Tweak kan het doorgeven aan Tiscali natuurlijk dat het opvalt die verandering, maar ze weten het al Tiscali. Dat hebben ze vast wel door en ze zullen vast GoT wel lezen.
Persoonlijk heb ik mijn modem rechtstreeks aan de ouderwetse lasdop aangesloten in mijn kelder..Dus geen onnodige aftakkingen ed...Voorheen ook met adsl1 nooit een resync (of netwerk c.q. centrale moest down zijn geweest natuurlijk)..
Ja nog een echte diepe oude kelder waarin het altijd rond de 10 a 12 graden is...
Constante temperatuur is prima. Als het maar niet super vochtig is of gaat vriezen

Ach snelheid is wel netjes constant en strak maar dan 10% minder dus.
Zou daar dus nu iedere adsl2+ gebruiker last van hebben na die update??
Dat is belangrijker dan iets minder snelheid hebben lijkt mij.
Ik denk dat niet eens iedere gebruiker er last van heeft. Niet iedereen specifiek met een ADSL2+ modem (want elke snelheid kan nu ADSL2+ als techniek) en niet specifiek iedereen met wide-open.
Persoonlijk denk ik dat wij wide-open 10% minder krijgen zodat die andere profielen 10% meerkrijgen???
Dat is wel een leuke stemming-maker zo natuurlijk
Als ze dat expres zouden doen kunnen ze ook de 'chello methode' hanteren door bepaald type verkeer te drukken in bepaalde tijdstippen, veel effectiever

Zijn ze toch al maanden mee bezig met die updates...
Bijna klaar zelfs bij mijn weten.
Maar niet gezegd dat het alle lijnen betreft nog ook.
Waar ik naar benieuwd ben is of het helpt om terug te schakelen naar een adsl1 profiel.
Of is dit niet mogelijk? Ik kan het zelf niet doen helaas.
Kan je zelf in je modem testen. Via de CLI (telnet menu) naar 24.8 (zodat je een command prompt krijgt) en dan:
Terug kan natuurlijk wel naar automatisch weer
wan adsl opencmd multimode
Verkijk je trouwens niet op 10% verschil. Als je linesync zeg 500kbps gezakt is en je maximale doorvoersnelheid ook iets kan de verhouding ook zo'n 3% zijn als verandering natuurlijk. Je zal beide even moeten omrekeken om de verhoudingen met elkaar te kunnen vergelijken.
Dus doorvoersnelheid (in kbps omrekenen) delen door linerate (uit je modem die hoort bij die doorvoersnelheid) * 100 = procentueel verschil tussen beide.
Gebruik wel dezelfde doorvoersnelheid uit dezelfde applicatie. Dus niet DU-meter gegevens en NewsLeecher gegevens gebruiken, dan maak je het heel erg scheef
DU-meter meet ruwe snelheid op de netwerk interface en NewsLeecher de snelheid van de bruikbare data die je overhoud per seconde en naar je hardeschijf gaan.
[
Voor 32% gewijzigd door
bjck op 02-11-2006 23:24
]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.