Het Grote Ubuntu Topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.218 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:49

MBV

shortcuts is logisch, in linux zijn er andere default dingen dan in windows. In Linux heb je bijv dat crtl+alt+f1 naar een ander screen gaat, en heb je andere 'regels' waar je applicatie aan moet voldoen. Maar dat van die url heeft daar niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 09:22
Vraagje, hoe stel je in Ubuntu ( in de network tool ) welke key voor wifi moet worden gebruikt ( bij mij is dat 3, maar ik kan nergens kiezen tussen key 1 - 4 ). Bvd

[ Voor 4% gewijzigd door Possstema op 05-11-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

mandroid schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 09:59:
Op m'n huidige Dapper systeem schrijf ik m'n thesis, ik ben dus niet zinnen van deze tijdens het academiejaar te upgraden naar een hogere release en kan dus niet alle het nieuwe speelgoed uittesten. Nu vroeg ik me wel af of er ondertussen een programma meegeleverd wordt dat, als frontend voor xorg.conf, de resolutie voor je aanpast? Of hoeft dit nog steeds manueel?
Harm schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:51:
System > Preferences > Screen Resolution
Ik gebruik Edgy, maar volgens mij zat dat programma er in Dapper ook al in.
Vraagje hierover:
Ik kan alleen kiezen uit 3 resoluties met als maximum 1024x768. En een refresh rate van 60 Hz. Zoals je zult begrijpen voldoet dit absoluut niet. (En de Help is erg behulpzaam met uitleggen wat die dropdowns betekenen |:( Alsof dat niet duidelijk is...)
Ik begrijp uit de vraag van mandroid dat je hiervoor dus handmatig xorg.conf moet aanpassen.
Een programma dat je hierbij helpt zou wel handig zijn.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@possstema: netwerk tool? Bedoel je de network manager applet of system->administration->networking? En welke key 1-4? Router enzo bieden de mogelijkheid aan om automatisch te rouleren tussen 4 keys, bedoel je die 4?

@bartware: dat is er, xorg-edit. Resoluties toevoegen is daarbij relatief eenvoudig, dus probeer hem eens zou ik zeggen :). Voor de rest is het een bagger-tool, dan zit ik liever zelf in mijn xorg.conf te kloten met vim...
In KDE zat er dacht ik een uitgebreidere tool voor xorg-achtige zaken, waarom je in Ubuntu alleen zo'n brakke resolution changer hebt snap ik ook echt niet |:(

[ Voor 49% gewijzigd door MBV op 05-11-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

MBV schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:33:
@bartware: dat is er, xorg-edit. Resoluties toevoegen is daarbij relatief eenvoudig, dus probeer hem eens zou ik zeggen :). Voor de rest is het een bagger-tool, dan zit ik liever zelf in mijn xorg.conf te kloten met vim...
In KDE zat er dacht ik een uitgebreidere tool voor xorg-achtige zaken, waarom je in Ubuntu alleen zo'n brakke resolution changer hebt snap ik ook echt niet |:(
Thanks, ik zal eens kijken naar xorg-edit.
Ben nu dit wiki topic aan het volgen: FixVideoResolutionHowto
Helaaas is de volgende entry alleen een veelbelovende naam:
HowToGetBetterRefreshRatesAndResolutions

update:
Gewoon handmatig xorg.conf aangepast, frequenties van mijn monitor even gegoogled (met google) en bij de resoluties een keer of 5 "1600x1200" "1280x1024" toegevoegd.

Dat xorg-edit ziet er op zich wel aardig uit, maar wat je allemaal weer moet doen om het ueberhaupt te installeren deed me toch maar voor nu even naar nano grijpen.
(Ben nog redelijk linux-noob, vandaar)

[ Voor 18% gewijzigd door bartware op 05-11-2006 18:21 ]

Heb ik me begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petok
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-08 13:32
Bedankt voor de reacties, er gaat iedere dag ongeveer weer een wereld voor me open in Linux :> . Helemaal videolan is echt geweldig, ik kan nu overal goed tv kijken met een oud laptoppie :*) . Alleen het midi keyboard geeft nog wat problemen. Ik heb hem nu gedeeltelijk aan de praat, maar als ik bijvoorbeeld twee toetsen tegelijk indruk, hoor je maar geluid van 1 toets. Dit was ook zo onder Windows toen ik de driver nog niet geinstalleerd had.
Maarre, zou het echt zin hebben om een email te sturen naar M-audio om linux-drivers aan te vragen? Ach, niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

MBV schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:38:
is dat dan wel de goede JVM waarnaar gelinkt wordt? Vooral degene met plugin zijn daar belangrijk voor je browser.

Anders gooi je toch even je java dingen er vanaf (met synaptics, ook de instellingen verwijderen, of dpkg --purge na verwijderen met apt-get), en installeer je java 5?
voor zover ik weet wordt wel naar de goede jvm gelinkt. en had complete reinstall van java 5 al geprobeerd...

kom er nu net achter dat de java versie van logmein.com remtesoftware wel werkt, het zal dus wel weer aan de web-applet van de ING-bank liggen :X

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Petok schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:01:
Bedankt voor de reacties, er gaat iedere dag ongeveer weer een wereld voor me open in Linux :> . Helemaal videolan is echt geweldig, ik kan nu overal goed tv kijken met een oud laptoppie :*) . Alleen het midi keyboard geeft nog wat problemen. Ik heb hem nu gedeeltelijk aan de praat, maar als ik bijvoorbeeld twee toetsen tegelijk indruk, hoor je maar geluid van 1 toets. Dit was ook zo onder Windows toen ik de driver nog niet geinstalleerd had.
Maarre, zou het echt zin hebben om een email te sturen naar M-audio om linux-drivers aan te vragen? Ach, niet geschoten is altijd mis.
Dat is wel heel erg raar. Met standaard MIDI kan je al 'k weet niet hoeveel toetsen tegelijk horen :X Al geprobeerd om een midi-poort te gebruiken ipv USB?

Kan je trouwens eens lsusb draaien?
lsusb
. Ik ben wel benieuwd als wat voor apparaat hij zich bekend maakt. Als je weet wat zijn ID en busnummer is, kan je met lsusb -s meer info krijgen:
lsusb -s 4:12 -v

Dat geeft alle info voor een apparaat op bus 4, met id 12. Even aanpassen dus aan de gegevens die je krijgt met lsusb :)
Als het een standaard midi driver is, kan je dan op zoek gaan naar een betere, voor het geval dat m-audio niks levert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

bartware schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:47:
[...]

Dat xorg-edit ziet er op zich wel aardig uit, maar wat je allemaal weer moet doen om het ueberhaupt te installeren deed me toch maar voor nu even naar nano grijpen.
(Ben nog redelijk linux-noob, vandaar)
sudo apt-get install xorg-edit
, wat is daar moeilijker aan dan xorg.conf met de hand editen? 8)7

Vergeet niet dat howto's vaak verouderd zijn, en dat tools zo nu en dan in de repositories terecht komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 18:24

Surkow

$µr|{0w

Mijn Mplayer probs heb ik opgelost door een andere video driver te kiezen in de preferences (X11). Er zijn dus geen problemen meer met het afspelen van videos. Tahoma heb ik toegevoegd als lettertype door een .fonts dir aan te maken in mijn home dir en daar de font in te zetten. Na een refreshen van de font cache word de map onzichtbaar en kan het in het systeem worden gebruikt (alleen door de user waar de fonts staan). Vandaag tijdens het opstarten bleek dat m'n beta NVidia drivers door updates van het systeem waren genuked. Door door de xorg.conf backup terug te zetten die standaard wordt gemaakt tijdens het installeren van de beta NVidia drivers kon het systeem weer starten met GUI. Het herinstalleren van de drivers en Beryl loste het op de een of andere manier op.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

MBV schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:27:
sudo apt-get install xorg-edit
, wat is daar moeilijker aan dan xorg.conf met de hand editen? 8)7

Vergeet niet dat howto's vaak verouderd zijn, en dat tools zo nu en dan in de repositories terecht komen :)
Edoch, dat had ik al geprobeerd:
E: Couldn't find package xorg-edit

Waarschijnlijk moet ik dan nog die geole.info als een third-party repository toevoegen. Ga ik nog een keer proberen. (maar niet nu)

Heb ik me begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petok schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:01:
Dat is erg raar, MIDI is MIDI. Onder Windows XP zou je geeneens drivers nodig hebben, hoogstens voor een paar device-only features die niet via MIDI commands afgehandeld worden, wat mij heel erg sterk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik denk dat MBV toch stiekem een extra repository heeft toegevoegd, Ubuntu zelf kent het pakketje namelijk ook niet: http://packages.ubuntu.co...t&sourceid=mozilla-search

Maar verder werkt het installeren van het sourceforge pakketje prima:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=169700

edit:
En nu ben ik vergeten te bedanken voor de tip; ik kende het niet, maar het werkt wel erg goed! Nu alleen de developers van X nog schoppen dat bij een wijziging je niet elke keer X hoeft te herstarten

[ Voor 21% gewijzigd door mithras op 05-11-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:31:
[...]

Dat is erg raar, MIDI is MIDI. Onder Windows XP zou je geeneens drivers nodig hebben, hoogstens voor een paar device-only features die niet via MIDI commands afgehandeld worden, wat mij heel erg sterk lijkt.
Plaatje van dat toetsenbord gezien? Er zitten erg veel knoppen op, ik weet niet of dat allemaal op 1 midi-device past. * MBV is weer half vergeten hoe die standaard in elkaar zat :P
Mithras86 schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:33:
Ik denk dat MBV toch stiekem een extra repository heeft toegevoegd, Ubuntu zelf kent het pakketje namelijk ook niet: http://packages.ubuntu.co...t&sourceid=mozilla-search

Maar verder werkt het installeren van het sourceforge pakketje prima:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=169700

edit:
En nu ben ik vergeten te bedanken voor de tip; ik kende het niet, maar het werkt wel erg goed! Nu alleen de developers van X nog schoppen dat bij een wijziging je niet elke keer X hoeft te herstarten
Zou kunnen dat het pakketje ooit is toegevoegd. Hoe kom ik erachter van welke bron hij komt? Waarschijnlijk dat geole ding (Maintainer: Georg W. Leonhardt <repo@geole.info> staat ertussen). Anyway, hij werkt, maar probeer er niet op een eenvoudige manier iets mee te configureren. Hij helpt niet veel als je bijv xinerama wilt instellen voor 2 schermen ofzo. Daarvoor heb je iets generiekers nodig dan die veredelde tekst-editor.

En dat X niet elke keer herstart moet worden: zit waarschijnlijk erg diep in de architectuur. Maar je weet het: het is OSS, dus als je het graag wilt, moet je het vooral gaan maken :P
Ben ik ook van plan voor een betere xorg-edit :Y) Ooit... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
neeroeter schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 08:49:
Ik gebruik tribler als bittorrent-client. Werkt lekker, hoewel ik niet into the details ben...

Is iig zeer stabiel.
Ik moet zeggen, die werkt fijn. Ik heb een aantal geprobeerd maar ik vond ze maar niets. Tribler is de beste zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ken natuurlijk ook Utorrent via wine gebruiken, als je een beetje erg addicted bent ;)

(ik weet dat dit goed loopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

je kan ook Utorrent even porten naar linux, zo gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

MBV schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:52:
je kan ook Utorrent even porten naar linux, zo gedaan :+
Het is geschreven in C++ dus het moet kunnen ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ware het niet dat de source niet beschikbaar is. Zelf ben ik sinds 2 weken gebruiker van Deluge, werkt erg goed, en de ontwikkeling gaat erg hard.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg ProFTPD niet aan de praat. Hij kan hem niet vinden, of hij zegt dat hij geen geschikte kandidaat kan vinden.. apt-get upgrade en apt-get update heb ik gedaan.

Hoe moet ik dit doen? vsFTPD is echt een ramp, daar wil ik vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:21:
Ik krijg ProFTPD niet aan de praat. Hij kan hem niet vinden, of hij zegt dat hij geen geschikte kandidaat kan vinden.. apt-get upgrade en apt-get update heb ik gedaan.

Hoe moet ik dit doen? vsFTPD is echt een ramp, daar wil ik vanaf.
Waarschijnlijk zit er iets niet goed in je repositories, waardoor hij geen installeerbare candidaat kan vinden.

Maar wat is er mis met gFTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apt-get install gftp?

werkt ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-er vanuit gaande dat je ubuntu edgy hebt-

Na het toevoegen van de juiste repossen, lees:
http://ubuntuguide.org/wi...to_add_extra_repositories

moet je gewoon 'sudo apt-get install gftp' kunnen gebruiken, maaruh very secure ftpd is dus geen ramp :P

notabene de beste ftp server die er is!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

yup. vsFTPD gebruik ik ook op mijn Debian server, en ik ben geen ernstige problemen tegen gekomen. Wat zijn jouw problemen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me gelukt, bedankt!

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:04

Theimon

Snapte!?

Ik gebruik gProftpd. Eerst geinstalleerd vanuit Synaptic, maar die gaf problemen. Die er af gegooid en de nieuwste source versies van het internet geplukt. Zo kon ik zeker zijn dat alle deps geregeld waren. Sindsdien draait het prima.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:34
Jk_W schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:23:
[...]
*knip*
Maar wat is er mis met gFTP?
Huh? Hij vraagt om een ftpd en jij komt met een grafische client op de proppen? (Of mis ik wat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer van Dapper naar Efty te upgraden. Ik heb gksu "update-manager -c" uitgevoerd en na het downloaden van de pakketten is hij aan het installeren geslagen. Halverwege kreeg ik een melding dat het systeem in een niet bruikbare staat was en dat de installatie werd afgebroken ;@ Ik kan hem hervatten met sudo dpkg --configure -a maar dan moet ik wel eerst weten wat er fout is gegaan... Ik draai dus gewoon Gnome met GAIM en FF 1.5 open. Wat gaat hier mis, moet ik de upgrade verder uitvoeren vanaf de terminal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petok
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-08 13:32
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:21:
Ik probeer van Dapper naar Efty te upgraden. Ik heb gksu "update-manager -c" uitgevoerd en na het downloaden van de pakketten is hij aan het installeren geslagen. Halverwege kreeg ik een melding dat het systeem in een niet bruikbare staat was en dat de installatie werd afgebroken ;@ Ik kan hem hervatten met sudo dpkg --configure -a maar dan moet ik wel eerst weten wat er fout is gegaan... Ik draai dus gewoon Gnome met GAIM en FF 1.5 open. Wat gaat hier mis, moet ik de upgrade verder uitvoeren vanaf de terminal?
Wat ik zou doen als ik jou was is gewoon een fresh install. Het upgraden kan uiteindelijk misschien goed gaan, maar naderhand kunnen er toch nog veel foutmeldingen voorkomen. Als je een fresh install doet, maak dan eerst een kopie van je /home directory en je /etc, zodat je je meeste configuratie files en belangrijke bestanden nog hebt.
Als je toch wilt upgraden vanuit dapper, zou ik proberen in /etc/apt/sources.list overal waar dapper in voorkomt in de repositories veranderen naar edgy. Daarna: sudo apt-get upgrade && apt-get dist-upgrade...hoewel ik niet kan zeggen of dit goed gaat, maar het lijkt me wel, als ik een beetje als de Debian-way denk.
Geen garantie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

dat werkt dus NIET, als ik de meningen hierover een beetje heb gevolgd. De officiele manier is update-manager -c, zodat APT weet van welke distro naar welke distro er geupgrade wordt. De debian-manier zou ook moeten werken, maar de kans is nog kleiner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeldert schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:19:
Ware het niet dat de source niet beschikbaar is. Zelf ben ik sinds 2 weken gebruiker van Deluge, werkt erg goed, en de ontwikkeling gaat erg hard.
Deluge werkt inderdaad heerlijk! Zijn nu ook apt-repositories van beschikbaar:

code:
1
2
3
4
APT repository:

* deb http://espergreen.com/apt dapper main
    * deb http://espergreen.com/apt edgy main

Even iets anders... In Kubuntu heb ik keurig netjes Swiftfox 2.0 geïnstalleerd, draait als een trein, maar ik krijg mplayer-plugin voor geen meter geinstalleerd lijkt het. Als ik kijk in Adept zie ik dat mozilla-mplayer is geïnstalleerd, mplayer is geinstalleerd en mplayer-amd64 (want amd64...) is geinstalleerd... Hoe krijg ik nu ook daadwerkelijk mplayer-plugin aan de praat, want ik zie 'm dus ook niet staan als ik in Swiftfox "about:plugins" invoer...

Verder nog de vraag hoe je onder Amarok 1.4.3. de moodbar aan de reutel krijgt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken je die plugins niet vanuit /usr/lib/mozilla-firefox/plugins > naar de /usr/lib/swift......
kopieeren? *gokje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 19:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb een vreemd probleem.

Ik heb met automatix alles geinstalleerd. Ook de codecs. Alles werkt prima en doet het goed. Behalve de codecs dus. Banshee en Listen doen het wel goed en zorgen voor geen probleem. Maar daarintegen Amarok ( heb ik geinstalleerd omdat ik deze beter vind werken dan Listen) en Totem geven problemen. Soms versneld de muziek/film of vertraagd hij. Dit is irritant en gebeurd onregelmatig. Ik heb de Codecs DMV automatix al gedeinstalleerd. Ook heb ik de programma's gedeinstalleerd. Maar niets heeft geholpen. Wie kan mij helpen.

Mijn systeem is Ubuntu 64 6.06 ( die met LTS) Ik maak gebruik van een onboard Realtek HD chip.
Voor meer info moet je maar vragen ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:15

zomertje

Barisax knorretje

Mijn Kopete wil trouwens geen ICQ meer connecten. Nog niet echt aan het uitzoeken geweest, maar meer mensen hebben dit probleem. Kan dus ook een bugje zijn :) (Kubuntu trouwens)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:34
touchdomex schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:10:
Ik heb een vreemd probleem.

Ik heb met automatix alles geinstalleerd. Ook de codecs. Alles werkt prima en doet het goed. Behalve de codecs dus. Banshee en Listen doen het wel goed en zorgen voor geen probleem. Maar daarintegen Amarok ( heb ik geinstalleerd omdat ik deze beter vind werken dan Listen) en Totem geven problemen. Soms versneld de muziek/film of vertraagd hij. Dit is irritant en gebeurd onregelmatig. Ik heb de Codecs DMV automatix al gedeinstalleerd. Ook heb ik de programma's gedeinstalleerd. Maar niets heeft geholpen. Wie kan mij helpen.

Mijn systeem is Ubuntu 64 6.06 ( die met LTS) Ik maak gebruik van een onboard Realtek HD chip.
Voor meer info moet je maar vragen ;)
Ik heb geen idee hoe automatix het doet, maar als het niet gebruik maakt van de standaardrepos dan zou je de codecs eens kunnen proberen zoals beschreven in: https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats

Gebeurt het eigenlijk alleen met die bepaalde codecs? Of ook met de (in ubuntu) standaard codecs? (Probeer eens een *.ogg bijvoorbeeld af te spelen, staat volgens mij standaard ergens een in je home map bij Ubuntu.) Als dat tweede het geval is dan lijkt het met niet dat het aan de codecs ligt.

[ Voor 12% gewijzigd door Jesse op 07-11-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jesse schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:55:
[...]

Ik heb geen idee hoe automatix het doet, maar als het niet gebruik maakt van de standaardrepos dan zou je de codecs eens kunnen proberen zoals beschreven in: https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats

Gebeurt het eigenlijk alleen met die bepaalde codecs? Of ook met de (in ubuntu) standaard codecs? Als dat tweede het geval is dan lijkt het met niet dat het aan de codecs ligt.
Ik weet niet waar het aan ligt. Maar wat ik dacht was dat het aan de codecs lag. Omdat ik de muziek wel kan afspelen normaal met Banshee en Listen. Ik ga eerst eens die guide proberen en daarna kom ik misschien weer terug

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Jesse schreef op maandag 06 november 2006 @ 19:03:
[...]

Huh? Hij vraagt om een ftpd en jij komt met een grafische client op de proppen? (Of mis ik wat?)
Nee je mist niks. Ik loop weer letters door elkaar te gooien enzo.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

MBV schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 00:01:
dat werkt dus NIET, als ik de meningen hierover een beetje heb gevolgd. De officiele manier is update-manager -c, zodat APT weet van welke distro naar welke distro er geupgrade wordt. De debian-manier zou ook moeten werken, maar de kans is nog kleiner :P
Je weet waar je over praat ? Of blaat je zo maar wat ? Ik vermoed zelf sterk het laatste namelijk. De "officiële" manier is niet de update-manager omdat het andere niet perfect werkt. Het is de "officiële" manier omdat dan iedereen weet wat hij doet en omdat je er dan een mooi schermpje bij krijgt. Onder de motorkap gebeurd er niets anders bij alle twee de manieren.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

De officiele manier is de enige die wordt ondersteund. Wat er onder de motorkap verschilt wil ik niet weten. Ik weet niet precies hoe beide applicaties werken, en ze zijn waarschijnlijk zodanig uitgebreid dat het ook niet leuk is om uit te vogelen hoe de source in elkaar zit, maar er zit kennelijk een verschil in. Dat apt-get dist-upgrade vaak ook werkt is mooi meegenomen, maar niet ondersteund. Zoek maar eens terug in dit topic.

En of ik weet waar ik over praat, dat mag de rest bepalen. Helaas weet ik vaak van windows nog meer dan van linux...

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 07-11-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat overigens over Kubuntu x86_64... Misschien scheelt dat... Als ik kijk in de diverse /usr/lib, /usr/lib32 en /usr/lib64 mappen (mozilla, mozilla-firefox), dan staan alle plugin files er gewoon... Ik snap er helemaal niets van!

Ook in opt/swiftfox/plugins staan alle plugin-files...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Jungian schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:55:
De "officiële" manier is niet de update-manager omdat het andere niet perfect werkt. Het is de "officiële" manier omdat dan iedereen weet wat hij doet en omdat je er dan een mooi schermpje bij krijgt. Onder de motorkap gebeurd er niets anders bij alle twee de manieren.
Toch wel. De update-manager voert wat extra controles uit op je systeem, zodat de kans groter is dat alles goed gaat (bijvoorbeeld wordt er gekeken of {x,k}ubuntu-desktop geinstalleerd is). Verder wordt de dist-upgrade een aantal keer achter elkaar uitgevoerd door de update-manager, iets wat je anders hoogstwaarschijnlijk handmatig ook zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

tomato schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:10:
[...]

Toch wel. De update-manager voert wat extra controles uit op je systeem, zodat de kans groter is dat alles goed gaat (bijvoorbeeld wordt er gekeken of {x,k}ubuntu-desktop geinstalleerd is).
Het zijn gewoon packages hoor (xubuntu-desktop, ubuntu-desktop etc.).
Verder wordt de dist-upgrade een aantal keer achter elkaar uitgevoerd door de update-manager, iets wat je anders hoogstwaarschijnlijk handmatig ook zou moeten doen.
Dat zie je natuurlijk snel genoeg of dat moet :) (vaak is het 2 keer).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Laatst online: 23:08
Vraagje aan mensen die hopelijk iets meer weten over xorg.conf dan ik.
Toen ik een paar maanden geleden 5.10 installeerde, kon ik in de xorg.conf een regel toevoegen,
ChipID 0x4e44, zodat mijn videokaart(ati radeon 9500) gesoftmod werd naar een 9700. Sinds de update naar edgy werkt dit echter niet meer. De kaart wordt dan gewoon niet meer herkend tot ik de regel weghaal
Weet iemand een oplossing? heb al veel gegoogled, maar kom steeds weer op de howtos van 5.10 terecht.
Op windows werkt het perfect met de omegadrivers, en op 5.10 ook. Ik vind ubuntu helemaal geweldig werken, maar aangezien ik veel game, en deze softmod de kaart toch makkelijk 2x zo snel maakt zou ik graag een oplossing hebben, tot die tijd blijf ik op windows.

Deze stappen heb ik op 5.10 gevolgd -> http://ubuntuforums.org/s...hp?p=541135&postcount=402

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Alexji schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:20:
Vraagje aan mensen die hopelijk iets meer weten over xorg.conf dan ik.
Toen ik een paar maanden geleden 5.10 installeerde, kon ik in de xorg.conf een regel toevoegen,
ChipID 0x4e44, zodat mijn videokaart(ati radeon 9500) gesoftmod werd naar een 9700. Sinds de update naar edgy werkt dit echter niet meer. De kaart wordt dan gewoon niet meer herkend tot ik de regel weghaal
Weet iemand een oplossing? heb al veel gegoogled, maar kom steeds weer op de howtos van 5.10 terecht.
Op windows werkt het perfect met de omegadrivers, en op 5.10 ook. Ik vind ubuntu helemaal geweldig werken, maar aangezien ik veel game, en deze softmod de kaart toch makkelijk 2x zo snel maakt zou ik graag een oplossing hebben, tot die tijd blijf ik op windows.

Deze stappen heb ik op 5.10 gevolgd -> http://ubuntuforums.org/s...hp?p=541135&postcount=402
Het is slimmer om de LTS-versie van Ubuntu te gebruiken (Dapper) als je er nog niet zoveel verstand van hebt (maar daar is het al te laat voor, aangezien je nu al Edgy gebruikt).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Laatst online: 23:08
Jungian schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:33:
[...]

Het is slimmer om de LTS-versie van Ubuntu te gebruiken (Dapper) als je er nog niet zoveel verstand van hebt (maar daar is het al te laat voor, aangezien je nu al Edgy gebruikt).
Ik ben eerst van 5.10 naar Dapper gegaan, daar werkte het ook al niet, daarna door naar Edgy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Ik bedacht me opeens dat het procesbeheer op mijn systeem maar 1 core weergeeft terwijl ik een dual core AMD processor heb. Dus heb ik wat informatie proberen op te zoeken over het installeren van een SMP kernel. Ik kan echter met Synaptic alleen kernel versie 2.4.27 vinden (ik neem aan dat 2.6.x de laaste versie is). Welke repositories heb ik nodig om de laaste kernel te kunnen downloaden? Ook vraag ik me af wat er gebeurt met de beta NVidia drivers wanneer de kernel geïnstalleerd word.

Edit: ondersteund Edgy niet standaard al SMP?

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Surkow schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:18:
Ik bedacht me opeens dat het procesbeheer op mijn systeem maar 1 core weergeeft terwijl ik een dual core AMD processor heb. Dus heb ik wat informatie proberen op te zoeken over het installeren van een SMP kernel. Ik kan echter met Synaptic alleen kernel versie 2.4.27 vinden (ik neem aan dat 2.6.x de laaste versie is). Welke repositories heb ik nodig om de laaste kernel te kunnen downloaden? Ook vraag ik me af wat er gebeurt met de beta NVidia drivers wanneer de kernel geïnstalleerd word.

Edit: ondersteund Edgy niet standaard al SMP?
Mijn intel Core 2 duo werdt door Dapper direct herkend en gebruikt als dualcore.( nu in ieder geval wel. Ik krijg in System monitor netjes 2 kolommen voor elk 1 core) Ook mijn nvidea ( Asus 7600GS) werdt herkend en geinstalled. In ieder geval heb ik alle dingen geupdate bij het installeren.

Misschien moet je proberen om eerst dapper te instaleren en daarna gaan updaten naar edgy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:50
hallo, wat moet je doen als je usb keyboard niet gedetecteerd wordt bij de ubuntu install? ik kan zo namelijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 21:31
Kan het kloppen dat VNC niet goed werkt met de Ubuntu-server erop? Ik heb hier nl een oude pc met Ubuntu server om een beetje uit te proberen. Over de serverversie heen heb ik nog de Xfce (Xubuntu) windowmanager geinstalleerd. Alleen wanneer ik met vnc connect dan krijg ik een hele rare achtergrond met een muisin het midden die je niet kan bewegen :?

Ik stap net over van Windows dus daarom de GUI geinstalleerd om nog wat te wennen ;) . En de serverversie is vanwege de snelheid. Naar mijn weten is die nl sneller dan de desktopversie vanwege minder probgramma's die draaien.

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
jaapstobbe schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:31:
hallo, wat moet je doen als je usb keyboard niet gedetecteerd wordt bij de ubuntu install? ik kan zo namelijk niks.
Je eigen topic in de gaten houden ;)

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jaapstobbe schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:31:
welliswaar zelfde persoon. Maar het verkeerde topic

Drgn is mij voor :(

[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 07-11-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

touchdomex schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:25:
[...]

Mijn intel Core 2 duo werdt door Dapper direct herkend en gebruikt als dualcore.( nu in ieder geval wel. Ik krijg in System monitor netjes 2 kolommen voor elk 1 core) Ook mijn nvidea ( Asus 7600GS) werdt herkend en geinstalled. In ieder geval heb ik alle dingen geupdate bij het installeren.

Misschien moet je proberen om eerst dapper te instaleren en daarna gaan updaten naar edgy
Het herinstalleren en updaten is een beetje overdreven. Ook hebben veel gebruikers gemeld dat hun install genuked was na het updaten. Ik gebruik de NVidia beta drivers zodat ik Beryl kan gebruiken. De drivers zitten met een hook in de kernel ofzo. Dus ik neem aan dat wanneer ik de kernel upgrade dat de drivers ook niet meer zullen werken.

Edit:

Surkow@desktop:~$ cat /proc/cpuinfo
processor       : 0
vendor_id       : AuthenticAMD
cpu family      : 15
model           : 35
model name      : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4800+
stepping        : 2
cpu MHz         : 1000.000
cache size      : 1024 KB
physical id     : 0
siblings        : 2
core id         : 0
cpu cores       : 2
fdiv_bug        : no
hlt_bug         : no
f00f_bug        : no
coma_bug        : no
fpu             : yes
fpu_exception   : yes
cpuid level     : 1
wp              : yes
flags           : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 ht syscall nx mmxext fxsr_opt lm 3dnowext 3dnow pni lahf_lm cmp_legacy ts fid vid ttp
bogomips        : 2012.56

processor       : 1
vendor_id       : AuthenticAMD
cpu family      : 15
model           : 35
model name      : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4800+
stepping        : 2
cpu MHz         : 1000.000
cache size      : 1024 KB
physical id     : 0
siblings        : 2
core id         : 1
cpu cores       : 2
fdiv_bug        : no
hlt_bug         : no
f00f_bug        : no
coma_bug        : no
fpu             : yes
fpu_exception   : yes
cpuid level     : 1
wp              : yes
flags           : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 ht syscall nx mmxext fxsr_opt lm 3dnowext 3dnow pni lahf_lm cmp_legacy ts fid vid ttp
bogomips        : 2012.56

Volgens mij geeft dit aan dat de SMP kernel waarschijnlijk al draait op m'n systeem. O-)

[ Voor 61% gewijzigd door Surkow op 07-11-2006 21:13 ]

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uname -a

had je dat ook kunnen vertellen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 01:49:
uname -a

had je dat ook kunnen vertellen O-)
Surkow@desktop:~$ uname -a
Linux desktop 2.6.17-10-generic #2 SMP Fri Oct 13 18:45:35 UTC 2006 i686 GNU/Linux

Ook handig om te weten. Ik heb gelijk even de linux restricted modules verwijderd zodat me beta NVidia drivers niet meer genuked worden na het updaten. :*)

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu sinds een weekje ubuntu naast Windows omdat ik het eens wou proberen. En ik moet zeggen dat het me goed bevalt.
Alleen zit ik nu met 1 probleempje, ik heb een Citrix ICA client nodig voor mijn werk. Deze ICA client heeft openmotif nodig om te werken...

Nu is het probleem als volgt:
Openmotif is een rpm pakketje waarvoor ik dus de Redhat Package manager nodig heb om hem te installen.

nu zou ik dus kunnen doen: sudo apt-get install rpm...... Helaas krijg ik dit niet voor elkaar omdat ik achter een proxy zit die authentication nodig heeft (isa 2004) en de terminal zegt dat hij het pakketje niet kan vinden (heb wel de proxy aangegeven in de instellingen)

Dus nu dacht ik, dan install ik hem wel manual via het tar.gz pakketje.. Maar dit krijg ik helaas ook niet voor elkaar :+ .

Iemand misschien een tip voor mij?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Zoek eens op "alien". Hiermee kan je een .rpm omzetten in een .deb

Vooruit, meteen maar een linkje: AlienHowto

[ Voor 44% gewijzigd door Jeldert op 08-11-2006 09:53 ]

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeldert schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:51:
Zoek eens op "alien". Hiermee kan je een .rpm omzetten in een .deb

Vooruit, meteen maar een linkje: AlienHowto
Ja klopt dat heb ik al geprobeerd maar alien werkt niet zonder RPM :P. Toch bedankt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Edgy er nu op gegooit, maar kom een probleem tegen. Bij Dapper had ik de NetworkManager applet draaiende, maar weet niet meer wat ik gedaan heb. Heb nu gewoon sudo apt-get install network-manager-gnome gedaan, maar krijg dan de melding:
Het NetworkManager-applet kon bepaalde vereiste bronnen niet vinden. Het zal nu worden afgesloten.

Wat gaat hier fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

welk ding geeft fouten bij het opstarten? nm-applet, NetworkManager, of NetworkManagerDispatcher? Geven ze meer informatie als je ze handmatig van de console opstart? Verschijnen er dingen in dmesg of een logbestand? (tip: ls -ltr /var/log laat onderaan de laatst gewijzigde bestanden zien)

Ik zit zelf met een beetje maf probleem: Flash player 7 geeft bij youtube etc 2 sec vertraging op het geluid. Erg irritant. Is er een manier om dat te verhelpen? 'echte' video's werken wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:45:
[...]

Ja klopt dat heb ik al geprobeerd maar alien werkt niet zonder RPM :P. Toch bedankt ;)
Je kan de packages ook los downloaden uit de repository (dus direct via je browser), kijk maar eens op packages.ubuntu.com

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:51:
Ik draai nu sinds een weekje ubuntu naast Windows omdat ik het eens wou proberen. En ik moet zeggen dat het me goed bevalt.
Alleen zit ik nu met 1 probleempje, ik heb een Citrix ICA client nodig voor mijn werk. Deze ICA client heeft openmotif nodig om te werken...

Nu is het probleem als volgt:
Openmotif is een rpm pakketje waarvoor ik dus de Redhat Package manager nodig heb om hem te installen.

nu zou ik dus kunnen doen: sudo apt-get install rpm...... Helaas krijg ik dit niet voor elkaar omdat ik achter een proxy zit die authentication nodig heeft (isa 2004) en de terminal zegt dat hij het pakketje niet kan vinden (heb wel de proxy aangegeven in de instellingen)

Dus nu dacht ik, dan install ik hem wel manual via het tar.gz pakketje.. Maar dit krijg ik helaas ook niet voor elkaar :+ .

Iemand misschien een tip voor mij?
Ik weet dat als je de 'hele' (dus geen cd/ maar dvd iso's) download, je dvd's (oa) als repository, kan gebruiken.

Nadat je de dvd iso's hebt gedownload kan je die natuurlijk mounten via 'mount -t iso9660 -o loop filename.iso'

Zal je sowieso nog wel even je sources.list moeten updaten, maar waar mee? (joost mag het weten) :+

-edit: Jay-v. ik denk dat je het beste eerst even kan proberen wat Jeldert aan geeft, als dat niet lukt kan je het met de DVD's nog altijd proberen op te lossen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op die site kijk bij RPM staat er:
If you want to install Red Hat Packages then please use the alien package. Using rpm directly will bypass the Debian packaging system!

Dus ik heb het nog eens met Alien geprobeert en dan krijg ik dus deze fout:
code:
1
2
3
4
sudo ./alien -i openmotif-2.2..3-2.i386.rpm
sh: rpm: not found
Error executing "LANG=C rpm -qp --queryformat %{summary} openmotif-2.2..3-2.i386.
rpm": at Alien/Package.pm line 466

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:42:
Dus ik heb het nog eens met Alien geprobeert en dan krijg ik dus deze fout:
code:
1
2
3
4
sudo ./alien -i openmotif-2.2..3-2.i386.rpm
sh: rpm: not found
Error executing "LANG=C rpm -qp --queryformat %{summary} openmotif-2.2..3-2.i386.
rpm": at Alien/Package.pm line 466
Nouja, dat lijkt me inderdaad komen doordat je rpm niet geinstalleerd hebt zoals je al zei. Maar in plaats van moeite te gaan doen om met alien van die RPM een Debian package te maken (wat op zich al een vrij ranzige methode is), kun je (als je toch moet gaan downloaden) beter gewoon het Ubuntu package gebruiken van Open Motif.

code:
1
2
3
4
5
martijn@priscilla:~$ apt-cache search motif
...
libmotif-dev - Open Motif - development files
libmotif3 - Open Motif - shared libraries
...

Zoals eerder gezegd kun je op packages.ubuntu.com terecht om ze los te downloaden, of mount je een installatie CD image, of kijk je even wat er nou eigenlijk mis is met je proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomato schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:48:
[...]

Nouja, dat lijkt me inderdaad komen doordat je rpm niet geinstalleerd hebt zoals je al zei. Maar in plaats van moeite te gaan doen om met alien van die RPM een Debian package te maken (wat op zich al een vrij ranzige methode is), kun je (als je toch moet gaan downloaden) beter gewoon het Ubuntu package gebruiken van Open Motif.

code:
1
2
3
4
5
martijn@priscilla:~$ apt-cache search motif
...
libmotif-dev - Open Motif - development files
libmotif3 - Open Motif - shared libraries
...

Zoals eerder gezegd kun je op packages.ubuntu.com terecht om ze los te downloaden, of mount je een installatie CD image, of kijk je even wat er nou eigenlijk mis is met je proxy.
Harstikke bedankt, ik ga hem even normaal van de site halen, had hem daar straks niet gevonden. :)
Met mijn proxy is niets mis, server lukt namelijk gewoon (ook in unbuntu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 13:52

DeMoN

Pastafari

MBV schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:56:
welk ding geeft fouten bij het opstarten? nm-applet, NetworkManager, of NetworkManagerDispatcher? Geven ze meer informatie als je ze handmatig van de console opstart? Verschijnen er dingen in dmesg of een logbestand? (tip: ls -ltr /var/log laat onderaan de laatst gewijzigde bestanden zien)

Ik zit zelf met een beetje maf probleem: Flash player 7 geeft bij youtube etc 2 sec vertraging op het geluid. Erg irritant. Is er een manier om dat te verhelpen? 'echte' video's werken wel goed.
Dit is puur flash 7 die dit veroorzaakt. Idd _erg_ irritant. Het is wachten op flashplayer 9 voor linux die er elk moment aan kan komen:
nieuws: Bètaversie Flash 9 voor Linux binnenkort verwacht
Tijdelijke oplossing, de beta zelf installeren.. :)
Ik draai hem al maar hij is niet erg stabiel :( Maar voor korte filmpjes loopt hij perfect :)
Hier te downloaden:
http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer9.html
Leuke test site:
http://mario.nintendo.com EERST met Flashplayer 7 bezoeken (werkt niet tot amper) en na het installen van de beta 9 player nog eens bezoeken.. best mooi he ;)

Hopen maar dat ze een beetje opschieten met de final :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Is heel leuk, maar hoe ga ik nu die google video bekijken, van +- 1,5 uur? Flash 7 loopt 2 sec achter, flash 9 crasht, ... maar als je op download klikt krijg je in linux een .avi, dus dan maar downloaden :)

[ Voor 47% gewijzigd door MBV op 08-11-2006 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:10

OMX2000

By any means necessary...

Ok voordat ik de haren uit mijn kop trek. Ik probeer Ubuntu Edgy opnieuw te installeren. Maar surprise suprise hij gebruikt de verkeerde nvidia driver. Ik heb een nVidia GT6600 kaart.

Ik probeer nu via de commandline de boel aan de praat te krijgen, zodat het installeren uberhaupt gaat beginnen. Ik heb apt-gey install nvidia-glx en nvidia-kernel-common gedaan. En ik zag dat de driver netjes geinstalleerd werd. Helaas krijg ik bij het opstarten van X de melding dat hij de kernel driver niet kan vinden.

Wat is nu de juiste manier om de boel aan het installeren te krijgen? MOet ik iets verwijderen voordat ik de binary nvidia drivers installeer?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

In /etc/default/ zit een bestand, weetniet meer precies hoe die heet, maar is iets met Restricted-modules. Hierin "nv" toevoegen bij de packages die niet geladen moeten worden.

Dan de driverinstaller zelf downloaden van nvidia.com en die gebruiken, werkt bij mij goed.

Je hebt dan wel libcdev nodig en xorg dev als ik me goed herrinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kies gewoon 'save graphics mode' bij het opstartscherm..

dan zit je tijdens de install, ff op (mischien) een bagger resolutie .. je krijgt het iig wel geinstalleerd dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:40:
kies gewoon 'save graphics mode' bij het opstartscherm..

dan zit je tijdens de install, ff op (mischien) een bagger resolutie .. je krijgt het iig wel geinstalleerd dan.
Nee dat is helaas niet zo. In Safe-mode is mijn scherm helemaal messed up. X draait dan wel, maar ik kan er weinig soeps van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:56:

NetworkManager applet, nm-applet dus. Het rare is dat ik bij het standaard Netwerk dialoog ook geen draadloze netwerken zie. eth1 is wel up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:32

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm.. ik heb ineens dat in Beryl alle balken om mijn vensters verdwenen zijn... met als gevolg dat ik dus niet kan minimaliseren, schermen verplaatsen of vensters wegkikken (met behulp vh kruisje iig niet). In metacity heb ik nergens last van.. iemand een idee wat hier verkeerd staat ingesteld?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik 1x gehad. Bij dat Beryl-icoontje kan je kiezen voor Refresh Window Decoration oid. Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Na een hoop vloekwerk heb ik de boel in X aan de praat gekregen. Ik had mijn sources.list niet goed geconfigureerd. Daarna apt-get update;apt-get install nvidia-glx;apt-get upgrade. En X werkte.

Dus ik kon de boel gaan installeren. Maar op ongeveer 90% van de installatie crasht de installer... Yihaaa, iets met dat ie de kernel niet kon removen.

Trouwens, wie kwam er op het mooie idee om de de "desktop" cd een livecd te maken... Is het dus handiger om de "server" cd te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen live-omgeving wil, dan kan je de Alternate install cd gebruiken. De Alternate-variant is Ubuntu 6.06, maar dan op de oude manier geinstalleerd (en wat extra opties zoals OEM installatie enzo).

Server-variant werkt ook perfect, maar dan moet je zelf je ubuntu-desktop apt-getten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:32

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:17:
Heb ik 1x gehad. Bij dat Beryl-icoontje kan je kiezen voor Refresh Window Decoration oid. Probeer dat eens.
dat ding is grijs (niet-aanklikbaar) bij mij...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

M'n NVidia beta drivers zijn voor de zoveelste keer gechrased. Oude config terug zetten lukte op de een of andere manier niet. Ook het herinstalleren werkte niet terwijl de goede repositories voor de kernel headers al zijn geïnstalleerd. Toen ik de linux headers wilde downloaden gaf het systeem de melding dat de packages niet bestonden. :'(

Het shiet me opeens te binnen dat ik ook de standaard binary driver van NVidia kan installeren. Nu maar hopen dat dat de oplossing is.

Edit: De standaard driver installeren en de beta driver erna heeft het probleem opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door Surkow op 08-11-2006 19:51 ]

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

HetWonder schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:26:
Hmm.. ik heb ineens dat in Beryl alle balken om mijn vensters verdwenen zijn... met als gevolg dat ik dus niet kan minimaliseren, schermen verplaatsen of vensters wegkikken (met behulp vh kruisje iig niet). In metacity heb ik nergens last van.. iemand een idee wat hier verkeerd staat ingesteld?
Xorg.conf aangepast ofzo? Bij mij kwam dat omdat ik de volgende instellingen miste:

# Enable the composite extension

Section "Extensions"
Option "Composite" "Enable"
EndSection

Section "Screen"
...
# Enable 32-bit ARGB GLX Visuals
Option "AddARGBGLXVisuals" "True"

Trouwens, al bekend dat 9629 uit is?

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=79720

http://www.nvidia.com/object/unix.html

[ Voor 9% gewijzigd door woekele op 08-11-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NetworkManager draait nu, heb dezelfde howto als eerst gevolgd: http://doc.gwos.org/index.php/Network_Manager_with_WPA
Nu krijg ik zo'n leuke lijst met netwerken, maar ik kan ze niet selecteren :X

Verder heb ik de koptelefoon uitgang van m'n Intel HD Audio onder Dapper aan de gang gekregen door het bestand /etc/modprobe.d/sound aan te maken met daarin het volgende: options snd-hda-intel model=z71v position_fix=1
Nu doe ik hetzelfde onder Edgy, maar krijg ik helemaal geen sound meer (wel de melding dat er geen sound device is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

woekele schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:09:
[...]

Xorg.conf aangepast ofzo? Bij mij kwam dat omdat ik de volgende instellingen miste:

# Enable the composite extension

Section "Extensions"
Option "Composite" "Enable"
EndSection

Section "Screen"
...
# Enable 32-bit ARGBOption "AddARGBGLXVisuals" "True"
Option "DisableGLXRootClipping" "True" GLX Visuals

Trouwens, al bekend dat 9629 uit is?

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=79720

http://www.nvidia.com/object/unix.html
De oplossing voor mij was alleen het toevoegen van de volgende regels aan de screen section:

Option "DisableGLXRootClipping" "True"

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan best kloppen, aangezien composite standaard enabled is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Ik denk dat ik nog maar even wacht met de nieuwe beta drivers van Nvidia. Eerst maar even wachten of ze stabiel genoeg zijn. Aangezien ik vier keer achter elkaar me drivers had genuked... :P

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

9629 is geen beta als ik het goed begrijp.

Sorry, je bedoelt natuurlijk 9742.

[ Voor 31% gewijzigd door woekele op 09-11-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:48:
NetworkManager draait nu, heb dezelfde howto als eerst gevolgd: http://doc.gwos.org/index.php/Network_Manager_with_WPA
Nu krijg ik zo'n leuke lijst met netwerken, maar ik kan ze niet selecteren :X

Verder heb ik de koptelefoon uitgang van m'n Intel HD Audio onder Dapper aan de gang gekregen door het bestand /etc/modprobe.d/sound aan te maken met daarin het volgende: options snd-hda-intel model=z71v position_fix=1
Nu doe ik hetzelfde onder Edgy, maar krijg ik helemaal geen sound meer (wel de melding dat er geen sound device is)
wel wifi-netwerken (met sterktes erachter), maar geen klik-vakjes? Staat wifi wel aan, als je met rechts klikt? Wat staat er in je /etc/network/interfaces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja via rechts klikken staat Wireless aan. Ik heb wel die selectievlakjes maar als ik klik gebeurt er niets 8)7 Ik zal staks ff een catje van /etc/network/interfaces maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

woekele schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:59:
9629 is geen beta als ik het goed begrijp.

Sorry, je bedoelt natuurlijk 9742.
Ja die bedoelde ik. Op dit moment gebruik ik 9625.

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Surkow schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:43:
[...]

Ja die bedoelde ik. Op dit moment gebruik ik 9625.
De verandering van beta driver 9625 naar 9742 is niets meer dan extra support voor nieuwe kaarten. Verder is er onderhuids als het goed is niets veranderd, dus zullen je prestaties niet veranderen als je de nieuwe driver gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb edgy zonder al te veel problemen op een oude desktop pc gekregen. Maar nu wil ik ook Ubuntu op mijn oude acer travelmate 210 TEV installeren. Dit wil mij maar niet lukken.
De bekende Irqpoll problemen kom ik op zich wel over heen door bij het bootmenu op F6 te drukken en irqpoll achter de bootoptie te typen. Hij gaat dan echter opstartenn totdat die op een gegeven momen een zwart beeld vertoond met een aanwijspeil in het midden. Deze pijl krijg ik echter niet in beweging en ik krijg het systeem niet verder geinstalleerd. Ik heb eerder ook al een keer geprobeerd de 6.06LTS te installeren via de Alternate CD. Ik kreeg daarbij echter steeds dat hij ging installeren om vervoglens bij 6% te kappen omdat er "iets niet goed ging" (Helaas weet ik niet meer precies wat) Nadat ik de installatie had laten vervolgen (wat volgens mij wel lukte, maar met fouten) ging die dan proberen een bootmanager te installeren. Dit ginge echter zowel bij Grub als bij Lilo niet goed.

Heeft hier iemand ervaringen met Ubuntu op een Acer (travelmate 210TEV) en belangrijker nog, handige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:33:
Ja via rechts klikken staat Wireless aan. Ik heb wel die selectievlakjes maar als ik klik gebeurt er niets 8)7 Ik zal staks ff een catje van /etc/network/interfaces maken
Zoals belooft:
berryb@LGB:~$ cat /etc/network/interfaces 
auto lo
iface lo inet loopback

auto eth0
iface eth0 inet dhcp

auto eth2
iface eth2 inet dhcp

auto ath0
iface ath0 inet dhcp

auto wlan0
iface wlan0 inet dhcp

berryb@LGB:~$ iwconfig 
lo        no wireless extensions.

eth1      unassociated  ESSID:""  
          Mode:Managed  Channel=0  Access Point: Not-Associated   
          Bit Rate:0 kb/s   Tx-Power=20 dBm   Sensitivity=8/0  
          Retry limit:7   RTS thr:off   Fragment thr:off
          Power Management:off
          Link Quality:0  Signal level:0  Noise level:0
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:4   Missed beacon:0

eth0      no wireless extensions.

sit0      no wireless extensions.

berryb@LGB:~$ ifconfig eth1
eth1      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:13:CE:E6:69:91  
          UP BROADCAST MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:9963 errors:0 dropped:4 overruns:0 frame:0
          TX packets:828 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000 
          RX bytes:0 (0.0 b)  TX bytes:84 (84.0 b)
          Interrupt:225 Memory:fe9ff000-fe9fffff

Raar dat eth1 niet in /etc/network/interfaces staat... Of niet, is dat vervangen door wlan0 ofzo :?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 14:09 . Reden: Verkeerde tags ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

het is raar dat je wifi eth1 gebruikt, en niet wlan0. Dat is iets wat alleen de intel-driver doet, vziw. Maar gelukkig trekt de networkmanager zich daar niks van aan, want bij mij doet hij het prima.

Ik heb geen idee wat jouw probleem is. probeer nm-applet eens via een console te starten, om te kijken of hij output geeft (denk het niet), en gooi anders eens een bug naar de devvers toe. Zo hoort het natuurlijk niet.

Werkt het trouwens wel als je handmatig verbinding maakt met je netwerk? Met pak-em-beet
iwconfig eth1 essid Netwerknaam

geen idee of dat werkt, maar zoiets dus ;). Misschien is er gewoon iets mis met je kaart/driver, en geeft iwconfig iets meer feedback.

Oh ja, komt er iets in dmesg bij als je op zo'n netwerk hebt geklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berryb@LGB:~$ nm-applet 

(nm-applet:8256): Gtk-CRITICAL **: gtk_tooltips_set_tip: assertion `widget != NULL' failed

(nm-applet:8256): Gtk-CRITICAL **: gtk_image_set_from_pixbuf: assertion `GTK_IS_IMAGE (image)' failed

Dat is alles dat nm-applet me verteldt.

Via iwconfig instellen wordt nogal omslachtig, echt alle parameters zelf instellen. essid instellen werkt wel overigens, zit nu met een klein hersenspinsel, om met iwconfig iets in te stellen moet je root privileges hebben, zo eens kijken wat nm-applet zegt als ik hem als root uitvoer (onder Dapper moest ik ook een password invoeren, nu heeft hij daar nog niet om gevraagt)

// Edit: Lijkt niets uit te maken

Met dmesg zie ik niets bijzonders.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 15:18 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

mithras86 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 10:08:
[...]

De verandering van beta driver 9625 naar 9742 is niets meer dan extra support voor nieuwe kaarten. Verder is er onderhuids als het goed is niets veranderd, dus zullen je prestaties niet veranderen als je de nieuwe driver gaat gebruiken.
Er is toch wel een verschil met 9629 omdat deze stable is?

Ik heb gDesklets geinstalleerd met Synaptic. Het was te verwachten dat sommige Desklets het niet doen. Ik kan echter met geen enkele mogelijkheid de Desklets op de onderkant van het scherm krijgen. Voordat ze vast kunnen worden gezet gaan ze helemaal trillen totdat ik ze weer naar de bovenste helft van het beeldscherm beweeg. Weet iemand hoe dit op te lossen is? Ik wou namelijk een taskbar of iets dergelijks onderin plaasten, wat nu onmogelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door Surkow op 09-11-2006 20:52 ]

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Volgens mij is de 9629 de stable versie van de driver die in beta stadium het nummertje 9625 mee heeft gekregen inderdaad.
Tja, waarvan 2 Qt based zijn en filezilla een client is die niet de complete gtk toolkit gebruikt (als in: niet de juiste icoontjes uit de gtk library, maar eigen icons aanleveren). Helaas, maar dan blijft gFTP nog steeds een goed alternatief.

En wat vind je precies zo zuigen aan gFTP dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben net bezig met ubuntu alleen die standaard vormgeving vind ik beetje saai dus heb een theme gedownload deze wou ik dan ik de map: urs/share/theme zetten alleen dan krijg ik een bericht dat ik geen shrijf rechten heb hoe los ik dit op,

als dat gerelged is hoe kan ik het theme dan aanzetten.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:41:
ik ben net bezig met ubuntu alleen die standaard vormgeving vind ik beetje saai dus heb een theme gedownload deze wou ik dan ik de map: urs/share/theme zetten alleen dan krijg ik een bericht dat ik geen shrijf rechten heb hoe los ik dit op,

als dat gerelged is hoe kan ik het theme dan aanzetten.

alvast bedankt
Open een terminal, cd naar de map waar het theme bestand staat en typ dan:
code:
1
sudo cp "naam van bestand" /usr/share/theme

Om je theme te gaan gebruiken ga je in je taakbalk naar System-->Preferences-->Theme en daar kan je vanalles instellen (window borders, icons etc.)

* Theimon praat tegen zichzelf
Jouw username is mijn echte naam :P

[ Voor 10% gewijzigd door Theimon op 09-11-2006 22:55 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Laatst online: 12-10 15:00
Onder Systeem -> Thema kun je toch een thema installeren zonder gebruik te maken van je console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Rogier V schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:55:
Onder Systeem -> Thema kun je toch een thema installeren zonder gebruik te maken van je console?
Kan ook inderdaad, maar ik gebruik meestal de methode hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
En het kan nog veel makkelijker: zoals gezegd in Systeem -> Thema, maar als je ook Nautilus opent en naar de folder toe gaat waar je thema in staat, hoef je alleen het thema te slepen vanuit Nautilus naar je thema venster.

En dat werkt perfect, ook voor icons, metacity themes en gtk elementen. Volgens mij werkt dit ook met je gdm themer en met je wallpaper. Dat is imho de meest eenvoudige methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke heel erg bedankt ik heb het via de manier van theimon,

ziet er al een stukje beter uit:P
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.