag zeggen over xenon. Beste medemensen willen jullie aub geen xenon in je auto inbouwen als deze niet standaard inzit! Ik wordt #*$)% ziek van die goedkope xenon autootjes achter me met felle witte lichten die niet goed ingesteld zijn, zwaaaar irritant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Mazzel dat ze wit zijn en niet blauw/paars of zelfs groen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Groen zie ik ook en toe inderdaad, hoe krijg je dat eigenlijk voor elkaar? Of zijn het gewoon enorm slechte koplampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Blueone schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:09:
Groen zie ik ook en toe inderdaad, hoe krijg je dat eigenlijk voor elkaar? Of zijn het gewoon enorm slechte koplampen?
Zijn dat niet gewoon lampen die bijna 'op' zijn ?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

albatrosX1 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:31:
Als ik even wat mag zeggen over xenon. Beste medemensen willen jullie aub geen xenon in je auto inbouwen als deze niet standaard inzit! Ik wordt #*$)% ziek van die goedkope xenon autootjes achter me met felle witte lichten die niet goed ingesteld zijn, zwaaaar irritant. :)
Correctie: Als je Xenon inbouwt doe het dan alsjeblieft goed!
Xenon is niks mis mee, ook al is het aftermarket. Bouw het gewoon niet in je standaard setup als daar geen projectielenzen in zitten.
Ben je van alle problemen af.
Ik kan je garanderen dat als je mij tegenkomt, je niet door zal hebben dat er Xenon in m'n auto zit.
Sick Nick schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:50:
Mazzel dat ze wit zijn en niet blauw/paars of zelfs groen :P
Blauw/paars mag niet eens ;) Alleen voorrangsvoertuigen mogen die kleur voeren.
Een normale burgerauto moet wit of geel (amber) licht voeren aan de voorkant en geel (amber) of rood achter.

Als het groen is, is het Xenon op z'n laatste poten of halogeen in sterk verweerde spiegels ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb in 1 van m'n vorige auto's halogeenlampen gehad die ook een soort van groen/paars/rood lichtbeeld gaven. Beetje de kleur van benzine/olie in water laat maar zeggen. Ik weet niet wat het precies was, maar ik heb het maar snel vervangen.
Topicgerelateerd vraagje, mag je de positie van je dimlicht en grootlicht verwisselen (ik heb losse H1 en H7 lampen)? Mijn grootlicht heeft helder glas, en m'n dimlicht heeft reflectorglas. Het komt er dan uiteindelijk op neer dat de grootlicht/dimlicht schakelaar "omdraait". Ik heb dim- en grootlicht in xenon. M'n grootlicht zit tegen de gril aan, en dimlicht ernaast (zie foto). Als dat min of meer mag, is het wel een optie om van die lenzen in m'n grootlicht te bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cf/Mazda_626_front_20070609.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

MBV

McKaamos schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:49:
[...]

Ik kan je garanderen dat als je mij tegenkomt, je niet door zal hebben dat er Xenon in m'n auto zit.
Ik kan je garanderen dat ik het direct weet zodra je me inhaalt op de snelweg. Zeker de nieuwe grote auto's zijn in dat opzicht giga-irritant: nieuwe C-klasse, alle nieuwe audi's, je krijgt domweg grootlicht in je gezicht zodra je rechts van ze zit :(
[...]

Als het groen is, is het Xenon op z'n laatste poten of halogeen in sterk verweerde spiegels ;)
Of gewoon gekleurde lensjes, ik heb ze zelfs roze gezien :X
-tom-562 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:56:
Topicgerelateerd vraagje, mag je de positie van je dimlicht en grootlicht verwisselen (ik heb losse H1 en H7 lampen)?
Ik denk dat je dan niet voldoet aan de type-goedkeuring. Sowieso zou ik ervoor zorgen dat je dimlicht zo dicht mogelijk bij de hoeken zitten. Anders denkt iemand 'dat past vast wel' op een smal N-weggetje ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 25-03-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Wat mij betreft mogen ze daar een flinke bekeuring aan hangen.
Xenon verlichting in je auto willen is prima maar koop er dan ook een geschikte koplampunit bij :(

Hoeveel randdebielen je tijdens een gemiddeld ritje tegenkomt met zo'n el cheapo setje xenon waar het licht echt alle kanten op schijnt 7(8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Kaasplank op 25-03-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik wordt zelfs, dan moet het wel ernstig zijn.
Dus een compleet verkeerd afgestelde halogeen vind je dus geen probleem?

Kortom, het zit in het afstellen en het feit dat xenon gewoon feller is (of lijkt). Ik vind een vrachtwagen achter me irritanter qua lichtbeeld dan een xenon.

[ Voor 21% gewijzigd door MeNTaL_TO op 25-03-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd, een busje (of sowieso, een hogere auto) met net te hoog afgestelde (halogeen) verlichting is net zo irritant. Je kan wel gaan ranten op xenonverlichtrijders, maar er zijn net zoveel mensen met kapot halogeen of verkeerd afgesteld halogeen.
Met mijn xenon (in reflectorlamp) is niks mis, en weiger dan ook om terug te gaan naar halogeen, omdat ik gewoon minder zie (feit)

@MBV, typegoedkeur klopt ja, maar dat is nog te "overzien" laat maar zeggen. Dat op de hoeken idee had ik ook al.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb nogal grote koplampen in mijn Suzuki Alto, dus heb ik voor G3 projectorlenzen gekozen.
Ik had al een extra koplamp liggen om mee te kunnen testen dus meteen maar even een lens ingebouwd.
Het glas zit er nog los voor, want ze moeten natuurlijk nog wat afgesteld worden(horizontaal).

Het zijn dus G3 projectorlenzen, voor een H4 fitting, van de bekende Chinese fabrikant, in de kleur 4300K met een witte haloring(angel eye)
Het is verder relatief plug & play.Je steekt de projector door het gat, plaatst de H4 Adapter ring en draait de wartel achter op de projector om deze vast te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HKRHREJ7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UAI3NQFS.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HJWBDWQV.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-36WWBXBV.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PDS63HU8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AEFXBTHZ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GQXT8YPP.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door kendo op 27-03-2011 14:34 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55
Wil het wel een beetje met die krokodillensnoertjes? Ik heb die dingen ook (gekocht op eleshop.nl geloof ik) en binnenin zit maar een heel dun koperdraadje dus bij mij werden ze met 2A ofzo al behoorlijk warm :X Troep kwaliteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:33:
Wil het wel een beetje met die krokodillensnoertjes? Ik heb die dingen ook (gekocht op eleshop.nl geloof ik) en binnenin zit maar een heel dun koperdraadje dus bij mij werden ze met 2A ofzo al behoorlijk warm :X Troep kwaliteit :P
Ja hoor, ik hoef in deze opstelling ook alleen maar kleine stuurstroompjes door te geven.De kabelboom voor de projector is namelijk voorzien van een relais, welke ik met een dikkere kabel direct op de accu heb aan gesloten. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door kendo op 27-03-2011 14:37 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat ziet er netjes uit, hoe stel je ze eigenlijk horizontaal af als ik vragen mag? Verticaal qua hoogte ken ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Gaat op dezelfde manier, je hebt bijna altijd 2 boutjes om de reflector te kantelen (1 voor horizontaal, 1 voor verticaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Wat ik bedoelde is het horizontaal leggen van het lichtbeeld.Dat kan alleen door de projector fysiek een paar graden links- of rechtsom te verdraaien. En dat gaat natuurlijk het beste met het glas er nog af.

Voor de andere afstellingen kan ik idd. de stelboutjes achterop de koplamp gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Je kan ze niet rond draaien vanaf de achterkant bij de fitting? Dat is dan niet zo handig nee, zal je eerst moeten stellen en dan het glas erop zetten. Het ziet er overigens wel supernetjes uit, zou zo uit de suzuki fabriek kunnen rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
ja dat moet ook, je moet de unit recht zetten en dan projector richten enzo.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Moet zeggen dat het met lensen niet altijd minder verblindend is, werd net verblind met een Audi met xenon met lensen (en fabriek af), ben dus nog steeds niet overtuigd of het nu DE oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:27

4x2

lộn xộn quá

Geen licht is de enige oplossing tegen verblinding, dus wat is je punt ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

4x2 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:24:
Geen licht is de enige oplossing tegen verblinding, dus wat is je punt ?
Dat iedereen hier beweert dat je lensen moet hebben omdat je anders andere mensen verblind, deze deed dat met lensen en op de baan naast me en met een fabrieksinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

MeNTaL_TO schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:12:
Moet zeggen dat het met lensen niet altijd minder verblindend is, werd net verblind met een Audi met xenon met lensen (en fabriek af), ben dus nog steeds niet overtuigd of het nu DE oplossing is.
Als tegenligger op een rechte weg? Als je rechts van het midden van de auto zit wordt je juist door moderne audi's en mercedessen compleet blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MeNTaL_TO schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:48:
[...]

Dat iedereen hier beweert dat je lensen moet hebben omdat je anders andere mensen verblind, deze deed dat met lensen en op de baan naast me en met een fabrieksinstallatie.
Verlichting kan ook gewoon _verkeerd_ afgesteld staan. Er zijn ook genoeg 'halogeenrijders' die verkeerd afgestelde lampen hebben

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

MeNTaL_TO schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:48:
[...]
Al staat het goed afgesteld dan nog kan het soms gebeuren dat je verblind wordt en de enige manier om dat te voorkomen is de lichten uit zetten, daar doelde ik op.

Sommige xenon lenzen hebben het europese lichtbeeld ( _____/ ) en sommige hebben het amerikaanse lichtbeeld ( _____------ ), die laatste heb je minder last van als je rechts van zo'n auto zit.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
de meeste europese auto's hebben (Af fabriek) ook gewoon ____/-------

Goedkope angel eyes hebben vaak ___/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/8fa09aa.jpg

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VFR750Fblauw/Projector/Projector1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VFR750Fblauw/Projector/Projector2.JPG

Projectorlamp (een bijzonder kleine, 8cm lang vanaf het H4 plaatje) in een koplamp met geribbeld glas en een nog steeds chromen reflector.
Valt me niks tegen qua strooilicht, dit is zonder meer een grote vooruitgang tov zonder projector.

[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 01-04-2011 13:27 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ik heb mijn projector lenzen vanmiddag ook ingebouwd in de Alto, en afgesteld. Een perfect lichtbeeld (het Amerikaanse lichtbeeld) Mooie strakke scheiding tussen licht en donker. Maar nu ben ik net even te rijden geweest, in het donker, maar ik heb steeds het gevoel dat ik alles en iedereen aan het verblinden ben,
bij het nemen van drempels of bochten naar rechts. Alle verkeersborden en winkel ruiten rechts, lichten allemaal blauw op, maar zodra ik de weerkaatsing van voren zie, dan is dat gewoon een wit licht(met een lichte gele gloed)
Maar ik ben geen enkele seinende automobilist tegen gekomen. Sterker nog, ik zie het zelfde bij eigenlijk alle auto's met OEM xenon projectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik zat me dat met mn eigen auto ook af te vragen, daar had ik precies hetzelfde, maar daar heeft in de donkere wintermaanden niemand naar geseind, dus ik denk dat het nogal meevalt.

Vandaag voor het eerst met mn motor gereden met die projectorlamp en dat beviel prima, meer licht wil ik altijd, maar het is een gigantische vooruitgang tov de originele lamp (die in goede staat was)
Of de originele lamp nou wel of geen xenon had, dit is veel bruikbaarder licht.

Het lichtbeeld is niet 100% strak (er zitten nog wat streepjes in), maar voor de 47 euro die het gekost heeft hoor je mij zeker niet klagen.

[ Voor 54% gewijzigd door 4x2 op 02-04-2011 23:09 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mijn G5 lampen zijn zoals de bovenste afbeeldingen van 4x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dit geweldig om te lezen, voor mijn Ford Scorpio wil ik heel graag xenon, maar H4 in oude lampen is gewoonweg een No Go.

Uiteraard zijn er ook geen aftermarket lampen beschikbaar waarom ik dan ook zo een g1-g5 projector set wil aanschaffen, maar ik durf het niet te bestellen, ik heb namelijk nog nooit iets uit het buitenland gekocht en om een oude generatie aan te schaffen terwijl voor dezelfde prijs een g-5 gekocht kan worden vind ik ook een beetje dom.

Kan een van jullie adviseren hoe dit het beste te doen?

P.S ik ben al heel lang op zoek naar een passende xenon oplossing en dat retrofit gedoe is gewoonweg geniaal ! maar hoe komt het dat het niet populair is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
McKaamos schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:49:

Correctie: Als je Xenon inbouwt doe het dan alsjeblieft goed!
Xenon is niks mis mee, ook al is het aftermarket. Bouw het gewoon niet in je standaard setup als daar geen projectielenzen in zitten.
Ben je van alle problemen af.
als ik jouw weer even mag corrigeren ;) : Xenon is niet afhankelijk van projectielenzen, de oude S klasse, oudere types Volvo's hebben OEM Xenon in normaal spiegelglas.

het gaat erom dat je koplampen goed zijn afgesteld en dat het lampje goed gemonteerd zit.
ik heb after market Xenon in m'n oude Ibiza 6L gehad, dus gewoon spiegelglas en heb achter verschillende mensen gereden die mijn lampen niet hinderlijk vonden, waarbij 1 zelfs een hekel heeft een Xenon in bijv. Audi's en VW's omdat hij vind dat die verblinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameete schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 10:33:
[...]

als ik jouw weer even mag corrigeren ;) : Xenon is niet afhankelijk van projectielenzen, de oude S klasse, oudere types Volvo's hebben OEM Xenon in normaal spiegelglas.

het gaat erom dat je koplampen goed zijn afgesteld en dat het lampje goed gemonteerd zit.
ik heb after market Xenon in m'n oude Ibiza 6L gehad, dus gewoon spiegelglas en heb achter verschillende mensen gereden die mijn lampen niet hinderlijk vonden, waarbij 1 zelfs een hekel heeft een Xenon in bijv. Audi's en VW's omdat hij vind dat die verblinden.
inderdaad xenon is niet afhankelijk van projectielenzen, maar ik heb wel een opmerking over jou theorie.

Het is bekend dat Xenon een ander brandpuntafstand heeft, en die OEM spiegelglas koplampen die xenon hebben zijn aangepast aan dat brandpuntafstand.

ook heeft H4 de meeste problemen, aangezien er 2 reflector delen aanwezig zijn en die goedkope setjes hebben geen afbakening zoals een normaal h4 lampje wel heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02
Even een vraagje...

Ik heb xenon koplampen icm een lichtsensor.
het is zo dat de lampen een keer aangaan bij het openen van de wagen (10s) en daarna bij het starten. Ook bij schemering wil het nog wel eens gebeuren dat de lampen even aangaan als ik onder een brug rijdt.

Kan het kwaad dat deze lampen veel aan/uit gaan of zet ik de schakelaar best op manueel?

Het is overigens affabriek met hoogteregeling/sproeiinstallatie en bochtenverlichting. Werkt perfect.
Enkel de sproeiinstallatie gebruik je best niet terwijl je aan het rijden bent, het licht valt zo goed als weg :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De lampen zullen wel wat harder slijten ja, en je ballasten waarschijnlijk ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Wat is at harder slijten?

Levensduur van de wagen is zoiezo max 4 jaar.
Het is trouwens een lease, maar als ik kan voorkomen dat ik een keer naar de dealer moet voor nieuwe lampen is dat mooi meegenomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ja ze zullen harder slijten, van elke aan/uit actie slijten ze iets maar vooral wanneer dit kort na elkaar is, dat moet je zien te voorkomen. De kans echter dat je ze binnen 4 jaar moet vervangen is echter verwaarloosbaar. Normaal gaat xenon duizenden branduren mee en dan nog gaat alleen de lichtintensiteit langzaam achteruit.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Precies, in dit geval dus alleen balen voor de volgende eigenaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dus de leaving home functie op 20s zetten zodat ze tussen het openen en het starten van de auto nie uitvallen helpt dan toch al.

Dan kan ik ze op automatisch laten staan, want ik rij meer zonder lichten (nja, op de dagrijverlichting na) dan met lichten rond :p.
Wil nog het één en ander veranderd zien aan de auto, want de lampen bewegen ook naar beneden -> buiten --> binnen -> normale rijhoogte bij elke start... Dat hoeft nu niet bepaald.
Vermoed dat de dealer dat wel kan afzetten, want zelf lukt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Starten van de auto is ook niet echt positief voor je xenon hoor. :+
En dat heen en weer gaan van de lampen is het zelf stellen daarvan, juist goed dat ie dat doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Joopieboy schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:36:
Starten van de auto is ook niet echt positief voor je xenon hoor. :+
En dat heen en weer gaan van de lampen is het zelf stellen daarvan, juist goed dat ie dat doet. ;)
Pff, zal wel zien hoelang ze meegaan dan. De rekening is tenslotte niet voor mij...
Dat heen en weer zwiepen hadden ze wel iets minder opvallend mogen doen :D.

Maar het uitzicht van de leds icm de xenons blijft vet. Spijtig dat de mistlampen halogeen zijn en dus geel schijnen. De rest is spierwit 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Mijn stadslichten zijn ook gewoon geel naast de Xenon, geen problemen mee. Ik hou wel van die OEM look.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ledjes erin stoppen, stukken beter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Alleen even vervangen met de apk, want de meeste ledjes worden afgekeurd bij de apk omdat er blauw doorheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Moet je 'fatsoenlijk' spul kopen.
Ik heb LED stadslichten erin zitten (van dealextreme), geen problemen met de APK

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kan wel zijn dat de lichtkleur door je koplampglazen een beetje blauwer word. In mijn Suzuki ook, terwijl de leds toch echt spierwit branden. :X

Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/02/P1060137-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/02/P1060144-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/03/P1060163-Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/06/Afb0685-Custom.jpg
Zie: http://www.joopiesplace.nl/?page_id=57#led

[ Voor 59% gewijzigd door Joopieboy op 22-06-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

heb je de witbalans wel vastgezet (op bijvoorbeeld daglicht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Met de camera bedoel je? Jep, als je in het echt kijkt zie je het ook zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
-tom-562 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:11:
Moet je 'fatsoenlijk' spul kopen.
Ik heb LED stadslichten erin zitten (van dealextreme), geen problemen met de APK
Ahum, dealextreme fatsoenlijk spul.... 8)7
Heb al vele ledjes geprobeerd, maar toch zijn ze hier er heel erg streng op. Heb er nu ledjes van PIAA inzitten. Die zijn tot nu toe nog het witste van allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het was ook sarcasme... Mijn T10 steekledjes van Dealextreme zijn spierwit

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Wit >:)

Nieuwste bi-xenon koplampen van VW met led dagrijverlichting.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5059/5589797258_5fab0a88b2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

Wimo.

Shake and Bake!

AArgh, die kermisverlichting. Goede reden om het niet te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Wimo. schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:18:
AArgh, die kermisverlichting. Goede reden om het niet te nemen.
Het ging niet anders en het misstaat niet. Toen ik de wagen bestelde was het mij overigens niet bekend dat er ledjes in zouden zitten en was dus een verrassing.
Ook was de prijs voor de xenon en lederen zetels (pakket) niet veel meer dan achteraf geplaatste xenon waarmee je GEEN bochtenverlichting, automatisch hoogteregeling en sproeiinstallatie hebt en uw wagen technisch dus niet in orde is. Je moest maar eens een frontale botsing hebben waar de tegenpartij klaagt dat hij verblind is. Eens kijken wat je verzekering dan doet, als je lichten gecontroleerd worden :+ .
Toch een reden om het wel te nemen. ;)

De ledjes zijn overigens uit te zetten, maar vind het mooi.

Ohja, om het af te maken en speciaal voor u, heb ook de led achterlichten van de golf R genomen en ben dus goed voorzien of officiële en goedgekeurde ledjes >:)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5176/5589797686_a8a5697fb5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Die achterlichten zijn dan wel weer mooi. Doet me herinneren aan de LED lichten die de Audi A6 Avant destijds had enkele jaren geleden.

Maar die front LED verlichting vind ik ook helaas niet mooi. Het is jammer dat ze er van die kronkels in maken, geen gezicht.

Audi snapt er trouwens ook helemaal niks van. A3, A4, A6 allemaal kermisLED's. Hooguit bij de A8 ziet het er wel mooi uit maar de rest, pffff.

[ Voor 6% gewijzigd door psy op 23-06-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
-tom-562 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:24:
Het was ook sarcasme... Mijn T10 steekledjes van Dealextreme zijn spierwit
Heb je een linkje dan van diegene die jij hebt??? Ben dan wel benieuwd want heb ze ook wel eens gehad maar daar zat toch echt blauw in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nogmaals, als je leds gewoon test zijn ze spierwit, maar in tellers (met een filter erachter), in koplampen met verkleuring van de glazen, etc, krijg je gewoon een blauwige gloed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja maar dat ben ik dus niet met je eens. Want ook led's die voor wit moeten doorgaan blijken blauw in zich te hebben. Lees ook maar de nodige reacties op bijv DealExtreme Genoeg mensen die zeggen dat ook de witte led's een blauwige gloed hebben. Bij de nodige lampjes staat er ook bij dat de 6500K zijn, en dat is niet helemaal wit. 5000K is echt helemaal wit. 6500K is wit met een blauwe gloed.

[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 24-06-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm dat zou dan best wel kunnen ja. Ach ik heb mij nu net deze erin gezet:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/06/Afb0705-Custom.jpg
En die kleuren wel perfect wit. Dus een aanrader voor de meesten hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Daar heb ik inderdaad meer goede/witte berichten over gehoord :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zit trouwens even te zoeken wat jij zegt, maar onze ogen zien die leds mss als wit, maar als er blauwig licht in het kleurenspectrum zit van die led, zien wij het als wit, maar als je licht gebroken word, heb je kans dat een kleur versterkt word of meer opvalt. In die geval dus het blauw wat het wit overstemd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm leuk, nu gaan we technisch worden :P
Maar waar doel jij precies op? Op de 6500K waar ik het over had? Volgens mij is het zo'n beetje algemeen bekend dat bij Xenon van 6000K dat hier een blauwe gloed doorheen zit. Dus bij 6500K nog meer.

Of doel je nog op het breken van het licht als je door het koplampglas naar de LED kijkt? (of misschien een combi van beiden ;)? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat laatste, wat hij bedoeld is wat je b.v. heel sterk ziet bij bepaalde auto's met xenon en projectorlampen. Van veraf lijkt het dan net blauw (vooral bij de Chrysler 300C met xenon zie je dat heel goed), maar in feite is het gewoon wit (4300k)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Precies dat laatste dus. :P Maar het punt is duidelijk geloof ik inmiddels :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oud topic, maar goed... ik heb nu ook een andere auto. (een focus)
hier zitten reflector lampen in ....

http://www.ebay.de/itm/H7...teile&hash=item25778d7e8b

Zulke ....
En nu wil ik ook graag xenon, maar ik ben zo bang voor strooilicht/doffe koplampen enz.
Er zijn ook h7r lampen en zelfs h7r+ lampen .... heeft iemand hier ervaring mee?

http://www.lince.nl/Lince.../Lince--H7R-plus-kit.aspx

Of kan een goed merk zoals pilot ook in mijn koplamp zonder problemen?

iemand tips?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou gewoon zo'n goedkope set erin proppen, soms zit er verschil in de ballasten. In het Volvo-topic is een aardig filmpje erover verschenen. Op eBay staan ook goedkope (goede) setjes. Ik heb altijd goedkope China setjes gehad, die doen het prima. Ik zie niet in waarom je een dure Pilot set moet kopen. Afgelopen weekend heb ik in m'n Volvo (met oldschool reflectorkoplampen) ook weer xenon ingebouwd, nu kan ik tenminste weer zien in het donker

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Strooilicht houd je sowieso wel met reflector lampen. Daarvoor zal het niet veel uitmaken welk setjes van welk merk je hebt. Pilot komt ook uit de fabriek waar goedkopere setjes vandaan komen (was althans zo).

Beter zou je zoiets kunnen proberen.
Xenon projector lens inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar heeft iemand ervaring met h7R setjes of Rplus ... r staat voor reflector? of zal het weinig uitmaken?
want ik heb niet zoveel zin om tegenliggers te verblinden....

en met reflector lamp heb je dan meer last van strooilicht als er een "hoedje" in zit.. of juist minder?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:51
-tom-562 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:55:
Ik zou gewoon zo'n goedkope set erin proppen, soms zit er verschil in de ballasten. In het Volvo-topic is een aardig filmpje erover verschenen. Op eBay staan ook goedkope (goede) setjes. Ik heb altijd goedkope China setjes gehad, die doen het prima. Ik zie niet in waarom je een dure Pilot set moet kopen. Afgelopen weekend heb ik in m'n Volvo (met oldschool reflectorkoplampen) ook weer xenon ingebouwd, nu kan ik tenminste weer zien in het donker
Ik heb geen ervaring met goedkope setjes. Maar vorige week is bij mijn Pilot set voor het eerste een probleem ontstaan. Na 4,5 jaar heeft de linker lamp het begeven. Geen idee of de goedkopere sets dat ook doen, maar ik vind de duurdere prijs van Pilot het geld dus wel waard.

Twee nieuwe lampen besteld (5000K) van Pilot en ik hoop er weer een poos tegen te kunnen.

In mijn auto, Seat Leon bj. 2002, heb ik ook wat last van strooilicht. Maar nu ik tijdelijk met halogeen rond rijdt heb ik niet het idee dat ik nu veel minder strooilicht hebt. Koplampen zonder protectors hebben dat gewoon altijd in een zekere mate.

Zolang de lampen goed afgesteld staan is er weinig aan de hand. Ik heb de lampen overigens niet altijd op de hoogste stand staan, maar iets lager (to be sure). In het donker zonder verlichting langs de weg kan ik ze als het nodig is wat omhoog zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb 1 Chinees setje wat inmiddels ook al 4 jaar mee gaat, toentertijd wel duurder als waar je ze nu voor koopt, maar toch.
Maar idd, de meeste irritatie komt echt door te hoog afgestelde lampen. Zelfs met halogeen staan naar mijn idee een heel groot deel van de auto's verkeerd afgesteld.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:21
Het gros van de H7 lampen die door mensen zelf gemonteerd wordt zit of op de kop of scheef in de houder. Laatst zelf in het donker een lamp vervangen, ga ik ermee rijden, had ik met dimlicht meer verlichting dan normaalgesproken met grootlicht. Toen maar even gestopt bij eerstvolgende tankstation zodat ik met goede verlichting de fout kon herstellen, lamp zat gekanteld in de houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:19
Inmiddels zowel met normale H7 setjes en H7r setjes ervaring in reflectorkoplampen. Lichtopbrengst is ongeveer gelijkwaardig, maar met de H7r lampen is het lichtbeeld mooier. (tijdens het afstellen een scherpere 'streep' zichtbaar in de kast van de garage)

Zijn overigens allemaal 'budget' setjes van zo rond de 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sindskort ook mijn jeep een upgrade gegeven, XENON H4 kit.
lichtopbrengst is fenominaal. strepen lichten in de avond helder op van het wegdek, wegenborden zijn helder blauw/wit en goed leesbaar, en daartegen katten of reflectoren van fietsen lichten nu ook mooi op.

moet alleen het één en ander nog veranderen aan de auto zoals LED lampen achter en in de stads/knipperlichten voor. zij-markeringslampjes oftewel contourverlichting is al aangepast aan LED. aangezien die kleine glasbollampjes om de haverklap kapot gingen.

foto van mijn lampenset.

(stadslicht)
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-NYWHGAH7.jpg

(stad+dimlicht)
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-EYEF3VSD.jpg

(dakverlichting/4x4-verlichting+stadslichten)
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-EXX3AU7X.jpg

voor het dak hier nog een detail-foto
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-O6EMBUAL.jpg

de bedoeling is in de nabije toekomst mijn dakverlichting ook XENON te maken. iemand tips voor deze mogelijkheden zoals electra e.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:51
Geen idee hoe dat precies te doen qua kabels, die zul je op de een of andere manier moeten verlengen gok ik.

Wat wel een idee is voor die lampen op je dak, is het soort xenon dat ze in de rally sport gebruiken. Geeft bakken met licht, is natuurlijk niet goedgekeurd voor op de openbare weg als normale verlichting, maar zo op het dak moet het kunnen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Real schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:32:
Geen idee hoe dat precies te doen qua kabels, die zul je op de een of andere manier moeten verlengen gok ik.

Wat wel een idee is voor die lampen op je dak, is het soort xenon dat ze in de rally sport gebruiken. Geeft bakken met licht, is natuurlijk niet goedgekeurd voor op de openbare weg als normale verlichting, maar zo op het dak moet het kunnen. :*)
zijn dat apparte behuizingen of kan ik de huidige blijven gebruiken?
de bedoeling is om de dakverlichting (4x H1) zodanig werkende te krijgen dat de ballasten achter het schutbord van de kofferbak word weggewerkt.
en dit te laten voeden met 2 rele's en apparte zekeringen van 15 ampere per unit.
mijn 2e accu die onder de achterbank zit gemonteerd wil ik dus gebruiken voor mijn dakvrlichting, aldus in de toekomst ook mijn lier en Rock-Lights gevoed van worden. zodoende wil ik de bediening voor de dak als alle ander accesoires op mijn plafond-console laten verlopen.

2e accu word gevoed met een 2e dynamo onder de motorkap. de accu is een 92 ampere accu die momenteel is afgekoppelt. dynamo kan met onder de motorkap namelijk uitschakelen. dit werkt met een fisco-koppeling in de dynamo zelf.

dus wat stroomvoorziening betreft zit het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:55:
ja maar heeft iemand ervaring met h7R setjes of Rplus ... r staat voor reflector? of zal het weinig uitmaken?
want ik heb niet zoveel zin om tegenliggers te verblinden....

en met reflector lamp heb je dan meer last van strooilicht als er een "hoedje" in zit.. of juist minder?
Merijn. schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:14:
Inmiddels zowel met normale H7 setjes en H7r setjes ervaring in reflectorkoplampen. Lichtopbrengst is ongeveer gelijkwaardig, maar met de H7r lampen is het lichtbeeld mooier. (tijdens het afstellen een scherpere 'streep' zichtbaar in de kast van de garage)

Zijn overigens allemaal 'budget' setjes van zo rond de 50 euro.
Heb een tijd terug elders op internet gelezen, maar dan praat ik over een paar jaar terug, dat de H7R helemaal niet zoveel verschil zou maken en niet echt voor veel minder strooilicht zou zorgen.

Maar google het even zou ik zeggen.
Hoe dan ook heb je met een reflector gewoon veel meer strooilicht. De bundel is minder geconcentreerd. Had bij de garage ook altijd een strakke streep maar de reflector zelf zorgt gewoon voor meer strooilicht, daar kan je weinig aan veranderen, dat is gewoon het type lampkast wat daar voor zorgt.
Als je de lampen laat afstellen in de garage zorg er dan ook voor dat ze hem iets lager afstellen dan ze normaal zouden doen. Ander ga je geheid vaak mensen tegen komen die naar je gaan seinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ander ga je geheid vaak mensen tegen komen die naar je gaan seinen.
en ik maar denken dat ik al die mensen ken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Even dit topic weer tot leven wekken, want ben me weer wat meer aan het verdiepen in Xenon nu ik een andere auto hebt gekocht.

Ten eerste, voorheen was het altijd zo dat gezegd werd dat 4300K de OEM look was. Echter als ik tegenwoordig de Audi's en BMW's zie rijden, dan lijkt me dat toch veel witter, bijna tegen het blauwe aan. Kan het zo zijn dat de autofabrikanten zijn over gestapt naar 5000K lampen? Of misschien zelfs 6000K?

Verder, Xenonlampen hebben de eigenschap om na verloop van tijd minder fel te worden. Dit is niet tegen te gaan volgens mij, maar is het zo dat bij goedkopere setjes de lamp sneller minder fel wordt, dat bij duurdere setjes? En zo ja, wat zorgt hiervoor dan? Zijn het spanningswisselingen? Goedkope materialen?

En dan nog een laatste vraag (als dat hier niet hoort, dan verzoek aan de modjes om dit stukje tekst dan maar te verwijderen). Pilot is nog altijd het meest bekende merk, maar ook zowat het meest dure merk. Zijn er setjes waarvan het jullie bekend is dat ze dezelfde kwaliteit hebben, maar wel betaalbaarder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pilot zou ik niet aanraden, puur alleen al qua prijs en garantie afwikkeling is zeer slecht.
Het beste kun je op dit moment gaan voor een Philips set, die zitten rond de 100 euro en qua garantie en kwaliteit zijn die echt zeer goed. Ook allerlei mogelijkheden voor canbus.

Dat zijn ook nog de 'ouderwetse' zwaardere ballasten (kun je vaak herkennen aan een dopje tussen de 2 aansluitingen in). De imitaties daarvan zijn vaak of niet helemaal van metaal, of hartstikke licht, en ook veel slimline kitjes zijn echt niet geweldig qua kwaliteit en daarvan gaan de ballasten vrij snel stuk. Of ze worden minder en dan veranderd de lichtkleur ook. Lampjes die ouder worden daar raakt het gas van op dus dan ontbranden ze een stuk minder fel (zelfde als je een gloeilamp dimt dan word de kleur ook geler), bij een xenon lamp word dat meer roze/paars achtig.

Qua lichtkleur weet ik het zo niet, wel dat je veel auto's met lenzen hebt, en daardoor veranderd de kleur ook wel iets. Naar mijn mening is 4300k nog steeds gewoon de OEM kleur.

Als je cheap en redelijk wilt, bijvoorbeeld setjes die ik voor mistlampen haal van ebay zijn deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/01/DSC_0011-Custom.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/01/DSC_0014-Small.jpg
Dit zijn de nog 'iets' betere goedkope kitjes, Xentec en die merken wat je veel ziet op eBay is ook rommel geworden.

En verschil tussen de 'betere' en zwaardere ballasten (met allerlei merken en stickers erop waar je niet op kunt vertrouwen):
Afbeeldingslocatie: http://image.made-in-china.com/2f0j00SBZaTHdyMgqw/Extreme-HID-Ballast.jpg
En de cheape lichtgewicht bras dingen:
Afbeeldingslocatie: http://images.gasgoo.com/MiMgIzU5NDk5MjEwMA--/auto-part-hid-xenon-ballast-for-alfa-romeo-156.jpg
Een verduidelijkend filmpje hiervan:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fPZ9-GaOvE0]
Beetje rondshoppen scheelt ook veel en ga niet uit van allerlei verkooppraatjes, zijn zoveel winkels die setjes van een paar euro op ebay verkopen voor honderden euro's, eBay setjes van Pilot die gewoon fake zijn, noem maar op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm grappig dat je philips noemt, want een tijd terug is er op kassa oid een onderwerp geweest over setjes die onder de naam Philips verkocht werden, maar navraag bij Philips leerde dat zij zich helemaal niet bezig houden met Xenon after market setjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is wat ik als laatste zei, zelfde als Pilot setjes worden er ook veel imitaties verkocht. Goed opletten dus. :)
En bij Philips worden ze onder licentie gemaakt door een aantal fabrikanten, bijvoorbeeld:
http://www.nlpower.com/Pr...H7%2c-6000K)/Default.aspx

Dus niet als 'Philips' setje wat ik al zei.

[ Voor 55% gewijzigd door Joopieboy op 20-01-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb nog 2 oude H1 setjes liggen, 6000K en 4300K uit m'n Alfa 146, met nog de zware kwaliteit ballasten. Heb er over gedacht om gewoon 4300K H7 lampjes te halen en die in de benz te steken maar bij aanschaf eigenlijk meteen Philips ExtremePower lampen erin gedaan en zou niet weten waarom ik in deze auto xenon zou willen. Het lichtbeeld blijft toch hetzelfde en dit geeft al perfect en super fel beeld. Een ander lichtbeeld zou ik wel willen, iets wat breder gaat net als OEM xenon projectors zoals ik in m'n Clio RS had. Maar om dan heel de boel om te bouwen om het gras in de berm beter te verlichten, tja dat kan ik met m'n mistlichten ook als op een verlaten landweg rij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Qua kleurtemperatuur, ik heb in mn Volvo nu 4300k zitten. Dat ziet er netjes uit, maar ik heb het idee dat ik met mn 6000k lampjes (in dezelfde armatuur met dezelfde ballasten) meer zag.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja ik reed ook met Osram Night Breakers rond, geeft veel licht maar xenon geeft nóg veel meer licht en rijd veel fijner. Mistlampen gebruik ik ook wel vaker, zie je putten in de weg wat beter en nu met gladdigheid de sneeuw en ijzel ook een stuk beter. Nee ik ga niet meer terug naar halogeen...

@hierboven: dat is wel apart, ze zeggen dat 4300K net wat meer lumen geeft als 6000K, Zal wel aan de lampjes liggen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Joopieboy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:38:
Dat is wat ik als laatste zei, zelfde als Pilot setjes worden er ook veel imitaties verkocht. Goed opletten dus. :)
En bij Philips worden ze onder licentie gemaakt door een aantal fabrikanten, bijvoorbeeld:
http://www.nlpower.com/Pr...H7%2c-6000K)/Default.aspx

Dus niet als 'Philips' setje wat ik al zei.
Maar toen ging het er om dat Philips helemaal niet in de aftermarket zit, dus ook geen ballasten maakt, dus dan is alles wat de naam Philips draagt fake...

Maar zijn er dan helemaal geen slim setjes die goed zijn?
Sick Nick schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:46:
...maar bij aanschaf eigenlijk meteen Philips ExtremePower lampen erin gedaan en zou niet weten waarom ik in deze auto xenon zou willen.
Nou ja kosten kan 1 reden zijn natuurlijk. Mijn idee bij die lampen is dat ze toch ook een stukje minder lang mee gaat. Dus met twee keer vervangen ben je alweer 50 euro verder. Zelf rijd ik eigenlijk altijd met mn lampen aan, ook overdag, dus dan zouden de lampjes er snel doorheen gaan denk ik.
-tom-562 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 11:47:
Qua kleurtemperatuur, ik heb in mn Volvo nu 4300k zitten. Dat ziet er netjes uit, maar ik heb het idee dat ik met mn 6000k lampjes (in dezelfde armatuur met dezelfde ballasten) meer zag.
Theoretisch gezien zou 4300K feller moeten zijn dan 6000K. Anderzijds wordt ook gesuggereerd dat het wittere licht beter reflecteert op de verkeersborden.

Btw Joopieboy, wat ze de namen van die betere (goedkope) sets? Ebay linkje misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
De slimballasten van pilot zijn(of waren) erg goed, want ik heb al 4 jaar de zelfde. De complete sets zijn echter veel te duur.

De ballasten bij de goedkope setjes zijn vaak van dubieuze kwaliteit. Mijn vader heeft in 2 jaar tijd al 3 van zulke grote ballasten om zeep geholpen. En er begint nu weer een te haperen.

Ik heb trouwens de zelfde ervaringen met de kleurtemperatuur van xenon. De 6000K van mijn normale HID set, leken de borden en witte markeringsstrepen, veel beter en vooral eerder op te lichten.
Ik heb nu projectoren met daarin 4300K en dat is echt superstrak, wit en fel. Maar omdat er geen strooilicht meer is door de projectoren, lijkt het alsof de 6000K HID set meer opbrengst had.

Nadeel is het uiterlijk van normale HID setjes, vanaf 5000K zie je meteen dat het aftermarket is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Kleurtemperatuur doet rare dingen met je ogen. Blauw licht lijkt feller, ook al zie je er niks beter mee. Zelfde soort verhaal als met gele koplampen: in de jaren 80 dachten ze dat je daarmee minder last had van mist. Je werd er minder door verblind, maar je zag er net zo veel/weinig mee. Je had dus het idee dat je meer kon zien, maar zag net zoveel, wat dus eigenlijk gevaarlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zelfde met gele lampen in Frankrijk wat jarenlang standaard was, maar dat werkt wel vind ik. :)

Over Philips, er is wel Philips xenon technologie wat ik begrepen heb, ik heb verder de aflevering van Radar niet gezien maar dat is wel wat mij verteld is geworden door iemand die in die branche werkt. Maar goed hoever dat waar is dat durf ik ook te betwijfelen.

En wat ik al schreef, grote ballasten is niet alles, eigenlijk waar je het aan kunt zien is de behuizing en het gewicht is een belangrijk iets.

De sets die ik gekocht hebt voor mijn mistlampen komen van deze verkoper af:
http://www.ebay.nl/itm/35...m79188eea16#ht_8142wt_852

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

kendo schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:43:
De slimballasten van pilot zijn(of waren) erg goed, want ik heb al 4 jaar de zelfde. De complete sets zijn echter veel te duur.

De ballasten bij de goedkope setjes zijn vaak van dubieuze kwaliteit. Mijn vader heeft in 2 jaar tijd al 3 van zulke grote ballasten om zeep geholpen. En er begint nu weer een te haperen.

Ik heb trouwens de zelfde ervaringen met de kleurtemperatuur van xenon. De 6000K van mijn normale HID set, leken de borden en witte markeringsstrepen, veel beter en vooral eerder op te lichten.
Ik heb nu projectoren met daarin 4300K en dat is echt superstrak, wit en fel. Maar omdat er geen strooilicht meer is door de projectoren, lijkt het alsof de 6000K HID set meer opbrengst had.

Nadeel is het uiterlijk van normale HID setjes, vanaf 5000K zie je meteen dat het aftermarket is.
Ik dnek dat dat het meer is. Reflectie dingen (strepen en borden) zijn idd minder fel met 4300k

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

tja het is toch jezelf voor de gek houden, 4300k heeft per definitie de hoogste lichtopbrengst.
is ook niet voor niks de defacto standaard OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja maar goed soms lijkt het net idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

l3art schreef op zondag 20 januari 2013 @ 10:45:
Even dit topic weer tot leven wekken, want ben me weer wat meer aan het verdiepen in Xenon nu ik een andere auto hebt gekocht.

Ten eerste, voorheen was het altijd zo dat gezegd werd dat 4300K de OEM look was. Echter als ik tegenwoordig de Audi's en BMW's zie rijden, dan lijkt me dat toch veel witter, bijna tegen het blauwe aan. Kan het zo zijn dat de autofabrikanten zijn over gestapt naar 5000K lampen? Of misschien zelfs 6000K?

Verder, Xenonlampen hebben de eigenschap om na verloop van tijd minder fel te worden. Dit is niet tegen te gaan volgens mij, maar is het zo dat bij goedkopere setjes de lamp sneller minder fel wordt, dat bij duurdere setjes? En zo ja, wat zorgt hiervoor dan? Zijn het spanningswisselingen? Goedkope materialen?

En dan nog een laatste vraag (als dat hier niet hoort, dan verzoek aan de modjes om dit stukje tekst dan maar te verwijderen). Pilot is nog altijd het meest bekende merk, maar ook zowat het meest dure merk. Zijn er setjes waarvan het jullie bekend is dat ze dezelfde kwaliteit hebben, maar wel betaalbaarder zijn?
De (kwaliteit) van de lenzen zijn van grote invloed op onder meer de kleur voornamelijk bij de randen.
Vergeet ook niet dat fabrikanten vaak de mogelijkheid hebben om specifieke xenonlampen (de pitten dus) te bestellen met een net iets wittere kleur - dat is dus niet blauwer maar witter. Er zijn namelijk lampen verkrijgbaar waar ze de gele component zo veel mogelijk geminimaliseerd hebben maar die kan jij als consument niet/erg lastig krijgen.

Het minder fel worden is weinig aan te doen MAAR maar wat veel mensen niet weten is dat je dit prcoes versnelt door ze veel in en uit te schakelen. Van de schakelmomenten lijdt de lamp het meest zéker de warme restart. Dit is bij nieuwere auto's dus een probleem omdat deze de hele tijd aan en uit gaan overdag.

Aanraders als je meer wit wil maar liefst weinig wil inleveren op lichtopbrengst zijn de Philips 85122 CM (ColorMatch) voor tegen de 5000k en de Philips Blue Vision en de Philips Ultrablue (beiden tegen de 6000k). Hoger zou ik nooit gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door psy op 20-01-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Joopieboy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 12:51:
Zelfde met gele lampen in Frankrijk wat jarenlang standaard was, maar dat werkt wel vind ik. :)

Over Philips, er is wel Philips xenon technologie wat ik begrepen heb, ik heb verder de aflevering van Radar niet gezien maar dat is wel wat mij verteld is geworden door iemand die in die branche werkt. Maar goed hoever dat waar is dat durf ik ook te betwijfelen.

En wat ik al schreef, grote ballasten is niet alles, eigenlijk waar je het aan kunt zien is de behuizing en het gewicht is een belangrijk iets.

De sets die ik gekocht hebt voor mijn mistlampen komen van deze verkoper af:
http://www.ebay.nl/itm/35...m79188eea16#ht_8142wt_852
Is het eigen ervaring dat die goed zijn? Of gebaseerd op....???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Misschien moet iedereen eens een paar minuten van hun leven investeren in het lezen van deze site. En let ook op de opmerking onderaan de pagina:
From time to time, I am asked to comment on what are marketed as "new developments" in HID kits, and those asking sometimes point out to me that these "new developments" might render this article out-of-date, since the copyright date on the article is older than the date of these "new developments". Please understand, marketeers will always be coming up with dazzling new pseudoscience, tempting new hype and sneaky new ways of trying to convince you to buy their stuff. It's what they do. This article will never go out of date, because the problems with HID kits are conceptual problems, not problems of implementation. Therefore, they cannot be overcome by additional research and development, any more than someone could develop a way for you to put on somebody else's eyeglasses and see correctly.
Op mijn motor bijvoorbeeld is Xenon gewoon nooit goed te krijgen. Ik heb een koplamp met al die ribbels erin en dat reflecteerd dat licht alle kanten op. De koplamp lager uitrichten zoals gesuggereerd wordt is natuurlijk not done. Dan kun je beter een goede halogeenlamp kopen. Bewust je lamp verkeerd uitrichten omdat je anders je tegenliggers verblindt, betekent dat je eigenlijk al weet dat het niet hoort. Dan moet je het niet doen.
Ik zie genoeg Xenon aftermarket kits rondrijden die gewoon de boel verblinden. En dan komen de liefhebbers/voorstanders natuurlijk aan met verhalen dat het slechte kits zijn, verkeerde merken of verkeerd afgesteld, maar dat betekent eigenlijk maar één ding: doe het gewoon niet en hou het bij halogeen. Dat je alle verkeersborden belicht zegt toch al genoeg?
Ik heb af fabriek xenon in mijn auto en ik verlicht niet de hele A2 hoor. Denk na! Als je armatuur ervoor geschikt is kun je het doen, anders niet. Klaar. Simpel. En waarom wil je het dan toch? Voor de veiligheid? Door anderen te verblinden? Klinkt niet echt veilig.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste