[Ervaringen] Digitale fotoalbum ontwikkelen

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 201.850 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wil mijn vriendin een album cadeau geven van een vrijwilligersproject in Afrika met allerlei leeuwen. Alleen zij moet zelf het album maken en ik betaal er dan voor. Nu heb ik geen zin om geld neer te leggen voor een prut album.
Vorige keer heb ik Top Fotoalbum gekozen voor mijzelf, is dat nu weer een verstandige keuze?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 23:33
nero355 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 03:10:
Dan doe jij niks verkeerd denk ik :)
Gelukkig :)

Ben overigens met de voorbereidingen van een 2e album bezig, dit keer bij ProFotonet. Die gebruiken (in de basis) dezelfde software en raad eens... exact hetzelfde weergave issue in de preview :D

Zal hier de antwoorden wel even neerzetten als ik ze heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:37
Tsurany schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:48:
Ik wil mijn vriendin een album cadeau geven van een vrijwilligersproject in Afrika met allerlei leeuwen. Alleen zij moet zelf het album maken en ik betaal er dan voor. Nu heb ik geen zin om geld neer te leggen voor een prut album.
Vorige keer heb ik Top Fotoalbum gekozen voor mijzelf, is dat nu weer een verstandige keuze?
Was je er vorige keer tevreden over? Dan lijkt het me wel :P Ik heb een tijdje geleden ook een album bij Top Fotoalbum besteld en dat was prima kwaliteit.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Nu ik eindelijk een selectie heb gemaakt qua fotos van mijn reis naar New York wil ik een album maken.
Ik heb de software van profotonet en topfotoalbum (zelfde) gedownload, maar dit is enorm wennen zeg.
Ik ga er van de week mee verder stoeien en hoop tot een mooi resultaat te komen.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hahn schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:40:
[...]

Was je er vorige keer tevreden over? Dan lijkt het me wel :P Ik heb een tijdje geleden ook een album bij Top Fotoalbum besteld en dat was prima kwaliteit.
Dat wel, maar wellicht is er nu een betere?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
Eddey schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 20:38:
Heb ondertussen ook een mail naar Top-fotoalbum gestuurd, die zijn er vanaf 2 januari weer dus even zien wat zij ervan zeggen.
Heb van zowel Top-f als Profotonet antwoord, en ze bevestigen dat de preview inderdaad niet color managed is. Door Profotonet werd ik erop gewezen dat je in hun software een proef-export kunt doen naar JPG, en ook daarvan zijn de kleuren goed.

Kortom kleurweergave van de preview lekker negeren en gewoon bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Heb mijn album afgelopen maandag avond omstreeks 2300u besteld. Gisteren was het album al gedrukt en verzonden. Vandaag het album ontvangen via top-fotoalbum.com.
De kwaliteit is erg mooi geworden (28*19 liggend, 74paginas groot). Met name de lay-flat technologie is indrukwekkend.
Wel viel mij op dat de cover goed geprint is, maar het lijkt of er kleine stippeltjes inzitten (luchtbelletjes?) of komt dit door de verpakking waarin het boek verpakt was?. Je ziet dit alleen als je het boek een beetje spiegelt in het licht, en je voelt het als je er met je vingers overheen gaat.
Is dit normaal?

Verder topalbum en service!
Software in het begin even wennen, uiteindelijk slechts 2 voorbeeld sheets gebruikt en de rest van het boek zelf ingevuld.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428870

Ik heb er laatst een bij de Hema laten maken (online) en viel me alles mee qua kwaliteit. Wel goed stevig boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

zijn hier ook al luitjes aanwezig die een fotoboek hebben laten drukken, oftewel in grote oplage ? Aangezien ik nu 10 jaar bezig ben met fotografie zit ik erover te denken om een fotoboek hiervan te laten maken en zo ja waar ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:42
We maken al jaren vakantiefotoboeken via de software van Hema, maar nu kom ik iets raars tegen.

Na een enorme klus om uit 4800 foto's de juiste te zoeken van onze rondreis Thailand wacht klus twee, het fotoboek maken. Alleen in de Hema Software zie ik de foto's allemaal in liggende vorm, terwijl ik staande foto's ook had gedraaid zodat ze staand weergegeven worden op de laptop. De Hema software ziet dat niet.

Ja, hij ziet het pas nadat ik de foto in de originele map heb teruggedraaid, opgeslagen en weer 90 graden draai zodat ie juist staat en weer opsla.

Iemand een idee? 40% van de geselecteerde foto's is rechtopstaand (krijg je me al die tempels, bhoedda's etc. ;)) en ik was niet van plan die allemaal eerst handmatig langs te lopen...

Gaat overigens om een nieuwe laptop met Windows 8.

[ Voor 3% gewijzigd door adinsx op 12-05-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-05 15:24
Mijn eerste reactie zou zijn om te kijken of de software van de concurrenten (albelli, top-fotalbum.com, enz.) de zelfde problemen geeft. Deze leveren volgens mij vergelijkbare boeken tegen vergelijkbare prijzen. Als hun software wel goed overweg kan met jouw foto's scheelt je dat een hoop gedoe denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou zelf Top Fotoalbum aanraden, nu ik zelf een fotoboek met lay-flat heb gemaakt zou ik eigenlijk niet meer anders willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Mars Warrior

Earth, the final frontier

adinsx schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:24:
We maken al jaren vakantiefotoboeken via de software van Hema, maar nu kom ik iets raars tegen.

Na een enorme klus om uit 4800 foto's de juiste te zoeken van onze rondreis Thailand wacht klus twee, het fotoboek maken. Alleen in de Hema Software zie ik de foto's allemaal in liggende vorm, terwijl ik staande foto's ook had gedraaid zodat ze staand weergegeven worden op de laptop. De Hema software ziet dat niet.

Ja, hij ziet het pas nadat ik de foto in de originele map heb teruggedraaid, opgeslagen en weer 90 graden draai zodat ie juist staat en weer opsla.

Iemand een idee? 40% van de geselecteerde foto's is rechtopstaand (krijg je me al die tempels, bhoedda's etc. ;)) en ik was niet van plan die allemaal eerst handmatig langs te lopen...

Gaat overigens om een nieuwe laptop met Windows 8.
Het is eigenlijk wel logisch wat je tegenkomt.
Als ik het goed heb ziet de windows verkenner niet dat een foto rechtopstaat, waar andere paketten (zoals de Hema software) dit wel ziet.
Als jij dus handmatig eea gaat draaien (horizontaal), en de hema software kijkt wel naar de portrait vlag, dan zet die hem dus weer op zijn kant...

Dus gewoon afblijven in de verkenner en een fatsoenlijk pakket nemen om je foto's direct te bekijken...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik wil een batch foto's laten ontwikkelen waarbij een subset ook voor mijn moeder/zusje is. Prima de bima, maar ik wil gewoon profotonet @ 39ct per foto en zij de hema @ 20ct.

An sich prachtig, maar het leidde bij mij wel tot de vraag waarom ik ook al weer bij profotonet bestel: zijn de kleuren nog steeds zo brak als een jaar of 5 geleden? Meen dat eea automagisch 'gecorrigeerd' werd door de HEMA, wat de betere fotoboer niet laat doen.

En, zijn de foto's van de HEMA (en dergelijke) na 10 jaar nog goed? ik vind vooral threads uit 2005 enzo, en ik kan me zomaar voorstellen dat er in 8 jaar eea veranderd is. Desalniettemin heb ik bijv gevonden:
digitale foto's afdrukken - kwaliteit?
Afdrukken Hema: bagger kwaliteit! (een van de redenen voor mijn HEMA aversie)
Digitale foto's afdrukken (interessant maar minimaal 5 jaar oud, en ene deel zelfs 12 jaar...)

Iemand dus recente ervaringen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick de Roos
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04 10:11
Ik laat al jaren albums maken door fotobuch.
Meestal in Premium. Voor grote albums vind ik de maat 30 x 30 (Premium Style) het beste.
Ik heb een paar keer fotoboekjes (o.a. om weg te geven aan de kinderen) gemaakt met Economy, (met een spiraalbandje). Groot succes.
De software werkt prima (Mac-versie). De taal is instelbaar in Duits en Engels, maar zelfs als je de taal niet goed machtig bent zal dat geen probleem zijn denk ik.
Zowel de kleuren als de afwerking van het album zijn erg goed.
Ik heb Albelli geprobeerd, maar vond dat toch iets minder qua kleur.
Mijn scherm (iMac 27") is gekalibreerd en de kleuren op het scherm komen overeen met de uiteindelijke afdruk.
Enig nadeel dat ik kan bedenken is, dat het een paar dagen duurt voordat je het album binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528934

ik heb zelf ooit bij een heel aantal bedrijven verschillende boeken besteld om te testen (helaas was dat alweer in 2011). Resultaat is hier te lezen : Mijn fotoboek test uit 2011

Conclusie was dat kwa prijs/kwaliteitsverhouding top-fotoalbum toch wel echt top is. Verder vond ik pixum, myphotobook of photobox ook wel goed (laatste twee waren gedrukte boeken, geen fotopapier).
Mijn meest recente twee boeken komen van top-fotoalbum en myphotobook (myphotoboo omdat mijn boek meer dan 72 pagina's had...) -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Sow, je hebt wel je best gedaan zie ik. Complimenten voor de goeie review!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:52
Absoluut een goede uitgebreide test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528934

bedankt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben samen met mijn vrouw al een hele tijd bezig om ons trouwalbum te maken. Hiervoor hebben we de software van Profotonet uitgekozen. Mede vanwege de gebruiksvriendelijkheid van de software, de mogelijkheden in het programma, de goede recensies en de kwaliteit en mogelijkheden van het fotoboek. Nu lopen we echter tegen de (fysieke?) beperking van het Profotonetfotoboek aan. We hebben ondertussen 70 mooie pagina's opgemaakt, en zouden helaas nog maar 2 pagina's over hebben. Dat is heel erg jammer, want ik kan er nog wel een heel aantal gebruiken.

Om nu helemaal opnieuw te beginnen zou ik erg jammer vinden. Eerst weer alle fotoboeken met elkaar vergelijken en daarna compleet alles overnieuw te doen... Daar staan we niet om te springen.We zijn nu maanden verder en hebben een heel mooi project gemaakt, wat voor 80% af is. Ik wil gewoon een goed fotoboek, met kwalitatief goed papier en schitterende foto's. En ik denk dat we nu met deze software al aardig op weg zijn. Zou ik nu dit project kunnen exporteren en zo weer inladen in een ander fotoprogramma? Of heeft iemand andere tips?

Eisen:
  • Lay-flat
  • Goede kwaliteit papier
  • Goede foto's
  • Kaftmateriaal kiezen
  • Kaftopdruk zelf maken
  • Minimaal 30x30
  • > 90 pagina's
  • Uiterlijk als echt fotoalbum

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 23-09-2013 22:22 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Bij Top-Fotoalbum gaan ze ook maar tot 74 pagina's, kan je wel in 42x28 cm doen, dus wel meer oppervlakte.

En anders twee opties: 2 boeken of minder foto's. Bij optie één kan je deel 1 voor het ja-woord en deel 2 voor erna. Of zoiets..

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daar hebben we ook over nagedacht, maar 2 boeken vonden we toch echt minder mooi.
Vwb minder foto's: we hebben uit de honderden foto's al de mooiste en belangrijkste uitgezocht en als je naar meer oppervlakte gaat, zou ik denk ik liever het geheel groter maken, ipv de composities weer veranderen. Lastig dus. In elk geval bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
De standaard boeken van profoto zijn 72 paginas, maar van het profotoboek kan ik het niet vinden. Neem es contact met ze op:

http://www.profotonet.nl/...fotoboek/profotoboek.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou profotonet idd eens bellen, die zijn erg relaxed.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb ze nu een nette e-mail gestuurd. Eerst maar eens zien wat er zo wordt aangeboden. Hopelijk is er wat mogelijk, want overnieuw beginnen zou echt zonde van de tijd en moeite zijn.

En al reactie gehad: Vanwege het gewicht van het papier is het niet mogelijk om meer dan 72 pagina's te gebruiken zonder dat het risico op scheuren te groot wordt. Bij het profotoalbum is het aantal bladen nog lager (60) omdat dit papier nog dikker is. De enige oplossing bij Profotonet is dus 2 boeken te maken.

Of ik dat nu echt wil?... Tja... ik weet het nu even niet meer.

[ Voor 50% gewijzigd door Jorgen op 24-09-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 583933

Absoluut niet iets laten afdrukken bij top-fotoalbum!! Wat een verschrikking.. Met familie en vrienden wilden we iemand in het zonnetje zetten en hebben een album laten maken bij top-fotoalbum. Laat je niet inpalmen door de aardige dames die je spreekt bij de klantenservice. Wij twijfelden tussen Profotonet en top-fotoalbum, en de doorslag was de aardige dame die we bij top-fotoalbum spraken..We hebben zelfst het duurste album laten maken.Teleurstelling toen we deze kregen.Foto's die te donker waren, bijna zwart. Gezichten van vrienden volledig onherkenbaar. Bellen met de klantenservice. Antwoord; geef het album maar zo cadeau, wij zijn voorlopig dicht met de feestdagen. Stuur maar op wanneer we weer open zijn dan kijken we ernaar. Zo gezegd, zo gedaan. Na het opgestuurd te hebben meerdere malen gebeld. Er moest nog naar gekeken worden. Na drie keer bellen boos geworden, en toen bleek opeens na lang in de wacht te staan het album weer terug gestuurd te zijn. Het was niet hun schuld, het album wordt automatisch gemaakt en er komt geen personeel aan pas die het bekijkt. Ze doen er helemaal niets aan. Kortom, slecht album, slechte service. Mijn advies, ga overal terecht behalve hier. Een Hema zal je nog een beter product dan dit leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-06 18:45
Ik laat als trouwfotograaf mijn albums tegenwoordig in Portugal afdrukken bij www.floricolor.pt
Erg goede prijzen en mooie producten. Volgens mij kan je er als particulier ook terecht maar dat weet ik niet zeker...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:44
Anoniem: 583933 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:01:
Absoluut niet iets laten afdrukken bij top-fotoalbum!! Wat een verschrikking.. Met familie en vrienden wilden we iemand in het zonnetje zetten en hebben een album laten maken bij top-fotoalbum. Laat je niet inpalmen door de aardige dames die je spreekt bij de klantenservice. Wij twijfelden tussen Profotonet en top-fotoalbum, en de doorslag was de aardige dame die we bij top-fotoalbum spraken..We hebben zelfst het duurste album laten maken.Teleurstelling toen we deze kregen.Foto's die te donker waren, bijna zwart. Gezichten van vrienden volledig onherkenbaar. Bellen met de klantenservice. Antwoord; geef het album maar zo cadeau, wij zijn voorlopig dicht met de feestdagen. Stuur maar op wanneer we weer open zijn dan kijken we ernaar. Zo gezegd, zo gedaan. Na het opgestuurd te hebben meerdere malen gebeld. Er moest nog naar gekeken worden. Na drie keer bellen boos geworden, en toen bleek opeens na lang in de wacht te staan het album weer terug gestuurd te zijn. Het was niet hun schuld, het album wordt automatisch gemaakt en er komt geen personeel aan pas die het bekijkt. Ze doen er helemaal niets aan. Kortom, slecht album, slechte service. Mijn advies, ga overal terecht behalve hier. Een Hema zal je nog een beter product dan dit leveren.
Wow, wat een andere ervaring dan die van mij. Heb 3 albums er laten afdrukken, zeer snel bezorgd en erg goede kwaliteit. Zoals ik het hier ontworpen heb, zo staat het op papier. Glanzend fotopapier en de volledig vlakke pagina's zien er echt heel goed uit. Oke de software is niet heel fijn, je moet veel layouts zelf maken omdat de standaardverhoudingen niet kloppen, maar als je dat eenmaal hebt gemaakt is het goed werken. Oh en ik heb 1x gehad dat mijn albumontwerp weg was, maar ik maak altijd backups dus kon deze snel terugvinden.
Vervelend dat het bij jou mis is gegaan!

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik vind het ook vreemd en zeker niet de service die ik heb gehad. Toen je nog niet met transparante PNG's kon werken, had ik dat wel gedaan (stond ook in de voorwaarden, maar de software laat het wel transparant zien). 7 pagina's met grote witte vlakken tot gevolg.
Kreeg gratis een nieuw album en de oude mocht ik ook houden..

Laatste album is van half jaar geleden en ook dat album is prima en was er binnen een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb ook niks anders dan goeie ervaringen met topfotoalbum. Niet om te voorbarig conclusies te trekken...maar zijn nickname en profiel op tweakers klinkt alsof hij een account gemaakt heeft om alleen deze post te maken...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Jorgen schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:34:
Ik heb ze nu een nette e-mail gestuurd. Eerst maar eens zien wat er zo wordt aangeboden. Hopelijk is er wat mogelijk, want overnieuw beginnen zou echt zonde van de tijd en moeite zijn.

En al reactie gehad: Vanwege het gewicht van het papier is het niet mogelijk om meer dan 72 pagina's te gebruiken zonder dat het risico op scheuren te groot wordt. Bij het profotoalbum is het aantal bladen nog lager (60) omdat dit papier nog dikker is. De enige oplossing bij Profotonet is dus 2 boeken te maken.

Of ik dat nu echt wil?... Tja... ik weet het nu even niet meer.
Ik weet niet of je er al uit bent, maar bij profotonet.nl gaan ze nu tot 100 pagina's per boek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

He Brilsmurfffje,

Bedankt voor je tip. Ondertussen hebben we onze fotoboeken al binnen (we hebben het trouwalbum over 2 boeken verdeeld). Keurig nette service van Profotonet trouwens. We wilden binnenkort weer een boek gaan maken, dus dit is heel goed om te weten.

Prettig weekend, alvast.
Jorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 585951

Ik moet toch even reageren op de reacties over Topfotoalbum. Ik heb nl. ook hele slechte ervaringen en snap echt de positieve reacties niet. Ik heb een luxe fotoalbum besteld met 72 bladzijdes. Bij ontvangst zag ik al gelijk dat de kleuren helemaal niet goed waren. Deze kwamen totaal niet overeen zoals de kleuren op een beeldscherm(gekalibreerd). Ik had de foto's voor het maken ook op 3 verschillende beeldschermen bekeken om zeker te weten dat het goed was. Ik wilde nl echt een mooi album omdat het een once in a lifetime-reis voor mij geweest was. Ik was daarom heel erg teleurgesteld toen ik het album zag, omdat ik ook voor topfotoalbum gekozen had vanwege de positieve recensies. De foto's waren veel te geel afgedrukt en sommige foto's veel te donker waardoor bepaalde delen helemaal dichtlopen. Ik heb topfotoalbum gemaild en gevraagd naar een oplossing want dit was echt niet goed. Ik kon het album terugsturen en dan zouden zij heb bekijken. Daarna kreeg ik als snel een mailtje dat zij het album bekeken hadden maar het kon niet beter afgedrukt worden. Ik kon of het album weer terugkrijgen of geld terug. Maar zo'n fotoalbum is niet even een trui die niet goed zit en terug naar de winkel brengt. Ik zo'n album zit heel veel werk. Hele avonden aan besteed en ik was blij dat de taak voltooid was. Bij de klantenservice kon ik niet op heel veel begrip rekenen. Maar na wat doorzeuren zouden zij nog een keer bekijken of er wat aan de kleuren gedaan kon worden. Ik zou de volgende dat teruggebeld worden. Na 5 dagen nog niets gehoord. Belde zelf maar weer en als reactie kreeg ik; sorry, vergeten terug te bellen. Ik kreeg weer als antwoord dat het echt niet anders afgedrukt kan worden omdat zij geen vaklabaratorium zijn. Alles gaat automatisch en kan niet veranderd worden. Ik heb daarop om de directie gevraagd en gevraagd of ze toch nog alsjeblieft kunnen kijken of er iets aan de kleuren gedaan kon worden. Ik zou weer teruggebeld worden maar dit is inmiddels een week geleden en niets meer gehoord. Mocht ik het album in de huidige staat terugkrijgen zal ik echt foto's plaatsen als bewijs. Het is echt niet om aan te zien en gewoon niet leuk om zo'n album te bekijken of te laten zien. Iedereen viel het al op. En dat terwijl ik zo mijn best erop gedaan had. Echt heel jammer en hele slechte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Niet terugbellen is altijd slordig, al heb ik altijd gemaild en kreeg ik snel reactie. Ik weet niet of er in de tussentijd het e.e.a. gewijzigd is qua bedrijfsvoering (software is tenslotte ook anders dan voorheen).

En meer dan "geld terug" kan je niet krijgen als er niks aan het procedé veranderd kan worden. Je krijgt tenslotte geen compensatie voor de uren die je erin hebt gestoken.

De enige tip (voor een volgende keer) die ik dan voor je heb is, om iedere hele pagina in een ander programma te maken (Gimp, Photoshop, etc) met in ieder geval de verhouding goed (vierkant of "dubbele" vierkant), zodat je met de moeite die je erin hebt gestoken niet afhankelijk bent van het bedrijf die het afdrukt.

Als je een losse foto afdrukt bij een ander (bv. de Hema), ziet het er dan wel goed uit? Uiteindelijk is dat de beste calibratie. Maar wellicht doen ze bij Top Foto album iets (automatisch "verbeteren") waardoor één foto afhankelijk is van de andere foto's op de pagina.
En zo'n foto is dan wel bewijs dat Top Fotoalbum ernaast zit.

[ Voor 19% gewijzigd door MrSleeves op 19-03-2014 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:16
Heren, dames,

Afgelopen weekend heb ik een theatershow (musical) gefotografeerd. De cast en crew willen nu graag dat ik hier albums van maak. Ik zoek nu een bedrijf waar ik goedkope albums kan maken, maar nog wel met een redelijke goede kwaliteit qua binding, papier en afdrukkwaliteit. Normaal gesproken laat ik albums maken bij Profotonet, maar in dit geval wordt dat te duur. Jaren geleden was Blurb the way to go. Maar zijn er tegenwoordig nog andere goede alternatieven?

Aantal foto's: ca. 100-150 (enkele vullend over 2 pagina's, maar de meeste worden kleiner afgedrukt).
Grootte: ca. 30x30 o.i.d.
Richtprijs: ik hoop het onder de 20,- te kunnen houden.

Advies wordt zéér gewaardeerd!

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik vind Albelli een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding hebben. Maar jouw eisen van een boek van 30x30cm boek onder de 20 euro is denk ik niet reëel. Albelli zit bij een 30x30cm boek (minimaal 24 pagina's) op 35 euro.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 16:24
Om wat voor aantal gaat het? Is het 1 boek of zijn het er meerdere? Bij grotere oplages kan je vaak wel iets aan de prijs laten doen.

In plaats van een gebonden fotoboek met harde kaft zou je ook kunnen kijken naar de spiraalgebonden producten. Deze zijn vaak een stuk goedkoper. Een product van 24x24cm met 20 pagina's is beschikbaar vanaf €16,95 en vervolgens €0,45 per extra pagina.

Ik vind de spiraalproducten zelf namelijk erg mooi. Het papier is iets dikker dan bij de gebonden fotoboeken (omdat het bladeren geen probleem is) en door een spiraalbinding ligt het boek mooi open.

Bovenstaande is bij MyPhotoFun (zal geen linkje plaatsen ivm reclame, google het maar :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:16
Zal om meerdere boeken gaan, maar niet een dusdanig aantal dat er sprake zal zijn van bulk-korting. Maar Albelli en Blurb staan op de shortlist. Ik ga eens kijken wat we ervan kunnen maken. Dank!

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:19:
Ik vind Albelli een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding hebben. Maar jouw eisen van een boek van 30x30cm boek onder de 20 euro is denk ik niet reëel. Albelli zit bij een 30x30cm boek (minimaal 24 pagina's) op 35 euro.
Laatst een Albelli is mijn handen gehad en ik vond de kwaliteit echt tegenvallen.
Geen idee wat voor type boek het was, maar ik kon op afstand zien dat het drukwerk was en geen fotokwaliteit. Effen achtergrond had gewoon strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 01-06 18:52
Volgens mij hebben meerdere mensen hier goede ervaringen met Top-fotoalbum. Ik in elk geval wel. Vorig jaar een prachtig 28*42 cm album gemaakt van onze reis naar Japan. In alle opzichten geweldige kwaliteit. Alleen de kaft vond ik erg fragiel, maar goed, voor die prijs...

Ze stuurden net dus een e-mail dat ze een nieuw fotoalbum hebben:
http://www.top-fotoalbum.com/cat-fotoboek/hd-fotoalbum.html
Top-fotoalbum heeft een nieuw, zeer prestigieus fotoboek in haar assortiment: het HD fotoalbum, powered by Canon. De aanschaf van de revolutionaire Canon DreamLabo5000 printer, betekent een nieuw tijdperk in de wereld van de fotoboeken.

Het HD fotoalbum, een ´High Definition´ fotoboek, is uniek in zijn soort vanwege de combinatie van best mogelijke scherpte, kleurweergave en duurzaamheid. Het HD fotoalbum wordt internationaal geroemd door fotografen en fotografieliefhebbers vanwege de superieure kwaliteit. De best mogelijke printkwaliteit, en dat tegen een zeer scherpe
prijs. En: als primeur in de Benelux nu verkrijgbaar bij Top-fotoalbum.

Wat maakt het HD fotoalbum zo uniek?

Levensechte kleuren
De Canon DreamLabo5000 printer gebruikt een 7-kleurig inktsysteem om de hoge fotoprintkwaliteit mogelijk te maken. Naast de 4 standaard CMYK-kleuren, heeft deze printer nog 3 extra kleuren die zorgen voor een breder kleurenspectrum, waardoor de kleurweergave van afbeeldingen én tekst nog realistischer is.
Ultrascherpe druk
Het exclusieve FINE productieproces (Fullphotolitography Inkjet Nozzle Engineering) maakt het mogelijk om zeer nauwkeurige printkoppen te produceren. Deze printkoppen brengen microscopisch kleine druppels inkt met een resolutie van 2.400 dpi op het printmateriaal aan. De DreamLabo5000 zorgt voor de scherpste weergave ooit gezien in een fotoboek.
Speciaal Canon fotopapier
Het unieke Canon HD fotopapier is speciaal ontwikkeld voor HD fotoafdrukken, waardoor het eindresultaat verbluffend is.
Omvangrijk fotoboek
Het HD fotoalbum is verkrijgbaar in diverse formaten: 21x21 cm, 30x30 cm, 21x30 cm, 30x21 cm en 42x30 cm. De boeken zijn uit te breiden tot maar liefst 100 pagina´s. Het HD fotoalbum heeft een uitzonderlijk vlakke Canon binding.
Drie keer levenslang
Dit fotoboek heeft een extreem lange levensduur. De combinatie van hoogwaardig Canon fotopapier, de FINE printkop en het 7-kleurig inktsysteem garandeert een bestaan van minstens 300 jaar.
Dit zegt natuurlijk allemaal niks als je het niet kan vergelijken met de reguliere fotoalbums. Die wie weet meer of neemt de proef op de som? De prijzen zijn wederom erg concurrerend met als duurste 69,45 voor het 30*42cm album.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik zit met precies hetzelfde probleem.
Een aantal vragen waar ik mee zit:
1. 2400 dpi: moet/kan ik foto's dan ook met die resolutie aanleveren? Zo niet, dan is het een beetje overkill.
2. Canon print de albums met inktjet terwijl Fuji albums belichte foto's zijn (toch?). Belichte foto's lijkt me beter dan inktjet.
3. Inktjet en vingerafdrukken? Inktjet en zonlicht/UV? Inktjet en water (als er gemorst wordt dan is dat bij een foto geen hele grote ramp, maar bij inktjet..)

Misschien morgen eens contact opnemen met de klantenservice. Had al een vraag gesteld via het contactformulier, maar nog geen antwoord.

edit: hier een soort vergelijk: http://56x56.com/writings...-versus-digital-c-prints/

[ Voor 8% gewijzigd door MrSleeves op 13-07-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
MrSleeves schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:20:
Ik zit met precies hetzelfde probleem.
Een aantal vragen waar ik mee zit:
1. 2400 dpi: moet/kan ik foto's dan ook met die resolutie aanleveren? Zo niet, dan is het een beetje overkill.
2. Canon print de albums met inktjet terwijl Fuji albums belichte foto's zijn (toch?). Belichte foto's lijkt me beter dan inktjet.
3. Inktjet en vingerafdrukken? Inktjet en zonlicht/UV? Inktjet en water (als er gemorst wordt dan is dat bij een foto geen hele grote ramp, maar bij inktjet..)

Misschien morgen eens contact opnemen met de klantenservice. Had al een vraag gesteld via het contactformulier, maar nog geen antwoord.

edit: hier een soort vergelijk: http://56x56.com/writings...-versus-digital-c-prints/
1. Nee, tenzij je zelf al wilt gaan rasteren, maar zolang je het exacte print procede en proces kleuren niet weet, zou ik dat niet doen ;) Maximaal 300 DPI.
2. Canon print inderdaad met inkjet, hoe Fuji het doet, weet ik niet. Er zijn maar weinig aanbieders die belichte fotos aanleveren in boekvorm. Ik zie eigenlijk alleen maar geprint.
3. Inkjet en water is alleen problematisch bij cloon inkten is mijn ervaring. Ik print thuis al 14 jaar met een HP en zolang ik de originele inkt uit die tijd pak (ik weet niet hoe de huidige inkt is), dan vlekt er helemaal niks. Dit is ook mijn ervaring bij een goedkope Canon inkjet printer. Met de Hema inkt liep alles meteen uit met een beetje water. UV: er is geen enkel afdrukprocede wat echt langdurige UV bestendig is. Op het werk hebben we van die inkjet printers van verschillende merken (Mutoh, Arizone, Canon) en de UV inkten zijn wel beter, maar als je de prints 2 jaar buiten hangt, worden alle kleuren die rood bevatten toch valer. De vraag is: hang jij je boek buiten in de volle zon voor lange periodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

PageFault schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:29:
[...]

1. Nee, tenzij je zelf al wilt gaan rasteren, maar zolang je het exacte print procede en proces kleuren niet weet, zou ik dat niet doen ;) Maximaal 300 DPI.
2. Canon print inderdaad met inkjet, hoe Fuji het doet, weet ik niet. Er zijn maar weinig aanbieders die belichte fotos aanleveren in boekvorm. Ik zie eigenlijk alleen maar geprint.
3. Inkjet en water is alleen problematisch bij cloon inkten is mijn ervaring. Ik print thuis al 14 jaar met een HP en zolang ik de originele inkt uit die tijd pak (ik weet niet hoe de huidige inkt is), dan vlekt er helemaal niks. Dit is ook mijn ervaring bij een goedkope Canon inkjet printer. Met de Hema inkt liep alles meteen uit met een beetje water. UV: er is geen enkel afdrukprocede wat echt langdurige UV bestendig is. Op het werk hebben we van die inkjet printers van verschillende merken (Mutoh, Arizone, Canon) en de UV inkten zijn wel beter, maar als je de prints 2 jaar buiten hangt, worden alle kleuren die rood bevatten toch valer. De vraag is: hang jij je boek buiten in de volle zon voor lange periodes?
Maakt 2400 dpi dan echt veel uit als er 300 dpi wordt aangeleverd? Kan me voorstellen dat 600 dpi wel wat mooier wordt, maar 8x lijkt me dan overkill.
En Fuji zou dit gebruiken (volgens mijn link):
Digital C-prints, on the other hand, are the result of printing a digital file on a continuous tone printer that uses silver-based paper. The photograph is created by exposing the paper with light sources (such as lasers or LEDs) and then processing the exposed paper with traditional chemistry.

Vraag is wel: is die Canon echt beter? Ben er nog niet uit of ik het de prijs waard vind. De Fuji boeken tot nu toe zijn ook wel erg goed en hebben een hele mooie lay-flat en de binding bij Canon is wel anders.

Even de prijzen:
26 pagina'sper 2 erbij50 pagina's76 pagina's100 pagina's
Fuji mat 28x28 € 33.95 € 1.50 € 51.95 € 71.45 € 89.45
Canon 30x30 € 49.95 € 2.00 € 73.95 € 99.95 € 123.95
Fuji glans 28x28 € 39.95 € 2.00 € 63.95 € 89.95 € 113.95

Ik weet niet of ik 40% extra wil uitgeven aan een album.

[ Voor 15% gewijzigd door MrSleeves op 14-07-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
600 DPI is veel te weinig, of het dan 1200 of 2400 moet zijn, kun je over discussieren. Hoe kleiner de druppels zelf zijn (er zijn printers met 2 verschillende druppelgroottes, bijv. 2 pl en 10 pl), hoe scherper je een beeld kunt maken. Je hebt voor elke pixel van je foto de nodige druppels nodig op een wat groter oppervlak om die pixelkleur te emuleren.

Of de Canon beter is, durf ik niet te zeggen. Het zal je wat fotoboeken kosten om dat uit te vissen, ben ik bang.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik was altijd tevreden over top fotoalbum, maar heb vandaag wel een grote teleurstelling gehad: de maximale lengte van een foto kan 10.000 pixels zijn, oftewel panorama's van niets, weg detail :-(

je komt er pas achter na het bestellen en je de foto's moet uploaden
ik kreeg foutmeldingen "kan het geheugen van de foto niet vinden"

ora et labora

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:56
Zelfde is bij Profotonet. Zij hanteren 150dpi voor een 45x30 album. Maar om eerlijk te zijn: het ziet er top uit!

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Boek van 56cm breed = 22 inch, met 300dpi, iets meer dan 6600 pixels.
Die van 42cm, dus 84 cm breed, 33 inch is 9900 pixels.

Dus 10000 is een prima grens. Ik heb overal i.i.g. 300dpi gehanteerd..

Morgen komt mijn album binnen. 100 pagina's en ik had 'm precies op tijd af om 20% korting te krijgen.

• Universal Creations
Jij kunt wel 300dpi hanteren, maar ze drukken af met 150dpi.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:37
Dat is bij Profotonet zeg je net, is dat ook zo bij Top-Fotoalbum dan? En zo ja, dan zou je zelfs een foto van 168cm breed (2x 84cm :+) kunnen hebben en zou het er, volgens jou, toch top uitzien ;)

The devil is in the details.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

het fotoalbum is niet zo breed als de panorama, als de langste zijnde 10k is, is de korte zijde vaak 2 a 3K, en dan is dat opeens niet zoveel meer (als de het beeldvullend wil hebben). ik vind het gewoon jammer dat ik nu een aparte kleinere versie moet maken , terwijl ik juist de originelen met de software heb geselecteerd.(en overschreven met de kleinere versie }:O )
maar goed misschien overdrijf ik wel en is er niets aan de hand :)
dat de software geen bestanden van meer dan 10k of 20mb aankan,en dus crashed vind ik wel flauw

[ Voor 29% gewijzigd door mrc4nl op 04-09-2014 20:41 ]

ora et labora

• Universal Creations
Ik kom tot die conclusie op basis van mrc4nl's opmerking over top fotoalbum.

Ik heb dus bij profotonet een 45x30 boek laten afdrukken en de 90x30 pano's zijn echt heel mooi geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:35

CeesKees

I rest my Kees

Ik zit met het volgende:

Ik heb mijn foto's extern (buitenland) door iemand laten uitzoeken, deze gaat voor mij een fotoalbum maken, en dit fotoalbum wil ik in Nederland bestellen en laten bezorgen.

Welke software/leverancier laat de externe persoon het complete fotoalbum exporteren zodat ik het kan imprteren?

Pixum en Albelli lijken hierin niet te voorzien.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:24

Barrycade

Through the...

Blurb kan dit. Je kan namelijk herdrukken bestellen via de site. Of pdf's aanleveren etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 08:53
De laatste keer dat ik het checkte (is wel een paar jaar terug) kon Albelli dit prima. Vaak genoeg gedaan. En dus ook met hema, en andere partijen die dezelfde software gebruiken.

Je moet de hele map die wordt aangemaakt wanneer je een fotoalbum bewerkt kopiëren. Deze map staat waarschijnlijk ergens in Mijn documenten.

Blurb kan idd ook (vanuit inDesign) pdf's aanleveren, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 666893

Hoort niet op het forum

[ Voor 91% gewijzigd door Universal Creations op 08-04-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:05

Saninl

Iemand tips?

De Albelli-software kan niet overweg met de Photos-software van een Macbook. Aangezien ik een aflopende waardebon heb moet ik nu een andere weg bewandelen dan de standaard... Kan ik mijn Macbook "downgraden" zodat de Albelli-software zoals vanouds mijn iPhoto-bibliotheek weer herkent oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Ze hebben wel een iPad app, kan je vanuit OS X daar niet iets mee uitwisselen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 12:47
Albelli lekker links laten liggen. Resolutie en contrast laten zwaar te wensen over van mijn laatste album. Het lijkt bijna alsof de printer "streept". Dit is het laatste albelli album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

arjandijk162 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:58:
Albelli lekker links laten liggen. Resolutie en contrast laten zwaar te wensen over van mijn laatste album. Het lijkt bijna alsof de printer "streept". Dit is het laatste albelli album.
Heb laatst de bruiloft van het nichtje van m'n vriendin gefotografeerd en bij Albelli het Fotoboek XL Liggend (29x39 cm) in hoogglans besteld. Jouw ervaring staat echt in schril contrast ( ;) ) met de mijne.

Ik ben sowieso wel fan van hoogglans, maar heb voor de zekerheid bij kennissen een vergelijking gemaakt tussen hoogglans en matte afdruk. Hoogglans is gewoon veel chiquer, past beter bij een bruiloft dan matte afwerking. Mat is misschien onder meer kijkhoeken te bekijken, maar bij goed licht biedt hoogglans mooiere kleuren.

Afgelopen donderdag kreeg ik het boek binnen (vorige week vrijdag om 00.30 besteld). De scherpte was prima, het ruisniveau viel me echt 100% mee (schoot regelmatig op ISO 3200+, zelfs enkele shots op ISO 10000 leken bijna ruisvrij) en mooie heldere kleuren, exact zoals ik ze op mijn monitor ook zag en wilde hebben. 20 megapixel-foto's volledig op 1 pagina afgedrukt zagen er prachtig uit (moest op 300dpi ook precies kunnen, weet niet met hoeveel dpi Albelli afdrukt). Foto's komen wel van een 5D2 en 6D, dus misschien niet te vergelijken met vakantiefoto's van een smartphone o.i.d. Ben geen rare kleurverlopen tegengekomen in grote partijen blauwe hemel.

Het enige nadeel was de software voor OS X, die is gewoon niet zo uitgebreid als de Windows-variant. Uitlijnen ging moeizaam (volgens hulplijnen was foto 1 uitgelijnd met foto 2, maar bij inzoomen zat er gewoon een speling van 5mm waartussen hij altijd "uitgelijnd" aangaf). Een project uitwisselen tussen Windows en OS X gaat ook niet. Klantenservice van Albelli gaf aan dat er wel een oplossing voor te vinden was in het geval het fotoboek daardoor zichtbaar rommelig was. Uiteindelijk zelf uitgebreid gecontroleerd en handmatig aangepast, dus geen lay-vutfoutjes in het eindresultaat.

Het maken van de lay-out kostte dus meer tijd dan verwacht, maar goed, dat ziet het bruidspaar natuurlijk niet. Er werden de nodige traantjes weggepinkt bij het zien van het eindresultaat. Zou er i.i.g. zo weer een album bestellen :)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:52
Ik maak zelf altijd de lay-out voor foto boeken in indesign en die importeer ik vervolgens dan naar een willekeurige foto boek fabrikant. Wellicht is dat een handige optie voor de volgende keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Volgens mij kon dat niet bij Albelli, maar weet het niet zeker. Anders was het inderdaad een goede oplossing geweest! Bedankt voor de tip, zal het de volgende keer eens proberen :)

[ Voor 13% gewijzigd door tobiasvs op 06-10-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
tobiasvs schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:47:
Volgens mij kon dat niet bij Albelli, maar weet het niet zeker. Anders was het inderdaad een goede oplossing geweest! Bedankt voor de tip, zal het de volgende keer eens proberen :)
Tuurlijk kan dat, in InDesign exporteer je de pagina's als spread in JPEG en importeer je op die manier eenvoudig in de Albelli software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Oooooooh... Ahem. Ik zat weer eens moeilijk te denken :+ Het verbaasde me al dat die aanbieders ondersteuning voor InDesign zouden hebben. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Laatst online: 22:46
Ik heb in het verleden met veel plezier fotoboeken bij MyBKS laten afdrukken (met die fijne iBood vouchers) maar nu dit bedrijf ter ziele is (zelf gelukkig geen last van gehad) ben ik op zoek naar een nieuwe leverancier de liefst dezelfde boeken kan maken, zodat ze fijn in hij rijtje in de boekenkast passen. Weet iemand bij welke centrale MyBKS afdrukte? En welke leverancier moet ik dan nu hebben? Het zijn overigens liggende A4 boeken met rond de 90 pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:20
Heb hier momenteel 8 boeken van Top-fotoalbum staan. Ik maak sinds 2009 van elke zomer en winter een fotoboek. Alleen al vanwege de lay-flat techniek bestel ik nu standaard daar. Vind het zoveel handiger en mooier dan de standaard bindmethode.

Kwaliteit is prima vind ik. Ben zelf wel erg fan van matte fotoboeken (geen vingerafdrukken etc). De software was vroeger erg goed, later werd dat minder (al ondersteunen ze volgens mij wel .png met transparantie en dergelijke _/-\o_ ) dus maak nu standaard de fotoboeken in InDesign. Moet wel zeggen dat ik er toch altijd best wat tijd aan kwijt ben... maar ik wil ook dat elk fotoboek zijn eigen "stijl" heeft, en dat word elk jaar lastiger :+ .

Bij de reviews over top-fotoalbum zou ik vooral toch ff kijken naar de postcount van de mensen >:)
Zelf iig tevreden tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 22:54
Heb inmiddels zo'n 10 boeken bij Top-fotoalbum laten maken in de formaten Jumbo (28x28) en Deluxe (42x28) en met mat fotopapier. Ben nog steeds zeer tevreden over de kwaliteit.
Ook bij een spread van één foto over twee pagina's in een Deluxeboek (dus 84 cm breed) is de scherpte nog uitstekend. (Uiteraard heeft de foto een daarvoor geschikte resolutie, maar toch.)

Wat ik wel jammer vind is dat de omslag tegenwoordig ook mat wordt uitgevoerd. Dit was eerst glanzend en dat vind ik toch net wat mooier.

Ondanks mijn tevredenheid denk ik er toch wel eens over om eens een boek bij Profotonet te bestellen om te kijken of het misschien toch nog beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Bump.

Meer mensen waarbij na de Windows update van gisteren de foto-apps (apc.exe) een error geven? Even checken om uit te sluiten dat het een specifiek geval hier betreft. Zowel met albelli als vistaprint dezelfde error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

wow dat is een late off-topic reactie.. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ga niet weer bij Top-fotoalbum bestellen. De albums zijn prima kwaliteit en vooral de lay-flat is handig. Maar de klantenservice is erg slecht.

Wilde twee albums bestellen en een kortingscode gebruiken, maar dat kon niet in 1 keer. Dus dan maar twee bestellingen, gevolg is natuurlijk dubbele verzendkosten. Daarover gemaild waarom je geen twee albums in een keer kan bestellen (kon dit antwoord ivm aflopen actie niet afwachten). Kreeg een mail terug dat de nieuwe software dit wel kan en die software al twee weken te downloaden was en het dus eigenlijk mijn eigen schuld was (de nieuwe software geeft itt de oude software wel aan als er update is).

De albums binnengekregen en zien er goed uit. Maar 1 album had een witte cover ipv grijs dat we besteld hadden. Maar ook hier was het mijn schuld. Er is altijd verschil tussen kleur van het plaatje op internet en het echte album. Terwijl het plaatje gewoon echt grijs was en het album off-white. Mag voor 50% vd prijs wel een grijs album bestellen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Zo, afgelopen zaterdagavond een foto-album van afgelopen vakantie gemaakt. Besteld bij Saal (firma uit Duitsland), kreeg maandag in de middag al een bericht dat 't boek verzonden was. Heb voorheen altijd foto's los afgedrukt en ingeplakt, maar ben voornemens om vanaf nu gewoon boeken digitaal aan te maken en te laten versturen. Kende de aanbieder zelf nog niet, dus zal hier wel een korte review posten als ik 'm binnen heb :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Wellicht iets uitgebreider dan in eerste instantie mijn bedoeling was, maar heb het hierboven beloofd dus voilà:

Review fotoboek Saal Digital

Afbeeldingslocatie: http://www.tobiasvanstijn.nl/images/blog/2016/Review%20fotoboek%20Saal/20161028-DSCF1795.jpg

Aanleiding
In mijn Instagramfeed kwam ik de advertentie tegen van Saal Digital Nederland om me aan te melden voor hun fotoboekbeoordeling: een tegoedbon van €40 in ruil voor een review van hun fotoboek. Zo gezegd, zo gedaan (er lagen immers nog zat afbeeldingen te wachten op afdruk). Ik heb de review oorspronkelijk gepost op mijn eigen website, maar gezien de regelmatige vraag naar goede afdrukcentrales alhier dacht ik dat men het wel zou waarderen als ik in het bijbehorende Tweakerstopic mijn ervaringen zou delen :) Foto's in dit boek zijn geschoten in Sicilië.
Afbeeldingslocatie: http://www.tobiasvanstijn.nl/images/blog/2016/Review%20fotoboek%20Saal/20161028-DSCF1802.jpg

Ontwerpproces
Gebruik van de ontwerpsoftware was gemakkelijk. Bij de productkeuze staan direct alle opties vermeld:
  • oriëntatie (staand, liggend, vierkant),
  • afmeting (tot 42 x 28 cm),
  • papiersoort (glanzend, mat),
  • cover (gewatteerd of niet, kunstleder of fotobelichting),
  • barcode (met/zonder).
Ik heb gekozen voor een fotoboek op A4 liggend, glanzend, niet-gewatteerde cover en met barcode.
Afbeeldingslocatie: http://www.tobiasvanstijn.nl/images/blog/2016/Review%20fotoboek%20Saal/20161028-Screenshot.jpg
Het invullen van de pagina's ging soepel. De software werkt intuïtief en het aanpassen van opties voor je fotoboek (bijv. de coverkeuze) is nog mogelijk tijdens het ontwerpproces. Er is een ruime keuze aan templates (zowel minimalistisch als met allemaal tierlantijntjes) en bestaande templates kunnen aangepast worden. Een automatische invuloptie is voorhanden, maar het plaatsen van foto's gaat net zo gemakkelijk via het slepen uit de fotobrowser. Eenmaal geplaatste foto's kunnen vastgezet worden. Ook is het slechts een kwestie van drag & drop om het fotobestand te veranderen maar de placeholder gelijk te houden. Foto's en placeholders kunnen worden aangepast op exacte grootte (in cm), worden uitgelijnd en voorzien van schaduw en kader. De software werkt met layers waardoor het gemakkelijk te zien is of er nog onbedoelde objecten op een pagina staan, zoals tekst uit een template-layout.

De ontwerpsoftware wordt wel wat trager bij gebruik van veel pagina's, maar met een grootte van 34 pagina's is er uiteindelijk nog prima mee te werken. Ben je klaar met ontwerpen, controleer dan nog wel even of op enkele foto's niet per ongeluk de automatische fotocorrectie is ingeschakeld. Voor de professional die graag zijn ontwerpen in InDesign maakt: het is mogelijk om pagina's in PDF te importeren.

Bestellen en levering
Betalen kan met creditcard of PayPal. iDeal is helaas (nog?) niet mogelijk. Het uploaden van de afbeeldingen kost slechts enkele minuten. Ook voor het leveren van het fotoboek heeft Saal Digital niet veel tijd nodig: op zaterdag is het boek rond 18.30 uur besteld, op maandag is het boek om 11.00 uur op de post gedaan in Duitsland en drie dagen later, op donderdag, werd het boek afgeleverd.
Afbeeldingslocatie: http://www.tobiasvanstijn.nl/images/blog/2016/Review%20fotoboek%20Saal/20161027-DSCF1787.jpg
Het fotoboek wordt geleverd in een kartonnen doos. Netjes beschermd door foam, daarnaast nog ingepakt in een plastic folie. Prima beschermd tijdens het transport.

Kwaliteit van het boek
Bij het uitpakken van het boek valt op dat je een stevig product in handen hebt. De kaft is netjes bedrukt, maar in mijn geval niet gewatteerd. Hierdoor is het album niet al te dik en komt deze, in vergelijking met de relatief dikke pagina's, wat basic over. Een gewatteerde kaft is echter wel een optie en lijkt mij dan ook het overwegen waard. Door de glanzende afwerking voelt de kaft wat vettig aan. Dit is vergelijkbaar met reguliere hardcover boeken (bijvoorbeeld uit de boekenwinkel). De kwaliteit van de afdruk op de cover doet niet onder voor de prints in het boek.
Afbeeldingslocatie: http://www.tobiasvanstijn.nl/images/blog/2016/Review%20fotoboek%20Saal/20161028-DSCF1796.jpg
De dikke, stevige pagina's geven een degelijke indruk. Bang om pagina's te scheuren hoef je niet snel te zijn. Iets dunner papier had het boek een wat elegantere afwerking gegeven. Glanslagen trekken altijd wel wat vingerafdrukken aan en ook het fotoboek van Saal is hierop geen uitzondering. Voor bruiloften is het prachtig, voor mijn volgende vakantieboek zal ik misschien eerder voor een matte afwerking kiezen. Paginaranden zijn conform de lay-out van de software, precies zoals aangegeven en netjes scherp afgesneden.
Afbeeldingslocatie: http://www.tobiasvanstijn.nl/images/blog/2016/Review%20fotoboek%20Saal/20161028-DSCF1804.jpg
Door de lay flat-inbinding kunnen foto's over twee pagina's worden afgedrukt zonder dat de naad van het boek te zien zou moeten zijn op de overgang tussen de twee bladen. De pagina's komen bijna helemaal vlak te liggen, waardoor panorama's mooi weergegeven kunnen worden. Op A4 krijgt een breed landschap zo een indrukwekkende afdrukgrootte. De naad zelf blijft echter wel (minimaal) zichtbaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.tobiasvanstijn.nl/images/blog/2016/Review%20fotoboek%20Saal/20161028-DSCF1806.jpg
Het boek heeft standaard geen schutblad. Houd er dus rekening mee dat de eerste en laatste pagina van je boek ook gewoon worden bedrukt. Wil je deze leeg hebben, dan dien je die pagina's in de ontwerpsoftware niet in te vullen. Hier werd tijdens het ontwerpproces niet voor gewaarschuwd.
Afbeeldingslocatie: http://www.tobiasvanstijn.nl/images/blog/2016/Review%20fotoboek%20Saal/20161028-DSCF1794.jpg
De barcode wordt afgedrukt op de laatste pagina (rechtsonder) en op de achterkant (linksonder). Hoewel het slechts een klein wit vierkantje betreft met daarin een zwarte QR-code, doet het af aan de foto's op die pagina. Zeker op een donkere foto valt de code snel op. Wat het doel van de barcode is, is mij niet geheel duidelijk. Wel weet ik zeker dat ik deze bij een volgende aankoop niet weer zal laten plaatsen.

Kwaliteit van de afdrukken
De afdrukkwaliteit is zeer goed te noemen. De tinten lijken op de afdruk gelijk aan die op een (gekalibreerd) beeldscherm. Subtiele kleurovergangen hebben geen last van banding. Bij de standaard 15x10-prints van de verschillende webaanbieders zie ik regelmatig weinig subtiele kleurgradaties, vergelijkbaar met verschrikkelijk gecomprimeerde webfoto's uit de jaren 90. Saal Digital heeft dat prima geregeld.
Kleurtinten zijn fel maar niet overgesatureerd en het zwart- en witpunt ogen daadwerkelijk zwart en wit. De glanzende pagina's helpen bij het verkrijgen van een wat dieper contrast. Ook zwart-witafbeeldingen komen goed tot hun recht. In eerste instantie leken de pagina's afgedrukt i.p.v. belicht op echt fotopapier (heb immers nog nooit zulk dik fotopapier gezien), maar navraag bij Saal doet blijken dat zij daadwerkelijk fotopapier van Fujifilm belichten.
Afbeeldingslocatie: http://www.tobiasvanstijn.nl/images/blog/2016/Review%20fotoboek%20Saal/20161028-DSCF1808.jpg
Wanneer je de pagina's van dichterbij bekijkt, zie je veel details (dat mag ook wel met de bronbestanden van 20 megapixels). Rare rasters of andere artefacten ontbreken. Volgens de software wordt rond de 300 dpi afgedrukt en die scherpte is te zien in het eindresultaat.

Conclusie
Al met al ben ik overwegend positief over het fotoboek. Het ontwerpen gaat simpel en snel met de meegeleverde software. Het boek is snel in huis. Ook wat betreft de afbeeldingskwaliteit niets dan lof voor Saal Digital: heldere kleuren en goede scherpte. De standaard uitvoering van het boek voelde echter wel wat basic. De (relatief) dunne kaft en het dikkere papier waren samen wat uit balans. Wellicht dat de luxere kaften een elegantere uitstraling geven.

Wat betreft prijs/kwaliteit: voor de €5 die ik nu zelf bij heb moeten betalen, was het boek een no-brainer. Voor de €45 die de gewone consument betaalt, krijg je een boek dat een goedkopere uitstraling heeft. Een simpele zwarte linnen kaft had mijn voorkeur gehad (en was misschien tevens goedkoper om te produceren).

Om het boek te vergelijken met eerder gemaakte fotoalbums:
  • Albelli heeft standaard een zwartlinnen kaft, heeft dunner maar iets glanzender papier en ook een goede afdrukkwaliteit. De software van Saal werkt secuurder met het indelen van de pagina's (bij Albelli lijnde hij op zoom to fit-niveau goed uit, maar bij 100% inzoomen bleek een afbeelding tot enkele millimeters af te wijken t.o.v. zijn buurman). Qua prijs schelen beide aanbieders niet veel.
  • HP Snapfish had ook standaard een zwartlinnen kaft, maar was qua afdrukkwaliteit echt ver beneden de maat.
Meer ervaringen met digitale fotoalbums heb ik nog niet opgedaan, maar gezien de grote hoop vakantiefoto's van de afgelopen jaren (die ik no way nog ga afdrukken en inplakken) zal daar nog wel een ervaring bijkomen. I'll hold you on the height! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door tobiasvs op 28-11-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vorige vakantie was ik erg tevreden over mijn fotoboek, helaas viel die partij af omdat ze nu met een achterlijke webinterface werken en geen offline programma meer hebben.

Ik heb mijn vakantieboek dus maar bij Fotofabriek besteld, kwaliteit van het boek is prima maar wat een kut programma gebruiken ze. Je moet foto's uitlijnen door op de millimeter nauwkeurig de positie in te vullen. Valt een foto volgens je preview precies in de pagina dan zal dat in de praktijk niet zo zijn en kon ik m'n hele boek opnieuw uitlijnen. En je moet zelf proberen wat de formaten zijn, dat kan je niet direct zien. Je moet dus kijken hoe groot een pagina in millimeters is en dan met de rekenmachine erbij. Was ook wel mijn fout om een boek met een andere verhouding dan 3:2 te kiezen, dat levert te veel ellende op met foto's uitlijnen en heeft me behoorlijk wat frustraties opgeleverd.

Het valt me sowieso op dat veel programma's echt bagger zijn. Vaak gericht op van die huisvrouwtjes die wat templates willen waar alle foto's over elkaar heen vallen. Automatisch foto's laten invullen en klaar. Wil je je foto's netjes inrichten met tussen de foto's dezelfde marges gedurende je gehele boek moet je ontzettend veel reken en meet werk uitvoeren.

Ook weinig providers die een goed programma aanbieden, grote fotoboeken in 3:2 verhouding aanbieden en dan nog lay-flat kunnen leveren op dat formaat.
Misschien volgende keer Saal Digital proberen, wellicht is dat wat ik zoek. Betaal je wel de hoofdprijs helaas, maar wellicht moet dat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Tsurany schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:29:
Vorige vakantie was ik erg tevreden over mijn fotoboek, helaas viel die partij af omdat ze nu met een achterlijke webinterface werken en geen offline programma meer hebben.

Ik heb mijn vakantieboek dus maar bij Fotofabriek besteld, kwaliteit van het boek is prima maar wat een kut programma gebruiken ze. Je moet foto's uitlijnen door op de millimeter nauwkeurig de positie in te vullen. Valt een foto volgens je preview precies in de pagina dan zal dat in de praktijk niet zo zijn en kon ik m'n hele boek opnieuw uitlijnen. En je moet zelf proberen wat de formaten zijn, dat kan je niet direct zien. Je moet dus kijken hoe groot een pagina in millimeters is en dan met de rekenmachine erbij. Was ook wel mijn fout om een boek met een andere verhouding dan 3:2 te kiezen, dat levert te veel ellende op met foto's uitlijnen en heeft me behoorlijk wat frustraties opgeleverd.

Het valt me sowieso op dat veel programma's echt bagger zijn. Vaak gericht op van die huisvrouwtjes die wat templates willen waar alle foto's over elkaar heen vallen. Automatisch foto's laten invullen en klaar. Wil je je foto's netjes inrichten met tussen de foto's dezelfde marges gedurende je gehele boek moet je ontzettend veel reken en meet werk uitvoeren.

Ook weinig providers die een goed programma aanbieden, grote fotoboeken in 3:2 verhouding aanbieden en dan nog lay-flat kunnen leveren op dat formaat.
Misschien volgende keer Saal Digital proberen, wellicht is dat wat ik zoek. Betaal je wel de hoofdprijs helaas, maar wellicht moet dat maar.
ProFotonet drukt gewoon een Indesign file af dus als je daarmee overweg kan of dat wilt leren is dat ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Brilsmurfffje schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:39:
[...]

ProFotonet drukt gewoon een Indesign file af dus als je daarmee overweg kan of dat wilt leren is dat ook een optie.
Nadeel daar aan is dat je weer een heel duur softwarepakket moet kopen of een abonnement op moet afsluiten.

[ Voor 53% gewijzigd door Tsurany op 29-10-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb momenteel wat issues met het afdrukken van foto's. Heb een fotoalbum en een plexi-afdruk besteld bij Albelli. Was hier bij ontvangst helemaal niet tevreden over.

Het fotoalbum is gemaakt met foto's van een d7200. En hoewel het verdomd moeilijk is om daar bij daglicht een foto met ruis mee te produceren, zijn de foto's in het fotoboek nogal korrelig. Zelfde geldt voor de plexi afdruk. Hoewel deze met een D80 gemaakt zijn, zijn ook deze vrij korrelig.

Ik ben eens op onderzoek uit gegaan, en merk nu dat als ik dez foto's met de windows verkenner open, dat deze veel korreliger zijn dan als ik ze in Photoshop open. Kan hier een issue in zitten? Kan dit niet zo goed verklaren eigenlijk.

Crappy telefoon voorbeelden, het geeft een idee:

De plexi print;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/llyusVz8vCbeA61jsKZygvSw/thumb.jpg

De foto via verkenner:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fG8q1gIs7vAmcogWwxjPrwGy/thumb.jpg

Foto via photoshop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hxHzrFf6iRMHImvSMA7TkRmQ/thumb.jpg

Iknow, niet de beste foto om te beginnen O-)

[ Voor 30% gewijzigd door MikeyMan op 03-11-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

MikeyMan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:31:
Ik ben eens op onderzoek uit gegaan, en merk nu dat als ik dez foto's met de windows verkenner open, dat deze veel korreliger zijn dan als ik ze in Photoshop open. Kan hier een issue in zitten? Kan dit niet zo goed verklaren eigenlijk.
Je bedoel met de standaard fotoviewer van Windows? Dat ervaar ik ook regelmatig als ik foto's open op een PC. Heeft meer te maken met de manier waarop dat programma foto's rendert dan met de afbeeldingskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tobiasvs schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:05:
[...]

Je bedoel met de standaard fotoviewer van Windows? Dat ervaar ik ook regelmatig als ik foto's open op een PC. Heeft meer te maken met de manier waarop dat programma foto's rendert dan met de afbeeldingskwaliteit.
Ja, precies, maar het lijkt er wel op alsof dit beter aansluit bij de kwaliteit die er vervolgens bij albelli uit komt. Dus of er gaat iets mis in photoshop, of albelli loopt te rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
tobiasvs schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:01:
Wellicht iets uitgebreider dan in eerste instantie mijn bedoeling was, maar heb het hierboven beloofd dus voilà:
Is die actie nog ergens te vinden? Want ik moet zeggen dat de fotoboeken wel erg lijken op die van top-fotoalbum (waar ik nu bestel). Zou een leuke actie en test zijn, vooral om te kijken of er verschil is. Ik moet nog een aantal fotoboeken bestellen en de maten (28x28) komen overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Waah schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:14:
[...]

Is die actie nog ergens te vinden? Want ik moet zeggen dat de fotoboeken wel erg lijken op die van top-fotoalbum (waar ik nu bestel). Zou een leuke actie en test zijn, vooral om te kijken of er verschil is. Ik moet nog een aantal fotoboeken bestellen en de maten (28x28) komen overeen.
Dat durf ik niet te zeggen, kwam bij mij in m'n timeline dus heb hem niet zelf kunnen opzoeken. Is 'ie niet op hun website te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik kwam deze test tegen bij BD/Shoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 13:38
Is iemand bekend met https://www.pixum.nl/fotoboek ?
Hoe is de kwaliteit? En de software? Ben op zoek naar een goede afdruk service.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Even een kleine kick, want heb nu software gevonden die ik jullie niet wil onthouden... Ik heb geen enkele link met dit bedrijf.

Zelf gebruikte ik altijd Photoshop of Indesign voor het ontwerpen van fotoboeken. Maar ik loop nogal achter (bijna 8 fotoboeken :X ). Het maken van layouts duurt gewoon vrij lang....

Nu heb ik een programma gevonden wat het heel rap voor je doet, maar je toch alle vrijheid behoud:
Smartalbums 2. je gooit de foto's op een pagina, en hij maakt dan zelf een layout. Niet naar je zin? up/down arrow en je krijgt een andere layout. En elke layout kan je nog handmatig aanpassen inc snapping.

Ben nu in een half uurtje klaar met het maken van een fotoboek. Foto's verwisselen, toevoegen en verwijderen is echt supersimpel. Je kan zelfs alle foto's op de "tijdlijn" gooien en dan een knip zetten waarbij alle foto's voor de knip 1 pagina is.

Er is een trial, dus zou zeggen probeer het eens uit.

Een alternatief is Fundy Designer. Deze vond ik zelf minder werken... maar misschien past het beter bij je!
Een vergelijking inclusief video's hoe je beide programmas gebruikt vind je hier:
https://jaredplatt.com/al...re-smart-albums-vs-fundy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is er dan zo bijzonder aan Smartalbums? Elk ander programma werkt op dezelfde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ik heb het even geprobeerd en het ziet er wel redelijk slick uit hoor. Zal het bij het eerstvolgende album even proberen te gebruiken.

Wel duur met $299.

Top-Fotoalbum lijkt ter ziele gegaan te zijn. Vind daar alleen nog maar negatieve reviews en klachten van terug het afgelopen halfjaar. Zal binnenkort eens bij Saal bestellen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
Iemand hier ervaring met Saal Digital? Kom online veel reviews tegen, en zo te lezen hebben ze nogal wat gratis fotoboeken weggegeven ter promotie. Op zich prima natuurlijk, maar in hoeverre zijn die reviews dan nog objectief...
Vond bij een eerder fotoboek de scherpte en kleurechtheid nogal tegenvallen (ProFotoNet - terwijl hun losse afdrukken wel enorm mooi zijn).

Vind Saal interessant vanwege de mogelijkheid tot directe PDF/TIFF/JPG upload, waardoor er geen album-software tussen zit die evt compressie op de foto's loslaat.
http://www.saal-digital.nl/service/professionals/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvdijk23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:09
Gewoon zelf proberen? Ik heb vorige week een boek besteld en is nu onderweg. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 17:30
Eddey schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:49:
Iemand hier ervaring met Saal Digital?
Wij hebben nu tweemaal een fotoboek bij Saal Digitaal besteld en ontvangen. Kwaliteit van de boeken is uitstekend.
Er zit echter een bugje in de software waardoor één foto gedraaid was afgedrukt. Dit kwam in beide boeken voor 8)7 .
SD gemaild en ze stuurden, nadat we bewijs hadden geleverd, heel snel een nieuw boek op.
Klantenservice is dus prima, maar ze hadden na de eerste melding natuurlijk ook kunnen proberen de software te fixen.....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Grote voordeel voor mij zou zijn dat Saal Digitaal een van de weinige bedrijven is die grote boeken levert in met foto verhouding, namelijk 3:2. Mijn laatste boek was best veel werk omdat je niet een enkele foto pagina vullend kon plaatsen en je niet eenvoudig vier foto's per pagina kon plaatsen.

• Eddey
Bedankt voor de input, het wordt Saal. Ik loop echter tegen één ding aan; de impact van het kleurprofiel... En aangezien ik op korte termijn 2 exemplaren moet bestellen heb ik niet de tijd om grondig met Saal te overleggen of een proefdruk te vragen.

Heb al mijn foto's bewerkt op een gecalibreerd IPS scherm. Kleuren zien er goed uit in zowel in Lightroom 4 als Photoshop CS3, ook als ik soft proofing do met het juiste kleurprofiel. Totdat ik de optie "Simulate paper and ink" aanzet, aangezien dat een sterke magenta-zweem oplevert. Moet behoorlijk met kleurtemperatuur en tint schuiven in een poging tot compenseren, en kom zelfs dan niet echt op de juiste kleur uit. Kan me haast niet voorstellen dat het verschil zo groot is... :?
Bij een ander kleurprofiel van Profotonet met Fuji DP2 zie ik ook wel verschil, maar zeker niet zo sterk. En daarbij was mijn ervaring bij eerdere losse afdrukken van andere foto's positief, ook een behoorlijk goede match met het scherm zonder die optie.

Heb al gegoogled en kom verschillende meningen tegen over wel of niet gebruiken van die proofing optie. Wat is jullie ervaring hiermee (zeker i.c.m. Saal); foto's aanpassen op die optie, of zo laten? Neig naar het laatste, maar extra meningen/ervaringen zijn welkom!

Edit: ben er bij toeval achtergekomen dat als ik in Photoshop een geheel witte 'pagina' heb, deze met bovengenoemde soft proofing behoorlijk grijs/magenta wordt... Niet zoals ik fotopapier normaal ervaar ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Eddey op 24-11-2017 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:10
Ik probeer met de software van Profotonet een album te maken. Wat een rampsoftware. Hoe kan ik een foto over de volledige breedte van een enkele bladzijde, dus niet een spread, zetten? Dus als ik bijvoorbeeld een liggende foto op een vierkante bladzijde zet, dan boven en onder de foto een leegte en niet de hele bladzijde opgevuld met foto. Dat is echt de meest simpele functie in iedere andere software. Moet ik echt een hulplijn in het midden (daar staat al een lijn, waarom daar niet op snap-pen?) van de bladzijde maken en aan de linkerkant?Het is in de software niet eens duidelijk WAT precies het midden is, qua millimeters.
Ik heb geen Indesign, dus doe de opmaak met de software van de fotoservice.

[ Voor 32% gewijzigd door Dancing_Animal op 24-11-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-06 18:18
Is dat niet gewoon met de functie om een foto op te rekken? Automatisch gaat het in ieder geval niet.
Mail anders naar profotoned, die zijn meestal snel met reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:10
A4-tje schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:55:
Is dat niet gewoon met de functie om een foto op te rekken? Automatisch gaat het in ieder geval niet.
Mail anders naar profotoned, die zijn meestal snel met reageren
Heb ze een halfuurtje aan de lijn gehad. Teamviewer ftw. Magnetische uitlijning werkt maar aan één kant van de foto. Ik heb nu waar nodig de axacte maten van een bladzijde ingevoerd, maar het is wel een gedoe. Bij foto's die boven en onder of links en rechts een zwarte rand moesten krijgen heb ik die rand in Pixelmator toegevoegd en toen geïmporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
B-Bandit schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:08:
Ik heb het even geprobeerd en het ziet er wel redelijk slick uit hoor. Zal het bij het eerstvolgende album even proberen te gebruiken.

Wel duur met $299.

Top-Fotoalbum lijkt ter ziele gegaan te zijn. Vind daar alleen nog maar negatieve reviews en klachten van terug het afgelopen halfjaar. Zal binnenkort eens bij Saal bestellen.
zeer late reactie :+

Gebruik nog steeds smartalbums. Scheelt enorm veel tijd met fotoboeken maken. Van dagen naar uren (inc uitzoeken foto's etc). Het is gewoon handig om snel door verschillende paginavullingmethodes te gaan. Maar goed als je het gebruikt merk je het pas.

Top-fotoalbum is afgebrand.
BELANGRIJKE INFORMATIE!!
Wegens brand bij ons productiebedrijf van de fotoboeken in Bilzen (BE) op vrijdag 17 november jl, is het helaas niet gelukt de productie van de fotoboeken op gang te krijgen en een goed alternatief te vinden waarbij de kwaliteit en levertijd gewaarborgd blijft.
Momenteel kan niet meer besteld worden. De klanten die al besteld en betaald hebben, zullen hun geld terug krijgen. Wij adviseren de bestelling van de fotoboeken elders te plaatsen om onnodig tijd te verliezen.
Wij houden u op de hoogte over de verdere ontwikkelingen.

Onze oprechte excuses voor het ongemak en wij hopen op uw begrip.
Met vriendelijke groet,
Top-Fotoalbum
https://www.tvl.be/nieuws...-bij-elka-in-bilzen-51971

Wel balen want daar bestelde ik altijd... en heb nog 5 fotoboeken te bestellen. Dus nu maar bij Saal besteld. Wel jammer want die zijn duurder (behalve nu met de 15 euro actie) en dat tikt toch flink aan als je elk half jaar een boek besteld. Helaas zijn er weinig sites die lay-flat fotoboeken aanbieden. Of alleen voor exorbitant veel geld. (bv: Bij Hema betaal ik 77 euro waar ik bij top-fotoalbum vaak 40 euro kwijt was)

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 03-01-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Waah schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:00:
[...]

zeer late reactie :+

Gebruik nog steeds smartalbums. Scheelt enorm veel tijd met fotoboeken maken. Van dagen naar uren (inc uitzoeken foto's etc). Het is gewoon handig om snel door verschillende paginavullingmethodes te gaan. Maar goed als je het gebruikt merk je het pas.

Top-fotoalbum is afgebrand.

[...]

https://www.tvl.be/nieuws...-bij-elka-in-bilzen-51971

Wel balen want daar bestelde ik altijd... en heb nog 5 fotoboeken te bestellen. Dus nu maar bij Saal besteld. Wel jammer want die zijn duurder (behalve nu met de 15 euro actie) en dat tikt toch flink aan als je elk half jaar een boek besteld. Helaas zijn er weinig sites die lay-flat fotoboeken aanbieden. Of alleen voor exorbitant veel geld. (bv: Bij Hema betaal ik 77 euro waar ik bij top-fotoalbum vaak 40 euro kwijt was)
Haha, reactie is reactie hè.

Wauw wat heftig van top-fotoalbum. Zou bijna vermoeden dat er iets gaande was, want wat ik al aangaf, de reviews werden steeds slechter.

Saal nog steeds niks bij besteld. Ben wel benieuwd naar meer ervaringen. Ga deze maand bij fotoboeken.nl bestellen. Heb nog een voucher liggen die voor het eind van de maand moet worden gebruikt. Zal die ervaring hier ook delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-05 19:49
Ik gebruik al jaren CEWE als printcentrale voor trouwboeken hier in België. Helemaal in het begin via een supermarkt, maar de laatste jaren rechtstreeks met CEWE. De software is onhandig, dat wel. Het zijn zeker geen high-end boeken qua look & feel maar op één of andere manier krijg ik alleen bij CEWE de kleuren die ik op mijn scherm zag in Lightroom ook daadwerkelijk op print. Ik heb al foto's doorgestuurd naar klanten (portretten) die zij zelf ergens lieten printen en de kleuren waren overgesatureerd. Ik vond het pijnlijk.

Nu, de trouwkoppels zijn altijd zeer tevreden. Niet elk koppel wil 300-500 euro betalen voor een trouwalbum. Uiteraard ga ik voor het liggend XXL boek met kwaliteit papier. De prints zelf zijn zeer mooi. De lay flat zoals hier al vaker aangehaald, is ook een pluspunt.
Enig minpuntje is de barcode & logo op de laatste (verplicht blanco) pagina. Al gemaild naar CEWE maar die willen dit niet verwijderen of als betalende optie aanbieden. Voorlopig los ik het op door er zelf een logo op te kleven.

Ik had graag geweten hoe het komt dat CEWE prints (toch de albums, op fotopapier & mat) wel de juiste kleuren aflevert. Als ik dat weet, kan ik bij andere opdrachten en andere printcentrales misschien de info briefen. Iemand hier zelf een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
  • Laatst online: 12-04 08:18
ik heb besteld bij Fotofabriek.nl wat me voor een boek van rond de 77 pagina's zo'n 75€ heeft gekost (vlak liggend en A4). Helaas hebben ze een softwarefout waardoor de rugtekst doorloopt buiten het zichtbare deel.

Ik heb al wel 20 fotoboeken gemaakt ondertussen, bij een aantal verschillende aanbieders, en ik weet wel hoe het moet :-) ik ben binnen alle marges gebleven, toch gaat het fout. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, en die erkenden eerst dat het een software fout moest zijn (ik heb foto's gestuurd van het album en screenshots van het digitale bestand). Nu een dag later melden ze doodleuk dat ik toch waarschijnlijk zelf de tekst buiten de stippellijntjes heb geplaatst, want ze herkennen het probleem niet.

Nu heb ik dus een lelijk boek (binding is ook bizar slecht trouwens) van 75€, die ik helemaal opnieuw kan gaan maken bij een andere aanbieder. Ik baal enorm en raad Fotofabriek echt heel erg af. Indien er behoefte aan is wil ik nog wel wat foto's plaatsen van het resultaat. Mocht er nog iets anders worden, dan meldt ik dit nog wel even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotofabriek.nl
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-11-2023
Arokh schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:52:
ik heb besteld bij Fotofabriek.nl wat me voor een boek van rond de 77 pagina's zo'n 75€ heeft gekost (vlak liggend en A4). Helaas hebben ze een softwarefout waardoor de rugtekst doorloopt buiten het zichtbare deel.
We kwamen je bericht tegen en willen je hier graag verder mee helpen.
Ik begrijp dat er twee kwesties spelen:
Ik heb al wel 20 fotoboeken gemaakt ondertussen, bij een aantal verschillende aanbieders, en ik weet wel hoe het moet :-) ik ben binnen alle marges gebleven, toch gaat het fout. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, en die erkenden eerst dat het een software fout moest zijn (ik heb foto's gestuurd van het album en screenshots van het digitale bestand). Nu een dag later melden ze doodleuk dat ik toch waarschijnlijk zelf de tekst buiten de stippellijntjes heb geplaatst, want ze herkennen het probleem niet.
Ongeacht de oorzaak willen wij altijd voor een oplossing zorgen, waarmee je helemaal tevreden bent. Je geeft aan dat er al contact met onze klantenservice is geweest. Echter heeft dit niet tot een goede oplossing geleid, dus hier gaan we werk van maken, zodat je alsnog een perfect fotoboek zult ontvangen.
Nu heb ik dus een lelijk boek (binding is ook bizar slecht trouwens) van 75€, die ik helemaal opnieuw kan gaan maken bij een andere aanbieder. Ik baal enorm en raad Fotofabriek echt heel erg af. Indien er behoefte aan is wil ik nog wel wat foto's plaatsen van het resultaat. Mocht er nog iets anders worden, dan meldt ik dit nog wel even!
Zeer begrijpelijk. Het staat buiten kijf dat de binding van het fotoboek 100% goed moet zijn. Dit staat nog verder los van de tekst/stippellijntjes. Hier heb je een terecht punt.

Kortom, wij nemen daarom z.s.m. contact met je op, om dit nader te bespreken en nog veel belangrijker, om een gepaste oplossing te bieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
  • Laatst online: 12-04 08:18
er is inderdaad onderhand meer contact geweest. Gelukkig gaat Fotofabriek mijn album opnieuw voor mij drukken (op hun kosten). Of de fout nu in de software zit of niet is mij nog niet helemaal duidelijk, al weet ik zeker dat het niet aan mijn opmaak ligt. Dat vind ik wel heel vreemd. Ik hoop dat ze daar achter komen.

Ik wacht af hoe het boek er straks uitziet, de afdrukkwaliteit van de foto's op zich ziet er niet verkeerd uit. Ik hou bij matte albums altijd van een bepaalde afwerking die ik hier mis, maar dat is bij andere aanbieders ook wel eens zo. Update zal een paar dagen duren!

Positief punt: communicatie via de email gaat erg snel, en is behulpzaam (op die ene mail na) en persoonlijk. De snelheid van communiceren vind ik wel een belangrijk punt, waar ik bij Topfotoalbum in het verleden nogal eens tegenaan liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:24

Barrycade

Through the...

Ik heb momenteel veel (zo niet alle) foto's op Google Photo's staan. Lekker makkelijk gesorteerd in albums of op datum.

Maar er blijken niet tot geen aanbieders te zijn die compatibel zijn met Google Photo's.

Of heb ik niet goed gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBeekhof
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-04-2021
Beste mensen, is er iemand die een plek weet waar je 35x35 met meer dan 120 pagina's kunt bestellen? Ik heb al heel lang zitten zoeken op de plekken die in deze threat genoemd worden, het probleem is dat ze of meer dan 120 pagina's kunnen maar max 30x30 format of 30x40, of een enkeling die wel 35x35 kan maar max 120 pagina's. Blurb krijgt hier veel goede reviews bv en kan tot 240 pagina's (ik zoek 178) maar niet juiste format (ondanks dat het hier wel genoemd wordt ergens).

Weet er iemand een plek waar dit kan?

Bedankt,

Maarten
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste