Toon posts:

Het grote TweakDSL topic - Deel 24 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.097 views sinds 30-01-2008

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Het grote TweakDSL topic - Deel 24

Index
  • Policy
  • Welke diensten biedt TweakDSL?
  • Welke Services kan ik verwachten?
  • Welke techniek wordt er gebruikt?
  • Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?
  • Hoe lang is de aansluitperiode?
  • Welke instellingen MOET ik weten?
  • Hoe kan ik me aanmelden?
  • Contact info

• Policy

Wegens slechte ervaringen in vorige topic(s), zijn er voor dit topic enkele extra regels van kracht. Ik zal ze hier onder toelichten:

• Ga beschaafd met elkaar om. Soms kunnen meningsverschillen heftige emoties losmaken, maar verwoord dit in je reply op een nette manier. Op gescheld en andere ongepaste zaken wordt streng gemodereerd.

• Een ISP zal goede en slechte tijden kennen. Dat betekend dat het kan voorkomen dat er af en toe een service tijdelijk niet beschikbaar is.
    Graag zien we in de thread als iemand een probleem ondervind met een van de services. Let wel op dat het probleem niet al genoemd is, anders krijgen we dubbele posts.
    Bij een aanhoudend probleem is het niet nodig om elke dag/keer te noemen dat service XXX nogsteeds niet werkt. Ook hier wordt streng op gemodereerd, aangezien dit het topic onderuit haalt. (En verder niets toevoegd).

Overigens is de storingspagina hier te vinden.

• Bij kleine vragen / probleempjes is het niet handig om een reply te plaatsen. Het vervuilt het topic, en het iriteerd de mensen die hier vaker langskomen.
    Het is makkelijker, sneller en handiger om even contact te zoeken met iemand die ook TweakDSL heeft. Dit kan het makkelijkste via IRC gebeuren. De bruikbare IRC gegevens hiervoor zijn: Server irc.tweakers.net, kanaal #TweakDSL

• Welke diensten biedt TweakDSL?

TweakDSL heeft een aantal diensten in het assortiment. Dit zijn allen producten bedoeld voor consumenten. Er is ook een zakelijke afdeling, maar die voert de naam TrueDSL. Klik hier om naar de product-pagina van TrueDSL te gaan.

De producten die TweakDSL aabiedt, zijn de volgende:
    NaamSnelheid *DSLPrijs per maand **
    TweakB 16-2416-24 Mbit/1 MbitADSL2 59.95
    TweakT 16-2416-24Mb/1MbADSL2 59.95
    TweakT 12 12 Mbit/ 1 MbitADSL2 29.95 Compleet met monteur en modem
    TweakB 10-1610-16 Mbit/1 MbitADSL2 49.95
    TweakT 88 Mbit/ 1 MbitADSL 17.95 voor het 1e jaar, daarna € 24 95
    TweakT 8-168-16Mb/1MbADSL2 49.95
    TweakB 4-104-10 Mbit/1 MbitADSL2 39.95
    TweakT 4-84-8Mb/1MbADSL 39.95
    TweakB 0-44 Mbit/ 1Mbit ADSL2 29.95
    TweakT 0-44Mb/1MbitADSL 29.95
    * De snelheid is altijd afhankelijk van de afstand tot de centrale en de kwaliteit van het koper.
    ** Alle hierboven genoemde bedragen zijn inclusief BTW. Prijswijzigingen voorbehouden.

Ook kan er geleverd worden als er geen KPN aansluiting actief is (geen telefonie abonnement van KPN). Dit kost eenmalig € 75,00 (kosten voor kaal-koper bedragen maandelijk €9.40)

Welke Services kan ik verwachten?

Naast internet toegang, zijn er nog een aantal andere services die je bij een TweakDSL verbinding geleverd krijgt. Deze zijn:

• Vast IP adres, op aanvraag mogelijk door opgave MAC-adres. Normaliter een dynamisch IP adres.
  • Webruimte van 250 Mbyte (voor homepage en mail)
  • Onbeperkt e-mail boxen op eigen subdomein
  • Een eigen .nl domein indien gewenst
  • Uncapped Nieuwsserver met meer dan 80.000 groepen (28-30 dagen retentie)
  • Geen download limiet

• Welke techniek wordt er gebruikt?

TweakDSL gebruikt ADSL voor de verbinding naar het internet. ADSL is een techniek die via de telefoonlijn loopt, maar op een andere frequentie als het spraakdeel. Dit betekent dat bellen en ADSL los van elkaar gebruikt kunnen worden.

Zie voor meer informatie dit kopje in de I&T FaQ.

Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?

VoDSL staat voor "Voice Over DSL". Oftewel, spreken (Telefoneren) over de ADSL verbinding.
    TweakDSL levert de VoDSL dienst het eerste jaar gratis aan alle nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen een jaar gratis gebruik maken van de dienst, door hun abonnement met een jaar te verlengen. Wel dient er dan een speciaal VoDSL modem te worden aangeschaft, voor een bedrag van 34,95 euro.

Het gaat hier om een analoge, PSTN telefoonlijn over ADSL. Voor een meerprijs van 2.25 euro, is het ook mogelijk om een ISDN telefoonlijn op het modem te krijgen getermineerd.
    Wil je een extra kanaal dan kan dit ook; dit kost 2,25 euro per maand.

Let op: VoDSL wordt op dit moment niet meer geleverd bij nieuwe aansluitingen. Binnenkort wordt er waarschijnlijk wel een VoIP dienst gelanceerd.

Hoe lang is de aansluitperiode?

De tijd die een ADSL aansluiting in beslag neemt, hangt af van vele factoren. Er is dus ook niet direct een bepaalde tijdsduur te noemen.
    De meeste tijd gaat zitten in het activeren van de lijn. Dit gebeurd door BBned of Tiscali, in combinatie met KPN.

Het verschilt overigens wel of de lijn wordt opgeleverd op "Kaal koper" of met Linesharing. Linesharing is over het algemeen sneller, dit kan soms al binnen een week zijn.

De gemiddelde aansluitperiode zal rond de 10 tot 15 werkdagen liggen. Dit zijn dus grofweg twee tot drie weken.

Tip: Als de lijn officieel nog niet is opgeleverd, is het vaak al wel mogelijk om er gebruik van te maken. Zodra het modem per post binnenkomt, werkt het vaak al. Zeker direct aansluiten als je deze ontvangt of al hebt.

Overigens kan je nu gebruik maken van een zogenaamde Telco - Telco of ISP - ISP migratie. Hierdoor bedraagd de downtime voor een migratie niet meer enkele weken maar is vaak beperkt tot een kwartiertje downtime. (in sommige gevallen kan dit langer duren)

Welke instellingen MOET ik weten?

Customer Menu:
    Overzicht gegevens etc:
    http://customer.cambrium.nl/

Mail Menu:
    Het aanmaken en bewerken van mailboxen:
    http://mail.tweakdsl.nl/

Mail gegevens:
    Uitgaande mailserver (smtp): smtp.tweakdsl.nl
    Binnenkomende mailserver (pop3): pop.tweakdsl.nl
    webmail
    Instel-FaQ

Homepages webruimte
    Host: ftp.tweakdsl.nl
    Username en wachtwoord: Uit de brief van aanmelding

News (usenet)
    Newsserver: news.tweakdsl.nl
    poort: 119
    threads: 8
    uid/upw: niet nodig

DNS gegevens:
    217.19.16.131
    217.19.16.132

Bereiken Copperjet 816-2P
    Ipadres modem: 172.19.3.1
    Subnetmask: 255.255.0.0

Een handleiding is te vinden via deze link

Bereiken Zyxel 2602HW
    Ipadres modem: 192.168.1.1
    Subnetmask: 255.255.255.0
    Een handleiding is te vinden via deze link.

Hoe kan ik me aanmelden?

Er zijn een aantal vereisten om een werkende ADSL verbinding bij TweakDSL te kunnen aanvragen. je moet binnen het dekkingsgebied van BBned of Tiscali vallen. Dit houdt in dat in de telefooncentrale waarop jou telefoonlijn is aangesloten apparatuur van de DSL-netwerk leverancier moet staan.

Voor de allersnelste abonnementen is een kortere lijn wenselijk. Zo wordt de snelheid van 8Mbps vaak tot ~2km nog vaak gehaald. BBned hanteert wel dat als de postcodecheck aangeeft dat de lengte >3000meter het hoogst aangeboden product 512/256 is. Tiscali kent deze beperking niet, maar garanties kunnen niet worden gegeven.

Om dit te controleren, kun je de volgende postcode-check uitvoeren. Hier kun je je ook aanmelden voor TweakDSL, de postcodecheck kan je uitvoeren op de Tweakdsl website

Contact info

TweakDSL is te bereiken via een van de volgende methoden:

• E-mail: info@tweakdsl.nl
  • Telefoon: 036-5460085
  • Telefoon buiten kantoortijd: 036-5460087
  • Fax: 036-5460089

• BHQ
    • Registratie: November 2003
    • Laatst online: 19:42
    :w

En bijna 11 maandjes zonder noemenswaardige problemen :)

Anoniem: 154922

Als je kopen via Speurders toch een beetje risico vindt, kan je betalen via PayDutch®.
    Dat kost €1,- extra, maar dan wordt het geld via een derde persoon overgemaakt aan de verkoper zodra jij het product in doede staat hebt ontvangen.

@bjck,
    Ik had in een forum wel eens gelezen over de problemen die "voorgeprogammeerde Tiscali boxen"
    geven zodra je ze aan een ander netwerk hangt en van nieuwe firmware wil voorzien.
    Het leek een beetje als een soort simlock voor het modem, maar als jij zegt dat het moet kunnen geloof ik dat onmiddellijk.

• MegaTronics
    • Registratie: Januari 2004
    • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn buren hebben nog steeds het 'probleem' dat de link LED op het modem niet continue brand. Alles werkt verder wel en de snelheid is ook in orde, maar een ander modem krijgt geen linesync op die lijn. Alleen het door TweakDSl voorgeconfigureerde modem dat hun later is toegezonden werkt.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Mister_T
    • Registratie: September 2004
    • Laatst online: 29-04 12:47

Mister_T

@+31180

Dan hebben ze waarschijnlijk een 816 Copperjet met de laatste firmware.
    Die heeft inderdaad de eigenschap dat de linkLED knippert bij data verkeer.
    Dat is " normaal " ,dat hebben ze bij de laatste firmware versies ingebouwd om een of andere reden.

• RC2
    • Registratie: Februari 2002
    • Laatst online: 21:26

RC2

Resistance is futile

Ik heb mijn modem zyxel 660R61C in bridged staan. Na een crash van het modem verloor die steeds zijn adsl signaal. Nu met nieuwe firmware is alles weer in orde. echter lijkt me snelheid iets lager dan voor de crash. Toen had ik die 10% extra snelheid erbij nu is het nog wel meer dan voor de upgrade maar minder dan die 10%
    Vraag me echter af of het kan en verstandig is om de tiscali firmware erin te zetten omdat ik een tiscali verbinding heb of de nieuwste zyxel FW erin te houden.

Who wants to life forever anyway...

• bjck
    • Registratie: Mei 2000
    • Laatst online: 09:56
    RC2 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 23:32:
    Ik heb mijn modem zyxel 660R61C in bridged staan. Na een crash van het modem verloor die steeds zijn adsl signaal. Nu met nieuwe firmware is alles weer in orde. echter lijkt me snelheid iets lager dan voor de crash. Toen had ik die 10% extra snelheid erbij nu is het nog wel meer dan voor de upgrade maar minder dan die 10%
    Vraag me echter af of het kan en verstandig is om de tiscali firmware erin te zetten omdat ik een tiscali verbinding heb of de nieuwste zyxel FW erin te houden.
    Die krijg je er niet in....Je kan het gewoon proberen :+

ZyXEL werkt zo dat je er alleen firmware in krijgt die in dezelfde letterreeks zit. Dus nu een UH.x firmware reeks en dan moet je daar in blijven.

De firmware die Tiscali gebruikt is niet veel anders dan de normale versie(s). Enkel wordt hij bewaakt door Tiscali en ZyXEL samen zodat het optimaal werkt samen. Om te zorgen dat mensen er geen andere versies in stoppen en zo eigen problemen wellicht laten onstaan is het een andere letter reeks en dus niet uitwisselbaar.

Als je een 660R-61C hebt zou je eens moeten kijken welke versie er in die firmware zit van de Ti AR7 chipset. Staat in de webinterface onder de ZyXEL firmware versie genoemd onder System Status.

[Voor 25% gewijzigd door bjck op 28-10-2006 00:12]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• SteveV
    • Registratie: November 2000
    • Laatst online: 01-06 13:53

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb weer hetzelfde probleem als voorheen :'(
    Na 2 uur verliest mijn pc de verbinding met het net alles wat op dat moment open staat blijft het wel doen.
    IRC, FTP blijft gewoon doorgaan maar iets nieuws openen is er niet bij, alsof mijn router 716v5 WL zijn DNS settings verliest ofzo.
    Tweakdsl heb ik al gebeld vanmiddag maar kom nu net terug van de late dienst en ze vertelden me dat ze me niet konden helpen omdat ik op mijn LAN een vast IP adres heb gekoppeld aan mijn pc en dat mocht niet.
    Pas als ik mijn pc op dhcp heb ingesteld kunnen ze me verder helpen, niet dat het dhcp verhaal helpt want ik kan na +- 2 uur nogsteeds geen verbinding maken totdat ik me router weer een reset geef.

Iemand misschien een tip ?

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• Anoniem: 124681
    • Niet online
    Hier een mogelijke nieuwe TweakDSL klant.

Mijn oog is gevallen op dit abonnement:
    TweakB 4-10

4-10 Mbit/1 Mbit voor €39.95 per maand.

Paar vragen:

Welke snelheid kan ik verwachten? Heb nu ook een BBned lijn, en zit 1200 meter van de centrale af. Heb nu een 6mbit verbinding en haal 600 kb/sec.

Welk modem krijg ik er precies bij? Kan ik deze in een router functie zetten, en er gelijk een switch achter hangen?

• Mister_T
    • Laatst online: 29-04 12:47

Mister_T

@+31180

Ik zou even een paar dagen wachten, tijdens de HCC dagen zijn er soms interessante aanbiedingen ;)

• Quakie
    • Registratie: December 2001
    • Laatst online: 17:21

Quakie

quakelen

Anoniem: 124681 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:39:
    Hier een mogelijke nieuwe TweakDSL klant.

Mijn oog is gevallen op dit abonnement:
    TweakB 4-10

Paar vragen:

Welke snelheid kan ik verwachten? Heb nu ook een BBned lijn, en zit 1200 meter van de centrale af. Heb nu een 6mbit verbinding en haal 600 kb/sec.

Welk modem krijg ik er precies bij? Kan ik deze in een router functie zetten, en er gelijk een switch achter hangen?
    Ik neem aan dat je dit abo wilt omdat je bij BBned wilt blijven?
    Er is nu een T12 aanbieding voor 29,95 per maand. Uiteraard hangt het af van je kwaliteit van de lijn of je dit gaat halen. Dit geldt ook voor de BBned abo trouwens.

Ik teken nergens meer voor

• Blaffeh
    • Registratie: September 2006
    • Laatst online: 20:05
    Een kennis van mij heeft een 512/256 verbinding via BBNed lopen bij Tweakdsl. Nou heeft hij een brief gekregen van tweak of hij wil upgraden naar 0-4 mbit via BBNed. Punt is alleen dat hij nogal ver van de centrale zit, volgens http://pcdb.bbned.nl 4100 meter. Het gaat om een ISDN lijn.

De volgende gegevens kon ik vinden in zijn Asus modem (AAM 6310EV):

Local line att 58,5 dB
    Remote line att 31,5 dB
    Local SNR margin 11,0 dB
    Remote SNR margin 10,0 dB

Kan iemand hier uit opmaken of upgraden zin heeft? Met andere woorden, kan die lijn nog meer hebben?

• Niet online
    Quakie schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:30:
    [...]

Ik neem aan dat je dit abo wilt omdat je bij BBned wilt blijven?
    Er is nu een T12 aanbieding voor 29,95 per maand. Uiteraard hangt het af van je kwaliteit van de lijn of je dit gaat halen. Dit geldt ook voor de BBned abo trouwens.
    Ja, blijf graag bij BBned. Zit nu bij Demon, maar dat loopt hard achteruit. Bovendien heb ik bij TweakDSL gratis toegang tot TweakNews, dan kan ik mn Eweka abo opzeggen.

Die aanbieding komt niet tevoorschijn als ik de postcode check doe, geen BabyXL hier dus (3334EH).

Iemand die weet welk modem ik krijg?

• fractal
    • Registratie: November 2004
    • Laatst online: 03-06-2021
    Anoniem: 124681 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:39:Mijn oog is gevallen op dit abonnement:
    TweakB 4-10

Ik ben in augustus geswitched van Demon-BBned naar TweakDSLB10 (dus ook BBned). Ik kreeg het modem (het goedkoopste, een Copperjet 816) al een paar dagen na de aanmelding en heb het vrijwel direct aan de lijn gehangen en het werkte ook. mag je ook verwachten.

De overgang van Demon naar TweakDSL was een kwestie van even of line zijn en direct erna had ik de volle 10/1 (ofwel 1080/108 kilobytes/sec). Ik zit zo'n 1200 meter vanaf de centrale en het is een ISDN lijn.

Die Copperjet kan in de router stand meen ik maar ik heb er een router achter hangen. Dat werkte en werkt en is volkomen stabiel dus ik verander niks ;)

Wat jij exact als modem erbij krijgt merk je (geloof ik, uit mijn herinnering van een paar maanden terug) pas als je verderop in het bestelproces zit. Gewoon alles invullen en zolang je nog niet aan het einde bent kun je veilig afbreken is mijn ervaring.

• Niet online
    fractal schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:56:
    [...]

Ik ben in augustus geswitched van Demon-BBned naar TweakDSLB10 (dus ook BBned). Ik kreeg het modem (het goedkoopste, een Copperjet 816) al een paar dagen na de aanmelding en heb het vrijwel direct aan de lijn gehangen en het werkte ook. mag je ook verwachten.

De overgang van Demon naar TweakDSL was een kwestie van even of line zijn en direct erna had ik de volle 10/1 (ofwel 1080/108 kilobytes/sec). Ik zit zo'n 1200 meter vanaf de centrale en het is een ISDN lijn.

Die Copperjet kan in de router stand meen ik maar ik heb er een router achter hangen. Dat werkte en werkt en is volkomen stabiel dus ik verander niks ;)

Wat jij exact als modem erbij krijgt merk je (geloof ik, uit mijn herinnering van een paar maanden terug) pas als je verderop in het bestelproces zit. Gewoon alles invullen en zolang je nog niet aan het einde bent kun je veilig afbreken is mijn ervaring.
    Hoe heb jij het precies gedaan? Ik bedoel: ik moet eerst Demon opzeggen neem ik aan, kan ik bij TweakDSL aangeven wanneer de lijn opgeleverd moet worden? Downtime wil ik wel tot een minimum beperken 8)

• cubuz
    • Registratie: November 2005
    • Laatst online: 09:10
    Zo af en toe valt mijn verbinding weg, mijn adsl is nog wel verbonden. Als ik dan via de web conf. mijn adsl lijn reset dan werkt alles weer. Het lijkt alsof de dns niet meer werk oid. Ik kan geen ping of traceroute meer doen naar willkeurige sites, ook de dns servers van tweak kan ik niet meer bereiken. Iemand zelfde probleem of oplossing ?

Ik gebruik geen dhcp maar, ik heb de tweak dns in mijn ip config gezet

firmware van zyxel 2602:
    ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.0) | 01/26/2006
    DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

cubuz schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:45:
    Zo af en toe valt mijn verbinding weg, mijn adsl is nog wel verbonden. Als ik dan via de web conf. mijn adsl lijn reset dan werkt alles weer. Het lijkt alsof de dns niet meer werk oid. Ik kan geen ping of traceroute meer doen naar willkeurige sites, ook de dns servers van tweak kan ik niet meer bereiken. Iemand zelfde probleem of oplossing ?

firmware van zyxel 2602:
    Ja dit probleem heb ik ook maar dan met een 716v5 WL.
    Dit is pas sinds een paar dagen (nadat de boel even plat ging bij bbned)
    Tweakhelpdesk kan me niet helpen want er zijn geen DNS problemen bekend en me modem trained goed in dus lag het aan mijn pc.

• HoppyF
    • Registratie: Oktober 2003
    • Laatst online: 04-06 22:54
    SteveV schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:55:
    [...]

Ja dit probleem heb ik ook maar dan met een 716v5 WL.
    Dit is pas sinds een paar dagen (nadat de boel even plat ging bij bbned)
    Tweakhelpdesk kan me niet helpen want er zijn geen DNS problemen bekend en me modem trained goed in dus lag het aan mijn pc.
    Je kunt gewoon andere DNS server in je modem configureren.
    Misschien helpt dat.
    Het helpt in ieder geval om het probleem te kunnen opsporen.

• fractal
    Anoniem: 124681 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:25:
    [...]

Hoe heb jij het precies gedaan? Ik bedoel: ik moet eerst Demon opzeggen neem ik aan, kan ik bij TweakDSL aangeven wanneer de lijn opgeleverd moet worden? Downtime wil ik wel tot een minimum beperken 8)
    Ik heb eerst TweakDSL aangevraagd. Demon nog niet opgezegd. Ik had / heb liever extra kosten dan een downtime. Eigen mailserver enzo :)

Op gegeven moment had TweakDSL mijn lijn overgenomen en daarna heb ik per fax mijn Demon aansluiting per direct (dus ingaande het moment van de overname en zonder een maand opzegtermijn!) opgezegd en dat moet ofwel per fax (op mijn werk) ofwel schriftelijk. Ik zet hieronder even een stukje bericht van de helpdesk van Demon hierover neer:

Voor overstappen geldt de volgende procedure:
    Indien u gaat overstappen naar een andere ADSL provider dient u nog niet op te zeggen. U dient dan achteraf, als de lijn is overgenomen, een kopie van overstap van de nieuwe ADSL provider te sturen naar onderstaand adres of faxnummer. Uw contract wordt dan gesloten en u heeft dan geen maand opzegtermijn.

NB: Mocht u niet de mogelijkheid hebben om online op te zeggen,
    dan kunnen wij dit voor u doen. Ter controle dient u twee factuurnummers en uw debiteurennummer aan ons te geven (in een respons op deze email),
    welke u kunt vinden op uw bankafschriften.

Indien u schriftelijk wilt opzeggen, dient u uw schrijven te sturen naar:

Demon / TDINL B.V.
    Postbus 15829
    1001NH Amsterdam

Of per fax naar:
    +31 20 42 220 01

OK, die "kopie van overstap van de nieuwe ADSL provider" waar Demon om vraagt is wat lastig want die krijg je niet van TweakDSL maar ik heb gewoon de brief die ik van TweakDSL kreeg met daarin "welkom, inlog gegevens, enz." erbij gedaan en dat werd geaccepteerd.

Daarna schreef Demon nog wel een maand extra af dus ik had nog 1 maand plus een deel van de voorgaande maand van ze tegoed. Mailtje naar customer service met details van de bankafschriften en ik had vlot de centen terug.

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

HoppyF schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:43:
    [...]

Je kunt gewoon andere DNS server in je modem configureren.
    Misschien helpt dat.
    Het helpt in ieder geval om het probleem te kunnen opsporen.
    Heb ik helaas al geprobeerd maar mag niet baten :'(
    Heb dit een aantal maanden geleden ook geprobeerd en toen was het probleem na een week of 2 verholpen (vanzelf ?) tweak wist althans van niets of er iets aangepast zou zijn.
    Voorlopig blijf ik dan maar elke 2 uur mijn modem resetten tot ik maandag weer een belletje kan plegen of ze het toch nog is willen onderzoeken.

• HoppyF
    SteveV schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:49:
    [...]

Heb ik helaas al geprobeerd maar mag niet baten :'(
    Heb dit een aantal maanden geleden ook geprobeerd en toen was het probleem na een week of 2 verholpen (vanzelf ?) tweak wist althans van niets of er iets aangepast zou zijn.
    Voorlopig blijf ik dan maar elke 2 uur mijn modem resetten tot ik maandag weer een belletje kan plegen of ze het toch nog is willen onderzoeken.
    Gaat het na een reset van je modem wel (even) goed?
    Kijk anders ook eens naar de logging van je modem.
    Ik heb een ander modem dus kan je zo niet aangeven waar het staat, maar er zal ongetwijfeld een optie in het menu zitten waar je dit kunt uitlezen.

• bjck
    Blaffeh schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:42:
    Een kennis van mij heeft een 512/256 verbinding via BBNed lopen bij Tweakdsl. Nou heeft hij een brief gekregen van tweak of hij wil upgraden naar 0-4 mbit via BBNed. Punt is alleen dat hij nogal ver van de centrale zit, volgens http://pcdb.bbned.nl 4100 meter. Het gaat om een ISDN lijn.

De volgende gegevens kon ik vinden in zijn Asus modem (AAM 6310EV):

Local line att 58,5 dB
    Remote line att 31,5 dB
    Local SNR margin 11,0 dB
    Remote SNR margin 10,0 dB

Kan iemand hier uit opmaken of upgraden zin heeft? Met andere woorden, kan die lijn nog meer hebben?
    Heeft weinig zin qua snelheid, zou instabiel kunnen worden zelfs en dan moeten ze je bij BBned weer op deze snelheid terug zetten. Als je er minder voor gaat betalen na zo'n upgrade is het interessant, maar houdt er rekening mee dat de snelheid niet veel meer wordt en je een ticket moet laten aanmaken misschien wegens instabiliteit zodat ze hem weer op deze snelheid vast kunnen zetten bij BBned.

Lijn is misschien zelfs wel langer dan 4100m ...
    cubuz schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:45:

firmware van zyxel 2602:
    Je vraagt mag ik hopen toch wel je IP aan via DHCP? Dus deze staat op 'automatically assign IP' bij WAN?

• Blaffeh
    • Registratie: September 2006
    • Laatst online: 20:05
    @ bjck:

Helder, bedankt voor je antwoord.

• Xandrios
    • Laatst online: 03-06 14:49
    Mister_T schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:06:
    Ik zou even een paar dagen wachten, tijdens de HCC dagen zijn er soms interessante aanbiedingen ;)
    TweakDSL heeft nu enkele herfstvakantie aanbiedingen; en ze staan dit jaar niet op de HCC. Vraag me af of er HCC aanbiedingen zullen zijn dus ;)

Anoniem: 100320

Meer mensen last van een stuk tragere verbinding als normaal??

Tussen de 1,0 en 1,4 mb i.p.v. een strakke 1,85.

Ook 100 mb testfile van tweakserver komt met horten en stoten binnen.

Tiscali netwerk.

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

HoppyF schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:55:
    [...]

Gaat het na een reset van je modem wel (even) goed?
    Kijk anders ook eens naar de logging van je modem.
    Ik heb een ander modem dus kan je zo niet aangeven waar het staat, maar er zal ongetwijfeld een optie in het menu zitten waar je dit kunt uitlezen.
    Het gaat na een reset een uurtje of 2 goed, daarna heb ik weer een reset nodig.
    In de logging staat niks bijzonders als alleen het onderstaande:

02:00:46 (since last boot) DHCC lease ip-address 84.xxx.x.xxx bound to intf Internet
    02:00:46 (since last boot) DHCC intf Internet renews lease ip-address 84.xxx.x.xxx

Paar minuten erna is het over en uit, als ik hem dan weer reset is de log leeg.

• bjck
    En als je handmatig in je modem een DHCP renew doet?

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

bjck schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:15:
    En als je handmatig in je modem een DHCP renew doet?
    Hoe werkt dat ?

• bjck
    Welk type modem?

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Speedtouch 716v5 WL
    Heb via telnet wel een aantal DHCP opties gevonden (flush etc) maar weet niet precies welke ik nodig heb.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mister_T schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:55:
    Dan hebben ze waarschijnlijk een 816 Copperjet met de laatste firmware.
    Die heeft inderdaad de eigenschap dat de linkLED knippert bij data verkeer.
    Dat is " normaal " ,dat hebben ze bij de laatste firmware versies ingebouwd om een of andere reden.
    Nee ze hebben een ASUS modem er bij gekregen. De mijne doet het bij hun ook niet en bij mij brand die led wel continue.

• bjck
    SteveV schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:26:
    [...]

Speedtouch 716v5 WL
    Heb via telnet wel een aantal DHCP opties gevonden (flush etc) maar weet niet precies welke ik nodig heb.
    DHCP renew heb je nodig.

De DHCP leasetijd is dacht ik 7200 seconden bij TweakDSL. Dus dan zou je om het uur (50%) van de leasetijd een nieuwe regel in je logs moeten zien dat hij de lease weer verlengd met 2 uur vanaf dat moment.

Sommige clients doen het pas op 83% van de leasetijd wat eigenlijk de REBIND tijd genoemd wordt. Het is om te voorkomen dat je lease verloopt en je dus even een paar tellen zonder zit elke twee uur.

Zie je iets in je logs na het verkrijgen van de lease als je internet is uitgevallen?

[Voor 47% gewijzigd door bjck op 28-10-2006 18:48]

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

bjck schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:44:
    [...]

DHCP renew heb je nodig.

De DHCP leasetijd is dacht ik 7200 seconden bij TweakDSL. Dus dan zou je om het uur (50%) van de leasetijd een nieuwe regel in je logs moeten zien dat hij de lease weer verlengd met 2 uur vanaf dat moment.

Sommige clients doen het pas op 83% van de leasetijd wat eigenlijk de REBIND tijd genoemd wordt. Het is om te voorkomen dat je lease verloopt en je dus even een paar tellen zonder zit elke twee uur.

Zie je iets in je logs na het verkrijgen van de lease als je internet is uitgevallen?
    Nee helaas de logs blijven angstvallig leeg.

De optie renew zit helaas niet bij telnet in het menu.

Ik ga even eten (snert :D) en straks is even de CLI guide doorlezen of ik daar iets wijzer van word.
    Dat staat vol met telnet commando`s en wat het doet volgens mij.

Bedankt voor je hulp zover, ik laat van mij horen.

• fjs
    • Registratie: Oktober 2004
    • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

Anoniem: 100320 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:01:
    Meer mensen last van een stuk tragere verbinding als normaal??

Tussen de 1,0 en 1,4 mb i.p.v. een strakke 1,85.

Ook 100 mb testfile van tweakserver komt met horten en stoten binnen.

Tiscali netwerk.
    Ik zit in assen normaal 1,7 mb nu maar 330 kb 8)7

To boldly go where no man has gone before...

fjs schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:44:
    [...]

Ik zit in assen normaal 1,7 mb nu maar 330 kb 8)7
    Mooi!! (niet voor ons), maar heb vanmorgen de pc gedefragmenteerd en dacht dat er daarmee iets mis was gegaan, zit nu al een uur te pielen met modem factory defaults etc... maar helpt niks.

Linesync straks op ruim 18000 down maar snelheid is om te huilen. Sommige webpagina's zijn niet te vinden...Lijkt wel een DNS probleem??... Heeft dat ook invloed op downloadsnelheid dus?

Ga iknu naar meer eerst tv kijken......

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100320 op 28-10-2006 19:51]

• Viper®
    • Niet online
    Ik haal nu ook maar rond de 700 ~ 900 kb/s op de newsserver

normaal 2000

dacht even dat ze de server geknepen hadden tot 8 mbit (wat officieel zou zijn)

maar waarschijnlijk is het hele netwerk dus gewoon k*t

• fjs

fjs

Anoniem: 100320 schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:50:
    [...]

Mooi!! (niet voor ons), maar heb vanmorgen de pc gedefragmenteerd en dacht dat er daarmee iets mis was gegaan, zit nu al een uur te pielen met modem factory defaults etc... maar helpt niks.

Linesync straks op ruim 18000 down maar snelheid is om te huilen. Sommige webpagina's zijn niet te vinden...Lijkt wel een DNS probleem??... Heeft dat ook invloed op downloadsnelheid dus?

Ga iknu naar meer eerst tv kijken......
    Bij mij net zo, linesync op ongeveer 17400, maar snelheid is inderdaad om te huilen, ligt denk ik aan het netwerk.

Anoniem: 133073

Ook kan er geleverd worden als er geen KPN aansluiting actief is (geen telefonie abonnement van KPN). Dit kost eenmalig € 75,00 (kosten voor kaal-koper bedragen maandelijk €9.40)
    Om een aansluiting zonder KPN te nemen (new line service) zijn de kosten € 110,- + een maandelijkse bedag van € 9,40.

@Xandrios
    Het is misschien handig om de overige prijzen van tweakdsl ook in je starttopic op te nemen.

• Woodski
    • Registratie: Maart 2006
    • Laatst online: 04-06 21:49
    Newsdownloaden (Tis) gaat hier nu ook baggertraag, helaas...

Die DNS problemen heb ik ook al een paar maanden met mijn speedtouch
    ipv 192.168.1.254 (de DNS server van de speedtouch) gebruik ik nu via een DHCP servertje direct de DNS IP's van tweak voor m'n clients. Dat gaat gelukkig goed.

Heeft iemand al een trick om Tweak DSL te gebruiken zonder iedere maand 10 euro aan de KPN te moeten lappen voor bel budget ? (of 9.40 voor tweak)

[Voor 3% gewijzigd door Woodski op 28-10-2006 20:53]

• Chutney
    • Laatst online: 27-11-2022
    Het lijkt wel ergens in het netwerk te zitten, een dikke vertraging. Xs4all is ook traag vanaf TweakDSL af.

Denk ergens een probleem met een volgelopen pijp.

• cubuz
    • Registratie: November 2005
    • Laatst online: 09:10
    Je vraagt mag ik hopen toch wel je IP aan via DHCP? Dus deze staat op 'automatically assign IP' bij WAN?
    ja, die staat op auto.

Ik heb in mijn firewall ook even een gaatje gemaakt voor port 53, eens kijken of dat helpt, ik zag verder geen melding dat deze iets tegenhoud, maarja moet toch wat...Het is namelijk ook willekeurig dat het gebeurd.

• bjck
    Ik zou poort 67 en 68 openen voor DHCP :+

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

bjck ik heb het gevonden maar het mag niet baten allemaal :'(
    Ik word er een beetje moedeloos van allemaal.
    Ligt niet aan mijn instellingen of eventueel vast ip adres wat ik aan mijn pc heb gekoppeld (staat nu op dhcp trouwens) en niet in mijn router.
    Hopen maar dat Tweak me nu wel serieus neemt maandag als ik ze bel.

[Voor 4% gewijzigd door SteveV op 29-10-2006 00:21]

• bjck
    De grote vraag wordt is het jouw router die geen DHCP RENEW stuurt op 50% van de leasetijd of is het TweakDSL die niet antwoord (of iets er tussen wat het tegenhoud)....

Ik gok dat het bij je router ligt gezien andere er geen hinder van hebben zo te lezen. Update je firmware eens, reset hem naar de fabrieks instellingen en stel hem opnieuw in. Misschien helpt het.

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

bjck schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 00:42:
    De grote vraag wordt is het jouw router die geen DHCP RENEW stuurt op 50% van de leasetijd of is het TweakDSL die niet antwoord (of iets er tussen wat het tegenhoud)....

Ik gok dat het bij je router ligt gezien andere er geen hinder van hebben zo te lezen. Update je firmware eens, reset hem naar de fabrieks instellingen en stel hem opnieuw in. Misschien helpt het.
    Toevallig dat je erover begint maar ik heb net de laatste firmware erop gegooit en opnieuw geconfigureerd.
    Ik heb nu versie 6.1.9.6 erop gezet (voorheen 6.1.7.2) ik weet dat hij niet op de site van speedtouch.nl staat maar in engeland is hij wel al uit.

Ik heb toch al eerder iemand met hetzelfde probleem gezien vandaag maar dan met een zyxel modem.
    cubuz in "Het grote TweakDSL topic - Deel 24"

[Voor 3% gewijzigd door SteveV op 29-10-2006 01:42]

• JeanJeremy
    • Registratie: Februari 2003
    • Laatst online: 20-05 07:25

JeanJeremy

broer van Ron

Na het onderhoud van afgelopen week op de newsserver heb ik het probleem dat bijna al mijn files die ik binnen haal via de newsserver gewoon corrupt zijn. Er valt met geen PAR-file tegenaan te werken zo extreem is het. (ik gebruik grab-it wat voorheen altijd gewerkt heeft)

Meer mensen die hier last van hebben ? :?

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

JeanJeremy schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 01:59:
    Na het onderhoud van afgelopen week op de newsserver heb ik het probleem dat bijna al mijn files die ik binnen haal via de newsserver gewoon corrupt zijn. Er valt met geen PAR-file tegenaan te werken zo extreem is het. (ik gebruik grab-it wat voorheen altijd gewerkt heeft)

Hmm nee ik niet.
    De tijd dat ik online ben staat newsleecher als een gek te pompen en heb tot nu toe 1 block moeten repareren.

• fractal

Nou nee, eerder het tegenovergestelde :? Heb dit weekend een paar dvd-tjes (zowel nieuw als 6 weken oud) binnengehaald en allemaal foutloos, geen reparatie nodig.

fjs schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:54:
    [...]

Bij mij net zo, linesync op ongeveer 17400, maar snelheid is inderdaad om te huilen, ligt denk ik aan het netwerk.
    Snelheid was vanochtend alhier weer prima als vanouds, rond de 1,8 Mb..Kijken of dat straks nog zo is als de rest van de mensheid wakker is. Fingers crossed.

Lijkt wel het probleem van een overbelaste router/switch in tweak netwerk te zijn??

Zelfde probleem als we een jaar of wat geleden ook een tijd gehad hebben??

• HoppyF
    Anoniem: 100320 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 09:30:
    [...]

Snelheid was vanochtend alhier weer prima als vanouds, rond de 1,8 Mb..Kijken of dat straks nog zo is als de rest van de mensheid wakker is. Fingers crossed.

Lijkt wel het probleem van een overbelaste router/switch in tweak netwerk te zijn??

Zelfde probleem als we een jaar of wat geleden ook een tijd gehad hebben??
    Geen problemen hier.
    Ik heb net van de TweakDSL ftp server een 100 MB test file gehaald in 1 min 42 sec.
    Dat is een transfer van net iets onder de 1 MB/s, ik heb een B10 abo dus max. is ca 1 MB/s.

• Chutney
    • Laatst online: 27-11-2022
    HoppyF schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 10:44:
    [...]

Geen problemen hier.
    Ik heb net van de TweakDSL ftp server een 100 MB test file gehaald in 1 min 42 sec.
    Dat is een transfer van net iets onder de 1 MB/s, ik heb een B10 abo dus max. is ca 1 MB/s.
    Het schijnt ook dat alleen DSL lijntjes over Tiscali, traag waren gister avond. BBned had niet veel problemen. Ik gok nog steeds ergens een volle pijp.

Zijn er toevallig meer mensen die deze morgen geen IP adres kregen uitgedeeld op een Tweak/Tiscali lijn?

[Voor 10% gewijzigd door Chutney op 29-10-2006 11:00]

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Nou even een update over die nieuwe firmware 6.1.9.6 die ik er gister heb ingezet, die is helemaal brak.
    Na een uurtje of 2 klappen alle verbindingen eruit en is mijn modem niet eens meer bereikbaar.
    Dus ook de sessies die eerder wel bleven bestaan.

Bah

• 2Dutch
    • Registratie: Juni 2001
    • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kreeg het even benauwd toen vannacht korte tijd mijn internet het niet deed (10minuutjes maar, precies als ik voor t eerst sinds tijden eens nachtelijk aan het installeren en updaten ben) maar het was daarna weer 100%. Ik lees hierboven wat mensen die problemen hebben met de nieuwsserver: heb daar nooit last van (Nijmegen/Tiscali) en bijna nooit een par nodig :) Overigens handig dat in de startpost staat dat je een vast IP kan aanvragen, meteen net een formuliertje ingevuld. Heb er blijkbaar altijd overheen gelezen ofzo :X

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• bjck
    Was een storing vannacht bij Tiscali waar Nijmegen hinder van had inderdaad.

• NaN
    • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Beetje laat misschien, maar daar had ik ook last van. Heb de helpdesk gemaild en die weten van niks...

Vandaag opnieuw een film binnengehaald en die was wel geheel ok.

• Tackleberry
    • Laatst online: 26-01 22:17
    Bij mij loopt de verbinding met Tweaknews raar te doen. Bij sommige files blijft de verbinding 'hangen', hij lijkt ineens een aantal 'parts' niet te kunnen downloaden. Als je het een tijdje later probeert is er niets aan de hand. Erg vreemd allemaal...

• Quakie

Quakie

quakelen

Voor de mensen die met de gedachten lopen om te switchen van modem/router:
    (vervolg van deeltje 23)
    Ik heb sinds gisteren een Zyxel 2602H-61C aan me Tis WO lijn hangen (hiervoor Speedtouch 716v5):

1) zoals bekend hogere upload..
    2) download is ietsjes hoger, maar scheelt niet veel, lees bits. Enige is dat de Speedtouch tientallen resyncs nodig had om hoog in te trainen en de Zyxel het altijd haalt.
    3) internet reageert rapper!!! raar, maar waar maar pagina's flitsen eerder je scherm op!

Enige nadeel tot nu toe:

Hij mist een tel poortje (FX poortje geloof ik als ik het goed onthouden hebt)
    Je kan dus niet VOIP en je KPN tegelijk gebruiken. Dit kan wel met de speedtouch. Persoonlijk een gemis, want me KPN nummer is me VOIP nummer. Ik kan moeilijk weer nummerwijziging aan mensen doorgeven.

Nu zit ik alleen nog met de webinterface te tobben. Het is uitgebreid dus even zoeken....
    Ook weet ik niet of het allemaal goed staat:
    Bijv onderstaand:

http://www.quakie.tweakdsl.nl/pics/wansetup.JPG

Dus vermaak me wel.

Met andere woorden, geen spijt van me 2ehands aankoop rond de 40euro. :)

• bjck
    FXO poortje zit er niet op. (zyxel noemt het 'lifeline')

Je hebt wel twee FXS poortjes voor toestellen net als bij de ST die je onafhankelijk van elkaar kunt gebruiken en zelfs bij twee afzonderlijke VoIP partijen kan laten aanmelden.

Er zijn losse kastjes op de markt die dat 'gemis' oplossen, maar dan ben je weer een paar tientjes armer en eigenlijk het enige wat je er mee opschiet is dat je 1 toestel hebt in plaats van twee.... En als het kastje een fout maakt ben je via KPN aan het bellen in plaats van VoIP, daar kom je pas na 2 maanden achter bij je factuur natuurlijk ;)

• Quakie

Quakie

quakelen

Meegemaakt ja, met voipbuster als die er weer eens plat lag. Om nou weer tientjes uit te gaan geven voor dit "gemis"trekt me niet zo. Ik bel toch geen uren dus dan maar KPN spekken (kunnen ze misschien sneller Fiber uitrollen ook al betwijfel ik het met mijn belgedrag ;) ).

• fjs

fjs

Quakie schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:15:
    Voor de mensen die met de gedachten lopen om te switchen van modem/router:
    (vervolg van deeltje 23)
    Ik heb sinds gisteren een Zyxel 2602H-61C aan me Tis WO lijn hangen (hiervoor Speedtouch 716v5):

1) zoals bekend hogere upload..
    2) download is ietsjes hoger, maar scheelt niet veel, lees bits. Enige is dat de Speedtouch tientallen resyncs nodig had om hoog in te trainen en de Zyxel het altijd haalt.
    3) internet reageert rapper!!! raar, maar waar maar pagina's flitsen eerder je scherm op!

Enige nadeel tot nu toe:

Hij mist een tel poortje (FX poortje geloof ik als ik het goed onthouden hebt)
    Je kan dus niet VOIP en je KPN tegelijk gebruiken. Dit kan wel met de speedtouch. Persoonlijk een gemis, want me KPN nummer is me VOIP nummer. Ik kan moeilijk weer nummerwijziging aan mensen doorgeven.

Nu zit ik alleen nog met de webinterface te tobben. Het is uitgebreid dus even zoeken....
    Ook weet ik niet of het allemaal goed staat:
    Bijv onderstaand:

[afbeelding]

Dus vermaak me wel.

Met andere woorden, geen spijt van me 2ehands aankoop rond de 40euro. :)
    Die 'lifeline' is voor mij een sterk argument om geen Zyxel te kopen. Heb nu de speedtouch 716G. En ik heb een constante down en upload van: 17377/968 Kbps
    Ik vind dit vrij goed, en de upload zou mischien met een Zyxel een 100 kbps hoger zijn, terwijl de download denk ik hetzelfde blijft.

Ik draai de speedtouch al vanaf vorig jaar augustus en ben vrij snel overgestapt naar de Engelse firmware. De 716G ligt er eigelijks nooit uit. Dus houd ik het maar eerst zo.

Oja, ik heb ook helemaal geen resyncs nodig. Hij staat meteen goed.

• bjck
    De 716G is eigenlijk 'geen speedtouch' ook. Hij is ingekocht door Thomson omdat hun eigen product (de 716v5) nog niet klaar was voor levering toen iedereen met zo'n product de markt in ging. Zie ook dat de webinterface (sterk)afwijkt van de normale reeks van de Thomson Speedtouch producten bijvoorbeeld. En vlak na intoductie kwam de 716v5 al op de markt waarna de levering stopte van de 716G gelijk al en hij op speedtouch.nl bij de 'vroegere' sectie stond gelijk weer.

Toch appart dat die 'beter' is eigenlijk dan de 716v5 wellicht...

[Voor 35% gewijzigd door bjck op 29-10-2006 21:06]

• fjs

fjs

bjck schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:05:
    De 716G is eigenlijk 'geen speedtouch' ook. Hij is ingekocht door Thomson omdat hun eigen product (de 716v5) nog niet klaar was voor levering toen iedereen met zo'n product de markt in ging. Zie ook dat de webinterface (sterk)afwijkt van de normale reeks van de Thomson Speedtouch producten bijvoorbeeld. En vlak na intoductie kwam de 716v5 al op de markt waarna de levering stopte van de 716G gelijk al en hij op speedtouch.nl bij de 'vroegere' sectie stond gelijk weer.

Toch appart dat die 'beter' is eigenlijk dan de 716v5 wellicht...
    De web interface is inderdaad anders. Ik heb bij mijn ouders ook Tweak aangesloten met een 716v5, deze interface is anders. Ik moet ook zeggen dat ik mijn eigen interface duidelijker vind.

Maar waar komt de 716G dan vandaan? En zou het misschien ook aan de Engelse firmware kunnen liggen? (altijd interesant om te weten)

• bjck
    fjs schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:27:
    [...]

De web interface is inderdaad anders. Ik heb bij mijn ouders ook Tweak aangesloten met een 716v5, deze interface is anders. Ik moet ook zeggen dat ik mijn eigen interface duidelijker vind.

Maar waar komt de 716G dan vandaan? En zou het misschien ook aan de Engelse firmware kunnen liggen? (altijd interesant om te weten)
    Geen idee waar die vandaan komt. Hij draait op (dacht ik) dezelfde chipset opzich, maar de printplaat is anders van ontwerp. Misschien is dit het broadcom (chipset fabrikant) 'reference design' gewoon en wijkt het normale model daarvan af.

Een reference design is wat de meeste chipset fabrikanten (videokaart chipsets, maar ook dsl chipsets) maken en erbij of los kunnen verkopen als voorbeeld. Je ziet vaak dat veel dan op dezelfde printplaat is gebaseerd qua layout en componenten. Soms zie je zelfs (bij ADSL modems) dezelfde webinterface met een ander logootje alleen...

[Voor 20% gewijzigd door bjck op 29-10-2006 22:32]

• Superseb
    • Registratie: September 2003
    • Laatst online: 21:03
    Xandrios schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:48:
    [...]

TweakDSL heeft nu enkele herfstvakantie aanbiedingen; en ze staan dit jaar niet op de HCC. Vraag me af of er HCC aanbiedingen zullen zijn dus ;)
    Hmm, ik wilde in december overstappen naar TweakDSL. Na de vorige aanbiedingen misgelopen te hebben ben ik eens gaan mailen. Ik kreeg een antwoord waarin ze mij op dit moment geen aanbieding konden doen, en of het een idee was om naar de HCC Dagen te komen... Is het sinds kort bekend dat ze niet op de HCC Dagen zijn?

• DiMacho
    • Registratie: April 2002
    • Laatst online: 21:54
    Vandaag ga ik de ST 716v5 vervangen voor het standaard Copperjet 816 2P modem + Linksys WRT54GL. Ik heb best vaak dat mn lijn wegvalt op de ST. Hoop dat met de orginele Copperjet het is opgelost en ben benieuwd naar de WRT54GL!!

De Copperjet is toch al voor ingesteld? Of moet ik de instellingen erin zetten, is het aan te raden om er nieuwe firmware in te zetten?

• SNEAK-NL
    • Registratie: Juli 2002
    • Laatst online: 16:39

SNEAK-NL

galloooooooooooo

Weet iemand of er vannacht/vandaag aan de centrale utrechtseweg te Amersfoort is gewerkt ?

vanmorgen vroeg was mijn lijn down en nu train ik iets hoger dan 8-mbit met de tis actie afwachtend op 24-mbit ?

mijn router is de 716v5 WL speedtouch

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 1,5

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 10,0 / 29,0

SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 15,0

[Voor 30% gewijzigd door SNEAK-NL op 30-10-2006 16:44]

Anoniem: 177103

Vraagje over abonnementsgeld.
    Ik heb een Tweak T12 abo, 24 mnd contract, 1 e jaar euro 14.95 per maand, 2 e jaar 39.95 euro per maand.
    Ik ga ervan uit dat je na het 2 e jaar de dan geldende abonnementsprijs gaat betalen. Klopt dat?

• BHQ
    Precies zoals er staat: het eerste jaar een actietarief, de jaren daarop het 'normale' tarief ;)

Anoniem: 177103

Yapser schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:04:
    Precies zoals er staat: het eerste jaar een actietarief, de jaren daarop het 'normale' tarief ;)
    En in dat 'normale tarief' zit, voor mij dan, de onduidelijkheid. Moet ik dat lezen als dat ik tot in de "eeuwigheid" 39.95 euro betaal of de dan op dat moment geldende abonnementsprijs?

• BHQ
    Je gaat een contract voor dát pakket aan voor 39,95 p/maand in het vervolgjaar. Zelfde met TweakDSL 16-24mbit abbo's. Die kosten nu 59,95 terwijl 'oude klanten' nog 49,95 dokken.

Anoniem: 134924

Weet iemand toevallig wat de laatste firmware voor de copperjet 816 is??

heb de laatste tijd namelijk weer last van disconnects/dns lag

• bjck
    SNEAK-NL schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:30:
    Weet iemand of er vannacht/vandaag aan de centrale utrechtseweg te Amersfoort is gewerkt ?

vanmorgen vroeg was mijn lijn down en nu train ik iets hoger dan 8-mbit met de tis actie afwachtend op 24-mbit ?

mijn router is de 716v5 WL speedtouch

SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 15,0
    Centrale is omgebouwd vannacht/vanmorgen naar nieuwe ADSL2+ geschikte apparatuur op Amersfoort-Centrum. Als je dus vorigjaar TisADSL2 hebt besteld kan je TweakDSL mailen dat ze je naar wide-open kunnen omzetten bij Tiscali nu.

Dat je iets hoger dan 8Mbps uitkomt nu is omdat ook op de lagere snelheden nu ADSL2 en ADSL2+ toegelaten wordt als techniek. Dus is Tiscali nu in staat om ook 8/1 verbindingen 10% extra te geven wat resulteert in 9100/1100 ;)

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

bjck schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:37:
    [...]

Centrale is omgebouwd vannacht/vanmorgen naar nieuwe ADSL2+ geschikte apparatuur op Amersfoort-Centrum. Als je dus vorigjaar TisADSL2 hebt besteld kan je TweakDSL mailen dat ze je naar wide-open kunnen omzetten bij Tiscali nu.

Dat je iets hoger dan 8Mbps uitkomt nu is omdat ook op de lagere snelheden nu ADSL2 en ADSL2+ toegelaten wordt als techniek. Dus is Tiscali nu in staat om ook 8/1 verbindingen 10% extra te geven wat resulteert in 9100/1100 ;)
    *O* ik heb gelijk gemaild :*)

bedankt bjck _/-\o_

Vandaag even de laatste firmware van de Tiscali site gehaald en in mijn Zyxel 2602H gezet.
    De oude firmware versie was: MS7 b.3-2 van 006-02-2006 in en nu zit er in MS7 b.4 van 07-07-2006.
    Merk met de snelheid geen verschil, maar er viel mij wel iets anders op.
    Bij de instellingen staat bij Encapsulation: ENET ENCAP.
    Ik had begrepen dat daar: RFC 1483 moet staan, dus ik heb het toen maar even veranderd om te kijken wat het resultaat was.
    Dat viel dus even tegen, want ik had gelijk geen internet meer.
    Ik gelijk weer ENET ENCAP ingesteld, maar nog steeds geen internet, ook niet na een reset.
    Pas toen ik aan de achterkant op fabrieksinstellingen had gedrukt kreeg ik weer verbinding.
    Ik heb persoonlijk nog nooit gehoord dat de Encapsulation instelling op ENET ENCAP moet staan, of
    heb ik dat mis en hoe komt het dat de hele verbinding in 1 keer vastliep?

• bjck
    RFC1483Bridged = Ethernet Encapsulated (ENET ENCAP)
    RFC1483Routed = RFC1483 (in de ZyXEL)

Als je hem op RFC1483 hebt gezet zal hij ook versprongen zijn naar Bridge ipv Router? Of van Automatically assign IP naar Static en daarom had je geen internet.

Overigens is de MS7b3-2 dezelfde als de MS7b4 eigenlijk ;)

bjck schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 07:30:
    RFC1483Bridged = Ethernet Encapsulated (ENET ENCAP)
    RFC1483Routed = RFC1483 (in de ZyXEL)

Als je hem op RFC1483 hebt gezet zal hij ook versprongen zijn naar Bridge ipv Router? Of van Automatically assign IP naar Static en daarom had je geen internet.

Overigens is de MS7b3-2 dezelfde als de MS7b4 eigenlijk ;)
    Weer wat geleerd :*)
    Dat de router naar Bridge i.p.v Router is versprongen had ik niet opgemerkt, maar zal zeker zijn gebeurd.
    Ik had deze firmware in mijn modem gezet omdat op de site van TweakDSL stond dat er nieuwe firmware voor Zyxel was die de snelheid verbeterde.
    Zag zelf ook al geen verschil, maar is in ieder geval de laatste versie die er nu inzit.
    Omdat ik een Tiscali modem bezit had ik de firmware maar van hun site gehaald.
    Mijn modem traint nu in met 18530/1152 en dat zal wel het maximale zijn wat hier mogelijk is.
    Moet mijn modem daar trouwens wel een paar keer opnieuw voor opstarten (niet tijdens drukke uren)om deze waarde te krijgen.

Zyxel Upgrade
    Om echt alles uit uw ZyXEL 2602 modem te halen op ADSL2+ hebben wij een nieuwe firmware online gezet. Met deze firmware zal het modem sneller intrainen dan met de huidige versie.
    Bron:TweakDSL

• bjck
    Alleen heb jij geen TweakDSL ZyXEL modem, maar een Tiscali ZyXEL modem. En je had al een hele nieuwe versie dus was het sowieso al niet van toepassing.

Het gaat om de Ti AR7 code die in de ZyXEL firmware is ingebakken. Die stuurt het DSL chipje aan en als die oudere is dan TI AR7 05.02.01.83 haal je gewoon niet het maximale uit je TisDSL2 verbinding icm een ZyXEL modem. Je upstream is minder dan nodig, je downstream kan zelfs tot 4Mbit missen van wat mogelijk is op je lijn en je stabiliteit van je DSL signaal is ook niet optimaal dan.

Ik denk dat jij al die versie had of nieuwer in de ZyXEL firmware die je gebruiktte.

Om weer iets te leren ;)

Een firmware bestaat dus eigenlijk uit meerdere onderdelen. ZyXEL schrijft hun eigen software (ZyNOS) en stopt daarin van Ti (texas instruments) de code om de DSL chipset aan te sturen. Dus ZyNOS praat tegen de code van Ti en visa versa.

In ZyNOS zitten verder alle features zoals de instellingen, NAT, webinterface, DHCP server en client, Firewall etc etc etc etc.

[Voor 6% gewijzigd door bjck op 31-10-2006 12:06]

• LyP0
    • Registratie: Juli 2003
    • Laatst online: 09-03 20:43

LyP0

it is I , you worst nightmare

Tweakers, ik zit hier met een probleem. Ik was opzoek naar een andere isp want mijn hudige geeft nogal wat problemen, na een tijdje door got gebladerd te hebben kwam ik uit bij " het grote tweakdsl topic deel 24" hier heb ik toen een paar vragen gesteld over tweakdsl en daarna aangemeld, dat is hier ook te lezen, ik heb me dus op 1 october aangemeld voor t16wo. De kosten waren toen 49.95 voor het adsl en 79 euro voor het zyxel modem. Dit zou vanaf de 20e in gaan ( ook in mijn voirge bericht te lezen) maar toen ik vandaag belde hoe het zat gaf de medewerker mij het antwoord dat ik niet in hun database stond.
    Nu zit ik met een dilemma.
    Ten eerste studeer ik ict en er word van uit gegaan dat ik 24/7 internet heb, ik krijg mijn opdrachten,projecten etc allemaal via de mail. Mijn huidige abbo loopt vandaag af en ik wil dus asap weer internet.
    Ten 2e de prijs toen ik me aanmelde was 49.95, ruim 10 euro per maand minder dan nu.
    Na de aanmelding stond er dat ik een brief thuis kreeg gestuurd met verdere informatie en een pakketje met het modem en aansluitpaket, dit heb ik echter ook nooit ontvangen en er is ook nix afgeboekt van mijn rekening. Toen ik 2 weken geledan vroeg hoe lang het kon duren vertelde iemand mij dat tweakdsl het erg druk had en dat het wel eens langer kon gaan duren, vandaar ook dat ik vandaag pas belde.
    Mijn vraag is nu wat kan er gedaan worden, het is niet mijn fout dat ik niet bij hun in de database sta. Ik heb de gehele aanmeld procedure doorlopen en toen kreeg ik het bericht wat ik net typte.

LyP0

ik voel me lekkaah !!!

Anoniem: 86205

Hoi,

Ik heb zo'n copperjet 1616-2p modem en tegenwoordig is het zo dat wanneer ik "restart device" doe, hij niet meer vanzelf connectie maakt enzo.
    Het power ledje blijft aan maar beide andere leds (adsl/lan) blijven uit.
    Ik moet dan de powercable eruit/in doen en dan connect hij weer.
    Heb hem al opnieuw geflashed maar dit heeft niet geholpen.

Anderen dit wel eens meegemaakt.

Verder heb ik ook het idee dat hij niet echt lekker werkt.
    soms duurt het best lang voordat websites binnenkomen en volgens mij trekt hij het niet echt goed wanneer er portranges gemapt zijn.

• bjck
    Ik denk dat je het eens moet overleggen wat er aan te doen is. Misschien dat je het alsnog voor de oude prijs kan krijgen of misschien kan je nu heel slim T12 uit de aanbieding aangrijpen. Tiscali levert standaard 10% meer snelheid sowieos om de overhead bij DSL techniek te compenseren. Dus dat resulteert bij T12 in zo'n 13500/1100 op je verbinding al. Met T16WO haal je misschien ook 'maar' 16 of 18Mbps wat niet heel veel scheelt, maar wel in je maandelijkse bijdrage.

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

Vandaag omgezet naar wide open, en hieronder de intrain waardes.

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 990 / 15.290

SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 7,0

Volgens mij zit ik op 1200 meter van de centrale

• Crusader
    • Registratie: Januari 2000
    • Laatst online: 20-05 17:40

Crusader

Arc Nature

SNEAK-NL schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:21:

Sorry, maar dit soort reacties voegen dus niks toe aan dit topic.

(ja, en de mijne ook al niet, maar je moet wat)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• xileS
    • Registratie: Maart 2003
    • Niet online
    Mijn internet doet het sinds gister avond opeens niet meer hier in Amsterdam (T6 kaal-koper abonnement). Ik had helemaal niks veranderd. Modem reset helpt ook niet. En instellingen staan geloof ik ook gewoon goed. Hebben meer mensen hier last van? Ik ga nu even TweakDSL mailen.

• RC2

RC2

Resistance is futile

xileS schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:49:
    Mijn internet doet het sinds gister avond opeens niet meer hier in Amsterdam (T6 kaal-koper abonnement). Ik had helemaal niks veranderd. Modem reset helpt ook niet. En instellingen staan geloof ik ook gewoon goed. Hebben meer mensen hier last van? Ik ga nu even TweakDSL mailen.
    had ik ook met een nieuwe firmware in mijn modem is het verholpen.

• xileS
    • Registratie: Maart 2003
    • Niet online
    RC2 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:58:
    [...]

had ik ook met een nieuwe firmware in mijn modem is het verholpen.
    Ik draai nu deze "ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.1)b1-1 | 5/19/2006". Is er al een nieuwere uit dan? Zoja waar kan ik die vinden?

• RC2

RC2

Resistance is futile

xileS schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:03:
    [...]

Ik draai nu deze "ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.1)b1-1 | 5/19/2006". Is er al een nieuwere uit dan? Zoja waar kan ik die vinden?
    Zo te zien heb je een ook een zyxel modem. Zyxel zelf heeft hier een pagina.
    http://www.zyxel.nl/support/a006.html

Als het modem van Tiscali afkomstig is zit er een eigen firmware in en zou je bij tiscali moeten kijken:
    http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=4227

• bjck
    AJE1b1-1 is de laatste versie voor dat modem geleverd door TweakDSL. Sommige zeggen dat de AJEb1 beter is (1 versie ouder), maar maakt niet uit in dit probleem.

Reset je modem eens naar de fabrieks instellingen, stel hem opnieuw in en controleer je bekabeling. Misschien is er iets verplaatst en los geschoten, huisdieren die knagen of gewoon met de stofzuiger langs geweest in de hoek van de kabels en/of modem etc. Het mooiste zou zijn met een ander modem testen of je modem elders testen om dat uit te sluiten als oorzaak nog natuurlijk.

Anders de helpdesk bellen/mailen.
    SNEAK-NL schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:21:

Die lijn is langer dan de 1200 meter die je denkt. Die 29dB downstream attenuation komt meer overeen met een lijnlengte van zo'n 2000m of ietsjes meer nog zelfs. Die 15Mbps klopt dan ook prima voor die lengte weer.

Of je moet die signaaldemping zelf veroorzaken met een beroerd stuk plat telefonie snoer naar zolder waar je modem staat met de nodige koppelingen er in en storings bronnen langs de lijn :+

[Voor 98% gewijzigd door bjck op 31-10-2006 22:02]

• Bor
    • Laatst online: 21:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb de laatste tijd problemen met mijn verbinding (alweer). Het modem verliest de verbinding op gezette tijden. Dit gebeurt altijd 's avonds en de eerste keer rond 18:46. Hierna is de 2e disconnect vrijwel altijd rond 20:30.

Ik heb de nieuwste firmware in mijn modem geschoten, het modem vervangen voor mijn oude 816-2P modem, alle bekabeling gechecked etc. Niets heeft tot nu toe mogen helpen.

Ik heb al contact opgenomen met de helpdesk van Tweakdsl maar deze stellen tot nu toe alleen een verlaging van de snelheid voor. Dit terwijl de verbinding tijden goed heeft gewerkt en er overdag nooit 1 disconnect voorkomt.

Ook stelt Tweakdsl dat het feit dat de disconnects altijd rond dezelfde tijd voorkomen wijst op invloed van buitenaf, bijvoorbeeld een buitenlamp. Ik neem aan dat ze hier dan praten over overspraak van een elektriciteitskabel op de telefoonlijn? Er is echter niets naar mijn weten dat op een klok staat en op die tijd schakelt.

Weet iemand hoe je de connectie info middels syslog uit een 816-2P of 1616-2P kunt krijgen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

Die lijn is langer dan de 1200 meter die je denkt. Die 29dB downstream attenuation komt meer overeen met een lijnlengte van zo'n 2000m of ietsjes meer nog zelfs. Die 15Mbps klopt dan ook prima voor die lengte weer.

Of je moet die signaaldemping zelf veroorzaken met een beroerd stuk plat telefonie snoer naar zolder waar je modem staat met de nodige koppelingen er in en storings bronnen langs de lijn :+
    Ach, hij is stabiel dus het zal vast wel kloppen dan. en vanaf router naar isra is een 30cm :)

• Sjaakmeister
    • Registratie: December 2005
    • Niet online
    Ik heb een Tweakdsl T12 abbonement en ben aangesloten op de centrale (Dv-C) Deventer Centrum. (Volgens BBned is de afstand tot de centrale 144 meter)

Ik heb sinds gisteren constant disconnects op mijn Zyxel P2602R-61 modem.
    Ik gebruik dit modem in bridge functie (RFC1483) en gebruik de -beruchte- Linksys WRT54G v7.0 router om de verbinding te delen naar een thuis server, en PC (beide bekabeld) en een draadloze verbinding met mijn laptop. Ik heb in de router een statisch IP adres ingesteld, met de daarbijbehorende subnet mask, gateway en 2x dns

Ik heb 3 maanden geen enkel probleem gehad tot gisteren dus. Ik kwam thuis om een uur of twee toen ik ontdekte dat mijn verbinding was weggevallen, het lampje van de modem was uit. Ik heb gewacht tot hij weer aan ging maar had toen nog geen verbinding op mijn netwerk, ik kwam erachter dat het modem in ADSL mode liep ipv ADSL2, en dat ik geen ip kreeg van Tweak.

Ik heb op aanraden van een medewerker van TweakDSL helpdesk de nieuwste firmware (340AJI0b.bin) van hun site geflashed. Daarna liep het modem weer op ADSL2 mode, en trainde op de juiste waarden in. Vervolgens heb ik 3, 4 uur kunnen internetten, voordat hij weer uitviel. Ik heb toen mijn laptop op het modem aangesloten via crosscable, en toen had ik gewoon internet. Omdat hij in bridge mode staat kan ik het menu niet bereiken via 192.168.1.1, ik moet dus mijn modem reseten om te kunnen kijken in het status menu. Ik kan dus niet in het log/menu kijken.
    Als ik hem rest, heb ik gewoon een verbinding, krijg een IP, en er wordt op de juiste waarde ingetrained. Dan zet ik hem weer in bridge modus, en kan dan weer 3,4 uur internetten voordat het hele verhaal overnieuw begint.
    Ik heb wel gewoon een werkende LAN verbinding tijdens deze WAN disconnects. Ik weet daarom niet welk van de beide apparaten ik moet aanwijzen als de schuldige voor mijn disconnects.

Misschien heeft een van jullie een idee wat ik kan proberen.

• bjck
    Die versie is niet de laatste....

http://www.demonsupport.nl/firmware/2602R-61-Analoog/

Lees ook de readme.txt even door over het resetten en opnieuw instellen dat je daarna moet doen. Vergeet niet de de instellingen: Router/ENET ENCAP/LLC en natuurlijk 0/35 voor BBned. Of: Bridge/RFC1483/LLC met 0/35.

En hopelijk juist aangesloten? Want een toestel voor de splitter afgetakt/aangesloten op je lijn laat sowieso menig DSL verbinding instabiel zijn. Alle telecom apparatuur moet achter je splitter zijn aangesloten.

• Sjaakmeister
    • Niet online
    bjck schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:04:
    Die versie is niet de laatste....

http://www.demonsupport.nl/firmware/2602R-61-Analoog/

Lees ook de readme.txt even door over het resetten en opnieuw instellen dat je daarna moet doen. Vergeet niet de de instellingen: Router/ENET ENCAP/LLC en natuurlijk 0/35 voor BBned. Of: Bridge/RFC1483/LLC met 0/35.

En hopelijk juist aangesloten? Want een toestel voor de splitter afgetakt/aangesloten op je lijn laat sowieso menig DSL verbinding instabiel zijn. Alle telecom apparatuur moet achter je splitter zijn aangesloten.
    Deze versie werdt door TweakDSL aangedragen, ik heb de beste man van de telefoondienst ook verteld dat er al een nieuwere was, maar hij beweerde dat die niet goed genoeg was. Ik zal deze firmware flashen. En hoop dat het probleem daar ligt.

Ik zit trouwens op het Tiscali netwerk dus dan is het 0/34 toch?

De aansluitingen zijn allemaal in orde. 30 cm tussen aansluitpunt en splitter, 60 cm naar modem. Telefoon aangesloten op splitter, dus erna.

• bjck
    Sjaakmeister schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:21:
    [...]

Ik zit trouwens op het Tiscali netwerk dus dan is het 0/34 toch?
    Klopt, dat is het enige verschil in instellingen inderdaad.

edit:
    argh!

* bjck moet beter lezen...
    Sjaakmeister schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:57:

Ik heb in de router een statisch IP adres ingesteld, met de daarbijbehorende subnet mask, gateway en 2x dns

Ik heb 3 maanden geen enkel probleem gehad tot gisteren dus.
    Ik zie je profiel met: Woonplaats Deventah

Daar was gisteren onderhoud van Tiscali en het vast invullen van een IP is nu onmogelijk. Het kan wel als je een DHCP lease aanvraagt, die gegevens dan statisch invullen en het werkt tot de lease verlopen is (vermoed 7200 seconde = 2 uur).

Dus automatisch IP aanvagen zoals het hoort zodat je lease elke 50% van de leasetijd wordt verlengd netjes.

Als je het vast instelde omdat je router niet zo'n ster is in het doen van DHCP dan zal je een andere router moeten kopen of kijken of Linksys misschien nieuwe firmware heeft wat het probleem oplost. Als je het doet om hetzelfde IP te houden is dit niet de manier, mail je mac-adres van de interface naar de helpdesk en dan kunnen ze daaraan een IP koppelen (krijg je eentje toegewezen) die je dan altijd krijgt met dat mac-adres.

Sowieso als je je router gewoon aan laat staan houdt je dezelfde, zelfs als je hem even uitzet of herstart is de kans enorm groot dat je weer dezelfde krijgt gewoon eigenlijk.

[Voor 81% gewijzigd door bjck op 01-11-2006 23:05]

• Sjaakmeister
    • Niet online
    bjck schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:44:
    [...]
    Daar was gisteren onderhoud van Tiscali en het vast invullen van een IP is nu onmogelijk. Het kan wel als je een DHCP lease aanvraagt, die gegevens dan statisch invullen en het werkt tot de lease verlopen is (vermoed 7200 seconde = 2 uur).

Dus automatisch IP aanvagen zoals het hoort zodat je lease elke 50% van de leasetijd wordt verlengd netjes.

Als je het vast instelde omdat je router niet zo'n ster is in het doen van DHCP dan zal je een andere router moeten kopen of kijken of Linksys misschien nieuwe firmware heeft wat het probleem oplost. Als je het doet om hetzelfde IP te houden is dit niet de manier, mail je mac-adres van de interface naar de helpdesk en dan kunnen ze daaraan een IP koppelen (krijg je eentje toegewezen) die je dan altijd krijgt met dat mac-adres.

Sowieso als je je router gewoon aan laat staan houdt je dezelfde, zelfs als je hem even uitzet of herstart is de kans enorm groot dat je weer dezelfde krijgt gewoon eigenlijk.
    Waarom is het dan niet meer mogelijk om een statisch IP te houden. Komt dit wel weer?

Ik heb het vaste IP ingesteld omdat ik hier een server heb staan die via een vast ftp-ip bereikbaar moet zijn. Ik heb een vast IP aangevraagd bij TweakDSL: in mijn profiel staat een IP eindigend op 232, terwijl als ik het IP via DHCP laat aanvragen (en TweakDSL mij dus mijn statisch 232 IP moet toewijzen) krijg een IP eindigend op 70. Daarom heb ik mijn -waardeloze- linksys ingesteld op statisch IP 232. (er is nog steeds geen nieuwe firmware beschikbaar voor dit kl*t* apparaat, en ik verweeg de aanschaf van een ander router). Als ik het modem instel op IP verkrijgen via DHCP dan krijgt hij wel gewoon het 232 IP toegewezen.

Maar als ik jou goed begrijp moet ik dus mijn modem gewoon in RFC1483 bridge zetten, en mijn router instellen op Ip verkrijgen via DHCP, en dan heb ik geen disconnects meer.

--------------------

Dan even terug komen op jou advies ^ over de firmware van de demon site. Deze firmware heb ik geflashed, is inderdaad een nieuwere versie, en volgens mij had ik deze ook tot eergisteren draaien. Ik heb hem op de juiste manier geflashed, zoals in de README stond beschreven.
    Echter, zodra ik het modem in bridge mode zet gaat mijn SYS lampje uit, word het 10/100 lampje groen, wat een 10 Mbit verbinding indiceert, krijg ik op de PC de melding netwerkabel niet verbonden, en is het modem niet meer te resetten. Alleen door hem 10 sec uit te zetten kan ik hem resetten.

Ik heb die firmware een tweede keer geflashed, zelfde verhaal zodra ik hem in bridge mode zet. In
    Router mode via ENET kan ik wel gewoon internetten (anders kon ik dit ook niet typen).

Is mijn modem een beetje ziek? of zie ik iets over het hoofd? of iets anders misschien?

[Voor 1% gewijzigd door Sjaakmeister op 01-11-2006 23:43. Reden: kleine toevoeging]

• bjck
    Je wilt hem dus bridgen zodat je Linksys router het externe IP krijgt als ik je goed begrijp. Dan moet je ZyXEL op Brige + RFC1483 (alleen bij Router is het ENET ENCAP) + LLC + 0/34 staan.

Heb je hem na het flashen wel eerst naar de fabrieks instellingen gereset (dus niet herstart, maar gereset)? Daarna moet je hem als bridge kunnen instellen toch?

Dan je Linksys er aan koppelen en die op automatisch IP verkrijgen zetten.

Dan krijg je dus een IP, maar niet het IP dat je wilt en je toebedeelt is. Reden is vrij simpel, je hebt het mac-adres van je ZyXEL doorgegeven. En als je die bridged ziet TweakDSL daar geen lease vanaf komen. Die komt vanaf je Linksys en die heeft een ander mac-adres.

Bridgen van een modem is eigenlijk niets anders dan het omzetten van DSL signaal/pakketjes naar ethernet/netwerk pakketjes. Dus de eerste interface die TweakDSL ziet en die ook de DHCP verzoeken doet is van je Linksys.

Even de helpdesk mailen met je IP + nieuwe mac-adres zodat ze het kunnen aanpassen. Dan als dat gedaan is je Linksys even inloggen en het IP vrijgeven in de interface. Dan even de Linksys herstarten en je krijgt die met .232 gewoon voor de toekomst.

Als je geen lease kan vrijgeven met je Linksys kan je ook hem 2 uur uitzetten ruim en even met een ander mac-adres surfen zodat je een tijdelijk ander IP oppakt tot de lease verlopen is op het adres van je Linksys.

Het hebben van een 'vast IP' is iets anders dan het vast instellen van een IP. Het netwerk van Tiscali is gebaseerd op DHCP en elke ISP kan zo aan elke klant zelf kiezen welk IP ze uitdelen en wanneer. Dus steeds dezelfde kan gewoon natuurlijk zoals ik al aangaf en je eigenlijk al geregeld hebt (alleen niet correct nog). Dat het werkte het vast instellen kan best, maar nu niet meer.

Wat ook niet aan te raden is is om je ZyXEL als router te zetten (zodat je 232 hebt) en dan de Linksys er achter zetten. Dan krijg je NAT achter NAT wat soms ook voor problemen zorgt en je moet elke poort 2x forwarden in 2 apparaten.....

[Voor 23% gewijzigd door bjck op 02-11-2006 00:29]

Anoniem: 134924

@sjaakmeister ->

laatste voorstel van bjck werkt prima hoor, heb zo ook tijden aan tweak gehangen.

zyxel als brigde instellen, mac adres aan tweak helpdesk doorgeven.

waar je wellicht nog wel even naar kunt kijken is hyperwrt firmware voor je wrt box...

dus :

[tweakdsl] -> zyxel(bridge) -> wrt[op dhcp]

als je dan je mac van de wrt doorgeeft zal hij altijd hetzelfde ip krijgen van tweak.
    waar je wellicht wel even rekening mee zal moeten houden is dat het statische ip wat je nu krijgt een ander is wat je had, maar deze zal dan wel statisch zijn

• bjck
    Hij heeft al een ip met .232 aan het einde toegewezen gekregen, alleen is die niet aan het mac adres van de Linksys gekoppeld maar aan die van zijn ZyXEL. Dus ZyXEL in router en hij heeft het jusite IP, alleen niet met ZyXEL in Bridge + Linksys.

Dus even het mac-adres laten aanpassen bij dat IP en hij houdt het .232 IP gewoon volgens mij.

• Sjaakmeister
    • Niet online
    Okej, ik heb gedaan wat jullie hebben aangegeven. Ik heb dus nu mijn modem in RFC1483 bridge mode staan, vervolgens mijn router op automatic DHCP en hij pakt nu het .70 IP.

Ik heb het MAC van mijn router doorgegeven aan Tweak, en dit zal in de loop van de dag aangepast worden, is mij toegezegt.

En als ik het goed heb begrepen moet ik dus vanmiddag mijn router (?) resetten, zodat hij het goede statische .232 IP pakt, en dan moet alles weer goed zijn.
    Sjaakmeister schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:33:
    [...]zodra ik het modem in bridge mode zet gaat mijn SYS lampje uit, word het 10/100 lampje groen, wat een 10 Mbit verbinding indiceert, krijg ik op de PC de melding netwerkabel niet verbonden, en is het modem niet meer te resetten. Alleen door hem 10 sec uit te zetten kan ik hem resetten.
    Ik weet niet wat er gisteren mis ging waardoor mijn modem zo raar deed, maar ik heb toen de instellingen doorgevoerd via de connection setup wizard. Ik heb het nu gewoon via de WAN instellingen gedaan en het modem doet nu niet meer vreemd.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vanmorgen heeft de centrale in Lelystad een update gehad. De situatie gisteren was de volgende:

http://www.spilleman.net/adsl/voor.gif

Na de upgrade van heden morgen is het als volgt:

http://www.spilleman.net/adsl/na.gif

Mijn Speedtouch 585 connect dus nu op een ADSL2+ profiel met als gevolg een hogere download (zoals bjck al voorspelde), maar een iets wat lagere upload.

• fZeroNewbie
    • Laatst online: 16-05 21:25

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Nogmeer mensen last van een lagere snelheid van de nieuwsgroepen? Tot nu toe altijd 1,4 mb gehaald en nu wil ie niet verder dan 785 kb. Kan het zijn dat tweakdsl mijn verbinding gecapd heeft? Dacht dat ze daar bij tweakdsl niet aan deden.

Update! Net ff verschillende speedtests gedaan en nu kom ik nergens meer boven de 800 kb uit. Ben benieuwd hoelang dit gaat duren.

[Voor 21% gewijzigd door fZeroNewbie op 02-11-2006 13:54]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee