Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Verwijderd
tot je een ongeval hebt en men vaststelt dat jouw wagen niet comform de wet is. Dan schuift men heel dat ongeval in jouw schoenen.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:02:
Nee, maar dat is natuurlijk zo teruggezet.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 20:17 ]
Waarschijnlijk ga ik dinsdag langs bij de importeur om zodoende de kwaliteit te beoordelen en te vergelijken. Als het echt wat is, wil ik kijken of ik een soort van inkoopactie kan houden om ze zo tegen een lagere prijs te krijgen. Want zelf ben ik niet bepaald weg van de goedkopere "SuperVision" lampen die overal op marktplaats en ebay tegen lage prijzen worden aangeboden.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

wat ik wil zeggen is, kopen die hap zit toch een jaar garantie op
http://www.universalxenonlight.com/4x2 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:28:
Heeft iemand eigenlijk een idee waar je 50W 4300K H4 Bi-Xenon (dus met kantelende spiegel of hoe dat ook precies werkt) kan krijgen ?
Alle eisen los zijn niet zo'n probleem, maar bij elkaar is het weer lastig blijkbaar.
Daar hebben ze het misschien wel.
Heb ik mijn 50W 5000K setje vandaan, echt geweldig zoveel licht, mail ze even zou ik zeggen.
Heb 2 set lampen gehad van Suversision, maar daar was het lichtbeeld bar slecht van.
Denk bijv aan gebruik van materiaal (metaal of plactic, glas waarvan de lamp is gemaakt, etc) Dit zijn dingen die de kwaliteit echt wel ten goede komen.
Die arcs had ik trouwens ook gezien op ebay maar kon er verder weinig van vinden.
De ene keer krijg je goed spul, de volgende zending is Scheiße.
Dat werkt met bijna alle Chineese fabrikanten zo
Heb op essen vorige week woensdag maar een 35W 4300K setje gekocht (van honkietongchongwong wsBierkameel schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:35:
[...]
http://www.universalxenonlight.com/
Daar hebben ze het misschien wel.
Heb ik mijn 50W 5000K setje vandaan, echt geweldig zoveel licht, mail ze even zou ik zeggen.
Zit dr ook al in, alleen tot gisteravond ging ie niet van grootlicht af nadat je dat een keer aan had gezet, moest je de lampen een keer aan en uit zetten om m terug te laten springen.
Uiteindelijk opgelost door het lichtrelais er uit te pakken en door te verbinden met een draadje, dan maar geen relais meer (komt toch bijna geen spanning meer op de lichtschakelaar te staan bij een Bi-xenon, alleen voor een soort controlekastje, de ballasten zitten rechtstreeks aan de accu)
Afstelling moet ik nog controleren, maar ze staan iig niet te hoog en kon mezelf dr niet mee verblinden, dus daar durf ik voorlopig nog wel mee te rijden
Dit alles in ruim 30 jaar oude ronde H4 koplampen met de lens in het glas.
leeg
Op dit plaatje schijnt het zo te zijn dat dimlicht xenon is en grootlicht halogeen.
Dus de langwerpige is xenon en dat kleine dingetje is grootlicht halogeen, maar is die niet wat klein voor grootlicht?
Lijkt eerder op een 5 watt lampje, grootlicht zou toch 50 watt moeten zijn. Kan iemand het uitleggen?

Dat staat erbij zeg maar.H4 Xe/Ha
Dimlicht = Xenon, Groot licht = Halogeen
[ Voor 13% gewijzigd door Arsenius op 17-12-2008 19:05 ]
Ik heb namelijk dit setje besteld, heb h4 dus groot en dimlicht op 1 fitting. Vond het alleen vaag dat het halogeen grootlicht hier zo klein is in vergelijking met een normale all in one halogeen dim en grootlicht lampje..
Dacht in eerste instantie lijkt eerder stadslicht, maar tis toch grootlicht toch.
Verwijderd
En grootlicht voegt zeker wel wat toe tov xenon dimlicht hoor. Al is het alleen maar om mee te kunnen seinen, maar het bereik is ook veel groter natuurlijk.
En grootlicht is alleen niet nodig bij xenon als je ze irritant hoog zet, ik zie er iig prima de meerwaarde van in.
leeg
Waarom zou normaal halogeen 55watts legaal zijn en Xenon max 30watts?? btw hoe wouden ze controleren hoeveel watts je voert. Rij zelf ook met meer als 55watts halogeen not for road use; je denkt toch niet dat ze bij elke apk gaan checken of er niet toevallig de zware lampen inzitten.Reloader schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:45:
ebay, kun je bij de meeste tenten er bij zeggen dat je 50watt wilt... officeel niet toegestaan geloof ik ...in NL (toch??)
Let trouwens wel op, meeste auto's hebben een relais voor max ~150watts, met zwaardere lampen fikt dat er wel uit (been there done that) Om maar niet tespreken dat je lampen ook warmer worden
Asus Zenbook i7 256gb
Misschien omdat Xenon toch al een veel hogere lichtopbrengst heeft vergeleken met Halogeen? Maar goed ik heb geen idee of dat wettelijk is vast gelegd die 30WGhostrider schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:48:
[...]
Waarom zou normaal halogeen 55watts legaal zijn en Xenon max 30watts??
Wat voor lampen gebruikt porsche ? want die dingen geven erg veel licht. Perfect wit ook trouwens,geen schijntje blauw.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

+1!J0YR1D3R schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:39:
Als ik naar iedereen moet gaan seinen die beroerde verlichting heeft kost dat me denk tegenwoordig wel een paar setjes grootlicht per jaar
dat is ook erg vervelend, maar volgens mij letten mensen niet zo heel erg op hun licht is afgesteld, laat staan of het werkt. Het ergste voorbeeld voor mij is nog wel mijn Pa. Hij reed naar een feestje toe en ik zou hem ophalen. Toen ik weg wilde rijden zei een collega: 1 van je lichten doet het niet.
Mijn pa schrok daar best van en antwoorde: goh, ik dacht al, wat heb ik weinig licht.
Het is een stuk oplettendheid van de bestuurder die daar erg belangrijk is.
Weet iemand misschien hoe warm (eerder heet
Ik ben bezig om een beamer om te bouwen naar Xenon verlichting (zie signature) maar de vorige keer is dat nogal verkeerd afgelopen, omdat de Xenon lamp mijn FIMO klei helemaal verkoolde.

Welnu zat ik te kijken naar 3000k setjes, maar deze zullen ook zo verblindend werken. Mag ik dan niet gewoon speciale gele koplampfolie over mijn lampen doen om geel licht te krijgen en niet te laten verblinden?
Alleen af en toe wilt 1 lamp niet direct aangaan.. is nu al 2x gebeurt in 2 weken tijd? Ik zet me lampen dan even helemaal aan en uit.. en dan springen ze allebei gewoon aan.
Is dit een teken dat die lamp bijna kapot gaat of komt de overlijden? auto komt trouwens uit 2001.
Heb aardig wat verhalen gehoord dat die lampen niet kapot te krijgen zijn.
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Hmmmz, klinkt niet goedkoop... Iemand die een richtprijs durft te noemen? Zou niet het gloeidraadje kunnen zijn?Blueone schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:09:
een rotte balast.
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Wil je het zeker weten of je lamp niet stuk is? Wissel ze even om (links en rechts omdraaien dus), als dan nog steeds dezelfde kant slecht blijft starten is het je ballast. Start nu ineens je andere kant slecht, dan zal toch je lampje slecht zijn.
Verwijderd
Je berekening is niet helemaal correct. Als je praat over 80 euro een set, dan kost een ballast meer dan 20 euro en niet hooguit. Losse onderdelen kosten meer. Gemiddeld gaat een ballast dan rond de 30 euro (bij een prijs van 80)Sick Nick schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:28:
Xenon heeft geen gloeidraadje dus dat scheeltMaar een losse ballast kost voor een chinees merkloos ding zo rond de 20 euro hooguit. Je hebt complete xenon setjes voor 80 euro, dan heb je 2 lampen en 2 ballasten dus 1 losse ballast zal de wereld niet kosten.
Wil je het zeker weten of je lamp niet stuk is? Wissel ze even om (links en rechts omdraaien dus), als dan nog steeds dezelfde kant slecht blijft starten is het je ballast. Start nu ineens je andere kant slecht, dan zal toch je lampje slecht zijn.
Ben ook een beetje aan het kijken voor een xenon set voor in mijn auto. Liefst van pilot en met de maat h4.
Met reflector lampen geeft dat nog problemen?
En kent iemand nog een goede en niet al te dure shop hiervoor?
Dan zit ik over de kleur te twijfelen, 6000k is mij net iets te blauw, hoe is het verschil tussen 4300k en 5000k, en wat geeft meer licht?
En bi-xenon (met groot licht dus) of gewoon xenon, heb je dat groot licht wel nodig aangezien xenon zelf al meer licht geeft?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Als je dan refereert naar Carfanatics krijg je nog eens 15% korting wat uit zou komen op 126 euro voor Pilot set met 2 jaar garantie.
Zelf heb ik ook goede ervaringen met Well-Done Xenon Kwalitatief vond ik er dat net wat beter uitzien dan pilot. En ook hebben ze metalen voetjes ipc plastice voetjes wat weer voor een betere pasvorm zorgt.
Als ik een nieuwe set nodig zou hebben dat ik die daar halen denk ik.
Maar 126 euro is niet slecht nee! Als het ook nog kwaliteit is.
En ps. hi-lo xenon of toch bi-xenon pakken?
En bij die well done xenon, de budget, wat houd dat precies in, de standaard is dan weer aanzienlijk duurder.
[ Voor 42% gewijzigd door Joopieboy op 22-03-2009 15:41 ]
Je hebt nog 3 alternatieve varianten:
Met alleen xenon dimlicht (=apk afkeur ivm geen grootlicht)
Met xenon dimlicht en halogeen grootlicht (zinloos)
Met xenon grootlicht en xenon dimlicht (ook niet bijzonder handig aangezien xenon een zekere opstarttijd heeft, dus ff snel seinen werkt niet zo fantastisch)
En dat grootlicht is zeker nog nodig als je je lampen fatsoenlijk afstelt.
Als je ze irritant hoog zet kan ik me dr iets bij voorstellen dat het niet nodig is, die van mij staan vrij laag (ook in reflectorlampen) en dan zet ik mn grootlicht vaak genoeg wel aan.
Het verschil tussen 4300K en 5000K zal qua kleur en lichtopbrengst niet heel groot zijn, pak de variant die je het makkelijkste kan vinden/het goedkoopste is.
leeg
Dan van die well done xenon site die jij mij stuurde van de goedkope serie:
http://www.well-done-xeno...51/H4-HI-LO-Xenonkit.html
1 halogeen lamp voor groot en 1 xenon dim licht, dat moet ik dus niet hebben...
[ Voor 27% gewijzigd door Joopieboy op 22-03-2009 16:08 ]
En laat je ook niet wijs maken dat 6000K wit is (omdat ze die zo op voorraad hebben)
leeg
Maar gewoon even door vragen en hopen dat ik goed spul binnen krijg.

Kortom zegt niet alles. Maar goed het lijkt zowat wel of ik aandelen heb ik Well-Done als ik mijn verhaal zo terug lees.
Maar inderdaad 129 voor Pilot is echt niet duur.
Met refereren bedoelen ze trouwens dat je via Carfanatics bij hun terecht bent gekomen.
Bedankt voor je hulp iig!
[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 22-03-2009 19:26 ]
6000K is merkbaar blauwer terwijl 4300K toch meer gelig is. Met 5000K heb je denk ik wel het pure wit te pakken. 4300K heeft echter meer pure lichtopbrengst en daar neem je xenon tenslotte voor toch?
Dankje voor het filmpje, 4300k is idd wat natuurlijker.Sick Nick schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:28:
Een oud filmpje van me maar wel van toepassing hier, 4300K vs 6000K in dezelfde auto (m'n oude alfa 146 met lens/projectie lampen):
[video]
6000K is merkbaar blauwer terwijl 4300K toch meer gelig is. Met 5000K heb je denk ik wel het pure wit te pakken. 4300K heeft echter meer pure lichtopbrengst en daar neem je xenon tenslotte voor toch?
En afstellen zelf goed te doen of laten doen?
[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 22-03-2009 20:01 ]
Vooral 's nachts is het vreselijk geil om te rijden: Alles is duidelijk en verkeersborden zie je al op kilometers afstand
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
8000K?Ballebek schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:46:
Ik heb een 8000K setje in mijn auto zitten (H4) icm heldere koplampen.
Vooral 's nachts is het vreselijk geil om te rijden: Alles is duidelijk en verkeersborden zie je al op kilometers afstand
De blauwe schijnwerpers waren uitverkocht?
En als jij inderdaad op kilometer(s) afstand borden al goed kunt zien, hoop ik je 's avonds niet tegen te komen. Volgens mij zie je dan als tegenligger echt helemaal niks.
Gebeurd me nu toch al regelmatig dat ik in m'n spiegel denk politie/ambulance/etc aan te zien komen, wat naderhand dus domweg een auto met blauw xenonlicht blijkt te zijn. Zwaar irritant.
[ Voor 5% gewijzigd door BM op 23-03-2009 07:39 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Heb ze af laten stellenSick Nick schreef op maandag 23 maart 2009 @ 00:16:
AKA strooilichtJe lampen horen niet op kilometers afstand nog omhoog te schijnen om zo borden op te lichten
Vind het nog steeds wit ipv blauw; er zit idd een lichte blauwe gloed in. Heb ook 6000K gehad maar vond deze fijner.BM schreef op maandag 23 maart 2009 @ 07:38:
[...]
8000K?
De blauwe schijnwerpers waren uitverkocht?
Ook die test heb ik gedaan; heb het hele zaakje af laten stellen bij mijn garage en ben diezelfde avond met een maatje op pad geweest om te kijken of het licht irritant is. Voor het afstellen spoot ie idd nog wat licht de verkeerde kant op maar hierna heb ik nergens meer last van.En als jij inderdaad op kilometer(s) afstand borden al goed kunt zien, hoop ik je 's avonds niet tegen te komen. Volgens mij zie je dan als tegenligger echt helemaal niks.
Enige waar ik op moet letten is dat ik de lichtbakken schoon hou; wanneer er veel troep op zit zoals pekel dan gaat ie weer verstrooien. Gelukkig heb ik een wis/was installatie liggen die ik ga inbouwen.
p.s. Kilometers hoef je ook niet letterlijk te nemen: Alles is gewoon goed zichtbaar in vergelijking met normale halogeen verlichting en de originele lichtbakken die erin zaten.
[ Voor 6% gewijzigd door Uberprutser op 23-03-2009 08:28 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
En daar hebben we automatische niveauregeling voor in zowel de lampen als in de vering van de autoDjWannaB2002 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:51:
Waar ze vaak in de garage geen rekening mee houden is dat als een auto gaat rijden de lampen wat omhoog komen.
Verwijderd
Je hebt dus een auto met automatische regeling voor je koplampen en automatische niveauregeling van je rijhoogte maar geen xenon?Ballebek schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:59:
[...]
En daar hebben we automatische niveauregeling voor in zowel de lampen als in de vering van de auto
Wtf is dat voor gare besparingstechniek dan. (maw: welke auto?)
En mag ik even vertellen dat ik een rothekel heb gekregen aan aftermarket-xenon setjes? Elke dag zie ik wel weer een golfje 3 met standaard reflectors en xenon-lampen. Alsof ze de hele dag met groot-licht rijden

Het probleem is trouwens niet dat halogeen niet genoeg licht kan geven, zet je grootlicht maar eens aan, of kijk naar die rally-bakken. Het mocht nooit, maar nu het 'xenon' heet is het 'veiliger' ofzo, en mag het wel?
Ze leveren origineel pilot xenon, het oude classic type, dus zonder can bus (licht controle systeem van de boordcomputer wat oudere auto's zoals de mijne niet hebben o.a).
De kleuren zijn 4300k, 6000k, 8000k en nog veel meer. Ook hebben ze alle maten fittingen. En je kan mailen als je wat speciaals wilt.
Op de site staat alleen gewoon xenon vermeld, deze kost 126 euro voor de actie prijs. De bi-xenon kost 143 euro en is ook gewoon leverbaar, moet je wel even mailen, en bestellen duurt iets langer.
En nu zijn er dus ook nog geen verzend kosten!

Lijkt me een handige tip voor iedereen die nog xenon wilt.
Wil je de korting, moet je ze even mailen (info@24autoparts.nl) onder vermelding van carfanatics, zie:
http://carfanatics.nl/e10...forum_viewtopic.php?18936
Succes, ik vond het iig niet duur! En ik heb me daar dus een setje h4 4300k bi-xenon besteld.
Dus ik ga op zoek naar een vervangend setje.
Ik heb hier mijn setje vandaan voor omgerekend nog geen 50 euro inclusief verzenden (ze zijn nu tegen de 60 dollar geloof ik). Hier wordt alleen 6000K verkocht, maar wel extreem goedkoop. Ik heb het in de zomer in m'n auto gezet en het werkt nog steeds. Er wordt gezegd dat dit hetzelfde als Pilot is maar dan een andere sticker. Er zit 2 jaar garantie op.
NOSIG
Zeker ook geen lenskapjes?Ballebek schreef op zondag 22 maart 2009 @ 21:46:
Ik heb een 8000K setje in mijn auto zitten (H4) icm heldere koplampen.
Super hinderlijk dat soort aftermarket setjes.
Van mij krijg je gewoon grootlicht terug, en nee niet een paar knippers, gewoon grootlicht tot je voorbij bent!
Mits er geen ander verkeer achter of voor je rijdt...
Tja, 8000K blauw bestellen en dan vreemd opkijken als het ook echt blauw blijkt te zijn
Ik heb via mail een reactie gehad van Autoparts dat de Pilot BI-Xenon H4 set 179 gaat kosten (zonder korting), vanwaar deze verschillende bedragen?Joopieboy schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:09:
Bedankt voor de tips hier, van 24autoparts.nl.
Ze leveren origineel pilot xenon, het oude classic type, dus zonder can bus (licht controle systeem van de boordcomputer wat oudere auto's zoals de mijne niet hebben o.a).
De kleuren zijn 4300k, 6000k, 8000k en nog veel meer. Ook hebben ze alle maten fittingen. En je kan mailen als je wat speciaals wilt.
Op de site staat alleen gewoon xenon vermeld, deze kost 126 euro voor de actie prijs. De bi-xenon kost 143 euro en is ook gewoon leverbaar, moet je wel even mailen, en bestellen duurt iets langer.
En nu zijn er dus ook nog geen verzend kosten!
Lijkt me een handige tip voor iedereen die nog xenon wilt.
Wil je de korting, moet je ze even mailen (info@24autoparts.nl) onder vermelding van carfanatics, zie:
http://carfanatics.nl/e10...forum_viewtopic.php?18936
Succes, ik vond het iig niet duur! En ik heb me daar dus een setje h4 4300k bi-xenon besteld.
Testing, one, two ...
Zoals ik al zei: Zat al 8000K in en dat was wit met een erg licht vleugje blauw.Sick Nick schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:57:
[...]
Tja, 8000K blauw bestellen en dan vreemd opkijken als het ook echt blauw blijkt te zijn
Wordt trouwens wel een beetje irritant die reacties van "je verblind iedereen idioot" want dat is dus niet het geval. Ik irriteer me ook dood aan die Honda Sjonnies waarbij je wel verblind wordt dus waarom zou ik het dan zelf wel doen?
[ Voor 28% gewijzigd door Uberprutser op 27-03-2009 17:44 ]
Ik heb in de mail gezet dat ik hun bedrijf en de actie via carfanatics heb gevonden. En daardoor kreeg ik die korting? Iets niet helemaal goed gegaan zeker?hardware-lover schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:38:
[...]
Ik heb via mail een reactie gehad van Autoparts dat de Pilot BI-Xenon H4 set 179 gaat kosten (zonder korting), vanwaar deze verschillende bedragen?
Als ik 15% van 179 euro afhaal dan kom ik nog steeds niet aan het bedrag waar ze jou voor aangeboden zijn?Joopieboy schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 18:37:
[...]
Ik heb in de mail gezet dat ik hun bedrijf en de actie via carfanatics heb gevonden. En daardoor kreeg ik die korting? Iets niet helemaal goed gegaan zeker?
Testing, one, two ...
mail ze maar, dan merk je het vanzelf.
Dan was dat een slechte. 8000K is een vaste waarde, daar hoort blauw bij. Als je een 8000K lamp hebt die wit met een klein beetje blauw is, is dat een verkeerd gelabelde of afgekeurde lamp. Normaliter is 8000K zo blauw als een zwaailicht. Kiek maar:Ballebek schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:41:
[...]
Zoals ik al zei: Zat al 8000K in en dat was wit met een erg licht vleugje blauw.

[edit]
Hier staat het iets beter
[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 27-03-2009 19:23 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Net stukje gereden en is idd beetje blauwtjes; past niet bij mijn auto.
Ben ook wel een stomme lul: Heb 2 daglichtlampen van 6500K en dat is wit
[ Voor 26% gewijzigd door Uberprutser op 27-03-2009 19:48 ]
6000k is wit met beetje blauw (wat jij bedoelde denk ik dus)
4300k is wit met gele tint.
Hoelang gaan btw xenon lampen mee?
Nee, 179 euro - 15% = 152 euro?Joopieboy schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:02:
143 euro klopt dan toch?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Heb ik natuurlijk ook gedaan, in afwachting van..Joopieboy schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:02:
143 euro klopt dan toch?
Testing, one, two ...
Iets van 5/6 keer een Halogeen lamp. De moeite waard dus.Joopieboy schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:58:
Hoelang gaan btw xenon lampen mee?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Kijk eens naar die 2e, 80.000k...mphilipp schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:10:
[...]
Dan was dat een slechte. 8000K is een vaste waarde, daar hoort blauw bij. Als je een 8000K lamp hebt die wit met een klein beetje blauw is, is dat een verkeerd gelabelde of afgekeurde lamp. Normaliter is 8000K zo blauw als een zwaailicht. Kiek maar:
[afbeelding]
[edit]
Hier staat het iets beter
En zitten er geen grote verschillen tussen de verschillende exemplaren van el-cheapo merken? En tussen 2 TFT-schermen waarmee je naar dat plaatje kijkt?
Zo kunnen er nog een aantal factoren meespelen: witbalans instelling van de camera, kleurruimte waarmee de foto is gemaakt (RGB/sRGB), bewerkt en geplaatst op internet.MBV schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 21:53:
[...]
Kijk eens naar die 2e, 80.000k...
En zitten er geen grote verschillen tussen de verschillende exemplaren van el-cheapo merken? En tussen 2 TFT-schermen waarmee je naar dat plaatje kijkt?
Doet verder niets af aan het absolute van de kleurtemperaturen. 8000K is blauw, 6000 wit met een vleugje blauw (moet je al goed kijken). Ik meen dat 6000-6500 als daglicht wordt beschouwd. Lampen die daarvan afwijken kloppen dus niet. Punt. Er zijn geen tinten van 6000K. Hoe hoger de K's, hoe lager de lichtopbrengst. Een 6000K geeft dus meer licht dan een 8000K.
Maar ja...meestal willen mensen blauwe Xenon lichten omdat iedereen dan kan zien dat ze Xenon hebben...
alle automerken gebruiken ook gewoon 4300k en een enkeling 5000k(dit is het maximale wat wettelijk is toegstaan al het t/m 8000k gedoogd wordt). 4300k heeft overigens ook de meeste lichtopbrengst (het verschil tussen 4300 en 5000k is bijv al goed te merken kwa lichtopbrengst).
[ Voor 55% gewijzigd door Avvd op 27-03-2009 23:38 ]
De ene lamp is de andere niet bedoel je. Welke kleur 5000K is staat vast. Dat een of andere schele Chinees een slechte lamp in elkaar prutst of de labels van 8000K en 5000K verwisselt, verandert daar niets aan. Misschien is dat dan wel het nadeel van de goedkoper Xenon lampen.DjWannaB2002 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 00:40:
De ene 5000K is de andere niet.

Dat zal een probleem gaan vormen voor de meesten hier?
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Mooi klote. Ik moet begin mei gekeurd zijn, dus ik doe het nog mooi even in april!Xander schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:55:
Vanaf 1 mei worden de APK-eisen weer aangescherpt...
[afbeelding]
Daarna voor de apk 2010 maar de bedrading aanpassen, zodat mijn single-H1-projector-xenon icm halogeengrootlicht blijft branden. 2 ruitensproeiertjes + pompje in de bumper (aftappen uit ruitensproeier reservoir) bouwen, knop op het dashboard...
En het is weer APK-waardig
Wat een gepruts. Anders maar tijdelijk halogeen erin voor apk van 2010
Jammer dat je met die dingen net zo goed zonder lichten kan rijden, geeft ongeveer hetzelfde effect.NeoMe schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:58:
Jullie vergeten mijn naam nooit meer als verpester van dit topic maar bij de action hebben ze ook H4-look-a-like-xeon. Twee stuks voor maar 2,99 ofzo, in verschillende kleuren. Ultra Bright, Blue, Green, Yellowmoehaha
APK regels interesseren me weinig trouwens, ten 1e hoef ik pas over anderhalf jaar weer en ten tweede is even naar de sloop gaan en een ruitensproeier of wat ergens vanaf plukken ook niet zo'n probleem.
leeg
Collega van mij schrok zich rot toen hij hoorde dat mijn Xenon set € 250 koste. Zijn Xenon lampen kosten slechts € 2,50 per stuk bij de Action.NeoMe schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:58:
Jullie vergeten mijn naam nooit meer als verpester van dit topic maar bij de action hebben ze ook H4-look-a-like-xeon. Twee stuks voor maar 2,99 ofzo, in verschillende kleuren. Ultra Bright, Blue, Green, Yellowmoehaha
Enige probleem: hij kwam niet door de APK heen! Oplossing voor de APK normale lampen er in zetten. Het geeft echter wel aan hoe slecht de lampen an sich zijn.
Er zit soms ook wel IETS van xenon gas in, maar ja...
Alhoewel ik eerlijk moet toegeven dat sommige 4300 K halogeen lampen toch wel een akelig gelijkend kleurbeeld geven.
Ik ben nu wel zelf overtuigd van:
Geen kapjes over of om de pitten in de koplamp >>>> dan GEEN XENON LAMP!
Hier wat foto's gemaakt met een zeer brakke oude camera (in het echt is het veel meer licht, de kleur komt wel exact overeen)
(klikbaar)

Wat hierboven staat ziet er in het donker wel behoorlijk blauw uit als je zelfs in daglicht er nog blauw in ziet.
[ Voor 160% gewijzigd door Avvd op 01-04-2009 22:55 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Maar geldt dit dan ook voor auto's die aftermarket Xenon hebben? Tot nu toe was het zo dat dit alleen bij nieuwe auto's en auto's aangeschaft na 1 januari 2007 (kan zijn dat ik er met het jaar iets naast zit.Xander schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:55:
Vanaf 1 mei worden de APK-eisen weer aangescherpt...
[afbeelding]
Als het nog steeds niet zou gelden voor auto's voor 2006 zou er niets veranderen, dan snap ik even niet wat het in dat document doet...
Een andere optie is om je auto puur op papier te laten keuren. Een mannetje zet dan wat krabbels op papier, zonder daadwerkelijk naar je auto te kijken, zodat je auto toch APK 'gekeurd' is. Nadeel is dat je hier de juiste mensen voor moet kennen, en dat je auto gebreken kan hebben zonder dat je het zelf weet.
Toch lijkt het me sterk dat die regel echt gaat gelden. Als je ziet hoeveel mensen xenon hebben zonder sproei-installatie. Eerst zien dan geloven
NOSIG
Maar jammer dan, of je bouwt het even uit voor de apk, of je haalt op de sloop een paar slangetjes en een ruitensproeier van eoa auto en knutselt dat er op, klaar.
leeg
Ach zoveel werk is het niet. Je hoeft natuurlijk niet je hele Xenon installatie eruit te halen. Als er bij de APK maar gewoon halogeen lampen inzitten is het ok toch? De rest gewoon laten zitten lijkt me.Joopieboy schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:42:
Ach, leuk, nog meer werk om de auto apk proef te krijgen...
NOSIG
Maar goed daar is misschien nog wel een deal over te maken met het bedrijf waar je de APK keuring laat doen, dat zij er dan gewoon een Halogeen lampje inzetten om zo je auto door de keuring te krijgen. Dan zit je alleen nog met het probleem hoe weer de Xenon erin te krijgen.
Maar kan me ook bijna niet voorstellen dat ze nu dus Xenon gaan verbieden voor bijna iedereen die er nu aftermaket xenon in heeft zitten.... Iemand enig idee waar zoiets nagevraagd zou kunnen worden?
edit:
Heb zelf net het volgende kunnen ontdekken.
Aanvullende eisen voor achteraf-inbouw
XENON HID VERLICHTING
Vanaf 1 july 2006 zijn er aanvullende eisen gaan gelden
voor nieuwe auto’s die zijn voorzien van gasontladingslampen,
ofwel xenon verlichting.
De maatregel is van toepassing voor auto’s die zowel
af-fabriek van xenon lampen zijn voorzien
als voor auto’s waarbij de oorspronkelijke lampen vervangen
worden door gasontladingslampen.
Volgens de nieuwe regeling moeten gasontladings-lampen
met een lichtsterkte van meer dan 2000 lumen
voorzien zijn van zowel een reinigings-installatie
als een automatische niveauregeling voor de koplampen,
en moet het dimlicht ingeschakeld blijven
bij het gebruik van het grootlicht.
Aanvankelijk was het de bedoeling dat de aanvullende eisen
per 1 januari 2006 zouden gaan gelden voor
álle auto’s met Xenon verlichting.
Dus ook voor auto’s waarbij de oorspronkelijke lichtbronnen
vóór 1 januari 2006 al vervangen waren door Xenon-lampen.
Overleg over de precieze invulling van de eisen
heeft echter tot de conclusie geleid dat het niet redelijk is
om mensen die te goeder trouw Xenon-lichtbronnen hebben gemonteerd
of laten monteren vóór 1 januari 2006,
alsnog te confronteren met aanvullende eisen,
dan wel te verplichten de oorspronkelijke lampen
weer terug te plaatsen.
Daarom is besloten dat de aanvullende eisen alleen zullen gaan gelden
voor voertuigen die ná 1 jan 2007 nieuw op de weg gekomen zijn
(datum kenteken dus van na 1 jan 2007)
en voorzien zijn van gasontladingslampen.
De aanvullende eisen worden opgenomen in de
zogenoemde ‘permanente eisen’ van het Voertuigreglement;
de eisen die gehanteerd worden bij de APK
en door de politie bij controles langs de weg.
Personenauto’s met gasontladingslampen zullen dus voor het eerst
in 2009 bij de APK op de aanvullende eisen worden gecontroleerd.
Voor trucks is dat in 2007.
De politie zal de aanvullende eisen wel al in 2006 gaan hanteren.
(bron: Kenniscentrum RAI Vereniging)
Lijkt er dus op dat er niks veranderd aan hetgeen dat we al wisten. Alleen gaan ze er nu pas officieel op letten. Deden ze dus blijkbaar hiervoor nog niet. En het lijkt er dus op dat dus alleen zal gelden voor auto's die na 1 jan 2007 op de weg gekomen zijn/komen.
[ Voor 67% gewijzigd door 13art op 02-04-2009 11:43 ]