Xenon (inbouw)

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste
Acties:
  • 69.972 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

MBV

Xenon geeft veel meer stroolicht. Dat lijkt minder te zijn, omdat het midden veel feller is. Maar de hele garagedeur wordt behoorlijk verlicht bij je xenon-lampen, vooral juist boven de onderste onderste scharnieren is hij veel witter dan bij de bovenste foto. De belichting van de foto is ongeveer hetzelfde (als ik naar de achtergrond kijk), dus alles wat er aan extra licht is komt van je koplampen.

Daarnaast is ook het felle punt van je koplampen veel hoger. Op de eerste foto komt het felle punt niet boven de eerste streep onder het scharnier uit, bij de tweede zelfs boven de scharnieren.

Regel maar eens dat iemand met jouw auto achter je gaat rijden, ruilen van auto bijvoorbeeld. En daarna op een parkeerterrein even een stukje elkaar tegemoet rijden. Je zal zien dat jouw auto met xenon veel verblindender is dan eerst met halogeen. Het minste wat je moet doen (waarschijnlijk zelfs om hem door de APK te krijgen) is zorgen dat de bovenkant van de felle bundel lager komt. Als ik de afstelling goed inschat, heb je geen grootlicht meer nodig...

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 13:25
Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/Dsc0020a0.jpg

Op gelijke hoogte. Valt toch wel mee? Hierna heb ik de lampen idd al stuk meer naar beneden laten wijzen. Zelf was ik 50-100m ervoor gaan staan en schuin, maar kan het niet echt verblindend beschouwen. Wel is het schuin naar de rechterkant feller. Hierbij wil ik wel opmerken, dat je met standaard halogeen echt weinig ziet en xenon toch best een verademing is.

[ Voor 15% gewijzigd door Don3k op 17-02-2011 21:41 ]

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Don3k schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:39:
[afbeelding]
Zelf was ik 50-100m ervoor gaan staan en schuin, maar kan het niet echt verblindend beschouwen.
Normaal zit je in een auto en muv vrachtwagens zijn de meeste auto's niet zo hoog.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 09:20

13art

Moderator Mobile
Wel een apart lichtbeeld heb je trouwens...

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:38
Ik heb met mijn 79 euro bi xenon setje geen last van knipperende tegenliggers. Alleen als het regent wil het via de weg en de druppels op de koplampen een beetje in de ronte schijnen zodat het lijkt alsof er een lichtbal aangereden komt.

Ik rij in een wage met flink wat pktjes en achterwiel aandrijving waardoor de kont van de auto flink naar benede gedrukt wordt met accelereren. Ook dit geeft geen verblindende tafferelen. Het gaat er allemaal maar net om hoe je je lampjes afstelt. Wat ook een must is je koplampen netjes schoon houden. Dit voorkomt ook veel strooilicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:41

vhal

ಠ_ಠ

l3art schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 07:51:
Geen idee of het glas van zijn koplampen helder of mat zijn maar het lijkt erop alsof het alle kanten op schijnt. Ik weet ook niet of het reflector of projector koplampen zijn, wat overigens wel een aanzienlijk verschil maakt. Ik merk het nu ook als ik in een tunnel rij. Met mijn vorige auto (Corsa D) zag je in de tunnenwand een aardige bak aan strooilicht. Nu heb ik projector koplampen en het strooilicht wat je voorheen zag is simpelweg verdwenen.
Bovendien ben ik van mening dat er wel een verschil zit tussen "halogeen" en halogeen waardoor de noodzaak om aftermarket xenon in te bouwen minder wordt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
mekkieboek schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:32:
[...]

Normaal zit je in een auto en muv vrachtwagens zijn de meeste auto's niet zo hoog.
Ja figuurlijk... bukkend natuurlijk! :) Maar net ff getest met andere auto, het is niet verblindend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online

MBV

BurnerT schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 07:56:
Het gaat er allemaal maar net om hoe je je lampjes afstelt.
Ja, dan kom je er misschien al achter dat je geen Xenon nodig hebt. Ik zie heel vaak als ik een auto voorbij rijdt op de snelweg dat de lichtbundel maar net 10 meter ver haalt. Nog mooier: xenon-lampen die zo laag staan dat ze maar 2 meter halen, en desondanks zo verblindend als de pest.

@Don3k: naar rechts mag het ook feller zijn. Heel erg irritant als een nieuwe Audi of Mercedes voorbij komt, met 3km/u snelheidsverschil |:( Net zo fel als grootlicht, maar dat mag natuurlijk wel.

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 18-02-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
l3art schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 07:51:
Dat viel mij ook meteen op.Normaal is er een mooie scherpe, horizontale lijn zichtbaar die aan de rechterkant schuin omhoog loopt.
Het verschil tussen licht en donker hoort ook duidelijk afgebakend te zijn. Dit lijkt meer op een grote lichtblob zonder duidelijke afbakening.

@Don3k:

Heb je er al eens een afstel apparaat voor gehad?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online

MBV

dat gaat het lichtbeeld niet veranderen, lijkt mij zo. Misschien dat de xenon-lampjes iets te ver omhoog/omlaag of niet ver genoeg erin zitten, dat zou wel iets kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
kendo schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:19:
[...]

@Don3k:

Heb je er al eens een afstel apparaat voor gehad?
Jep, vandaag even gedaan. Trouwens, de lichtbeeld verschilt niet veel met halogeen hoor. Dat was al bagger, nu is het wat sterker bagger 8)7 Ik heb 3 zelfde auto's gehad, en hadden allemaal dezelfde lichtbeeld. Auto is onderhand al 20 jaar oud, dus veel kan je niet van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:17
Hmmm, binnenkort golf 6 met bi-xenon en afs (meedraaiende lampen in de bocht).
Ben benieuxd of het beter is dan de halogeenlampjes van mijn astra gtc (2008).

Heb xenon genomen omdat ik veel in het donker rijdt.
Auto heeft dus sproei-installatie en automaische hoogteregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 21:02

Smarron

The bend

Engineer Stewie schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 02:58:
Hmmm, binnenkort golf 6 met bi-xenon en afs (meedraaiende lampen in de bocht).
Ben benieuxd of het beter is dan de halogeenlampjes van mijn astra gtc (2008).
Ik denk het niet. 8)7

Supermooi die xenon in de Golf 6 hoor! Ik had het ook genomen als mijn werkgever niet zo moeilijk deed destijds.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online

MBV

Don3k schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:32:
[...]

Jep, vandaag even gedaan. Trouwens, de lichtbeeld verschilt niet veel met halogeen hoor. Dat was al bagger, nu is het wat sterker bagger 8)7 Ik heb 3 zelfde auto's gehad, en hadden allemaal dezelfde lichtbeeld. Auto is onderhand al 20 jaar oud, dus veel kan je niet van verwachten.
Als je al weet dat het lichtbeeld bagger is, waarom zet je er dan xenon in? Nieuwe reflectors zouden veel meer uitmaken. Het verschil tussen goed halogeen en goed xenon is zo ongeveer nul voor de bestuurder zelf. Ok, op lampjes wisselen na misschien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
MBV schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:53:
[...]

Als je al weet dat het lichtbeeld bagger is, waarom zet je er dan xenon in? Nieuwe reflectors zouden veel meer uitmaken. Het verschil tussen goed halogeen en goed xenon is zo ongeveer nul voor de bestuurder zelf. Ok, op lampjes wisselen na misschien ;)
Toch zie ik een stuk meer. Met normaal halogeen (en ook met nieuwe koplampunits) is het beeld zo goed als 0. Toch zet ik er liever xenon in, mijn zicht word er beter op, en mensen zien me nu tenminste (talloze aanrijdingen gehad omdat mensen mij gewoon niet zagen), en het was gratis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Heb je je koplampglazen al eens gepolijst? Dat schijnt nogal goed te werken bij oudere glazen. :)

En sja, lichtbeeld van een Suzuki is standaard kak ja, zelfs mijn mk4 heeft een ruk lichtbeeld...

[ Voor 34% gewijzigd door Joopieboy op 20-02-2011 18:06 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Ik rij in een wage met flink wat pktjes en achterwiel aandrijving waardoor de kont van de auto flink naar benede gedrukt wordt met accelereren. Ook dit geeft geen verblindende tafferelen.
Joh, dat is 0,0001% van je hele rit, dat optrekken. Dit is eerder een reactie: kijk mij nou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lekker ABN ook, maar flink vermogen en een slap onderstel? Lekker bezig dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Iedere auto komt voor aardig omhoog als je flink optrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Iedere auto? Een stukje wel ja, maar aardig? Zelfs mijn Renault bleef strak. :P
Ok wel met een Bilstein B8 sprint onderstel zonder vering en veerweg maar goed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Even op aansluitend bij Xenon...
Heeft er iemand al eens T10 led lampjes gevonden de wel echt wit waren?
Dus niet blauw-wit maar echt gewoon wit.
Heb al verschillende T10 led lampen geprobeerd, dure, goedkope, ebay, webwinkels, etc maar allemaal zat er in meer of mindere mate weer wat blauw in, wat dan ook weer APK afkeur betekend (= lampje moet vervangen worden). Mooiste zou zijn T10 lampjes met een kleurtemp van 4300K of 5000K.

En dan nog even iets over die inbouw lenzen, die je in reflector lampen kan inbouwen... Het is toch zo dat als je je lampen gaat modificeren dat dat dan afkeur betekend bij de apk? Met andere woorden, lenzen inbouwen in reflector lampen mag dan eigenlijk niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Don3k schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:12:
Ja figuurlijk... bukkend natuurlijk! :) Maar net ff getest met andere auto, het is niet verblindend :)
Kan ik me niet voorstellen, op basis van de foto's die ik zag.
Van mij krijg je gewoon constant grootlicht terug. Geen geknipper dus, gewoon aan.

Ik snap werkelijk niet hoe mensen dat "vet" kunnen vinden! Het ziet er zo sjonny uit in een auto waar het niet thuis hoort.

Met de lensjes valt het al een stuk mee, maar dan zie je het ook in golfjes van 12 jaar oud en dan ziet het er ondanks de lensjes toch erg sjonnie uit.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
dfrenner schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:04:
[...]

Van mij krijg je gewoon constant grootlicht terug. Geen geknipper dus, gewoon aan.

Ik snap werkelijk niet hoe mensen dat "vet" kunnen vinden! Het ziet er zo sjonny uit in een auto waar het niet thuis hoort.

Met de lensjes valt het al een stuk mee, maar dan zie je het ook in golfjes van 12 jaar oud en dan ziet het er ondanks de lensjes toch erg sjonnie uit.
Lichtbundel is gewoon naar beneden gericht hoor. Dat hij tegen een garagedeur die 30cm verder staat verblindend werkt, hoeft in de praktijk niet zo te zijn ;) Geloof me, dit weekend uitgebreid getest. Het gaat mij niet om of het vet is, maar of je daadwerkelijk meer ziet. En met gewoon geel licht, valt het bijna niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:04:
[...]

Eens. In koplampen die er niet geschikt voor zijn moet je gewoon geen xenon steken. Dat verblind gewoon _altijd_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:58

-tom-562

Oliesjeik

l3art schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:38:
Heb al verschillende T10 led lampen geprobeerd, dure, goedkope, ebay, webwinkels, etc maar allemaal zat er in meer of mindere mate weer wat blauw in, wat dan ook weer APK afkeur betekend (= lampje moet vervangen worden). Mooiste zou zijn T10 lampjes met een kleurtemp van 4300K of 5000K.

En dan nog even iets over die inbouw lenzen, die je in reflector lampen kan inbouwen... Het is toch zo dat als je je lampen gaat modificeren dat dat dan afkeur betekend bij de apk? Met andere woorden, lenzen inbouwen in reflector lampen mag dan eigenlijk niet toch?
Ik heb T10 LED-jes van dealextreme, maar dan de wat grotere, daar zitten er 10 ofzo op. Is gewoon wit, niks blauws aan.
Overigens, afgelopen week reed ik met een vriend van me mee, in z'n Daihatsu Charade met ook xenon. Ik had hem al eens gezegd dat hij z'n lampen wat lager moest stellen, omdat ze imo wat hoog stonden. Komen we bij een stoplicht aanrijden (stond op rood), staat er rechts op de baan voor rechtsaf een politieauto, die zet ineens het knipperlicht aan, en gaat voor ons staan. Naja, wij rijden, 10 meter later "Volgen, politie" :P De verlichting moest naar beneden gesteld worden, ze gaven zelfs nog tips hoe het zelf kon enzo, en ze lieten het bij een waarschuwing.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb je een linkje?
Maar eerlijk gezegd geloof ik niet echt dat die helemaal wit zijn.... Dacht dat die ik nu heb ook wit zijn, totdat ik ze naast mn 5000K Xenon zag, toen bleek er toch wat blauw in te zitten. Maar goed deal extreme is niet zo heel duur, dus we kunnen eens kijken.

Hmm als ik zo even snel zit er toch echt wat blauw in, staat er zelfs bij: 6500K

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 21-02-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
-tom-562 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:24:
Ik heb T10 LED-jes van dealextreme, maar dan de wat grotere, daar zitten er 10 ofzo op. Is gewoon wit, niks blauws aan.
Overigens, afgelopen week reed ik met een vriend van me mee, in z'n Daihatsu Charade met ook xenon. Ik had hem al eens gezegd dat hij z'n lampen wat lager moest stellen, omdat ze imo wat hoog stonden. Komen we bij een stoplicht aanrijden (stond op rood), staat er rechts op de baan voor rechtsaf een politieauto, die zet ineens het knipperlicht aan, en gaat voor ons staan. Naja, wij rijden, 10 meter later "Volgen, politie" :P De verlichting moest naar beneden gesteld worden, ze gaven zelfs nog tips hoe het zelf kon enzo, en ze lieten het bij een waarschuwing.
Zonde, dit moeten ze direct afstraffen. Die xenon stumpers schieten als paddenstoelen uit de grond.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:37
l3art schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:38:

Ik heb zelf de volgende stadslichtjes: Philips Blue Vision. De lampjes zijn blauw maar geven helder wit licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vannacht een relatief goedkoop setje Xenon inbouwprojectoren gevonden van de nieuwste generatie...
Nu alleen nog even zien uit te zoeken of dat hier ook mag. Of dat het meteen een APK afkeur is en je dan andere koplampen moet gaan plaatsen...

Heel simpel gedacht zou je toch zeggen dat als het lichtbeeld klopt dat het dan ok is. Maar goed er zal wel weer ergens een flauwe regel zijn dat de lampunit origineel moet zijn en niet aangepast mag zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/9018/g5hidprojectorlenskithi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Volgens mij valt dat onder het kopje retrofitten, geen idee wat de regels daarvoor zijn. Zijn je koplampen nog wel af te stellen, als je die hebt ingebouwd in je bestaande reflector-units? Als dat niet zo is, is je auto niet apk-proof geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

[knip]Het gaat er allemaal maar net om hoe je je lampjes afstelt. [/knip]
En dat klopt dus niet ;) De grootste urban myth wat Xenon betreft.
Elke spiegelreflector unit geeft een groot strooiveld. Met halogeen is dat niet erg maar met Xenon wel omdat het licht zo veel intenser is.
Je koplampen omlaag draaien helpt niet omdat het strooiveld zo groot is, dat je je tegenligger gewoon op een andere plek in het strooiveld plaatst.

Effectief betekent dat, dat je bij gebruik van Xenon lampen je koplamp units moet gaan knijpen.
Je strooiveld moet dus beperkt worden en dat krijg je met normale spiegel reflector units niet voor elkaar.
Naja, tenzij je er World War 2 style kappen met een paar gaatjes overheen gaat plaatsen... Maar dat mag dan weer niet van onze vrienden in blauw.

De enige goede methode om dat wel voor elkaar te krijgen, is het gebruik van projectorlens koplampen.
Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/photo/103438205/Bi_Xenon_D2S_OEM_Projector_Clear_Lens_DOT_Certified.jpg
Helaas mag je je koplamp units niet aanpassen omdat dat APK afkeur is, dus moet je op zoek naar iets waar het al in zit. Je vind ze vaak terug in Angel-eye/Devil-eye koplampen.
Effectief beperk je met die lensprojectors het strooiveld, waardoor er dus nagenoeg nooit verblinding optreed (tenzij je die dingen super hoog stelt ;) )

Wat daarmee heel opvallend is, is dat je vanuit de auto kan zien dat er een hele harde lijn loopt waar het strooiveld ophoud. Die lijn heb je niet met spiegelreflectors omdat er zoveel strooilicht is.
Een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2cf72xc.jpg

Wis-was installaties en automatische hoogteregeling, zoals door de overheid voorgeschreven voor auto's met bouwjaar 2007 en later, zijn een wassen neus. Zonder fatsoenlijke koplamp units helpt dat geen reet.

Ennuh, dat er naar jou nooit geflitst wordt door tegenliggers komt puur en alleen door het feit dat er zo verschrikkelijk veel droeftoeters zijn die denken dat het wel goed is en intussen iedereen verblinden.
Ik rijd regelmatig hele stukken waarbij er echt 30% van de tegenliggers met xenon in spiegelreflectors heeft. Daar valt gewoon niet tegenaan te seinen.
Ik zou elke maand een setje groot-licht lampjes mogen vervangen omdat ik dan zoveel aan het seinen ben.
l3art schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:13:
Vannacht een relatief goedkoop setje Xenon inbouwprojectoren gevonden van de nieuwste generatie...
Nu alleen nog even zien uit te zoeken of dat hier ook mag. Of dat het meteen een APK afkeur is en je dan andere koplampen moet gaan plaatsen...

Heel simpel gedacht zou je toch zeggen dat als het lichtbeeld klopt dat het dan ok is. Maar goed er zal wel weer ergens een flauwe regel zijn dat de lampunit origineel moet zijn en niet aangepast mag zijn.

[afbeelding]
Ik weet niet waar jij in rijd, maar zijn er geen angel-eye lampen beschikbaar voor jouw auto?
Sluit je gewoon de angel-ringen niet aan en heb je toch projectorslenzen.
Vaak zijn die dingen niet eens duur. Voor mijn wagen ben ik hooguit eens 150 euro kwijt voor een set.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 23-02-2011 10:12 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Projectorlampen hoeft nog niet eens, er zijn oko auto's uitgebracht met xenon en helder glas (o.a. Volvo). M'n pa heeft een Honda CR-V met helder glas en xenon, dat geeft ook een veel beter lichtbeeld als mijn reflectorlampen. Helaas zijn er voor mijn auto (Mazda 626 uit '99) geen helder glas/projectorlampen beschikbaar, anders had ik ze wel ingebouwd. Ik heb m'n lampen op het een-na-laagste standje staan (elektrisch verstelbaar), en gecheckt met de originele halogeenlampen. Lichtbeeld staat lager (met xenon), desondanks heb ik meer zicht (en daar gaat het mij om). Heb het zelf nog gecheckt door iemand anders in m'n auto te laten rijden achter mij aan, en ondervond geen hinder. Mensen die alsnog flitsen naar mij, krijgen de volle bak xenon grootlicht terug van mij (heb aparte xenon grootlicht, in helder glas, dus 4x xenon :*))

@dfrenner, wat een onzin, straf dan ook consequent alle halogeenrijders met verkeerd afgestelde koplampen en kapotte lampen. Die zie ik meer rijden als verkeerd afgestelde xenonrijders. Hij kreeg een waarschuwing, als ze hem nog een keer zagen kreeg hij een boete (en de politie rijdt veel rond in onze buurt, dus de kans was best groot ;))

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online

MBV

@tom: daar heb je een punt: ze moetne gewoon vaker auto's aan de kant halen met verkeerde verlichting

IMHO valt daar ook de verlichting onder die maar 5 meter haalt: zo laag kan ik mijn koplampen niet eens afstellen 8)7 Serieus geprobeerd: naast zo'n auto gaan rijden, koplampen omlaag, en mijn koplampen kwamen verder dan die droeftoeter :') Maar ja, de politie heeft wel wat beters te doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

-tom-562 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:32:
Projectorlampen hoeft nog niet eens, er zijn oko auto's uitgebracht met xenon en helder glas (o.a. Volvo). M'n pa heeft een Honda CR-V met helder glas en xenon, dat geeft ook een veel beter lichtbeeld als mijn reflectorlampen. Helaas zijn er voor mijn auto (Mazda 626 uit '99) geen helder glas/projectorlampen beschikbaar, anders had ik ze wel ingebouwd. Ik heb m'n lampen op het een-na-laagste standje staan (elektrisch verstelbaar), en gecheckt met de originele halogeenlampen. Lichtbeeld staat lager (met xenon), desondanks heb ik meer zicht (en daar gaat het mij om). Heb het zelf nog gecheckt door iemand anders in m'n auto te laten rijden achter mij aan, en ondervond geen hinder. Mensen die alsnog flitsen naar mij, krijgen de volle bak xenon grootlicht terug van mij (heb aparte xenon grootlicht, in helder glas, dus 4x xenon :*))

@dfrenner, wat een onzin, straf dan ook consequent alle halogeenrijders met verkeerd afgestelde koplampen en kapotte lampen. Die zie ik meer rijden als verkeerd afgestelde xenonrijders. Hij kreeg een waarschuwing, als ze hem nog een keer zagen kreeg hij een boete (en de politie rijdt veel rond in onze buurt, dus de kans was best groot ;))
Beter is nogsteeds niet per definitie goed natuurlijk ;)
Maargoed, er zijn spiegelreflectors die het beter doen en die het minder goed doen icm Xenon. Dat is wel zo, en er zijn ook wel maatregelen die fabrikanten nemen, maar ze zijn geen van allen goed te noemen.
De enige echt goede oplossing is een projectorlens.

Als er naar jou geflitst wordt heeft je tegenliggen blijkbaar toch last van jouw lampen. Nogal struisvogel politiek om te gaan beweren dat het goed is als je mede weggebruiker er overduidelijk last van heeft.
En testen met iemand achter je schiet niet op natuurlijk, hij moet er tegenin komen, dan heb je er last van.
Bij m'n eigen auto heb ik het dan ook op die manier getest. Projectorenzen zijn icm Xenon echt the way to go.
Kan je ze niet krijgen voor je auto, vergeet dan lekker Xenon en koop wat Philips Diamonvision of Osram Nightbreakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:33

4x2

lộn xộn quá

l3art schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:13:

[afbeelding]
Doen alsof je stom bent en gewoon dr in proppen, die dingen werken fantastisch.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
[message=35580273,noline]McKaamos schreef op woensdag 23 februari 2011

Ik weet niet waar jij in rijd, maar zijn er geen angel-eye lampen beschikbaar voor jouw auto?
Sluit je gewoon de angel-ringen niet aan en heb je toch projectorslenzen.
Vaak zijn die dingen niet eens duur. Voor mijn wagen ben ik hooguit eens 150 euro kwijt voor een set.
Nee die zijn er niet voor mijn auto en met deze set ben ik met zo'n 90eur klaar.
Maar waarom zou ik de angeleye niet aansluiten?

Edit:
Krijg net mailtje dat die lenzen geen belemmering zijn.
Geachte heer,

De APK regelgeving vermeld hier niks over. Wel worden er eisen gesteld aan het lichtbeeld, kleur, afstelling, vanaf 2007 moet Xenon verlichting zijn voorzien van een koplamp reinigingssysteem, enz.
Als de verlichting aan de gestelde eisen voldoet is er geen reden om het voertuig op dit punt af te keuren.

Hopelijk bent u zo voldoende geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jaap Zwaan
Afdeling Trainingen
Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/2366/innovam.jpg

Structuurbaan 2
Postbus 2360
3430 DV Nieuwegein
Tel: 075-6162966

[ Voor 42% gewijzigd door 13art op 23-02-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

l3art schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:19:
[...]

Nee die zijn er niet voor mijn auto en met deze set ben ik met zo'n 90eur klaar.
Maar waarom zou ik de angeleye niet aansluiten?

Edit:
Krijg net mailtje dat die lenzen geen belemmering zijn.voor de apk mist ze een goed lichtbeeld geven.
Niet aansluiten meer omdat de meeste tweakers het lelijk schijnen te vinden.
Beetje aanname van mij dat elke tweaker per definitie tegen is en daarom een alternatief zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik heb ze aangesloten omdat mn normale stadslicht geblokkeerd werd door de projector.
Niet omdat ik ze zo mooi vind.

Maar goed, alles over het uiterlijk vergeet je als je merkt hoeveel licht er vanaf komt (en op wat voor manier ook, in verhouding zijn halogeenprojectors met xenon gewoon beroerd)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ik zoek al een tijdje van die losse projectoren(in Nederland) Zijn die ook hier te koop?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

kendo schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:18:
Ik zoek al een tijdje van die losse projectoren(in Nederland) Zijn die ook hier te koop?
Geen idee eigenlijk. Denk niet dat er een markt voor is hier, maar op Ebay kosten ze niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja hoor ze zijn ook in Nederland te koop. De goedkoopste die tegen ben gekomen is deze Maar er zijn er meer.
Maar voor het zelfde geld heb je er ook één uit het buitenland, maar dan een nieuwer model.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

hoe kom je erbij dat het dezelfde prijzen zijn? ik zie nergens prijzen of prijslijsten staan op die chinese site.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• 13art

13art

Moderator Mobile
Omdat ik die gemaild heb om te vragen hoeveel het kost. Ten minste ik heb gevraagd naar de G5 versie en deze kost inclusief verzenden naar Nederland $148,00 (ongeveer €107,00)

Het setje bij de Scuderia Alfa Shop kost €97,50 maar daar komen nog verzendkosten bij (neem ik eigenlijk aan).

Dus zodoende kom je ongeveer op het zelfde uit. Al is het we wat appels met peren vergelijken want het setje in uit China is de 5de generatie en die van de Alfa Shop de eerste.

Heb nu zelf de 5de Generatie set besteld (H7, 4300K) met een setje reservelampen, inclusief verzendkosten, betaald met paypal. Dit alles voor $171,15 = €125,00

Lang niet slecht al zeg ik het zelf.

Met paypal betaald dus ook bescherm met mn aankopen. Grappig alleen dat ze daar beweerde dat 6000K wit was en het meeste ligt gaf. Gekke Chinezen :P
Nu maar hopen dat het setje snel hier is. Inbouwen moet niet zo moeilijk zijn als ik het zo gelezen heb.

[ Voor 32% gewijzigd door 13art op 24-02-2011 09:17 ]

• MBV
  • Nu online

MBV

McKaamos schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:59:
[...]

Beter is nogsteeds niet per definitie goed natuurlijk ;)
Maargoed, er zijn spiegelreflectors die het beter doen en die het minder goed doen icm Xenon. Dat is wel zo, en er zijn ook wel maatregelen die fabrikanten nemen, maar ze zijn geen van allen goed te noemen.
De enige echt goede oplossing is een projectorlens.
Ben ik niet met je eens. Mijn vader had een E290 'turbodiesel' (stond echt zo op de achterkant :')) uit '97, daar zat ook xenon in een reflector. Perfect lichtbeeld, geen verblinding. Het nadeel aan projectors vind ik dat het licht allemaal uit een heel klein oppervlak komt, wat dus eerder verblindend is als je achterligger over een drempel rijdt ofzo. Zodra je in zijn lichtbundel zit, komt alles uit dat kleine puntje, ipv het veel grotere reflectoroppervlak.

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 24-02-2011 10:41 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Voor de Suzuki zitten twijfelen om xenon erin te plaatsen, maar ik heb toch gekozen voor een setje fatsoenlijke halogeen lampen, dit samen met een setje ledjes als stadslicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.elkparts.com/images/OSNBPH4.jpg

• kendo
  • Niet online
l3art schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 02:17:
Omdat ik die gemaild heb om te vragen hoeveel het kost. Ten minste ik heb gevraagd naar de G5 versie en deze kost inclusief verzenden naar Nederland $148,00 (ongeveer €107,00)

Het setje bij de Scuderia Alfa Shop kost €97,50 maar daar komen nog verzendkosten bij (neem ik eigenlijk aan).

Dus zodoende kom je ongeveer op het zelfde uit. Al is het we wat appels met peren vergelijken want het setje in uit China is de 5de generatie en die van de Alfa Shop de eerste.

Heb nu zelf de 5de Generatie set besteld (H7, 4300K) met een setje reservelampen, inclusief verzendkosten, betaald met paypal. Dit alles voor $171,15 = €125,00

Lang niet slecht al zeg ik het zelf.

Met paypal betaald dus ook bescherm met mn aankopen. Grappig alleen dat ze daar beweerde dat 6000K wit was en het meeste ligt gaf. Gekke Chinezen :P
Nu maar hopen dat het setje snel hier is. Inbouwen moet niet zo moeilijk zijn als ik het zo gelezen heb.
Is er echt zoveel verschil in die generaties dan?........Behalve al die kermis opties.

Is het ook zo dat de projector dezelfde fitting moet hebben als de koplamp?. Want dat is me niet helemaal duidelijk.
Dus wanneer je een H4 koplamp hebt, dat je dan ook een H4 projector set moet hebben.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dan moet je idd een H4 projector hebben, het zijn in principe maar pasplaatjes die dr bij zitten, maar de G3 H4 projector verschilt wel wat tov de G3 H1/H3/H7 versie.

Die van die alfa shop zijn trouwens de G3 variant en die heb ik ook (maar dan H4 via ebay)
Hier staat dr nog een review van
Die van mij hebben overigens de kleine step van de G1 versie en niet die gigantische knik die je daar ziet.

Die G5 bestel ik misschien nog wel eens om te proberen in de motor ofzo.
Die van mij heb ik trouwens op geribbeld glas ook even geprobeerd en dat werkt opzich wel, mits ze dr strak tegenaan zitten, maar je mist toch wel wat lichtopbrengst en het lichtbeeld is iets vager (maar nog steeds veel beter dan de gemiddelde xenonlamp die in een halogeen reflector gepropt is)

leeg

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat ik mij afvraag; moet er voor die dingen gezaagd worden in je koplampunit, of prop je die erin ter vervanging van de bestaande lamp?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afhankelijk van hoe de koplamp in elkaar zit moet de complete voorkant/lens dr af, als je de reflector er uit kan halen via de achterkant hoeft dat niet (maar dat is maar zelden)

Ik heb iets meer moeten knutselen omdat ik geribbeld glas had en mn koplampen niet diep genoeg waren.
Maar omdat de reflector met de H4 fitting los te halen was viel het allemaal nog wel te doen.

leeg

• 13art

13art

Moderator Mobile
Volgens mij is het zagen minimaal.daarom moet je ook je type lamp lamp opgeven.
Bij mij moet ik alleen het 'hoedje' verwijderen in de lamp.
De G5 versie zou een nog beter lichtbeeld moeten geven.

• kendo
  • Niet online
Binnenkort maar weer eens een Paypal account aanmaken. Dan laat ik ook zo'n setje overkomen.

Ik neem er trouwens sowieso een extra set koplampen bij (van de sloop of winparts) , om eens lekker te knutselen.

[ Voor 7% gewijzigd door kendo op 24-02-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmm kreeg een mailtje dat ze geen extra reserve lampen meer hadden en of ik daarvoor een refund wilde. Heb gemaild dat ik wel wil wachten tot ze ze wel hebben en dat ze ze dan nog maar na moeten sturen. Ben benieuwd. Twijfelde erg tussen 4300K en 5000K
Dus als reserve lampen maar 5000K genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
l3art schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 00:46:
Hmm kreeg een mailtje dat ze geen extra reserve lampen meer hadden en of ik daarvoor een refund wilde. Heb gemaild dat ik wel wil wachten tot ze ze wel hebben en dat ze ze dan nog maar na moeten sturen. Ben benieuwd. Twijfelde erg tussen 4300K en 5000K
Dus als reserve lampen maar 5000K genomen.
Laat je het even weten wanneer je ze binnen hebt, misschien even met een paar plaatjes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja dat is prima :)
Komende week heb ik alleen weinig tijd. Maar er is ook een forum met wat info en foto's.

edit:
Wow dat gaat snel. De 28ste is mijn G5 set opgestuurd vanuit hongkong en nu is DHL al aan de deur geweest, helaas was ik niet thuis, en morgen om dezelfde tijd ook al niet. Dat wordt donderdag maar even langs DHL.

[ Voor 35% gewijzigd door 13art op 01-03-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Zit er nou echt zoveel kwaliteitsverschil tussen een dure (bv Pilot) set en iets goedkoops als dit:

http://www.navaudio.nl/pr...PvUiqrOracCFcM33god23UvBA

Want dan wil ik zo'n 4300K setje eigenlijk wel eens proberen voor nog geen 50 euro :Y

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Qua licht zal het wel meevallen. Heb zelf wel duidelijk verschil gezien tussen bijvoorbeeld Pilot en Well-Done. Waarbij Well-Done een stukje duurder nog is dan Pilot. Maar als je ziet hoe Pilot in elkaar zat qua bedrading en afwerking dan was dat bij Well-Done wel iets beter geregeld.
Maar goed Pilot komt ook gewoon uit een chinese fabriek waarvan er dezelfde setjes op ebay verkocht werden voor 45 euro. Dus mijn idee over Pilot is (in ieder geval de Xenon) dat je een groot gedeelte voor de naam bepaald en nog een klein gedeelte voor de service.

Kortom denk dat er tussen Pilot en dat setje van jouw link niet veel verschil zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

En ze geven nog een jaar garantie ook... Even over denken, maar ik denk dat ik het maar eens ga proberen.

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Afgelopen weekend mijn Xenon lenzen ingebouwd en vandaag nog even af laten stellen (foto is van voor het afstellen).
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Inbouwen was op zich redelijk eenvoudig. Kabelboom kan eenvoudiger, maar de nieuwe G8 versie die er aankomt van deze lenzen, zou een eenvoudigere kabelboom moeten hebben.

Lichtbeeld ben ik zelf goed over te spreken. Wat mij betreft dus een aanrader voor iedereen met reflector lampen + helder glas. Zo kan je dus vrij eenvoudig Xenon met lenzen krijgen.

Heb er trouwens 4300K lampen in zitten. Al lijkt het op de foto veel geler, maar in het donker is het toch echt wit licht. Ook bij het afstellen bij kwikfit vandaag was het duidelijk wit licht.

Afbeeldingslocatie: http://img853.imageshack.us/img853/5595/sam0331e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img861.imageshack.us/img861/5264/sam0333.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img847.imageshack.us/img847/4857/sam0334.jpg

Ook meteen maar even op zoek gegaan naar warm witte LEDs die mooi kleuren bij mijn 4300K Xenon. Zijn nog lastig te vinden. Of ze zijn heel erg prijzig. Maar goed op ebay wat kunnen vinden. Maar eens zien of dat wat is.

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 21-03-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Nissan almera ?

Ziet er erg OEM uit heb je meer details en foto`s van de conversie?

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ben ook erg benieuwd naar deze ombouw, het hoe en wat zou ik wel eens graag willen weten, lichtbeeld is ook erg strak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het is inderdaad een Nissan Almera uit 2001. Almera Elegence om precies te zijn.
Foto's van de conversie heb ik niet, maar kan wel even in het kort uitleggen hoe het in zijn werk gaat.

De lampunit haar je uit de auto en na het verwijderen van de lampen doe je deze in een oven van 85 graden voor zo'n 12 minuten. Dan kan je daarna mbv een schroevendraaier het glas zo los wippen. Wel even daarna het overtollige kit verwijderen (glas zit met kit vast aan de lampunit zelf)
Daarna moet ik het kapje wat normaal voor de lamp zit eruit slopen. Maar goed met een tangetje was dat zo gebeurd.
Daarna was het de lamp/lens erin doen en de H7 pasring er op zetten en vast draaien met een bout die erbij zit. Zo klem je de lens vast in de unit.
Daarna is het even grofweg afstellen zodat het lichtbeeld horizontaal loopt. Ook heb ik toen meteen even de kabelboom aangesloten en gekeken of alles werkte. Toen dat het geval was, de lampenunit weer mee genomen.
Er waren twee tubes met kit meegeleverd. Dus zo kan je de lampen dan weer vol gooien met kit. Glazen en daarna de klemmetjes er weer op en klaar. Valt op zich allemaal wel mee. Als ik het een tweede keer zou moeten doen zou ik sneller klaar zijn gok ik. Was nu een klein dagje kwijt voor beide lampen. (11:00 begonnen en rond 17:00 klaar).

Als er veder nog vragen zijn, dan hoor ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

l3art schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:18:
Het is inderdaad een Nissan Almera uit 2001. Almera Elegence om precies te zijn.
Foto's van de conversie heb ik niet, maar kan wel even in het kort uitleggen hoe het in zijn werk gaat.

De lampunit haar je uit de auto en na het verwijderen van de lampen doe je deze in een oven van 85 graden voor zo'n 12 minuten. Dan kan je daarna mbv een schroevendraaier het glas zo los wippen. Wel even daarna het overtollige kit verwijderen (glas zit met kit vast aan de lampunit zelf)
Daarna moet ik het kapje wat normaal voor de lamp zit eruit slopen. Maar goed met een tangetje was dat zo gebeurd.
Daarna was het de lamp/lens erin doen en de H7 pasring er op zetten en vast draaien met een bout die erbij zit. Zo klem je de lens vast in de unit.
Daarna is het even grofweg afstellen zodat het lichtbeeld horizontaal loopt. Ook heb ik toen meteen even de kabelboom aangesloten en gekeken of alles werkte. Toen dat het geval was, de lampenunit weer mee genomen.
Er waren twee tubes met kit meegeleverd. Dus zo kan je de lampen dan weer vol gooien met kit. Glazen en daarna de klemmetjes er weer op en klaar. Valt op zich allemaal wel mee. Als ik het een tweede keer zou moeten doen zou ik sneller klaar zijn gok ik. Was nu een klein dagje kwijt voor beide lampen. (11:00 begonnen en rond 17:00 klaar).

Als er veder nog vragen zijn, dan hoor ik het wel ;)
Ja, waar heb je het besteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Xenon-Man.com

Staat geen bestellinkje bij, maar je moet even mailen. Prijzen zijn zeker redelijk te noemen.
Als ik jou was zou ik echter wachten tot de G8 versie er is. Deze heeft een iets eenvoudigere kabelboom dan de G5.

De G5 zet namelijk H7 om in H4. Waardoor je extra kabeltjes moet koppelen aan je grootlicht en je dimlicht. Bij de G8 zou dat eenvoudiger werken. Ook is de G8 net iets kleiner waardoor hij in nog meer auto's zou passen. Ik weet alleen niet wanneer deze uit komt.

Maar goed het lichtbeeld zal hetzelfde zijn, dus als je niet wil wachten dan kan je net zo goed voor de G5 gaan :)

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 21-03-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat klinkt heel erg goed! Wel een leuke klus maar goed. :)

Heb je toevallig ook foto's van tijdens het klussen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Dat is grappig gedaan, het is dus echt puur en alleen de lens die je koopt? Je bouwt de lens in de huidige lampunits?

Nog nooit van gehoord! Dit ziet er erg netjes uit en heeft zeker een bepaalde OEM uitstraling. Erg gaaf en knap geïnstalleerd. Het lichtbeeld is trouwens ook erg zuiver, zijn naar mijn idee dus ook goede lenzen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb helaas geen foto's van het inbouwen.
Je koopt een complete set dus lenzen, lampen, ballasten, kabelboom, tubes kit, pasringen en overige aansluitmaterialen. Maar heb gewoon mijn eigen slim ballasten gebruikt van mn vorige xenonset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:22
Heb je dat kitten binnen gedaan? Zou jammer zijn als er vocht in je units komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee buiten maar het was erg mooi weer. Maar bij veel koplampen zitten aan de achterkant beluchtings openeningen om eventueel vocht af te kunnen voeren. In mijn afdekdoppen zitten zelfs al gaten van de vorige Xenonset. Maak me dus niet zo'n zorgen om vocht, dat komt wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

l3art schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:09:
Xenon-Man.com

Staat geen bestellinkje bij, maar je moet even mailen. Prijzen zijn zeker redelijk te noemen.
Als ik jou was zou ik echter wachten tot de G8 versie er is. Deze heeft een iets eenvoudigere kabelboom dan de G5.

De G5 zet namelijk H7 om in H4. Waardoor je extra kabeltjes moet koppelen aan je grootlicht en je dimlicht. Bij de G8 zou dat eenvoudiger werken. Ook is de G8 net iets kleiner waardoor hij in nog meer auto's zou passen. Ik weet alleen niet wanneer deze uit komt.

Maar goed het lichtbeeld zal hetzelfde zijn, dus als je niet wil wachten dan kan je net zo goed voor de G5 gaan :)
Ik heb ze zelf niet nodig, mijn auto is standaard voorzien van lensprojectors :)
Maar mocht ik ooit m'n vriendin zo ver krijgen om Xenon aan te schaffen, dan heeft ze wel lenzen nodig. Ook meteen ff bij schoonpaps laten zien, want die drukt gewoon Xenon in spiegel lampen :X
Hopen dattie het met de pas aangeschafte Saab 900 Turbo anders gaat doen dan nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hahaha, tja ik kan het iedereen aanraden. Gisteren even een een stukje in het donker gereden. Wow! Wat een licht. Vraag me alleen af of ze nog steeds niet te hoog staan want het licht komt gewoon zo ver! Maar goed dat is misschien ook omdat ik lenzen niet gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mooi spul! Jammer dat ik reflectorlampen heb, anders had ik ze ook ingebouwd.
Afgelopen vrijdag naar de APK met m'n Mazda met reflectorlampen en xenon-pitten. Ik kreeg complimenten van de keurmeester en de monteurs, zo'n goed lichtbeeld met reflectoren hadden ze nog nooit gezien.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:10

MeNTaL_TO

The future is not set

McKaamos schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:38:
[...]

Ik heb ze zelf niet nodig, mijn auto is standaard voorzien van lensprojectors :)
Maar mocht ik ooit m'n vriendin zo ver krijgen om Xenon aan te schaffen, dan heeft ze wel lenzen nodig. Ook meteen ff bij schoonpaps laten zien, want die drukt gewoon Xenon in spiegel lampen :X
Hopen dattie het met de pas aangeschafte Saab 900 Turbo anders gaat doen dan nu...
Heb ik ook gedaan in mijn Astra, units zijn Xenon geschikt, ga ik geen dure lenzen voor bij laten plaatsen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:13:
[...]

Heb ik ook gedaan in mijn Astra, units zijn Xenon geschikt, ga ik geen dure lenzen voor bij laten plaatsen.
Waarom zou je het goed doen als het ook goedkoop kan he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:13:
[...]

Of het werkt of niet is niet echt het punt :X
Ik kan me niet voorstellen dat jouw Astra koplamp units heeft die Xenon geschikt zijn.
Opel levert normaliter gewoon spiegelbakjes of spiegelcups icm halogeen lampen, en dat is verre van geschikt voor Xenon. Strooit veel teveel, tegenliggers hebben er verschikkelijk veel last van.

Er zijn wel modellen van Opel waar al lensprojectors in zitten, zoals de Astra J met Adaptive Forward Lighting, de Vectra C en de Calibra A.
Zolang je geen lenzen er in hebt zitten is het niet geschikt.
Dat de nederlandse wetgeving wat anders zegt, zegt nog niet dat het goed is.
l3art schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 07:14:
Hahaha, tja ik kan het iedereen aanraden. Gisteren even een een stukje in het donker gereden. Wow! Wat een licht. Vraag me alleen af of ze nog steeds niet te hoog staan want het licht komt gewoon zo ver! Maar goed dat is misschien ook omdat ik lenzen niet gewend ben.
Ben ik het helemaal mee eens :) Xenon is fijn (mits op de goede manier gebruikt).
Mijn wagen kon het met de standaard koplampen hebben omdat er al lenzen in zitten voor dim en mistlicht. Grootlicht heb ik bewust halogeen in zitten omdat dat wel spiegels zijn en omdat seinen met Xenon niet zo geweldig is voor de lampen (slijten harder).
Mistlicht wil ik nog gaan doen, maar heeft niet zoveel haast. Is iets voor de komende winter/herfst periode op de planning (ivm mist en zware neerslag).

Xenon lijkt inderdaad verder te komen, en dat is ook wel zo. Als je twijfelt zou ik wel de lampen nog eens professioneel laten stellen zodat je zeker weet dat het goed zit.

[ Voor 38% gewijzigd door McKaamos op 22-03-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb ze professioneel laten stellen.
Ten minste neem aan dat de bij Kwikfit wel weten hoe ze het af moeten stellen. Ze hebben het afgesteeld met zo'n lichtbak ervoor. Veel professioneler kan het niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

bite schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:43:
[...]

Waarom zou je het goed doen als het ook goedkoop kan he 8)7
Mijn APK keurmeester heeft er geen problemen mee, de units zijn gewoon geschikt voor xenon en hebben ook de xenontype goedkeuring. Bovendien heeft die garage ze ook ingebouwd en afgesteld. Hebben alle van fabriek af xenons dan lenzen?

[ Voor 14% gewijzigd door MeNTaL_TO op 22-03-2011 14:41 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kijk als er een Xenontype goedkeuring hebben dan zal het inderdaad wel goed wezen.
Maar in de meeste refelctorlampen zit geen Xenon-goedkeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Volvo en Renault hebben van origine ook reflector xenon verlichting

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:40:
[...]

Mijn APK keurmeester heeft er geen problemen mee, de units zijn gewoon geschikt voor xenon en hebben ook de xenontype goedkeuring. Bovendien heeft die garage ze ook ingebouwd en afgesteld. Hebben alle van fabriek af xenons dan lenzen?
De APK keurmeester kijkt naar wat er wettelijk is toegestaan. Zolang het lichtbeeld klopt en de kleur van het licht goed is, zal hij het goedkeuren.
Eventueel kijkt hij nog naar de werking van automatische hoogtestelling en een wis/was installatie als je auto van 2007 of later is. (dat is dan namelijk verplicht)

Het probleem daarmee is dat er niet wordt gekeken naar de intensiteit van het licht. Xenon is namelijk 5 keer zo intens als halogeen. Dat het lichtbeeld klopt betekent dat het patroon wat wordt geprojecteerd klopt, maar dat omvat ook het strooilicht. Dat mag een bepaalde richting hebben, die zeker in de richting van je tegenliggers schijnt.
Met halogeen is dat niet zo erg, maar omdat Xenon veel intenser is heeft je tegenligger er veel meer last van.

Wat europese regels betreft is het niet verplicht om lenzen te plaatsen icm Xenon verlichting, maar dat is wel wat de meeste fabrikanten doen. De regels worden namelijk niet gezien als voldoende maatregelen om je tegenligger te beschermen.
Daarom worden er dus vaak wel projectors/lenzen gemonteerd door fabrikanten, omdat die in staat zijn het strooilicht zeer sterk te beperken.

Oftewel: Het is dus wettelijk niet verplicht, maar het is zéér sterk aan te raden om het wel te doen.
Van Opel heb ik nog geen modellen gezien die factory fitted Xenon zonder lens hebben, en ik zou aanraden om het op de fabrieksmanier te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
En toch zegt hij dat er dus een Xenontype goedkeuring in de lampen gedrukt staat... Ten minste zo lees ik het. Dan zou je toch zeggen dat, ondanks dat het reflector lampen zijn, dat ze ook voor Xenon geschikt zijn en er dus iets aan gedaan is om het strooilicht te verminderen.... Of zie ik dat nu verkeerd? Volvo heeft dat toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik ken helaas niemand met een een Astra H met van fabriek af xenon om het te vergelijken, iemand bij jullie in de vriendenkring wel? Bedoel, wil best wel een extra investering doen om ook lenzen te (laten) monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

l3art schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:09:
En toch zegt hij dat er dus een Xenontype goedkeuring in de lampen gedrukt staat... Ten minste zo lees ik het. Dan zou je toch zeggen dat, ondanks dat het reflector lampen zijn, dat ze ook voor Xenon geschikt zijn en er dus iets aan gedaan is om het strooilicht te verminderen.... Of zie ik dat nu verkeerd? Volvo heeft dat toch ook?
Nee, hij zegt dat er goedkeuring is. Of hij dat zelf heeft opgezocht of dat iemand dat tegen hem vertelt heeft, zegt hij er niet bij.
Kan net zo goed de garage geweest zijn die het heeft ingebouwd. Meestal vragen mensen even bij de garage of zoiets kan.

Verder zijn er wel andere manieren om strooilicht te beperken, maar geen enkele is daar zo goed in als een lens.
Volvo's ben ik ook niet bepaald van gecharmeerd. Ze doen wel dingen die helpen, maar je ziet het verschil tussen de Volvo oplossing en een lens (al dan niet aftermarket) op een kilometer afstand nog.
Het mag volgens de regels, maar goed wil ik het niet noemen.

De regelgeving bestaat ook alleen maar uit wis/was systeem, hoogteregeling en een stukje ribbel-loos glas. Van mij mag dat allemaal overboord in ruil voor lenzen.

M'n vriendin zit regelmatig bij mij in de auto, en als we 's avonds rijden, gaat zij nog wel eens "foute xenon rijders" tellen :P . Het zijn vaak ook maar ritjes van 10 tot 20km, maar hoeveel er rijden is verbazingwekkend. 8)7
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:15:
Ik ken helaas niemand met een een Astra H met van fabriek af xenon om het te vergelijken, iemand bij jullie in de vriendenkring wel? Bedoel, wil best wel een extra investering doen om ook lenzen te (laten) monteren.
Of dat op de H is geleverd durf ik zo niet te zeggen, maar ik denk van niet. De Astra J heeft het wel ivm AFL (horizontaal draaibare lens).
Vectra C heeft ook lenzen, maar dan met een spiegeltje er in om de straal te beinvloeden voor dim en grootlicht.

Persoonlijk zou ik ofwel zo'n lens inbouwset halen, of een setje "tuning" koplampen kopen, met angeleyes (bmw style) of dagrijlicht (a-la audi). Zeker op Ebay zijn die dingen spotgoedkoop.
Daar zit namelijk 9 van de 10 keer ook een (of meerdere) lens unit in.

Anyway, ik ben niet de wetgever, en het mag zonder lens, maar ik raad het héél erg aan. Ookal is er goedkeuring, mijn ervaring zegt dat Xenon in spiegels ronduit kut is.
Als je de centen kan missen, doe het dan alsjeblieft.
l3art schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:35:
Ik heb ze professioneel laten stellen.
Ten minste neem aan dat de bij Kwikfit wel weten hoe ze het af moeten stellen. Ze hebben het afgesteeld met zo'n lichtbak ervoor. Veel professioneler kan het niet toch?
Dan lijkt het me prima in orde, en zie je gewoon de effecten die Xenon hoort te hebben :)

[ Voor 33% gewijzigd door McKaamos op 22-03-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online

MBV

Mwoah, mijn vader had een Mercedes E uit 1996, met xenon. Dat was echt totaal niet verblindend, met een mooie scherpe lijn tussen wel/niet in de bundel. Toen lette ik er nog niet zo op, omdat je nog niet zoveel foute xenon zag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
McKaamos schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:39:
[...]
Verder zijn er wel andere manieren om strooilicht te beperken, maar geen enkele is daar zo goed in als een lens.
Ja ok dat ben ik (nu) helemaal met je eens. Naar mijn idee is met de lenzen de lichtopbrengst ook vele malen beter.
Maar dan vind ik dat reflectorlampen met Xenon niet per definitie verblindend hoeven te zijn. Het is feller ja, maar verblindend hoeft niet. Ik heb zelf ook een tijd lang met Xenon in mn reflectoren gehad, maar geloof me, het stond goed afgesteld, waardoor ik nooit tegenliggers had die gingen seinen omdat ze verblind werden. Dus dat zegt ook wel wat.

Maar helaas zijn er ook genoeg jonge lui die de moeite niet nemen om het goed af te stellen en daarmee wel tegenliggers verblinden.

Al met al is het wel zo, dat lenzen inderdaad veruit de voorkeur hebben. En dat was voor mij ook een reden om voor lenzen te gaan. En toen ik tegen deze redelijk eenvoudige oplossing aan liep was de keuze voor mij snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:31:
Volvo en Renault hebben van origine ook reflector xenon verlichting
Vaak zijn de lenzen wel anders of beter geslepen dan die van halogeen. Veel oudere verweerde koplampen geven een partij strooilicht daar zeg je u tegen, en vaak is het lichtbeeld bij gewone 'heldere' koplampen ook niet geweldig dus dan is zo een oplossing wel erg mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:15:
Ik heb in mijn astra h de originele xenon units achteraf ingebouwd (zonder afl), die units zijn sowieso 10x mooier :) en je hebt tevens meteen bi-xenon (de wordt dan mechanisch anders gezet). Eventueel kan je ook de afl units inbouwen (zien er vanaf de buitenkant hetzelfde uit), dit is wel aanzienlijk duurder aangezien je een paar stuurapparaten extra nodig hebt.

De hologeenpit die in de xenonkoplamp zit wordt gebruikt voor het seinen als je xenon lampen uitstaan, hij wordt ook gebruikt ter ondersteuning van het grootlicht (al merk je er niks van bij het grootlicht om dat de xenon verlichting veel feller is.)

Ik heb er ook gewoon 4300k lampen ingezet, als je erin kijkt is het gewoon wit licht, door de lenzen lijkt het vanaf een hoek ietsjes blauw.

Ik heb ook nog 2 foto's online staan:

de koplampen zelf:
Afbeeldingslocatie: http://i952.photobucket.com/albums/ae4/blueone0/sensorenklein.jpg

Het lichtbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i952.photobucket.com/albums/ae4/blueone0/P1000257.jpg
Voor de mensen zonder lenzen, vergelijk het maar eens met je eigen lichtbeeld en je snapt wat er bedoeld wordt met strooi licht ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Avvd op 22-03-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Nu online

MBV

@l3art: ik heb al een aantal keer een auto met after-market xenon gezien die niet zozeer verblindden doordat je in de lichtbundel zat: zelfs al een aantal keer gezien dat de lichtbundel net 2 meter voor de bumper kwam 8)7 En dan nog steeds verblindend omdat de reflectors slecht zijn.

Het is niet per definitie verblindend, maar goede afstelling is niet zaligmakend.

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 22-03-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hahaha ja dat is ook niet alles, Xenon met maar 2 meter zicht voor de auto. Neem dan halogeen, dan heb je meer licht.
Ik zeg ook niet dat een goede afstelling zaligmakend is, want dat zijn goede lenzen al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

McKaamos schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:39:
[...]

Nee, hij zegt dat er goedkeuring is. Of hij dat zelf heeft opgezocht of dat iemand dat tegen hem vertelt heeft, zegt hij er niet bij.
Kan net zo goed de garage geweest zijn die het heeft ingebouwd. Meestal vragen mensen even bij de garage of zoiets kan.
Zelf nagekeken, kan je makkelijk nakijken en bevestigd door mijn garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

l3art schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:11:
Hahaha ja dat is ook niet alles, Xenon met maar 2 meter zicht voor de auto. Neem dan halogeen, dan heb je meer licht.
Ik zeg ook niet dat een goede afstelling zaligmakend is, want dat zijn goede lenzen al :P
Maar een goede afstelling scheelt veel. Zeker bij xenon. Maar helaas zie ik absurd veel halogeen verlichting die brak is afgesteld of voor de helft niet werkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:10
Dan erbij, heldere koplampen voor mijn auto zijn ERG duur en de tjoening versies lelijk,
(Wel met wis/was en hoogteregeling).
Misschien nog niet genoemd hier maar ik rij met Xenon H7-R in originele behuizing. De R betekent niet meer dan dar de lamp net als een H7-R halogeen een zwarte "afdekkingslaag" heeft op de kop van de lamp.
Speciaal voor vervangen van halogeen dus. resultaat : niet verblindend, maar sterkere lichtopbrengst.
Als bonus ook nog eens 35W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:03:
[...]

Zelf nagekeken, kan je makkelijk nakijken en bevestigd door mijn garage.
Tja dat is een kwestie van een keurmerk wat in je koplampglas gedrukt staat of niet :P
MEN-O schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:50:
Misschien nog niet genoemd hier maar ik rij met Xenon H7-R in originele behuizing. De R betekent niet meer dan dar de lamp net als een H7-R halogeen een zwarte "afdekkingslaag" heeft op de kop van de lamp.
Speciaal voor vervangen van halogeen dus. resultaat : niet verblindend, maar sterkere lichtopbrengst.
Die heb ik ook wel eens gehad ja, maar is er meteen weer uit gegaan, want mijn lichtbeeld werd er niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

l3art schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:00:
[...]

Tja dat is een kwestie van een keurmerk wat in je koplampglas gedrukt staat of niet :P

[...]

Die heb ik ook wel eens gehad ja, maar is er meteen weer uit gegaan, want mijn lichtbeeld werd er niet beter op.
In de unit zelf volgens mij, niet in het glas.
Afbeeldingslocatie: http://imganuncios.mitula.net/vauxhall_astra_headlight_92936746414823637.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Die lampen had ik voorheen ook in mijn auto zitten, het lichtbeeld is ronduit beroerd tov andere koplampen/auto's en je hebt met die lampen ook gewoon belachelijk veel strooilicht.. Ik had er binnen 2 weken xenon inzitten met de originele units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
"In koplampen met een code HC, HR of HCR moet een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen ("Xenonlampen") moeten in koplampen met een code DC, DR of DCR."

Dit is welliswaar een oude regeling, maar staat er dus "DC, DR of DCR" in het koplampglas gedrukt dan heb je voor Xenon goedgekeurde lampen, maar dat is met deze niet zo denk ik. Dus dan zijn ze officieel niet voor Xenon bedoeld. Misschien een andere garage opzoeken? ;)

[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 23-03-2011 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

l3art schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 07:30:
"In koplampen met een code HC, HR of HCR moet een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen ("Xenonlampen") moeten in koplampen met een code DC, DR of DCR."

Dit is welliswaar een oude regeling, maar staat er dus "DC, DR of DCR" in het koplampglas gedrukt dan heb je voor Xenon goedgekeurde lampen, maar dat is met deze niet zo denk ik. Dus dan zijn ze officieel niet voor Xenon bedoeld. Misschien een andere garage opzoeken? ;)
Dus fout gedacht, deze hebben ook de xenon goedkeuring, weet niet precies welke type meer.

[edit] Net even een foto gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/owbrTSiVMzPSvQUwm9SnpPqd/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L4H4JBRGhS485NN0vG0KoJxZ/full.jpg

Zie DCR

[ Voor 14% gewijzigd door MeNTaL_TO op 23-03-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
l3art schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:52:
[...]

Ja ok dat ben ik (nu) helemaal met je eens. Naar mijn idee is met de lenzen de lichtopbrengst ook vele malen beter.
Dat vind ik ook, ik heb nu geen xenon op de auto omdat dat niet leverbaar was, maar wel halogeen projector koplampen (lenzen dus). Die koplampen geven toch zo'n goed lichtbeeld dat ik wat dat betreft de xenon eigenlijk niet eens mis. Een nadeel is wel dat halogeen lampen niet zoveel branduren halen en het wisselen je nog altijd niet gemakkelijk wordt gemaakt.

Op m'n vorige (lease)auto zat wel xenon met meedraaiende lampen etc, maar dat heeft niet alleen maar voordelen want juist door de extra helderheid gaf het op bijvoorbeeld: verkeersborden (vooral witte onderborden), ruiten en bushokjes regelmatig hinderlijke reflecties; niet dat dat nu met halogeen projectorlampen niet zo is maar het is minder hinderlijk.
Op de weg is het licht natuurlijk ook erg helder, maar door het hoge contrast tussen de lichtbundel daarbuiten zag ik buiten de lichtbundel in het donker gewoon minder wanneer de weg verder niet of nauwelijks verlicht was.
De oorzaak van weinig lichtopbrengst in een oude auto lost men soms blijkbaar op door er xenon in te plaatsen terwijl het niet aan de lampen maar aan de unit ligt; zie recente auto's, dat halogeen kan gewoon erg goed werken. Xenon is een mooie techniek maar maar ik vind het niet meer iets dat je moet hebben.
Maar dan vind ik dat reflectorlampen met Xenon niet per definitie verblindend hoeven te zijn. Het is feller ja, maar verblindend hoeft niet. Ik heb zelf ook een tijd lang met Xenon in mn reflectoren gehad, maar geloof me, het stond goed afgesteld, waardoor ik nooit tegenliggers had die gingen seinen omdat ze verblind werden. Dus dat zegt ook wel wat.
Maar helaas zijn er ook genoeg jonge lui die de moeite niet nemen om het goed af te stellen en daarmee wel tegenliggers verblinden.
Ik geloof je best maar denk ook regelmatig: heb je er weer een...laat maar gaan.. Sein ik wel dan zie ik de ander soms terugseinen met halogeenlampen naas de xenon.. ziet er imo gewoon triest uit.. Wat je zegt, een bepaalde groep verpest het gewoon voor de mensen die het wel netjes (laten) inbouwen en onderhouden.
Al met al is het wel zo, dat lenzen inderdaad veruit de voorkeur hebben. En dat was voor mij ook een reden om voor lenzen te gaan. En toen ik tegen deze redelijk eenvoudige oplossing aan liep was de keuze voor mij snel gemaakt.
En het ziet er over het algemeen toch ook veel beter uit als je moet kiezen tussen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mercedesforum.nl/forum/download/file.php?id=8885&t=1of Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQVDeL5eFch-VtEJcPS8BXFcYxQ4AH9n4-6YxuwR12V-L2SXE1ftw&t=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
bite schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:57:
[...]
Ik geloof je best maar denk ook regelmatig: heb je er weer een...laat maar gaan.. Sein ik wel dan zie ik de ander soms terugseinen met halogeenlampen naas de xenon.. ziet er imo gewoon triest uit.. Wat je zegt, een bepaalde groep verpest het gewoon voor de mensen die het wel netjes (laten) inbouwen en onderhouden.
Die van mij seint ook met halogeen terwijl het originele xenon units zijn.

Als de xenon lampen uit zijn seint hij met halogeen, als xenon aanstaat seint hij met beide. Ik snap dus niet zo goed waarom je dat daar schrijft.

Tevens zijn er ook genoeg oem xenon units die het grootlicht niet in xenon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MeNTaL_TO schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:08:
[...]

Dus fout gedacht, deze hebben ook de xenon goedkeuring, weet niet precies welke type meer.

[edit] Net even een foto gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]

Zie DCR
Yup zie het...
Hmmm zal wel dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Wel typische dat er voor de astra h dan ook gewoon "echte" xenon units zijn.
Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste