Het grote TweakDSL topic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.107 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:08

Quakie

quakelen

Nog mensen last van de email probs vorige week? Enige wat ik toen had dat ik via imap alles weer binnen kreeg... dit was na 2 sec over en dacht veilig te zijn.
In die periode heb ik diverse mensen gemaild en nog niks terug ontvangen dus ik maak me zorgen dat ze het niet ontvangen hebben.

Vanmiddag ging me vriendin mailen (onder haar eigen tweak adresje). Een iemand van haar cc lijstje heeft een chello verbinding. Nu krijgt ze een mooie mail van smeagol.cambrium.nl met het volgende: Remote host said: 551 Mail from your IP is currently blocked based on RBL listing. Chello laat haar berichten niet door.

Oke zwaar irritant...en grote vraag hoe komen we ervan af?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
Quakie schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 21:51:
Vanmiddag ging me vriendin mailen (onder haar eigen tweak adresje). Een iemand van haar cc lijstje heeft een chello verbinding. Nu krijgt ze een mooie mail van smeagol.cambrium.nl met het volgende: Remote host said: 551 Mail from your IP is currently blocked based on RBL listing. Chello laat haar berichten niet door.

Oke zwaar irritant...en grote vraag hoe komen we ervan af?
Beste is hierin om tweakdsl helpdesk te mailen en 't probleem voor te leggen. TweakDSL kan d'r helpen met het verwijderen van de evt. blacklist. Daarna kan jij haar evt. helpen met het installeren/nakijken van d'r systeem, want toch is zij een pc geweest die gespamt heeft of nog een open proxy is, je komt nml. niet zosnel op een blacklist..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Thanks, zal mailtje forwarden naar helpdesk...

mmm, raar ze werkt op dezelfde pc waar mee ik ook werk. Zelfde email prog Thunderbird. Enige verschil tussen onze account is dat ik via imap werk en zij via pop. :S

tevens draait bitmeter2 hier standaard en merk niks raars qua bandbreedte.

wat versta je onder open proxy? ik heb geen idee waar ik het eventueel moet zoeken nl.

edit:

thunderbird gaat over zijn nek met dit berichtje... continue vastlopers ermee...vind het ook raar dat dit berichtje 1.7MB groot is.. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Quakie op 19-12-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn lijn geeft sinds gisterenmorgen aan dat hij op 20070/1173 intrand.
De lijn is sinds het onderhoud aan mijn centrale nu 27uur stabiel en lekker snel, maar volgens de waarden die in mijn modem staan kan dat volgens mij helemaal niet.

Upload: Noise margin: 9db
Output power: 22db
Attennuation: 4db

Download: Noise Margin: 2db
Output Power: 12db
Attennuation: 12db

Errors : 0

Ik heb begrepen dat als een lijn onder de 6db Noise Margin komt hij er constant uitligt, dus hoe kan het bij mij goed gaan terwijl bij anderen die 0,1db tekort komen de lijn gaat klapperen?
Heb ik het niet goed begrepen met de getallen of vindt hier inderdaad een wonder plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Het is geen keiharde grens die 6dB, maar een constatering uit de praktijk. Bij 0dB is het signaal even 'hard' als de achtergrond ruis op een koperdraad. Bij 3dB is het signaal 2x zo 'hard' en bij 6dB is het signaal 4x zo 'hard' als de achtergrond. Achtergrond ruis is alleen nooit constant, dus met 6dB heb je een redelijke buffer.

Wat nog wel een verschil is de mate van impuls verstoring die bij elke lijn anders is. Dat zijn korte verstoringen van meerdere frequenties die kunnen optreden. Op dat moment krijg je dus errors op je lijn. Als je SNR erg laag is (perongeluk zoals hier of laag ingesteld door de telco) zijn die korte verstoringen niet tot nauwelijks op te vangen voor je lijn.

Een telco kiest dus de middenweg met het instellen van de DSLAM poorten (profiel). Meestal is dat 6dB ongeveer, sommige op zelfs 9dB of de upstream meer dan de downstream. Bij Tiscali is het 7 om 7dB voor snelheden >8Mbps. En er is een ondergrens voor de margin.

Stel: Je modem gaat verbinden en ziet dat bij 20Mbps de margin 7dB is wat de DSLAM wil als minium. Modem verbindt op die snelheid, maar blijkt dat er toch meer ruis/verstoring is. Je margin zakt omlaag en als hij lager dan X is (kan heel goed die 2dB zijn) gaat hij opnieuw verbinden.

Of je hebt al zoveel errors (CRC) op je lijn in korte tijd dat hij hierdoor de lijn laat vallen om opnieuw te verbinden. Zowel de modem als de DSLAM kant kunnen dat initiëren overigens.

Er zijn nog (veel) meer truken met ADSL2/2+ om een lijn stabiel te houden ondanks verstoringen. Zo is er een interleaving delay om datapakketen te verspreiden over tijd. Korte verstoring sloopt dan niet hele pakketen maar een enkel bitje zodat het nog hersteld kan worden aan de overkant door de foutcorrectie methodes (dat zie je als FEC error, die zijn hersteld). Nadeel is iets meer latency op je lijn natuurlijk.

Er is een InpulseNoiseProtection (INP) mogelijkheid die er iets op lijkt en korte verstoringen tegen gaat van meerdere of afzonderlijke frequenties.

En er is nog SeemlessRateAdaption (SRA). Een dynamisch proces om de lijnsnelheid constant aan te passen naar de lijncondities op dat moment. Zo kan een lijn op bijvoorbeeld 7dB marge blijven en de snelheid laten schuiven zonder dat je een disconnect hebt.

Dit is even uitgelegd in vogelvlucht overigens.

[ Voor 63% gewijzigd door bjck op 20-12-2006 11:46 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Even tussendoor, BjcK dit heb je weer eens helder neergezet. Vond je vorige ook strak met je fiets :)

Gisternacht gemaild over bovenstaande blocklist en nu al opgelost door helpdesk van tweak.
Onze range stond op een grote blocklist en is er inmiddels vanaf gehaald. Zeer nette en snelle afhandeling en mag ook eens gemeld worden (voor de tweakers die na zitten te denken om over te stappen naar TweakDSL ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:03
spokje schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:15:
[...]

Nog steeds hetzelfde gezeik. Kan zo helemaal niets qua nieuwsgroepen :( zijn RobertJ en ik de enige die hier op dit moment last van hebben? Zie er zo weinig over verschijnen...misschien ligt het aan de client? Ik gebruik grabit 1.6.2.
Hier ook last van zit bij Tweaknews via Tele2, continu errors, voor het weekend nog nergens last van...

Echt ontzettend irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bijna nooit last met tweaknews

zit dan ook bij tweakdsl zelf

wel af en toe dipjes naar 1600, maar verder 2000 max

Ik gebruik dan ook een legale gekochte newsleecher key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Viper® schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:12:
Bijna nooit last met tweaknews

zit dan ook bij tweakdsl zelf

wel af en toe dipjes naar 1600, maar verder 2000 max

Ik gebruik dan ook een legale gekochte newsleecher key
Met nzbperl ook nergens last van, magoed kijk ook nooit naar de downloads alleen naar het resultaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Grabit is inderdaad het probleem, iedere keer errors e.d.
Nu gebruik ik Newsreactor en ik heb tot nu toe geen error meer gehad.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg net weer factuur van Tweak waar hetvolgende op staat:

Toeslag non linesharing 2007-01-01 2007-01-31 7.90

Op de vorige facturen heb ik dit niet staan.

Iemand een idee waarom dit er nu wel ineens op staat?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Heb je de telefoonlijn laten vervallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershadow
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 18:06
hey beste mensen

ik heb ook ff een vraagje ik heb de laaste tijd heel veel last dat de modem disconnect en daarnaar weer direcht connect en in somige gevallen maakt die wel verbinding met dsl maar dan blijft die hangen als die dhcp (ofziets) probeerd te ver krijgen soms helpt het om om de modem uit en aan te zetten en heel enkel wil die gewoon niks meer maar de volgede dag is alles weer normaal en doet het weer gewoon iemand hier wel eens ervaring mee ?

verder info:
tweakdsl TweakT 16-24 (ticali netwerk)
speedtouch 716v5
Uptime: 0 days, 0:59:22
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 979 / 15.391
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 5,27 / 105,27
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 7,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 11,5 / 30,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 7,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 6 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 766 / 0
FEC Errors (Up/Down): 80 / 1.740
CRC Errors (Up/Down): 1 / 22
HEC Errors (Up/Down): 0 / 22

ik heb ook al een paar keer met de helpdesk gebeld maar is nog steed niet opgelost het probleem
of zo het kunnen dat de modem niet meer goed is ?

alvast bedank voor reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ bjck, bedankt voor de uitleg hoe het zit met mijn Noise margin waarden.
Blijf het "verdacht" vinden dat mijn lijn zo goed presteert met deze waarden, maar de tijd zal het leren hoe stabiel hij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren en Dames,

na het laden van firmware cjt-r6_router_voatm_adsl2-0602sr4.tbi valt het op dat deze na +/- 24 langzaam maar zeker steeds lager aan het intrainen is, terwijl dit voor de upgrade naar deze firmware wel altijd stabiel was.
heb inmiddels met 2 copper 816-2p's getest en beide vertonen dezelfde verschijnselen.
B10WO is het abbo.
Heeft iemand dezelfde ervaringen en wellicht een Nieuwere (experimentele) firmware versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Ik moet zeggen dat ik die sr4 versie tot nu toe de meest stabiele vind hij draait hier nu al 67 dagen zonder problemen en terugval.
Maar wat is een B10wo abbonement ?
Ik heb B10, WO is toch 16-24 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gij heeft helemaal gelijk :-)

maareh is wel vreemd dat m'n modem nu intrained op Rx Attn DR 10372000 terwijl dit vroeger altijd Rx Attn DR 11895400 was.

na 24 uur is dit 9861000

strange he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zijn er hier mensen die mij willen helpen achterhalen waar de packetloss zit in mijn verbinding? Het idee is om mijn lijntje te vergelijken met anderen hier om zo de oorzaak te achterhalen. Ik probeer al tijden dit probleem op te lossen, maar ik kom er maar niet uit. Als blijkt dat anderen op hetzelfde tijdstip op dezelfde server ook packetloss hebben, dan ligt de oorzaak waarschijnlijk niet aan mijn kant. Dus als je een B10 abbo hebt, en Unreal Tournament 2004 geinstalleerd, dan is je hulp meer dan welkom. Mail eventueel even je MSN-adres...

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_T schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:38:
Heb je de telefoonlijn laten vervallen ?
Nee, althans het KPN nummer dat ik jaren geleden had is eerst naar BBNed gegaan voor VoDSL en daarna naar Budgetphone (VOIP). Heb zelf al jaren niets meer van de KPN.

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 20:37
Ik had een Speedtouch met de snelheid 949 / 14.307 (tis)
Nu heb ik een Zyxel ontvangen en die heeft dit 1088 kbps / 16704 kbps (tis)

Best een mooie vooruitgang. Alleen had ik nog geen jaar geleden een snelheid van 19.000
Ik ben nu aan het dubben of verder zeuren zin heeft
M'n verbinding naar het ISRA punt is overigens ultrakort

Los daarvan. De vorige Zyxel 2602 klapte er heel snel uit als ik veel P2P connecties maakte
De speedtouch die ik toen ter vervanging kreeg was wel stabiel
Nu heb ik dus weer een Zyxel. Met deze moet ik nog kijken of het goed blijft.

Het is een 2602HW-61 (dus niet de C) met firmware V3.40(AJE.0) | 01/26/2006
Op de FTP staat een veel nieuwere (3.40(MF.3)c0) maar die mag ik niet uploaden.
Doe ik iets fout ??

Heeft iemand een idee waarom de Zyxel sneller is ?

Speedtouch
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 580,00 / 194,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 10,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,5 / 20,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 7,0

Zyxel
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 6 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 17 db

• bjck
Woodski schreef op donderdag 21 december 2006 @ 19:52:
Ik had een Speedtouch met de snelheid 949 / 14.307 (tis)
Nu heb ik een Zyxel ontvangen en die heeft dit 1088 kbps / 16704 kbps (tis)

Best een mooie vooruitgang. Alleen had ik nog geen jaar geleden een snelheid van 19.000
Ik ben nu aan het dubben of verder zeuren zin heeft
M'n verbinding naar het ISRA punt is overigens ultrakort

Los daarvan. De vorige Zyxel 2602 klapte er heel snel uit als ik veel P2P connecties maakte
De speedtouch die ik toen ter vervanging kreeg was wel stabiel
Nu heb ik dus weer een Zyxel. Met deze moet ik nog kijken of het goed blijft.

Het is een 2602HW-61 (dus niet de C) met firmware V3.40(AJE.0) | 01/26/2006
Op de FTP staat een veel nieuwere (3.40(MF.3)c0) maar die mag ik niet uploaden.
Doe ik iets fout ??
Die MF.3 mag er niet in, je modem zit in de AJE firmware reeks.
Heeft iemand een idee waarom de Zyxel sneller is ?
Omdat de Ti chipset en code veel beter om kan gaan met de DSLAM apparatuur die Tiscali gebruikt dan de Broadcom chipset en code die in de Speedtouch modems zit. Broadcom + Speedtouch kan hier nog best meer uit halen, maar dan moeten ze wel aan de code sleutelen. Vooral de upstream is best bedroevend mijn inziens.
Speedtouch
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 580,00 / 194,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 10,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,5 / 20,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 7,0

Zyxel
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 6 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 17 db
Lees even vanaf deze post naar beneden door.

bjck in "Het grote TweakDSL topic - Deel 24"

Installeer deze AJZ1b1 eens. Reset hem naar de fabrieks instellingen na de upgrade en stel hem opnieuw in. Deze firmware is beter/stabieler dan de AJZ0 die je nu hebt. Je P2P problemen zijn dan weg ;)

Er is een nog iets nieuwere AJZ1b1-1, maar sommige zeggen dat die minder is.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 21-12-2006 20:13 ]

• Woodski
Installeer deze AJZ1b1 eens. Reset hem naar de fabrieks instellingen na de upgrade en stel hem opnieuw in. Deze firmware is beter/stabieler dan de AJZ0 die je nu hebt. Je P2P problemen zijn dan weg ;)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

TweakDSL heeft mij aangeboden met een ander modem dan de Copperjet 1616/816 -2p te testen omdat mijn verbinding maar niet stabiel word. Dwz, de verbinding valt er eigenlijk altijd rond dezelfde tijden uit (uur of half 8 en een uur of 2 daarna). De helpdesk van Tweak raadde mij een Zyxel aan.

Ik heb de keuzes uit de volgende modems:
Zyxel P 2602 R PSTN
Zyxel P 2602 HW PSTN

Welke van deze 2 is de betere keuze wat betreft stabiliteit, firmware ondersteuning etc? Ik heb het een en ander natuurlijk al doorgelezen op de Zyxel site en hier op GoT maar gebruikerservaringen blijven erg nuttig.

Vreemd overigens dat de Copperjet 1616-2P zo veel duurder is dan de eerste Zyxel uit mijn overzicht maar toch een stuk minder betrouwbaar lijkt te zijn. Ik heb overigens een 10Mbit verbinding via BBned.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik zou voor de HW kiezen, maar qua DSL chipset zijn ze gelijk.

Ik vermoed nog steeds dat een Speedtouch op de BBned apparatuur een betere keuze is boven de ZyXEL. Al melden mensen daarmee ook instabiliteit soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

bjck schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:20:
Ik vermoed nog steeds dat een Speedtouch op de BBned apparatuur een betere keuze is boven de ZyXEL. Al melden mensen daarmee ook instabiliteit soms.
Dus de kans op instabiliteit is met een Zyxel ook volgens jou het kleinst? En wat betreft betere keuze doel je op hoger intrainen of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bor de Wollef schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 10:32:
[...]

Dus de kans op instabiliteit is met een Zyxel ook volgens jou het kleinst? En wat betreft betere keuze doel je op hoger intrainen of iets anders?
De BBned ADSL2+ apparatuur van Alcatel heeft een Broadcom chipset. En ook de Speedtouch modems hebben tegenwoordig een Broadcom chipset. Op papier moet dat natuurlijk sowieso werken en optimaal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Toch weer troubels met de Zyxel 2602HW61 die ik gisteren aangesloten heb.
Deze gaat niet hard onderuit zoals de vorige die ik had, maar eMule loopt niet lekker.

ED2K en KAD zijn connected en alle twee status "groen"
Na een paar uur is KAD geel, dus connected maar firewalled.
ED2K blijft gewoon groen.

Recheck firewall of disconnect en reconnect naar KAD helpt
Dan is hij weer een paar uur "groen"

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen ?

Ik draai de Zyxel met firmware V3.40(AJE.1)b1 en test nu de b1-1 versie.
Firewall op de server en in de Zyxel staan uit en de NAT poorten staan open.

De speedtouch had hier geen problemen mee maar viel vaak terug naar 6mbit
Daarom ben ik nu een nieuwe modem aan het testen.

Edit
Hij is na een uurtje alweer "firewalled"
Nu met firmware b1-1 zonder factory reset
Bij de upgrade naar b1 heb ik wel een factory reset gedaan.

Starting TCP connection test...
TCP test successful.

Now testing UDP...
Sending UDP packet...
Waiting for result...
UDP test successful.

Connection test finished.

Results in detail:
* Both port tests were successfully finished. Happy eMule'ing!

[ Voor 26% gewijzigd door Woodski op 22-12-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn sommige mensen toch verschrikkelijk dom bij tweakdsl.

Ik heb elke keer problemen met ze, ik niet alleen maar ook mijn klanten waar ik zo stom ben geweest ze door te verwijzen naar tweak.

Nu het zoveelste "foutje" na een jaar upgrade aangevraagd naar TweakDSL T16WO.
Ik had bbned (een oem CopperJet 816-2P, waar ik niet op kom en ook niet te resetten is) abbonementje. Krijg ik vandaag mijn modem binnen en 3x raden een annex a!!!!!!!!

Ik heb in de kast nog een linksys adsl2 modem/router liggen dus die wil ik graag gebruiken..
Ik zie dat ik lijnsync heb (lampje brand).
Kan iemand me vertellen welke instellingen ik moet gebruiken: vpi/vci..

Ik neem aan dat ze geen fout hebben kunnne maken in het aansluiten van de lijn en dat dus alleen een annex b modem genoeg is om weer internet te hebben via m`n tweakdsl verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:51:
Nu het zoveelste "foutje" na een jaar upgrade aangevraagd naar TweakDSL T16WO.
Ik had bbned (een oem CopperJet 816-2P, waar ik niet op kom en ook niet te resetten is) abbonementje. Krijg ik vandaag mijn modem binnen en 3x raden een annex a!!!!!!!!

Ik neem aan dat ze geen fout hebben kunnne maken in het aansluiten van de lijn en dat dus alleen een annex b modem genoeg is om weer internet te hebben via m`n tweakdsl verbinding...
Voor zover ik kennis heb mogen maken met een copperjet 816-2p is deze zowel geschikt voor Annex A als B het verschil zit hem in de firmware (bijv bij Demon)(vpi/vci 0/35)

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domba schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:39:
[...]

Voor zover ik kennis heb mogen maken met een copperjet 816-2p is deze zowel geschikt voor Annex A als B het verschil zit hem in de firmware (bijv bij Demon)(vpi/vci 0/35)
sorry, ik drukte mezelf verkeerd uit, ik heb nu een zyxel binnen gehad. Mijn copperject 816-2p was voor mijn bbned adsl verbinding. Nu is vandaag mijn adsllijn omgezet naar TweakT 8-16.

Wat voor soort mode moet ik hebben? bridged??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ZyXEL als router: ROUTING + ENET ENCAP + LLC + 0/34 (Tiscali) + automatic IP.
ZyXEL als bridge: BRIDGE + RFC1483 + LLC + 0/34

Let even op je firmware, kijk gelijk welke je nu erin hebt zitten en gooi het even hier neer (incl Ti AR7 code die eronder staat).
Woodski schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:31:
Toch weer troubels met de Zyxel 2602HW61 die ik gisteren aangesloten heb.
Deze gaat niet hard onderuit zoals de vorige die ik had, maar eMule loopt niet lekker.

ED2K en KAD zijn connected en alle twee status "groen"
Na een paar uur is KAD geel, dus connected maar firewalled.
ED2K blijft gewoon groen.

Recheck firewall of disconnect en reconnect naar KAD helpt
Dan is hij weer een paar uur "groen"

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen ?

Ik draai de Zyxel met firmware V3.40(AJE.1)b1 en test nu de b1-1 versie.
Firewall op de server en in de Zyxel staan uit en de NAT poorten staan open.

De speedtouch had hier geen problemen mee maar viel vaak terug naar 6mbit
Daarom ben ik nu een nieuwe modem aan het testen.

Edit
Hij is na een uurtje alweer "firewalled"
Nu met firmware b1-1 zonder factory reset
Bij de upgrade naar b1 heb ik wel een factory reset gedaan.

Starting TCP connection test...
TCP test successful.

Now testing UDP...
Sending UDP packet...
Waiting for result...
UDP test successful.

Connection test finished.

Results in detail:
* Both port tests were successfully finished. Happy eMule'ing!
Hoeveel connecties zet je op met ED2K?

Log eens in via telnet in je ZyXEL en ga naar menu 24.8 doe daar: ip nat session <enter>

Staat die op 2048?

[ Voor 73% gewijzigd door bjck op 22-12-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Connections in eMule staat op 150
Een beetje router moet daar makkelijk tegen kunnen, toch ?

Max half open connections heb ik net aangepast van 50 naar 5

Ip nat session staat inderdaad op 2048

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dit type ZyXEL kan er 2048 hebben tegelijk zelfs. De Firewall zit nog wel in de weg voor inkomende en half-open connecties. Die is namelijk statefull dus herkent het, maar die had je al uit staan.

Half-open hoger dan 10 heeft geen zin met windowsXP. Dan moet je even een registry patch doen om dat te verhogen boven de 10 (connect dan wel sneller). Let dan wel op dat je ook in je ZyXEL firewall (als die aan staat) de half-open verhoogt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Ok alles lijkt dus goed
Maar waarom krijg ik dan steeds een low ID met de zyxel als router ?

Speedtouch > gaat goed
Zyxel bridged met een WRT54G erachter > gaat goed

Toch maar iets anders kopen dan?
Loopt de linksys wag54G (s) een beetje lekker.

[ Voor 23% gewijzigd door Woodski op 23-12-2006 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:23:
[...]

Nee, althans het KPN nummer dat ik jaren geleden had is eerst naar BBNed gegaan voor VoDSL en daarna naar Budgetphone (VOIP). Heb zelf al jaren niets meer van de KPN.
Dan betaal je sinds je bent overgestapt naar budgetphone, de lijnhuur van de KPN, die nam BBned voor lief toen je telefonie bij hun afnam ( waarschijnlijk ADSL&Bel abonnement )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Woodski schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 00:07:
Ok alles lijkt dus goed
Maar waarom krijg ik dan steeds een low ID met de zyxel als router ?

Speedtouch > gaat goed
Zyxel bridged met een WRT54G erachter > gaat goed

Toch maar iets anders kopen dan?
Loopt de linksys wag54G (s) een beetje lekker.
Ik zou de ZyXEL lekker in bridge zetten (dan alleen geen VoIP poorten) en de Linksys als router gebruiken denk ik.

Overigens staat hier een heel verhaal over hoe je de ZyXEL moet instellen voor ED2K.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 23-12-2006 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:34:
[...]
maareh is wel vreemd dat m'n modem nu intrained op Rx Attn DR 10372000 terwijl dit vroeger altijd Rx Attn DR 11895400 was.

na 24 uur is dit 9861000

strange he?
Ja, maar ga er vanuit dat het probleem overal kan zitten, slechte kabels KPN, slechte verbinding snoertjes, splitter het is soms zoeken naar een naald in een hooiberg, als de KPN kabel slecht is, kan je er zelf weinig aan doen ( behalve te hopen dat het een oude papierloodkabel is en hij straks helemaal verzuipt ) Wat je wel kan doen is stekkerjes snoertjes en verbindingen controleren, schoonmaken en duimen dat dat het is. Dat modem zoekt uiteindelijk zelf zijn juiste verbindingssnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Nog even over die Zyxel van me waarmee KAD van eMule verzuipt.

Als ik 250 connecties maak dan kan ik na een tijdje geen website meer openen op m'n laptop.
Als ik eMule dan verlaag naar 200 connecties dan kan ik weer vrolijk verder.

Helaas verzuipt KAD soms al na een uurte met maar 100 connecties
Of het werkt een hele nacht probleemloos met 300 connecties
Heel vaag allemaal

En een WRT54G bridged achter de Zyxel is een bagger oplossing.
Er moet toch ergens een ADSL2+ wifi router zijn die goed werkt ???

edit
Hij is nu helemaal verzopen.
eMule staat op 150 connecties en raakte firewalled
Ik kon op geen enkele PC websites openen (Router over de emmer)
Na een harde reset werkt het weer (even)

Die Zyxel ben ik na een dag alweer helemaal zat
Net zo shit als de 2602 die ik een jaar geleden had.

[ Voor 22% gewijzigd door Woodski op 23-12-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Downloaden uit de nieuwsgroepen gaat traag. Was het gisteravond nog met 1,03 Mb/s. Nu komt ie niet hoger dan 680 kb/s. Gistermiddag was dat ook al zo. Zijn er meer mensen die daar last van hebben. ik had daar anders nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Crest schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 15:37:
Downloaden uit de nieuwsgroepen gaat traag. Was het gisteravond nog met 1,03 Mb/s. Nu komt ie niet hoger dan 680 kb/s. Gistermiddag was dat ook al zo. Zijn er meer mensen die daar last van hebben. ik had daar anders nooit problemen mee.
Niets te merken hier, het gaat volcontinue 800-900 KB/s en meer mag de software niet van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Woodski schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:40:
Nog even over die Zyxel van me waarmee KAD van eMule verzuipt.

Als ik 250 connecties maak dan kan ik na een tijdje geen website meer openen op m'n laptop.
Als ik eMule dan verlaag naar 200 connecties dan kan ik weer vrolijk verder.

Helaas verzuipt KAD soms al na een uurte met maar 100 connecties
Of het werkt een hele nacht probleemloos met 300 connecties
Heel vaag allemaal

En een WRT54G bridged achter de Zyxel is een bagger oplossing.
Er moet toch ergens een ADSL2+ wifi router zijn die goed werkt ???

edit
Hij is nu helemaal verzopen.
eMule staat op 150 connecties en raakte firewalled
Ik kon op geen enkele PC websites openen (Router over de emmer)
Na een harde reset werkt het weer (even)

Die Zyxel ben ik na een dag alweer helemaal zat
Net zo shit als de 2602 die ik een jaar geleden had.
Er zit iets niet helemaal goed in de NAT implementatie van de AJE firmware blijkbaar. De firewall is het niet want die heb je uit staan toch?

Ik doelde om je ZyXEL als bridge te zetten en je Linksys WRT als router er achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Ja dat snapte ik, maar die Linksys WRT54G heb ik verkocht omdat ik een speedtouch kreeg.
Als ik een losse modem en een losse router wilde had ik wel een copperjet of zo gekocht.
Ben energie zuinig aan het worden :z

Hoe ik het ook doe, het wil niet lopen
De firewall staat uit en toch loopt geen enkele firmware goed.
Zou ik dan echt de enige zijn die een Zyxel gebruikt voor eMule ?

Na de kerst de helpdesk maar weer eens bellen.

Kan iemand me nog een fijne ADSL2+ all-in-one modem aanraden die goed loopt met Ticali ?
Ik zie gemengde reacties over de WAG54G(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Om ED2K te gebruiken of torrents heb je een aardige router nodig. Een partij die nadenkt over hoe NAT moet werken en welke situaties het allemaal in kan belanden (vooral ED2K en torrent).

Als je de voice poorten weinig boeit zou ik deze in bridge zetten en er een WRT54GL aan hangen eerder nog dan een WAG ofzo kopen. Dan verplaats je weer van DSL chipset naar een andere partij en weet je weer niet hoe dat gaat reageren op je lijn op het Tiscali DSL netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershadow
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 18:06
supershadow schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:19:
hey beste mensen

ik heb ook ff een vraagje ik heb de laaste tijd heel veel last dat de modem disconnect en daarnaar weer direcht connect en in somige gevallen maakt die wel verbinding met dsl maar dan blijft die hangen als die dhcp (ofziets) probeerd te ver krijgen soms helpt het om om de modem uit en aan te zetten en heel enkel wil die gewoon niks meer maar de volgede dag is alles weer normaal en doet het weer gewoon iemand hier wel eens ervaring mee ?

verder info:
tweakdsl TweakT 16-24 (ticali netwerk)
speedtouch 716v5
Uptime: 0 days, 0:59:22
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 979 / 15.391
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 5,27 / 105,27
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 7,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 11,5 / 30,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 7,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 6 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 766 / 0
FEC Errors (Up/Down): 80 / 1.740
CRC Errors (Up/Down): 1 / 22
HEC Errors (Up/Down): 0 / 22

ik heb ook al een paar keer met de helpdesk gebeld maar is nog steed niet opgelost het probleem
of zo het kunnen dat de modem niet meer goed is ?

alvast bedank voor reactie _/-\o_
Please iemand die me kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Als je de voice poorten weinig boeit zou ik deze in bridge zetten en er een WRT54GL aan hangen eerder nog dan een WAG ofzo kopen. Dan verplaats je weer van DSL chipset naar een andere partij en weet je weer niet hoe dat gaat reageren op je lijn op het Tiscali DSL netwerk.
Ik wil toch naar een ander merk modem dan Zyxel of speedtouch.
NAT van de speedtouch is ok, maar deze is relatief langzaam met Tis
En de Zyxel is wat sneller, maar NAT is een drama.

Ik zoek enkel een wireless modem/router. Voip etc boeit me niet.

Ik zie een posting met goede resultaten van wgdejong835 die een US Robotics gebruikt.
En hier zie ik Viper® die een Linksys WAG heeft die goed lijkt te werken.
Alleen veel verdere achtergrond info kan ik niet echt vinden.

Ik wil vooral de ervaring weten met het NAT deel.
Dus in combinate met torrent of ED2K of zo.

iemand nog tips voor eventuele andere merken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Knal je modem in bridge mode en zet er een WRT54GL achter ofzo, dan heb je wat je zoekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Yapser schreef op zondag 24 december 2006 @ 19:23:
Knal je modem in bridge mode en zet er een WRT54GL achter ofzo, dan heb je wat je zoekt..
Ik weet het, erg goede ervaringen met de WRT54G hier.

Maar ik wil graag een all-in-one apparaat.
Al is het maar om stroomverbruik.

En daarnaast hoop ik dat een WAG of US Robotics nog sneller in wil trainen met Tis

[ Voor 11% gewijzigd door Woodski op 24-12-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Woodski schreef op zondag 24 december 2006 @ 19:32:
[...]

Ik weet het, erg goede ervaringen met de WRT54G hier.

Maar ik wil graag een all-in-one apparaat.
Al is het maar om stroomverbruik.

En daarnaast hoop ik dat een WAG of US Robotics nog sneller in wil trainen met Tis
Heb je al eens berekend over hoeveel stroom je het hebt? Het gaat in valuta om zo'n 4 a 6 euro per jaar van zo'n apparaat. Zou dan liever kiezen voor de combinatie die je wilt hebben en tevreden met bent dan voor iets anders.

USRobotics is dacht ik Broadcom gebaseerd qua DSL. Dat is dezelfde chipset als de Speedtouch.

Wat Linksys gebruikt in de WAG (kan per type WAG anders zijn ook nog eens) geen idee. Voor het Tiscali DSL netwerk werkt redelijk optimaal een modem op Ti (texasinstruments) of Conexant chipset.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 24-12-2006 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
bjck schreef op zondag 24 december 2006 @ 19:49:
[...]

Heb je al eens berekend over hoeveel stroom je het hebt? Het gaat in valuta om zo'n 4 a 6 euro per jaar van zo'n apparaat. Zou dan liever kiezen voor de combinatie die je wilt hebben en tevreden met bent dan voor iets anders.
Ik heb laatst een KWH metertje gekocht bij de Lidl
Die hangt nu aan m'n 24/7 servertje en ik weet nog niet hoeveel de Zyxel vebruikt.

De voeding is 8 watt...
"stel" dat hij 4 watt vebruikt dus is dat nog altijd 8 euro per jaar.

Ik denk dat het meer zal zijn.
Meten is weten dus ik kom er nog wel een keertje op terug

Die 8 euro is niet veel
Maar als ik om me heen kijk liggen er best veel adaptertjes, sommige altijd aan.
Telefoon, tandenborstel, TV, laptop etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Woodski schreef op zondag 24 december 2006 @ 20:04:
[...]

Ik heb laatst een KWH metertje gekocht bij de Lidl
Die hangt nu aan m'n 24/7 servertje en ik weet nog niet hoeveel de Zyxel vebruikt.

De voeding is 8 watt...
"stel" dat hij 4 watt vebruikt dus is dat nog altijd 8 euro per jaar.

Ik denk dat het meer zal zijn.
Meten is weten dus ik kom er nog wel een keertje op terug
Misschien heb ik nog oude getallen in m'n hoofd. En de vraag is inderdaad hoeveel hij verbruikt idle en onder stress (traffic + veel connecties). Wat je wel duidelijk merkt als hij open is dat de DSL chipset heet is bij linesync en koud zonder (logisch).

Laat het inderdaad 8 euro per jaar zijn. Een nieuw apparaat kopen wat alles-in-één is kost laten we zeggen 80 euro (wel minimaal). Dan moet je dat apparaat 10 jaar gebruiken en moet het 10 jaar blijven werken wil je de kosten gelijk houden.

Getallen zijn niet nauwkeurig natuurlijk en energie prijsstijging even niet meegenomen.
Die 8 euro is niet veel
Maar als ik om me heen kijk liggen er best veel adaptertjes, sommige altijd aan.
Telefoon, tandenborstel, TV, laptop etc
Nu zal een telefoon die niet zendt en niet op hoeft te laden (accu al vol) helemaal weinig gebruiken natuurlijk.

Zoek voor die serie producten eens een alles-in-één apparaat ;)

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 24-12-2006 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik zie niks over de spetterende aanbieding hier van Tweak?

Je kan nu een Tiscali WO lijn hebben voor 16maanden gratis....

Nadeel is dat je in 2 termijnen je 24maanden moet betalen. Echter als je het inderdaad per maand of per jaar uitgaat rekenen heb je hem voor nog geen 21euro of 16maanden gratizzz of ... (je kent de drill).

aanbiedingen

Nee, ik werk niet bij Tweak, maar ik kan begrijpen dat je niet elke dag deze site checkt op aanbiedingen vandaar dat ik het even meldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Laat het inderdaad 8 euro per jaar zijn. Een nieuw apparaat kopen wat alles-in-één is kost laten we zeggen 80 euro (wel minimaal). Dan moet je dat apparaat 10 jaar gebruiken en moet het 10 jaar blijven werken wil je de kosten gelijk houden
Dat vergelijk gaat mank he

Optie 1:
Koop WRT54G of iets wat daar op lijkt
Set deze bridged achter de Zyxel

Optie 2:
Verkoop de Zyxel en koop een WAG200G of iets wat daar op lijkt
Deze oplossing is hoop ik iets goedkoper en verbruikt minder stroom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Woodski schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:27:
[...]

Dat vergelijk gaat mank he

Optie 1:
Koop WRT54G of iets wat daar op lijkt
Set deze bridged achter de Zyxel

Optie 2:
Verkoop de Zyxel en koop een WAG200G of iets wat daar op lijkt
Deze oplossing is hoop ik iets goedkoper en verbruikt minder stroom 8)
De verkoop van de ZyXEL had ik niet meegenomen inderdaad. De ZyXEL verkopen kan, maar misschien raak je hem niet kwijt. Wat krijg je er voor, misschien niet gelijk aan aanschaf van de WAG. En als je nu problemen krijgt met je linesync is het wel handig om een modem te hebben die ondersteund wordt om te testen lijkt mij.

Ik miste nog iets, dat de WRT ook nog (weer) aangeschaft moet worden.

Maar qua stroom verbruik zou ik het niet laten voor die paar euro per jaar. De WAG200G is qua firmware wellicht anders dan de WRT54GL (die heel veel mogelijkheden heeft...) en dezelfde problemen (+ linesync problemen) kunnen je dan niet teisteren.

Linksys was al erg re-actief eerder eens met hun ADSL modems om nieuwere chipset-code te integreren in firmware en die uit te brengen, zie hier.

[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 25-12-2006 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:43

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, vandaag al een keer of vier gedurende een zeer korte periode linesync verloren (TweakDSL/Tiscali, centrale Tilburg - De Reit). Anderen ook zoiets dergelijks opgemerkt?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Wildfire schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:38:
Hmmm, vandaag al een keer of vier gedurende een zeer korte periode linesync verloren (TweakDSL/Tiscali, centrale Tilburg - De Reit). Anderen ook zoiets dergelijks opgemerkt?
Hier niet in de laatste vier uur maar meer random om de x aantal uur plots poef de linesync kwijt. Ook weer sinds de laatste dagen ineens. Wel heel andere regio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 200 uur is mijn lijn automatisch weer gereset.
Modem trainde in met 20070/1176 en is nu 17800/1162 (T16WO abo, Centrale: Amsterdam-Kadoelen)
Ben gelijk weer ruim 10% van mijn snelheid kwijt, dus ben hier niet zo blij mee. :(
Waarom mijn lijn altijd na zo'n 200 uur vanzelf een reset uitvoert is mij een raadsel.
Noise Margin Download was maar 2db en is nu weer 7db, maar de lijn ging als een speer met die lage waarde.
Het blijkt dus wel dat mijn lijn meer snelheid kan hebben zonder instabiel te worden.
Hoe zou het komen dat mijn modem na acht dagen goed gewerkt te hebben niet meer hoger in wil trainen.
Heb mijn modem een paar keer een lijnreset gegeven, maar kom niet hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 13-09 23:22
Het feit dat je lijn reset, komt omdat je dus wel teveel errors gehad hebt. En dat komt weer door de lage margin-waarde.

Elke lijn kan wel 20Mbit doen, mits je de noise margin maar laag genoeg hebt. Alleen krijg je dan zoveel errors, dat relatief zoveel packets afvallen, en dat de uiteindelijke bruikbare snelheid lager ligt dan je zou hebben met een 'normale' margin waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baffo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 14:16
Ik kom er net achter dat stats.gebruikersnaam.tweakdsl.nl sinds 15-Dec-2006 04:08 CET niet meer wordt geupdated...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

±
Xandrios schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 18:20:
Het feit dat je lijn reset, komt omdat je dus wel teveel errors gehad hebt. En dat komt weer door de lage margin-waarde.

Elke lijn kan wel 20Mbit doen, mits je de noise margin maar laag genoeg hebt. Alleen krijg je dan zoveel errors, dat relatief zoveel packets afvallen, en dat de uiteindelijke bruikbare snelheid lager ligt dan je zou hebben met een 'normale' margin waarde.
Ik zie in mijn modem nergens errors staan en het blijft vreemd dat hij elke keer na 200 uur teveel errors zou hebben, je kan de klok er haast op gelijk zetten wanneer mijn modem de lijn reset.
Met een DVD ophalen merkte ik ook niks van eventuele errors, maar het ophalen ging duidelijk sneller .

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Xandrios schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 18:20:

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 19:45:

[...]

Ik zie in mijn modem nergens errors staan en het blijft vreemd dat hij elke keer na 200 uur teveel errors zou hebben, je kan de klok er haast op gelijk zetten wanneer mijn modem de lijn reset.
Met een DVD ophalen merkte ik ook niks van eventuele errors, maar het ophalen ging duidelijk sneller .
Sommige lijnen kunnen wellicht prima met een lagere marge overweg. Het hoeft niet perse errors te geven op de lijn die fataal zijn voor de bruikbaarheid en een re-train van de lijn veroorzaken (triggeren).

Een telco moet alleen wel een profiel bouwen/testen/kiezen die voor het gros van de lijnen gewoon optimaal werkt en niet teveel inlevert aan maximale snelheid. Een profiel met 12dB werkt nog beter als 'target noise' waarde bij het in-trainen van een lijn, maar dan verlies je teveel snelheid natuurlijk ;)

Waarom je lijn op die snelheid is verbonden toevallig een keer is mij onduidelijk. Je zag het al aan de marge van 2dB die hij daarna constant liet zien dat het een vreemde start was. Tiscali zet alle profielen >8Mbps op 7/7dB als target.

De SNR wordt overigens constant bijgewerkt en de marge op het upstream gedeelte (de waarde) krijgt je modem van de DSLAM constant (die ziet immers de upstream) en je modem geeft het door aan de DSLAM weer (zodat de telco het kan zien). Het is een gemiddelde waarde over alle bins (frequenties) heen, dus sommige frequenties kunnen meer of minder hebben, maar daar hangt weer een dynamisch proces aan (bitswap) om dat bij te regelen constant.

Die constant weer 200 uur stipt (als het echt stipt is) is mij compleet onduidelijk nog waarom dat zou zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 26-12-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op zondag 24 december 2006 @ 21:31:
Ik zie niks over de spetterende aanbieding hier van Tweak?

Je kan nu een Tiscali WO lijn hebben voor 16maanden gratis....

Nadeel is dat je in 2 termijnen je 24maanden moet betalen. Echter als je het inderdaad per maand of per jaar uitgaat rekenen heb je hem voor nog geen 21euro of 16maanden gratizzz of ... (je kent de drill).

aanbiedingen

Nee, ik werk niet bij Tweak, maar ik kan begrijpen dat je niet elke dag deze site checkt op aanbiedingen vandaar dat ik het even meldt.
Ik heb me vrijdag aangemeldt voor deze (in mijn ogen) super aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik de heren moderators hartelijk danken voor de duidelijke antwoorden _/-\o_
Heb mijn lijn na een paar resets op 18300kb gekregen, dus tot het nieuwe jaar blijft hij daar waarschijnlijk wel op staan.
Ik heb er niet met een stopwatch bij gezeten of mijn modem echt op 200 uur de lijn gaat resetten, maar ik heb hem wel eens op ruim 190 uur zien staan en nog nooit op een waarde boven de 200uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Baffo schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 19:11:
Ik kom er net achter dat stats.gebruikersnaam.tweakdsl.nl sinds 15-Dec-2006 04:08 CET niet meer wordt geupdated...?
welke stats?

krijg daat alleen maar een apache2, site te zien, zowel met login name voor in tweak te komen als voor de mail....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baffo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 14:16
Dutch2007 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 10:16:
[...]

welke stats?

krijg daat alleen maar een apache2, site te zien, zowel met login name voor in tweak te komen als voor de mail....
login is niet gebruikersnaam... zal ik t dan subdomeinnaam noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmm.. ik lees hier wel wat van spam en spamfilters. Maar vooral dat Tweakdsl die niet heeft. Toch komt mail van Essent niet bij mij aan en wordt deze gebounced. Ik gebruikte mijn mailbox van tweakdsl als een catch-all voor mijn domein. Even naar een ander adres en alle essent mail komt wel door. Werkt Tweakdsl dan toch moet spamfilters en/of blacklist?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

28-12-2006 00:00 Spoed onderhoud tiscali
Vannacht om 0:00 zal er onderhoud worden gepleegd aan de Tiscali uplink. Hierdoor gaan alle tiscali ADSL lijnen plat. Dit onderhoud zal maximaal een half uur in beslag nemen.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Ik heb het zojuist groot aangepakt omdat ik het NAT gezeur zat was.

In mijn server zit een dubbele netwerkkaart van Intel
De Zyxel 2602 staat bridged op netwerkpoort 1
Mijn server krijgt netjes ip 84.245.x.x

Onder Windows 2003 heb ik RRAS geconfigureert
DHCP address assignment heb ik disabled
Daarnaast gebruik ik de DHCP server van die server omdat je daar meer in kan stellen

Aan netwerkpoort 2 hangt een Linksys WRT54G met het routerverhaal disabled
Die gebruik ik dus puur als switch en Wireless access point

eMule porttest is successfull en ik heb een high ID :)
RDP werkt ook en m'n clients kunnen probleemloos het internet op.

Nu de vragen:
De Zyxel staat bridged en m'n server krijgt het publieke IP
Waarom maakt eMule met max. connections op 999 dan relatief weinig connecties ?
IP nat session van de Zyxel staat op 2048, alleen dat is nu volgens mij niet meer van toepassing.

Er staan na een half uurtje heel veel dingen in eMule met b.v. 2/414 connecties
2 connected en 412 met "too many connections"

Wat is de bottleneck of moet ik gewoon meer geduld hebben.
Ik had nl verwacht/gehoopt dat het nu heel hard ging met connecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
"too many connections"

Is dat aan jouw kant, of de andere kant wellicht die dat meldt. Dat kan natuurlijk ook.... En zeker als je die applicaties op je server zelf draait heb je niet eens NAT meer, alleen de server zelf die een extern IP heeft.

Die 2048 van je ZyXEL is niet meer van toepassing nu inderdaad.

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 27-12-2006 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 09:12:
[...]

Ik zou de ZyXEL lekker in bridge zetten (dan alleen geen VoIP poorten) en de Linksys als router gebruiken denk ik.

Overigens staat hier een heel verhaal over hoe je de ZyXEL moet instellen voor ED2K.
of je gebruikt Speedtouch/linksys en hang die zyxel eraan voor voip. Heb ik ook. draait perfect

Ik heb tisadsl 2 wideopen. Ik heb een hogere download snelheid met een ST 546 dan met die brakke zyxel 2602 R. IK heb speedtouch als main modem en zyxel op die speedtouch aangesloten en gebruik daar alleen de voip voor,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Download snelheid heb ik niet getest

De Zyxel traint bij mij flink hoger in dan die speedtouch
Lijkt me dat ie dan bridged gewoon sneller is, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
stats.gebruikersnaam.tweakdsl.nl, majh 9 december voor mij, mjah, d8 ut download & upload gebruik gemeten fzo door tweak, jammmer... :) (installed maar weer Netmeter, en zal us kijken wat hij download in het neiwue jaar :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Dutch2007 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:51:
stats.gebruikersnaam.tweakdsl.nl, majh 9 december voor mij, mjah, d8 ut download & upload gebruik gemeten fzo door tweak, jammmer... :) (installed maar weer Netmeter, en zal us kijken wat hij download in het neiwue jaar :))
TIP !!
Doe er ook een cursusje Nederlands bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijzen stijgen wel erg rap bij Tweak...

Voor de TweakT 16-24, TweakT 12 en TweakT 8 ben je € 499.00 kwijt bij de Eindejaarsactie eenmalig 2 jaar. :-)

EDIT:
Is eenmalig :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Woodski schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:57:
[...]
TIP !!
Doe er ook een cursusje Nederlands bij :)
ben ik gelukkig al vanaf :P, en soms typ ik idd, wel us wa snel, snel, mjah nederlands is nooit me sterkste kant geweest :P

Zolang je me "point" maar begrijpt ist goed voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 19:56:
Prijzen stijgen wel erg rap bij Tweak...

Voor de TweakT 16-24, TweakT 12 en TweakT 8 ben je € 499.00 kwijt bij de Eindejaarsactie eenmalig 2 jaar. :-)

EDIT:
Is eenmalig :-)
Kan hier natuurlijk alleen de TweakT 8 krijgen, Groningen... Voor Tiscali 6Mbit betaal ik 14,95 per maand en dan is het net zo duur (als ik daar 8e bij optel voor de nieuwsgroepen). Betaal ik het liever per maand dan in 1x.

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:32:
[...]

Kan hier natuurlijk alleen de TweakT 8 krijgen, Groningen... Voor Tiscali 6Mbit betaal ik 14,95 per maand en dan is het net zo duur (als ik daar 8e bij optel voor de nieuwsgroepen). Betaal ik het liever per maand dan in 1x.
Vergelijk ook modem prijzen en aansluitkosten, zijn ook van die fijne....

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:52
Na het onderhoud van vannacht krijg ik spontaan een : Forbidden You don't have permission to access /index.php on this server.
Het zal er wel niets mee te maken hebben maar het is wel toevallig.
Zodra ik de php verander in html gaat het feest wel weer door,hebben meerdere mensen hier last van op hun webspace van tweakdsl?

Update: php werkt inmiddels weer. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Flex op 28-12-2006 12:48 . Reden: update ]

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:09:
[...]

Vergelijk ook modem prijzen en aansluitkosten, zijn ook van die fijne....

• Viper®
  • Niet online
Flex schreef op donderdag 28 december 2006 @ 08:51:
Na het onderhoud van vannacht krijg ik spontaan een : Forbidden You don't have permission to access /index.php on this server.
Het zal er wel niets mee te maken hebben maar het is wel toevallig.
Zodra ik de php verander in html gaat het feest wel weer door,hebben meerdere mensen hier last van op hun webspace van tweakdsl?

Update: php werkt inmiddels weer. :)
onderhoud ?

ah, vandaar dat tussen 12 en 1 m'n internet spontaan wegviel en me adsl op down

• Woodski
Mijn P2P programma trekt nu al bijna een dag constant ruim 250 connecties.
Daarnaat zit ik the newsleechen en wat te internetten enzo.
Windows geeft zoals verwacht geen krimp onder deze beasting en de downloads lopen erg lekker.
Die Zyxel bridged loopt dus gewoon erg goed.

Toen gisteren om exact midernacht de ADSL verbinding wegviel herstelde het zich een minuutje later probleemloos. Ik zat net naar wat grafiekjes te kijken dus het was leuk om het live te zien.

Ik baal wel dat ik nu en een bridged modem heb en daarachter een windows 2003 server als router en tenslotte ook nog een linksys switch/WAP heb staan ipv een handig all in one ding.
Maargoed het werkt voorlopig als een speer.

Verwijderd

Please help..

Ik zit inmiddels al een week zonder internet en dat gaat waarschijnlijk ook wel langer duren om die *#&*&#$ bij tweakdsl mij een annex a modem hebben gestuurd na een upgrade terwijl ik annex b heb.

Dus wil ik proberen mijn Linksys WAG54GS aan de praat te krijgen.
Kan iemand mij vertellen welke instellingen ik moet kiezen voor adsl2 via Tiscali:

Encapsulation: "bridged mode/ RFC 1483 bridged/ RFC 1483 routed/ IPoA / RFC 2516 PPPoE / RFC 2364 PPPoA"
Multiplexing: LLC/VC
QOS type: UBR/CBR/VBR
VPI:
VCI:

Mijn dank is groot!!

• Woodski
Welke provider en wil je routed of bridged ?
Ik neem aan routed

Tiscali is 0/34
En BBned is 0/35 als ik me niet vergis

[ Voor 95% gewijzigd door Woodski op 28-12-2006 18:44 ]

Verwijderd

Woodski schreef op donderdag 28 december 2006 @ 18:43:
Welke provider en wil je routed of bridged ?
Ik neem aan routed

Tiscali is 0/34
En BBned is 0/35 als ik me niet vergis
Tiscali, ik wil dat dat ding alleen maar als modem werkt, ik sluit hem namelijk op de wanpoort van een andere router aan.

• Woodski
Ik heb ook bridged Tiscali

Dit staat er in m'n modem, misschien heb je er wat aan
Encap is RFC1483
Multiplex staat op LLC
VPI =0
VCI = 34

Verwijderd

Woodski schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:04:
Ik heb ook bridged Tiscali

Dit staat er in m'n modem, misschien heb je er wat aan
Encap is RFC1483
Multiplex staat op LLC
VPI =0
VCI = 34
ik dacht al dat dat het zou zijn, maar ik krijg geen ip toegewezen....
Snap er niks van, m`n dsl lampje brand gewoon..

• Woodski
Heb je HIER al gekeken ??

• bjck
Ik weet niet of hij wel kan bridgen volledig, volgens mij draait zo'n WAG altijd als router sowieso (net als de Draytek Vigors). Maar dan ben je iig wel online, moet lukken vanavond met z'n allen je online te krijgen.
Heel verstandig! Die Linksys modem/routers met oude firmware willen heel raar doen, niet werken of instabiel zijn vaak op de Tiscali apparatuur. Of helemaal geen ADSL2+ doen, of helemaal weinig doen en geen lijn kunnen vinden, dat soort klachten.

[ Voor 62% gewijzigd door bjck op 28-12-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
storing/onderhoud trouwens bij tweak fzo?, probeerde net met 8 connection te leeche, krijg ik dat er al in use zijn??, like wtf? *6 vult me 20mbit nogsteeds, mjah, zo us ff fkijken)

hmm niets, mjah zag wel dit
28-12-2006 07:00 Onderhoud bbned netwerk
Om 7:00 's morgens zal er kort onderhoud worden gepleegd op het bbned netwerk. Hierdoor gaan alle bbned ADSL lijnen voor ongeveer 5 minuten plat.
28-12-2006 00:00 Spoed onderhoud tiscali
Vannacht om 0:00 zal er onderhoud worden gepleegd aan de Tiscali uplink. Hierdoor gaan alle tiscali ADSL lijnen plat. Dit onderhoud zal maximaal een half uur in beslag nemen.
*thnx bro, neit gezien, van die quote, mjah is ook al vroeg :P, mjah net maar power cicle int modem gedaan, zie wel wa ut strax, na 7uur wordt :P :)

[ Voor 67% gewijzigd door Dutch2007 op 29-12-2006 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dan zijn gewoon niet al je connecties gesloten nog die je had. Of ergens een glitch gewoon, even wachten en opnieuw connecten.

* bjck denkt dat je je quote moet fixen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Is er hier overigens iemand die mij kan vertellen hoe je uit een copperjet 816 of 1616 kunt uitlezen hoe lang de verbinding reeds up is? Mijn verbinding valt af en toe weg maar ik kan geen status melding hiervan in de web interface vinden. Ik neem aan dat dit toch zichtbaar gemaakt moet kunnen worden via de commandline?

Ik doel hier dus echt op de uptime van de verbinding: niet op de uptime van het modem zelf.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 29-12-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
Edit
- hier stond onzin -

[ Voor 83% gewijzigd door Woodski op 29-12-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Laatst online: 11:12
Is er een manier om die updates mbt het netwerk via de mail te ontvangen? Dus storingen en/of aankondigen van downtime. Zou wel handig zijn namelijk.

Ben trouwens net met Newsleecher aan het downloaden geslagen. Hopelijk gaat dat beter dan met Grabit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hebben meer mensen de laaste dagen 10 minuten downtime? Gisteren rond half 11 's avonds, en vandaag rond half 9 's avonds. Heb een Tiscalilijn (centrale Es-C) voor de volledigheid :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bastien schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 21:23:
Hebben meer mensen de laaste dagen 10 minuten downtime? Gisteren rond half 11 's avonds, en vandaag rond half 9 's avonds. Heb een Tiscalilijn (centrale Es-C) voor de volledigheid :)
Linesync pleite? Of alleen geen IP verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Hebben meer mensen er last van bij het inloggen op http://customer.cambrium.nl/ dat er dan vrolijk verteld wordt: U bent uitgelogd.

M.a.w. kunnen jullie inloggen op http://customer.cambrium.nl/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

bjck schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 21:49:
[...]

Linesync pleite? Of alleen geen IP verkeer?
Heb het modem niet bekeken rond die tijd. Kon iig helemaal niets meer qua internet. In de logs van modem kan ik niets nuttigs terugvinden (Zyxel 2602H), of ik zoek niet goed.
Witlof schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 21:59:
Hebben meer mensen er last van bij het inloggen op http://customer.cambrium.nl/ dat er dan vrolijk verteld wordt: U bent uitgelogd.

M.a.w. kunnen jullie inloggen op http://customer.cambrium.nl/?
Ja dat lukt hier wel.

[ Voor 33% gewijzigd door Bastien op 29-12-2006 22:18 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Hier lukt het nog steeds niet :|

Maar is er al nieuws over de nieuwsservers? Ik heb geprobeerd met Grabit en met Newsleecher te downloaden maar beide geven error's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Er is niets met de newsservers aan de hand. Ik zit al meer dan 12 uur te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:30

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hoi, ik zit op Demon en wil binnenkort zeer waarschijnlijk naar TweakDSL overstappen. Hoe is de algemene service hier? Ik heb ook de eindejaarsactie gezien en ben nu zeer geneigd dat aan te nemen. Zit er hier ergens een addertje onder het gras? 2 jaar lang voor 500 euro. 2 jaar is wel veel, maar daar staat dan ook weer de lage prijs tegenover. :) En hier in Groningen kan ik blijkbaar de snelste verbinding nemen volgens de postcode check, wat wel veel beter is dan mijn huidige 6/1 voor 25 euro.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ben ik nu achtelijk of kun je op de TweakDSL website niet direct bestellen? Ik vul mijn postcode in en dan krijg ik een keuze tussen produktlijst of specs. Wanneer ik 1 van de twee kies, krijg ik een lijst produkten (met specs) te zien, maar nergens een bestel link!

TweakDSL moet beschikbaar zijn, want ik heb nu al Demon DSL Express 3/1 via BBned.

Overigens, hoe zit het met die opzegkosten? Gelden die ook na de minimale contractduur van 24 maanden nog?

[ Voor 13% gewijzigd door Gerco op 30-12-2006 12:55 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.