Damn, wat kijk ik uit naar het moment om weer 0.0 te betreden
ppfff
Band of Brothers wil je geen ruzie mee krijgen als ik het goed begrijp
Weet iemand trouwens waar je een skill-chart kunt vinden of iets dergelijks ?
Ook wel handig is een Ship-tree met skill requirements, ben al een tijdje het zoeken maar vind nergens iets
Ook wel handig is een Ship-tree met skill requirements, ben al een tijdje het zoeken maar vind nergens iets
Als je met iDeal betaalt dan kan je binnen enkele minuten inloggen. (is wel via paybycash, betaal je paar euro meer voor per transactie)ADMK schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:56:
het gevoel om eve te spelen komt steeds naar boven en ik zit er aan te denken om weer te beginnenmaar ik heb gehoord dat je nu ook via de bank kan ebtalen bij eve of toch niet? en zo ja, hoe is het? kan je gelijk inloggen en spelen na in het invoeren van je bank info (zoals global collect bij sony games) of moet je een dag of 2 wachten? ook vroeg ik me af of er nederlandse corporations zijn of corporations met veel nederlanders er zijn die me op willen nemen en me even weer in de game willen integreren
want ik zie dat er veel verandert is de laatste anderhalve jaar!
[ Voor 4% gewijzigd door Elp op 01-02-2007 02:33 ]
Check this outPirate-Bozz schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 01:43:
Band of Brothers wil je geen ruzie mee krijgen als ik het goed begrijp![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Tristan op 01-02-2007 06:49 ]
[removed]
Elpino?Elp schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:38:
[...]
Wat ik er mooi aan vind, is dat je het ook gewoon casual kan spelen, je hoeft niet perse uren per dag te spelen om wat te bereiken. Verder is het heel erg breed en de community is over het algemeen leuk.
Btw, speelde jij toevallig ook AoT? Nickname klinkt bekend
|M|-MailMan hier, ben ook maar EVE verslaafde geworden en het bevalt goed
Wat is je ingame nick?
YepMailMan schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:17:
[...]
Elpino?
|M|-MailMan hier, ben ook maar EVE verslaafde geworden en het bevalt goed
Wat is je ingame nick?
ingame nickname is "oniplE" (das dus Elpino achterstevoren
Kspeel atm al een tijdje niet zo heel veel, opzich wel jammer, maar het kan even niet anders, ik heb het vrij druk. Inmiddels heb ik wel gelukkig wat lange skills kunnen trainen. Heb inmiddels Drone Interfacing naar lvl5 gebracht en Heavy Drones ook
Kga binnenkort eens kijken wat voor skills er nodig zijn om command ships te skillen, lijken me erg toffe bootjes
Verwijderd
Er gaat aardig wat tijd in zitten om de gangmods te kunnen fitten. Verder valt het nog redelijk mee naar mijn mening wat je ervoor moet trainen om ze te kunnen vliegen. Maar met gangmods zijn ze uiteraard beter voor de gang.ravenger schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:25:
Kga binnenkort eens kijken wat voor skills er nodig zijn om command ships te skillen, lijken me erg toffe bootjes
+ je hebt uiteraard alle support skills op 4/5 nodig om ze volledig te kunnen gebruiken, dus T2 guns, T2 hardners etc 
Interessant stukje op Eve Tribune:
While the north started signing non-aggression pacts with the Red Alliance's coalition of allies (TCF, OHGOD, CA, and others), BoB seems to have made friends with Lotka Volterra again, and there are now two quite distinct power blocks in the game - Band of Brothers with Lotka Volterra, together with their renters and smaller allies, versus pretty much every other 0.0 alliance in New Eden. If the current conflict escalates as far as it appears to have the potential to, our universe might see the start of the first pan-universal war.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Als het aan GoonSwarm zal liggen komt er waarschijnlijk een grote oorlog, maar dan graag als we klaar zijn met LV opruimen.StarLite schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:29:
+ je hebt uiteraard alle support skills op 4/5 nodig om ze volledig te kunnen gebruiken, dus T2 guns, T2 hardners etc
[...]
Verwijderd
Weet iemand waar ik goedkoop faction mods kan krijgen? Ben op zoek naar armor hardeners,
X-type, A-type of B-type. Denk zelf dat het A/B-type wordt omdat ik niet al mijn ISK eraan wil uitgeven om een paar missies wat makkelijker te laten verlopen
Maar de prijzen die ik zie bij de contracts en de eve-o forums zijn torenhoog. Heb toch het gevoel dat er een aantal resellers tussenzitten die iedere laatste ISK uit je proberen te persen.
Maar misschien kijk ik gewoon op de verkeerde plaatsen (Jita, Essence, Sinq Laison e.d.) en zijn deze mods ergens goedkoper te krijgen(low - 0.0 sec?), iemand wat informatie?
X-type, A-type of B-type. Denk zelf dat het A/B-type wordt omdat ik niet al mijn ISK eraan wil uitgeven om een paar missies wat makkelijker te laten verlopen
Maar de prijzen die ik zie bij de contracts en de eve-o forums zijn torenhoog. Heb toch het gevoel dat er een aantal resellers tussenzitten die iedere laatste ISK uit je proberen te persen.
Maar misschien kijk ik gewoon op de verkeerde plaatsen (Jita, Essence, Sinq Laison e.d.) en zijn deze mods ergens goedkoper te krijgen(low - 0.0 sec?), iemand wat informatie?
Verwijderd
De goedkoopste manier om deze aan te schaffen is door zelf te gaan ratten in diep 0.0 en daar tegen een faction spawn aanlopen (kans is klein trouwens). Ik weet niet hoe het zit met de drops in missions.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:58:
Weet iemand waar ik goedkoop faction mods kan krijgen? Ben op zoek naar armor hardeners,
Voor de rest is het puur vraag en aanbod waarom deze items zo duur zijn. Sorry
Verwijderd
LOL, succes met opruimen.brainball schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:34:
Als het aan GoonSwarm zal liggen komt er waarschijnlijk een grote oorlog, maar dan graag als we klaar zijn met LV opruimen.
De beste Core X-types kan je alleen uit de Serpentis level 10 complexen halen voor zover ik weet. Al deze worden zwaar bewaakt door de diverse 0.0 allianties en zijn meestal meteen nadat er een nieuwe End Boss is gespawned weer leeggehaald.Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:58:
De A en B type kan je in de lagere complexen vinden, die kan je makkelijker doen en ze spawnen vaker per dag. Let wel op dat je niet het complex in gevolgd wordt door piraten.
And to think they once said that computers would take away jobs.
thx zalik binnenhalenGamemasterByte schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:03:
hier kun je de laatste game client vinden
canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200
top daar zit ik naar te zoekenElp schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:38:
[...]
Wat ik er mooi aan vind, is dat je het ook gewoon casual kan spelen, je hoeft niet perse uren per dag te spelen om wat te bereiken. Verder is het heel erg breed en de community is over het algemeen leuk.
Btw, speelde jij toevallig ook AoT? Nickname klinkt bekend
canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200
Verwijderd
Dit is teveel van het goede. Dit is puur om te recruiten en dat is niet de bedoeling.
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 20:00 ]
hehe net even een nos mega gejat bij een pos die oflined was
.
echt geniaal komen er 2 rooks naar binnen schieten we die ook nog even dood. toen we echt dachten we poh dat moet het wel zijn. laten we nog eventjes wat pos equip uit schakelen hopla nog even voor 1 of 2 bil aan zooi dood geschoten ship arays corp hanger opgeblazen. mm jammer genoeg mijn gratis mega in een trap verloren daar na
maar man dit soort fun moet verboden worden
echt geniaal komen er 2 rooks naar binnen schieten we die ook nog even dood. toen we echt dachten we poh dat moet het wel zijn. laten we nog eventjes wat pos equip uit schakelen hopla nog even voor 1 of 2 bil aan zooi dood geschoten ship arays corp hanger opgeblazen. mm jammer genoeg mijn gratis mega in een trap verloren daar na
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Wij waren in onze uber 3 man gang rondjes aan het vliegen, almaar geen fatsoenlijke targets dusja was beetje jammer.
Kwamen wel een een faction stabber tegen, maar dat ding ging een beetje TE snel voor m'n thorax
Maargoed na wat scannen kwamen we zo'n nieuwe BC tegen, een hurricane.. Die leek zo een beetje te ratten enzo.
Ineens had die dus 2x rax en 1x stabber op zn nek
Het resultaat
Wanneer die dus bijna dood was, kwam er een 2de hurricane binnen, die ook maar even aangevallen..
Alleen toen kwam er nog 1
En nog 1
En een drake
En nog een drake...
En nog wat spul geloof ik...
Iek

Wel fun zoals de good ol times
Shunt, jammer van je mega trouwens
Kwamen wel een een faction stabber tegen, maar dat ding ging een beetje TE snel voor m'n thorax
Maargoed na wat scannen kwamen we zo'n nieuwe BC tegen, een hurricane.. Die leek zo een beetje te ratten enzo.
Ineens had die dus 2x rax en 1x stabber op zn nek
Het resultaat
Mwa die ging wel lekker neer opzich, viel me een beetje tegen van hem maargoed..Victim: dmxandrei
Alliance: NONE
Corp: Iasi Raiders
Destroyed: Hurricane
System: Atlar
Security: 0.4
Involved parties:
Name: AproK
Security: -5.4
Alliance: Ethereal Dawn
Corp: Under the Wings of Fury
Ship: Thorax
Weapon: Hammerhead I
Name: Cerys Magente (laid the final blow)
Security: 4.6
Ship: Thorax
Weapon: Hammerhead I
Name: Matthias Ungabii
Security: -6.5
Ship: Stabber
Weapon: Stabber
Wanneer die dus bijna dood was, kwam er een 2de hurricane binnen, die ook maar even aangevallen..
Alleen toen kwam er nog 1
En nog 1
En een drake
En nog een drake...
En nog wat spul geloof ik...
Iek
Ach, komt er van met 2 drakes en 3 hurricanes op je nek..Victim: AproK
Destroyed: Thorax
System: Atlar
Security: 0.4

Wel fun zoals de good ol times
Shunt, jammer van je mega trouwens
als het mijn mega zou zijn zou ik treurig zijn maar tja hij was van een dude die niet wist dat projectile turets niet het zelfde zijn als large hybride turrets
Game PC
he ik ga dus ook AC's op die thorax pleuren he !
projectile kost geen cap man, wil het toch wel eens uittesten
projectile kost geen cap man, wil het toch wel eens uittesten
Verwijderd
3 PvP fitted cruisers (neem aan dat je pvp fitted was aan jullie sec status te zien) tegen 1 ratting BC. Dan is het niet zo gek dat tie snel neer gaat vind ik. Hoe is het afgelopen met die 2e hurricane btw die als eerst binnen kwam? nog net mee kunnen pakken mte drones terwijl je aligned was of meteen al moeten bailen?Mwa die ging wel lekker neer opzich, viel me een beetje tegen van hem maargoed..
Is die buurt daar een beetje leuk om te PvPen in lowsec daarzo waar je zit?
Nou die hebben we echt gewooon NET niet kunnen pakken he...Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:10:
[...]
3 PvP fitted cruisers (neem aan dat je pvp fitted was aan jullie sec status te zien) tegen 1 ratting BC. Dan is het niet zo gek dat tie snel neer gaat vind ik. Hoe is het afgelopen met die 2e hurricane btw die als eerst binnen kwam? nog net mee kunnen pakken mte drones terwijl je aligned was of meteen al moeten bailen?
Is die buurt daar een beetje leuk om te PvPen in lowsec daarzo waar je zit?
Kon ook niet meer bailen zegmaar, toen de 2de binnenkwam besloten we om die ook dus te pakken, alleen toen kwam er nog 1, hadden we zoiets van mkay kan er ook wel bij
Toen de drakes kwamen was het snel afgelopen
2de was al dik in hull dus echt jammer gewoon
Wat mij tegenviel was dat hij wel met faction hardners rondvloog en weet niet zo 123 of het wel een echte ratting BC was, het had ook wel veel weg van een trap, maar dat is mischien dus omdat we te lang bleven voor nr 2 en 3..
Kwa pvp, weet het nog niet echt, zit er sinds 2 dagen en voor die kill hebben we serieus hele avond rond gevlogen omdat er niks leuks was.. Alleen een faction stabber, maar die kunnen we niet handlen denk ik
[ Voor 8% gewijzigd door AproK op 04-02-2007 12:23 ]
Misschien iets voor in de startpost;
http://www.eve-files.com/media/corp/WLDs/roid_grid.jpg
(site is ff down op moment van posten
)
http://www.eve-files.com/media/corp/WLDs/roid_grid.jpg
(site is ff down op moment van posten
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Ok ik heb een nieuw doel voor ogen. We gaan voor de interceptor skills, iemand een idee of er op een crow beter rockets of std. missles gefit kunnen worden. ik denk dat het slim is om buiten 15km te gaan orbitten van een enemey vanwege de nos drain.. dus dan zullen missles een betere optie zijn?
En what else is handig om erop te gooien? Heb geen idee meer na 2 jaar :-)
als je buiten 15km komt kan je niet webben ehPixxa schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:24:
Ok ik heb een nieuw doel voor ogen. We gaan voor de interceptor skills, iemand een idee of er op een crow beter rockets of std. missles gefit kunnen worden. ik denk dat het slim is om buiten 15km te gaan orbitten van een enemey vanwege de nos drain.. dus dan zullen missles een betere optie zijn?
Wat ik zou fitten:
3x rockets en als het nog past een small nos
mwd, web, scram
small rep, plate, mapc
Niet dat ik veel crow vlieg atm, ik heb nog steeds een paar taranis die ik eens had gekocht in bulk voor vrij weinig (iets van 5 mln per stuk
aub GEEN plate die plate maakt je langzamer en het helpt toch geen zak.
ga eerder voor een beetje meer agil verhoogt je orbit speed meteen.
en rep ook niet verlies dan liever wat gewicht ik bedoel je snelheid is je tank. ls jij kan orbiten op een 4 5 k speed met een T2 mwd en stuff ben je zo goed als onschenbaar.
en rep ook niet verlies dan liever wat gewicht ik bedoel je snelheid is je tank. ls jij kan orbiten op een 4 5 k speed met een T2 mwd en stuff ben je zo goed als onschenbaar.
[ Voor 38% gewijzigd door Shunt op 05-02-2007 17:31 ]
Game PC
ok dus:Shunt schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:30:
aub GEEN plate die plate maakt je langzamer en het helpt toch geen zak.
mwd t2, web, scram
mapc, ?, ?
mm ik heb setups gezien van 2x best named hull nano dinges hoe heten ze ookal weer
in inhertia stabs. mare op de eve forums staan er genoeg. en wil je goed kunnen testen probeer gewoon wat op de test server.
[ Voor 36% gewijzigd door Shunt op 05-02-2007 20:11 ]
Game PC
interia stabs...
mja met 3 cheapass daarvan op m'n myrmidon orbit ik op 2.2km met een snelheid van 1km/s..
niet super slecht
mja met 3 cheapass daarvan op m'n myrmidon orbit ik op 2.2km met een snelheid van 1km/s..
niet super slecht
Neem de setup van rai/rav.Pixxa schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:22:
[...]
ok dus:
mwd t2, web, scram
mapc, ?, ?
Verwijderd
Edit niet gezien. Excuses. Post aangepast.
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 16:15 ]
Endo; heb je de edit van je vorige post wel gelezen?
Zou het misschien niet handig zijn om een lijst van corps in de startpost te zetten die in handen zijn van Gotters?
Zou het misschien niet handig zijn om een lijst van corps in de startpost te zetten die in handen zijn van Gotters?
[ Voor 53% gewijzigd door NitroX infinity op 06-02-2007 15:59 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
Best interceptor is de Claw niks beat dit ding.
Geen crow geen taranis.
Setup:
3x 150mm T2 dimi nos
mwd x5web en 1na best named 7.5 scram die met super lange naam
small rep T2, plate 400 best named, dan f8 bla damage mod en passive collethral armor hardner
(kan ook 200mm plate zijn dat ben ik ff kwijt.) pak mwd best named.
Hiermee heb je iets van 1500 hit points met super strakke res.
Het is mogelijk om met deze setup een npcende bs in je eentje te pwnen.
T2 ammo etc en het owned.
Je dps is super high en je hebt geen cap nodig voor je ammo, je nos helpt bij het vasthouden van je target en reppen.
Waarom crow niks doet als hij dichtbij orbit web je hem en is ie binnen 3 tellen dood. Vliegt ie 15km om je heen warp je simpel weg uit. Taranis is ook altijd close range maar door je high res en je nos heb je zijn cap leeg kan ie niet reppen of genoeg schieten..
Geen crow geen taranis.
Setup:
3x 150mm T2 dimi nos
small rep T2, plate 400 best named, dan f8 bla damage mod en passive collethral armor hardner
Je dps is super high en je hebt geen cap nodig voor je ammo, je nos helpt bij het vasthouden van je target en reppen.
Waarom crow niks doet als hij dichtbij orbit web je hem en is ie binnen 3 tellen dood. Vliegt ie 15km om je heen warp je simpel weg uit. Taranis is ook altijd close range maar door je high res en je nos heb je zijn cap leeg kan ie niet reppen of genoeg schieten..
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 13:11 ]
Taranis heeft wel 2x light t2 drones meestal, met goede droneskills helpt dat wel enorm hoor.
Helaas train ik voor caldari en kost het me teveel tijd om te switchen naar minmatter.. no cant do dus. En volgens mij zit aan elk schip wel een voor en nadeel..Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:02:
Geen crow geen taranis.
Setup:
3x 150mm T2 dimi nos
Een crow die orbit op 12+km en je kan 'm niet meer krijgen, zeker als deze compleet gemod is met speed. En wat nou als jij gewebbed wordt door wat dan ook, jouw orbit is binnen elke web range, dus elk bootje wat jij engaged wat een web heeft ben je feitelijk al de lul. Een tank bouwen op een inty is voor mij nog altijd 'not done' aangezien je veel beter op speed kan tanken.Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:02:
Geen crow geen taranis.
Setup:
3x 150mm T2 dimi nos
Elke goed geskillde inty kan een NPC BS aan, niks bijzonders dus.
Whole lot of stars ***
Een Claw met 3 mid-slots ? De mijne hebben er maar 2.....Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:02:
Geen crow geen taranis.
Setup:
3x 150mm T2 dimi nos
Verwijderd
idd hij heeft er 2 de web kan je vergeten.
Je wilt niet weten wat voor dps een claw heeft:)
Heb hem 6 maand gevlogen en weinig verloren crow kan orbiten maarja zodra jij alignt voor een moon hoe wil die dan zijn orbit houden?
probeer het een keer uit met een goede claw vlieger:)
Je wilt niet weten wat voor dps een claw heeft:)
Heb hem 6 maand gevlogen en weinig verloren crow kan orbiten maarja zodra jij alignt voor een moon hoe wil die dan zijn orbit houden?
probeer het een keer uit met een goede claw vlieger:)
Wie weet wat de toekomst brengt, ik ga nu voor de crow
Het is zover, Band Of Developers komt Lotka Volterra te hulp en de Eerste Totale EVE Oorlog is een feit.
Verwijderd
There is no such thing as 'Totale EVE oorlog'. Het zal druk worden maar nog niet eens half eve zal er zijn. Sterker nog niet eens 75% van 0.0 spelers zal er zijn.IJzerlijm schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:40:
Het is zover, Band Of Developers komt Lotka Volterra te hulp en de Eerste Totale EVE Oorlog is een feit.
Maarja wel hopen dat BOB flinke losses lijd hiermee. Die gasten schoppen iets te makkelijk alles omver.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 17:19 ]
Wie gaan we helpen?IJzerlijm schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:40:
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Nou dat was een 'leuke battle'
Wij: 150+, Goons : 120, LV: veel [100+?]
20:48: LV en wij jumped in system
22:11: System is geladen
22:12: Sensor boosters gaan aan
22:20: Enemies verschijnen op scanner, ik begin te targetten
22:26: Target gelocked, guns aan
22:33: Blackbird target jammed me, guns hebben geen een keer geschoten
22:39: Node crash
22:40: Node crash
Na ruim een uur zitten we weer bij de gate, er zijn wel wrecks etc, dus er zijn wel dingen opgeblazen. Ik hoop toch dat CCP een eker iets vind op de lag, want in 50 minuten heb ik niet een schot kunnen afvuren [en met mij velen]. Toch wel jammer imho...
Na ruim een uur zitten we weer bij de gate, er zijn wel wrecks etc, dus er zijn wel dingen opgeblazen. Ik hoop toch dat CCP een eker iets vind op de lag, want in 50 minuten heb ik niet een schot kunnen afvuren [en met mij velen]. Toch wel jammer imho...
\o/
mm lv die hulp krijgt mm leuk leukStarLite schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:06:
maar door wie is LV atm nu in een hoekje gedreven ?
ik hoop binnen kort ook eens wat echte actie te krijgen al die gate camps en stupide small scale wars beginnen mij de neus uit te komen. ik wil knalleeeeeh
Game PC
daarom willen ze ook juist van die big ass fights af bij CCP, doh.StarLite schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:06:
Dat lukt ze alleen niet, spelers willen 200 vs 200 vechten, geen enkele alliance gaat express in groepen van 20 rondvliegen om lag te voorkomen, want de tegenstander komt toch wel met 40 aan...ravenger schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:50:
[...]
daarom willen ze ook juist van die big ass fights af bij CCP, doh.
\o/
Verwijderd
Idd er is niks zo lekker als een dikke fleet fight van 200 tegen 200 als het een keer goed loopt 
BTW Starlite, ik gok dat BoB nu wel happy is? Flink veel tegenstanders en je hoeft er niet eens ver de deur voor uit, klinkt mij ideaal in de oren
(geen sarcasme btw)
BTW Starlite, ik gok dat BoB nu wel happy is? Flink veel tegenstanders en je hoeft er niet eens ver de deur voor uit, klinkt mij ideaal in de oren
Ach.. wat is niet ver, ik zit 47 jumps van huis op het moment, en aan de andere kant van de map zo ongeveer
[lang leve highway jumps :)]
\o/
Verwijderd
Hehe, okee maar als je hoort dat d2 Fountain aan het aanvallen is zou je gokken dat ze dadelijk toch eens Delve misschien willen proberen das toch altijd lekker gevechten voor je deur
Wel interessant om te lezen misschien:
http://www.escapistmagazine.com/forums/read/7.38773
Heb er zelf nog niet echt een mening over, te weinig gelezen. Misschien dat er hier mensen zijn die er meer vanaf weten?
http://www.escapistmagazine.com/forums/read/7.38773
Heb er zelf nog niet echt een mening over, te weinig gelezen. Misschien dat er hier mensen zijn die er meer vanaf weten?
Iedereen in en rond bob wist dat er developers hoog in de ranks van BoB zaten en persoonlijk heb ik daar nooit echt problemen mee gehad. Die mensen moeten ook spelen en waar kun je beter zien wat de problemen zijn op alliance level dan in een van de grootste alliances in game.
Dat er ook T2 BPO's op een illegale manier het spel in zijn gekomen is iets wat ik nooit verwacht had en ik denk dat de schade van dit voorval niet te overzien zal zijn.
Dat er ook T2 BPO's op een illegale manier het spel in zijn gekomen is iets wat ik nooit verwacht had en ik denk dat de schade van dit voorval niet te overzien zal zijn.
... MMORPG Addict.
Ouch ! Heb net het hele stuk over BOD gelezen, wist er zelf niet echt veel van, maar die post is vrij verhelderend 
Vind het best erg en had het ook iid niet verwacht..
Vind het best erg en had het ook iid niet verwacht..
In die link van mailman wordt het hele verhaal toch wel wat verdraaid weergegeven imho. Ze komen met zogenaamde 'feiten' die helemaal geen feiten zijn, maar dingen die bijv kugutsumen heeft gezegd [die voor een deel waar bleken te zijn schijnt, maar grotendeels onzin waren].
Zo waren het geen 10 powerfull money making BPO's, maar selchts 6 'matige' T2 missile/rocket BPO's.
Neemt overigens niet weg dat het hartstikke fout is wat T20 heeft gedaan, zulke dingen mogen nooit gebeuren. Als dev heb je ALTIJD een voordeel in een spel, gewoon omdat je eraan werkt weet je exact wat de sterkste dingen zijn, wat er gaat gebeuren etc.
Dit is trouwens niet uniek voor EVE trouwens, in WoW is het al vaak gebeurd dat devs/gm's voorwerpen spawnden voor hun eigen character of voor anderen.
Ik heb zelf meegemaakt in JumpGate [een andere space MMORPG die ondertussen niet meer bestaat] dat ik als GM werdt ontheven omdat ik als gewone speler de gewone character van de hoofd-GM heb neergeschoten en hij zo wraak wilde...
De meeste schade die dit op heeft geleverd is de schade aan de naam van CCP, en een beetje aan BoB, maar idereen weet toch al dat elke speler in BoB een DEV of GM is
Zo waren het geen 10 powerfull money making BPO's, maar selchts 6 'matige' T2 missile/rocket BPO's.
Neemt overigens niet weg dat het hartstikke fout is wat T20 heeft gedaan, zulke dingen mogen nooit gebeuren. Als dev heb je ALTIJD een voordeel in een spel, gewoon omdat je eraan werkt weet je exact wat de sterkste dingen zijn, wat er gaat gebeuren etc.
Dit is trouwens niet uniek voor EVE trouwens, in WoW is het al vaak gebeurd dat devs/gm's voorwerpen spawnden voor hun eigen character of voor anderen.
Ik heb zelf meegemaakt in JumpGate [een andere space MMORPG die ondertussen niet meer bestaat] dat ik als GM werdt ontheven omdat ik als gewone speler de gewone character van de hoofd-GM heb neergeschoten en hij zo wraak wilde...
Dat valt tegenwoordig wel mee hoor, voor zover ik weet is er van niemand bekend dat hij/zij een dev/gm is, ik denk dat zeker na dit voorval niemand dat ook bekend gaat maken aan anderenCRiMiNaL schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:38:
Iedereen in en rond bob wist dat er developers hoog in de ranks van BoB zaten en persoonlijk heb ik daar nooit echt problemen mee gehad. Die mensen moeten ook spelen en waar kun je beter zien wat de problemen zijn op alliance level dan in een van de grootste alliances in game.
Het viel in dit geval nog wel mee, het waren zeker geen super BPO's of complete schepen, maar gewoon BPO's die we zowiezo anders ook al wel gehad zouden hebben. De hooguit 15 miljard die het gekost zou hebben om ze te kopen heeft een beetje alliance binnen een dag bij elkaar gemined.Dat er ook T2 BPO's op een illegale manier het spel in zijn gekomen is iets wat ik nooit verwacht had en ik denk dat de schade van dit voorval niet te overzien zal zijn.
De meeste schade die dit op heeft geleverd is de schade aan de naam van CCP, en een beetje aan BoB, maar idereen weet toch al dat elke speler in BoB een DEV of GM is
\o/
Die BPO's zijn nu wel toegegeven (ook al was dit all maanden bekend maar mocht BoB ze houden tot het tot het huidige schandaal kwam) maar relatief onbelangrijk. Groter probleem is dat T20 ontkent dat hij zijn kennis van het spel gebruikt heeft om zijn alliantie te helpen en dat totaal ongeloofwaardig is. Het is alsof een directeur met voorkennis verklaart dat hij bij het handelen in aandelen niet die voorkennis heeft gebruikt.
Hoe dan ook, alles wat BoB vanaf nu doet zal besmet zijn door wat er gebeurd is. Ook al bouwen ze duizend Outposts en vernietigen honderd Titans. Schuld of onschuld is onbewijsbaar dus twijfel blijft.
Hoe dan ook, alles wat BoB vanaf nu doet zal besmet zijn door wat er gebeurd is. Ook al bouwen ze duizend Outposts en vernietigen honderd Titans. Schuld of onschuld is onbewijsbaar dus twijfel blijft.
Sinds waneer is een Sabre BPO een 'matige' T2 missile/rocket BPO ?StarLite schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:12:
En er waren genoeg devs hoog in BoB ranks, maargoed, zoals Hillmar heeft gepost, zijn all die chars vernietigd omdat dat dan weer "Company Policy" is.
Maar in de basis ben ik het wel met je eens, CCP gaat hier een grote klap van krijgen.
... MMORPG Addict.
Geef mij maar een sabre bpo dan als die niks waard is 
Vond het verder wel een leuk verhaaltje opzich, best wel erg eigenlijk..
Het ergste van allemaal is dat ze het zo erg in de doofpot proberen te stoppen, bedoel fouten worden er gemaakt, maar om dan een stel accounts te bannen die er over beginnen
Vond het verder wel een leuk verhaaltje opzich, best wel erg eigenlijk..
Het ergste van allemaal is dat ze het zo erg in de doofpot proberen te stoppen, bedoel fouten worden er gemaakt, maar om dan een stel accounts te bannen die er over beginnen
Precies, ik vind het erg onwaarschijnlijk dat van alle beschuldigingen juist degene waarvan nog fysiek bewijs van aanwezig is (BPO's) als enige "waar" zou blijken te zijn en de rest absoluut niet. Insider info doorgespeeld via voice chat zal nooit meer te achterhalen zijn en ik geloof er geen zak van dat iemand die zo ver gaat dat ie de kluit belazerd met illegaal gespawnde items dát weer nóóit zou doen.IJzerlijm schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:38:
Die BPO's zijn nu wel toegegeven (ook al was dit all maanden bekend maar mocht BoB ze houden tot het tot het huidige schandaal kwam) maar relatief onbelangrijk. Groter probleem is dat T20 ontkent dat hij zijn kennis van het spel gebruikt heeft om zijn alliantie te helpen en dat totaal ongeloofwaardig is. Het is alsof een directeur met voorkennis verklaart dat hij bij het handelen in aandelen niet die voorkennis heeft gebruikt.
Hoe zat het merendeel van Eve in 0.0 het ondertussen is blijkt wel uit de coalitie die nu ontstaan is tegen BoD, aardig wat voormalige aartsvijanden hebben elkaar gevonden, wordt leuk de komende weken
Verwijderd
Is idd massa vs massa nu wat voor de lag niet echt al te leuk is. Het leukste vind ik 100vs 100 ofzo max, groter is al te laggy vind ik en dan speelt lag en grote rol bij het bepalen wie er uiteindelijk gaat winnen.Meister schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:35:
Hoe zat het merendeel van Eve in 0.0 het ondertussen is blijkt wel uit de coalitie die nu ontstaan is tegen BoD, aardig wat voormalige aartsvijanden hebben elkaar gevonden, wordt leuk de komende weken
Aardsvijanden in eve heb ik persoonlijk niet echt. PvP is gewoon leuk om te doen en alleen als de nme blobt zonder reden, 200+ (waaronder bigass capitals) vs 35, heb ik even kutgevoelens voor ze maarja dat is ook na een nachtje slapen weer weg. Enige die altijd al gehaatte heb is 'ginger magician' maar dat hebben er meer heb ik gelezen
Verwijderd
Tsja, aan een kant vind ik het niet gek dat BoB iedereen over zich heen krijgt. Want erg prettig op de forums waren ze de laatste tijd nou ook weer niet. Maar dat een groot deel van die kritiek onterrecht is vind ik dus wel. Er waren een paar die beter hadden moeten weten. Eerder kan je kritiek op CCP hebben die eigenlijk zelf toegeeft dat ze de betreffende Dev niet zwaar genoeg hebben gestraft.
En cheaten in het algemeen? Je hebt uiteindelijk jezelf ermee want het is uiteindelijk toch veel leuker om te weten dat wat je bereikt hebt 100% hebt verdient.
En cheaten in het algemeen? Je hebt uiteindelijk jezelf ermee want het is uiteindelijk toch veel leuker om te weten dat wat je bereikt hebt 100% hebt verdient.
Verwijderd
Mensen zeggen ook dat je eigen betaalde biertje beter smaakt in de kroeg en toch zijn er genoeg die alleen meedrinken en niet zelf betalen.Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:10 Je hebt uiteindelijk jezelf ermee want het is uiteindelijk toch veel leuker om te weten dat wat je bereikt hebt 100% hebt verdient.
Dat geeft aan dat een aantal mensen het niks uitmaakt hoe ze aan de isk of spullen zijn gekomen.
Voor sommiger mensen is het zelfs al teveel om van een nme wat te kopen. Ieder zijn mening daarover maarja BoB is NOOIT aardig geweest op het forum voor zolang ik eve-o lees en het boeit me niet zo hoe CCP dit afhandelt. Ik weet toch dat ik geen dev ben en ook nooit zal zijn en gok dat de mensen om me heen ook geen dev zijn toevallig maarja al zou het zo zijn so be it. Ik zal peroonlijk niet mee werken met iemand als ik weet dat de spullen gespawnt zijn door iemand maarja andere hebben dar weer geen problemen mee. Zoals ik al zei, ieder zijn mening en manier van spelen. Ik laat mijn speelplezier er niet door bederven en meng me vooral niet in discussies op eve-o erover.
Verwijderd
Bier zuipen zou ik niet vergelijken met een spelletje spelen.
Maar goed, als je er te diep induikt en denkt dat je meer dan een spelletje gaat spelen dan vind ik het niet gek dat je jezelf wijs gaat maken dat valsspelen niet erg is.
Maar goed, als je er te diep induikt en denkt dat je meer dan een spelletje gaat spelen dan vind ik het niet gek dat je jezelf wijs gaat maken dat valsspelen niet erg is.
Verwijderd
Zolang er geen connectie is tussen een dev char en een normale char is er niets aan de hand.rig0r schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:16:
Ik heb gehoord dat Donny een GM is !
Sinds dat we gemerged zijn met white wolf gaat het wat stroever qua samenwerking tussen de developers maarja dat zal ook weer wel loslopen gok ik ook al is er erg veel kriktiek atm door t20
Dat kan toch niet, alle GM's en DEVS zitten in BoB en Donn nietrig0r schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:16:
Ik heb gehoord dat Donny een GM is !
\o/
Alleen de valsspelende.StarLite schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:33:
[...]
Dat kan toch niet, alle GM's en DEVS zitten in BoB en Donn niet
Verwijderd
Donny zit in 0utbreak dus das bijna het zelfde als in BoB zitten alleen mag het gewone EVE volk dat niet weten StarLiteStarLite schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:33:
[...]
Dat kan toch niet, alle GM's en DEVS zitten in BoB en Donn niet
Tuurlijk, ook nog 500 miel erbij hebben?Pixxa schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:19:
Zeg heeft iemand een crow voor me over?
Whole lot of stars ***
Verwijderd
Hallo mede-EVEers
Als jullie toch aan het uitdelen gaan, ik weet ook nog wel een charactertje die in geldnood zit
dude jij vliegt amper T2 cruisers
mare we hebben eindelijk wat actie hiero D2 is eindelijk begonnnen met wat posjes te knallen.
echt ik verveelde me zoooooooo erg kan nu eindlijk eens wat agressie op bob af reageren.
Game PC
Zitten hier trouwens nog CA mensen ? Ik ben wel benieuwd hoe de situatie in GW atm is nu COW daar ook zit te spelen.
Hier nog iemand. Zit in INFOD en we zitten momenteel in Curse region. Maar zover ik weet camped CoW bvip en zit foundation ook in de buurt. Blijkbaar hebben we een POS van hun bedreigd, hoewel daar niemand van iets vanaf weet.ravenger schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:34:
Zitten hier trouwens nog CA mensen ? Ik ben wel benieuwd hoe de situatie in GW atm is nu COW daar ook zit te spelen.
Probleem is dat CoW vrijwel alleen in nanoships rondvliegt en ze dus vrij lastig tegen te houden zijn.
nanoships? zijn dat inties?thesystem schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:27:
[...]
Hier nog iemand. Zit in INFOD en we zitten momenteel in Curse region. Maar zover ik weet camped CoW bvip en zit foundation ook in de buurt. Blijkbaar hebben we een POS van hun bedreigd, hoewel daar niemand van iets vanaf weet.
Probleem is dat CoW vrijwel alleen in nanoships rondvliegt en ze dus vrij lastig tegen te houden zijn.
ps. nog 17 dagen en ik kan ook inties vliegen
Battleships die in alle lowslots Inertia Stabilisers an Nanofiber Structure hebben. Dat plus goeie skills plus implants levert een BS op die 8 of meer kilometer per seconde gaat. Doordat ze nog steeds een flinke massa hebben werken webs ook nauwelijks omdat ze er lang over doen om te vertragen en dan al weer buiten bereik van het web zijn.
Toch weer wat geleerd vandaag, titans zijn dus duidelijk vrouwelijk en iteron's zijn mannelijk
[removed]
Niet perse battleships, maar het is wel populair, door de grote hoeveelheid lowslots. Voor de 8KM/sec in je BS heb je trouwens wel de beste officer gear en de duurste implants nodig, dus verwacht niet onder de 2 miljard uit te geven aan een 8KM BSIJzerlijm schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:39:
Battleships die in alle lowslots Inertia Stabilisers an Nanofiber Structure hebben. Dat plus goeie skills plus implants levert een BS op die 8 of meer kilometer per seconde gaat. Doordat ze nog steeds een flinke massa hebben werken webs ook nauwelijks omdat ze er lang over doen om te vertragen en dan al weer buiten bereik van het web zijn.
\o/
Maar dan nog, gaat wel hardStarLite schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:49:
[...]
Niet perse battleships, maar het is wel populair, door de grote hoeveelheid lowslots. Voor de 8KM/sec in je BS heb je trouwens wel de beste officer gear en de duurste implants nodig, dus verwacht niet onder de 2 miljard uit te geven aan een 8KM BS
Wel beetje zielig dat mensen op het eve-o forum zeiken om het nerfen... ze zijn goed die nano's, maar het kost je ook wat...
Je kan het denk ik wel counteren, maarja niet 1v1...
Wat denken jullie erover?
[ Voor 44% gewijzigd door AproK op 15-02-2007 14:29 . Reden: quote erbij ]
moet ge nerfed worden simpel.
iedere module die dat soort extreme efecten kan veroorzaken is generfd damage mods en dat soort stuff. btw ik denk dat je nu kan zeggen dat de BOB D2 war nu echt begonnen is aangezien D2 net een station van BOB heeft overgenomen
iedere module die dat soort extreme efecten kan veroorzaken is generfd damage mods en dat soort stuff. btw ik denk dat je nu kan zeggen dat de BOB D2 war nu echt begonnen is aangezien D2 net een station van BOB heeft overgenomen
Game PC
http://myeve.eve-online.com/devblog.asp?a=blog&bid=427AproK schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:28:
[...]
Maar dan nog, gaat wel hard
Wel beetje zielig dat mensen op het eve-o forum zeiken om het nerfen... ze zijn goed die nano's, maar het kost je ook wat...
Je kan het denk ik wel counteren, maarja niet 1v1...
Wat denken jullie erover?
Verwijderd
Goed dat CCP doorheeft dat ze generfed moeten worden, ik hoop alleen niet ten koste van MWD. Zet een stackingpenalty op nano`s en het probleem is opgelost, maar laat in godsnaam MWD`s met rust
Ik heb een tijdje terug een trail gevolgd voor dit spel, om precies te zijn 2 keer, 2 jaar terug en een 3 kwart jaar terug ongeveer. Is er sinds die tijd nog veel verranderd? Ik zit te denken om toch een echt member te worden, lijkt me erg leuk, ik heb wel niet zoveel tijd alleen dat hoeft toch niet een probleem te zijn?
Ach op zich hebben ze wel gelijk, een MWD is nooit bedoelt om continue op een hoge snelheid rond te vliegen. MWD is om snel in range te komen of juist snel uit range te komen, maar dan wel tegen een grote penalty (cap weg). Momenteel kun je op veel schepen de MWD continue aan laten staan zonder er al te veel last van te hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:17:
Goed dat CCP doorheeft dat ze generfed moeten worden, ik hoop alleen niet ten koste van MWD. Zet een stackingpenalty op nano`s en het probleem is opgelost, maar laat in godsnaam MWD`s met rust
[removed]
Verwijderd
Ooit de bonus op sigradius gezien? Zeker niet onderschatten 
Weinig tijd is in EVE zeker geen issue. Je hebt altijd skilltraining aanstaan die je character vooruithelpen, en als je de game een beetje slim speelt heb je het geld dat je misloopt binnen no-time terugverdiend. Een vriend van me is ~1.5 maand geleden begonnen, en hij heeft als trader dagen gehad waar de winst ruim 30 mil. ISK was - genoeg voor een nieuwe battlecruiser
Ik zou gewoon de trial proberen inclusief tutorial zodat je kennis weer op peil is. Die 2 weken geven een goed beeld hoe EVE op het moment in elkaar zit, en je zult na die 2 weken ook makkelijk de keuze kunnen maken of EVE een game voor jou is of niet.
Sinds ik EVE speel heb ik bijvoorbeeld een gruwelijke hekel gekregen aan grinden, EVE was voor mij het bewijs dat MMO`s ook een andere invalshoek kunnen hebben wanneer het op advancement van je character aankomt, en het bevalt prima!
Nieuwe characters krijgen sinds kort 800.000 skillpoints, bovendien is de tutorial vernieuwd. Er zijn een hoop nieuwe schepen bij gekomen, de server is qua capaciteit verbeterd en CCP heeft nog een hele hoop mooie dingen voor de toekomst geplanned.darkdesign schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:23:
Ik heb een tijdje terug een trail gevolgd voor dit spel, om precies te zijn 2 keer, 2 jaar terug en een 3 kwart jaar terug ongeveer. Is er sinds die tijd nog veel verranderd? Ik zit te denken om toch een echt member te worden, lijkt me erg leuk, ik heb wel niet zoveel tijd alleen dat hoeft toch niet een probleem te zijn?
Weinig tijd is in EVE zeker geen issue. Je hebt altijd skilltraining aanstaan die je character vooruithelpen, en als je de game een beetje slim speelt heb je het geld dat je misloopt binnen no-time terugverdiend. Een vriend van me is ~1.5 maand geleden begonnen, en hij heeft als trader dagen gehad waar de winst ruim 30 mil. ISK was - genoeg voor een nieuwe battlecruiser
Ik zou gewoon de trial proberen inclusief tutorial zodat je kennis weer op peil is. Die 2 weken geven een goed beeld hoe EVE op het moment in elkaar zit, en je zult na die 2 weken ook makkelijk de keuze kunnen maken of EVE een game voor jou is of niet.
Sinds ik EVE speel heb ik bijvoorbeeld een gruwelijke hekel gekregen aan grinden, EVE was voor mij het bewijs dat MMO`s ook een andere invalshoek kunnen hebben wanneer het op advancement van je character aankomt, en het bevalt prima!
Nou LV is dus een Baby titan kwijt waarschijnlijk tesamen met de Titan BPO...
1000 + coalition vs 400-450 LV in een dead end system...(niet allemaal tegelijkertijd in syteem maar overall)
Topic op eve-o is niet moeilijk te vinden zou ik zo zeggen...
Veel nodecrashes en veel geflame over en weer dat beide partijen de nodecrashes wou veroorzaken om er voordeel uit te halen.
Mijns inziens had LV de POS met Titan in productie toch wel verloren met de vastberadenheid die de coalition had, ook al claimt LV dat ze de aanvallende partij makkelijk hadden kunnen "decimeren"..
Kijk maar naar het topic voor meer info hierover...
Ik had ook reports gezien dat Shrike aanwezig was met z'n Titan in het betreffende systeem(BoB titan btw) maar heb in het topic ook gelezen dat BoB de support had opgeheven voordat de battle was begonnen? als in dus de aftocht had geblazen....Enige bevestiging hiervan heb ik nog niet gezien maar er zijn ook geen BoB posts te zien in het topic (of ik heb eroverheen gekeken)
Edit betreffende BoB; Verwijdering van troepen is te linken aan het feit dat D2 flink aan het huishouden was in Fountain,waarbij dus een BoB station is ingenomen...dit is althans het laatse nieuws wat ik net te horen heb gekregen.
Verder feliciteer ik MC en 0utbreak met de eerste mothership kill
1000 + coalition vs 400-450 LV in een dead end system...(niet allemaal tegelijkertijd in syteem maar overall)
Veel nodecrashes en veel geflame over en weer dat beide partijen de nodecrashes wou veroorzaken om er voordeel uit te halen.
Mijns inziens had LV de POS met Titan in productie toch wel verloren met de vastberadenheid die de coalition had, ook al claimt LV dat ze de aanvallende partij makkelijk hadden kunnen "decimeren"..
Ik had ook reports gezien dat Shrike aanwezig was met z'n Titan in het betreffende systeem(BoB titan btw) maar heb in het topic ook gelezen dat BoB de support had opgeheven voordat de battle was begonnen? als in dus de aftocht had geblazen....Enige bevestiging hiervan heb ik nog niet gezien maar er zijn ook geen BoB posts te zien in het topic (of ik heb eroverheen gekeken)
Edit betreffende BoB; Verwijdering van troepen is te linken aan het feit dat D2 flink aan het huishouden was in Fountain,waarbij dus een BoB station is ingenomen...dit is althans het laatse nieuws wat ik net te horen heb gekregen.
[ Voor 9% gewijzigd door ScytheNL op 16-02-2007 11:29 ]
Misschien dat ze het wel verloren hadden, maar gezien de manier waarop de defence geregeld was (veel large bubbles met 300 snipers op optimal range van het jump-in punt) waarbij bij de 1e jump-in van 150 man al 100 man werden neergehaald tegen 2/3 losses hadden ze minimaal 100'en vijanden neergeknald alleen al op de initiele jump-in. Verder was de POS al op 45% shield bij de eerste nodecrash dus die hadden ze wel boven de 50% gekregen zodat ze iig weer de tijd van een reinforced mode hadden gehad voor de defence.Deathscythehell schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:05:
Nou LV is dus een Baby titan kwijt waarschijnlijk tesamen met de Titan BPO...
Neem daarbij dat er min. 1 Titan (waarschijnlijk min. 2) in het systeem was had het de aanvallers iig heel moeilijk gemaakt.
Maar het is weer heel jammer dat de hardware van CCp dit niet aankon (tja, 450 man defence en 1000 man aan het injumpen.....), want het had een heel leuk gevecht kunnen worden. Hopelijk dat CCP dan ook alle losses van na de 1e crash teruggeeft incl. de POS met baby-titan (maar ja, ik vind zowiezo dat ze dat bij iedere node-crash moeten doen)
Voor zover mijn info gaat waren er titans in het systeem, iig van LV, of BoB er ook nog een had weet ik dus niet.Ik had ook reports gezien dat Shrike aanwezig was met z'n Titan in het betreffende systeem(BoB titan btw) maar heb in het topic ook gelezen dat BoB de support had opgeheven voordat de battle was begonnen? als in dus de aftocht had geblazen....Enige bevestiging hiervan heb ik nog niet gezien maar er zijn ook geen BoB posts te zien in het topic (of ik heb eroverheen gekeken)
Station is in de tussentijd alweer teruggenomen maar momenteel ziet het er inderdaad niet zo goed uit voor BoB (en dat alleen omdat er een DEV bij CCP zijn boekje te buiten is gegaan.....)Edit betreffende BoB; Verwijdering van troepen is te linken aan het feit dat D2 flink aan het huishouden was in Fountain,waarbij dus een BoB station is ingenomen...dit is althans het laatse nieuws wat ik net te horen heb gekregen.
Is er trouwens een beschrijving van hoe die MS kill nu precies is gebeurt ? Ben wel benieuwd hoe ze dit voor elkaar gekregen hebben
[removed]
Nou 0utbreak killboard is ook niet moeilijk te vinden met google..
Er staat in ieder geval een kleine fleet aan dreads en carriers op de killmail...of ze gebumped/genossed/whatever hebben zou ik dan o niet durven te zeggen..
Ik zat ten tijde van de aanloop naar de buildup in het infokanaal van de coalitie..tijdens het offensief zelf lag ik iig lekker te slapen
Er was een scout in het betreffende systeem die telkens updates gaf betreffende het aantal LV-BoB..
Count was op een gegeven moment; Shrike/Titan, 12 carriers en 3 motherships....
en idd de strijd voor de pos had wel een hoop casualties gehad maar ik vermoed aan beide kanten in verloop van tijd..de Titan(s) die aanwezig waren hadden misschien in eerste instatie voor een flinke loss kunnen zorgen voor coalitie maar ik geloof dat DD maar 1 keer per uur afgevuurd kunnen worden..correct me if i'm wrong though.
In dat uur zouden er weer heel veel terug zijn in het systeem en langzaam aan aan de verdediging geknabbeld hebben..maargoed we zullen het jammer genoeg nooit weten denk ik zo,
Met betrekking tot de reimbursements,ik betwijfel of dat gaat gebeuren gezien het feit dat het policy was bij vorige nodecrashes,dat er niks gereimbursed werdt....mochten ze dat nu wel doen dan komt er denk ik een golf van verontwaardiging over CCP heen en dat zullen ze nu waarschijnlijk ook niet willen riskeren...
All in all; het had mooi kunnen zijn
Er staat in ieder geval een kleine fleet aan dreads en carriers op de killmail...of ze gebumped/genossed/whatever hebben zou ik dan o niet durven te zeggen..
Ik zat ten tijde van de aanloop naar de buildup in het infokanaal van de coalitie..tijdens het offensief zelf lag ik iig lekker te slapen
Er was een scout in het betreffende systeem die telkens updates gaf betreffende het aantal LV-BoB..
Count was op een gegeven moment; Shrike/Titan, 12 carriers en 3 motherships....
en idd de strijd voor de pos had wel een hoop casualties gehad maar ik vermoed aan beide kanten in verloop van tijd..de Titan(s) die aanwezig waren hadden misschien in eerste instatie voor een flinke loss kunnen zorgen voor coalitie maar ik geloof dat DD maar 1 keer per uur afgevuurd kunnen worden..correct me if i'm wrong though.
In dat uur zouden er weer heel veel terug zijn in het systeem en langzaam aan aan de verdediging geknabbeld hebben..maargoed we zullen het jammer genoeg nooit weten denk ik zo,
Met betrekking tot de reimbursements,ik betwijfel of dat gaat gebeuren gezien het feit dat het policy was bij vorige nodecrashes,dat er niks gereimbursed werdt....mochten ze dat nu wel doen dan komt er denk ik een golf van verontwaardiging over CCP heen en dat zullen ze nu waarschijnlijk ook niet willen riskeren...
All in all; het had mooi kunnen zijn
[ Voor 12% gewijzigd door ScytheNL op 16-02-2007 12:23 ]
Verwijderd
Ik was een week geleden bij de eerste wave aanvallen naar de titan, de lag in het systeem was gigantisch. Op een gegeven moment kwam Chowdown (LV Titan pilot) het systeem binnen en schoot doomsday af - er was niks tegen te beginnen met die lag. Wanneer een doomsday afgaat maak je opzich wel kans om weg te komen - ik stond alligned naar een planet, ik probeerde mn hardners aan te zetten, maar geen van beide werkte.
Het antwoord op mijn petition kwam erop neer dat CCP geen loggings had over de kill, en dat ze daarom geen reimbursment kunnen doen. Kan ik me iets bij voorstellen, maar er zal toch echt iets moeten gebeuren aan de nodedrops en lag die standaard aanwezig is bij dit soort fights. Ik heb voorlopig niet echt trek in nog zo`n gevecht om eerlijk te zijn.
Overigens heb ik het vermoeden dat het gangsysteem bugged is, wanneer je zonder gang in dat soort `rampgebieden` vliegt, is de lag stukken minder. Waarschijnlijk zijn de berekeningen voor gangbonusses erg zwaar/inefficient geprogrammeerd.
Het antwoord op mijn petition kwam erop neer dat CCP geen loggings had over de kill, en dat ze daarom geen reimbursment kunnen doen. Kan ik me iets bij voorstellen, maar er zal toch echt iets moeten gebeuren aan de nodedrops en lag die standaard aanwezig is bij dit soort fights. Ik heb voorlopig niet echt trek in nog zo`n gevecht om eerlijk te zijn.
Overigens heb ik het vermoeden dat het gangsysteem bugged is, wanneer je zonder gang in dat soort `rampgebieden` vliegt, is de lag stukken minder. Waarschijnlijk zijn de berekeningen voor gangbonusses erg zwaar/inefficient geprogrammeerd.
Verwijderd
0utbreak + MC jumpen in systeem met de intention om capital fleet op te rollen. Capitals zijn niet in system van hostiles omdat we gespot waren bij de formup. 1 van de dreads heeft pc problemen dus blijft bij frienly POS en wacht af. die crasht en logt terug in om erachter te komen dat hij scrambled is en de mothership op hem hangt buiten het POS shield. Terwijl de helft van de dreads in siege was tegen een POS warpten de carriers bovenop de mothership, paar honderd dictor bubbles, en het nodige bumpen zorgden ervoor dat we de rest van de fleet van dreads erop konden warpen en de siege beginnen. Na een paar minuten ging de MS neer en ging er een FATAL gast met de loot vandoor.redwing schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:07:Is er trouwens een beschrijving van hoe die MS kill nu precies is gebeurt ? Ben wel benieuwd hoe ze dit voor elkaar gekregen hebben
Filmpje is gepost op eve-o door loxy
Verwijderd
LV krijgt op de broek ach ja. Poep gebeurt.
Op zich hoort dat erbij. Maar als je russen op e-o ziet posten dat ze het laten crashen van node als taktiek zien vind ik het toch jammer. Ze zijn dus ook gewoon bewust bezig geweest en geven het ook gewoon toe.
Ben alleen bang dat CCP aan dit soort spelbederf niet echt veel kan doen.
Op zich hoort dat erbij. Maar als je russen op e-o ziet posten dat ze het laten crashen van node als taktiek zien vind ik het toch jammer. Ze zijn dus ook gewoon bewust bezig geweest en geven het ook gewoon toe.
Ben alleen bang dat CCP aan dit soort spelbederf niet echt veel kan doen.
Aangezien ik aanwezig was in system kan ik het een en ander ophelderen. De lag was verschrikkelijk, alleen al het systeem inkomen was een ramp. Tussen het op change system drukken en eindelijk in het systeem komen zaten letterlijk een paar uur. In de tussentijd ging de node een paar keer onderuit.Langzaam aan begonnen er een paar mensen per keer van onze kant het systeem binnen te sijpelen, terwijl tussendoor de node steeds onderuit ging.redwing schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:07:
[...]
Misschien dat ze het wel verloren hadden, maar gezien de manier waarop de defence geregeld was (veel large bubbles met 300 snipers op optimal range van het jump-in punt) waarbij bij de 1e jump-in van 150 man al 100 man werden neergehaald tegen 2/3 losses hadden ze minimaal 100'en vijanden neergeknald alleen al op de initiele jump-in. Verder was de POS al op 45% shield bij de eerste nodecrash dus die hadden ze wel boven de 50% gekregen zodat ze iig weer de tijd van een reinforced mode hadden gehad voor de defence.
Neem daarbij dat er min. 1 Titan (waarschijnlijk min. 2) in het systeem was had het de aanvallers iig heel moeilijk gemaakt.
Maar het is weer heel jammer dat de hardware van CCp dit niet aankon (tja, 450 man defence en 1000 man aan het injumpen.....), want het had een heel leuk gevecht kunnen worden. Hopelijk dat CCP dan ook alle losses van na de 1e crash teruggeeft incl. de POS met baby-titan (maar ja, ik vind zowiezo dat ze dat bij iedere node-crash moeten doen)
[...]
Voor zover mijn info gaat waren er titans in het systeem, iig van LV, of BoB er ook nog een had weet ik dus niet.
Uiteindelijk zijn ongeveer alle GMs die die avond dienst hadden te vinden in dat systeem en was een van de devs uit bed gebeld. De dev heeft schijnbaar de test server onderuit gehaald en de hardware daarvan gebruikt om de betreffende node te laten draaien. Uiteindelijk had de node ongeveer dezelfde hardware als de Jita node. (allemaal van horenzeggen van onze FC).
In verband met het wachten begonnnen langzaam aan een hoop LV uit te loggen en te gaan slapen. Terwijl de meeste goons in US timezones zitten en dus hielden wij het iets langer vol. Uiteindelijk kon iemand een cyno aanslingeren en ongeveer 20 van de 70 capitals die gereed stonden konden hun jump in maken. Met hulp van die schepen is uiteindelijk de pos opgeblazen, de BPO was aanwezig in de pos en is opgeblazen. Rond 10u nederlandse tijd vanochtend was de vervangende pos eindelijk online. Ware het niet dat iedereen moe was en er wat weinig strontium meegebracht was
Ik verwacht en hoop niet dat de GMs enige reimbursement doen, de verliezen waren niet anders dan andere pos/lag wars. En gezeur over verliezen is een beetje triest, ik ging naar de battle toe met het idee in mn hoofd dat ik mn Domi ging verliezen. Helaas pakte dat anders uit (ik kon de isk van insurance goed gebruiken).
Wat er ook gebeurd was de grote van onze vloot en het aantal capitals dat we ter beschikking hadden, was het eind resultaat waarschijnlijk niet veel anders geweest dan dat het nus is. Alleen zullen de verliezen aan beide kanten groter geweest zijn mocht er minder lag geweest zijn. Zoals onze grote vriend R.N Papa Digger placht te zeggen "Rapetrain haven't brakes", en de rapetrain was behoorlijk hard onderweg. Het enige verschil is dat hij over wat minder mensen van ons heen is gereden dan verwacht, alhoewel de titan DDs toch wel een goede 90+ mensen omzeep geholpen hebben tijdens het begin van de strijd.
De verhalen over bob waren dat ze zich terug getrokken hadden, omwille van d2 en andere alliances die steeds verder hun achtertuin in walsen.
Ik was ook in het systeem en het klopt wel wat je zegt. Enige probleem van die node crash was vooral dat jullie het van de aantallen moesten hebben terwijl LV/BoB het van de taktiek moesten hebben om jullie vloot bij binnenkomst uit te schakelen. Door die crash had die taktiek compleet geen zin meer en ging het vooral om degene die de meeste schepen had. Oftewel na die crash was de uitkomst gelijk duidelijk.brainball schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:20:
Wat er ook gebeurd was de grote van onze vloot en het aantal capitals dat we ter beschikking hadden, was het eind resultaat waarschijnlijk niet veel anders geweest dan dat het nus is. Alleen zullen de verliezen aan beide kanten groter geweest zijn mocht er minder lag geweest zijn. Zoals onze grote vriend R.N Papa Digger placht te zeggen "Rapetrain haven't brakes", en de rapetrain was behoorlijk hard onderweg. Het enige verschil is dat hij over wat minder mensen van ons heen is gereden dan verwacht, alhoewel de titan DDs toch wel een goede 90+ mensen omzeep geholpen hebben tijdens het begin van de strijd.
De verhalen over bob waren dat ze zich terug getrokken hadden, omwille van d2 en andere alliances die steeds verder hun achtertuin in walsen.
Aangezien naar mijn idee een node-crash niet de uitkomst van een battle moet kunnen bepalen zou ik juist wel voor reimbursement zijn (zelfde blijf ik trouwens ook nog steeds van die ASCN titan vinden)
Verder had LV zonder die node crash die POS nog een extra keer opgeladen zodat ie weer een reinforced cycle door had moeten gaan. Goede kans dat ie uiteindelijk toch plat was gegaan, maar dan was het ten minste een eerlijke battle geweest.
Oftewel is dit vooral een major loss voor CCP omdat het nu wel duidelijk is dat Eve groter gegroeit is als zijn servers.
[ Voor 4% gewijzigd door redwing op 16-02-2007 15:48 ]
[removed]
jammer om dit zo te lezen. heeft ccp al gereageerd?
De kans dat ze de Shipyard + Titan vervangen is nul. CCP zal voorlopig hun handen niet branden aan acties die grote impact hebben op de machtsverhoudingen binnen de allianties. De vijanden van LV wouden die Titan gewoon veel harder dood dan LV 'm wou redden. Nadat de node-crash ellende voorbij was waren alle LV'ers gefrustreerd afgelogd terwijl GS/RA/IAC/CA/SMASH/TCF nog klaar waren om te doen wat moest gebeuren.Pixxa schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:48:
jammer om dit zo te lezen. heeft ccp al gereageerd?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Buddy trial nodig? Die kun je hier halen.
Buddy trial nodig? Die kun je hier halen.