Het Grote Ubuntu Topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 14.040 views sinds 30-01-2008

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Anoniem: 193674 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:25:
nadeel VCL:
geen fullscreen balken gnome blijfen zichtbaar
WTF? naja, dat is geen nadeel aan vlc in ieder geval, ik heb er nog geen last van gehad, eerder een nadeel aan het gebruik van linux ;)

om maar weer ontopic verder te gaan, welke office pakketten gebruiken jullie? eigenlijk vind ik microsoft office met mathtype wel lekker werken, maar heel soepel draait het bij mij niet op mn virtual machine. Misschien mn pc binnenkort maar eens upgraden, maar lopen jullie hier ook tegen aan dat je office eigenlijk wel een goed pakket vind en dat je het mist op linux?

En, hoe lossen jullie het op? Ik zit er momenteel zelfs over te denken windows weer te installeren, en dan linux in een VM. Maar gnome werkt juist wel lekker, wil niet meer zonder :S en windows ook weer voordelen... ben er nog niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

killu schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:48:
[...]
om maar weer ontopic verder te gaan, welke office pakketten gebruiken jullie? eigenlijk vind ik microsoft office met mathtype wel lekker werken, maar heel soepel draait het bij mij niet op mn virtual machine. Misschien mn pc binnenkort maar eens upgraden, maar lopen jullie hier ook tegen aan dat je office eigenlijk wel een goed pakket vind en dat je het mist op linux?
OpenOffice, de eerste keer opstarten gaat alleen erg traag (maar daar heb ik geen last dmv de mooie suspend-optie). Het enige onderdeel wat (ZWAAR !!!) achterloopt is Base. Nu ben ik ook geen fan van MS Access, maar dat doet het iig een stuk beter als Base. Ik mis MS Office overigens totaal niet (en kots ook op die nieuwe interface).
En, hoe lossen jullie het op? Ik zit er momenteel zelfs over te denken windows weer te installeren, en dan linux in een VM. Maar gnome werkt juist wel lekker, wil niet meer zonder :S en windows ook weer voordelen... ben er nog niet uit :(
Ik heb laatst nog even Windows Vista gebruikt (de enige versie die modern genoeg is om te kunnen tippen aan linux) en ik kan melden dat ik het er inmiddels al weer afgegooid heb. Als ik al nog een keer Windows naast mijn linux-distro installeer, dan zou ik het alleen doen voor games. Ik miste vooral de terminal en een package-manager. Ook ben ik al geruime tijd uitgekeken op Windows, aangezien er voor mij toch niets meer te ontdekken valt en Windows praktisch niet te customizen is.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:32

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik heb net proftpd + gproftpd geinstalleerd via apt-get. Nu is het probleem dat ik een .conf file moet aanpassen om de poort in te stellen middels gproftpd. Nu moet ik gproftpd als root laten runnen om dit te kunnen doen. Nu heb ik gehoord dat dit kan middels programm's als gksu. Het probleem is alleen dati k dit programma Nergens kan vinden :/. Ik heb ook al geprobeerd:

code:
1
2
3
sudo apt-get update
sudo apt-cache search gksu
sudo apt-get install gksu

dit mocht allemaal niet baten. Bij sudo apt-get install gksu, krijg ik de melding dat de nieuwste versie al geinstalleerd is. Dit is leuk maar als ik niet weet waar dit tooltje zich bevind kan ik er niet mee werken 8)7.

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69437

[...]

WTF? naja, dat is geen nadeel aan vlc in ieder geval, ik heb er nog geen last van gehad, eerder een nadeel aan het gebruik van linux ;)
Lijkt me eerder een probleem tussen stoel en scherm. :P Overigens heb ik ook een interessant probleem met VLC... hij speelt x264 en h264 niet goed meer af. Ik krijg allemaal leuke blokjes. Zie klikpic:
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/5968/screenshotpr4.th.png
Nope, ik gebruik bijna geen Office, en voor wat ik er mee doe (teksten schrijven, formules intikken, en opmaken) werkt OpenOffice perfect.
Probeer Office eens in Wine te installeren. Mocht dat niet werken, kijk dan eens naar CrossOver Linux. Kost 40 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

Ik wil als ik achter computer zit ook films kijken.
Ik ben lui.
Dus ik installeer VCL zodat ik geen moeite hoef te doen om het engels te volgen.
voordeel VCL:
handige subtitle suppoty

nadeel VCL:

hoe los ik probleem op?
gebruik kubuntu, ik vind dat echt 3 keer relaxter dan gnome ik bedoel
2 fokkin taakbalken in je beeld, waar gaat dat over ...
kubuntu is zelfde als ubuntu alleen dan met KDE

je kan onder ubuntu gewoon kde installeren door iets van 'apt-get install kubuntu-desktop' te gebruiken, je kan later dan ook tussen gnome/kde kiezen op je inlogscherm

maar als je (Verstandig bent ; ) google je dus even, en installeer je KDE/kubuntu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Anoniem: 185882 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 00:31:
[...]

Je "fokkin" taalgebruik, waar gaat dat over ? Probeer ook eens de rechtermuisknop, erg handig al je bijvoorbeeld maar 1 balk wilt, of juist 4, of 8, of 16 (enz.). Eén balk met ruimtegebrek die je moet vergroten (KDE) is natuurlijk de perfecte oplossing.
je kan onder ubuntu gewoon kde installeren door iets van 'apt-get install kubuntu-desktop' te gebruiken, je kan later dan ook tussen gnome/kde kiezen op je inlogscherm

maar als je (Verstandig bent ; ) google je dus even, en installeer je KDE/kubuntu...
Of gewoon niet natuurlijk. Als iemand glitches heeft bij het gebruik van KDE ga je hem toch ook niet meteen Gnome aanraden ?

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Anoniem: 185882 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 00:31:
[...]

kubuntu is zelfde als ubuntu alleen dan met KDE

Kwestie van naar eigen smaak inrichten lijkt me :z

Ben zelf sinds kort wel overgestapt van Gnome op Dapper naar KDE op Edgy. Gewoon omdat KDE out-of-the-box net ff wat lekkerder smoelt en aanvoelt. Ook al even met Vista zitten spelen en ondanks dat dat er wel heel gelikt uiziet, voel ik echt totaal geen behoefte meer om terug te gaan naar Windows. Linux rules 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193674

Heeft er ook iemand een oplossing voor mijn probleem?
Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/9886/screenshoter9.th.png
link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 17:35

MBV

@JW: Jij hebt een programma fullscreen openstaan met een bruine stip in het midden. Wat is het probleem?

Oh wacht, dat scherm is VLC en jij wilt hem echt fullscreen krijgen. Dan druk je op ctrl+F ofzo, of klik je met je rechtmuisknop op je filmpje en dan fullscreen ofzo. Ik heb vorige week nog een filmpje fullscreen met VLC gedraaid, geen probleem :) volgende keer even quoten waar het over gaat
[...]

Jij vindt mathtype lekker werken? Heb je wel eens de formule-editor gebruikt in Openoffice.org? Dat ding is 100x beter! Geen rare sneltoetsen, als je 2 tot de macht 4-log van x-kwadraat wilt hebben (kan niet met mathtype) tik je gewoon in:
code:
1
2^ {log_4 x^2}

en je bent klaar :Y) Enige wat er standaard aan ontbreekt is een knopje naar de formule-editor in de knoppenbalk, maar dat is zo gedaan. Oplossing voor het snelheidsprobleem met opstarten is openoffice-gcj o.i.d.
Gewoon OOo gebruiken dus, en tegen iedereen zeggen dat ze PDF's moeten sturen i.p.v. *.doc ;)

Er zijn dingen waar gewoon office beter in is, maar de latex-achtige interface voor formules, en de snelheid met grote documenten, zorgen ervoor dat ik mijn documenten graag met OpenOffice maak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24
vogelaarke135 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:33:
Om nog maar een Kubuntu vs Ubuntu reply tussen te gooien:
Ik vind gnome ook fijner, maar er is één ding dat me naar KDE trekt: amarok.
Je hebt natuurlijk alternatieven als Listen en Exaile, maar die vind ik lang niet zo goed als amarok zelf.
Dus amarok erop zetten zorgt voor extra kde-library's waar ik geen trek in heb. Worden deze ook geladen als je gewoon opstart, zonder amarok? En worden deze ook weer afgesloten als je amarok niet meer gebruikt?
Toevallig Banshee al geprobeerd?
Ik ben er erg tevreden mee :)

http://banshee-project.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 12:32

Surkow

$µr|{0w

InZane schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:22:
[...]

Toevallig Banshee al geprobeerd?
Ik ben er erg tevreden mee :)

http://banshee-project.org/
Ik kan niet echt uitvinden welke licentie Banshee hanteert. Iets van MIT ofzo? Volgens mij conflicteert dat met de GPL (sommige elementen van andere programma's die gebruikt worden door Banshee vallen hieronder).

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:18
Iemand deze (nieuwe )aMSN al geïnstalleerd en getest onder Ubuntu 6.10???

De 0.97b versie zoals beschreven in dit topic heeft bij mij de vervelende bug dat het "Open file" dialoog niet werkt. Als ik bijvoorbeeld een Avator wil selecteren of een bestand wil versturen!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

nadeel VCL:

hoe los ik probleem op?
Op Windows kan VLC gewoon wel fullscreen... Dubbelklik op het afspeelvenster. Hoe het onder linux werkt kan ik niet zeggen, meestal gebruik ik Kaffeine...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik wil als ik achter computer zit ook films kijken.
Ik ben lui.
Dus ik installeer VCL zodat ik geen moeite hoef te doen om het engels te volgen.
voordeel VCL:
handige subtitle suppoty

nadeel VCL:

hoe los ik probleem op?
Ok, ik heb hier een stappenplan:
1. start VLC op, via Applications->Sound&Video->VLC media player
2. klik op menu file->quick open file
3. selecteer een film
4. dubbelklik op het beeld
4'. of klik rechts op het filmpje en klik op fullscreen
4''. of klik op menu video en klik op fullscreen

Ik zie het probleem helemaal nergens :? Of bedoelde je een ander programma dan VLC? Ook in windows/kde/os X is het namelijk zo dat fullscreen iets is waar de applicatie om moet vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Surkow schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 10:08:
[...]

Ik kan niet echt uitvinden welke licentie Banshee hanteert. Iets van MIT ofzo? Volgens mij conflicteert dat met de GPL (sommige elementen van andere programma's die gebruikt worden door Banshee vallen hieronder).
http://banshee-project.org/Developers
http://banshee-project.org/License
2-clause BSD, volledig compatible: http://www.gnu.org/philosophy/license-list.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Bedankt. Vooral de laatste website is erg interessant. Ik probeer meestal de licenties van programma's te vergelijken. Toch kan ik niet echt zeggen of het beter is om alleen GPL compatible software te gebruiken.
Banshee is licensed under the X11 MIT license
MIT lijkt erg veel op de BSD licentie.

[ Voor 24% gewijzigd door Surkow op 25-11-2006 12:24 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

MIT heeft heel veel licenses, maar de X11 lijkt er wel op ja. Volgens de 3e site is hij volledig compatible met GPL. BSD verplicht je een copyright-regel te tonen met de naam van de oorspronkelijke auteur erin, X11 niet. En dat is het grote verschil ;)
MBV schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:51:
voor mensen die openoffice te langzaam vinden: check openoffice-common-gcj! stukje sneller dan de gewone :)
Enneh, NL/EN spelling troubles? :S
OK, hier heb ik dus een mega-grote fout gemaakt :$

GCJ is dankzij precompiled dingen een stuk sneller dan de GPL Java-runtime in 6.06, maar niet veel sneller dan Sun's JRE. Nieuwe advies, wat vooral bij eclipse erg belangrijk is, is hier te vinden.
Het komt erop neer dat als je Sun JRE installeert, Ubuntu 'vergeet' om de alternatives aan te passen |:( Met Sun's GCJ is Eclipse iig net zo snel als met GCJ. En dat zonder voor elk programma dat je draait een 100MB bestand te installeren :) (en zonder dat Aptana crasht, ook niet onbelangrijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MBV schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:24:
[...]
GCJ is dankzij precompiled dingen een stuk sneller dan de GPL Java-runtime in 6.06, maar niet veel sneller dan Sun's JRE. Nieuwe advies, wat vooral bij eclipse erg belangrijk is, is hier te vinden.
Het komt erop neer dat als je Sun JRE installeert, Ubuntu 'vergeet' om de alternatives aan te passen |:( Met Sun's GCJ is Eclipse iig net zo snel als met GCJ. En dat zonder voor elk programma dat je draait een 100MB bestand te installeren :) (en zonder dat Aptana crasht, ook niet onbelangrijk ;))
Als je dus Sun hebt ingesteld als standaard Java runtime, hoef je geen GCJ te installeren? Of geeft GCJ dan nog steeds een kleine boost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ik denk niet dat dat merkbaar is. Ik heb zelfs het idee dat eclipse iets sneller opstart zonder gcj, maar wel iets minder snel is met reageren op muiskliks.
Sun installeren is dus niet genoeg: je moet ook dat java-alternatives instellen, en /etc/jvm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Dit is zooo vaag.

Ik wil voor een torrent en downloads map voor de eigenaar rwx, group rw en user rw instellen.
ik doe dus:
code:
1
vuurvoske@perseus:/media/hda1$ sudo chmod 766 downloads

Er word niet om een wachtwoord gevraagd dus waarschijnlijk doet hij ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Als je kort daarvoor in dezelfde terminal al eens sudo hebt gedaan, dan blijft die sessie nog open, en wordt er niet weer om gevraagt.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

waarom doe je niet een
ls -l
om te checken of het gelukt is?
En anders doe je even
sudo -u www-data [doe iets als controle]
om te checken of iemand anders dan de eigenaar (in dit geval www-data = apache) in de map mag lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Vuurvoske schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:35:
Dit is zooo vaag.

Ik wil voor een torrent en downloads map voor de eigenaar rwx, group rw en user rw instellen.
ik doe dus:
code:
1
vuurvoske@perseus:/media/hda1$ sudo chmod 766 downloads
sudo vraagt altijd om je wachtwoord (mits je dit een bepaald aantal minuten nog hebt ingevoerd).

bij

sudo roflmaobbqbike

gaat ie dus eerst kijken of je de laatste tijd nog je wachtwoord ingetypt hebt en dan gaat ie het commando roflmaobbqbike proberen uit te voeren (wat helaas niet bestaat, tenzij je het zelf aanmaakt)

[ Voor 0% gewijzigd door Jungian op 25-11-2006 19:52 . Reden: nu staan er wat minder typo's in ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

het is gelukt, 766 pakt hij simpel weg niet 8)7.

Wireless heb ik trouwens ook aan de praat gekregen :).
Ik merk alleen dat hij na een tijdje ineens traag werd en websites niet meer laadt. Als ik dan mijn wireless knop in en uit druk werkt het wel weer gewoon. Het is net of er een cache volloopt waardoor er geen content meer binnenkomt. Dit gebeurd zowel in konqueror als mozilla firefox.

[ Voor 78% gewijzigd door Vuurvoske op 27-11-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 15:48
Ik wou vanochtend inloggen op me Dapper en daar ging het mis. Wanneer ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invul wordt het scherm zwart, krijg ik terminal tty1 te zien en dan kom ik vervolgens gewoon weer terug bij het inlog scherm.

Ik heb in mijn vorige sessie niks bijzonders uitgehaald, niks geinstalleert en ook niet aan instellingen gezeten.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn? :?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ansenyi schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:40:
Ik wou vanochtend inloggen op me Dapper en daar ging het mis. Wanneer ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invul wordt het scherm zwart, krijg ik terminal tty1 te zien en dan kom ik vervolgens gewoon weer terug bij het inlog scherm.

Ik heb in mijn vorige sessie niks bijzonders uitgehaald, niks geinstalleert en ook niet aan instellingen gezeten.

syntax error in xorg.conf?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Niet online
mmm... beetje n00bish, maarrehm.. m'n rechtermuisknop bleef net een beetje op m'n knoppenpanel (applications, systems, e.d.) hangen en nu is dat panel verborgen of verwijderd. Hoe krijg ik die weer terug.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Nog een tip van mij:

Als je gaat compileren ( ./configure, make, make install), moet je eerst gcc optimizer flags defineren. Standaard word vaak de software niet volledig geoptimaliseerd. Met deze flags kan je de zooi sneller laten draaien.

Meer informatie hier en hier en meeste informatie hier

Wat je in feite moet doen is 2 exports uitvoeren voordat je ./configure aanroept.
Bijv. voor AMD Athlon 64/Opteron:

code:
1
2
 export CFLAGS="-O3 -march=athlon64 -pipe -fomit-frame-pointer -msse -msse2 -mmmx -m3dnow -mfpmath=sse"
 export CXXFLAGS=CFLAGS

-O3 is het level van optimisatie (van 1 t/m 3). Als het compileren niet lukt, kan je het proberen met -O2
-march is de architectuur, zie links hierboven voor de goede voor jou.
-pipe zorgt ervoor dat het compileren sneller gaat, geen snelheidinvloed als het eenmaal gecompileerd is.
-fomit-frame-pointer: geen idee maar het word sneller erdoor
-msse: gebruik SSE (check of je dat hebt met cat /proc/cpuinfo | grep sse)
Het laatste geld ook voor SSE2, SSE3, 3Dnow en MMX.
-mfpmath=sse: gebruik SSE voor bepaalde floating point berekeningen, alleen als je CPU dat ondersteunt

De gecompileerde code zal dan geoptimaliseerd zijn voor je CPU en sneller werken. Mss zal het verschil niet heel veel zijn maar het is een kleine moeite, die 2 regels.

[ Voor 9% gewijzigd door Dutchmega op 27-11-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

MadMurdock schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:16:
mmm... beetje n00bish, maarrehm.. m'n rechtermuisknop bleef net een beetje op m'n knoppenpanel (applications, systems, e.d.) hangen en nu is dat panel verborgen of verwijderd. Hoe krijg ik die weer terug.. :?
Waarschijnlijk "delete this panel" gedaan, en vervolgens op bevestigen geklikt :X.
klik op een ander paneel (taakbalk onderin bijv), klik op 'new panel', en sleep dat panel naar boven. Vervolgens bij "add to panel" de benodigde applets erop gooien. Je zal sowieso uit "utilities" de "menu bar" willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Niet online
MBV schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:00:
[...]

Waarschijnlijk "delete this panel" gedaan, en vervolgens op bevestigen geklikt :X.
klik op een ander paneel (taakbalk onderin bijv), klik op 'new panel', en sleep dat panel naar boven. Vervolgens bij "add to panel" de benodigde applets erop gooien. Je zal sowieso uit "utilities" de "menu bar" willen hebben :)
Ahjah, ik dacht dat je daar alleen knoppen kon toevoegen, maar dat systeempanel stond er ook tussen. Heb nu wel weer iets dergelijks in mekaar geklust. :) Thnx iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124834

De situatie is als volgt:

2 HD's in RAID0 via software, fakeraid dus.
4 partities, 1 voor Windows XP, 1 voor Windows Vista, 1 voor Ubuntu en 1 voor Backup.
De Windows'en staan nu eindelijk op punt en de backupschijf is klaar.

Nu wou ik Ubuntu (6.10) gaan installeren. Maar tijdens de installatie (bij het kiezen van de partities) herkent Ubuntu mijn softwarematige raid niet.

Na wat Google'n ben ik erachter gekomen dat "het niet herkennen van softwarematige RAID" op te lossen valt via dmraid.
(lijkt me niet simpel trouwens)

Maar ik heb ook gelezen dat Dual Boot in Raid0 gewoon niet lukt met Ubuntu. Tenzij je de partities opnieuw creëert (wat redelijk gek zou zijn :P alles werkt nét).

Klopt dit, of zijn er toch oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

hoi,

ik ben nogal boos op windows omdat ik daar niet mijn mp3 speler kan registren en dus geen muziek er op kan zetten en dus heb ik niks aan mijn mp3 speler (zen sleek photo).

dus ik kreeg software bij mijn zen sleek alleen nu heb probleem hoe?
ik heb de cd er in gestopt maar hoe instaleer ik nou dit of kan dat wel?

want anders is mijn mp3 speler weg gegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:18
Anoniem: 131383 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:41:
hoi,

ik ben nogal boos op windows omdat ik daar niet mijn mp3 speler kan registren en dus geen muziek er op kan zetten en dus heb ik niks aan mijn mp3 speler (zen sleek photo).

je bent boos op Windows?????

wat is je probleem, heeft die mp3 speler software wel Linux ondersteuning?

Normaal worden mp3 spelers gewoon als usb apparaten gezien, zodat jeje files gewoon kunt kopieren. De software op de speler zorgt voor afspelen van de bestanden.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

na eigelijk was ik boos omdat hij het niet deed bij mijn widows.

maar nu was mijn vraag kan ik software die op een cd staat ook instaleren en hoe moet dat dan precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 131383 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:22:
na eigelijk was ik boos omdat hij het niet deed bij mijn widows.

maar nu was mijn vraag kan ik software die op een cd staat ook instaleren en hoe moet dat dan precies.
Wat gebeurt er als je je mediaspeler gewoon aansluit? Krijg je dan een extra icoon op je desktop of in je Places-menu dat je kan gebruiken om toegang te krijgen tot je mediaspeler en er dingen heen te kopiëren?

Windows-software is in ieder geval niet zonder Wine te installeren in Linux en hoe dat moet weet ik niet, omdat ik Wine niet gebruik. Dat is echter wel te vinden via Google ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Anoniem: 131383 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:41:
hoi,

Je weet dat dit NOS (Non-Windows Operating Systems) is hè, dat je boos bent op Windows is leuk natuurlijk, maar heeft niets met NOS te maken (tenzij je probeert te vragen "Hoe installeer ik de software van mijn mp3-speler in Linux ?" (niet, tenzij je wine wilt gebruiken)).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ik wil vragen hoe ik vanuit linux liedjes op mijn mp3 speler zet.
(het is een creative zen sleek photo)
dit werk net iets anders hij word namelijk niet herkend als een verwiselbare hdd zoals de meeste mp3 spelers.
in windows moet ik eerst software instaleren voordat ik liedjes kan overzetten.
alleen ik kan deze software niet vinden voor linux en heb geen idee hoe ik dingen instaleer in linux die op een cd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 13:53
Anoniem: 131383 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:44:
ja ik wil vragen hoe ik vanuit linux liedjes op mijn mp3 speler zet.
(het is een creative zen sleek photo)
dit werk net iets anders hij word namelijk niet herkend als een verwiselbare hdd zoals de meeste mp3 spelers.
in windows moet ik eerst software instaleren voordat ik liedjes kan overzetten.
alleen ik kan deze software niet vinden voor linux en heb geen idee hoe ik dingen instaleer in linux die op een cd staan.
Niet zo simpel, ga hier eens kijken: libmtp.sourceforge.net

Dit komt van een forumpje: Forumposts hierover
Hi, I've just bought a zen creative sleek photo (the 20gb version for a measly £110) so I was pretty desperate to get it to work without installing the dreaded XP plus SP1. It took a bit of a battle but I can report success. I think that most of the other Zen devices seem to be supported but, like you I had problems with gnomad not recognising the device. In short what I had to do was:
Install libnjb - I used version 2.2.5
libmtp - I used version 0.0.9
gnomad2 - I used version 2.8.6
Now the first time I complied the last it didn't work, like you I got device not founds. I redid the tar with the p param to extract retaining permissions and that seemed to fix the problem. I still need to run gnomad2 as root for now but otherwise it works fine.
There is a little script in libmtp directory called detect which seems to find the device accurately ( do ./detect in dir libmtp-0.0.9)) and this is what led me to re-do the gnomad2 compile.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
DexterBelgium schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:51:
[...]

Niet zo simpel, ga hier eens kijken: libmtp.sourceforge.net

Dit komt van een forumpje: Forumposts hierover
Hi, I've just bought a zen creative sleek photo (the 20gb version for a measly £110) so I was pretty desperate to get it to work without installing the dreaded XP plus SP1. It took a bit of a battle but I can report success. I think that most of the other Zen devices seem to be supported but, like you I had problems with gnomad not recognising the device. In short what I had to do was:
Install libnjb - I used version 2.2.5
libmtp - I used version 0.0.9
gnomad2 - I used version 2.8.6
Now the first time I complied the last it didn't work, like you I got device not founds. I redid the tar with the p param to extract retaining permissions and that seemed to fix the problem. I still need to run gnomad2 as root for now but otherwise it works fine.
There is a little script in libmtp directory called detect which seems to find the device accurately ( do ./detect in dir libmtp-0.0.9)) and this is what led me to re-do the gnomad2 compile.
Snap niet waarom dit niet simpel kan zijn, ik kan gewoon gnomad 2 van apt afsleuren, samen met kzenexplorer.

In short:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
root@HP-GIDEFLUX:/home/gideon# apt-cache search zen && apt-cache pkgnames|grep gnomad
foo2zjs - Support for printing to ZjStream-based printers
foomatic-db - linuxprinting.org printer support - database
iogerman - Old German orthography dictionary for ispell
ttf-arphic-ukai - "AR PL ZenKai Uni" Chinese Unicode TrueType font Kaiti style
wogerman - The old German dictionary for /usr/share/dict
zenity - Display graphical dialog boxes from shell scripts
alicq - Flexible ICQ client in pure Tcl/Tk
beneath-a-steel-sky - a science fiction adventure game
bitchx - Advanced Internet Relay Chat client
cassbeam - A program for Cassegrain antenna modelling
cduce - programming language adapted to the manipulation of XML data
craft - Warcraft 2-like multi-player real-time strategy game
falconseye - A port of NetHack using SDL
falconseye-data - Data files for Falcon's Eye
fb-music-high - High quality, large music files for Frozen-Bubble
fb-music-low - Lower quality, small music files for Frozen-Bubble
frozen-bubble - Pop out the bubbles !
frozen-bubble-data - Data files for Frozen-Bubble
gpsbabel - GPS file conversion plus transfer to/from GPS units
ilohamail - Light weight yet full featured multilingual web-based IMAP/POP3 client
junior-puzzle - Debian Jr. Puzzles
kzenexplorer - manage tracks and playlists on Creative Labs Nomad Jukeboxes
labrea - a "sticky" honeypot and IDS
libbusiness-onlinepayment-authorizenet-perl - AuthorizeNet backend for Business::OnlinePayment
libchatbot-eliza-perl - Eliza chat bot interface module for Perl
libgraphics-colorobject-perl - convert color specifications between color spaces
libgrapple-1.0-0 - a network layer designed for games
libgrapple-dev - a network layer designed for games (development files)
libio-all-perl - Perl module for unified IO operations
libroxen-thumbview - Thumbnail directory module for the Roxen Challenger web server
libtorch3-dev - State of the art machine learning library - development files
libtorch3c2 - State of the art machine learning library - runtime library
libunicode-japanese-perl - Perl module for convert japanese encodings
lilypond - A program for typesetting sheet music
mondo - powerful disaster recovery suite
mondo-doc - manual for Mondo, a powerful disaster recovery suite
nautilus-script-collection-svn - Nautilus subversion management scripts
php4-apd - PHP code execution profiler and debugger
php4-dev - Files for PHP4 module development
robotfindskitten - Zen Simulation of robot finding kitten
sn - Small NNTP server for leaf sites
ssft - Shell Scripts Frontend Tool
viruskiller - Game about viruses invading your computer
zenirc - an Emacs major mode for wasting time
squeak-sources - squeak smalltalk system (system sources file)
gnomad2
root@HP-GIDEFLUX:/home/gideon#
Kzou dus zeggen, gooi de universal en alle repos open en zoek op zen en gnomad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Dutchmega schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:25:
Nog een tip van mij:

Als je gaat compileren ( ./configure, make, make install), moet je eerst gcc optimizer flags defineren. Standaard word vaak de software niet volledig geoptimaliseerd. Met deze flags kan je de zooi sneller laten draaien.

[...]
omg, Wine draait gigantisch veel sneller als ik het zelf compileer 8) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hee bedankt linux-tux dat ga ik vanmiddag proberen,
want nu moet ik naar school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Ik zit hier met het probleem dat ik geen duplex sound heb, kan dus maar 1 programma tegelijk geluid af laten spelen...

heb een laptop met onboard AC97 sound chip, draai alles in alsa en heb o.a. alsa-oss modules erbij geinstalleerd.

iemand een idee waar dit aan ligt?

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124834

Anoniem: 124834 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:40:
De situatie is als volgt:

2 HD's in RAID0 via software, fakeraid dus.
4 partities, 1 voor Windows XP, 1 voor Windows Vista, 1 voor Ubuntu en 1 voor Backup.
De Windows'en staan nu eindelijk op punt en de backupschijf is klaar.

Nu wou ik Ubuntu (6.10) gaan installeren. Maar tijdens de installatie (bij het kiezen van de partities) herkent Ubuntu mijn softwarematige raid niet.

Na wat Google'n ben ik erachter gekomen dat "het niet herkennen van softwarematige RAID" op te lossen valt via dmraid.
(lijkt me niet simpel trouwens)

Maar ik heb ook gelezen dat Dual Boot in Raid0 gewoon niet lukt met Ubuntu. Tenzij je de partities opnieuw creëert (wat redelijk gek zou zijn :P alles werkt nét).

Klopt dit, of zijn er toch oplossingen?
Niemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 20:50
Een van de twee klopt waarschijnlijk niet, want ze zijn in tegenspraak met elkaar. :)
Ik heb er zelf totaal geen ervaring mee, maar waarom onderneem je niet gewoon wat pogingen met dmraid?
Volgende keer alleen voor de windows partities de fake-raid van je mobo gebruiken, en voor linux op bijde schijven ruimte vrijlaten die je met linux software raid kan gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 29-11-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

woest85 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 08:15:
Ik zit hier met het probleem dat ik geen duplex sound heb, kan dus maar 1 programma tegelijk geluid af laten spelen...

heb een laptop met onboard AC97 sound chip, draai alles in alsa en heb o.a. alsa-oss modules erbij geinstalleerd.

iemand een idee waar dit aan ligt?
wat laat het volgende commando zien?
sudo lsmod|grep snd

Daar jou je al kunnen kijken welke driver is gebruikt, en of dat misschien de foute is :).

En heb je de eerste hit van google al geprobeerd? [google]ubuntu 6.06 sound duplex[/]
ubuntu forums howto
Echt, je wilt niet weten hoeveel mensen Ubuntu gebruiken en hoeveel mensen een oplossing hebben gevonden voor welk 'normaal' probleem dan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:33
Is het zo dat als ik onder ubuntu een pakket deinstalleer dat hij ook de betreffende libraries verwijderd, of moet dat nog handmatig? Stel dat ik een pakket installeer en hij bevalt niet dat niet alle 10 de libs die meegekomen zijn blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 20:50
M@rijn schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:15:
Is het zo dat als ik onder ubuntu een pakket deinstalleer dat hij ook de betreffende libraries verwijderd, of moet dat nog handmatig? Stel dat ik een pakket installeer en hij bevalt niet dat niet alle 10 de libs die meegekomen zijn blijven staan.
Die kan je met deborphan / gtkorphan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
M@rijn schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:15:
Als je Aptitude gebruikt worden deze weer weggehaald, Aptitude houdt dit allemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Laatst online: 31-05 15:48
Ansenyi schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:40:

En nu werkt het ineens weer. Wederom heb ik niks uitgespookt behalve 1 keer in safe mode geboot. Daar had ik overigens niks uitgehaald.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 01-06 08:25

zAo

GPLv2 Fanboy

Als je naar tty1 wordt gegooid, log dan eens in en kijk even wat je ziet bij "dmesg | tail"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

tomato schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:30:
[...]

Als je Aptitude gebruikt worden deze weer weggehaald, Aptitude houdt dit allemaal bij.
Synaptic dan? Dat is wat de meeste mensen zullen gebruiken namelijk. Of eigenlijk: de meeste beginnende gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
woekele schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:12:
Synaptic dan? Dat is wat de meeste mensen zullen gebruiken namelijk. Of eigenlijk: de meeste beginnende gebruikers.
Op dit moment volgens mij nog niet, maar Synaptic zal die functionaliteit ook wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi,

ik had een tijdje terug al gevraagd voor mijn mp3 speler.

nu heb ik gnomad 2 en kzenexplorer geinstaleerd maar nu als ik gnomand 2 opstart zegt hij dat er geen usb speler aan is gesloten maar dat is hij wel
hoe kan ik dit verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:49

Theimon

Snapte!?

Met die cpu flags compileren is inderdaad wel ff de moeite waard om eens goed te bekijken. Ik moet het grootste deel wel ff googlen ben ik bang :P maar ach, hebben we komend weekend weer wat te doen ;)

Ik dacht trouwens op een van die links ook te lezen dat je die extra regels kan toevoegen aan make.conf zodat alle proggies voortaan met die optimisaties worden gecompileerd?

[ Voor 30% gewijzigd door Theimon op 29-11-2006 20:15 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Theimon schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:14:
Met die cpu flags compileren is inderdaad wel ff de moeite waard om eens goed te bekijken. Ik moet het grootste deel wel ff googlen ben ik bang :P maar ach, hebben we komend weekend weer wat te doen ;)

Ik dacht trouwens op een van die links ook te lezen dat je die extra regels kan toevoegen aan make.conf zodat alle proggies voortaan met die optimisaties worden gecompileerd?
Dat werkt alleen in Gentoo. Je kan /etc/environment.conf aanpassen in plaats daarvan. Werkt prima hier, alle programma's die ik compileer standaard sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:27:
hoi,

ik had een tijdje terug al gevraagd voor mijn mp3 speler.

nu heb ik gnomad 2 en kzenexplorer geinstaleerd maar nu als ik gnomand 2 opstart zegt hij dat er geen usb speler aan is gesloten maar dat is hij wel
hoe kan ik dit verhelpen
nu heb ik wel deze link gevonden http://gnomad2.sourceforge.net/?section=article
maar hier word ook niet wijzer van. (ik loop al vast na de eerste stap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Dutchmega schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:30:
[...]

Dat werkt alleen in Gentoo. Je kan /etc/environment.conf aanpassen in plaats daarvan. Werkt prima hier, alle programma's die ik compileer standaard sneller :)
Ah ok. Pikken we ff mee.

Wat ik me wel afvraag, ergens kan je in de code het type cpu aangeven (athlon-xp e.d.), nu draai ik een 32bits Ubuntu op een AMD64. Als ik nu aangeef dat ik een AMD64 heb.......bouwt ie dan nog wel 32bits progs? Of compileert ie dan 64bits progs? Wordt mij in dat verhaal ff niet duidelijk. Het komt enigszins gedateerd over ook, aangezien ze het hebben over gcc 3.x.x terwijl ik hier nu met v4.0.3 compileer....

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Theimon schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:17:
[...]

Ah ok. Pikken we ff mee.

Wat ik me wel afvraag, ergens kan je in de code het type cpu aangeven (athlon-xp e.d.), nu draai ik een 32bits Ubuntu op een AMD64. Als ik nu aangeef dat ik een AMD64 heb.......bouwt ie dan nog wel 32bits progs? Of compileert ie dan 64bits progs? Wordt mij in dat verhaal ff niet duidelijk. Het komt enigszins gedateerd over ook, aangezien ze het hebben over gcc 3.x.x terwijl ik hier nu met v4.0.3 compileer....
Het is allemaal 32-bits gewoon. Zelfs als je voor AMD64 compileert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Mja, ik kreeg al zo'n idee, maar ik dacht...ik vraag het toch ff.
Hier zeggen ze dat een AMD64 in 32bits niet meer is dan een Athlon XP. Hoewel je toch meer "functies" op je cpu hebt. Kwestie van spelen met parameters denk ik.

Misschien is dit linkje nog handig, meer details over -On: http://gcc.gnu.org/online...gcc/Optimize-Options.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Jesse schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:26:
[...]

Die kan je met deborphan / gtkorphan verwijderen.
Dat leek me leuk. maar nou zegt hij:
$ sudo deborphan
w32codecs
libopal-2.2.0
gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse
libgef-java
libexchange-storage1.2-1
gstreamer0.10-plugins-bad
gstreamer0.10-ffmpeg
libpt-plugins-v4l
libsmjs1
libpt-plugins-v4l2
libpt-plugins-alsa

Betekent dit dat deze plugins niet gebruikt worden? libgef-java en libexchange-storage klopt, maar v4l gebruik ik vrijwel zeker weten 8)7. En ik hoop dat die w32codecs ook nog wat doet, al lijkt het vaak van niet :+

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

MBV schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:56:
[...]

wat laat het volgende commando zien?
sudo lsmod|grep snd

Daar jou je al kunnen kijken welke driver is gebruikt, en of dat misschien de foute is :).

En heb je de eerste hit van google al geprobeerd? [google]ubuntu 6.06 sound duplex[/]
ubuntu forums howto
Echt, je wilt niet weten hoeveel mensen Ubuntu gebruiken en hoeveel mensen een oplossing hebben gevonden voor welk 'normaal' probleem dan ook :)
ja, google heb ik gebruikt, en had gister met behulp van dat soort howto's had ik dus op een gegeven moment helemaal geen geluid meer en kreeg dat ook niet meer aan de praat.

en "lsmod | grep snd" geeft vanalles met OSS aan :X (wel met een nieuwe install nu dus)

[Signature]

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Wat kan je best installeren als Linux n00b?
Dapper Drake of Edgy Eft?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hangt er vanaf. Als je wilt spelen met Beryl en je hebt een nvidia vidcard, dan zal ik voor Edgy gaan. Je kan ze natuurlijk ook allebei proberen :D Het zijn immers live cd's die je kan proberen voor je het installeert.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
r00t schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:40:
Als beginner wil je graag dat alles out of the box werkt. En dat is met Edgy meer het geval dan Dapper.
Wil je graag dat er snel bugfixes komen, en dat er voor een lange tijd fouten worden opgelost moet je gaan voor Dapper. Aangezien dat laatste waarschijnlijk toch niet het geval is, is Edgy denk ik de juiste keuze. Nieuwe Gnome, beter werkende programma's, nog meer hardware wordt automatisch herkend etc. etc.
Ik zou voor Edgy gaan :)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Anoniem: 131383 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:47:
[...]

nu heb ik wel deze link gevonden http://gnomad2.sourceforge.net/?section=article
Maar wat doe je dan? Die dingen zijn voor als je hem zelf maakt en niet via een pakketje installeerd. Wel zijn ze een leuke leidraad.

Ik zie wel dat ze leunen op hotplug, maar niet dat hotplug een dependencie is als je gnomad2 onder ubuntu installeerd.

Over dat gnomad2 je speler niet kan vinden, wat is je output van lsusb ?
Wel leuk, zit zelf met een irritant pakketje die ik niet weg krijg NOG goed geinstalleerd krijg.

Hij zit er maar tussen te zweven, belemmerd niets, maar word er onderhand een beetje gek van. Het betreft hier "k3d".
Reading package lists... Done
Building dependency tree       
Reading state information... Done
The following packages have been kept back:
  hpijs nautilus-sendto
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 2 not upgraded.
2 not fully installed or removed.
Need to get 0B/10.4MB of archives.
After unpacking 0B of additional disk space will be used.
Do you want to continue [Y/n]? y
Selecting previously deselected package k3d.
(Reading database ... 186282 files and directories currently installed.)
Preparing to replace k3d 0.5.12.0-1ubuntu2 (using .../k3d_0.5.12.0-1ubuntu2_i386.deb) ...
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/bin/pycentral", line 1348, in ?
    main()
  File "/usr/bin/pycentral", line 1342, in main
    rv = action.run(global_options)
  File "/usr/bin/pycentral", line 932, in run
    pkg.read_version_info()
  File "/usr/bin/pycentral", line 535, in read_version_info
    raise PyCentralError, "package has no field Python-Version"
__main__.PyCentralError: package has no field Python-Version
dpkg: warning - old pre-removal script returned error exit status 1
dpkg - trying script from the new package instead ...
    main()
  File "/usr/bin/pycentral", line 932, in run
    pkg.read_version_info()
dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/k3d_0.5.12.0-1ubuntu2_i386.deb (--unpack):
 subprocess new pre-removal script returned error exit status 1
    main()
  File "/usr/bin/pycentral", line 865, in run
    pkg.read_version_info()
dpkg: error while cleaning up:
 subprocess post-installation script returned error exit status 1
Errors were encountered while processing:
 /var/cache/apt/archives/k3d_0.5.12.0-1ubuntu2_i386.deb
Running prelink, please wait...
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)
root@HP-GIDEFLUX:/home/gideon#
Ik had in 1 van de vorige delen ook zoiets gezien en ook een "oplossing" ... maar ik kan hem niet 1 2 3 vinden :?

[ Voor 70% gewijzigd door LinuX-TUX op 30-11-2006 15:31 ]

• Dutchmega
  • Niet online
Theimon schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:42:
Mja, ik kreeg al zo'n idee, maar ik dacht...ik vraag het toch ff.
Hier zeggen ze dat een AMD64 in 32bits niet meer is dan een Athlon XP. Hoewel je toch meer "functies" op je cpu hebt. Kwestie van spelen met parameters denk ik.

Misschien is dit linkje nog handig, meer details over -On: http://gcc.gnu.org/online...gcc/Optimize-Options.html
Dit is alleen het "optimizeren van code" bij het compileren (C++ -> machinecode). Zover ik zelf weet, moet je de code aanpassen zodat het 64-bits is, wat dus niet hier gebeurt.

Het snelheidsverschil is wel vrij klein met de optimizations dus je hoeft niet expres alles zelf te gaan compileren. Hoewel, het verschil tussen normale kernel en zelf gecompileerde kernel was wel enorm hier. (toen ik Ubunu herinstalleerde, dacht ik al: "wat is dit toch sloooom...")
MBV schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:07:
[...]

Dat leek me leuk. maar nou zegt hij:
$ sudo deborphan
w32codecs
libopal-2.2.0
gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse
libgef-java
libexchange-storage1.2-1
gstreamer0.10-plugins-bad
gstreamer0.10-ffmpeg
libpt-plugins-v4l
libsmjs1
libpt-plugins-v4l2
libpt-plugins-alsa

Betekent dit dat deze plugins niet gebruikt worden? libgef-java en libexchange-storage klopt, maar v4l gebruik ik vrijwel zeker weten 8)7. En ik hoop dat die w32codecs ook nog wat doet, al lijkt het vaak van niet :+
Vreemd, deborphan heeft altijd hier goede output gegeven. Je kan het altijd herinstalleren.
r00t schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:40:
Ik ben begonnen als linux n00b op Edgy.

[ Voor 47% gewijzigd door Dutchmega op 30-11-2006 14:19 ]

• DexterBelgium
Anoniem: 131383 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:47:
[...]

Draadje op ubuntuforums met howtotje

Succes!

Ubuntuforums is voor ubuntu trouwens een hééél goede "eerste zoekplaats"

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Alleen jammer dat bugs er niet worden opgepikt door devs. Daarvoor moet je naar een of andere ongebruiksvriendelijke launchpad site. Of te wel: veel bugs worden niet gereport.

• MBV

MBV

woekele schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:24:
Alleen jammer dat bugs er niet worden opgepikt door devs. Daarvoor moet je naar een of andere ongebruiksvriendelijke launchpad site.
Goh, slimme devvers daarzo :+

• DexterBelgium
Inderdaad, een beetje het idee van : Bugs graag hier melden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Daar zijn ze zich bij Ubuntu ook wel bewust van. In de Feisty feature list staat een goede bug reporting tool dan ook erg hoog op de priorteitenlijst.

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Ik zit nu rond te kijken in de Feisty feature specifications. Het ziet er naar uit dat de devvers een heleboel dingen gaan aanpakken, o.a.:

- 3D acceleration standaard aan
- 1 loginscherm voor inloggen/gebruiker wisselen/unlocken
- vloeiende boot/shutdown (atm scherm dat wisselt tussen verschillende modes)
- betere bugreport-tool
- informeren en installeren van non-free drivers & codecs
- betere upgrade (heleboel mensen hadden problemen bij het upgraden naar Edgy)
- device manager zoals in windows
- problemen met geluid (bijv. dat maar 1 programma tegelijk geluid kan afspelen, geen goede GUI mixer)
- face browser login met effecten (lijst met usernames zoals in XP)
- GUI om CDs & harde schijven te mounten
- X-server altijd laten starten, wat je ook verneukt, zodat je altijd GUI hebt.
- compiz/beryl standaard

Ik moet zeggen: very good. Het zal nog wel 6 maanden duren voordat Feisty klaar is... Maar ze zijn echt bezig om een OS te maken dat gebruiksvriendelijk is en bruikbaar is door n00bs.

[ Voor 17% gewijzigd door Dutchmega op 01-12-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ziet er goed uit dat lijstje. Compiz/Beryl standaard.....je moet er van houden, maar voor de rest, het zijn wel echt punten die inderdaad de aandacht nodig hebben. Ik ben benieuwd, ze hebben nog tijd genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:20
Nou dat was dan even me eerste kennismaking met Ubuntu, krijg een garbled screen bij stratup van de live-cd (wat ook de install cd zou moeten zijn), kan dus niks beginnen. Nou ben ik geen n00b, maar hier begin ik ook niks mee. Op inet wel een workaround gevonden voor mensen met dit probleem en Nvidia kaart, maar moet ik eerst een andere cd downloaden. Bij Windows zou zo een fout op zijn hoogst bij een alpha build terecht komen. Vind je het gek dat men nog niet over rent naar ubuntu/Linux, ook al zijn de Vista prijzen aso. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Sjah schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:06:
Nou dat was dan even me eerste kennismaking met Ubuntu, krijg een garbled screen bij stratup van de live-cd (wat ook de install cd zou moeten zijn), kan dus niks beginnen. Nou ben ik geen n00b, maar hier begin ik ook niks mee. Op inet wel een workaround gevonden voor mensen met dit probleem en Nvidia kaart, maar moet ik eerst een andere cd downloaden. Bij Windows zou zo een fout op zijn hoogst bij een alpha build terecht komen. Vind je het gek dat men nog niet over rent naar ubuntu/Linux, ook al zijn de Vista prijzen aso. :/
Je hebt al een oudere versie proberen te installeren? De LTS (Long Term Support) versie misschien...

Over dat laatste ga ik niet eens discussieren. >:) :O

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:44

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dutchmega schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:07:
Ik zit nu rond te kijken in de Feisty feature specifications. Het ziet er naar uit dat de devvers een heleboel dingen gaan aanpakken, o.a.:

- betere bugreport-tool
- problemen met geluid (bijv. dat maar 1 programma tegelijk geluid kan afspelen, geen goede GUI mixer)
- compiz/beryl standaard

Ik moet zeggen: very good. Het zal nog wel 6 maanden duren voordat Feisty klaar is... Maar ze zijn echt bezig om een OS te maken dat gebruiksvriendelijk is en bruikbaar is door n00bs.
Dit klinkt echt precies als het lijstje dat nog ontbreekt om Ubuntu echt aan Vista te kunnen laten meten (als in: het loopt op veel gebieden voor op windows, maar op punten als deze echt achter). Ik zie er nu al naar uit :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:20
Wat is dat voor een onzin, heb je al een oudere versie geprobeerd?? 6.10 is gewoon vrijgegeven en moet werken...
Heb ik nog niet eens genoemd dat ik de ide-controller ook nog op compatible heb moeten zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Toevallig heb ik me vandaag verdiept in de ontwikkeling van Feisty Fawn. Hoewel ik denk dat het goed is dat ze Beryl willen gebruiken kreeg ik toch nog bedenkingen. Ik vroeg me namelijk af...Beryl...Er zijn bijna geen OpenSource video drivers die dat ondersteunen. Na wat meer doorlezen kwam ik tot mijn verbazing te weten dat ze binary drivers van Nvidia & ATI willen meeleveren. Dat gaat totaal tegen hun policy in. Ook al willen ze de closed source drivers later door OS drivers vervangen is het al te laat. Door dit te doen krijgen bedrijven als Nvidia & ATI de gedachte dat ze helemaal geen OS drivers hoeven uit te brengen (op dit moment probeert de community nog fabrikanten te pushen om OS drivers uit te brengen zodat ze een standaard ondeel van de kernel worden en niet verjaren).
Sjah schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:25:
Wat is dat voor een onzin, heb je al een oudere versie geprobeerd?? 6.10 is gewoon vrijgegeven en moet werken...
Heb ik nog niet eens genoemd dat ik de ide-controller ook nog op compatible heb moeten zetten :D
Sorry hoor...maar dat maakt totaal geen indruk op me. Je kunt je niet voorstellen wat ik heb moeten doen toen ik met Ubuntu begon. Begrijp je hoe de releases van Ubuntu werken? De versie die je nu probeert te installeren heeft de nieuwste stuff en is veel minder stabiel dan de Long Term Support versie die 3 jaar ondersteund zal blijven. Elke 2 jaar komt er een LTS waarop ze drie jaar support geven en de server versie heeft 5 jaar support. De gewone versies krijgen maar 1.5 jaar support. De laatste versie heet niet voor niets Edgy Eft...

Ik ga er vanuit dat iets dat gratis is niet per se beter is. En zelfs al is het beter...dan moet je er nog voor werken. Je krijgt het niet op een presenteer blaadje aangereikt. Doe zelf wat moeite. Installeer de vorige versie en installeer de volgende versie eroverheen vanuit Ubuntu zelf. Of installeer met de alternatieve installer het besturingssysteem.

De verschillende Ubuntu versies die je kunt installeren:
* the Desktop CD, which is a Live CD with a graphical installer and the recommended way to install Ubuntu;
* the Alternate Install CD, which gives system administrators a traditional way of installing the Linux distribution by booting on the CD and going through a text-based installer;
* the Server Install CD, which is an Alternate Install CD of Ubuntu customized for Server installations (it provides extra packages for an integrated LAMP solution).
Ik raad je dus aan om de alternate install CD te proberen.

[ Voor 53% gewijzigd door Surkow op 01-12-2006 22:53 ]

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:44

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sja het zijn nu eenmaal samen met het ontbreken van nonfree codecs belangrijke stappen richting gebruiksvriendelijkheid... ze hebben het lang op deze wijze geprobeerd maar zijn nu kennelijk toch van mening dat voor deze doeleinden open source nooit gaat werken. En tsja ach, mij interesseert het ook eigenlijk weinig hóe het gebeurt, als mijn mp3's draaien en de videokaart wordt standaard werkend geïnstalleerd ben ik sowieso tevreden. Scheelt een hoop gerommel...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

HetWonder schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:54:
Sja het zijn nu eenmaal samen met het ontbreken van nonfree codecs belangrijke stappen richting gebruiksvriendelijkheid... ze hebben het lang op deze wijze geprobeerd maar zijn nu kennelijk toch van mening dat voor deze doeleinden open source nooit gaat werken. En tsja ach, mij interesseert het ook eigenlijk weinig hóe het gebeurt, als mijn mp3's draaien en de videokaart wordt standaard werkend geïnstalleerd ben ik sowieso tevreden. Scheelt een hoop gerommel...
Dat gaat dus niet gebeuren. De closed source drivers komen als keuze mee. Open source is de toekomst voor het Ubuntu project en zal dus de enige mogelijk weg zijn (vanwege de licenties). Als de open source driver voor Nvidia over 8 maanden hopelijk werkend is verwijder ik de binary driver.

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183484

Ik heb zonet verschillende pogingen gedaan om ubuntu 6.10 en windows xp te dual booten, maar het wil niet lukken :( .

Ik heb alle stappen gevolgd zoals op deze howto beschreven is:
http://www.crhc.uiuc.edu/...l-boot-linux-and-windows/

Alles werkte vlotjes tot ik de laatste keer reboote en ik dus kon kiezen tussen windows xp en Ubuntu Linux. Nu, windows werkt nog als ik dat selecteer. Maar wnr ik ubuntu selecteer bij het boot scherm krijg ik gewoon een zwart scherm met bovenaan links een knippende cursor.

Wie kan me helpen?? Het was nu bijna gelukt...
Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Anoniem: 183484 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 01:21:
Ik heb zonet verschillende pogingen gedaan om ubuntu 6.10 en windows xp te dual booten, maar het wil niet lukken :( .

Ik heb alle stappen gevolgd zoals op deze howto beschreven is:
http://www.crhc.uiuc.edu/...l-boot-linux-and-windows/

Alles werkte vlotjes tot ik de laatste keer reboote en ik dus kon kiezen tussen windows xp en Ubuntu Linux. Nu, windows werkt nog als ik dat selecteer. Maar wnr ik ubuntu selecteer bij het boot scherm krijg ik gewoon een zwart scherm met bovenaan links een knippende cursor.

Wie kan me helpen?? Het was nu bijna gelukt...
Tips?
Kun je inloggen via command line? Of kun je gewoon vrij typen en er gebeurt niets? Dat krijg je als je problemen hebt met de grafische kaart drivers (tenminste dat had ik). Misschien heb je je xorg.conf niet goed aangepast. Probeer eens Ubuntu te installeren zonder dat je "ati" naar "vesa" verandert.

[ Voor 6% gewijzigd door Surkow op 02-12-2006 10:06 ]

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Surkow schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 10:03:
[...]

Kun je inloggen via command line? Of kun je gewoon vrij typen en er gebeurt niets? Dat krijg je als je problemen hebt met de grafische kaart drivers (tenminste dat had ik). Misschien heb je je xorg.conf niet goed aangepast. Probeer eens Ubuntu te installeren zonder dat je "ati" naar "vesa" verandert.
ati naar vesa ? En waar zou ik dat wel verandert hebben bij het installeren?
Ik heb een nvidia geforce 7400.
Ik kan trouwens niets typen ook
En hoe zou ik in de command line moeten geraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Anoniem: 183484 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 10:44:
[...]

ati naar vesa ? En waar zou ik dat wel verandert hebben bij het installeren?
Ik heb een nvidia geforce 7400.
Ik kan trouwens niets typen ook
En hoe zou ik in de command line moeten geraken?
Je vertelde dat je de guide had gevolgd. Ik ging er van uit dat je diezelfde laptop had met dezelfde hardware. Kun je precies vertellen wat je hebt moeten doen voor het installeren? Je hebt vanuit de live CD Ubuntu geïnstalleerd?

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah neen ik heb niet dezelfde hardware. De mijne is een HP dv5000 serie met dus een geforce 7400.
Ik heb eerst via partition magic mijn NTFS van windows geresized, daarna een primaire partitie aangemaakt voor linux (ext3)

Daarna een extended partition met daarin de linux swap en de fat32 partitie.
Het ziet er dan zo uit:

dev/sda1 NTFS
dev/sda2 ext 3
dev/sda3 extended
-> dev/sda5 linux-swap
-> dev/sda6 fat32

Daarna heb ik geboot via de cd waar de volgende iso op stond: ubuntu-6.10-desktop-i386 (gwn gedonwload vd ubuntu website). Dan gwn het installatieproces gevolgd, hier heb ik dus geen zwart scherm en draait ubuntu dus eig al via deze cd. En gwn de stappen gevolgd zoals in die howto. Dus ik veronderstel bij het installeren van GRUB dat ik dat ook op (hd0,1) moet doen, aangezien ik maar één harde schijf heb en de linux partitie de 2de partitie is.

Daarna:
mkdir /mnt/share
mount -t msdos /dev/sda6 /mnt/share
dd if=/dev/sda2 of=/mnt/share/ubuntu.bin bs=512 count=1

En dan ubuntu.bin in op de C:\ ga kopiëren etc

Dus ik denk niets dat ik iets mis heb gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Anoniem: 183484 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 11:20:
Ah neen ik heb niet dezelfde hardware. De mijne is een HP dv5000 serie met dus een geforce 7400.
Ik heb eerst via partition magic mijn NTFS van windows geresized, daarna een primaire partitie aangemaakt voor linux (ext3)

Daarna een extended partition met daarin de linux swap en de fat32 partitie.
Het ziet er dan zo uit:

dev/sda1 NTFS
dev/sda2 ext 3
dev/sda3 extended
-> dev/sda5 linux-swap
-> dev/sda6 fat32

Daarna heb ik geboot via de cd waar de volgende iso op stond: ubuntu-6.10-desktop-i386 (gwn gedonwload vd ubuntu website). Dan gwn het installatieproces gevolgd, hier heb ik dus geen zwart scherm en draait ubuntu dus eig al via deze cd. En gwn de stappen gevolgd zoals in die howto. Dus ik veronderstel bij het installeren van GRUB dat ik dat ook op (hd0,1) moet doen, aangezien ik maar één harde schijf heb en de linux partitie de 2de partitie is.

Daarna:
mkdir /mnt/share
mount -t msdos /dev/sda6 /mnt/share
dd if=/dev/sda2 of=/mnt/share/ubuntu.bin bs=512 count=1

En dan ubuntu.bin in op de C:\ ga kopiëren etc

Dus ik denk niets dat ik iets mis heb gedaan
Ik kan ook niet concluderen dat je iets fout hebt gedaan. Ik raad echter ten zeerste af om software als Partition Magic te gebruiken omdat ik hier vaak verklote partities mee heb over gehouden. Je kunt ook gewoon proberen om de lege ruimte die over blijft na het resizen van windows door linux zelf te laten indelen zonder dat je Partition Magic hiervoor gebruikt. Je wilt een FAT32 partitie zodat je gegevens kunt uitwisselen tussen Linux en Windows? Dat kun je ook door drivers oplossen waardoor je vanuit linux NTSF kunt lezen (en/of experimenteel kunt schrijven) of vanuit windows ext2 kunt lezen en schrijven (ext2 is ext3 zonder journaling). Dan kun je dus een groot deel van die guide overslaan.

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Surkow schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 11:30:
[...]

Ik kan ook niet concluderen dat je iets fout hebt gedaan. Ik raad echter ten zeerste af om software als Partition Magic te gebruiken omdat ik hier vaak verklote partities mee heb over gehouden. Je kunt ook gewoon proberen om de lege ruimte die over blijft na het resizen van windows door linux zelf te laten indelen zonder dat je Partition Magic hiervoor gebruikt. Je wilt een FAT32 partitie zodat je gegevens kunt uitwisselen tussen Linux en Windows? Dat kun je ook door drivers oplossen waardoor je vanuit linux NTSF kunt lezen (en/of experimenteel kunt schrijven) of vanuit windows ext2 kunt lezen en schrijven (ext2 is ext3 zonder journaling). Dan kun je dus een groot deel van die guide overslaan.
Partition Magic zuigt >:) Alles wat je met Partition Magic kan, kan ook met de LiveCD. NTFS resizen etc gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, ik heb dus de partities verwijderd en via de live cd dan NTFS laten resizen en de rest doet hij dan vanzelf neem ik aan? Het was de eerste optie die ik aangevinkt heb. Daarna kom ik direct terecht waar ik GRUB wil installeren, dit heb ik weer op (hd0,1) gezet. Ik weet nu wel niet zeker als partitie 2 die van linux is want de live cd doet dit zelf...

Na de installatie reboot ik zonder de CD, maar dan start gwn windows terug op.
Wat moet ik nu doen om die dual boot aan te maken? Ik weet nu niet welke partities die live CD allemaal heeft aangemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

- betere bugreport-tool
- compiz/beryl standaard

Standaard dekstop compositing en accelerated x vind ik echt een goede zaak. Net als easy codec installation. Ik krijg bij ubuntu altijd het idee dat ze exact doen wat nodig is. Ze mogen alleen nog wat aan het uiterlijk en usability van gnome doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Anoniem: 183484 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:53:
Ok, ik heb dus de partities verwijderd en via de live cd dan NTFS laten resizen en de rest doet hij dan vanzelf neem ik aan? Het was de eerste optie die ik aangevinkt heb. Daarna kom ik direct terecht waar ik GRUB wil installeren, dit heb ik weer op (hd0,1) gezet. Ik weet nu wel niet zeker als partitie 2 die van linux is want de live cd doet dit zelf...

Na de installatie reboot ik zonder de CD, maar dan start gwn windows terug op.
Wat moet ik nu doen om die dual boot aan te maken? Ik weet nu niet welke partities die live CD allemaal heeft aangemaakt...
Ik raad je aan om door middel van de optie manual zelf je partities te resizen. Ik kan niet bedenken wat Ubuntu automatisch met je partities doet omdat ik dit nog nooit heb geprobeerd. Ook is het vreemd dat Grub niet automatisch opstart. Probeer eens deze handleiding door te lopen. Deze website is ook zeer handig om verdere problemen op te lossen.
E-jey schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:45:
[...]

Standaard dekstop compositing en accelerated x vind ik echt een goede zaak. Net als easy codec installation. Ik krijg bij ubuntu altijd het idee dat ze exact doen wat nodig is. Ze mogen alleen nog wat aan het uiterlijk en usability van gnome doen :)
Verwacht niet teveel van easy codec installation door vele licentie problemen. Wat wil je dan dat er verandert aan het uiterlijk en de usability van Gnome? Wanneer Beryl geïnstalleerd wordt dan zal er niet langer van Metacity (de window manager), maar van Emerald gebruik worden gemaakt. Misschien verwar je usability met gewenning?

[ Voor 23% gewijzigd door Surkow op 02-12-2006 15:06 ]

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

- betere bugreport-tool
- compiz/beryl standaard

Klinkt goed.

Belangrijkste bug waar ik me al een tijdje groen en geel aan erger heb ik nu trouwens opgelost:
http://mg.pov.lt/blog/unbreak-firefox-address-bar
Oftewel: als je op crtl+backspace drukt, delete hij nu alleen nog maar het laatste segment :Y) Zoals in de windows versie gebruikelijk is, en in de linux niet :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Surkow schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:58:
[...]

Ik raad je aan om door middel van de optie manual zelf je partities te resizen. Ik kan niet bedenken wat Ubuntu automatisch met je partities doet omdat ik dit nog nooit heb geprobeerd. Ook is het vreemd dat Grub niet automatisch opstart. Probeer eens deze handleiding door te lopen. Deze website is ook zeer handig om verdere problemen op te lossen.

Het is mij gelukt, ik heb gwn nog eens alle stappen doorlopen en nu lukt het wel.
Strange, msh hebbek dan toch iets verkeerd getypt gisteren.
Allesinds bedankt vr hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Surkow schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:58:
[...]

[...]

Verwacht niet teveel van easy codec installation door vele licentie problemen. Wat wil je dan dat er verandert aan het uiterlijk en de usability van Gnome? Wanneer Beryl geïnstalleerd wordt dan zal er niet langer van Metacity (de window manager), maar van Emerald gebruik worden gemaakt. Misschien verwar je usability met gewenning?
Ze mogen de codecs zelf niet meeleveren maar ze gaan nu een melding toevoegen dat je de media niet kan afspelen door ontbrekende codecs en je kan ze nu makkelijk installeren via network met een metapackage, dat waarschijnlijk in multiverse komt. Volledig legaal en veel makkelijker & duidelijker voor mensen die het nodig hebben. Ze gaan ook kijken naar EasyUbuntu & Automatix en gaan een aantal veel gebruikte tweaks integreren.
MBV schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:44:
[...]

Klinkt goed.

Belangrijkste bug waar ik me al een tijdje groen en geel aan erger heb ik nu trouwens opgelost:
http://mg.pov.lt/blog/unbreak-firefox-address-bar
Oftewel: als je op crtl+backspace drukt, delete hij nu alleen nog maar het laatste segment :Y) Zoals in de windows versie gebruikelijk is, en in de linux niet :? |:(
Dat is niet echt een bug, meer een instelling. Net zoals backspace, waarmee je naar de vorige pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Dutchmega schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:34:
[...]

Ze mogen de codecs zelf niet meeleveren maar ze gaan nu een melding toevoegen dat je de media niet kan afspelen door ontbrekende codecs en je kan ze nu makkelijk installeren via network met een metapackage, dat waarschijnlijk in multiverse komt. Volledig legaal en veel makkelijker & duidelijker voor mensen die het nodig hebben. Ze gaan ook kijken naar EasyUbuntu & Automatix en gaan een aantal veel gebruikte tweaks integreren.

[...]
Ik heb alle informatie erover gelezen en ik wilde duidelijk maken dat ze niet opeens de codecs gaan meeleveren. ;D

Behalve dat heb ik me ook erg verdiept in alle nieuwe plannen over de videokaart drivers en Beryl/Compiz. Het schijnt dat ze willen dat de developers van Beryl de interface regels van Gnome moeten implementeren voordat het in Ubuntu verwerkt wordt. Bijvoorbeeld dat het ordenen van de vensters door met je muisaanwijzer naar een hoek te gaan standaard uitgeschakeld zal worden (problemen met bijvoorbeeld knoppen die daar zitten).

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-06 16:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Zojuist kreeg ik een aantal updates van Beryl op mijn Edgy Eft machine. Ik moet zeggen, het is allemaal een stuk sneller geworden. Ook zijn er een stel nieuwe Emerald themes bij gekomen!

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

WHiZZi schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:03:
Zojuist kreeg ik een aantal updates van Beryl op mijn Edgy Eft machine. Ik moet zeggen, het is allemaal een stuk sneller geworden. Ook zijn er een stel nieuwe Emerald themes bij gekomen!
Die nieuwe Emerald Themes boeien mij niet zoveel eigenlijk (ik gebruik mijn eigen theme), maar die snelheidsverbetering kon ik zeker wel gebruiken :)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

* Theimon ziet dat we de 1000 posts-grens zijn doorbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Jungian schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:54:
[...]

Die nieuwe Emerald Themes boeien mij niet zoveel eigenlijk (ik gebruik mijn eigen theme), maar die snelheidsverbetering kon ik zeker wel gebruiken :)
Je eigen theme? Ik heb nooit echt begrepen hoe het nu werkt met themes. In Kubuntu werkt het met de standaard themes. Maar in Ubuntu maak je gebruik van Emerald themes.
Theimon schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:12:
* Theimon ziet dat we de 1000 posts-grens zijn doorbroken.
Nieuw topic?

[ Voor 18% gewijzigd door Surkow op 02-12-2006 22:40 ]

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 09:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 04:39

zomertje

Barisax knorretje

Bij deze :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.