Het grote TweakDSL topic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.106 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 20:37
Thuis is er niets aangepast. De modem hangt direct aan de koperdraden van de KPN
zonder dat er verder rommel tussenzit of aanhangt. Daarmee heb ik vele maanden een snelheid van 19mbit gehad tot het ineens 14mbit was.

Ik heb de kabels losgetrokken en rustig opnieuw aangesloten.
Dit maakte geen enkel verschil.
En ik zit nog steeds op 600 meter van de centrale.

Deze zin vasn de tweak helpdesk is toch wel heel raar
> In de gegevens zie ik gewoon een 14mbit verbinding staan,

Morgen maar eens bellen met Tweak want dit mailen schiet niet op.

Er zou ook een defect in de centrale gevonden zijn wat opgelost is.
Dit maakte niets uit, m'n snelheid blijft tussen 6 en 14mbit hangen.

[ Voor 33% gewijzigd door Woodski op 13-12-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Woodski schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:35:
Thuis is er niets aangepast. De modem hangt direct aan de koperdraden van de KPN
zonder dat er verder rommel tussenzit of aanhangt. Daarmee heb ik vele maanden een snelheid van 19mbit gehad tot het ineens 14mbit was.

Ik heb de kabels losgetrokken en rustig opnieuw aangesloten.
Dit maakte geen enkel verschil.
En ik zit nog steeds op 600 meter van de centrale.
Dat is nagemeten? Kan best het dubbele zijn natuurlijk als dit uit een postcodecheck komt.
Deze zin vasn de tweak helpdesk is toch wel heel raar
> In de gegevens zie ik gewoon een 14mbit verbinding staan,
Misschien zien ze dat in de applicaties waarmee een ISP bij BBned of Tiscali naar een lijn kan kijken wat de status en verbindings snelheid op dat moment is. Wellicht bedoelen ze dat ze dat zien.
Morgen maar eens bellen met Tweak want dit mailen schiet niet op.

Er zou ook een defect in de centrale gevonden zijn wat opgelost is.
Dit maakte niets uit, m'n snelheid blijft tussen 6 en 14mbit hangen.
Als je KPN telefonie hebt op die lijn (linesharing) maar helemaal niet gebruikt is het toch aan te raden er een splitter tussen te stoppen. Er zijn situaties bekend waar het instabiliteit brengt om geen splitter aan te sluiten (lagere snelheid / instabiliteit kan oorzaak/gevolg zijn).

Zelfs als je KPN telefonie hebt opgezegd, maar wel hebt gehad op die lijn (was linesharing) is het aan te raden. Op de centrale kan het zijn dat je fysiek nog steeds met je lijn verbonden bent aan de KPN telefonie apparatuur, maar dat ze alleen de poort hebben uitgezet zodat je geen kiestoon meer hebt.

Kan het zo simpel zijn dat je modem de geest aan het geven is wellicht?

Of dat je denkt dat alleen je modem aan de lijn hangt, maar dat er voor je modem (of splitter) nog een aftakking zit op de lijn in de muur naar een extra aansluitpunt? Ook al hangt daar niets aan kan het dit soort verstoringen geven.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 13-12-2006 21:51 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
M'n KPN abo loopt nog gewoon. Alleen gebruik ik het niet.
Ook met splitter kom ik met testen niet meer op de oude snelheid van 19mbit
M'n huidige 14mbit is helaas de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woodski schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:55:
M'n KPN abo loopt nog gewoon. Alleen gebruik ik het niet.
Ook met splitter kom ik met testen niet meer op de oude snelheid van 19mbit
M'n huidige 14mbit is helaas de max.
/rant
En dat vind ik dus niet acceptabel. Bij het aanvragen van mijn abbonement (Tiscali) heb ik specifiek gevraagd of ik minimaal die snelheid van 16 Mbit ga halen. Het antwoord was ja. Zelfs vandaag nog meette de jongen van de helpdesk een snelheid van rond de 16 Mbit. Ik haal echter maar 12.
Verder is alles goed aangelegd. De splitter staat op zo'n 30cm van het ISRA punt en er ligt overal CAT5 kabel.

Je mag toch bij een 16-24 Mbit DSL verbinding redelijkerwijs verwachten dat je die 16 gaat halen, of zeg ik nou iets heel doms |:(
Als ik iemand een tafel verkoop en ik lever die met maar 3 poten, terwijl die in de winkel 4 poten heeft, dan ben je toch ook niet tevreden. Hij blijft natuurlijk rechtop staan maar optimaal is het niet.

Nou zag ik inderdaad bij Tiscali 2-24 staan. Dat vind ik toch wel heel erg ruim genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Als je te ver van de centrale woont of als er slechte kabels lopen gaat het gewoon niet.
Tweak gaat niet van te voren graven of meten dus is het altijd afwachten.

Je kan dan altijd een minder abo nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:33:
[...]

/rant
En dat vind ik dus niet acceptabel. Bij het aanvragen van mijn abbonement (Tiscali) heb ik specifiek gevraagd of ik minimaal die snelheid van 16 Mbit ga halen. Het antwoord was ja. Zelfs vandaag nog meette de jongen van de helpdesk een snelheid van rond de 16 Mbit. Ik haal echter maar 12.
Verder is alles goed aangelegd. De splitter staat op zo'n 30cm van het ISRA punt en er ligt overal CAT5 kabel.

Je mag toch bij een 16-24 Mbit DSL verbinding redelijkerwijs verwachten dat je die 16 gaat halen, of zeg ik nou iets heel doms |:(
Als ik iemand een tafel verkoop en ik lever die met maar 3 poten, terwijl die in de winkel 4 poten heeft, dan ben je toch ook niet tevreden. Hij blijft natuurlijk rechtop staan maar optimaal is het niet.

Nou zag ik inderdaad bij Tiscali 2-24 staan. Dat vind ik toch wel heel erg ruim genomen
Wat zegt je modem voor lijnsnelheid? Want "Ik haal echter maar 12" kan ook andere oorzaken hebben dan je DSL lijnsnelheid. Als je modem bijvoorbeeld 16000kbps geeft als linerare (linesync/dsl lijnsnelheid) moet je dat door 10 delen voor kByte/s.

En hoe meet je het? Twee grote testfiles tegelijk downloaden zonder dat je iets anders doet (geen up- en/of downloads)?

Als je even in je modem kijkt wat die voor lijnsnelheid geeft en die vergelijken met je behaalde snelheid kan ook een probleem thuis helpen lokaliseren.

Een ISP kan bijna nooit vooraf met zekerheid zeggen wat je gaat halen. De afstanden die bekend zijn in postcode databases (postcodecheckers) kunnen kloppen, maar soms ook maar de helft aangeven van wat de werkelijke lijnlengte is in de grond. Soms staat een verdeelstation in een wijk voorbij je huis bijvoorbeeld. En de kabelkwaliteit is ook een onbekende factor altijd. De attenuation van je DSL signaal kan je ook uit je modem halen, dat kan een indicatie geven van de werkelijke kabellengte tot aan de centrale.

Een pluspuntje wel, als TweakDSL niet meer snelheid uit je koperlijn haalt op dit adres met ADSL2+ kan een ander daar ook niet veel meer van maken. Kan hooguit een Mbit schelen door andere apparatuur combinaties, maar kan ook omlaag gaan dan.

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 13-12-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bedoelt onder WAN Port statistics, dan staat daar inderdaad: Downstream Speed: 16668 kbps. Vreemd, dat zou betekenen dat ongeveer 16,5 Mbit gehaald moet kunnen worden.
Ik meet dit overigens met mijn laptop in de meterkast, direct op de modem ingeplugt en via TweakNews (geeft dezelfde waarde als de testbestanden).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
16668kbps, dan zou je ongeveer 1600kByte/s moeten zien in je download programma. Die rekent dat om naar 16Mbps ongeveer inderdaad.

Ook met andere PC getest? Misschien staat QOS nog aan op je netwerk kaart? TCPOptimizer.exe (even googlen) gedraaid?

Kan je de downstream attenuation ook nog uit je modem halen? Ergens bij ADSL statistics staat hij tussen de lijn gegevens.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 13-12-2006 23:33 ]

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Yes ik heb nu eindelijk een AJE reeks software gekregen in me ZyXEL 2602HW-61.

[ Voor 62% gewijzigd door bjck op 14-12-2006 10:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:41:
Twee vragen:

- Niet alle abonnementen uit de TS kan ik vinden via hun site, terwijl ze ik wel kan bereiken als ik de links gebruik. Waarom staan ze er niet tussen?
- In de TS wordt gesproken over 28-30 dagen retentie. Tijdens mijn proefperiode heb ik een retentie meegemaakt van 35+ dagen, op hun site staat zelfs 50 dagen. Vanwaar dit verschil?

Zit er sterk over na te denken Tweak te nemen :)
Niemand? :/ :'(

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:27

IceStorm

This place is GoT-like!!!

De TS loopt iig achter wat dat betreft. Waarom niet alle abbo's er tussen staan, geen idee.
Maar retentie van 50 dagen is echt wel redelijk gegarandeerd. Ik haal regelmatig zaken van 50 of meer dagen van usenet (soms gaat 60 tot 70 dagen ook nog wel goed).

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
xileS schreef op donderdag 14 december 2006 @ 01:24:
Yes ik heb nu eindelijk een AJE reeks software gekregen in me ZyXEL 2602HW-61.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen ?

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:27
bjck schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:21:
@wgdejong835

Je ZyXEL wel van de juiste (redelijk nieuwe) firmware voorzien? Zeker als je op het Tiscali DSL netwerk zit maakt dat behoorlijk uit in je lijnsnelheid die je haalt/hebt. Met een oude firmware kan je zo 1 t/m 4Mbps lager uitvallen dan nodig.
Ja ik gebruik de nieuwste. Ik heb het Zyxel modem al vrij snel eruit gegooid omdat ik niet tevreden was over de snelheid, destijds was er nog geen nieuwe firmware beschikbaar. Ik heb toen voor 60 euro een US Robotics modem gekocht zonder extra's ( VOIP, SNMP, enz ) en ik ben daar zo tevreden over dat ik hem er tussen hou. Het US Robotics modem trained altijd een aantal MB hoger in dan de Zyxel en de lijn is er stabieler door.

Ik heb het juist van de week weer geprobeerd met de Zyxel, nieuwste Firmware erop, RC3 geloof ik en hij trainde in op ongeveer 15000Kbps, nu staat het US Robotics modem er weer tussen en ik train in op:
Line rate - upstream:1005 Kbps
Line rate - downstream: 20293 Kbps

Al met al ik hoef in de toekomst geen Zyxel meer, ik was destijds wel erg tevreden over de 650 die ik op mijn Demon 8Mb aansluiting had.

• bjck
Aalard99 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:49:
[...]

Ja ik gebruik de nieuwste. Ik heb het Zyxel modem al vrij snel eruit gegooid omdat ik niet tevreden was over de snelheid, destijds was er nog geen nieuwe firmware beschikbaar. Ik heb toen voor 60 euro een US Robotics modem gekocht zonder extra's ( VOIP, SNMP, enz ) en ik ben daar zo tevreden over dat ik hem er tussen hou. Het US Robotics modem trained altijd een aantal MB hoger in dan de Zyxel en de lijn is er stabieler door.

Ik heb het juist van de week weer geprobeerd met de Zyxel, nieuwste Firmware erop, RC3 geloof ik en hij trainde in op ongeveer 15000Kbps, nu staat het US Robotics modem er weer tussen en ik train in op:
Line rate - upstream:1005 Kbps
Line rate - downstream: 20293 Kbps

Al met al ik hoef in de toekomst geen Zyxel meer, ik was destijds wel erg tevreden over de 650 die ik op mijn Demon 8Mb aansluiting had.
Ah, je hebt een ZyXEL 2602R? De RE.3 versie (vermoed dat je die bedoelt?) is oud. Daar zit een te-oude Ti AR7 code in om een goede/snelle/stabiele linesync op te bouwen.

Ik durf bijna te stellen dat je ZyXEL de downstream, met de juiste firmware, van je USR moet kunnen evenaren bijna of overtreffen zelfs. De upstream moet hij wel kunnen overtreffen richting de 1170kbps zelfs.

Kan je eens kijken welk type het exact is. Welke ZyNOS versie het exact is en welke Ti AR7 code er in zit (staat in webinterface status scherm er onder).

Kan best zijn dat je hier een nieuwere versie kan vinden voor je modem die een andere lettercode heeft, maar er wel in wil over je huidige heen. Die oudere versies hebben een te oude Ti AR7 code om de DSL chip aan te sturen en problemen met de doorvoer snelheid van de firewall + NAT router module.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 14-12-2006 14:14 ]

• Aalard99
Ja het klopt ik heb de P2602R-61 met inderdaad RE.3 van de site van Zyxel gedownload. Ik zal het modem eerst moeten aansluiten om te kijken welke ZyNOS versie ik draai.

Ik zal vanmiddag de andere software erop zetten en het je laten weten. Bedankt.

• Aalard99
Ik heb de Zyxel er weer tussen staan en de software van http://www.demonsupport.nl/firmware erop gezet (P2602R-61-340AJI1b2). Voor de upgrade had ik deze waarden:

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 970 kbps
Downstream Speed: 15202 kbps

En na de upgrade heb ik dit:

WAN Port Statistics:
Upstream Speed: 1114 kbps
Downstream Speed: 18155 kbps

Het is inderdaad beter maar mijn USR is nog steed beter, upload van de Zyxel is dan wel hoger maar de download is 2Mb hoger op de USR.

System Name: P2602R-61
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJI.1)b1_042006 | 4/20/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00
Standard:ADSL2+ Mode

[ Voor 43% gewijzigd door Aalard99 op 14-12-2006 16:22 ]

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 09:02
wat er net gebeurde weet ik niet maar in 1 keer 825 spammailtjes 8)7

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 13:53
AmdJunk schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:25:
wat er net gebeurde weet ik niet maar in 1 keer 825 spammailtjes 8)7
ik heb er een stuk of 1600, gaat lekker zo

BurnHard.nl ICT Solutions

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 22:23
BurnHard schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:30:
[...]

ik heb er een stuk of 1600, gaat lekker zo
En mail versturen??? :(

• AmdJunk
met mailwasher alles weg gegooid geen probleem, nog even contact gehad met Tweak, hadden het over een robot ofzo. Daarna niks meer ontvangen en kan gewoon mailen, nog even een uitgebreide virusscan gedaan maar niets gevonden

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 22:23
AmdJunk schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:09:
[...]

met mailwasher alles weg gegooid geen probleem, nog even contact gehad met Tweak, hadden het over een robot ofzo. Daarna niks meer ontvangen en kan gewoon mailen, nog even een uitgebreide virusscan gedaan maar niets gevonden
Ik heb normaal nooit last van SPAM, erg leuk. Dit komt als reactie van mijn verstuurde mail:

Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Subject: RE: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Sent: 14-12-2006 17:51

The following recipient(s) cannot be reached:

'xxxxxx@axxxxxxxx.nl' on 14-12-2006 17:51
451 http://dsbl.org/listing?xx.xxx.xxx.xxx

Klik ik op bovenstaande link, kom ik hier terecht:

DSBL: Listing Data

Status
IP: xx.xxx.xxx.xxx
State: Listed
Listed in unconfirmed (unconfirmed.dsbl.org): yes
Listed in singlehop (list.dsbl.org): yes
Listed in multihop (multihop.dsbl.org): no
Reverse DNS identifies server as: xx.xxx.xxx.xxx.dsl.cambrium.nl

History

2006/Jan/17 16:28:49 UTC Listed in Unconfirmed (view message)
2006/Jan/17 16:28:49 UTC Listed in Singlehop (view message)

Messages from this host

2006/Jan/17 16:28:49 UTC (view message) socks4

Support emails about this host

Initiate removal for this listing

Other DNS Based blackhole lists
Check your status in other DNS Based blackhole lists

De mail wordt dus niet verstuurd! Wat kan ik hier zelf aan doen of moet ik Tweak wat laten doen?

Verwijderd

hier t zelfde
het schijnt dat tweakdsl op een of andere blacklist terecht is gekomen
kan niets meer verzenden

• Zondagskindje
  • Laatst online: 14:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik kan hier prima mailen.
Heb ik dan weereens mazzel?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Aalard99
Had even problemen maar werkt nu weer goed.

[ Voor 133% gewijzigd door Aalard99 op 14-12-2006 18:53 ]

Verwijderd

Hier werkt het nog niet, server vraagt om password.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 19:25 ]

Verwijderd

wellicht een bepaalde ip range die geblocked wordt?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
Meer mensen met het probleem dat downloaden van nieuwsservers vrijwel onmogelijk is? Krijg continue de melding: error while selecting group

:/

• AmdJunk
helemaal over is het nog niet, af en toe komt er 1 of 2 binnen vliegen

• bjck
Aalard99 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:45:
Ik heb de Zyxel er weer tussen staan en de software van http://www.demonsupport.nl/firmware erop gezet (P2602R-61-340AJI1b2). Voor de upgrade had ik deze waarden:

WAN Port Statistics:
Upstream Speed: 970 kbps
Downstream Speed: 15202 kbps

En na de upgrade heb ik dit:

WAN Port Statistics:
Downstream Speed: 18155 kbps

Het is inderdaad beter maar mijn USR is nog steed beter, upload van de Zyxel is dan wel hoger maar de download is 2Mb hoger op de USR.

System Name: P2602R-61
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJI.1)b1_042006 | 4/20/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00
Download haalt het niet bij de USR helaas op deze lijn. De upload is wel beter, maar dat was met meer zekerheid te verwachten. De broadcom chipset in de USR werkt niet zo optimaal op de apparatuur van Tiscali voor de upstream.

Valt het toch nog wel mee wat de ZyXEL doet op je lijn :)

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Op de een of andere vage manier is outlook al mijn mail nogmaals aan het binnen halen.
Snap er niks van.
Het is geen spam ofzo maar echte mail van de afgelopen 2 weken.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
spokje schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:53:
Meer mensen met het probleem dat downloaden van nieuwsservers vrijwel onmogelijk is? Krijg continue de melding: error while selecting group
Net een download aangezet en het gaat met iets van 800 KB/sec (meer mag niet van mij, vandaar) en dat is dan met hellanzb op een Ubuntu server.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
SteveV schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:20:
Op de een of andere vage manier is outlook al mijn mail nogmaals aan het binnen halen.
Snap er niks van.
Het is geen spam ofzo maar echte mail van de afgelopen 2 weken.
Ik heb me laten vertellen dat eraan gewerkt wordt. :)

• Magic666
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

hier idd ook de vraag om het password van de mailserver....

Mijn eigen password van tweak werkt iig niet :(

Verwijderd

Aalard99 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:45:
Ik heb de Zyxel er weer tussen staan en de software van http://www.demonsupport.nl/firmware erop gezet (P2602R-61-340AJI1b2)...
Begrijp ik 't goed dat je van V3.40(RE.3)C0 naar deze bent gegaan?
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik heb nu ook een 2602R-61 met de RE.3 firmware en ik krijg 340AJI1b2 er niet in,
de webinterface stopt er gewoon mee tijdens de upload... 8)7

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Xandrios schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:31:
[...]

Ik heb me laten vertellen dat eraan gewerkt wordt. :)
Mooi Outlook begint te flippen namelijk.
Bedankt voor de melding.

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:09:
[...]

Begrijp ik 't goed dat je van V3.40(RE.3)C0 naar deze bent gegaan?
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik heb nu ook een 2602R-61 met de RE.3 firmware en ik krijg 340AJI1b2 er niet in,
de webinterface stopt er gewoon mee tijdens de upload... 8)7
Webinterface weigert een file als deze niet bij het apparaat hoort met een redelijk duidelijke foutmelding. Als hij stagneert is er iets anders aan de hand.

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 19:44
SteveV schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:30:
Mooi Outlook begint te flippen namelijk.
Hoe flipt ie dan?

Verwijderd

Mail werkt bij mij weer :)

Verwijderd

• Magic666
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

idd, hier wordt nog steeds om het pw van de mailserver gevraagd!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 19:44
Magic666 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:44:idd, hier wordt nog steeds om het pw van de mailserver gevraagd!
Vraagt ie bij het ontvangen of bij het versturen om een pass?
Ik heb vernomen dat als je smtp auth aan hebt staan in thunderbird, dat ie altijd om een pass vraagt (als de server dat ondersteunt).

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ja, hier heb ik ook (nog steeds) last van.
Het leechen gaat wel op volle snelheid, de errors helaas ook... }:|

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

halloooo om 5:21 wordt er schijnbaar nog steeds "aan gewerkt"
dit begint weer een "echt tweakdsl-etje " te worden........ zucht O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

:)

Mijn lampje was vanochtend niet groen, maar rood. Gezien de berichten ben ik niet de enige en zijn er werkzaamheden. Ook weer duidelijk.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tiscali werkzaamheden 0600 - 0800
Asmr (Aalsmeer)
Uh (Uithoorn)
Hfd (Hoofddorp)
Nven (Nieuw vennep)
Lis (Lisse)
Nhout (Noordwijkerhout)
Nw (Noordwijk)
Ledn-c (Leiden Centrum)
Ledn-csl (Leiden Cornelis Schuytlaan)
Ledn-ld (Leiden Leiderdorp)
Ledn-ogt (Leiden Oegstgeest)
Ledn-wdz (Leiden Willem de Zwijgerlaan)
Kawij-c (Katwijk Centrum)
Kawij-aw (Katwijk Ambachtsweg)
Die wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

bjck schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 07:35:
Tiscali werkzaamheden 0600 - 0800

[...]

Die wellicht?
Nee, niet eens in de buurt.

Ede. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
ben blij dat ik niet de enigste was/ben die extra mail kreeg, kreeg opeens mail uit 1-6-2006

stuks of 217!!!! (~2.2MB!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 08:31:
[...]

Nee, niet eens in de buurt.

Ede. :)
in culemborg (bij mij dus) kan er nog steeds geen mail verzonden worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Dutch2007 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 08:37:
ben blij dat ik niet de enigste was/ben die extra mail kreeg, kreeg opeens mail uit 1-6-2006

stuks of 217!!!! (~2.2MB!)
Idem hier.. maar dan met wat minder mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 08:51:
[...]

in culemborg (bij mij dus) kan er nog steeds geen mail verzonden worden :(
Wat ik begrepen heb is dat de smtp server nu authenticatie toestaat (of de mogelijkheid heeft, maar niet toestaat). Als je in je mailclient dat aan had staan ging het prima omdat de server er niets mee deed.

Maar nu niet meer, dus haal het eruit voor uitgaande mail.

Inkomende mail(s) zal wel een 'glitch in the matrix' zijn geweest. Zeg maar de vrouw met de rode jurk die langs kwam.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 15-12-2006 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik krijg nu alleen maar errors van de newsserver.
Hebben hier nog meer mensen last van?

edit:
inmiddels werkt alles weer naar behoren

[ Voor 24% gewijzigd door Zondagskindje op 15-12-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Blijven hangen tijdens het updaten, opnieuw vragen van het wachtwoord etc.
En daarna opeens weer dezelfde mail nogmaals binnen halen.

Maar ondertussen is het opgelost gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
bjck schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 09:19:
[...]

Wat ik begrepen heb is dat de smtp server nu authenticatie toestaat (of de mogelijkheid heeft, maar niet toestaat). Als je in je mailclient dat aan had staan ging het prima omdat de server er niets mee deed.

Maar nu niet meer, dus haal het eruit voor uitgaande mail.

Inkomende mail(s) zal wel een 'glitch in the matrix' zijn geweest. Zeg maar de vrouw met de rode jurk die langs kwam.
nee zeg maar die hond/kat die 2x langs kwam, vrouw in rode jurk was custom made door zo'n gastje :)

hopenlijk is ut iig fixed, webmail vanuit me stage werkt iig wel.... (outlook nog niet geprobeerd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helaas nog steeds last dat ik geen mail kan versturen, ontvangen gaat wel.
Gisteren trouwens ook het probleem gehad dat hij alle mail van verschillende email boxen ging binnenhalen, kreeg in 3 boxen stapels met dezelfde mail (niet gescheiden)
Verzenden staat op smtp.tweakdsl.nl zonder wachtwoord, klopt toch?

Ik krijg in ieder geval geen melding dat ik een wachtwoord in moet typen, alleen dat smtp.tweakdsl.nl niet gebruikt kan worden.
Webmail werkt wel, kan ook een mail via webmail naar mezelf sturen.

Al contact gehad me de 1e lijns helpdesk maar die moest het doorgeven aan de 2e lijn. Daar heb ik nog niets van gehoord.

Edit
Ontvanger--> Verzenden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ontvangen van mail: POP3 op adres mail.tweakdsl.nl met authenticatie.
Zenden van mail: SMTP op adres smtp.tweakdsl.nl zonder authenticatie.

[ Voor 12% gewijzigd door Xandrios op 15-12-2006 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, verkeerd neergezet, zender staat op smtp zoals je hieronder heb gezet.
Xandrios schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:06:
Ontvangen van mail: POP3 op adres mail.tweakdsl.nl met authenticatie.
Zenden van mail: SMTP op adres smtp.tweakdsl.nl zonder authenticatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:42:
[...]

Webinterface weigert een file als deze niet bij het apparaat hoort met een redelijk duidelijke foutmelding. Als hij stagneert is er iets anders aan de hand.
Het gaat hier dus om Zyxel 2602R-61 firmware update.
De boel nog maar eens gereset en nog eens een poging gedaan en inderdaad lukte het nu wel.

RE.3 firmware:
Upstream Speed: 963 kbps
Downstream Speed: 15118 kbps

AJI firmware:
Downstream Speed: 19663 kbps

Very nice! _/-\o_

Een aanrader dus voor iedereen met een Zyxel 2602R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:06:
Het gaat hier dus om Zyxel 2602R-61 firmware update.
De boel nog maar eens gereset en nog eens een poging gedaan en inderdaad lukte het nu wel.

RE.3 firmware:
Upstream Speed: 963 kbps
Downstream Speed: 15118 kbps

AJE firmware:
Downstream Speed: 19663 kbps

Very nice! _/-\o_

Een aanrader dus voor iedereen met een Zyxel 2602.
Geldt dit ook voor de wireless versie van de 2602?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Zondagskindje schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:04:
Ik krijg nu alleen maar errors van de newsserver.
Hebben hier nog meer mensen last van?

edit:
inmiddels werkt alles weer naar behoren
Zowel gisteren als nu last van. Downloaden gaat prima met constante snelheid maar 9 van de 10 files krijg ik zaken als 'error selecting group'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:24:
[...]
Op de Demon supportsite staan ook versies voor de wireless.
Kan niet zeggen of deze dezelfde verbeteringen laat zien maar lijkt me de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
IceStorm schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:33:
[...]

Zowel gisteren als nu last van. Downloaden gaat prima met constante snelheid maar 9 van de 10 files krijg ik zaken als 'error selecting group'.
Bij files uit dezelfde post hoort er helemaal geen group geselecteerd te worden per file. Dat gebeurd slechts eenmalig bij de eerste file.
In het geval dat je via een NZB download wordt er helemaal geen groep geselecteerd zelfs :)

't klinkt een beetje als brakke download software mischien. Als je newsleecher gebruikt, zet anders eens "send group command" uit @ de server setup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Smarron schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:24:
[...]
Je kan in je webinterface zien wat de ingevoegde Ti AR7 code is van de versie die je nu gebruikt. Die moet TI AR7 05.02.01.83 of hoger zijn, liefst TI AR7 06.00.04.00 zelfs.

Als je onder de TI AR7 05.02.01.83 versie hebt kan je upstream <1024 zijn zelfs en je downstream zelfs 4Mbit missen (kan ook 1Mbps zijn, hangt van je lijn af ook).

Geldt voornamelijk op de apparatuur van het Tiscali DSL netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

bjck schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 15:55:
[...]

Je kan in je webinterface zien wat de ingevoegde Ti AR7 code is van de versie die je nu gebruikt. Die moet TI AR7 05.02.01.83 of hoger zijn, liefst TI AR7 06.00.04.00 zelfs.

Als je onder de TI AR7 05.02.01.83 versie hebt kan je upstream <1024 zijn zelfs en je downstream zelfs 4Mbit missen (kan ook 1Mbps zijn, hangt van je lijn af ook).

Geldt voornamelijk op de apparatuur van het Tiscali DSL netwerk.
Die van mij is:

code:
1
2
3
4
System Name:  
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.0) | 01/26/2006  
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83 

Dit is de laatste welke op de Tweakdsl site stond. Ik ga even op zoek naar die 06-versie. Ik zit op het Tiscali-netwerk @ 24mbit die ik nooit meer haal, dus die 4mbit extra zou heel goed van pas komen. Ik zit op dit moment op 1,8mb/sec. Toen ik de aansluiting net had, zat ik rond de 2,1 en soms 2,2mb/sec. Dit is echter ingezakt naar 1,8mb/sec.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:35:
[...]

Op de Demon supportsite staan ook versies voor de wireless.
Kan niet zeggen of deze dezelfde verbeteringen laat zien maar lijkt me de moeite waard om te proberen.
Thanks, ga ik daar even een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Smarron schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:30:
[...]
Die van mij is:

code:
1
2
3
4
System Name:  
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.0) | 01/26/2006  
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83 

Dit is de laatste welke op de Tweakdsl site stond. Ik ga even op zoek naar die 06-versie. Ik zit op het Tiscali-netwerk @ 24mbit die ik nooit meer haal, dus die 4mbit extra zou heel goed van pas komen. Ik zit op dit moment op 1,8mb/sec. Toen ik de aansluiting net had, zat ik rond de 2,1 en soms 2,2mb/sec. Dit is echter ingezakt naar 1,8mb/sec.
Linesync is iets gezakt misschien na onderhoud/upgrades van de apparatuur op de centrales (Tiscali). En de doorvoersnelheid is ietsjes gezakt ten opzichte van je linesync wellicht. Twee dingen samen maken een groot verschil wellicht.
[...]
Thanks, ga ik daar even een kijkje nemen.
Op de support site van Demon staat de AJE1b1-1 versie. Die geeft, wat ik begrijp, nog wel wat problemen soms zoals de webinterface die niet meer bereikbaar is opeens totdat je hem herstart je modem.

Als je problemen hebt/krijgt probeer eens de firewall en alle logging uit te zetten, schijnt te helpen met die AJE1b1-1 versie.

Een versie ouder is hier te vinden, de AJZ1b1 (zonder -1 dus).

Overigens zul je qua linesync dus niet zo'n schokkende winst als hierboven meer zien. Je zit al op de TI AR7 05.02.01.83 waarin die inhaal slag is gemaakt al door Ti. Alles ouder dan TI AR7 05.02.01.83 en je hebt op het Tiscali DSL netwerk een lagere linesync dan mogelijk is op je lijn.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 16-12-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

bjck schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:01:
[...]

Linesync is iets gezakt misschien na onderhoud/upgrades van de apparatuur op de centrales (Tiscali). En de doorvoersnelheid is ietsjes gezakt ten opzichte van je linesync wellicht. Twee dingen samen maken een groot verschil wellicht.

[...]

Op de support site van Demon staat de AJE1b1-1 versie. Die geeft, wat ik begrijp, nog wel wat problemen soms zoals de webinterface die niet meer bereikbaar is opeens totdat je hem herstart je modem.

Als je problemen hebt/krijgt probeer eens de firewall en alle logging uit te zetten, schijnt te helpen met die AJE1b1-1 versie.

Een versie ouder is hier te vinden, de AJZ1b1 (zonder -1 dus).

Overigens zul je qua linesync dus niet zo'n schokkende winst als hierboven meer zien. Je zit al op de TI AR7 05.02.01.83 waarin die inhaal slag is gemaakt al door Ti. Alles ouder dan TI AR7 05.02.01.83 en je hebt op het Tiscali DSL netwerk een lagere linesync dan mogelijk is op je lijn.
Met de versie die ik nu heb, heb ik geen last meer van de webinterface die het niet meer doet. Dit had ik namelijk wel. Dus dat zit gelukkig wel in orde, maar mocht het toch weer een keer voorkomen, zal ik je tips meteen raadplegen. De Demon-versie laat ik dan sowieso maar liggen.

Ik zag nog wel een versie staan op de Tiscali website. Is deze ook goed? Ofwel, bevat deze versie TI AR7 06.00.04.00 ?

Versie MS7b4

Leuk al die verschillende codes. Ik begin er steeds minder van te begrijpen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Die MS.x is een andere lettercode (andere letter serie) die krijg je niet in je AJE modem. Ga gerust je gang, gaat je niet lukken. Tiscali heeft een eigen reeks/firmware voor de modems die ze uitleveren.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 16-12-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Xandrios schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:43:
Bij files uit dezelfde post hoort er helemaal geen group geselecteerd te worden per file. Dat gebeurd slechts eenmalig bij de eerste file.
In het geval dat je via een NZB download wordt er helemaal geen groep geselecteerd zelfs :)

't klinkt een beetje als brakke download software mischien. Als je newsleecher gebruikt, zet anders eens "send group command" uit @ de server setup :)
Ik gebruik Grabit maar ben voor het moment even newsleecher aan het testen. Het werkt beter maar nog niet 'goed' genoeg.
Maar ik heb er wel eens eerder last van gehad en dat ging vanzelf over :P
Ik pruts wel even verder, iig bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

bjck schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:27:
Die MS.x is een andere lettercode (andere letter serie) die krijg je niet in je AJE modem. Ga gerust je gang, gaat je niet lukken. Tiscali heeft een eigen reeks/firmware voor de modems die ze uitleveren.
Nee, geloof het wel, maar ik wist het niet. :)

Ik had die 340AJE1b1al een keer gedownload, maar die heeft wel het probleem van een niet te vinden inlogpagina. Met de versie van de Tweakdsl site heb ik daar in ieder geval geen last meer van. Voorlopig hou ik het maar zo, dan is het in ieder geval stabiel. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Smarron schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:28:
[...]
Nee, geloof het wel, maar ik wist het niet. :)

Ik had die 340AJE1b1al een keer gedownload, maar die heeft wel het probleem van een niet te vinden inlogpagina. Met de versie van de Tweakdsl site heb ik daar in ieder geval geen last meer van. Voorlopig hou ik het maar zo, dan is het in ieder geval stabiel. Thanks.
Bij mijn weten was het juist die AJE1b1-1 en niet de AJE1b1 die daar last van had. En vergeet niet dat je je modem naar de fabrieksinstellingen moet resetten helemaal als je een andere firmware hebt geinstalleerd.

Sla dus je huidige configuratie op in een mapje waar je ook je huidige firmware versie (de .bin) hebt staan. Dan kan je makkelijk weer terug zonder alles in te stellen weer handmatig ;)

Volgens mij zit er in die AJE0 namelijk nog wel een probleem met NAT. Dat het router gedeelte niet snel genoeg is en je er niet meer dan zo'n 14 a 15Mbps doorheen krijgt (als je lijn hoger verbindt dan dat natuurlijk).

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 17-12-2006 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update dat de smtp.tweakdsl.nl niet meer werkte.

Ik zag ergens anders in het forum dat je ook mail.tweakdsl.nl kon gebruiken voor uitgaande mail.
Dit ingevuld en kan weer mail versturen.

Als ik trouwens een ping uitvoert op smtp.tweakdsl.nl krijg ik dit:
ping: cannot resolve smtp.tweakdsl.nl: Unknown host

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
Het valt me op dat de snelheid de laatste maanden achteruit gaat op mijn aansluiting ( Tweak Wide open over Tiscali ) als ik bestanden download. De newsserver gaat ongveer met 1500-1600 Kb/sec met 4 open connecties wat nog steeds best goed is maar als ik enkele bestanden download van b.v:

http://ns0.multikabel.net/100mb.nul
www2.versatel.nl/100mb.bin
http://www.2fast.nl/helpdesk/binfiles/100mb.bin

Dan kom ik niet hoger dan zo'n 900 a 1000 Kb/sec. Ik kan me herinneren dat dit op het dubbele liep een aantal maanden geleden. Als ik meerdere bestanden tegelijk download kom ik wel hoger.

Mijn modem trained in op +/- 20000 dus dat is verder prima.

Wat halen andere mensen als downloadsnelheid met de bovenstaande links? Het lijkt net alsof er iets op het netwerk is aangepast mbt traffic shaping ofzo voor bepaalde classes of is er een update geweest in Windows xp wat dit kan veroorzaken? Ik heb dit probleem op meedere computers hier dus het is niet gebonden aan 1 computer.

Ook testen via www.speedtest.nl kom ik niet meer hoger dan zo'n 1000Kb/sec, ik weet dat deze test niet betrouwbaar is maar ik merk het overal waar ik van download.

Ook het tijdstip maakt niet heel veel uit, wel iets maar ik haal nooit meer de waarden die ik voorheen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En als je nu twee van die files tegelijk download? Op http://test.leaseweb.nl/ staan ook grotere files, dan is het niet nodig om snel te klikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Die speedtests doen bij mij (Tiscali wide open) allemaal tegen de 1550KB/sec, zo'n beetje het maximale van mijn verbinding. Dus ik verwacht dat het probleem lokaal bij jou te vinden is.

Heb je een andere download client geprobeerd? Eventueel een download manager met meerdere threads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik vermoed ook dat er iets in die richting te zoeken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
Hmm, raar. Ik heb 4 computers hier die allemaal hetzelfde doen en ik heb twee modems een USR en een Zyxel die precies hetzelfde doet.

Als ik twee files tegelijk download dan heb ik het probleem niet, het totaal is dan rond de 1800K/sec.

Ik zal mijn computer eens rechtreeks op het modem aansluiten, zit nu nog een linksys switch tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Iets met QOS ofzo aangezet in je modem? Probeer eens op een PC de QOS bij de netwerk verbinding uit te vinken. Haal je switch er eens tussen uit inderdaad en herstart je modem eens als test. Niet allemaal tegelijk doen natuurlijk, dan weet je weer niet wat het was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

bjck schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:45:Bij mijn weten was het juist die AJE1b1-1 en niet de AJE1b1 die daar last van had. En vergeet niet dat je je modem naar de fabrieksinstellingen moet resetten helemaal als je een andere firmware hebt geinstalleerd.

Sla dus je huidige configuratie op in een mapje waar je ook je huidige firmware versie (de .bin) hebt staan. Dan kan je makkelijk weer terug zonder alles in te stellen weer handmatig ;)

Volgens mij zit er in die AJE0 namelijk nog wel een probleem met NAT. Dat het router gedeelte niet snel genoeg is en je er niet meer dan zo'n 14 a 15Mbps doorheen krijgt (als je lijn hoger verbindt dan dat natuurlijk).
Ik heb hem toch maar geprobeerd. Ik merk tot nu toe geen verschil in snelheid (ongeveer 1,7mb/sec). Morgen even controleren of de inlogpagina het nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil overstappen van een Versatel 20Mbit-abonnement (met telefonie) naar Tweakdsl. Ik bezit nu dus een Davolink modem (incl.wireless). Kan ik dit modem ook gebruiken icm met mijn nieuwe Tweakdsl-abonnement (16-24)? Of moet ik hiervoor een van de aangeboden modems kiezen?

Verder heb ik dus geen KPN-abonnement meer, maar loopt mijn telefoon via Versatel. Is het dan zo dat ik nog eens € 9,40 bovenop mijn € 9,95 per maand betaal voor mijn telefoon bij Tweakdsl wanneer ik overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik wil mijn tweakdsl ervaring even met jullie delen.

- Mei 2005: Aangemeld voor TweakDSL ADSL2+ inclusief telefonie en via BBNet.
- 9 September: Abonnement gaat in. Pakje met modem van TweakDSL ontvangen.
- Er blijkt geen splitter in het pakket te zitten. Met TweakDSl gebelt, men stuurt een splitter na.
- 11 September: Splitter ontvangen en modem geïnstalleerd. Internetten via modem lukt niet. Contact opgenomen met TweakDSL helpdesk.
- Na 14 dagen wat heen en weer bellen en testen is de conclusie dat de modem het niet doet.
- Eind September ontvang ik de nieuwe modem die in een keer werkt. De defecte modem naar TweakDSL terug gestuurd.
- Na ettelijke keren mailen en bellen krijg ik eind april 2006 het verzoek gegevens over mijn KPN telefonie, die ik ook al op mijn aanmelding formulier had ingevuld te verstrekken. Maar TweakDSL belooft nu echt hun best te gaan doen.
- 9 Mei: Er maar weer eens gemaild over de telefonie. Hierover had men mij gemaild. Deze mail heb ik echter nooit ontvangen. Maar ik heb een tijdelijk nummer gekregen welke ik kan gebruiken. Echter bij het bellen zit er een echo op de lijn. Dit is verholpen met een firmware update.
- 28 Juni: In de TweakDSL informatie die ik gekregen had stond dat er bij telefonie met nummer portering eerst 2 weken m.b.v. een tijdelijk nummer gebelt/test zou worden en dat daarna het KPN nummer geporteerd zou worden. Dit was echter nog steeds niet gebeurt dus er maar een keer achteraan gemaild.
- 28 Juni: Bij mijn maandelijkse rekening zitten ineens administratie kosten van €2,10. Bij automatische incasso hoeft deze voortaan niet meer betaald te worden.
- Midden Juli: Mijn KPN nummer is geporteerd.
- 20 juli kom ik terug van vakantie en kan niet bellen. Alleen gebelt worden. Dit probleem is de 21ste verholpen.
- 19 Oktober: Er zit een irritante tik in mijn telefonie en de modem gaat af en toe 5-6 keer achterelkaar onderuit (en dus ook telefonie). Dit probleem aan TweakDSL voorgelegd.
- 1e reactie TweakDSL: firmware update. Gedaan. Geen effect.
- 2e reactie TweakDSL: Uw kabel van het ISRA punt naar uw modem zijn waarschijnlijk te lang. Na dit ontkent te hebben gaat de storing naar de 2e lijns support
- 24 Oktober: Gevraag wat de stand van zaken was. Reactie: u krijgt zo spoedig mogelijk bericht.
- 27 Oktober: Na wat testen is de carrier tot de conclusie gekomen dat het ligt aan het klantdomein. Of ik zou willen testen met andere telefoons.
- 29 Oktober: De uitslag van de telefoon tests (maakt niks uit) naar TweakDSL gemaild.
- 30 Oktober: De KPN opdracht gegeven mijn telefonie terug te nemen. 13 november wordt dit gedaan.
- 6 November: Maar weer eens gemaild hoe het met de storing staat.
- 9 November: TweakDSL adviseert de modem een factory reset te geven en daarna opnieuw in te stellen en te updaten naar de laatste firmware. Dit gedaan. Geen effect. Dit de 10de naar TweakDSL gemailt. TweakDSL vraagt voor de 3e keer binnen deze storing wat voor modem en firmware ik gebruik.
- 13 November: TweakDSL vraagt hoe lang de kabel van ISRA naar modem is.
- 13 November: Weer bellen via KPN. KPN monteur had echter ook ADSL losgetrokken. Via TweakDSL 14 november weer aangesloten.
- 16 November: BBnet heeft de lijn onderzocht en kon geen problemen vinden. Het enige dat de monteur opviel was een zwakke SNR. Hun voorstel was bekabeling vervangen of downgraden.
- 16 November: TweakDSL gevraagd of de zwakke SNR iets met de modem te maken zou kunnen hebben : NEE
- 21 november: Getest met nieuwe, andere kabeltjes. Geen verbetering of verandering. Zelfs als ik een kabel van meer dan 2 meter tussen ISRA en Modem hang blijft het probleem gelijk.
- 23 November vraagt TweakDSL of ik dan wil downgraden? Nee dus.
- 24 November vraagt TweakDSL of ik de oude modem die ik nog zou hebben liggen, zou willen flashen naar ADSL2+ en hiermee testen. Terug gemaild dat deze reeds september 2005 retour was gestuurd.
- 28 November: Op de rekening voor december staat nog Toeslag non linesharing. Terwijl dit sinds 13 november reeds niet meer het geval is
- 14 December: ’s Avonds doet de modem helemaal niks meer. Alleen het power lampje brand nog. Geen ADSL of Ethernet. Nog getest rechtstreeks op PC, maar niks.
- 15 December: ’s Ochtends met TweakDSL gebelt. De 2e lijns gaat bekijken of het garantie is of niet.
- 15 December: Begin van de middag maar weer gebelt. Er was reeds een mailtje gestuurd. Maar in het mailtje zou staan dat het niet onder de garantie valt omdat deze reeds verlopen is.
- 16 December: TweakDSL abonnement opgezegd.

Greetz,
Anne van Dijk
Tweakdsl klant nummer: CB0508918

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12

Nog steeds hetzelfde gezeik. Kan zo helemaal niets qua nieuwsgroepen :( zijn RobertJ en ik de enige die hier op dit moment last van hebben? Zie er zo weinig over verschijnen...misschien ligt het aan de client? Ik gebruik grabit 1.6.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:42:
Ik wil overstappen van een Versatel 20Mbit-abonnement (met telefonie) naar Tweakdsl. Ik bezit nu dus een Davolink modem (incl.wireless). Kan ik dit modem ook gebruiken icm met mijn nieuwe Tweakdsl-abonnement (16-24)? Of moet ik hiervoor een van de aangeboden modems kiezen?
Dat Davolink modem is niet je eigendom, die moet terug naar Tele2. Is 'bruikleen' of 'huur' hoe je het ook wilt noemen. Je kan er ook niet in om andere instellingen te maken voor TweakDSL.
Verder heb ik dus geen KPN-abonnement meer, maar loopt mijn telefoon via Versatel. Is het dan zo dat ik nog eens € 9,40 bovenop mijn € 9,95 per maand betaal voor mijn telefoon bij Tweakdsl wanneer ik overstap?
De prijzen zijn voor een ADSL verbinding. Heb je geen linesharing (geen KPN telefonie op dezelfde koperlijn waar ADSL op zit) betaal je €9.40 extra voor de ADSL verbinding. Koperlijn huur die je immers niet betaalt aan KPN via je vaste aansluiting.

Telefonie kost €9.95 per maand bij TweakDSL inderdaad. Dus komt bij elkaar.
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:45:

- 23 November vraagt TweakDSL of ik dan wil downgraden? Nee dus.
Dat kan soms de enige oplossing zijn. Nee zeggen helpt je dan niet naar een oplossing toe. Soms is een lijn gewoon te verstoort om op een bepaalde snelheid te lopen. Soms is een lijn gewoon (veel) langer dan gedacht en is er geen 'oplosbaar probleem' en is downgraden de oplossing.
- 28 November: Op de rekening voor december staat nog Toeslag non linesharing. Terwijl dit sinds 13 november reeds niet meer het geval is
Weet je zeker dat het weer linesharing is? Dus met een splitter en dus DSL & KPN telefonie fysiek op dezelfde koperlijn?

Vaak (normaal gesproken) als KPN weer telefonie gaat leveren wordt er een tweede aderpaar in gebruik genomen. Als dat het geval is liggen beide diensten dus op een aparte lijn (aderpaar) en is het geen linesharing.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 18-12-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ik zag in de startpost het volgende abbonnement staan:

TweakT 12 12 Mbit/ 1 Mbit ADSL2 € 29.95 Compleet met monteur en modem

Maar kan deze nergens op de site zelf van Tweakdsl vinden?
Weet iemand hoe dit zit?

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Ik ben nog steeds een blije Tweak klant! Vooral na het eruit gooien van dat k*t Copperjet modem! Wat is dat een goedkoop rotding, 2x kapot gegaan bij mij. :( (En dat te bedenken dat ik in Maart overgestapt ben op Tweak)

Nu maar weer een Draytek gekocht. (2700 Annex B ) Super ding! Modem traint op dit moment 1376000 / 20212000. Dat is zo'n 3.5Mbit hoger dan met het Copperjet modem, met als bijkomend voordeel dat deze wel stabiel is!

Een goed modem scheelt een hoop gezeik... :) Dat is wat mijn ervaring mij wederom geleerd heeft! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BlizzarD schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:41:
Ik zag in de startpost het volgende abbonnement staan:

TweakT 12 12 Mbit/ 1 Mbit ADSL2 € 29.95 Compleet met monteur en modem

Maar kan deze nergens op de site zelf van Tweakdsl vinden?
Weet iemand hoe dit zit?
Dat is een abonnement wat ondertussen is vervallen. Zal wel een tijdelijke actie zijn geweest of iets in die richting.
dôh schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:11:
Ik ben nog steeds een blije Tweak klant! Vooral na het eruit gooien van dat k*t Copperjet modem! Wat is dat een goedkoop rotding, 2x kapot gegaan bij mij. :( (En dat te bedenken dat ik in Maart overgestapt ben op Tweak)

Nu maar weer een Draytek gekocht. (2700 Annex B ) Super ding! Modem traint op dit moment 1376000 / 20212000. Dat is zo'n 3.5Mbit hoger dan met het Copperjet modem, met als bijkomend voordeel dat deze wel stabiel is!

Een goed modem scheelt een hoop gezeik... :) Dat is wat mijn ervaring mij wederom geleerd heeft! ;)
Kan per DSL-netwerk wel heel erg verschillen welk modem optimaal verbindt qua snelheid. Een 'goed' modem is wel belangrijk. Vaak zijn ze allemaal qua hardware helemaal zo gek nog niet, maar zitten wel verschillen in die vrij duidelijk zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
dôh schreef op maandag 18 december 2006 @ 17:11:

Ik heb ook een copperjet hier, en wil eigenlijk ook over op een betere modem/router (heb erachter een linksys wrt54g v2.2). Heb jij BBned of Tiscali?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als hij een CJT heeft/had is de kans 99% dat hij via BBned is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
bjck schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:53:
Als hij een CJT heeft/had is de kans 99% dat hij via BBned is aangesloten.
Ohja, da's inderdaad helemaal waar.. Handig dat ik er niet opgekomen was :P

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Sjowhan schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:45:
[...]

Ohja, da's inderdaad helemaal waar.. Handig dat ik er niet opgekomen was :P
Inderdaad bbned... Never nooit meer een CJT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
<-- speedtouch 716 :), BBNed en nog geen downtime gehad, (al dachten me ouders dat ze geen internet hadden toen ik in de afgelopen zomer op een lanparty was, en bij hun een netwerk kaart kapot was gegaan ;-) (kwam ik later ook pas achter, disable-de de foutieve nic, en voila internet was er weer :P)

ben dus gewoon positief over tweakDSL, geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over mijn 16-24 Mbit verbinding van Tweak (Tiscali).

Als ik mijn Zyxel modem kijk, dan geeft die een downstream aan van 16,5 Mbit. Ga ik van de newsserver downloaden, dan haal ik maximaal 12,8 Mbit (ongeveer 1600KB/sec met 8 connecties). Hoe kan het dat er bijna 4 Mbit verschil zit tussen wat de modem aangeeft en wat ik ook daadwerkelijk haal.
Het punt is namelijk dat die piemel van de helpdesk gewoon zegt, je modem geeft aan 16,5 Mbit terwijl ik dat gewoonweg niet haal.

Ik heb al van alles geprobeerd.

- Verschillende PC's direct op de modem aangesloten.
- Netwerk driver allemaal ge-update.
- TCPoptimizer geinstalleerd.
- Hele huis opnieuw bekabeld.
- Clean WinXP install zonder spyware etc.

Volgens mij ligt het aan die modem. Hoe wordt die snelheid in de modem bepaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:07:
Even een vraag over mijn 16-24 Mbit verbinding van Tweak (Tiscali).

Als ik mijn Zyxel modem kijk, dan geeft die een downstream aan van 16,5 Mbit. Ga ik van de newsserver downloaden, dan haal ik maximaal 12,8 Mbit (ongeveer 1600KB/sec met 8 connecties). Hoe kan het dat er bijna 4 Mbit verschil zit tussen wat de modem aangeeft en wat ik ook daadwerkelijk haal.
Het punt is namelijk dat die piemel van de helpdesk gewoon zegt, je modem geeft aan 16,5 Mbit terwijl ik dat gewoonweg niet haal.

Ik heb al van alles geprobeerd.

- Verschillende PC's direct op de modem aangesloten.
- Netwerk driver allemaal ge-update.
- TCPoptimizer geinstalleerd.
- Hele huis opnieuw bekabeld.
- Clean WinXP install zonder spyware etc.

Volgens mij ligt het aan die modem. Hoe wordt die snelheid in de modem bepaald?
Zou je allereerst wat vriendelijker willen zijn tegenover medewerkers van de helpdesk. Iemand zo noemen slaat nergens op.

Verder is het ook zo dat je modem dan wel synct op 16.5 mbit, dat wil niet zeggen dat je altijd en overal 16.5 mbit haalt. Al is het alleen maar omdat in de praktijk je de sync beter door 10 kan delen om op een realistische verwachting uit te komen (ivm overhead enzo), dus dat komt voor jou neer op zo'n 1650 kilobyte/sec.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Buiten dat is je modem de DSL linerate. Je verliest ongeveer 10% aan ATM (DSL is een ATM techniek) (en overige protocol)overhead. Dus deel niet door 8 (8 bits = 1 byte), maar door 10 (of 9.6 als je preciezer wilt zijn).

Linerate (lijnsnelheid van je DSL) van 165000kbps = dus zo'n 1650kByte/s maximaal aan download snelheid. Installeer bijvoorbeeld een DU-meter en kijk welke snelheid die aangeeft op je netwerk kaart/poort bij zo'n download.

Pas op met DU-meter, want die meet de ethernet snelheid. Een download programma sloopt de ethernet headers van de pakketjes af (en de IP headers en de TCP headers) wat resulteert in de 'payload' (effectieve data die jij opvraagt in een pakketje). Dat is de werkelijke informatie die jij gebruikt, de rest zijn labeltjes die elk pakket heeft geplakt zitten om transport mogelijk te maken.

Downloaden van de usenetdienst geeft nog meer overhead. Elk pakketje bevalt een ethernet header, IP header, TCP header + usenet article informatie. Dat wordt er allemaal weer afgesloopt en meerdere articles (artikelen in het Nederlands) vormen samen weer een bestand.

Ik vermoed dus dat je usenet/nieuwsserver download programma een weergave doet in de download informatie die je per seconde op je hardeschijf wegschrijft. Dus effectieve data per seconde aan download. Dat is dus lager dan je lijnsnelheid door bovengenoemde oorzaken ;)

Vergelijk het met een fiets onderdeel dat je wilt verzenden. Er komt inpak materiaal omheen om de doos op te vullen zodat het niet schuift (TCP header). Er komt een doos omheen met daarop een adres labeltje (IP header). Er moet om het naar beneden te transporteren (naar je modem) nog een karretje onder (Ethernet header).

En de ATM techniek van DSL heeft 10% verlies. Dit komt omdat ATM pakketten zijn van 53bytes en je IP pakketten zijn 1500bytes per stuk. Die worden dus in stukjes geknipt en elk ATM pakketje (cell) heeft een labeltje nodig extra met doel + pakketnummer + volgorde nummer. Die worden er weer afgesloopt, maar nemen wel ruimte in op je DSL verbinding.

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 19-12-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:31:
[...]

Zou je allereerst wat vriendelijker willen zijn tegenover medewerkers van de helpdesk. Iemand zo noemen slaat nergens op.

Verder is het ook zo dat je modem dan wel synct op 16.5 mbit, dat wil niet zeggen dat je altijd en overal 16.5 mbit haalt. Al is het alleen maar omdat in de praktijk je de sync beter door 10 kan delen om op een realistische verwachting uit te komen (ivm overhead enzo), dus dat komt voor jou neer op zo'n 1650 kilobyte/sec.
Lol dat van die helpdeskmedewerker was niet zo bedoeld. Ik was nogal geirriteerd omdat ik niet in aanmerking kwam voor die actie met een gratis laptop/pc ondanks dat mijn abbonement pas 12 dec is ingegaan. Bovendien had ik van mijn verbinding toch zeker verwacht dat ik die 16 Mbit zou gaan halen. Anders had ik ook een 10-16 abbonement kunnen nemen, maar er werd me "vriendelijk" verteld dat ik mijn huidige contract niet kon omzetten/ontbinden...maar dat terzijde.

Er is echter een verschil tussen "niet altijd halen" en helemaal niet halen of in de buurt komen. Ik vroeg me gewoon af waarom er zo veel verschil in zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
ik trek gewoon me volle snelheid (20mbit) ook op de nieuwsserver, dus daar ligt het niet aan (of ik nou 2 of 8 connecties pak)

me verbinding was eerst ook maar 16mbit (24mbit wo verbinding), viel me ook wel een beetje tegen. Inmiddels heb ik met een Linksys WAG modemrouter 20 mbit. Wel zijn de wijkkasten eens vervangen door tiscalli, maar het zaakje is er iig zeer op vooruit gegaan.

leuke aanbieding btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr kriebel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Vandaag heb ik ook TweakDSL aangevraagd, alleen ik kom niet door de 'wallet' heen die je moet aanvragen. Is dat een soort blokkade voor studenten? Een filter voor alleen rijke mensen? (ik kreeg een mail met onderwerp 'Wallet_Afwijzing' en dat ze niet akkoord kunnen gaan als gevolg van onbekende oorzaak).
Ik betaal al 3 jaar 40 euro p/m aan Versatel zonder problemen en nu ga ik switchen naar TweakDSL maar dat kan dan ineens niet.
Nog meer mensen met dit probleem? Of doe ik gewoon iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

bjck schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:11:
[...]

Dat is een abonnement wat ondertussen is vervallen. Zal wel een tijdelijke actie zijn geweest of iets in die richting.
Jammer :P

Heb ik nog wel een volgende vraag.
Thuis hebben we nu een Xs4all basic abbo (6mbit) en download max met 640kb/s.
Ik zit te kijken naar het Tweakdsl 4-10 mbit abbo van € 39.95 p/m.

Mijn modem/router (Linksys WAG200G) geeft nu de volgende gegevens:
Downstream Rate: 6149 kbps
Upstream Rate: 775 kbps
Downstream Margin: 12 db
Upstream Margin: 11 db
Downstream Line Attenuation: 27 db
Upstream Line Attenuation: 6 db
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
en volgens zo'n centrale check zit ik +/- 1375 meter van een telefooncentrale vandaan.

Zal ik bij dit abbo dan de maximale snelheid (10mbit) eruit weten te halen of niet?

Wat is trouwens het verschil tussen de TweakT en TweakB abbo's?

[ Voor 4% gewijzigd door BlizzarD op 19-12-2006 15:07 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er met het Tiscali netwerk gebeurd?
Mijn modem trainde altijd in met pak weg ±18400 kb / 1160 kb.
Vandaag staat hij op 20070 kb / 1176 kb. 8)7
Ik klaag niet, maar waar komt dit opeens vandaan? :)
Ik heb een T16WO (24000 / 1024) abo bij TweakDSL en zit op centrale Amsterdam-Kadoelen.
Heeft TweakDSL iets veranderd aan hun apperatuur of heeft Tiscali iets aan het netwerk veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BlizzarD schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:04:
[...]
Jammer :P

Heb ik nog wel een volgende vraag.
Thuis hebben we nu een Xs4all basic abbo (6mbit) en download max met 640kb/s.
Ik zit te kijken naar het Tweakdsl 4-10 mbit abbo van € 39.95 p/m.

Mijn modem/router (Linksys WAG200G) geeft nu de volgende gegevens:

[...]

en volgens zo'n centrale check zit ik +/- 1375 meter van een telefooncentrale vandaan.

Zal ik bij dit abbo dan de maximale snelheid (10mbit) eruit weten te halen of niet?

Wat is trouwens het verschil tussen de TweakT en TweakB abbo's?
Die T en B is het DSL-netwerk wat je kiest. Het kan via Tiscali of BBned. Lijn is iets langer dan 1375 meter. Met die downstream attenuation zou ik eerder zeggen ergens rond de 1800 a 2000 meters. Ik zou niet heel veel hoger dan 10Mbps gaan, dus een 4-10 abonnement is prima te doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 15:51:
Wat is er met het Tiscali netwerk gebeurd?
Mijn modem trainde altijd in met pak weg ±18400 kb / 1160 kb.
Vandaag staat hij op 20070 kb / 1176 kb. 8)7
Ik klaag niet, maar waar komt dit opeens vandaan? :)
Ik heb een T16WO (24000 / 1024) abo bij TweakDSL en zit op centrale Amsterdam-Kadoelen.
Heeft TweakDSL iets veranderd aan hun apperatuur of heeft Tiscali iets aan het netwerk veranderd?
Onderhoud vanmorgen tussen 0600 en 0800 inderdaad. Alle centrales die beginnen met Asd en Ssh. Maar kan natuurlijk ook een toevallige treffer van je modem zijn. Dat hij later besluit opnieuw te verbinden en de lijn anders beoordeeld.

Vermoed eerder dat je modem daarna het een beetje te hoog in z'n bol heeft gekregen dan dat je deze snelheids winst geboekt hebt. Herstart hem maar een eens om te kijken of hij het weer doet.

Als je modem te hoog verbindt voor wat je lijn kan hebben is je SNR laag en resulteert dat in lijnfouten die instabiliteit geven. Door teveel lijnfouten in een korte tijd gaat hij vanzelf opnieuw verbinden en opnieuw de lijn beoordelen en snelheid bepalen wat stabiel is met een marge van 7dB.

[ Voor 40% gewijzigd door bjck op 19-12-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is dus een grote kans dat het een bevlieging van zeer tijdelijke aard is van mijn modem.
Jammer want met TweakNews is mijn snelheid ook een stuk hoger nu.
Voorlopig blijf ik maar van mijn modem af want ik vind deze snelheid veel te mooi.
Meestal gaat hij na ongeveer 200 uur de lijn vanzelf weer even ressetten, maar ik ben benieuwd of hij het kan vasthouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
dôh schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:48:
[...]

Inderdaad bbned... Never nooit meer een CJT!
Ik heb hier lange tijd een CJT (Copperjet) gehad op ADSL die probleemloos gewerkt heeft. Daarna ben ik overgestapt naar ADSL2+ met een Zyxel modem, ook geen enkel probleem.

De problemen met modems zijn naar mijn idee incidenten, alles kan namelijk stuk. Als het geen defect betreft kan het ook nog eens de firmware zijn, dat wordt ook wel eens vergeten. Een simpele firmware upgrade kan ook wonderen doen, zeker als je vage problemen hebt. Als je echter geen problemen hebt kun je ook gewoon met je huidige firmware blijven draaien, het is lang niet altijd nodig om de firmware te upgraden. Iedere verandering is geen verbetering.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.