Xenon (inbouw)

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste
Acties:
  • 70.225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Ach zo heeft ieder zijn eigen ervaringen. Zelf ben ik nog niet eens zo kapot van Pilot (basisset in ieder geval). Heb setjes gezien waarvan de kwaliteit toch wat beter was.
Maar goed één en ander zal ook te maken hebben met hoe makkelijk het weg te werken is in de auto. Als dit makkelijk kan en er niet te veel draaien met de kabels gemaakt hoeven te worden etc, is het al snel goed.

En voor zover ik begrepen heb zijn er maar een paar fabrikanten op deze wereld die Xenon setjes maken. Kortom veel dezelfde setjes met alleen een andere sticker erop.

Pilot komt uit de Exsun fabriek geloof ik. Uit dezelfde fabriek als de setjes van pc-link komen. Is te zien aan de stempel die in de ballast gestampt is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Pc-link ken ik wel ja, dat is nog de goeie onder de goedkopere setjes, maar ik doel meer op de chinese ebay setjes om het zo maar te noemen.

En de goedkopere pilot setjes heb ik ook geen ervaring mee, ik heb de luxere met bi-xenon en volledig metalen ballast. :)

Ach, goed afgesteld, geen rare kleur en er is niks mis mee. Zelf voor pilot gekozen aangezien ik een goede korting kreeg, en andere had er misschien ook een set van pc-link ingekomen.

Zelfde reden dat ik eerder osram h4 nightbreaker lampen koop als de te dure philips ultra power lampen die way overpriced zijn. Zo is pilot ook absurd duur, en de winkel prijs heb ik iig niet betaald gelukkig. :)

En idd, heeft allemaal te maken met eigen ervaringen en mening, sommige zweren bij dure merken (ik stiekem ook wel) en sommige boeit het geen meter, die vervangen net zo gemakkelijk de lampen voor en paar tientjes of kopen een nieuwe xenon set voor een paar tientjes. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 13-10-2009 19:59 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wat ook mee kan spelen is natuurlijk hoeveel garantie je krijgt op een set. Zelf heb ik ook de neiging omdat te zien al een teken van kwaliteit dat je koopt. Aan de andere kant kan je het misschien ook wel zien als garantie die je koopt. Maar goed ik ben zelf eerder geneigd voor een set te gaan waar ik 3 jaar garantie krijg (behalve lampen, die zijn 2 jaar) dan een setje uit het buitenland waar ik maar 1 jaar op krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
ok, lens ziet er wel leuk uit.
alleen ik vind het lichtbeeld een beetje appart...

normaal is het _/ zegmaar. nu is het _o -

[ Voor 80% gewijzigd door MexxT op 13-10-2009 23:45 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
normaal is het lichtbeeld idd zo (mijn oude auto):

Afbeeldingslocatie: http://share.avdijk.eu/afbeeldingen/xenon1k.jpg

dat ziet er een stuk anders uit dan die van flippy.nl
De oprit loopt overigens schuin omhoog dus hij staat niet te hoog afgesteld.

Nu heb ik overigens een astra h met gewone halogeen koplampen, daar zou ik graag de orginele xenon koplampen in willen zetten (zijn makkelijk leverbaar).

Alleen weet iemand een antwoord op de volgende vragen:
- zit er bij de orginele xenon in de astra h gewone xenon of bi-xenon
- wat voor fitting zit er in de orginele xenon koplampen
- is het allemaal plug & play.

[ Voor 37% gewijzigd door Avvd op 13-10-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

lichtbeeld zit een kleine Z in ja, dat hebben wel meer lanslampen. voor de apk maakt het niks uit.

persoonlijk vind ik het zo wel fijner gezien de lichten niet "oneindig" omhoog gaan aan de rechterkant maar braaf op hoogte blijven. zo verblind je minder (bij bochten) en komt er meer licht op de grond ipv in de vogelnestjes.

als de lampen goed zijn afgesteld gaat de Z vorm precies beginnen bij jou rijbaan, dus voorliggers op jou rijbaan hebben geen last ervan en tegenliggers hebben het lage gedeelte van het lichtbeeld en dus ook nergens last van.
ziet er mogelijk een beetje raar uit maar de in de parktijk is het een perfect lichtbeeld. het meeste licht gaat ook recht naar voren dus je kan ook stukken verder zien.

ik zal in het weekeind wel eens een foto maken met statief op een rustige weg, dan kan je het lichtbeeld beter beoordelen.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:27

4x2

lộn xộn quá

Hmm, misschien ook nog wel eens een idee om aan te schaffen.
Paar heldere koplampen in mn auto knutselen en die dingen daar weer in beunen.
Zal het denk ik niet door kunnen laten gaan voor een fabrieksoptie met een auto uit '75, maar je kunt niet alles hebben :+

Maar echt haast heeft het niet, ergens volgend jaar is wel best.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waarschijnlijk gaat de xenon eruit, heb iemand die de set graag voor een leuk bedrag wilt overkopen (sja origineel pilot xenon met nieuwe lampen erbij en reserve set bekabeling met relais) en ik heb geld nodig, dus sja. :P

Als ik ze kan vinden komen er osram all weather h4 gele lampen in. Maar waar kan ik ze bestellen?

Brezan, heuts, halfords, etc hadden ze allemaal niet, via ebay 1 iemand gevonden die de originele verkocht maar die verzond ze niet naar nederland... :(

Verder hier in nederlands niks kunnen vinden helaas, iemand?

Edit: gevonden op ebay! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Die Z vorm is standaard bij heel veel auto's met xenon projectors omdat je dan inderdaad niet rechts omhoog schijnt (zo de spiegels in van de mensen op de banen rechts naast je). De clio had dat ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

bij fullcartuning in nijkerk verkopen ze gele h1,h7 en h4 pitten voor 29.95 per setje O-) *O*

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

flippy.nl schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:46:
bij fullcartuning in nijkerk verkopen ze gele h1,h7 en h4 pitten voor 29.95 per setje O-) *O*
Thnx, maar ik heb nu via ebay voor 20 euro met verzending 2 setjes originele Osram AllSeason H4 pitten.
Kwaliteit is een stukje hoger dus daarom was ik perse naar die aan het zoeken.

Maar goed, bedankt voor de tip. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Welke T10 led lampjes steken jullie bij je xenon om de stadsverlichting ook wit te krijgen?
Heb er al een paar geprobeerd die van ebay kwamen (1W High power T10 LED) maar die gingen eigenlijk allemaal vrij snel kapot. Begon dan dat ze begonnen met te knipperen, waarna ze helemaal uit gingen.
Welke T10 lampjes hebben jullie goede ervaringen mee?
Want zo'n gelig lampje naast je witte Xenon is natuurlijk geen porum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37

911GT2

en blazen maar!

DjWannaB2002 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 06:58:
Welke T10 led lampjes steken jullie bij je xenon om de stadsverlichting ook wit te krijgen?
Heb er al een paar geprobeerd die van ebay kwamen (1W High power T10 LED) maar die gingen eigenlijk allemaal vrij snel kapot. Begon dan dat ze begonnen met te knipperen, waarna ze helemaal uit gingen.
Dat hoor ik wel vaker ik vind het juist mooi. Het versterkt het witte effect van de xenon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 02:35
DjWannaB2002 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 06:58:
Ik heb er al 4 jaar PIAA led's inzitten, niet kapot te krijgen dus ;) Kost wat meer maar dan heb je ook wat. (was toen ongeveer 29euro voor 2 meen ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

bureno schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:39:
[...]

Ik heb er al 4 jaar PIAA led's inzitten, niet kapot te krijgen dus ;) Kost wat meer maar dan heb je ook wat. (was toen ongeveer 29euro voor 2 meen ik)
Dat je je laat afzetten, voor minder als de helft heb je ze op ebay. ;)
En idd erg goeie leds, niet kapot te krijgen. :)
Gewone t10 lampjes laten het lichtbeeld toch gelig verkleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 13:07
Ik zou ook graag wat meer licht op de weg willen hebben.
Nu heb ik een polo uit 1998.
Wat ik terug heb kunnen lezen is het dus toegestaan om xenon verlichting te voeren.
Echter als de armaturen daarvoor geschikt zijn.
Waar kan ik dat terugvinden? Of weet iemand nu al of het mag. Via google heb ik het niet terug kunnen vinden.
Is dat op de lamp zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Armaturen is allang achterhaald aangezien het tegen de europese regels inging. Dus maak je daar maar niet druk op, staat trouwens op je lampglas of op de behuizing ervan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Joopieboy schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:13:
Armaturen is allang achterhaald aangezien het tegen de europese regels inging. Dus maak je daar maar niet druk op, staat trouwens op je lampglas of op de behuizing ervan. :P
niet waar :+ :+

ik ga waarschijnlijk voor een setje angel eyes die ik maar is even ga customizen :P
(ringen dr uit ed.)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Joopieboy schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:13:
Tijd dat jij de hernieuwde regelgeving omtrent Xenon even doorneemt ;)
Ze hebben dat weer terug gedraaid, dus mag weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zeg ik ook? ;)
Of iig bedoel ik ook. :P

@MexxT, dat jij een rare wagen hebt, bij mijn fransoos staat het tenminste erop. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik heb m'n setje inmiddels binnen, en het werkt prima. Ze doen er naar mijn idee wel lang over om op te warmen. Iemand enig idee hoe lang dit normaal duurt?
Zal binnenkort even een filmpje maken.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ongeveer halve minuut geloof ik. Ook beetje afhankelijk van welke lamp je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mijn pilot lampen waren binnen een 10tal seconden op volle sterke, erg fijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
flippy.nl schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:35:
lichtbeeld zit een kleine Z in ja, dat hebben wel meer lanslampen. voor de apk maakt het niks uit.

persoonlijk vind ik het zo wel fijner gezien de lichten niet "oneindig" omhoog gaan aan de rechterkant maar braaf op hoogte blijven. zo verblind je minder (bij bochten) en komt er meer licht op de grond ipv in de vogelnestjes.

als de lampen goed zijn afgesteld gaat de Z vorm precies beginnen bij jou rijbaan, dus voorliggers op jou rijbaan hebben geen last ervan en tegenliggers hebben het lage gedeelte van het lichtbeeld en dus ook nergens last van.
ziet er mogelijk een beetje raar uit maar de in de parktijk is het een perfect lichtbeeld. het meeste licht gaat ook recht naar voren dus je kan ook stukken verder zien.
Dat zouden meer mensen zo moeten doen :) Als je dan toch xenon wil, zet er dan ook een goede projector-koplamp (die met lens dus) in.
Dat gehobby met (goedkope denk ik dan) xenon lampen in je oude reflector unit met vaak ook nog ribbeltjesglas ziet er toch niet uit? Voor wat ik onderweg zie blijven die dingen lelijk en verblindend strooilicht geven hoe je ze ook afsteld. Net als dat rtv-noord filmpje op youtube; wow jah echt beter zicht zo.. en je tegenligger dan?
Overigens met af-fabriek xenon lampen nooit iets gemerkt van een opwarmtijd; bij het inschakelen kort een flits(echt even ~0,01sec meer licht) en dan gewoon constante sterkte.

[ Voor 6% gewijzigd door bite op 02-11-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Die flits hebben die van mij ook. Daarna zijn ze blauw/wit en worden dan steeds feller en "geler". Het op volledig sterkte komen duurt een seconde of 15. (ze zijn vanaf het begin al sterker dan de halogeen lampjes) Daarna duurt het nog een seconde of 30 voordat ze hun 4300 K kleur hebben.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ook fabrieksaf Xenon heeft die opwarm tijd. Dat is cohorent aan Xenon verlichting.
Moet je maar eens opletten als je voor een auto met fabrieksaf Xenon rijdt welke net aangaat, zal je zien dat ook deze tijd nodig heeft om op te warmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Laatst online: 11-08-2021
shameete schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:03:
ik heb al ruim een jaar de xenon set van www.pc-link.biz en tot op heden geen enkel probleem.
de set kost 58 dollar, toendertijd met afstand de goedkoopste, nu is dat verschil al redelijk ingehaald.

4300K wel te verstaan :)

[afbeelding]
Ik heb deze net ook besteld.
Lijkt een beetje to good to be true, zonder verzendkosten, maar voor 40 euro durf ik het wel aan!

Ben heel benieuwd, heb de 6000K versie besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Joopieboy schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:56:
Dat zeg ik ook? ;)
Of iig bedoel ik ook. :P

@MexxT, dat jij een rare wagen hebt, bij mijn fransoos staat het tenminste erop. :+
nee ik had het er af gehaald hahaha

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/MGF/Foto103.jpg
Thuisbezorgd voor €48,51 lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een korte kabels zeg. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Vindt je? In mijn geval waren ze namelijk veel te lang. Ik heb ze tussen andere kabels etc. weggepropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ze lijken iig klein zo op de foto, maar ik heb de accu bij de bijrijder onder de ruit zitten, dus ik heb al vrij snel te korte kabels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

De mijne worden ook niet op de accu aangesloten maar direct op de originele bedrading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01
Ik heb mijn setje bij Chinavasion besteld, ook 6000k (h7)

Kostte me daar 38 eur incl verzend. Zondag besteld, vandaag in huis _/-\o_

Compleet in netjes verpakte doos met mooie retailverpakking (incl magneetsluiting)

http://www.chinavasion.co...id-xenon-headlamp-kit-h7/

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 05-11-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Zeker netjes! Even op die site kijken. Mijn broertje was ook op zoek naar een slimline setje maar dan voor de motor.

edit:
Ik zie helaas geen slimline setjes, en ook geen andere kleuren dan 6000K. Gaat hem niet worden ;(

[ Voor 31% gewijzigd door sjirafje op 05-11-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zo ben ik nog altijd op zoek naar een slim-line setjes voor onder de 100 euro, maar waarvan de H7 voetjes van metaal zijn, dit ivm een betere pasvorm.

Ben er alleen nog steeds niet uit of het nu 4300K of 5000K moet worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-08 13:10
DJSmiley schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:49:
[...]

Ik heb mijn setje bij Chinavasion besteld, ook 6000k (h7)

Kostte me daar 38 eur incl verzend. Zondag besteld, vandaag in huis _/-\o_

Compleet in netjes verpakte doos met mooie retailverpakking (incl magneetsluiting)

http://www.chinavasion.co...id-xenon-headlamp-kit-h7/
heb je ook 44€ aan verzend kosten betaald ??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag jullie advies over het volgende hebben;

Ik heb een vrij oude auto met onderstaande koplampen. Kan ik in dit (15 jaar oude) model koplamp/reflector ook Xenon verlichting inbouwen, of ga ik mijn medeweggebruikers daarmee hinderen?

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/51tqg4.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

MBV

Daar ga je zeker je medeweggebruikers mee hinderden. Dat 'ribbeltjesglas' zorgt ervoor dat je lichtbundel aardig wat verstrooid wordt. Zet hem maar eens richting een witte muur, en kijk dan hoeveel er boven de horizontale lijn geschenen wordt i.v.m. een nieuwe auto met halogeen-koplamp. Als je dan zorgt dat er meer licht uit komt (Xenon) wordt dat erg verblindend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, daar was ik al bang voor }:|

Wat raden jullie aan (behalve een nieuwe auto :P ). Ik zou het zelf heel prettig vinden om meer en witter licht te hebben namelijk...

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

witter licht? Bluevision of andere halogeenlampen die meer blauwer licht geven dan halogeen. Of nieuwe koplampunits.

'k moet wel zeggen dat ik in mijn vader z'n auto, met halogeen projectors, de xenon-verlichting totaal niet mis. Blauw licht ziet er misschien stoerder uit, maar verder maakt het niet echt veel uit.

[ Voor 46% gewijzigd door MBV op 06-11-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:53:
witter licht? Bluevision of andere halogeenlampen die meer blauwer licht geven dan halogeen. Of nieuwe koplampunits.

'k moet wel zeggen dat ik in mijn vader z'n auto, met halogeen projectors, de xenon-verlichting totaal niet mis. Blauw licht ziet er misschien stoerder uit, maar verder maakt het niet echt veel uit.
Nou, ik wil van gelig naar wit. Echt blauw vind ik persoonlijk afschuwlijk. Wat ik wel een issue vind is de lichtopbrengst. Die is nu met 65 watt per koplamp matig @ best...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
soheilmd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:49:
[...]

heb je ook 44€ aan verzend kosten betaald ??? :?
nee, iets van 17 eur ofzo. Totaal was 38, dus. Als ik nu Fedex selecteer (goedkoopste) zou ik op 18,65 verzend komen, ups 19,19 eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:04:
Ik zou graag jullie advies over het volgende hebben;

Ik heb een vrij oude auto met onderstaande koplampen. Kan ik in dit (15 jaar oude) model koplamp/reflector ook Xenon verlichting inbouwen, of ga ik mijn medeweggebruikers daarmee hinderen?

[afbeelding]
Ik heb zelf ook lampen met reflectoren, kan prima moet je alleen wel goed (laag) laten afstellen. :)

En qua kleur, ik zou 4300/4500/5000k pakken want die hebben de meeste licht opbrengst en is echt wit

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 06-11-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
Ik was 40 euro kwijt inclusief verzending vanuit HongKong ! (nu maar hopen dat er geen baksteen in de doos zit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

bite schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:54:
[...]

Dat zouden meer mensen zo moeten doen :) Als je dan toch xenon wil, zet er dan ook een goede projector-koplamp (die met lens dus) in.
Dat gehobby met (goedkope denk ik dan) xenon lampen in je oude reflector unit met vaak ook nog ribbeltjesglas ziet er toch niet uit? Voor wat ik onderweg zie blijven die dingen lelijk en verblindend strooilicht geven hoe je ze ook afsteld. Net als dat rtv-noord filmpje op youtube; wow jah echt beter zicht zo.. en je tegenligger dan?
Overigens met af-fabriek xenon lampen nooit iets gemerkt van een opwarmtijd; bij het inschakelen kort een flits(echt even ~0,01sec meer licht) en dan gewoon constante sterkte.
Heb ook fabrieksxenon....die opwarmtijd is wel deglijk zichtbaar hoor. Zeker zo'n 10 seconden.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
DJSmiley schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:15:
[...]

nee, iets van 17 eur ofzo. Totaal was 38, dus. Als ik nu Fedex selecteer (goedkoopste) zou ik op 18,65 verzend komen, ups 19,19 eur.
ik vind het wel heel vreemd, elke keer als ik inlog heb ik andere verzend kosten!!!
van 40-80 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:28:
Zo ben ik nog altijd op zoek naar een slim-line setjes voor onder de 100 euro, maar waarvan de H7 voetjes van metaal zijn, dit ivm een betere pasvorm.

Ben er alleen nog steeds niet uit of het nu 4300K of 5000K moet worden :?
Mijn broer verkoopt ze. Mail/bel hem maar een keer, zijn gegevens kan je vinden op www.lince.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Thnx, heb gemaild. Jaar garantie..... Had liever twee gehad, maar ach zal wel goed komen. Eventuele losse ballast is ook zo gekocht.....
Neem aan dat jij zelf ook de set hebt.... Jou ervaring er mee?
Welke kleur temp heb je? Twijfel zelf tussen 4300K en 5000K, maar denk dat 4300K net iets te gelig is, maar geeft wel weer het meeste licht....

[ Voor 66% gewijzigd door 13art op 07-11-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Echt gelig is het niet nee, 5000k is ook niet veel witter. Je ziet het amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dus wat zou het advies zijn......???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat het makkelijkst leverbaar is. :)

Sommige leveren 4300k, sommige 5000k, kleur is vaak hetzelfde of klein verschil met een andere benaming heb ik gemerkt.

Pilot is ook van de 4300k lampen afgestapt en noemt ze nu 5000k.

Ik zou persoonlijk voor de hoogte lichtopbrengst gaan als ze beiden leveren, of anders 1 van de 2 die ze wel leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ze zijn beide te leveren, maar goed denk dat ik voor de 5000K ga, weet ik zeker dat ze niet te geel zijn. En verschil in lichtopbrengst zal niet heel groot zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Mijn 4300K setje is duidelijk "witter" dan het standaard halogeen.

Ik wil nog iets voor mijn groot licht, dat kleurt nu niet meer met het dimlicht. Ik heb op ebay LED lampen gezien welke je in plaats van je standaard halogeen lampen zou kunnen gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? En dan met name de licht opbrengst. Komt die in de buurt van halogeen?

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://www.monu.nl/products_pictures/H1.JPG
(+/- 26 "leds")
maar daar staat dan het volgende bij:
Ideaal voor grootlicht en mistlamp, Niet geschikt voor dimlicht

,de licht opbrengst is weinig
Dan zal zoiets zeker te weinig licht geven:
Afbeeldingslocatie: http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/12001199/Images/3/LED-H1-9S.gif
(9 "leds")

Maar zo iets?:
Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/greatdigital/14679_2.jpg
Hier zitten 68 "leds" op. Zou dit wel een acceptabele hoeveelheid licht geven?

[ Voor 5% gewijzigd door sjirafje op 07-11-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
het schijnt diat dit eigenlijk alleen maar showlampen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Led kleur is rond de 7000K, dus kleurt het ook niet als je 4300K hebt. Tevens is lichtopbrengst 3x niks.
Halogeen is rond de 3300K overigens.

@DJWannaB: Kijk op de site naar de fotogalerij:
Astra H heeft 5000K, Mercedes CLS ook 5000K
VW T5 heeft 4300K, Mercedes A-klasse heeft 4300K.

Op foto is het lastig te zien, maar er zit wel degelijk kleurverschil in, dan we minimaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:09:
Neem aan dat jij zelf ook de set hebt.... Jou ervaring er mee?
Welke kleur temp heb je? Twijfel zelf tussen 4300K en 5000K, maar denk dat 4300K net iets te gelig is, maar geeft wel weer het meeste licht....
Ik heb zelf standaard xenon, maar heb de lampen vervangen voor 6000K.
Kleur is ook een kwestie van smaak. Het licht op het wegdek is bij 4300K wat gelig, ik vind witter licht op het wegdek wat mooier en is wat duidelijker zichtbaar. Als je van de standaard look houdt maar niet te geel wilt, dan zou ik 5000K nemen.
Als je reflectorkoplampen hebt, dan is 6000K eigenlijk net iets te blauwig. Bij lenskoplampen valt dit wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nou dat hangt er maar net vanaf welke led je hebt. Er zijn er die blauwig zijn, maar ook die echt wit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

@ sjirafje:

die lampen zijn puur show, het lichtbeeld is compleet naar de klote en lichtopbrengst is maar een honderd lumen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:38:
[...]

Nou dat hangt er maar net vanaf welke led je hebt. Er zijn er die blauwig zijn, maar ook die echt wit zijn.
Uiteraard, daarom zeg ik rond de 7000K. Je hebt ook rood of groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Ik zie dat er ook 55Watt Xenons in omloop zijn >:)
is er hier iemand die zo een setje heeft of werkend gezien heeft?
zijn die dingen echt zoveel beter wat het lichtbeeld betreft of is het te verwaarlozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
het is gewoon MEER licht :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
ook echt 50% meer licht? ik bedoel merk je verschil wat licht betrefft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ach 50% niet echt, meer het idee alsof je continue met groot licht rijd, zwaar irritant als dat niet goed is afgesteld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Grootlicht is hetzelfde wattage als dimlicht (oke, bij een normale H4 is het 5W meer), dus dat is ook onzin.
Daarnaast verblind 55W halogeen ook als de ziekte als het verkeerd staat.

Dr komt gewoon meer licht vanaf en het verschil is zichtbaar.
Meestal scheelt het qua prijs ook niet veel, of het net zo lang heel blijft kan ik niks van zeggen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
lekker reflector's branden *O*

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

+1

er is bijna niet 1 koplampunit die de intensiteit van de 55w xenon kan hebben, meestal is binnen 6 maanden de croomlaag compleet weggebrand. vrachtwagen en busunits kunnen het beter hebben, die hebben ook standaard 70W lampjes erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nou sorry hoor, maar produceert een 55W Xenon lamp niet net zoveel warmte als een 55W Halogeen lamp? Misschien nog wel minder zelfs..... Dan zou de koplampunit dus of net zo snel, maar misschien zelfs nog wel minder snel kapot gaan in vergelijking met halogeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Dat dacht ik eerlijk gezegd ook.
Een 20 watt TL buis wordt toch ook niet zo warm als een 20 watt gloeilamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het opgenomen vermogen is gelijk. Alleen is de ene lamp efficienter dan de andere. Een 20 watt gloeilamp geeft meer warmte af dan een 20 watt TL buis, omdat laatstgenoemde een efficientere lichtbron is.

Maar vergeet niet dat licht energie is. Als je 3 keer zoveel licht op een oppervlak straalt straal je er dus 3 keer zoveel energie op, waarvan altijd een gedeelte word opgenomen en omgezet in warmte. Het hoeft dus niet direct door de lamp te komen.

Online kan ik helaas weinig vinden over conrete temperaturen... *zoekt verder*

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nou ja er is wel terug te vinden dat een 35W Xenon lamp een stuk minder warm wordt dan een 55W Halogeen lamp. En een 35W Xenon lamp geeft ook veel meer licht. Maar goed wat precies een 'stuk minder warm' inhoudt weet ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Een xenonlamp is juist vriendelijker voor je reflector, omdat er minder IR licht vrijkomt wat je reflector zou opwarmen. Misschien meer UV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Maar gaan reflectoren stuk door hitte of licht opbrengst??? ik dacht dat het altijd door hitte kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

en wat is IR (Infra-Rood) licht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ze worden vooral slechter door vocht en stukken minder door warmte.
soheilmd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:25:
Maar gaan reflectoren stuk door hitte of licht opbrengst??? ik dacht dat het altijd door hitte kwam

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

vocht + warmte = roest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Roest??? die dingen zijn toch van kunststof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ze zullen wel oxidatie bedoel van de metalen delen die erin zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Weet iemand wat nou echt een vergelijkbaar setje is met een pilot set? eerst had ik namelijk 5000k pilot lampen met balasten en daarna 4300k lampen van een goedkoop merk (20 euro voor 2 lampen). En je zag gewoon dat de goedkope lampen een slechter lichtbeeld hadden. Ik ben nu namelijk van plan om een 4300k xenon set te kopen met een d2s fitting in de kleur 4300k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Ik heb zojuist ook een setje 6000k ingebouwd in mijn auto. Nu heb ik dus ook van die oude koplampen met van die ribbeltjes (zie hierboven). Ik heb nu mijn koplampen zo laag mogelijk afgesteld en mijn lichtbeeld is nu als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2vvl4d3.jpg

Ik hoop niet dat ik andere mensen ga hinderen, zoja dan haal ik de set er gewoon uit. Ik heb die lampen namelijk gekocht omdat ik met gewone lampen echt te weinig licht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
om het zeker te weten: Vraag even aan iemand of die in jou auto wil rijden en jij zelf in een andere auto en dan elkaar tegemoet rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Blueone schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:20:
Weet iemand wat nou echt een vergelijkbaar setje is met een pilot set? eerst had ik namelijk 5000k pilot lampen met balasten en daarna 4300k lampen van een goedkoop merk (20 euro voor 2 lampen). En je zag gewoon dat de goedkope lampen een slechter lichtbeeld hadden. Ik ben nu namelijk van plan om een 4300k xenon set te kopen met een d2s fitting in de kleur 4300k.
Ik weet niet welke lamp fitting jij hebt, maar ik heb nog een pilot bi-xenon set liggen voor h4. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb dus d2s fitting lampen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Avvd op 11-11-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Owja, stond er al, overheen gelezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

4300K Pilot H4 BI-Xenon? Als je ze voor een zacht prijsje kwijt wilt dan stuur me even een mail via deze link.

Ik doel op oxidatie van het verchroomde gedeelte in de koplamp (reflector).
Joopieboy schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:41:
Owja, stond er al, overheen gelezen. :P

Joopieboy schreef op woensdag 11 november 2009;
Ze zullen wel oxidatie bedoel van de metalen delen die erin zitten

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 11-11-2009 19:38 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Done. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
Ik kom er toch even niet uit.
Die handleiding snap ik geen reet van.

Ik heb onderstaande stekker met 3 aansluitingen waar de originele H4 lamp mee verbonden zat:
Afbeeldingslocatie: http://www.yegreate96.nl/got/hid1.JPG

En ik heb 2 draadjes die aangesloten moeten worden (bij de 2 zwarte pijlen).
Afbeeldingslocatie: http://www.yegreate96.nl/got/hid2.JPG

Moeten die nou aangesloten worden op bovenstaande stekker ? Zoja, op welke kleur dan?
Of doe ik het helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Ye Greate'96 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:47:

Ik heb onderstaande stekker met 3 aansluitingen waar de originele H4 lamp mee verbonden zat:
[afbeelding]

[afbeelding]

Moeten die nou aangesloten worden op bovenstaande stekker ? Zoja, op welke kleur dan?
bij H4 is 1 pin GND, 1 pin is normaal 12V en 1 pin is grootlicht 12V. Pak een meter en je weet het zeker.

Maar wat heb je besteld? 2 draden doet me denken aan een verkeerde lamp. Of je hebt een H4 fitting besteld waarmee je alleen normaal licht hebt (grootlicht komt dus te vervallen) of je hebt een verkeerde kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
Oh crap....

Had ik toch een Hi/Lo moeten bestellen?

Zonder grootlicht ben ik in elk geval niet legaal bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Ye Greate'96 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:58:
Oh crap....

Had ik toch een Hi/Lo moeten bestellen?

Zonder grootlicht ben ik in elk geval niet legaal bezig..
Ja anders heb je geen grootlicht, je zou ermee kunnen rijden maar de APK kom je er niet door heen

[ Voor 150% gewijzigd door soheilmd op 13-11-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ye Greate'96 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:47:

[afbeelding]

[afbeelding]

Die stekkers zijn voor massa en gewoon licht, mijn pilot set had een gewone h4 stekker die eroverheen geklikt kon worden. Stukken fijner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Mijn pingplong set ook.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ben aan het kijken of er wat te regelen valt met Well-Done.
Normaal gesproken moet je voor een setje (met maar 1 jaar garantie :( ) 199 euro betalen!!! Echt bizar en dan heb je niet eens een slimline setje ofzo.
Dus maar de fabrikant zelf gemaild. En nu aan het kijken of er wat te regelen valt dat ik rechtstreeks bij hun zelf een setje kan kopen. Misschien zelfs een keer een groupsbuy organiseren ofzo.

Maar goed even afwachten want net weer terug gemaild, dus eens zien wat hun antwoord wordt. Zal wel na het weekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt 2 versies Hi/Lo
bij de ene is grootlicht gewoon een klein halogeenlampje. Lichtbeeld bij deze variant is vaak niet al te best.

Bixenon is wel een stukken beter, maar kost ook een fractie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:10:
Je hebt 2 versies Hi/Lo
bij de ene is grootlicht gewoon een klein halogeenlampje. Lichtbeeld bij deze variant is vaak niet al te best.

Bixenon is wel een stukken beter, maar kost ook een fractie meer.
Is dat de versie waarvij het spiegeltje verschuift/verdraait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee spiegeltje is het niet, er schijft,klikt wat naar beneden waardoor de lichtval anders is. Principe heeft wel wat weg van het spiegelding wat eerder is beschreven in de lens die in te bouwen is in een reflector lamp.

[ Voor 98% gewijzigd door 13art op 15-11-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd, het is niet zoals bij groot licht dat je echt een verandering van felheid krijgt, je krijgt een andere manier van lichtbeeld. Vind zelf het grootlicht van een gewone halogeen lamp fijner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
De lamp wordt (ik denk door een magneetsysteem) een stukje teruggetrokken, waardoor het brandpunt verandert.

Grootlicht van een halogeenlamp is niet feller dan dimlicht, het is allebei 55W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

H4 is 55/60W ;)
En het kan zijn dat ie fijner licht geeft als ie het halogeen dimlicht aan laat staan (wat bij bi-xenon niet kan)

[ Voor 79% gewijzigd door 4x2 op 16-11-2009 11:32 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halogeen lamp is grootlicht 60W, maar dat is vrijwel niet echt merkbaar. Brandpunt is wel anders. Deze zit korter bij.

Dit is ook met een Bixenonlamp. Bij het inschakelen van grootlicht, schiet het lampje enkele mm naar binnen, waardoor de hoek veranderd.
Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste