Xenon (inbouw)

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste
Acties:
  • 70.255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
vandaag ook xenon voor mijn astra h besteld :). ik heb ditmaal toch gekozen voor de orginele ballasten met lampen (hella balasten met losse nastarters en philips 4300k d2s xenon lampen.). nu nog even de orginele xenon koplampunits en dan is het ook weer geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Originele xenon units hoef je niet meer te hebben he puur vanwege de code he. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb nu reflector lampen en worden het de orginele lenslampen :). in de astra h is xenon in een reflector enorm verblindend. Dit buiten het feit dat ik lenslampen een stuk mooier vind:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aah ok, bij dat soort verschillen zou ik idd de xenon lampen nemen ja. :)

Sommige merken hebben nog lampen met verschillende codes dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Xenon koplampen
Xenon koplampen 2

Gewone koplampen

Ik heb zelf overigens een zwarte astra dus dan staan die koplampen ook wel goed :)

[ Voor 10% gewijzigd door Avvd op 16-11-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:43

13art

Moderator Mobile
Waar heb je die lampen trouwens vandaan? En hoe gaat dat passen dan? Want neem aan dat er niet standaard een D2S fitting zit in de Astra, of zitten deze wel in de "Lens koplampen" die je er in gaat zetten?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
De d2s fitting zit inderdaad wel in de lenskoplampen (Het zijn ook echt de orginele koplamp units).

De d2s lampen kan je op diverse plaatsen halen
bijv:
http://www.24autoparts.nl/page3.php
http://www.well-done-xenon.nl/

en op nogal wat andere sites

[ Voor 9% gewijzigd door Avvd op 16-11-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Blueone schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:05:
Xenon koplampen
Xenon koplampen 2

Gewone koplampen

Ik heb zelf overigens een zwarte astra dus dan staan die koplampen ook wel goed :)
Aah op die manier, mooie xenon koplampen zijn het trouwens!
En erg mooie auto die 1e. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 02:45:
Ben aan het kijken of er wat te regelen valt met Well-Done.
Normaal gesproken moet je voor een setje (met maar 1 jaar garantie :( ) 199 euro betalen!!! Echt bizar en dan heb je niet eens een slimline setje ofzo.
Zoals ik al zei was ik met Well-Done Xenon aan het overleggen. Vandaag dus de inkoopprijzen gekregen. Dit maakte het voor mij nog bizarder......
Een H7 Slimline setje kost inkoopt dus gewoon maar 58 dollar.... Hier in Nederland wordt een standaard setje verkocht voor 199 euro! Terwijl deze normaal maar inkoop 48 dollar kost. Dat er winst gemaakt werd snapte ik ook nog wel, maar dat het zoveel zou zijn had ik niet verwacht. Voor zover ik nog niet overtuigd was dat je echt alleen voor de naam betaald, zo overtuigd ben ik er nu wel van! Krijg dus steeds meer het idee dat er niet eens zo heel veel verschil zit in de goedkope setjes en de duurdere sets. Duurdere sets wordt gewoon veel meer winst op gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 22:10

MBV

In de computerhandel is dat ook zo bij accessoires. De duurdere kabels etc zijn wel degelijk beter (beter afgeschermd etc) maar er zit ook 2x zoveel marge op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:00:
[...]

Zoals ik al zei was ik met Well-Done Xenon aan het overleggen. Vandaag dus de inkoopprijzen gekregen. Dit maakte het voor mij nog bizarder......
Een H7 Slimline setje kost inkoopt dus gewoon maar 58 dollar.... Hier in Nederland wordt een standaard setje verkocht voor 199 euro! Terwijl deze normaal maar inkoop 48 dollar kost. Dat er winst gemaakt werd snapte ik ook nog wel, maar dat het zoveel zou zijn had ik niet verwacht. Voor zover ik nog niet overtuigd was dat je echt alleen voor de naam betaald, zo overtuigd ben ik er nu wel van! Krijg dus steeds meer het idee dat er niet eens zo heel veel verschil zit in de goedkope setjes en de duurdere sets. Duurdere sets wordt gewoon veel meer winst op gemaakt.
Je kan je beter maar niet teveel verdiepen in dat soort zaken want zo gaat het ongeveer overal. Ik heb zelf in een supermarkt gewerkt en in een doe het zelf zaak en marges van 100 tot 200% kwamen geregeld voor. (er werden overigens ook zat producten met verlies verkocht.
Joopieboy schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:39:
[...]

Aah op die manier, mooie xenon koplampen zijn het trouwens!
En erg mooie auto die 1e. ;)
Ik zou het eindresultaat nog wel een keer posten als het er allemaal inzit.

[ Voor 11% gewijzigd door Avvd op 17-11-2009 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee had ook gerekend op een winst marge van in ieder geval 100% maar dit is zo'n 400% Ok iets minder vanwege invoerrechten. Heb in ieder geval gevraagd nog even wat de verzendkosten zijn en wat de minimale afname is. Want ik ben en blijf overtuigd van de kwaliteit van Well-Done, maar goed zo zal ieder zijn of haar voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Blueone schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:26:
[...]

Ik zou het eindresultaat nog wel een keer posten als het er allemaal inzit.
Ben eens benieuwd! :)

• Avvd
  • Niet online
vandaag de balasten starters en xenon lampen binnen gekregen, het ziet er toch allemaal degelijker uit dan bijv een pilot set en lamp. Nu nog ergens de koplampunits zien te scoren.

Ik kom er nu overigens achter dat het bi-xenon units zijn :D, het h7 pitje wat er langs zit is alleen voor het seinen omdat het bi-xenon mechanisme daar niet goed tegen kan (het vaak kort achter elkaar schakelen).

[ Voor 5% gewijzigd door Avvd op 19-11-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat klopt ja, daarom kreeg ik bij een set nieuwe lampen ook een nieuwe kabelboom met relais erbij, zegt ook wel genoeg denk ik zo. :P

Ben benieuwd naar foto's trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 13:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:52:
Nee had ook gerekend op een winst marge van in ieder geval 100% maar dit is zo'n 400% Ok iets minder vanwege invoerrechten. Heb in ieder geval gevraagd nog even wat de verzendkosten zijn en wat de minimale afname is. Want ik ben en blijf overtuigd van de kwaliteit van Well-Done, maar goed zo zal ieder zijn of haar voorkeur hebben.
Keep me posted. Als het wat is, even op samenkopen.net een actie in elkaar zetten :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Prima, heb je even gemaild op het mail adres in je profiel. Is denk ik de beste manier om je op de hoogte te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vandaag een setje Well-Done H7 ontvangen, rechtstreeks vanuit de fabriek :)
Mocht een testsetje ontvangen van ze. Heb er 5000K lampen en een extra setje 4300K lampen (voor die 16 dollar kon ik het niet laten dat setje er extra bij te nemen).
Ze zijn zo vriendelijk geweest het als gift te verzenden, dus ook geen import kosten.

Moet zeggen dat het er allemaal erg netjes en solide uit ziet. Goede stevige maar toch ook flexibele kabels. amp stekkertjes zijn dusdanig dat ze maar op één manier aangesloten kunnen worden (en niet zoals destijds bij mijn Xenon set, dat je de plus en min pool kon omdraaien). Lampen hebben netjes een metalen voet (H7) zodat ze goed te plaatsen zijn.

Nu nog inbouwen en uitproberen, maar verwacht geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Foto's. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja had foto's gemaakt, maar zie je niet zo heel veel van eigenlijk. Ziet er niet veel anders uit dan andere foto's.
Het is een kwestie van voelen. Hoe flexibel kabels zijn is moeilijk op foto vast te leggen. Kan de ballast bijv op de foto zetten, maar of je daar vrolijk van wordt.

Maar als je een verzoek hebt....
Heb wel verschil tussen 4300K en 5000K proberen vast te leggen, maar is lastig overdag.

4300K:
Afbeeldingslocatie: http://ultraxs.com/image-A65E_4B28F349.jpg

5000K
Afbeeldingslocatie: http://ultraxs.com/image-8C07_4B28F349.jpg

Op de foto's is 4300K nog redelijk wit. In real is het iets geler, vond zelf meer richting goede 'witte' halogeen (osram nightbreakers bijv)

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 16-12-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ah ik zag het topic weer eens voorbijkomen:

Foto1
Foto2
Foto3

De kleur klopt wel niet echt op de foto, het is meer geel/wit licht echt de orginele look. Vooral het grootlicht is leuk. de lens schuift omhoog en geeft een soort van zeshoek als lichtbeeld en tegelijk gaat ook een extra h7 halogeen pit branden. Bij het seinen werkt alleen de halogeen pit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zei toch dat 4300k wit is, en 5000k weinig verschilt. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
hiervoor had ik 5000k maar het scheelt toch wel een stukje. 4300k geeft overigens een stuk meer licht maar dat kan misschien ook komen omdat het nu philips lampjes zijn inplaats van pilot.

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 07:58
Net een setje van 55Watt besteld ben benieuwd hoe de licht opbrengst zal zijn. :9~

@ DjWannaB2002

zijn dat de koplampen van een Almera?? O-) (heb er ook een)
en ben je tevreden met je overstap naar je xenon?

[ Voor 44% gewijzigd door soheilmd op 17-12-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Eindelijk mijn set binnen, WOOOW wat een verschil, nu begrijp ik mensen die zeggen dat ze nooit terug willen naar halogen verlichting.
maar het volgende, van mijn balasten hoor ik een lichte zoem, is dat normaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 20:06

OcGuru

Giulietta Qv

Denk het wel. Is gewoon een transformator die een beetje zoemt :P

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Dat is altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
soheilmd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:01:
@ DjWannaB2002

zijn dat de koplampen van een Almera?? O-) (heb er ook een)
en ben je tevreden met je overstap naar je xenon?
Ja ben zeer tevreden. Inderdaad van een Almera, goed gezien _/-\o_
Heb al eerder Xenon gehad. Dus kende het al wel. Heb de lampen wel wat lager afgesteld dan met Halogeen, omdat het anders net is of je met groot licht rijdt, wat niet zo prettig is voor de tegenliggers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het jullie ook weleens opgevallen dat de xenon steeds blauwer wordt? Ik had destijds 6000K en de lampen waren vanaf het begin spier, spier en spierwit. Eigenlijk kreeg je de indruk dat het helemaal geen xenon was, maar aan de andere kant.. met halogeen bereik je dat nooit. Ik vond het wel fraai eigenlijk. Naarmate dat de lampen ouder worden en meer branduren krijgen worden ze steeds blauwer. Iets dat mij totaal niet aanstaat en mede daardoor gedowngrade ben naar philips xtreme white lampen. Echter, deze lampen zijn helemaal niet wit maar gelig dus kortom: marketingproduct en geen echt produkt waar ik naar opzoek ben.
Nu kan ik wel overstappen naar een 4300K of 5000K lampensetje maar dan is maar de vraag hoe blauw deze lampen op den duur gaan worden.

Xenon vind ik prachtig, maar zodra ik met blauwe sjonnie lampen rij hoeft het voor mij niet meer. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Geen idee hoe lang het duurt voordat ze blauwer worden.
Mijn eigen ervaring is niet dat ze blauwer worden, maar dat ze gewoon minder krachtig gaan branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Meestal een tiental branduren en ze worden blauwer ja, 4300k en 4500k blijft gewoon wit, hoewel sommige kennelijk toch een iets gelige gloed erin hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb zelf 5000K maar niet het idee dat dat blauwer wordt. Blijft gewoon wit.
Misschien ook afhankelijk van het merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, duidelijk. Tja, ik heb wel het idee dat ze blauwer zijn geworden. Ik heb een Pilot set.
Aan de ene kant is het niet zo dat het blauw richting de 8000K gaat hoor maar ik zie toch echt duidelijk dat ze blauwer zijn geworden dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het is zeker afhankelijk van het merk de kleur en alles, ook de kwaliteit (dus dat sommige goedkopere setjes minder worden), maar er zijn ook goede goedkope setjes ertussen, het is gewoon heel wisselend wat er allemaal op de markt zich bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Misschien verkleuring van de reflector in je lamp-units zelf? Of omdat je het vergelijkt met andere xenon-gebruikers op de weg en er steeds minder 8000/10000K sjappies rond rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb niet het idee dat mijn 6000K Pilot setje blauwer is geworden de afgelopen 4 jaar.6000K "is" gewoon blauw naar de tegenliggers toe.Wel merk ik dat de lichtopbrengst wat minder wordt door de jaren heen.
Omdat ik mijn Galant weer in een wat "toonbare" staat terug aan het brengen ben,wil ik nu ook af van dat blauwe.
Ik heb daarom op dit moment een nieuw 4300K setje + nieuwe koplampen liggen voor de Galant.Nu nog "even" inbouwen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn lampen zijn niet verkleurd hoor. Inprincipe kan dat ook niet want xenon heeft een mindere wattage dan een halogeenlamp. Dat 6000K blauwer is dan 4300K is een ding wat zeker is. Maar zoals ik al zei: ze waren eerst echt helemaal spier wit.
Maar goed, het is inderdaad wel verstandiger om over te stappen naar 4300K of 5000K voor het ultieme OEM effect. En dan lekker het gele stadslichtje laten zitten ipv een blauw/witte led want dat verhoogt het OEM effect alleen maar. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:58:
Mijn lampen zijn niet verkleurd hoor. Inprincipe kan dat ook niet want xenon heeft een mindere wattage dan een halogeenlamp. Dat 6000K blauwer is dan 4300K is een ding wat zeker is. Maar zoals ik al zei: ze waren eerst echt helemaal spier wit.
Maar goed, het is inderdaad wel verstandiger om over te stappen naar 4300K of 5000K voor het ultieme OEM effect. En dan lekker het gele stadslichtje laten zitten ipv een blauw/witte led want dat verhoogt het OEM effect alleen maar. :p
De meeste blauwe "sjonnie" koplampen die je tegenkomt zijn 6000K.(een enkel 12.000K golfje uitgezonderd :X )

Voor jou in de auto lijkt alles wit op te lichten.Maar wanneer je er van een afstand in kijkt is het echt blauw,al bijna tegen het paarse aan.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Geel lampje hoeft niet eens, gewoon een normaal lampje erin die schijft sowieso al wat geliger.
Sick Nick schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:42:
Misschien verkleuring van de reflector in je lamp-units zelf? Of omdat je het vergelijkt met andere xenon-gebruikers op de weg en er steeds minder 8000/10000K sjappies rond rijden?
Dat zou kunnen ja. En ik ben ook erg blij dat die paars/blauwe kleuren langzaamaan verdwijnen zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, dat zou weleens kunnen. Toen ik mijn lampen aanschafte was het laagst verkrijgbare 6000K.
Ik ga denk ik gewoon voor 4300K lampen. Dat is toch wel het mooist en volgens mij ook de standaard kleur die af fabriek geleverd wordt in auto's met reflectorkoplampen (renault bijvoorbeeld).
Joopieboy schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:23:
Geel lampje hoeft niet eens, gewoon een normaal lampje erin die schijft sowieso al wat geliger.
Dat bedoelde ik ook :)

De meeste vervangen het voor een led maar het beste kan je gewoon het standaard glassokkel lampje laten zitten dat uitzichzelf al gelig licht afgeeft.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:38

4x2

lộn xộn quá

Het verschil tussen 4300 en 6000K is behoorlijk hoor.
Ik vind mijn 4300K lampen eigenlijk al te blauwig, zou liever 3800 oid hebben.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
weet niet wat voor 4300K jij hebt maar daar zou geen blauw in moeten zitten, daar zit juist meer geel in. Alleen met lenzen kan het wat blauwig lijken maar schijnsel is dan toch echt niet wit. Weet je wel zeker dat je 4300K hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ja.
En afhankelijk van hoe je dr in kijkt zit er af en toe een blauwig schijnseltje in.
Geel zit er niet in trouwens.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Als ik jullie reactie zie vallt 6000 onder categorie "sjonnie"
moet ook bekennen dat ik 6000K heb maar die zijn echt wit n geen beetje blauw, verkleurt dat na een tijd of blijven ze gewoon wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
4x2 schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:31:
Ja.
En afhankelijk van hoe je dr in kijkt zit er af en toe een blauwig schijnseltje in.
Moet je er toch echt eens een kleurschaal bij pakken. 4300K zit echt meer aan de gele kant dan aan de blauwe kant. 6000K gaat dan weer meer richting de blauwe kant. 8000K vind ik zelf meer het Sjonnie achtige... Zie daar veel golfjes mee rijden. Dat ziet er echt blauw uit. 6000K kan enorm verschillen per fabrikant. Hoe goedkoper hoe blauwer over het algemeen.

6000K wordt ook niet voor niets Diamond white genoemd. Wit met een vleug blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

4x2 schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:31:
Ja.
Zeker met lenzen erin? dan is dat diffractie, 't zou in principe ook met spiegels kunnen. Mijn vader heeft halogeen projectors, en daar zit ook een blauw randje aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Precies maar dat is anders dan dat er in het licht zelf blauw zit, want dat zit er 100% zeker niet (zichtbaar) in bij 4300K. Niet als je echt 4300K hebt ten minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:02
Volgens mij worden xenonlampen na een tijdje wel wat blauwer. Volgens mij is dat ook de reden dat Philips de Colormatch lampen (5000K) op de markt heeft gebracht.

Volgens mij zie je dat goed bij de oude E-klasses, die schijnen akelig blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels overgestapt naar 4300K lampen. Echt dit is DE oem kleur waar je het meeste plezier aan hebt.
Veel lichtopbrengst en ben eindelijk af van dat akelige blauwe licht. (6000K is echt te blauw).

Van een afstand zie je ietsje blauw, kom je iets dichterbij dan is het spierwit licht en vanaf een meter of 30 is het licht gelig.
En dat allemaal in combinatie met het standaard glassokkel stadslampje is dit de ultieme OEM look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:15

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb voor mijn auto (Daihatsu Charade uit '96, met reflectorkoplampen) afgelopen week xenonlampen binnen gekregen. Ik wilde 4300k, die waren helaas niet leverbaar in mijn uitvoering (H4 met halogeen grootlicht), dus moest ik voor de 6000k. M'n pa heeft 8000k in helder glas, en het blauwe valt daar nog mee, ik hoop dat het bij mij nog minder blauw is. Ben erg benieuwd naar het licht

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Waarom koop je dan niet gewoon bi-xenon vraag ik me af, dat je ook nog nuttig grootlicht hebt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Omdat ik een pauperige student ben, en daar het geld niet voor (over) heb. Verder rijd ik bijna nooit 's nachts, en als ik 's nachts rij, is het 9,5 van de 10x snelweg en geen verlaten polder :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:16:
Inmiddels overgestapt naar 4300K lampen. Echt dit is DE oem kleur waar je het meeste plezier aan hebt.
Veel lichtopbrengst en ben eindelijk af van dat akelige blauwe licht. (6000K is echt te blauw).

Van een afstand zie je ietsje blauw, kom je iets dichterbij dan is het spierwit licht en vanaf een meter of 30 is het licht gelig.
En dat allemaal in combinatie met het standaard glassokkel stadslampje is dit de ultieme OEM look.
met hem...eerst is het nog echt te wit maar inmiddels ben ik er helemaal aan gewend :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Xenon set met een extra lampje ernaast voor grootlicht gaat een bijzonder slecht lichtbeeld opleveren. In een normale halogeen zit het grootlicht in dezelfde glasbuis als het normale licht. Maar nu krijg je dus een "obstakel" in je koplampbehuizing.

Overigens vind ik 6000K in een koplamp met ribbeltjesglas echt not done. Dit is te blauw en geeft een bak strooilicht. (en al helemaal in combinatie met het extra lampje).

Ik zou je niet graag tegenwillen komen in het donker. Er zullen vast een hoop mensen gaan seinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ach ik zie wel. Ik ga het zooitje sowieso opnieuw afstellen, een kennis van me heeft zo'n afstelunit

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Dat grootlicht stelt ook niks voor, een klein zielig lampje met amper lichtopbrengst. Vroeger ook gehad, daar kom je ook de apk niet mee door. Dimlicht was geen probleem maar grootlicht was zeer zwak, ongeveer stadslichtniveau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:22
Omdat mijn vorige auto standaard wel xenon had ben ik van plan om xenon in mijn huidige auto in te (laten) bouwen. Ik mis het zicht van mijn vorige auto gewoon.
Ik ben er echter nog niet uit welk merk ik zal nemen.
Sommige sites roepen dat je Pilot moet hebben andere sites beweren weer dat de meeste sets gewoon uit dezelfde fabriek komen en ook goed zijn?
Dan de kleur. Als ik naar de voorbeelden kijk op de diverse sites dan zou 4300K geel moeten zijn maar bij mijn vorige auto (4300K) was het licht gewoon wit.
Kijk maar eens naar de plaatjes van Pilot, daar is 4300K echt geel.
Pilot levert alle kleuren maar de meeste andere merken beginnen pas bij 6000K en dat is al te blauw denk ik.
5000K lijkt me prima.
En dan ben ik er nog niet achter of mijn auto een waarschuwingssysteem heeft voor defecte lampen, canbus.
Weet iemand dat toevallig? Mazda 6 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

4300k is wat wit/gelig maar zeker niet GEEL
Alleen in vergelijk met >5000k valt het op dat ze wat geler zijn maar valt wel mee hoor.
5000k is nauwelijks meer geel in te bekennen, is vrijwel helder wit. Echt (te) blauw wordt het als je hoger gaat maar lichtopbrengst wordt ook steeds lager.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:40
coob schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:30:
En dan ben ik er nog niet achter of mijn auto een waarschuwingssysteem heeft voor defecte lampen, canbus. Weet iemand dat toevallig? Mazda 6 2010.
Staat ook niet in de handleiding? Anders gewoon een lamp lostrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

5000K is een mooie kleur wit, ik had ook 50W 5000K in mijn Passat terwijl bijna alle setjes 35W zijn, dat gaf echt geweldig veel licht.
Het is jammer dat ik nu een auto met reflectoren in plaats van lenzen heb anders had ik ze weer gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb er nu 4300k in zitten (de kleur die alle autofabrikanten ook gebruiken) en het is wit met een tintje blauw erin. Dit zijn overigens OEM koplampen. Als ik er recht inkijk is het spierwit.

Het ligt er heel erg aan wat voor lenzen je in je koplamp hebt zitten, die kunnen de kleur (hoe het eruit LIJKT te zien van de zijkant) behoorlijk vertekenen.

[ Voor 5% gewijzigd door Avvd op 07-12-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
5000k levert de shop waar ik wil bestellen weer niet van hun eigen premium lijn. Dan zou het dus 6000k worden. Iemand ervaring met xenonlamp.nl? Zij beweren dat hun 6000k lampen absoluut geen blauw in zit. Daar heb ik echter mijn twijfels over. Een xenon kit kost daar 109€ met 18mnd garantie en geen verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik 6000k zit meestal echt wel blauw in, misschien niet als je er recht inkijkt maar als je een beetje onder een hoek kijkt zit er al aardig wat blauw in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Als je lenzen hebt, die meestal van zichzelf al wat blauwig zijn, dan zal 4300K echt wit lijken. Kijken je zonder lenzen of in reflectorlampen dan zal je zien dat 4300K echt wat geel in zich heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Uit eigen ervaring kan ik je melden dat 6000k zeker ook wel blauwig licht geeft. De auto waar het destijds in zat had lenslampen, dus dan scheelt misschien ook wel.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

6000K zit al aardig wat blauw in wat vooral opvalt als je het naast een 4300K lamp zet.
4300k is zo wit als iets in een heldere koplamp, in een koplamp met ribbels valt er misschien met heel veel moeite wat geligs in te vinden, maar dat is maar heel weinig.
En ze geven simpelweg het meeste licht.

Overigens kun je ook eens op ebay kijken, als je geen merk pakt kun je ws net zo goed de goedkoopste uitzoeken, dan is het toch allemaal 1 pot nat en ben je voor 40-50 euro wel klaar.
Ik heb 2 jaar terug een set gekocht in duitsland voor 120 euro (H4 bi-xenon, die zijn wat duurder), maar ik zie bij bv de lampen geen enkel verschil met de chinese reservelampen die ik via ebay besteld heb.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
l3art schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:22:
Als je lenzen hebt, die meestal van zichzelf al wat blauwig zijn, dan zal 4300K echt wit lijken. Kijken je zonder lenzen of in reflectorlampen dan zal je zien dat 4300K echt wat geel in zich heeft.
Zonder lenzen moet je geen xeon nemen. Van mij krijg je standaard grootlicht! En op een smal weggetje zal ik meer naar het midden gaan rijden. Het verblind 's avonds dusdanig door het strooilicht dat ik al een paar keer bijna de sloot in reed, doordat je de rand weg/berm niet meer goed kunt zien.

Dan bots ik liever tegen je aan, dan dat ik in een sloot beland door die irritante lampen, die niet bedoeld zijn voor de oude reflectors.
Ik heb niet eens problemen met geen hoogte regeling, maar vooral die lenzen zijn een wereld van verschil.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
de hoogteregeling heeft eigenlijk weinig meerwaarde naar mijn idee, die zijn vaak te traag om bijv het omhoogkomen bij drempels tegen te gaan.

xenon als grootlicht is trouwens een no-go aangezien je dan niet meer kan seinen (het is enorm slecht voor je lampen).

Ik heb zelf oem units gebruikt en daar heb ik bi-xenon :) (met d2s lampen), als grootlicht gaat er een halogeen lamp branden + de lens van de xenon verlichting gaat omhoog waardoor je een enorme bak licht hebt. De meeste oem lampen van de wat nieuwere auto's hebben dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mijn Mazda heeft gelukkig wel lenzen en handmatige hoogteregeling. Automatische regeling is idd te traag voor drempels. Gewoon goed bijstellen als je gaat laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hehe, op een frontale aanrijding aansturen omdat iemand in je ogen schijnt, klinkt best intelligent.
Had je je overigens ook al bedacht dat er ook fabrieksaf xenon in reflectorlampen geleverd is ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
alleen zijn die reflectors ook weer aangepast op xenon verlichting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Tuurlijk, het was ook alleen maar om zn prachtige goed onderbouwde criteria om tegen mensen aan te rijden onderuit te halen ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

4x2 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:08:
6000K zit al aardig wat blauw in wat vooral opvalt als je het naast een 4300K lamp zet.
4300k is zo wit als iets in een heldere koplamp, in een koplamp met ribbels valt er misschien met heel veel moeite wat geligs in te vinden, maar dat is maar heel weinig.
En ze geven simpelweg het meeste licht.

Overigens kun je ook eens op ebay kijken, als je geen merk pakt kun je ws net zo goed de goedkoopste uitzoeken, dan is het toch allemaal 1 pot nat en ben je voor 40-50 euro wel klaar.
Ik heb 2 jaar terug een set gekocht in duitsland voor 120 euro (H4 bi-xenon, die zijn wat duurder), maar ik zie bij bv de lampen geen enkel verschil met de chinese reservelampen die ik via ebay besteld heb.
Mijn mening is dat 4300k toch een lichte tint geel erin heeft, 5000k is echt spierwit. :)

En idd, H4 Bi-Xenon wat ik dus graag wilt hebben is nog lastig aan te komen voor een goeie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
dfrenner schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:17:
[...]

Zonder lenzen moet je geen xeon nemen. Van mij krijg je standaard grootlicht! .....
Was al bang toen ik het verschil ging uitleggen (met als doel alleen maar kleur verschil aan te tonen) dat er weer iemand zou zijn die deze eeuwige discussie zou oprakelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Joopieboy schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:18:
[...]
Mijn mening is dat 4300k toch een lichte tint geel erin heeft, 5000k is echt spierwit. :)

En idd, H4 Bi-Xenon wat ik dus graag wilt hebben is nog lastig aan te komen voor een goeie prijs.
4300K in ribbeltjesglas
Diezelfde lampen in helder glas
4300K in lenzen

H4 bi-xenon is ook zat te vinden op ebay voor weinig geld (grootste nadeel dr aan is dat de lampen in de dimlichtstand aardig wat speling hebben)

[ Voor 7% gewijzigd door 4x2 op 08-12-2010 15:12 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm mijn pilot set was geler, maar goed maakt niet uit, snap wat je bedoelt. :)

En hoe bedoel je in dimlicht speling hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het bewegende deel waar de lamp aan zit kan wat heen en weer bewegen als de solenoid niet bekrachtigd is (dus bij dimlicht)
Hebben beide setjes Bi-xenon lampen die ik hier heb liggen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok op die manier, maar is dat zo erg dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Aangezien je lichtbeeld nogal afhankelijk is van de plek van de lichtbron in de reflector lijkt me dat niet wenselijk.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
4x2 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:07:
Had je je overigens ook al bedacht dat er ook fabrieksaf xenon in reflectorlampen geleverd is ?
Misschien geeft juist dat mensen met een oude halogeen reflector-koplamp (meer) het idee dat het wel kan en mag. Even een of ander chinees xenon setje bestellen, in je oude bakkie plaatsen en pietje heeft ook heel stoer xenon in z'n wagen en een zicht dat ie daarmee opeens heeft. Dat een tegenligger niets meer ziet door verblinding doet er dan zeker niet toe.
Bij mij in de buurt ook iemand die met z'n civic en wellicht zelf ingebouwde xenon hele gevels verlicht en maar niet willen snappen dat een ander daar last van heeft |:(
Die prutsers verpesten het op die manier toch voor de mensen die het wel goed doen.

Als het om meer lichtopbrenst te doen is dan misschien beter de koplampen regelmatig eens reinigen of vervangen als de reflector niet zo best meer is; is tevens socialer tov je medeweggebruiker :)

Overigens is mijn ervaring met een af-fabriek xenon installatie dat een heldere bundel op de weg het lastiger maakt juist buiten die lichtbundel in het donker te kijken vanwege het grotere contrast; ook reflectie op: verkeersborden, bushokjes en andere ruiten zijn inho een nadeel van meer lichtopbrengst want dat kan verblindend werken. Nu heb ik weer halogeen met een projectie-koplamp, xenon was geen optie en achteraf ben ik daar blij mee want dit bevalt mij eigenlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het verschilt nogal per lamp hoeveel strooilicht je krijgt.
De originele 35 jaar oude koplampen met ribbelglas van mn auto gaven een behoorlijk lichtbeeld zonder een berg strooilicht.
Stel ze een tikje lager af en klaar, niemand heeft dr last van.

De heldere imitatiebocht die dr daarna in kwam (nieuw is beter toch ?) gaf een lichtbeeld waar je van ging huilen en meer strooilicht dan normaal licht.
Die stonden dus op ong 5-10m voor de auto afgesteld waardoor je eigenlijk geen reet meer zag.

Nu zitten dr bi-xenon projectors in en dat geeft een goed lichtbeeld en een gigantische berg licht, ik ben dr helemaal gelukkig mee en wil echt niet meer terug naar halogeen.

Ik heb overigens het idee dat er ook mensen tussen zitten die altijd met grootlicht seinen naar mensen met xenon of ze nou wel of niet verblinden, maar gewoon omdat het xenon is.

[ Voor 11% gewijzigd door 4x2 op 09-12-2010 13:10 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

4x2 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:09:
Ik heb overigens het idee dat er ook mensen tussen zitten die altijd met grootlicht seinen naar mensen met xenon of ze nou wel of niet verblinden, maar gewoon omdat het xenon is.
Ja dat ervaar ik ook zeker toen ik mijn eigen auto net nieuw had (in 2000) hier zat standaard xenon op kreeg ik vooral in het begin best vaak last van seinende tegenliggers terwijl het toch echt perfect stond afgesteld. Best hindelijk. Zeker ook omdat bij mij de xenon/dimlicht aan de binnenkant van de lampunit zit in plaats van de buitenkant waardoor sommigen blijkbaar misschien denken dat ik met mistlicht rij ofzo?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Wat ik ook zo mooi vindt: sommige auto's hebben Xenon erin, en dan superverblindend ondanks dat je ziet dat de lichtbundel maar 2 meter ver komt. Dan heb je dus minder zicht dan goed afgestelde halogeenverlichting, tegenliggers en auto's rechts-voor op de snelweg die niks meer zien, maar wel stoer Xenon 8)7 Goed afgesteld xenon is trouwens altijd irritant als je er rechts-voor op de snelweg zit, heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ja klopt door het bermlicht dat is nou eenmaal feller.
Wat ook stom is, van die mensen met TE blauw licht waardoor ze in feite minder licht hebben als zelfs halogeen. Ja dan ben je dus niet goed bij je hoofd.
Of mensen met xenon in een oudere auto die het nog nooit vervangen hebben en nauwelijks meer fatsoenlijk licht hebben hahaha (gaat geen autoleven mee)

Valt me trouwens wel op dat sommige nieuwe auto's echt uitstekend halogeen licht hebben. Vind ik toch knap.

[ Voor 13% gewijzigd door psy op 09-12-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

psy schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:11:
Ja klopt door het bermlicht dat is nou eenmaal feller.
Wat ook stom is, van die mensen met TE blauw licht waardoor ze in feite minder licht hebben als zelfs halogeen. Ja dan ben je dus niet goed bij je hoofd.
Of mensen met xenon in een oudere auto die het nog nooit vervangen hebben en nauwelijks meer fatsoenlijk licht hebben hahaha (gaat geen autoleven mee)

Valt me trouwens wel op dat sommige nieuwe auto's echt uitstekend halogeen licht hebben. Vind ik toch knap.
Ontwikkeling van die lampen en armaturen gaat natuurlijk ook gewoon door. Had met mijn 2006 Astra al veel beter hallogeen licht dan mijn 97 primera en nu nog beter zicht met mijn 4300k xenon.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb inmiddels een Pilot 6000K set in mijn Mazda geplaatst.
5000K zat een levertijd op van een maand voor H11.
De lampen zijn ietsjes blauw maar ik vind het wel mooi zo.
Ook 6000K leds in de stadslichten geplaatst.

Verder helemaal geen strooilicht of wat dan ook. Misschien omdat ik lenzen heb ipv reflectors.
Lichtbeeld is precies hetzelfde gebleven zover ik kan zien.'
Ik heb er een foto van gemaakt maar op de foto is het veel blauwer dan in het echt.
Ook lijken de lampen na verloop van tijd wat witter te worden?

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj12/Cobus74/P1030538.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Helemaal geen strooilicht? Zet eens iemand in het donker voor je auto, zet je stadslicht aan, en daarna je dimlicht. Eerst zie je geen gezicht, daarna wel: dat is strooilicht (alles wat boven de scherpe lijn uitkomt). Doordat je fellere lampen erin hebt gezet heb je ook meer strooilicht. Zegt niet dat het direct verblindend is ofzo hoor :)

En dat het op de foto blauwer lijkt klopt: je ogen passen zich er heel snel aan aan, en je ziet dus ook bijna geen verschil tussen TL-licht en gloeilamplicht. Tot je een foto maakt waar dat allebei op te zien is...

• coob
Als ik de auto een paar meter voor een muur zet zie ik een mooie strakke lijn tussen wel en geen licht. Ik zal eens een keer op afstand kijken.
Het lijkt trouwens of de lampen na verloop van tijd iets witter worden? Niet met het starten van de lampen maar na een x aantal branduren.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:46

Smarron

The bend

Volgens mij is het ook de bedoeling geweest van lenzen om het strooilicht juist te voorkomen. Dus ze doen goed hun werk.

Ziet er mooi uit!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:51
Ik verkoop zelf xenon lampen in mijn webshop, dus wil ik wel eens wat informatie met jullie delen.

Coob: Zoals ik de foto zie, is dat zeker weten geen 5000K, zit veelste veel blauw in, maar je geeft zelf al aan dat dat komt door de foto.

Voor iedereen:
4300K: Wit, met een minimale tintje geel.
5000K: Wit.
6000K: Een mix tussen wit en blauw.
8000K: Zeer zichtbaar blauw.
10000K: Niet eens aan beginnen, in plaats van licht, krijg je kleur te zien :)

Ik wil wel binnenkort een aantal foto's plaatsen met verschillende kleuren lampen er in, echter op het moment geen tijd daarvoor.

[ Voor 12% gewijzigd door c-nan op 24-12-2010 02:38 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kan door de vertekening van de lenzen komen he, het gaat ook meer over de kleur van het lichtschijnsel op het wegdek. Maar goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

1 van mijn ballasten eheft sinds kort wat kuren, ik moet de verlichting een paar keer aan en uit doen voordat hij goed aanslaat. Voor de rest ben ik nog steeds erg content met m'n xenon-verlichting in de reflectorlampen van m'n Charade. Heb een nieuwe Polo als lease-auto, toen ik daar voor het eerst 's ochtends in het donker instapte, dacht ik dat de verlichting kapot was. Wat een baggerlicht was dat.
Overigens ben ik gewoon door de APK gekomen met dat lullige halogeenlampje als grootlicht, geen probleem. Seinen naar flapdrollen die vinden dat m'n verlichting verkeerd staat afgesteld kan dus helaas niet :'(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Rond deze tijd heb ik überhaupt geen last meer van verkeerd afgestelde verlichting.Zo nu en dan nog eens een bouwvakkers busje dat zo volgeladen is dat ze alleen de boomtoppen nog van licht voorzien. Met xenon heb ik ook geen problemen, of dat nu achter een lens of in een reflector zit.Je ziet het verschil, maar ook niet meer dan dat.Rond deze tijd is het merendeel wel goed afgesteld.

De problemen zijn er wat mij betreft vaak rond Oktober, wanneer iedereen, die het hele voorjaar en de zomer hun verlichtingsknop niet eens aangeraakt hebben in het donker weer de weg op moeten. Kapotte koplampen, verschillende afstelling links en rechts, lampjes verkeerd om in de fitting of maar half in de fitting.Naarmate de winter dan vordert, zie je dit soort problemen afnemen.(ik wel in ieder geval)

Ik heb in mijn nieuwe Alto ook een 4300K pilot setje in reflectorbehuizingen en deze is net zo strak afgebakend op het afstel apparaat dan een auto met lenzen.(we hebben even getest).

Ik heb niet zo'n probleem met aftermarket xenon, maar ik kijk dan ook niet IN de koplampen van een tegenligger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

-tom-562 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:13:
1 van mijn ballasten eheft sinds kort wat kuren, ik moet de verlichting een paar keer aan en uit doen voordat hij goed aanslaat. Voor de rest ben ik nog steeds erg content met m'n xenon-verlichting in de reflectorlampen van m'n Charade. Heb een nieuwe Polo als lease-auto, toen ik daar voor het eerst 's ochtends in het donker instapte, dacht ik dat de verlichting kapot was. Wat een baggerlicht was dat.
Overigens ben ik gewoon door de APK gekomen met dat lullige halogeenlampje als grootlicht, geen probleem. Seinen naar flapdrollen die vinden dat m'n verlichting verkeerd staat afgesteld kan dus helaas niet :'(
Dit euvel heb ik ook een tijdje gehad, tot dat ik een nieuwe accu in mijn auto plaatste, toen was dit probleem gelijk verholpen.
Naar mijn idee was de accu nog redelijk goed, maar mijn xenon vond dat toch niet. Trouwens ook maar aan 1 kant dat ik dit probleem had, en inderdaad na een aantal pogingen om de lampen aan/uit te zetten deed die kant ook gewoon weer vrolijk mee.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:40
Sinds gisteren ook weer een setje in mijn AR156, 6000K gedaan, wil eigenlijk 5000K maar geen keuze omdat de lampjes max 43mm lang mogen zijn (past anders niet). Maar het licht is toch veel beter hoor :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

RomeoJ schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:28:
[...]

Dit euvel heb ik ook een tijdje gehad, tot dat ik een nieuwe accu in mijn auto plaatste, toen was dit probleem gelijk verholpen.
Naar mijn idee was de accu nog redelijk goed, maar mijn xenon vond dat toch niet. Trouwens ook maar aan 1 kant dat ik dit probleem had, en inderdaad na een aantal pogingen om de lampen aan/uit te zetten deed die kant ook gewoon weer vrolijk mee.
Hmm, apart, ik heb dus exact hetzelfde, 1 balast, altijd dezelfde ook. Naar mijn idee is de accu ook gewoon goed :P maar mss blijkbaar dus niet

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Als er losse massa stekkertjes aan zitten kun je daar ook eens naar kijken, als die na verloop van tijd vies worden en roesten kun je ook van die grappige storingen krijgen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:59
kendo schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:57:

Ik heb in mijn nieuwe Alto ook een 4300K pilot setje in reflectorbehuizingen en deze is net zo strak afgebakend op het afstel apparaat dan een auto met lenzen.(we hebben even getest).
Was er niet zo'n wet dat achteraf inbouw van xenon alleen mocht als je ook een koplamp sproei-installatie hebt bij auto gemaakt na 200(6/x)?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
klaasbram schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:17:
[...]

Was er niet zo'n wet dat achteraf inbouw van xenon alleen mocht als je ook een koplamp sproei-installatie hebt bij auto gemaakt na 200(6/x)?
sproei installatie is gewoon aanwezig, automatische hoogte regeling echter niet.(handmatige wel)Maar controleren doen ze er niet op en voor APK staat de afstelling goed(de eerste 3 jaar trouwens geen APK)

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
Om hier weer eens leven in te gooien :)
Ik heb een xenon setje dit keer gehad, H4, weliswaar zonder grootlicht. Kon het niet laten om het proberen. Wat me opviel, is dat deze veel minder strooilicht hebben dan mijn vorige, wat waarschijnlijk komt door de ingebouwde kapje. Koplamp lijkt nog geel, maar het licht is mooi wit :) 4300k :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/Dsc00196s.jpg

Halogeen boven, Xenon onder

[ Voor 3% gewijzigd door Don3k op 17-02-2011 21:00 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste