[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 11.122 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:48:
[...]

Mja maar dat krijg ik normaal als student ook al |:(
Of zou er te combineren zijn :P >:)
is niet te combineren, al geprobeert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz ok 5sec was wat te snel maar dan doet die 300mb per minuut dus maximaal 5min voor 1.5gb. En mijn AP staat op G only dus de 54mbit moet gewoon te halen zijn. Me moeders laptop met xp haalt het wel gewoon en die staat op 1.5meter van de mijne.

zal vanmiddag ook ff een kabeltje proberen.
Ik heb het even via een kabeltje geprobeerd, daarmee haal ik zo'n 75mbit gemiddeld dus het ligt echt aan de airport verbinden tussen mijn MB en me Windows pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat minder goed nieuws van mijn kant :(
Ik zal mijn Macbook komende week aanmelden ter reparatie voor volgende zaken:
  1. Topcase laat los aan de linkerkant
  2. Vreselijke whine (werk continu met 1 core, is anders niet uit te houden)
  3. Backlight flikkert vrij erg bij het aansteken
  4. Het ledje van m'n magsafe maakt slecht contact, staat dikwijls gewoon uit terwijl de Macbook wel nog aan de lader hangt (en ook op netspanning werkt dus)
Wel kut, want heb hem nodig voor school :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de interne geheugen uitbreiding, ik heb ff gekeken op de Apple site en de prijzen zijn volgens mij flink gedaald. Want een uitbreiding van 2gb ram intern geheugen kan al voor 180 euro (160 met studentenkorting uit mijn hoofd). Op pricewatch zag ik dat je al gauw ongeveer 100 euro kwijt bent voor 1 gb ram intern geheugen (ex. verzendskosten en moeite om het erin te steken). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Zelf heb ik de zwarte MB gekocht met meteen 2GB erin.
Aangezien ze toch al vrij prijzig zijn maakt die paar euro extra (en minder geklooi later en kans dat je de MB sloopt) voor 2GB met de huidige geheugenprijzen ook geen zak uit.
En voor die 2x512 die je anders er wel van over zou hebben, krijg je toch niks meer terug omdat de 2e hands markt er mee overspoeld is.

Zelf gebruik ik het apparaat voor Java development, maar als ik al me tools open heb incl vele andere apps heb ik met 2GB vaak nog 400mb over. Dus bij 'gewoon' werk denk ik dat 1GB al voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 21:46
CT schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:35:
Dus bij 'gewoon' werk denk ik dat 1GB al voldoende is.
Dat kan ik bevestigen! Tenzij je Photoshop gaaat gebruiken.. (Rosetta... traaaaag!) en office weet ook wel met je geheugen om te gaan.. (vooral grote documenten..) Maar verder ist genoeg (Adium, Mail, Safari, iTunes en Word bestandje o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CT schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:35:
Zelf heb ik de zwarte MB gekocht met meteen 2GB erin.
Aangezien ze toch al vrij prijzig zijn maakt die paar euro extra (en minder geklooi later en kans dat je de MB sloopt) voor 2GB met de huidige geheugenprijzen ook geen zak uit.
En voor die 2x512 die je anders er wel van over zou hebben, krijg je toch niks meer terug omdat de 2e hands markt er mee overspoeld is.

Zelf gebruik ik het apparaat voor Java development, maar als ik al me tools open heb incl vele andere apps heb ik met 2GB vaak nog 400mb over. Dus bij 'gewoon' werk denk ik dat 1GB al voldoende is.
offtopic: Zwart is zeker mooi, maar 200 euro voor een 40gb grotere harde schijf heeft mij tegen gehouden om de zwarte versie te kopen. Vanwaar deze keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik ben ook geintereseerd dat te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:10:
[...]

offtopic: Zwart is zeker mooi, maar 200 euro voor een 40gb grotere harde schijf heeft mij tegen gehouden om de zwarte versie te kopen. Vanwaar deze keuze?
200 euro? Dat valt met de C2D macbooks reuze mee, daar is het eerders iets van 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:10:
[...]
Nou ik zat al een tijd (nog voor die hele macbook geintroduceerd werd) met het idee in me hoofd een apple te kopen, een ibook toendertijd.
Met name omdat ik eigenlijk vrij platform onafhankelijk al bezig was (voornamelijk bezig met java, ook op werk) en ik ook veel systeembeheer gedaan heb in het verleden (unix omgevingen) en ik X11 in Linux (kde, gnome etc) gewoon het net niet gevoel bij heb elke keer als ik dat gebruik.
Na veel 2ehands gezoek vond ik de prijzen gewoon altijd te hoog. Dat betekend dat ik vanaf dat moment al budget aan't opbouwen was. Ineens kwam die macbook op de markt.. maar de prijzen stegen mee en de oude ibook bezitters vroegen 2e hands nog steeds wat een macbook bijna nieuw kost. Dus steeds de knoop niet durven doorhakken, en toen uiteindelijk de upgrade er was naar C2D wist ik zeker dat ik er nu een ging bestellen.
Maar aangezien ik niet meer een halve student was en een normale baan heb kon ik ook via the company dingen aanschaffen, scheelt weer wat centjes. Dus met me budget en dat voordeel erbij heb ik gewoon puur genomen wat ik wilde zonder over het bedrag na te denken.
En dat was sowiezo een zwarte macbook. Moet zeggen dat ik er geen moment spijt van heb gehad, denk dat als ik wit genomen had ik er wel af en toe spijt van had ;)

Want net zoals ik al zeg over dat geheugen, je betaald al best veel, dan maakt die paar euro voor wat looks ook niks meer uit.. (En 40gb extra is mooi meegenomen, want osx met de hele ilife is al snel 20gb, geen paar gb zoals windows) en voor me windows bak heb ik ook nog wat centjes gevangen, want die heb ik nu niet meer nodig B-) Dus financieel valt het allemaal wel mee uiteindelijk. Ik verwacht dat deze machine nog wel een tijdje mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gewoon zuinig doet met iLife en OSX, dan kom je net zoals mij op 5 - 6 gigabyte uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:31:
Als je gewoon zuinig doet met iLife en OSX, dan kom je net zoals mij op 5 - 6 gigabyte uit :)
Ja ok, maar met me grote hardeschijf hoef ik lekker niet zuinig te doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja, moelijke vraag: welke Macbook? Het zit helemaal niet zo "zwart en wit", als ik dat kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:09:
offtopic: Bestelling geplaatst: macbook 2,0Ghz 2GB ram (100 euro korting) (wit) + gratis printer (twv. 90 euro)+ apple care(140 ipv. 320 euro) + Incase neopreen hoes (voor maar 20 euro) :)
8)
Je heb de apple care en de hoes vrij goedkoper gekregen. Is het door:
  • een slimme telefoon gesprek-manier (whatever that means),
  • het was vrijdag en de verkoper op een goede been was opgestaan
  • gewoon geluk of
  • ze doen het op bepaalde tijdstrippen die je niet kan tevoren weten, uitzonderd als je oom bij Apple een manager is en heeft een grote mond
En ja, ik zou de onderwijs korting gebruiken online. Is het mogelijk om gespreid te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Afgelopen vrijdag was het zwarte vrijdag en op zwarte vrijdag kon je leuke kortingen krijgen.
Ik denk dan ook dat dit eerder een zwarte vrijdag korting is geweest. Zo te zien is het iig een erg goede deal geweest, congrats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

CT schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:16:
[...]

Nou ik zat al een tijd (nog voor die hele macbook geintroduceerd werd) met het idee in me hoofd een apple te kopen, een ibook toendertijd.
Met name omdat ik eigenlijk vrij platform onafhankelijk al bezig was (voornamelijk bezig met java, ook op werk) en ik ook veel systeembeheer gedaan heb in het verleden (unix omgevingen) en ik X11 in Linux (kde, gnome etc) gewoon het net niet gevoel bij heb elke keer als ik dat gebruik.
Na veel 2ehands gezoek vond ik de prijzen gewoon altijd te hoog. Dat betekend dat ik vanaf dat moment al budget aan't opbouwen was. Ineens kwam die macbook op de markt.. maar de prijzen stegen mee en de oude ibook bezitters vroegen 2e hands nog steeds wat een macbook bijna nieuw kost. Dus steeds de knoop niet durven doorhakken, en toen uiteindelijk de upgrade er was naar C2D wist ik zeker dat ik er nu een ging bestellen.
Maar aangezien ik niet meer een halve student was en een normale baan heb kon ik ook via the company dingen aanschaffen, scheelt weer wat centjes. Dus met me budget en dat voordeel erbij heb ik gewoon puur genomen wat ik wilde zonder over het bedrag na te denken.
En dat was sowiezo een zwarte macbook. Moet zeggen dat ik er geen moment spijt van heb gehad, denk dat als ik wit genomen had ik er wel af en toe spijt van had ;)

Want net zoals ik al zeg over dat geheugen, je betaald al best veel, dan maakt die paar euro voor wat looks ook niks meer uit.. (En 40gb extra is mooi meegenomen, want osx met de hele ilife is al snel 20gb, geen paar gb zoals windows) en voor me windows bak heb ik ook nog wat centjes gevangen, want die heb ik nu niet meer nodig B-) Dus financieel valt het allemaal wel mee uiteindelijk. Ik verwacht dat deze machine nog wel een tijdje mee gaat.
thnx ik vroeg het mezelf naast de andere 2 mensen ook al af O-)
mja, het valt me ook op dat iedereen die een macbook aanschaft zijn windows pc meteen de deur uit doet,...

Nou heb ik gisteravond bij een vriend weer ff geklooit op zijn macbook (2GB geheugen).
Maar, nou zag ik wel dat hij bij uhh..weet ff niet hoe het heet, 'geheugenbeheer' zeg maar.
Het volledige geheugen verspreid over de applicaties die aan het draaien waren.
Hij gaf (autom.) 750 MB voor het torrentprogramma/350MB voor FireFox/350MB voor nog iets..., etc etc.
Is er iemand die kan uitleggen hoe het geheugenbeheer pcies werkt?
Klopt het dat hij het volledige geheugen in één keer laat draaien?, is het dan niet zo dat hij bijvoorbeeld trager wordt naar mate je meer programma's gaat opstarten, zoals photoshop e.d.?
Ik bedoel dat verspreide is wel leuk dat ie dat doet, maar lijkt mij niet altijd efficient...
Of ben ik gewoon teveel Windows gewend O-) O-) O-)

Ik twijfel namelijk nog best wel over de aanschaf gezien ik het design en hele Apple gebeuren UBER vindt, maar het OS nog altijd een groot vraagteken...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107918

Dit is misschien wel een leuk artikel voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb Taiyo Yuden DVD-R's gekocht en toch nog steeds 50% uitval!
Dat is toch niet normaal meer?

Dat zijn de duurste DVD-R schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Ik heb mn Macbook nu bijna een week, en ik moet zeggen dat ik niet had verwacht zo snel te wennen aan een ander OS.

OSX is echt perfect naar mijn mening, en werkt eigenlijk veel intuitiever (zeg ik dat goed?) dan Windows.

Enigste minpuntje wat ik heb is dat iCal geen ISO-Weeknummers weer kan geven, zou geen schokkende aanpassing zijn in het programmatje, maar wel een erg goede. Reden is denk ik dat er in Amerika nauwelijks gebruik van gemaakt wordt.

Het viel me wel op dat er standaard voor zo'n 20GB aan spul geinstalleerd staat op de macbook, trial versies van iworks, ms office e.d. maar ruimte voor een brandprogramma als toast hadden ze niet kunnen vinden :P (Iemand trouwens ervaring met disco, en is het die 15 euro waard?)

Ik zat nog wel met een vraagje die iemand hier mss wel kan beantwoorden, ik gebruik voor school/ mijn stageverslag OpenOffice, en sla mijn documentjes dus ook op in odt formaat. Op de Mac krijg ik OOo niet geinstalleerd omdat hij geen X11 kan vinden, volgens mij kan dit bij de installatie van OSX aangegeven worden of je het wilt hebben of niet, maar kan ik dit ook achteraf nog installeeren? En is OOo op de Mac wel een serieuze optie, omdat het op de website van OOo aangeboden word als niet uitvoerig geteste versie...

Bestanden omzetten naar .doc is zinloos, de hele layout gaat er dan aan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vaak als ik me macbook uit sleep probeer te halen dat die dat niet gelijk doet, vaak moet ik iets van 3 a 4 keer me scherm open en dicht doen voordat ik erin kom. Nu zag ik dat er een update is voor dit probleem maar als ik software update doe vind die niks. Ook staat er in het nummer van de firmware MB11 maar als ik naar mijn boot rom versie kijk staat er MB21. Ik ga er vanuit dat die 2 staat voor de Core2Duo versie van de macbook maar ik kan geen firmware vinden voor de nieuwe MB. Ik heb nu het volgende firmware nummer: MB21.00A5.B00.

Nu is de vraag of ik gewoon die andere firmware erover kan doen? Want het is best irritant als die niet gelijk aan gaat na Sleep.

Firmware link

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat nog wel met een vraagje die iemand hier mss wel kan beantwoorden, ik gebruik voor school/ mijn stageverslag OpenOffice, en sla mijn documentjes dus ook op in odt formaat. Op de Mac krijg ik OOo niet geinstalleerd omdat hij geen X11 kan vinden, volgens mij kan dit bij de installatie van OSX aangegeven worden of je het wilt hebben of niet, maar kan ik dit ook achteraf nog installeeren? En is OOo op de Mac wel een serieuze optie, omdat het op de website van OOo aangeboden word als niet uitvoerig geteste versie...
Stop je installatie-cd er in, en dan kan je aangeven wat je precies wil installeren. Kies x11 en install, klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyritZz schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:20:

Bestanden omzetten naar .doc is zinloos, de hele layout gaat er dan aan.
Download gewoon NeoOffice is de Mac versie van OpenOffice.

NeoOffice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn MacBook nu een paar weken. En zelfs nu ''nog'' geniet ik er weer elke dag van. Ondanks dat ik een overstapper ben van het Windows, is het voor mij toch vrij gemakkelijk geweest om alles snel te leren. Hardware is top. Mac OSX is en werkt buitengewoon lekker. En zoals de meeste mensen hier al eens hebben beweerd, het werkt inderdaad allemaal wat sneller en degelijker dan het Windows.

Het enigste minpunt vindt ik de ''krasgevoeligheid'' van de MacBook. Na een paar weken zit hij toch al behoorlijk onder de krasjes. Op het blote oog is dit nauwelijks tot niet te zien, maar zodra ik het apparaat in het licht houd, dan valt het toch wel duidelijk op. Dit vind ik erg jammer, want het is toch de bedoeling dat hij nog jaren meegaat. Misschien heeft hier iemand suggesties voor? Ik heb in iedergeval met andere notebooks gewerkt die dat in iedergeval niet hadden.

Greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het eigenlijk alleen maar preventief oplossen, achteraf word het een beetje lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Laptops gaan echt niet kapot door krasjes hoor. Ook al haal je er elk jaar een vlakschuurmachine overheen, die machine gaat wel een paar jaartjes mee.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10
XyritZz schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:20:
...

Het viel me wel op dat er standaard voor zo'n 20GB aan spul geinstalleerd staat op de macbook, trial versies van iworks, ms office e.d. maar ruimte voor een brandprogramma als toast hadden ze niet kunnen vinden :P (Iemand trouwens ervaring met disco, en is het die 15 euro waard?)

...
Disco is niet aan te raden. Te weinig mogelijkheden (lees: geen). Als je dan toch een brandprogramma gaat kopen, koop dan Toast.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

RobbieB schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:52:
Disco is niet aan te raden. Te weinig mogelijkheden (lees: geen). Als je dan toch een brandprogramma gaat kopen, koop dan Toast.
Even een vraagje van iemand die (helaas) nog steeds geen MacBook heeft gekocht.. Zit er geen brandmogelijkheid in MacOS X zelf? En als die er wel inzit, wat kan Toast dan meer dan MacOS X zelf? Kan ik bijvoorbeeld ook k3b gebruiken in MacOS X?

Ik probeer een kostenplaatje op te stellen, maar als ik na het aanschaffen van de MacBook nog (honderden) euros moet uitgeven aan software voor ik er lekker mee kan werken, word ik daar toch niet zo vrolijk van.

[ Voor 4% gewijzigd door Gerco op 04-12-2006 14:00 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Gerco schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:00:
[...]

Even een vraagje van iemand die (helaas) nog steeds geen MacBook heeft gekocht.. Zit er geen brandmogelijkheid in MacOS X zelf? En als die er wel inzit, wat kan Toast dan meer dan MacOS X zelf? Kan ik bijvoorbeeld ook k3b gebruiken in MacOS X?

Ik probeer een kostenplaatje op te stellen, maar als ik na het aanschaffen van de MacBook nog (honderden) euros moet uitgeven aan software voor ik er lekker mee kan werken, word ik daar toch niet zo vrolijk van.
Het opensource programma genaamd Brand, doet exact wat de naam zegt. Brand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Er is nog een gratis programma, die ikzelf net iets mooier vind dan Brand... en werkt net zo goed...

SimplyBurns zegt ook eigenlijk al wat hij doet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
Gerco schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:00:
[...]

Ik weet niet wat voor software je tot nu toe in gedachten had, maar mij is het wel meegevallen. De meeste dingen kun je wel gratis programma's voor vinden. NeoOffice bijvoorbeeld, ipv MS office.

Branden kan gewoon in osx ook al. Je maakt een burn folder en drukt op het knopje burn. Zelf brand ik bijna nooit wat, maar voor wat ingewikkeldere dingen heb je dus gratis programma's zoals ze hier genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik ben van plan een grotere harde schijf voor mijn MacBook aan te schaffen. nu heb ik een 60 GB 5400 rpm. Zoekend in de pricewatch zie ik geen 7200rpm SATA notebook schijven groter dan 100 GB. op 5400rpm zie ik ze tot 160 GB. het gaat in eerste instantie om een vooruitgang in capaciteit, maar snelheid zou natuurlijk nooit weg zijn.

kan iemand mij vertellen of ik veel snelheids winst kan verwachten met een 7200 schijf ten opzichte van een 5400 schijf>

en betekent die toename in snelheid ook dat de snelheid waarmee de baterij leeg loopt toeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GFoAP schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:39:
En betekent die toename in snelheid ook dat de snelheid waarmee de batterij leeg loopt toeneemt?
Correct, 7200RPM schijf is ten opzichte van een 5400RPM sneller maar je accu zal ook sneller leeg zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:43
Wordt zo'n 7200 rpm schijf niet te warm in die behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:01:
[...]

Correct, 7200RPM schijf is ten opzichte van een 5400RPM sneller maar je accu zal ook sneller leeg zijn.
Volgens mij is dat toch niet het geval hoor ... 5400RPM zal wel iets minder stroom verbruiken maar ie gaat dan ook veel trager en zal langer moeten draaien. Het lijkt me logischer dat onder normaal gebruik de snellere schijf het langst zal meegaan. het zal waarschinlijk ook maar een beetje meer stroom kosten om de schijf sneller te laten draaien hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
GFoAP schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:39:
Ik ben van plan een grotere harde schijf voor mijn MacBook aan te schaffen. nu heb ik een 60 GB 5400 rpm. Zoekend in de pricewatch zie ik geen 7200rpm SATA notebook schijven groter dan 100 GB. op 5400rpm zie ik ze tot 160 GB. het gaat in eerste instantie om een vooruitgang in capaciteit, maar snelheid zou natuurlijk nooit weg zijn.

kan iemand mij vertellen of ik veel snelheids winst kan verwachten met een 7200 schijf ten opzichte van een 5400 schijf>

en betekent die toename in snelheid ook dat de snelheid waarmee de baterij leeg loopt toeneemt?
Zie Barefeats voor de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ga je je data overzetten naar die nieuwe HDD?? Ben ik wel benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien via een USB-SATA kabel (of via een andere computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:01:
Het verschil is 0.6W tijdens seeks, maar het gemiddelde verbruik scheelt maar 0.4W. Op een totale accu-capaciteit voor een Macbook van 77Wh scheelt dat 0.52% in de gebruikstijd. Ik zit op 3.5 uur ofzo gemiddeld, dus de overstap naar een snellere harddisk zou daar een volle minuut vanaf halen.

'sneller leeg' is wat mij betreft hopeloos overdreven.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of de ingebouwde USB hub van een dell 2407WFP werkt als ik het scherm aansluit op mijn macbook.

Ik wil namelijk een scherm kopen voor aan mijn macbook maar ik weet nog niet precies welke ik wil gaan kopen.
Mocht het zo zijn dat de USB hub en cardreader enz. werken op de macbook dan ga ik er binnen niet al te lange tijd 1 bestellen want dan heb ik gelijk meer aansluitmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:19:
Misschien via een USB-SATA kabel (of via een andere computer)
Nooit van gehoord van zo'n kabel.. Maar ben me aan het orienteren om een keer mijn HDD te upgraden. Alleen al die zooi overzetten he.. Zie ik dan wel tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:11:
Kan iemand mij vertellen of de ingebouwde USB hub van een dell 2407WFP werkt als ik het scherm aansluit op mijn macbook.

Ik wil namelijk een scherm kopen voor aan mijn macbook maar ik weet nog niet precies welke ik wil gaan kopen.
Mocht het zo zijn dat de USB hub en cardreader enz. werken op de macbook dan ga ik er binnen niet al te lange tijd 1 bestellen want dan heb ik gelijk meer aansluitmogelijkheden.
Als jij je USB kabel van de hub in de monitor aansluit op de macbook: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:05
Je kunt ook voor 25 euro een externe 2,5" behuizing voor de oude schijf kopen en daar tijdelijk de nieuwe schijf in doen om de data over te pompen. Maar dan moet het klonen van de schijf wel kunnen terwijl OS X gewoon draait en daar heb ik weinig vertrouwen in (gezeur met gelockte bestanden). Onder Windows kan dat niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Ik was aan het kijken naar geheugen voor de MacBook. De link naar de pricewatch geheugen pagina pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G) geeft een ander type geheugen aan dan bijvoorbeeld de Kingston geheugen configurator aangeeft.

Die configurator wijst namelijk naar: pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston KTA-MB667/1G)

Resume: Tweakers wijst naar Kingston-KVR667D2S5 en Kingston zelf naar: Kingston-KTA-MB667. Ik heb al begrepen dat het geen kwaad kan, maar met welk geheugen vervalt de garantie en met welke niet is de grote vraag.

Ik las al in Zpottr in "[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ dee..." dat het niet zo erg veel uitmaakte. Maar wellicht is dit verschil even te vermelden in de startpost.

[ Voor 10% gewijzigd door Jochem op 06-12-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Allicht niet get goede topic maar ik waag het toch maar, hoe krijg ik het voor elkaar om scheidingslijnen toe te voegen in mijn dock, degene die tussen de trash en apps staan is per ongeluk weg. Ik heb al wat rond gezocht maar zonder geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:43

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Jochem schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:18:
Ik was aan het kijken naar geheugen voor de MacBook. De link naar de pricewatch geheugen pagina pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G) geeft een ander type geheugen aan dan bijvoorbeeld de Kingston geheugen configurator aangeeft.

Die configurator wijst namelijk naar: pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston KTA-MB667/1G)

Resume: Tweakers wijst naar Kingston-KVR667D2S5 en Kingston zelf naar: Kingston-KTA-MB667. Ik heb al begrepen dat het geen kwaad kan, maar met welk geheugen vervalt de garantie en met welke niet is de grote vraag.

Ik las al in Zpottr in "[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ dee..." dat het niet zo erg veel uitmaakte. Maar wellicht is dit verschil even te vermelden in de startpost.
Je garantie vervalt sowiezo niet. Als je het geheugen er maar goed instopt. Als je je MacBook sloopt door het geheugen ondersteboven-achterstevoren erin te stoppen ben je je garantie kwijt. Maar ik ga er vanuit dat je dat niet zal doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Schalkie schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:29:
Allicht niet get goede topic maar ik waag het toch maar, hoe krijg ik het voor elkaar om scheidingslijnen toe te voegen in mijn dock, degene die tussen de trash en apps staan is per ongeluk weg. Ik heb al wat rond gezocht maar zonder geluk.
Die zoek ik ook, het heet dock seperators, alleen de site van de maker heeft een dode link naar de dmg file :( Dus als iemand 'ons' kan helpen zou dat fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

je kunt toch je documenten en muziek enzo ff branden of op externe HDD zetten en dan de schijf verwisselen, dvd erin en OSX opnieuw installeren of gaat dat niet zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 09:59
ja wat je wilt kan dacht ik wel alleen is het idee wat je wilt niet echt duidelijk omschreven..

je bedoeld gewoon backup maken van je troep
en dan je hdd verwisselen ofzo ?
en dan osx weer installeren en dan ?,.. die troep weer terug zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:12:
Hoe ga je je data overzetten naar die nieuwe HDD?? Ben ik wel benieuwd naar...
Ik zet de data over op een externe schijf, of andere computer. dan nieuwe HD er in, alles installeren en dan weer de data er op.

Misschien is het ook mogelijk om een behuizing voor de oude HD te kopen, en die via usb of firewire aan te sluiten, scheelt weer een stap.

Als ik dat onderzoek mag geloven heeft een grotere capaciteit trouwens meer invloed op de snelheid dan de rpm, dus ik denk dat ik dan voor een 160 gb ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

ja gewoon documenten ergens wegstallen, dan nieuwe hdd erin, dvd erin en osx opnieuw installeren en daarna documenten e.d. terugzetten...

progs moet je opnieuw installen maar dat is dan ook niet zo erg dunkt me!

p.s. trouwens net AdiumX erop gezet... pfoe, dat is wel ideaal eigenlijk!!!

p.p.s. niemand negatieve ervaringen met de laatste SMC, en wat doet ie nu precies? is er ook een weg terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
GFoAP schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:21:
[...]
Als ik dat onderzoek mag geloven heeft een grotere capaciteit trouwens meer invloed op de snelheid dan de rpm, dus ik denk dat ik dan voor een 160 gb ga.
De capaciteit heeft geen directe invloed op de prestaties. Die site die hier wordt genoemd wekt deze indruk idd. Maar harde schijven worden van buiten naar binnen gevuld. De platters draaien met een constante snelheid, dus aan de buitenkant (en dus aan het begin van de schijfruimte) is de schijf sneller. Dat is dus de reden dat schijven trager worden bij het schrijven naar mate ze voller raken.
Dus het heeft ook geen zin een grotere schijf van hetzelfde type te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
hmm lekker dan. slecht geformuleerd dan. ik moet eens even bedenken wat ik belangrijker vind, ik denk capaciteit. Zouden er binnenkort ook 160 GB schijven met 7200 rpm komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GFoAP schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:32:
hmm lekker dan. slecht geformuleerd dan. ik moet eens even bedenken wat ik belangrijker vind, ik denk capaciteit. Zouden er binnenkort ook 160 GB schijven met 7200 rpm komen?
Vergeet niet dat hoe groter de HDD capaciteit is, hoe sneller de harddisk is :)

Dat komt door datadichtheid, doordat de 1tjes en 0-etjes dichter op elkaar geprakt zitten, en de afstand tussen die twee kleiner is, hoeft de kop minder afstand af te leggen om lets say 3 megabyte in te lezen, en is hij dus sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij ligt het al dan niet van binnen naar buiten gevuld worden aan de drive. De meeste drives gaan volgens mij van binnen naar buiten, maar sommige ook andersom.

Anyway, capaciteit heeft wel degelijk een ontzettende invloed op de prestaties van een schijf, specifiek de throughput. Die schijfjes veranderen namelijk fysiek niet van grootte, en laptopschijven hebben ook nooit meer dan 2 platters. Maar de datadichtheid is wel verschillend. Dus voor een enkele rotation (bij dezelfde snelheid) krijg je per seconde meer data binnen van een 100GB platter dan van een 30GB platter. Als je echter snelle access-times nodig hebt, moet je een hogere rotatiesnelheid gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 09:59
MellyVille1 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:45:
ja gewoon documenten ergens wegstallen, dan nieuwe hdd erin, dvd erin en osx opnieuw installeren en daarna documenten e.d. terugzetten...

progs moet je opnieuw installen maar dat is dan ook niet zo erg dunkt me!

p.s. trouwens net AdiumX erop gezet... pfoe, dat is wel ideaal eigenlijk!!!

p.p.s. niemand negatieve ervaringen met de laatste SMC, en wat doet ie nu precies? is er ook een weg terug?
progs opnieuw installeren is niet nodig.
een backup van je home dir maakt het zelfs mogelijk je instellingen te behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens een klein puntje met mijn Macbook, niet dat het heel erg is, maar ik vroeg mij af of het normaal is:

Als mijn fan op zijn max. vermogen draait, dan gaat hij "loeien". Niet qua geluid, maar voor mijn gevoel (hand op het keyboard liggend) gaat het met ongeveer 1 a 2 pulsen per seconde, dat je hem even voelt "grommen", en dat hij dan weer normaal gaat. Ben ik hier de enige in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De fan zit ook onder het keyboard, iig gedeeltelijk. Dus als je er druk op uitoefent is 't best mogelijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik oefen er geen druk op uit, als ik gewoon mijn handen op het keyboard zet, zonder een key te drukken, dan voel ik de fan vibreren, met ongeveer 1 a 2 pulsen per seconde. Grom - Geen vibratie - Grom - Geen vibratie.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Handen op je keyboard zetten is redelijk druk uit oefenen ;)

offtopic:
ligt t nou aan mij of is elk afzonderlijk aspect van de macbook tegenwoordig een nieuw mankement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:11:
Nee, natuurlijk niet. Er zitten geen pinnen voor USB in een DVI-aansluiting.

(als je de USB-hub aansluit met een losse USB-kabel werkt het natuurlijk wel..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matias schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:34:
Handen op je keyboard zetten is redelijk druk uit oefenen ;)

offtopic:
ligt t nou aan mij of is elk afzonderlijk aspect van de macbook tegenwoordig een nieuw mankement
Ik weet niet hoe jij typt, maar ik heb mijn vingers zelf toch echt boven mijn keys, en daarbij oefen ik er geen druk op uit.

Nogmaals, ik vind het niet erg, ik wil alleen weten of het iets is waar andere mensen ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Office:mac 2004 gekocht voor mijn macbook. Nu staat er op de macbook ook office op wat 30 dagen bruikbaar is.(ergens gelezen) Zal ik dit eerst moeten weggooien en dan mijn volledige versie installeren of gewoon de code invullen? (heb 'm nog niet, maar ik vroeg het mij zo af.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je moet de Test Drive van Office 2004 eerst verwijderen, tenmiste dat wordt vermeld tijdens de Office 2004 setup. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu op mijn imac en heb het advies in de TS om 'mercury messenger' te installeren opgevolgt. Het is inderdaad een fijn programma. Alleen wil ik de layout mooier hebben, net zoals admium x,
doorzichtig. (ik denk dat de meesten dit wel weten) Kan dit met mercury?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mercury heeft gewoon een lelijke interface.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:41:
Ik zit nu op mijn imac en heb het advies in de TS om 'mercury messenger' te installeren opgevolgt. Het is inderdaad een fijn programma. Alleen wil ik de layout mooier hebben, net zoals admium x,
doorzichtig. (ik denk dat de meesten dit wel weten) Kan dit met mercury?
Wat is de reden om voor Mercury te kiezen? Ik draai de laatste beta versie van Adium, werkt perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:22:
[...]

Wat is de reden om voor Mercury te kiezen? Ik draai de laatste beta versie van Adium, werkt perfect ;)
Uch.. iSight.. uch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, oke. Ik ben geen webcammer, vind dat maar onzin :> Ik denk overigens wel dat Adium daar binnenkort ook wel ondersteuning voor gaat bieden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:36

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:27:
[...]

Ah, oke. Ik ben geen webcammer, vind dat maar onzin :> Ik denk overigens wel dat Adium daar binnenkort ook wel ondersteuning voor gaat bieden hoor ;)
En dat kon ook nog wel eens heel lang gaan duren: http://trac.adiumx.com/wiki/VoiceAndVideo. Sinds bijna elke mac een iSight ingebouwd heeft begint dit een serieus gemis te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al WoW geprobeerd met de laatste update die multi-threaded OpenGL mogelijk maakt?

Gaan de prestaties veel omhoog door multi-threaded OpenGL? Zit er aan te denken om weer is WoW te gaan doen maar het moet wel een beetje draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mercury geinstalleerd voor die ene keer dat iemand met de webcam wil chatten. Maar skype en/of iChat gebruik ik vaker dan mercury...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:47:
[...]

Interessant. Dat dacht ik namelijk ook, maar heb het nog niet daadwerkelijk gekregen :-) Op je ontvangstbevestiging in je mail staat niet zoiets als "3 yr P&L MacBook Europe" dus, maar iets anders? Het vervelende is dat de AppleCare-representatives en de mensen van de AppleStore mij nu van het kastje naar de muur sturen. Ik heb ook die (krap) 140 euro betaald.
Ja op mijn factuur staat precies hetzelfde, zie ik nu. Maar degene bij wie ik besteld had, zei dat dit de volledige apple care was... Dat is dus niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik heb gisteren een calibration gedaan van mijn batterij volgens het boekje, sluit vandaag mijn MB aan de adapter en...lampje groen en hij laadt niet op!

OS X geeft aan dat er geen battery available is en ik zie een batterij icoon met een kruisje erin! Wat de hell is dit? Heb de batterij ook al losgehaald en weer terug gedaan, wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een MacBook willen kopen, maar ben me aan't afvragen of ik misschien niet best eventjes wacht. Als ik nu wacht tot januari heb ik misschien meer kans om Leopard er bij te krijgen. Iemand hetzelfde gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:34:
Ik zou een MacBook willen kopen, maar ben me aan't afvragen of ik misschien niet best eventjes wacht. Als ik nu wacht tot januari heb ik misschien meer kans om Leopard er bij te krijgen. Iemand hetzelfde gedacht?
Analisten verwachten niet dat hij dan al wordt released. Maar als je nog een maandje kan wachten, zou ik dat zeker doen.. je weet immers maar nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heb je Leopard dan echt zo hard nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik het knopje op de batterij indruk knippert 1 groen lampje heel snel, echt bizar dit

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:45:
Maar heb je Leopard dan echt zo hard nodig?
Nee, niet echt. Maar 't zou gewoon stom zijn om nu een MacBook te kopen en dan als ze Leopard releasen juist buiten de periode te vallen waarbinnen ge 'm nog voor niets zou krijgen (Als er binnen x weken na aankoop een nieuwe release uitkomt, krijgt ge ook die nieuwe release hebben ze mij wijsgemaakt.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:52:
hmm, ik heb gisteren een calibration gedaan van mijn batterij volgens het boekje, sluit vandaag mijn MB aan de adapter en...lampje groen en hij laadt niet op!

OS X geeft aan dat er geen battery available is en ik zie een batterij icoon met een kruisje erin! Wat de hell is dit? Heb de batterij ook al losgehaald en weer terug gedaan, wat moet ik nu doen?
Teruggaan naar waar je de MacBook hebt gekocht en de accu omruilen. Je accu is gewoon kapot. Ik heb dit al een paar keer eerder meegemaakt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:58:
[...]

Nee, niet echt. Maar 't zou gewoon stom zijn om nu een MacBook te kopen en dan als ze Leopard releasen juist buiten de periode te vallen waarbinnen ge 'm nog voor niets zou krijgen (Als er binnen x weken na aankoop een nieuwe release uitkomt, krijgt ge ook die nieuwe release hebben ze mij wijsgemaakt.).
Misschien kun je, als je dan toch wacht, gelijk even wachten op OS X 10.6 Kitty.

Je kunt dan wel wachten op Leopard, je kunt ook je Macbook nu kopen en nu al van Tiger genieten, in plaats van nóg een extra maand zonder te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:15:
[...]
Teruggaan naar waar je de MacBook hebt gekocht en de accu omruilen. Je accu is gewoon kapot. Ik heb dit al een paar keer eerder meegemaakt.
net met apple gebeld, ik krijg per e-mail een nieuwe batterij guide, als dit niet werkt moet ik naar een Apple Service point

hmm, als dit daadwerkelijk mijn accu heeft verkloot ga ik in ieder geval niet meer calibreren

update
Apple heeft mij de zelfde stappen gestuurd die op de site staan, geen resultaat :(. Morgen maar naar de store dus

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:44:
[...]

net met apple gebeld, ik krijg per e-mail een nieuwe batterij guide, als dit niet werkt moet ik naar een Apple Service point

hmm, als dit daadwerkelijk mijn accu heeft verkloot ga ik in ieder geval niet meer calibreren
Ik denk dat het niet zozeer aan het kalibreren ligt, maar eerder aan een serie brakke accu's. Maar misschien heb je nog wat aan dit artikel: MacBook and MacBook Pro: Battery not recognized after being fully drained.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Leopard komt waarschijnlijk pas in April uit. Of je daar op wilt wachten moet je zelf weten. Het scheelt wel weer 130 euro voor een paar maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toen ik de batterij er uit haalde, leek het net of er een soort grafiet achtig spul op de bovenkant zat, maar dacht dat dit kwam van het gebruik van de buttons onder de trackpad. Gisteren gaf coconutbattery 89% aan als max. capaciteit. Mijn MB is van eind mei, vond het best redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:16:
toen ik de batterij er uit haalde, leek het net of er een soort grafiet achtig spul op de bovenkant zat, maar dacht dat dit kwam van het gebruik van de buttons onder de trackpad. Gisteren gaf coconutbattery 89% aan als max. capaciteit. Mijn MB is van eind mei, vond het best redelijk.
6 maande oud is mijn MB, heeft ook 89% mag je niks van zeggen volgens mij! :)
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/6310/afbeelding1qb8.th.png

[ Voor 12% gewijzigd door JeroenGans op 08-12-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

hmmm.... ik zit al op 72% (eergisteren zelfs 68%) na 6 maanden en 124 loadcycles

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 maanden, 86 cycles (foei!), nog 95% (4965 mAh) waarvan hij hem tot 99% vult (4959 mAh).

Ik vind dat ik het erg netjes doe, ik pak bijna altijd stroom en als ik mijn accu gebruik gebruik ik deze totdat hij helemaal leeg is, en hang hem daarna weer aan het stroom.

De eerste 60 cycles waren dan ook van eerste twee maanden dat ik hem had, daarna ben ik zeer rustig aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon zoveel mogelijk aan de oplader hangen :)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:40:
en als ik mijn accu gebruik gebruik ik deze totdat hij helemaal leeg is, en hang hem daarna weer aan het stroom.
Dat is het slechtste wat je kunt doen. Je accu helemaal leegtrekken is echt niet goed!

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweak_dude schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:50:
Je kunt ook voor 25 euro een externe 2,5" behuizing voor de oude schijf kopen en daar tijdelijk de nieuwe schijf in doen om de data over te pompen. Maar dan moet het klonen van de schijf wel kunnen terwijl OS X gewoon draait en daar heb ik weinig vertrouwen in (gezeur met gelockte bestanden). Onder Windows kan dat niet namelijk.
en als je dan osx opnieuw installeerd op de nieuwe had vraagt ie op een gegeven moment: wil u gegevens overzetten van een andere mac. kies ja, lees uitleg wat je zou moeten doen als je daad werkelijk een andere mac had. druk de firewire kabel van de extere(dus oude) hd in de mac en je bent als het goed is binnen 15 minuten weer aan het werk.

meot je dus wel een firewire behuizing kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Laatst online: 25-07-2022
Ik had last van die kunstof verkleuring op mijn Macbook (naast m'n mousepad links en rechts) even een belletje naar HTR in Arnhem, daar konden ze hem niet meteen maken maar moest ik hem inleveren...geen zin :P Maar..HTR in Veenendaal kunnen hem terplekke maken!

Dus even een belletje naar Veenendaal, daar hebben ze een topcase besteld, en kon langskomen.
Dus vandaag even langs geweest (wat een dorp :/ ) en die winkel :9 zeeer mooi :) MacBookje ingeleverd, kwartiertje wachten...wat dus gigantisch vervelend is...omdat je dan mooie dingen ziet en je geld over de balk gooit :+ ( iPod remote radio :) ) :D en ik kreeg mn macbookje terug met een nieuwe topcase, zeer netjes en snel! Ook zeer vriendelijke lui daar!

De nieuwe topcase is wat stroever, dus wel een ander soort kunstof :)

Mijn complimenten voor de service daar _O_

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ben je daar eigenlijk gekomen? Is het met het openbaar vervoer een beetje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:18:
Hoe ben je daar eigenlijk gekomen? Is het met het openbaar vervoer een beetje te doen?
Nou het was een avontuur :+ ik kwam vanuit Nijmegen, ben naar Ede wageningen gegaan en toen met de bus naar het centrum. In het centrum is het wel ff zoeken :P zit helemaal op het einde van een winkelstraat.

Ik ben een drukke stad gewend waar bussen chipknip dingen hebben en waar pinautomaten in het station zitten...kom ik daar bedrogen uit :+ half uur lopen zoeken naar een pinautomaat om een buskaart te kopen :D

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:56
Xevox schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 19:33:
Ik had last van die kunstof verkleuring op mijn Macbook (naast m'n mousepad links en rechts) even een belletje naar HTR in Arnhem, daar konden ze hem niet meteen maken maar moest ik hem inleveren...geen zin :P Maar..HTR in Veenendaal kunnen hem terplekke maken!
Heb je de MacBook ook bij HTR Arnhem gekocht? Kan je nl. ook gewoon naar Veenendaal gaan als je de MacBook bij de online Apple Store hebt gekocht? Hoe ging het verder in zn werk... heb je gewoon gebeld dat je verkleuringen had en was dat genoeg?
Dus even een belletje naar Veenendaal, daar hebben ze een topcase besteld, en kon langskomen.
Dus vandaag even langs geweest (wat een dorp :/ ) en die winkel :9 zeeer mooi :) MacBookje ingeleverd, kwartiertje wachten...wat dus gigantisch vervelend is...omdat je dan mooie dingen ziet en je geld over de balk gooit :+ ( iPod remote radio :) ) :D en ik kreeg mn macbookje terug met een nieuwe topcase, zeer netjes en snel! Ook zeer vriendelijke lui daar!

De nieuwe topcase is wat stroever, dus wel een ander soort kunstof :)

Mijn complimenten voor de service daar _O_
Zeer goede service inderdaad...heb nl. ook geen zin om 'm twee weken kwijt te zijn!

[ Voor 14% gewijzigd door Flatwhite op 08-12-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
Flatwhite schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 21:34:
[...]

Heb je de MacBook ook bij HTR Arnhem gekocht? Kan je nl. ook gewoon naar Veenendaal gaan als je de MacBook bij de online Apple Store hebt gekocht? Hoe ging het verder in zn werk... heb je gewoon gebeld dat je verkleuringen had en was dat genoeg?
Ehm ja eigenlijk wel :D ik heb hem via de Apple Store gekocht, CTO. Ik heb gebeld met Arnhem en ze zeiden daar meteen 'oh okaj, het is een erkend probleem maar het was pas het 2de geval wat hij was tegen gekomen met deze verkleuring. En toen ik Veenendaal belde zeiden ze ook dat het een erkend probleem is en dat ze een topcase bestellen als ik ze een mailtje stuur met mijn gegevens, en ik kreeg een aantal dagen later een mailtje dat ie binnen was en of ik langs wil komen :)

En daar binnen namen ze mn macbookje in, kwartiertje wachten (intussen tijd met die macs daar spelen :P ) en toen kreeg ik hem weer terug en beetje nagepraat met die monteur over de macbook serie :D

[Edit]
Oh ik had HTR Arnhem gebeld omdat dat voor mij de dichtbijzijnde is :) maar ik heb hem gewoon online besteld.
Oh en wat die monteur wel zei dat als je hem met studenten korting had gekocht er wel handelings kosten bij kwamen (ik meen 30euro ) geen idee waarom dan wel :?

[ Voor 11% gewijzigd door Xevox op 08-12-2006 22:17 ]

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1

MellyVille1

MacBook

HTR arnhem die repareren trouwens grotere dingen alleen in Rheden, dit houd dus in dat zij hem vervoeren naar Rheden... heb het met mijn vorige gehad en die kwam vol krassen terug, terwijl ik hem bracht in een hoes... wilde dat toch wel ff kwijt!!

Mijn andere opmerking:

iemand al eens vaker gehad dat internet niet werkt via automatische instellingen (dus gewoon DHCP)??? in windows (parallels) werkt het dan wel, in Safari niet! hoe kan ik het mss allemaal eens resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:44:
[...]

update
Apple heeft mij de zelfde stappen gestuurd die op de site staan, geen resultaat :(. Morgen maar naar de store dus
Ik heb hetzelfde probleem. Ook ik moet naar een service provider voor een nieuwe batterij. Echter hebben ze hier in Enschede geen accu's meer op voorraad (ik had eerst ff die toko gemaild). Ze krijgen ze pas 19 december oid. Ik ga toch deze week alsvast mijn batterij inleveren denk ik, aangezien ze deze ook nog moeten opsturen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:48:
[...]

en als je dan osx opnieuw installeerd op de nieuwe had vraagt ie op een gegeven moment: wil u gegevens overzetten van een andere mac. kies ja, lees uitleg wat je zou moeten doen als je daad werkelijk een andere mac had. druk de firewire kabel van de extere(dus oude) hd in de mac en je bent als het goed is binnen 15 minuten weer aan het werk.

Helaas heb ik nog geen firewire behuizing voor sata schijven gevonden (iig niet in de pricewatch). Plus dat deze voor 2,5" schijven moet zijn omdat ik er de huidige schijf uit mijn MB in wil doen :)
Jammer dat hetzelfde niet met USB schijven werkt :/

[ Voor 3% gewijzigd door tweak_dude op 09-12-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:48:
[...]

Volgens mij kunnen Intel macs prima met USB schijven om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/3237/afbeelding2mf3.png

Zo ziet mijn batterij eruit na minder dan 2 maanden gebruik. (Wat mijn MacBook aangeeft als leeftijd klopt niet)
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.