Ik heb uiteindelijk dan toch maar een boze mail gestuurd. Ik had de 27ste via internet gewoon het geld overgemaakt. en nog steeds staat mijn order op web clearing. Al eerder wat mails gestuurd maar ze zeiden dat ze het geld nog niet hadden (geen bevestiging van hun bank.) Ben afgelopen vrijdag naar mijn bank's kantoor gegaan, blijkt dat hun bank het geld 30-10-06 al had!!!! Ik baal hier behoorlijk van want ik ga binnenkort op vakantie, zul je net zien dat ze dan pas die spullen komen afleveren. Gewoon een maand voor niets lopen wachten. Zwaar slecht van Ornec
Verwijderd
Ja, iedereen heeft zo z'n droom niet? Deze heb ik al 15 jaar.zimbab schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:11:
Was jij niet degene die een Koetsu Urushi wilde halen?
Maar het ging om het voorbeeld. Prijzen waar ik niet meer van op kijk heeft een anders zoiets van

Mij ook. De 120 linear ook. Maar die is dus niet te vinden behalve voor de hoofdprijs van €900.Ok....dat wist ik niet. De 2.2 Lineair lijkt me trouwens wel vetjes!
Stel dat ik die niet kan vinden voor een mooie prijs, Voor de rest begint het me aardig te duizelen. Welk cd-loopwerk, welke converter welke opamps zijn het best. Oversampling of niet.
Verder ben ik niet zo voor een buizentrapje na een opamp. Daar zie ik het nut niet van in, je krijgt dan alleen de negatieve effecten van een buis. Dat lees je trouwens ook wel uit berichten van bv de Original A8T. Maar de MZHS cd33 die ik gehoord heb klonkt juist wel goed. Daar waren de opamps uitgehaald en betere buisjes ingezet.
Dan misschien maar de Opera CD120-10 voor €450 of de Shanling CD80T voor €338. Voordeel is dat ik al diverse 6N3P buisjes heb.
Als je die CD120-10 koopt in China kan je net zo goed de CD-120 Lineair kopen in Nederland. De 120-10 kost je namelijk 450 euro + 150 euro verzendkosten, dus bij elkaar al 600 euro. Dan nog hopen dat je geen invoerrechten e.d. hoeft te betalen. In Nederland kost dat ding (tenminste in maart 2006) ook maar 760 euro. Of heb je ergens recente prijzen gezien (in Nederland!) die hoger uitvallen?
Edit: ik zal de importeur eens mailen voor een recente prijslijst.
Edit: ik zal de importeur eens mailen voor een recente prijslijst.
[ Voor 8% gewijzigd door zimbab op 27-11-2006 14:17 ]
Verwijderd
die goedkopere yarlands worden voor 5 keer zoveel geld verkocht onder de naam sophia verkocht : todd the vinyl junky is er aan de rating te zien best positief over ( hij is een bekende dealer op het head-fi forum) :
http://www.ttvj.com/index...ath=19_50&sort=20a&page=2
Is het mogelijk om de yarland fv34a met een actieve voorversterker te gebruiken? Dan kan er eventueel een crossover voor om lagere tonen naar een sub te sturen .
EDIT: laat maar, heb het al gevonden ( gewoon volume vol zetten en pre-amp volume gebruiken)
http://www.ttvj.com/index...ath=19_50&sort=20a&page=2
Is het mogelijk om de yarland fv34a met een actieve voorversterker te gebruiken? Dan kan er eventueel een crossover voor om lagere tonen naar een sub te sturen .
EDIT: laat maar, heb het al gevonden ( gewoon volume vol zetten en pre-amp volume gebruiken)
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 17:10 ]
heb gebeld met ornec, de medewerker zei tegen me dat het wachten was op een kabel of zoiets,
dit was nemelijk niet in voorraad, en ze zouden het een vrijdag kunnen verwachten, danpas zouden ze het pas afsturen vanuit knowloon.
een beetje vreemd verhaal, dan moeten ze toch even een mail sturen , dat het betreffende artikel niet in voorraad is, volgens de site van ornec was het gewoon in stock, ze moeten de site beter beheren, want dit werkt niet zo. ik heb trouwens ook nooit een orderbevestiging gehad van ornec, vond ik ook al zo vreemd.
bij de vorige bestellingen kreeg ik altijd direct een mail dat mijn order was verwerkt.
ik moet het maar even afwachten , maar ik baal wel hierover.
dit was nemelijk niet in voorraad, en ze zouden het een vrijdag kunnen verwachten, danpas zouden ze het pas afsturen vanuit knowloon.
een beetje vreemd verhaal, dan moeten ze toch even een mail sturen , dat het betreffende artikel niet in voorraad is, volgens de site van ornec was het gewoon in stock, ze moeten de site beter beheren, want dit werkt niet zo. ik heb trouwens ook nooit een orderbevestiging gehad van ornec, vond ik ook al zo vreemd.
bij de vorige bestellingen kreeg ik altijd direct een mail dat mijn order was verwerkt.
ik moet het maar even afwachten , maar ik baal wel hierover.

alle goed komt langzaam
Waar staan die prijzen bij Coemaudio en Timaudio dan? Of moet je ze gewoon telkens mailen?
Verwijderd
mailen... bij coemaudio kan je de hele lijst geloof ik aanvragen.. er zwerven op internet ook wel een paar verouderde lijstjes rond :
http://209.85.135.104/sea...&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=6
http://209.85.135.104/sea...&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=3
Timaudio is net iets duurder dan coemaudio en ornec met sommige spullen ( niet alles geloof ik)
Coemaudio heeft vrij voordelige shippingcosts maar gebruikt fedex , nog even afwachten of ik met mijn speakers ook een douane rekening ga krijgen over een paar dagen.
http://209.85.135.104/sea...&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=6
http://209.85.135.104/sea...&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=3
Timaudio is net iets duurder dan coemaudio en ornec met sommige spullen ( niet alles geloof ik)
Coemaudio heeft vrij voordelige shippingcosts maar gebruikt fedex , nog even afwachten of ik met mijn speakers ook een douane rekening ga krijgen over een paar dagen.
Kreeg net een mailtje van iemand die aan het cijferneuken was geweest en die ik advies heb gegeven over een set die hij aan het samenstellen was. Inmiddels heeft ie gekozen voor een combinatie die qua specs onderdeed voor iets dat een stukje meer mainstream en goedkoper was.zimbab schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:13:
Dat is dus ELK segment.
Dat is ook een beetje wat Exirion wilt zeggen denk ik.....hedentendage kán je eigenlijk niet helemaal van de specs uitgaan, maar eigenlijk is ook dat persoonlijk. Hij heeft die ervaring en een boel andere mensen ook. Aan de andere kant heeft Deepspace al vaker aangegeven dat hij iedere keer heeft ervaren dat betere specs tot een beter fijner geluid hebben geleid voor hem. En ook hier zijn er zat mensen die die mening/ervaring delen.
you were right and right and right again :-D Specs are like air, only spatial distribution of appropriate sound waves matters!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Als iets goed klinkt , klinkt het goed... Beetje noise in de achtergrond, so what? met Lp's heb ik daar ook geen enkel probleem mee.
Natuurlijk is dat met bestellen uit china wat moeilijker
Natuurlijk is dat met bestellen uit china wat moeilijker
Zoals ik al vaker zei: specs != specs. Meestal zijn ze verre van toereikend om een oordeel te vormen. Dus ook ik koop dan maar op gehoor of op de gok
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
ik heb van de site van Hayendaudio een recente prijslijst van Opera. Het is alleen een beveiligde pdf dus ik kan niet knippen plakken. Maar ik zal ff wat prijzen overtikken:
Operaaudio Benelux prices without VAT (!!
)
CD120 linear €1000
CD120 balanced uit €1304
PM1 Phonotrap €1000
PM2 Phonotrap €1500
LP6 value turntable met rega 250 arm €2500
Cyber serie
Cyber 10 signature €2200
Cyber 30 signature €2192
Cyber 20 €1012
Cyber 300B €7952
Reference serie
CD 2.2 linear €1800
ref CD 2.2MKII €2000
LP 2.0 €2916
Droplet serie
LP 5.0 met stand €5500
CDP 5 vanaf €3520 tot €4100 (verschillende houtsoorten)
cdp stand 'slechts' €1200
Het lijken me eerder de prijzen inclusief BTW, (dat valt dan nog mee) maar ik vind deze prijzen al volstrekt niet meer interessant. Van de CD120 linear stond in het blad Music Emotion dan wel dat hij €760 kost, maar dat blijkt gewoon niet te kloppen. Het is gewoon €1000. Dat is nog eens €100 duurder dan in duitsland (waar ze nu ook 19% BTW hebben). Volgens mij is die importeur in Brussel nogal een patser die ff snel geld wil verdienen zonder veel moeite ofzo. Mijn centen krijgt ie iig niet...
Operaaudio Benelux prices without VAT (!!
CD120 linear €1000
CD120 balanced uit €1304
PM1 Phonotrap €1000
PM2 Phonotrap €1500
Cyber serie
Cyber 10 signature €2200
Cyber 30 signature €2192
Cyber 20 €1012
Cyber 300B €7952
Reference serie
CD 2.2 linear €1800
ref CD 2.2MKII €2000
LP 2.0 €2916
Droplet serie
LP 5.0 met stand €5500
Het lijken me eerder de prijzen inclusief BTW, (dat valt dan nog mee) maar ik vind deze prijzen al volstrekt niet meer interessant. Van de CD120 linear stond in het blad Music Emotion dan wel dat hij €760 kost, maar dat blijkt gewoon niet te kloppen. Het is gewoon €1000. Dat is nog eens €100 duurder dan in duitsland (waar ze nu ook 19% BTW hebben). Volgens mij is die importeur in Brussel nogal een patser die ff snel geld wil verdienen zonder veel moeite ofzo. Mijn centen krijgt ie iig niet...
Verwijderd
Hé foodoles,
waar heb jij je Magick boad geschoort voor zo weinig geld. Heb er nl. ook belang bij
groet, hifreak
waar heb jij je Magick boad geschoort voor zo weinig geld. Heb er nl. ook belang bij
groet, hifreak
Vraagje voor de G&W eigenaars:
Weet iemand een cd-speler die qua looks goed past bij de G&W tw2006x. De "bekende"merken hebben altijd anders grijs/zilver en bij de chinese hi-fi zie ik ook niet 123 wat erbij staan.
Weet iemand een cd-speler die qua looks goed past bij de G&W tw2006x. De "bekende"merken hebben altijd anders grijs/zilver en bij de chinese hi-fi zie ik ook niet 123 wat erbij staan.
Ebay.deVerwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:44:waar heb jij je Magick boad geschoort voor zo weinig geld. Heb er nl. ook belang bij

Nog steeds geen kabels van Ornec... Zijn ze failliet ofzo?
Wél verwacht ik morgen mijn CD-speler:
http://www.yushang-audio....product/yushang-p01cd.htm
233 euro incl. shipment
233 euro incl. shipment
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Verwijderd
Bedankt,
sorry voor het wat brieke vorige berichtje, "moest" even snel tussen door
. Slaat de 2 bij magic boad-2 op een andere versie dan zonder de 2, of is er nooit een andere versie geweest. Ik weet nl. nog wel een te staan voor rond de 650 euro. maar ik weet niet of deze de 2 toevoeging heeft. Het is wel een SACD-speler.
groet, Hifreak
sorry voor het wat brieke vorige berichtje, "moest" even snel tussen door

groet, Hifreak
De no. 2 zou een speciale versie moeten zijn. Veel meer weet ik er ook niet van eigenlijk. Wel weet ik dat er ook een versie is met buizen output is. Die is echter iets duurder.
Verwijderd
Dat is weinig. Goedkoop verstuurd ofzo (of bedoel je 233+porto?)MGSNK schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:13:
233 euro incl. shipment
De Classic cd is toch identiek aan de Original A8s?
er was een week geleden 50% discount by coemaudio.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 01:49:
[...]
Dat is weinig. Goedkoop verstuurd ofzo (of bedoel je 233+porto?)
De Classic cd is toch identiek aan de Original A8s?
Nee, het is echt incl. Fedex air.
Totale paypal kosten waren 293.1
Wat betreft de gelijknis... geen flauw idee!
Ik vond de specs aardig en men was in Denemarken lovend over deze speler. Wél weet ik dat uit een Deense review naar voren kwam dat de cd-speler mee kon met spelers in de klasse 600-900.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Wil je dat de volgende keer een week eerder hier meldenMGSNK schreef op woensdag 29 november 2006 @ 07:30:
er was een week geleden 50% discount by coemaudio.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
ik kreeg twee weken geleden ook korting bij coemaudio , geen 50% iets van 20%...
Als het goed is , komt het pakje vandaag binnen
Als het goed is , komt het pakje vandaag binnen
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 11:33 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik volg dit form al een tijd. Door de enthousiaste verhalen heb ik om te beginnen bij Ornec een buizenversterker etc besteld om mijn inmiddels 20 jaar oude set te vervangen. Las dat er wat onrust was of Ornec nog veilig was etc. Kreeg vandaag mailtje dat ik trekkings nummer krijg. Al met al heeft het ruim 3 weken geduurd.
Ik volg dit form al een tijd. Door de enthousiaste verhalen heb ik om te beginnen bij Ornec een buizenversterker etc besteld om mijn inmiddels 20 jaar oude set te vervangen. Las dat er wat onrust was of Ornec nog veilig was etc. Kreeg vandaag mailtje dat ik trekkings nummer krijg. Al met al heeft het ruim 3 weken geduurd.
Nou ja, beter laat dan nooit, ik wil binnenkort ook wat gaan bestellen bij Ornec, door dat gedoe ga ik toch twijfelen of het wel safe is.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:29:
Hallo,
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Verwijderd
anders kan je altijd timaudio of coemaudio een mailtje sturen
coemaudio antwoord snachts 3 uur en timaudio overdag 3 uur. Speakers zijn vandaag niet binnen gekomen, fedex is niet zo snel als TNT.
Ik heb nog steeds niks, ik hoop van een vrijdag

alle goed komt langzaam
same here, jullie horen wel wanneer deze binnen is.
ik heb btw nog steeds kabels tegoed van Ornec ter waarde van 100 euro
Ik zal ze morgen maar eens bellen...
ik heb btw nog steeds kabels tegoed van Ornec ter waarde van 100 euro

[ Voor 9% gewijzigd door MGSNK op 29-11-2006 23:56 ]
Vraag gelijk even wat er aan de hand is, mijn order van 30-10-06 staat nog steeds op web clearing en volgens mijn bank hebben ze het geld al een maandMGSNK schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:56:
same here, jullie horen wel wanneer deze binnen is.
ik heb btw nog steeds kabels tegoed van Ornec ter waarde van 100 euroIk zal ze morgen maar eens bellen...
Update:Franck schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:19:
[...]
Vraag gelijk even wat er aan de hand is, mijn order van 30-10-06 staat nog steeds op web clearing en volgens mijn bank hebben ze het geld al een maand
Mijn FEDEX zending van de cd-speler had pech in Kazachstan (gebroken ruit

Ornec: Er zijn laatste tijd wat problemen met het ontvangen van goederen van suppliers.
Daarnaast schijnen volgens de Engelse spokesman de Chinese lui de mail (die wordt in China beantwoord) uit luiheid niet te beantwoorden...
Kortom, zodra de kabels binnen zijn, denk ik wel 2X na of ik bij Ornec bestel. Jammer maar het is niet anders, dit is erg asociaal.
Ik raad iedereen die op zijn goederen wacht even te bellen met het UK filiaal: UK +44(0)1865 24 6010
Verwijderd
Die film met Tom Hanks is dus niet helemaal denkbeeldig.MGSNK schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:32:
Mijn FEDEX zending van de cd-speler had pech in Kazachstan (gebroken ruitvan het FEDEX vliegtuig) Heb ik dat weer
. Die moet morgen binnenkomen.
En dat durft iemand te zeggen die het niet eens even meld als een ander 50% korting geeft?Ornec: Er zijn laatste tijd wat problemen met het ontvangen van goederen van suppliers.
Daarnaast schijnen volgens de Engelse spokesman de Chinese lui de mail (die wordt in China beantwoord) uit luiheid niet te beantwoorden...
Kortom, zodra de kabels binnen zijn, denk ik wel 2X na of ik bij Ornec bestel. Jammer maar het is niet anders, dit is erg asociaal.
In China lopen dingen nou eenmaal anders dan hier.
Als je zo goedkoop besteld moet je daar ook niet met een westerse maatstaf gaat meten als het op arbeidsethiek aankomt. Het is nou eenmaal een communistisch land. Daar wordt normaal denken met de dood betaald soms. Juist door daar direct te kopen verander je daar wat aan (langzaam maar zeker).
Verwijderd
Dan zat mijn pakje zeker in hetzelfde vliegtuig...
Net een factuur van de TNT ontvangen, Totaal niet belastbaar BTW = 58.69 euro
Snap het niet helemaal, want er staan twee dingen op, iets van 7,9 kg ( de jolida) en dan nog iets van 4,5 kg , waarvaan ik niet weet wat het is.... wel balen
Er staan geen eens instructies bij wat ik moet doen...
Snap het niet helemaal, want er staan twee dingen op, iets van 7,9 kg ( de jolida) en dan nog iets van 4,5 kg , waarvaan ik niet weet wat het is.... wel balen
BetalenVerwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:42:Er staan geen eens instructies bij wat ik moet doen...
Ik ben maar al te goed bekend met de problematiek van Oosterlingen. Ik werk naast mijn studie bij een groot Nederlands bedrijf dat veelal inkoopt in het Verre Oosten. En ik kan daarbij zeggen dat de lakse manier van werken een ramp is. Orders accepteren waarvan ze WETEN dat ze het niet op tijd af krijgen... Ja knikken, nee doen... Documenten kwijtraken... and so on.Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:41:
En dat durft iemand te zeggen die het niet eens even meld als een ander 50% korting geeft?![]()
In China lopen dingen nou eenmaal anders dan hier.
Als je zo goedkoop besteld moet je daar ook niet met een westerse maatstaf gaat meten als het op arbeidsethiek aankomt. Het is nou eenmaal een communistisch land. Daar wordt normaal denken met de dood betaald soms. Juist door daar direct te kopen verander je daar wat aan (langzaam maar zeker).
Dreigbrieven sturen helpt vaak wel
Wat de 50% korting betreft, daar kwam ik pas achter toen ik de laatste prijzenlijst te zien kreeg van coemaudio. Toen drong tot me door dat ze tot 20 November een discount gaven
[ Voor 21% gewijzigd door MGSNK op 30-11-2006 15:27 ]
Geld overmaken en als omschrijving het factuurnummer vermeldenVerwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:42:
Dan zat mijn pakje zeker in hetzelfde vliegtuig...
Snap het niet helemaal, want er staan twee dingen op, iets van 7,9 kg ( de jolida) en dan nog iets van 4,5 kg , waarvaan ik niet weet wat het is.... wel balen![]()
Ik heb mijn factuur dus ook vandaag gehad (40.88 eur) 11kg gewicht.
Ik heb even gebeld en dat vertelden zij mij dus.
[ Voor 9% gewijzigd door MGSNK op 30-11-2006 15:27 ]
Verwijderd
Danku , bij mij staan er twee bedragen op, 40,88 en 17,81 , die eerste is van timaudio maar de tweede is van 1 of ander textiel bedrijf ?
ze zijn trouwens nog steeds bezig met een magazijn opruiming bij coemaudio, wegens verhuizing... ik kreeg vannacht een mailtje, anders moet je even een lijst aan vragen. prijzen zijn wel goed, mingda mc88c voor 400 dollar ( 300 euro ipv. 396 euro bij ornec) 460 dollar voor cayin 265ai.
EDIT:
Ik heb maar even een emailtje gestuurd naar TNT, die 17,81 euro moet een fout zijn...
ze zijn trouwens nog steeds bezig met een magazijn opruiming bij coemaudio, wegens verhuizing... ik kreeg vannacht een mailtje, anders moet je even een lijst aan vragen. prijzen zijn wel goed, mingda mc88c voor 400 dollar ( 300 euro ipv. 396 euro bij ornec) 460 dollar voor cayin 265ai.
EDIT:
Ik heb maar even een emailtje gestuurd naar TNT, die 17,81 euro moet een fout zijn...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 17:36 ]
Waar moet ik dat aanvragen?Die website (http://www.coemaudio.com) is wel heel vaag.Hebben ze ook de Cayin A88t?Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:49:
Danku , bij mij staan er twee bedragen op, 40,88 en 17,81 , die eerste is van timaudio maar de tweede is van 1 of ander textiel bedrijf ?![]()
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Van wanneer is die prijslijst.. Ik kan er trouwens de tover boot die wel op hun site staat er niet op vinden.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
geen flauw idee, die kreeg ik laatst per ongeluk van hun via de mail.Cyberpope schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:15:
Van wanneer is die prijslijst.. Ik kan er trouwens de tover boot die wel op hun site staat er niet op vinden.
Verwijderd
op de site van coemaudio staat het e-mail adres, ze antwoorden meestal 3 uur '-snachts , op de lijst die ik heb gehad staat de cayin a88t niet. Maar je kan het net zo goed vragen.
Heb ik al gedaan, maar ik kreeg een "out of office" reply dat Norman het erg druk heeft met de uitverkoopVerwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:52:
op de site van coemaudio staat het e-mail adres, ze antwoorden meestal 3 uur '-snachts , op de lijst die ik heb gehad staat de cayin a88t niet. Maar je kan het net zo goed vragen.
Ik heb net dus per mail de prijslijst gekregen van de importeur voor de Benelux en daar staat voor de CD120 Linear wel gewoon voor 760 euro zoals ook in de Music Emotion stond. De versterker ook voor 760 euro. En deze prijslijst is redelijk recent neem ik aan, want er staan ook Droplet Monoblocken in die nog niet eens uit zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:24:
ik heb van de site van Hayendaudio een recente prijslijst van Opera. Het is alleen een beveiligde pdf dus ik kan niet knippen plakken. Maar ik zal ff wat prijzen overtikken:
Operaaudio Benelux prices without VAT (!!)
CD120 linear €1000
CD120 balanced uit €1304
PM1 Phonotrap €1000
PM2 Phonotrap €1500
Cyber serie
Cyber 10 signature €2200
Cyber 30 signature €2192
Cyber 20 €1012
Cyber 300B €7952
Reference serie
CD 2.2 linear €1800
ref CD 2.2MKII €2000
LP 2.0 €2916
Droplet serie
LP 5.0 met stand €5500
Verwijderd
Ja , dat is gewoon een auto - reply, die krijg ik ook als ik hem een e-mail stuur... maar hij checked zijn e-mail wel gewoon ....blobber schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:56:
[...]
Heb ik al gedaan, maar ik kreeg een "out of office" reply dat Norman het erg druk heeft met de uitverkoop
Verwijderd
Hoi allemaal, ben nieuw hier en heb de afgelopen dagen dit formum een beetje gevolgd...@MGSNK;
dat prijslijstje?, is dat van CoemAudio of een andere club?
dat prijslijstje?, is dat van CoemAudio of een andere club?
Verwijderd
dat is inderdaad een nette prijs, die classic 6.10 schijnt qua geluids kwaliteit ongeveer hetzelfde te zijn als de beroemde classic 6.6... geen slechte keuze dus.
Verwijderd
Heb ze eerder vandaag een mail gestuurd, wanneer Norman deze prijs bevestigd dan is de keuze snel gemaakt en verlaat mijn huidige Marantz set het pand
Goede keus!Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:19:
Heb ze eerder vandaag een mail gestuurd, wanneer Norman deze prijs bevestigd dan is de keuze snel gemaakt en verlaat mijn huidige Marantz set het pand
Ik ben zelf ook ZEER tevreden met mijn 6.10
Met de Classic CD-speler erbij wordt het morgen een leuke dag..!
En dat, terwijl ik ook nog griep heb en dus niet kon werken vandaag en morgen
[ Voor 18% gewijzigd door MGSNK op 30-11-2006 23:30 ]
Verwijderd
Die griep zit zeker in de lucht, ben sinds dinsdag thuis met dezelfde verschijnselen en besloot eens even op het Tweakers Forum te gaan kijken, geen beter moment om ziek te zijn wat mij betreft (Y)
Verwijderd
ik krijg morgen hopelijk ook een pakje binnen, zit nu ergens in duitsland geloof ik. maar 2 uurtjes school dus dat komt goed uit!
CD-Speler is binnen!!!
één woord... WOW
.
Ongeloofelijk mooi apparaat, zeker qua design en bouw.
Afwerking is werkelijkwaar fantastisch.
Zelfs de afstandsbediening... volledig metaal, zo zwaar als een baksteen
.
Hij klinkt tot dusver zeer fris, detail is zeker beter dan dat van mijn vorige cd-speler, een NAD 5240 uit 1985
)
Voor 233,- heb ik geen beter apparaat kunnen vinden in Nederland... Wie een CD-speler vind van vergelijkbare bouwkwaliteit roept maar!
één woord... WOW
Ongeloofelijk mooi apparaat, zeker qua design en bouw.
Afwerking is werkelijkwaar fantastisch.
Zelfs de afstandsbediening... volledig metaal, zo zwaar als een baksteen
Hij klinkt tot dusver zeer fris, detail is zeker beter dan dat van mijn vorige cd-speler, een NAD 5240 uit 1985

Voor 233,- heb ik geen beter apparaat kunnen vinden in Nederland... Wie een CD-speler vind van vergelijkbare bouwkwaliteit roept maar!
zou je eens wat eigen foto's willen posten?
interessant spul
(ik zit ook over een sacd doosje te denken)
interessant spul
Verwijderd
@ MGSNK heel veel plezier met je nieuwe speler, ehh.....foto's?
geen mail van Judy of Norman, hoe hebben jullie besteld bij CoemAudio....per mail en dan de betaling via paypal of per bank overgemaakt?
Offerte laten maken voor je artikel (moet je even om vragen)Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:26:
@ MGSNK heel veel plezier met je nieuwe speler, ehh.....foto's?
geen mail van Judy of Norman, hoe hebben jullie besteld bij CoemAudio....per mail en dan de betaling via paypal of per bank overgemaakt?
Daarna een bevestiging van hen gehad en toen via paypal betaalt.
Ik zal later vandaag even wat fotos maken en postten
Heeft iemand nog voorkeuren voor wat men wil zien?
Binnenwerk, remote? etc etc
[ Voor 13% gewijzigd door MGSNK op 01-12-2006 11:37 ]
Verwijderd
vnl. binnenwerk foto's. 
Hoe lang duude het gemiddeld voordat je antwoord kreeg van CoemAudio en was dat idd 's-nachts?
(en...hoe klinkt de speler nu hij al weer iets langer staat te presteren?)
Hoe lang duude het gemiddeld voordat je antwoord kreeg van CoemAudio en was dat idd 's-nachts?
Hij klinkt erg zuiver en nét iets scherper dan de NAD, zit op bepaalde stukken muziek aanzienlijk meer detail.Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:47:
vnl. binnenwerk foto's.
Natuurlijk verricht het ding geen wonderen daar zijn op dit moment nog teveel andere factoren die daar invloed op hebben en dan met name zeer brakke aansluitingen

@ Jeep: het is inderdaad een Original cd-speler vermoedelijk de A8s, daarom kwam de afstandbediening mij ook bekend voor
[ Voor 6% gewijzigd door MGSNK op 01-12-2006 11:54 ]
Kun je even foto's maken van die speler? Ook van de binnenkant?
Voor 230 Eur. koop je hier inderdaad erg weinig...
Voor 230 Eur. koop je hier inderdaad erg weinig...
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
gefeli met je nieuwe cd speler, mijn speakers moeten ook zo binnenkomem
Heb je invoerskosten moeten betalen?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 12:16 ]
Nope..!Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:16:
gefeli met je nieuwe cd speler, mijn speakers moeten ook zo binnenkomem
En hier zijn dan de beloofde plaatjes
EDIT:
Fotos zijn op Imageshack geplaatst, zie een aantal posts hieronder.
Als iemand wat webspace over heeft voor mijn plaatjes...be my guest! Ik heb het vermoeden dat mijn webspace binnenkort eruit vliegt
[ Voor 66% gewijzigd door MGSNK op 01-12-2006 16:48 ]
Verwijderd
zijn er wellicht ook nog mensen die hebben gekozen voor de Classic 10.0 preamp en de 8.0B poweramp?.....ik begin een beetje te twijfelen met die huidige prijslijst voor me.
Wees een pionier! Doe het zelf zou ik zeggen.Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:39:
fraai, fraai, fraai, heeeeeeeeeeeeeeeel fraai
zijn er wellicht ook nog mensen die hebben gekozen voor de Classic 10.0 preamp en de 8.0B poweramp?.....ik begin een beetje te twijfelen met die huidige prijslijst voor me.
Veel van de spullen uit China zijn niet eerder door anderen (hier) geimporteerd. We moeten het dus met name doen uit eigen (risicovolle) ervaringen. Hoewel, risico, ik durf wel te zeggen dat de spullen van Classic van uitstekende kwaliteit zijn.
Heb je ook wat grotere foto's van het PCB enzo? Ziet er heel erg netjes uit
Je kan beter gewoon direct naar de typenummers op de opampjes en DACs vragenvoodooless schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:50:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nee sorry, ik ben een analoog camera wonder, mijn digitale camera's doen hun werk niet zo erg goedvoodooless schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:50:
Verwijderd
de classic 9.0 en 8.0B combo is populair onder de scandinaven ( zoek maar even met google) , hier is een linkje waarin norman van coemaudio wat verteld over de verschillende solid state versterkers: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=61837
Hij vind de meeste shengya versterkers overpriced...
Hij vind de meeste shengya versterkers overpriced...
Je hebt ze nu toch ook verkleind? Kleine moeite om de grotere versie online te zetten lijkt me?MGSNK schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:52:
Nee sorry, ik ben een analoog camera wonder, mijn digitale camera's doen hun werk niet zo erg goed
Het gaat me om het hele ontwerp, niet alleen over de opampjes.Exirion schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:51:
Je kan beter gewoon direct naar de typenummers op de opampjes en DACs vragen
Nou vooruit, omdat jij het bentvoodooless schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:59:
[...]
Je hebt ze nu toch ook verkleind? Kleine moeite om de grotere versie online te zetten lijkt me?
EDIT: Imageshack foto's
http://img289.imageshack.us/img289/2707/cd1we5.jpg
http://img389.imageshack.us/img389/9946/cd2hb3.jpg
http://img389.imageshack.us/img389/637/cd3tg6.jpg
http://img428.imageshack.us/img428/2582/cd4kx2.jpg
[ Voor 56% gewijzigd door MGSNK op 01-12-2006 16:54 ]
Ik heb nog een link gevonden met nuttige informatie over de diverse cd spelers:
http://www.students.tut.f.../cd_player_comparison.doc
http://www.students.tut.f.../cd_player_comparison.doc
....
Die Classis amp heeft ook een remote he? Ik zou het setje zo kopen, maar ik vind het onzettend jammer, dat die frontjes niet matchen. Dat is gewoon raar.
JA de remotes op het plaatje hierboven zijn de remote van de Classic 6.10 en de Classic No.01b CD speler.sphere schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:11:
Die Classis amp heeft ook een remote he? Ik zou het setje zo kopen, maar ik vind het onzettend jammer, dat die frontjes niet matchen. Dat is gewoon raar.
Dat de frontjes niet matchen is niet zo raar. De cd-speler is een OEM product van Original, dé cd-speler fabrikant in China. Overigens is het minder opvallend dan dat het lijkt op het plaatje hierboven. Op de foto lijkt het verschil heel groot omdat de Cd-speler nou eenmaal iets meer reflecteert.
Tsja ach, ik draai me dr niet voor om. Ik doe de muziek aan, mij ogen dicht en droom weg...

Mijn doel om voor zo min mogelijk geld een zo goed mogelijke set te kopen heb ik denk ik wel bereikt.
[ Voor 18% gewijzigd door MGSNK op 01-12-2006 13:18 ]
Bedankt
ik ben al door het datalimiet van mijn plaatjes heen
. He wat jammer nou
.
Maar goed, de cd-speler klinkt erg goed. Valt me op dat de output ook erg goed is. Hij klinkt echt een stuk frisser dan mijn vorige cd-speler. Oh en hij vreet echt alle cd's
Maar goed, de cd-speler klinkt erg goed. Valt me op dat de output ook erg goed is. Hij klinkt echt een stuk frisser dan mijn vorige cd-speler. Oh en hij vreet echt alle cd's
Verwijderd
NOTMGSNK schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:33:
En hier zijn dan de beloofde plaatjes
ff uploaden naar imageshack en de url van alleen het plaatje plakken.Als iemand wat webspace over heeft voor mijn plaatjes...be my guest! Ik heb het vermoeden dat mijn webspace binnenkort eruit vliegt
PFFFFFVerwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:41:
[...]
NOT
[...]
ff uploaden naar imageshack en de url van alleen het plaatje plakken.

Zeg eeeh tweakers, wanneer gaan wij onze China-hifi winkel beginnen?
We kunnen zo aan een webshop met al deze plaatjes
Zo grof geld verdienen aan onwetende mensen
We kunnen zo aan een webshop met al deze plaatjes
Zo grof geld verdienen aan onwetende mensen
Onwetende mensen kopen juist geen Chinees spul. Lekker stilhouden zeg ik en alleen in dit topic over praten
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ze moeten alleen 's iets aan die namen doen. Hetzelfde bij Chinese auto's: ze verzinnen de gekste dingen en hebben werkelijk geen idee hoe dat op westerlingen overkomtBarry|IA schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 17:27:
Ik vind Classis en Original trouwens wel erg mooi spul hebben, toch wat mooier dan G&W persoonlijk

Verwijderd
Joepie, net bericht van Norman van CoemAudio gehad, heel mooi aanbod voor de Classic 6.10, die gaan we dus maar gelijk bestellen, ff betalen via paypal en dan afwachten maar......
Je hoeft nergens bang voor te zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 18:31:
Joepie, net bericht van Norman van CoemAudio gehad, heel mooi aanbod voor de Classic 6.10, die gaan we dus maar gelijk bestellen, ff betalen via paypal en dan afwachten maar......
Verwijderd
CD-speler ziet er mooi uit. Perfect afgewerkte Eenvoud. Nu nog hoe hij klinkt. (dynamiek, detail, bas-, midden-, hoogweergave, ruimtelijkheid diepte en breedte).
Speakers zien er ook mooi uit. Duidelijk Dynaudiodrivers. Ben ik ook ooit mee begonnen (niet dezelfde drivers maar wel Dynaudio in een oem).
Nu alleen nog goede speakerstands (waar ze stevig op staan en niet dat schuim; dat gaat ten koste van je basweergave -snelheid en -definitie).
Oh ja, ik lag nog wat op RuH over Chinese levenciers (voor degenen die balen van de communicatiestilte tijdens het w88):
Speakers zien er ook mooi uit. Duidelijk Dynaudiodrivers. Ben ik ook ooit mee begonnen (niet dezelfde drivers maar wel Dynaudio in een oem).
Nu alleen nog goede speakerstands (waar ze stevig op staan en niet dat schuim; dat gaat ten koste van je basweergave -snelheid en -definitie).
Oh ja, ik lag nog wat op RuH over Chinese levenciers (voor degenen die balen van de communicatiestilte tijdens het w88):
Es kann passieren, dass der Großhändler seine Termine nicht einhält.
Bei Tim werde ich, falls das mal vorkommt, sofort informiert. Ich habe ihm mal erklärt, dass die Deutschen ansonsten sehr böse reagieren und dann nächstes Mal nicht "wiederkommen".
Das hat er anscheinend gut verstanden.
Willen degene die nu iets via Fedex krijgen ons op de hoogte houden van de belastingperikelen? Ik weet dat sommige wat moeite hebben gehad met Fedex (te hoog ingeschatte transportkosten)
Coemaudio hanteert vaste FEDEX kosten per artikel, dus in die zin lijkt het zinloos om iets te proberen te doen met de transport kosten.Cyberpope schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 08:58:
Willen degene die nu iets via Fedex krijgen ons op de hoogte houden van de belastingperikelen? Ik weet dat sommige wat moeite hebben gehad met Fedex (te hoog ingeschatte transportkosten)
Wat betreft douane, ik heb niks thuis gehad. dat kan echter ook komen door het lage prijskaartje van mijn cd speler.
Waar ik gister over na zat te denken is of het zinvol is om al je artikelen altijd los te versturen na elkaar. Ik kan me voorstellen dat het een duur geintje wordt (btw gezien) als je cdspeler en versterker samen in een verpakking vliegen
Dat zie je verkeerd. Dit kan later met de post komen (net zoals bij TNT). Ik weet dat een aantal mensen problemen gehad met het invoeren van Bluetooth GPS adapters. Omdat de transportkosten daar niet bij stonden, nam Fedex de nederlandse consumentprijzen al uitgangspunt om BTW over te heffen. En dat ging om bluetooth adapters van 50 euro... Was jou versterker ook zo goedkoop?MGSNK schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 09:26:
Coemaudio hanteert vaste FEDEX kosten per artikel, dus in die zin lijkt het zinloos om iets te proberen te doen met de transport kosten.
Wat betreft douane, ik heb niks thuis gehad. dat kan echter ook komen door het lage prijskaartje van mijn cd speler.
Dat is een ander verhaal.Cyberpope schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 10:54:
[...]
Dat zie je verkeerd. Dit kan later met de post komen (net zoals bij TNT). Ik weet dat een aantal mensen problemen gehad met het invoeren van Bluetooth GPS adapters. Omdat de transportkosten daar niet bij stonden, nam Fedex de nederlandse consumentprijzen al uitgangspunt om BTW over te heffen. En dat ging om bluetooth adapters van 50 euro... Was jou versterker ook zo goedkoop?
Zoals ik al zei, ik heb nu geen btw moeten betalen, wellicht dat deze achteraf wordt verrekend, zoals ik onlangs een TNT rekening heb gehad.
Wél zijn de transportkosten duidelijk vermeld op de factuur, dus dat zit wel snor
Mijn versterker was wel iets duurder, omdat deze bij Ornec vandaan kwam. Omgerekend wel 100 euro duurder

[ Voor 6% gewijzigd door MGSNK op 02-12-2006 11:42 ]
JOEPIEEEE
track van Ornec, ofwel hij stond gelijk al completet, afgelopen vrijdag bericht over gekregen.
tracknummer van TNT, gelijk gekeken en........ het is onderweg hier naar toe, wordt het toch nog een leuke sinterklaas
track van Ornec, ofwel hij stond gelijk al completet, afgelopen vrijdag bericht over gekregen.
tracknummer van TNT, gelijk gekeken en........ het is onderweg hier naar toe, wordt het toch nog een leuke sinterklaas

alle goed komt langzaam
Verwijderd
Goed, de Classic 6.10 is dus besteld en ik kan het noooooit laten om zelfs met deze lage prijzen toch nog een beetje te handelen en te schuiven, tja, waar 10% Joods bloed en Arabische handelsgeest niet goed voor is......en het blijven bovendien Chinezen die heeeeeeeeeeeeeeel graag willen verkopen, zelf met een iets lagere winstmarge.
In de prijslijst van CoemAudio stond hij voor 380 US$ inclusief shipping, en nog even rondgemaild met de diverse aanbieders zoals genoemd op pagina 1 van dit draadje.
Ornec is verreweg de duurste aanbieder met 394 euro's!!! incl shipping.
Uiteindelijk heb ik hem voor 327 US$, idd US DOLLARS!!! en een paar centen inclusief shipping met Fedex; teruggerekend zijn dat dus zo'n 246 euro's.
Paypalkosten zijn ongeveer 8 euro.
Wanneer het pakketje "ongeschonden" door de douane komt blijft het hierbij, anders nog 4,5 % + 19% aan Nederlandse belastingen....pak 'm beet een 60 tot 65 eurs.
In dat geval dus 311 euro's voor zo'n mooi speeltje
*blij*
Ik vermoed dat ik hem met een week of twee op het afleveradres zal hebben en nog iets laters thuis alwaar het aansluiten op mijn Mordaunt-Short 908i speakers, opwarmen en inspelen kan gaan beginnen.
...en nu maar fijn dromen over mijn "soon to have" Classic 6.10
In de prijslijst van CoemAudio stond hij voor 380 US$ inclusief shipping, en nog even rondgemaild met de diverse aanbieders zoals genoemd op pagina 1 van dit draadje.
Ornec is verreweg de duurste aanbieder met 394 euro's!!! incl shipping.
Uiteindelijk heb ik hem voor 327 US$, idd US DOLLARS!!! en een paar centen inclusief shipping met Fedex; teruggerekend zijn dat dus zo'n 246 euro's.
Paypalkosten zijn ongeveer 8 euro.
Wanneer het pakketje "ongeschonden" door de douane komt blijft het hierbij, anders nog 4,5 % + 19% aan Nederlandse belastingen....pak 'm beet een 60 tot 65 eurs.
In dat geval dus 311 euro's voor zo'n mooi speeltje
Ik vermoed dat ik hem met een week of twee op het afleveradres zal hebben en nog iets laters thuis alwaar het aansluiten op mijn Mordaunt-Short 908i speakers, opwarmen en inspelen kan gaan beginnen.
...en nu maar fijn dromen over mijn "soon to have" Classic 6.10
nog even een impressie van de Classic CD speler.
Hij klinkt leuk, maar één ding valt me toch op.
De gevoeligheid van krassen op cd's...
Vaak blijft hij even hangen op cd's met wat krassen.
Ik gok dat de potmeter te zacht afgesteld is of dat de cdlens te ver van de cd af staat.
Ik gok dat de potmeter te zacht afgesteld is of dat de cdlens te ver van de cd af staat.
ff een vraagje van een totale audio n00b (en sorry maar 20 pagina's lezen is me op dit uur ff teveel)
maar hebben ze ook een reciever die digital in heeft en optiesch in ?
zoek namelijk nog het liefst voor niet all te veel een 5.1/6.1 reciever om mn tv/dvd/360 op aan te sluiten..
de sites die hierboven staat heeft alleen tube versterkers ? en optiesche ingangen zie ik all helemaal niet..
zoek namelijk nog het liefst voor niet all te veel een 5.1/6.1 reciever om mn tv/dvd/360 op aan te sluiten..
de sites die hierboven staat heeft alleen tube versterkers ? en optiesche ingangen zie ik all helemaal niet..
potmeter van de cd speler net gevonden en ietjes sterker gezet..! Nu heb ik geen last meer van ff hangen =) problem solved.MGSNK schreef op zondag 03 december 2006 @ 01:28:
nog even een impressie van de Classic CD speler.
Verwijderd
Shanlingangel00008 schreef op zondag 03 december 2006 @ 01:32:
Maar of het wat is kan ik je niet echt zeggen.Shanling SAV-899R
Our Price: € 230.00
Built in DTS/Dobly Digital/Prologic II/DTS-ES/Dobly Digital EX/ HDCD decoder.
24bit/96KHz Digital/Analog converter.
Direct mode with pure stereo play.
optical,1 coaxial and 3 AudioVideo input.
7.1ch input/output port.
8 sound channel power amplification output 8100W6W with separate.
High sensitivity AM/FM Tuner.
Huge transformer with shield.
Special Karaoke effect with full function remote control.
Verwijderd
Ben tot op heden helemaal geen receivers tegengekomen, en ook geen amps met een optische ingang, maar ik heb er dan ook niet specifiek naar gezocht.angel00008 schreef op zondag 03 december 2006 @ 01:32:
ff een vraagje van een totale audio n00b (en sorry maar 20 pagina's lezen is me op dit uur ff teveel)
Denk dat je voor dit soort dingen beter bij een RAF, radio Correct, Foka of heel misschien zelf MediaMarkt moet gaan kijken.
Of je neemt gewoon een losse DAC voor stereo 
Pff.., truste trouwens
Pff.., truste trouwens

Verwijderd
trustuhhBarry|IA schreef op zondag 03 december 2006 @ 03:43:
Of je neemt gewoon een losse DAC voor stereo
Pff.., truste trouwens

Verwijderd
Over Shanling kan ik maar 1 ding zeggen. Goede kwaliteit. Zoek maar eens reviews op over hun versterkers en cd-spelers. Meestal alleen maar lof.
Het blijft natuurlijk wel schande dat het in Europa echt te duur geprijst is...
Het blijft natuurlijk wel schande dat het in Europa echt te duur geprijst is...
Dit topic is gesloten.