Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.948 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:29
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/Vanalles/mokk.jpg
Een lasertje en een mok koffie :P
Ik vond het wel een grappige foto.

[ Voor 17% gewijzigd door MMach op 14-11-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
MMach schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:50:
[afbeelding]
Een lasertje en een mok koffie :P
Ik vond het wel een grappige foto.
ja alleen jammer dat de onderkant er niet op staat! Waarom heb je die er niet opgezet?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 22:26

Rudedadude

Maybe we were born to run

ajhaverkamp schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:12:
[...]

Wow, na deze bewerking is hij erg gaaf _/-\o_ Nu is hij showcase waardig geworden.

(Misschien kun je precies uitleggen wat je allemaal gedaan hebt)
Vrij weinig eigenlijk. Ik heb met name de levels van het rood in de foto wat verlaagd en van groen en blauw wat aangepast totdat ik het een mooie overall kleur vond. Verder het contrast binnen de foto iets verhoogd en voor de versie van 600 pixels wat verscherping middels USM.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:29
DeoDupke schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:13:
[...]

ja alleen jammer dat de onderkant er niet op staat! Waarom heb je die er niet opgezet?
Omdat er dan minder bovenkant te zien is. Ik zou dan verder kunnen gaan staan met de camera, maar dan is het minder beeldvullend ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:59
Rudedadude schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:48:
[...]

Ik vind de foto met een andere kleurstelling mooier. Minder rood, meer blauw en groen (green cathedral toch?). De foto leent zich sowieso erg goed voor duotone effecten.

[afbeelding]
De foto is er zeker niet lelijker op geworden, Green Cathedral was de naam van deplaats omdat er een kerkje uit het bos was gehakt (banken/altaar van boomstammen e.d.). De kleur van de avond zelf was juist erg blauw zoals op de foto. Ik moet zeggen dat ik ze allebij erg mooi vind!

Voor de specs van de pic:
Sluitertijd: 1/8
diafragma: 3,2
geschoten vanaf statief.

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
...

De foto:
[afbeelding]

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Mag ik vragen hoe je dit gedaan hebt? Ik neem aan dat je dit bewerkt hebt kan je enige richting geven of een linkje naar een tutorial om een dergelijk effect voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woudew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 13:27
[b][message=26846429,noline]@ woudew

leuk shot, misschien interessant om je kleuren wat meer te laten spreken. Het ziet er uit als een helderblauwe lucht maar doet meer aan als grauw grijs. plus de opmerking die al eerder geplaatst is, het scheef zijn van de horizon stoort maar is snel opgelost in photoshop.
Dank voor jullie commentaar. Even een kleine bewerking met PS. Alleen bijgedraaid, ik hou namelijk niet zo van PS.
De reden dat de lucht er grauwgrijs uitziet is, dat hij grauwgrijs was ;)

Afbeeldingslocatie: http://i106.photobucket.com/albums/m278/woudew/Estherverrekijker2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:39
Jigs schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:02:
De foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.casemodders.nl/foto/Pannorama/tweakers_2.jpg

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Mag ik vragen hoe je dit gedaan hebt? Ik neem aan dat je dit bewerkt hebt kan je enige richting geven of een linkje naar een tutorial om een dergelijk effect voor elkaar te krijgen?
Heb eigenlijk geen gebruik gemaakt van een Tutotial. Het is meer een combinatie van dingen die ik heb toegepast in deze foto. Wil best een Soort van tutorial schrijven zit alleen een beetje met een tijdgebrek zodra ik wat meer tijd heb zal er het een en ander volgen (als er nog meer mensen geintereseerd zijn natuurlijk)

[ Voor 35% gewijzigd door Macsylver op 15-11-2006 10:42 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
Macsylver schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:39:
[...]

Heb eigenlijk geen gebruik gemaakt van een Tutotial. Het is meer een combinatie van dingen die ik heb toegepast in deze foto. Wil best een Soort van tutorial schrijven zit alleen een beetje met een tijdgebrek zodra ik wat meer tijd heb zal er het een en ander volgen (als er nog meer mensen geintereseerd zijn natuurlijk)
Ik kan niet wachten!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik ook niet!!

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:16

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Jigs schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:02:
[...]

Zoek eens op HDR fotografie :) Althans het lijkt me dat er enige HDR technieken zijn toegepast bij het samenstellen/bewerken van deze foto :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
Chiron schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:51:
[...]

Zoek eens op HDR fotografie :) Althans het lijkt me dat er enige HDR technieken zijn toegepast bij het samenstellen/bewerken van deze foto :)
Ik heb idd een beetje rondgekeken. Over HDR en ik weet wat ik in het weekend ga doen.
Maar moet eerst even kijken hoe de bracket functie van mijn D80 werkt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macsylver schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:39:
[...]

Hey, nou gaan we niet mijn idee jatten he :P Ik wilde na het weekend hetzelfde doen, het zal alleen wel in het Engels worden :) Beetje basis masking / curves / levels / selectieve sharpening behandelen lijkt me leuk om eens te doen :)
woudew schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:33:
[...]

Dank voor jullie commentaar. Even een kleine bewerking met PS. Alleen bijgedraaid, ik hou namelijk niet zo van PS.
De reden dat de lucht er grauwgrijs uitziet is, dat hij grauwgrijs was ;)

[afbeelding]
Lekker contrast trouwens, knap dat het natuurlijk is, het komt onderhand gesoept over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Laatst online: 20:39
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:18:
[...]

Hey, nou gaan we niet mijn idee jatten he :P Ik wilde na het weekend hetzelfde doen, het zal alleen wel in het Engels worden :) Beetje basis masking / curves / levels / selectieve sharpening behandelen lijkt me leuk om eens te doen :)
Ha ha, idd niet in het nl heb niet eens een nederlandse PS dus in nl alles vertalen is ook zo gaar dus zullen nl teksten worden met engelse termen zoals jij noemt (misschien iets samen schrijven?)

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macsylver schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:21:
[...]

Ha ha, idd niet in het nl heb niet eens een nederlandse PS dus in nl alles vertalen is ook zo gaar dus zullen nl teksten worden met engelse termen zoals jij noemt (misschien iets samen schrijven?)
Sure, kunnen we eens naar kijken, bijvoorbeeld elk een versie maar wel met dezelfde opbouw en plaatjes :) Mail me even, je hebt geen contactgegevens in je profiel staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een filmpje online staan over HDR. Is van 1 van die gasten van NAPP. Ik laat hem een weekje online staan en dan gaat hij er weer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tijdje terug een wolkenfoto gemaakt. Deze heb ik dusdanig bewerkt, met o.a. curves.

Afbeeldingslocatie: http://x5.freeshare.us/123fs721625.jpg

Groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:26:
Ik heb tijdje terug een wolkenfoto gemaakt. Deze heb ik dusdanig bewerkt, met o.a. curves.

[afbeelding]

Groot
Het komt wel dreigend over, maar het is nou niet echt een boeiende foto verder.
Het grootste deel van de bovenkant is erg donker, en de onderknat een beetje raar grijs.
Ik mis ook vooral een punt om langer naar te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justawitte schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:33:
[...]

Het komt wel dreigend over, maar het is nou niet echt een boeiende foto verder.
Het grootste deel van de bovenkant is erg donker, en de onderknat een beetje raar grijs.
Ik mis ook vooral een punt om langer naar te kunnen kijken.
Dat was juist de bedoeling, dat dreigende. Daarom ook het donkerste in de gulden snede. Maar ik denk dat het vele niet boeit, omdat het meer een wegdroom foto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik vind em best ok, alleen best wat ruis in het donkere. Maybe dat je dat een beetje moet afsnijden. Dat "rare" grijs onderin vind ik ook jammer. Lijkt alsof er een object voor je stond tijdens het schieten?

Niet zo lang geleden heb ik een dergelijke foto geschoten, check hier: aramdin in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..."

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:45:
Ik vind em best ok, alleen best wat ruis in het donkere. Maybe dat je dat een beetje moet afsnijden. Dat "rare" grijs onderin vind ik ook jammer. Lijkt alsof er een object voor je stond tijdens het schieten?

Niet zo lang geleden heb ik een dergelijke foto geschoten, check hier: aramdin in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..."
Naar ik weet stond er niks voor. Ik denk dat het wat weerspiegeling van het glas was, want volgens mij maakte ik het achter het raam. Maar ik heb het wat bewerkt en dat is dit geworden. Heb wat kleur erbij gevoegd, wat gecropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb toen snel het raam opengedaan en er uithangen (2 hoog :p ). Ik vermoed ook dat het het glas is geweest

[edit]
Dankjewel _/-\o_ Ik moest keihard rennen om mn cam te pakken, mn vriendin deed het raam alvast open en toen flink bursten haha! Gelukkig was ik op tijd, want het waaide ook flink, dus de wolken schoven ook snel opzij

[ Voor 51% gewijzigd door aramdin op 15-11-2006 17:30 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:18:
Ik heb toen snel het raam opengedaan en er uithangen (2 hoog :p ). Ik vermoed ook dat het het glas is geweest
Dit was aan de kant van mijn broers kamer en als ik uit raam wou hangen, moest ik eerst de lammellen wegschuiven, dan raam open doen en dan pas foto maken. Eer ik dat gedaan had, waren de wolken al weer anders :P dus vandaar. Maar die van jou is wel prachtig, bravo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-10 15:30

Redwood

The Truth Is In Here

Laat ik ook maar es een foto plaatsen.
Het thema waarvoor ik hem moest maken, moest zijn Blauw.
En aangezien ik nog maar in de amateur fase zit, hebben de pro's misschien een paar tips voor me.

Deze foto is nog NIET nabewerkt, het blauw is verkregen door aanpassen van iso, en witbalans.
En het toestel is een nikon coolpix 5700

[ Voor 12% gewijzigd door Redwood op 16-11-2006 23:56 ]

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Verwijderd

Ik denk dat je dan beter achteraf een duotone plaat had kunnen maken van een kleurenfoto :) De lage compositie en het centrale plaatsen van het onderwerp maken het voor wat minder interessant though.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:12
@redwood: ik zou hem persoonlijk wat krapper kaderen dan wat jij gedaan hebt. Oftewel van de boven en de rechterkant een stuk croppen. De lucht aan de bovenkant en de bomenpartij aan de rechterkant hebben niet echt veel toegevoegde waarde aan de plaat.
Jouw oplossing voor het verkrijgen van het blauw in de plaat spreekt mij overigens niet echt aan.

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-10 15:30

Redwood

The Truth Is In Here

relonky schreef op donderdag 16 november 2006 @ 08:56:
@redwood: ik zou hem persoonlijk wat krapper kaderen dan wat jij gedaan hebt. Oftewel van de boven en de rechterkant een stuk croppen. De lucht aan de bovenkant en de bomenpartij aan de rechterkant hebben niet echt veel toegevoegde waarde aan de plaat.
Jouw oplossing voor het verkrijgen van het blauw in de plaat spreekt mij overigens niet echt aan.
Thnx... zal hem editen.
Normaal zou ik later ook de kleuren aanpassen.
Het leek mij wel een keer leuk om te proberen, juist vooral om het "hoe werkt het", en "hoe word het"

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• DigiD70
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Een van de proefopnamen met de Nikon 18-200 VR lens.

Ondergaande zon gezien vanaf het Zijkanaal C in Spaarndam-Oost (geschoten op 6 augustus jl.):

Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/1654/dsc7745so1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door DigiD70 op 16-11-2006 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 09:40

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Even een beetje offtopic. Is het wel goed voor de sensor om recht tegen de zon in te fotograferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurricane schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:26:
Even een beetje offtopic. Is het wel goed voor de sensor om recht tegen de zon in te fotograferen?
niet dat ik er veel verstand van heb maar met een uv-filter lijkt me dat geen probleem, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurricane schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:26:
Is geen probleem, het enige wat je kan gebeuren (ik zie het met name bij de Nikon dSLR's) dat pixels gaan bleeden: hun lading wordt te groot en gaat springen waardoor je vreemde strepen krijgt :) (Dat is de uitleg die ik in mijn hoofd heb zitten though :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjoe_Ljan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-10 18:49
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:17:
[...]

Is geen probleem, het enige wat je kan gebeuren (ik zie het met name bij de Nikon dSLR's) dat pixels gaan bleeden: hun lading wordt te groot en gaat springen waardoor je vreemde strepen krijgt :) (Dat is de uitleg die ik in mijn hoofd heb zitten though :P )
Is dat eenmalig (als je de foto neemt) of blijft dat ook zo?

[Aylin]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eenmalig, ze kunnen wel optreden bij dezelfde omstandigheden, maar het is niet zo dat ze blijven zitten. Anders hadden jules en zoefff allang een kapotte camera gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Kjoe_Ljan schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:26:
[...]

Is dat eenmalig (als je de foto neemt) of blijft dat ook zo?
Hoe lang had je de sluitertijd willen nemen, en hoe sterk is het zonlicht op het bewuste moment?

Bekijk het zo: met een speelgoed vergrootglas kan je papier in de fik zetten. Met een wat betere versie kan je ook hout aan het branden krijgen. Het flashpoint van papier ligt rond de 230°C en dat van hout rond de 330°C. Plus of min een beetje, maar dit is genoeg om een idee te krijgen.

Als jij dus de zon in beeld hebt, en in focus, dan kan de sensor, als je maar lang genoeg wacht en je diafragma ver genoeg open staat, plaatselijk zeer warm worden. Temperaturen van meer dan 200°C gaat je sensor niet leuk vinden, dan kan er schade optreden.

Echter, dit is een scenario wat je niet makkelijk zal overkomen, tenzij je zo dom bent om op standje M recht in de zon te mikken met een sluitertijd van meerdere seconden. Met normale licht metering kom je dus nooit in de gevaren zone.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kazimierz, Joodse wijk in Krakow:

Afbeeldingslocatie: http://www.in-the-aire.com/GoT/Kazimierz-600.jpg
Nikon D50 met kitlens, 1/13", F4, 19mm, ISO400
Zonder statief want die lag in NL.
Leuk detail: Schindler's List is in deze wijk opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 16:37
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:40:

[afbeelding]
Mooie sfeer, alleen is de gehele compositie wel erg donker. Ik zou iets meer van de omgeving willen zien, maar ook weer niet zoveel dat het effect van de spotlights wegvalt natuurlijk.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
@In_The_Aire: Ik vind hem iets te donker (de informatie is wel aanwezig, maar te moeilijk te zien zo) en die auto rechts zou ik wegpoetsen. Het eerste wat ik dacht was "Kristallnacht", dus hij is zeker wel geslaagd, al had je daarvoor natuurlijk eerst wat ruiten in moeten gooien (sorry, rotgrap).

Aansluitend op de vele wolken die hier de laatste tijd voorbijkomen, wil ik er ook eentje plaatsen. Niet omdat deze zo bijzonder artistiek of creatief zou zijn, maar omdat ik me afvraag waar die waanzinnige kleuren vandaan komen. Is dit "normaal" of is hier iets bijzonders aan de hand, weer- of natuurkundig gesproken?
Ik maakte de foto afgelopen weekend, rond 10.30 uur, terwijl ik een voetbalwedstrijd aan het vastleggen was. Omdat het vrij donker was - zie de grotere foto voor de donkere wolken - stond de ISO op 400. Ik had niet echt de tijd om naar de lucht te kijken of met instellingen te klooien en ik heb er ook maar een foto van. EXIF: Canon350D/EF70-300DO@70mm, 1/4000, F/11, ISO400, -1/3EV, AE, AWB.
De grotere foto is niet resized, alleen gecropt. De thumb is nog meer gecropt en wel resized. Beide zijn op een ietsjes donkerder maken na onbewerkt, voor een zo eerlijk mogelijke weergave.

Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/5145/wolk6001552mj6.jpg

klik voor groter s.v.p. (géén popups)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 15:54
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:40:

[afbeelding]
mooi wijkje hé, ben ik ook geweest, prachtige wereld :) Goede foto, wel ietwat donker :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Cheese schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:06:
[...]

Mooie sfeer, alleen is de gehele compositie wel erg donker. Ik zou iets meer van de omgeving willen zien, maar ook weer niet zoveel dat het effect van de spotlights wegvalt natuurlijk.
Ik had deze ook nog gemaakt, is die beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Nee, die tweede vind ik minder. Het ligt er te veel bovenop (ARON WEINBERG). Het oogt nu echt als een verlaten slechte filmset en de gevel lijkt ernstig vervormd. Gewoon die eerste ietsjes lichter maken en die auto wegpoetsen/snijden imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:13:
[...]

Nee. Daar is het hele sfeertje weg. Ik vind die eerste wel erg mooi, ik hou wel van zulk soort donkere foto's. Wel even die auto aan de rechterkant weghalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:13:
[...]

Wat beter is, is natuurlijk subjectief, ik vind hem in elk geval mooier. Ik denk dat deze plaat zich ook goed leent voor HDR.
Ik denk ook dat het afhankelijk is van de monitor waarop je het bekijkt. Ik zit nu op een CRT monitor te kijken, en dan komen plaaten zowieso wat donkerder over.

Edit: Hmm, ja, ik zit nu thuis te kijken op mijn LCD scherm en dan is vind ik de eerste eigenlijk wel weer mooier. Maar goed die andere blijft ook mooi hoor.

[ Voor 31% gewijzigd door Stiegl op 17-11-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Beetje aan het spelen geweest met mn cam in onze huiskamer. Dit kwam er uit na aanpassen van contrast en kleuren van orginele foto.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/71464b811686dbf77d2eae669cacc0f7/full.jpg

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiD70
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Tja, deze foto lokt vragen uit over wel of niet tegen de zon in fotograferen. Prima, maar

wat vinden jullie nu van die foto?
DigiD70 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:46:
Een van de proefopnamen met de Nikon 18-200 VR lens.

Ondergaande zon gezien vanaf het Zijkanaal C in Spaarndam-Oost (geschoten op 6 augustus jl.):

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik vind em niet zo speciaal, volgens mij moet je met die lens supermooie platen kunnen toveren.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister avond wat uitgeprobeerd..:

Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/5871/image88py6.jpg

*Groter*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@enzo
dat de kleuren van het potje en de rest lekker overvloeien kan iedereen in photoshop ook gedaan hebben, ik vind em daarom ook niet zo bijzonder.
@mavvie
hij mag me wel iets duidelijker hoor, het lijkt zo wel heel erg makkelijk om een "artistieke" foto te maken omdat er toevallig niet echt een onderwerp op staat die te onderscheiden valt.
@toff
o jee, ben ik hier al weer niet zo positief :S, misschien ben ik gewoon niet zo liefhebber van wolkenfoto's, maar mij lijkt het enige bijzondere aan foto's van alleen wolken is dat ze spectaculair zijn. met een detail foto wordt dat al moeilijker, en je bent er wat mij betreft ook niet in geslaagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een boerderijtje, wat nabewerkt om hem ouder te laten lijken.

Afbeeldingslocatie: http://x5.freeshare.us/123fs1015274.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Compositie vind ik wel aardig, alleen die kleuren doen imo echt afbreuk aan je foto.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:06:
Een boerderijtje, wat nabewerkt om hem ouder te laten lijken.

[afbeelding]
Opzich is het goed gelukt. Alleen die takjes aan de zijkant zijn nog een beetje storend.

Om er zelf ook nog maar een foto bij te gooien.
Afbeeldingslocatie: http://img104.imageshack.us/img104/1500/crw8030hq8.jpg
Ik ben er alleen zelf nog niet helemaal uit of de foto nou goed is gelukt. De dof is wel erg klein, en in de lichtere versie zit er ook een rare waas aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 21:31

sapphire

Die-hard pruts0r

Owkee spannend.....dit word dus de 1e keer dat ikzo'n soort foto laat zien aan iemand buiten me familie en een paar vrienden :$
K ben nog neit zo lang bezig met dit soort dingen en doe neit zoveel, maar tis wel leuk :).

k weet zo snel niet hoe k moet resize, dus post ik maar een ordinaire url :+

http://home.planet.nl/~haasb042/wolkjes-water.jpg

Fuji Finepix s5500
diafragma F/4,9
sluitertijd 1/450 sec.
En t contrast is iets verhoogt in fotosoep.

kleine voetnoot: ben kleurenblind :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vanmiddag heb ik deze foto gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/laukui/Fotos/Internet/fotos/400x600/IMG_6211a_resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
Nog een plaatje van mij uit australie.

Ook aan deze plaat is nog helemaal niets veranderd. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://xs109.xs.to/xs109/06462/IMG_1190.jpg.xs.jpg
Melbourne at night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 05-10 14:19
Ik zie d'r niet veel van; zelfs de 'grote versie' is maar 356 pixels. Gooi d'r es een 800pix tegenaan aub :P

@Laukui: heel mooi, die gekleurde flarepuntjes zou je nog kunnen weghalen linksonderen.

[ Voor 34% gewijzigd door Silent Thunder op 18-11-2006 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:47:
@toff
o jee, ben ik hier al weer niet zo positief :S, misschien ben ik gewoon niet zo liefhebber van wolkenfoto's, maar mij lijkt het enige bijzondere aan foto's van alleen wolken is dat ze spectaculair zijn. met een detail foto wordt dat al moeilijker, en je bent er wat mij betreft ook niet in geslaagd
Misschien moet je eerst eens lezen wat er staat?
Niet omdat deze zo bijzonder artistiek of creatief zou zijn, maar omdat ik me afvraag waar die waanzinnige kleuren vandaan komen.
Ik hou zelf trouwens ook niet zo van wolkenfoto's, zeker niet als er uitsluitend wolken op staan, omdat ik het eigenlijk altijd snapshots vind (net als deze, zie de tekst).

@Redhero: Die takjes storen mij minder omdat ze ook aan de bovenkant terugkomen. Een soort natuurlijk kader dus. Wat ik wel jammer vind is die twee zwarte vlakken in de gevel. Iets van de binnenkant had ik eigenlijk wel willen zien. Mogelijk een extra opname maken waarbij het interieur goed belicht wordt (het mag wel ietsjes donkerder blijven) en deze dan combineren. Dat donkere ding op de voorgrond kan ik niet thuisbrengen. Men kan zich afvragen of het iets bijdraagt aan de foto.

@sapphire: De afgevallen blaadjes op de oever lijken nogal overbelicht. Die dikke tak vraagt nogal de aandacht; die zou ik weggehaald hebben, voor het maken van de foto. Op de een of andere manier is het verder best een leuke foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/delukke/!cid_000b01c66fa4$5f9863a0$515088d9@windows.jpg

gewoon ff kijken of het posten lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geen pro, maar doordat hij zwart wit is, lijkt de zee nu een goedkope gradient. Al die vlekjes. De 3 personen op de foto is wel erg leuk, alleen lijken ze een beetje pixelig. Wel leuk dat de 1 zwart, 1 grijs en ander witte kleren aan heeft.

Eigen foto:
Heb een foto genomen en die geprobeerd oud te laten lijken.

Afbeeldingslocatie: http://x5.freeshare.us/123fs1083034.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Vandaag heb ik mezelf weer een nieuw speeltje gegeven, een Canon EF 100/2.8 USM Macro. En de eerste resultaten vallen niet tegen. Meteen even naar Artis gegaan en wat wild (baard agame) geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ajh/2006-11-18/res_IMG_6054e.jpg
(Klikbaar)

Diafragma had iets meer geknepen moeten worden zodat de poot ook scherp was geweest, maar dat doen we volgende keer dan wel weer.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/fotoalbum/albums/universia_17_11_2006/klimmen/DSC_3537.jpg

Wat vinden jullie? 't Is jammer dat ze op haar lippen bijt. Verder nog opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:59

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sapphire schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:24:
Owkee spannend.....dit word dus de 1e keer dat ikzo'n soort foto laat zien aan iemand buiten me familie en een paar vrienden :$
K ben nog neit zo lang bezig met dit soort dingen en doe neit zoveel, maar tis wel leuk :).

k weet zo snel niet hoe k moet resize, dus post ik maar een ordinaire url :+

http://home.planet.nl/~haasb042/wolkjes-water.jpg

Fuji Finepix s5500
diafragma F/4,9
sluitertijd 1/450 sec.
En t contrast is iets verhoogt in fotosoep.

kleine voetnoot: ben kleurenblind :+
Prima foto :)
Op de grond is het licht op de blaadjes enzo wel een beetje uitgebeten waardoor ze wat teveel opvallen, maar leuke compositie en kleuren van de lucht en gras vind ik wel passen. Goed gelukte foto
ajhaverkamp schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 16:46:
Vandaag heb ik mezelf weer een nieuw speeltje gegeven, een Canon EF 100/2.8 USM Macro. En de eerste resultaten vallen niet tegen. Meteen even naar Artis gegaan en wat wild (baard agame) geschoten.

[afbeelding]
(Klikbaar)

Diafragma had iets meer geknepen moeten worden zodat de poot ook scherp was geweest, maar dat doen we volgende keer dan wel weer.
Die dof ligt wel heel precies op het oog zeg, zo hoort. Idd dof dusdanig groot dat op normaal formaat het hele beest mooi scherp lijkt.
Vind het ook heerlijk om met mijn 105mm macro te schieten, niet alleen macro, maar gewoon van alles door zijn scherpte :)
GsJosh schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:45:
[afbeelding]

Wat vinden jullie? 't Is jammer dat ze op haar lippen bijt. Verder nog opmerkingen?
belichting op het gezicht is mooi egaal, dat is goed gezien, maar de achtergrond "snijd" door haar hoofd, wat de beeld onrustig maakt. Verder vind ik de foto een beetje plat omdat er geen setting is, het is een portret dat teveel ruimte heeft in mijn ogen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
GsJosh schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:45:
[afbeelding]
Eigenlijk vind ik dat lippenbijten het enige wat deze foto nog een beetje draaglijk maakt. Die bakstenen zijn een doodzonde en het zwart van haar kleding is veel te zwart. Dat blauw was water? Het enige wat overblijft is die concentratie en de grappige combinatie van schoot en piratendoodshoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:15:
Misschien moet je eerst eens lezen wat er staat?
heb ik nu gedaan, komt doordat wolken op verschillende hoogtes zitten, en dat daardoor de zon niet tegelijkertijd op dezelfde plekken (aardse coorditnaten hier) even goed de wolken verlicht :)

@redhero
beetje jammer dat de lucht overbelicht is, 't stoort me een beetje. wet betreft de rest is het een prima foto. het was misschien nog iets leuker geweest om brandpunt iets korter te nemen, en dan onder en bovenkant iets uitsnijden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ justawitte:

Nice.

@ ajhaverkamp:

zeer nice, ik wacht nog op mijn bestelde sigma, maar daarna gaat ik ook aan de slag en op zoek naar wat reptielen.

1 minpuntje imo, dat linkse boomstronkje mag bovenin wat mij betreft een stukje gecropped worden en idd diafragma had tandje hoger gemogen magoed dan zijn licht en iso ruis weer een factor die een rol spelen. of had je genoeg licht? EXIF waarden vertellen van niet. Wordt statief meezeulen dan of goeie IS hebben .

btw uitgevonden dat mijn nieuwe aanwinst ook macro stand had.
Afbeeldingslocatie: http://www.chronic-paradox.com/photo/roos_thumb.jpg
Click

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 01:30:
[...]
heb ik nu gedaan, komt doordat wolken op verschillende hoogtes zitten, en dat daardoor de zon niet tegelijkertijd op dezelfde plekken (aardse coorditnaten hier) even goed de wolken verlicht :)
Dat verklaart mogelijk licht/donker, maar niet die rare kleuren (roze, groen?) aan de randen van de witte wolken. Iets met brekingsindex/regenboogeffect misschien?
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 02:23:
@ justawitte: btw uitgevonden dat mijn nieuwe aanwinst ook macro stand had.
[afbeelding]
Click
Zo, die knalt er wel in om deze tijd. Prima foto. Welke "nieuwe aanwinst" is dit?

[ Voor 30% gewijzigd door Toff op 19-11-2006 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Toff:

Canon 24-70 F2.8 L USM, eindelijk binnen na 4 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Niet online
Een klein winkeltje langs een doorgaande weg nabij Kuruki (Japan). Eigen kritiekpuntje: iets te fletse belichting, komt vooral door het egale wolkendek.

Afbeeldingslocatie: http://benlanka.tweakdsl.nl/fotos/japan2006/kuruki_t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:08

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 02:23:
btw uitgevonden dat mijn nieuwe aanwinst ook macro stand had.
[afbeelding]
Click
Ziet er best netjes uit, hoewel de bloem net niet helemaal scherp is. Misschien had je het diafragma net nog even moeten knijpen.
MeteoVir schreef op zondag 19 november 2006 @ 07:53:
Een klein winkeltje langs een doorgaande weg nabij Kuruki (Japan). Eigen kritiekpuntje: iets te fletse belichting, komt vooral door het egale wolkendek.

[afbeelding]
Toch geen slechte foto. Voor dit soort situaties moet je je eigenlijk een Cokin setje aanschaffen met gradual ND (grijs) filters. Dan heb je de lucht en de rest netjes belicht.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeteoVir
  • Niet online
breinonline schreef op zondag 19 november 2006 @ 08:54:
Toch geen slechte foto. Voor dit soort situaties moet je je eigenlijk een Cokin setje aanschaffen met gradual ND (grijs) filters. Dan heb je de lucht en de rest netjes belicht.
Bedankt voor de suggestie! Ik zal eens gaan kijken of ik zo'n filter op de kop kan tikken, wat ik zonet even snel gelezen heb is het idd. een handig filter voor dit soort situaties (en die zijn er in Nederland nogal vaak, dus zeker geen onpraktische aanschaf lijkt me).

[ Voor 4% gewijzigd door MeteoVir op 19-11-2006 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:21:
Ik ben geen pro, maar doordat hij zwart wit is, lijkt de zee nu een goedkope gradient. Al die vlekjes. De 3 personen op de foto is wel erg leuk, alleen lijken ze een beetje pixelig. Wel leuk dat de 1 zwart, 1 grijs en ander witte kleren aan heeft.

Eigen foto:
Heb een foto genomen en die geprobeerd oud te laten lijken.

[afbeelding]
ik zet er de kleuren versie ff bij.Het was de bedoeling om te zien of het posten lukt.Toch bedankt voor de reactie.Er moet iets mis gegaan zijn bij het resizen denk ik ,want de originele was veel beter.
Afbeeldingslocatie: http://be3.pixagogo.com/S5uRuA-TyxophE-VmXDZjm-8X99!JTiPJllredCSGLOcaOtVdL4zwPA-sOAIr-BPKeGtxQrmOt4p9uzDFB0kmE3y!HCL3xiW!zafd4MXKg8Uc_/drie_meiden_3.jpg

http://be2.pixagogo.com/S...Q6ITXao_/side_06_0187.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ breinonline:

Mja zit misschien wel wat in 2.8 is idd wel weinig.

Retry,
Afbeeldingslocatie: http://www.chronic-paradox.com/photo/roos1_thumb.jpg
Click

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:04:
[...]

ik zet er de kleuren versie ff bij.Het was de bedoeling om te zien of het posten lukt.Toch bedankt voor de reactie.Er moet iets mis gegaan zijn bij het resizen denk ik ,want de originele was veel beter.
[afbeelding]

http://be2.pixagogo.com/S...Q6ITXao_/side_06_0187.JPG
Ik vind dit al een hele verbetering met de zwart witte foto. De kleuren steken mooi tegen elkaar af en het heeft een mooie rustige sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:57
Een experimentje. Het is natuurlijk niet gemakkelijk om een verticale panorama op computer te tonen. Klikbaar tot 900 pixels hoog.

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/99/300965035_767d615c3c.jpg

2 foto's, 60mm 1/60 f/18
Is't wat? Commentaar en tips zijn heel welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:08

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:31:
@ breinonline:

Mja zit misschien wel wat in 2.8 is idd wel weinig.

Retry,
[afbeelding]
Click
Qua DOF beter, qua compositie minder dan de eerste. Bovendien vond ik de druppels daar ook wel een aardig detail.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17
Onderdeel van een reeks foto's van oude locomotieven.... niet aan gephotoshopped e.d.

[Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanderl/DeBastaard/Pics/img_1798-border.jpg

ISO 400
f4.5
1/30
18mm

Meteen 350D + Kitlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mtmd/IMG_2516_CROP2.jpg

wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Na een drukke tijd weer eens wat tijd gevonden voor fotograferen. Nu nog tijd vinden voor de postprocessing. Daarom weer even simpel beginnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/strepen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn foto:

[img=http://img373.imageshack.us/img373/7403/p7300024hh1.th.jpg]

Feedback...?

Ps. Ik heb er wel wat aan gesoept...

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Net zag ik nog een thumb, nu alleen nog een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:13

Barrycade

Through the...

De_Bastaard schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:10:
Onderdeel van een reeks foto's van oude locomotieven.... niet aan gephotoshopped e.d.
Mooie foto, zeker door de lichtval :)
relonky schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:56:
Na een drukke tijd weer eens wat tijd gevonden voor fotograferen. Nu nog tijd vinden voor de postprocessing. Daarom weer even simpel beginnen.
Hé nog steeds op de minimalistische toer :)? Op zich heeft de foto wel wat , ondanks het "alleen"maar een leeg parkeerterrein is, dus dat belooft wat :)

Moet ook weer eens tijd vinden om de cam uit de tas te halen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@littlejoannes: dit is eigenlijk een van de weinige minimalistische platen die ik de afgelopen dagen geschoten heb. De rest zijn voornamelijk landschapjes e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:34

YellowCube

Wait...what?

@partyboy: de lichten in je foto zijn erg onrustig. Geen idee of dat het gevolg is van compressie o.i.d Verder had ik m'n cam op dat bankje linksonder gezet. Dat bankje zelf leidt nu een beetje af.

@delukke: ;t posten lukt, maar ik heb het idee dat je teveel aan de verscherping gezeten hebt. Daarbij komt dat ik de kleurenversie vele malen sterker vind.

@Redhero: Imo te weinig contrast in de foto. Dat mag best wat meer en harder. Verder doet de lichte plek aan de linkerkant van de foto als gevolg van de zon wat afbreuk aan de plaat.

@GSJosh:Idd jammer dat ze op haar lip bijt. Ik had misschien even gewacht tot het touw niet meer in beeld was. Wel een leuke meid om te zien, dus wellicht kun je haar eens over halen voor wat portretten.

@Chronicle_X: de tweede foto van de roos vind ik veel beter. Meer DOF en wat minder krap in z'n compositie

@benlanka: aardig beeld, maar ik weet wel zeker dat je in Japan veel leukere platen hebt geschoten dan dit. Ik mis een bepaalde sfeer die de foto uit zou moeten stralen...veel mensen en activiteit

@Flukee: herfstkleuren zijn fraai. Ik weet niet of je de beschikking hebt over een polarisatiefilter, maar dat doet het altijd erg lekker bij herfstkleuren. Waar ik over het algemeen wel van hou zijn verschillende lijnen en vlakken die naar het midden toe lijken te lopen.

@Darell: de foto had aan de onderkant best wat ruimer gemogen. Nu staat de hond er net niet helemaal op. De belichting, compositie en nabewerking zijn imo wel goed geslaagd.

@Relonky: d:)b
dit soort foto's doen het voor mij. Het lijkt zo oninteressant, zo'n lege parkeerplaats(?) met wat strepen en dan zijn er toch mensen die het tot een fraaie foto kunnen omtoveren.

@de Bastaard en ajhaverkamp: ik kreeg jullie foto's helaas niet te zien.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
YellowCube schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:52:
@partyboy: de lichten in je foto zijn erg onrustig. Geen idee of dat het gevolg is van compressie o.i.d Verder had ik m'n cam op dat bankje linksonder gezet. Dat bankje zelf leidt nu een beetje af.
De onrustige lichten, als jij iig het zelfde bedoeld als ik, komen denk ik door de simpele camera waarme de foto genomen is.
De camera stond op zo'n zelfde bankje, als je goed kijkt zie je dat er een hele rij van die dingen staat, daar kon ik dus helaas niet echt omheen.

meteen een nieuwe poging:
Afbeeldingslocatie: http://xs309.xs.to/xs309/06462/IMG_3192Surfers_Paradise.jpg.xs.jpg
SurfersParadise Australie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op maandag 20 november 2006@delukke: ;t posten lukt, maar ik heb het idee dat je teveel aan de verscherping gezeten hebt. Daarbij komt dat ik de kleurenversie vele malen sterker vind. Inderdaad ,ik heb deze foto over verscherpt maar de originele versie was wel leuk op mijn scherm.Ik denk dat er bij het verkleinen wat mis gelopen is .Moet voor de rest nog veel leren hoor . ;) ik plaatst hier nog twee bewerkingen http://members.lycos.nl/delukke/side%2006%200187%20bis2.jpg

http://members.lycos.nl/delukke/side%2006%200187%20bis.jpg

ook bedankt voor je reactie

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 22:26

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb weer eens wat geprobeerd. Ik moet de moet de moed nog eens krijgen om gewoon heel de markt over te lopen en foto's te maken.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/straat.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 22:29
Rudedadude schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:08:
Ik heb weer eens wat geprobeerd. Ik moet de moet de moed nog eens krijgen om gewoon heel de markt over te lopen en foto's te maken.

[afbeelding]
bekend probleem. Ikzelf vind het enorm moeilijk om zomaar wiltvreemden te fotograferen.. toch ergens 'bang' voor wat ze zullen zeggen denk ik :S

trouwens wel een mooie foto.. jammer van de man die d'r achter loopt en 't busje..
't zou zo mooi 'integratie' kunnen heten

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@partyboy: persoonlijk zou ik een lager standpunt hebben gekozen. Het onderste deel van het strand is IMHO niet zo heel erg interessant. Bovendien snij je nu net een stuk van het hoge gebouw, waarvan ik denk dat het mooier zou zijn geweest als deze er helemaal zou opstaan. Verder is de plaat naar mijn smaak wat flets, maar ik hou dan ook wel van hardere kleuren ;)

@rudedadude: ik vind het niet zo'n interessante foto. Ik vind het beeld wat rommelig ogen, doordat je nergens echt op focussed. Bovendien helt de plaat wat over naar rechts.
Met wat voor lens heb je deze gemaakt? Zelf heb ik een voorkeur voor een telelens in de stad. Op die manier kun je mensen vastleggen zonder dat ze doorhebben dat ze op de foto komen maar toch leuke close-ups.
Maar ik moet wel bekennen dat ik het ook nog wel een drempel vind om zomaar in de stad mensen te fotograferen.

[ Voor 26% gewijzigd door wisselwerking op 20-11-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 20:34

YellowCube

Wait...what?

@partyboy: wat betreft het cropgedeelte ben ik het met relonky eens. Je had onder best wat minder strand mogen pakken en zo het gebouw linksboven er helemaal op kunnen krijgen. Verder doen dingen als autocontrast wonderen voor dit soort platen. Als je echt wat verder wilt kun je de lucht doordrukken (in fototools vaak aangeduid met "burn"). Het fletse vind ik verder wel meevallen.
Strandfoto's lijken vaak wat fletsig door de zilte lucht (vooral rond de branding zie je dat effect erg sterk). Mensen steken daardoor juist lekker sterk af en dat levert leuke plaatjes op.

@delukke: hou het gewoon bij die kleurenversie. Persoonlijk vind ik dat het helderblauwe van de zee en felrode van de kleding gewoon niet getopt kan worden door een zwart-wit of duo-tone omzetting.

[ Voor 14% gewijzigd door YellowCube op 21-11-2006 08:29 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@delukke: ik ben het met yellowcube eens. De kleurenversie vind ik tot nu toe het best gelukt. Heerlijke frisse kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
YellowCube schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 08:26:
@partyboy: wat betreft het cropgedeelte ben ik het met relonky eens. Je had onder best wat minder strand mogen pakken en zo het gebouw linksboven er helemaal op kunnen krijgen. Verder doen dingen als autocontrast wonderen voor dit soort platen. Als je echt wat verder wilt kun je de lucht doordrukken (in fototools vaak aangeduid met "burn"). Het fletse vind ik verder wel meevallen.
Strandfoto's lijken vaak wat fletsig door de zilte lucht (vooral rond de branding zie je dat effect erg sterk). Mensen steken daardoor juist lekker sterk af en dat levert leuke plaatjes op.
Helaas stonden de gebouwen ook niet op de orginele foto's... beetje verkeerd gemikt.
Het strand met de sporen erop vond ik persoonlijk wel een heel mooi beeld, en ik zal eens kijken of ik met fotoshop nog wat toe kan voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Gemaakt in het Muziekgebouw aan het IJ in Amsterdam:

Afbeeldingslocatie: http://www.qtee.nl/images/samsung/muziekgebouw-border.jpg

Geschoten met een Samsung Digimax V700. Nog niet nabewerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Velvet op 21-11-2006 14:39 . Reden: typo ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
qtee schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:37:

[afbeelding]

NOT BAD! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17

Wat raar, ze staan toch echt op m'n webspace @ xs4all :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De mijne staat ook bij Xs4All...... heb je Xs4All geblocked staan in je hostfile of zo?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

qtee schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:37:

[afbeelding]

Muziekgebouw d:)b :>

Op zich mooie foto, alleen mijn aandacht wordt nu getrokken naar het scharnier van de vleugel die prominent in beeld is, terwijl de achtergrond hier de hoofdrol zou moeten spelen. En ik zou de bar aan de rechterkant buiten beeld hebben gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@qtee: mooie foto >>goed gezien (y), toch wat jammer zijn die huizen in op de achtergrond, die het modern art idee minder goed laten overkomen.
even een testje met een wat extreme belichting, met een donkere achtergrond komt naar mijn idee de vogel wat meer naar voren:
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/4249/testcaserainbowav3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:59

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

opzich een hele mooie foto, maar toch......de ruis is wel storend hoor. Vind hierdoor het details toch wel wat veel verloren gaan.

Wel mooi zoals je die regenboog hebt weten vast te leggen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-Tuup
  • Laatst online: 04-12-2024
Deze is al een tijd geleden gemaakt, wilde hem toch even van commentaar laten voorzien...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/29dc3a9bc9f8f3e6480478820a07a34e/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
@MIJ: Bijzondere foto. Jammer dat hij vrij donker is en zichtbare ruis bevat, maar qua compositie zeer sterk.

@Martijn-Tuup: Ik begrijp deze foto niet zo goed. Qua sfeer en DOF zou hij zo uit bijvoorbeeld een kookboek kunnen komen, maar dan zou het onderwerp er wel wat appetijtelijker uit moeten zien dan zo'n leeggegeten pan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 05-10 14:19
M'n oude ideetje nog es dunnetjes overgedaan; ben een beetje inspiratieloos deze week

Afbeeldingslocatie: http://xs209.xs.to/xs209/06473/DSC_9533-1.jpg

Ik ben niet zo tevreden over de bovenkant en de lichtval in het algemeen, verder vond ik 'em wel aardig

[ Voor 21% gewijzigd door Silent Thunder op 22-11-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Blijft wel mooi.
Het hekje is een beetje jammer maar als je dat wegsnijdt verlies je denk ik te veel. Het wit in de waterval mag nog net iets witter op mijn scherm.
Ondanks dat toch weer een mooie herfstplaat.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.