Het grote TweakDSL topic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.102 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Wanneer wordt de DNS bijgewerkt? Eens per dag oid?
We zitten te wachten tot een update van vanochend 10 uur eindelijk doorkomt.
ccc.routecraft.com staat nog immer op het oude ip op customer.cambrium.nl

-r-

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:15:
Hoi

Wanneer wordt de DNS bijgewerkt? Eens per dag oid?
We zitten te wachten tot een update van vanochend 10 uur eindelijk doorkomt.
ccc.routecraft.com staat nog immer op het oude ip op customer.cambrium.nl

-r-
Wat dacht je van TTL? :)

;; ANSWER SECTION:
ccc.routecraft.com. 84869 IN A 82.150.135.178

DNS entries blijven exact de TTL tijd in cache, zo werkt DNS. In dit geval dus 24 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
wat is momenteel de retentie van tweaknews?
zeg zeggen 50 dagen, maar momenteel download ik wat uit a.b.boneless van 75 dagen oud.
gaat niet vlug, maar komt wel compleet binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Striker2k2 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 17:03:
wat is momenteel de retentie van tweaknews?
zeg zeggen 50 dagen, maar momenteel download ik wat uit a.b.boneless van 75 dagen oud.
gaat niet vlug, maar komt wel compleet binnen :)
Ik heb exact dezelfde ervaring, ouder dan 50 dagen is er wel maar het lijkt er wel op of ze ervoor een kabouter naar de uithoeken van het magazijn moeten jagen om de stukjes en beetjes bij elkaar te schrapen. >:)
Maar ik klaag niet. Ben allang blij dat ik het krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een week na de software update op mijn Tiscali centrale moet ik toch zeggen dat de adsl2+ verbinding qua stabiliteit minder is geworden.

Voorheen heb ik 3 maanden lang strak zonder hikje gesynct op 18693/1171 nu sync ik momenteel op 18293/1147 (wat in de praktijk dan vreemd genoeg 10% minder snelheid oplevert :? ) en heb 14 uur geleden een resync gehad na een systemuptime van 120 uur zie ik waardoor ik weer een 40 Kb'tje kwijt ben geraakt. Niets om wakker van te liggen maar toch..

Draai de laatste firmware van Tiscali 7B4 in mijn zyxell 2602H.. Firmware 7b3 resyncte ongeveer elke 5 uur.

Eerst nimmer een resync.

Al met al hadden ze mijn centrale mogen overslaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:00:
Nu een week na de software update op mijn Tiscali centrale moet ik toch zeggen dat de adsl2+ verbinding qua stabiliteit minder is geworden.

Voorheen heb ik 3 maanden lang strak zonder hikje gesynct op 18693/1171 nu sync ik momenteel op 18293/1147 (wat in de praktijk dan vreemd genoeg 10% minder snelheid oplevert :? ) en heb 14 uur geleden een resync gehad na een systemuptime van 120 uur zie ik waardoor ik weer een 40 Kb'tje kwijt ben geraakt. Niets om wakker van te liggen maar toch..

Draai de laatste firmware van Tiscali 7B4 in mijn zyxell 2602H.. Firmware 7b3 resyncte ongeveer elke 5 uur.

Eerst nimmer een resync.

Kan het zijn dat je iets van verlengkabels hebt gebruikt? Toch een ongebruikte aftakking tussen splitter en ISRA? Na het onderhoud is kan het zijn dat je daar meer (negatieve) invloeden van hebt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 11:12

Quakie

quakelen

Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:00:

Eerst nimmer een resync.

Same thing here... behalve resync-en.. gebeurt wel maar minder vaak.. (ik zal later editten, kan nu niet bij modem om te zien of hij weer plat is geweest binnen 24uur)

edit: nee 24 uur up 17487/1125.

Een 12move klant heeft precies hetzelfde...op dezelfde centrale. Zelfde intrainwaarden maar dan op adsl2+ maar 10% verlies in snelheid (was 245 a 250 nu nog net 200)

Volgens mij gaat er iets niet goed met de onderhoud. Of teveel adsl2+ profielen waardoor iedereen dik zakt.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Quakie schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:07:
[...]

Same thing here... behalve resync-en.. gebeurt wel maar minder vaak.. (ik zal later editten, kan nu niet bij modem om te zien of hij weer plat is geweest binnen 24uur)

edit: nee 24 uur up 17487/1125.

Een 12move klant heeft precies hetzelfde...op dezelfde centrale. Zelfde intrainwaarden maar dan op adsl2+ maar 10% verlies in snelheid (was 245 a 250 nu nog net 200)

Volgens mij gaat er iets niet goed met de onderhoud. Of teveel adsl2+ profielen waardoor iedereen dik zakt.
zelfde hier ook, ook een behoorlijk verlies van effectieve doorvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik zit te stoeien met de firewall rules...

ik heb een nieuwe rule aangemaakt.

any address for port 80, 20,21 to destination lan ip nr.

werkt niet.
toen heb ik default policy veranderd wan to lan forward ipv block.
nu is volgens mij heel me firewall open maar goed. het werkt nog steeds niet.

als ik mijn domein naam intik krijg ik de zyxel inlog scherm.. ik dacht dat ie dan door moet wijzen naar me site?

wat doe ik fout? zyxel 2602 modem

mis toch wel me speedtouch met zulke dingen....

even selecteren en het werkte.... zyxel doet het toch wat omslachtiger allemaal.. Je moet meer kennis hebben merk ik al. Firewalls, NAT, DMZ shit zijn niet me sterkste kanten :+

[ Voor 34% gewijzigd door Quakie op 02-11-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Quakie schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:59:even selecteren en het werkte.... zyxel doet het toch wat omslachtiger allemaal.. Je moet meer kennis hebben merk ik al. Firewalls, NAT, DMZ shit zijn niet me sterkste kanten :+
Het ontwerp van de interface is niet altijd even logisch misschien vanuit een 'consumenten perspectief'. Die van Speedtouch is wat gemakkelijker misschien met icoontjes etc.

Dit type ZyXEL modem was oorspronkelijk bedoeld voor midden en kleinbedrijf gebruik, niet voor de consumenten markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hier was ook een verbouwinkje in de centrale gisteren (Es-C), en Zyxel 2602R-61(ongeveer) modem geeft dezelfde waarden aan als voorheen, maar download is zo'n 10% gezakt (van ± 2.2 MB/s naar ± 1.9 MB/s). Ik heb de 340AJE1b1-firmware erin zitten, nieuwer ben ik nog niet tegengekomen (althans geen versie die het modem lust).

Naja, misschien dat het zich nog weer hersteld. Maar die 10% meer is hier dus helaas niet het geval.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hoe kan je op een wide-open lijn nu +10% geven :?

Ik denk dat Tiscali best wel even aan het kijken gaat waarom de snelheid gezakt is ten opzichte van de linerate na de verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dat laatste regeltje had er niet bij gemoeten. Ik dacht hetzelfde als jou namelijk ;) Het was de bedoeling die te verwijderen voor versturen, blijkbaar niet al te wakker meer :)

Maar ach, met de huidige snelheid is het nog allemaal prima... vond het alleen wat apart.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

bjck schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:26:
[...]

Het ontwerp van de interface is niet altijd even logisch misschien vanuit een 'consumenten perspectief'. Die van Speedtouch is wat gemakkelijker misschien met icoontjes etc.

Dit type ZyXEL modem was oorspronkelijk bedoeld voor midden en kleinbedrijf gebruik, niet voor de consumenten markt.
Dat verklaard een hoop.

Ook enig idee hoe het moet staan?

Rule valt onder WAN to LAN
Default policy staat op WAN to LAN forward ipv standaard op BLOCK
toch kan niemand mijn domein vinden

het zijn drie poorten in een rule en de gebruikelijke volgens mij.
port80 voor me website
port20,21 voor ftp
port 3389 voor rdp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:45:

Ik denk dat Tiscali best wel even aan het kijken gaat waarom de snelheid gezakt is ten opzichte van de linerate na de verandering.
Zullen ze het wel moeten weten dat de effectieve doorvoer na de softwareupdate is verminderd met 10%.

Doorgeven aan tweak zal weinig nut hebben, want je zit ruim boven de 16 MB.

Persoonlijk heb ik mijn modem rechtstreeks aan de ouderwetse lasdop aangesloten in mijn kelder..Dus geen onnodige aftakkingen ed...Voorheen ook met adsl1 nooit een resync (of netwerk c.q. centrale moest down zijn geweest natuurlijk)..

Ja nog een echte diepe oude kelder waarin het altijd rond de 10 a 12 graden is...

Ach snelheid is wel netjes constant en strak maar dan 10% minder dus.

Zou daar dus nu iedere adsl2+ gebruiker last van hebben na die update??

Persoonlijk denk ik dat wij wide-open 10% minder krijgen zodat die andere profielen 10% meer krijgen???

Zijn ze toch al maanden mee bezig met die updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Zoals boven vermeld geldt het ook voor tragere verbindingen..niet alleen de WO lijnen...

Waar ik naar benieuwd ben is of het helpt om terug te schakelen naar een adsl1 profiel.
Of is dit niet mogelijk? Ik kan het zelf niet doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:43:
[...]

Zullen ze het wel moeten weten dat de effectieve doorvoer na de softwareupdate is verminderd met 10%.

Doorgeven aan tweak zal weinig nut hebben, want je zit ruim boven de 16 MB.
Tweak kan het doorgeven aan Tiscali natuurlijk dat het opvalt die verandering, maar ze weten het al Tiscali. Dat hebben ze vast wel door en ze zullen vast GoT wel lezen.
Persoonlijk heb ik mijn modem rechtstreeks aan de ouderwetse lasdop aangesloten in mijn kelder..Dus geen onnodige aftakkingen ed...Voorheen ook met adsl1 nooit een resync (of netwerk c.q. centrale moest down zijn geweest natuurlijk)..

Ja nog een echte diepe oude kelder waarin het altijd rond de 10 a 12 graden is...
Constante temperatuur is prima. Als het maar niet super vochtig is of gaat vriezen ;)
Ach snelheid is wel netjes constant en strak maar dan 10% minder dus.

Zou daar dus nu iedere adsl2+ gebruiker last van hebben na die update??
Dat is belangrijker dan iets minder snelheid hebben lijkt mij.

Ik denk dat niet eens iedere gebruiker er last van heeft. Niet iedereen specifiek met een ADSL2+ modem (want elke snelheid kan nu ADSL2+ als techniek) en niet specifiek iedereen met wide-open.
Persoonlijk denk ik dat wij wide-open 10% minder krijgen zodat die andere profielen 10% meerkrijgen???
Dat is wel een leuke stemming-maker zo natuurlijk ;)

Als ze dat expres zouden doen kunnen ze ook de 'chello methode' hanteren door bepaald type verkeer te drukken in bepaalde tijdstippen, veel effectiever :+
Zijn ze toch al maanden mee bezig met die updates...
Bijna klaar zelfs bij mijn weten.

Quakie schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:04:
Zoals boven vermeld geldt het ook voor tragere verbindingen..niet alleen de WO lijnen...
Maar niet gezegd dat het alle lijnen betreft nog ook.
Waar ik naar benieuwd ben is of het helpt om terug te schakelen naar een adsl1 profiel.
Of is dit niet mogelijk? Ik kan het zelf niet doen helaas.
Kan je zelf in je modem testen. Via de CLI (telnet menu) naar 24.8 (zodat je een command prompt krijgt) en dan:

wan adsl opencmd gdmt

Terug kan natuurlijk wel naar automatisch weer ;)

wan adsl opencmd multimode

Verkijk je trouwens niet op 10% verschil. Als je linesync zeg 500kbps gezakt is en je maximale doorvoersnelheid ook iets kan de verhouding ook zo'n 3% zijn als verandering natuurlijk. Je zal beide even moeten omrekeken om de verhoudingen met elkaar te kunnen vergelijken.

Dus doorvoersnelheid (in kbps omrekenen) delen door linerate (uit je modem die hoort bij die doorvoersnelheid) * 100 = procentueel verschil tussen beide.

Gebruik wel dezelfde doorvoersnelheid uit dezelfde applicatie. Dus niet DU-meter gegevens en NewsLeecher gegevens gebruiken, dan maak je het heel erg scheef ;)

DU-meter meet ruwe snelheid op de netwerk interface en NewsLeecher de snelheid van de bruikbare data die je overhoud per seconde en naar je hardeschijf gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 02-11-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

megatronics schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:47:
Vanmorgen heeft de centrale in Lelystad een update gehad. De situatie gisteren was de volgende:

[afbeelding]

Na de upgrade van heden morgen is het als volgt:

[afbeelding]

Mijn Speedtouch 585 connect dus nu op een ADSL2+ profiel met als gevolg een hogere download (zoals bjck al voorspelde), maar een iets wat lagere upload.
Vanmorgen even aan het stoeien met de instellingen en als ik het modem geforceerd instel op een ADSL profiel krijg ik dit resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.spilleman.net/adsl/geforceerdadsl.gif

Nu heb ik, vergeleken met de situatie voor de upgrade van de centrale een hogere download en upload _/-\o_

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Zijn ze in Assen of regio bezig. Internet is zo traag als dikke ......

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
megatronics schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 07:37:
[...]

Vanmorgen even aan het stoeien met de instellingen en als ik het modem geforceerd instel op een ADSL profiel krijg ik dit resultaat:

[afbeelding]

Nu heb ik, vergeleken met de situatie voor de upgrade van de centrale een hogere download en upload _/-\o_
Vet tooltje

hoort zeker bij de modem? Of werkt die ook voor mijn linksys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Viper® schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:17:
[...]

Vet tooltje

hoort zeker bij de modem? Of werkt die ook voor mijn linksys
De tool is DSL-Modem Tool. Ze hebben een versie voor de Linksys WAG54GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Voor diegenen met een Zyxel modem, ik heb een tijdje geleden eenzelfde soort tool gemaakt:

http://adsl.xandrios.net/freq/

Die voer je met de gegevens die je via telnet kunt halen (Commando "wan adsl linedata near" & "wan adsl linedata far"), en daarmee maakt ie dit soort grafieken: :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.xandrios.net/adsl_frequentie_graph.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Woei. M'n centrale is dus wide-open gemept (Dus alles op ADSL2+) bij het onderhoud. ADSL2+ modempje aangesloten en ik sync een mbitje meer *O*

Betekent met een T8 abbo ruim met 950KB/sec nieuwsgroepjes leegrammelen :)

[ Voor 21% gewijzigd door BHQ op 03-11-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Xandrios schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:50:
Voor diegenen met een Zyxel modem, ik heb een tijdje geleden eenzelfde soort tool gemaakt:

http://adsl.xandrios.net/freq/

Die voer je met de gegevens die je via telnet kunt halen (Commando "wan adsl linedata near" & "wan adsl linedata far"), en daarmee maakt ie dit soort grafieken: :)

[afbeelding]
Mooi tooltje Xandrios, maar is deze ook gecheckt of die juiste waardes geeft?
als ik mijn gegevens inklop denk ik wauw! Alleen zit niet eens in de buurt
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1125 kbps
Downstream Speed: 17487 kbps
Node-Link Status TxPkts RxPkts Errors Tx B/s Rx B/s Up Time
1-ENET Up 1890512 3054444 0 0 0 46:59:54

LAN Port Statistics:
Interface: Status TxPkts RxPkts Collisions
Ethernet 100M/Full Duplex 3075281 51159 0

max 1700kB en 120kB effectief.

Grafiekje:
Afbeeldingslocatie: http://quakie.tweakdsl.nl/pics/grafiek.JPG
Trouwens bovengenoemd tooltje kan meer.. het kan je firmware aanpassen, ik bijv me marge zo laag gezet dat ik een onwijs hoog intrain waarde had..... uiteraard ook disconnects elke uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Tja, dat ding van mij is heel simpel op dat gebied: Het kijkt welke frequenties er gebruikt worden door je modem, zet die in een grafiek, en telt de maximale snelheid die mogelijk is per frequentieeenheid bij elkaar op. Dat wordt dan die maximale train-snelheid die hij aangeeft.

In de praktijk zal er mischien nog overhead zijn, allerlei dingetjes waar ik geen rekening mee kan houden omdat 't variabel is. Bij de een klopt het ## dus inderdaad iets beter dan bij de ander :P

't gaat dus ook vooal om de grafiek, die is namelijk wel correct met de waardes uit je modem. Het kan bijvoorbeeld heel mooi een storing weergeven op een bepaalde frequentie als je niet zo hoog intrained.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Xandrios schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:26:
Tja, dat ding van mij is heel simpel op dat gebied: Het kijkt welke frequenties er gebruikt worden door je modem, zet die in een grafiek, en telt de maximale snelheid die mogelijk is per frequentieeenheid bij elkaar op. Dat wordt dan die maximale train-snelheid die hij aangeeft.

In de praktijk zal er mischien nog overhead zijn, allerlei dingetjes waar ik geen rekening mee kan houden omdat 't variabel is. Bij de een klopt het ## dus inderdaad iets beter dan bij de ander :P

't gaat dus ook vooal om de grafiek, die is namelijk wel correct met de waardes uit je modem. Het kan bijvoorbeeld heel mooi een storing weergeven op een bepaalde frequentie als je niet zo hoog intrained.
Ja dit vroeg ik me af omdat jouw waardes uit de grafiek precies me oude snelheid aangeef. Ik heb dit dus ook dik gehaald tot een maand terug ofzo. Dus ik dacht heb iets om mee te slaan maar helaas. :P

Nooit z'n grafiek mens geweest, wat zegt jou mijn grafiekje? Hij is niet vergelijkbaar met jouwes, dat zie ik nog net heeheh :+

Als ik hier iets uit moet trekken zou ik zeggen me lijn is strak.. weinig variatie... wat inhoudt slecht, of juist heel goed. :?

[ Voor 5% gewijzigd door Quakie op 03-11-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Quakie schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:36:Nooit z'n grafiek mens geweest, wat zegt jou mijn grafiekje? Hij is niet vergelijkbaar met jouwes, dat zie ik nog net heeheh :+

Als ik hier iets uit moet trekken zou ik zeggen me lijn is strak.. weinig variatie... wat inhoudt slecht, of juist heel goed. :?
Hoe verder naar rechts, hoe hoger de frequentie. hoe hoger de frequentie, hoe gemakkelijker storing begint.

In jouw geval blijft hij inderdaad vrij strak, je zit dus waarschijnlijk redelijk dicht bij de centrale. Over het algemeen had je grafiek iets hoger kunnen zijn, dat duidt wel weer op een kleine afstand.

Over het algemeen ziet 't er bij jou prima uit in ieder geval, vrijwel geen storingen en sterk signaal :) Ik gok dat je zo'n 1000-1250 meter van de centrale zit, in vergelijking tot mijn grafiek (1800 meter) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

je analyse is heel sterk, ik zit 1200meter van centrale.

klopt jouw berekening eronder? Want dan haal je hogere snelheid dan mij en dat op 1800meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het verschil tussen wat Xandrios ziet aan totaal en jij ziet aan linerate zit hem onder andere in de correction bytes. Er worden (redelijk wat) bitjes gereserveerd voor correctie gegevens, zie het een beetje als de PAR files bij usenet zegmaar.

Anders zou je nooit gecorrigieerde errors kunnen hebben aan de andere kant van de lijn (FEC). Dan zou dat altijd resulteren in een CRC error en opnieuw verzonden moeten worden. Dat is vrij vervelend met toepassingen als online gaming en VoIP waar je toch wel vertrouwt op een stroom dataverkeer.

Er spelen nog wat dingen mee waarom het niet gelijk is, maar dat komt door het niet geheel naukeurig kunnen berekenen zomaar van het totaal aantal bits op de tonen tot een linerate.

Elke netwerk laag heeft overhead voor controle communicatie, ook op DSL. Een aantal van die bits wordt dus helemaal niet gebruikt voor data transport. Modem en DSLAM staan in constante communicatie over lijnkwaliteit en lijngegevens, schuiven constant met die bits over de frequenties heen bij ADSL2+ etc.
Quakie schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:09:
je analyse is heel sterk, ik zit 1200meter van centrale.

klopt jouw berekening eronder? Want dan haal je hogere snelheid dan mij en dat op 1800meter
Lijnen tussen de 2000 en 1000 meter lengte komen allemaal ergens rond deze snelheid wel gemiddeld. Het stukje tussen 20Mbps halen en 16Mbps halen is heel variabel en kan door wat verstoring op de lijn door omliggende lijnen heel snel van 20 naar 16 gaan, ook op 1000m lijn.

Het kan dus heel goed dat Xandrios met 500 meter meer lijn (ongeveer) eigenlijk maar een Mbit lager zit qua snelheid. En een ander kan 19Mbit hebben op 1500 meter waar iemand anders weer 15Mbit heeft op 1100 meter wellicht.
fjs schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:47:
Zijn ze in Assen of regio bezig. Internet is zo traag als dikke ......
Was een storing inderdaad bij Tiscali. Betrof niet alleen Assen.

edit:
En vannacht nog even onderhoud er achteraan gehad...

[ Voor 64% gewijzigd door bjck op 04-11-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Bij mij gaat het downloaden uit de nieuwsgroep sinds enige tijd juist beter/sneller. Ik pomp met gemak 1,4MB/s over wireless. Vaak gaat het zelfs rond de 1,5MB/s. :)
MB / Mb / whatever. Wat Newsleecher dus aangeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Laatst online: 08-07 11:32
Zijn er plannen om SSL encryptie te ondersteunen op tweaknews?
Voor meer security, privacy & anonimiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Striker2k2 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 17:16:
Zijn er plannen om SSL encryptie te ondersteunen op tweaknews?
Voor meer security, privacy & anonimiteit.
Waarom zou je dat willen? Geeft nog meer overhead en komt je effectieve download snelheid niet ten goede...

Het is niet zo dat je wachtwoorden heen en weer zend constant en gevoelige informatie zoals bedrijfs informatie, bank gegevens etc etc.

De enige partij die weet wie er up- en download is TweakNEWS. En die weten bij mijn weten niet eens wie wat download, alleen wie wat upload. En wie moet er bij TweakNEWS om persoons gegevens gaan vragen als er geen IP adres bij staat bij je post(s) immers. En dat los je met SSL bijvoorbeeld toe te passen toch niet op natuurlijk.

In Nederland mag je sowieso audio- en beeldmateriaal downloaden voor eigen gebruik. Alleen het aanbieden (dus uploaden) mag niet en je mag geen applicaties/software/games up- en downloaden verder. Dus wil je uploaden neem je een risico, maar dat weet je met de content dat je upload :+

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 04-11-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Een Spamfiltertje op de mail zou wel lekker zijn.
Ik word de laatste tijd overspoeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Mister_T op 04-11-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Meer mensen waarbij het complete sociale leven rond 2:30 's nachts stilviel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yapser schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:09:
Meer mensen waarbij het complete sociale leven rond 2:30 's nachts stilviel?
Storing in een deel van het Tiscali DSL netwerk waaronder Tilburg en een deel van Rotterdam en regio.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 05-11-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verklaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 23:23
Ligt het aan mij of werken de DNS servers van TweakDSL niet lekker????
(het gaat overigens soms wel en soms niet goed!!!)

C:\Documents and Settings\Hoppyf>nslookup tweakdsl.nl
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Can't find server name for address 217.19.16.132: Timed out
*** Can't find server name for address 217.19.16.133: No response from server
*** Default servers are not available
Server: UnKnown
Address: 217.19.16.132

DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Request to UnKnown timed-out

Zo zou het toch moeten zijn??

C:\Documents and Settings\Hoppyf>nslookup tweakdsl.nl
Server: hop.cambrium.nl
Address: 217.19.16.132

Non-authoritative answer:
Name: tweakdsl.nl
Address: 217.19.16.130

[ Voor 20% gewijzigd door HoppyF op 06-11-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 18:37
Het ligt niet aan jou. Bij mij gaat het resolven ook erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
WallieBTY schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:02:
Het ligt niet aan jou. Bij mij gaat het resolven ook erg traag.
Mmm... vreemd.
Er zouden dat toch veel meer mensen hierover moeten klagen verwacht ik.
Maar goed, ik heb nu even een andere DNS ingesteld in mijn router en alles gaat stukken sneller.
Geen timeouts meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:38

Distortion

Bottle to Throttle

Nog meer hier die geen contact met de newsserver krijgen?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Flyby_Wire schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:15:
Loopt hier als een tierelier, poortje 119 van je firewall soms dichtgeklapt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Mensen die problemen hebben met DNS: Er zijn niet voor niets een primare en secondare versie. Lijkt erop dat de secondary inderdaad down is. De primaire echter:
$ time nslookup www.tweakdsl.nl 217.19.16.131
Server: 217.19.16.131
Address: 217.19.16.131#53

Non-authoritative answer:
Name: www.tweakdsl.nl
Address: 217.19.16.130

real 0m0.106s
user 0m0.002s
sys 0m0.005s
$
In 106ms een resultaat dus :)
Flyby_Wire schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:15:
Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 15:38

Distortion

Bottle to Throttle

Mister_T schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:36:
[...]

Loopt hier als een tierelier, poortje 119 van je firewall soms dichtgeklapt ??
Hij doet het alweer.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Xandrios schreef op maandag 06 november 2006 @ 18:38:
Mensen die problemen hebben met DNS: Er zijn niet voor niets een primare en secondare versie. Lijkt erop dat de secondary inderdaad down is. De primaire echter:

[...]

In 106ms een resultaat dus :)

[...]

Werkt prima :)
Het gaat hier ook weer goed.
Ik had blijkbaar de secundaire als primaire ingesteld staan.
(hop.cambrium.nl ipv customer.cambrium.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Laatst online: 07:40

Yor

Yor1313#2571

Nou,

Ik heb hier ook nogal last van een niet-werkende newsserver. Gebruik zelf direct-adsl van KPN met een tweaknews abo maar die ligt eruit. Iemand news hierover? Krijg steeds de melding server to busy....

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij ligt er hier uit. Krijg geen verbinding dus ben nu met tele2.news.nl :( aan het downloaden.

(tweakdsl.nl is ook niet bereikbaar zie ik net)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Volgens mij storing bij TweakDSL. Tracert is nu:

1 1 ms <1 ms <1 ms 62.177.208.129
2 4 ms 4 ms 4 ms 62-177-189-3.dsl.bbeyond.nl [62.177.189.3]
3 5 ms 4 ms 4 ms asdhem1rtr01.bbned.nl [62.177.131.74]
4 6 ms 5 ms 5 ms asdtel1rtr01.bbned.nl [62.177.143.254]
5 6 ms 6 ms 6 ms amsix-02.net.cambrium.nl [195.69.145.169]
6 * * * Time-out bij opdracht.
7 * * * Time-out bij opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook problemen met Tweakdsl. Speedtouch modem geeft alles ok ( Alles is groen ) maar ik kom het internet niet op ( DNS Problems ) Op twee sites kan ik wel komen, maar daar blijft het ook bij. ( en het is nog geeneens tweakers net :( ) De Newserver is ook niet te bereiken. Heb naast het tweaknews ook nog een Giganews abbo en die loopt vrolijk te knallen. Hoe kan het dat ik daar wel contact mee krijg en de rest niet ? Ik zie ook geen storingmedelingen. Ik zit in de regio amersfoort, en heb een T6 abbo op het BabyXL netwerk.

Straydog-50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

En weer back online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 14:53
code:
1
2
3
IPv4: Connection down: Tue Nov  7 01:50:23 2006
IPv4: connection up: Tue Nov  7 07:31:53 2006
        Down for: 05:41:30

Aardige storing vannacht, verbaast me dat er geen storingsmelding geplaatst is..

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
BlackB1rd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 08:16:
code:
1
2
3

Aardige storing vannacht, verbaast me dat er geen storingsmelding geplaatst is..
Ik was ook al op zoek gegaan naar een storingsmelding omdat half internet onbereikbaar was voor mij deze ochtend, steeds DNS errors. Dus ik m'n moeilijke login en wachtwoord weer opgezocht, maar geen storingsmelding dus.
Hopen dat het allemaal weer in orde is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BlackB1rd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 08:16:
code:
1
2
3

Nu wel als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
BounceMeister schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 08:34:
[...]

Ik was ook al op zoek gegaan naar een storingsmelding omdat half internet onbereikbaar was voor mij deze ochtend, steeds DNS errors. Dus ik m'n moeilijke login en wachtwoord weer opgezocht, maar geen storingsmelding dus.
Hopen dat het allemaal weer in orde is nu.
Je kunt tegenwoordig je moeilijke standaard wachtwoorden wijzigen. Alleen je klantnummer moet je blijven gebruiken als loginnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reactie van Tweakdsl. hopelijk doet alles het weer ( ik kan het vanavond pas weer checken )

Tweakdsl says :
Door een storing in een van de amsix routers is er tussen 3:00 en 7:00 een onderbreking
geweest in het Nederlandse internet verkeer. Het failover mechanisme werkte helaas op dat
moment niet.
De storing is inmiddels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Beste medetweakers,

Sedert een aantal dagen is bij ons ook een tweakdsl verbinding actief. Een 16-24Mbit van BBned. Hij draait nu alleraardigst, maar in het beginsel was het wel even anders. Ik zit dan ook met een aantal dingen nog met de handen in het spreekwoordelijke haar:

1. In de handleiding wordt vermeld dat je een activeringsscherm moet krijgen zodra je met de verbinding voor het eerst het Internet op wilt. Men dient dan eenmalig op activeren te klikken en de verbinding werkt. Maar dit scherm heb ik tot op heden nog niet mogen ontvangen. Ik kan echter wel gewoon het Internet op en dingen doen. Hoe zit dit?

2. Wat klopt er wel en wat klopt er niet van het intrainverhaal? In het allerbegin had ik een schamele 300kb/s, een paar uur later was dit al 1MB/s, en sinds gisteravond is het op de verwachte 2,08MB/s. Het lijkt inderdaad wel alsof het modem eerst even moet accomoderen...?

3. Hoewel Internet het in theorie doet, hapert hij geregeld wel langere tijd. Ik kan dan nog wel steeds vrolijk van usenet afplukken met 2MB/s maar tijdens dat kan ik vrijwel niets meer bezoeken. Ook wanneer usenet gepauzeerd is lijken alle pagina's onbereikbaar. Pas na een reset of een nachtje rust doet alles het weer. Zou de router (een ZyXEL 2602R analoog) het soms niet aankunnen? En dan ook na het pauzeren helemaal van slag zijn?

4. Sowieso vraag ik mij af hoe krachtig die zyxel is. Hij is adsl2+ certified, maar met 2MB/s kun je hem iig niet meer bereiken en blijkt dus dat Internetpagina's vrijwel niet te bereiken zijn. Iemand hier ook ervaringen mee? Hij is nu nog in testfase, komende zaterdag moet de modem de internetbehoeften van een kleine 10 inwonenden gaan verzorgen (dit uiteraard icm een switch). Ik kan mij zo voorstellen dat zyxel niet op zo'n datastroom heeft gerekend gezien de enkele 100mbit poort...

Ik hoop dat jullie mij wat antwoorden kunnen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet op alle vragen een antwoord, maar dat je tijdens het ophalen van grote bestanden geen of slecht intenetpagina's kan openen klopt wel.
Ik gebruik daarom NewsLeecher en zet de schuif als ik gelijktijdig wil surfen een stuk omlaag, zodat ik een paar honderd kb overhoud om te surfen.
Ik heb zelf een Zyxel 2602H en die heeft verder geen problemen met ADSL2+
Ik kom met downloaden op pak weg 1900KByte/s en mijn moden wordt daar niet warm of koud van.
Mijn lijn loopt via BaByXL, maar ik neem aan dat BBNed ook geen probleem voor de Zyxel is.
Bij mij was het met aansluiten trouwens net andersom, ik had geen brief ontvangen hoe de overstap zou verlopen, maar kreeg wel een scherm wat ik moest aanklikken voordat de verbinding tot stand kwam.
Mijn Alcatel modem trainde daarna gelijk in op 16000kb en heb daarom een Zyxel aangeschaft die 2500kb hoger intraind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:08:
Hij is nu nog in testfase, komende zaterdag moet de modem de internetbehoeften van een kleine 10 inwonenden gaan verzorgen (dit uiteraard icm een switch). Ik kan mij zo voorstellen dat zyxel niet op zo'n datastroom heeft gerekend gezien de enkele 100mbit poort...
Een 100 megabit poort is 12.5 MegaByte en dat is volgens mij genoeg voor de aanvoer naar de switch.
Moet je natuurlijk niet met z'n allen tegelijk een film willen ophalan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:42:
Ik heb niet op alle vragen een antwoord, maar dat je tijdens het ophalen van grote bestanden geen of slecht intenetpagina's kan openen klopt wel.
Ik gebruik daarom NewsLeecher en zet de schuif als ik gelijktijdig wil surfen een stuk omlaag, zodat ik een paar honderd kb overhoud om te surfen.
Ik zie ook in dat wanneer de lijn dichtzit met downloads je geen ruimte meer overhoudt voor andere dingen. Maar ook als ik usenet op pauze zet (geen doorvoer meer) blijft Internet uit. Usenet weer aanzetten en hij download vrolijk verder. Usenet is schijnbaar helemaal geen probleem terwijl standaard http verkeer niet lukt...

Over de enkele utp poort: jup, 12,5MB/s theoretisch, daar ligt mijn zorg ook niet. Maar meer dat de modem misschien berekend is op slechts 1 computer en 1 eindstation, namelijk de PC. In onze situatie gaan straks 10 mensen requests doen en moet alles nog via een switch. De router is wellicht niet gebouwd op zoveel gebruikers omdat er maar 1 poort op zit. Dat bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:11:
[...]

Ik zie ook in dat wanneer de lijn dichtzit met downloads je geen ruimte meer overhoudt voor andere dingen. Maar ook als ik usenet op pauze zet (geen doorvoer meer) blijft Internet uit. Usenet weer aanzetten en hij download vrolijk verder. Usenet is schijnbaar helemaal geen probleem terwijl standaard http verkeer niet lukt...

Over de enkele utp poort: jup, 12,5MB/s theoretisch, daar ligt mijn zorg ook niet. Maar meer dat de modem misschien berekend is op slechts 1 computer en 1 eindstation, namelijk de PC. In onze situatie gaan straks 10 mensen requests doen en moet alles nog via een switch. De router is wellicht niet gebouwd op zoveel gebruikers omdat er maar 1 poort op zit. Dat bedoelde ik.
Heb je wel de goede DNS servers ingesteld: 217.19.16.131 / 217.19.16.132

Die Zyxel met één poort heeft geen router, dus je kan om het data verkeer in goede banen te leiden er dan misschien beter een router achter hangen i.p.v een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:42:
[...]

Heb je wel de goede DNS servers ingesteld: 217.19.16.131 / 217.19.16.132

Die Zyxel met één poort heeft geen router, dus je kan om het data verkeer in goede banen te leiden er dan misschien beter een router achter hangen i.p.v een switch.
Heeft wel een router, geen switch.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Zijn er nog meer mensen die op het moment een trage BBnedverbinding hebben?
Even als voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img469.imageshack.us/img469/5429/traaaaaggggef2.jpg

Normaal gesproken staat er 1990 KB/s ipv 337 KB/s :/

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Acolyte schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:11:
[...]

Ligt aan je download manager.. die staat waarschijnlijk sterk ingesteld (laat dus niet gauw zijn snelheid zakken, NewsLeecher bijv doet dit). Hierdoor gaat het web inderdaad traag...of niet (timeouts)
Grabit heeft bijv instellingen zodat je de prioriteit verlaagd.. hierdoor knal je snelheid in, zodra iemand gaat internet...
Ik download bijv max snelheid en zit met 2 pc's op het net en merk niet dat je zit te downloaden...
Downloads gaan automatisch 200kB lager zitten.

Over je switch vraagje.. Ik zou daar niet al te veel zorgen over maken.. Ik zit met 3 soms 4 pc's via switch verbonden via 1 lijn op een Zyxel met 4 poorten. Komt ongeveer overeen met jouw alleen minder man. Persoonlijk ervaar ik niet dat het trager gaat. Enige wat ik merk dat webinterface iets trager reageert als je max snelheid gebruikt (modem geeft 87% load aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Het is juist als je de webinterface benadert dat dan de load omhoog schiet, right? Als ik op m'n router inlog en 'm wil configgen dan schiet de load omhoog, terwijl als-ie rustig routeert (ook met Torrents enzo) de load vrij laag blijft.

Is de load ook zo hoog als je via bijv. telnet inlogt (als je dan de load op een of andere manier kan opvragen?) Kan me niet voorstellen dat zo'n ding dan ook zo'n enorme load heeft namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte

Acolyte

Lid

Quakie schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:32:
[...]

Ligt aan je download manager.. die staat waarschijnlijk sterk ingesteld (laat dus niet gauw zijn snelheid zakken, NewsLeecher bijv doet dit). Hierdoor gaat het web inderdaad traag...of niet (timeouts)
Grabit heeft bijv instellingen zodat je de prioriteit verlaagd.. hierdoor knal je snelheid in, zodra iemand gaat internet...
Ik download bijv max snelheid en zit met 2 pc's op het net en merk niet dat je zit te downloaden...
Downloads gaan automatisch 200kB lager zitten.
Zucht... Voor de 3e keer: ook als ik eerst usenet gebruik, dan op pauze druk krijg ik geen Internet te pakken. Of ik moet eigenlijk zeggen 'kreeg', want sindsdien heb ik er geen last meer van. Ik kan nu prima full speed downloaden en Internet blijft bereikbaar, zij het natuurlijk beduidend langzamer. Maar goed, we zien wel.

Ander vraagje: is het soms bekend dat de zyxel router ook met firewall uit soms packets blockt? Ik krijg een ongewoon hoog percentage incompletes bij usenet. Retentie hoort bijna een maand te zijn, terwijl 3 dagen oud soms al teveel van het goede lijkt. Ik weet het, beetje verkeerde topic, maar heb het dan ook al geplaatst in ander draadje. Dit is echter een routervraag en dus misschien meer van toepassing in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Zat net de SP door te lezen, en óf de link naar de storingspagina is verouderd, óf de storingspagina heeft last van een storing >:)
Overigens is de storingspagina hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

pat42 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:23:
Zat net de SP door te lezen, en óf de link naar de storingspagina is verouderd, óf de storingspagina heeft last van een storing >:)

[...]
Voor de storings pagina moet je even inloggen op mijn tweak.
Vervolgens heb je de optie om naar de aankondigingen te gaan.
Het is omslachtig maar de pagina bestaat nog wel.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:31:
Zijn er nog meer mensen die op het moment een trage BBnedverbinding hebben?
Even als voorbeeld:
[afbeelding]

Normaal gesproken staat er 1990 KB/s ipv 337 KB/s :/
@Zondagskindje: (alles goed met je??)

Nee, hier is ie niet traag vanmorgen.
Ik haal precies 1 MB/s, een 100 MB file doet er 100 seconden over om te downloaden.

De afgelopen dagen had ik wel wat problemen met de DNS maar dat gaat nu weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Laatst online: 20-08 09:51
* joostje heeft nogal wat problemen met de newsserver

download elke keer een paar seconden op 1mb/s en dan klapt ie er weer een poos uit, en dan gaat ie weer ff verder

nie techt handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

joostje schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:58:
* joostje heeft nogal wat problemen met de newsserver

download elke keer een paar seconden op 1mb/s en dan klapt ie er weer een poos uit, en dan gaat ie weer ff verder

nie techt handig :P
heb je er ook last van als je er niet bij bent ?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Acolyte schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:12:
[...]

Zucht... Voor de 3e keer: ook als ik eerst usenet gebruik, dan op pauze druk krijg ik geen Internet te pakken. Of ik moet eigenlijk zeggen 'kreeg', want sindsdien heb ik er geen last meer van. Ik kan nu prima full speed downloaden en Internet blijft bereikbaar, zij het natuurlijk beduidend langzamer. Maar goed, we zien wel.

Ander vraagje: is het soms bekend dat de zyxel router ook met firewall uit soms packets blockt? Ik krijg een ongewoon hoog percentage incompletes bij usenet. Retentie hoort bijna een maand te zijn, terwijl 3 dagen oud soms al teveel van het goede lijkt. Ik weet het, beetje verkeerde topic, maar heb het dan ook al geplaatst in ander draadje. Dit is echter een routervraag en dus misschien meer van toepassing in dit topic...
Pff rustig... we proberen je hier te helpen hoor (voor de rest laat ik tegen reactie weg)... dit x *zucht* ik maar even diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

HoppyF schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:30:
[...]

@Zondagskindje: (alles goed met je??)

Nee, hier is ie niet traag vanmorgen.
Ik haal precies 1 MB/s, een 100 MB file doet er 100 seconden over om te downloaden.

De afgelopen dagen had ik wel wat problemen met de DNS maar dat gaat nu weer goed.
Hoi HoppyF :w

Misschien was het een tijdelijk iets want mijn verbinding is bijna als van ouds:
Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/4218/1905ob5.jpg

met mij gaat het prima, met jou ook alles goed?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Het gaat hier niet echt goed met de snelheid...

Ik haal maar 450kB van de server. Ook internetdownloads gaan niet hard.
Qua internet merk ik geen vertraging :S

(Tis WO, Tiscali omgeving Rotterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:09:

Zelfde probleem hier :'(

Tiscali, Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:07:
[...]

Hoi HoppyF :w

Misschien was het een tijdelijk iets want mijn verbinding is bijna als van ouds:
[afbeelding]

met mij gaat het prima, met jou ook alles goed?
Aha, da's mooi. Een stabiele verbinding is toch wat je wil.
Ik moet zeggen dat ik de laatste maanden een prima verbinding heb. Een paar dagen terug even een DNS probleempje maar dat lag eigenlijk aan de DNS volgorde aan mijn kant bleek achteraf.
Dat alles is goed op te lossen.
Kortom, ik ben tevreden over TweakDSL.

gaat verder redelijk goed hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:27
Quakie schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:09:

Hetzelfde hier, niet echt optimaal.

Tis WO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:14:
[...]

Zelfde probleem hier :'(

Tiscali, Tilburg
noujazeg...volgens mij heeft iemand bij tiscali net een stekker omgestoken
loopt nu weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Is opgelost weer begrijp ik, staat op de storingspagina.
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:58:
[...]

noujazeg...volgens mij heeft iemand bij tiscali net een stekker omgestoken
loopt nu weer goed :)
Was niet Tiscali :+

[ Voor 68% gewijzigd door bjck op 08-11-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 16:31
Wie of wat dan wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bij mijn weten staat er een storingsmelding bij TweakDSL gemeld.

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 10-11-2006 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Yup:
08-11-2006 23:00 Fiberbreuk
Door een fiberbreuk in een link tussen telecity2 en redbus, is het internet verkeer voor klanten met tiscali lijnen tussen 18:00 en 23:00 traag geweest. Dit probleem is inmiddels hersteld en de snelheid is weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Laatst online: 19-08 23:12
Valt hier qua modem optimalisatie nog iets aan te verbeteren?

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/7698/dmt200611111428tv0.th.png

Link Information
Uptime: 0 days, 0:32:45
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 968 / 14.305
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 1,28 / 3,83
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 11,5 / 31,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 7,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 2 / 0
FEC Errors (Up/Down): 9 / 802
CRC Errors (Up/Down): 1 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van wat voor programma komt die screenshot?
Is dat ook bruikbaar voor een Zyxel 2602 modem?
Ziet er wel bruikbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 22:50:
Het is enkel een andere weergave dan de getalletjes uit de CLI (telnet interface).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PJzzz schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:02:
Valt hier qua modem optimalisatie nog iets aan te verbeteren?

[afbeelding]

Link Information
Uptime: 0 days, 0:32:45
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 1,28 / 3,83
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 0,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 7,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 2 / 0
FEC Errors (Up/Down): 9 / 802
CRC Errors (Up/Down): 1 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Je modem zal wel niet beter kunnen, maar je woont volgens mij wel een roteind van de centrale af.
En in een half uur: FEC Errors (Up/Down): 9 / 802

Als ik jou was zou ik gaan verhuizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mwah, zal ergens tussen 2200 en 2500 meter koperlijn zijn. Snelheid is nog heel behoorlijk eigenlijk voor die demping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Laatst online: 19-08 23:12
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 22:50:
Op de website van dmt-tool staat dat er ook een zyxel versie is.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 23:23:
[...]
Je modem zal wel niet beter kunnen, maar je woont volgens mij wel een roteind van de centrale af.
En in een half uur: FEC Errors (Up/Down): 9 / 802

Als ik jou was zou ik gaan verhuizen :)
Ben net een maand geleden verhuist :|
Maar waar het mij om gaat is dat als ik m'n modem in (0permode) "multimode" zet ik een behoorlijk stabiele verbinding heb (nodig voor online gaming)
Op het moment dat ik naar "multi_adsl2plus" omschakel heb ik wel een hogere dl maar gamen is bagger(disconnects en lost signal(local)

Met dmt zou ik de snr waardes kunnen aanpassen naar een stabielere adsl2+ verbinding zonder disconnects maar ik weet niet precies hoe en wat :?

Ik heb trouwens een T16WO'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Dat is ADSL2+ :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:04:
-knip-
Overigens handig dat in de startpost staat dat je een vast IP kan aanvragen, meteen net een formuliertje ingevuld. Heb er blijkbaar altijd overheen gelezen ofzo :X
Of de mail van de helpdesk is in mijn spamfilter gekomen (lijkt me niet, facturen komen wel aan) of ze zijn daar weer erg traag bezig. Sowieso is de manier waarop ze e-mail afhandelen (de antwoorden) vreemd en kortaf. Geen aanhef, geen volle zinnen maar 1 of 2 woorden..moet ik op mijn werk eens proberen :P Erg jammer, als dat wat beter geregeld zou zijn (en hun site wat logischer) spreken ze wat meer mensen aan behalve "ons" tweakertjes die het zelf wel regelen. Echt kort nadat ik dat formulier om een vast IP te krijgen had verstuurd, wisselt prompt mijn IP :P Hopelijk krijg ik nog wel een antwoord of dit IP dan wel echt vast is...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PJzzz schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 23:41:
Op de website van dmt-tool staat dat er ook een zyxel versie is.
Zie alleen maar deze twee voor ISDN staan:

# DMT v4.14 Annex B - Windows2000/XP - Windows95/98/ME
Teledat 331 LAN, Zyxel Modelle

# DMT v5.19 Annex B - Windows2000/XP - Windows95/98/ME
Speed-Modem 50Z, Teledat 431 LAN, WLAN-Modem 100/200(ACU.0 FW), Zyxel Modelle

Kijk ik nou niet goed, of staat er geen analoog Annex A bij op die site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
2Dutch schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:09:
[...]Echt kort nadat ik dat formulier om een vast IP te krijgen had verstuurd, wisselt prompt mijn IP :P Hopelijk krijg ik nog wel een antwoord of dit IP dan wel echt vast is...
Ik heb de helpdesk gebeld en ik kreeg ter plekke een vast ip-adres. Maar wel een andere dan die ik had dus ik denk dat ze een aparte range gebruiken voor vast ip-adressen.

Ik gok er dus op dat ze jouw verzoek vlot ingewilligd hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:56:
[...]

Zie alleen maar deze twee voor ISDN staan:

# DMT v4.14 Annex B - Windows2000/XP - Windows95/98/ME
Teledat 331 LAN, Zyxel Modelle

# DMT v5.19 Annex B - Windows2000/XP - Windows95/98/ME
Speed-Modem 50Z, Teledat 431 LAN, WLAN-Modem 100/200(ACU.0 FW), Zyxel Modelle

Kijk ik nou niet goed, of staat er geen analoog Annex A bij op die site?
Dit is volgens mij nog voor de oude versie vd. Zyxel 650(of zoiets?) modems (AnnexB is volgens mij geen ADSL2+)
Jammer, zag er wel handig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veghel (5467 CW 17) BBNED -> verbinding erg traag, storing bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Zijn er meer mensen die last hebben van packetloss tijdens het gamen? Ik heb er al een tijdje last van, en ik kan de oorzaak maar niet achterhalen.

Is het mogelijk dat een slechte lijn hiervoor verantwoordelijk is? Of traint je modem dan gewoon op een lage snelheid in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
El Cid schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:56:
Zijn er meer mensen die last hebben van packetloss tijdens het gamen? Ik heb er al een tijdje last van, en ik kan de oorzaak maar niet achterhalen.
Tiscali of BBned?

Centrale?

Abonnement?

Modem?

Firmware?

Etc? Zo kan niemand toch iets met die melding. Het kan iedereen treffen als het bij de ISP ligt de oorzaak, maar als het bij de telco ligt kan het heel specifiek een groep mensen betreffen soms.

En naar alle servers? Ook naar TweakDSL zelf? Anders als het specifiek een server is wel het IP posten anders kan niemand het bekijken.
Is het mogelijk dat een slechte lijn hiervoor verantwoordelijk is? Of traint je modem dan gewoon op een lage snelheid in?
Dat kan. Als je modem maximaal loopt qua snelheid (je hebt B10 bijvoorbeeld en je modem komt op 9Mbit uit op je lijn maximaal) kan je errors (CRC) hebben op je verbinding. Dit kan soms genoeg zijn om packetloss te geven. Maar als het er teveel zijn in een korte tijd zal je modem opnieuw verbinden op een lagere snelheid (lijn wordt opnieuw beoordeeld dan immers).

Soms zit je dan in een cirkeltje omdat je steeds weer op dezelfde snelheid terugkomt...

Of als je het verkeerd aansluit en je modem op zolder plaatst met een verlengkabel of iets voor je splitter hebt aangesloten of een storingsbron zoals een HiFi speaker in de buurt van je modem/lijn kan je errors krijgen op je DSL verbinding wat packetloss geeft op IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
BBned
Centrale?
Geen idee.
Abonnement?
B10
Modem?
Copperjet 816-2p
Firmware?
Geen idee, wel een recente. Maar volgens mij kan het niet aan het modem liggen, want ik heb ook nog andere modems(Zyxel en Alcatel) gebruikt als test.
En naar alle servers? Ook naar TweakDSL zelf? Anders als het specifiek een server is wel het IP posten anders kan niemand het bekijken.
Naar alle gameserver die ik probeer wel. Alhoewel de hoeveelheid packetloss nogal kan verschillen per server.
Of als je het verkeerd aansluit en je modem op zolder plaatst met een verlengkabel of iets voor je splitter hebt aangesloten of een storingsbron zoals een HiFi speaker in de buurt van je modem/lijn kan je errors krijgen op je DSL verbinding wat packetloss geeft op IP.
Hier kan het ook niet aan liggen. Heb zo'n beetje alles al geprobeerd, met/zonder splitter, verschillende splitters, korte kwaliteitskabel, alles gedeoxideerd en met 'schoon' koper aangesloten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kan je opzoeken via welke centrale je verbinding loopt:

http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12-09 16:06
Het lijkt alsof de BBned-bandbreedte momenteel zwaar ondermaat is. Bij wat testsites (nxs.nl, cistron) haal ik 250kB/s ipv de benodigd 1,04mB/s. Meer mensen last van?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

fractal schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:40:
[...]

Ik heb de helpdesk gebeld en ik kreeg ter plekke een vast ip-adres. Maar wel een andere dan die ik had dus ik denk dat ze een aparte range gebruiken voor vast ip-adressen.

Ik gok er dus op dat ze jouw verzoek vlot ingewilligd hebben :)
Maar zonder terugkoppeling zal ik dat niet weten..dan wil ik toch nog graag een reactie zo van "gedaan" ofzo..net als een vorige vraag..1 woordje maar..moet kunnen :P
Ach ja, ik overleef het wel. Je uitleg over een andere range voor vaste IPadressen is erg plausibel iig :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Sjowhan schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:25:
Het lijkt alsof de BBned-bandbreedte momenteel zwaar ondermaat is. Bij wat testsites (nxs.nl, cistron) haal ik 250kB/s ipv de benodigd 1,04mB/s. Meer mensen last van?
Ik dacht dat ik de enige was die daar "last" van had.
Maar het leechen gaat wel op volle snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12-09 16:06
Zondagskindje schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:47:
[...]

Ik dacht dat ik de enige was die daar "last" van had.
Maar het leechen gaat wel op volle snelheid..
Nee, 2 clanmaatjes die ook bij TweakDSL/BBned zitten ondervinden het zelfde.

Leechen gebeurt inderdaad op de goede (1,04MB/s) snelheid, maar internetten is zwaar klote. http://www.nxs.nl/files/100mb.bin bijvoorbeeld komt met 200-300kB/s binnen, terwijl 't eigenlijk 1,04MB/s moet zijn.
Heb jij d'r al over gemaild?

http://specs.tweak.to/5253

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.