Canon EOS 400D 10,1MP dSLR

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.394 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
minolta is een 7.2 - 50.8 mm objectief met een afbeeldingscirkel voor een sensor van 8.80 x 6.60 mm. zoek de verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 21:55
Goed punt natuurlijk. Maar om het ff helder voor mij te krijgen ;) is het zo omdat de EOS een grotere sensor heeft, dan ook meer licht opvangt en dus je lens wat minder lichtsterk hoeft te zijn? (dus bij een hogere F waarde dan de minolta, evenveel licht binnen krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144281

@zeezicht: Nee, dat klopt niet helemaal. Omdat de sensor groter is heb je om hetzelfde beeld te krijgen een langere lens nodig (meer mm). Dat betekent dus automatisch meer glas en het wordt dan ook lastiger om een groot diafragma te krijgen, wat dat betekent weer meer glas. Diafragma is namelijk een verhouding t.o.v. het brandpunt van de lens (mm). Dus een 50 mm f/2 heeft een diafragma van 25 mm. Een 100 mm f/4 -> ook 25 mm.

Het heeft niet direct iets met de sensor te maken. Het is voor een kleine lens veel goedkoper om lichtsterk glas te maken. En dat heeft als voordeel dat de ISO waarde niet zo ver omhoog hoeft en dus de ruis binnen de perken blijft. Bij een DSLR kan je het euvel vrij makkelijk overbruggen door gewoon de ISO een stopje hoger te zetten. Zeker tot aan ISO 800 blijft dat vrij netjes qua ruis.

Dus uiteindelijk: ja, vanwege de hogere bruikbare ISO-waarden kan je af met een minder lichtsterke lens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 11:28
De EOS300D heeft een EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 lens.
De EOS350D en EOS400D hebben een EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II lens.

Waar zit hem hier nu het verschil?
Heeft die standaard 400D kitlens USM of bestaan er 2 versies van die lens?

DJI Mini 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Zeezicht schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:48:
Ik had zelf een Minolta Dimage 7Hi, maar deze is helaas overleden.....
Tja, hier hetzelfde probleem. Mijn 7Hi overleed dit jaar. Alleen nog maar zwart beeld met wat streepjes enzo..

Zit nu ook te kijken naar een 400d. Bij mijn leverancier bieden ze voor een leuk prijsje aan een bundle van de body met een 17-55, een 55-200 en grip.... Maar die bundle zou pas ergens in november op de markt komen. Heb zelf eigenlijk helemaal geen verstand van lenzen, maar ben hier toch wel erg in geinteresseerd...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Morgion schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 17:48:
De EOS300D heeft een EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 lens.
De EOS350D en EOS400D hebben een EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II lens.

Waar zit hem hier nu het verschil?
Heeft die standaard 400D kitlens USM of bestaan er 2 versies van die lens?
Er bestaat een USM versie, maar de verschillen tussen de I en II heeft niemand volgens mij nog kunnen ontdekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Er is wel degelijk verschil tussen het origineel en de MKII. Hier twee voorbeeld foto's. Let alleen op, ze zijn full size.

Originele EF-S 18-55
Nieuwere EF-S 18-55 II

Ikzelf heb in ieder geval de Type II USM hier liggen... 400D komt er aan. Daarna kan ik ook nog wel wat shotjes posten, mits gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wel vaag, ik heb beide exemplaren gehad, maar mijn mark1 was echt lang zo brak niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Kom nou, die mark I is toch zeker geen representatief exemplaar voor de serie? Ik kan me niet voorstellen dat iemand een 300D kit koopt en genoegen neemt met dit soort foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
Dus als ik het goed begrijp, zijn er 3 versies van die 18-55 lens: Mark I, Mark II en een USM versie?
En de 400D is dan uitgerust met de Mark II?

DJI Mini 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 17:13
jep, mark II, alleen cosmetisch anders schijnt

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
Morgion schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:55:
Dus als ik het goed begrijp, zijn er 3 versies van die 18-55 lens: Mark I, Mark II en een USM versie?
En de 400D is dan uitgerust met de Mark II?
Je had de originele uitvoering in Non-USM en in USM uitvoering. Nu hebt je type II in Non-USM en USM uitvoering.

Kijk voor meer informatie eens op de pagina van het Canon Camera Museum, op de Lenses afdeling. Hier kan je bovenaan voor EF-S kiezen, waarna je alle EF-S lenzen links in de kantlijn ziet staan, inclusief de (inmiddels) vier uitvoeringen van de EF-S 18-55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
Zit er nu eigenlijk echt een gigantisch verschil in de snelheid waarmee de normale en de USM versie focussen?

DJI Mini 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Nee. De USM doet het bij deze lens alleen in stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
nou, nou, de USM versie is een tikkie sneller

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
Klopt het ook dat je accu langer mee gaat met een USM-lens? In verband met de betere motor die er in zit. (Compleet andere werking zelfs...)

[ Voor 14% gewijzigd door Shaggy_NL op 30-10-2006 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Veel zeggen er van wel, ik merk er alleen maar weinig van: in beide gevallen gaan de accu's hier enorm lang mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ik denk dat 't effect minimaal is :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:34
Shaggy_NL schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:31:
Er is wel degelijk verschil tussen het origineel en de MKII. Hier twee voorbeeld foto's. Let alleen op, ze zijn full size.

Originele EF-S 18-55
Nieuwere EF-S 18-55 II

Ikzelf heb in ieder geval de Type II USM hier liggen... 400D komt er aan. Daarna kan ik ook nog wel wat shotjes posten, mits gewenst.
1 exemplaar getest van een ultrabudgetlens. Zelfs op glas van 1800 euro komen rotte exemplaren voor :(

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Stormtrooper schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:04:
[...]

Bij mijn leverancier bieden ze voor een leuk prijsje aan een bundle van de body met een 17-55, een 55-200 en grip.... Maar die bundle zou pas ergens in november op de markt komen. Heb zelf eigenlijk helemaal geen verstand van lenzen, maar ben hier toch wel erg in geinteresseerd...
Okay, de bundle die ik dus van plan ben te kopen: EOS 400D + EF-S 18-55 + EF 55-200mm f4.5-5.6 II USM + BG-E3

Nu zegt dat f4.5-5.6 me niet zoveel. Misschien verkeerde topic, maar is dit een beetje leuke lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 22:52

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

f/4-4,5 etc geeft aan wat de lichtsterkte van je lens is. Hoe lager die getallen hoe beter :)

een lens van f/5 is minder lichtsterk dan een lens van f/2, dus kort door de bocht ook minder goed.

Er zijn nog veel meer criteria waar een lens op kan presteren, bouwkwaliteit, focus snelheid, flares tegengaan, interne focus, manual override van focus, stille focus, scherpte, contrast....eh...enzovoort.

De lenzen die jij nu noemt zijn voor het geld niet slecht (daarom kiest canon ook voor deze combi als kit pakket), maar er is zeker beter te vinden. Als je eigenlijk niet meer geld dan dat wilt uitgeven is het geloof ik geen slechte samenstelling, maar ik ben niet heel bekend met canon. Kitlens 18-55 is niet zo super hoor ik van velen, maar ja, die hebben misschien ook wel weer meer uit te geven. Canon zegt dat het geen slechte combi is, dat heeft wel waarde denk ik

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Dank je voor het hele snelle en complete antwoord.... Die 18-55 had ik inderdaad ook gehoord dat je daar niet zoveel bij voor moet stellen. Er is ook een bundle met 18-55 en 70-300 maar daar zag ik niet zoveel in. En de bundle met 17-85 is grof duurder dan de bundle die ik wil en dan zit er bij mijn bundle ook nog die grip...

Bundle kost me kleine 825 ex BTW dus dat lijkt me wel een gezonde prijs :)

Voor de rest ben ik verre van een professional. Was altijd heel tevreden aan het schieten met mijn 7Hi..... Dus ik denk dat ik het hier ook wel mee ga redden...

[ Voor 7% gewijzigd door Stormtrooper op 30-10-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 22:52

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Stormtrooper schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:04:
Dank je voor het hele snelle en complete antwoord.... Die 18-55 had ik inderdaad ook gehoord dat je daar niet zoveel bij voor moet stellen. Er is ook een bundle met 18-55 en 70-300 maar daar zag ik niet zoveel in. En de bundle met 17-85 is grof duurder dan de bundle die ik wil en dan zit er bij mijn bundle ook nog die grip...

Bundle kost me kleine 825 ex BTW dus dat lijkt me wel een gezonde prijs :)

Voor de rest ben ik verre van een professional. Was altijd heel tevreden aan het schieten met mijn 7Hi..... Dus ik denk dat ik het hier ook wel mee ga redden...
Op basis van wat je nu gewend bent zul je gewoon heel blij zijn met je keuze. Zeker de grip is voor velen een goede oplossing.
Denk dat je je hier prima mee kan redden.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:57

Zoefff

❤ 

Stormtrooper schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:54:
[...]

Okay, de bundle die ik dus van plan ben te kopen: EOS 400D + EF-S 18-55 + EF 55-200mm f4.5-5.6 II USM + BG-E3

Nu zegt dat f4.5-5.6 me niet zoveel. Misschien verkeerde topic, maar is dit een beetje leuke lens?
Als je met een (d)SLR en (dus) losse lenzen aan de slag gaat is dit wel 1 van de standaarddingen die je eigenlijk gewoon hoort te kennen. Kijk bijvoorbeeld eens in onze technische FAQ wat de verschillende aanduidingen op een lens betekenen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Zoefff schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:16:
[...]

Als je met een (d)SLR en (dus) losse lenzen aan de slag gaat is dit wel 1 van de standaarddingen die je eigenlijk gewoon hoort te kennen. Kijk bijvoorbeeld eens in onze technische FAQ wat de verschillende aanduidingen op een lens betekenen :)
Tja, je hebt gelijk. Ik had er ook op kunnen googlen of me voor/op kunnen laten lichten in een winkel.

Echter met die 7Hi had je daar natuurlijk geen omkijken naar. Sinds die kaduuk ging wordt mijn EOS 500 (met stock lens) veel meer gebruikt. Moet je denken aan fotos van de kleine meid en veel Blijdorp werk. Niet echt spannends maar ik heb gewoon geen zin een simpel toestel te kopen wetende dat ik daar spijt van krijg.

Ik zal niet echt een echte (d)SLR gebruiker zijn, daarvoor ben ik veel teveel hobbyist. Nog net geen P-gebruiker :)

Ik ga vanavond de FAQ een lezen.

Wel heel fijn overigens dit topic want het heeft me voor de rest wel overtuigd voor de 400D te gaan. Iedereen daarvoor heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Stormtrooper schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:04:
[...]
Tja, hier hetzelfde probleem. Mijn 7Hi overleed dit jaar. Alleen nog maar zwart beeld met wat streepjes enzo..
Je weet dat dit een bekend probleem is? Want je kan geld terug krijgen van nu inmiddels Sony. Duurt lang, hoop gezeik, maar dan heb je tenminste wel geld voor wat nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Zeezicht schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:02:
[...]

Je weet dat dit een bekend probleem is? Want je kan geld terug krijgen van nu inmiddels Sony. Duurt lang, hoop gezeik, maar dan heb je tenminste wel geld voor wat nieuws.
Nee, weet ik niet. Was al helemaal verbaasd jou hier een stuk boven ook melding te zien maken van een defecte 7Hi. Mmmm, moet ik maar eens naar gaan zoeken (of heb jij daar meer info over in de vorm van een link of zo?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:28

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

In principe is het gebruikelijk dat je het met de winkel afhandelt die het product geleverd heeft toch?

Een collega van me heeft ook een 7HI, en hij kreeg ook problemen met het apparaat. Is keurig door de winkel met de fabrikant afgehandeld. Want volgens mij heb je als consument weinig met de fabrikant te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 30-10-2006 16:30 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
Ik heb het direct geregeld met Sony (nadat ik met Minolta had gebeld), want ik had geen officiële garantie meer bij de winkel (1 of 2 jaar ofzo). In eerste instantie zo die gemaakt worden, maar ze hebben geen onderdelen meer, dus krijg ik uit "service" overwegingen geld terug.
Alleen wil ik nog wat meer terug krijgen dan ze mij willen geven, dus ik ben ff in gevecht met ze...

Je moet in elk geval melden bij Sony, dat het om een standaard probleem van de CCD gaat. Daar zit namelijk een productie fout in en daarom heb je recht op service. Het is namelijk normaal dat je langer dan 2 tot 3 jaar met zo'n duur apparaat kan doen.

Ik ben benieuwd wat voor reactie je krijgt. Want ik zit dus nog een beetje met mijn situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Okay, die van mij is ook al iets van 3 jaar oud of zo... Mijn vader heeft dat ding ooit gekocht en die sjouwt nu met een D70 rond.

Ik ga morgen bellen, eens kijken wat voor reacties ik krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
3 tot 4 jaar oud is 40% v/d nieuw waarde. Tenminste dat staat in de brief die ik heb. Mijne was 2-3 jaar oud en ik krijg 60%. Maar ik ga voor de 80%, gezien mijn service traject bij hen, wat echt enorm slecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 23:29
Maciek heb je geen speling met die 70-200 op de body? Zit er toch sterk over te denken om er ook zo een gaan halen...

[ Voor 22% gewijzigd door ThomasW op 30-10-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Speling? Waar dan? Het zit als gegoten :)
je kan me evt. @ msn toevoegen

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
In de product survey van breinonline wordt gezegt dat er speling kwam op de mount van zn 300d.

offtopic:
Ik kan je adres nergens vinden, je kan mij toevoegen op weggehaald

[ Voor 5% gewijzigd door ThomasW op 31-10-2006 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-07 20:22

Nyana

Who?!

ThomasW schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:01:
In de product survey van breinonline wordt gezegt dat er speling kwam op de mount van zn 300d.

offtopic:
Ik kan je adres nergens vinden, je kan mij toevoegen op thomasw@oeshare.biz
Hij klikt perfect vast. geen mm speling. totaal niks. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
[Knip]
Nevermind, hier stond wat geschifts...

[ Voor 93% gewijzigd door Shaggy_NL op 31-10-2006 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Laatst online: 09-07 15:54
Ik merk de laatste tijd op dat er wat speling zit in het klepje van de BG-E3 battery grip. Volgens mij had ik dat eerst niet. Aan de linkerkant, onder het display zit ook een soort van schuifje (aan de grip). Weet iemand waar deze voor bedoeld is?

Hoop dat duidelijk is wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

ThomasW schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:01:
Ik heb ook een hele kleine (draai)-speling tussen de 70-200L en de 400D body. Alleen kan ik me niet herinneren of dat ook al was voordat ik die combo op de grond had laten pleuren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Fagnano
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik ben ook supertrevreden met mijn Canon 400D.

Bestel wel eens wat via Ebay, goedkope pruldingen meestal, gaat altijd goed. Nu een lens, dus ik denk laat ik het maar via foto Konijnenberg doen (schijnt degelijk te zijn). Bestel een 28-105 krijg ik de verkeerde (goedkope) versie van dat ding, balen....

Dus nog maar een weekje met de standaardlens doen. (Lens terug naar Nederland met de Italiaanse post en dan pas de nieuwe op de post denk ik, kan wel even duren).

Zo zie je maar dat de betrouwbaarheidsindex op Ebay misschien wel meer zegt dan het gevoel van betrouwbaarheid wat je hebt bij een Nederlandse fotograaf ;-)

Heb veel gelezen over die 28-105 F3.5-4.5 II die ik besteld heb. Iemand er hier ervaringen mee? Of wat mooie foto's online staan?

Kan niet wachten tot ik hem heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Het ziet er naar uit dat ik de lens deze week maar even ga vasthouden bij foka. Heb net even met de 100-300 van mijn moeder gekeken of ik de 200-300 erg zou missen, maar dat is niet zo. Op 200 is het bereik al meer dan genoeg.

Kan dan gelijk een BG-E3 meenemen en mischien zelfs een 430 EX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 10:11

breinonline

Are you afraid to be known?

coorz schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:02:
[...]

Ik heb ook een hele kleine (draai)-speling tussen de 70-200L en de 400D body. Alleen kan ik me niet herinneren of dat ook al was voordat ik die combo op de grond had laten pleuren :X
Ik had hem niet laten vallen. Overigens had Korakal hetzelfde euvel met de 300D en een Sigma 70-200/2.8. Kan best dat het een 300D probleem is. Op de 20D is het er niet.
bluecupra schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:57:
Ik merk de laatste tijd op dat er wat speling zit in het klepje van de BG-E3 battery grip. Volgens mij had ik dat eerst niet. Aan de linkerkant, onder het display zit ook een soort van schuifje (aan de grip). Weet iemand waar deze voor bedoeld is?

Hoop dat duidelijk is wat ik bedoel
Ik denk dat je het schuifje bedoelt waar je het snoertje van de externe voedingsadapter op kan aansluiten. Is bedoelt voor studiowerk, buiten heb je er niks aan.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
breinonline schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:01:
Ik denk dat je het schuifje bedoelt waar je het snoertje van de externe voedingsadapter op kan aansluiten. Is bedoelt voor studiowerk, buiten heb je er niks aan.
Duidelijk, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126470

Stormtrooper schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:54:
[...]

Storm, Klinkt inderdaad als een goede starters kit. Na zelf ook veel vergeleken en rondgekeken te hebben kwam ik hier ook op uit. Die prijs van jou is trouwens wel scherp, mag ik vragen waar je van plan bent hem te gaan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Anoniem: 126470 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:45:
[...]

Storm, Klinkt inderdaad als een goede starters kit. Na zelf ook veel vergeleken en rondgekeken te hebben kwam ik hier ook op uit. Die prijs van jou is trouwens wel scherp, mag ik vragen waar je van plan bent hem te gaan kopen?
Dat dacht ik ook ja.. Ik kwam hem bij distributeurs als Ingram Micro tegen voor een kleine 7% hoger.

Ikzelf haal hem via mijn werk bij Stebis. Helaas niet voor eindgebruikers.... Of Dixons moet iets doen met personeelskorting, dan koop ik hem via mijn vrouw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117830

Mogelijke aanvulling op de links sectie een vergelijking tussen de Canon 400D en de Nikon D80 met veel proefopnamen:
www.dcviews.com/reviews/C...XTi-Nikon-D80-test-NL.htm

[ Voor 10% gewijzigd door Zoefff op 05-11-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-06 19:42
Idd veel proefopnamen :) Jammer dat ze de Sony Alpha er niet bij hebben genomen.
offtopic:
Voor de keuze van een CompactFlash kaart is het wel makkelijk om te weten hoe snel processor in je digicam is. Nu heb ik ergens gelezen dat Digic II maximaal 6MB/sec kan wegschrijven, weet iemand hoeveel dit bij Digic III is?

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117830

Melkbus schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:32:
Idd veel proefopnamen :) Jammer dat ze de Sony Alpha er niet bij hebben genomen.
De Sony A100 is ook getest maar staat hier:
http://www.dcviews.com/re...A100/Sony-A100-review.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Zoefff op 05-11-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-07 06:44
Zijn de 400D's body's een beetje snel verkrijgbaar/ op voorraad in de winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

wrcveen schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 18:20:
Zijn de 400D's body's een beetje snel verkrijgbaar/ op voorraad in de winkels?
Ik denk dat de meeste winkels hem wel op vooraad zullen hebben ja. De betere online shops geven dat toch vaak al aan op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128699

mensen hier al het Canons EOS Integrated Cleaning System gebruikt op deze camera ?

en heeft dat echt een meerwaarde tegenover het 350D toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Anoniem: 128699 schreef op zondag 05 november 2006 @ 01:16:
mensen hier al het Canons EOS Integrated Cleaning System gebruikt op deze camera ?

Dit is mn 1e dSLR. Ik kan er dus niks over zeggen. Ik had na 2x lens gewisseld te hebben alleen al wel een paar stofdeeltjes zichtbaar op F25 b.v. En dat gaat er niet af met dat cleaning system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Fagnano
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-01-2023
Anoniem: 128699 schreef op zondag 05 november 2006 @ 01:16:

Dat gebruik je niet bewust, het gaat automatisch bij het aan- en uitzetten van de camera. Het zal wel enig nut hebben, maar ik denk dat het vooral een marketinghulpje bij het positioneren van de camera is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128699

Edwin Fagnano schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:57:
[...]

Dat gebruik je niet bewust, het gaat automatisch bij het aan- en uitzetten van de camera. Het zal wel enig nut hebben, maar ik denk dat het vooral een marketinghulpje bij het positioneren van de camera is.
dankjewel allemaal voor jullie reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Hoeveel foto's in de max res passen er op 1 gig ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
op een 2GB

Max JPG 447
Max RAW 196
Max JPG + RAW 103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Kan je de sensor nu ook nog handmatig reinigen of zit dat trilding dan in de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
wrcveen schreef op maandag 06 november 2006 @ 01:34:
Kan je de sensor nu ook nog handmatig reinigen of zit dat trilding dan in de weg?
Kan je helaas vertellen dat naast het cleaning systeem het nog altijd nodig is om de sensor handmatig schoon te maken. VIa het menu kan je handmatige reiniging selecteren. Hierdoor klapt de spiegel omhoog en gaat de sluiter open. Nu kan je bij de sensor komen. Het reinigen van de sensor blijft erbij horen, welk cleaning systeem ze ook zullen uitvinden. Helemaal spotless houd of krijg je de sensor mijn inziens niet met deze technieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 10:10
Zosas meldt zich als trotse bezitter van een nieuwe Canon EOS 400D.

Ik moet zeggen dat ik het een fantastische camera vind!
Mooie foto's, mooie kleuren. Snelle reactietijd etc.

Ik ben in mijn nopjes! :*)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 03:38

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

bluecupra schreef op maandag 06 november 2006 @ 07:28:
[...]

Kan je helaas vertellen dat naast het cleaning systeem het nog altijd nodig is om de sensor handmatig schoon te maken. VIa het menu kan je handmatige reiniging selecteren. Hierdoor klapt de spiegel omhoog en gaat de sluiter open. Nu kan je bij de sensor komen. Het reinigen van de sensor blijft erbij horen, welk cleaning systeem ze ook zullen uitvinden. Helemaal spotless houd of krijg je de sensor mijn inziens niet met deze technieken
Niet op f11 of f16 trekken dan heb je geen last van stof :))

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Net ook de 400D gehaald, geen vlekje te vinden op F22! Lees ik wel eens anders bij een nieuwe uit de doos.

Wat me wel opvalt is dat het rubberen klepje vd connectors niet dicht wil blijven zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
multipasser schreef op maandag 06 november 2006 @ 08:10:
[...]
Niet op f11 of f16 trekken dan heb je geen last van stof :))
Denk dat je toch wel wat onscherpte zal kunnen waarnemen op die plekjes hoor. Verder is diafragmeren bij bijvoorbeeld macro bijna onontbeerlijk.

@wrcveen: Ja, daarom heb ik hem ook teruggebracht... Lollig dat jij hem nu hebt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
wrcveen schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:01:
Net ook de 400D gehaald, geen vlekje te vinden op F22! Lees ik wel eens anders bij een nieuwe uit de doos.

Wat me wel opvalt is dat het rubberen klepje vd connectors niet dicht wil blijven zitten?
Klepje zit inderdaad niet echt fantastisch goed nee.. :?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

Zosas schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:36:
[...]

Klepje zit inderdaad niet echt fantastisch goed nee.. :?
blijft jammer dat ze daar nog rubber voor gebruiken ipv hard plastic of magnesium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Ik heb nergens last van? Ik vind hem juist fijner dan t klepje van m'n ixus65 die is van hard plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 15:18
Hmm ik zat eerder aan een Nikon D50 (met de kitlens van de D70) te denken, maar de 400D ligt qua prijs eigenlijk wel redelijk in de buurt. Ik vraag me alleen af of het geen gemis is dat je gee infoschermpje aan de bovenkant van de camera hebt?
Ik heb vanmiddag wat geschoten met de 20D van een flatgenote (ik weet het, groot verschil :P) en merkte dat dat schermpje best nuttig was om snel de ISO te kunnen veranderen oid.
Zijn hier mensen die daar verheldering / tips over zouden kunnen geven?

Over mijn (voorlopige) keuze wat de 400D betreft:
Het lijkt me een fijne kit om mee te beginnen voor het geld, en ik heb zekers meer geld over voor uitbreiding (zal ik ook zeker doen), alleen het geld komt niet heel erg snel binnen

[ Voor 19% gewijzigd door BlackIce op 07-11-2006 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
icemancool schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 03:09:
Ik vraag me alleen af of het geen gemis is dat je gee infoschermpje aan de bovenkant van de camera hebt?
Nooit gehad en eerlijk gezegd ook nooit gemist!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Alles wat er op dat schermpje staat staat nu op t grote lcd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
Dan zal het idd wel niet zo'n groot gemis zijn, plus dat je natuurlijk in de viewfinder nog zat informatie kan zien als je aan het schieten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

En dat venstertje van de d50 is niet verlicht, en dus iso bekijken daarop in een cafe/discotheek, avond etc. zal knap lastig worden. Terwijl je juist dan veel op je ISO moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
_ferry_ schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:37:
En dat venstertje van de d50 is niet verlicht, en dus iso bekijken daarop in een cafe/discotheek, avond etc. zal knap lastig worden. Terwijl je juist dan veel op je ISO moet letten.
Dat is waar. Hmm misschien is dan een 2e hands D70 ook nog wel een idee, of een D50 + D70 kitlens. Keuzes, keuzes ... =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

http://gathering.tweakers.net
;)
Gewoon een ledje erbij knopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 156750 op 07-11-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

ThomasW schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:22:
Alles wat er op dat schermpje staat staat nu op t grote lcd...
Wat ook meteen de accuduur omlaag brengt. Aantal shots blijft misschien gelijk in de testen met continu schieten, maar als ik ergens een shoot heb, gaat mijn camera (20D) nooit uit, altijd standby. Het LCD aan de bovenkant is van het horlogedisplay type, dat gebruik iets van 0,000001 watt ofzo, practisch niks. Een actief matrix lcd waarbij je de backlight nodig hebt om deze te kunnen uitlezen verbruikt véél meer.

Ikzelf prefereer de 350D nog steeds boven de 400D, op dit punt. Qua focuspunten e.d. is de 400D duidelijk beter (equiv. 20D/30D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Is dat scherm niet uitschakelbaar dan, zoals de 350D, die bij mij alleen aan gaat als ik op een knop druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Toff schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:30:
Is dat scherm niet uitschakelbaar dan, zoals de 350D, die bij mij alleen aan gaat als ik op een knop druk?
Brr, die info (sluiter en diafragma en shuttermode etc) wil ik te allen tijde kunnen zien,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik zie eigenlijk genoeg door mijn zoeker. Foto's maak ik altijd zonder leesbril en dan zie ik toch al niks op dat display, nog afgezien van de beroerde kwaliteit ervan in vol zonlicht. Maar... kan dat display uit? (even goede vrienden als jij het wel wil gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196242

Ik heb altijd met een canon eos 500 (analoog dus) gefotografeerd, icm een SIGMA telezoom 70-300mm 1:4-5.6. DL MACRO. Mijn vraag, die CANON niet kon beantwoorden; is deze lens te combineren met een 400 D en/of een 350 D? Ik wil namelijk graag naar digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Het lijkt me ook meer een zaak voor Sigma. Sigma's met EF mount doen het over het algemeen gewoon op een Canon DSLR. Mocht dat niet zo zijn, dan krijg je een error op het display te zien. Afhankelijk van de leeftijd van het objectief rechipped Sigma het objectief gratis, of tegen een kleine vergoeding. Daarna moet hij zonder problemen werken.

[ Voor 6% gewijzigd door breinonline op 08-11-2006 06:35 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Toff schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:30:
Scherm is uit te schakelen, ik weet even niet hoe, maar het staat vast en zeker in de handleiding.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Zosas schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:43:
[...]
Scherm is uit te schakelen, ik weet even niet hoe, maar het staat vast en zeker in de handleiding.
Door het knopje "disp." in te drukken, kan je het schermpje uitschakelen.

Afbeeldingslocatie: http://kamerabild.mkf.se/ArticlePages/200608/24/20060824142129_ADF464/400D-350D-back-t.jpg
Ik heb zelf een 400D en heb het kleine schermpje nooit gemist? Vooral op de foto hierboven zie ik niet echt t voordeel van t kleine schermpje. Het grote scherm op de 400D is erg duidelijk. Ik heb ook nog geen situatie meegemaakt dat het niet leesbaar was. Dat de accuduur er met een paar foto's op achteruit gaat neem ik wel voor lief. Ik heb de 400D toch niet voor zijn geweldige accuduur gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196364

Ik ben bijna trotse eigenaar van een 400D :)
ik heb er alleen nog niet zoveel verstand van kan iemand mij vertellen of een Sigma 17-70mm F2.8-4.5 lens een goeie keuze is???
hij sprak mij wel aan omdat het een groothoek lens is en de F-waarden toch laag klopt wel toch...
ik wil zonder flits foto's van bijv. vuurshows kunnen maken met een soms niet al te lange sluitertijd :?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 196364 op 08-11-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wat ik me kan voorstellen, in mijn dagelijkse praktijk, is dat het constante kijken of een fel scherm in een donkere omgeving niet echt jofel is. Met name omdat je er eerst met je oog naartoe moet voordat het uit gaat :)

Die 17-70 is een mooie compromislens voor weinig geld, geen slechte koop :) Of je er genoeg aan gaat hebben met lichtshows? Geen idee, haal jezelf een 50/1.8 erbij :)

[ Voor 27% gewijzigd door neographikal op 08-11-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik heb er even over gedacht om die sensoren dan maar af te plakken, maar bij nader inzien ben ik eigenlijk best tevreden met mijn 350D en, het is al vaker ter sprake geweest, de verschillen zijn eigenlijk te klein. Het zal dus wel de volgende worden (450D?).
Weet iemand bijvoorbeeld iets over DIGIC III, wat al wel in de G7 wordt toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:34
Anoniem: 196364 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:15:
Ik ben bijna trotse eigenaar van een 400D :)
ik heb er alleen nog niet zoveel verstand van kan iemand mij vertellen of een Sigma 17-70mm F2.8-4.5 lens een goeie keuze is???
hij sprak mij wel aan omdat het een groothoek lens is en de F-waarden toch laag klopt wel toch...
ik wil zonder flits foto's van bijv. vuurshows kunnen maken met een soms niet al te lange sluitertijd :?
Gefeliciteerd!

Kijk eens naar de Tamron 17-50/2.8

Minder bereik, maar wel vaste 2.8, heb je meer aan.

Kost wat meer dan de sigma, maar is ook beter. Maakt noodzaak van die 50/1.8 weer kleiner....

Eventueel Tokina 16-50/2.8, maar daar weten 'we' nog maar weinig vanaf :(

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
In de omstandigheden dat je niet eens genoeg licht hebt om je top lcd te lezen zul je toch wel op 1600 zitten of lager en flitsen.

Ik ervaar het tot nu toe niet als een gemis.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Toff schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:24:
Ik heb er even over gedacht om die sensoren dan maar af te plakken, maar bij nader inzien ben ik eigenlijk best tevreden met mijn 350D en, het is al vaker ter sprake geweest, de verschillen zijn eigenlijk te klein. Het zal dus wel de volgende worden (450D?).
Weet iemand bijvoorbeeld iets over DIGIC III, wat al wel in de G7 wordt toegepast?
Afplakken werkt niet, het is een IR sensor, en gaat dus alleen op warmte van je huid uit. Anders zou het erg irritant zijn als het schermpje telkens aan en uit gaat als bijv. je riem er langs zwaait.
Wijnands schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:54:
[...]

In de omstandigheden dat je niet eens genoeg licht hebt om je top lcd te lezen zul je toch wel op 1600 zitten of lager en flitsen.

Ik ervaar het tot nu toe niet als een gemis.
OK, dat zou best kunnen, heb nooit het display van de d50 in het donker gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag de 400D gekocht met extra batterijen en de hele boel..
maar de verkoper zei dat het slim is om de batterijen op te laden en dan een uur te wachten en dan de batterijen er nog eens 2 a 3 uur in te doen :s
weet iemand of dit klopt?? lijkt me zo onwaarschijnlijk een batterij overladen klinkt niet egt positief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Dat is een nieuw advies. Je hoort wel veel tegenwoordig 1x opladen, helemaal leeg maken en weer helemaal opladen. Daarna gewoon naar believen opladen. Deze heb ik nog nooit gehoord.
De 400D heeft lithium-ion accu's en de lader heeft overlaad beveiliging, dus voor overladen hoef je niet bang te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 196364 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:04:
Ik heb vandaag de 400D gekocht met extra batterijen en de hele boel..
maar de verkoper zei dat het slim is om de batterijen op te laden en dan een uur te wachten en dan de batterijen er nog eens 2 a 3 uur in te doen :s
weet iemand of dit klopt?? lijkt me zo onwaarschijnlijk een batterij overladen klinkt niet egt positief...
Overladen doe je er niet door, maar het is niet de juiste manier om een Li-Ion batterij op te laden.

Li-Ion laad je het liefst zo vaak mogelijk op. Hoe minder leeg je de accu maakt, des te meer cycles ze meegaan.

Simpel gezegd:
1x een Li-Ion helemaal ontladen doet de batterij meer schade dan 4x 25% ontladen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ooooke aaaaahrg waarom krijg ik altijd 10 verschillenden dingen te horen van 10 verschillende mensen :( :?
ik denk dat het dna geen zin heeft de bat. er nog eens 3 uur in te gooien...
vaag de meeste mensen zeggen toch dat het beter is een batterij pas op te laden als deze leeg is?? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Bij de oude batterijen wel, dit zijn echter li-ion batterijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana

Nyana

Who?!

neographikal schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:57:
Bij de oude batterijen wel, dit zijn echter li-ion batterijen :)
Het zgn geheugen effect is bij dit type accu's idd (bijna) niet van toepassing.
Het maakt daarom niet uit als je je accu ff snel bij laad. Toch is het wel verstandig om de accu wel om de zoveel weken/dagen, afhankelijk van gebruik. Bijna helemaal te ontladen. Zo blijf je toch het maximale uit je accu halen.

Hier gaan waarschijnlijk veel mensen tegenspreken dat li-ion etc. GEEN geheugen effect hebben. Maar zoals ik al zei, ongeacht het type accu. het beste is gewoon af en toe toch doorgaan tot je accu bijna leeg is.

Enige accu die je niet (bijna) volledig mag ontladen zijn lood accu's. Die zijn dan heel rap dood. Maar die zul je in compacte apparaten toch niet tegen komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Als het groene lampje van de acculader brand dan laadt de lader uberhaupt toch niet meer op?

Ik had vandaag een hoop overbelichte foto's :( maar eerlijk gezegd was t ook wel een lastige situatie.
Een zwarte leren bank daarop een "wit" kussen met daarop een donkere hond en dat alles in de zon ;)
Na handmatig wat gespeeld te hebben kwam het uiteindelijk wel goed :)

Toen ik pas foto's bekeek van een compact cam.. besefte ik hoe goed de kwaliteit van de 400D eigenlijk wel niet is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Nyana schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:42:
[...]

Het zgn geheugen effect is bij dit type accu's idd (bijna) niet van toepassing.
Het maakt daarom niet uit als je je accu ff snel bij laad. Toch is het wel verstandig om de accu wel om de zoveel weken/dagen, afhankelijk van gebruik. Bijna helemaal te ontladen. Zo blijf je toch het maximale uit je accu halen.

Hier gaan waarschijnlijk veel mensen tegenspreken dat li-ion etc. GEEN geheugen effect hebben. Maar zoals ik al zei, ongeacht het type accu. het beste is gewoon af en toe toch doorgaan tot je accu bijna leeg is.

Enige accu die je niet (bijna) volledig mag ontladen zijn lood accu's. Die zijn dan heel rap dood. Maar die zul je in compacte apparaten toch niet tegen komen :9
Li-Ion's haal je altijd het maximale uit, daarvoor hoef je ze niet eens in de zoveel tijd te ontladen.

Wat je wel kunt zien bij Li-Ion is dat de batterijmeter van je apparaat onnauwkeurig wordt wanneer je de batterij nooit helemaal leeg laat gebruikt.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ach, een nieuwe aq4u accu heb je voor 10€. Dan ga ik me niet druk maken over of ik hem beter nu of morgen kan opladen IVM de juiste ontlading. Ik laad hem gewoon op als ie bijna leeg is en er de mogelijk toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

ik sta op het punt om de 400D te kopen maar ik twijfel nog een beetje of ik niet een compleet "over the hill" product aanschaf. Heb tot nu toe altijd met digitaal compact gefotografeerd. Misschien kan iemand hier nog wat roepen over de voordelen van de 400D.....tov een goede compact uiteraard...

Verder krijg ik verschillende verhalen over het geheugen, de ene verkoper zegt dat ultraII voldoende is terwijl de ander toch echt extremeIII adviseert... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
120X Transcend kost je de kop niet en is net zo snel als de Extreme III. Ik vraag me alleen zwaar af of je je in dit geldverslindende avontuur moet begeven als je zelf de voordelen niet eens weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boudewein
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-03-2024
Vraag & Aanbod kan je hier vinden: http://tweakers.net/aanbod . Niet hier op GoT graag :).

[ Voor 75% gewijzigd door Remy op 13-11-2006 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
De voordelen van snel geheugen merk je denk ik alleen bij het overzetten naar je pc en als je in flinke bursts schiet. Zelf ga ik ook heel binnenkort een dSLR kopen en ben niet van plan om geld uit te gaan geven aan snel geheugen.

DJI Mini 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wel doen, ook met het terugkijken merk je het. Dat Transcendgeheugen is daarbij totaal niet duur, dus om nou twee tientjes te beknibbelen op deze bedragen, ik vraag me dan af of dat wel nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

neographikal schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:43:
120X Transcend kost je de kop niet en is net zo snel als de Extreme III. Ik vraag me alleen zwaar af of je je in dit geldverslindende avontuur moet begeven als je zelf de voordelen niet eens weet :)
Nou ik heb redelijk geexperimenteerd met zijn powerwhot S30. Daar is natuurlijk ook al veel mee in te stellen. Het gaat me er nu om of ik de stap naar digitaal spiegelreflex moet maken. Eigenlijk ben ik dat wel van plan maar het is altijd goed om de echte voordelen te lezen van ervaren mensen.

Qua geheugen ga ik dan maar voor het ultra II, ik ben niet van plan die burst te gebruiken of om in raw te gaan fotograferen...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.