Een van mijn resultaten na een middagje Urban-shoot in de oude Holec gebouwen aan het spoor in Hengelo:

Voor een iets grotere klik hier!

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Verwijderd
Waar is dat gebouw precies? Mapje ofzo? Lijkt me ook gaaf een keertje in zo'n oud gebouw te fotograferen.. En mag je daar zo naar binnen?Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:01:
Een van mijn resultaten na een middagje Urban-shoot in de oude Holec gebouwen aan het spoor in Hengelo:
[afbeelding]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Verwijderd
Mapje heb ik nog niet... maar laatst wel gezien op internet ergens, maar waar weet ik zo niet meerVerwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:20:
[...]
Waar is dat gebouw precies? Mapje ofzo? Lijkt me ook gaaf een keertje in zo'n oud gebouw te fotograferen.. En mag je daar zo naar binnen?
[ Voor 41% gewijzigd door wisselwerking op 05-11-2006 23:38 ]
Verwijderd
Waar zit dat raam? Ik was al van plan om er binnenkort een keer langs te gaanVerwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:44:
[...]
Mapje heb ik nog niet... maar laatst wel gezien op internet ergens, maar waar weet ik zo niet meer![]()
Zomaar naar binnen? tsja, wat zal ik daar van zeggen? Het raam 'stond al open'. Alleen wat overtollig glas moest nog ff weggewerkt worden. Dwz: Het raam was al kapot, maar we konden niet zo naar binnen, dus met een hamer ff de laatste glasscherven weggetikt.
Nog ff een plaatje om de 'we moesten opeens vertrekken omdat we door iets onbekends werden aangevallen' sfeer weer te geven:
[afbeelding]
Wederom: klik voor iets groter!
I am the great Cornholio!
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
[ Voor 34% gewijzigd door YellowCube op 06-11-2006 10:16 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
@YC: Sigma 70-300 APO (die resize doet blijkbaar ook de EXIF verdwijnen, sorry 'bout that)YellowCube schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:12:
1 vraag aan DexterBelgium: wat voor 'n lens heb je hier gebruikt?
't is voor de foto niet belangrijk, meer nieuwsgierig
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
de bewegingsonscherpte waar ik op doel is niet dat jij je camera bewogen hebt, maar dat het olifantje zodanig snel bewoog dat z'n bewegingen niet 'bevroren' door je sluitertijd.DexterBelgium schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:44:
[...]
@YC: Sigma 70-300 APO (die resize doet blijkbaar ook de EXIF verdwijnen, sorry 'bout that)
Thanks voor de comments, hartelijk bedankt voor de complimentjes, en inderdaad, bewegingsonscherpte is tijdens die vakantie wel mijn aartsvijand geweest, zeker omdat ik vaak aan het uiteinde van mijn bereik zat te schieten, vanuit een safaribusje. Daarnaast kon ik mijn resultaten pas thuis op een groot scherm zien, en dan pas zie je dergelijke zaken natuurlijk.
* DexterBelgium bibbert
Hmpf, dan moet ik écht eens thuis naar de EXIF gaan kijken, ik dacht namelijk dat ik meestal op 1/320 zat (rekening houdend met de oude 1/focal distance "vuistregel" tegen handtril-onscherpte). Zal vanavond eens kijken.YellowCube schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:58:
[...]
de bewegingsonscherpte waar ik op doel is niet dat jij je camera bewogen hebt, maar dat het olifantje zodanig snel bewoog dat z'n bewegingen niet 'bevroren' door je sluitertijd.
Verwijderd
Als je aan de 'voorkant' het terrein oprijdt, wat gewoon kan, aangezien er in één van de gebouwen nog een klein bedrijfje zit, helemaal het linker gebouw. Is aan de kant van het spoor waar dat raam stuk is. Wijst zich vanzelf.MaNiC_MiNd schreef op maandag 06 november 2006 @ 08:18:
[...]
Waar zit dat raam? Ik was al van plan om er binnenkort een keer langs te gaan
Overbelichting klopt wel ja, maar ik heb em eigenlijk nauwelijks gecropt ofzo. Stond er vlak bij en dit was de mooiste hoek... stond zowat met mijn rug tegen de muur achter me. Maar ik geef je wel gelijk dat ie misschien iets mooier was geweest als ik iets meer 'ruimte' er omheen had gelaten.relonky schreef op zondag 05 november 2006 @ 23:28:
@b.a.r.t.: die eerste plaat heeft wel potentie. Lekker licht en qua compositie ook niet verkeerd. Maar op de een of andere manier vind ik de plaat wat te vlak (kan het niet echt duidelijker uitleggen. Ik heb hem voor mezelf even door de Photoshop molen gehaald en een beetje met de curves spelen doet al wonderen voor de plaat (vind ik tenminste). De tweede plaat vind ik te druk en te krap gekaderd en wat overbelicht (links boven).
[afbeelding]
[ Voor 74% gewijzigd door aramdin op 06-11-2006 23:37 ]
I know, gewoon een verhaaltje klaar hebben en met je cam zwaaien. Dan doet men vaak niet moeilijkVerwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:24:
[...]
Als je aan de 'voorkant' het terrein oprijdt, wat gewoon kan, aangezien er in één van de gebouwen nog een klein bedrijfje zit, helemaal het linker gebouw. Is aan de kant van het spoor waar dat raam stuk is. Wijst zich vanzelf.
Wel oppassen dat je niet gepakt wordt: Artikel 461 - De overtreden zal gestraft worden met een geldboete uit de eerste categorie;
Da's een maximum van €335,- meen ik zo
Succes!
I am the great Cornholio!
Als je links en onder de eenden een stuk wegknipt, wordt hij imo een stuk spannender.qtee schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:30:
Net begonnen met fotograferen, dus op zoek naar tips...
Bij deze mijn testcase-foto:
[afbeelding]
Kom maar op met de kritiek
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
[ Voor 29% gewijzigd door wisselwerking op 07-11-2006 15:46 ]
En je hebt het saturation knopje gevonden
[ Voor 33% gewijzigd door YellowCube op 07-11-2006 16:47 ]
Dus dat is de nieuweling in het huis, hij is lief hoorjustawitte schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:10:
Wat een heerlijke foto yellowcube.
Al moet ik zeggen dat het gras op de bewerkte foto misschien iets te groen is. In de bomen vind ik het dan wel ok. Dus een combinatie van je bewerkte fot en het orgineel is imo het beste
Een foto van ons jonge katje, prinsheerlijk aan het slapen op de krabpaal.
[afbeelding]
Mooie lijnen in je foto erg leuk gedaanYellowCube schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:44:
is geen saturatie bij komen kijken, hooguit wat aanpassingen in het contrast d.m.v. curves.
origineel:
[afbeelding]
Wat een schatjejustawitte schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:10:
[afbeelding]
[ Voor 38% gewijzigd door Valor op 07-11-2006 23:24 ]
Thanx voor de comments. De lens waar ik hem mee geschoten heb is de 50mm op f/1.8, vandaar die lekker dof.Valor schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:22:
Wat een schatje
Dat terzijde. Mooie sprekende foto. Vind je DOF erg goed
Idd je moet maar snel eens langskomen. Je moet wel een usm/hsm lens hebben om die kat te kunnen fotograferen, want ze is zo snel als water. Vandaar ook deze foto, eindelijk ff de tijd om rustig de compositie te kunnen bepalen.nomad85 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:16:
[...]
Dus dat is de nieuweling in het huis, hij is lief hoor...erg lief.
(snel eens in het echt bekijken, kunnen we haar samen lastig vallen met onze camera's)...
Leuk om te zien dat je nog steeds actief aan het fotograferen bent en dat je altijd mooie resultaten post
Photoshoppen moet je ook voorkomen. Je moet er niet iets abstracts van willen maken; Je moet er naar zoeken, het creëren, en dan eventueel benadrukken. Maar een Heal-brush, of CloneStamp zul je mij zelden (nooit) zien gebruiken bij een abstracte plaat.relonky schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:42:
@ inquestos: je hebt gelijk. Ik zal eens wat met die kritiek doen wil ik weer eens wat abstracts posten. Het is bij mij steeds net niet abstract genoeg. Dat komt waarschijnlijk door het feit dat ik niet te veel wil photoshoppen, maar de basis (de foto zelf) niet abstract genoeg is.
In elk geval bedankt voor het commentaar (de anderen ook natuurlijk).
[ Voor 13% gewijzigd door YellowCube op 08-11-2006 08:42 ]
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 11:55 . Reden: topic rules ]
Leuke fotos's, echter: SOLO staat in de naam van dit topicVerwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:26:
@ iedereen, dank voor de inspiratie om de camera weer op te pakken.
C&C welkom
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 15:26 . Reden: verduidelijking ]
ik vind de dof te klein, de poten bevinden zich heel erg op de voorgrond en leiden erg af omdat ze zo onscherp zijn.justawitte schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:10:
Wat een heerlijke foto yellowcube.
Al moet ik zeggen dat het gras op de bewerkte foto misschien iets te groen is. In de bomen vind ik het dan wel ok. Dus een combinatie van je bewerkte fot en het orgineel is imo het beste
[afbeelding]
This too shall pass
Bedankt voor je commentaar, daar heb ik wel wat aan. Deze is van diezelfde dag.inquestos schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:58:
[...]
@Laukui: Wat wil je hier mee laten zien? Is voor mij toch meer een kiekje. Alleen het feit dat ie scheef staat en in Z/W zijn doen mij vermoeden dat je dat niet tot doel had (wat dus niet is geslaagd, voegt beiden totaal niks toe). Ik zie niet echt een onderwerp, leuke compositie. Denk dat je wat meer dichterbij moet zoeken. Let op details, en ga geen overzichtsfoto maken
[ Voor 5% gewijzigd door Laurens op 08-11-2006 17:31 ]
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
Lekker abstracte foto's! Geen aanmerkingen eigenlijk, behalve dat ik ze dusdanig goed vind dat ze ook in het showcase topic passen.DPC-Postman schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:40:
Foto's van/uit het Muziekgebouw aan 't IJ in Amsterdam, waar ik die dag een concert had.
[afbeelding]
[afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Mooie fotos, vooral de eerste. De tweedeDPC-Postman schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:40:
Foto's van/uit het Muziekgebouw aan 't IJ in Amsterdam, waar ik die dag een concert had.
[afbeelding]
[afbeelding]
DexterBelgium schreef op donderdag 09 november 2006 @ 08:24:
[...]
offtopic:
hoezo tweede? *kuch* Solo?
[ Voor 25% gewijzigd door Postman81 op 09-11-2006 17:14 ]
Verwijderd
Snap je nu echt niet wat er bedoeld wordt?
Blijkbaar niet dus...Toff schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:30:
[...]
Snap je nu echt niet wat er bedoeld wordt?
[ Voor 16% gewijzigd door Postman81 op 09-11-2006 17:11 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Silent Thunder op 09-11-2006 16:45 ]
de licht effecten op deze plaat zijn indrukwekkend. Ik mis alleen een duidelijk onderwerp. Het gebouw staat duidelijk op de plaats van het onderwerp, alleen de boom heeft alle uitstraling om het onderwerp te zijn...Keesr schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:21:
Ik kom regelmatig op dit forum, maar post te weinig.
Eentje van mij.
[afbeelding]
[ Voor 15% gewijzigd door Rudedadude op 09-11-2006 22:07 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Meen je dat? Ik vind juist de ader in het oogwit afleiden...aramdin schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 01:33:
Die is echt lekker freaky en scherp. Nice! Mierenneuk: die haren rechtsbovenin leidden een heel klein beetje af
[ Voor 8% gewijzigd door Arjan A op 10-11-2006 02:41 ]
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Canon EOS 350D - 17-70 Sigma - 70-300 Sigma
Verwijderd
Die macro doet het dus wel aardig?Rudedadude schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:06:
Ik heb eens gebruik gemaakt van de macro-functionaliteiten van m'n 17-70 en eens diep in het glaasje gekeken![]()
[afbeelding]
er zit een worm boven in je oog!!Rudedadude schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:06:
Ik heb eens gebruik gemaakt van de macro-functionaliteiten van m'n 17-70 en eens diep in het glaasje gekeken![]()
[afbeelding]
This too shall pass
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Wel, normaal zou ik zeggen: mooi, dat contrast zwart/licht, en mooie lucht, maar er mist iets. Het "zonnige gedeelte" komt op mij niet echt over, en beeld ik het mij in of zit er een stevige hoeveelheid ruis in? (crappy tft hier op het werk, dus ben niet zeker). Voor dergelijke foto's helpt het ook vaak van hem groter te kunnen zien, maar dat kan hier dus niet.Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 13:58:
Heeel subtiele bump
Kan iemand niet iets zeggen over mijn foto?
[ Voor 22% gewijzigd door DexterBelgium op 10-11-2006 14:13 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Rudedadude op 10-11-2006 14:24 ]
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Rudedadude op 10-11-2006 16:27 ]
Ik wil geen saaie recht toe recht aan plaat schieten, vandaar deze dynamische compo. De gemiddelde toerist maakt een klassieke foto door ervoor te gaan staan en alles in klassiek evenwicht vast te leggenwilmocs schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:14:
@ shark.bait
ik moest er even naar kijken, maar ik vind de compositie wel wat hebben.. alhoewel ik denk dat een ander standpunt wat meer rust in de foto had gebracht. Ik zie echt IR effect, maar misschien ligt dat aan mij
IR geeft inktzwarte luchten, wat je niet krijgt bij een gewone zwart/wit foto's. Extreme contrasten, andere benadering van het onderwerp, overdrijven van het perspectief, dat was de bedoeling. Ik verwacht ook niet dat iedereen meteen zijn plafond zal witten als ie de foto zietYellowCube schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:55:
vind deze beduidend minder dan je vorige IR foto in dit topic.
imo had het net zo goed een degelijke zwart-wit omzetting geweest kunnen zijn.
Ook qua compositie vind ik het wat minder.
Mooie foto.Rudedadude schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:06:
[afbeelding]
[ Voor 27% gewijzigd door Macsylver op 11-11-2006 00:53 ]
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
er zitten wat rare 'wormpjes' in het water, volgens mij had je die best weg kunnen werken. Misschien ff kijken of je je censor/objectief kunt schoonmaken, lijkt verdacht veel op stofVerwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:24:
Voetstapjes zijn leuk, maar naar mijn mening had je iets meer met het contrast kunnen doen.
Nog eentje van mij, een experimentje met water van vanochtend:
[afbeelding]
Vergeet vooral niet even op de foto te klikken.
Commentaar is welkom.
No worries m8
Verwijderd
Ja, dat dacht ik eerst ook. Maar toen ik beter ging kijken, zag ik dat het aan het bord lag, hier zitten overal krasjes op :x..DeoDupke schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:28:
[...]
er zitten wat rare 'wormpjes' in het water, volgens mij had je die best weg kunnen werken. Misschien ff kijken of je je censor/objectief kunt schoonmaken, lijkt verdacht veel op stof
Welke bewerkingen heb je uitgevoerd naast de kleur aanpassen?Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:24:
Voetstapjes zijn leuk, maar naar mijn mening had je iets meer met het contrast kunnen doen.
Nog eentje van mij, een experimentje met water van vanochtend:
[afbeelding]
Vergeet vooral niet even op de foto te klikken.
Commentaar is welkom.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Verwijderd
Ehm wat aanpassingen aan het contrast, USM, croppen, de kleurtint dus, enne iets donkerder gemaakt.Tukk schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:18:
[...]
Welke bewerkingen heb je uitgevoerd naast de kleur aanpassen?
Verwijderd
Verwijderd
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
[ Voor 15% gewijzigd door aramdin op 13-11-2006 19:25 . Reden: Commentaar bijgevoegd ]
[ Voor 4% gewijzigd door Macsylver op 13-11-2006 19:16 ]
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
[ Voor 11% gewijzigd door Rudedadude op 13-11-2006 20:10 ]
Dit vind ik een schitterende foto, vooral als je hem op groter formaat bekijkt. Ik hou hier wel van, vooral de kleuren!Macsylver schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:44:
--------------------
Vandaag ben ik ook weer even bezig geweest en wat gespeeld met de foto's vond het zelf wel wat hebben zo deze pannorama. Hij bestaat uit 9 foto's en heb "handmatig" geprobeerd het een HDR effect te geven door middel van spelen met layers en bewerkingen
De foto:
[afbeelding]
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Canon EOS 350D - 17-70 Sigma - 70-300 Sigma
In eerste instantie een hele mooie plaat, het gras is een mooie kleur groen en het standpunt is goed gekozen. Alleen wanneer ik hem groot bekijk erger ik me aan het stuk overbelichting in de wolken, het trekt de aandacht. Misschien dat je dat nog een beetje kan nabewerken?Macsylver
Vandaag ben ik ook weer even bezig geweest en wat gespeeld met de foto's vond het zelf wel wat hebben zo deze pannorama. Hij bestaat uit 9 foto's en heb "handmatig" geprobeerd het een HDR effect te geven door middel van spelen met layers en bewerkingen
De foto:
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Knap gedaan hoor! Heb je deze foto binnen gemaakt? Met flits? Hoe krijg je die zwarte achtergrond?Hurricane schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:33:
Afgelopen week in Ouwehands dierenpark geweest samen met mijn neef om foto's te schieten. Wat vinden jullie van mijn berberaap?
[afbeelding]
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
[ Voor 64% gewijzigd door -JB- op 14-11-2006 11:29 ]
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
Ik vind de foto met een andere kleurstelling mooier. Minder rood, meer blauw en groen (green cathedral toch?). De foto leent zich sowieso erg goed voor duotone effecten.-JB- schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:58:
Hier dan ook maar eens een eerste foto-post van mij op GoT. Ben afgelopen half jaar naar australie geweest en heb daar flink wat plaatjes geschoten. Heb absoluut geen verstand van fotografie, maar ik ben benieuwd hoe jullie deze vinden!
Ik zit er over te denken om deze plaat in het groot te laten printen, hebben jullie nog tips voor eventuele verbeteringen? Er is nu nog helemaal niets aan gedaan.
[afbeelding]
avond aan en meer aan de west-coast, panorama van 3 foto's
edit: paar foto's verwijderd omdat dit een 'solo' testcase was ;-)
Wow, na deze bewerking is hij erg gaafRudedadude schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:48:
[...]
Ik vind de foto met een andere kleurstelling mooier. Minder rood, meer blauw en groen (green cathedral toch?). De foto leent zich sowieso erg goed voor duotone effecten.
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq