Morgion schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:31:
Mijn schoonvader heeft vorig jaar ergens een Dynax 7D gekocht en hij doet er ook nauwelijks wat mee. Puur voor wat snapshots. Op feestjes ligt ie tussen het bier en de chips op tafel
Ook zo'n geval van overkill gear.
Zelf heb ik me er wel in verdiept en voor mij zijn de voordelen van SLR's dan ook de reden dat ik er binnenkort eentje ga kopen.
Mijn camera ligt ook gewoon tussen het bier, de cola, in de omgevallen wijnplas en bestrooid met chips op de koffietafel soms hoor... Niks aan de hand als je hem een beetje schoonhoud (en hij tegen een beetje vocht kan).
Ja natuurlijk vinden veel mensen het zonde: een hele dure digitale spiegelreflex waar jij-en-zoveel-anderen mega veel plezier van zouden hebben, waar ze echt tot het uiterste mee zouden gaan voor net die foto. Voor anderen is dat nu eenmaal anders.

Vergelijk het nog maar eens met een auto: Ik ken iemand die een hele dikke Audi heeft, enkel om korte stukjes mee te rijden. Kan je ook prima met een 22 jaar oude opel kadett, maar ze wil gewoon de luxe: haar keuze. Ja ik zou die auto ook wel willen rijden en ik vind dat ik er dan ook meer aan heb dan zij, maar zij heeft hem en ik niet.
Ik ken ook DSLR-bezitters die vanuit het niks (letterlijk wegwerpcamera's) besloten om een 20D/30D te kopen met wat L-glas, flitser, tasje etc. etc. De tussenstap was logisch geweest, maar ze kunnen het, dus doen ze het. Kan je veel en weinig over zeggen, maar uiteindelijk doe je er echt helemaal niks aan.