SMTP is niet alleen je mail naar de maildoos van Tweak sturenAnoniem: 204606 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:53:
[...]
SMTP is toch voor uitgaande mail ??? Dat werkt wel.
Er komt geen mail binnen ??!!
Met die 35.5dB gaat het hier wel over zo'n 2600 meter lijn vanaf de centrale. Heb je alles wel optimaal aangesloten? Dus splitter + modem dicht bij je hoofdaansluiting met bijgeleverde (korte) bekabeling? Geen (ongebruikte) afsplitsingen/aftakkingen op de lijn tussen ISRA en splitter?Anoniem: 124681 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:22:
[...]
Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 35.5 dB
Local Tx Power 12.6 dB
Remote Line Attn 21.0 dB
Remote SNR Margin 6 dB
Is je modem op ADSL2+ verbonden? Of een andere lijnstandaard?
Dat is wel recent.Version: CopperJet 816-2P Router VoATM v6.02 SR4
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Anoniem: 124681
1:bjck schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:50:
Met die 35.5dB gaat het hier wel over zo'n 2600 meter lijn vanaf de centrale. Heb je alles wel optimaal aangesloten? Dus splitter + modem dicht bij je hoofdaansluiting met bijgeleverde (korte) bekabeling? Geen (ongebruikte) afsplitsingen/aftakkingen op de lijn tussen ISRA en splitter?
Is je modem op ADSL2+ verbonden? Of een andere lijnstandaard?
Ik zit volgens de postcode check 1200 meter van de centrale.
2:
Nee, totaal niet. Situatie is als volgt: beneden telefoon aansluiting, lijn gaat verder naar de 1e verdieping. Op de 1e verdieping 2 vertakkingen, 1 kant op naar een aansluiting die niet in gebruik is, de andere kant op naar een telefoon toetsel dat wel in gebruik is. Vanaf dat toestel is de lijn gebruikt om ISDN aan te leggen, de KPN monteur vertelde toen dat ie een lijntje kon gebruiken omdat er genoeg aders waren. Die lijn loopt door naar een kamer, komt in een klein wit kastje om vervolgens naar het NT1 kastje te gaan. Voor dat NT1 kastje zit de splitter.
Snap je het nog?
Ik kan proberen de splitter beneden voor de telefoon aan te sluiten, maar dat is dus geen ISDN lijn, en dan gaat het niet werken denk ik
Dat is of dus 2x langer in de praktijk blijkbaar of je aansluiting is zo beroerd dat het de demping hoog maakt intern.Anoniem: 124681 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:57:
[...]
1:
Ik zit volgens de postcode check 1200 meter van de centrale.
Die monteur heeft waarschijnlijk van de 4 aders in een kabel er twee gebruikt voor de heen-weg en twee voor de terug-weg naar een toestel, zou dat het geval kunnen zijn? Want dat eerste toestel, hangt hangt dat aan je ISDN centrale wel (of is zelfs een ISDN toestel)?2:
Nee, totaal niet. Situatie is als volgt: beneden telefoon aansluiting, lijn gaat verder naar de 1e verdieping. Op de 1e verdieping 2 vertakkingen, 1 kant op naar een aansluiting die niet in gebruik is, de andere kant op naar een telefoon toetsel dat wel in gebruik is. Vanaf dat toestel is de lijn gebruikt om ISDN aan te leggen, de KPN monteur vertelde toen dat ie een lijntje kon gebruiken omdat er genoeg aders waren. Die lijn loopt door naar een kamer, komt in een klein wit kastje om vervolgens naar het NT1 kastje te gaan. Voor dat NT1 kastje zit de splitter.
Snap je het nog?![]()
Ik kan proberen de splitter beneden voor de telefoon aan te sluiten, maar dat is dus geen ISDN lijn, en dan gaat het niet werken denk ik
Ik zou dit zeker eens veranderen, want met zoveel bekabeling voor je splitter is het natuurlijk wel 99% kans hebben op verstoring van het signaal continu en verzwakking van het signaal wat dus een lagere snelheid en instabiliteit als gevolg kan/gaat hebben.
ISRA --> splitter --> modem.
Zo kort mogelijk houden en zo netjes/optimaal mogelijk met zo min mogelijk koppelstukken en stekker verbindingen. Dus ook geen afsplitsingen, zelfs als ze ongebruikt zijn is het een punt waar je signaal verlies oploopt door kaatsingen in de lijn.
Splitter --> NT1
Dat je die langer maakt is niet zo'n probleem, dus NT1 kan daar wel blijven hangen gewoon.
Welk type NT1 is het? Eeen Axx nog? of een Sx type? (wat is het nummer bij x?)
Je hebt dus 1 ISDN2 (of ISDN1) lijn thuis? Geen extra analoge KPN telefoonlijnen die op hetzelfde ISRA uitkomen als ik het goed begrijp?
Het eerste toestel hangt niet aan de ISDN centrale. Het hele ISDN gebeuren is apart aangelegd, wij betalen dat ook niet, mijn vader werkt af en toe van huis dus de zaak heeft dat aan laten leggen.bjck schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:13:
[...]
Dat is of dus 2x langer in de praktijk blijkbaar of je aansluiting is zo beroerd dat het de demping hoog maakt intern.
[...]
Die monteur heeft waarschijnlijk van de 4 aders in een kabel er twee gebruikt voor de heen-weg en twee voor de terug-weg naar een toestel, zou dat het geval kunnen zijn? Want dat eerste toestel, hangt hangt dat aan je ISDN centrale wel (of is zelfs een ISDN toestel)?
Ik zou dit zeker eens veranderen, want met zoveel bekabeling voor je splitter is het natuurlijk wel 99% kans hebben op verstoring van het signaal continu en verzwakking van het signaal wat dus een lagere snelheid en instabiliteit als gevolg kan/gaat hebben.
ISRA --> splitter --> modem.
Zo kort mogelijk houden en zo netjes/optimaal mogelijk met zo min mogelijk koppelstukken en stekker verbindingen. Dus ook geen afsplitsingen, zelfs als ze ongebruikt zijn is het een punt waar je signaal verlies oploopt door kaatsingen in de lijn.
Splitter --> NT1
Dat je die langer maakt is niet zo'n probleem, dus NT1 kan daar wel blijven hangen gewoon.
Welk type NT1 is het? Eeen Axx nog? of een Sx type? (wat is het nummer bij x?)
Je hebt dus 1 ISDN2 (of ISDN1) lijn thuis? Geen extra analoge KPN telefoonlijnen die op hetzelfde ISRA uitkomen als ik het goed begrijp?
Maar, hoe zou ik beter aan kunnen sluiten? De lijn die het huis in komt, kan ik overigens niet vinden in de meterkast. Daar is ook geen ISRA punt te bekennen
Het "probleem" is volgens mij, dat de lijn die beneden de huiskamer in komt, géén ISDN lijn is. Als ik daar het modem ga aansluiten, dus voor het eerste toestel, gaat dat niet werken, of denk ik verkeerd? De Tweak DSL verbinding is namelijk aangevraagd op de ISDN lijn . . .
Zal even kijken wat voor ISDN apparatuur er hangt
UPDATE:
Oke, het zit zo:
Lijn komt de werkkamer binnen (is dus doorgetrokken vanaf dat telefoon toestel, op welke manier: geen idee). Die lijn gaat een klein wit kastje in. Lijn die daaruit komt gaat in de splitter. Vanuit de splitter een lijn naar het modem, en een naar het NT1 kastje, model S4. Vanuit het NT1 kastje gaat er een kabel een ander wit kastje in waar ISDN op staat. Vanuit dat kastje gaat er een kabel de grijze Webvox in.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 124681 op 14-01-2007 14:46 ]
Je hebt dus 2 telefoonlijnen in huis eigenlijk (twee afzonderlijke KPN abonnementen) die op twee aparte aderparen zitten. Dus zowel een analoge lijn (prive) als een ISDN2 (of ISDN1) lijn met daarop dus ADSL nu.Anoniem: 124681 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 14:41:
[...]
Het eerste toestel hangt niet aan de ISDN centrale. Het hele ISDN gebeuren is apart aangelegd, wij betalen dat ook niet, mijn vader werkt af en toe van huis dus de zaak heeft dat aan laten leggen.
Maar, hoe zou ik beter aan kunnen sluiten? De lijn die het huis in komt, kan ik overigens niet vinden in de meterkast. Daar is ook geen ISRA punt te bekennen![]()
Het "probleem" is volgens mij, dat de lijn die beneden de huiskamer in komt, géén ISDN lijn is. Als ik daar het modem ga aansluiten, dus voor het eerste toestel, gaat dat niet werken, of denk ik verkeerd? De Tweak DSL verbinding is namelijk aangevraagd op de ISDN lijn . . .
Zal even kijken wat voor ISDN apparatuur er hangt
UPDATE:
Oke, het zit zo:
Lijn komt de werkkamer binnen (is dus doorgetrokken vanaf dat telefoon toestel, op welke manier: geen idee). Die lijn gaat een klein wit kastje in. Lijn die daaruit komt gaat in de splitter. Vanuit de splitter een lijn naar het modem, en een naar het NT1 kastje, model S4. Vanuit het NT1 kastje gaat er een kabel een ander wit kastje in waar ISDN op staat. Vanuit dat kastje gaat er een kabel de grijze Webvox in.
Ergens komt die lijn je huis binnen, maar dat eerste toestel heeft niets met die ISDN lijn te maken. Kabel die je huis binnenkomt is doorverbonden aan de kabel naar boven toe die naar de splitter gaat. Wellicht dat je beide lijnen in een muurdoos (muur aansluiting/ISRA) binnenkomen en van daaruit zijn verlengd.
Wellicht zit er gewoon niet meer snelheid in in die lijn door de afstand in combinatie met de ADSL over ISDN situatie. Mijn inziens was het handiger geweest om die analoge (privé) lijn te pakken voor ADSL, maar dat is achteraf geschreven natuurlijk.
Dan heb je het derde ISRA van links vermoed ik.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 14-01-2007 15:06 ]
Ja, er zit een muurdoos in de woonkamer, met 2 aansluitingen. Daarvan is er 1 in gebruik, dat is het eerste toestel in huis.bjck schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:04:
[...]
Je hebt dus 2 telefoonlijnen in huis eigenlijk (twee afzonderlijke KPN abonnementen) die op twee aparte aderparen zitten. Dus zowel een analoge lijn (prive) als een ISDN2 (of ISDN1) lijn met daarop dus ADSL nu.
Ergens komt die lijn je huis binnen, maar dat eerste toestel heeft niets met die ISDN lijn te maken. Kabel die je huis binnenkomt is doorverbonden aan de kabel naar boven toe die naar de splitter gaat. Wellicht dat je beide lijnen in een muurdoos (muur aansluiting/ISRA) binnenkomen en van daaruit zijn verlengd.
Dan heb je het derde ISRA van links vermoed ik.
[afbeelding]
Zou ik daar de splitter al kunnen gebruiken? Nee dus, want dat is een splitter speciaal voor ISDN, evenals het modem . . .
EDIT:
Ik had het dus beter op de analoge lijn kunnen aanvragen

Dan was het dus: muurdoos (tegelijk ook ISRA?) > splitter > eerste telefoontoetsel enz. Stel dat ik dat volgend jaar ga doen (contract loopt 1 jaar), dan vraag ik het dus op de analoge lijn aan, en ontvang dan een pakketje met een "normale" spliter en een annex-a modem, right?
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 124681 op 14-01-2007 15:13 ]
Anoniem: 132677
Even een vraagje.. op dit moment heb ik geen internet en geen telefoonlijn liggen.
Mijn oog is gevallen op de 1 - 8 MB aanbieding van Tweaknews..
Nu heb je dus voor ADSL2 een tel lijn nodig. Maar ik heb gehoord dat dit alleen nodig is om het aan te leggen en dat je daarna de lijn kan opzeggen? klopt dat?
Nu heb je dus voor ADSL2 een tel lijn nodig. Maar ik heb gehoord dat dit alleen nodig is om het aan te leggen en dat je daarna de lijn kan opzeggen? klopt dat?
Klopt allemaal, behalve dat je in je ISRA nu 2 lijnen moet hebben waarvan er dus 1 op een manier naar boven is geloodst naar je splitter + NT1. Ik vermoed dat ze in die 1ne stekker in plaats van 2 aders alle 4 hebben aangesloten en die 2 die extra zijn op een andere plek weer afgetakt naar je splitter + NT1.Anoniem: 124681 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:07:
[...]
Ja, er zit een muurdoos in de woonkamer, met 2 aansluitingen. Daarvan is er 1 in gebruik, dat is het eerste toestel in huis.
Zou ik daar de splitter al kunnen gebruiken? Nee dus, want dat is een splitter speciaal voor ISDN, evenals het modem . . .
EDIT:
Ik had het dus beter op de analoge lijn kunnen aanvragen![]()
Dan was het dus: muurdoos (tegelijk ook ISRA?) > splitter > eerste telefoontoetsel enz. Stel dat ik dat volgend jaar ga doen (contract loopt 1 jaar), dan vraag ik het dus op de analoge lijn aan, en ontvang dan een pakketje met een "normale" spliter en een annex-a modem, right?
Handig gedaan, maar logisch dat je het niet helemaal meer kan volgen/snapt. Die analoge lijn is compleet los van je ISDN lijn. Komt op 2 andere draadjes (1 aderpaar/lijn) binnen in je huis.
Je kan een telefoonlijn bij KPN aanvragen (telefonie abonnement) dat wordt dan op een lijn naar je huis aangesloten zodat die weer ingebruik wordt genomen. Let wel op dat je bij KPN een jaarcontract hebt minimaal en dus niet gelijk opzeggen.Anoniem: 132677 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:41:
Even een vraagje.. op dit moment heb ik geen internet en geen telefoonlijn liggen.
Je kan ook TweakDSL een koperlijn naar je huis laten activeren voor alleen DSL. Alleen betaal je dan wel aansluitkosten daarvoor. Maar KPN heeft ook €47.50 aansluitkosten voor een nieuw telefonie abonnement.
Anoniem: 132677
Maar dan betaal je alleen die aanlegkosten of komen er dan nog maandelijke kosten voor die koperlijn bij?Je kan ook TweakDSL een koperlijn naar je huis laten activeren voor alleen DSL. Alleen betaal je dan wel aansluitkosten daarvoor. Maar KPN heeft ook €47.50 aansluitkosten voor een nieuw telefonie abonnement.
Dan betaal je aanlegkosten èn 9,85 p/mnd extra aan Tweakdsl die dat bedrag weer afdraagt aan KPNAnoniem: 132677 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:48:
[...]
Maar dan betaal je alleen die aanlegkosten of komen er dan nog maandelijke kosten voor die koperlijn bij?
Anoniem: 132677 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 18:48:
[...]
Maar dan betaal je alleen die aanlegkosten of komen er dan nog maandelijke kosten voor die koperlijn bij?
Klopt, je betaalt per maand bijna een 10-tje extra voor je abonnement omdat de koperlijn huur erbij komt. Dus omdat het goedkoopste KPN-telefonie abonnement €9.70 kost per maand (Budgetbellen) zou ik dat laten aanleggen eerst en daar ADSL op aanvragen. Dan zit de lijn huur in dat KPN abonnement en doet KPN nog wat voor hun geldMister_T schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:08:
[...]
Dan betaal je aanlegkosten èn 9,85 p/mnd extra aan Tweakdsl die dat bedrag weer afdraagt aan KPN
Je hebt bij KPN een minimaal jaarcontract en je kan eventueel na een jaar altijd nog die lijn opzeggen en je ADSL behouden. Maar dan krijg je van TweakDSL vanaf dan dat tientje bij je nota, dus per maand schiet je er niets mee op qua kosten.
Je kan die lijn gewoon niet gebruiken natuurlijk, je hoeft niet eens eens toestel aan je ADSL splitter te hangen immers.
[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 14-01-2007 19:27 ]
Ik kwam vanmorgen tot de ontdekking dat mijn tis dsl verbinding niet meer werkte en ging net in dit topic kijken en zag dat vandaag de centrale wordt omgebouwd naar adsl2+. Ik had al een 8Mbit lijn van Tweak via tis, maar moet ik straks ngo aanpassingen in mijn router maken voor adsl2+? Of moet de verbinding straks gewoon weer up komen? Ik had ook een vast ip adres, heb ik dit straks nog steeds?bjck schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:25:
[...]
We zijn 1 van de laatste inderdaad zo'n beetje bijna. De laatste centrales zijn jan/feb/maart en dan is het hele Tiscali netwerk omgebouwd.
Je hebt dus van 00:01 tot 12:00 (of korter) geen verbinding die dag.
[...]
edit: gaat om centrale Alphen aan den Rijn Ridderveld
[ Voor 3% gewijzigd door hullepim op 15-01-2007 10:17 ]
Anoniem: 39403
Ligt er natuurlijk aan welk modem je hebt.
En doet je verbinding het alweer? Migraties duren tot max 12 uur, maar zijn vaak eerder afgerond.
En doet je verbinding het alweer? Migraties duren tot max 12 uur, maar zijn vaak eerder afgerond.
Ik heb de Alied data 816. Ik zit dit moment op mijn werk en het enige dat ik kan doen is mijn ip adres dat ik heb pingen. Maar ik krijg daar helaas nog geen response van.Anoniem: 39403 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:30:
Ligt er natuurlijk aan welk modem je hebt.
Balen voor mij...
Van het weekend het hele web over gesurft op zoek naar een nieuwe provider.
En ja, ik kwam uit op Tweakdsl...
Fijn, een pc erbij, best cool
Ik zag staan: "Actie geldig tot en met 15 januari".
Dus ik denk dat regel ik maandag, vandaag de 15e, gelijk.
Maar nu is die actie nergens meer te vinden.
Heb ik nu gewoon pech of weet iemand hoe ik die actie alsnog kan boeken?
EDIT:
probleem waarschijnlijk opgelost.
Ze zetten hem over een uurtje weer terug op de website
Volgens mij mag ik ze nu al, goeie klantenservice...
Fijn, een pc erbij, best cool
EDIT:
probleem waarschijnlijk opgelost.
Ze zetten hem over een uurtje weer terug op de website
Volgens mij mag ik ze nu al, goeie klantenservice...
[ Voor 16% gewijzigd door Raymond P op 15-01-2007 11:10 ]
- knip -
http://tweakdsl.nl/?page=dsl/devils_offerRaymond P schreef op maandag 15 januari 2007 @ 10:57:
Balen voor mij...
Fijn, een pc erbij, best coolIk zag staan: "Actie geldig tot en met 15 januari".
My bad, je hebt gelijk. Hier ook niet meer dus (alleen nog de BBNed variant). Ik heb even TweakDSL gebeld, ze gaan het voor me uitzoeken.
edit: ben net teruggebeld. Foutje van hun kant, het kan nu weer aangevraagd worden
[ Voor 12% gewijzigd door posttoast op 15-01-2007 11:15 ]
Jah, ik had al een edit in m´n post gezet.posttoast schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:13:
[...]
My bad, je hebt gelijk. Hier ook niet meer dus (alleen nog de BBNed variant). Ik heb even TweakDSL gebeld, ze gaan het voor me uitzoeken.
Ik heb ze ook even gebeld, ze zoeken het ook voor mij uit.
Het gekke is dan m´n bookmark nog wel gewoon werkt, maar als ik bestel klik dat ik dan..
OMG!
Damn die gasten zijn snel! hij staat er al weer op!
Dank je voor je reactie man..
- knip -
Net gebeld met de helpdesk en daar zeiden ze dat mijn lijn inmiddels weer 3 uur up was. Alleen mijn ip adres hadden ze nog niet op mijn lijn gezet. Ze konden wel het modem zien enz. Ik vroeg toen wat mijn nieuwe ip adres was en die kreeg ik, maar als ik deze ping dan krijg ik ook weer geen response. Ze gingen iig wel proberen mijn oude ip-adres op die lijn te zetten.
Als je een ZyXEL modem hebt vergeet dan niet je firmware te controleren. Kan instabiel zijn als deze te-oud is of snelheid missen die je wel kan halen op je lijn gewoon.MenthiX schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:46:
Is er al iets meer bekend over wanneer de centrale Alphen aan den Rijn-Centrum ( Al-C ) op het Tiscali wholesale netwerk eindelijk een ADSL2 upgrade krijgt? Ik heb met mijn huidige abbo nog steeds recht op een gratis upgrade naar ADSL2 snelheid, maar Tiscali is niet bepaald snel hier in Alphen.
Dacht dat eerst december de planning was
De helpdesk had gezegd dat ik binnen een paar uur mijn nieuwe vaste ip adres zou krijgen, maar deze stond er vanmorgen helaas nog niet op. Heb de router uit gehad en daarna weer aangezet, maar blijf het "tijdelijke" ip adres houden. Ook kwam ik tot de ontdekking dat mijn modem niet hoger in traint dan 9Mbit, wat volgens mij 24Mbit moet zijn. Op dit moment gebruik ik de copperjet 816-2p ,maar ik denk dat ik vanavond de speedtouch 716v5 er maar eens aan ga hangen
Anoniem: 46247
Misschien een beetje een n00b vraag, maar hoe kom ik op mijn webspace 
Via ftp.tweakdsl.nl zie ik maar 2 folders, namelijk test en updates. Ik hoef ook niet in te loggen.
Weet iemand misschien hoe dat ftp adres eruit ziet?
Via ftp.tweakdsl.nl zie ik maar 2 folders, namelijk test en updates. Ik hoef ook niet in te loggen.
Nu heb ik al ongeveer zo'n 2 jaar ADSL2+ van TweakDSL. Ben nog zeker wel tevreden alleen nu blijkt mijn Speedtouch 716G een beetje moeilijk te doen. Soms, na een paar dagen goed gedraaid te hebben, kan ik niet meer op mijn webserver komen. Ik krijg dan een inlogscherm om in de router in te loggen. Op de een of andere vage manier werkt het na een restart van de router weer goed. Een nieuwe firmware is niet beschikbaar helaas. De router is na aankoop meteen uit het assortiment gehaald volgens mij. Weet ook niet of de router nu 'defect' is. Wel dat de garantie verlopen is 
Als ik een nieuwe router wil halen (met WiFi en minimaal 4 aansluitingen voor PC's), welke adviseren jullie mij dan?
Als ik een nieuwe router wil halen (met WiFi en minimaal 4 aansluitingen voor PC's), welke adviseren jullie mij dan?
Is de goede url, gebruik alleen WEL je login en pass. dan kom je wel op de juiste plek terrecht ;-). Uploaden in de WWW directory!Anoniem: 46247 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:38:
Misschien een beetje een n00b vraag, maar hoe kom ik op mijn webspace
Nou, nog steeds problemen. Gister weer met de helpdesk gebeld en ze zouden mijn nieuwe vaste ip adres op mijn verbinding zetten. Rond een uur of 6 kreeg ik een mail waarin ze dat bevestigden en na thuiskomst dus maar eens even kijken. Helaas stond nog steeds mijn "rijdelijke" ip adres dus nog op de lijn. Ik heb toen de spanning van de router gehaald en er weer opgezet, dit had ik namelijk al een aantal keer te horen geregen om te doen. Maar helaas, nog steeds dat tijdelijke ip adres.
Hier onder het antwoord van de helpdesk :
Bij deze bevestig ik u dat wij w vaste ip-adres nogmaals gekoppeld hebben aan uw mac-adres: 84.245.16.253
Als het goed is, zal dit ip-adres al geactiveerd.
Namen enz. heb ik weg gelaten.
Het ip adres dat ik steeds krijg is :
84.245.22.162
Ik heb niets veranderd aan de setup van mijn Copperjet, voorheen werkte het namelijk ook prima.
Doe ik iets verkeerd of de helpdesk?
Bij deze bevestig ik u dat wij w vaste ip-adres nogmaals gekoppeld hebben aan uw mac-adres: 84.245.16.253
84.245.22.162
Ik heb niets veranderd aan de setup van mijn Copperjet, voorheen werkte het namelijk ook prima.
Of je heb het totaal verkeerde mac-adres doorgegeven waar je het IP helemaal niet mee aanvraagt. Of je hebt het apparaat waarmee je het IP aanvraagt niet herstart nog.hullepim schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 08:46:
Nou, nog steeds problemen. Gister weer met de helpdesk gebeld en ze zouden mijn nieuwe vaste ip adres op mijn verbinding zetten. Rond een uur of 6 kreeg ik een mail waarin ze dat bevestigden en na thuiskomst dus maar eens even kijken. Helaas stond nog steeds mijn "rijdelijke" ip adres dus nog op de lijn. Ik heb toen de spanning van de router gehaald en er weer opgezet, dit had ik namelijk al een aantal keer te horen geregen om te doen. Maar helaas, nog steeds dat tijdelijke ip adres.
84.245.22.162
Maar dat mac adres waar het ip aan wordt gekoppeld is toch gewoon van mijn router? Of zie ik dat verkeerd? Die is al vele malen opnieuw opgestart namelijk. En het Mac adres konden zij gewoon zien bij de helpdesk. Bjck, ik heb een aantal screenshots gemaakt van de router, mag ik die naar jou toe sturen? Misschien zie jij iets dat ik over het hoofd zie. Als dat kan, zou je dan een mailtje willen sturen naar pim puntje hulleman apenkringel twi puntje nlbjck schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 08:54:
[...]
Of je heb het totaal verkeerde mac-adres doorgegeven waar je het IP helemaal niet mee aanvraagt. Of je hebt het apparaat waarmee je het IP aanvraagt niet herstart nog.
@bjck:
Nog bedankt voor je hulp & uitleg. Blijkbaar was ik toch nog niet helemaal overgezet op Tweak DSL. Modem traint nu zonder problemen 10mbit! Snelheid is dik in orde
Tx Bit Rate 1017200
Rx Bit Rate 10238560
Local SNR Margin 8.0 dB
Local Line Attn 32.0 dB
Local Tx Power 12.4 dB
Remote Line Attn 17.5 dB
Remote SNR Margin 7.0 dB
Ook dat ziet er iets beter uit volgens mij. Toch wel vreemd, ik had al een cambrium.nl IP enz. maar had dus nog niet de juiste snelheid. Vreemd, maar goed: alles werkt nu
Tweak News bevalt ook érg goed:
Download speed: 1066.16 KB/s
Nog bedankt voor je hulp & uitleg. Blijkbaar was ik toch nog niet helemaal overgezet op Tweak DSL. Modem traint nu zonder problemen 10mbit! Snelheid is dik in orde
Tx Bit Rate 1017200
Rx Bit Rate 10238560
Local SNR Margin 8.0 dB
Local Line Attn 32.0 dB
Local Tx Power 12.4 dB
Remote Line Attn 17.5 dB
Remote SNR Margin 7.0 dB
Ook dat ziet er iets beter uit volgens mij. Toch wel vreemd, ik had al een cambrium.nl IP enz. maar had dus nog niet de juiste snelheid. Vreemd, maar goed: alles werkt nu
Tweak News bevalt ook érg goed:
Download speed: 1066.16 KB/s
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 124681 op 17-01-2007 12:23 ]
Mail verzonden.hullepim schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:04:
[...]
Maar dat mac adres waar het ip aan wordt gekoppeld is toch gewoon van mijn router? Of zie ik dat verkeerd? Die is al vele malen opnieuw opgestart namelijk. En het Mac adres konden zij gewoon zien bij de helpdesk. Bjck, ik heb een aantal screenshots gemaakt van de router, mag ik die naar jou toe sturen? Misschien zie jij iets dat ik over het hoofd zie. Als dat kan, zou je dan een mailtje willen sturen naar pim puntje hulleman apenkringel twi puntje nl
Ik denk dat het BBned provisioning systeem wat apart werkte. Dus wel alvast van ISP verwisseld, maar nog niet de juiste snelheid weg gezet op de DSLAM voor je lijn.Anoniem: 124681 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:16:
@bjck:
Nog bedankt voor je hulp & uitleg. Blijkbaar was ik toch nog niet helemaal overgezet op Tweak DSL. Modem traint nu zonder problemen 10mbit! Snelheid is dik in orde![]()
Tx Bit Rate 1017200
Rx Bit Rate 10238560
Local SNR Margin 8.0 dB
Local Line Attn 32.0 dB
Local Tx Power 12.4 dB
Remote Line Attn 17.5 dB
Remote SNR Margin 7.0 dB
je rotuer anders uit trekken als je gaat werken, en als je terug komt weer insteken, miss dat je MAC-adres nog in de router table zit? (bij tis/BB, elkes keer als je, je router weer inplugt als je MAC d'r nog inzit, wordt ie weer refreshed?hullepim schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:04:
[...]
Maar dat mac adres waar het ip aan wordt gekoppeld is toch gewoon van mijn router? Of zie ik dat verkeerd? Die is al vele malen opnieuw opgestart namelijk. En het Mac adres konden zij gewoon zien bij de helpdesk. Bjck, ik heb een aantal screenshots gemaakt van de router, mag ik die naar jou toe sturen? Misschien zie jij iets dat ik over het hoofd zie. Als dat kan, zou je dan een mailtje willen sturen naar pim puntje hulleman apenkringel twi puntje nl
ook al staat je modem in bridge zet die ook maar uit, weet maar nooit ^^
[ Voor 4% gewijzigd door Dutch2007 op 17-01-2007 16:17 ]
HI
Ik heb nu sinds een half jaartje een 10 MB incl VO-DSL abonnement bij tweakdsl en ik heb nog steeds last van een echo.
Ik gebruik het copperjet 816-2p modem met de laatste firmware update.Ik heb over de snelheid en niks te klagen, vanaf de newsserver heb ik altijd minimaal 1040 Kb.
Het rare is dat de echo er bijna niet is als ik met mensen bel die nog een ISDN verbinding hebben
Is het een optie om een ander modem ( welke ??)te nemen om de echo kwijt te raken of heeft iemand een betere tip
Hiervoor had ik een 512 Kb abbo met VO-dsl en daar was de echo verdwenen na de laatste firmware update, de zelfde als ik nu gebruik
Ben
Ik heb nu sinds een half jaartje een 10 MB incl VO-DSL abonnement bij tweakdsl en ik heb nog steeds last van een echo.
Ik gebruik het copperjet 816-2p modem met de laatste firmware update.Ik heb over de snelheid en niks te klagen, vanaf de newsserver heb ik altijd minimaal 1040 Kb.
Het rare is dat de echo er bijna niet is als ik met mensen bel die nog een ISDN verbinding hebben
Is het een optie om een ander modem ( welke ??)te nemen om de echo kwijt te raken of heeft iemand een betere tip
Hiervoor had ik een 512 Kb abbo met VO-dsl en daar was de echo verdwenen na de laatste firmware update, de zelfde als ik nu gebruik
Ben
Dit begint me te vervelen - als het onderhoud was tenminste. Vannacht eruit gelegen (TweakDSL/Tiscali, Tilburg, centrale De Reit) van plm. 04:50 tot 06:40 uur. Wel DSL-sync, maar de rest lag er gewoon uit.
Dit is echt hartstikke irritant. Een upload die ik had lopen is dus nu bijna met twee uur vertraagd. En dat komt weer klote uit ivm remote werken op mijn PC vanaf m'n werk.
Bah.
Als het onderhoud is, kondig dat dan vantevoren aan.
-- Edit: het nakijken op de TweakDSL site kan ook nieteens, die doet het nu niet zo te zien.
Dit is echt hartstikke irritant. Een upload die ik had lopen is dus nu bijna met twee uur vertraagd. En dat komt weer klote uit ivm remote werken op mijn PC vanaf m'n werk.
Bah.
Als het onderhoud is, kondig dat dan vantevoren aan.
-- Edit: het nakijken op de TweakDSL site kan ook nieteens, die doet het nu niet zo te zien.
[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 18-01-2007 07:47 ]
Met dat soort tijdstippen kan je er denk ik vanuit gaan dat het onderhoud is ja.
Dat dacht ik al. Het is echter alleen o zo jammer dat gepland onderhoud zelden wordt aangekondigd. Anders kun je er nog rekening mee houden door dingen anders te plannen enzo.bjck schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:05:
Met dat soort tijdstippen kan je er denk ik vanuit gaan dat het onderhoud is ja.
Is het niet gewoon een idee om a) gepland onderhoud op de Tweak site te vermelden en b) gepland onderhoud in een speciale nieuwsgroep aan te kondigen (zoals bv. @Home deed (of nog doet wellicht))?
Zo kunnen de Tweak abbo's voor wie het relevant is, rekening houden met aankomend onderhoud.
Er wordt bij alle telco's en kabelaars zoveel onderhoud gedaan momenteel, zoveel veranderingen en upgrades om groei van verkeer te kunnen blijven huisvesten dat je dan bijna gespamt zou worden
QuickNet houdt het wél netjes bij. Tilburg-De Reit staat er inderdaad tussen.
Anoniem: 159710
* Anoniem: 159710 heeft zojuist een cambrium IP gekregen.
Ik geloof dat mijn lijn nu opgeleverd is. Wat ik overigens wel raar vind is dat ik terug naar 10 mbit ben gegaan met het 10-24 abbonement. Met demon kon ik al met gemak 12mbit halen.
Wordt dit automatisch nog gecorrigeerd of moet ik TweakDSL even een mailtje sturen?
Ik geloof dat mijn lijn nu opgeleverd is. Wat ik overigens wel raar vind is dat ik terug naar 10 mbit ben gegaan met het 10-24 abbonement. Met demon kon ik al met gemak 12mbit halen.
Wordt dit automatisch nog gecorrigeerd of moet ik TweakDSL even een mailtje sturen?
Anoniem: 71746
Ik ga waarschijnlijk ook naar TweakDSL (zit nu nog bij Demon). Ik wil graag het volgende:
- kpn belbudget lijn
- inkomend gespreken via KPN uitgaande via VOIP
Is dit bij TweakDSL mogelijk? Zo ja welk modem raadde jullie aan?
- kpn belbudget lijn
Goh...dat is snel. Als ik mij goed herinner had je je nog een paar uurtjes later aangemeld dan mij. Wanneer had je je contract de deur uitgestuurd? Heb je je modem al? Mijn contract was pas afgelopen dinsdag bij hun binnen. Kon niet meer wachten, dus ingangsdatum zo spoedig mogelijk gemaaktAnoniem: 159710 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:12:
* Anoniem: 159710 heeft zojuist een cambrium IP gekregen.
Edit:
Hmmm...zie net dat ik per email al een factuur heb ontvangen van Tweak. Ben ik dan al over??? Vanavond mijn IP maar even checken dan. Ik dacht dat ze eerst een aankondiging per email/brief zouden doen van de mogelijke ingangsdatum....niet???
Of was dit dinsdag avond al gebeurd?...dat het mijn 10 minuten offline verklaard???...Kan niet wachten om naar huis te gaan...
[ Voor 21% gewijzigd door LaptopRookie op 18-01-2007 14:11 ]
Ik zie hier allemaal mensen die een migratie hebben aangevraagd en die ondertussen al zijn omgeswitched van Demon naar TweakDSL. Volgens mij is mijn order een beetje aan het haperen, aangezien ik op 3 januari het contract heb opgestuurd en op 5 januari een factuur heb ontvangen, maar daarna niets meer heb gehoord (behalve een bevestiging dat mijn lijn binnen 10 werkdagen aangelegd wordt).
Hoe kan het zo zijn dat mijn lijn er zo lang over doet? Migratie Tiscali <> Tiscali lijkt me niet zo moeilijk. Zometeen maar weer even TweakDSL bellen...
Hoe kan het zo zijn dat mijn lijn er zo lang over doet? Migratie Tiscali <> Tiscali lijkt me niet zo moeilijk. Zometeen maar weer even TweakDSL bellen...
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Misschien heb je een modem bijbesteld (of krijg je) en wacht het daarop nog.[BoSS] schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:09:
Ik zie hier allemaal mensen die een migratie hebben aangevraagd en die ondertussen al zijn omgeswitched van Demon naar TweakDSL. Volgens mij is mijn order een beetje aan het haperen, aangezien ik op 3 januari het contract heb opgestuurd en op 5 januari een factuur heb ontvangen, maar daarna niets meer heb gehoord (behalve een bevestiging dat mijn lijn binnen 10 werkdagen aangelegd wordt).
[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 18-01-2007 15:32 ]
Vrijdagavond heb ik het contract in de bus gegooit. Vanmiddag om 12 uur viel mijn internet weg, even mijn IP gereleased en toen kreeg ik een cambrium. Nog geen modem ontvangen.LaptopRookie schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:03:
[...]
Goh...dat is snel. Als ik mij goed herinner had je je nog een paar uurtjes later aangemeld dan mij. Wanneer had je je contract de deur uitgestuurd? Heb je je modem al? Mijn contract was pas afgelopen dinsdag bij hun binnen. Kon niet meer wachten, dus ingangsdatum zo spoedig mogelijk gemaakt. Effe afwachten dan.
Edit:
Hmmm...zie net dat ik per email al een factuur heb ontvangen van Tweak. Ben ik dan al over??? Vanavond mijn IP maar even checken dan. Ik dacht dat ze eerst een aankondiging per email/brief zouden doen van de mogelijke ingangsdatum....niet???Heb hun modem nog niet ontvangen.
Of was dit dinsdag avond al gebeurd?...dat het mijn 10 minuten offline verklaard???...Kan niet wachten om naar huis te gaan...
Nog geen minuut downtime. Alleen het modem traint verkeerd in, ik ga er vanavond eens de TweakDSL firmware overheen flashen.
Verder kan ik niet op de ftp of mail inloggen met mijn subdomein en Mijn Tweak wachtwoord, krijg ik hier nog een ander wachtwoord voor per post?
P.S. 3 minuten nadat ik een cambrium IP had krijg ik een e-mail over de oplevering. 30 minuten later kwam de factuur ook per e-mail.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 18-01-2007 16:23 ]
Ik had ook al een tijd een cambrium IP, maar nog mijn oude snelheid. Op de datum die in de e-mail stond vermeld viel de verbinding even weg, en toen trainde het modem op de juiste snelheid in.Anoniem: 159710 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:22:
[...]
Vrijdagavond heb ik het contract in de bus gegooit. Vanmiddag om 12 uur viel mijn internet weg, even mijn IP gereleased en toen kreeg ik een cambrium. Nog geen modem ontvangen.
Nog geen minuut downtime. Alleen het modem traint verkeerd in, ik ga er vanavond eens de TweakDSL firmware overheen flashen.
Verder kan ik niet op de ftp of mail inloggen met mijn subdomein en Mijn Tweak wachtwoord, krijg ik hier nog een ander wachtwoord voor per post?
P.S. 3 minuten nadat ik een cambrium IP had krijg ik een e-mail over de oplevering. 30 minuten later kwam de factuur ook per e-mail.
Overigens nog geen factuur gezien
Nope...mijn lijn is nog niet overgezet naar Tweak...ze zijn dan wel snel met de factuur, maar ik mag danwel aannemen dat de ingangsdatum van het abonnement de datum is dat de lijn is overgenomen...en niet de factuur of contract datum?...maar effe informeren.
Is die Tweak login op de website eigenlijk nuttig?...weet niet wat ik er mee moet eigenlijk, vindt er nl geen nuttige info betreffende de status van mijn lijn.
Kan niet wachten om die newsserver fullspeed te gebruiken
Is die Tweak login op de website eigenlijk nuttig?...weet niet wat ik er mee moet eigenlijk, vindt er nl geen nuttige info betreffende de status van mijn lijn.
Ik zei het trouwens verkeerd. Mijn modem traint netjes op 17000kps+ in maar ik zit toch strak gelimiteerd op ongeveer 8000kbs.
Dit probleem had ik ook al bij Demon, ligt dit aan BBned? Ik heb ze zojuist een mailtje gestuurd, misschien dat ze er meer over weten.
Dit probleem had ik ook al bij Demon, ligt dit aan BBned? Ik heb ze zojuist een mailtje gestuurd, misschien dat ze er meer over weten.
Ik zit ook te denken om over te stappen van Demon naar Tweakdsl. Ik zou daar ook graag Tweakphone (VOIP) bij willen nemen. Kan iemand hier ervaringen posten voor wat betreft VOIP van Tweak? Kwaliteit van de telefoongesprekken? Nummer altijd bereikbaar? Geen downtime?
Graag wat reacties van gebruikers.
Apple en Joppiesaus all the way
Ik zit ook te kijken naar tweakdsl, maar voor voip moet je daar niet wezen. De prijzen liggen gewoon hoger dan bij de KPN, dus je kan beter bij kpn blijven voor bellen, ze rekenen bijvoorbeeld 20.5 cent om naar mobiele nummers te bellen. Bij Kpn is dat 16.5 cent.Hollie schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:07:
Ik zit ook te denken om over te stappen van Demon naar Tweakdsl. Ik zou daar ook graag Tweakphone (VOIP) bij willen nemen. Kan iemand hier ervaringen posten voor wat betreft VOIP van Tweak? Kwaliteit van de telefoongesprekken? Nummer altijd bereikbaar? Geen downtime?
Dus is ook de reden dat ik niet naar tweak zo gaan, bij tiscali bijvoorbeeld is het bellen naar vaste nummers helemaal gratis, wij zouden dan iets van 35 euro gaan besparen op telefonie alleen al.
Heeft iedereen hier bevestiging gekregen voordat de verbinding omgezet werd? Ik heb hier een domein hangen aan mijn IP, dus het is voor mij wel prettig als ik het tijdig weet.
Je kan er een Voip line switcher tussen gooien, de Artech AX520. Als mensen je kpn nummer bellen gaat de telefoon over, maar ook als ze je voip nummer bellen. Uitgaand pakt hij eerst je voip, maar je kan ook kiezen voor kpn. Dus als internet eruit ligt, kan je wel gewoon bellen via kpnAnoniem: 71746 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:33:
Ik ga waarschijnlijk ook naar TweakDSL (zit nu nog bij Demon). Ik wil graag het volgende:
- kpn belbudget lijn
[ Voor 5% gewijzigd door chrisborst op 19-01-2007 13:33 ]
Nee, zodra het gebeurt is ontvang je wel een mailtje over de oplevering.posttoast schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:22:
Heeft iedereen hier bevestiging gekregen voordat de verbinding omgezet werd? Ik heb hier een domein hangen aan mijn IP, dus het is voor mij wel prettig als ik het tijdig weet.
Je kan wel een gewenste datum invullen, en dan hopen dat ze het op die dag ook kunnen realiseren.
De modem is wel een ADSL2+ modem?...alleen een ADSL modem heeft een begrenzing van 8Mb hoor ikAnoniem: 159710 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:24:
Ik zei het trouwens verkeerd. Mijn modem traint netjes op 17000kps+ in maar ik zit toch strak gelimiteerd op ongeveer 8000kbs.
Ik las op Tweak een aanbieding van 9,95 p/m met 500 vrije belminuten. Aangezien er op de vaste lijn toch niet wordt gebeld naar 06 nummers en we niet boven die 500 minuten uit gaan komen lijkt het wel interessant.chrisborst schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:22:
[...]
Ik zit ook te kijken naar tweakdsl, maar voor voip moet je daar niet wezen. De prijzen liggen gewoon hoger dan bij de KPN, dus je kan beter bij kpn blijven voor bellen, ze rekenen bijvoorbeeld 20.5 cent om naar mobiele nummers te bellen. Bij Kpn is dat 16.5 cent.
Dus is ook de reden dat ik niet naar tweak zo gaan, bij tiscali bijvoorbeeld is het bellen naar vaste nummers helemaal gratis, wij zouden dan iets van 35 euro gaan besparen op telefonie alleen al.
De vraag is alleen de uptime van VOIP bij tweak. Als het er vaker uit ligt dan werkend dan is dat voor mij het grootste struikelblok. Iemand die daar iets zinnigs over kan roepen?
Kan ik daarnaast mijn KPN nummer gewoon meenemen?
Ja, uiteraard. Ik kon met Demon gewoon 16Mbit halen. (800m van centrale)LaptopRookie schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:57:
[...]
De modem is wel een ADSL2+ modem?...alleen een ADSL modem heeft een begrenzing van 8Mb hoor ik
Ik zou (zie ook hierboven) geen TweakPhone nemen, maar iets van VoipBuster of VoipCheap (laatste is goedkoper met mobiele nummers) icm zo'n Artech 520/521 kastje. Je blijft bereikbaar onder je KPN nummer (belbudget van 9 euro nog wat), en al je uitgaande telefoontjes gaan over VOIP.Hollie schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:07:
Ikzelf heb met VoipBuster/VoipCheap nog nooit problemen gehad en omdat ik nog een vaste lijn heb kan ik, ook als ADSL of VOIP eruit ligt, gewoon bellen.
En de kosten? Minimaal 10 euro per 4mnd (minimale kosten VoipBuster/VoipCheap), die ik voornamelijk opmaak door bellen naar mobiel, immers bellen naar vast is zolang je niet meer dan 300min/week belt gratis
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Naar vaste nummer bellen is bij tiscali helemaal gratis, dus daar kan niks tegenop lijkt mij.Mars Warrior schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:09:
[...]
En de kosten? Minimaal 10 euro per 4mnd (minimale kosten VoipBuster/VoipCheap), die ik voornamelijk opmaak door bellen naar mobiel, immers bellen naar vast is zolang je niet meer dan 300min/week belt gratisImo kan daar niemand anders tegen op, ook niet Tiscali...
Maar hoeveel betaal je dan bij voipbuster voor bellen naar mobiel, of gebruik je daar je mobiel voor?
Bram , ligt (zeer waarschijnlijk) aan bbned.
Even een berichtje sturen (email werkte goed voor mijn problemen) en zeggen dat je modem intrained op 17mbit/s maar dat je snelheid gecapped is op 800KiB/s.
Voeg er even een boel testen bij zoals speedsuite,mordax,randomftp100mbfile etc etc (zodat zij ook weten dat je even je best hebt gedaan bla bla).
Daarna zal tweakdsl een bericht sturen naar bbned en die zullen er dan werk van moeten maken (TweakDSL kan dit dus niet zelf).
Dit zal ook even duren schat ik (soms kan het ook wel snel, beetje afhankelijk van de drukte bij de centrale denk ik).
Even een berichtje sturen (email werkte goed voor mijn problemen) en zeggen dat je modem intrained op 17mbit/s maar dat je snelheid gecapped is op 800KiB/s.
Voeg er even een boel testen bij zoals speedsuite,mordax,randomftp100mbfile etc etc (zodat zij ook weten dat je even je best hebt gedaan bla bla).
Daarna zal tweakdsl een bericht sturen naar bbned en die zullen er dan werk van moeten maken (TweakDSL kan dit dus niet zelf).
Dit zal ook even duren schat ik (soms kan het ook wel snel, beetje afhankelijk van de drukte bij de centrale denk ik).
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Ahum. Je betaalt bij Tiscali 5 euro /maand om gratis te mogen bellen naar vaste nummers, voor mobiel moet je gewoon betalen (5ct start + 16.5ct/min). Bij VoipBuster/VoipCheap betaal je 10 euro en daar krijg je Freedays (120) voor waarmee je in ieder geval naar vaste nummers in NL (en deels ook naar het buitenland) gratis kunt bellen. Je 10 euro maak je op aan mobiele nummers en evt. buitenland. Zit je buiten je Freedays dan betaal je 1ct / minuut voor vaste nummers.chrisborst schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:55:
[...]
Naar vaste nummer bellen is bij tiscali helemaal gratis, dus daar kan niks tegenop lijkt mij.
Maar hoeveel betaal je dan bij voipbuster voor bellen naar mobiel, of gebruik je daar je mobiel voor?
Ik ken mensen die doen al 6maanden met die 10 euro!
Maar goed. Terugkomend op je echte vraag: bij VoipBuster is bellen naar mobiel 30ct en bij VoipCheap 15ct met als addertje onder het gras dat je betaalt per minuut, en niet per seconde!
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Kan ik niet rechtstreeks BBned contacteren via e-mail?GekkeR schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:05:
Bram , ligt (zeer waarschijnlijk) aan bbned.
Voor zover ik weet , nee
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Anoniem: 159710 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:21:
[...]
Kan ik niet rechtstreeks BBned contacteren via e-mail?
Volg het geld en je weet wie een binding heeft (dienst afneemt bij) met wie. Jij hebt een abonnement bij TweakDSL en die neemt een deel van het product af om het totaal product te kunnen maken bij een 3de partij (BBned hier).
Dus je probleem aanleveren/aankaarten bij TweakDSL zodat ze hun leverancier van het deel product kunnen aanspreken hierop.
Vandaag blijkt TweakDSL ook mijn Demon verbinding overgenomen te hebben. Zit nu dus op het Cambrium netwerk, maar heb nog geen gegevens van wat de SMTP server van TweakDSL is, en heb ook nog geen login-gegevens enzo voor m'n TweakDSL email boxen. Heb wel een Login + Wachtwoord voor Mijn Tweak, maar daarmee kan ik nog niet bij m'n email...
Heb ook nog geen modem van TweakDSL ontvangen, maar gelukkig snapt m'n Linksys WAG354G modem/router de nieuwe verbinding wel en is hij naadloos overgestapt zodat ik nog steeds online ben. Vraag me alleen wel af of ik m'n modem nog aanpassen ofzo, om van de 10-24 ADSL2+ verbinding gebruik te kunnen maken? Modem is wel geschikt voor ADSL2+ (en heeft de goede firmware ook draaien), maar opties over "trainen van het modem" zie ik niet in het menu, tenzij ik het niet als zodanig herken ofzo?

Overigens haal ik nog steeds slechts 6 Mbit download, wat m'n Demon 6/1 snelheid was...

Heb ook nog geen modem van TweakDSL ontvangen, maar gelukkig snapt m'n Linksys WAG354G modem/router de nieuwe verbinding wel en is hij naadloos overgestapt zodat ik nog steeds online ben. Vraag me alleen wel af of ik m'n modem nog aanpassen ofzo, om van de 10-24 ADSL2+ verbinding gebruik te kunnen maken? Modem is wel geschikt voor ADSL2+ (en heeft de goede firmware ook draaien), maar opties over "trainen van het modem" zie ik niet in het menu, tenzij ik het niet als zodanig herken ofzo?

Overigens haal ik nog steeds slechts 6 Mbit download, wat m'n Demon 6/1 snelheid was...
[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 19-01-2007 21:06 ]
Wat is die mooie "Autodetect" optie? Heb zelf geen WAG, maar misschien doet het iets 
Denk dat je profiel nog niet goed gewijzigd is, zoals wel meer mensen hebben -> mailtje naar Tweak.
Denk dat je profiel nog niet goed gewijzigd is, zoals wel meer mensen hebben -> mailtje naar Tweak.
[ Voor 37% gewijzigd door Gizz op 19-01-2007 21:16 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Die Autodetect optie heeft alleen invloed op het Virtual Circuit voor VPI en VCI.Gizz schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:16:
Wat is die mooie "Autodetect" optie? Heb zelf geen WAG, maar misschien doet het iets
Bij QoS kan ik kiezen uit UBR, CBR en VBR waarbij de laatste twee continue en variabele bitrate zijn, en UBR is unspecific bitrate. Geen idee wat hiervan de voor- en nadelen zijn.
En Multiplexing op LLC of VC ? Geen idee wat dat doet.
Staat bij mij op LLC.
Ik hou het op een verkeerd profiel.
Ik hou het op een verkeerd profiel.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Modem staat wel goed, maar zou hem niet op ADSL2+ vast zetten, eerder op iets van auto of multimode. (hoeft niet perse verder en maakt geen verschil indeze).
Wat zegt je modem bij status of info over je lijnsnelheid?
Wat zegt je modem bij status of info over je lijnsnelheid?
Bij 12 mbit en hoger is telefonie gratis, dus hoef je niks te betalen voor voip (anders is het inderdaad 5 euro).Mars Warrior schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:12:
[...]
Ahum. Je betaalt bij Tiscali 5 euro /maand om gratis te mogen bellen naar vaste nummers, voor mobiel moet je gewoon betalen (5ct start + 16.5ct/min). Bij VoipBuster/VoipCheap betaal je 10 euro en daar krijg je Freedays (120) voor waarmee je in ieder geval naar vaste nummers in NL (en deels ook naar het buitenland) gratis kunt bellen. Je 10 euro maak je op aan mobiele nummers en evt. buitenland. Zit je buiten je Freedays dan betaal je 1ct / minuut voor vaste nummers.
Ik ken mensen die doen al 6maanden met die 10 euro!
Maar goed. Terugkomend op je echte vraag: bij VoipBuster is bellen naar mobiel 30ct en bij VoipCheap 15ct met als addertje onder het gras dat je betaalt per minuut, en niet per seconde!
Maar voipcheap klinkt inderdaad wel intressant, ga daar ook maar eens naar kijken, misschien is tweak dan wel intressant
Ik ben me bewust dat er alternatieven zijn die goedkoper kunnen aanbieden. Ik ben echter op zoek naar gebruikerservaringen die wat kunnen vertellen over de kwaliteit van het bellen met VOIP van Tweak (bereikbaarheid, kwaliteit gesprekken). De prijs is voor mij minder belangrijk.Mars Warrior schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:09:
[...]
Ik zou (zie ook hierboven) geen TweakPhone nemen, maar iets van VoipBuster of VoipCheap (laatste is goedkoper met mobiele nummers) icm zo'n Artech 520/521 kastje. Je blijft bereikbaar onder je KPN nummer (belbudget van 9 euro nog wat), en al je uitgaande telefoontjes gaan over VOIP.
Ikzelf heb met VoipBuster/VoipCheap nog nooit problemen gehad en omdat ik nog een vaste lijn heb kan ik, ook als ADSL of VOIP eruit ligt, gewoon bellen.
En de kosten? Minimaal 10 euro per 4mnd (minimale kosten VoipBuster/VoipCheap), die ik voornamelijk opmaak door bellen naar mobiel, immers bellen naar vast is zolang je niet meer dan 300min/week belt gratisImo kan daar niemand anders tegen op, ook niet Tiscali...
Iemand die mij daar nog iets over kan vertellen?
Hebben meer mensen last van dat de email niet meer werkt? Ik krijg op alle accounts niets meer binnen, en als ik via webmail kijk dan zegt ie dat er geen e-mailtjes op de server aanwezig zijn terwijl ik altijd de laatste 3 maanden erop laat staan... krijgen ook niets binnen op het moment

Nou, gisteren was het dan eindelijk zover, we zijn over van Demon/BBNed naar Tweak/Tiscali. Het was nog even lastig, want de modem trainde in op 1150/570kbit en de router (die achter de gebridgde modem hangt) kreeg als IP-adres: 1.253.1.233 (oid). Mijn PC's achter de router kregen geen verbinding met internet. Pas toen ik mijn laptop direct op de modem inplugde kon ik de activatiepagina opkomen. Eenmaal geactiveerd werkte het prima.
Wel grappig: Eergisteren bij iemand ADSL2+ aangelegd, via postcode check was de afstand naar de centrale 1200 meter. Behaalde snelheid met downloaden: 1,2MB/s. Wij zitten op dezelfde centrale, maar dan op 850 meter volgens de postcodecheck. Wij halen hier nu 1,82MB strak (newsserver). Dat scheelt dus nog behoorlijk! Onze modem traint trouwens in op 18500/1100kbit. Nog best aardig voor een att./noise margin verhouding van 24dB/7dB (werkelijke lijnlengte dus iets van 1600 meter).
Wel vind ik de informatie die we krijgen van Tweak wat summier. Toen de ADSL modem binnenkwam, zaten er twee A4'tjes bij, en een CD. Verder geen boekjes, handleiding of instructies. Ook heb ik nog steeds geen inlog gegevens voor mail of webspace. De site van Tweak vind ik ook vrij mager. Weinig infopagina's, weinig supportpagina's, eigenlijk is er helemaal niets te vinden. Dat was bij Demon wel beter geregeld.
Tot zover mijn ervaringen
Wel grappig: Eergisteren bij iemand ADSL2+ aangelegd, via postcode check was de afstand naar de centrale 1200 meter. Behaalde snelheid met downloaden: 1,2MB/s. Wij zitten op dezelfde centrale, maar dan op 850 meter volgens de postcodecheck. Wij halen hier nu 1,82MB strak (newsserver). Dat scheelt dus nog behoorlijk! Onze modem traint trouwens in op 18500/1100kbit. Nog best aardig voor een att./noise margin verhouding van 24dB/7dB (werkelijke lijnlengte dus iets van 1600 meter).
Wel vind ik de informatie die we krijgen van Tweak wat summier. Toen de ADSL modem binnenkwam, zaten er twee A4'tjes bij, en een CD. Verder geen boekjes, handleiding of instructies. Ook heb ik nog steeds geen inlog gegevens voor mail of webspace. De site van Tweak vind ik ook vrij mager. Weinig infopagina's, weinig supportpagina's, eigenlijk is er helemaal niets te vinden. Dat was bij Demon wel beter geregeld.
Tot zover mijn ervaringen
SRK35ZS-W
In de basis had het gelijk goed gegaan. Als je een PC met alles op automatisch direct aan de geleverde apparatuur had gehangen. Je eigen router/situatie die afwijkt maakt het lastiger voor je 
In je router achter je bridge modem zeker DNS servers vast ingesteld van Demon nog? Of je router niet herstart zodat de NAT tabel om kon gaan met nieuwe WAN IP?
In je router achter je bridge modem zeker DNS servers vast ingesteld van Demon nog? Of je router niet herstart zodat de NAT tabel om kon gaan met nieuwe WAN IP?
[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 20-01-2007 12:41 ]
Anoniem: 67663
Geachte,
Ik heb inmiddels, na flinke ellende met mijn bestaande ADSL lijn, een ADSL2 lijn, en hierbij VOIP.
Het standaard modem wat tweak levert, kan niet goed on router mode werken, iets wat nodig is, als je TweakVoip wil gebruiken. (Ik weet niet of dit ook zo is, als je TweakVodsl neemt...)
Anyway, portmappen op de meegeleverde modem werkt niet naar behoren (s!!!! ..ze sturen er meer voor nop)
Voor de eerste betaling van je VOIP ontvang je je username en telefoon nummer. (10 euro, voor 500 belminuten op lokaal....gsm is in 30 minuten wel bekeken.)
Die inmiddels in een Vigor2800V gezet, en echt....met de nieuwe codec, kan ik zelfs tot cd-kwaliteit voice gaan (gebruikt dan 32kb/s) of ik zet hem lager (8 Kbps). In allegevallen werkte de telefonie goed.
KPN is er nog bij mij, want dat is mijn hoofdnummer. Ik zit er wel over te denken, om mijn lijn te laten overzetten. Dan betaal je alleen nog 9 euro.
Ik ben tevreden, en heb sinds september nog geen 1x meegemaakt dat ze zijn down geweest.
Tevens ben ik 1 van de eerste klanten van tweak, en de service is altijd goed geweest.
Zelfs toen BBNED hier in de centrale mijn complete signaal vernaggelde, hebben ze alles op alles gezet, om een nieuwe verbinding op te leveren.
Het is wel even bellen....op een bepaald moment, belden ze mij ook continue, of ik instellingen wilde testen, vci waarden wilde aanpassen, test draaien......Tja, ik ben ook technisch, en we hielpen elkaar.
Kijk, sommige dingen kunnen rotgaan, maar als je echt een gemotiveerde engineer aan de telefoon krijgt, dan is dat wel prettig.
Ik zou zeggen : Ga ervoor, en ervaar het zelf. Dan weet je wat tweak biedt.
2,1 MB down, en vet 1,1 Mbit up. 100 meter van de centrale....:-)
Ik heb inmiddels, na flinke ellende met mijn bestaande ADSL lijn, een ADSL2 lijn, en hierbij VOIP.
Het standaard modem wat tweak levert, kan niet goed on router mode werken, iets wat nodig is, als je TweakVoip wil gebruiken. (Ik weet niet of dit ook zo is, als je TweakVodsl neemt...)
Anyway, portmappen op de meegeleverde modem werkt niet naar behoren (s!!!! ..ze sturen er meer voor nop)
Voor de eerste betaling van je VOIP ontvang je je username en telefoon nummer. (10 euro, voor 500 belminuten op lokaal....gsm is in 30 minuten wel bekeken.)
Die inmiddels in een Vigor2800V gezet, en echt....met de nieuwe codec, kan ik zelfs tot cd-kwaliteit voice gaan (gebruikt dan 32kb/s) of ik zet hem lager (8 Kbps). In allegevallen werkte de telefonie goed.
KPN is er nog bij mij, want dat is mijn hoofdnummer. Ik zit er wel over te denken, om mijn lijn te laten overzetten. Dan betaal je alleen nog 9 euro.
Ik ben tevreden, en heb sinds september nog geen 1x meegemaakt dat ze zijn down geweest.
Tevens ben ik 1 van de eerste klanten van tweak, en de service is altijd goed geweest.
Zelfs toen BBNED hier in de centrale mijn complete signaal vernaggelde, hebben ze alles op alles gezet, om een nieuwe verbinding op te leveren.
Het is wel even bellen....op een bepaald moment, belden ze mij ook continue, of ik instellingen wilde testen, vci waarden wilde aanpassen, test draaien......Tja, ik ben ook technisch, en we hielpen elkaar.
Kijk, sommige dingen kunnen rotgaan, maar als je echt een gemotiveerde engineer aan de telefoon krijgt, dan is dat wel prettig.
Ik zou zeggen : Ga ervoor, en ervaar het zelf. Dan weet je wat tweak biedt.
Dat is zeker zo ja!bjck schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:37:
In de basis had het gelijk goed gegaan. Als je een PC met alles op automatisch direct aan de geleverde apparatuur had gehangen. Je eigen router/situatie die afwijkt maakt het lastiger voor je
M'n router haalde via DHCP zijn IP & DNS van BBNed vandaan, daar heb ik niks aan veranderd. Ik heb hem wel een keer gereset, maar op één of andere manier kon mijn PC achter de router gewoon niet bij de activatiepagina komen. Ik zal wel wat fout ingesteld hebben gehad. Maar hij doet het nu prima
Je had gelijk, op mijn PC's stond de DNS van demon nog hardcoded erin gestampt. Op mijn laptop niet, ivm met school!
[ Voor 7% gewijzigd door Scooper op 20-01-2007 14:38 ]
SRK35ZS-W
Vandaag mijn Copperjet 1616-2P ontvangen...nog even en ik ben op Tweak
Hij ziet precies hetzelfde uit als mijn oude Copperjet 816-2P overigens. Standaard bbned modems?
Daar zit het euvel. Je krijgt op het Tiscali/BaByXL netwerk een IP in de 1.253 reeks, maar ook DNS-servers toegewezen die alles resolven naar die activatie pagina toe. Je DNS vast en het werkt niet neeScooper schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:04:
[...]
Dat is zeker zo ja!
M'n router haalde via DHCP zijn IP & DNS van BBNed vandaan, daar heb ik niks aan veranderd. Ik heb hem wel een keer gereset, maar op één of andere manier kon mijn PC achter de router gewoon niet bij de activatiepagina komen. Ik zal wel wat fout ingesteld hebben gehad. Maar hij doet het nu prima
Je had gelijk, op mijn PC's stond de DNS van demon nog hardcoded erin gestampt. Op mijn laptop niet, ivm met school!
Dat probleem had ik ook, gewoon even bellen met de helpdesk.Haay schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:04:
Vandaag blijkt TweakDSL ook mijn Demon verbinding overgenomen te hebben. Zit nu dus op het Cambrium netwerk, maar heb nog geen gegevens van wat de SMTP server van TweakDSL is, en heb ook nog geen login-gegevens enzo voor m'n TweakDSL email boxen. Heb wel een Login + Wachtwoord voor Mijn Tweak, maar daarmee kan ik nog niet bij m'n email...![]()
[afbeelding]
In het status scherm van m'n modem zie ik nu de volgende settings:

Wel sneller dan ik onder Demon had, maar voor zover ik zie nog niet binnen de 10-24 Mbit range die ik voor m'n TweakB 10-24 abonnement zou moeten hebben. Zou het kunnen dat ik binnen BBned nog op het ADSL 1 profiel zit en dat TweakDSL dat nog voor me moet laten omzetten ? Als ik 100 MB testfiles download (van BBned en andere test sites) haal ik niet hoger dan 1,04MB/s ~= 8500 kbps, en upload komt niet verder dan rond de 800 kbps.
Zit overigens op ongeveer 1,5 km van de centrale volgens de BBned site, en heb ADSL2+ over een ISDN lijn. Iemand enig idee wat dan ongeveer de te verwachten hoogst haalbare snelheid onder die omstandigheden is?

Wel sneller dan ik onder Demon had, maar voor zover ik zie nog niet binnen de 10-24 Mbit range die ik voor m'n TweakB 10-24 abonnement zou moeten hebben. Zou het kunnen dat ik binnen BBned nog op het ADSL 1 profiel zit en dat TweakDSL dat nog voor me moet laten omzetten ? Als ik 100 MB testfiles download (van BBned en andere test sites) haal ik niet hoger dan 1,04MB/s ~= 8500 kbps, en upload komt niet verder dan rond de 800 kbps.
Zit overigens op ongeveer 1,5 km van de centrale volgens de BBned site, en heb ADSL2+ over een ISDN lijn. Iemand enig idee wat dan ongeveer de te verwachten hoogst haalbare snelheid onder die omstandigheden is?
[ Voor 5% gewijzigd door Haay op 21-01-2007 16:00 ]
Ik behaal precies dezelfde snelheid, het lijkt erop dat bbned de lijn nog knijpt. 800m van de centrale.
Je zit 31/13,8 = 2,24 km van de centrale. Ik denk dat je dan nog net iets sneller kan halen dan nu. In je screendump zie je wel duidelijk dat ADSL2+ zo is ingesteld.Haay schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:58:
[afbeelding]
edit: ik zie wel dat downstream margin op 6 staat. Misschien is dit wel je max. Zorg in ieder geval dat de bekabeling in orde is (modem dicht bij ISRA etc.).
[ Voor 6% gewijzigd door knakworst op 21-01-2007 19:16 ]
12803kbps lijnsnelheid, dus binnen de 10-24Mbps marge hangt het. De lijnlengte van ~2.2km is dit wel zo'n beetje maximaal op de lijn. Andere modem keuze (andere DSL chipset erin) kan in combinatie met de apparatuur die BBned op die centrale gebruikt misschien iets meer geven nog en meer upstream moet vermoed ik zeker wel te halen zijn dan.Haay schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:58:
[afbeelding]
Overigens kijk jij naar de 'behaalde snelheid' op je computer, en je moet kijken naar de DSL lijnsnelheid. Daar zit zo'n 12% verschil tussen wat je verliest aan 'behaalde snelheid' en de 'adsl lijnsnelheid'.
Dus die 12803kbps / 10 (niet door 8 dus, met 10 haal je gelijk die % verlies eraf) = 1.2MB/s moet je maximaal kunnen halen op die verbinding.
Anoniem: 101987
hmm, ook net om 12 uur verbinding weg en ineens cambrium ip
Alleen snelheid is nog tzelfde, ook met copperjet erop. Misschien moeten ze me ook nog op adsl2+ profiel zetten bij bbned.
Als ik op http://pcdb.bbned.nl/ m'n postcode en huisadres invul dan krijg ik:knakworst schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:57:
Je zit 31/13,8 = 2,24 km van de centrale. Ik denk dat je dan nog net iets sneller kan halen dan nu. In je screendump zie je wel duidelijk dat ADSL2+ zo is ingesteld.
edit: ik zie wel dat downstream margin op 6 staat. Misschien is dit wel je max. Zorg in ieder geval dat de bekabeling in orde is (modem dicht bij ISRA etc.).
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Centrale: Alr-Bw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1572 meter.
Dat is een andere afstand dan uit jouw berekening blijkt. Modem staat overigens vlak bij de splitter in de meterkast.
Sowieso moet ik het TweakDSL modem nog ontvangen, dus wanneer ik dat modem heb ga ik wel kijken of ik daarmee een andere snelheid haal dan met m'n huidige Linksys WAG354G modem (annex-B versie).
[ Voor 16% gewijzigd door Haay op 22-01-2007 10:24 ]
Het is bekend dat postcode tabellen afwijkingen kunnen hebben. Zelfs tot 200% afwijking is prima mogelijk. Een ISP/telco gebruikt de afstnden in de tabel alleen voor bestelbaarheid van bepaalde snelheden en is geen garantie op die snelheid. Het zijn vaak hemelsbreede afstanden tussen de postcodes van jou en de centrale. Kabels kunnen heel anders in de grond liggen...Haay schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:11:
[...]
Als ik op http://pcdb.bbned.nl/ m'n postcode en huisadres invul dan krijg ik:
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
Centrale: Alr-Bw
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1572 meter.
Dat is een andere afstand dan uit jouw berekening blijkt. Modem staat overigens vlak bij de splitter in de meterkast.
Anoniem: 189986
Momenteel geen verbinding:
Provider: Tweak
Netwerk: BBNed
Symptoom: Geen verbinding, wel een IP-adres.
Verbinding lag er hier (Haarlem, 2023) een kleine anderhalf uur uit.. Na de gateway ging het mis, toch wel een behoorlijke storing te noemen. Wederom nog geen storingsmelding terug te vinden in het TweakDSL menu.
edit: rond 16.20 was ie er weer.
edit2: volgens mij is het een aardig grote storing geweest, remote monitoring vanaf mijn colo gaf deze traceroute naar mijn IP:
Heel Tweak lag plat?
edit: rond 16.20 was ie er weer.
edit2: volgens mij is het een aardig grote storing geweest, remote monitoring vanaf mijn colo gaf deze traceroute naar mijn IP:
code:
1
2
3
4
5
6
| traceroute to 84.245.xxx.xxx (84.245.xxx.xxx), 30 hops max, 38 byte packets 1 xxx.xxx.xxx.xxx (xxx.xxx.xxx.xxx) 0.750 ms 0.786 ms 0.523 ms 2 tc1-border-2-ae-1-0.router.nl.demon.net (82.161.255.42) 1.048 ms 1.088 ms 1.080 ms 3 demon-2.private.openpeering.nl (82.161.247.98) 1.082 ms 0.797 ms 1.026 ms 4 * * * 5 * * |
Heel Tweak lag plat?
[ Voor 57% gewijzigd door BlackB1rd op 22-01-2007 16:31 ]
Een hele zooooi
Hier in Pijnackercity het zelfde probleem.Anoniem: 189986 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:18:
Momenteel geen verbinding:
Ik dacht in eerste instantie dat mijn modem kuren had.
Jammer dat Tweak dit niet even een storingsmelding maakt.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Is het netwerk van BBNed tegenwoordig betrouwbaarder dan een paar jaar geleden?
Twijfel erover om een B4-10 abbo aan te schaffen, maar wil wel een stabiele verbinding (zowel snelheid als ping).
Twijfel erover om een B4-10 abbo aan te schaffen, maar wil wel een stabiele verbinding (zowel snelheid als ping).
Ga naar www.jellerbert.nl
Heb vandaag dan eindelijk de opleverdatum van mijn TweakDSL 16-24 abonnement binnen. 25 januari gaat Tiscali aan het werk om mijn verbinding om te zetten.
Staat Tiscali ook verbindingen met een ADSL (ipv. ADSL2/ADSL2+) profiel toe op de Wide Open-abonnementen? Want dan kan ik mijn huidige modem gebruiken zolang ik het nieuwe modem nog niet binnen heb.
Staat Tiscali ook verbindingen met een ADSL (ipv. ADSL2/ADSL2+) profiel toe op de Wide Open-abonnementen? Want dan kan ik mijn huidige modem gebruiken zolang ik het nieuwe modem nog niet binnen heb.
Anoniem: 168864
Aanmelding vorige week woensdag op de post en nu al overgezet (0-8 Mb). Werk nog met m'n oude Copperjet 816 2P Annex A. Gezien mijn afstand tot de centrale (3 km) zou 4 Mb haalbaar zijn en dat red ik nu al. Zou mijn nieuwe modem (als het goed gaat Copperjet 1616 Voip) een hogere snelheid mogelijk maken?
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat ik mijn e-mail adres krijg en weer e-mail kan ontvangen. Ontvangen lukt nog wel via Demon, maar verzenden niet...
Ps, digibeet is my middelname..
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat ik mijn e-mail adres krijg en weer e-mail kan ontvangen. Ontvangen lukt nog wel via Demon, maar verzenden niet...
Ps, digibeet is my middelname..
Wanneer was BBned niet betrouwbaar dan?Jellerbert schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:46:
Is het netwerk van BBNed tegenwoordig betrouwbaarder dan een paar jaar geleden?
Sinds ik een abbo heb bij Tweak, sinds 03-2003, heb ik niet tot weinig problemen met de verbinding gehad.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Oke, dat wou ik dus even wetenZondagskindje schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:05:
[...]
Wanneer was BBned niet betrouwbaar dan?![]()
Sinds ik een abbo heb bij Tweak, sinds 03-2003, heb ik niet tot weinig problemen met de verbinding gehad.
Ga naar www.jellerbert.nl
Dat is geen probleem bij Tiscali. Op alle snelheden wordt ADSL/ADSL2/ADSL2+ toegestaan om te verbinden. Er zijn wel een aantal modems die moeilijk doen of moeilijk doen zonder de laatste firmware. Laat even weten wat je hebt, kan ik wellicht aangeven of het wel/niet lekker werkt.[BoSS] schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:03:
Heb vandaag dan eindelijk de opleverdatum van mijn TweakDSL 16-24 abonnement binnen. 25 januari gaat Tiscali aan het werk om mijn verbinding om te zetten.
De laatste paar centrales in het Tiscali netwerk staan overigens gepland voor ombouw naar ADSL2+ geschikte apparatuur voor de laatste week van deze maand en volgende maand. De centrales zijn hier te vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 22-01-2007 20:17 ]
Ik heb een Zyxel 650R-31 in Bridge-mode, is die geschikt hiervoor? Inloggen op de router om firmware na te kijken is wat moeilijk op het moment door de bridge mode, en mijn iBook heeft geen seriële aansluiting voor de console-kabel...bjck schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:16:
[...]
Dat is geen probleem bij Tiscali. Op alle snelheden wordt ADSL/ADSL2/ADSL2+ toegestaan om te verbinden. Er zijn wel een aantal modems die moeilijk doen of moeilijk doen zonder de laatste firmware. Laat even weten wat je hebt, kan ik wellicht aangeven of het wel/niet lekker werkt.
Dat ik op een voor ADSL2+ geschikte centrale zit weet ik zeker (Rotterdam-Hvt), anders had ik ook geen Wide Open abonnement genomenDe laatste paar centrales in het Tiscali netwerk staan overigens gepland voor ombouw naar ADSL2+ geschikte apparatuur voor de laatste week van deze maand en volgende maand. De centrales zijn hier te vinden.
PS: Is het topic niet een beetje vol aan het raken....al ruim boven de 1000 posts?
[ Voor 3% gewijzigd door [BoSS] op 22-01-2007 21:23 ]
Jazeker, je moet gewoon even alles handmatig invullen om op de router pagina te komen:
ip 192.168.0.2
mask 255.255.255.0
gate 192.168.0.1
Dan surf je naar 192.168.0.1 en kan je inloggen.
ip 192.168.0.2
mask 255.255.255.0
gate 192.168.0.1
De echo-put staat vandaag weer open
de verwarming deed het vandaag niet (wat mis met de CV-ketel), dus de storingsdienst gebeld. De man aan de andere kant kon mij op het gegeven moment niet meer verstaan, doordat een toon op de lijn steeds verder versterkt werd (lijkt op het zelfde als je een microfoon vlak bij een geluidsbox houd. Deze gaat dan ook 'rondzingen' 
Ik heb de laatste firmware en het probleem treed met vlagen op. Dit is knap iritant en ik heb moeten bellen met mijn mobiel.
Ik heb de laatste firmware en het probleem treed met vlagen op. Dit is knap iritant en ik heb moeten bellen met mijn mobiel.
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Die is inderdaad al omgebouwd, anders had de postcode check van TweakDSL het je ook niet laten bestellen sowieso.[BoSS] schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:21:
[...]
Ik heb een Zyxel 650R-31 in Bridge-mode, is die geschikt hiervoor? Inloggen op de router om firmware na te kijken is wat moeilijk op het moment door de bridge mode, en mijn iBook heeft geen seriële aansluiting voor de console-kabel...
[...]
Dat ik op een voor ADSL2+ geschikte centrale zit weet ik zeker (Rotterdam-Hvt), anders had ik ook geen Wide Open abonnement genomen
Modem is geen probleem, gewoon blijven gebruiken deze.
* bjck zal de topicstarter eens vragen een nieuwe te openenPS: Is het topic niet een beetje vol aan het raken....al ruim boven de 1000 posts?
[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 22-01-2007 21:45 ]
Mijn PC/laptop hangt niet direct aan de router, maar ik heb het geprobeerd door mijn server een extra virtueel IP op de externe interface te geven...lukt ook niet helemaal...Anoniem: 159710 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:24:
Jazeker, je moet gewoon even alles handmatig invullen om op de router pagina te komen:
ip 192.168.0.2
mask 255.255.255.0
gate 192.168.0.1
Dit topic is gesloten.