De kitlens is idd. een best goede lens, ik stoorde mij er vooral aan de met het zoomen het diafragma van F3,5 naar F5,6 veranderde en daarmee de hele belichting telkens verandert werd waardoor shots in AV/TV/M bijna niet te doen waren en leverde veel mislukte foto's op.
Daarom heb ik liever een lens die constant F2.8 of F4 is.
Ook vond ik de vertekening op 18mm en de wazige hoeken niet zo lekker maar hoevaak gebruik je F3,5?
Focussen gaat ook niet zo snel maar voor betere autofocus zit je al snel bij de 17-40 F4 L van 600,- dus dat is niet echt te vergelijken.
Met andere woorden, gewoon doen; of je moet 400,- extra te besteden hebben en voor de tamron 17-50mm F2.8 of de verwachte tokina 16-50mm F2.8 want deze hebben veel voordelen maar zijn ook 10X duurder (+- 400,-) maar bieden wel:
- Constant diafragma over heel de range
- F2.8, dit scheelt 1 tot 2 stoppen met de kitlens.
- Kleinere scherpte diepte (op F2.8) zodat het onderwerp los komt van de achtergrond.
- Een heel stuk scherper en meer contrast dan de kitlens.
Als ik bij aanschaf van mijn camera (of nu
) het geld voor de tamron of de tokina had dan had ik die gehaalt ipv de kitlens, maar in de tussentijd heb ik het goed gered met de kitlens.
Daarom heb ik liever een lens die constant F2.8 of F4 is.
Ook vond ik de vertekening op 18mm en de wazige hoeken niet zo lekker maar hoevaak gebruik je F3,5?
Focussen gaat ook niet zo snel maar voor betere autofocus zit je al snel bij de 17-40 F4 L van 600,- dus dat is niet echt te vergelijken.
Met andere woorden, gewoon doen; of je moet 400,- extra te besteden hebben en voor de tamron 17-50mm F2.8 of de verwachte tokina 16-50mm F2.8 want deze hebben veel voordelen maar zijn ook 10X duurder (+- 400,-) maar bieden wel:
- Constant diafragma over heel de range
- F2.8, dit scheelt 1 tot 2 stoppen met de kitlens.
- Kleinere scherpte diepte (op F2.8) zodat het onderwerp los komt van de achtergrond.
- Een heel stuk scherper en meer contrast dan de kitlens.
Als ik bij aanschaf van mijn camera (of nu