[Ervaringen] Digitale fotoalbum ontwikkelen

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 201.881 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Delchrys schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:19:
Ben bezig met een opdracht en wil hiervoor een pocket fotoboekje maken van circa 10X15 of iets groter, met hierin een stuk tekst met begeleidende foto's. Hoeft niet super professioneel, het is meer een hand-out voor winkeliers met een soort brochure over wat mijn opdrachtgever te bieden heeft en hoe dat tot stand komt. Met productfoto's erbij en informatie.
Dit moeten meerdere afdrukken worden en mogen dus niet al te duur zijn, tot circa 10 euro per boekje, van zo'n 15-20 pagina's.

Iemand een idee waar ik de beste prijs/kwaliteits verhouding kan vinden???

HEMA, albelli, Kruidvat of andere aanbieders.
Hoop dat er iemand genoeg ervaringen heeft bij de vele aanbieders die mij kunnen helpen, want zie door de boeken de foto's niet meer. :)
Zoiets (softcover, 18x18cm, $10,95=€7,70):
http://www.blurb.com/create/book/pricing#small-square
Je kunt als pdf aanleveren, dus zelf volledig de opmaak bepalen in iets als Adobe InDesign.

[ Voor 4% gewijzigd door KopjeThee op 19-06-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Das een leuke prijs inderdaad.
Ik hoor wel meer mensen erover dat ze in INDESIGN maken, maar wat is nou echt het voordeel hiervan en hoe weet je of je de goede maatvoering gebruikt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Delchrys schreef op maandag 20 juni 2011 @ 04:16:
Das een leuke prijs inderdaad.
Ik hoor wel meer mensen erover dat ze in INDESIGN maken, maar wat is nou echt het voordeel hiervan en hoe weet je of je de goede maatvoering gebruikt???
Er is een plug-in voor InDesign zodat je de juiste maten gebruikt:
http://www.blurb.com/make/pdf_to_book

De voordelen van InDesign zijn volgens mij dat
  • je niet beperkt bent door de functionaliteit van de software van de print service. InDesign integreert ook prima met Photoshop en Illustrator. En
  • het formaat waarin je de bestanden opslaat blijft gewoon bruikbaar. Het gebeurt regelmatig dat een print service nieuwe software gaat gebruiken, waarmee je oude album bestanden onbruikbaar worden. Zeker als je een folder wilt maken, lijkt dat me handig. Misschien wil je er later nog wel meer afdrukken.

[ Voor 9% gewijzigd door KopjeThee op 20-06-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat zijn geen argumenten die specifiek voor InDesign pleiten.
Die gaan op voor elk willekeurig ander bewerkingsprogramma, dan de betreffende bestelsoftware.

Zelf maak ik in photoshop altijd full page spreads die ik in de betreffende bestelsoftware als hele pagina inlaad.
Dit kun je in feite bij elke willekeurige aanbieder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
MrSleeves schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:34:
[...]

Je weet pas wat je mist als je het andere albums hebt gezien. Ik vond de Hema ook okee, totdat ik die van top-fotoalbum zag. We hebben er twee van dezelfde (foutje van ons, gratis hersteld door top-fotoalbum) en die wordt door onze dochter (1½) toegetakeld (vindt het leuk om in te bladeren). Zelfs dat album ziet er nog goed uit; de Hema is toch minder sterk.
De Hema albums waren de eerste die ik zag en dit jaar ook weer wat van die albums gezien. De printkwaliteit vind ik gewoon niet geweldig, papier is wel ok, maar de afdrukken zijn groezelig. Verder liggen de paginas bij top-fotoalbum helemaal vlak, wat ik fijn vind als er een foto over 2 paginas heen staat. Het beste argument vind ik nog prijs: tot nu toe ben ik goedkoper uit bij top-fotoalbum dan bij de Hema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
M a r c o schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:19:
Die gaan op voor elk willekeurig ander bewerkingsprogramma, dan de betreffende bestelsoftware.

Zelf maak ik in photoshop altijd full page spreads die ik in de betreffende bestelsoftware als hele pagina inlaad.
Er zijn andere alternatieven voor InDesign, maar Photoshop gebruik ik niet voor de layout. Een aantal albums bevatten toch wel wat tekst en als je uiteindelijk besluit een lettertype of grootte te veranderen, ben ik blij dat ik dat in een keer kan doen. En ik blader graag door het geheel ;) Als je dat niet doet, maakt het niet uit wat je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
M a r c o schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:19:

Dat is zeker ook een optie als de aanbieder geen pdf aanlever mogelijkheid biedt. Maar het is volgens mij wel wat meer werk, omdat je dan niet de meest geschikte tooling voor de taak gebruikt. En het eindresultaat is een serie losse jpg bestanden ipv een nette pdf die eventueel ook nog in digitale vorm aan de potentiele klanten verstrekt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Laatst online: 17-02-2024
welke aanbieders hebben nog meer deze mogelijkheid?? Heb het namelijk niet zo op buitenlandse webshop achtige instanties, heb liever iets in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anesthetize
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:46
de ellende met het maken in photoshop en vervolgens importeren in album software is dat je spread dan weer als verschaalde jpg opgeslagen wordt in een werk directory en dan met verzenden nog verder gecomprimeerd wordt. van dat meerdere keren opslaan als jpg en dan nog verschalen ook, krijg ik kriebels.
(moet ik wel zeggen dat ik 't met de nieuwste software van top-fotoalbum nog niet geprobeerd heb) ze hadden ooit belooft dat er een optie zou komen om als pdf aan te kunnen leveren maar daar heb ik nooit meer wat van vernomen.
dat kan bij pixbook.be dus wel, laatst gedaan, ging perfect. in photoshop gemaakt, omgezet naar hoge kwaliteit pdf van 1,5gb en geupload naar ftp. mailtje erachteraan hoe ik 't wou hebben en een paar dagen later een prachtig album in huis.
op vragen van de klantenservice werd ook zeer snel gereageerd... nee, ik hou 't voorlopig wel op pixbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
anesthetize schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:08:
de ellende met het maken in photoshop en vervolgens importeren in album software is dat je spread dan weer als verschaalde jpg opgeslagen wordt in een werk directory en dan met verzenden nog verder gecomprimeerd wordt. van dat meerdere keren opslaan als jpg en dan nog verschalen ook, krijg ik kriebels.
(moet ik wel zeggen dat ik 't met de nieuwste software van top-fotoalbum nog niet geprobeerd heb) ze hadden ooit belooft dat er een optie zou komen om als pdf aan te kunnen leveren maar daar heb ik nooit meer wat van vernomen.
dat kan bij pixbook.be dus wel, laatst gedaan, ging perfect. in photoshop gemaakt, omgezet naar hoge kwaliteit pdf van 1,5gb en geupload naar ftp. mailtje erachteraan hoe ik 't wou hebben en een paar dagen later een prachtig album in huis.
op vragen van de klantenservice werd ook zeer snel gereageerd... nee, ik hou 't voorlopig wel op pixbook
Dat is met InDesign ook ;-) Ik heb de maten zo, dat er niet (merkbaar) geschaald wordt. Ongeacht wat je in de software kiept, hij gaat toch re-compressen. Ik moet zeggen: daar zie ik niks van terug in het eindresultaat, zelfs niet met lijntekeningen en tekst over foto's.

Het eerste fotoboek wat ik had gemaakt was ook rond de 1,5 GB qua upload (76 paginas), en qua vragen antwoorden top-fotoalbum en profotonet ook altijd snel.

Blurp heeft misschien een mooie oplossing:

http://www.dfpro.nl/artik...ug-in-voor-adobe-indesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 08:54
Iemand ervaringen met fotoboox.nl ? Gebruiken dezelfde software als profotonet en top-fotoalbum, maar bieden via die software ook canvas en 'muur-decoratie' (glas, alu, etc) aan.

Your time as a student is the best time of your life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 23:50

Deathchant

Don't intend. Do!

naar aanleiding van jullie lovende woorden over top fotoalbum, ben ik ook maar eens aan de slag gegaan.
De rooie rand die aangegeven wordt bij de cover/omslag, zijn dat nou de snijranden? Want ik vind erg veel ruimte zitten tussen de blauwe rand en de rooie rand....

edit: nvm:
De snijmarges worden aangegeven als een rode rand aan de zijkanten van uw fotoalbum. Wij raden u aan om over deze rand heen uw afbeelding te plaatsen zodat deze mooi afgesneden kan worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Deathchant op 29-06-2011 22:21 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik ben er even mee aan de slag gegaan en het ziet er allemaal wat professioneler uit. Echter zijn er enkele nadelen aan de software:
- je kunt geen *.bmp gebruiken en je kunt (voor zover ik kan zien) geen losse foto's aan je project toevoegen, alleen hele mappen.

- als jij en je vriendin beiden foto's hebben gemaakt en je voegt beiden toe, dan kan hij niet gemixt sorteren. De foto's van mijn vriendin (genomen op dezelfde dag) staan altijd onderaan, ookal sorteer ik op datum.

- Je kunt niet makkelijk een foto rechtermuisklikken en dan zeggen: gebruik als achtergrond. Je moet een foto slepen en dan zelf groot maken en dan de dichtheid aanpassen. Zodra ik dan een andere foto erop sleep, vervangt hij gewoon de achtergrond, terwijl de achtergrond eigenlijk gewoon vast moet zitten.

- je kunt niet makkelijk zeggen dat je wilt dat de foto-verhouding vast moet blijven staan. Je moet altijd de optie "pas foto aan naar kader" of "pas kader aan aan foto". Maar als je de foto uitschuift, blijft hij de uitsnede veranderen. Als je zegt: zet foto vast, dan kun je er helemaal niks meer mee, nog niet eens verschuiven. Ze moeten gewoon een aspect-ratio-lock doen.

- je kunt zelf niet het pad opgeven waar je je project wilt opslaan (of ik doe iets verkeerd?)

- beperkt aantal lettertypes aanwezig. Ik gebruik voor mijn ierland-boekjes altijd het Celtic CMD font dat gewoon in de windows\fonts map geinstalleerd is. Niet selecteerbaar in top-fotoalbum

- je moet vaker klikken op "toon hoge resolutie foto" wanneer je in en uitzoomt. Ik zou graag willen dat je van te voren kon aangeven dat hij altijd hoge resolutie foto's laat zien.

Handig is het allemaal niet, maar het is wel uitgebreider dan de hema. Dus ik zal nog even moeten wennen aan de manier van werken. Kep uiteindelijk 4 pagina's klaar (van de 74). Ik ben wel erg benieuwd wat de kwaliteit is.

EDIT: excuses, had de vorige moeten editen :F

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 01-07-2011 13:46 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 16:54
Het is geen optie om ze in een ander software pakket te maken? Ik heb dat namelijk ook gedaan, en dan zit je niet met die minpuntjes die je aangeeft.

Trouwens, wat wel een pluspunt van die software is, is dat als je een bewerking op je foto uitvoert in een ander programma, en je daarna het bestand overschijft dat je gebruikt hebt dan laadt het programma deze nieuwe versie in, in plaats van dat het een oude kopie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Welke raad je aan dan? Ik ben niet echt bekend met photoshop of indesign of andere software......

EDIT: ik ben bezig aan het jumbo deluxe album (42x28 ofzoiets) en ik kan maar geen foto over 2 pagina's (panorama) krijgen. Hij zegt ten alle tijden LAGE RESOLUTIE FOTO.
Ik heb een 40D met 10MPix. Loop ik nu echt tegen megapixel-limieten aan???

EDIT2: TranceSetter heeft me al geholpen. 42cm = 16.5inch. 300DPI*16.5inch = 4950 pixels. Mijn 40D heeft maximaal 3888 pixels in de breedte. Dus ja ik loop tegen de limieten aan wanneer ik op 42cm een volle foto wil plakken. Echter heb ik met mijn schotland-album (39*28) wel dit kunnen doen en ik zag niks ernstigs.
Dus ik ga het gewoon proberen.
Echter, wanneer ik een foto toch over 2 pagina's wil spreiden, dan wordt het 84cm breed en dan kom ik uit op totaal 9921 pixels die een foto moet hebben bij een afdruk van 300DPI. Dat is toch wel ver boven mijn 3888 pixels. Dus helaas, dan maar geen panorama van 84cm.... ;(

[ Voor 103% gewijzigd door Deathchant op 03-07-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb 2 uur geleden op bestel geklikt :) Ik hoor veel lovende dingen over Top Fotoalbum. Ik heb een 42x28cm genomen en ik moet 103 euro betalen voor 72 pagina's. Ik vind echter wel dat het uploaden gigantisch lang duurt.....

Ik zal mijn ervaringen delen zodra ik het binnen heb en een vergelijk doen met de hema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298202

Heb mijn eerste album van Top Fotoalbum ontvangen. De software is nu hetzelfde als van Profotonet.
Kwaliteit is perfect, vergelijkbaar met Profotonet, onvergelijkbaar veel beter dan de geprinte albums.

Had vorig jaar ook een album via Alber Hein op belicht foto papier met de flat-lay binding. Dit was een drama. Fletse foto's met JPG artefacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:35
Goed te weten, moet binnenkort een album maken. Dan ga ik deze keer voor Top Foto album.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Deathchant schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:07:
Ik heb 2 uur geleden op bestel geklikt :) Ik hoor veel lovende dingen over Top Fotoalbum. Ik heb een 42x28cm genomen en ik moet 103 euro betalen voor 72 pagina's. Ik vind echter wel dat het uploaden gigantisch lang duurt.....

Ik zal mijn ervaringen delen zodra ik het binnen heb en een vergelijk doen met de hema
Ik ben benieuwd naar je mening als je hem ontvangen hebt. Zal niet zo lang meer duren nu denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Laatst online: 23:27
Vorig jaar heb ik mijn fotoboek al bij Top fotoalbum laten maken. Alle problemen die ik toen tegen kwam in de software (niet duidelijk waar de snijranden lagen, streepjescode over de foto op de laatste pagina heen) zijn in de nieuwe software opgelost! Ben nu druk bezig om ook dit jaar mijn vakantiealbum bij hun te maken.
Deathchant schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:44:
- je kunt niet makkelijk zeggen dat je wilt dat de foto-verhouding vast moet blijven staan. Je moet altijd de optie "pas foto aan naar kader" of "pas kader aan aan foto". Maar als je de foto uitschuift, blijft hij de uitsnede veranderen. Als je zegt: zet foto vast, dan kun je er helemaal niks meer mee, nog niet eens verschuiven. Ze moeten gewoon een aspect-ratio-lock doen.
Als je de shift toets ingedrukt houdt tijdens het uitschuiven van de foto, blijft de aspect-ratio gelijk. Voor de rest van je opmerkingen heb ik ook nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@TranceSetter. Ik zie dat hij gesorteerd is bij PostNL :) Dus ik zal em morgen wel binnenkrijgen. Ik ben erg benieuwd, ik hoor alleen maar goeie dingen. Hij is toch wel ietsje duurder dan de Hema hoor. Ik betaal nu voor 72 pagina's iets van 103 euro, terwijl ik voor eenzelfde album bij de hema voor 90 pagina's die prijs betaal. Maar goed, dat is geen fotopapier of lay-flat layout.
Thy... schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:52:
Als je de shift toets ingedrukt houdt tijdens het uitschuiven van de foto, blijft de aspect-ratio gelijk. Voor de rest van je opmerkingen heb ik ook nog geen oplossing gevonden.
Ah dankje, dat wist ik nog niet :) Maar goed, wederom geldt dit dan wel voor foto's die je rechtstreeks je pagina's op sleept. Wanneer je eerst een fotokader maakt, een foto erin zet, dan past de foto zich aan naar het kader.
Ik ben met 2 punten ietsje verder gekomen :)

- Je kunt niet makkelijk een foto rechtermuisklikken en dan zeggen: gebruik als achtergrond. Je moet een foto slepen en dan zelf groot maken en dan de dichtheid aanpassen. Zodra ik dan een andere foto erop sleep, vervangt hij gewoon de achtergrond, terwijl de achtergrond eigenlijk gewoon vast moet zitten.
Je kunt gewoon de foto aanpassen aan pagina en dan de dichtheid aanpassen. Maar het nadeel blijft bestaan dat je foto's pas erop kunt slepen als je eerst fotokaders erop zet. Dan kun je de foto's naar dat fotokader slepen.

De aspectratiolock is er wel. Shift indrukken zoals jij zei, maar je kunt ook bij het meetlatjes-tabblad rechts zeggen "verhoudingen vasthouden". Helaas is hier geen rechtermuisklik of shortbutton voor.

De rest heb ik zelf ook nog niet uitgevonden.

offtopic:
EDIT: hoort misschien beter in een aparte post thuis

[ Voor 95% gewijzigd door Deathchant op 14-07-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb het album gekregen. Ik moet inderdaad zeggen dat het een enorme verbetering is t.o.v. de Hema en ik was de Hema al gewend als goed en relatief goedkoop voor wat je kreeg. Het album is dik en een stuk zwaarder dan die van de Hema. De kwaliteit van de foto's op dat Fuji papier (ik had geen hoogglans, maar gewoon mat) is echt een 100% verbetering t.o.v. het dunnere papier van de Hema. De kleuren en contrasten zijn gewoon echt diep en er zit veel meer diepte in de foto's, dan bij die van de Hema. Ik zie geen rare "verkleuringen" in de blauw-wit verhouding bij luchten. Bij de Hema had ik wel eens dat het witte van de wolken soms een beetje een geel-groenige waas leek te hebben, maar dat is nu helemaal niet.

Ik ben ook gedeeltelijk tevreden over de layflat-pagina-methode. Geen lelijke vouwen meer waardoor je niet weg hoeft te blijven van de pagina-vouw zoals dat moet bij de Hema.
Het enige waar ik niet zo blij mee ben, is dat de vouwrand niet geheel in het midden zit, waardoor de foto's van de rechter pagina's steeds een paar mm doorlopen naar de linkerpagina. Je hebt best kans dat een leek het niet boeit of het niet ziet, maar mij stoort het stoort wel.
Een gevolg daarvan is dat bij 1 volledige pagina toch nog een zwarte rand bij de vouw zat terwijl ik geselecteerd heb dat de foto over de hele pagina verspreid moet worden (en je dus geen zwarte rand meer zou moeten zien). Ik denk dat ze gewoon een paar mm ernaast gezeten hebben.
Dan komen we bij de inbindmethode....daar kan ik eigenlijk niet zoveel over zeggen, maar het lijkt op een wax/lijmlaagje die de pagina's bij elkaar houdt. Ik zie niks van "naaiwerk" ofzo. Dus ik kan nu nog niet veel vertellen of dit betrouwbaar is, of dat de pagina's ertussenuit vallen na herhaaldelijk kijken.

Daarbij werkt topfotoalbum met een raster waardoor je de foto's allemaal gelijk kunt maken, zodat er geen hoogteverschillen zitten in verschillende foto's. Toch zag ik op 3 pagina's dat 1 of 2 foto's net niet helemaal gelijk stonden qua hoogte, terwijl het in de software wel zo was, ook als ik inzoomde. Voordat ik de boel verstuurd had, ben ik elke pagina afgegaan en maximaal ingezoomd om te kijken of er geen verspringing was tussen de foto's.

Waar ik ook niet helemaal enthousiast van word is dat je allereerste en allerlaatste pagina aan de kaft vast gelijmd zit. Wat mij betreft had daar best een leeg vel o.i.d. gemogen, of een losse pagina, zoals dat bij de Hema wel komt.
De streepjescode op de laatste bladzijde en op de achterkant van de kaft zijn echt zeer irritant. Dus je bent al bijna geneigd om daar een minder mooie foto neer te zetten.
Het papier heeft toch een bepaald relief waardoor het soms "vlekkerig" lijkt wanneer je een egale achtergrond hebt. Ik heb nogal wat pagina's met een zwarte achtergrond bij avondfoto's.

Natuurlijk klinkt dit allemaal negatief, maar ik ben nu ook wat strenger met beoordelen omdat dit gewoon veel hoogwaardigere kwaliteit is.
Helaas heb ik ook toch wat foto's die over de hele pagina verspreid worden, die onscherp zijn en die in het klein niet onscherp zijn. Ik kom 1100pixels te kort om een 10Mpix foto op 300DPI te laten drukken in 42x28 formaat. Misschien ligt het daaraan, maar ik denk dat het aan mijzelf heeft gelegen. Ondanks de hoge sluitertijden leek het alsof ik back/frontfocus had met mijn 40D en 17-55 en 10-22 lens. Kep nog niet uitgesloten of het aan de IS ligt, aan de pola-filter, of aan de harde wind die in ierland stond.

Wat wel positief is, is dat ik hier bijna niks van vingervlekken op zie, waar dat bij het gladde, matte papier van de hema wel zo was. De kleuren en contrast zijn gewoon absoluut top! Dus ik denk dat de Hema, hoe tevreden ik ook was, mij als trouwe klant kwijt is :) De Hema is absoluut niet slecht, maar als je een album van topfotoalbum in je handen hebt, dan zie en voel je het al in 1 oogopslag. De kwaliteit van de foto's is gewoon veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:50
Hema kan nu ook lay-flat pagina's zag ik toen ik vorige week mn album opstuurde. Heb nog getwijfeld, maar niet gedaan om de reden wat je hierboven aanhaalt en ik toch geen panorama foto's had.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ok, dan hebben ze nu die layflat dinges, maar dan nog blijft het hetzelfde papier en alles. Echt, ik was echt zo pro-Hema (vergeleken met kruidvat, pixbook en abelli), en ik ben compleet omgeslagen, net zoals vele anderen ookal zeiden: 'als je de hema goed vindt, wacht dan maar eens tot je die van topfotoalbum ziet'. De kleuren en contrasten zijn echt veel beter! Dikke fotopapierpagina's.

Als je een foto over 2 pagina's wilt leggen, dan denk eraan dat het 2x42cm wordt dan met een jumbo album.
Ze drukken op 300DPI....84cm = 33.07inch. Dit keer 300 = 9921 pixels. Mijn 10Mpix canon 40D = 3888 pixels maximaal....en de 18Mpix van de canon 7D zit op de 5164 pixels.....Dus je moet idd echt een panorama foto hebben, gestitched van meerdere foto's, wil je een goeie, scherpte afdruk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

De Hema is wel een klap duurder met lay-flat dan Top Fotoalbum (althans, toen ik voor het laatst keek).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb bij een vriendin foto's gemaakt op haar trouwerij. Nu wil ik een mooi fotoboek laten maken. Ik weet alleen niet waar... Ik heb vele reviews gezien/gelezen waar het vooral over kwaliteit gaat. Maar alle sites die ik met Google kon vinden vond ik de covers niet mooi van.
Ik wil graag een cover met een foto, maar niet de volledige voorkant. Of een special trouwboek. Ik heb die helaas nergens gevonden. Kodak heeft fotoboeken met een venster erin die enigzins overeen komt met mijn wensen.

Weet er iemand nog meer sites waar ze zulke covers hebben? (of andere tips/suggesties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
trigger808 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:26:
Ik heb bij een vriendin foto's gemaakt op haar trouwerij. Nu wil ik een mooi fotoboek laten maken. Ik weet alleen niet waar... Ik heb vele reviews gezien/gelezen waar het vooral over kwaliteit gaat. Maar alle sites die ik met Google kon vinden vond ik de covers niet mooi van.
Ik wil graag een cover met een foto, maar niet de volledige voorkant. Of een special trouwboek. Ik heb die helaas nergens gevonden. Kodak heeft fotoboeken met een venster erin die enigzins overeen komt met mijn wensen.

Weet er iemand nog meer sites waar ze zulke covers hebben? (of andere tips/suggesties)
Ik zou je de meeste kans geven bij www.profotonet.nl
Misschien een mailtje sturen met dit verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-06 16:15

Snapfish heeft fotoboeken met 'luxe lederen omslag', of 'luxe linnen omslag', misschien is dat wat. Anders zou je kunnen overwegen om zelf een foto te bewerken en een kader / passe-partout eromheen te photoshoppen, dan dit op de cover af te drukken?

Sowieso hoor ik erg weinig mensen over snapfish, terwijl ik daar nog steeds razend enthousiast over ben na hema en topfotoalbum gezien te hebben. Ooit ben ik daarbij uitgekomen omdat ze de eerste waren met die lay-flat paginas, nooit spijt van gehad. Ook de service is perfect. Wanneer je een boek met een zeer licht gedeukt hoekje thuis ontvangt (wellicht door lompheid van de verzender) dan sturen ze zonder problemen een nieuw exemplaar. Ik ben wel benieuwd naar andere mensen die ervaring hebben met, en een mening hebben over snapfish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Na een beetje gezocht te hebben in dit forum kon ik er geen topic over vinden die dit behandeld buiten een enkeling om.

Vorig jaar rond kerst besloot ik van een vakantie in Disney en Parijs een fotoboek te bestellen via Iphoto,
Alles bewerkt en uitgezocht en via een CC heel gemakkelijk de bestelling kunnen doen.
Ze gaven aan dat het een drukke periode was, maar na 1 week en 2 dagen kwam de post-ingooi-man met een mooie witte enveloppe welke het fotoboek bevatte.

Ik had gekozen voor een Medium formaat harde kaft in het thema reizen klassiek.
Ik moet toch echt zeggen dat ik het een geweldig mooi boek vind kwa kwaliteit.
In datzelfde jaar heeft mijn zus een soortgelijk boek van de kruidvat afgenomen, en mijn schoonvader van de Hema. Mijn schoonvader is nou niet bepaald pro Apple maar vond het boek kwalitatief gezien beter dan de Hema. Ook het Kruidvat boek was minder gedrukt dan die van Iphoto.

Ik zou dus graag jullie mening willen horen over deze fotoboeken. Persoonlijk ben ik positief zoals gezegd heb ik meerdere boeken onder ogen gekregen. Als voorbeeld 2 genoemd maar heb er meer gezien, en ik ben best kritisch al is dat natuurlijk relatief ;)

Graag jullie mening over deze service van Apple en hoe jullie de kwaliteit beoordelen, er zullen vast wel wat betere fotograven zijn die een betere kijk hebben.
Doelend op kwaliteit papier.

Edit: duidelijker verwoord over welke kwaliteit het om gaat. Ik snap dat het natuurlijk ook ligt aan de foto's die je zelf maakt en dat daar altijd wel verschil inzit met een top fotograaf.

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel_Elessar op 27-07-2011 11:48 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 18:48

freddyathlon

McLaren Mercedes

In vind de boeken van Apple gewoon prima. Zien er mooi uit, net zoals op het scherm te zien is.
Mening over wat nu mooier is, verschilt denk ik per persoon. Hoef je geen fotograaf voor te zijn,
de foto die in het boek komt vind jij mooi en vind jij mooi gemaakt.

Een fotograaf kan i.m.o. niet oordelen over de kwaliteit en ‘mooiheid’ van een fotoboek.

Maar mijn mening is dat Apple gewoon echt aandacht besteed en iets moois aflevert.
Dit alles voor een nette prijs.
Apple moet kwa design een naam hooghouden en naar mijn idee doen ze dit ook bij de fotoboeken.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

FYI: de twee bovenstaande berichten komen uit een topic in Macs & Software.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Daedalus schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:50:
[mbr]FYI: de twee bovenstaande berichten komen uit een topic in Macs & Software.[/]
Niet goed genoeg gezocht dus, Mijn excuses hiervoor.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 13:44
Goede ervaringen gehad met Albelli op windows. Dus ik op Mac ook weer Albelli gedownload. Wat een vage software is dat zeg. Tekstopmaak van een nieuw tekstblok op de voorpagina blijft beperkt tot grootte en kleur centreren is er niet bij. Volgende pagina was de tekst wel gecentreerd in het tekstblok. Ik denk mooi, kopieer ik dat blok en plak het op de voorpagina. Bam, echt niet dat dat kan. Echt WTF :?

Nu maar begonnen met Top-Fotoalbum. Eerste indruk en maken van de eerste twee pagina's zijn veelbelovend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn ouders hebben tot nu toe ruim 10 boeken besteld bij Snapfish, zijn enorm tevreden over de kwaliteit. Tot nu toe bijna allemaal 30x30 boeken. Zelf ga ik een fotoalbum maken van mijn afgelopen vakantie maar ik wil niet naar Snapfish toe omdat ik 30x30 geen fijn formaat vind.

Ik had via Groupon een voucher gekocht voor Superfoto.nl maar dat is een en al drama. Ik had een voucher gekocht voor een 38x30 album. Op hun website staat keurig 38x30 album als mogelijk formaat, op hun Groupon actiepagna staat 38x30 genoemd als formaat. In hun programma staat 38x30 genoemd als formaat. Ik ga dus aan de slag met de software, importeer een foto, stel 38x30 in. Huh? Foto is groter dan de pagina? Ik beetje rondkijken, vink de liniaal aan. He, pagina is maar 32x27? Ik stuur een mail zondag avond met de vraag hoe dit zit. Bel maandag ochtend nog even omdat bellen toch sneller gaat. Althans, dat dacht ik. Je krijgt constant een externe receptie aan de lijn en die kunnen verder niks voor je doen.
Maandag middag wel een mail terug dat het een communicatie fout met Groupon was en het gaat om een 32x27 boek. Heh? Waarom staat op hun eigen site dan 38x30? Ik weer bellen, zou weer teruggebeld worden maar gebeurt niet. Dinsdag nogmaals gebeld en teruggemaild dat ik dit erg vreemd vind aangezien op hun eigen site staat dat het om 38x30 gaat. Vandaag twee nieuwe mailtjes als reactie op mijn telefonisch gesprek en een mail terug waarin uitgelegd wordt dat het een fout van hun is en dat ze het in hun programma hebben aangepast om te voorkomen dat mensen een album opnieuw moeten maken. Het formaat 38x30 zit helemaal niet in hun assortiment.
Nou http://www.superfoto.nl/Acties en http://www.superfoto.nl/P...boeken/Hard-cover/Liggend doen mij toch anders vermoeden hoor?
Daarnaast krijg ik dus meerdere mailtjes van exact dezelfde persoon, die onthoud mijn naam dus ook niet?

Dan heb ik dus al snel geen vertrouwen meer om bij Superfoto.nl een boek te bestellen. Ook al was de voucher erg goedkoop, ik ga liever meer betalen bij een bedrijf waar je niet belazerd wordt. Zal denk ik wel Top Fotoalbum worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:54

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Tsurany schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:00:
[...]Het formaat 38x30 zit helemaal niet in hun assortiment.
Nou http://www.superfoto.nl/Acties en http://www.superfoto.nl/P...boeken/Hard-cover/Liggend doen mij toch anders vermoeden hoor?
Daarnaast krijg ik dus meerdere mailtjes van exact dezelfde persoon, die onthoud mijn naam dus ook niet?
Ze garanderen ook duidelijke prijzen en daar staat het door jou genoemde boek toch ook weer te pronken!

Klinkt allemaal een beetje vreemd ja. Ga lekker voor een top album zou ik zeggen ;)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, het is al met al erg vreemd. Heb ook al een mail naar Groupon verzonden, aangezien ik bij hun de voucher heb aangekocht. Kijken bij wie ik mijn geld terug mag halen. Anders kijken of de ING wat kan doen gezien het met creditcard betaald is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-06 16:15
Mijn ouders hebben tot nu toe ruim 10 boeken besteld bij Snapfish, zijn enorm tevreden over de kwaliteit. Tot nu toe bijna allemaal 30x30 boeken. Zelf ga ik een fotoalbum maken van mijn afgelopen vakantie maar ik wil niet naar Snapfish toe omdat ik 30x30 geen fijn formaat vind.
Snapfish heeft ook 28x36 overigens, maar ik weet niet zeker of dat zowel staand als liggend kan.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Mars Warrior schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:32:
[...]

Ze garanderen ook duidelijke prijzen en daar staat het door jou genoemde boek toch ook weer te pronken!

Klinkt allemaal een beetje vreemd ja. Ga lekker voor een top album zou ik zeggen ;)
top foto album heeft ook z'n afwijkingen.. als ik me goed herinner is ons 28x28 album ook niet exact 28x28.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Snapfish heeft idd 28x36, daar betaal je echter wel fors voor. Ik zie heb op hun site niet in liggend formaat.
MrSleeves, hoe groot is de afwijking bij jullie? Is dat merkbaar of niet noemenswaardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik dacht een cm, maar dat zou ik moeten checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Heb je nog iets kunnen vinden?

Ik ben namelijk ook op zoek naar een album waarbij je de kaft kunt combineren.
Dus een linnen kaft met een foto er op.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

MrSleeves schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:47:
Ik dacht een cm, maar dat zou ik moeten checken.
Heb ik het gecheckt, vergeet ik het te posten.
het "28x28" album is 27,5x27,5 (de kaft), de bladzijden zelf zijn 27x27 (of eigenlijk 54x27).
Ik weet niet hoe het met de huidige software zit (al even niets besteld bij top-fotoalbum, maar het geldt voor alle programma's): wordt er al rekening mee gehouden dat bij een dikker album de kaft ook dikker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 16:41
Ja, bij profotonet moest ik elke keer mijn omslagfoto's aanpassen qua breedte: de ruimte werd steeds breder nadat ik meer pagina's toevoegde.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
vandermark schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:12:
Ja, bij profotonet moest ik elke keer mijn omslagfoto's aanpassen qua breedte: de ruimte werd steeds breder nadat ik meer pagina's toevoegde.
Daarom doe ik de kaft altijd als laatste.

Bij Topfotoalbum vind ik het meest dramatisch de rug van het boek. Heb je er een tekst op, is het slecht leesbaar (klein), het volgende boek doe je het een factor 2x zo groot, nog steeds priegelig. Iemand zinvolle tips?

Je ziet in de tooling niet hoe dik de rug wordt, want dat is natuurlijk afhankelijk van het aantal paginas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik heb gemerkt dat top fotoalbum twee dingen samen gebruikt om de grootte van het lettertype te bepalen: de grootte die je instelt en het formaat van de box waar de tekst in staat.
Maak je de box groter, wordt de tekst ook groter; totdat de fontgrootte wordt bereikt die je instelt. Ik weet niet meer hoe ik het bij mijn album heb gedaan, maar ik heb wel een grote tekst op de kaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
MrSleeves schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:21:
Ik heb gemerkt dat top fotoalbum twee dingen samen gebruikt om de grootte van het lettertype te bepalen: de grootte die je instelt en het formaat van de box waar de tekst in staat.
Maak je de box groter, wordt de tekst ook groter; totdat de fontgrootte wordt bereikt die je instelt. Ik weet niet meer hoe ik het bij mijn album heb gedaan, maar ik heb wel een grote tekst op de kaft.
Okay, thanks voor de tip, ik zal het volgende keer proberen.

Anoniem: 263930

Gutteguttegut schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:40:
[...]
Heb je nog iets kunnen vinden?

Ik ben namelijk ook op zoek naar een album waarbij je de kaft kunt combineren.
Dus een linnen kaft met een foto er op.
Het linnen boek van Pixum heeft een linnen kaft met een foto erop.
Wat betreft speciale kaften heeft Photobox ook wel een mooi boek, met een venster erin.

Heb laatst mijn best gedaan om een heel aantal fotoboeken uitgebreid te testen, en deze beide boeken zitten daar toevallig ook tussen :D : mijn fotoboeken test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:59

Ankh

|true

Deze week zijn de boeken bij de AH in de actie (50%), weet iemand welk bedrijf er achter zit?
Vele grote merken (HEMA o.a.) gebruikt Albelli (Albumprinter), welke normaal gezien van goede kwaliteit zijn.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406957

Ik denk dat achter de fotoboeken van AH het bedrijf Cewe zit.
Maar ze stunten met grote acties, maar het zijn vaak de details die de prijs bepalen.
Bijvoorbeeld: foto op cover, lay-flat binding, papiersoort, harde of zachte cover, gewicht/verzendkosten.
En als je dit alles op gaat tellen, dan kom je veel maar veel duurder uit. En vaak is de kwaliteit ook minimaal omdat het op gewoon (dun) papier is gedrukt en niet op echt (dik) fotopapier. Kortom de acties zijn lokkertjes.

knip, spam

[ Voor 36% gewijzigd door PowerUp op 13-09-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb dit topic doorgelezen om mijn keuze te maken en volgens mij heeft iedereen het hier voornamelijk over Top Fotoalbum als beste budget keuze.

Anoniem: 263930

AH is inderdaad Cewe Color (net als trouwens Kruidvat en veel andere supermarkten en drogisterijen).

Als de boeken op fotopapier bij de AH ook met 50% korting zijn, zou ik die zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 20:09
(jarig!)
Eerste keer dat ik een fotoboek ga bestellen. Ik lees hier allemaal positieve dingen over profotonet en top-fotoalbum. Ik wil een fotoboek maken met onze trouwfotos, en wil dus de beste kwaliteit. Prijs is minder belangrijk voor dit boek.
Profotonet blijkt duurder te zijn, dus ook beter? Is het nodig om zo'n 'ProfotoBoek' te bestellen, dit lijkt enkel voor professionele fotografen te zijn. Ik neem aan dat het ProfotoAlbum ook super kwaliteit is?

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 16:41
Ik kies voor mijn trouwalbums ook voor profotonet en dan gewoon het Profotoalbum, is voor mij super; layflat, dikke pagina's en erg mooie foto's :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
mngm schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:44:
Eerste keer dat ik een fotoboek ga bestellen. Ik lees hier allemaal positieve dingen over profotonet en top-fotoalbum. Ik wil een fotoboek maken met onze trouwfotos, en wil dus de beste kwaliteit. Prijs is minder belangrijk voor dit boek.
Profotonet blijkt duurder te zijn, dus ook beter? Is het nodig om zo'n 'ProfotoBoek' te bestellen, dit lijkt enkel voor professionele fotografen te zijn. Ik neem aan dat het ProfotoAlbum ook super kwaliteit is?
Profotonet en top-Fotoalbum gebruiken beide dezelfde ontwikkel en produceer machines. Ook het fotopapier (fuji) is bij beide partijen hetzelfde.

Grote verschil is dat ProFotonet stukken duurder is. You do the math. (mijn info is gebaseerd op feiten van vorig jaar, toen ik zelf nog werkzaam was voor een fotografisch productiebedrijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online

Inleiding poll

Er zijn vele verschillende websites waar fotoalbums afgedrukt kunnen worden. Ze kunnen verschillen in afdrukkwaliteit, software-mogelijkheden, album-mogelijkheden, en natuurlijk ook in prijzen. Welk aspect belangrijk is, kan natuurlijk per persoon en per album verschillen.

In deze post staat een poll met de eenvoudige vraag: "Waar wordt jouw volgende album afgedrukt?". Deze vraagstelling biedt natuurlijk geen ruimte voor allerlei nuances. Voor een trouwalbum kies je misschien voor een luxere service dan voor een album over een weekendje weg. Desondanks geeft de poll wel een indruk van de populaire afdruk services.

In de poll is gekozen voor een lijst van websites die in ten minste 1 van de voorgaande 3 polls, minimaal 3% van de stemmen hebben gekregen.

Links naar de websites

De poll

Enkele opmerkingen vooraf:
  • De onderstaande links zijn om een stem uit te brengen en verwijzen niet naar de websites. Gebruik daarvoor de links hier boven.
  • Als je op "anders" stemt, is het leuk om te melden welke service je kiest en waarom. Denk aan: Wat voor soort album wil je maken? Trouw/Vakantie/Familie/etc. Waarom kies je voor deze service? Prijs/Kwaliteit/Mogelijkheden/etc. Als een website meerdere keren terugkeert, dan kan deze ook in een volgende poll worden opgenomen.
  • Ik wil dat deze poll neutraal blijft, dus ik hoop dat niet gestemd wordt vanuit commerciele belangen. Maar ik kan dit natuurlijk niet garanderen.
Poll: Waar wordt jouw volgende album afgedrukt?
foto.hema.nl
www.albelli.nl
www.aldifoto.nl
www.apple.com/nl/ilife/iphoto
www.blurb.com
www.fotobuch.de
www.myphotofun.nl
www.pixum.nl
www.profotonet.nl
www.top-fotoalbum.com
anders
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=375640&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Vergelijkende websites

Op diverse plaatsen op internet zijn vergelijkingen tussen verschillende print services te vinden. Ik weet niet of al deze sites onafhankelijk zijn en of de informatie actueel is, maar hier volgen er enkelen.

Voorgaande polls

Ik herhaal regelmatig de poll, omdat de uitslag van een poll na verloop van tijd stabiliseert. Veel bezoekers hebben een stem uitgebracht, en er zit nauwelijks meer beweging in de stand. Ook kunnen zich nieuwe ontwikkelingen voordoen, waardoor een uitslag slechts beperkt houdbaar is. Hieronder volgt een lijst met voorgaande polls.

Datum123
18 juni 2011www.top-fotoalbum.comwww.profotonet.nlwww.pixum.nl
21 mei 2011www.albelli.nlwww.top-fotoalbum.comwww.profotonet.nl
10 oktober 2010www.top-fotoalbum.comwww.blurb.comwww.profotonet.nl
27 juni 2010www.top-fotoalbum.comwww.profotonet.nlwww.blurb.com
6 februari 2010www.pixum.nlwww.blurb.comwww.profotonet.nl

[ Voor 33% gewijzigd door KopjeThee op 15-10-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bijna m'n boek af. Twijfel alleen nog wat betreft sommige dingen. Vooral de pagina achtergronden, nu een aantal pagina's met drie tot vier foto's per pagina met een witte achtergrond. Twijfel of ik daar nog wat mee moet doen qua achtergrond. Het moet niet te druk zijn maar overal wit kan ook saai zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-06 23:12
aangezien ik mijn opmaakt tegenwoordig in indesign doe zal ik eens die top-fotoalbum bekijken. als ze echt zo vergelijkbaar zijn.... je zou zeggen dat de software dan ook wel op elkaar moet lijken.

Edit:
software is volkomen gelijk, dat maakt dus niet het verschil. waar ik me wel erg over verbaas is de kosten.

PROFOTONET:
Fuji Lustre/Fuji HD Glossy
30x30 cm 24 pagina's / linnen cover = 64.95 / 74.95
extra spread (2 blz) = 1.35 / 1.65

Top-fotoalbum:
Hoogglans fotoalbum jumbo(vierkant 28 x 28 cm) 26 pagina's = € 39.95
per 2 pagina's € 2,00

zit er dan toch nog verschil in het papier ofzo? dat het HD 'beter' is dan het normale hoogglans?
ondanks dat ik al een paar albums bij profotonet heb gehaald waar ik erg tevreden over ben is dit prijsverschil wel heel erg groot. en als ik dan het onderstaande lees
Dacide schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:53:
[...]

Profotonet en top-Fotoalbum gebruiken beide dezelfde ontwikkel en produceer machines. Ook het fotopapier (fuji) is bij beide partijen hetzelfde.

Grote verschil is dat ProFotonet stukken duurder is. You do the math. (mijn info is gebaseerd op feiten van vorig jaar, toen ik zelf nog werkzaam was voor een fotografisch productiebedrijf)
Vraag ik me af of vandermark (die volgens mij veel ervaring heeft in het albumgebeuren) wel eens heeft besteld bij top-fotoalbum en of er eventueel kwaliteitsverschil in zat (en welke was/is dan beter).

[ Voor 76% gewijzigd door A4-tje op 23-10-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb zowel bij Top-fotoalbum als bij Profotonet besteld, en ik zie geen kwaliteitsverschil tussen beide. Het enige boek dat ik bij profotonet heb besteld heeft alleen een andere maat, en ik ben er zelfs over aan het denken om het boek nogmaals te maken en dan bij top-fotoalbum te bestellen zodat ze allemaal hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertzijm
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:06
Ik had via Groupon een voucher gekocht voor Superfoto.nl maar dat is een en al drama.
Ik heb precies hetzelfde, eerste paste mijn netjes uitgemeten foto's niet, heb er verder geen probleem van gemaakt en het album maar in hun software gemaakt, maar de afmeting die ze adverteren klopt van geen kant.

Vervolgens werkte de groupon code niet, na een week mailen en proberen kreeg ik enkele reacties en uiteindelijk het antwoord dat ze het hadden nagekeken en de code wel geactiveerd was. En of ik misschien een typefout gemaakt had.

Opeens deed de code het toen wel, ik heb de code gewoon met kopieeren/plakken overgenomen elke keer dus zij hebben wel degelijk iets aangepast; en wat mij betreft mogen ze dat wel gewoon toegeven want dit vind ik een vreemde manier van met klanten omgaan.

Uiteindelijk dus kunnen bestellen en het fotoboek zou binnen 6-8 werkdagen arriveren, dat is nu 12 werkdagen geleden en er is nog niets. Ook geen reactie op mijn mail waarin ik vraag naar de status van mijn bestelling.

In iedergeval bestel ik nooit meer bij superfoto en wil ik het ook niemand aanraden.

[ Voor 3% gewijzigd door robertzijm op 23-10-2011 19:23 . Reden: ergste typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

A4-tje schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:35:
aangezien ik mijn opmaakt tegenwoordig in indesign doe zal ik eens die top-fotoalbum bekijken. als ze echt zo vergelijkbaar zijn.... je zou zeggen dat de software dan ook wel op elkaar moet lijken.

Edit:
software is volkomen gelijk, dat maakt dus niet het verschil. waar ik me wel erg over verbaas is de kosten.

PROFOTONET:
Fuji Lustre/Fuji HD Glossy
30x30 cm 24 pagina's / linnen cover = 64.95 / 74.95
extra spread (2 blz) = 1.35 / 1.65

Top-fotoalbum:
Hoogglans fotoalbum jumbo(vierkant 28 x 28 cm) 26 pagina's = € 39.95
per 2 pagina's € 2,00
De mat bij Top-fotoalbum is overigens maar 1,50 per 2 extra pagina's. Qua prijs dus een behoorlijk verschil.
zit er dan toch nog verschil in het papier ofzo? dat het HD 'beter' is dan het normale hoogglans?
ondanks dat ik al een paar albums bij profotonet heb gehaald waar ik erg tevreden over ben is dit prijsverschil wel heel erg groot. en als ik dan het onderstaande lees
Als Profotonet ook Fuji gebruikt, is het papier precies hetzelfde.

Ik denk overigens dat het volgende album gewoon mat wordt; glossy is duurder en ik vind het wel heel glossy. En ik denk dat mat toch beter is met vingerafdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Mat bij TopFotoalbum vond ik glossy genoeg. Met de glossy variant heb ik heel erg last van vingerafdrukken. Voor de rest ben ik zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:11
Zonet mijn eerste boek van topfotoalbum binnengekregen. Maandag avond laat besteld donderdagochtend afgeleverd, erg snel dus

Hiervoor heb een aantal boeken gemaakt via blurb. Zit best een groot verschil tussen de boeken. Bij topfotoalbum heb ik het in glossy laten afdrukken, de prints zijn erg goed, al waren die bij blurb ook niet verkeerd.

Wat ik jammer vond was dat de eerste en laatste foto direct op de kaft gedrukt zijn. Een lege pagina ertussen was een stuk mooier geweest.

Dan hetgeen waar ik nog niet over uit ben; het papier. Het viel meteen op hoe dik het wel niet is, de foto's lijken op karton geplakt te zitten. Hierdoor heb ik niet echt het idee door een normaal boek te bladeren, maar eerder door een stapel gebundelde foto's of een gelikt peuterboek. Misschien wel iets té gelikt mede doordat ik gekozen heb voor glossy.
Dit dikke papier levert dan wel weer een mooi effect bij foto's die over twee pagina's gaan, het loopt naadloos door.

Ik ben er nog niet over uit wat ik bij een eventueel volgend boek zou doen, maar dat zal vast nog een poosje duren voor ik het moet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

WhiskyPhreak schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:21:
Dan hetgeen waar ik nog niet over uit ben; het papier. Het viel meteen op hoe dik het wel niet is, de foto's lijken op karton geplakt te zitten. Hierdoor heb ik niet echt het idee door een normaal boek te bladeren, maar eerder door een stapel gebundelde foto's of een gelikt peuterboek. Misschien wel iets té gelikt mede doordat ik gekozen heb voor glossy.
Dit dikke papier levert dan wel weer een mooi effect bij foto's die over twee pagina's gaan, het loopt naadloos door.
Die dikte komt omdat het twee foto's tegen elkaar geplakt zijn. Fotopapier is al dikker dan normaal en dat twee keer, maakt het zo.
Ik vind het eigenlijk beter dan dat dunne (gedrukte) papier van de Hema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21
Net weer een fotoalbum besteld. Dit keer toch weer gekozen voor profotonet (30x30cm, 60p). We hebben nu 1 boek van profotonet (30x30) en 2 van topfotoalbum (28x28 en 28x21). Voordelen van profotonet boven topfotoalbum vind ik toch de iets grotere maat (30x30 ipv 28x28 is toch best nog wel een groot verschil!) en dat profotonet schutbladen heeft, ipv dat er direkt wordt afgedrukt op de eerste en de laatste pagina. Vind het eerlijk gezegd niet opwegen tegen de extra kosten, maar aan de andere kant betaal je maar 1 keer en heb ik een leven lang plezier van zo'n boek...

Nu afwachten totdat het er is :) Ben benieuwd hoe sommige foto's geworden zijn!

[ Voor 6% gewijzigd door WVL_KsZeN op 11-12-2011 19:45 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@ Hierboven: Gefeliciteerd! *O*

Top-Fotoalbum boek zondag avond besteld, kreeg zo'n 20 uur geleden de Track&Trace link. Echter de zending is alsnog niet binnen op het sorteercentrum van TNT, gaat dat nog pagina voor pagina met de postduif? Niet dat ik haast heb maar dit is voor mij de eerste keer dat een pakket na 20 uur nog steeds op aangemeld staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 21-12-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21
Tering.. en ik probeer mijn verjaardag altijd een beetje te verdoezelen. Krijg je zelfs op tweakers felicitaties :D

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn fotoboek is binnen en de kwaliteit is echt super! Prachtige kaft, prachtig papier en de fotograaf is ook echt een vakman!

Echter de laatste pagina is aan de achterkaft geplakt, wat een normale werkwijze is bij Top-Fotolabum, maar hierbij is wat mis gegaan waardoor er een vrij grote luchtbobbel onder zit. Maar even een mailtje gestuurd, benieuwd naar de reactie.

Indien ze positief reageren zal ik mijn ouders adviseren hier voortaan ook te bestellen, de kwaliteit is echt super! Hoop dat ze met een extra formaat gaan komen, ik vind vierkante boeken toch fijner maar een breedte van 42cm is echt super, een boek van 42x42 zou helemaal geniaal zijn!

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 23-12-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:42:
@ Hierboven: Gefeliciteerd! *O*

Top-Fotoalbum boek zondag avond besteld, kreeg zo'n 20 uur geleden de Track&Trace link. Echter de zending is alsnog niet binnen op het sorteercentrum van TNT, gaat dat nog pagina voor pagina met de postduif? Niet dat ik haast heb maar dit is voor mij de eerste keer dat een pakket na 20 uur nog steeds op aangemeld staat.
Als het bij top fotoalbum hetzelfde werkt als bij top canvasfoto, dan is het boek nog niet verzonden toen je de t&t code kreeg. Zij melden een pakket gelijk aan bij TNT, en versturen het dan binnen 1 tot 3 dagen daarna.

Ik had nu alleen een Canvas dat een week later nog niet aangekomen is, maar dat schijnt wel verzonden te zijn, maar bij TNT verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04-2020
Het nadeel van Profotonet is dat ze alleen foto's, die in sRGB genomen zijn, mooi kunnen afdrukken. Elke fotograaf met een beetje verstand van zaken schiet tegenwoordig in Adobe RGB (veel groter kleurbereik). Profotonet zet het kleurprofiel om naar hun eigen profiel en dan worden Adobe RGB foto's lelijk en flets

Sony A99; Sony A77 Sony 70-400G SSM/4.5-5.6; Sony 70-300G SSM/4.5-5.6; Minolta 50/1.7; Sigma 150 Macro EX, Carl Zeiss 24-70 ZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:28
Elbee schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:28:
Het nadeel van Profotonet is dat ze alleen foto's, die in sRGB genomen zijn, mooi kunnen afdrukken. Elke fotograaf met een beetje verstand van zaken schiet tegenwoordig in Adobe RGB (veel groter kleurbereik). Profotonet zet het kleurprofiel om naar hun eigen profiel en dan worden Adobe RGB foto's lelijk en flets
Als een foto in RAW is gemaakt, kun je het profiel naar keuze nemen, zover ik weet.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Elbee schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:28:
Hmmm, verstand van zaken? ;)

Adobe RGB is groter dan men kan afdrukken. Als jij dus vooraf geen concessies doet, gebeurt dat daar automatisch en dat gaat altijd ten koste van de verzadiging etc. Er zijn maar weinig tools die kijken naar de gebruikte kleuren in een beeld, men schaalt de hele gamut ongeacht wat er gebruikt wordt.

Bij profotonet vind ik het volgende:
Het omzetten naar ons kleurprofiel is niet noodzakelijk en kunt u het beste aan ons overlaten. U bent er dan van verzekerd dat altijd het meest courante profiel wordt gebruikt. De bestanden aangeleverd in sRGB of Adobe RGB converteren wij automatisch naar de juiste kleurruimte van de belichters. Het kleurverlies dat kan optreden bij het omzetten, heeft te maken met de beperkte kleurruimte van het fotopapier. Vooral de Adobe RGB kleurruimte is groter dan het kleurbereik van het fotopapier.

U kunt er ook voor kiezen zelf de bestanden te converteren. Om een foto om te zetten naar ons ICC profiel, opent u het bestand in Photoshop en gaat vervolgens naar Bewerken > Omzetten in Profiel (Edit > Convert to Profile). In het dialoogvenster dat opent, selecteert u nu het gewenste profiel. In onderstaand schema kunt u de profielen downloaden.

Gebruik nooit ‘Profiel toewijzen’ (‘Assign profile’). Deze functie is bedoeld voor bestanden waarvan u weet in welke kleurruimte ze gemaakt zijn, maar waar geen profiel aan hangt.

Let op: Er kan nog steeds een kleurafwijking op uw monitorscherm aanwezig zijn! Zorg er daarom voor dat u computerscherm goed gekalibreerd is.
Ik zou de profielen van hun site downloaden van het papier dat jij wil gaan bestellen (er staan er 3). Deze instellen bij de Proof setting van Photoshop en je kunt al redelijk zien wat er bij afdrukken gaat gebeuren, mits je een fatsoenlijk scherm hebt en die ook nog goed hebt afgesteld / geprofileerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tsurany schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:06:
Echter de laatste pagina is aan de achterkaft geplakt, wat een normale werkwijze is bij Top-Fotolabum, maar hierbij is wat mis gegaan waardoor er een vrij grote luchtbobbel onder zit. Maar even een mailtje gestuurd, benieuwd naar de reactie.

Indien ze positief reageren zal ik mijn ouders adviseren hier voortaan ook te bestellen, de kwaliteit is echt super! Hoop dat ze met een extra formaat gaan komen, ik vind vierkante boeken toch fijner maar een breedte van 42cm is echt super, een boek van 42x42 zou helemaal geniaal zijn!
Top-Fotoalbum stuurt een nieuw boek op, ze erkennen dat dit een productiefout is. Ik ben echt zeer tevreden over dit bedrijf. Een snelle werkwijze en zeer mooie kwaliteit boeken. Mijn volgende fotoboek komt hier ook weer weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428870

PageFault schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:59:

Ik zou de profielen van hun site downloaden van het papier dat jij wil gaan bestellen (er staan er 3). Deze instellen bij de Proof setting van Photoshop en je kunt al redelijk zien wat er bij afdrukken gaat gebeuren, mits je een fatsoenlijk scherm hebt en die ook nog goed hebt afgesteld / geprofileerd.
Volgens mij kun je ook een kleurprofiel downloaden. Heb je inderdaad een goed gecalibreerd scherm nodig :)

Zelf hun dienst nog nooit geprobeerd,vaak gebruik ik hema, goede kwaliteit en relatief goedkoop, ook volgens een test spam. Pixum zou ik vermijden..

[ Voor 5% gewijzigd door Moby op 28-12-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -?!-
  • Laatst online: 10-05 22:10
Over de kwaliteit van de CeWe fotoboeken heb ik hier nog niet veel gehoord, hoewel het wel een grote speler is. Vrijwel iedereen hier haalt zijn fotoalbums/boeken bij top-fotoalbum.nl.
Ik kan verder niet echt oordelen i.c.m andere foto-afdruk services, aangezien ik alleen bij CeWe besteld heb (via verschillende partners)

Een voordeel van CeWe vind ik, is dat ze veel partners hebben en er is dus vaakwel korting ergens te krijgen (bijv nu bij AH 50% op fotoboeken, bij TNTpost 25% op alle bestellingen en 10euro op fotoboeken en waarschijnlijk nog er wel meer aanbiedingen te vinden). De software vind ik eigenlijk niet super, het word al beter als je 'snap to grid' aanzet, maar écht lekker werken doet het niet. Ik heb overigens ook nog geen software gevonden die wel goed werkt.

Wat betreft de printkwaliteit/service ben ik redelijk tevreden. Ik heb nu twee boeken, 1 op fotopapier met hardcover (en die werd ook direct plat gevouwen/gebonden) en 1 op gewoon glans papier en met softcover. Beide 21x21 cm.

Het fotoboek op fotopapier is duidelijk beter, echt een boek dat je graag pakt om even in te kijken. Het heeft dik papier, het papier heeft wat relief erin en het glanst licht (zijde glans).

Het andere boek is redelijke kwaliteit, maar zoals beschreven staat op top-fotoalbum, is het een printje waar je kan 'zien' dat het afgedrukt is met 3 kleuren. Het papier is dun, waardoor het boekje ook dun wordt, hoewel er meer pagina's in zitten dan in het boek met fotopapier.

Al met al ben ik vooral tevreden met het fotoboek op fotopapier. Binnekort maar eens proberen wat de kwaliteit van top-fotoalbum.com is. De reacties hier zijn in ieder geval positief!

Voor CeWe partners, zie http://www.cewe-fotoboek.nl/partners.php

[ Voor 0% gewijzigd door -?!- op 09-01-2012 17:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
In Lightroom 4 zit tegenwoordig een Book module waarmee je boeken kunt maken en kunt exporteren naar PDF of door kunt sturen naar Blurp. Voor diegene die InDesign niet willen leren, maar wel al Lightroom gebruiken, is dit misschien een mooie upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
PageFault schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:25:
In Lightroom 4 zit tegenwoordig een Book module waarmee je boeken kunt maken en kunt exporteren naar PDF of door kunt sturen naar Blurp. Voor diegene die InDesign niet willen leren, maar wel al Lightroom gebruiken, is dit misschien een mooie upgrade.
Klopt, en je kan die fotoboeken ook gewoon als PDF exporteren, zodat je ze ook met andere fotoboek-leveranciers kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 06:10
Ik heb net voor de tweede keer een fotoboek op fotopapier besteld bij Albert Heijn (CeWe) en ook dit boek ligt al weer krom te trekken. Het boek ligt gewoon plat op een buro in een niet ruimte die niet vochtig is. Even aankijken of het erger wordt.

Ik ben nu bezig met de software van Top-Fotoalbum.nl, maar het aantal paginastijlen vind ik wel beperkt. Vier even grote foto's op een bladzijde, maar dan paginavullend vind ik bijvoorbeeld wel mooi. Weten jullie toevallig of er ook extra stijlen te downloaden zijn? Op de site zelf vind ik er niks over terug, vanuit het programma ook niet. Ik kan ook mijn eigen stijl maken, maar da's een vrij omslachtige klus.
Ik zie wel dat profotonet dezelfde software gebruikt, maar projecten die ik daar in maak en kopieer in de folder van Top-Fotoalbum worden niet door Top-Fotoalbum gezien.
Ik gebruik de Mac-versie van de software.

[ Voor 58% gewijzigd door Dancing_Animal op 19-01-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:45:
Ik ben nu bezig met de software van Top-Fotoalbum.nl, maar het aantal paginastijlen vind ik wel beperkt. Vier even grote foto's op een bladzijde, maar dan paginavullend vind ik bijvoorbeeld wel mooi. Weten jullie toevallig of er ook extra stijlen te downloaden zijn? Op de site zelf vind ik er niks over terug, vanuit het programma ook niet. Ik kan ook mijn eigen stijl maken, maar da's een vrij omslachtige klus.
Ik zie wel dat profotonet dezelfde software gebruikt, maar projecten die ik daar in maak en kopieer in de folder van Top-Fotoalbum worden niet door Top-Fotoalbum gezien.
Ik gebruik de Mac-versie van de software.
Ik herken dit helemaal. Ik ben eigenlijk altijd heel erg tevreden over de albums van Pixum op fotopapier, maar door de enthousiaste verhalen over Top-fotoalbum.nl in combi met de lage prijs ben ik een week of wat geleden begonnen met het maken van een album met de software van Top-fotoalbum (Windowsversie). Ik ben er helemaal niet tevreden over, precies vanwege de beperkte keuze aan paginastijlen. De paginastijlen die ik het meest gebruik ontbreken en als ik het zelf probeer om op die manier te doen, dan ben ik alleen maar aan het pielen met mijn muis. Ik weet niet of ik dit album ga afmaken. Dan betaal ik liever wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ook ik ben op basis van de goede testuitslag in Zoom.Nl bezig een fotoalbum te maken met de software van top-fotoalbum.
Hiervoor hebben we enkele malen met de software van Albert Heijn gewerkt. Die laatste heeft veel meer pagina stijlen, wat in de praktijk van groot belang blijkt.
Daarnaast is het selecteren van foto's in de top-fotoalbum software erg onprettig. Je krijgt geen directory structuur in het linker venster te zien. Navigeren is dus omslachtiger. Verder bleek mij dat de software zich verslikt in een map met honderden zomervakantiefoto's. De software is dan een uur tot uren aan het laden van de thumbnails. Dat levert een onwerkbare situatie op.

Mijn vrouw heeft top-fotoalbum om die reden meteen de rug toegekeerd.

Vreemd dat dit soort nadelen in de Zoom test niet aan bod komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Tip voor Top-Fotoalbum: je kunt de linialen aanzetten. Als je dan vanaf de zijkant of bovenkant met de muis klikt en sleept kun je hulplijnen op je bladzijde maken. Ik heb alleen nog niet ontdekt of en hoe je je objecten hier dan ook naar kunt laten 'snappen'.

Wat mij opviel (Macversie) dat er soms een plaatje of ander bestand in een directory staat dat het programma laat crashen. Ik denk dat het geen standaardfoto was, kan zijn dat er in die directory animated gifs en dergelijke stonden, heb het verder niet uitgezocht.

Ik ga er binnenkort eens mee aan de slag. Voor wat betreft lijnen om foto's zetten en schaduwen ernaast is het programma best mooi.

Heb hier ook de albumtest van zoom.nl liggen en Top komt er top uit en de CeWe afdrukken op fotopapier wordt bij gezegd dat de bladen behoorlijk bol staan. Nou, dat laatste daar kan ik over meespreken. Vanaf de zijkant gezien zitten er zelfs meerderen golven in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 13:45

mvh

State Governor

Afgelopen zaterdag heb ik mijn CeWe-fotoboek (PostNL, 28x21 cm op zijdeglans fotopapier) binnen gekregen. De foto op de kaft lijkt wat flets te zijn afgedrukt, maar hetzelfde exemplaar heb ik nog een keer als foto gebruikt in het boek zelf en daar is hij wel goed.

Kleurweergave, contrast en het 'dynamisch bereik' vind ik prima. Ik kan geen grote uitgebeten of dichtgelopen vlakken ontdekken als die er in het origineel niet al waren, bijvoorbeeld.

Let op dat je bij de softwareinstellingen wat dingen moet veranderen. De standaardindeling is voor 3:4-foto's, maar in de instellingen kun je ook aanvinken dat de verhouding van jouw foto's, in mijn geval dus 2:3, behouden moet worden. Bij een eerder boek heb ik daar niet op gelet dus toen ik dat boek opensloeg viel me pas op dat veel foto's raar waren afgesneden, met halve hoofden enzo.

De software is duidelijk ingericht op het vlot vullen van een boek zonder er veel aan te doen, je krijgt best een aardig boek als je de software laat kiezen welke foto's erin moeten maar zelf kun je het mooier maken. Het kan even lastig zijn om dingen 'exact' aan te geven. Zo wilde ik graag drie staande foto's verdelen over twee (liggende) pagina's, met één foto links en twee rechts:

code:
1
|  [][][]|

maar daarvoor ben je wel even bezig. Heb je dat eenmaal gedaan dan kun je je eigen indeling opslaan en hem ergens anders opnieuw gebruiken.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
En hoe blijven de bladzijden tot nu toe? Al krommingen waargenomen?
ElisabethM schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:23:
[...]

Ik herken dit helemaal. Ik ben eigenlijk altijd heel erg tevreden over de albums van Pixum op fotopapier, maar door de enthousiaste verhalen over Top-fotoalbum.nl in combi met de lage prijs ben ik een week of wat geleden begonnen met het maken van een album met de software van Top-fotoalbum (Windowsversie). Ik ben er helemaal niet tevreden over, precies vanwege de beperkte keuze aan paginastijlen. De paginastijlen die ik het meest gebruik ontbreken en als ik het zelf probeer om op die manier te doen, dan ben ik alleen maar aan het pielen met mijn muis. Ik weet niet of ik dit album ga afmaken. Dan betaal ik liever wat meer.
Na flink wat oefenen en puzzelen ben ik er achter hoe je, op eigenlijk vrij evenvoudige wijze, leuke sjablonen kunt maken. Als je kijkt naar paginastijl 'style8' wat vier gelijke vierkantjes op een bladzijde is, dan vind ik die vierkantjes eigenlijk net te klein en de randen te groot. Nu ik weet hoe het moet heb ik een vrij eenvoudige methode gevonden om die vierkantjes groter te maken en helemaal netjes uitgelijnd te krijgen.
Zal ik hier posten hoe je dat moet doen? Als je zoiets uitlegt gaat er doorgaans toch wat tekst in zitten.

[ Voor 90% gewijzigd door Dancing_Animal op 28-01-2012 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:37:
Zal ik hier posten hoe je dat moet doen? Als je zoiets uitlegt gaat er doorgaans toch wat tekst in zitten.
Ik ben er nog niet uit of ik dit album ga afmaken. Ik heb net zelf heel even gekeken en ik zou bijvoorbeeld zelf vier of twee foto's op een pagina willen die dan vervolgens netjes tegen elkaar aan zitten. Dus de hele pagina gevuld met foto's en geen witte achtergrond (of iets anders als achtergrond).
Ik denk niet dat je speciaal voor mij tijd moet investeren in het uitleggen. Eigenlijk vind ik het vreemd dat het moet bij fotoalbumsoftware die toch voor iedereen geschikt zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 08:22

jelbo

Hij doet het niet!

Weet iemand hoe ik met de Topfotoalbum-software foto's kan 'alignen'? Telefonisch krijg ik ze niet te pakken. Ik wil vaak foto's perfect naast en boven elkaar hebben staan, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Heb nog wel speciaal een dag vrij genomen om m'n album af te ronden, maar zit nu muurvast :(

Precies wat hierboven besproken wordt dus. Dancing_Animal: ik ben benieuwd hoe jij het doet :)

[ Voor 13% gewijzigd door jelbo op 03-02-2012 11:34 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:35
Het werken met de software van Profotonet is een drama. Volgens mij gebruikt Topfotoalbum dezelfde software. Zelf heb ik recent nog een paar albums besteld voor een bruidspaar. In Photoshop maak ik de spreads en met de juiste afmetingen zijn ze dan perfect aligned in de software.

Probleem is dat bij het afdrukken het niet perfect aligned eruit kwam (recent bij Profotonet). Heb hiervoor gebeld en een nieuw album gekregen die minder scheef was. De linkerpagina was namelijk een beetje scheef afgedrukt. De kwaliteit van de het boek is zeer goed, maar het opmaken en het aligned afdrukken blijft een probleem.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Laatst online: 09-05 08:22

jelbo

Hij doet het niet!

Net gebeld en ben goed geholpen. Met Shift moet je meerdere objecten selecteren, en dan komt er een menu 'Uitlijnen/Verdelen' :)

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iXc0y7hCxVrBM.png

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 17:48
Ik heb fotoalbums van Profotonet en Top-fotoalbum en ben daar zeer tevreden van.
Belangrijkste verschillen:
Profotonet is veel duurder (zeker rekening houden met promoties bij top-fotoalbum)
Profotonet albums hebben geen barcode
Profotonet albums kunnen met linnen of leren cover worden geleverd
De grootste profotonet album is iets groter dan die van top-fotoalbum.

Nu ontdekte ik Fotogoed.nl. Deze heeft ook geen barcode en een kunstlederen cover en het grootste formaat is wat kleiner dan die van protofonet en top-fotoalbum.
De prijs is echter niet veel duurder dan top-fotoalbum.

Heeft er iemand ervaring met Fotogoed? Wat vonden jullie van de kwaliteit van deze albums?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 21:25
Iemand met ervaring met het afdrukken op metaal\aluminium? Zelf heb ik http://www.whitewall.nl/, http://www.aluminiumland.nl en www.hema.nl gevonden. En er zijn er veel meer... Maar voordat ik 120 euro uitgeef hoop ik toch ergens wat informatie te vinden over de kwaliteit...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:11
Heb een album bij profotonet af laten drukken. Afdrukkwaliteit was zoals verwacht: erg goed.
Echter leek het erop dat het album niet helemaal droog was bij het sluiten/verzenden ervan waardoor enkele pagina's aan elkaar plakten.
Hierover heb ik een mailtje gestuurd en binnen ongeveer een uur had ik al reactie dat ze kosteloos een nieuwe kopie van het album naar me gaan opsturen.

Naast topkwaliteit dus ook topservice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 23:25
Door de positieve reacties hier een 2 albums besteld bij Top-fotoalbum. Er liep een actie, 2e voor de halve prijs. Had voor de duurdere glanzend papier gekozen.
Gisteren kwam het album binnen en ik vind het erg mooi.
Jaren geleden liet ik al eens een album maken bij Henzo en tot nu toe bleek deze het mooist, maar ik las dat Henzo een aantal keren overgenomen is en een wisselende kwaliteit heeft.
Dus Top-fotoalbum geprobeerd en zoals hier werd gezegd, het wordt afgedrukt op echt fotopapier. Je merkt het meteen.
Top-fotoalbum gaat m'n vaste leverancier worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Russel88 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:17:
Door de positieve reacties hier een 2 albums besteld bij Top-fotoalbum. Er liep een actie, 2e voor de halve prijs. Had voor de duurdere glanzend papier gekozen.
Gisteren kwam het album binnen en ik vind het erg mooi.
Jaren geleden liet ik al eens een album maken bij Henzo en tot nu toe bleek deze het mooist, maar ik las dat Henzo een aantal keren overgenomen is en een wisselende kwaliteit heeft.
Dus Top-fotoalbum geprobeerd en zoals hier werd gezegd, het wordt afgedrukt op echt fotopapier. Je merkt het meteen.
Top-fotoalbum gaat m'n vaste leverancier worden.
Is dat 2e album halve prijs, precies hetzelfde album of alleen het hetzelfde type album?

edit:
al gevonden:
Actie geldt enkel voor een tweede identiek boek van hetzelfde formaat, met dezelfde aantal pagina's en afbeeldingen in één bestelling.
Niet interessant dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Exocet op 19-10-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 22:48
Weet iemand of je bij Top Fotoalbum nog steeds korting krijg van €15,- als nieuwe klant? Zo ja, wat is hier de code voor? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:17
Zijn er mensen die hier ervaring hebben met het video fotoboek van myphotofun? http://www.myphotofun.nl/...oek-met-eigen-omslag.aspx

Ik ben benieuwd hoe de ervaring is, het selecteren van video's, het weergeven en de kwaliteit daarvan. En hoe het allemaal bijdraagt aan de ervaring zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
chrissis schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:04:
Weet iemand of je bij Top Fotoalbum nog steeds korting krijg van €15,- als nieuwe klant? Zo ja, wat is hier de code voor? Alvast bedankt!
Nee, die doen ze volgens mij niet meer :-)
Heb wel een bekende een keer laten mailen, die kreeg de korting nog wel..

Ze hebben nu wel een tijdelijke actie:
Profiteer deze maand van onze speciale actie!
Van 1 december t/m 16 december 20% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:17
Kan iemand hier toevallig aangeven hoe dik een quatro foto album is bij top-fotoalbum.nl.

26 pagina's en als het even kan de dikte van de kaft meenemen. Ik probeer hier van te voren met het design rekening mee te houden dus het zou gewaardeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Bij 29 pagina's is de dikte zo'n 18mm.
29 pagina's is 30 bladen (kaft zelf bevat ook een foto).

• Eddey
  • Laatst online: 30-05 23:33
Ik ben bezig een eerste album te maken bij Top-fotoalbum.com. De foto's heb ik in sRGB vanuit Lightroom geexporteerd en ingevoegd in de album-software. Bij het invoegen kloppen de kleuren gewoon.

Nou valt me echter op dat als ik vervolgens de Preview bekijk (full-screen bekijken van het album), dat de kleuren sterk afwijken. Het lijkt erop dat in die Preview mijn monitor-calibratie niet wordt meegenomen (als ik de foto's bekijk in Irfanview met de optie "Enable color management" uitgeschakeld dan zien de kleuren er exact zo uit.

Iemand hier ervaring mee? Welke van de 2 weergaven gaat qua kleur het beste overeenkomen met de afdruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je zit toch niet je monitor kleuren profiel in je foto's te embedden hé ?? Die moet je gewoon op standaard sRGB laten :)

Zien de foto's er goed uit als je gewoon met de standaard Windows Photo Viewer bekijkt ?? Die is color managed in tegenstelling tot je Desktop Background !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Laatst online: 30-05 23:33
Nee, monitor profiel zit er niet in. Ik exporteer vanuit Lightroom gewoon met sRGB.

De kleuren van de foto's in Windows Photo Viewer zijn ook OK. Dus dat matcht met LR, Irfanview, en de album-software in edit-mode. Dus alleen in de preview van de album-software zie ik afwijkingen... Dat deel van het programma lijkt dus niet color managed. Is dit bij niemand eerder opgevallen?

Heb ondertussen ook een mail naar Top-fotoalbum gestuurd, die zijn er vanaf 2 januari weer dus even zien wat zij ervan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dan doe jij niks verkeerd denk ik :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste