Toon posts:

Het grote TweakDSL topic - Deel 24 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.096 views sinds 30-01-2008

• Anoniem: 124681
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
@bjck:

Nog bedankt voor je hulp & uitleg. Blijkbaar was ik toch nog niet helemaal overgezet op Tweak DSL. Modem traint nu zonder problemen 10mbit! Snelheid is dik in orde ;)

Tx Bit Rate 1017200
Rx Bit Rate 10238560

Local SNR Margin 8.0 dB
Local Line Attn 32.0 dB
Local Tx Power 12.4 dB
Remote Line Attn 17.5 dB
Remote SNR Margin 7.0 dB

Ook dat ziet er iets beter uit volgens mij. Toch wel vreemd, ik had al een cambrium.nl IP enz. maar had dus nog niet de juiste snelheid. Vreemd, maar goed: alles werkt nu ;)

Tweak News bevalt ook érg goed:
Download speed: 1066.16 KB/s :9

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 124681 op 17-01-2007 12:23]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
hullepim schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:04:
[...]

Maar dat mac adres waar het ip aan wordt gekoppeld is toch gewoon van mijn router? Of zie ik dat verkeerd? Die is al vele malen opnieuw opgestart namelijk. En het Mac adres konden zij gewoon zien bij de helpdesk. Bjck, ik heb een aantal screenshots gemaakt van de router, mag ik die naar jou toe sturen? Misschien zie jij iets dat ik over het hoofd zie. Als dat kan, zou je dan een mailtje willen sturen naar pim puntje hulleman apenkringel twi puntje nl
Mail verzonden.
Anoniem: 124681 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:16:
@bjck:

Nog bedankt voor je hulp & uitleg. Blijkbaar was ik toch nog niet helemaal overgezet op Tweak DSL. Modem traint nu zonder problemen 10mbit! Snelheid is dik in orde ;)

Tx Bit Rate 1017200
Rx Bit Rate 10238560

Local SNR Margin 8.0 dB
Local Line Attn 32.0 dB
Local Tx Power 12.4 dB
Remote Line Attn 17.5 dB
Remote SNR Margin 7.0 dB

Ook dat ziet er iets beter uit volgens mij. Toch wel vreemd, ik had al een cambrium.nl IP enz. maar had dus nog niet de juiste snelheid. Vreemd, maar goed: alles werkt nu ;)
Ik denk dat het BBned provisioning systeem wat apart werkte. Dus wel alvast van ISP verwisseld, maar nog niet de juiste snelheid weg gezet op de DSLAM voor je lijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-07-2022
hullepim schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:04:
[...]

Maar dat mac adres waar het ip aan wordt gekoppeld is toch gewoon van mijn router? Of zie ik dat verkeerd? Die is al vele malen opnieuw opgestart namelijk. En het Mac adres konden zij gewoon zien bij de helpdesk. Bjck, ik heb een aantal screenshots gemaakt van de router, mag ik die naar jou toe sturen? Misschien zie jij iets dat ik over het hoofd zie. Als dat kan, zou je dan een mailtje willen sturen naar pim puntje hulleman apenkringel twi puntje nl
je rotuer anders uit trekken als je gaat werken, en als je terug komt weer insteken, miss dat je MAC-adres nog in de router table zit? (bij tis/BB, elkes keer als je, je router weer inplugt als je MAC d'r nog inzit, wordt ie weer refreshed?

ook al staat je modem in bridge zet die ook maar uit, weet maar nooit ^^

[Voor 4% gewijzigd door Dutch2007 op 17-01-2007 16:17]

• Ben65
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-01-2022
HI

Ik heb nu sinds een half jaartje een 10 MB incl VO-DSL abonnement bij tweakdsl en ik heb nog steeds last van een echo.
Ik gebruik het copperjet 816-2p modem met de laatste firmware update.Ik heb over de snelheid en niks te klagen, vanaf de newsserver heb ik altijd minimaal 1040 Kb.
Het rare is dat de echo er bijna niet is als ik met mensen bel die nog een ISDN verbinding hebben

Is het een optie om een ander modem ( welke ??)te nemen om de echo kwijt te raken of heeft iemand een betere tip

Hiervoor had ik een 512 Kb abbo met VO-dsl en daar was de echo verdwenen na de laatste firmware update, de zelfde als ik nu gebruik

Ben

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

Wildfire

Joy to the world!

Dit begint me te vervelen - als het onderhoud was tenminste. Vannacht eruit gelegen (TweakDSL/Tiscali, Tilburg, centrale De Reit) van plm. 04:50 tot 06:40 uur. Wel DSL-sync, maar de rest lag er gewoon uit.

Dit is echt hartstikke irritant. Een upload die ik had lopen is dus nu bijna met twee uur vertraagd. En dat komt weer klote uit ivm remote werken op mijn PC vanaf m'n werk.

Bah.

Als het onderhoud is, kondig dat dan vantevoren aan.

-- Edit: het nakijken op de TweakDSL site kan ook nieteens, die doet het nu niet zo te zien.

[Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 18-01-2007 07:47]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• bjck
Met dat soort tijdstippen kan je er denk ik vanuit gaan dat het onderhoud is ja.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:05:
Met dat soort tijdstippen kan je er denk ik vanuit gaan dat het onderhoud is ja.
Dat dacht ik al. Het is echter alleen o zo jammer dat gepland onderhoud zelden wordt aangekondigd. Anders kun je er nog rekening mee houden door dingen anders te plannen enzo.

Is het niet gewoon een idee om a) gepland onderhoud op de Tweak site te vermelden en b) gepland onderhoud in een speciale nieuwsgroep aan te kondigen (zoals bv. @Home deed (of nog doet wellicht))?

Zo kunnen de Tweak abbo's voor wie het relevant is, rekening houden met aankomend onderhoud.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• bjck
Er wordt bij alle telco's en kabelaars zoveel onderhoud gedaan momenteel, zoveel veranderingen en upgrades om groei van verkeer te kunnen blijven huisvesten dat je dan bijna gespamt zou worden ;)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

QuickNet houdt het wél netjes bij. Tilburg-De Reit staat er inderdaad tussen.

• Bram1337
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-04-2018
* Bram1337 heeft zojuist een cambrium IP gekregen.

Ik geloof dat mijn lijn nu opgeleverd is. Wat ik overigens wel raar vind is dat ik terug naar 10 mbit ben gegaan met het 10-24 abbonement. Met demon kon ik al met gemak 12mbit halen.

Wordt dit automatisch nog gecorrigeerd of moet ik TweakDSL even een mailtje sturen?

Anoniem: 71746

Ik ga waarschijnlijk ook naar TweakDSL (zit nu nog bij Demon). Ik wil graag het volgende:
- kpn belbudget lijn
- inkomend gespreken via KPN uitgaande via VOIP

Is dit bij TweakDSL mogelijk? Zo ja welk modem raadde jullie aan?

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-05 11:21
Bram1337 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:12:
* Bram1337 heeft zojuist een cambrium IP gekregen.

Ik geloof dat mijn lijn nu opgeleverd is. Wat ik overigens wel raar vind is dat ik terug naar 10 mbit ben gegaan met het 10-24 abbonement. Met demon kon ik al met gemak 12mbit halen.

Wordt dit automatisch nog gecorrigeerd of moet ik TweakDSL even een mailtje sturen?
Goh...dat is snel. Als ik mij goed herinner had je je nog een paar uurtjes later aangemeld dan mij. Wanneer had je je contract de deur uitgestuurd? Heb je je modem al? Mijn contract was pas afgelopen dinsdag bij hun binnen. Kon niet meer wachten, dus ingangsdatum zo spoedig mogelijk gemaakt :+ . Effe afwachten dan. :9

Edit:
Hmmm...zie net dat ik per email al een factuur heb ontvangen van Tweak. Ben ik dan al over??? Vanavond mijn IP maar even checken dan. Ik dacht dat ze eerst een aankondiging per email/brief zouden doen van de mogelijke ingangsdatum....niet??? :? Heb hun modem nog niet ontvangen.
Of was dit dinsdag avond al gebeurd?...dat het mijn 10 minuten offline verklaard???...Kan niet wachten om naar huis te gaan... :+

[Voor 21% gewijzigd door LaptopRookie op 18-01-2007 14:11]

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:42

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zie hier allemaal mensen die een migratie hebben aangevraagd en die ondertussen al zijn omgeswitched van Demon naar TweakDSL. Volgens mij is mijn order een beetje aan het haperen, aangezien ik op 3 januari het contract heb opgestuurd en op 5 januari een factuur heb ontvangen, maar daarna niets meer heb gehoord (behalve een bevestiging dat mijn lijn binnen 10 werkdagen aangelegd wordt).

Hoe kan het zo zijn dat mijn lijn er zo lang over doet? Migratie Tiscali <> Tiscali lijkt me niet zo moeilijk. Zometeen maar weer even TweakDSL bellen...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• bjck
[BoSS] schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:09:
Ik zie hier allemaal mensen die een migratie hebben aangevraagd en die ondertussen al zijn omgeswitched van Demon naar TweakDSL. Volgens mij is mijn order een beetje aan het haperen, aangezien ik op 3 januari het contract heb opgestuurd en op 5 januari een factuur heb ontvangen, maar daarna niets meer heb gehoord (behalve een bevestiging dat mijn lijn binnen 10 werkdagen aangelegd wordt).

Hoe kan het zo zijn dat mijn lijn er zo lang over doet? Migratie Tiscali <> Tiscali lijkt me niet zo moeilijk. Zometeen maar weer even TweakDSL bellen...
Misschien heb je een modem bijbesteld (of krijg je) en wacht het daarop nog.

[Voor 5% gewijzigd door bjck op 18-01-2007 15:32]

• Bram1337
LaptopRookie schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:03:
[...]

Goh...dat is snel. Als ik mij goed herinner had je je nog een paar uurtjes later aangemeld dan mij. Wanneer had je je contract de deur uitgestuurd? Heb je je modem al? Mijn contract was pas afgelopen dinsdag bij hun binnen. Kon niet meer wachten, dus ingangsdatum zo spoedig mogelijk gemaakt :+ . Effe afwachten dan. :9

Edit:
Hmmm...zie net dat ik per email al een factuur heb ontvangen van Tweak. Ben ik dan al over??? Vanavond mijn IP maar even checken dan. Ik dacht dat ze eerst een aankondiging per email/brief zouden doen van de mogelijke ingangsdatum....niet??? :? Heb hun modem nog niet ontvangen.
Of was dit dinsdag avond al gebeurd?...dat het mijn 10 minuten offline verklaard???...Kan niet wachten om naar huis te gaan... :+
Vrijdagavond heb ik het contract in de bus gegooit. Vanmiddag om 12 uur viel mijn internet weg, even mijn IP gereleased en toen kreeg ik een cambrium. Nog geen modem ontvangen.
Nog geen minuut downtime. Alleen het modem traint verkeerd in, ik ga er vanavond eens de TweakDSL firmware overheen flashen.

Verder kan ik niet op de ftp of mail inloggen met mijn subdomein en Mijn Tweak wachtwoord, krijg ik hier nog een ander wachtwoord voor per post?

P.S. 3 minuten nadat ik een cambrium IP had krijg ik een e-mail over de oplevering. 30 minuten later kwam de factuur ook per e-mail.

[Voor 4% gewijzigd door Bram1337 op 18-01-2007 16:23]

• Anoniem: 124681
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Bram1337 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:22:
[...]

Vrijdagavond heb ik het contract in de bus gegooit. Vanmiddag om 12 uur viel mijn internet weg, even mijn IP gereleased en toen kreeg ik een cambrium. Nog geen modem ontvangen.
Nog geen minuut downtime. Alleen het modem traint verkeerd in, ik ga er vanavond eens de TweakDSL firmware overheen flashen.

Verder kan ik niet op de ftp of mail inloggen met mijn subdomein en Mijn Tweak wachtwoord, krijg ik hier nog een ander wachtwoord voor per post?

P.S. 3 minuten nadat ik een cambrium IP had krijg ik een e-mail over de oplevering. 30 minuten later kwam de factuur ook per e-mail.
Ik had ook al een tijd een cambrium IP, maar nog mijn oude snelheid. Op de datum die in de e-mail stond vermeld viel de verbinding even weg, en toen trainde het modem op de juiste snelheid in.

Overigens nog geen factuur gezien :?

• LaptopRookie
Nope...mijn lijn is nog niet overgezet naar Tweak...ze zijn dan wel snel met de factuur, maar ik mag danwel aannemen dat de ingangsdatum van het abonnement de datum is dat de lijn is overgenomen...en niet de factuur of contract datum?...maar effe informeren.
Is die Tweak login op de website eigenlijk nuttig?...weet niet wat ik er mee moet eigenlijk, vindt er nl geen nuttige info betreffende de status van mijn lijn. :? Kan niet wachten om die newsserver fullspeed te gebruiken :9

• Bram1337
Ik zei het trouwens verkeerd. Mijn modem traint netjes op 17000kps+ in maar ik zit toch strak gelimiteerd op ongeveer 8000kbs.

Dit probleem had ik ook al bij Demon, ligt dit aan BBned? Ik heb ze zojuist een mailtje gestuurd, misschien dat ze er meer over weten.

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 20:24
Ik zit ook te denken om over te stappen van Demon naar Tweakdsl. Ik zou daar ook graag Tweakphone (VOIP) bij willen nemen. Kan iemand hier ervaringen posten voor wat betreft VOIP van Tweak? Kwaliteit van de telefoongesprekken? Nummer altijd bereikbaar? Geen downtime?

Graag wat reacties van gebruikers.

Apple en Joppiesaus all the way

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:16
Hollie schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:07:
Ik zit ook te denken om over te stappen van Demon naar Tweakdsl. Ik zou daar ook graag Tweakphone (VOIP) bij willen nemen. Kan iemand hier ervaringen posten voor wat betreft VOIP van Tweak? Kwaliteit van de telefoongesprekken? Nummer altijd bereikbaar? Geen downtime?

Ik zit ook te kijken naar tweakdsl, maar voor voip moet je daar niet wezen. De prijzen liggen gewoon hoger dan bij de KPN, dus je kan beter bij kpn blijven voor bellen, ze rekenen bijvoorbeeld 20.5 cent om naar mobiele nummers te bellen. Bij Kpn is dat 16.5 cent.
Dus is ook de reden dat ik niet naar tweak zo gaan, bij tiscali bijvoorbeeld is het bellen naar vaste nummers helemaal gratis, wij zouden dan iets van 35 euro gaan besparen op telefonie alleen al.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:47
Heeft iedereen hier bevestiging gekregen voordat de verbinding omgezet werd? Ik heb hier een domein hangen aan mijn IP, dus het is voor mij wel prettig als ik het tijdig weet.

omniscale.nl

• chrisborst
Anoniem: 71746 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:33:
Ik ga waarschijnlijk ook naar TweakDSL (zit nu nog bij Demon). Ik wil graag het volgende:
- kpn belbudget lijn
- inkomend gespreken via KPN uitgaande via VOIP

Is dit bij TweakDSL mogelijk? Zo ja welk modem raadde jullie aan?
Je kan er een Voip line switcher tussen gooien, de Artech AX520. Als mensen je kpn nummer bellen gaat de telefoon over, maar ook als ze je voip nummer bellen. Uitgaand pakt hij eerst je voip, maar je kan ook kiezen voor kpn. Dus als internet eruit ligt, kan je wel gewoon bellen via kpn

[Voor 5% gewijzigd door chrisborst op 19-01-2007 13:33]

• Bram1337
posttoast schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:22:
Heeft iedereen hier bevestiging gekregen voordat de verbinding omgezet werd? Ik heb hier een domein hangen aan mijn IP, dus het is voor mij wel prettig als ik het tijdig weet.
Nee, zodra het gebeurt is ontvang je wel een mailtje over de oplevering.

Je kan wel een gewenste datum invullen, en dan hopen dat ze het op die dag ook kunnen realiseren.

• LaptopRookie
Bram1337 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:24:
Ik zei het trouwens verkeerd. Mijn modem traint netjes op 17000kps+ in maar ik zit toch strak gelimiteerd op ongeveer 8000kbs.

Dit probleem had ik ook al bij Demon, ligt dit aan BBned? Ik heb ze zojuist een mailtje gestuurd, misschien dat ze er meer over weten.
De modem is wel een ADSL2+ modem?...alleen een ADSL modem heeft een begrenzing van 8Mb hoor ik

• Hollie
chrisborst schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:22:
[...]

Ik zit ook te kijken naar tweakdsl, maar voor voip moet je daar niet wezen. De prijzen liggen gewoon hoger dan bij de KPN, dus je kan beter bij kpn blijven voor bellen, ze rekenen bijvoorbeeld 20.5 cent om naar mobiele nummers te bellen. Bij Kpn is dat 16.5 cent.
Dus is ook de reden dat ik niet naar tweak zo gaan, bij tiscali bijvoorbeeld is het bellen naar vaste nummers helemaal gratis, wij zouden dan iets van 35 euro gaan besparen op telefonie alleen al.
Ik las op Tweak een aanbieding van 9,95 p/m met 500 vrije belminuten. Aangezien er op de vaste lijn toch niet wordt gebeld naar 06 nummers en we niet boven die 500 minuten uit gaan komen lijkt het wel interessant.
De vraag is alleen de uptime van VOIP bij tweak. Als het er vaker uit ligt dan werkend dan is dat voor mij het grootste struikelblok. Iemand die daar iets zinnigs over kan roepen?

Kan ik daarnaast mijn KPN nummer gewoon meenemen?

• Bram1337
LaptopRookie schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:57:
[...]

De modem is wel een ADSL2+ modem?...alleen een ADSL modem heeft een begrenzing van 8Mb hoor ik
Ja, uiteraard. Ik kon met Demon gewoon 16Mbit halen. (800m van centrale)

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:13

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Hollie schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:07:

Ik zou (zie ook hierboven) geen TweakPhone nemen, maar iets van VoipBuster of VoipCheap (laatste is goedkoper met mobiele nummers) icm zo'n Artech 520/521 kastje. Je blijft bereikbaar onder je KPN nummer (belbudget van 9 euro nog wat), en al je uitgaande telefoontjes gaan over VOIP.

Ikzelf heb met VoipBuster/VoipCheap nog nooit problemen gehad en omdat ik nog een vaste lijn heb kan ik, ook als ADSL of VOIP eruit ligt, gewoon bellen.

En de kosten? Minimaal 10 euro per 4mnd (minimale kosten VoipBuster/VoipCheap), die ik voornamelijk opmaak door bellen naar mobiel, immers bellen naar vast is zolang je niet meer dan 300min/week belt gratis ;) Imo kan daar niemand anders tegen op, ook niet Tiscali...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• chrisborst
Mars Warrior schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:09:
[...]

En de kosten? Minimaal 10 euro per 4mnd (minimale kosten VoipBuster/VoipCheap), die ik voornamelijk opmaak door bellen naar mobiel, immers bellen naar vast is zolang je niet meer dan 300min/week belt gratis ;) Imo kan daar niemand anders tegen op, ook niet Tiscali...
Naar vaste nummer bellen is bij tiscali helemaal gratis, dus daar kan niks tegenop lijkt mij.
Maar hoeveel betaal je dan bij voipbuster voor bellen naar mobiel, of gebruik je daar je mobiel voor?

• GekkeR
  • Laatst online: 01-06 18:07

GekkeR

key = key

Bram , ligt (zeer waarschijnlijk) aan bbned.

Even een berichtje sturen (email werkte goed voor mijn problemen) en zeggen dat je modem intrained op 17mbit/s maar dat je snelheid gecapped is op 800KiB/s.

Voeg er even een boel testen bij zoals speedsuite,mordax,randomftp100mbfile etc etc (zodat zij ook weten dat je even je best hebt gedaan bla bla).

Daarna zal tweakdsl een bericht sturen naar bbned en die zullen er dan werk van moeten maken (TweakDSL kan dit dus niet zelf).
Dit zal ook even duren schat ik (soms kan het ook wel snel, beetje afhankelijk van de drukte bij de centrale denk ik).

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:13

Mars Warrior

Earth, the final frontier

chrisborst schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:55:
[...]

Naar vaste nummer bellen is bij tiscali helemaal gratis, dus daar kan niks tegenop lijkt mij.
Maar hoeveel betaal je dan bij voipbuster voor bellen naar mobiel, of gebruik je daar je mobiel voor?
Ahum. Je betaalt bij Tiscali 5 euro /maand om gratis te mogen bellen naar vaste nummers, voor mobiel moet je gewoon betalen (5ct start + 16.5ct/min). Bij VoipBuster/VoipCheap betaal je 10 euro en daar krijg je Freedays (120) voor waarmee je in ieder geval naar vaste nummers in NL (en deels ook naar het buitenland) gratis kunt bellen. Je 10 euro maak je op aan mobiele nummers en evt. buitenland. Zit je buiten je Freedays dan betaal je 1ct / minuut voor vaste nummers.
Ik ken mensen die doen al 6maanden met die 10 euro!

Maar goed. Terugkomend op je echte vraag: bij VoipBuster is bellen naar mobiel 30ct en bij VoipCheap 15ct met als addertje onder het gras dat je betaalt per minuut, en niet per seconde!

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• Bram1337
GekkeR schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:05:
Bram , ligt (zeer waarschijnlijk) aan bbned.

Even een berichtje sturen (email werkte goed voor mijn problemen) en zeggen dat je modem intrained op 17mbit/s maar dat je snelheid gecapped is op 800KiB/s.

Voeg er even een boel testen bij zoals speedsuite,mordax,randomftp100mbfile etc etc (zodat zij ook weten dat je even je best hebt gedaan bla bla).

Daarna zal tweakdsl een bericht sturen naar bbned en die zullen er dan werk van moeten maken (TweakDSL kan dit dus niet zelf).
Dit zal ook even duren schat ik (soms kan het ook wel snel, beetje afhankelijk van de drukte bij de centrale denk ik).
Kan ik niet rechtstreeks BBned contacteren via e-mail?

• GekkeR
  • Laatst online: 01-06 18:07

GekkeR

key = key

Voor zover ik weet , nee :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• bjck
Bram1337 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:21:
[...]

Kan ik niet rechtstreeks BBned contacteren via e-mail?
Volg het geld en je weet wie een binding heeft (dienst afneemt bij) met wie. Jij hebt een abonnement bij TweakDSL en die neemt een deel van het product af om het totaal product te kunnen maken bij een 3de partij (BBned hier).

Dus je probleem aanleveren/aankaarten bij TweakDSL zodat ze hun leverancier van het deel product kunnen aanspreken hierop.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:23
Vandaag blijkt TweakDSL ook mijn Demon verbinding overgenomen te hebben. Zit nu dus op het Cambrium netwerk, maar heb nog geen gegevens van wat de SMTP server van TweakDSL is, en heb ook nog geen login-gegevens enzo voor m'n TweakDSL email boxen. Heb wel een Login + Wachtwoord voor Mijn Tweak, maar daarmee kan ik nog niet bij m'n email... :/

Heb ook nog geen modem van TweakDSL ontvangen, maar gelukkig snapt m'n Linksys WAG354G modem/router de nieuwe verbinding wel en is hij naadloos overgestapt zodat ik nog steeds online ben. Vraag me alleen wel af of ik m'n modem nog aanpassen ofzo, om van de 10-24 ADSL2+ verbinding gebruik te kunnen maken? Modem is wel geschikt voor ADSL2+ (en heeft de goede firmware ook draaien), maar opties over "trainen van het modem" zie ik niet in het menu, tenzij ik het niet als zodanig herken ofzo?
http://img259.imageshack.us/img259/5941/settingskt1.jpg

Overigens haal ik nog steeds slechts 6 Mbit download, wat m'n Demon 6/1 snelheid was...

[Voor 4% gewijzigd door Haay op 19-01-2007 21:06]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat is die mooie "Autodetect" optie? Heb zelf geen WAG, maar misschien doet het iets :P

Denk dat je profiel nog niet goed gewijzigd is, zoals wel meer mensen hebben -> mailtje naar Tweak.

[Voor 37% gewijzigd door Gizz op 19-01-2007 21:16]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Haay
Gizz schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:16:
Wat is die mooie "Autodetect" optie? Heb zelf geen WAG, maar misschien doet het iets :P
Die Autodetect optie heeft alleen invloed op het Virtual Circuit voor VPI en VCI.
Bij QoS kan ik kiezen uit UBR, CBR en VBR waarbij de laatste twee continue en variabele bitrate zijn, en UBR is unspecific bitrate. Geen idee wat hiervan de voor- en nadelen zijn.
En Multiplexing op LLC of VC ? Geen idee wat dat doet.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Staat bij mij op LLC.
Ik hou het op een verkeerd profiel.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• bjck
Modem staat wel goed, maar zou hem niet op ADSL2+ vast zetten, eerder op iets van auto of multimode. (hoeft niet perse verder en maakt geen verschil indeze).

Wat zegt je modem bij status of info over je lijnsnelheid?

• chrisborst
Mars Warrior schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:12:
[...]

Ahum. Je betaalt bij Tiscali 5 euro /maand om gratis te mogen bellen naar vaste nummers, voor mobiel moet je gewoon betalen (5ct start + 16.5ct/min). Bij VoipBuster/VoipCheap betaal je 10 euro en daar krijg je Freedays (120) voor waarmee je in ieder geval naar vaste nummers in NL (en deels ook naar het buitenland) gratis kunt bellen. Je 10 euro maak je op aan mobiele nummers en evt. buitenland. Zit je buiten je Freedays dan betaal je 1ct / minuut voor vaste nummers.
Ik ken mensen die doen al 6maanden met die 10 euro!

Maar goed. Terugkomend op je echte vraag: bij VoipBuster is bellen naar mobiel 30ct en bij VoipCheap 15ct met als addertje onder het gras dat je betaalt per minuut, en niet per seconde!
Bij 12 mbit en hoger is telefonie gratis, dus hoef je niks te betalen voor voip (anders is het inderdaad 5 euro).
Maar voipcheap klinkt inderdaad wel intressant, ga daar ook maar eens naar kijken, misschien is tweak dan wel intressant

• Hollie
Mars Warrior schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:09:
[...]

Ik zou (zie ook hierboven) geen TweakPhone nemen, maar iets van VoipBuster of VoipCheap (laatste is goedkoper met mobiele nummers) icm zo'n Artech 520/521 kastje. Je blijft bereikbaar onder je KPN nummer (belbudget van 9 euro nog wat), en al je uitgaande telefoontjes gaan over VOIP.

Ikzelf heb met VoipBuster/VoipCheap nog nooit problemen gehad en omdat ik nog een vaste lijn heb kan ik, ook als ADSL of VOIP eruit ligt, gewoon bellen.

Ik ben me bewust dat er alternatieven zijn die goedkoper kunnen aanbieden. Ik ben echter op zoek naar gebruikerservaringen die wat kunnen vertellen over de kwaliteit van het bellen met VOIP van Tweak (bereikbaarheid, kwaliteit gesprekken). De prijs is voor mij minder belangrijk.
Iemand die mij daar nog iets over kan vertellen?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48
Hebben meer mensen last van dat de email niet meer werkt? Ik krijg op alle accounts niets meer binnen, en als ik via webmail kijk dan zegt ie dat er geen e-mailtjes op de server aanwezig zijn terwijl ik altijd de laatste 3 maanden erop laat staan... krijgen ook niets binnen op het moment :/

• Scooper
  • Laatst online: 04-06 20:32
Nou, gisteren was het dan eindelijk zover, we zijn over van Demon/BBNed naar Tweak/Tiscali. Het was nog even lastig, want de modem trainde in op 1150/570kbit en de router (die achter de gebridgde modem hangt) kreeg als IP-adres: 1.253.1.233 (oid). Mijn PC's achter de router kregen geen verbinding met internet. Pas toen ik mijn laptop direct op de modem inplugde kon ik de activatiepagina opkomen. Eenmaal geactiveerd werkte het prima.

Wel grappig: Eergisteren bij iemand ADSL2+ aangelegd, via postcode check was de afstand naar de centrale 1200 meter. Behaalde snelheid met downloaden: 1,2MB/s. Wij zitten op dezelfde centrale, maar dan op 850 meter volgens de postcodecheck. Wij halen hier nu 1,82MB strak (newsserver). Dat scheelt dus nog behoorlijk! Onze modem traint trouwens in op 18500/1100kbit. Nog best aardig voor een att./noise margin verhouding van 24dB/7dB (werkelijke lijnlengte dus iets van 1600 meter).

Wel vind ik de informatie die we krijgen van Tweak wat summier. Toen de ADSL modem binnenkwam, zaten er twee A4'tjes bij, en een CD. Verder geen boekjes, handleiding of instructies. Ook heb ik nog steeds geen inlog gegevens voor mail of webspace. De site van Tweak vind ik ook vrij mager. Weinig infopagina's, weinig supportpagina's, eigenlijk is er helemaal niets te vinden. Dat was bij Demon wel beter geregeld.

Tot zover mijn ervaringen :)

SRK35ZS-W

• bjck
In de basis had het gelijk goed gegaan. Als je een PC met alles op automatisch direct aan de geleverde apparatuur had gehangen. Je eigen router/situatie die afwijkt maakt het lastiger voor je ;)

In je router achter je bridge modem zeker DNS servers vast ingesteld van Demon nog? Of je router niet herstart zodat de NAT tabel om kon gaan met nieuwe WAN IP?

[Voor 31% gewijzigd door bjck op 20-01-2007 12:41]

Anoniem: 67663

Geachte,

Ik heb inmiddels, na flinke ellende met mijn bestaande ADSL lijn, een ADSL2 lijn, en hierbij VOIP.

Het standaard modem wat tweak levert, kan niet goed on router mode werken, iets wat nodig is, als je TweakVoip wil gebruiken. (Ik weet niet of dit ook zo is, als je TweakVodsl neemt...)

Anyway, portmappen op de meegeleverde modem werkt niet naar behoren (s!!!! ..ze sturen er meer voor nop)

Voor de eerste betaling van je VOIP ontvang je je username en telefoon nummer. (10 euro, voor 500 belminuten op lokaal....gsm is in 30 minuten wel bekeken.)

Die inmiddels in een Vigor2800V gezet, en echt....met de nieuwe codec, kan ik zelfs tot cd-kwaliteit voice gaan (gebruikt dan 32kb/s) of ik zet hem lager (8 Kbps). In allegevallen werkte de telefonie goed.

KPN is er nog bij mij, want dat is mijn hoofdnummer. Ik zit er wel over te denken, om mijn lijn te laten overzetten. Dan betaal je alleen nog 9 euro.

Ik ben tevreden, en heb sinds september nog geen 1x meegemaakt dat ze zijn down geweest.

Tevens ben ik 1 van de eerste klanten van tweak, en de service is altijd goed geweest.
Zelfs toen BBNED hier in de centrale mijn complete signaal vernaggelde, hebben ze alles op alles gezet, om een nieuwe verbinding op te leveren.

Het is wel even bellen....op een bepaald moment, belden ze mij ook continue, of ik instellingen wilde testen, vci waarden wilde aanpassen, test draaien......Tja, ik ben ook technisch, en we hielpen elkaar.

Kijk, sommige dingen kunnen rotgaan, maar als je echt een gemotiveerde engineer aan de telefoon krijgt, dan is dat wel prettig.

Ik zou zeggen : Ga ervoor, en ervaar het zelf. Dan weet je wat tweak biedt.

_/-\o_ 2,1 MB down, en vet 1,1 Mbit up. 100 meter van de centrale....:-)

• Scooper
  • Laatst online: 04-06 20:32
bjck schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:37:
In de basis had het gelijk goed gegaan. Als je een PC met alles op automatisch direct aan de geleverde apparatuur had gehangen. Je eigen router/situatie die afwijkt maakt het lastiger voor je ;)

In je router achter je bridge modem zeker DNS servers vast ingesteld van Demon nog? Of je router niet herstart zodat de NAT tabel om kon gaan met nieuwe WAN IP?
Dat is zeker zo ja!

M'n router haalde via DHCP zijn IP & DNS van BBNed vandaan, daar heb ik niks aan veranderd. Ik heb hem wel een keer gereset, maar op één of andere manier kon mijn PC achter de router gewoon niet bij de activatiepagina komen. Ik zal wel wat fout ingesteld hebben gehad. Maar hij doet het nu prima :)
Je had gelijk, op mijn PC's stond de DNS van demon nog hardcoded erin gestampt. Op mijn laptop niet, ivm met school!

[Voor 7% gewijzigd door Scooper op 20-01-2007 14:38]

SRK35ZS-W

• LaptopRookie
Vandaag mijn Copperjet 1616-2P ontvangen...nog even en ik ben op Tweak :9 Hij ziet precies hetzelfde uit als mijn oude Copperjet 816-2P overigens. Standaard bbned modems?

• bjck
Scooper schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:04:
[...]

Dat is zeker zo ja!

M'n router haalde via DHCP zijn IP & DNS van BBNed vandaan, daar heb ik niks aan veranderd. Ik heb hem wel een keer gereset, maar op één of andere manier kon mijn PC achter de router gewoon niet bij de activatiepagina komen. Ik zal wel wat fout ingesteld hebben gehad. Maar hij doet het nu prima :)
Je had gelijk, op mijn PC's stond de DNS van demon nog hardcoded erin gestampt. Op mijn laptop niet, ivm met school!
Daar zit het euvel. Je krijgt op het Tiscali/BaByXL netwerk een IP in de 1.253 reeks, maar ook DNS-servers toegewezen die alles resolven naar die activatie pagina toe. Je DNS vast en het werkt niet nee ;)

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 21:53
Haay schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:04:
Vandaag blijkt TweakDSL ook mijn Demon verbinding overgenomen te hebben. Zit nu dus op het Cambrium netwerk, maar heb nog geen gegevens van wat de SMTP server van TweakDSL is, en heb ook nog geen login-gegevens enzo voor m'n TweakDSL email boxen. Heb wel een Login + Wachtwoord voor Mijn Tweak, maar daarmee kan ik nog niet bij m'n email... :/

Heb ook nog geen modem van TweakDSL ontvangen, maar gelukkig snapt m'n Linksys WAG354G modem/router de nieuwe verbinding wel en is hij naadloos overgestapt zodat ik nog steeds online ben. Vraag me alleen wel af of ik m'n modem nog aanpassen ofzo, om van de 10-24 ADSL2+ verbinding gebruik te kunnen maken? Modem is wel geschikt voor ADSL2+ (en heeft de goede firmware ook draaien), maar opties over "trainen van het modem" zie ik niet in het menu, tenzij ik het niet als zodanig herken ofzo?
[afbeelding]

Overigens haal ik nog steeds slechts 6 Mbit download, wat m'n Demon 6/1 snelheid was...
Dat probleem had ik ook, gewoon even bellen met de helpdesk.

• Haay
In het status scherm van m'n modem zie ik nu de volgende settings:
http://img166.imageshack.us/img166/4509/status4ye.jpg

Wel sneller dan ik onder Demon had, maar voor zover ik zie nog niet binnen de 10-24 Mbit range die ik voor m'n TweakB 10-24 abonnement zou moeten hebben. Zou het kunnen dat ik binnen BBned nog op het ADSL 1 profiel zit en dat TweakDSL dat nog voor me moet laten omzetten ? Als ik 100 MB testfiles download (van BBned en andere test sites) haal ik niet hoger dan 1,04MB/s ~= 8500 kbps, en upload komt niet verder dan rond de 800 kbps.

Zit overigens op ongeveer 1,5 km van de centrale volgens de BBned site, en heb ADSL2+ over een ISDN lijn. Iemand enig idee wat dan ongeveer de te verwachten hoogst haalbare snelheid onder die omstandigheden is?

[Voor 5% gewijzigd door Haay op 21-01-2007 16:00]

• Bram1337
Ik behaal precies dezelfde snelheid, het lijkt erop dat bbned de lijn nog knijpt. 800m van de centrale.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:07

knakworst

Get Dilberted!

Haay schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:58:
[afbeelding]

Wel sneller dan ik onder Demon had, maar voor zover ik zie nog niet binnen de 10-24 Mbit range die ik voor m'n TweakB 10-24 abonnement zou moeten hebben. Zou het kunnen dat ik binnen BBned nog op het ADSL 1 profiel zit en dat TweakDSL dat nog voor me moet laten omzetten ? Als ik 100 MB testfiles download (van BBned en andere test sites) haal ik niet hoger dan 1,04MB/s ~= 8500 kbps, en upload komt niet verder dan rond de 800 kbps.

Zit overigens op ongeveer 1,5 km van de centrale volgens de BBned site, en heb ADSL2+ over een ISDN lijn. Iemand enig idee wat dan ongeveer de te verwachten hoogst haalbare snelheid onder die omstandigheden is?
Je zit 31/13,8 = 2,24 km van de centrale. Ik denk dat je dan nog net iets sneller kan halen dan nu. In je screendump zie je wel duidelijk dat ADSL2+ zo is ingesteld.

edit: ik zie wel dat downstream margin op 6 staat. Misschien is dit wel je max. Zorg in ieder geval dat de bekabeling in orde is (modem dicht bij ISRA etc.).

[Voor 6% gewijzigd door knakworst op 21-01-2007 19:16]

• bjck
Haay schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:58:
[afbeelding]

12803kbps lijnsnelheid, dus binnen de 10-24Mbps marge hangt het. De lijnlengte van ~2.2km is dit wel zo'n beetje maximaal op de lijn. Andere modem keuze (andere DSL chipset erin) kan in combinatie met de apparatuur die BBned op die centrale gebruikt misschien iets meer geven nog en meer upstream moet vermoed ik zeker wel te halen zijn dan.

Overigens kijk jij naar de 'behaalde snelheid' op je computer, en je moet kijken naar de DSL lijnsnelheid. Daar zit zo'n 12% verschil tussen wat je verliest aan 'behaalde snelheid' en de 'adsl lijnsnelheid'.

Dus die 12803kbps / 10 (niet door 8 dus, met 10 haal je gelijk die % verlies eraf) = 1.2MB/s moet je maximaal kunnen halen op die verbinding.

Anoniem: 101987

hmm, ook net om 12 uur verbinding weg en ineens cambrium ip :) Alleen snelheid is nog tzelfde, ook met copperjet erop. Misschien moeten ze me ook nog op adsl2+ profiel zetten bij bbned.

• Haay
knakworst schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:57:
Je zit 31/13,8 = 2,24 km van de centrale. Ik denk dat je dan nog net iets sneller kan halen dan nu. In je screendump zie je wel duidelijk dat ADSL2+ zo is ingesteld.

edit: ik zie wel dat downstream margin op 6 staat. Misschien is dit wel je max. Zorg in ieder geval dat de bekabeling in orde is (modem dicht bij ISRA etc.).
Als ik op http://pcdb.bbned.nl/ m'n postcode en huisadres invul dan krijg ik:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Alr-Bw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1572 meter.

Dat is een andere afstand dan uit jouw berekening blijkt. Modem staat overigens vlak bij de splitter in de meterkast.

Sowieso moet ik het TweakDSL modem nog ontvangen, dus wanneer ik dat modem heb ga ik wel kijken of ik daarmee een andere snelheid haal dan met m'n huidige Linksys WAG354G modem (annex-B versie).

[Voor 16% gewijzigd door Haay op 22-01-2007 10:24]

• bjck
Haay schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:11:
[...]

Als ik op http://pcdb.bbned.nl/ m'n postcode en huisadres invul dan krijg ik:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Alr-Bw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1572 meter.

Dat is een andere afstand dan uit jouw berekening blijkt. Modem staat overigens vlak bij de splitter in de meterkast.
Het is bekend dat postcode tabellen afwijkingen kunnen hebben. Zelfs tot 200% afwijking is prima mogelijk. Een ISP/telco gebruikt de afstnden in de tabel alleen voor bestelbaarheid van bepaalde snelheden en is geen garantie op die snelheid. Het zijn vaak hemelsbreede afstanden tussen de postcodes van jou en de centrale. Kabels kunnen heel anders in de grond liggen...

Anoniem: 189986

Momenteel geen verbinding:
Provider: Tweak
Netwerk: BBNed
Symptoom: Geen verbinding, wel een IP-adres.

• BlackB1rd
  • Laatst online: 18-05 10:00
Verbinding lag er hier (Haarlem, 2023) een kleine anderhalf uur uit.. Na de gateway ging het mis, toch wel een behoorlijke storing te noemen. Wederom nog geen storingsmelding terug te vinden in het TweakDSL menu.

edit: rond 16.20 was ie er weer.

edit2: volgens mij is het een aardig grote storing geweest, remote monitoring vanaf mijn colo gaf deze traceroute naar mijn IP:

code:
1
2
3
4
5
6
traceroute to 84.245.xxx.xxx (84.245.xxx.xxx), 30 hops max, 38 byte packets
 1  xxx.xxx.xxx.xxx (xxx.xxx.xxx.xxx)  0.750 ms  0.786 ms  0.523 ms
 2  tc1-border-2-ae-1-0.router.nl.demon.net (82.161.255.42)  1.048 ms  1.088 ms  1.080 ms
 3  demon-2.private.openpeering.nl (82.161.247.98)  1.082 ms  0.797 ms  1.026 ms
 4  * * *
 5  * *

Heel Tweak lag plat?

[Voor 57% gewijzigd door BlackB1rd op 22-01-2007 16:31]

Een hele zooooi

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Anoniem: 189986 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:18:
Momenteel geen verbinding:
Provider: Tweak
Netwerk: BBNed
Symptoom: Geen verbinding, wel een IP-adres.
Hier in Pijnackercity het zelfde probleem.
Ik dacht in eerste instantie dat mijn modem kuren had.
Jammer dat Tweak dit niet even een storingsmelding maakt.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:28
Is het netwerk van BBNed tegenwoordig betrouwbaarder dan een paar jaar geleden?

Twijfel erover om een B4-10 abbo aan te schaffen, maar wil wel een stabiele verbinding (zowel snelheid als ping).

Ga naar www.jellerbert.nl

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Heb vandaag dan eindelijk de opleverdatum van mijn TweakDSL 16-24 abonnement binnen. 25 januari gaat Tiscali aan het werk om mijn verbinding om te zetten.

Staat Tiscali ook verbindingen met een ADSL (ipv. ADSL2/ADSL2+) profiel toe op de Wide Open-abonnementen? Want dan kan ik mijn huidige modem gebruiken zolang ik het nieuwe modem nog niet binnen heb.

Anoniem: 168864

Aanmelding vorige week woensdag op de post en nu al overgezet (0-8 Mb). Werk nog met m'n oude Copperjet 816 2P Annex A. Gezien mijn afstand tot de centrale (3 km) zou 4 Mb haalbaar zijn en dat red ik nu al. Zou mijn nieuwe modem (als het goed gaat Copperjet 1616 Voip) een hogere snelheid mogelijk maken?

Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat ik mijn e-mail adres krijg en weer e-mail kan ontvangen. Ontvangen lukt nog wel via Demon, maar verzenden niet...

Ps, digibeet is my middelname..

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Jellerbert schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:46:
Is het netwerk van BBNed tegenwoordig betrouwbaarder dan een paar jaar geleden?

Twijfel erover om een B4-10 abbo aan te schaffen, maar wil wel een stabiele verbinding (zowel snelheid als ping).
Wanneer was BBned niet betrouwbaar dan? :?
Sinds ik een abbo heb bij Tweak, sinds 03-2003, heb ik niet tot weinig problemen met de verbinding gehad.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:28
Zondagskindje schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:05:
[...]

Wanneer was BBned niet betrouwbaar dan? :?
Sinds ik een abbo heb bij Tweak, sinds 03-2003, heb ik niet tot weinig problemen met de verbinding gehad.
Oke, dat wou ik dus even weten :+

Ga naar www.jellerbert.nl

• bjck
[BoSS] schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:03:
Heb vandaag dan eindelijk de opleverdatum van mijn TweakDSL 16-24 abonnement binnen. 25 januari gaat Tiscali aan het werk om mijn verbinding om te zetten.

Staat Tiscali ook verbindingen met een ADSL (ipv. ADSL2/ADSL2+) profiel toe op de Wide Open-abonnementen? Want dan kan ik mijn huidige modem gebruiken zolang ik het nieuwe modem nog niet binnen heb.
Dat is geen probleem bij Tiscali. Op alle snelheden wordt ADSL/ADSL2/ADSL2+ toegestaan om te verbinden. Er zijn wel een aantal modems die moeilijk doen of moeilijk doen zonder de laatste firmware. Laat even weten wat je hebt, kan ik wellicht aangeven of het wel/niet lekker werkt.

De laatste paar centrales in het Tiscali netwerk staan overigens gepland voor ombouw naar ADSL2+ geschikte apparatuur voor de laatste week van deze maand en volgende maand. De centrales zijn hier te vinden.

[Voor 5% gewijzigd door bjck op 22-01-2007 20:17]

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

bjck schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:16:
[...]

Dat is geen probleem bij Tiscali. Op alle snelheden wordt ADSL/ADSL2/ADSL2+ toegestaan om te verbinden. Er zijn wel een aantal modems die moeilijk doen of moeilijk doen zonder de laatste firmware. Laat even weten wat je hebt, kan ik wellicht aangeven of het wel/niet lekker werkt.
Ik heb een Zyxel 650R-31 in Bridge-mode, is die geschikt hiervoor? Inloggen op de router om firmware na te kijken is wat moeilijk op het moment door de bridge mode, en mijn iBook heeft geen seriële aansluiting voor de console-kabel...
De laatste paar centrales in het Tiscali netwerk staan overigens gepland voor ombouw naar ADSL2+ geschikte apparatuur voor de laatste week van deze maand en volgende maand. De centrales zijn hier te vinden.
Dat ik op een voor ADSL2+ geschikte centrale zit weet ik zeker (Rotterdam-Hvt), anders had ik ook geen Wide Open abonnement genomen ;)

PS: Is het topic niet een beetje vol aan het raken....al ruim boven de 1000 posts?

[Voor 3% gewijzigd door [BoSS] op 22-01-2007 21:23]

• Bram1337
Jazeker, je moet gewoon even alles handmatig invullen om op de router pagina te komen:
ip 192.168.0.2
mask 255.255.255.0
gate 192.168.0.1

Dan surf je naar 192.168.0.1 en kan je inloggen.

• steven2
  • Laatst online: 04-06 18:19
De echo-put staat vandaag weer open :( de verwarming deed het vandaag niet (wat mis met de CV-ketel), dus de storingsdienst gebeld. De man aan de andere kant kon mij op het gegeven moment niet meer verstaan, doordat een toon op de lijn steeds verder versterkt werd (lijkt op het zelfde als je een microfoon vlak bij een geluidsbox houd. Deze gaat dan ook 'rondzingen' :(
Ik heb de laatste firmware en het probleem treed met vlagen op. Dit is knap iritant en ik heb moeten bellen met mijn mobiel.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• bjck
[BoSS] schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:21:
[...]

Ik heb een Zyxel 650R-31 in Bridge-mode, is die geschikt hiervoor? Inloggen op de router om firmware na te kijken is wat moeilijk op het moment door de bridge mode, en mijn iBook heeft geen seriële aansluiting voor de console-kabel...

[...]

Dat ik op een voor ADSL2+ geschikte centrale zit weet ik zeker (Rotterdam-Hvt), anders had ik ook geen Wide Open abonnement genomen ;)
Die is inderdaad al omgebouwd, anders had de postcode check van TweakDSL het je ook niet laten bestellen sowieso.

Modem is geen probleem, gewoon blijven gebruiken deze.
PS: Is het topic niet een beetje vol aan het raken....al ruim boven de 1000 posts?
* bjck zal de topicstarter eens vragen een nieuwe te openen ;)

[Voor 4% gewijzigd door bjck op 22-01-2007 21:45]

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Bram1337 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:24:
Jazeker, je moet gewoon even alles handmatig invullen om op de router pagina te komen:
ip 192.168.0.2
mask 255.255.255.0
gate 192.168.0.1

Dan surf je naar 192.168.0.1 en kan je inloggen.
Mijn PC/laptop hangt niet direct aan de router, maar ik heb het geprobeerd door mijn server een extra virtueel IP op de externe interface te geven...lukt ook niet helemaal...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee