Het Grote Ubuntu Topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 14.077 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183484

[quote]Surkow schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:58:
[...]

Ik raad je aan om door middel van de optie manual zelf je partities te resizen. Ik kan niet bedenken wat Ubuntu automatisch met je partities doet omdat ik dit nog nooit heb geprobeerd. Ook is het vreemd dat Grub niet automatisch opstart. Probeer eens deze handleiding door te lopen. Deze website is ook zeer handig om verdere problemen op te lossen.

Het is mij gelukt, ik heb gwn nog eens alle stappen doorlopen en nu lukt het wel.
Strange, msh hebbek dan toch iets verkeerd getypt gisteren.
Allesinds bedankt vr hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Surkow schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:58:
[...]

[...]

Verwacht niet teveel van easy codec installation door vele licentie problemen. Wat wil je dan dat er verandert aan het uiterlijk en de usability van Gnome? Wanneer Beryl geïnstalleerd wordt dan zal er niet langer van Metacity (de window manager), maar van Emerald gebruik worden gemaakt. Misschien verwar je usability met gewenning?
Ze mogen de codecs zelf niet meeleveren maar ze gaan nu een melding toevoegen dat je de media niet kan afspelen door ontbrekende codecs en je kan ze nu makkelijk installeren via network met een metapackage, dat waarschijnlijk in multiverse komt. Volledig legaal en veel makkelijker & duidelijker voor mensen die het nodig hebben. Ze gaan ook kijken naar EasyUbuntu & Automatix en gaan een aantal veel gebruikte tweaks integreren.
MBV schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:44:
[...]

Klinkt goed.

Belangrijkste bug waar ik me al een tijdje groen en geel aan erger heb ik nu trouwens opgelost:
http://mg.pov.lt/blog/unbreak-firefox-address-bar
Oftewel: als je op crtl+backspace drukt, delete hij nu alleen nog maar het laatste segment :Y) Zoals in de windows versie gebruikelijk is, en in de linux niet :? |:(
Dat is niet echt een bug, meer een instelling. Net zoals backspace, waarmee je naar de vorige pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 12:32

Surkow

$µr|{0w

Dutchmega schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:34:
[...]

Ze mogen de codecs zelf niet meeleveren maar ze gaan nu een melding toevoegen dat je de media niet kan afspelen door ontbrekende codecs en je kan ze nu makkelijk installeren via network met een metapackage, dat waarschijnlijk in multiverse komt. Volledig legaal en veel makkelijker & duidelijker voor mensen die het nodig hebben. Ze gaan ook kijken naar EasyUbuntu & Automatix en gaan een aantal veel gebruikte tweaks integreren.

[...]
Ik heb alle informatie erover gelezen en ik wilde duidelijk maken dat ze niet opeens de codecs gaan meeleveren. ;D

Behalve dat heb ik me ook erg verdiept in alle nieuwe plannen over de videokaart drivers en Beryl/Compiz. Het schijnt dat ze willen dat de developers van Beryl de interface regels van Gnome moeten implementeren voordat het in Ubuntu verwerkt wordt. Bijvoorbeeld dat het ordenen van de vensters door met je muisaanwijzer naar een hoek te gaan standaard uitgeschakeld zal worden (problemen met bijvoorbeeld knoppen die daar zitten).

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Zojuist kreeg ik een aantal updates van Beryl op mijn Edgy Eft machine. Ik moet zeggen, het is allemaal een stuk sneller geworden. Ook zijn er een stel nieuwe Emerald themes bij gekomen!

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

WHiZZi schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:03:
Zojuist kreeg ik een aantal updates van Beryl op mijn Edgy Eft machine. Ik moet zeggen, het is allemaal een stuk sneller geworden. Ook zijn er een stel nieuwe Emerald themes bij gekomen!
Die nieuwe Emerald Themes boeien mij niet zoveel eigenlijk (ik gebruik mijn eigen theme), maar die snelheidsverbetering kon ik zeker wel gebruiken :)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:32

Theimon

Snapte!?

* Theimon ziet dat we de 1000 posts-grens zijn doorbroken.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 12:32

Surkow

$µr|{0w

Jungian schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:54:
[...]

Die nieuwe Emerald Themes boeien mij niet zoveel eigenlijk (ik gebruik mijn eigen theme), maar die snelheidsverbetering kon ik zeker wel gebruiken :)
Je eigen theme? Ik heb nooit echt begrepen hoe het nu werkt met themes. In Kubuntu werkt het met de standaard themes. Maar in Ubuntu maak je gebruik van Emerald themes.
Theimon schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:12:
* Theimon ziet dat we de 1000 posts-grens zijn doorbroken.
Nieuw topic?

[ Voor 18% gewijzigd door Surkow op 02-12-2006 22:40 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:29

zomertje

Barisax knorretje

Bij deze :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.